Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.501 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:03:
Ik denk sowieso dat de discussie een beetje teveel over Sony gaat, en niet het idee an sich.

De organisatie die sponsert is van ondergeschikt belang imho. Als het Mozilla was geweest waren de reacties wss ook milder. Bij Microsoft was het slecht, Apple werd geaccepteerd. Sony niet, Nintendo waarschijnlijk wel wat meer.

Toch zijn er genoeg mensen die Nintendo/Sony/Apple/Mozilla/Microsoft interessant vinden, om een forum mee te vullen.

Zolang het maar in het straatje past van GoT.
Ik merk idd dat veel mensen het bekijken over alleen Sony. Lijkt me idd wel slim om in te gaan op het achterliggende ipv alleen Sony.

Persoonlijk vind ik het niet erg als Microsoft een themaforum zou krijgen, of welk ander bedrijf dan ook. Als er maar voldoende input word geleverd op het kritische niveau van de gemiddelde GoTter, en geen commerciële praatjes, want die kan je op internet genoeg vinden.
Punt 2 is overduidelijk (nog) niet gehaald. Dat is jammer, want als het zo blijft, is het nog moeilijk in te schatten of een dergelijk forum zin heeft of niet.
Ik denk dat er een soort van screening moet komen naar de partij die een themaforum wil hebben, dit om te kijken wat ze willen doen, hoe en welke informatie aan gebruikers gegeven gaat worden. Niet dat er bij een volgend "commercieel thema forum" opnieuw veel ontevreden reacties komen. Blijkbaar heeft Sony in dit geval geen onderzoek gedaan naar de gebruikers van tnet, en dat zou er uit moeten komen bij de screening vanuit tnet voordat het "commerciële thema forum" word aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Idd, en die screening hoeft niet eens zo ingewikkeld: laat ze een gebruiker registreren en in een al bestaand forum meediscussieren. Open er desnoods een apart topic voor. Dan ben je er snel genoeg achter wat voor vlees je in de kuip hebt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 12:58

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

DaannO schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:12:
[...]

Over dat 2e punt gesproken. Sony heeft nu al 3 dagen van een gezonde week laten voorbijschieten om iets te presteren. Blijkbaar wil de `schop onder de kont` van Daniel niet helpen.
Ik geloof niet dat je 'van buitenaf' hierover zomaar zulke conclusies kunt gaan trekken ...

simpelweg omdat die discussie over de actieve bijdrage van de sponsor niet via een publiek forum gaat, maar veelal via direkte contacten, telefonisch ... dus ook buiten jouw zicht.

Het is dus niet geheel zinnig om als buitenstaander conclusies te gaan uitten als zou het contact dat Daniel gehad heeft nu wel of niet iets opgeleverd heeft, als het kennelijk niet binnen een paar dagen gelijk voor jou merkbaar is .

Ik kan je enkel verzoeken gewoon geduld te hebben, er wordt daar wel aan gewerk, maar meer kunnen we er voorlopig niet over meldden; Omdat dat ook afhankelijk is van die partij ( ja natuurlijk, daar is de werking van zulk een drukbezocht forum waarschijnlijk wel enigszins onderschat en moet men daar nu redelijk snel omdenken ... die hebben ook het nadeel dat ze niet een gelijke mankracht heeft zoals GoT bv wel heeft in de moderatoren en het doktersteam dat continu feedback poogt te leveren in gebruikersdiscussies )
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:18:

Ik denk dat er een soort van screening moet komen naar de partij die een themaforum wil hebben, dit om te kijken wat ze willen doen, hoe en welke informatie aan gebruikers gegeven gaat worden. Niet dat er bij een volgend "commercieel thema forum" opnieuw veel ontevreden reacties komen. Blijkbaar heeft Sony in dit geval geen onderzoek gedaan naar de gebruikers van tnet, en dat zou er uit moeten komen bij de screening vanuit tnet voordat het "commerciële thema forum" word aangemaakt.
Hierin heb je volgens mij volledig gelijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 21-02-2007 15:25 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Afbeeldingslocatie: http://www.dilbert.com/comics/dilbert/archive/images/dilbert20012218270221.gif

Heel toepasselijk denk ik in deze discussie (ik bedank JHS voor de link ;))

Na alles doorgelezen te hebben denk ik dat we gewoon af moeten wachten wat die Sony user denkt te gaan bereiken, zijn passieve houding in zijn fora werkt in ieder geval tegen hem.

En zien wat Daniël en Femme kunnen bereiken bij Sony, met hun (Sony) huidige houding is het slagen van gesponsorde subfora's anders bij voorbaat al kansloos.

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 21-02-2007 15:37 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RM-rf schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:24:
Ik geloof niet dat je 'van buitenaf' hierover zomaar zulke conclusies kunt gaan trekken ...
simpelweg omdat die discussie over de actieve bijdrage van de sponsor niet via een publiek forum gaat, maar veelal via direkte contacten, telefonisch ... dus ook buiten jouw zicht.

Het is dus niet geheel zinnig om als buitenstaander conclusies te gaan uitten als zou het contact dat Daniel gehad heeft nu wel of niet iets opgeleverd heeft, als het kennelijk niet binnen een paar dagen gelijk voor jou merkbaar is .
Wat je dan wél zou mogen verwachten is een mededeling (reactie in topic) dat het doorgespeeld en meegenomen wordt in overleg.

Het stilzwijgen van de kant van Sony gedurende drie dagen (één post en verder niet meer reageren?) doet mij echter vermoeden dat mijn eerdere gevoel een beetje de realiteit gaat worden...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

alt-92: Dat er overleg plaatsvind en dat er geprobeerd wordt toch meer activiteit te krijgen is door mij en anderen wel degelijk gemeld in dit topic, volgens mij :) .

DM!

Verwijderd

Wat ik jammer vind aan dit soort fora en vooral aan een "PlayStation3" user en een fucking "Sony-user" groep is dat de objectiviteit binnen GoT verdwijnt.

Natuurlijk moeten er ads getoond worden om de cash te laten rollen, maar dit vind ik erg ver gaan.

Ik neem de moeite ook niet om het topic te lezen, want ik heb direct het idee dat het toch een verkooppraatje is en daar hou ik absoluut niet van, ik bepaal zelf wel wat ik koop.

Al met al erg jammer dus.

Hebben we dit aan de VNU te danken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 00:52 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:52:
Wat ik jammer vind aan dit soort fora en vooral aan een "PlayStation3" user en een fucking "Sony-user" groep is dat de objectiviteit binnen GoT verdwijnt.
[...]
Ik neem de moeite ook niet om het topic te lezen ...
(ver)oordelen zonder het te lezen? Knap hoor :?

(iets zegt me dat je dan geen enkel recht van spreken hebt. Niet lezen, toch (ver)oordelen, dat is tegenwoordig een Wilders-opinie :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 22-02-2007 01:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:52:
Ik neem de moeite ook niet om het topic te lezen
Neem dan aub ook niet de moeite om te reageren?

The devil is in the details.

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Ideetje: open eens een poll op de frontpage om te kijken wat de gemiddelde bezoeker hier van vindt. In dit topic komen natuurlijk vooral de felle tegenstanders.

Onvoorstelbaar!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

writser schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:18:
Ideetje: open eens een poll op de frontpage om te kijken wat de gemiddelde bezoeker hier van vindt. In dit topic komen natuurlijk vooral de felle tegenstanders.
Nou, de nuance is er ook best vaak, hoor. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

ver)oordelen zonder het te lezen? Knap hoor

_O-

Jullie kijken toch ook geen TelSell omdat je toch al weet dat het bullshit is?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 02:10 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 02:09:
ver)oordelen zonder het te lezen? Knap hoor

_O-

en hoe weet je dat dan

Verwijderd

Ach, we weten dat ..Piet.. het zegt, en dat daar toch alleen onzin uitkomt, dus niet te veel aandacht aan besteden :)

Die analoog bedoelt 'ie eigenlijk ;)

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

..Piet..: Als je geen behoefte hebt aan het onderbouwen van je mening, dan voegt het herhalen van stellingen die al tig maal besproken zijn in dit topic niets toe. Dat soort reacties mag je dan ook achterwege laten :) . Schelden en mensen uitlachen vanwege hun reacties is overigens ook niet de bedoeling.

DM!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JHS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:04:
alt-92: Dat er overleg plaatsvind en dat er geprobeerd wordt toch meer activiteit te krijgen is door mij en anderen wel degelijk gemeld in dit topic, volgens mij :) .
Maar niet in hun bloedeigen PS3 forum. Dat bedoel ik.

Kijk, ze hoeven niet op elke post een antwoord te geven.
Maar geen enkele reactie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Ik blijf erbij dat Sony heeft gedacht een stukje forum te kopen om daarin marketing praatjes neer te zetten en mensen over te halen tot koop. Meer ook niet. Ik vraag me dan ook af of het ze iets kan schelen wat er verder op dit forum gebeurd. ik geloof er namelijk niets van dat zij dit forum hebben gescand op gebruikers blabla.

Ze hebben gewoon het computerforum met het hoogst aantal bezoekers per dag genomen om daarin te adverteren. Dat is marketing, dat is Sony...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Royz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:25:
Ik blijf erbij dat Sony heeft gedacht een stukje forum te kopen om daarin marketing praatjes neer te zetten en mensen over te halen tot koop. Meer ook niet. Ik vraag me dan ook af of het ze iets kan schelen wat er verder op dit forum gebeurd. ik geloof er namelijk niets van dat zij dit forum hebben gescand op gebruikers blabla.

Ze hebben gewoon het computerforum met het hoogst aantal bezoekers per dag genomen om daarin te adverteren. Dat is marketing, dat is Sony...
Dat is marketing van de 20e eeuw. User-generated content, open innovatie en in dialoog treden met je (potentiele) klanten is marketing van nu. En daar past het prima bij.
Marketing is heel wat anders dan reclame. Alleen de dialoog is nogal eenzijdig...

