[PS3] SixAxis krijgt toch rumble feature?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We are pleased to have put this litigation behind us," said Immersion CEO Victor Viegas. "Our new business agreement with Sony Computer Entertainment is specifically intended to enable advanced vibration capability for the benefit of the PlayStation gaming community. We are happy to provide our technology in this regard and hope to make technical proposals very soon with respect to use of our technology in the PlayStation products."
Bron:
http://www.worthplaying.c...41071&mode=thread&order=0

Zou toch een goede opsteker zijn :9~ !
Want wie miste deze feature niet op de SixAxis?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Twas toch een last-gen feature? heeft sony zelf gezegd: Rumble is last-gen.
en nu toevoegen? domme Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11

Clush

Do as I say...

Cubic X schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:00:
Twas toch een last-gen feature? heeft sony zelf gezegd: Rumble is last-gen.
en nu toevoegen? domme Sony.
iets beter je huiswerk maken, cubic:

Phil Harrison: "I believe that the Sixaxis controller offers game designers and developers far more opportunity for future innovation than rumble ever did. Now, rumble I think was the last generation feature; it's not the next-generation feature. I think motion sensitivity is. And we don't see the need to do that. Having said that, there will be specific game function controllers, potentially like steering wheels that do include vibration or feedback function -- not from us but from third parties."

dus 'de' ps3 controller heeft geen rumble... dat wisten we al. en er komen andere controllers die wel een rumble-feature hebben... dat wisten we ook al :).

enige wat er nu veranderd is is dat sony zelf ook controllers met rumble zal maken. tenminste, dat maak ik uit het bericht op. waarschijnlijk werd dat eerder ontkend omdat ze toen de contracten nog niet getekend hadden.

zit nog wel iets meer achter het hele verhaal kom ik achter na een beetje doorlezen op de bron van de TS...
mwoh, achteraf had je toch meer gelijk dan waar het eerst op leek :). alleen ben ik van mening dat het domme van sony in deze niet is dat ze nu toch met rumble aan de slag gaan maar meer dat ze iets te vroeg zijn begonnen met het afkraken van een goede technologie. terwijl ze zelf donders goed wisten dat rumble helemaal niet achterhaald is. dat is niet zo netjes.

[ Voor 31% gewijzigd door Clush op 02-03-2007 10:36 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
aaah, sorry dan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik hoop inderdaad echt dat er een rumble weer in komt, dit is toch wel een van de dingen die ik echt mis aan die controller.

verder geeft het de joystick het gewicht dat het nodig heeft om niet meer zo cheap aan te voelen, als ik kijk naar me 360 joystick moet ik zeggen dat die toch wel de 1e plek heeft verovert bij mij van de lekkerste controller, dit is mede door het gewicht juist. (jarenlang heeft sony daar gestaan :+ )

offtopic: of een controller nou 75 gram of 250 gram weegt, wat maakt het uit, lijkt me sterk dat iemand er moeite mee heeft om dat ding een uur in zijn handen te houden

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clush schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:09:
[...]

iets beter je huiswerk maken, cubic:

Phil Harrison: "I believe that the Sixaxis controller offers game designers and developers far more opportunity for future innovation than rumble ever did. Now, rumble I think was the last generation feature; it's not the next-generation feature. I think motion sensitivity is. And we don't see the need to do that. Having said that, there will be specific game function controllers, potentially like steering wheels that do include vibration or feedback function -- not from us but from third parties."

dus 'de' ps3 controller heeft geen rumble... dat wisten we al. en er komen andere controllers die wel een rumble-feature hebben... dat wisten we ook al :).

enige wat er nu veranderd is is dat sony zelf ook controllers met rumble zal maken. tenminste, dat maak ik uit het bericht op. waarschijnlijk werd dat eerder ontkend omdat ze toen de contracten nog niet getekend hadden.

zit nog wel iets meer achter het hele verhaal kom ik achter na een beetje doorlezen op de bron van de TS...

[...]

mwoh, achteraf had je toch meer gelijk dan waar het eerst op leek :). alleen ben ik van mening dat het domme van sony in deze niet is dat ze nu toch met rumble aan de slag gaan maar meer dat ze iets te vroeg zijn begonnen met het afkraken van een goede technologie. terwijl ze zelf donders goed wisten dat rumble helemaal niet achterhaald is. dat is niet zo netjes.
Je draait het mooi, maar dat veranderd niks aan het feit dat Sony eerst zegt dat ze geen rumble gaan ondersteunen, het laatste generatie is, en het overlaten aan de 3rd party maar nu ineens wel zeggen dat rumble ineens toegevoegde gamplay waarde heeft. Het is gewoon zwakte, ze hebben het eruit gelaten door die patenten, niet omdat het niet kon. Accept it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 03:07:
[...]

