Het grote Nikonmount-objectieven-topic V5.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.053 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, jammer, dat is niet echt in de buurt :P

Heb je zo nog op en of aanmerkingen over die lens? Dingen die jou zijn opgevallen na een tijdje gebruik en die je niet meteen al had gemerkt toen je hem net had? Dat zijn namelijk de dingen die ik ook niet ga merken als ik hem bij een fotozaak probeer, maar waar je later wel tegenaan kan lopen natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik moest even wennen toen ik van de Sigma 70-300mm overging naar de Nikon 70-300mm VR. De onder en overbelichting is anders dan bij de Sigma. Hoe moet ik dat uitleggen??? Euhh de sigma wist ik hoe ik de onderbelichting(Vaak) moest instellen en dat was bij de Nikon anders. Niet dat dat een minpunt is hoor. Gewoon gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een nikkor 18-70 te kopen om de kitlens van mijn D50 te vervangen. Ik heb deze lens geprobeerd bij een vriend en ik vond hem een stuk fijner.

Omdat ik maar een student ben wil ik deze lens eigenlijk tweedehands gaan halen. Nu heb ik al een tijdje gezocht maar ik kan nergens vinden hoe ik nu in een half uur kan testen of de lens goed is. Ik snap wel dat er geen krasjes op het glas moeten zitten en dat de boel een beetje soepel moet draaien maar voor de rest....

Ik heb de beschikking over een laptop om de foto`s te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

voor de zekerheid kan je een focustestje doen
verder even door de lens heen kijken naar licht toe, om te kijken of je ook donkere vlekjes in de lens ziet (schimmel). Verder diafragma palletje flippen en kijken of je diafragma ook instant terug schiet of wrijving heeft. Even overal aan draaien idd, wat testfotootjes maken of de scherpte je bevalt.
Zoiets?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets?
ja precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
En niet te vergeten, kijken of de diafragma bladen schoon zijn.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 08:05:
En niet te vergeten, kijken of de diafragma bladen schoon zijn.
Kan ik die bladen gewoon aan de achterkant zien zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

bij de 18-70 niet. En volgens mij heeft dat ding ook geen diagfragma palletje dus er valt weinig te controleren. Voor zover ik weet heeft de kitlens geen issues met z'n diafragma dus imo hoef je daar niet teveel op te letten. Gewoon wat foto's maken en kijken of het er goed uitziet (qua focus e.d.).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ken die specifieke lens niet tot in de puntjes. Mijn algemene check op 2e hands glaswerk:
  • Algemene conditie buitenkant (erg netjes of erg slordig vind ik verdacht)
  • Conditie voorkant van 't glas. Heel klein putje is niet erg maar de prijs moet er wel naar zijn
  • Conditie achterste element, dit moet goed zijn.
  • Hou de lens tegen het licht, glas moet helder zijn, tikje stof mag er in zitten maar niet te veel
  • Beweeg de diafragma pal heen en weer. Diafragma moet licht en gelijkmatig dicht gaan en meteen weer open springen. Heb je 'm dicht kijk dan goed naar de bladen, metaal mag je zien, oliedruppels en vegen niet.
Is dit allemaal goed dan gaat de lens op de camera en kijk ik hoe die functioneert. Ga ik via marktplaats langs vraag ik altijd of er een pc met sd card reader aanwezig is, is die er niet dan neem ik een laptop mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 12-05-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:55:
bij de 18-70 niet. En volgens mij heeft dat ding ook geen diagfragma palletje dus er valt weinig te controleren. Voor zover ik weet heeft de kitlens geen issues met z'n diafragma dus imo hoef je daar niet teveel op te letten. Gewoon wat foto's maken en kijken of het er goed uitziet (qua focus e.d.).
Nou, hij heeft wel een palletje en het diafragma kan je zien zitten als je op 70 mm even met bijv. een zaklampje naar binnen schijnt. Maar zoals je al zegt zijn er bij mij ook geen problemen met de 18-70 bekend wat betreft het diafragma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er andere dingen waar deze lens dan wel erg gevoelig voor is en waar je erg op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Vallen schijnen lenzen vaak niet zo tegen te kunnen ;)

Check even de contactpunten, de schroefdraad van de filters en de eventuele zonnekap op (meer dan) gebruikelijke gebruikssporen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het is een AF-S lens, daar is de motor het kwetsbaarste onderdeel.

Een 2e hands lens kan, en moet eigenlijk gebruikssporen hebben. Zijn die er niet dan verwacht ik een lens met dozen en papierwerk en een factuur niet ouder dan een paar maanden. Is dit er niet dan wordt ik achterdochtig.

Sowiso vragen naar de reden waarom 'ie verkocht wordt is ook een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 13 mei 2007 @ 09:58:
Een 2e hands lens kan, en moet eigenlijk gebruikssporen hebben. Zijn die er niet dan verwacht ik een lens met dozen en papierwerk en een factuur niet ouder dan een paar maanden. Is dit er niet dan wordt ik achterdochtig.

Sowiso vragen naar de reden waarom 'ie verkocht wordt is ook een goed idee.
Met het 1e ben ik het niet eens. Ik had een tijdje geleden een AF-D 80-200 die in nieuwstaat was en idem voor mijn AF-D 105/2.0 en Tokina 12-24 (allen zonder factuur). Het Nikon volk is wat dat betreft erg moeilijk gebleken bij het willen kopen van m'n lenzen.

Alleen bij Sigmas ben ik nog wat huiverig, ik wil nl. een 30/1.4 ipv m'n AF-D 35/2.

Wel grappig is overigens dat ik bij m'n Duitse Ebay aankopen altijd een bon erbij had. Nederlanders zijn blijkbaar slordiger met het bewaren hiervan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste tien berichten oid.
Bedankt voor alle tips.

Ik heb uiteindelijk van deze koop afgezien omdat het plastic rond het frontelement beschadigd was, en de af-s motor tikte. Na beetje doorvragen bleek dat de lens gevallen was waarbij het uv-filter de klap had opgevangen. Daardoor was ook het plastic beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Garyu schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:17:
Hrmmm, kan een Nikon 50mm/1.4 kopen voor 180 euro (inc UV filter).. is het de moeite van het upgraden van een 50mm/1.8 waard?
Toch maar even mezelf quoten. Het blijkt een non-D versie van de 50mm/1.4 te zijn, maar daarover kan ik op internet eigenlijk weinig vinden. Is de snelheid / optische kwaliteit van deze lens verder in orde? Is 180 euro een redelijke prijs voor een non-D lens?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Garyu schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:30:
[...]

Toch maar even mezelf quoten. Het blijkt een non-D versie van de 50mm/1.4 te zijn, maar daarover kan ik op internet eigenlijk weinig vinden. Is de snelheid / optische kwaliteit van deze lens verder in orde? Is 180 euro een redelijke prijs voor een non-D lens?
Gewoon doen :)
D of non-D maakt geen zak uit. Tis leuk als je een D hebt. Maar optisch ga je het al helemaal niet merken. En in snelheid ook niet. Enige verschil is dat je flitser iets meer moeite moet doen om de juiste flitskracht te berekenen. (D betekend dat het objectief afstandsinformatie doorgeeft aan de body)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verder is f/1.4 zo lichtsterk dat je in de praktijk niet zo heel veel zult gaan flitsen met die lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Wilko schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:41:
Verder is f/1.4 zo lichtsterk dat je in de praktijk niet zo heel veel zult gaan flitsen met die lens.
Waarom niet? Ik flits bijna altijd, ook op f/1.4. Op die manier kun je je onderwerp veel mooier uitlichten. :) Maar dat is groot gedeelte smaak natuurlijk.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
True, hangt ook gewoon van je stijl af, maar bij een f/4 is het natuurlijk sneller nodig om te flashen dan bij een f/1.4. Dat bedoelde ik meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:30:
[...]

Voor 200,- kan je wel een D vinden dus is 180,- voor een non-D wel wat teveel. Is de af-d 50/1.8 geen optie? Scheelt je de helft in de kosten en een niet zo'n groot verschil in prestaties tenzij die ene stop van levensbelang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:48:
[...]

Voor 200,- kan je wel een D vinden dus is 180,- voor een non-D wel wat teveel. Is de af-d 50/1.8 geen optie? Scheelt je de helft in de kosten en een niet zo'n groot verschil in prestaties tenzij die ene stop van levensbelang is.
Dat hele D vs non-D is way overrated. Met huidige generatie flitsers ben je een knappe jongen als je het verschil gaat merken :)
En daarnaast, het is de meerprijs absoluur waard. de 50mm f/1.4 schiet op f/1.8 scherpere plaatjes dan de 50mm f/1.8 op 1.8.
Daarnaast heeft hij gewoon lekkerder contrast etc.

[ Voor 15% gewijzigd door ThunderNet op 13-05-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:56:
[...]
En daarnaast, het is de meerprijs absoluur waard. de 50mm f/1.4 schiet op f/1.8 scherpere plaatjes dan de 50mm f/1.8 op 1.8.
Daarnaast heeft hij gewoon lekkerder contrast etc.
Als het puur om de lichtsterkte gaat natuurlijk wel, contrast is m.i. werk voor Photoshop (en ook iets in je cam aan te passen) en is ook weer geen wereldschokkend verschil. Idem voor wat betreft de scherpte, schieten in raw en sharpenen doet wonderen.

Ik ben voor de 1.8 gegaan en hij verbaast mij keer op keer. Boeit het geld je niet dan lekker voor de 1.4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:06:
[...]

Als het puur om de lichtsterkte gaat natuurlijk wel, contrast is m.i. werk voor Photoshop (en ook iets in je cam aan te passen) en is ook weer geen wereldschokkend verschil. Idem voor wat betreft de scherpte, schieten in raw en sharpenen doet wonderen.

Ik ben voor de 1.8 gegaan en hij verbaast mij keer op keer. Boeit het geld je niet dan lekker voor de 1.4 gaan.
Lens contrast en Post process contrast zijn gewoon niet hetzelfde. Daarnaast zijn er andere kwaliteiten (bokeh, flare eigenschappen, bouw) die op een 1.4 50mm doorgaans veel beter zijn, en onmogelijk in PS te fixen zijn)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ronald schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:16:
[...]

Lens contrast en Post process contrast zijn gewoon niet hetzelfde. Daarnaast zijn er andere kwaliteiten (bokeh, flare eigenschappen, bouw) die op een 1.4 50mm doorgaans veel beter zijn, en onmogelijk in PS te fixen zijn)
was het maar zo'n feest dat een beetje levellen en curven het lens-contrast kon immiteren :+ Damn, wat zou dat een geld schelen. Een 50/1.4 heeft inderdaad een stuk betere bokeh en bouw. Flare-eigenschappen ken ik niet, maar dat kan thundernet vast wel vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Flare ben ik nog niet tegengekomen. Maar de 1.4 is op alle punten fijner om mee te werken dan de 1.8. Daarnaast heeft de 1.4 een veel crispy-scherper gevoel.
Voor een bedrag van rond de 200 euro, zou ik absoluut voor de 1.4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb erg weinig verstand van lenzen, maar probeer me er wel een beetje in te verdiepen. Ik heb nog een lens liggen de Nikkon 70-210 met een F4. Of tewel deze: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/702104-big.jpg

Ik heb hem een aantal keren gebruikt om vliegtuigen mee te fotograferen. Ik was hier niet zo tevreden mee maar toch. Ik vraag me eigenlijk af waarvoor deze lens het beste te gebruiken is. Ik gebruik hem op mijn Nikkon D-80.
Volgens mij is de kwaliteit van deze lens ook niet zo hoogstaand of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het schijnt best een prima lens te zijn. Wat langzaam en op F/4 misschien geen scherptewonder, maar al met al een van de betere van die tijd, vooral in die prijs-range (tussen de 100 en 200 euro).