PSN: Shiver23

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Shiver23 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:39:
[...]

Dat is marketing van de 20e eeuw. User-generated content, open innovatie en in dialoog treden met je (potentiele) klanten is marketing van nu. En daar past het prima bij.
Marketing is heel wat anders dan reclame. Alleen de dialoog is nogal eenzijdig...
Dat is toch hetzelfde of niet?

User-generated content: nogal logisch dat je PS3 op een computer forum zet
Open innovatie: misschien is het wel helemaal niet zo innovatief, maar bieden zij gewoon genoeg
In dialoog treden: :X

Oftewel als je het relativeert is dit niks anders dan die marketing van de 20e eeuw en het is en blijft reclame troep :).

Kan ik ergens een NEE - NEE sticker op mijn GoT account plakken?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Royz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:05:
[...]

Dat is toch hetzelfde of niet?

User-generated content: nogal logisch dat je PS3 op een computer forum zet
Open innovatie: misschien is het wel helemaal niet zo innovatief, maar bieden zij gewoon genoeg
In dialoog treden: :X

Oftewel als je het relativeert is dit niks anders dan die marketing van de 20e eeuw en het is en blijft reclame troep :).

Kan ik ergens een NEE - NEE sticker op mijn GoT account plakken?
Nee dat is niet hetzelfde.
Open innovatie is je product (door)ontwikkelen met behulp van externe partijen en gebruikers. Dus in dit geval faciliteert Sony faciliteert ruimte waar gebruikers kunnen discussieren over wat ze verwachten van de PS3. En welke functionaliteiten ze graag zouden willen zien in toekomstige firmwares. Omdat je als bedrijf niet alles kunt testen kun je, als de PS3 eindelijk uit is, veelvorkomende problemen constateren en oplossingen hiervoor bedenken.
GoT is dan een logische plek, omdat hier veel kritische mensen zitten die waarschijnlijk vooruit lopen op de vraag van de gemiddelde consument.

Ik zeg niet dat het nu op deze manier werkt, want ik geloof niet dat Sony het helemaal goed doorgedacht heeft. En vooral het gebrek aan duidelijkheid wat ze zelf nou precies met het forum willen helpt niet echt.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Shiver23 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:13:
[...]

Nee dat is niet hetzelfde.
Open innovatie is je product (door)ontwikkelen met behulp van externe partijen en gebruikers. Dus in dit geval faciliteert Sony faciliteert ruimte waar gebruikers kunnen discussieren over wat ze verwachten van de PS3. En welke functionaliteiten ze graag zouden willen zien in toekomstige firmwares. Omdat je als bedrijf niet alles kunt testen kun je, als de PS3 eindelijk uit is, veelvorkomende problemen constateren en oplossingen hiervoor bedenken.
GoT is dan een logische plek, omdat hier veel kritische mensen zitten die waarschijnlijk vooruit lopen op de vraag van de gemiddelde consument.

Ik zeg niet dat het nu op deze manier werkt, want ik geloof niet dat Sony het helemaal goed doorgedacht heeft. En vooral het gebrek aan duidelijkheid wat ze zelf nou precies met het forum willen helpt niet echt.
je maakt een denkfout. je gaat er namelijk vanuit dat Sony met behulp van externe partijen en gebruikers wil (door)ontwikkelen. Je doet een aanname en wat ik tot nu toe zie is marketing praat dus ik geloof helemaal niet in jou idealistische (en wellicht naief) beeld.

GoT = veel gamers dus een grote doelgroep om reclame voor te maken. Thats it!

Btw. toevallig ben ik testanalist van beroep, dus als Sony nog mensen nodig heeft O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 22-02-2007 10:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 02:09:
Uhmz, als ik toch met m'n stronken harses, als ik net terugkom van het uitgaan, TelSell wil gaan kijken, dan is dat toch mijn keuze? Ik lig altijd dubbel van de domme reacties / het niveau.
[/semi-offtopic]
Vooruit lopen op de "gemiddelde consument"? Pardon? Hoeveel "jaar" maken wij hier al RGB verlichting? Ik krijg steeds vaker het idee met onze groepsprojecten dat leveranciers/hardware bouwers hier voor de consument ook gebruik voor maken.

Ik vind het best dat ze dingen die oa op dit forum bedacht worden (en op rest van itnernet) in productie brengen, maar dan moeten we er wel iets voor terugzien.
Stel dat leveranciers hier zouden zoeken naar ideén voor nieuwe producten. Dan moeten ze ook goed onderzoek doen naar onze gebruikers, en vrij veel topics doorlezen. Dus een goed onderzoek doen naar de gebruikers.

Dat Sony zich niet op internet weet te gedragen (geen correct vooronderzoek), tja, fouten worden gemaakt. Geef ze de tijd om er op een serieuze manier op te reageren, en verwacht niet dat ze in 3 dagen een juiste medewerker klaar hebben staan (incl policy, zodat de medewerker niet teveel zegt). Oké, dat is een fout van Sony die sneller opgelost had mogen worden, maar zo is het gewoon niet. Blijkbaar gaat GoT veel sneller, tja dat is nou het verschil tussen een bureaucratisch logt en groot bedrijf, en Tweakers.net. Hoeveel overleg zullen ze atm al hebben gehad bij Sony, sinds het openen van het subforum? Of waren alle mensen te druk met andere vergaderingen? Dit blijft voor mij aangeven dat er duidelijke screening moet komen voor de commerciële partijen (zie eerdere reacties van mij).

/me haat commerciële / kapitalistische reacties, traag / logt en er zijn minimaal al 6 overlegjes over geweest.
Waarom zit ik er toch aan te denken om fulltime opensource developer te worden? Etc.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Royz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:29:
[...]

je maakt een denkfout. je gaat er namelijk vanuit dat Sony met behulp van externe partijen en gebruikers wil (door)ontwikkelen. Je doet een aanname en wat ik tot nu toe zie is marketing praat dus ik geloof helemaal niet in jou idealistische (en wellicht naief) beeld.

GoT = veel gamers dus een grote doelgroep om reclame voor te maken. Thats it!

Btw. toevallig ben ik testanalist van beroep, dus als Sony nog mensen nodig heeft O-)
Niet om bijdehand te doen, maar in mijn opleiding (bedrijfskunde: innovatiemanagement) heb ik genoeg kennis verzameld over hoe grote bedrijven tegenwoordig innoveren. Dat is anders dan in een hokje een product ontwerpen en vervolgens met veel reclame zoveel mogelijk verkopen. Je zult toch een product moeten hebben dat qua functionaliteiten en gebruiksgemak ook aansluit bij de wensen in de markt.
Omdat tegenwoordig de markt zo dynamisch is kun je er voor kiezen om ieder jaar iets nieuws op de markt te zetten, of je bestaande product zo maken dat je in de de loop van de tijd functionaliteiten toe kan voegen.
Met de PS3/360/Wii/PSP kun je dus door nieuwe firmwares en software in de loop van de tijd het product steeds completer maken. Alleen welke functionaliteiten je nou toe moet voegen kun je achterhalen/onderzoeken door bijvoorbeeld een initiatief als op GoT te starten.

Het voordeel voor ons is dat we een product krijgen dat beter bij onze wensen aansluit.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Shiver23 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:00:
[...]

Niet om bijdehand te doen, maar in mijn opleiding (bedrijfskunde: innovatiemanagement) heb ik genoeg kennis verzameld over hoe grote bedrijven tegenwoordig innoveren. Dat is anders dan in een hokje een product ontwerpen en vervolgens met veel reclame zoveel mogelijk verkopen. Je zult toch een product moeten hebben dat qua functionaliteiten en gebruiksgemak ook aansluit bij de wensen in de markt.
Omdat tegenwoordig de markt zo dynamisch is kun je er voor kiezen om ieder jaar iets nieuws op de markt te zetten, of je bestaande product zo maken dat je in de de loop van de tijd functionaliteiten toe kan voegen.
Met de PS3/360/Wii/PSP kun je dus door nieuwe firmwares en software in de loop van de tijd het product steeds completer maken. Alleen welke functionaliteiten je nou toe moet voegen kun je achterhalen/onderzoeken door bijvoorbeeld een initiatief als op GoT te starten.

Het voordeel voor ons is dat we een product krijgen dat beter bij onze wensen aansluit.
Als je het zo stelt heb je inderdaad gelijk, ik denk alleen dat je een te hoge pet op hebt van Sony.

Wat heeft de PS3 allemaal in huis, allemal features die pas in de toekomst van pas komen (HDMI, hoeveel % heeft daadwerkelijk een HD tv, blueray (sowieso wtf?)) oftewel ze proberen hem bij de launch al zo compleet mogelijk te maken en ready voor de komende jaren.

Ik heb inderdaad een XBOX360 en daar zie ik veel meer terug van wat jij nu zegt. Een optionele HD-DVD speler die op de markt komt zodat je zelf kan bepalen of je hem wel of niet wil. Bij de PS3 zou ik niet weten waar hij eventueel nog (hardwarematige) updates voor nodig zou hebben hoor.

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:06:
[...]
oftewel ze proberen hem bij de launch al zo compleet mogelijk te maken en ready voor de komende jaren.
Zie je dat dan als iets slechts?
Ik heb inderdaad een XBOX360 en daar zie ik veel meer terug van wat jij nu zegt. Een optionele HD-DVD speler die op de markt komt zodat je zelf kan bepalen of je hem wel of niet wil.
Nou, dat is handig voor spelontwikkelaars [/sarcasme] ... al die optionele features kunnen veel minder makkelijk in games worden gebruikt, omdat er niet kan verwachten dat alle klanten ook die features hebben.
Die extra features - waar de consument dan extra voor betaalt - kunnen dus niet zomaar gebruikt worden in games ... en laat een consolemarkt nou in de eerste plaats juist om games draaien!
Bij de PS3 zou ik niet weten waar hij eventueel nog (hardwarematige) updates voor nodig zou hebben hoor.
Is dat dan niet positief? De handigheid/kracht/eenvoud van een console is júist dat je niet elk jaar upgrades moet kopen en dat ze consoles dus uniform kunnen laten werken.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Voor de uniformiteit voor gamedevelopment moet het hardware-platform er staan. Door de ontwikkelingen in de markt moet het wel mogelijk zijn om het platform zo flexibel mogelijk te maken, waardoor extra functionaliteiten (in software) de hardware nog veelzijdiger maken. Dat is naar mijn idee de visie van Sony. Door middel van firmware-updates worden continu nieuwe functionaliteiten toegevoegd.
Niet dat dit bij de concurrentie heel anders werkt, behalve dat de 360 iets meer modulair is opgebouwd.

Los daarvan heb je ook altijd kleine foutjes in je hardware/software zitten die met behulp van dergelijke fora makkelijker opgespoord kunnen worden. Zaken die klanten niet direct aan Sony melden omdat het niet iets is wat kapot is (geen garantieclaim) maar wel iets wat beter kan.

Tweakers doen over het algemeen extremere dingen met de hardware, dus zouden eerder foutjes/verbeterpunten naar voren kunnen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 22-02-2007 11:29 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zie ik vanmorgen dat een ontzettende held mij het volgende ICQ berichtje heeft gestuurd
Heb je er nou eindelijk een strakke plasser van gekregen dat jij de crew members van GoT hebt afgezeken? schaam je toch diep alszijnde een ex crew member.
Respect moet je tonen en dan krijg je dat ook terug.
Posts interpreteren is ook een vak 8)7. Als je de discussie aan wil gaan, reageer dan gewoon hier.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

.oisyn schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:47:
Zie ik vanmorgen dat een ontzettende held mij het volgende ICQ berichtje heeft gestuurd

[...]

Posts interpreteren is ook een vak 8)7. Als je de discussie aan wil gaan, reageer dan gewoon hier.
Wow, dat is wel erg triest zeg. -O-

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[...]

Wees blij dat je auto niet is bekrast ;).

Al zou je wel de crew members hebben afgezeken (al zou ik niet weten waarom), dan is het nog een actie van niks...

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Momenteel is PS3 weer actief en geeft antwoord op vragen in de topics. Dit om het beeld wat bij te draaien dat hij helemaal niet post :)

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:42:
Als iets duidlijk is geworden voor zover dat het nog niet was is het wel dat GoT een zeer organisch en dynamisch geheel is, wat zich niet aan een draaiboek houdt. Zullen we dus samen moeten uitvinden, denk ik. Wat denk jij?
Het begint ergens op te lijken. :)

[...]

Geez.. dat slaat inderdaad echt helemaal nergens op. :/

Sundown Circus

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, schijnbaar hebben ze marketingboy-gladdejongen-bot vervangen door iemand die normale antwoorden kan tikken en wellicht iets toe te voegen heeft (of hij is de afgelopen op GoT-cursus geweest :P )

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

:D :D :D :D :D :D :D

* curry684 kruipt terug op stoel.

Professionele website nodig?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Cyberpope schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:35:
Ja, schijnbaar hebben ze marketingboy-gladdejongen-bot vervangen door iemand die normale antwoorden kan tikken en wellicht iets toe te voegen heeft (of hij is de afgelopen op GoT-cursus geweest :P )
Dat is een charme offensief ;)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
* DaannO It`s alive! :D

Wel goed om te zien dat PS3 aan het posten is. Overgins denk ik dat het zijn idee was om vanuit Sony`s kant tweakers te benaderen voor dit forum. Hij is de enigste die hier post en waarschijnlijk dus ook zijn idee. Anders zou Sony (denk ik) wel wat meer man hierop hadden gezet mbt de kwaliteit tot nu toe. Of is deze gedachten niet helemaal correct. :?

• hereweare67893
  • Niet online
DaannO schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:04:
* hereweare67893 It`s alive! :D

Wel goed om te zien dat PS3 aan het posten is. Overgins denk ik dat het zijn idee was om vanuit Sony`s kant tweakers te benaderen voor dit forum. Hij is de enigste die hier post en waarschijnlijk dus ook zijn idee. Anders zou Sony (denk ik) wel wat meer man hierop hadden gezet mbt de kwaliteit tot nu toe. Of is deze gedachten niet helemaal correct. :?
Wat dacht je van 1 account met meerdere gebruikers? Beetje verwarrend om Playstation 3 1 Playstation 3 2 etc. te hebben :P

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

JvH schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:25:
[...]

Wat dacht je van 1 account met meerdere gebruikers? Beetje verwarrend om Playstation 3 1 Playstation 3 2 etc. te hebben :P
Account-sharing mag niet :+

Maar het is inderdaad goed om te zien dat er nu door PS3 gereageerd wordt :) Opzich vind ik het niet een slecht idee om dit soort themaforums te hebben, waarin mensen van een producent vragen beantwoorden (of zo'n forum nu gesponsord wordt of niet), zolang het binnen de 'mal' van T.net/GoT past, waarom niet?

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:00:
[...]

Ah, een slachtoffer van de theorie. :+ Ik heb (onder andere) dezelfde opleiding gevolgd en ik kan je aanraden je niet teveel te laten leiden door theorietjes van stoffige AIO'ers en professoren die te dom zijn om zich met een echt wetenschappelijk vakgebied bezig te houden (en dientegevolge lulkoek schrijven over andere lulkoek).

Hoeveel procent van de wereldmarkt voor de PS3 denk je dat de Nederlandse PS3-markt beslaat? En hoeveel procent van die Nederlandse markt bestaat uit Tweakers? Denk je werkelijk dat er ook maar iets gedaan wordt met de 'resultaten' die uit dit praktische 'onderzoek' voortvloeien? Dat is reclame in zijn puurste vorm, en in het beste geval biedt het meerwaarde voor de users in de vorm van informatie, maar zeker niet in de vorm van een beter product.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Stoffige theorieën zal ik het zeker niet noemen aangezien het meeste bestaat uit cases. Er zijn genoeg praktijkvoorbeelden te noemen waarin bedrijven wel op een dergelijke manier te werk gaan.

Hoeveel procent van de wereldbevolking uit Nederlandse (en Belgische) Tweakers bestaat is denk ik niet zo van belang. Ik denk wel dat dit een interessante plek is omdat hier zeer kritische en veeleisende gebruikers, die veelal voorop lopen in de markt sterk geconcentreerd zijn. En Nederland is wel een land dat vrij snel nieuwe technologie accepteert.

Ik zeg niet dat Sony op dit moment de informatie op die manier gebruikt, of dat ze het eerder zien als 'voorlichting', want daarvoor zijn lang niet concreet genoeg in hun uitleg.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:51
Ach, als ik inmiddels het niveau zie van sommige posts in het playstation forum dan denk ik dat je daaraan alleen al genoeg reden hebt om het hele zaakje dicht te gooien. Het zogenaamde 'fanboy' gedrag spat er vanaf en haalt het bloed onder je nagels vandaan, het is gewoon het soort mensen dat totaal niet luisterd naar enige argumentatie. Het product dat ze verdedigen is existentieel voor hun hele bestaan :).

Maargoed, verder heb ik nog heel veel plezier in GoT, toch hoop ik dat we niet meer van dit soort onzin gaan zien in de toekomst.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
[...]
Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen Sony en Sony Benelux.

De afdeling Sony Benelux die dit topic het "PS3-forum" heeft gekocht is niets meer dan een combinatie van dozenschuiver/marketingafdeling. Inhoudelijke kennis van de producten is er bijna niet, buiten dat wat er al in de handleiding staat en er in de instructies staat die ze uit het buitenland krijgen.

Natuurlijk zullen ze feedback halen uit de markt, maar zoals ook al eerder gezegd telt Nederland/Belgie daar bijna niet in mee. De belangrijkste feedback komt toch uit hun helpdesk, en daarna uit hun eigen grote PS forums.

het forum op GoT is niets meer als een grote verkoop marketing aktie, op zich niets op tegen als hij beter uitgewerkt was geworden. Men moet nu naar mijn mening snel in aktie komen want als ik de post zie in het forum gaat het steeds verder bergafwaards.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb mijn mening gegeven, en die is niet negatief over het forum.

Wat ik wel vreemd vind, is dat het lijkt alsof er nieuw Mod regels van toepassing zijn.

User ELiA heeft in Toekomst van dit forum redelijk wat Flames en Trolls geplaatst. Er is wel een Modbreak geweest, maar ze staan er nog wel.

En sinds wanneer mogen grove vloeken, zoals imho GVD is, volledig uitgeschreven, in een games forum? Lijkt me niet echt de bedoeling, en het is zeker niet leuk om zulke stukken te lezen.

Kritiek, harde woorden prima, sterker, leuk. We hoeven niet de grootste vriendengroep van de wereld te zijn. Echter de bewoordingen die ELiA in meerdere posts neerzet, heb ik vaak in andere topics door de Mod weggehaald zien worden.

Ik heb het puur over de woorden die hij gebruikt, en de manier van praten. Niet over de mening an sich.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 22-02-2007 17:16 ]

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

PWM: Over individuele moderatie acties en users kan je nog altijd terecht bij de crew via een TR, eventueel ICQ/MSN/IRC of desnoods Schop een Modje ;) .

