Het Grote World of Warcraft topic - Deel 105 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.772 views sinds 30-01-2008

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/header01.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/header02.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/p_welkom.jpg

Welkom bij deel 105,

Zoals je ziet heeft de startpost een flinke update gehad dankzij de inzet van Silk_dude en Rakkerzero. d:)b Zij zijn een goeie week bezig geweest om alles te updaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/image_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/p_wow.jpg

World of Warcraft is de meest succesvolle MMORPG ooit. Het spel is in Europa uitgebracht op 11 februari 2005, enkele maanden na de launch in Noord-Amerika. Het spel, alsmede de Warcraft verhaallijn, is ontwikkeld en wordt onderhouden door Blizzard Entertainment, bekend van onder meer de Diablo, Warcraft en Starcraft spellen.

Het principe van het spel is dat jij een character bespeelt welke begint als jonge strijder. Door quests uit te voeren help je jouw faction (Horde of Alliance) waar mogelijk en verzamel je experience waardoor jouw character beter wordt. Tevens ontvang je als beloning voor deze quests verschillende items, zoals wapens en armor-stukken.

Op dit moment telt World of Warcraft 8 miljoen speler wereldwijd, waaronder:
• 2 miljoen in Noord-Amerika en Australië
• 1,5 miljoen in Europa
• 3 miljoen in China
• 1,5 miljoen in Taiwan en Korea

Meer info: WoW Europa | WoW algemeen | Blizzard Entertainment

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/p_tbc.jpg

World of Warcraft: The Burning Crusade is de (eerste) uitbreiding op WoW. Deze uitbreiding moet apart aangeschaft worden en biedt toegang tot nieuwe mogelijkheden in het spel. Deze uitbreiding zul je voornamelijk willen als:

• Je vanaf het begin een Blood Elf of een Dreanei wil spelen
• Je character level 60 geworden is en je verder wil levelen richting level 70
• Je als profession Jewelcrafting wil

Uiteindelijk zal het erop neer komen dat als je het spel leuk vind en het regelmatig speelt, je niet echt om de uitbreiding heen kan/wil.

Meer info: The Burning Crusade website

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/p_betaling.jpg

Prijzen
Het basis spel (WoW) kost op dit moment ongeveer € 20,-. De uitbreiding (TBC) kost € 35,-.

Zoals bij meerdere MMORPG's het geval is, is Blizzard continu bezig het spel verder te ontwikkelen en te verbeteren. Dit is de reden dat je als speler een zgn. monthly fee betaald. De kosten hiervoor zijn:
• € 13,- (betaling per maand)
• € 12,- (betaling per 2 maanden)
• € 11,- (betaling per 6 maanden)

Er zijn 3 betalingsmethoden:
• Credit card
• Prepaid cards (verkrijgbaar bij de meeste game-winkels)
• Direct debt (automatische incasso)

Aanmelden
Bij aanschaf van WoW ontvang je een authentication key. Deze heb je nodig om je account aan te maken (wat je op de Account Creation pagina kunt doen). Let op! Bij het aanmaken van je account moet je meteen een betalingsmethode kiezen. Het feit dat je een "free month of play" ontvangt bij de aanschaf verandert daar dus niets aan! Denk er dus aan om, als je met prepaid cards wil gaan werken, dat je bij aanschaf van het spel meteen een prepaid card moet invoeren.

Tip: er is een truckje om je "free month of play" te verlengen met 10 dagen. Als je je account aanmaakt op deze pagina, heb je een 10 dagen trial-account (soort demo versie). Als je dan meteen na het aanmaken van je trial-account je gekochte key gebruikt om je trial-account te upgraden naar een volledig account, dan kun je 40 dagen gratis spelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/image_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/p_rassen.jpg

< Er wordt verder nog aan de topicstart gewerkt >
< Zoals gemeld in deel 104, zal ik een dezer dagen de Ts verder updaten/afmaken >

Vorige & gerelateerde Topics:

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/wow/bottom_bgrd.jpg

Topicstart skin door: Rakkerzero - Content door: Silk_dude

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
mdmeijer schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:46:
Ik heb zijn posts van gisteren niet gemist. Hij vraagt echter nu een hele normale vraag, en die mag je best normaal beantwoorden. Het valt me alleen op dat het flame en bash gehalte behoorlijk is toegenomen in dit topic sinds TBC, blijkbaar valt er weinig inhoudelijks meer te vermelden nu de technische raiding-vraagstukken niet meer ter zake doende zijn en is het blijkbaar nodig om op de man te gaan spelen.
Compleet onzin als je 't mij vraagt. Ik zie geen verschil met voor TBC, en bovendien vind ik het heel erg meevallen.
Weet je, misschien is GeenStijl daar inderdaad handiger voor, dan kunnen we hier weer over World of Warcraft communiceren.
Doe ff normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 15-02-2007 11:19 . Reden: First postmededelingen plaatsen doe je maar lekker ergens anders ]

https://niels.nu

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mja ook al roept ie het over zichzelf af kan je hem beter gewoon negeren imho, sfeer wordt er niet beter op >_<
HitmanWVU schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:56:
[...]

Grote voordeel van de shamans & paladins ten opzichte van de shadow priests, beren, poesjes en kippen is dat ze direct gericht kunnen healen (shadow priests healen ook wel, maar niet gericht) zonder dat ze eerst uit een of andere damage vorm moeten switchen.

Misschien dat ik wat vergeten ben, hang me d'r niet aan op ;)
mja een enhencement shaman healed voor geen meter hoor
enne met een enh shammy MOET je bij bossfights die tranq opzetten anders kan die shaman met een beetje pech de helft van de tijd geen ruk doen omdat ie dan teveel aggro heeft

[ Voor 75% gewijzigd door Bokkie op 15-02-2007 11:01 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ach ja, je kunt er natuurlijk ook keizwaar aan tillen. Ik zie het van zowel Hydra als Raserian meer als een grapje, maar goed, mijn tenen zijn ook niet zo lang.
Quote van laatste topic, omdat hij daar dus door niemand wordt gelezen ;)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
DinX schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:46:
[...]

Mja, lastige keuze hè, en soms nog eens afhankelijk van welke class raid leader / officers er mee zijn imho :p

Een shammy kan leuke buffs geven, een shadow priest heeft leuke buffs, een feral/balance druid heeft leuke buffs,...
Maar als je van elk van die classes er 1 meeneemt met zo'n support-build speel je heel wat healing kwijt. En dan is het moeilijk om te zeggen "ok, de druid kan wel kip spele, maar de priest mag niet in shadow enzo" :p

Je kan het wel enigzins op je raid samenstelling afstellen. Heb je meer casters mee dan normaal -> spriest en kip. Heb je meer melee mee -> poesje en enhancement shammy,...
Inderdaad hybrids hebben leuke damage buffs.

Shadow priests zie je nu echt tot z'n recht komen in raids met de vampiric spells en alle minus aggro talents/spells. Hoe meer +dmg hoe meer healing/mana.

Beren kunnen goed tanken, Poesjes kunnen behoorlijke dmg uitpoepen en natuurlijk improved leader of the pack waarbij een melee zichzelf healed voor 2% met een melee crit plus de +crit. Kippen geven die mooie 5% spellcrit buff.

Enhancement shamans hebben zo'n beetje die oneindige (die van ons critten aan een stuk door) AP buff, plus natuurlijk improved str & windfury totem voor melee. Elementals hebben +3% spellcrit, +3% spellhit, +101 spelldmg & +12mana/2sec totem voor casters. Daarnaast kunnen ze beide kiezen om hun air totem op te offeren voor 20% reduced aggro voor melee & casters.

Paladins weet ik helaas niet zoveel van.... (is er iemand die de damage buffs van de paladin ff kan opsommen?)

Grote voordeel van de shamans & paladins ten opzichte van de shadow priests, beren, poesjes en kippen is dat ze direct gericht kunnen healen (shadow priests healen ook wel, maar niet gericht) zonder dat ze eerst uit een of andere damage vorm moeten switchen.

Misschien dat ik wat vergeten ben, hang me d'r niet aan op ;)

edit:
ff m'n post hier neergezet, communiceert wat makkelijker

• Zeror
RaseriaN schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:56:
[...]

