Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:25:
Alles in ogenschouw nemend, vallen me twee dingen op.
1. De naïviteit van Sony om te denken dat je een forum vol techneuten kan overtuigen met inhoudsloze prietpraat.
2. De naïviteit van het MT om te denken dat er meerwaarde wordt gecreëerd voor de user, alsof Howard Stringer hemzelve de users op een deskundige manier te woord staat.
Ik vind het van beide kanten een slechte zet. Sony creëert negatieve publiciteit, Tweakers wekt de indruk afhankelijk te zijn door de advertentie op te nemen in het geheel (en dus niet herkenbaar als zijnde advertentie).
Even ter verdediging van t.net.
1 : Je kan het altijd proberen
2 : Wat jij nu stelt is absurd, maar als ik het volgende lees :
We zien aardig wat gemengde reacties op het opzetten van dit forum. We hadden niet anders verwacht, maar misschien toch op zijn plaats om onze beweegredenen nogmaals toe te lichten.
- Al een jaar volgen we de discussies over PLAYSTATION 3 die online plaatsvinden op diverse websites. Er zitten erg bruikbare tussen, en veel onzin.
- Naar onze mening is GoT een van de weinige sites waar daadwerkelijk inhoudelijk door mensen met kennis van zaken wordt gepost. Zodoende ontstond het idee om deze inhoudelijke discussie te faciliteren
- We merken nu dat er wat meer input verwacht wordt vanuit Sony, een terechte opmerking. We hadden een zelfregulerend forum verwacht, waar de verschillende posters elkaar zouden voorlichten/ informeren. Naar aanleiding van de discussie over het forum, zijn we inmiddels in gesprek met een aantal specialsten die een rol zouden kunnen hebben in het forum. Mochten hiervoor suggesties zijn, graag
- Sowieso was het plan om actieve posters uit te nodigen voor een speelsessie op de PLAYSTATION 3, hier willen we zeker mee doorgaan. Hierover snel meer
We zullen nooit iedereen gelukkig kunnen maken, maar we hopen dat hiermee onze idee van het forum wat is toegelicht.
Dan lees ik in het bold stukje ook dat sony op niveau gaat meediscussieren, hoe faciliteer je anders een discussie op hoog niveau? IMHO niet door alleen een forum te laten openen.
Als sony nou gewoon in hun voorstel alleen maar de dingen zoals in het bold stukje hebben geplaatst dan kan ik me goed voorstellen dat het MT hier een ander idee over heeft gekregen dan er nu daadwerkelijk uitgepakt is.
@cowboy_bebop
Hou nou eens op met eisen, of playstation3 nou een marketing medewerker is die ingehuurd is door sony of een toilet-schoonmaker van sony. Het is een medewerker van sony. Je hebt direct contact met hem ( alhoewel hij geen reactie teruggeeft

). Dat jij een technisch onderlegd persoon verwacht die alle ins en outs kan ( en mag ) vertellen, dat staat nergens.
Voor mijn part hadden ze curry gevraagd om voor hun te spreken. Het MT zegt dat deze persoon uit naam van sony spreekt neem daar dan ook genoegen mee.
MetroidPrime schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:45:
[...]
1 : Ik had begrepen dat één van de belangrijkste redenen vóór het aparte forum het directe contact en de exclusiviteit van Sony zijn. Direct contact en exclusiviteit die er op dit moment niet zijn. Ik zie verder niets wat niet in het PS3 topic of in SGD had gekund.
2 : Er is een topic met concrete suggesties voor verbetering, waar Sony vervolgens helemaal niet op reageert, terwijl ze wel aanwezig zijn op het forum. Een simpel "we nemen het in overweging" was al voldoende geweest.
1 : Ik denk eerder dat de reden voor een apart forum meer ligt in de richting van opvallen. Het valt op. Voor direct contact had sony net zo goed in SGD kunnen zitten, en als sony echt in SGD had gezeten was het ook gelijk exclusief geweest ( want er zitten geen WII / X-box 360 medewerkers AFAIK met titel en kleurtje in SGD )
2 : I completely agree
Btw. Wat ik ook erg teleurstellend vind is dat GoT een eigen gesponsord forum heeft, maar de FP nieuwtjes over de PS3 komen nog steeds van andere sites :
http://tweakers.net/nieuw...videowinkel-voor-PS3.html. Plaats dan zo'n interview integraal in het forum...
[
Voor 17% gewijzigd door
Gomez12 op 20-02-2007 18:54
]