DM!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DarkShadow schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:11:
Ach, als ik inmiddels het niveau zie van sommige posts in het playstation forum dan denk ik dat je daaraan alleen al genoeg reden hebt om het hele zaakje dicht te gooien. Het zogenaamde 'fanboy' gedrag spat er vanaf en haalt het bloed onder je nagels vandaan, het is gewoon het soort mensen dat totaal niet luisterd naar enige argumentatie. Het product dat ze verdedigen is existentieel voor hun hele bestaan :).
Forumfilter? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Soultaker
  • Laatst online: 00:49
Ik kon m'n ogen bijna niet geloven toen dat schaamteloze spamforum me net voor het eerst opviel. Hoeveel lager laag kun je nog zinken als nieuwssite? Is dit een opstapje voor de verkoop van artikelen op de frontpage aan geïnteresseerden?

Behalve de journalistieke bedenkingen vind ik dit echt onzettend lomp tegenover al die vrijwilligers die GoT hebben grootgemaakt door in hun vrije tijd allerlei werkzaamheden voor GoT te verrichten. Nu gaan de huidige eigenaren dus even lekker incashen over de ruggen van deze vrijwilligers (die er hooguit een fooi in de vorm van een kerstpakket voor terugzien). Het is werkelijk om te kotsen!

Als ik moderator was zou ik het wel weten, en een maandsalaris vragen of mijn functie neerleggen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....en je hebt ook deze complete thread en bijvoorbeeld Linux, programmeren & PS3 gelezen?

Het lijkt er vooralsnog op dat het aan het bijtrekken is.

Verwijderd

Soultaker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:44:
Ik kon m'n ogen bijna niet geloven toen dat schaamteloze spamforum me net voor het eerst opviel. Hoeveel lager laag kun je nog zinken als nieuwssite? Is dit een opstapje voor de verkoop van artikelen op de frontpage aan geïnteresseerden?

Behalve de journalistieke bedenkingen vind ik dit echt onzettend lomp tegenover al die vrijwilligers die GoT hebben grootgemaakt door in hun vrije tijd allerlei werkzaamheden voor GoT te verrichten. Nu gaan de huidige eigenaren dus even lekker incashen over de ruggen van deze vrijwilligers (die er hooguit een fooi in de vorm van een kerstpakket voor terugzien). Het is werkelijk om te kotsen!

Als ik moderator was zou ik het wel weten, en een maandsalaris vragen of mijn functie neerleggen.
Vrijwilliger meldt :)
Tweakers.net zal toch echt een vast team nodig hebben om bestuurd te kunnen worden. Voor mij als vrijwilliger is de bijdrage die Tweakers.net levert aan de positie van Nederland op de digitale wereldkaart vele malen belangrijker dan welke kwartjes waar in een broekzak verdwijnen. Die positie wordt met name mogelijk gemaakt door de community, dat is zeker waar, maar wat ik slechts ervaar is dat zaken slechts ondernomen worden ter versterking van de community als geheel en de positie van Nederland in het algemeen. En nee, bij geen enkele verandering zal 100% van de community staan te juichen.

Ik zou het wel waarderen als je uitspraken als 'over de rug van' niet mede uit mijn naam zou willen doen.

• Soultaker
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:50:
Die positie wordt met name mogelijk gemaakt door de community, dat is zeker waar, maar wat ik slechts ervaar is dat zaken slechts ondernomen worden ter versterking van de community als geheel en de positie van Nederland in het algemeen.
Het nut voor de community is nul; GoT kan heel goed bestaan zonder dit soort uitverkoop.

En jij denkt bovendien dat het verkopen van spamforums aan Sony de positie van Nederland in het algemeen beïnvloedt?! Wat rook jij, en hoe kom ik er aan?
alt-92 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:50:
....en je hebt ook deze complete thread en bijvoorbeeld Linux, programmeren & PS3 gelezen? Het lijkt er vooralsnog op dat het aan het bijtrekken is.
En waarom had dat niet op de bestaande, niet-gesponsorde fora gekund? Alle informatie in dat topic komt ook van Blaurens en andere users; het enige wat die Sony-spammer daar toevoegt is dat Sony Linux niet ondersteunt. (Sowieso wel typisch dat dingen die Tweakers met hun console willen doen, van Sony niet mag of niet ondersteund wordt; denk aan het installeren van modchips of het draaien van Linux, enzovoorts.)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Soultaker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:13:
Alle informatie in dat topic komt ook van Blaurens en andere users; het enige wat die Sony-spammer daar toevoegt is dat Sony Linux niet ondersteunt. (Sowieso wel typisch dat dingen die Tweakers met hun console willen doen, van Sony niet mag of niet ondersteund wordt; denk aan het installeren van modchips of het draaien van Linux, enzovoorts.)
goh, waarom leveren ze dan wel kerneldrivers?
er is een verschil tussen totaal niet supporten ( a la MS, alhoewel dat ook niet helemaal waar meer is) en net actief supporten.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dan nu als een van de kritische users in dit topic ook even een complimentje: na de valse start lijkt het alsof GoT bij Sony toch nog serieus genomen gaat worden: Spelletje proberen, iemand? . Niet alleen een erg leuke actie, ook is aan het taalgebruik en alles te zijn dat PlayStation3 deze post speciaal voor GoT heeft gemaakt, zich duidelijk heeft ingelezen, en nog ietwat gevoel voor humor heeft ook :) Ik ben nog steeds geen voorstander van 'forumpje kopen', maar het gaat nu verder wel de goede kant op. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Idd, het 'geintje' illustreert dat de mensen achter username 'Playstation3' proberen zich aan te passen aan de GoT-cultuur en da's wel een complimentje waard :) Het is duidelijk dat ze ingezien hebben dat ze een valse start gemaakt hebben iig.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hertog schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:58:
Dan nu als een van de kritische users in dit topic ook even een complimentje: na de valse start lijkt het alsof GoT bij Sony toch nog serieus genomen gaat worden: Spelletje proberen, iemand? . Niet alleen een erg leuke actie, ook is aan het taalgebruik en alles te zijn dat PlayStation3 deze post speciaal voor GoT heeft gemaakt, zich duidelijk heeft ingelezen, en nog ietwat gevoel voor humor heeft ook :) Ik ben nog steeds geen voorstander van 'forumpje kopen', maar het gaat nu verder wel de goede kant op. :)
Precies zoals ik er over denk. Toch nog een beetje aangenaam verrast :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Yoeri schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:02:
Idd, het 'geintje' illustreert dat de mensen achter username 'Playstation3' proberen zich aan te passen aan de GoT-cultuur
Idd, met grammatica fouten en al ;)

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Tjah, user PlayStation3 heeft geen modpowers las ik vanmiddag, maar hij krijgt tenminste wel betaald om met tieners in discussie te gaan :P Dit is natuurlijk een grap, want er zitten veel meer volwassenen dan tieners op got.

Sony had deze kans kunnen nemen om echte developers te laten discussieren met forumers die denken dat meer verstand hebben van programmeren.

Voorbeeld
iemand zegt: "de SPU heeft veelste weinig geheugen om functie x te doen"
PlayStation3 zegt: "ehm sorry, de SPU is een vector eenheid dus functie x is hier helemaal niet voor bedoeld, laat staan dat er een functie x bestaat die meer dan 100 kB zou kunnen innemen, ga buiten spelen jij noob!"
Vervolgens zou een discussie van niveau kunnen plaatsvinden O-) of niet natuurlijk :)

Wat ik wil zeggen is dat PlayStation3 vaker op de discussies in moet gaan.
Tenzij hij niet beschikt over de developer kennis.
Weet iemand welke rol de PS3 user normaal vervult, of kunt als u dit leest, u zelf hier antwoord op geven? bvd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Faust op 22-02-2007 23:44 ]

• hereweare67893
  • Niet online
Ik moet ook zeggen dat de huidige benadering van Playstation3 richting de users een stuk beter werkt dan de eerdere. Best knap om in korte tijd je aan te passen aan het taalgebruik en het uitstekende, zeer gevatte, gevoel voor humor wat elke GoT'er heeft :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:30:
Tjah, user PlayStation3 heeft geen modpowers las ik vanmiddag, maar hij krijgt tenminste wel betaald om met tieners in discussie te gaan :P
En wederom ben je weer lekker bezig met je ongefundeerde opmerkingen. Hou daar toch eens mee op man! Ik heb geen exacte getallen maar er lopen hier zat volwassenen rond. En hier zul je wel weer op replyen met "ja maar ik bedoel...". Onzin. Zeg dan gewoon meteen wat je bedoelt of zeg niets.
iemand zegt: "de SPU heeft veelste weinig geheugen om functie x te doen"
PlayStation3 zegt: "ehm sorry, de SPU is een vector eenheid dus functie x is hier helemaal niet voor bedoeld, laat staan dat er een functie x bestaat die meer dan 100 kB zou kunnen innemen, ga buiten spelen jij noob!"
En dit gaat gewoon helemaal nergens over, je loopt nu zelf een beetje de noob uit te hangen. Maar het is wel duidelijk dat jij graag ziet dat de tegenstanders van de PS3 op hun nummer worden gezet zodat jij in een hoekje kan gaan staan gniffelen :)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2007 23:44 ]

• Faust
het was zeker een grap, ik ben nl. zelf ook geen tiener meer hoor!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Met jou valt dan ook niet in discussie te gaan he ;)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Het op de man spelen kunnen we wel weer achterwege laten jongens :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Yoeri schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:02:
Idd, het 'geintje' illustreert dat de mensen achter username 'Playstation3' proberen zich aan te passen aan de GoT-cultuur en da's wel een complimentje waard :) Het is duidelijk dat ze ingezien hebben dat ze een valse start gemaakt hebben iig.
Viel mij eveneens op dezelfde manier op :)

Professionele website nodig?

• Faust
Kan het niet zijn dat PlayStation3 al een bestaande user is, die zeg maar undercover is?

Sony heeft in het verleden een reviewer verzonnen die columbia films allemaal goede recensies gaf :P

Het kan best zijn dat ze nu een speciale user PS3 gemaakt hebben, om de aandacht af te leiden van de echte viral marketeers, denk daar maar eens over na, tweakers ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

* Cyberpope vouwt een aluminium hoedje voor ELiA

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 22-02-2007 23:58 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Cyberpope schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:58:
Cyberpope vouwt een aluminium hoedje voor ELiA
Dat lost het probleem niet op, ELiA denkt dat hij zelf één van die mensen is. ;)

Het gaat nu in ieder geval wel een stuk beter met dat forum en het is goed om te weten dat de kritiek is verwerkt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:58:
Zo bijzonder is het allemaal niet:

http://www.google.com/search?q=spac3+win&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:13:
[...]

Het nut voor de community is nul; GoT kan heel goed bestaan zonder dit soort uitverkoop.

En jij denkt bovendien dat het verkopen van spamforums aan Sony de positie van Nederland in het algemeen beïnvloedt?! Wat rook jij, en hoe kom ik er aan?
Fijn dat jij blijkbaar het beste weet wat goed is voor heel GoT, gelukkig komt het ook niet over alsof heel GoT het vooral met jouw standpunt eens moet zijn.

Lekker zwak ook om een persoonlijke aanval in te zetten als je eerst poogt de vrijwilligers te ondermijnen, en vervolgens van zo'n vrijwilliger te horen krijgt dat die er toch echt anders over denkt. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Inderdaad, wij Tweakers zijn belangrijk, terwijl ik op Google nog 20 andere sites zie (die overigens wel een slagzin af moeten maken).

Maar het valt me wel op dat er een hoop mensen na een leuk verhaaltej 180 graden gedraaid zijn. Charme offensief heeft duidelijk aangeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:10

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Royz schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:26:
Inderdaad, wij Tweakers zijn belangrijk, terwijl ik op Google nog 20 andere sites zie (die overigens wel een slagzin af moeten maken).
Voor zover ik zag is deze dag op 10 maart; de dag van die andere sites is op 9 maart :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:30

MicroWhale

The problem is choice

Ik wil even kwijt dat ik het een zeer slechte en kwalijke zaak vind voor een forum dat zegt onafhankelijk en onpartijdig te zijn. Die brief dat 'het forum onafhankelijk van en niet partijdig' klopt niet: Men ontvangt als bedrijf immers geld van één van de fabrikanten en opent een subforum => reclame. Bovendien staat de brief (of in ieder geval die) niet in het Playstation3-subforum, zodat vrijwel niemand dat ding leest.

Als er maar wat geld neergelegd wordt, dan gaat het forum krom staan en mag de commercie over de rug van de gebruikers haar product promoten. Het is gewoon reclame, producten pluggen en dat hoort niet op een forum. Zeker niet op tweakers.

Krijgen we dadelijk dan tig subforums van fotocamera fabrikanten, omdat ze een nieuwe camera willen promoten? Een Canon 450D subforum en een Nikon D80 subforum met goodies om de users zoet te houden? Hoeveel bij hoeveel subforums ligt de grens? Is er dadelijk nog wel ruimte voor de onafhankelijke subforums of worden er alleen subforums aangemaakt als een gek (of bedrijf) hier wat geld voor geeft?

Alle reclames aan de boven en onderkant zie ik gelukkig niet (daar ben ik immuun voor geworden), maar dat de reclame nu tot IN het forum en IN de topics is doorgedrongen vind ik een hele, hele slechte zaak. Ik hoop dat de forumleiding, (o sorry, "het forum-management" heet het tegenwoordig omdat het overgenomen is door een commercieel) na deze eenmalige blunder besluit om niet meer zulke dwalingen te maken.

Bij voorbaat dank

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:51
PWM schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:15:
Ik heb mijn mening gegeven, en die is niet negatief over het forum.

Wat ik wel vreemd vind, is dat het lijkt alsof er nieuw Mod regels van toepassing zijn.

User ELiA heeft in Toekomst van dit forum redelijk wat Flames en Trolls geplaatst. Er is wel een Modbreak geweest, maar ze staan er nog wel.

En sinds wanneer mogen grove vloeken, zoals imho GVD is, volledig uitgeschreven, in een games forum? Lijkt me niet echt de bedoeling, en het is zeker niet leuk om zulke stukken te lezen.

Kritiek, harde woorden prima, sterker, leuk. We hoeven niet de grootste vriendengroep van de wereld te zijn. Echter de bewoordingen die ELiA in meerdere posts neerzet, heb ik vaak in andere topics door de Mod weggehaald zien worden.

Ik heb het puur over de woorden die hij gebruikt, en de manier van praten. Niet over de mening an sich.
Ik zou dit graag nog even willen onderschrijven, niet over de specifieke user, maar grove vloeken en scheldwoorden zijn gewoon jammer, het is wel eerder uitzondering dan regel, en gelukkig maar. Wel komt het aanzienlijk meer voor in spielerij dan in andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

gorgi_19 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:28:
[...]

Voor zover ik zag is deze dag op 10 maart; de dag van die andere sites is op 9 maart :)
Dat begrijp ik, ze hebben gewoon voor die 20 websites 3 weken uitgetrokken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Maar het valt me wel op dat er een hoop mensen na een leuk verhaaltej 180 graden gedraaid zijn. Charme offensief heeft duidelijk aangeslagen ;)
Inderdaad dat valt mij ook op. Een medium sized worst voor de neus is blijkbaar voldoende.
Tjah, user PlayStation3 heeft geen modpowers las ik vanmiddag, maar hij krijgt tenminste wel betaald om met tieners in discussie te gaan :P Dit is natuurlijk een grap, want er zitten veel meer volwassenen dan tieners op got.
Is dat wel zo? De gemiddelde leeftijd is vast niet zo hoog als je denkt (waarschijnlijk begin 20 oid wat net tieners - af zijn / adolescenten).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er mag toch ook wel wat positiefs over Sony gezegd worden? Of mogen alleen de negatieve kanten aangestipt worden?
Ik vind het forum nog steeds geen goed idee, maar dit is wel een leuk idee van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:01:
De gemiddelde leeftijd is vast niet zo hoog als je denkt (waarschijnlijk begin 20 oid wat net tieners - af zijn / adolescenten).
Het lijkt me wel een leuk idee om hier een enquete over te houden op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

El Cid schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:46:
[...]

Het lijkt me wel een leuk idee om hier een enquete over te houden op de frontpage.
offtopic:
In de HK is er al wel eens een dergelijke poll geweest: [Serieuze Poll] Hoe oud is de Huiskamer Bezoeker?
Zegt natuurlijk niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MrWilliams schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:36:
Ik wil even kwijt dat ik het een zeer slechte en kwalijke zaak vind voor een forum dat zegt onafhankelijk en onpartijdig te zijn. Die brief dat 'het forum onafhankelijk van en niet partijdig' klopt niet: Men ontvangt als bedrijf immers geld van één van de fabrikanten en opent een subforum => reclame. Bovendien staat de brief (of in ieder geval die) niet in het Playstation3-subforum, zodat vrijwel niemand dat ding leest.
ik geloof niet dat we als forum ergens beweren 'onafhankelijk' en 'onpartijdig' te zijn... sterker nog, een forum zal altijd bestaan uit de input van voornamelijk de gebruikers en die is in meer of mindere zin meestal wel subjectief te noemen...

GoT zelf levert nu niet bepaald de 'content', maar enkel de faciliteiten aan zijn gebruikers...
Overigens ontvangt Tweakers.net ook geld van zn gebruikers, ofwel direkt dankzij abbonementen, of indirekt dankzij de advertentieinkomsten van de banners ...

De vraag in hoeverre je je opstelt als 'slaaf' van de commercie is natuurlijk altijd een thema, maar ik heb niet de indruk, op alle 'commerciele' terreinen, dat GoT zich zo 'slaafs' opstelt:
Alle gebruikers met Abbo's kunnen bevestigen dat ondanks dat ze bepaalde faciliteiten extra hebben (een extra forum, een mailbox, filespace, extra templates en banners kunnen uitzetten) dat geenszins betekent dat ze meer rechten zouden hebben...

Sterker nog, een gebruiker met Abbo kan gewoon gebanned worden en dat is in enkele gevallen ook gebeurt...
Natuurlijk, in dit geval heeft een bedrijf dankzij hun sponsoring de mogelijkheid geschapen voor dat forum, en daarin is een gebruiker actief die, met instemming, bepaalde postings _mag_ doen, die in meer of minder mate wervend zijn (wat overigens niet uniek is, het is een gebruik dat vaker voorkomt dat dingen die 'zomaar' niet toegestaan worden; wel mogelijk zijn als de gebruiker hiervoor eerst toestemming vraagt, en er contact is over wat de tekst precies is en ook wat betreft de 'feedback' terug, die we bv bij enquettes ook altijd graag zien) ...

Ik zie echter in het feit dat hier bepaalde dingen zijn toegestaan en mogelijk gemaakt, niet direkt een 'verlies van een pretentie van onafhankelijkheid of onpartijdigheid' ...

Om eerlijk te zijn, als Tweakers.net ooit flink partijdig was, was dat juist in de allereerste begindagen, toen er gewoon behoorlijk flamende nieuwsposts over bepaalde bedrijven ('Mikroschoft') werden gepost en T.net eerder een hoogburcht was van de AMD- en Linux-fanboys.
Royz schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:50:
[...]

Dat begrijp ik, ze hebben gewoon voor die 20 websites 3 weken uitgetrokken namelijk
zeg eens eerlijk, wat vind je dat GoT/Tnet dan had moeten doen ... dat aanbod van Sony weigeren? zeggen dat 'onze gebruikers' niet beinvloed willen worden door zulke gemene aanbiedingen en dat we onze gebruikers voor zulke ongewenste spam willen 'beschermen' ...?