Een LvL61 ;) Dus die level je niet zomaar even opnieuw ;)
Uh nee, idd. Anders was dat nog wel het overwegen waard.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Hydra
Exitium schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:33:
True. Wij liepen met een stelletje ferals en een prot pala door BWL/AQ heen die healden als het nodig was en anders vrolijk liepen te tanken. Aantal anderen, waaronder ik, liepen weer met een healing build rond. We zien alleen nu dat de prot pala bijvoorbeeld minder kans heeft om mee te gaan naar Kara dan de holy's. Je hebt daar, zeker in het begin, gewoon genoeg healing nodig en het verschil tussen prot en holy zie je dan duidelijk.
Als het goed is gaan we met m'n Horde guild een community voor Kara joinen, ben benieuwd. Ik heb erg veel zin om weer te gaan raiden (heb op m'n mage alleen ZG runs gedaan), en Kara lijkt me echt geweldig. Probleem is alleen dat m'n huidige horde guild een 'kleine gezellige PvP' guild is (specifiek waar ik toen naar op zoek was) maar ik merk nu dat een grote PvE guild ook zo z'n voordelen heeft. Ik wil niet uit de guild, maar damn, groepen maken is zo lastig als je met 'wel' 5 man online bent.
Leader in /w: n00b, we can do without you

Stond dik 100k hoger op healing done dan de priest, ze hebben de run ook niet afgemaakt geloof ik. Kwam er op neer dat ze er plotseling een guildrun van gemaakt hadden, jammer alleen dat er maar vier van die guild in de raid zaten. :P
Ghe. Ja, van die self-appointed 'raid leaders' met de leadership skills van een pitbull, gotta love 'em. Heb ook een keer iets dergelijks gehad, die kerel kon niet tegen opmerkingen als "euh, sorry, maar misschien is het verstandiger het zo en zo te doen" (hij wist te melden dat Father Flame de moeilijkste encounter van heel UBRS was, niet gek gezien zijn taktieken). Toen er een andere speler weg moest (run duurde eeuwen) joinde er een level 58 shadowpriest uit zijn guild. Hij maakte de fout toen te melden "Good, now we can kick the annoying priest!". Ik had 2x zoveel healing done als de volgende speler, en die stond weer ver boven de rest (groep zat vol DPSadins en andere mensen die kennelijk voor 't eerst in UBRS zaten), en had zo iets van 'de groeten'. Hoorde later dat de group na 2 pogingen op Drakk uit mekaar is gevallen, toen zat ik al in een nieuwe UBRS groep...
SMulTiE schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:57:
Ach ja, je kunt er natuurlijk ook keizwaar aan tillen. Ik zie het van zowel Hydra als Raserian meer als een grapje, maar goed, mijn tenen zijn ook niet zo lang.
Quote van laatste topic, omdat hij daar dus door niemand wordt gelezen ;)
Mja, dacht dat de mensen wel zouden snappen dat 't een geintje was, payback zegmaar, maar mensen nemen me hier wel vaker te serieus :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 15-02-2007 11:01 ]

Anoniem: 40554

Er zijn problemen met chars aanmaken na de patch van gister.
Bij de realm list staat dat ik op sommige realms wel 4 chars heb, terwijl ik daar niks heb 8)7
En als ik een char wil aanmaken krijg ik "you already have the maximum number of characters allowed on this account"

De gm zegt dat ze er mee bezig zijn.... hoe lang gaat zoiets duren

• Zeror
Waarom wil je een andere char aanmaken?? Je ben nog lang niet lvl 70 hoor :+

Anoniem: 121555

Exitium schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:33:
[...]
RL: S C E N V Y
Halve raid: [Onyxia Scale Cloak]
Scenvy is ook wel een geval apart hoor. :)

In welke guild zat je eigenlijk voor Resisted?

Anoniem: 41820

Bah, ik zit me te vervelen op het werk zeg :p

Moet nog 170k xp tot lvl 70, waarvan 1/3e rested denk ik. Wou dat ik kon spelen :D

Anoniem: 26351

Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:06:
Bah, ik zit me te vervelen op het werk zeg :p

Moet nog 170k xp tot lvl 70, waarvan 1/3e rested denk ik. Wou dat ik kon spelen :D
Troost je met de gedachte dat ik nog 80k moet naar lvl70 en ik nu ook op mn werk zit, waar ik niet kan WoWen :O

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:16
Anoniem: 121555 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:02:
[...]

ik had ook is een keer my ony back niet aan bij neffy, heel raar een vette resist toen kwam :). maar dat gebeurt ook niet vaak volgensmij

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik heb als RL 2 keer een imp naar Domo gestuurd tijdens het uitleggen... 2 keer achter elkaar. Toen maar de pet gedismissed.

Overigens wordt ik hier ook nog wel eens aan herinnerd :).

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Anoniem: 104748

Haha app. in vullen op een guild site houd "retards" tegen. Een van de grootste *** van mijn server zit in een top guild. Wat een onzin dus allemaal.

Even iets over PuGs:

Ik heb ook nare ervaringen met PuGs, maar ik heb ook nare ervaringen met guild runs met bepaalde mensen. (goh die mensen hebben ook apps. ingevuld op guild site :P )

Wat het kromme aan het priciepe van : ik speel niet met PuGs (veel gelezen/gehoorde argumenten) is;

Als je een run heb met je guild dan is het beter, terwijl als je 5 man heb van 5 verschillende guilds dan heb je een PuG waarbij je dus vaak slechte tanks heb enzo.. En als die zelfde tank dan met zijn guild een guild run doet? Dan is het wel goed omdat het geen PuG is? :?
Ik bedoel dus dat een PuG net zo goed (of zelfs beter) kan spelen, het is in vaak gevallen ook dat als mensen beginnen met een PuG haast overal commentaar wordt op geleverd omdat ze het allemaal zo goed weten hoe het hoort. Waardoor members van de party het gewoon spuugzat worden, en daardoor gewoon niet meer gefocused zijn. En dan krijg je dus heel stoer in de guild chats: Ik speel nooit meer met PuGs, n00bs!

Dat je met een PuG ook echt beginners kan aantrekken is een risico ja (ook leuk), en dat je met een guild run meer op mekaar ingespeeld kan zijn is ook zo. Maar een goede tank is een goede tank ofdat het nou van jouw guild is of van een andere guild. :)
(ik zeg dus NIET dat een guild run met mensen waarop je helemaal op ingespeeld net zo soepel gaat vanaf de eerste stap in een instance, als bij een PuG. Maar het verhaal van geen PuGs meer want er zat me toch een slechte tank in laatste keer is onzin)

PuGs FTW! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 15-02-2007 11:28 ]

Anoniem: 104748 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:15:
Haha app. in vullen op een guild site houd "retards" tegen. Een van de grootste *** van mijn server zit in een top guild. Wat een onzin dus allemaal.
Tuurlijk glippen er wel mensen door de mazen van het net en misschien weiger je ook weleens mensen die je eigenlijk toch wel had willen hebben. Ik kan alleen voor de guild waar ik in zit spreken; als je geen fatsoenlijke application kunt typen en/of de twee (waarom bij ons, wat is je gear?) dingen die we vragen in een application bijvoegt, zegt dat vaak echt wel wat over jou en je instelling.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, ervaring leert echter dat het wel een goede methode is. :)

Uiteindelijk blijft het natuurlijk gewoon een spelletje. :P
guilds dan heb je een PuG waarbij je dus vaak slechte tanks heb enzo.. En als die zelfde tank dan met zijn guild een guild run doet? Dan is het wel goed omdat het geen PuG is? :?
Nah, volgens mij zit het verschil in de inzet en de focus. Bij een PuG merk ik vaak dat die vaak afwezig is, bij een guildrun wordt je daar op afgerekend. Bij een PuG niet. :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

sommige pugs zijn goed, sommige slecht.. kzat een x in een pug in shadow labyrinth en dat ging prima.. server crashte en toen waren er nog maar 3 over, kregen we er 2 man bij uit een zeer goede guild waar ik met beide had al eerder had gespeeld.. nou khad minder problemen met de originele pug dan met die 2 vervangers... constant zeiken, constant commentaar totdat de tank na 3x wipen op de 3rde boss er mee ophield omdat ik een x tegengas gaf.. of hij mischien wou gaan healen, dan ging ik wel tanken.. (ben druid)

maar als tegenhanger ook een pug gehad met 4 bloodelves in shattered halls.. alleen 3x gewiped op de laatste boss, de rest ging als een zonnetje.

blup

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Bokkie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:55:
enne met een enh shammy MOET je bij bossfights die tranq opzetten anders kan die shaman met een beetje pech de helft van de tijd geen ruk doen omdat ie dan teveel aggro heeft
Een enhancement shaman gebruikt zijn mana inderdaad voor dps bij gevechten, maar net zoals een shadowpriest of een feral druid KAN er wel geheald worden. Gisteren stierf onze main healer (druid) tijdens een pull in Shattered Halls, waarna ik de party met mijn luizige 1100 flashheals heb opgehouden totdat de situatie onder controle was. Effectief? Nee, maar net voldoende om niet te wipen. Volgens mij was dat toch een beetje de algemene conclusie uit de afgelopen post. Off-specced priests/druids/shamans/palas kunnen best een healing taak verrichten, en dienen wat mij betreft ook een healing set mee te nemen. Echter, een echte healing spec is altijd effectiever, zeker in de level 70 instances.
HitmanWVU schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:36:
[...]

Enhancement shamans kunnen niet vaak en grote heals casten. Toch zul je zien dat er veel enhancement gear ook +mp5 heeft, waardoor ze toch snelle (lesser healing wave) en kleine offheals kunnen geven, waardoor de ware healers wat extra tijd hebben hun heals te casten.
Ik merk dat de shaman flashheal steeds minder effectief worden. In enhancement gear heal ik voor 1100 gemiddeld. Dat slaat een beetje trashmob er tegenwoordig met 1 klap af in de eindinstances. Een MT van 10+k volhealen met 1.1k flashhealtjes lijkt vaak een druppel op de gloeiende plaat, maar is soms wel zinnig. Ik merk dat het aantrekken van +healing gewoon nodig is om een echt zinnige bijdrage te kunnen leveren. De grote heal (2k in enhancement gear) is inderdaad te langzaam. Als resto shaman in resto gear wordt het een ander verhaal en schalen je heals beter mee met het benodigde.

Een enhancement shaman zet bij een bossfight zijn agi of WF totem neer om zijn party meer dps te laten doen, zeker in instances. Met 5 man heeft tranquility totem uberhaupt geen zin, en ik kan me voorstellen dat het in 10 manners ook niet echt handig is (enhancement shaman in groep 1 als dpser, dus iha bij de MT). In 25+ raids kan tranq totem handig zijn, maar wel zonde van de gemiste dps in die groep. Verder moet je inderdaad slim omgaan met de burst damage die je doet als enhancement shaman, dus vol los vanaf het begin in aggro gevoelige gevechten is een no-go. Gewoon je burst dps in de gaten houden en als die boven de 800 ligt even inhouden. Tja, en anders is het aggro-dood-ankh, heal up, rince and repeat. Op de 2e boss gisteren in Shattered Halls kreeg ik op 40k health van de boss aggro (er schijnt ook een aggro reset plaats te vinden bij die boss), en dan is het een kwestie van heel hard doorslaan en hopen dat de healer je op kan/wil houden. In dit geval hadden we een goede healer mee en overleefde ik het gevecht. In de zeldzame PUGs die ik speel doe ik het wel altijd wat rustiger aan, totdat er meer vertrouwen in de healer is.

[ Voor 18% gewijzigd door mdmeijer op 15-02-2007 11:42 ]

Paling Terran & Shaman

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
Bokkie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:55:
Enhancement shamans kunnen niet vaak en grote heals casten. Toch zul je zien dat er veel enhancement gear ook +mp5 heeft, waardoor ze toch snelle (lesser healing wave) en kleine offheals kunnen geven, waardoor de ware healers wat extra tijd hebben hun heals te casten.

Shamans hebben over het algemeen een aggro probleem. Elementals hebben via talents met 10% aggro reducement en de enhancements hebben 15% aggro reducement. Crit een aantal keren en daar sta je boven aan in de aggrolist. Voornamelijk is het voor de enhancement shaman van belang dat hij kan blijven critten zodat die AP buff up blijft. Je hebt gelijk dat de enhancement shaman vaak voor tranquil air zal kiezen.

Helaas zal de shaman toch vaak gevraagd worden zich te speccen voor improved totems en de rest in resto te plaatsen om vervolgens toch maar te gaan healen.

• Zeror
Ff iets anders:
Als jullie nog leuke plaatjes hebben om in de header stoppen, WoW gerelateerd natuurlijk, dan kun je ze gewoon DM'en :)
Dan zal ik ze adden. Lijkt me wel leuk om heel veel verschillende plaatjes in die header te hebben :P

• Bokkie
  • Niet online
mdmeijer schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:35:
[...]

Een enhancement shaman gebruikt zijn mana inderdaad voor dps bij gevechten, maar net zoals een shadowpriest of een feral druid KAN er wel geheald worden. Gisteren stierf onze main healer (druid) tijdens een pull in Shattered Halls, waarna ik de party met mijn luizige 1100 flashheals heb opgehouden totdat de situatie onder controle was. Effectief? Nee, maar net voldoende om niet te wipen. Volgens mij was dat toch een beetje de algemene conclusie uit de afgelopen post. Off-specced priests/druids/shamans/palas kunnen best een healing taak verrichten, en dienen wat mij betreft ook een healing set mee te nemen. Echter, een echte healing spec is altijd effectiever, zeker in de level 70 instances.

Een enhancement shaman zet bij een bossfight zijn agi of WF totem neer om zijn party meer dps te laten doen, zeker in instances. Met 5 man heeft tranquility totem uberhaupt geen zin, en ik kan me voorstellen dat het in 10 manners ook niet echt handig is (enhancement shaman in groep 1 als dpser, dus iha bij de MT). In 25+ raids kan tranq totem handig zijn, maar wel zonde van de gemiste dps in die groep. Verder moet je inderdaad slim omgaan met de burst damage die je doet als enhancement shaman, dus vol los vanaf het begin in aggro gevoelige gevechten is een no-go. Gewoon je burst dps in de gaten houden en als die boven de 800 ligt even inhouden. Tja, en anders is het aggro-dood-ankh, heal up, rince and repeat. Op de 2e boss gisteren in Shattered Halls kreeg ik op 40k health van de boss aggro (er schijnt ook een aggro reset plaats te vinden bij die boss), en dan is het een kwestie van heel hard doorslaan en hopen dat de healer je op kan/wil houden. In dit geval hadden we een goede healer mee en overleefde ik het gevecht. In de zeldzame PUGs die ik speel doe ik het wel altijd wat rustiger aan, totdat er meer vertrouwen in de healer is.
toon volledige bericht
ik weet hoe een shaman werkt hoor ^^ anderhalf jaar 1 gespeeld bij Blackraven :P

Tranq in 5 man niet maar in 10 man op zich wel, afhankelijk van de encounter en je groep indeling
en ja je zegt zelf dat je je mana nuked 9 van de 10x is op het moment dat het fout gaat je mana er al grotendeels doorheen dus valt er niets meer te healen, tenzij je daar rekening mee hebt gehouden

Furio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:15:
Ik heb als RL 2 keer een imp naar Domo gestuurd tijdens het uitleggen... 2 keer achter elkaar. Toen maar de pet gedismissed.

Overigens wordt ik hier ook nog wel eens aan herinnerd :).
Ik kan beter :p

Vier woorden:

Tried
To
Banish
Ragnaros

Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering zijn geweest :p

Niemand stond op zijn plaats en we moesten ook nog buffen, dus dat was een dikke wipe :Y)

Trouwens, @ application verhaal:

Toen de guild waar ik nu in zit net startte hadden we op ons forum een soort van form die je moest invullen met al je gegevens enzo, gear, ervaring, vorige guilds enzo, je kent het wel.

De laatste vraag was 'Did you read our guild rules?'

Waarop steevast iedereen ja antwoorde. Grappig detail: We hadden in het begin helemaal geen guild rules op de site of op het forum staan :p
In alle applies die we kregen waren er mss 2 of 3 mensen die antwoorden 'Couldn't find any' :p

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 41820 op 15-02-2007 11:45 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Gister karazhan voor ons op 'farm' gezet, althans de eerste 3 bosses. Zelfs met de gebuffte maiden was ze nog eitje...

Nu aangekomen bij de opera, vorige keer little red riding hood, die hadden we nu wel kunnen completen, maar romulo and julianne kwamen even lastig doen. Phase 1/2 wel goed door, maar phase 3 helaas niet helemaal vlekkeloos verlopen. Iemand nog een idee omtrent de damageverdeling ??

Oh en Bokkie, hoe ging het met infinity in kara gister ?? Heb ze niet meer gevraagd.. Hoorde wel vage verhalen though maar daar geloof ik neits van :P

Deze plek is te koop.

• Hydra
Damn.

Wel eens van het spreekwoord "uitzonderingen bevestigen de regel" gehoord? Wie weet heeft die gast zich IRL ingelikt bij de GM ofzo, who knows.
Ik heb ook nare ervaringen met PuGs, maar ik heb ook nare ervaringen met guild runs met bepaalde mensen. (goh die mensen hebben ook apps. ingevuld op guild site :P )
Misschien een betere guild zoeken? We hebben 1 warrior die een beetje een ei is (is ook 14 ofzo) maar de rest zijn mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Wat het kromme aan het priciepe van : ik speel niet met PuGs (veel gelezen/gehoorde argumenten) is;

Als je een run heb met je guild dan is het beter, terwijl als je 5 man heb van 5 verschillende guilds dan heb je een PuG waarbij je dus vaak slechte tanks heb enzo.. En als die zelfde tank dan met zijn guild een guild run doet? Dan is het wel goed omdat het geen PuG is? :?
Ik bedoel dus dat een PuG net zo goed (of zelfs beter) kan spelen, het is in vaak gevallen ook dat als mensen beginnen met een PuG haast overal commentaar wordt op geleverd omdat ze het allemaal zo goed weten hoe het hoort. Waardoor members van de party het gewoon spuugzat worden, en daardoor gewoon niet meer gefocused zijn. En dan krijg je dus heel stoer in de guild chats: Ik speel nooit meer met PuGs, n00bs!
Riiight.

Als je een PuG vormt met mensen die door de LFG tool aangeleverd wordt heb je een grotere kans op idioten. Waarom? Omdat juist de mensen die NIET via via mensen kennen aangewezen zijn op de LFG tool. Dus je verhaal van 5 mensen uit 5 guilds is leuk, maar slechts gefabriceerd om je argumenten kracht bij te zetten. In het 'echt' krijg je helemaal niet fijn gewoon 5 goeie mensen.

En een PuG is een groep random mensen, dus GEEN mensen van je friends list ofzo. Als het geen guildrun is, is het niet automatisch een PuG.

• Bokkie
  • Niet online
KeeZ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:41:
Gister karazhan voor ons op 'farm' gezet, althans de eerste 3 bosses. Zelfs met de gebuffte maiden was ze nog eitje...

Nu aangekomen bij de opera, vorige keer little red riding hood, die hadden we nu wel kunnen completen, maar romulo and julianne kwamen even lastig doen. Phase 1/2 wel goed door, maar phase 3 helaas niet helemaal vlekkeloos verlopen. Iemand nog een idee omtrent de damageverdeling ??

Oh en Bokkie, hoe ging het met infinity in kara gister ?? Heb ze niet meer gevraagd.. Hoorde wel vage verhalen though maar daar geloof ik neits van :P
ging kut, teveel casuals bij ons, dus pas de 1e serieuse poging gisteren, maar geen setup zoals ik hem graag gezien had

1 tank met weinig tank ervaring (wel last minute omgespecced naar meer prot)

wipe 1: tank wordt ge-2-shot :? wtf
wipe 2: atumen wordt net te laat opgepakt ik ge-2-shot
wipe 3: mage nuked te hard -> dood

dat waren dan de kanshebbende tries, verder ook nog wat wipes door wat vage instakills en respawns :(

hoop dat er snel wat mensen bij ons levellen en tijd kunnen vrijmaken om te raiden, want dit schiet niet op

grootste 'probleem' is dat we te casual zijn op dit moment qua spelers, maar dat gaan we proberen te veranderen, potentie genoeg alleen veel van onze mensen hebben weinig tijd helaas :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 15-02-2007 11:49 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

De reden waarom ik niet met pugs speel:

- Met een echt beroerde pug need iedereen op BOP's.
- Spelers die weigeren hun "rol" te vervullen (Een "tank" die geen shield wil gebruiken, moeilijk aggro kan houden waardoor DPS classes "niet dpsen" omdat ze bang zijn dood te gaan met als reden dat healers teveel mana nodig hebben om de "tank" te healen).
- Van die haastige tiepjes die constant pullen ondanks dat casters zonder mana zitten (en dan andere gaan flamen dat ze niets doen en dood gaan).
- Van die betweters die andere (n00bs volgens hen) gaan vertellen hoe ze hun class moeten spelen (soms terecht maar even irritant).
- En als je gewoon een goed guild hebt met actieve spelers zijn pugs niet nodig, en als je lekker op elkaar ingespeeld bent verloopt het gewoon net ff lekkerder.
- Het in het midden van een instance "Sorry g2g" en foetsie weg is die, het proberen een party te maken, eindelijk 5 man gaat er 1 weg omdat het te lang duurde....
- En als sommige spelers de gear van andere checken, zien dat diegene niet het beste heeft en daarom party quitten...

En mijn eigen reden is dat ik liever items naar guild members zie gaan dan naar andere guilds, mag egoistisch maar in mijn mening heb je daar later nog wat aan.

De guild runs die ik doe, ondanks dat ik met meeste nog nooit eerder samen gespeeld heb verlopen 9 van de 10 keer goed, iedereen weet wat hij/zij moet doen of van diegene verwacht wordt.
Maar dit zal komen doordat deze spelers al heeeel lang wow spelen en dus de nodige raid ervaring hebben dus zo ook hun functie in een 5 man party verbeterd.

De enige goede pug die ik laatste keer meegemaakt had was in UBRS, maar dit kwam vooral omdat het allemaal topspelers van andere guilds waren, dus een MT van een topguild (die ook in Naxx/BWL tankt) etc. Deze hadden niets nodig uit UBRS en was dus gewoon greeden op alles en shards van BOP.

Graag reacties.

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 15-02-2007 12:21 . Reden: Toevoeging. ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Anoniem: 104748

Hydra schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:45:
[...]

Damn.

Wel eens van het spreekwoord "uitzonderingen bevestigen de regel" gehoord? Wie weet heeft die gast zich IRL ingelikt bij de GM ofzo, who knows.

[...]

Misschien een betere guild zoeken? We hebben 1 warrior die een beetje een ei is (is ook 14 ofzo) maar de rest zijn mensen die weten waar ze mee bezig zijn.

[...]

Riiight.

Als je een PuG vormt met mensen die door de LFG tool aangeleverd wordt heb je een grotere kans op idioten. Waarom? Omdat juist de mensen die NIET via via mensen kennen aangewezen zijn op de LFG tool. Dus je verhaal van 5 mensen uit 5 guilds is leuk, maar slechts gefabriceerd om je argumenten kracht bij te zetten. In het 'echt' krijg je helemaal niet fijn gewoon 5 goeie mensen.

En een PuG is een groep random mensen, dus GEEN mensen van je friends list ofzo. Als het geen guildrun is, is het niet automatisch een PuG.
toon volledige bericht
edit: laat ook maar, heeft geen zin je begrijp me niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 15-02-2007 11:55 ]

• remcio
ik had gister wel iets leuks bij de eind van de steamvaults baas was enraged had nog 15 k leven feral druid pally hielden de tank in leven. we kregen hem net dood druid pally hadden beide 0 mana en tank 500 hp :), daar hadden we geluk mee .

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:22
Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:41:
[...]
Ik kan beter :p, vier woorden:

Tried
To
Banish
Ragnaros

Zal wel een vlaag van verstandsverbijstering zijn geweest :p
Iets zegt me dat ik ook van die acties uitgehaald heb. Bosses proberen te sheepen(in deadmines, stockade, SM), dat gaat ook niet echt goed.
Zelfs laatst nog. In Nagrand heb je Durn the Hungerer rondhuppelen. "Oh, die sheep ik wel even!" Immune, 2 sec later dood... :| :X
Imbah opmerking van guildleader destijds: "Dat zou wel heel veel shoarma worden!" Of iets in die zin.. :D

Natuurlijk weet je beter, maar op sommige momenten heb je echt de kennis van een lvl1 noob, die nog niets van het spel weet.. :P

[ Voor 10% gewijzigd door enira op 15-02-2007 11:55 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Ik joinde laatst een PuG voor steamvaults, Feral tank, Prot pala als healer, ging prima, op twee domme wipes na die niks met de tank of healer te maken hadden.

Komen we bij de eerste boss, gaat ook die prima neer (al ging ik letterlijk op de laatste seconde dood door die hurricane), zegt die pala: tnx for party. Hij leaved de group en HS't, waarna twee seconden later ook de druid HS't.

Zo iets gebeurt dus echt niet met een guildrun.

• Hydra
Anoniem: 104748 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:52:
edit: laat ook maar, heeft geen zin je begrijp me niet.
Reageer dan gewoon niet als ik je 'niet begrijp'? Jij begint erover dat er niks mis is met PuGs, na 2 jaar spelen denk ik daar heel anders over.
prutser001 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:51:
En mijn eigen reden is dat ik liever items naar guild members zie gaan dan naar andere guilds, mag egoistisch maar in mijn mening heb je daar later nog wat aan.
Of dat je je suf hebt zitten healen in een instance, en dat een of andere slacker net dat ene item wint waar je al een hele tijd op zoek naar was. Je kunt er geen probleem van maken, maar het is rete frustrerend.
Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:03:
Ik joinde laatst een PuG voor steamvaults, Feral tank, Prot pala als healer, ging prima, op twee domme wipes na die niks met de tank of healer te maken hadden.

Komen we bij de eerste boss, gaat ook die prima neer (al ging ik letterlijk op de laatste seconde dood door die hurricane), zegt die pala: tnx for party. Hij leaved de group en HS't, waarna twee seconden later ook de druid HS't.

Bah. Van die idioten die niet snappen dat dergelijke acties gewoon gevolgen hebben voor de rest van de groep. Mijn tijd is kostbaar, en ik kan d'r redelijk pissig van worden als je mijn tijd verspilt.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 15-02-2007 12:06 ]

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 13:07
Zoiets heb ik ook:

heb je 4 man en dan nog bijvoorbeeld een healer nodig.. na 10 minuten zoeken zegt de leader:
OMG this is not gonna work.cya

Of idd nog erger.. dan heb je een half uur gewacht tot je die healer hebt gevonden.. zit je eindelijk in de instance: "Omg g2g sorry"

leuk thnx for screwing my time :W

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 21:54
Hydra schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:04:
.......

Bah. Van die idioten die niet snappen dat dergelijke acties gewoon gevolgen hebben voor de rest van de groep. Mijn tijd is kostbaar, en ik kan d'r redelijk pissig van worden als je mijn tijd verspilt.
Inderdaad. Niets is zo frustrerend als je halverwege of zo goed als bij het einde van een instance zit en 1 van die gasten roept; "afk for a while, eating dinner". WTF.....wat denken die gasten wel niet? Dat 4 man minimaal 30 minuten gaat zitten wachten tot ie terug is? Heb dit al meerdere malen meegemaakt.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 10:39

RaseriaN

So much choices..

Even een vraagje over transfers :

Als je een character van de ene realm (Frostmane) naar een andere realm (Twilight's Hammer) transferred neemt hij dan automatisch je naam over of krijg je de keus om je naam te veranderen?

Dus ook als de naam nog niet bestaat, en dus beschikbaar zou zijn?

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 21:54
RaseriaN schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:13:
Even een vraagje over transfers :

Als je een character van de ene realm (Frostmane) naar een andere realm (Twilight's Hammer) transferred neemt hij dan automatisch je naam over of krijg je de keus om je naam te veranderen?

Dus ook als de naam nog niet bestaat, en dus beschikbaar zou zijn?
Als de naam nog niet bestaat hou je je naam. Wil je je naam veranderen zal je eerst een char met je naam moeten aanmaken op de server waar je heen wilt transferen.

Anoniem: 146357

Hydra schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:04:
helemaal mee eens. Als je in een instancegroep gaat, ga er dan vanuit dan je wel eens 2/3 bezig kan zijn. Ga niet naar een instance als je maar een uur of wat de tijd hebt. Ga dan lekker questen of fishen, maar niet een groep lastig vallen. Er is namelijk niks dat meer frustrerend is dan om een party member te zoeken terwijl je al bezig bent met een instance.

Ik heb het ook niet zo op met pugs. Die join ik eigenlijk zelden. Meestal zijn het guild groups of groepen met mensen die ik 'ken'. Daar weet je wat je aan hebt

• Zeror
@ RaseriaN
Volgens mij krijg je de mogelijkheid om zelf een naam te kiezen. Alleen geen idee of dat voordat de transfer plaatsvind of erna.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 15-02-2007 12:16 ]

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:35
Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:03:

daar kan ik ook pislink van worden.. egoistische *vul random scheldwoord in*

doe laatste tijd ook weinig pugs meer.. meer friendslist mensen en hier en daar een guildy... als ik een goeie speler zie, add ik em ook, soms doen ze het ook met mij.. net hoe ze het hebben willen..

helaas is mn friendslist niet zo dat ik allerlei classes meerdere mensen heb..

