Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 03:07:
[...]
Je draait het mooi, maar dat veranderd niks aan het feit dat Sony eerst zegt dat ze geen rumble gaan ondersteunen, het laatste generatie is, en het overlaten aan de 3rd party maar nu ineens wel zeggen dat rumble ineens toegevoegde gamplay waarde heeft. Het is gewoon zwakte, ze hebben het eruit gelaten door die patenten, niet omdat het niet kon. Accept it

Volgens mij hebben ze dat nooit gezegd dat het geen toegevoegde waarde heeft. Als dat wel is, wil ik daar de bron van zien van het orginele interview.
Ze hebben altijd gezegd dat het technisch voor hun niet mogelijk was. Dat het technisch conflict een patent is, hebben ze inderdaad ook niet gezegd, maar formeel gezien hebben ze nog steeds gelijk. Zij konden namelijk niet een andere technische oplossing bedenken zonder daarbij patenten van Immersion te schenden.
En dat interview met de stelling rumble last gen is, is door iedereen verkeerd geinterperteerd (tegen willens en wetens??

) . Rumble was iets nieuws van de vorige (2?) generatie(s) ( of wil je dat ontkennen? ), maar wat iedereen roept is de stelling 'omdat rumble een innovatie van de vorige generatie is, is het niet in deze generatie gestopt.' Dat zegt hij niet, sterker nog, hij roept helemaal geen reden van ontbreken. Wat hij wel verteld is dat motion sensitivity iets voor deze generatie is, als dat rumble van de vorige generatie was. Lees het hier nog maar eens na:
http://biz.gamedaily.com/.../feature/?id=15342&page=1
Overigens denk ik niet dat de meegeleverde controller vervangen wordt met een versie met rumble feature. Als het er van komt, wordt het als losse controller verkocht (denk aan introductie rumble in PSX). Op accessoires verdient Sony, en zouden al te graag maar een reden willen verzinnen om jou een extra controller te laten kopen.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl