MrWilliams schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:36:
Ik wil even kwijt dat ik het een zeer slechte en kwalijke zaak vind voor een forum dat zegt onafhankelijk en onpartijdig te zijn. Die brief dat 'het forum onafhankelijk van en niet partijdig' klopt niet: Men ontvangt als bedrijf immers geld van één van de fabrikanten en opent een subforum => reclame. Bovendien staat de brief (of in ieder geval die) niet in het Playstation3-subforum, zodat vrijwel niemand dat ding leest.
ik geloof niet dat we als forum ergens beweren 'onafhankelijk' en 'onpartijdig' te zijn... sterker nog, een forum zal altijd bestaan uit de input van voornamelijk de gebruikers en die is in meer of mindere zin meestal wel subjectief te noemen...
GoT zelf levert nu niet bepaald de 'content', maar enkel de faciliteiten aan zijn gebruikers...
Overigens ontvangt Tweakers.net ook geld van zn gebruikers, ofwel direkt dankzij abbonementen, of indirekt dankzij de advertentieinkomsten van de banners ...
De vraag in hoeverre je je opstelt als 'slaaf' van de commercie is natuurlijk altijd een thema, maar ik heb niet de indruk, op alle 'commerciele' terreinen, dat GoT zich zo 'slaafs' opstelt:
Alle gebruikers met Abbo's kunnen bevestigen dat ondanks dat ze bepaalde faciliteiten extra hebben (een extra forum, een mailbox, filespace, extra templates en banners kunnen uitzetten) dat geenszins betekent dat ze meer rechten zouden hebben...
Sterker nog, een gebruiker met Abbo kan gewoon gebanned worden en dat is in enkele gevallen ook gebeurt...
Natuurlijk, in dit geval heeft een bedrijf dankzij hun sponsoring de mogelijkheid geschapen voor dat forum, en daarin is een gebruiker actief die, met instemming, bepaalde postings _mag_ doen, die in meer of minder mate wervend zijn (wat overigens niet uniek is, het is een gebruik dat vaker voorkomt dat dingen die 'zomaar' niet toegestaan worden; wel mogelijk zijn als de gebruiker hiervoor eerst toestemming vraagt, en er contact is over wat de tekst precies is en ook wat betreft de 'feedback' terug, die we bv bij enquettes ook altijd graag zien) ...
Ik zie echter in het feit dat hier bepaalde dingen zijn toegestaan en mogelijk gemaakt, niet direkt een 'verlies van een pretentie van onafhankelijkheid of onpartijdigheid' ...
Om eerlijk te zijn, als Tweakers.net ooit flink partijdig was, was dat juist in de allereerste begindagen, toen er gewoon behoorlijk flamende nieuwsposts over bepaalde bedrijven ('
Mikroschoft') werden gepost en T.net eerder een hoogburcht was van de AMD- en Linux-fanboys.
zeg eens eerlijk, wat vind je dat GoT/Tnet dan had moeten doen ... dat aanbod van Sony weigeren? zeggen dat 'onze gebruikers' niet beinvloed willen worden door zulke gemene aanbiedingen en dat we onze gebruikers voor zulke ongewenste spam willen 'beschermen' ...?
Zou juist dat niet een beetje 'betuttelend' zijn? ik bedoel, als je niet naar dat event wilt gaan, dan dwingt niemand je toch ... enkel als je het wel leuk vind, heb je zelf de mogelijkheid ervoor te kiezen, wat is daar precies mis mee?
[
Voor 11% gewijzigd door
RM-rf op 23-02-2007 10:55
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen