Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.503 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:54:
[...]

Lees aub (2e keer!) nog eens de thread: Het zou nu weer schijnbaar gaan om een vertegenwoordiger die namens Sony optreedt; dat is dus niet RECHTSTREEKS met iemand van Sony. De volgende keer reageer ik niet meer op jouw posts zonder dat je eerst goed de threads hebt gelezen.
Ook al gaat het nu om iemand die namens Sony optreed: we spreken hier over een test. Het is dus goed mogelijk dat aan de hand van onze feedback zaken worden aangepast zodat de users wel voordelen kunnen plukken uit het PS2 forum. Zo is het natuurlijk mogelijk dat er bv naast de huidige Sony gebruiker een 2e meer technisch onderbouwde medewerker van Sony komt oid. Dus: kritiek mag best zolang het opbouwend is. Dat is wat ik in jouw posts mis.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 20-02-2007 16:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
Die subtitel mogen jullie er van mij er ook wel afslopen. "This is living" :z Alleen bij de titel van het forum begint de reclame al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
marteltor schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:28:
Die subtitel mogen jullie er van mij er ook wel afslopen. "This is living" :z Alleen bij de titel van het forum begint de reclame al.
Mwoah, dat stoort me niet eens. Echter is het wel een Titel die niet klopt omdat er geen feedback wordt gegeven vanuit Sony`s kant. Zoals het er nu voorstaat, is het op sterven na dood door gebrek aan info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

DaannO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:36:
[...]

Mwoah, dat stoort me niet eens. Echter is het wel een Titel die niet klopt omdat er geen feedback wordt gegeven vanuit Sony`s kant. Zoals het er nu voorstaat, is het op sterven na dood door gebrek aan info. :)
Inderdaad, zoals het er nu voorstaat heeft het subforum geen bestaansrecht.

Ik neem aan dat er achter de schermen om iemand Sony probeert wakker te schudden?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MetroidPrime schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:46:
[...]

Ik neem aan dat er achter de schermen om iemand Sony probeert wakker te schudden?
Daar zijn ze wel mee bezig: Daniel in "Over het PS3-forum"

Misschien dat Sony meer tijd nodig heeft om zijn dingen weer op de rails te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MetroidPrime schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:46:

met alle respect, maar waarom koppel jij het bestaansrecht van dat forum enkel aan de activiteit van één gebruiker ...?

Het is voorheen nog nooit zo geweest dat een forum een bestaansrecht kreeg door slechts één gebruiker en volgens mij is het ook nu onjuist om dat hier te doen ...
Ook zal zou het zeker leuk zijn als er meer input komt, is het ook de insteek van meerdere gebruikers, meerdere discussies en verschillende posts die een forum maken ...

Wat dat betreft vind ik het een beetje onjuist om hier luidkeels dat forum dood te gaan verklaren ....

voorlopig heeft dat forum meer threads dan LA in twee of drie weken krijgt en met uitzondering van deze ene thread, die dan weer juist over dat forum gaat meer posts ook ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles in ogenschouw nemend, vallen me twee dingen op.

1. De naïviteit van Sony om te denken dat je een forum vol techneuten kan overtuigen met inhoudsloze prietpraat.
2. De naïviteit van het MT om te denken dat er meerwaarde wordt gecreëerd voor de user, alsof Howard Stringer hemzelve de users op een deskundige manier te woord staat.

Ik vind het van beide kanten een slechte zet. Sony creëert negatieve publiciteit, Tweakers wekt de indruk afhankelijk te zijn door de advertentie op te nemen in het geheel (en dus niet herkenbaar als zijnde advertentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

RM-rf schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:23:
[...]

met alle respect, maar waarom koppel jij het bestaansrecht van dat forum enkel aan de activiteit van één gebruiker ...?
Ik had begrepen dat één van de belangrijkste redenen vóór het aparte forum het directe contact en de exclusiviteit van Sony zijn. Direct contact en exclusiviteit die er op dit moment niet zijn. Ik zie verder niets wat niet in het PS3 topic of in SGD had gekund.

Er is een topic met concrete suggesties voor verbetering, waar Sony vervolgens helemaal niet op reageert, terwijl ze wel aanwezig zijn op het forum. Een simpel "we nemen het in overweging" was al voldoende geweest.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:25:
Alles in ogenschouw nemend, vallen me twee dingen op.

1. De naïviteit van Sony om te denken dat je een forum vol techneuten kan overtuigen met inhoudsloze prietpraat.
2. De naïviteit van het MT om te denken dat er meerwaarde wordt gecreëerd voor de user, alsof Howard Stringer hemzelve de users op een deskundige manier te woord staat.

Ik vind het van beide kanten een slechte zet. Sony creëert negatieve publiciteit, Tweakers wekt de indruk afhankelijk te zijn door de advertentie op te nemen in het geheel (en dus niet herkenbaar als zijnde advertentie).
Even ter verdediging van t.net.
1 : Je kan het altijd proberen
2 : Wat jij nu stelt is absurd, maar als ik het volgende lees :
We zien aardig wat gemengde reacties op het opzetten van dit forum. We hadden niet anders verwacht, maar misschien toch op zijn plaats om onze beweegredenen nogmaals toe te lichten.

- Al een jaar volgen we de discussies over PLAYSTATION 3 die online plaatsvinden op diverse websites. Er zitten erg bruikbare tussen, en veel onzin.

- Naar onze mening is GoT een van de weinige sites waar daadwerkelijk inhoudelijk door mensen met kennis van zaken wordt gepost. Zodoende ontstond het idee om deze inhoudelijke discussie te faciliteren

- We merken nu dat er wat meer input verwacht wordt vanuit Sony, een terechte opmerking. We hadden een zelfregulerend forum verwacht, waar de verschillende posters elkaar zouden voorlichten/ informeren. Naar aanleiding van de discussie over het forum, zijn we inmiddels in gesprek met een aantal specialsten die een rol zouden kunnen hebben in het forum. Mochten hiervoor suggesties zijn, graag

- Sowieso was het plan om actieve posters uit te nodigen voor een speelsessie op de PLAYSTATION 3, hier willen we zeker mee doorgaan. Hierover snel meer

We zullen nooit iedereen gelukkig kunnen maken, maar we hopen dat hiermee onze idee van het forum wat is toegelicht.
Dan lees ik in het bold stukje ook dat sony op niveau gaat meediscussieren, hoe faciliteer je anders een discussie op hoog niveau? IMHO niet door alleen een forum te laten openen.
Als sony nou gewoon in hun voorstel alleen maar de dingen zoals in het bold stukje hebben geplaatst dan kan ik me goed voorstellen dat het MT hier een ander idee over heeft gekregen dan er nu daadwerkelijk uitgepakt is.

@cowboy_bebop
Hou nou eens op met eisen, of playstation3 nou een marketing medewerker is die ingehuurd is door sony of een toilet-schoonmaker van sony. Het is een medewerker van sony. Je hebt direct contact met hem ( alhoewel hij geen reactie teruggeeft :( ). Dat jij een technisch onderlegd persoon verwacht die alle ins en outs kan ( en mag ) vertellen, dat staat nergens.
Voor mijn part hadden ze curry gevraagd om voor hun te spreken. Het MT zegt dat deze persoon uit naam van sony spreekt neem daar dan ook genoegen mee.
MetroidPrime schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:45:
[...]

1 : Ik had begrepen dat één van de belangrijkste redenen vóór het aparte forum het directe contact en de exclusiviteit van Sony zijn. Direct contact en exclusiviteit die er op dit moment niet zijn. Ik zie verder niets wat niet in het PS3 topic of in SGD had gekund.

2 : Er is een topic met concrete suggesties voor verbetering, waar Sony vervolgens helemaal niet op reageert, terwijl ze wel aanwezig zijn op het forum. Een simpel "we nemen het in overweging" was al voldoende geweest.
1 : Ik denk eerder dat de reden voor een apart forum meer ligt in de richting van opvallen. Het valt op. Voor direct contact had sony net zo goed in SGD kunnen zitten, en als sony echt in SGD had gezeten was het ook gelijk exclusief geweest ( want er zitten geen WII / X-box 360 medewerkers AFAIK met titel en kleurtje in SGD )
2 : I completely agree

Btw. Wat ik ook erg teleurstellend vind is dat GoT een eigen gesponsord forum heeft, maar de FP nieuwtjes over de PS3 komen nog steeds van andere sites : http://tweakers.net/nieuw...videowinkel-voor-PS3.html. Plaats dan zo'n interview integraal in het forum...

[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 20-02-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Intressant stukje in het journaal:
http://player.omroep.nl/?aflID=2939419
Iets voor 3 minuten start het stukje. Het gaat over bedrijven op forums en dergelijke.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gomez12 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:47:
[...]

Dan lees ik in het bold stukje ook dat sony op niveau gaat meediscussieren, hoe faciliteer je anders een discussie op hoog niveau?
Faciliteren kan ook betekenen het betalen voor het discussie platform waar gebruikers kunnen discussiëren. Iemand die faciliteert neemt vaak niet actief deel aan een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rob schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:14:
Intressant stukje in het journaal:
http://player.omroep.nl/?aflID=2939419
Iets voor 3 minuten start het stukje. Het gaat over bedrijven op forums en dergelijke.
Weinig nieuws. Dat UPC op Chelloo Underground als gebruiker aanwezig is, is al lang bekend. Ik heb dit eerder in dit topic al gemeld. Dat het daar door de meeste gebruikers als positief wordt ervaren komt ongetwijfeld door de inzet van UPC cq. de UPC-medewerkers.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:20:
[...]

Faciliteren kan ook betekenen het betalen voor het discussie platform waar gebruikers kunnen discussiëren. Iemand die faciliteert neemt vaak niet actief deel aan een discussie.
En dat hadden ze nou net ook kunnen doen door gewoon een donatie aan t.net te geven, zij hebben het erover dat GoT zo'n hoogwaardig discussieplatform is ( zonder PS3 forum dus ).
Maargoed dit is een vandale discussie en ik schreef alleen maar hoe ik kan begrijpen dat het opgevat kan zijn. ( alhoewel je in principe wel gelijk hebt vind ik dat mierenn**kerij omdat ik het in 1e instantie niet zo opvat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

RM-rf schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:23:
[...]

Het is voorheen nog nooit zo geweest dat een forum een bestaansrecht kreeg door slechts één gebruiker en volgens mij is het ook nu onjuist om dat hier te doen ...
Nounou dat moet ik toch even nuanceren hoor. Het bestaansrecht van het PS3-forum is voor zover aangekondigd nog steeds dat Sony ervoor betaald heeft en een medewerker heeft opgedragen om hier namens hun op te treden. Kort samengevat: het bestaansrecht van het PS3 forum is dus wel degelijk de zak geld van 1 gebruiker geweest ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gomez12 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:42:
[...]

En dat hadden ze nou net ook kunnen doen door gewoon een donatie aan t.net te geven.
Waarom zou je in godsnaam een donatie geven aan een commercieel bedrijf (T.net maar nog meer VNU)? Het is logisch dat Sony iets terug wil voor het geld dat ze in dit experiment hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

curry684 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:43:
[...]

Nounou dat moet ik toch even nuanceren hoor. Het bestaansrecht van het PS3-forum is voor zover aangekondigd nog steeds dat Sony ervoor betaald heeft en een medewerker heeft opgedragen om hier namens hun op te treden. Kort samengevat: het bestaansrecht van het PS3 forum is dus wel degelijk de zak geld van 1 gebruiker geweest ;)
Ik had het daar niet over de financiele overeenkomst, maar vooral dat men kennelijk alleen aan de aanwezigheid en het actief meeposten van die sony gebruiker geheel laat afhangen of het forum 'bestaansrecht' zou hebben (zoals je weet bepaald de crew enkel of een forum gestart wordt, het is uiteindelijk de toepassing en de gebruikers zelf die een forum vervolgens bestaansrecht verlenen) ...

Het is zeker zo dat gezien de normale procedure die voor het starten van ook een tijdelijk forum, zonder de bijdrage van Sony het hoogst waarschijnlijk nooit zo ver en snel was gegaan dat we, inspeled op de atcualiteit van een introductie zo makkelijk een themaforum zouden hebben ... maar ik vind niet dat je daaruit gelijk de cnclusie moet trekken dat dat per defintie slecht is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Guardian Angel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:26:
[...]

Weinig nieuws. Dat UPC op Chelloo Underground als gebruiker aanwezig is, is al lang bekend. Ik heb dit eerder in dit topic al gemeld. Dat het daar door de meeste gebruikers als positief wordt ervaren komt ongetwijfeld door de inzet van UPC cq. de UPC-medewerkers.
Nou wat ik wel interessant vond aan het stukkie in het journaal, en hier is misschien een parallel te vinden met dit hele topic, is dat men bij dat UPC forum eerst ook erg veel weerstand had, maar later bleek het toch positief uit te pakken. Misschien als men hier kritisch, maar beleefd, blijft reageren in het PS3-forum, dat Sony het ook serieuzer gaat nemen en dat veel bezoekers er echt iets aan gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

TheLemon schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:37:
[...]
Misschien als men hier kritisch, maar beleefd, blijft reageren in het PS3-forum, dat Sony het ook serieuzer gaat nemen en dat veel bezoekers er echt iets aan gaan hebben.
Dat is toch waar deze test mede voor bedoelt is of zie ik dat nu verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 20-02-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nee zo zie ik het ook, maar ik bedoel alleen aan te geven dat dit bij UPC blijkbaar gewerkt heeft, dus er is nog hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:53:
Het is logisch dat Sony iets terug wil voor het geld dat ze in dit experiment hebben gestopt.
Ik kan nog steeds niet zeggen dat Sony momenteel echt de moeite neemt om iets terug te krijgen van het geld dat ze in het experiment hebben gestopt, en als je na bijna een hele week na introductie niet verder komt dan twee marketing stuckies begin ik me toch echt de toegevoegde waarde af te vragen van een extra advertorial sub forum t.o.v een normale draad in SGD.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Royz

Kleurenblind!!

Gunner schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 07:48:
[...]

Ik kan nog steeds niet zeggen dat Sony momenteel echt de moeite neemt om iets terug te krijgen van het geld dat ze in het experiment hebben gestopt, en als je na bijna een hele week na introductie niet verder komt dan twee marketing stuckies begin ik me toch echt de toegevoegde waarde af te vragen van een extra advertorial sub forum t.o.v een normale draad in SGD.
Waarom denk jij dat zij iets terug willen krijgen? We praten toch over de PS3? Er is toch meer naamsbekendheid? Misschien zelfs mensen bereikt die niet eens wisten wat een PS3 was?

Dan hebben zij hun doel toch al bereikt? Waarom zouden ze meer effort erin steken, naamsbekendheid is het allerbelangrijkste. Alleen was T.net naief en dacht dat PS3 inhoudelijk zou reageren op posts en discussies :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:35:
[...]

Waarom denk jij dat zij iets terug willen krijgen? We praten toch over de PS3? Er is toch meer naamsbekendheid? Misschien zelfs mensen bereikt die niet eens wisten wat een PS3 was?
Naamsbekendheid? Voor naamsbekendheid hoef je niet op een forum zoals GoT te zijn. Mensen die zich er een beetje voor interesseren weten dat de PS3 eraan zit te komen en de mensen die het totaal niet boeit zal een speciaal PS3-forum een worst zijn.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

McBoom schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:45:
[...]

Naamsbekendheid? Voor naamsbekendheid hoef je niet op een forum zoals GoT te zijn. Mensen die zich er een beetje voor interesseren weten dat de PS3 eraan zit te komen en de mensen die het totaal niet boeit zal een speciaal PS3-forum een worst zijn.
Dus PS3 kan de reclame borden langs het veld bij de champions league (voetbal) ook schrappen? Want degenen die het willen weten het al en degenen die het niet boeit zal het een worst zijn? Het is gewoon marketing en naamsbekendheid is stap 1. Mocht de persoon in kwestie twijfelen om ooit iets te kopen zal de PS3 als eerst in hem opkomen en vervolgens overgaan tot aanschaf.

Dus ik zie niet in waarom PS user meer zou moeten doen, aangezien het doel vanzelf al bereikt wordt en waarschijnlijk hard lachend zit hoe goed dit experiment voor hun werkt aangezien er al 33 pagina's aan discussie over de PS3 is :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:51:
[...]

Dus PS3 kan de reclame borden langs het veld bij de champions league (voetbal) ook schrappen? Want degenen die het willen weten het al en degenen die het niet boeit zal het een worst zijn? Het is gewoon marketing en naamsbekendheid is stap 1. Mocht de persoon in kwestie twijfelen om ooit iets te kopen zal de PS3 als eerst in hem opkomen en vervolgens overgaan tot aanschaf.

Dus ik zie niet in waarom PS user meer zou moeten doen, aangezien het doel vanzelf al bereikt wordt en waarschijnlijk hard lachend zit hoe goed dit experiment voor hun werkt aangezien er al 33 pagina's aan discussie over de PS3 is :)
Ik heb het over naamsbekendheid op dit forum, niet in de wijde wereld.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Is het bij niemand opgekomen dat Sony wellicht zoekt naar een forum waar ze straks ook mensen naar kunnen verwijzen in reclame of links op de site en dat deze mensen wellicht geen GoTters zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

McBoom schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:56:
[...]
Ik heb het over naamsbekendheid op dit forum, niet in de wijde wereld.
Als het niet ging om naamsbekendheid had user Playstation3 ook gewoon kunnen reageren in de normale topics, maar dat heeft hij nooit gedaan. Schijnbaar draait er nu een half pilot waar wij, de gebruikers van GoT eigenlijk de dupe van zijn. Het plan is maar half uitgewerkt en drijft nu ergens waar niemand meer weet wat de volgende stap is.

Ik denk idd dat PS dit stukje subforum gaat claimen en naartoe gaat verwijzen als zijnde apart "PS3 forum" voor direct contact met PS3. Krijg je er iig weer duizenden users bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:05:
Ik denk idd dat PS dit stukje subforum gaat claimen en naartoe gaat verwijzen als zijnde apart "PS3 forum" voor direct contact met PS3. Krijg je er iig weer duizenden users bij ;)
Het zou mij niet verbazen als Sony, als dat het plan is geweest, daar nu vanaf gaat zien vanwege de enorme hoeveelheid kritiek in het forum op de marketingpraatjes van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nu vond ik eerst de kritiek op het PS3 forum wat overdreven, omdat ik vond dat het forum wel een kans moest krijgen. :) Maar het is inmiddels 7 dagen terug dat Playstation3 zijn eerste topic opende en sindsdien heeft hij slechts 5 (marketing-)posts gemaakt en reageert compleet _niet_ op alle vragen in de door hem geopende topics.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb veel geduld, maar als dit nog veel langer gaat duren denk ik dat dit 'experimentje' wel richting 'falen' gaat. Persoonlijk zou ik dat zonde vinden want ik vond het oorspronkelijk best een leuk idee (al moest ik wel even wennen!).
Servor schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:22:
Ik vind het nog maar weinig toevoegen eigenlijk.
Dat klopt, omdat er dus nog steeds geen echte GoT-waardige informatie te vinden is. ;) :+

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 21-02-2007 09:27 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Servor schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:22:
Dat klopt maar komt mede ook omdat verschillende users aan het testen zijn hoever ze er kunnen gaan. Een voorbeeld daarvan zie je o.a. hier: Voorstelrondje PS3 forum als losse post maar dergelijke HK achtige zaken kom je ook in de grotere topics regelmatig tegen. Kortom: wij als users benutten het forum nu ook niet genoeg in mijn ogen.

Het PS3 forum kent op dit moment relatief gezien een groot aantal gelockte topics.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 21-02-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bor de Wollef schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Dat klopt maar komt mede ook omdat verschillende users aan het testen zijn hoever ze er kunnen gaan. Een voorbeeld daarvan zie je o.a. hier: Voorstelrondje PS3 forum als losse post maar dergelijke HK achtige zaken kom je ook in de grotere topics regelmatig tegen. Kortom: wij als users benutten het forum nu ook niet genoeg in mijn ogen.
Hey dat was mijn post! :+

Die PS user moet gewoon eens reageren. Dit is toch immers zijn "job" voor 8 uur per dag? Hij leest dit vast ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:34:
[...]

Die PS user moet gewoon eens reageren. Dit is toch immers zijn "job" voor 8 uur per dag? Hij leest dit vast ook wel ;)
Het gaat mij er meer om dat dat soort topics ook in de andere non HK fora niet zijn toegestaan maar dat meerdere mensen blijkbaar het idee hebben dat ze er in PS3 wel mee weg kunnen komen. Gelukkig gaan dergelijke topics dicht. Een ander voorbeeld is hier te vinden: Wat een onzin Gelukkig word er tegen opgetreden en gaan dit soort topics vrijwel gelijk dicht. Ik neem namelijk aan dat de topicstarters zelf ook wel zien dat ze het gehele principe van het forum met dit soort posts (moedwillig) ondermijnen waardoor de kans van slagen drastisch afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:34:
[...]

Gisteren was hij ook het grootste deel van de dag aanwezig op het forum. Misschien moet ik ook maar eens bij Sony gaan solliciteren, 8 uur per dag betaald GoT lezen zonder verder ook iets te hoeven doen lijkt mij ook wel leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het huidige cynisme in dit topic zal iig op geen enkele manier vooruitgang bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ecteinascidin schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:40:
Het huidige cynisme in dit topic zal iig op geen enkele manier vooruitgang bewerken.
Ongeacht dat; het forum zal sowieso geen succes meer worden, of die Sony user zal gaan reageren c.q. participeren of niet. Er is een toon gezet, er heerst een sfeer in / over het forum en die sfeer zie je ook terug in de topics en reacties.

Het 'uitdagen' en uitproberen hoe ver je kan gaan komt er in de reacties naar voren. Eer je die sfeer er uit hebt ben je zo minimaal een maand verder en moet je ondertussen een zero tolerance beleid qua modding voeren.

Tegen de tijd dat het een beetje meer 'normaal' is gaat het forum dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 21-02-2007 09:49 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik zou ook niet weten waarom ik moeite zou moeten doen om vooruitgang te zien in de pilot.

A. Ik zie het niet terug op mijn bankrekening
B. Ik krijg er niet meer plezier door c.q. heb er geen behoefte aan
C. De wil van Sony zie ik al helemaal niet

[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 21-02-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57
En betaling voor subforums draagt wel bij aan de vooruitgang van Tweakers.net met uitzondering van Femme's portomonee?

Wat kunnen we binnenkort verwachten, een subforum voor Pabo's nieuwe hightech toys of een subforum gefinancierd door het CDA i.v.m. de komende provinciale verkiezingen. Blijkbaar is de deur opengezet voor dit soort mogelijkheden.

Ik vind persoonlijk dat door betaling van bepaalde subforums, het objectieve van Tweakers.net juist achteruit gaat. Stel Tweakers.net doet binnenkort een frontpage review over de Playstation 3, dan verwacht je toch zeker niet dat iemand ook maar enig gevoel erbij heeft dat het echt objectief is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:49:
[...]

Ik vind persoonlijk dat door betaling van bepaalde subforums, het objectieve van Tweakers.net juist achteruit gaat. Stel Tweakers.net doet binnenkort een frontpage review over de Playstation 3, dan verwacht je toch zeker niet dat iemand ook maar enig gevoel erbij heeft dat het echt objectief is :?
Of je het nu verwacht of niet, ik kan je garanderen dat de nieuwsvoorziening voorstrek onafhankelijk is, en de redactie op geen enkele manier gevraagd of gedwongen wordt bepaald nieuws te brengen. Het moment dat dat wel zo is kun je eenvoudig herkennen: alle redacteurs en nieuwsposters stoppen tegelijkertijd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Kaap schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:49:
En betaling voor subforums draagt wel bij aan de vooruitgang van Tweakers.net met uitzondering van Femme's portomonee?
Het is een BV en zal hij een salaris krijgen. Ik vraag me af of hij uberhaupt nog aandelen heeft en niet alles is overgenomen door VNU. Wellicht een winstdeel, maar daar zal zo een forum alleen niet van afhangen. Hij zal het dus niet merken in z'n portemonnee.
Wat kunnen we binnenkort verwachten, een subforum voor Pabo's nieuwe hightech toys of een subforum gefinancierd door het CDA i.v.m. de komende provinciale verkiezingen. Blijkbaar is de deur opengezet voor dit soort mogelijkheden.
8)7 Er komen ook continue bezoekers voor de verkiezingstopics. Iets met doelgroep enzo.
Dan wordt het artikel wel afgeschoten in de reacties en in Frontpage Algemeen. Verder kan je je afvragen of advertenties dan ook geen inbreuk doen aan je onpartijdigheid. Het forum draait op Google Adsense; neemt dat weg dat er geen kritische geluiden meer komen over Google?
Ik heb nog geen onderwerpen gecensureerd zien worden, waarom zou je daar op voorhand al bang voor zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 21-02-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Je, hebt gelijk maar dit is onvermijdelijk.

Er is dan ook maar één user die de hele neerwaards spiraal kan doorbreken dan dat is "Playstation3".
Hoe langer hij wacht met aktief deelnemen aan de "topics" die hij zelf start, hoe negatiever de mensen worden.

Ik vraag me af of Tweakers.net niet inmiddels al eens contact met Playstaion3 heeft opgenomen om te vragen wanneer hij eens zijn verantwoordelijkheid neemt.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gorgi_19 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:47:
[...]

Ongeacht dat; het forum zal sowieso geen succes meer worden, of die Sony user zal gaan reageren c.q. participeren of niet. Er is een toon gezet, er heerst een sfeer in / over het forum en die sfeer zie je ook terug in de topics en reacties.

Het 'uitdagen' en uitproberen hoe ver je kan gaan komt er in de reacties naar voren. Eer je die sfeer er uit hebt ben je zo minimaal een maand verder en moet je ondertussen een zero tolerance beleid qua modding voeren.

Tegen de tijd dat het een beetje meer 'normaal' is gaat het forum dicht.
Sja, wat zou je anders verwachten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

yzf1kr schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:55:
Ik vraag me af of Tweakers.net niet inmiddels al eens contact met Playstaion3 heeft opgenomen om te vragen wanneer hij eens zijn verantwoordelijkheid neemt.
Vergeet niet dat er met werkdagen gewerkt wordt ;) In principe is er pas anderhalve werkdag verstreken. Daarnaast gebeurt er meer achter de schermen dan je weet :) Veronderstel dat die PS3 user eerst contact met zijn baas moet opnemen en vervolgens de juiste mensen extra moet gaan vinden; in anderhalve dag eea regelen is best kort :)
anandus schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:56:
[...]
Sja, wat zou je anders verwachten?
Met de huidige situatie? Ik verwacht vooralsnog weinig, maar laat met graag verbazen :)

[ Voor 32% gewijzigd door gorgi_19 op 21-02-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

gorgi_19 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:57:
[...]

Vergeet niet dat er met werkdagen gewerkt wordt ;) In principe is er pas anderhalve werkdag verstreken. Daarnaast gebeurt er meer achter de schermen dan je weet :)
[...]

Met de huidige situatie? Ik verwacht vooralsnog weinig, maar laat met graag verbazen :)
Uiteraard, die zitten nu in een crisismeeting en hierin mogen de managers bepalen hoe de uitvoerende lurker zijn taak verder mag volbrengen. Binnenkort zien we vast meer van hem of juist niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:59:
[...]

Uiteraard, die zitten nu in een crisismeeting en hierin mogen de managers bepalen hoe de uitvoerende lurker zijn taak verder mag volbrengen. Binnenkort zien we vast meer van hem of juist niet!
Ik verwacht niet dat dit belangrijk genoeg is voor een crisismeeting :) Ik denk eerder een kwestie van tijd om eea te regelen, als dat de insteek gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:48:
[...]

Ik zou ook niet weten waarom ik moeite zou moeten doen om vooruitgang te zien in de pilot.

A. Ik zie het niet terug op mijn bankrekening
B. Ik krijg er niet meer plezier door c.q. heb er geen behoefte aan
C. De wil van Sony zie ik al helemaal niet
en dus vind je het maar prima om dat forum te gaan 'saboteren'?
omdat je er toch niks in ziet en alles negatief ziet, moet je dan maar een beetje opzichtig een relletje pogen te schoppen? :/

laat ik één ding duidelijk stellen; zolang die pilot loopt wordt er van gebruikers verwacht dat ze gewoon zich gedragen zoals ze er op alle subfora van GoT van hen verwacht wordt dat ze zich aan de regels houden.
en daar gaan rellen wordt streng bestrafd en kan dezelfde consequenties hebben als het rellen of saboteren in andere subfora ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dit alles lezende rijst bij mij steeds vaker de vraag in hoeverre het (ex)bezit van een PS of XB meespeelt bij de voor- en tegenstanders.

Iets doet me denken dat dit net zo'n mini-war is als Intel vs AMD, nVidea vs Ati, MS vs Linux.

Als men nu eens kijkt naar Chelloo waar UPC medewerkers aanwezig zijn.

Het enige relevante verschil is dat er door UPC niet betaald wordt, er géén eigen forum is en er diverse gebruikers van UPC aanwezig zijn.

Bron: Chelloo

Ik ben overigens geen lid van dat forum, post er niet maar heb het wel met belangstelling gevolgd omdat dit, bij mijn weten, het eerste en tot nu toe het enige forum is dat op deze wijze medewerkers van het bedrijf laat "werken". Het is mij onbekend of er sprake is van een al of niet verschuldigde betaling aan Chelloo.

Chelloo stelt dat haar onafhankelijkheid niet ter discussie staat en de forumleden lijken dit als de waarheid te accepteren. In dit topic in LA wordt herhaaldelijk door gebruikers gesproken over "verkoop aan de commercie" (eigen interpretatie) ondanks dat door het MT is aangegeven dat dit geenszins het geval is. Hoe groot is het wantrouwen ten opzichte van het MT dan van diegenen die dit posten?

Wat mij zeer interessant lijkt, is kennis te hebben over de game-achtergrond van posters. Men zou dan kunnen zien welke groep gebruikers van de diverse spelconsoles tot welk deel voor- of tegenstanders behoren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een pro-PS-gebruiker falikant tegen de aanwezigheid van het PS3-forum is. Veel waarschijnlijker is het dat een X-Box gebruiker een negatief oordeel velt.

Dit is ook een significant verschil met het Chelloo-forum. Er zijn daar immers geen (of nauwelijks) gebruikers die geen UPC aansluiting hebben. Al deze gebruikers hebben hetzelfde gemeen, UPC.

[ Voor 77% gewijzigd door Guardian Angel op 21-02-2007 10:29 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:27:
Dit alles lezende rijst bij mij steeds vaker de vraag in hoeverre het (ex)bezit van een PS of XB meespeelt bij de voor- en tegenstanders.
Neuh bij mij in ieder geval niet. Ik heb dan wel een XBOX360, maar ook een PS2, het gaat me meer op
de manier waarom en op dit moment de invulling van.

En ik sta absoluut niet negatief t.o.v de PS3, ik zou er best eentje willen hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door Gunner op 21-02-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Guardian Angel schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:27:
Hoewel dat bij sommige mensen natuurlijk kan meewegen (jaloezie omdat er geen X-Box of WII forum is) zie ik dit zelf niet direct terug. Laat ik mijzelf als voorbeeld nemen: ik heb zowel een PSX als een PS2 maar zie toch de charme / het voordeel voor de users van een door Sony gesponsored forum niet direct. Ik zou best voorstander voor een PS3 forum zijn (en daarmee ook voor fora voor de andere populaire consoles) maar vind gewoon de huidige opzet niet ideaal (verre van).

Wat bij sommige mensen denk ik wel erg meespeelt is het gevoel bij de reclame. Ik doel hier niet alleen op de marketingspraatjes in de topics maar ook op de overduidelijke titel achter de forum naam "This is Living". Juist de overduidelijke aanwezigheid van commercie doet bij mij een antipathie opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gorgi_19 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:57:
[...]

Vergeet niet dat er met werkdagen gewerkt wordt ;) In principe is er pas anderhalve werkdag verstreken. Daarnaast gebeurt er meer achter de schermen dan je weet :) Veronderstel dat die PS3 user eerst contact met zijn baas moet opnemen en vervolgens de juiste mensen extra moet gaan vinden; in anderhalve dag eea regelen is best kort :)
Dan vind ik het niet verstandig om het forum aan het eind van de week open te gooien (als het toch het drukst is) en iemand in het weekend niet te laten reageren.

verder mag je toch verwachten dat er iemand zit die hier wat over te zeggen heeft en niet van alles moet gaan regelen voordat er een reactie kan komen.
Op die manier wekt Sony wel heel erg de indruk dat ze dit zien als een goedkope manier van marketing.

Ik denk dat Sony er verstandig aan zou doen eens wat feedback te geven en te reageren (al is dat alleen tijdens kantooruren), maar als ze slim zijn doen ze dat juist ook in de avond als het druk is, anders ben je de kracht die een community heeft een beetje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RM-rf schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:00:
[...]

en dus vind je het maar prima om dat forum te gaan 'saboteren'?
omdat je er toch niks in ziet en alles negatief ziet, moet je dan maar een beetje opzichtig een relletje pogen te schoppen? :/

laat ik één ding duidelijk stellen; zolang die pilot loopt wordt er van gebruikers verwacht dat ze gewoon zich gedragen zoals ze er op alle subfora van GoT van hen verwacht wordt dat ze zich aan de regels houden.
en daar gaan rellen wordt streng bestrafd en kan dezelfde consequenties hebben als het rellen of saboteren in andere subfora ..
Ik vind het wel prachtig om te zien hoe dat stukje subforum daar staat dood te bloeden ja. Ik heb altijd al gevonden dat het beleid en de houding van Tweakers.net arrogant is en het nieuwe beleid door de strot van de gebruiker duwt. Hoeveel mensen wilde nou deze nieuwe (k*t)lay-out? Er waren polls waaruit bleek dat 80/90% de paarse lay-out wilde, maar nee hoor, wij gebruikers waren maar dom en zouden er vanzelf aan wennen. Ow ja nog 1 puntje, je kan best een paarse lay-out krijgen, maar dat kost je wel 20/25 euro per jaar 8)7. Dus werd de identiteit van het echte GoT maar even omgegooid naar een meer neutralere uitstraling, wat vast meer bezoekers trekt waardoor weer meer inkomsten gegenereerd kunnen worden.

Commercie ten top zeg ik je, en dan verwacht je van ons, de gebruikers dat wij even mee gaan zitten denken hoe jullie bazen dit aan moeten pakken? Ik wil me best inzetten als freelancer maar dan wil ik er ook wat voor terug zien. Ik krijg steeds meer het idee dat Tweakers.net zijn bezoeker bestempeld als "manipuleerbaar" en "ach na een tijdje wennen ze er vast wel aan" en dat stoort me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Royz: Minder dan 5% van de (actieve) gebruikers schakelde terug naar de paarse lay-out, dus te stellen valt dat bijna iedereeen die wilde. Het vergde alleen wat gewenning, en ja, dat is een geldig argument. Dit, noch het PS3 forum, heeft te maken met het door de strot van gebruikers duwen van beslissingen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Hoewel ik zelf bekend sta als zeer kritische user herken ik maar bar weinig in je pleidooi Royz. Daarbij is het altijd mogelijk feedback te geven zolang je dat maar goed onderbouwd. Waar je nu mee bezig bent is ranten waar eigenlijk niemand wat aan heeft en wat de issues die jij ziet zeker niet zal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
JHS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:59:
Royz: Minder dan 5% van de (actieve) gebruikers schakelde terug naar de paarse lay-out, dus te stellen valt dat bijna iedereeen die wilde. Het vergde alleen wat gewenning, en ja, dat is een geldig argument. Dit, noch het PS3 forum, heeft te maken met het door de strot van gebruikers duwen van beslissingen.
Aan de andere kant kun je je afvragen hoeveel gebruikers actief naar de witte layout hadden geschakeld als de paarse default was gebeleven. Dus nee, ik vind dat niet echt een argument. Ik heb me daar destijds vreselijk druk over gemaakt (niet hier) en heb het wel degelijk ervaren als 'wij bepalen wat goed voor jullie is' (en dat gevoel heb ik nu weer, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

JHS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:59:
Als je op een gegeven moment een beslissing neemt voor je gebruikers, die daar helemaal niet op zitten te wachten zie ik dat als door de strot duwen ja. Voor degenen die de vergelijking niet ziet, niemand heeft om een apart PS3 forum gevraagd, maar vervolgens wordt wel verwacht dat wij input leveren om er een succes van te maken.

@ Servor: de spijker op zijn kop :)

Misschien een idee om democratie te brengen in het management, dan zijn er tenminste meer onderdelen die de aandacht krijgen die ze verdienen

[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 21-02-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Server / Royz: Als er op die manier te werk zou worden gegaan zouden vernieuwingen onmogelijk zijn, omdat op bijna elke verandering wel met cynisme wordt gereageerd. Natuurlijk is het goed om kritisch naar zaken te kijken, maar als bij elke verandering er eerst een poll onder gebruikers zou worden gehouden, dan kan je hier maar weinig veranderen. En ja, ik denk dat de nieuwe layout een enorme verbetering is, en ja, ik geloof dat een redelijk deel van de gebruikers dat vind. En bottom line: Ja, er wordt hier voor je beslist wat goed is voor de community :) . Dat is nu eenmaal het model waarmee gewerkt wordt, en volgens mij is dat uitstekend uitgepakt.

Overigens verwacht niemand dat jij per sé input moet gaan leveren om het een succes te maken, maar er zit nogal een verschil tussen dat en rellend proberen het forum onderuit te halen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 16-09 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:09:
[...]

Als je op een gegeven moment een beslissing neemt voor je gebruikers, die daar helemaal niet op zitten te wachten zie ik dat als door de strot duwen ja.
GoT is een gratis dienst, dus wat verwacht je? Dat users inspraak hebben middels LA is een service die niet eens zo vanzelfsprekend hoeft te zijn. (zo is er een paar maanden durend beta-traject geweest om de ins en outs van die layout te bespreken met verschillende users bijvoorbeeld.)
Voor degenen die de vergelijking niet ziet, niemand heeft om een apart PS3 forum gevraagd, maar vervolgens wordt wel verwacht dat wij input leveren om er een succes van te maken.
Je kunt het forum toch gewoon links laten liggen? Er wordt niets van je verwacht. Zo heb ik zelf helemaal niets met DPC. Betekent dat dat ik moet gaan zitten ranten op het bestaan ervan onder het mom van: "ja, ik heb nooit om dat forum gevraagd!". Ik laat het forum met rust. Zo simpel is het.

Ik ben echt wel voor een open discussie, maar jouw insteek is nu echt verkeerd. Je benadert de zaak alsof je gedupeerde bent en dat is in het beginsel onjuist. Dat de situatie niet ideaal is en actie wellicht nodig is, is een andere discussie. Maar overdramatiseren heeft geen zin. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:57:
[...]
Commercie ten top zeg ik je, en dan verwacht je van ons, de gebruikers dat wij even mee gaan zitten denken hoe jullie bazen dit aan moeten pakken?
Waarom zou men van jou überhaupt iets kunnen verwachten. Ik keek zo eens naar je posthistorie, voornamelijk HK SG NST. Waar blijft dan jouw interesse in HW of SW want daar is dit forum toch eigenlijk voor bedoeld? Jouw inbreng beperkt zich nu duidelijk tot relschoppen en je biedt geen enkel alternatief.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mOrPhie schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:18:
[...]

GoT is een gratis dienst, dus wat verwacht je? Dat users inspraak hebben middels LA is een service die niet eens zo vanzelfsprekend hoeft te zijn. (zo is er een paar maanden durend beta-traject geweest om de ins en outs van die layout te bespreken met verschillende users bijvoorbeeld.)

[...]
Persoonlijk lijkt dit me wel noodzakelijk om een forum werkbaar te houden. Als je geen klankbord voor je gebruikers hebt zal je nooit weten wat de gebruikers denken. Ik kan me niet voorstellen dat jullie dit niet (onbewust) in het beleid meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

TrailBlazer: Natuurlijk wordt wat er in LA gezegd wordt meegenomen in het beleid, flínk zelfs :) . Er is hier verzocht om de Sony user herkenbaar te maken, en in de stucky topics aan te geven wat ze precies zijn. Beide is inmiddels gebeurd.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
JHS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:14:

En bottom line: Ja, er wordt hier voor je beslist wat goed is voor de community :) .
Overigens ben ik ook zo eerlijk om toe te geven dat er m.i. geen werkbaar alternatief is. Directe democratie op een internetforum lijkt me amper wenselijk.

Maar verplaats je eens in de gebruikers: wij hebben het beslistraject niet meegekregen, er is nooit gevraagd wil je dit of dat, er is nooit discussie over geweest, etc, etc. Dan kan het af en toe bijzonder rauw op je dak vallen als (betrokken) community lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bor de Wollef schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:35:

Juist de overduidelijke aanwezigheid van commercie doet bij mij een antipathie opwekken.
Zou je het wel accepteren als het gewoon verborgen bleef ? Als het niet open en duidelijk ook erbij verteld werd en niet al te 'zichtbaar' was?
Dat Sony zou betalen voor een algemeen 'console-forum' waar dan 'toevallig' veel threads over de aanstaande PS3-introductie terecht zouden komen ... en dat daar een beetje 'hoofdonderwerp' zou zijn, inclusief 'toevallig een prijsvraag waar de prijs 'beschikbaar gesteld werd door een sponsor' en dat was dan een PS3?

Om eerlijk te zijn, als ik een marketingfirma had die specifiek experimenteerde met 'viral marketing' op online fora en die wat met GoT wilde doen, zou ik zo'n methode als de meest eenvoudige inschatten;
Als je dan maar geheim houd wat de commerciele belangen zijn, wordt het makkelijker geacepteert.

Punt daarvan is dat dan juist het gevaar stukken groter is, dat er duidelijk gekleurde informatie 'vermomd' wordt als objectieve input... en juist dat is wat men op GoT duidelijk wilde vermijden, dat we zoiets 'geheim' zouden houden voor gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat gaat er nu concreet gebeuren vanuit het MT om Sony wat actiever te krijgen op hun forum? En als dat al gedaan is, is daar al iets uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[...]

Ik ben echt wel voor een open discussie, maar jouw insteek is nu echt verkeerd. Je benadert de zaak alsof je gedupeerde bent en dat is in het beginsel onjuist. Dat de situatie niet ideaal is en actie wellicht nodig is, is een andere discussie. Maar overdramatiseren heeft geen zin. :)
Je zegt dat ik een verkeerde insteek heb, maar dat jij begint met: GoT is een gratis dienst dus wat verwacht je? Ik denk niet dat er nog veel mensen zouden zitten als GoT verplicht betaald werd. GoT zonder gebruikers staat gelijk aan niets. Ik heb deze discussie weleens eerder gevoerd, en het zint me gewoon niet dat iemand over mijn rug geld verdient en vervolgens de gebruiker niet centraal stelt maarzelf allerlei probeersels gaat toepassen.

Misschien een leuke, ken je de reclame van Hans Anders? Elke cent wordt bespaard om het maar zo geodkoop mogelijk te houden, nou dat gevoel ik dus niet als ik in Show je auto het management in een dikke Mercedes zie rondshowen. Natuurlijk heeft hij dat best verdiend, maar waar stopt het? Na abonementen, banners, gesubsidieerde subforums, what's next?
Guardian Angel schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:23:
[...]

Waarom zou men van jou überhaupt iets kunnen verwachten. Ik keek zo eens naar je posthistorie, voornamelijk HK SG NST. Waar blijft dan jouw interesse in HW of SW want daar is dit forum toch eigenlijk voor bedoeld? Jouw inbreng beperkt zich nu duidelijk tot relschoppen en je biedt geen enkel alternatief.
Wauw, je hebt me geanaliseerd :) Mocht de behaarde bejaarde het over het hoofd hebben gezien, het PS3 topic staat gewoon in SG en toevallig staat die in je (mijn) lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:39:

Misschien een leuke, ken je de reclame van Hans Anders? Elke cent wordt bespaard om het maar zo geodkoop mogelijk te houden, nou dat gevoel ik dus niet als ik in Show je auto het management in een dikke Mercedes zie rondshowen. Natuurlijk heeft hij dat best verdiend, maar waar stopt het? Na abonementen, banners, gesubsidieerde subforums, what's next?
welke deel van de auto van femme is volgens jou dan betaald door jouw activiteiten als gebruiker ...? hoeveel heb jij daar, onvrijwillig direkt aan bijgedragen....?
met alle respect, maar dat is nul-komma-niks...

Zelfs als je alle inkomsten uit het hele forum en de gehele comunity-gebaseerde activiteiten optelt,
de inkomsten van het forum wegen nog maar sinds kort op tegen de kosten... en als Femme daar een auto van zou moeten betalen, reed hij een tweedehands Daewoo volgens mij :)

misschien zou jij dat fantastisch vinden, met het idee dat die 'kostenbesparing' aan jou ten goed zou komen, maar hoe stel je het voor ... wat zou jij eraan hebben als het management in een 6 jaar oud tweedehands jappanertje rondreed?
denk je werkelijk dat het forum daarvan zou profiteren ...?

zonder een ander forum te willen bekritiseren (die mogen natuurlijk ook doen welk beleid hen het ebste lijkt) ... maar kijk naar Fok!, waar de eigenaar er lange tijd een fulltime baan op nahield en redelijk tégen commerciele dingen is (of iig was) ....:
Niet alleen is de techniek daar stukken brakker en de traagheid er veel groter, het betekent zelfs dat de gebruikers daar regelmatig worden lastiggevallen met jamba!-geluidsbanners .. wat dat betreft is het niet echt correct om te zeggen dat je als gebruiker zo enorm profiteerd van de 'spaarzin' van de forum-eigenaar.

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 21-02-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
*** Ik heb dit ook elders in het PS3 forum gepost, maar dit blijkt de juiste plek te zijn, dus nogmaals:

Ik vind dit een waardeloze zet om een apart PS3 forum te openen, dit is echt de totale uitverkoop van tweakers! Ik heb er geen woorden voor..... :(

ALS jullie wat meer focus richting gamen hadden willen hebben, dan moeten jullie ook afzonderlijke wii, xbox 360, PC, etc - gaming forums maken. Nu komt de geloofwaardigheid van tweakers in het geding, terwijl deze site groot geworden is door de gebruikers die er enorm veel tijd, kennis en energie in steken.

ABSOLUUT SLECHTE ZET! :(

Een boze tweaker. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

RM-rf schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:48:
[...]

welke deel van de auto van femme is volgens jou dan betaald door jouw activiteiten als gebruiker ...? hoeveel heb jij daar, onvrijwillig direkt aan bijgedragen....?
met alle respect, maar dat is nul-komma-niks...

Zelfs als je alle inkomsten uit het forum opteld,
de inkomsten van het forum wegen nog maar sinds kort op tegen de kosten... en als Femme daar een auto van zou moeten betalen, reed hij een tweedehands Daewoo volgens mij :)

misschien zou jij dat fantastisch vinden, met het idee dat die 'kostenbesparing' aan jou ten goed zou komen, maar hoe stel je het voor ... wat zou jij eraan hebben als het management in een 6 jaar oud tweedehands jappanertje rondreed?
denk je werkelijk dat het forum daarvan zou profiteren ...

zonder een ander forum te willen bekritiseren (die mogen natuurlijk ook doen welk beleid hen het ebste lijkt) ... maar kijk naar Fok!, waar de eigenaar er lange tijd een fulltime baan op nahield en redelijk tégen commerciele dingen is (of iig was) ....:
Niet alleen is de techniek daar stukken brakker en de traagheid er veel groter, het betekent zelfs dat de gebruikers daar regelmatig worden lastiggevallen met jamba!-geluidsbanners
Je hebt helemaal gelijk! Maar het gaat mij erom dat er ineens abonnementen bestonden, banners zijn geplaatst en nu dus ook een gesubsidieerd subforum. De weg die is gekozen om als commercieel bedrijf verder te gaan is gewoon jammer, misschien ben ik idealistisch maar ik zou het mooi vinden als de inkomsten precies weg te strepen zijn tegen de kosten dit Tweakers.net maakt. Zo hebben gebruikers niet het gevoel dat er over hun aanwezigheid geld wordt verdiend.

Daarnaast weet jij net zo goed als ik dat de inkomsten van bijv banners niet komen door mijn activiteiten maar door mijn aanwezigheid. Zo zijn er misschien duizenden lurkers per dag die voorbij komen, maar wel trots in het "aantal bezoekers per dag" rapportje komen om de prijs van de banners te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:50:
*** Ik heb dit ook elders in het PS3 forum gepost, maar dit blijkt de juiste plek te zijn, dus nogmaals:

Ik vind dit een waardeloze zet om een apart PS3 forum te openen, dit is echt de totale uitverkoop van tweakers! Ik heb er geen woorden voor..... :(

ALS jullie wat meer focus richting gamen hadden willen hebben, dan moeten jullie ook afzonderlijke wii, xbox 360, PC, etc - gaming forums maken. Nu komt de geloofwaardigheid van tweakers in het geding, terwijl deze site groot geworden is door de gebruikers die er enorm veel tijd, kennis en energie in steken.

Zoals bij LA gebruikelijk: feedback en commentaar is van harte welkom; mits op een fatsoenlijke manier, inhoudelijk en onderbouwd. Je post deze reply zonder überhaupt de draad gelezen te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:50:

Nu nog even dit hele topic doorlezen :Y) :D

Overigens blijf ik ook tegenstander van de zet, maar ik kan me er nu nog niet echt druk om maken :)

Mijn vrees begint pas op het moment dat dergelijke verdiensten zijn meegenomen in de begroting en je eigenlijk niet meer zonder kan. Op zo'n moment kun je in een spagaat gebracht worden op het moment dat je geldtoeschieter iets eist waar je zelf eigenlijk geen brood in ziet. Desalniettemin denk ik dat de Tweakers-top verder wel behoorlijk voorzichtig te werk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:55:
[...]
Zoals bij LA gebruikelijk: feedback en commentaar is van harte welkom; mits op een fatsoenlijke manier, inhoudelijk en onderbouwd. Je post deze reply zonder überhaupt de draad gelezen te hebben.
Wat een arrogante reactie. Zonder de tweakers/users zijn jullie niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

JHS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:25:
TrailBlazer: Natuurlijk wordt wat er in LA gezegd wordt meegenomen in het beleid, flínk zelfs :) . Er is hier verzocht om de Sony user herkenbaar te maken, en in de stucky topics aan te geven wat ze precies zijn. Beide is inmiddels gebeurd.
was ook meer in de richting van m0rphie over het wel of niet noodzakelijk zijn. Overigens vind ik dat tweakers het prima doet en dat experimenten en veranderingen noodzakelijk zijn. Mijn 1e reactie was ook waar zijn jullie mee bezig. Juliie krijgen echter vaak genoeg hardware waar jullie net zo oed kritisch over kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na abonementen, banners, gesubsidieerde subforums, what's next?
Abonnementen waren gemaakt om Tweakers te ondersteunen voordat ze eigendom van VNU waren. Ik vind een abonnement zeker wel toevoegende waarde hebben, al mogen de features wel wat uitgebreid worden (maar dat is totaal ander verhaal).

Banners? Tja, waar denk je dan dat een website van moet leven? Dat ze X servers gewoon uit hun eigen portemonnee betalen? Of doe je zoiets vanuit de inkomsten van banners? Waar denk jij dat internet/tv/etc is zonder reclame? Oké nou ben ik het er wel mee eens dat je ook zonder reclame kan draaien als tvzender/website, alleen moet het geld dan ergens anders binnen gehaald worden.

Gesubsidieerde subforums? Mja ach, als het een goed werkend concept is, met een goeie/duidelijke opzet. Het is duidelijk een test, dat is gemeld, dus waarom er zoveel commentaar op leveren? Alsof er geen innovatieve dingen geprobeerd mogen worden? Denk aan BNN IRC channel op tweakers irc, etc. Een website zonder nieuwe ideeën, zowel vanuit bezoeker/beheerders als vanuit leveranciers, is niets.

Ik zie dat grotere bedrijven zich steeds meer op internet aan het richten zijn, en daar hoort het rondlopen op forums ook bij. Ik zie van het extra subforum totaal geen meerwaarde, het is een test, klaar. Wat mij betreft kunnen de medewerkers van Sony (of een willekeurige andere grote leverancier) zich beter direct mengen in de bestaande vormen van internet / zelf regulatie, ipv nieuwe subforums te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

[...]