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik ben op het moment guildloos (heb raiden vaarwel gezegd, moeilijk om een non-raid guild te vinden.).
Dus ik doe alleen maar pugs nu. En ik moet zeggen dat het in 90% van de gevallen gewoon goed tot zeer goed gaat.
Ik had gisteren dan toevallig een dramatische crypts party, wipe, wipe, wipe, ruzie, party dood. Maar dat gebeurd echt helemaal niet vaak.
Ik denk persoonlijk dat het komt door de server (Jaedenar). Op de realmforum en in de general chats zijn de Jaedenar spelers ook bijna allemaal laaiend enthousiast over onze server.
Afgelopen weken kregen we een flink aantal transfers richting onze server, waaronder 1 vanaf Chrusridge (99% italiaans) dus dat was wel ff spannend. Maar op een paar hersenlozen na valt het reuze mee. Meeste mensen die zijn getransferred zijn gewoon normale mensen en goede spelers (wel een hoop italianen idd) die chrusridge juist verlaten hebben omdat het zo vol zat met idioten.

Maar kortom, ik heb absoluut geen moeite met pugs. Tuurlijk zit er wel eens een onnodige wipe tussen, maar het is ook weer niet zo alsof je daar irl dood van gaat. Met een positieve instelling kom je een heel eind.

• prutser001
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Of dat je je suf hebt zitten healen in een instance, en dat een of andere slacker net dat ene item wint waar je al een hele tijd op zoek naar was. Je kunt er geen probleem van maken, maar het is rete frustrerend.
Laat ik nou net priest zijn, en dit me nou net een aantal keer overkomen is, dan wel op lagere levels 30-60, maar ook in de eerste dagen in Outland (HFC).
Hier leer je van, en het gaat niet om het "winnen van een item" als voorbeeld had ik dus een rogue die ervandoor ging met cloth shoulders met +healing......... En DAT is een duidelijk punt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rakkerzero schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:15:
@ RaseriaN
Volgens mij krijg je de mogelijkheid om zelf een naam te kiezen. Alleen geen idee of dat voordat de transfer plaatsvind of erna.
De keuze om je naam te changen is pas op het moment dat je al gemoved bent en de naam niet beschikbaar is/was.

https://discord.com/invite/tweakers

• Bokkie
  • Niet online
zwAf schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:11:
Zoiets heb ik ook:

heb je 4 man en dan nog bijvoorbeeld een healer nodig.. na 10 minuten zoeken zegt de leader:
OMG this is not gonna work.cya

Of idd nog erger.. dan heb je een half uur gewacht tot je die healer hebt gevonden.. zit je eindelijk in de instance: "Omg g2g sorry"

leuk thnx for screwing my time :W
http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20061020

:D

snelle pugs zijn zeldzaam, maar met tbc en heroics zal de lat iets hoger liggen, maar ook daar zullen vanzelf de pugs wel doorheen beuken

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26

Snuffel

Vroem!

Zijn er overigens mensen die spelen op Frostwhisper?
Ben zeer tevreden over deze server en er zitten een aantal Nederlandse guilds daar, maar of er ook tweakers rondhollen....:?

Ik heb daar 2 priests rondhollen, Haploxar (lvl 60, human) en Jera (lvl 39, Draenei).

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bokkie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:21:
[...]

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20061020

:D

snelle pugs zijn zeldzaam, maar met tbc en heroics zal de lat iets hoger liggen, maar ook daar zullen vanzelf de pugs wel doorheen beuken
Die comic beschrijft inderdaad het probleem met pugs :D. Ongeduld, en daardoor nog langer wachten voor de mensen die het wel willen uitzitten.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 11:52
Waarom is iedereen zo Pugs aan het bashen?

Ik speel nu zo'n 40% pugs, 40% pugs/guild, 20% full guilds 5-man instances.

En eigenlijk is er geen verschil, ja het komt wel eens voor dat het kut gaat en ja die kans is groter bij pugs maar kom op zo dramatisch is het verschil toch niet?

Ik heb misschien 1 op de 15 (nog wel minder denk ik) keer dat een pug uit elkaar valt.

Je moet er gewoon voor zorgen dat iedereen weet wat ie moet doen.
Nou moet ik zeggen dat ik tank (feral druid) en daardoor ook het pullen doe / tempo bepaal en vaak ook de tanks voor een boss uitleg en dat helpt een boel. Nou zeg ik niet dat ik supergoed ultra pwn ben, maar als je mensen heb die een eerste keer in een instance zijn moet je ze simpelweg wat zaken uitleggen :)

Daarbij leg een friendslist / hatelist aan, ik heb een lijstje met mensen waar ik niet meer mee hoef te puggen :P en een flinke lijst met mensen waar ik al een positieve ervaring mee heb. Zo zorg je ervoor dat je niet voor verassingen komt te staan als je op de helft van de instances dat "die multishottende hunter" er weer bij is :P

User Error -- Please Replace User

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik zit zelf in een goede guild, niet het neusje van de zalm maar gewoon een semi-casual semi-hardcore guild. Dat wil zeggen: We raiden niet vaak, niet veel, maar we verwachten wel dat je goed bent.

Pickup Groups (PUGs) horen sinds level 62 niet meer bij mijn gameplay. Na enkele keren een 5-man instance te hebben gerund met 4 onbekenden ben ik daar echt van genezen.

Warrior: met 2H wapen inhakken op mobs en willen tanken. "Shields suck lol".
Warlock: krijgt constant aggro door teveel damage, geen Imp voor de buff..
Druid: reageert niet, kon de party geen buff geven, was alleen in cat-form.
Shaman (ik): pissig op de rest, Enhancement spec maar moest healen.
Priest: die kan niet meer healen ineens, wilde alleen maar damage doen.

En variaties op bovestaande. In het beste geval had ik 1 of 2 medestanders in een PUG en konden we gewoon de sukkels uit de party schoppen :P Maarja.. da's ook niet aardig.

Voorlopig houd ik het bij guild groups. Ventrilo erbij, inside jokes, goede spelers, geen gezeur. Perfect :)

• Zeror
Waar staat dat PuG eigenlijk voor??
* Zeror weet het niet, maar wil niet stom klinken :X

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rakkerzero schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:
* Sallin weet het niet, maar wil niet stom klinken :X
pick up group

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Rakkerzero schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:15:
@ RaseriaN
Hooli-gan schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:14:
Als de naam nog niet bestaat hou je je naam. Wil je je naam veranderen zal je eerst een char met je naam moeten aanmaken op de server waar je heen wilt transferen.
redfoxert schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:19:
De keuze om je naam te changen is pas op het moment dat je al gemoved bent en de naam niet beschikbaar is/was.
Ik weet nog wel dat toen ik mijn main (Raserian) wilde verplaatsen dat deze inderdaad in gebruik was door een LvL1 alt en dus niet getransferred kon worden zonder naamswijziging.

Maar ik kan me ook een screen herinneren van jarnotjuh die een transfer had uitgevoerd van een van characters naar Frostmane toe, en daar een melding kreeg ingame dat zijn naam niet goed was volgens de regels (jarnotjuh voor een Paladin IS ook natuurlijk vragen om problemen :Y))
Gelukkig is de naam niet zo heel erg (Turismo) maar ik had liever een wat andere naam gehad ;)

Achja, bedankt voor de antwoorden :D

* Anoniem: 121555 weet het niet, maar wil niet stom klinken :X
Pick Up Group

• remcio
* remcio weet het niet, maar wil niet stom klinken :X
dat je mensen in een party zit die niet in je eigen guild zitten dus random people

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:22
RaseriaN schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:

Maar ik kan me ook een screen herinneren van jarnotjuh die een transfer had uitgevoerd van een van characters naar Frostmane toe, en daar een melding kreeg ingame dat zijn naam niet goed was volgens de regels (jarnotjuh voor een Paladin IS ook natuurlijk vragen om problemen :Y))
Gelukkig is de naam niet zo heel erg (Turismo) maar ik had liever een wat andere naam gehad ;)

Achja, bedankt voor de antwoorden :D
hey! :(
Als je naam al bestaat op die realm dan krijg je zoiets als RaseriaN3F25S, cijfers mogen niet. Als je dan dubbelklikt krijg je een box waar je je naam MOET veranderen. Als je naam inderdaad nog vrij is kan je gewoon die naam houden, al weet ik niet of dat meteen zo is, maak dus gewoon altijd een alt aan met die naam. Laat je char transferren, delete die alt, rename hem terug. ^^

En er is toch helemaal niets mis mee met je eigen naam als charactername? Kan zo 3 voorbeelden noemen van mensen die het ook hebben/hadden. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Exitium
  • Laatst online: 17-04 12:41
HitmanWVU schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:56:
Paladins weet ik helaas niet zoveel van.... (is er iemand die de damage buffs van de paladin ff kan opsommen?)
BoM, extra AP
BoW, manaregen waardoor je casters langer door kunnen (alhoewel casters met maar één pala in een groep eerst BoS horen te krijgen)
BoK, extra str/sta/agi/int en dus voor iedereen een kleine dps increase
Anoniem: 121555 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:02:
[...]

Heb erg lang in Knights of Luthien gezeten, die sinds een paar dagen uit elkaar gevallen is. Zijn nu met wat ex-members die niet in de opvolger van KoL kwamen een guild opgestart. (zit er met een altje in) Daarna Dutch Inc, bij Tranz en Manta.