Kan je misschien zeggen waar je niet tevreden mee was?

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 14-05-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Inderdaad de scherpte van de foto's. Daar was ik niet zo tevreden over. Maar misschien had ik dan meer met diafragma moeten werken. Ik had hem toen een beetje op de automatische piloot gezet. Als ik tijd heb zal ik vanavond wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is helemaal geen slechte lens, en zeker de versie die jij hebt. Er wordt wel gezegd dat dit één van de voorlopers van de 70-200VR is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Allright, misschien had ik dan meer met het diafvragma moeten spelen want ik heb de lens alleenmaar op de Autostand gezet. Daardoor krijg ik dan waarschijnlijk last van onscherpte.

Maar dan nog een vraagje:
Waarvoor is de lens het beste bruikbbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:22:
Dit is helemaal geen slechte lens, en zeker de versie die jij hebt. Er wordt wel gezegd dat dit één van de voorlopers van de 70-200VR is.
De mensen die dat zeggen kunnen volgens mij beter hun mond houden :X 70-210/4 is iets heel anders dan een 70-200/2.8, komt er niet eens in de buurt volgens mij :+

Serieus, heb je hier een bron van, want ik ben erg benieuwd naar het hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Eén van de voorlopers, zegt ie toch ;).

Trouwens gisteren een interview gelezen in de Nikon Pro over de toekomst van de VR techniek.

Deze gaat in steeds meer budget-lenzen terugkomen, en waar mogelijk meer en meer mainstream worden. Bij Nikon zijn ze ervan overtuigd dat VR net zoiets is als AF. In het begin willen de pro's er niet aan, maar in tien - twintig jaar zijn alle lenzen die geproduceerd worden met VR uitgerust.

Er wordt ook nog even gezegd dat Nikon niet van plan is dit in de body te gaan integreren, vanwege twee redenen: het werkt niet zo goed (ja ja), en het beeld wordt ook in de zoeker gestabiliseerd, wat het kaderen en zo ook makkelijker moet maken.

Ik heb even gekeken of ik het artikel ook online kon vinden, nog niet gespot (was ook in het Duits, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ThunderNet schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:56:
Flare ben ik nog niet tegengekomen. Maar de 1.4 is op alle punten fijner om mee te werken dan de 1.8. Daarnaast heeft de 1.4 een veel crispy-scherper gevoel.
Voor een bedrag van rond de 200 euro, zou ik absoluut voor de 1.4 gaan.
flare is idd geen issue onder normale omstandigheden. Als er echter rotzooi op je lens zit (en dat hoeven echt maar een paar stofjes te zijn), dan is de kans op flares opeens erg groot.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:56:
het werkt niet zo goed (ja ja),
Dit klopt gewoon hoor :)
en het beeld wordt ook in de zoeker gestabiliseerd, wat het kaderen en zo ook makkelijker moet maken.
Dat scheelt ook véél, met name op de langere lenzen. autofocussen wordt daardoor ook een stuk makkelijker en het tracken van objecten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

sensor-stabilisatie werkt niet zo goed, maar is wel veel goedkoper voor de eindgebruiker. Een combinatie van beide zou natuurlijk nog cooler zijn, maar dat zal electronica-technisch wel erg moeilijk zijn. In ieder geval klinkt het vooral als VR-marketing.
[...]

Dat scheelt ook véél, met name op de langere lenzen. autofocussen wordt daardoor ook een stuk makkelijker en het tracken van objecten ook :)
Dat geloof ik graag. Heb helaas geen VR-lenzen, maar als ik de NikonPro mag geloven komt het vroeger of later in alle Nikon lenzen, tezijnertijd kan ik het dan vanzelf gaan gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Garyu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:50:
Een combinatie van beide zou natuurlijk nog cooler zijn, maar dat zal electronica-technisch wel erg moeilijk zijn.
nog eventjes wachten en we kunnen allemaal weten of het werkt; olympus e-510 en leica 14-50 combi...

op in-body IS zit ik ook niet zo te wachten, dat is het effectiefst op een bereik waar je het het minste nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het grote probleem is volgens mij dat de electronica in de lens en in de body dezelfde bewegingen zullen proberen te corrigeren, omdat ze allebei hun eigen bewegingssensoren hebben. Aangezien ze niet van elkaar weten hoeveel ze onafhankelijk "in tegenfase" bewegen, kan ik me voorstellen dat dat tot overcorrectie leidt, waardoor het beeld juist in de tegengestelde richting beweegt als de trillende hand van de fotograaf.

Ik weet niet of de Leica + Olympus combi dit aan elkaar door kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://www.pbase.com/lightrules/1650dxpro

Komt hij er aan?
Begin juni ben ik jarig en een nieuwe lens lijkt me wel een leuk kado.
Dacht dat het wel de Tamron 17-50 2.8 zou worden, maar zal de Tokina dan toch eindelijk te koop zijn. (Nu nog afwachten hoe hij gewaardeerd wordt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Maar dan nog een vraagje:
Waarvoor is de lens het beste bruikbbaar?
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Voor van alles en nog wat waar je een brandpunt tussen de 70 en 210 mm zou kiezen. Voor vliegtuigen zal 'ie inderdaad wat kort zijn tenzij je erg dichtbij bent. MAar een stiekum portret bij voldoende licht moet lukken. Tamme dieren lukt ook wel.

Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

natuurfotografie, sport, portretten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28027552,noline]
Ik heb hem een aantal keren gebruikt om vliegtuigen mee te fotograferen. Ik was hier niet zo tevreden mee maar toch. Ik vraag me eigenlijk af waarvoor deze lens het beste te gebruiken is. Ik gebruik hem op mijn Nikkon D-80.
Volgens mij is de kwaliteit van deze lens ook niet zo hoogstaand of heb ik dat verkeerd?
Laat ik beginnen bij de kwaliteit, zoals elders opgemerkt, zeker niet slecht, maar er zijn tegenwoordig natuurlijk wel betere lenzen te vinden. Ik heb je platen niet gezien, maar ik zou zeggen wellicht een klein beetje afstoppen....

maar goed, wat is je vraag eigenlijk? is het nu waarvoor of waarop? De lens is origineel gemaakt voor een FF film fotoding geval. Op een D serie is de lens uitstekend bruikbaar, maar de coating van de lens is kwalitatief net iets minder dan optimaal voor een D serie camera. (Voor een film camera kwam dat toch iets minder nauw.) Hierdoor zal je iets sneller een flare o.i.d. zien. (Daarnaast maken we ons daar volgens mij nu een stuk sneller druk over dan zeg maar 15 jaar geleden toen nog niemand digitaal schoot en je gewoon tevreden moest zijn met het resultaat.

Gezien het bereik, zou ik zeggen: Het is een telelens, handig voor candide fotografie, vliegtuigen, sport en zo verder. Maar niet geschikt voor het betere natuurfoto werk, want dan is het bereik toch ontoereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:42:
[...]

Hmm, jammer, dat is niet echt in de buurt :P

Heb je zo nog op en of aanmerkingen over die lens? Dingen die jou zijn opgevallen na een tijdje gebruik en die je niet meteen al had gemerkt toen je hem net had? Dat zijn namelijk de dingen die ik ook niet ga merken als ik hem bij een fotozaak probeer, maar waar je later wel tegenaan kan lopen natuurlijk.
Vught is voor mij ook niet echt dichtbij :P Sinds afgelopen weekend ben ik ook voorzien van de 70-300 VR lens, heb er tot nu toe net 100 foto's mee gemaakt. Is nog erg wennen want het is voor mij de eerste keer dat ik een échte telelens gebruik. Ik zal er eens op gaan letten, heb hem in de winkel eigenlijk alleen even erop gedaan en gekeken of hij focust, maar dat is met 70mm in een kleine winkel ook erg lastig. Tot nu toe ziet het er goed uit, de VR werkt echt perfect en daarnaast focust hij voor mijn gevoel ook best snel en vooral erg stil. Ik zal binnenkort wat foto's posten anders als daar behoefte aan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, 1,5m minimale afstand is inderdaad behoorlijk wat in een kleine fotowinkel vol vitrines ja :P

Die afstand is trouwens neem ik aan vanaf de sensor toch? Dus als je em recht omlaag mikt, kan je dan scherpstellen op je tenen? (Op voorwaarde dat je een normale lengte hebt voor een volwassene :+ )

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Orion84 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:06:
Mja, 1,5m minimale afstand is inderdaad behoorlijk wat in een kleine fotowinkel vol vitrines ja :P

Die afstand is trouwens neem ik aan vanaf de sensor toch? Dus als je em recht omlaag mikt, kan je dan scherpstellen op je tenen? (Op voorwaarde dat je een normale lengte hebt voor een volwassene :+ )
vanaf sensor ja, daarom staat dat streepje ook op je body, die geeft dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Mmhmm, Tokina 16-50/2.8.
It will sell for $659 from Adorama
Canoga Camera is asking $679.
Auw, toch nog wel aan de prijs, maar goed. De lens heeft wat verwachtingen waar te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
En al doet ie dat niet dan is er altijd nog de tamron van 400 euro (die zich al lang bewezen heeft)
lateef schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:56:
op in-body IS zit ik ook niet zo te wachten, dat is het effectiefst op een bereik waar je het het minste nodig hebt.
En laat je daar nou net de plank mis slaan. In body IS presteert op langere lengtes beter als op korte lengtes. Met gemak haal ik 200mm scherp op 1/10 dus dat zou betekenen 20mm op een sluitertijd van 1 seconde, dat lukt me dus echt nooit.

[ Voor 90% gewijzigd door martijn_tje op 15-05-2007 15:48 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de build van tamron vind ik wel een stuk minder dan van tokina de laatste tijd, dus als ze beiden prima presteren en beiden leverbaar zijn dan kies ik voor de tokina (disclaimer: mits alle andere factoren niet een dusdanig verschil teweegbrengen dat ik anders doe besluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://translate.google.c...air=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Holy crap, ik hoop dat dit weer een brak exemplaar is. /me niet onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik durf zelfs te stellen dat mijn 28-105 het nog iets beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Nomad schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:47:
de build van tamron vind ik wel een stuk minder dan van tokina de laatste tijd
Ga je er mee honkballen of foto's maken? De tamron zit ook stevig in elkaar alleen is voornamelijk van goede kwaliteit kunstof in plaats van metaal. Ow en niet te vergeten de tokina is de helft duurder

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Wat was het nieuws eigenlijk op 11 mei??? Er zouden toch nieuwe lensen ofzoiets bekend gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
:D

nikon heeft de 11de de jaarcijfers bekend gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

martijn_tje schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:03:
[...]