GoT is een gratis dienst, dus wat verwacht je?
Sorry maar dat vind ik een heel erg slecht argument waarbij je erg voorbij gaat aan wat GoT mede groot maakt: de users waarvan meerdere ook erg veel tijd in het forum stoppen.
RM-rf schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:30:
[...]

Zou je het wel accepteren als het gewoon verborgen bleef ? Als het niet open en duidelijk ook erbij verteld werd en niet al te 'zichtbaar' was?
Dat zou de opstelling nu in essentie niet veranderen denk ik. Ik denk echter dat het meer is dat er nu een forum word geopend waarbij het lijkt alsof de betaling hiervoor de enige beweegreden is geweest terwijl andere onderwerpen (andere consoles maar ook andere items) hier geen kans op maken. Zonder de veelbesproken zak met geld was het PS3 forum er niet geweest of had het een ander onthaal van veel users gekregen denk ik.

Ik accepteer het PS3 forum zo ook wel maar vind het zelf wel afbraak doen aan de kwaliteit van het forum als ook aan het algemene GoT gevoel (moeilijk te omschrijven, wanneer ik er een beter woord voor heb bedacht zal ik het nog posten).

[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 21-02-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:58:
[...]

Ik ben het wel eens met * JHS . :)
Deze discussie wordt gevoerd met onderbouwing en het proberen te overtuigen van andere. Als je loze opmerkingen gaat gooien waarin alleen je mening naar voren komt, daar heeft de rest weinig aan en dan zou de discussie dood bloeden. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

:? Wat heeft dat ermee te maken? Er loopt hier een inhoudelijke discussie over het gebeuren. Je wordt in een ander forum om 11:43 erop gewezen dat deze discussie hier loopt, en om 11:50 plaats je een kopie van die reactie hier.

Het mag allemaal helemaal zo zijn dat een forum gemaakt of gebroken wordt door users, maar ieder forum heeft bepaalde sturing en richtlijnen nodig. In LA is het gebruikelijk dat beargumenteerd gediscussieerd wordt, wat dus minimaal betekent dat je je op de hoogte stelt wat in de draad gezegd wordt. Is dat echt zo'n rare gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:57:

Op zo'n moment kun je in een spagaat gebracht worden op het moment dat je geldtoeschieter iets eist waar je zelf eigenlijk geen brood in ziet.
Dat is vooral een probleem als dat je enige vorm van inkomsten zou zijn.
Het forum en de community zélf is bij Tweakers.net zeker geen hoofdinkomstenbron en dat zal het waarschijnlijk ook nooit worden.

Maar dat staat los ervan dat je dan ook nee zou moeten zeggen tegen iedere vorm van samenwerking met bedrijven en het gebruik maken van ook commerciele mogelijkheden.
Integendeel, soms kunnen die mogelijkhedn ook een innovatie brengen die je dienst versterkt ...

Ik denk dat je wel kunt stellen dat er, zonder de vraag van Sony nooit zo makkelijk en snel was besloten naar aanleiding van een aktueel thema een tijdelijk forum voor de introductie van een specifiek product te maken.
Ik geloof niet dat dat dat nu wel is gedaan een 'gevaar' is voor de community; integendeel, volgens mij is het gewoon een extra mogelijkheid, waar je dan mee kunt omgaan.

Niet dat er inde uitvoering zoals die nu voorligt niet nog veel te verbeteren is, enorm veel zelfs... maar iig zijn het ten minste activiteiten die ondernomen worden... en blijft het forum niet 'stilstaan' ...

wat mij persoonlijk betreft ben ik iig blij dat het weer eens zo is dat er iets is qua beleid waar men over kan discussieren in LA, die 'gezapigheid' en 'we-hebben-alles-al-gezien' die je qua beleid soms merkte de laatste tijd begion bij mij flink te 'kriebelen' ....
iig weer iets nieuws en een leuke stevige LA-discusie erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hetgene ik frappant vind is dat een aantal mensen hier roepen dat de gebruikers tweakers.net groot maken, maar dat ze tegelijk tweakers.net en de crew afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

En zonder regels was GoT voor jou ook niets, dus hou je daar gewoon aan. Blijkbaar ben je niet op de hoogte van die regels (je plaatst een post in het PS3 forum die in LA thuis hoort, en je blaat in LA zonder eerst de draad te hebben gelezen en je onderbouwt je post niet), dus waar bemoei je je überhaupt mee? Natuurlijk mag je klagen, maar doe dat op een constructieve manier zodat daar wat mee gedaan kan worden. Anders blijft het gewoon een loze opmerking richting /dev/null waar niemand wat aan heeft.
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:19:
offtopic:
Hetgene ik frappant vind is dat een aantal mensen hier roepen dat de gebruikers tweakers.net groot maken, maar dat ze tegelijk tweakers.net en de crew afbreken.
Over het algemeen zijn dat ook niet dezelfde gebruikers ;)

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 21-02-2007 12:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het is nu woensdag, en na het openen van Toekomst van dit forum is PlayStation3 niet meer langsgeweest (lezen != posten). Erg jammer vind ik dat, want zo gebeurt er alsnog niets van Sony's kant. Ik besef terdege dat T.net hier weinig aan kan doen, maar ik hoop dat ze Sony nog eens een goede schop onder de kont willen geven zodat ze wat actiever worden hier.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

AtleX schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:58:
Het is nu woensdag, en na het openen van Toekomst van dit forum is PlayStation3 niet meer langsgeweest (lezen != posten). Erg jammer vind ik dat, want zo gebeurt er alsnog niets van Sony's kant. Ik besef terdege dat T.net hier weinig aan kan doen, maar ik hoop dat ze Sony nog eens een goede schop onder de kont willen geven zodat ze wat actiever worden hier.
Ik ben dus benieuwd hoe dit gaat verlopen, namelijk:

1) zegt Sony, joh bemoei je er niet mee, wij betalen gewoon en zolang je dat doet moet je niet zeuren
2) is T.net overeengekomen met Sony dat het allemaal wel kan, zolang het iets toevoegd aan GoT

Overigens vind ik dit twee verschillende discussies, namelijk het betaalde subforum en aparte Sony user. Dat iemand het een goed idee vind dat hier een Sony user zit is niet gelijk aan dat het subforum ook een goed idee is bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15-09 16:18
[...]

Zonder users geen got. GoT is groot geworden door behulpzame users die got altijd een warm hart hebben toegedragen, dat die enige inspraak hebben lijkt me dan niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[...]
Wauw, je hebt me geanaliseerd :) Mocht de behaarde bejaarde het over het hoofd hebben gezien, het PS3 topic staat gewoon in SG en toevallig staat die in je (mijn) lijstje.
SG = Stuffis Generalis en daar is, gelukkig, niets over de PS3 te vinden en daarom zie ik het PS3 forum dan ook niet in mijn lijstje, net zo min als de HK en nog heel wat andere fora.
marteltor schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:38:
[...]
Zonder users geen got. GoT is groot geworden door behulpzame users die got altijd een warm hart hebben toegedragen, dat die enige inspraak hebben lijkt me dan niet meer dan normaal.
Ik krijg er haast tranen van in mijn ogen, sinds wanneer is (eigen) sentiment een rechtvaarding om inspraak te moeten hebben?

Omdat Coca-Cola niet meer in een glazen maar plastic fles zit...... is Coca-Cola geen Coca-Cola meer?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Gunner schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:33:
Wat gaat er nu concreet gebeuren vanuit het MT om Sony wat actiever te krijgen op hun forum? En als dat al gedaan is, is daar al iets uitgekomen?
Zover ik weet is er inderdaad enig contact geweest, en wordt er nu wederom een poging gedaan 'men' zover te krijgen dat er vanuit Sony een actievere en inhoudelijkere bijdrage wordt gedaan :) . Hoe dat contact precies concreet plaatsvind weet ik overigens niet.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Guardian Angel schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:57:
[...]
Omdat Coca-Cola niet meer in een glazen maar plastic fles zit...... is Coca-Cola geen Coca-Cola meer?
Het is dan nog wel Coca-Cola maar niet meer zo aantrekkelijk als voorheen in de ogen van sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Guardian Angel schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:57:
[...]

SG = Stuffis Generalis en daar is, gelukkig, niets over de PS3 te vinden en daarom zie ik het PS3 forum dan ook niet in mijn lijstje, net zo min als de HK en nog heel wat andere fora.

[...]

Ik krijg er haast tranen van in mijn ogen, sinds wanneer is (eigen) sentiment een rechtvaarding om inspraak te moeten hebben?

Dus moeten wij als consument maar slikken wat er voor ons bepaald wordt? Nou, misschien ben jij zo een volgschaap maar ik dus niet. Niets en niemand is onvervangbaar in deze wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Royz: Om de vergelijking van GA door te trekken: Ja, als je het zo rampzalig vind dat cola in een plastic fles zit, dan mag je Pepsi gaan drinken. Maar persoonlijk vind ik het feit dat Cola lekkerder is dan Pepsi belangrijker ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:08:
[...]