Scen is niet de enige die apart is, maar wel de ergste. Steelo (RL) had het er van de week tijdens Kara over dat 'ie wou dat 'ie net zo dom was als Scen, maakt het leven heel wat makkelijker. Lagen allemaal dubbel, Scen included. :P
remcio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:07:
[...]

ik had ook is een keer my ony back niet aan bij neffy, heel raar een vette resist toen kwam :). maar dat gebeurt ook niet vaak volgensmij
Heb er nog wel eens met Ony cloak aan een Shadowflame gehad die me voor 4k pakte. Rare was dat het de eerste was (ik stond tussen de twee gates en hij landde bijna op de rand van het balkon) die normaal 1k is ofzo. Was niet lekker met vijf drakonids op me. :( (wij laten pala's daar tanken)
Feit is dat je in guild groups over het algemeen minder gezeik hebt dan in een pug. Je kent je medespelers, weet hoe ze spelen, bent ongeveer gelijk gegeared (pre TBC: een mage in T3 die aggro pakt van een tank in greens kan ik me voorstellen, deel hangt af van gear, deel van ervaring, deel van skill) en mensen voelen zich over het algemeen wat meer betrokken bij guildies dan bij random rogue en mage #13.

Enige wat ik nog doe is guild groups of friends list groups, werkt stukken beter wat dat betreft.
KeeZ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:41:
Gebufft?

Anoniem: 127642

Snuffel schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:23:
Zijn er overigens mensen die spelen op Frostwhisper?
Ben zeer tevreden over deze server en er zitten een aantal Nederlandse guilds daar, maar of er ook tweakers rondhollen....:?

Ik heb daar 2 priests rondhollen, Haploxar (lvl 60, human) en Jera (lvl 39, Draenei).
Ik zit op frostwhisper :>

pooli (69 hunter)
tehpooli (32 dr00d)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:15
Bokkie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:46:
[...]

ging kut, teveel casuals bij ons, dus pas de 1e serieuse poging gisteren, maar geen setup zoals ik hem graag gezien had

1 tank met weinig tank ervaring (wel last minute omgespecced naar meer prot)

wipe 1: tank wordt ge-2-shot :? wtf
wipe 2: atumen wordt net te laat opgepakt ik ge-2-shot
wipe 3: mage nuked te hard -> dood

dat waren dan de kanshebbende tries, verder ook nog wat wipes door wat vage instakills en respawns :(

hoop dat er snel wat mensen bij ons levellen en tijd kunnen vrijmaken om te raiden, want dit schiet niet op

grootste 'probleem' is dat we te casual zijn op dit moment qua spelers, maar dat gaan we proberen te veranderen, potentie genoeg alleen veel van onze mensen hebben weinig tijd helaas :/
toon volledige bericht
Hmm, wij hebben hem nu 2x down zonder al te veel problemen terwijl we toch echt geen ideale groepen hadden. Oppakken van attunemen ging telkens zonder problemen as hij spawnde naast zijn paard, wat wij deden was MT tussen midnight en de healers zetten terwijl de OT midnight tankte. Attunemen spawned dan en probeert naar de healers te rennen tank staat ertussen en kan em makkelijk oppakken. ook hadden we de OT (eerste kill druid, 2de kill een pally) telkens een multi mob aggro move laten doen zodra hij spawnde wat er voor zorge dat hij 2x gelijk naar de OT rende en de MT hem van de OT kon plukken. nooit last gehad met deze methode van oppakken. Zorg er wel voor dat je OT midnight tanked en je MT attunemen (deze doet veel meer damage).

Ook doet attunemen een curse op de MT (hij vroeg telkens dit te dispellen tijdens phase 1) Misschien deze te laat gedispelled door de mages waardoor hij de tank 2 shotte, ik gok maar iets. Wij hebben iig niets gezien wat op een bijna 2 shot van de MT leek, en deze zijn bij ons nog echt niet super geared (5 mans en Quest TBC blue's en hier en daar nog wat BWL epics). Onze eerste kill was met 2 en een halve healer (tree druid, Holy/dics priest, en een paladin waarvan ik dacht dat die holy was, maar bleek prot, retri te zijn) dus healing is volgens mij in dit gevecht ook niet zo'n probleem. Verder zou aggro in dit gevecht ook niet zo'n probleem moeten zijn nu alle DPS classes een soort van aggro dump hebben. wel belangrijk is in phase 2 niet te snel te starten door dat de MT meestal als eerste de 50% minder hit chance debuff krijgt, waardoor hij in het begin een aantal misses zal hebben. Voor de rest alleen zorgen dat iedereen in max melee range staat bij de kont van de mount zodat je geen last hebt van de random charge en shadow cleave.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26

Snuffel

Vroem!

Anoniem: 127642 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:46:
[...]

Ik zit op frostwhisper :>

pooli (69 hunter)
tehpooli (32 dr00d)
Ah cool! En een dr00d is ook cool :)
Zit je bij een guild? Of ben je helemaal guildloos?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Hier stond poep |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 41820 op 15-02-2007 12:52 ]

• Bokkie
  • Niet online
had het niet zo zeer over de class verdeling dan wel de spelers zoals ik al zei was er 1 warrior bij die niet veel tank ervaring had en ook niet de gear specifiek ervoor

en wat dps wat gewoon wat achter bleef

Wat voor een gear heb je nu eigenlijk nodig om goed aan karazhan te kunnen beginnen?

Ik persoonlijk heb een 7200hp, 7500 mana en +600 shadow damage unbuffed, is dat genoeg?
Op level 70 komt hier nog zo'n 50 spelldamage bij door The Bringer of Death met 40 spelldamage enchant die in mijn bags klaar zit, en 250hp/150mana door het levelen zelf.

Verder kan ik ook nog wat gear enchanten met nieuwe enchants.

Kan ik hiermee naar karazhan toe, of is dit bijlange niet voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41820 op 15-02-2007 13:06 ]

• Bokkie
  • Niet online
gewoon beetje goeie gear uit de pre-dungeons is prima zat

• Smultie
  • Niet online
Precies andersom hè ;)

Anoniem: 27963

Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:06:
Wat voor een gear heb je nu eigenlijk nodig om goed aan karazhan te kunnen beginnen?

Ik persoonlijk heb een 7200hp, 7500 mana en +600 shadow damage unbuffed, is dat genoeg?
Op level 70 komt hier nog zo'n 50 spelldamage bij door The Bringer of Death met 40 spelldamage enchant die in mijn bags klaar zit, en 250hp/150mana door het levelen zelf.

Je moet grofweg tier3.5 of equivalent hebben, niet zuinig gaan lopen doen met gems/enchants (head/pants/shoulders ook niet) en ook niet schuwen om flasks/pots te gebruiken.

Kan wel wat minder, maar hangt dan sterk af van wat voor spelers je mee hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27963 op 15-02-2007 13:09 ]

• ErwienO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-04 18:27
redfoxert schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:19:
[...]

Dus als je slim bent en je char wil verhuizen en meteen een andere naam wil hebben maak je even een char aan met dezelfde naam.
Anoniem: 27963 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:08:
[...]

Je moet grofweg tier3.5 of equivalent hebben, niet zuinig gaan lopen doen met gems/enchants (head/pants/shoulders ook niet) en ook niet schuwen om flasks/pots te gebruiken.

Wat zijn de eisen van een tank in Karazhan ik heb atm:

11k HP unbuffed
11k Armor
450 +def

[ Voor 39% gewijzigd door ErwienO op 15-02-2007 13:12 ]

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

• remcio
in preciepe kun je allang in karazhan al wel mee dpsen, want ik heb nu als mage 6000 hp 8.2 k mana en +- 508 spelldamage. en ik sta meestal 1e 2e in de damage done.

Anoniem: 110564

Vraagje. Ik speel wow pas 3 weken. Ik ben begonnen met een Blelf warlock op een pvepvp server. Ik ben nu klaar in de Ghostlands en zit bijna op lvl 21. Ik zoek nu eigenlijk een plek om zo snel mogelijk verder te kunnen levelen, maar weet niet zo goed waar ik heen moet. Iemand een goed idee?

• Bokkie
  • Niet online
Anoniem: 27963 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:08:
[...]

je bedoeld denk ik dungeon set 3 :P
en inderdaad gewoon je gear volproppen met gems en enchants, hoeft niet top of the bill te zijn, voor een schappelijke prijs heb je al flinke upgrades

Bokkie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:17:
je bedoeld denk ik dungeon set 3 :P
Volgens mij heet dat (officieus of officieel geen idee) tier3.5 :)
ErwienO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:09:
Wat zijn de eisen van een tank in Karazhan ik heb atm:

11k HP unbuffed
11k Armor
450 +def
Kan ik niet echt over oordelen, ken de gangbare stats van warriors op lvl70 nog niet echt. Onze MT heeft meer en 11k armor klinkt niet echt hoog imo (volgens mij heeft mijn kat 10k). Ook HP zou wat hoger kunnen denk ik. Maargoed, je kunt het proberen, de eerste bosses krijg je wel plat met goed teamwork. Bosses als Shade of Aran en Prince Malchezaar is echter een ander verhaal, die vereisen toch echt én goede gear én gefocusde en goede spelers.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 27963 op 15-02-2007 13:23 ]

• UltraR-pc
Anoniem: 110564 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:17:
Vraagje. Ik speel wow pas 3 weken. Ik ben begonnen met een Blelf warlock op een pvepvp server. Ik ben nu klaar in de Ghostlands en zit bijna op lvl 21. Ik zoek nu eigenlijk een plek om zo snel mogelijk verder te kunnen levelen, maar weet niet zo goed waar ik heen moet. Iemand een goed idee?
The barrens. (tussen orgrimmar en Thunderbluff in).
Stonetalon mountains (naast de barrens)
Ashenvale forrest (boven de barrens)
Hillsbrad foothills (ten zuiden van Undercity)

[ Voor 12% gewijzigd door UltraR-pc op 15-02-2007 13:22 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Ikke_Niels schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:28:
... Nou zeg ik niet dat ik supergoed ultra pwn ben, maar als je mensen heb die een eerste keer in een instance zijn moet je ze simpelweg wat zaken uitleggen :) ...
Kijk, dat vind ik nou juist perfect als ik in een pug terecht kom! Share the knowledge. Alleen op die manier kun je beter worden. Ik vind het zeer prettig als iemand onderweg mij kan vertellen wat er komen gaat en wat een slimme tactiek is.