Je draait het mooi, maar dat veranderd niks aan het feit dat Sony eerst zegt dat ze geen rumble gaan ondersteunen, het laatste generatie is, en het overlaten aan de 3rd party maar nu ineens wel zeggen dat rumble ineens toegevoegde gamplay waarde heeft. Het is gewoon zwakte, ze hebben het eruit gelaten door die patenten, niet omdat het niet kon. Accept it :)
Volgens mij hebben ze dat nooit gezegd dat het geen toegevoegde waarde heeft. Als dat wel is, wil ik daar de bron van zien van het orginele interview. ;)

Ze hebben altijd gezegd dat het technisch voor hun niet mogelijk was. Dat het technisch conflict een patent is, hebben ze inderdaad ook niet gezegd, maar formeel gezien hebben ze nog steeds gelijk. Zij konden namelijk niet een andere technische oplossing bedenken zonder daarbij patenten van Immersion te schenden. B)

En dat interview met de stelling rumble last gen is, is door iedereen verkeerd geinterperteerd (tegen willens en wetens?? 8)7 ) . Rumble was iets nieuws van de vorige (2?) generatie(s) ( of wil je dat ontkennen? ), maar wat iedereen roept is de stelling 'omdat rumble een innovatie van de vorige generatie is, is het niet in deze generatie gestopt.' Dat zegt hij niet, sterker nog, hij roept helemaal geen reden van ontbreken. Wat hij wel verteld is dat motion sensitivity iets voor deze generatie is, als dat rumble van de vorige generatie was. Lees het hier nog maar eens na: http://biz.gamedaily.com/.../feature/?id=15342&page=1

Overigens denk ik niet dat de meegeleverde controller vervangen wordt met een versie met rumble feature. Als het er van komt, wordt het als losse controller verkocht (denk aan introductie rumble in PSX). Op accessoires verdient Sony, en zouden al te graag maar een reden willen verzinnen om jou een extra controller te laten kopen. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Now, rumble I think was the last generation feature; it's not the next-generation feature. I think motion sensitivity is. And we don't see the need to do that.
Rechtstreeks uit interview waarnaar jij linkte.

Hij zegt dat het iets is van de vorige generatie, en dus niet op een next gen console als PS3 thuis hoort.

Er is maar 1 die het verkeerd interpreteert, en dat ben jij.

Rumble is iets wat bij de vorige generatie hoorde, en niet bij de PS3, dat is wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
ze gaan toch samen met die immersion gasten een nieuwe rumble maken.
die voor elke gebeurtenis iets heeft zoals een shotgun dan geeft dat ding een terugslag
terwijl als je over asvalt rijd het een beetje trilt.
dat stond ook in een interview

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

furby-killer schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Rechtstreeks uit interview waarnaar jij linkte.
f**k :X

offtopic:
Lalalala.
Ik begrijp wat je bedoelt. Laten we het maar op mijn dislectie houden die af en toe bij opduikt (eigenlijk komt het door verkeerd quoten door andere websites). ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft vele uitspraken gemaakt die uiteindelijk niet uit zijn gekomen. Het maakt mij echter niet uit wat er in het verleden is verteld, maar als ze nu in ieder geval moeite gaan doen om hun product te verbeteren, dan ben ik in de toekomst wel bereid om een playstation 3 aan te schaffen.

Het apparaat is nu veels te duur, heeft nog vele problemen en is dus naar mijn mening niet waardig om het voor z'n huidige vraagprijs aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel handig zijn voor deze gozer als er Rumble in komt |:(
http://www.ps3party.nl/nieuws/item/32304/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:31:
Sony heeft vele uitspraken gemaakt die uiteindelijk niet uit zijn gekomen. Het maakt mij echter niet uit wat er in het verleden is verteld, maar als ze nu in ieder geval moeite gaan doen om hun product te verbeteren, dan ben ik in de toekomst wel bereid om een playstation 3 aan te schaffen.

Het apparaat is nu veels te duur, heeft nog vele problemen en is dus naar mijn mening niet waardig om het voor z'n huidige vraagprijs aan te schaffen.
Verklaar vele problemen? Ik heb weinig gehoord van problemen. Misschien features die je mist of een beperkt gamesaanbod, maar (technische) problemen zijn er eigenlijk niet. Het percentage kapotte PS3's ligt bijv. nog onder de 1% wat echt extreem weinig is voor consumentenelectronica.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het zou wel een ideale combinatie zijn. Motion sensor en Rumble. Ik miste rumble wel heel erg in spellen als GT:HD, Motorstorm en F1. Ook Resistance mist Rumble.

Echter, voor spellen als Flow, en het Duck spel was de motion sensor juist heel erg leuk. Ik vind de Motion Sensor meer dan een Gimmick, die ik dacht dat het zou zijn. Het kan een spel echt een extra dimensie geven. Helaas geldt dit niet voor alle spellen, en dan is rumble weer een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Dutchzilla schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:31:
ze gaan toch samen met die immersion gasten een nieuwe rumble maken.
die voor elke gebeurtenis iets heeft zoals een shotgun dan geeft dat ding een terugslag
terwijl als je over asvalt rijd het een beetje trilt.
dat stond ook in een interview
Die nieuwe force-feedback heet TouchSense, en schijnt qua specificaties behoorlijk beter te zijn dan het ouderwetse rumble dat op de PS2, XB360 en Wii zit.

Hier kan je er alles over lezen:
http://www.immersion.com/gaming/video_pc/next-gen/index.php
http://www.immersion.com/...c/next-gen/technology.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Is dit samen met Sony dat ze dit ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De technologie is er al. Kwestie van de technologie implementeren (lijkt mij indd samen met Sony of iig in opdracht van Sony) in een add-on of nieuwe controller.
Heel benieuwd op welke termijn we hier iets van terug gaan zien en hoe Sony dit denkt te brengen. Alle oude sixaxis omruilen lijkt me ondoenlijk en zomaar een nieuwe controller op de markt erbij zal ze ook niet in dank afgenomen worden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
PWM schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:49:
Echter, voor spellen als Flow, en het Duck spel was de motion sensor juist heel erg leuk. Ik vind de Motion Sensor meer dan een Gimmick, die ik dacht dat het zou zijn. Het kan een spel echt een extra dimensie geven. Helaas geldt dit niet voor alle spellen, en dan is rumble weer een gemis.
Ik vond die games ook erg leuk om te spelen met de motion sensor :)
Een controller met tilt en rumble zou inderdaad wel ideaal zijn.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Shiver23 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:04:
Heel benieuwd op welke termijn we hier iets van terug gaan zien en hoe Sony dit denkt te brengen. Alle oude sixaxis omruilen lijkt me ondoenlijk en zomaar een nieuwe controller op de markt erbij zal ze ook niet in dank afgenomen worden.
Ach, in de tijd van de PS1 heb ik ook 3 verschillende controllers gekocht. De eerste was enkel met het digitale pad, toen kwamen de analoge sticks erbij en later kwam er dan ook nog rumble bij, oftewel de eerste Dual Shock.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 11-03-2007 23:11 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
DCFreak schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:06:
[...]

Die nieuwe force-feedback heet TouchSense, en schijnt qua specificaties behoorlijk beter te zijn dan het ouderwetse rumble dat op de PS2, XB360 en Wii zit.

Hier kan je er alles over lezen:
http://www.immersion.com/gaming/video_pc/next-gen/index.php
http://www.immersion.com/...c/next-gen/technology.php
Ik heb die iFeel mouse gehad van Logitech en daar zat ook Immersion TouchSense spul in, kortom de technologie bestaat al een tijdje maar dit zal ongetwijfeld een nieuwere en betere versie zijn. Toentertijd (2001?) was het wel grappig in UT'99 nadat je er een patch voor had geïnstalleerd, schieten met de shock rifle voelde inderdaad weer iets anders als met de rocket launcher, die weer iets anders als de minigun voelde. Was leuk maar door gebrek aan ondersteuning nooit echt doorgebroken. Ik zou het niet durven te vergelijken met wat de controllers van vandaag kunnen, maar twee motoren zorgen er natuurlijk wel voor dat als je links de curbs raakt met een Formule 1 spel dat je dat dan ook in je linkerhand voelt.

Maargoed, als ik de reviews gelinkt op de met marketing doordrenkte pagina's hierboven mag geloven zou het een stap vooruit moeten zijn. Overigens stammen die reviews uit de zomer van 2006, kortom Immersion heeft de technologie al en staat Sony dus bij met het implementeren ervan. Time will tell wat het wordt :).

edit:
SToRM666: een controller met tilt en rumble... hoor ik daar de Wii remote? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 11-03-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:21:
[...]

Verklaar vele problemen? Ik heb weinig gehoord van problemen. Misschien features die je mist of een beperkt gamesaanbod, maar (technische) problemen zijn er eigenlijk niet. Het percentage kapotte PS3's ligt bijv. nog onder de 1% wat echt extreem weinig is voor consumentenelectronica.
Je hebt gelijk. Met vele problemen bedoelde ik dus die punten wat jij allemaal opnoemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O*

Toch rumble?
Jazeker, God Of War zal een trilogie worden waarvan het laatste deel op de PS3 uit zal komen. Niet zo heel schokkend gezien het succes waar de God Of War franchise mee te kampen heeft. Schokkender was de aankondiging dat de toekomst van God Of War met 1080p, met SIXAXIS-ondersteuning en rumble-support te maken heeft. Weet Cory iets wat wij nog niet weten?
Bron: Clickie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Zoals in de ts al staat komt dat er ja. Dat dan een game dat gaat ondersteunen is niet meer dan onlogisch :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 19:29
Ik heb inmiddels op verschillende sites van die verloop stukjes gezien voor een ps2 controller naar usb, dus naar ps3.
Kan je die controller dan gewoon als 2e controller gebruiken of gaat deze niet werken met ps3 games?
En weet iemand bij welke "echte" winkel deze morgen te koop zal zijn?
Pagina: 1