Ga je er mee honkballen of foto's maken? De tamron zit ook stevig in elkaar alleen is voornamelijk van goede kwaliteit kunstof in plaats van metaal. Ow en niet te vergeten de tokina is de helft duurder
absoluut met je eens, ik probeerde ook aan te geven dat build fijn is, maar ondergeschikt aan een hoop andere factoren. Kortom, als een evengoed presterende lens wat minder gebouwd is, maar wel 100 euro goedkoper, dan is build voor mij niet zo belangrijk.
Maar, mijn 18-55 bijvoorbeeld wiebelt een beetje, wat mij een niet fijn gevoel geeft :P (heb hem nu trouwens niet eens meer, verkocht.).
Met bouw bedoel ik ook hoe hij zoomt en voelt e.d., dus het is niet alleen qua overleven, ook qua gevoel en werken ermee dat bouw invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45
Vandaag kreeg ik mijn Nikkor AF-S DX 55-200 lens (met VR) binnen! Ik ben er erg blij mee. Als ik er wat foto's mee heb gemaakt, zal ik die hier ergens nog wel een keer posten. Nog bedankt voor de tips! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
MadMoody schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:26:
Vandaag kreeg ik mijn Nikkor AF-S DX 55-200 lens (met VR) binnen! Ik ben er erg blij mee. Als ik er wat foto's mee heb gemaakt, zal ik die hier ergens nog wel een keer posten. Nog bedankt voor de tips! ;)
Ik heb er net beelden mee geschoten in zuid-frankrijk en ben er erg tevreden, prachtige opnamen gemaakt met een mooie kleurverzadiging. Twee weken in gebruik.
Succes
Jos

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Die geteste Tokina 16-50 is wel een erg softe. Na vergelijk met wat onbewerkte platen die ik op mijn HD heb staan van mijn Tamron 17-50 ben ik blij dat ik niet heb gewacht. Ook al kan ik nu niet honkballen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Barrycade op 16-05-2007 11:50 . Reden: Begrijpelijk schrijven is ook een vak :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 21:02

Reley

Zoom Zoom

En hoe doet hij het op 200mm?
Ik zou graag eens wat foto's willen zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik heb nog weinig tijd gehad om foto's te maken, dus ik kan je helaas nog geen (goede) voorbeelden laten zien. Ik heb alleen nog maar wat foto's binnen gemaakt om de lens even te checken. De foto's waren wel mooi scherp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Nomad schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:27:
absoluut met je eens, ik probeerde ook aan te geven dat build fijn is, maar ondergeschikt aan een hoop andere factoren. Kortom, als een evengoed presterende lens wat minder gebouwd is, maar wel 100 euro goedkoper, dan is build voor mij niet zo belangrijk.
Maar, mijn 18-55 bijvoorbeeld wiebelt een beetje, wat mij een niet fijn gevoel geeft :P (heb hem nu trouwens niet eens meer, verkocht.).
Met bouw bedoel ik ook hoe hij zoomt en voelt e.d., dus het is niet alleen qua overleven, ook qua gevoel en werken ermee dat bouw invloed heeft.
Speling op een 400 euro lens zou ik ook niet echt waarderen. Op een kitlens van een paar tientjes vind ik het niet prettig maar wat verwacht je anders voor dat geld. Wat zo ie zo al scheelt is dat die 1x-5x F/2.8 allemaal inwendig scherpstellen, dus geen ronddraaiende filters, speling na het scherpstellen enz.

Nu heb ik de tamron met een canon voetje in m'n handen gehad en ik vond alles erg soepel en uniform gaan zonder rare weerstand aan de uiteinden of speling. Hoe de lens zich na een paar jaar gedraagt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een D80 te kopen maar zit al een tijdje te twijfelen over de kitlens... (18-70 of 18-135)
In sommige winkels werd mij verteld dat de 18-70 een betere beeldkwaliteit heeft en wat degelijker is.
Maar in een andere winkel vertelden ze mij dat de 18-135 kwa beeldkwaliteit even goed is alleen iets minder degelijk gebouwd...
Over de 18-70 lens kan ik genoeg info vinden en word overal omschreven als een goede lens maar over de 18-135 heb ik nog maar weinig kunnen vinden.
Als de beeldkwaliteit even goed is ga ik voor de 18-135 natuurlijk want wat extra mm is altijd handig ;)
De beeldkwaliteit is echter belangrijker dan de mm dus zou nu weleens willen weten wie er gelijk heeft...
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Als de beeldkwaliteit het belangrijkst is, ga dan gewoon voor de 18-70. Staar je niet blind op het aantal mm, het is een prima lens om mee te beginnen.

Heb je eenmaal de 18-70 een tijdje in gebruik dan kom je er vanzelf wel achter wat je precies nodig hebt. Bijv. meer tele, meer groothoek, of meer lichtsterkte :)

p.s. Wat is er met je 400d gebeurd :?

[ Voor 6% gewijzigd door Chiron op 16-05-2007 15:31 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

De 18-135 presteert zeer vergelijkbaar met de 18-70: het is eigenlijk gewoon een langer broertje :)

Photozone.de zegt erover:
Quality-wise the Nikkor AF-S 18-135mm f/3.5-5.6 G IF-ED DX positioned itself between the AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G and the AF-S 18-200mm f/3.5-5.6G VR - just as you would/should expect it regarding the zoom range and complexity of design and there´s really nothing bad about it. The resolution figures alone are already pretty impressive and even more so when taking the rather extreme 7.5x zoom range into account. The center resolution is excellent throughout the range. As to be expected the border performance suffers a bit at 18mm and less so at 35mm but it´s still pretty good here. Resolution is a real strength of the lens. Typical for most dedicated APS-C zooms the vignetting figures aren´t quite as good - at 18mm and 135mm @ wide-open aperture the results are rather dismal to a degree where you may even call it under-designed - obviously a result of cost-cutting measurements. At 18mm the lens also suffers a bit from rather hefty barrel distortions but this is quite typical for a lens in this class. CAs can be visible without being excessive although purple fringing can intensify the effect quite a bit in extreme contrast situations. The build quality of the lens is decent though Nikon has overdone it a little with the plastic mount. All-in-all a good consumer grade lens and maybe the current value king in Nikon land. If you´re shopping in this lens class there´re probably no reasons anymore to consider third-party alternatives.
Best heldere conclusie :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:30:
p.s. Wat is er met je 400d gebeurd :?
Die heb ik teruggebracht naar de winkel ivm een hele duidelijke hotpixel, eerst omgeruild maar bij het nieuwe exemplaar weer hetzelfde probleem...