Als iemand het juiste level heeft, maar een bepaalde instance nog nooit heeft gedaan en dat van tevoren eerlijk zegt, dan heb ik daar totaal geen problemen mee. Omgekeerd verwacht ik hetzelfde. Ik zeg het als ik nog wat onbekend ben met een instance en ik zeg ook op welke punten ik tips kan gebruiken om mijn spel te verbeteren.

Zolang het netjes wordt uitgelegd en je niet met n00b etc om de oren geslagen wordt, is er wat mij betreft niks aan de hand. Iedereen moet ergens beginnen en als je dan steeds gebashed wordt, dan gaat de lol er ook snel af.

Ach ja en eikels blijf je altijd houden. Hoe vaak ik al niet als Alliance speler in The Barrens in elkaar gemept ben door een Horde speler met een veel hoger level, omdat we toevallig elkaar passeren onderweg ergens naartoe. Daar word ik nou moe van. Meestal ga ik zitten en laat me afslachten, heeft hij/zij er de minste lol aan ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

gank-macro:
/sigh
/sit

:p

• Zeror
Anoniem: 110564 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:17:
Ik zou naar The Barrens gaan. Daar de pre-WC quest doen en dan WC in. Daarna kun je of doorgaan met de quests in Stonetalon Mountains, Southern Barrens, Ashenvale.
Een andere mogelijkheid is Hillsbrad Foothills.

• Bokkie
  • Niet online
hillsbrad foothills is weer helemaal oldschool hillsgank foothills tegenwoordig :P

heb al menig lvl 60+ gegankt met mijn 70 rogue omdat mijn lvl 2x alt gegankt werd ^^

• UltraR-pc
/pity , bestaat geen betere om aan te geven hoe ik over ze denk. :)

Naar Barrens dus. Dan gaan we maar even opzoeken hoe daar te komen. Bedankt!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-04 21:15
Anoniem: 110564 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:36:
Meestal staan er voldoende hints in je questlogs met quests waarvoor je naar allerlei plaatsen toe moet reizen waar dan weer honderden nieuwe quests voor je klaar liggen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
gister begonnen met een alt
een dranai shaman.
Dranai omdat het een nieuw ras is, wilde ik wel proberen, en het zijn van die grote reuzen dus das wel lache.
Daarnaast wilde ik altijd al shaman zijn, maar geen horde spelen, dus komt goed uit :P
Nu zijn er bij mij een aantal vragen gerezen en hoop ik van jullie een paar goede antwoorden te krijgen :)
Wat zijn punten waar ik op moet letten bij shaman, en waar rekening mee te houden. Hoorde dat je mail kon gebruiken maar pas vanaf level 40. Hoe zit dit met wapens, wat kan ik het beste gebruiken. Hoorde ook dat ik tot 40 het beste met spreuken (elemental) kan levelen en daarna dan enhancement.
Dit zou dan mijn build voor tot t/m l40 zijn
http://www.wow-europe.com...0000000000000000000000000
en dit voor vanaf 40
http://www.wow-europe.com...3115150202000000000000000

Verder wilde ik graag weten wat voor gear ik het beste kan kopen.
Professions is denk ik leatherworking + skinning het beste?

Ik heb al een l64 mage (frost) en wil dus ook wat anders. Heb shaman gekozen omdat ik hoor dat hij ook flinke dps kan doen en ook kan healen. Wil geen healbot in instances spelen maar meer soort van off tank, totembuffs etc.

Alle tips en trucs zijn welkom. Wil zsm gewoon lekker doorlevelen met weinig downtime.

Suggesties voor te volgen routes etc zijn ook van harte
eigenlijk alles wat voor dranai shamans van toepassing is, en waar ik wat aan zou kunnen hebben :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Dennism
Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:06:

Ik loop nu met 7640HP zelf buffed met imp 8000 mana, 723 spelldamage en 34 extra shadowdamage hier nog boven op zelf buffed met fel armor untalented. Op alle socketable gear zitten gems als Runed Living Ruby (red socket) Potent Noble Topaz (yellow socket) en Glowing Nightseye (blue socket). Enchants heb ik nog niet echt aangezien deze op mijn server atm niet te betalen zijn. 200g voor bijvoorbeeld de mats voor +12 stamina op bracers is geen uitzondering.

Deze gear voldoet goed voor DPS tot op heden, ben echter nog bij de curator of verder geweest. HP/Mana is ook afdoende voor de bossfights tot op heden qua random damage. Aggro wil je als Cloth class niet hebben want dan ben je gewoon dood, meeste trash hit voor 4k-11k op cloth. Bosses one shotten je wanneer je whiped.

Mijn spec is 41/0/20 dus ik heb geen imp. imp of stamina verhogende demo talents.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 15-02-2007 13:47 ]

• Zeror
- ga vanuit Ghostlands terug naar Silvermoon City
- Pak in Silvermoon City the Transportation Orb en je komt in Undercity uit.
(- Pak de Flightpath in Undercity)
- Loop naar de Zeppelin toren buiten de muren van Undercity en neem de zeppelin die op het laagste platform aankomt.
- Nu ben je in Ogrimmar.
- pak de Flight path van Orgrimmar.
- Loop dan naar het zuiden tot je in Razorhills aankomt.
- Loop naar het westen en je komt vanzelf de Barrens in.

:Y)

• Hydra
Weakling schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:22:
Kijk, dat vind ik nou juist perfect als ik in een pug terecht kom! Share the knowledge. Alleen op die manier kun je beter worden. Ik vind het zeer prettig als iemand onderweg mij kan vertellen wat er komen gaat en wat een slimme tactiek is.
Oh, ik heb ook helemaal geen problemen met nieuwe mensen, ik vind het juist leuk om dingen uit te leggen. Ik ben ook hockey trainer dus ik heb echt wel de social skills en het geduld daarvoor.

Waar ik gewoon pissig van wordt is asociaal gedrag. Ik ben verdomme geen NPC in een solo game die je ff op pauze kan zetten omdat je moet eten ofzo! Ik heb 's avonds maximaal van 19-24 uur om te spelen, dat 'even eten' kost me dan 10% van m'n speeltijd voor die avond, en die speeltijd is me iets te kostbaar om ff uit m'n neus te gaan zitten eten.

P.s. bovenstaande rant was niet aan jou gericht natuurlijk ;)
http://www.kaldorei.com/worldmap/

Geweldige map.

Ja die heb ik ook opgevolgd. Deze brachten me naar Silverpine en Foodbrad Hills. Maar daar krijg ik de hele bevolking achter me aan met hogere levels en dat is erg vaak dood gaan. Zoek liever een wat vriendelijker/ makkelijker plek op. Heb er een hekel aan om elke keer weer nieuwe shards te verzamelen en dat hele end te lopen om weer levend te worden.

Dennism schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:45:
[...]

Ik loop nu met 7640HP zelf buffed met imp 8000 mana, 723 spelldamage en 34 extra shadowdamage hier nog boven op zelf buffed met fel armor untalented. Op alle socketable gear zitten gems als Runed Living Ruby (red socket) Potent Noble Topaz (yellow socket) en Glowing Nightseye (blue socket). Enchants heb ik nog niet echt aangezien deze op mijn server atm niet te betalen zijn. 200g voor bijvoorbeeld de mats voor +12 stamina op bracers is geen uitzondering.

Deze gear voldoet goed voor DPS tot op heden, ben echter nog bij de curator of verder geweest. HP/Mana is ook afdoende voor de bossfights tot op heden qua random damage. Aggro wil je als Cloth class niet hebben want dan ben je gewoon dood, meeste trash hit voor 4k-11k op cloth. Bosses one shotten je wanneer je whiped.

Mijn spec is 41/0/20 dus ik heb geen imp. imp of stamina verhogende demo talents.
Mijn 7200 is zonder imp, en ik heb improved imp, dus ik ga boven de 8k selfbuffed in dat geval :)

• ErwienO
Anoniem: 27963 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:19:
[...]

Volgens mij heet dat (officieus of officieel geen idee) tier3.5 :)

[...]

Kan ik niet echt over oordelen, ken de gangbare stats van warriors op lvl70 nog niet echt. Onze MT heeft meer en 11k armor klinkt niet echt hoog imo (volgens mij heeft mijn kat 10k). Ook HP zou wat hoger kunnen denk ik. Maargoed, je kunt het proberen, de eerste bosses krijg je wel plat met goed teamwork. Bosses als Shade of Aran en Prince Malchezaar is echter een ander verhaal, die vereisen toch echt én goede gear én gefocusde en goede spelers.
Hmm oke vreemd heb toch wel alle goed tank gear uit de instances gehaald ik heb trouwens nog ff snel gekeken en heb 523 +def

Maar ja vanavond gaan we de eerste try s doen ik denk dat er cker wel wat te downen valt voor ons.