Zou juist dat niet een beetje 'betuttelend' zijn? ik bedoel, als je niet naar dat event wilt gaan, dan dwingt niemand je toch ... enkel als je het wel leuk vind, heb je zelf de mogelijkheid ervoor te kiezen, wat is daar precies mis mee?

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 23-02-2007 10:55 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Leuk verhaal over hoe t.net werkt, maar dat verandert niet het feit dat door het openen van een 'door een bedrijf betaald subforum' de subjectiviteit plots bij t.net ligt en niet meer bij de gebruikers zelf. Gezien de journalistieke (lees: "objectieve") kant van tweakers.net zou ik verwachten dat deze lijn doorgetrokken wordt in het forum.

Voor een gebruiker is de scheidingslijn tussen een normaal forum en een gesponsord forum namelijk niet te zien. Hierdoor is hij in de veronderstelling dat dit laatste forum net als alle anderen voor en door de gebruikers gevormd is/wordt.

Dát is wat ik erop tegen heb. Als er een hoofdforum komt: "Gesponsorde Fora", waarin alle bedrijven die graag een subforum willen hebben om wat voor reden dan ook (m.i. is er maar één en dat is geld), dan kunnen ze dat lekker daar doen. Dan hoor je mij (en ik denk velen met mij) in ieder geval niet meer klagen... En dan weet ik ook welk forum ik in de deny-lijst moet zetten.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MrWilliams: Het enige verschil in dat gesponserde subforum zijn feitelijk de door de playstation gebruiker geopende stuckies, en bij zowel de gebruiker als de stuckies is duidelijk aangegeven dat dit niet van tweakers.net afkomstig is..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RM-rf schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:51:
[...]

zeg eens eerlijk, wat vind je dat GoT/Tnet dan had moeten doen ... dat aanbod van Sony weigeren? zeggen dat 'onze gebruikers' niet beinvloed willen worden door zulke gemene aanbiedingen en dat we onze gebruikers voor zulke ongewenste spam willen 'beschermen' ...?

Zou juist dat niet een beetje 'betuttelend' zijn? ik bedoel, als je niet naar dat event wilt gaan, dan dwingt niemand je toch ... enkel als je het wel leuk vind, heb je zelf de mogelijkheid ervoor te kiezen, wat is daar precies mis mee?
Ik vind het hardstikke cool voor de mensen die naar Spac3 willen, dat er een mogelijkheid is nu! Alleen gaat het nog steeds om het feit dat een apart forum daar niet voor nodig was.

Daarnaast is het wel grappig om Wat mis jij aan jouw ipod? Verbeterpunten. topic door te kijken. Normaal gesproken worden topics gesloten die te maken hebben met school of onderzoeken die gedaan moeten worden, maar ik zie niet veel verschil met wat Sony nu wil. Zal wel een argument zijn dat zij de ontwikkelaar zijn en door de kritiek punten kunnen verbeteren, maar ik vind dat erg naief.

Het Spac3 is wel weer een leuk initaitief maar het is weer marketing en reclame :) (wel leuk voor de benieuwde GoTer utieraard, maar dat is nu even het punt niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

JHS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:53:
MrWilliams: Het enige verschil in dat gesponserde subforum zijn feitelijk de door de playstation gebruiker geopende stuckies, en bij zowel de gebruiker als de stuckies is duidelijk aangegeven dat dit niet van tweakers.net afkomstig is..
Lees ik hier: Bepaalde regels van het forum worden, door betaling van geld aan t.net, gebogen of weggelaten voor bepaalde gebruikers op het forum? Bovendien gebeurt dit op een tevens tegen betaling geopend subforum.

Dit is toch precies wat ik bedoel met dat t.net zich hier subjectief opstelt? Of begrijp je m'n redenering hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Royz schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:55:

Daarnaast is het wel grappig om Wat mis jij aan jouw ipod? Verbeterpunten. topic door te kijken. Normaal gesproken worden topics gesloten die te maken hebben met school of onderzoeken die gedaan moeten worden, maar ik zie niet veel verschil met wat Sony nu wil. Zal wel een argument zijn dat zij de ontwikkelaar zijn en door de kritiek punten kunnen verbeteren, maar ik vind dat erg naief.
Volgens mij is daar nog geen mod langsgeweest en wordt het topic gesloten als er geen toestemming gevraagd is. Bovendien is het ook een opsomtopic.
Het topic is nog geen uur open dus ik denk dat je hier iets te vlug in je conclusies bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik heb zelf niet zo'n problemen met het forum.
Zoals het eerst was (een paar dagen geleden) stond er zo goed als alleen marketingpraat, en werd er op de topics van users nauwelijks gereageerd. Daardoor leek het hele forum erg overbodig.

Inmiddels is er gelukkig al wat verandert. De user "PlayStation3" heeft inmiddels al een paar nuttige reply's gepost en vragen beantwoord. Ook lijken de laatste posts een stuk minder commercieel (al blijft het natuurlijk reclame) en wordt er meer inhoudelijke informatie gegeven.

Hierdoor heeft het forum zoals het er nu staat wel waarde IMO. Ik heb er ook geen problemen mee als Sony dit forum sponsort, als er maar duidelijk staat vermeld wat van Sony is. Dit gebeurt nu ook en dat vind ik een erg goede zaak.

Conclusie: Het forum heeft IMO wel bestaansrecht, maar er moet wel goed opgelet worden dat de input van sony en de input van t.net crew/users strikt gescheiden blijven.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MrWilliams schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:00:
[...]

Lees ik hier: Bepaalde regels van het forum worden, door betaling van geld aan t.net, gebogen of weggelaten voor bepaalde gebruikers op het forum?
en in de realiteit van het beleid op GoT gebeurt het ook dagelijks dat datzelfde gedaan wordt voor 'gewone' gebruikers, die er dan niet eens hoeven voor te betalen ...

zo ziet de crew liever geen 'enquette'-threads, waar mensen forumgebruikers proberen over te halen een enquette in te vullen ...
Toch, als degene die die enquette graag wil voeren daarbij een goed verhaal houd en vooraf de crew om toestemming vraagt, kan het zijn dat het wél toegestaan wordt
Royz schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:55:

Daarnaast is het wel grappig om Wat mis jij aan jouw ipod? Verbeterpunten. topic door te kijken. Normaal gesproken worden topics gesloten die te maken hebben met school of onderzoeken die gedaan moeten worden, maar ik zie niet veel verschil met wat Sony nu wil.
Zulke threads worden meestal afgesloten als er sprake is van 'eenrichtingsverkeer', als een topicstarter kennelijk enkel de stelling post en anderen maar 'eventjes' erop moeten reageren ...

De bedoeling daarbij is eigenlijk dat iemand die zo'n thread wil hebben, vooraf om toestemming vraagt en daarbij zal de crew, als ze toestemming verlenen, ook een aantal tips en dwingende adviezen geven aan de TS om dan zélf ook actief mee te discusieren ..

idd is de overeenkomst tussen zo'n thread en de threads van de Sony gebruiker erg groot ...
maar bewijst dat niet juist dat het weinig zin heeft net te doen alsof er wél een verschil zou zijn...?

[ Voor 41% gewijzigd door RM-rf op 23-02-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MrWilliams: Ja, t.net stelt zich in zoverre subjectief op dat er meer exposure wordt geboden voor de PS3 dan andere consoles in ruil voor geld. Ik zie het probleem daarvan echter niet zo :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Voel me niet aangsproken. Ik vind en blijf het een slecht idee vinden om sub-forums te openen omdat er iemand met een zak geld langskomt. Hoe je het ook verkoopt.

Echter ik kan niet ontkennen dat er naar aanleiding van opmerkingen hier een paar wijzigingen zijn doorgevoerd. In herkenbaarheid van de topic's en de user is duidelijk verbeter. Persoonlijk zou ik ook nog graag bij het hele subforum ene herkenbaarheid zijn als gesponserd forum.

Dit staat los van het feit dat nu de sony-user een stuk beter reageert. Dat is goed te noemen en mag dus ook wel gezegd worden.

Maar ik blijf erbij dat ik het ongunstig vind dat GoT zich openstelt om haar beleid c.q. regels c.q. ongeschreven of hoe het ook wil noemen te laten beïnvloeden door geld. Maar dat is genoeg uitgedragen en bekend dus bij het MT. Het is aan hun om hier een besluit over te nemen wat ze er wel of niet mee willen doen. Waarna het de keuze aan mij hoe ik daar weer op reageer.

Meer is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[...]
Ik ben nog steeds kritisch, en zeg in diezelfde post dat ik nog steeds tegen 'forumpje kopen' ben. Maar ik vind dat dit een voorbeeld is van weer de deal inderdaad, zoals eerder beloofd, voordelen voor de users kan hebben, en vind dat de manier van posten nu duidelijk anders is dan de standaard marketing praat. Hij lijkt nu bijna een normale GoT user. Dat ik er in principe nog altijd tegen ben wil niet zeggen dat ik het niet mag zeggen als ik iets positief vind, toch? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

JHS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:35:
MrWilliams: Ja, t.net stelt zich in zoverre subjectief op dat er meer exposure wordt geboden voor de PS3 dan andere consoles in ruil voor geld. Ik zie het probleem daarvan echter niet zo :) .
Het is reclame met als enig doel: Geld verdienen. Dat is totaal tegendraads met het doel van de inhoud van het forum. Dat er met het forum geld verdiend wordt, alla... maar met de inhoud is dat tot nu toe niet het doel geweest. Hooguit een paar users die roepen dat je X moet kopen, met daarna een paar users die roepen dat je Y moet kopen omdat dat beter is. Dat is iets anders als wat er nu gebeurt.