Dus moeten wij als consument maar slikken wat er voor ons bepaald wordt? Nou, misschien ben jij zo een volgschaap maar ik dus niet. Niets en niemand is onvervangbaar in deze wereld :)
Nee, een user ook niet. Je bent niet verplicht het PS3 forum te bezoeken en niet verplicht feedback te leveren. Je bent alleen verplicht je aan de regels en normen / waarden te houden die hier op GoT gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig kun je ook nog gewoon Coca Cola in glas krijgen, en dat is toch echt wel ff 10x beter ;)

Bij gebrek aan beter accepteren een hoop mensen Coca Cola in een plastic fles, dat wil niet zeggen dat het geen trieste zaak is dat Coca Cola niet meer standaard in een glazen fles zit.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

TRRoads: Ja, ik begrijp wat je bedoelt :) . Maar het schiet niet zo veel op om slechts te roepen dat het 'triest' is, terwijl Cola denkt dat er een meerwaarde voor de gebruiker in de plastic fles zit. Zo trekken we de vergelijking wel érg ver door, maar okay :+ .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Royz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:06:
[...]
Overigens vind ik dit twee verschillende discussies, namelijk het betaalde subforum en aparte Sony user. Dat iemand het een goed idee vind dat hier een Sony user zit is niet gelijk aan dat het subforum ook een goed idee is bijv.
Dat van die Sony user zie ik niet echt.

De 2 veschillende discussies zijn eerder:

- Het kopen van een plek op dit forum door een 3e (commerciele) partij.
- Het nivo/inhoud van de postings gedaan door die zelfde commerciele partij die zich voordoet het goed op te hebben met de bezoeker van GoT, maar tegelijkertijd duidelijk laat zien dat hij alleen maar zijn eigenverkooppraatje wil houden.

En naar wat ik lees is het eerste punt gewoon een lekkere discussie, er zijn mensen die fundamenteel tegen zijn, en anderen die er wel de voordelen van in zien.

Bij het 2e punt is langzaam iedereen het er over eens dat Sony zichzelf een beetje in zijn voet heeft geschoten. Zelfs de mensen die in het begin positief waren beginnen het nu donker in te zien.

Ik vraag me af of Sony wel voldoende onderzoek heeft gedaan naar de bezoekers van dit forum, want als men een beetje onderzoek had gedaan, dan was men er achter gekomen dat men op GoT goed beslagen ten ijs moet komen, en dat slecht onderbouwde stellingen niet worden gewaardeerd.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

yzf1kr schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:18:
[...]

De 2 veschillende discussies zijn eerder:

- Het kopen van een plek op dit forum door een 3e (commerciele) partij.
- Het nivo/inhoud van de postings gedaan door die zelfde commerciele partij die zich voordoet het goed op te hebben met de bezoeker van GoT, maar tegelijkertijd duidelijk laat zien dat hij alleen maar zijn eigenverkooppraatje wil houden.
Ik zie die dingen nu juist niet los van elkaar. Op GoT wordt altijd gezegd dat een subforum duidelijke meerwaarde moet hebben, en dat er voldoende topics in moeten komen te staan. Een apart PS3-forum heeft dat op dit moment nog niet. De reden dat het er nu als experiment gekomen is, is de deal met Sony. Maar dan niet alleen die zak geld, maar ook dat men 'met sony kon praten.' Dat dat nu niet gebeurd is een tweede, maar volgens mij is het niet de bedoeling geweest dat er alleen een forum gekocht werd.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

JHS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:10:
Royz: Om de vergelijking van GA door te trekken: Ja, als je het zo rampzalig vind dat cola in een plastic fles zit, dan mag je Pepsi gaan drinken. Maar persoonlijk vind ik het feit dat Cola lekkerder is dan Pepsi belangrijker ;) .
Ik vind Palm ook lekkerder dan Amstel.

Maar toch drink ik liever Amstel van de tap, dan Palm uit blink :+

Zo, dat was een lekker constructieve bijdrage ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 21-02-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

PWM: Aangezien je zelf al inziet dat het niet echt een hele constructieve bijdrage is, iniedergeval zo zonder toelichting, waarom laat je hem dan niet achterwege?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

JHS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:48:
PWM: Aangezien je zelf al inziet dat het niet echt een hele constructieve bijdrage is, iniedergeval zo zonder toelichting, waarom laat je hem dan niet achterwege?
Hij is in ieder geval net zo constructief als de Coca Cola bijdrage.

De vorm waarin de (*insert drank) inzit, is wel degelijk van invloed op de smaak. De hele vergelijking gaat dus wel redelijk mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Het heeft in ieder geval bijgedragen aan onderuithalen van het idee van GA door te denken dat een plastic fles of glazen fles niet uitmaakt. Tot op een zekere hoogte kunnen dit soort bedrijven ideeen uitvoeren wat ze willen, maar zodra ze zien dat de omzet terug loopt draaien ze het meestal snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hertog schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:43:
[...]

Ik zie die dingen nu juist niet los van elkaar. Op GoT wordt altijd gezegd dat een subforum duidelijke meerwaarde moet hebben, en dat er voldoende topics in moeten komen te staan. Een apart PS3-forum heeft dat op dit moment nog niet. De reden dat het er nu als experiment gekomen is, is de deal met Sony. Maar dan niet alleen die zak geld, maar ook dat men 'met sony kon praten.' Dat dat nu niet gebeurd is een tweede, maar volgens mij is het niet de bedoeling geweest dat er alleen een forum gekocht werd.
Maar wat je hier zegt slaat dus juist alleen op het eerste punt uit yzf1kr's post :). Ik zie de twee dingen ook los van elkaar, terwijl ik het verder met jou eens ben (of er nou input is of niet, als het aan mij lag was dat forum er sowieso nooit gekomen - maar nu het er al is, laat die input dan iig goed zijn, maar dat is het nu ook niet (waar t.net natuurlijk verder niets aan kan veranderen anders dan het forum gewoon sluiten)).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

PWM schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:51:
[...] De vorm waarin de (*insert drank) inzit, is wel degelijk van invloed op de smaak. De hele vergelijking gaat dus wel redelijk mank.
Als je dat er bij zet wordt al een stuk duidelijk wat je nu precies bedoelt ;) . Ik kan er inderdaad inkomen dat de vergelijking in het begin al mank ging, een PS3 forum is nu niet echt de 'vorm' van het forum zou ik zeggen, maar dat wil niet zeggen dat er niet verder mee geredeneerd kan worden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik denk sowieso dat de discussie een beetje teveel over Sony gaat, en niet het idee an sich.

De organisatie die sponsert is van ondergeschikt belang imho. Als het Mozilla was geweest waren de reacties wss ook milder. Bij Microsoft was het slecht, Apple werd geaccepteerd. Sony niet, Nintendo waarschijnlijk wel wat meer.

Toch zijn er genoeg mensen die Nintendo/Sony/Apple/Mozilla/Microsoft interessant vinden, om een forum mee te vullen.

Zolang het maar in het straatje past van GoT.

Ik heb zelf geen enkel bezwaar tegen gesponserde fora mits het aan een aantal eissen voldoet.
  1. Het moet een thema forum zijn, met beperkte duur
  2. Sponserend bedrijf moet input leveren
  3. Er moet voldoende draagvlak zijn (voldoende, niet heel GoT hoeft het te willen)
Punt 1 en 3 zitten denk ik wel goed. Hoewel het nog niet heel erg opschiet, is er denk ik wel voldoende draagvlak om (daar is punt 1 weer) 1 of 2 maanden een forum mee te vullen.

Punt 2 is overduidelijk (nog) niet gehaald. Dat is jammer, want als het zo blijft, is het nog moeilijk in te schatten of een dergelijk forum zin heeft of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 21-02-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Reken maar dat we idd met die eerste en derde punten wel blij zijn. En reken ook maar dat we achter het tweede punt aanzitten, die voorwaarde moet idd worden vervuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ecteinascidin schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:05:
Reken maar dat we idd met die eerste en derde punten wel blij zijn. En reken ook maar dat we achter het tweede punt aanzitten, die voorwaarde moet idd worden vervuld.
Waarom ben je blij met het draagvlak? Er zijn 13 normale topics geopend in het PS3 forum in 1 week tijd. Nu heb ik geen statistieken, maar ik kan me niet voorstellen dat het op andere forums niet sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ecteinascidin schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:05:
Over dat 2e punt gesproken. Sony heeft nu al 3 dagen van een gezonde week laten voorbijschieten om iets te presteren. Blijkbaar wil de `schop onder de kont` van Daniel niet helpen. Hoe lang duurt het voordat er vanuit de kant van Tweakers BV daar conclusies uit worden getrokken. :?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.