Om even terug te komen op de kitlens, volgens photozone ligt de beeldkwaliteit van de 18-135 dus tussen de 18-70 en de 18-200 VR, dat wil zeggen dat de lens eigenlijk nog beter zou moeten zijn dan de 18-70... dat bedoel ik dus met wisselende meningen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:12:
[...]

Die heb ik teruggebracht naar de winkel ivm een hele duidelijke hotpixel, eerst omgeruild maar bij het nieuwe exemplaar weer hetzelfde probleem...

Om even terug te komen op de kitlens, volgens photozone ligt de beeldkwaliteit van de 18-135 dus tussen de 18-70 en de 18-200 VR, dat wil zeggen dat de lens eigenlijk nog beter zou moeten zijn dan de 18-70... dat bedoel ik dus met wisselende meningen 8)7
Niet helemaal, de 18-70 presteert in zijn bereik beter dan de 18-200VR dat doet. Logisch eigenlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Nee, minder dan de 18-70 maar beter dan de 18-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Iemand die iedere foto op 100% zit te begluren of de scherpte wel helemaal goed is ruw uit de camera moet gewoon een handvol Nikon primes gaan halen en totaal niet nadenken over een zoomlens. Dus laat staan nadenken over een kitlens.

De wat gematigder mensen onder ons moeten even in hun portemonnaie kijken en dan een afweging maken wat voor zoomlens er in hun budget past en het doel waarvoor ze de lens zullen gaan gebruiken.

Om de quote van Remy nog maar eens aan te halen :
All-in-all a good consumer grade lens and maybe the current value king in Nikon land. If you´re shopping in this lens class there´re probably no reasons anymore to consider third-party alternatives.
Tuurlijk zijn er betere lenzen, maar in de 18-135 mm reeks zal je op het moment niet deze bang for bucks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Hou er ook rekening mee dat de 18-70 begint bij F3.5 en tot max F4.5 gaat op 70mm, en de 18-135mm begint bij F3.5 en op max 5.6 zit op 135mm. (hoeveel het diafragma max open kan op 70mm kan ik zo snel even niet terugvinden). Misschien ook iets om rekening te houden ivm. lichtsterkte.

Ikzelf schiet voornamelijk binnen en in wat minder lichte omstandigheden, en zou daarom voor de 18-70mm gaan, maargoed zoals ik al eerder zei het is maar net wat je ermee wil doen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
Misschien ook leuk om eens door te lezen. Onderzoekje van cameralabs.com waarin ze de 18-55/18-70/18-135/18-200 vergelijken.

http://www.cameralabs.com...ns_group_test/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik gezien, erg goed filmpje is dat idd!
Hij zegt duidelijk dat de 18-200 VR beter is van de 3 maar het kwaliteitsverschil tussen de 18-70 en de 18-135 word niet echt duidelijk in het filmpje.
Maar goed op het plek waar ik de camera ga kopen zijn de kits even duur, dat maakt t zo moeilijk.
Als de 18-70 kit nou 100 euro goedkoper was dan nam ik natuurlijk gewoon die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

littlejoannes schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:40:
Iemand die iedere foto op 100% zit te begluren of de scherpte wel helemaal goed is ruw uit de camera moet gewoon een handvol Nikon primes gaan halen en totaal niet nadenken over een zoomlens. Dus laat staan nadenken over een kitlens.

De wat gematigder mensen onder ons moeten even in hun portemonnaie kijken en dan een afweging maken wat voor zoomlens er in hun budget past en het doel waarvoor ze de lens zullen gaan gebruiken.

Om de quote van Remy nog maar eens aan te halen :

[...]

Tuurlijk zijn er betere lenzen, maar in de 18-135 mm reeks zal je op het moment niet deze bang for bucks vinden.
Ook niet helemaal waar ;) er zijn zoomlenzen die scherper zijn dan de primes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nou ben benieuwd :) Als ze in stukken vallen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

littlejoannes schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:31:
Nou ben benieuwd :) Als ze in stukken vallen ofzo :+
Kijk naar de AF-S 17-35 f/2.8.. Deze is scherper dan de reguliere primes die er tussen zitten (dus 20mm f/2.8, 24mm f/2.8, 28mm f/2.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dan heb je het ook wel over een stukje perfectie.

voor een hoop geld...da's een stille hint dat ik de TS nog even aanpas ;)

[ Voor 47% gewijzigd door YellowCube op 16-05-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

YellowCube schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:10:
dan heb je het ook wel over een stukje perfectie.

voor een hoop geld...da's een stille hint dat ik de TS nog even aanpas ;)
Zet de prijs er dan ook even goed in.. Richtprijs zit op 1700 euro ervoor namelijk. :P (Ik verwacht 'm over 10 dagen aan m'n D200 vast te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
Net zoals Reley ben ik ook aan het nadenken om deze lens aan te schaffen in combinatie met een D40(+kitlens). Dat lijkt mij een mooi starters setje zeker voor straks op vakantie. Mocht je review willen schrijven of foto's hebben gemaakt met deze lens graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

eisbaer

Zie signature

Swatfireglide schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:54:
Misschien ook leuk om eens door te lezen. Onderzoekje van cameralabs.com waarin ze de 18-55/18-70/18-135/18-200 vergelijken.

http://www.cameralabs.com...ns_group_test/index.shtml
Leuk testje.
Hierin komt naar voren dat de optische kwaliteit van de 18-70 en 18-200 beter is dan die van de 18-135 en dat de 18-70 toch zeker een stukje beter is dan de standaard kitlens. (Nu de filmpjes nog even kijken).

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Ook ik ben op zoek naar een goeie aanvulling voor mijn D50 (met 18-70 .. die van 300 euro zegmaar). Ik neem aan dat het hier ook gaat om de 'Nikon (Nikkor) AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 VR ED (ø52mm)'

Nu lees ik hier dat de af-s niet zo goed als de lens die ik al heb?

Dit lijkt me een fijne lens als ik naar de specificaties kijk en ook kijk naar de prijs. Is er een andere lens die ik ook zeker eens moet vergelijken? Wordt soms een beetje dol van al die mm's als ik in de pricewatch kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dj Daniel schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Ook ik ben op zoek naar een goeie aanvulling voor mijn D50 (met 18-70 .. die van 300 euro zegmaar). Ik neem aan dat het hier ook gaat om de 'Nikon (Nikkor) AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 VR ED (ø52mm)'

Nu lees ik hier dat de af-s niet zo goed als de lens die ik al heb?

Dit lijkt me een fijne lens als ik naar de specificaties kijk en ook kijk naar de prijs. Is er een andere lens die ik ook zeker eens moet vergelijken? Wordt soms een beetje dol van al die mm's als ik in de pricewatch kijk ;)
Die af-s is inderdaad minder goed dan die van je 18-70. de AF-S op je 18-70 is sneller en kan je, ondanks dat je cam/lens op AF staat, manueel bijstellen. Bij de 55-200(VR) zit er het type af-s in zoals dat ook in de 18-55 zit. Stil en best aardig kwa snelheid, maar zeker niet de real deal.

Als alternatief kan je imho nog even kijken naar de 70-300 apo, al zit daar ook niet echt een lekkere AF op. Plus dat de 55-200VR misschien optisch nog wel wat beter is en VR heeft (en een fijner bereik heeft :P ).

Ik vind het een mooie lens voor het geld :)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 18-05-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RedXraD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:39:
[...]
Als alternatief kan je imho nog even kijken naar de 70-300 apo, al zit daar ook niet echt een lekkere AF op. Plus dat de 55-200VR misschien optisch nog wel wat beter is en VR heeft (en een fijner bereik heeft :P ).

Ik vind het een mooie lens voor het geld :)
Waarom zou de 55-200VR optisch beter zijn (omdat er nikon opstaat en die door de prijsverhogingen duurder is?) volgen mij zit er optisch bar weinig verschil in met de gewone 55-200.
Ik gebruik de 300mm op de sigma regelmatig, maar voor de VR is wel wat te zeggen ;-)

mmm, inwendig zit er wel degelijk verschil in 2 stukken glas meer, andere vormpjes.

[ Voor 13% gewijzigd door bouwfraude op 18-05-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
bouwfraude schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:08:
[...]

Waarom zou de 55-200VR optisch beter zijn (omdat er nikon opstaat en die door de prijsverhogingen duurder is?) volgen mij zit er optisch bar weinig verschil in met de gewone 55-200.
Ik gebruik de 300mm op de sigma regelmatig, maar voor de VR is wel wat te zeggen ;-)

mmm, inwendig zit er wel degelijk verschil in 2 stukken glas meer, andere vormpjes.
Het 200-300mm bereik van de Sigma 70-300 apo is gewoon niet het beste bereik van die lens. En zo heel veel extra is het niet ;) Verder is de 55-200 optisch wel in orde, en die VR is dus idd wat anders. Dikke kans dat er dus nog wat tweaks in zitten die hem net wat lekkerder maken dan zijn broertje.

Maar daarom ook mijn 'misschien' ;)

En voor 75 euro meer op de 70-300 apo een lens hebben die sneller en stiller focust, een wat fijner bereik heeft (200-300 is gewoon een kleine stap :P ) en vooral VR heeft, vind ik hem de extra paar pleuro waard :) Ik geil echt niet op VR ofzo, zeker vanwege het prijskaartje dat vaak meekomt, maar juist daardoor vind ik de 55-200VR gewoon erg grappig.

Cute eigenlijk, net zoiets als de D40... Baby-Nikons O+

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 18-05-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dat eens roepen als je langs iemand loopt terwijl je met je 80-200 rondloopt. Beledigd dat ze zijn

Oxi: woooahhhhhhhhhhh baby Canon O+

:D

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

offtopic:
Jammer dat ze niet vanzelf groeien :+

Dat je na een paar jaar foto's voeren een D200 hebt ofzo :+

Anyways, gezien het geringe prijsverschil zou ik inderdaad de 55-200 zonder VR sowieso links laten liggen. Sigma 70-300 kan wel nuttig zijn, als je echt die extra 100mm's nodig hebt. Ga een keer naar een fotozaak en probeer ze allebei uit, dan krijg je een beetje een idee wat het verschil tussen 200 en 300mm is :)

[ Voor 136% gewijzigd door Orion84 op 18-05-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kewl...geef ik hem wel speciaal voedsel, kleurrijk voedsel, zodat het geen D200 wordt, maar een S5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ow, maar kleine bodies worden bij genoeg foto's vanzelf groot ;) Alleen heeft dat behalve foto's ook nog wat geld-input van de gebruiker nodig ;)

En nu ontopic, krengen >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb eens aan hongsien kwee gevraagd wanneer hij de Tokina 16-50 2.8 prijzen weet.
Einde van de maand zei hij, of ze dan echt leverbaar zijn is punt 2 natuurlijk, zal ik ook eens expliciet vragen ;)

De Tamron 17-50 2.8 kost bij hem 330 euro incl verzendkosten, intressant die prijs :+
Iemand wel eens wat bij hem besteld hier ?