Nu zegt t.net: Hier hebben we user A van bedrijf B en die komt product C aansmeren in nieuw subforum D. Waarna user A voor de leeuwen gegooid wordt en de bankrekening van t.net groeit.

Poging tot analogie...
Wat zou je ervan vinden als er bij de hoofdpersoon van je favoriete tv-serie opeens een vrouwke binnenkwam dat zei:
Koffiejuffrouw: "Hoi hoofdpersoon, wil jij een kopje heerlijke Douwe Egberts koffie, dat is de overheerlijke koffie met handgeselecteerde bonen, die op een kwalitatief ongekend nivo bereid worden."

Hoofdpersoon: "Euh, ja, doe maar"

Koffiejuffrouw: "Wist je trouwens dat je nu bij twee pakken Douwe Egberts koffie een zegel kado kreeg om een teddybeer te sparen? Dat ben ik wel aan het doen voor de kleine van m'n dochter!"
:{

Mijn punt is dat de reclame bij een tv-serie ook niet in de serie zelf zit, maar gescheiden is van de inhoud en er daarom voor, tussen of na komt te staan, zodat een en ander strict gescheiden is en blijft. (Oprah Winfrey en enige andere amerikaanse tv shows daargelaten, want die amerikanen kunnen het gewoon niet laten, helaas.)

In feite speelt t.net dan het TV station dat zegt: Ja, maar daar kunnen wij niks aan doen, want die reclame zit er al in, wij zenden het alleen maar uit.... en dat terwijl ze ook de maker zijn van de tv-serie en dus dondersgoed wisten dat reclame maken het doel was.

Is het nu dan duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:43

DinX

Motormuis

MrWilliams schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:02:

Mijn punt is dat de reclame bij een tv-serie ook niet in de serie zelf zit, maar gescheiden is van de inhoud en er daarom voor, tussen of na komt te staan, zodat een en ander strict gescheiden is en blijft. (Oprah Winfrey en enige andere amerikaanse tv shows daargelaten, want die amerikanen kunnen het gewoon niet laten, helaas.)

In feite speelt t.net dan het TV station dat zegt: Ja, maar daar kunnen wij niks aan doen, want die reclame zit er al in.... en dat terwijl ze ook de maker zijn van de tv-serie en dus dondersgoed wisten dat reclame maken het doel was.

Is het nu dan duidelijk?
Al eens naar de gemiddelde serie gekeken ? Dus Amerikaanse, nederlandse, Belgische,...

Moet je eens heel goed opletten naar wat de mensen drinken, wat er in de koelkast staat, wat ze roken, op wat voor pc's ze werken. Die staan niet allemaal toevallig met het merkteken/naam richting camera hoor.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MrWilliams: Natuurlijk begrijp ik dat je daar op doelt, maar ook dit als al enige malen uitgekauwd in dit topic ;) . Er wordt in ruil voor die zak geld alleen maar meer aandacht voor één onderwerp gegeven, en er wordt niets met de inhoud zelf gedaan, aangezien users nog net zo veel ruimte hebben om iets over de producten te zeggen als daarvoor, en aangezien een playstation gebruiker 'undercover' allang 'reclameposts' had kunnen maken. Alsof je in je favoriete tv serie twee soorten koffie in beeld hebt, en de ene in ruil voor geld wat op voorgrond wordt gezet :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

El Cid schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:46:

....De gemiddelde leeftijd van de bezoekers ....

Dat is dan ook met enige regelmaat gedaan ... niet via een Poll op de frontpage (met alle respect voor die polls, maar dat geeft altijd een eenzijdig beeld van slechts een deel van de gebruikers) maar via meerdere onderzoeken door de jaren heen:
Verschillende onderzoeken, uitgevoerd door onder meer Multiscope, hebben uitgewezen dat de gemiddelde leeftijd van onze bezoekers rond de 26 jaar ligt, terwijl zo'n 95% van de bezoekers van het mannelijke geslacht is. Het opleidingsniveau is hoog: 70% van de bezoekers heeft minimaal een HBO-niveau of is met een zodanige opleiding bezig.
reviews: Adverteren en contactinformatie

Natuurlijk zijn die cijfers over het algemeen over het gebruik van de 'hele' site... ik kan me best voorstellen dat de FP een bredere, oudere doelgroep aanlokt, die meer algemene intersse hebben, terwiojl de doelgroep van het forum natuurlijk mogelijk juist ietwat jonger is

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 23-02-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
XplodingForce schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:15:
Inmiddels is er gelukkig al wat verandert. De user "PlayStation3" heeft inmiddels al een paar nuttige reply's gepost en vragen beantwoord. Ook lijken de laatste posts een stuk minder commercieel (al blijft het natuurlijk reclame) en wordt er meer inhoudelijke informatie gegeven.
Nouja, laten we het er op houden dat hij reply's gepost heeft en wat vragen beantwoord heeft, de worden nuttig en inhoudelijk kan je naar mijn mening beter nog maar even op de plank laten liggen.

Hij is dus eindelijk een beetje aktief geworden, maar inhoudelijk is het nog niet op een GoT waardig nivo en de diepgang is er ook nog niet echt.

Zoals al regelmatig gezegd ben ik niet tegen dit forum, maar ook nu heeft het naar mijn menig nog steeds te weinig diepgang om een meerwaarde te geven boven het oude topic in SG.

Maar het begin is er eindelijk, misschien wordt het nog wat. :)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

yzf1kr schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:04:
[...]
Maar het begin is er eindelijk, misschien wordt het nog wat. :)
Grootste probleem is dat het niveau van de sony gebruiker word beoordeeld door 100.000 mensen als hij ook maar een reactie geeft. Laat hem lekker gaan. Kijk hoe het forum gaat en focus niet alleen op die gebruiker.

Anders kunnen we direct de brandstapel erbij halen. Dat is ook niet direct de bedoeling.

En de user gaat natuurlijk aangevallen worden: Dersan in "Europese Playstation 3 minder backwards ..." . Gaat hier nog wat aan gedaan worden? Het lijkt me niet dat elk topic moet gaan eindigen daar op een ps3 bash. Dus voor het daar uit de hand gaat lopen lijkt het mij handig hier wel een stokje voor te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door disjfa op 23-02-2007 15:15 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

disjfa schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:09:
[...]

Grootste probleem is dat het niveau van de sony gebruiker word beoordeeld door 100.000 mensen als hij ook maar een reactie geeft. Laat hem lekker gaan. Kijk hoe het forum gaat en focus niet alleen op die gebruiker.

Anders kunnen we direct de brandstapel erbij halen. Dat is ook niet direct de bedoeling.
Ja, maar.. ;) Dit forum als geheel is onderdeel van een experiment, net zoals die gebruiker. In dit topic is een paar keer gezegd dat het niet alleen zo is dat Sony een eigen forum heeft gekocht, maar dat nut voor de users in de vorm van actieve deelname van Sony onderdeel is van de afspraak. Dan is het ook logisch dat kritisch naar de inbreng van deze gebruiker wordt gekeken.

Want om eerlijk te zijn, al is duidelijk dat Sony zich in ieder geval de kritiek aantrekt, zie ik momenteel de meerwaarde voor de gebruiker nog niet zo, en lijkt het er nog steeds op alsof er niets meer is gebeurd dan dat Sony een stukje GoT heeft gehuurd voor hun eigen reclame. Op de kritische kanttekeningen in zijn eigen 'featuring realtime' topic heeft hij nog niet gereageerd, bijvoorbeeld.
En de user gaat natuurlijk aangevallen worden: Dersan in "Europese Playstation 3 minder backwards ..." . Gaat hier nog wat aan gedaan worden? Het lijkt me niet dat elk topic moet gaan eindigen daar op een ps3 bash. Dus voor het daar uit de hand gaat lopen lijkt het mij handig hier wel een stokje voor te zetten.
Tsja, om eerlijk te zijn vind ik 'nu zie je de playstation3 user niet' nog niet bepaald een aanval. Het is niet helemaal netjes geschreven, maar het lokt in ieder geval wel een reactie uit: Verwijderd in "Europese Playstation 3 minder backwards ...". Een reactie die ik ook niet zo geweldig vind overigens, hij kan of wil of mag het blijkbaar ook niet gaan uitzoeken.

Als je zo'n net-niet-troll post gaat weghalen krijg je geheid mensen die schreeuwen over belangenverstrengeling of iets dergelijks. 'Zie je wel, de mods houden PS3 de hand boven het hoofd', enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
disjfa schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:09:
[...]