Ow ja en druids zijn nu eenmaal overpowerd ;)

• Dennism
Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:56:
[...]

Mijn 7200 is zonder imp, en ik heb improved imp, dus ik ga boven de 8k selfbuffed in dat geval :)
Dat gaat zeker lukken ja, ik ben de afgelopen dagen ongeveer 1200hp verloren doordat ik respecced ben van 47/14/0 geloof ik naar 41/0/20 en doordat ik mijn Domo belt eindelijk vervangen heb door een andere waar echter geen sta op zit :)

ErwienO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:58:
Hmm oke vreemd heb toch wel alle goed tank gear uit de instances gehaald ik heb trouwens nog ff snel gekeken en heb 523 +def

Maar ja vanavond gaan we de eerste try s doen ik denk dat er cker wel wat te downen valt voor ons.

Ow ja en druids zijn nu eenmaal overpowerd ;)
523 def is al heel wat meer en onze MT heeft ook al wat epex uit Karazhan (en de rest uit lvl70 instances).

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Hydra schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:46:
Waar ik gewoon pissig van wordt is asociaal gedrag. Ik ben verdomme geen NPC in een solo game die je ff op pauze kan zetten omdat je moet eten ofzo! Ik heb 's avonds maximaal van 19-24 uur om te spelen, dat 'even eten' kost me dan 10% van m'n speeltijd voor die avond, en die speeltijd is me iets te kostbaar om ff uit m'n neus te gaan zitten eten.
Sommige mensen lijken idd niet te snappen dat je een instance niet even snel in 10 minuutjes door kunt raggen. Al een keer gehad dat 10 minuten in een instance een speler riep "g2g, my mom wont let me play longer" .. tsja ... daar moesten "wij" grown up spelers wel ff om lachen, om vervolgens tot het besef te komen dat het met vier ipv vijf spelers toch wel een heel stuk lastiger werd ...het lachen verging ons snel ..
P.s. bovenstaande rant was niet aan jou gericht natuurlijk ;)
Echt niet? Oh jammer :P

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:49
Dennism schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:45:
[...]

Aggro wil je als Cloth class niet hebben want dan ben je gewoon dood, meeste trash hit voor 4k-11k op cloth. Bosses one shotten je wanneer je whiped.
Wat maakt het nou nog uit als je al aan het wipen bent of de boss je 1shot of 2 shot? Kheb nog geen Karazhan gedaan (op de een of andere manier bugged het of gaat er iets anders fout altijd in Black Morass...) maar in de 5 mans kan je wel een klap of 1 a 2 nog krijgen (T2 5p Reactive Fade FTW!)

ErwienO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:58:
[...]

Tyreck, you aren't off the mark in your research. At 490 defense, the math caps out. Defense won't mitigate beyond that.

Now, the math could be interpreted a few ways. A couple of those ways are:

* Defense is worthless after a certain number.
* I only have to gear that much into defense, which allows more choice from other stats.
bron :)

• Dennism
Helox-in-a-box schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:05:
[...]

Wat maakt het nou nog uit als je al aan het wipen bent of de boss je 1shot of 2 shot? Kheb nog geen Karazhan gedaan (op de een of andere manier bugged het of gaat er iets anders fout altijd in Black Morass...) maar in de 5 mans kan je wel een klap of 1 a 2 nog krijgen (T2 5p Reactive Fade FTW!)
Dat bedoelde ik juist aan te geven :) een goede HP pool blijft belangrijk voor warlocks door lifetap en random damage. Echter je moet je er niet blind op staren want vanaf kazarhan en hoger lijkt me ook ben je als clothie gewoon dood als je aggro krijgt.

tijdens 5 mans is het inderdaad anders, daar kun je als warlock de meeste mobs zelfs nog wel draintanken met een beetje extra healing. behalve mobs die je solo pulled, deze delen meestal ook al aardige klappen uit van rond de 3-4k.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

idd /wave tegen een clothie met aggro... liefst frost shock ik die mobs dan nog ff om te kijken of ik aggro over kan pakken (7K armor nu als healer <3) en die terug brengen naar de tank. Heerlijk hybridje spelen :D

Deze plek is te koop.

• ErwienO
Ja dat klopt maar boven de +490 def krijg je nog steeds % block, % Parry, % dodge en % miss. En als ik het me goed herriner was dat 0,4% per + def ??.

ErwienO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:21:
[...]

Ja dat klopt maar boven de +490 def krijg je nog steeds % block, % Parry, % dodge en % miss. En als ik het me goed herriner was dat 0,4% per + def ??.
Lijkt me niet, want met 500 defence zou je dan 80% block, 80% parry hebben. Dan doet de rest er al niet meer toe, want dan word je al niet meer geraakt door 160% van alle aanvallen :Y)

Anoniem: 41820 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:33:
[...]

Lijkt me niet, want met 500 defence zou je dan 80% block, 80% parry hebben. Dan doet de rest er al niet meer toe, want dan word je al niet meer geraakt door 160% van alle aanvallen :Y)
Dan wordt je niet geraakt in 1-0,2*0,2 = 96% van de gevallen.

Anoniem: 63072

Weakling schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:03:
[...]

Sommige mensen lijken idd niet te snappen dat je een instance niet even snel in 10 minuutjes door kunt raggen. Al een keer gehad dat 10 minuten in een instance een speler riep "g2g, my mom wont let me play longer" .. tsja ... daar moesten "wij" grown up spelers wel ff om lachen, om vervolgens tot het besef te komen dat het met vier ipv vijf spelers toch wel een heel stuk lastiger werd ...het lachen verging ons snel ..

[...]

Echt niet? Oh jammer :P
Heb dat met een guildy ook gezien. En die deed altijd gewoon mee en voelde zich er ook heel lullig bij. Soms gebeurd het gewoon en dat is pech. Ik onthoud bij PuG alleen wel altijd even wie. Gebeurd het nog eens sta je op mijn ignore list, met een note waarom.

Meest extreme wat ik heb gehad is een Mara run met diner. We hadden purple en orange gecleared en het ging echt heel lekker met een PuG. Eigenlijk wilden we meteen door naar princess, maar 3 van de 5 moesten eten. zijn toen naar beneden gesprongen en hebben een ha;f uurtje pauze gehouden in de instance en zijn toen vrolijk verder gegaan om princess plat te leggen.

Anoniem: 27963 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:35:
[...]

Dan wordt je niet geraakt in 1-0,2*0,2 = 96% van de gevallen.
Wiskunde was nooit mijn sterkste punt :p

Feit blijft dat het nogal onrealistisch is :)

• Smultie
  • Niet online
Ja, laat de druids het maar uitzoeken. :(
Meest asociale skill ever!

Anoniem: 201553

thewizard2006 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:45:
gister begonnen met een alt
een dranai shaman.
Dranai omdat het een nieuw ras is, wilde ik wel proberen, en het zijn van die grote reuzen dus das wel lache.
Daarnaast wilde ik altijd al shaman zijn, maar geen horde spelen, dus komt goed uit :P
Nu zijn er bij mij een aantal vragen gerezen en hoop ik van jullie een paar goede antwoorden te krijgen :)
Wat zijn punten waar ik op moet letten bij shaman, en waar rekening mee te houden. Hoorde dat je mail kon gebruiken maar pas vanaf level 40. Hoe zit dit met wapens, wat kan ik het beste gebruiken. Hoorde ook dat ik tot 40 het beste met spreuken (elemental) kan levelen en daarna dan enhancement.
Dit zou dan mijn build voor tot t/m l40 zijn
http://www.wow-europe.com...0000000000000000000000000
en dit voor vanaf 40
http://www.wow-europe.com...3115150202000000000000000

Verder wilde ik graag weten wat voor gear ik het beste kan kopen.
Professions is denk ik leatherworking + skinning het beste?

Ik heb al een l64 mage (frost) en wil dus ook wat anders. Heb shaman gekozen omdat ik hoor dat hij ook flinke dps kan doen en ook kan healen. Wil geen healbot in instances spelen maar meer soort van off tank, totembuffs etc.

Alle tips en trucs zijn welkom. Wil zsm gewoon lekker doorlevelen met weinig downtime.

Suggesties voor te volgen routes etc zijn ook van harte
eigenlijk alles wat voor dranai shamans van toepassing is, en waar ik wat aan zou kunnen hebben :)
toon volledige bericht
Ik ben een paar dagen terug ook een shaman gererolled na mijn rogue eerst 70 gemaakt te hebben en wat set delen gekregen te hebben.

Tot nu toe bevalt het me echt goed, maar zoals hierboven ook al stond iemand nog tips mtb. tot het lvl'e of grind spots?

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

SMulTiE schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:54:
[...]

WTB Fade button rename to "Kill Druids!" :Y)

SMulTiE schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:54:
[...]

Wat hebben druids te maken met de Tier 2 bonus van priests? :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:49
Anoniem: 121555 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:57:
[...]

omdat ze dan op de druids springen na de fade ;)

Anoniem: 26351

Anoniem: 121555 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:57:
[...]

Als er een priest fade, is er bijna altijd wel een druid die de volgende op de agro lijst is. En tja, druids hebben geen fade, wat dus nog wel 's resulteerde in een dode druid >:)

't is een beetje een oud grapje, maar wel een leuke :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, one-liners, offtopic posts, en flames horen niet in dit topic thuis!