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 18-05-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:05:
Ik heb eens aan hongsien kwee gevraagd wanneer hij de Tokina 16-50 2.8 prijzen weet.
Einde van de maand zei hij, of ze dan echt leverbaar zijn is punt 2 natuurlijk, zal ik ook eens expliciet vragen ;)

De Tamron 17-50 2.8 kost bij hem 330 euro incl verzendkosten, intressant die prijs :+
Dat is helemaal niet interessant en dat geldt voor veel meer prijzen van hem. Waarom?

Hierom!

Je zou wel gek zijn om het risico te lopen om net diegene te zijn die invoerrechten + de oh zo fijne BTW mag betalen en daardoor stukken duurder uit te komen vergeleken met de Duitse prijzen. Voor die paar euro's verschil zou ik het sowieso bij onze buren halen.

Verder heeft hij wel tal van positieve recensies op fotoapparatuur gekregen dus dat zit verder goed. Hij reageert binnen 24 uur en komt netjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Swatfireglide schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:58:
[...]

Net zoals Reley ben ik ook aan het nadenken om deze lens aan te schaffen in combinatie met een D40(+kitlens). Dat lijkt mij een mooi starters setje zeker voor straks op vakantie. Mocht je review willen schrijven of foto's hebben gemaakt met deze lens graag! :)
Omdat ik ook nog maar een beginnende hobbyfotograaf ben, kan ik geen review schrijven van de 55-200 VR. Daarvoor heb ik nog te weinig kennis van zaken. Maar ik heb wel een paar fotootjes als voorbeeld gemaakt met m'n nieuwe lens. De VR is zeker een pluspunt imo van deze lens t.o.v. de goedkopere variant. Voor mij was dat ook een van de redenen om deze aan te schaffen. De autofocus is niet supersnel, maar werkt verder goed. Verder is het natuurlijk net wat je met fotografie wil doen. Ik ben zelf een hobbyist die gewoon net even wat leukere foto's wil maken dan de huis-tuin-en keukenplaatjes. En dan is dit natuurlijk een prima lens. Onderstaande foto's zijn allemaal op 200 mm geschoten en iets aangepast in helderheid in Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/1360/dsc13421et2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/7592/dsc13521gl5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/1980/dsc13531ru5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:05:
Heb net wat bij hem gekocht. Levering ging prima, geen problemen bij de douane. Prijsverschil was zo groot dat ik de gok wel durfde te wagen (36%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:58
MadMoody schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:00:[...]Ik ben zelf een hobbyist die gewoon net even wat leukere foto's wil maken dan de huis-tuin-en keukenplaatjes.
Lol, dus schiet je foto's van... een meeuw en wat grassprietjes :D

Edit: No offence trouwens, in alle nuchterheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Poplitius op 19-05-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
@ Poplitius: Euh... ja, maar deze waren bedoeld om even de lens uit te proberen en om even snel wat resultaten te laten zien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dus misschien met d Tamron niet zo heel intressant (prijs verschil met NL is toch zo'n 70 euro)
Maar voor de Tokina wel intressant, verwacht nl niet dat hij eind van de maand al leverbaar is in NL.

Even de prijs dus afwachten en een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 08:33:
Dus misschien met d Tamron niet zo heel intressant (prijs verschil met NL is toch zo'n 70 euro)
Maar voor de Tokina wel intressant, verwacht nl niet dat hij eind van de maand al leverbaar is in NL.

Even de prijs dus afwachten en een review.
Neem altijd Duitsland mee in je prijzen aangezien ze daar normaal gesproken stukken goedkoper dan in NL zijn.

Ik weet niet wanneer de Tokina in NL wordt verwacht. Erg weinig mensen hebben bij hongsien problemen bij de douane gehad maar je zal net zien dat jij die pechvogel gaat worden. Bij regelmatige bestellingen zou ik dat risico trouwens wel nemen maar dan niet bij zijn 3rd party lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, ik lees nu op enkele sites dat de 16-50 pas vandaag is aangekondigd. Voor het geval dat men het nog niet had gezien: hier is nu de Tokina info pagina te vinden. Ik dacht vers nieuws te hebben, maar nee... Nu is 't rustig afwachten op reviews I guess. :)

[ Voor 144% gewijzigd door Laurent op 19-05-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Was deze verglijk al eens langs gekomen ?

http://www.pbase.com/lightrules/image/78887081

Ik hoop dat er snel wat reviews komen waarin de Sigma, Tamron en de Tokina 2.8 lenzen vergeleken worden, de keus wordt alleen maar lastiger als je diverse forums doorzoekt :+

Is er nog een site die het verschil laat zien tussen 16, 17 en 18 mm, hoeveel groothoek mis je als je kiest voor de Sigma ipv een van de andere :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

hjs schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:37:
Is er nog een site die het verschil laat zien tussen 16, 17 en 18 mm, hoeveel groothoek mis je als je kiest voor de Sigma ipv een van de andere :?
[droog] 1 of 2 mm [/droog] Dat verschil lijkt klein maar kan best wel een stukje schelen. In de groothoek vergelijk van Ken Rockwell staan een aantal voorbeelden tussen de 10 en 12 mm. In die orde van grootte moet je het zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door Barrycade op 21-05-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://www.kenrockwell.co...ooms/comparison-angle.htm

idd dat maakt best nog wat uit, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tamron heeft op de website een leuke applicatie staan om het verschil in brandpuntafstand in beeld te brengen. http://www.tamron.com/len...cal-length-comparison.php

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.