Het zal wel lastig zijn voor Sony om iedereen direct te informeren.
Het is vaak gebeurd dat grote bazen spraken over spellen die een paar dagen ervoor uitgesteld waren, alsof het nog steeds launchtitels waren.
Als op zo'n hoog niveau de communicatie al traag is, dan kan het best zijn dat user PS3 het voor het eerst op het forum las vandaag :P denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XplodingForce schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:15:

Conclusie: Het forum heeft IMO wel bestaansrecht, maar er moet wel goed opgelet worden dat de input van sony en de input van t.net crew/users strikt gescheiden blijven.
Zo denk ik er ook over, zolang er geen belangenverstrengeling is en de standaard GoT regels daar ook gelden is het alleen maar mooi dat Sony sponsord...
Gaat Sony eisen stellen veranderd dat natuurlijk het verhaal..

btw ff de post history van playstation3 gekeken en zo te zien is hij (of zij natuurlijk) behoorlijk open in zaken en zegt Sony dingen te prefereren maar adviseerd zelf vergelijkend waren onderzoek te doen.
So far so good dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 23-02-2007 18:02 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41
Royz schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:55:Daarnaast is het wel grappig om Wat mis jij aan jouw ipod? Verbeterpunten. topic door te kijken. Normaal gesproken worden topics gesloten die te maken hebben met school of onderzoeken die gedaan moeten worden, maar ik zie niet veel verschil met wat Sony nu wil. Zal wel een argument zijn dat zij de ontwikkelaar zijn en door de kritiek punten kunnen verbeteren, maar ik vind dat erg naief.
Excuses, we zaten even niet achter de Mac maar dit was dus duidelijk niet de bedoeling :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat een duidelijke gewaarwording momenteel een nieuw fenomeen is: bashing. Ik zie nu zoveel modbreaks in het PS3-forum dat ik bij iedere reply kijk wat er stond.
Het probleem dat ik nu zie is dat men nu doorheeft dat er een persoon genaamd Sony rondloopt en daarom graag de persoonlijke aanpak van reageren kiest, namelijk iets wat minder subtiel wordt neergezet of wat persoonlijker/ononderbouwder wordt neergezet. Die wat lagere drempel komt dan direct in conflict met de wat hogere drempel omdat je nu een user (Sony) direct zit af te zeiken wat de sfeer niet/nooit ten goede komt (je wil de user immers niet wegflamen).
Ik signaleer nu toch wel dat er een behoefte is om de sticky mbt forumgedrag ietswat aan te scherpen om te zorgen dat de gesprekken in het PS3-forum wat lekkerder lopen. Want dan
- struikel je niet meer over de modbreaks
- heeft Sony tenminste niet een extreem negatieve tegenwind wat best weinig uitnodigd tot ontplooien
- Hebben users niet de indruk dat er censuur plaatsvind maar meer correcte discussiestijl dan elders gewenst is.

Het forum is iig wat dynamischer (en ook levendiger) geworden. Het valt me trouwens mee dat zodra de Sony-user ietswat ontdooit het eigenlijk gelijk een leuk forum lijkt te worden. Dat is de winst die we aan de users cadeau willen doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

ecteinascidin schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:05:
Het forum is iig wat dynamischer (en ook levendiger) geworden. Het valt me trouwens mee dat zodra de Sony-user ietswat ontdooit het eigenlijk gelijk een leuk forum lijkt te worden. Dat is de winst die we aan de users cadeau willen doen :).
Wellicht kun je uitleggen wat je met "de winst" voor de users bedoelt gezien veel mensen hier nog steeds geen enkele toegevoegde waarde van het sponsor forum of de aanwezigheid van de Sony user zien. Dat is tenminste de tendens die ik opmaak uit dit topic. Volgens veel reacties is de "winst" enkel de zak geld die voor het forum is betaald. Als je doelt op "een leuk forum" kunnen we namelijk direct ook een Xbox360 en WII forum openen. Maar daarvan is min of meer al duidelijk dat dit niet zal gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 23-02-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Bor de Wollef schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:48:
[...]

Wellicht kun je uitleggen wat je met "de winst" voor de users bedoelt gezien veel mensen hier nog steeds geen enkele toegevoegde waarde van het sponsor forum of de aanwezigheid van de Sony user zien. Dat is tenminste de tendens die ik opmaak uit dit topic. Volgens veel reacties is de "winst" enkel de zak geld die voor het forum is betaald. Als je doelt op "een leuk forum" kunnen we namelijk direct ook een Xbox360 en WII forum openen. Maar daarvan is min of meer al duidelijk dat dit niet zal gebeuren.
Als je even in het forum rond zou kijken zou je kunnen zien dat er inmiddels een actie is waarbij een aantal GoT'ters naar het Spac 3 gebouw mag om op de Playstation 3 te spelen. Ook heeft de user al een paar nuttige reply's gepost, die vrijwel vrij waren van marketingpraat.

Verder ben ik het ook met ecteinascidin (eerste username waarbij het nodig was om te copy/pasten ;) ) eens dat de sfeer op het forum ineens een stuk beter lijkt doordat de PlayStation3 user opeens veel meer nette, inhoudelijke reply's post en ingaat op de posts van gebruikers in plaats van alleen maar marketingpraat te posten.

Ik vind het ook niet fantastisch dat t.net de regels aanpast voor een smak geld, maar in dit geval kan ik het best begrijpen. Zoals het nu is zijn er al duidelijke voordelen voor de GoT community, zijn er (reclame) voordelen voor Sony, en T.net krijgt een smak geld. Dat vind ik toch een redelijke deal.

Het is IMO een stuk erger hoe sommige users zich opstellen. Zoals ecteinascidin ook al zei, nu de mensen doorkrijgen dat er een medewerker van Sony op het forum zit gaat men ineens naar de user toe bashen, en op de persoon spelen. Dit geeft aan dat de mentaliteit van sommige users (helaas) toch niet echt van heel erg hoog niveau is. Ik vind het persoonlijk erg triest dat je als je er achter komt dat iemand bij een bepaald bedrijf werkt, alleen al om die reden iemand gaat lopen bashen.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

XplodingForce schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:02:
[...]

Als je even in het forum rond zou kijken zou je kunnen zien dat er inmiddels een actie is waarbij een aantal GoT'ters naar het Spac 3 gebouw mag om op de Playstation 3 te spelen. Ook heeft de user al een paar nuttige reply's gepost, die vrijwel vrij waren van marketingpraat.
Hierboven is al gezegd dat die actie leuk is, ook door sommige kritische users, en dat de manier waarop hij het brengt ook een stuk meer laat zien dat hij feeling met GoT krijgt. Het is echt niet zo dat ik als tegenstander overal kritiek op wil hebben. Goede dingen mogen gezegd worden, en dat is ook gedaan. Maar die nuttige replys zie ik nog niet, hoor. In kritische topics, zoals Europese Playstation 3 minder backwards compatible*, laat hij zich enorm op de vlakte. In topics die hij zelf start maar door tweakers met kennis van zaken als marketingpraat worden aangemerkt, zoals Featuring Real-time, laat hij zich niet meer zien. De enige echt nuttige post is vooralsnog dat er nog geen plannen zijn een bundel van de PS3 en een Sony TV aan te bieden. Waar zie jij verder de meerwaarde van deze medewerker van Sony als user?
Verder ben ik het ook met ecteinascidin (eerste username waarbij het nodig was om te copy/pasten ;) ) eens dat de sfeer op het forum ineens een stuk beter lijkt doordat de PlayStation3 user opeens veel meer nette, inhoudelijke reply's post en ingaat op de posts van gebruikers in plaats van alleen maar marketingpraat te posten.
Ja, de sfeer is beter en het gedrag van de Sony user zijn beter. Maar is er een meerwaarde voor de users, die er niet zou zijn bij PS3 topics in het algemene forum, of anderzijds bij een Wii of een Xbox forum?
Ik vind het ook niet fantastisch dat t.net de regels aanpast voor een smak geld, maar in dit geval kan ik het best begrijpen. Zoals het nu is zijn er al duidelijke voordelen voor de GoT community, zijn er (reclame) voordelen voor Sony, en T.net krijgt een smak geld. Dat vind ik toch een redelijke deal.
Vooralsnog zie ik die duidelijke voordelen niet zo. De actie om gratis te mogen meespelen in Spac3 wordt door sommigen al afgezwakt aangezien dit op andere fora ook voorkomt, maar zelfs als je dat niet meerekent zie ik alleen zo'n actie niet als voldoende meerwaarde naar de users toe om de regels voor nieuwe subfora maar overboord te gooien.
Het is IMO een stuk erger hoe sommige users zich opstellen. Zoals ecteinascidin ook al zei, nu de mensen doorkrijgen dat er een medewerker van Sony op het forum zit gaat men ineens naar de user toe bashen, en op de persoon spelen. Dit geeft aan dat de mentaliteit van sommige users (helaas) toch niet echt van heel erg hoog niveau is. Ik vind het persoonlijk erg triest dat je als je er achter komt dat iemand bij een bepaald bedrijf werkt, alleen al om die reden iemand gaat lopen bashen.
Ik zal dat bashen niet goed praten, maar ik vrees dat je zo iets wel had kunnen, nee: moeten verwachten. Content advertising was nogal een rel, en dat verwachtten ze wel van te voren, anders hadden ze dat niet als grap verzonnen. Er gingen zelfs users schelden nadat de paarse layout overboord werd gegooid en alleen maar voor betalende abonnees was terug te krijgen. Als dat al 'geldklopperij' is, dan kun je natuurlijk wel verwachten wat de reactie is op een door Sony gekocht forum waar een door Sony betaalde user marketingverhaaltjes neerzet.

In een ideale wereld is iedere GoT user er een die het beste met het forum voor heeft, en bij twijfel over een commerciële actie een nette discussie op argumenten gaat voeren in LA, maar in de praktijk lopen er genoeg rond die een commercieel forum als een bedreiging voor 'hun' GoT zien en die bedreiging direct aanvallen. Zeker als het users zijn die, bijvoorbeeld, een Xbox360 hebben. Nogmaals, dat is geen excuus, maar het is naïef om te denken dat dat niet zou gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

XplodingForce schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:02:
[...]
Zoals het nu is zijn er al duidelijke voordelen voor de GoT community
Wederom, wat zijn de voordelen voor de community van de aanwezigheid van een gesponsored forum? Het uitnodigen van een aantal mensen voor een speelsessie vind ik eigenlijk geen voordeel voor de community en is zoals al aangegeven ook niet uniek voor GoT (en daarbij zou een dergelijke actie wellicht beter op de frontpage thuishoren). De Sony medewerker post nog steeds vrij algemeen en is nog steeds niet technisch onderlegd.Het lijkt er meer op dat men nu er een klein worstje voor de neus word gehouden ineens bereid is door de vingers te kijken en de principes te laten varen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 24-02-2007 09:48 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.