De laatste versie Sigma 70-200 wint het qua min. focus afstand.
Maar goed, ik neem aan dat je het ook voor de IS doet. 

{signature}
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
{signature}
en scherpte en contrast en build etc.....Voutloos schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:37:
De laatste versie Sigma 70-200 wint het qua min. focus afstand.Maar goed, ik neem aan dat je het ook voor de IS doet.
Ik kan het me wel voorstellen, het kan soms wel frustrerend zijn. Heb er zelf niet zo veel last van met m'n Sigma 17-70. Maar ik heb nu 2 wekenthijz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:18:
Ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat iemand voor de minimale focus afstand een upgrade doet. Dan had je ook gewoon een tussenringetje kunnen pakken
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 04-04-2007 19:58]
Fairy, was die 14mm Sigma een nieuwe of een occasion? Vignettering in het middenFairy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:29:
Heb vandaag bij de konijnenberg gestaan voor een goede ultrawide op fullframe.
..
Die Sigma was wel een occasion, maar zag er 100% goed uit, geen gebruikssporen, geen beschadigingen, geen stof op het glas.coorz schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:02:
[...]
Fairy, was die 14mm Sigma een nieuwe of een occasion? Vignettering in het midden![]()
Ben ook in de markt voor een FF UWA prime, alleen de reviews van de Sigma/Canon/Tamron zijn niet allemaal echt geruststellend.
Wellicht toch maar een Sigma 12-24...
[Voor 5% gewijzigd door Fairy op 04-04-2007 20:29]
Een UV filter heeft nergens zin voor, behalve dat het bescherming is voor je lens. Daarom zijn er ook veel mensen dit geen UV filter gebruiken en die de lenskap voldoende bescherming vinden. UV filtering hoeft niet op een dSLR.masser120 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:28:
Overigens maakt het voor polarizers niet zo heel veel uit, omdat tegen de zon in een polarizer toch geen zin heeft, maar een UV-filter dan juist wel.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Persoonlijk gezegd doe ik het liever wel, want stel nou dat...BugBoy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:39:
[...]
Een UV filter heeft nergens zin voor, behalve dat het bescherming is voor je lens. Daarom zijn er ook veel mensen dit geen UV filter gebruiken en die de lenskap voldoende bescherming vinden. UV filtering hoeft niet op een dSLR.
...je je lens op je frontelement laat vallen. glas van je UV-filter kapot, rand van het filter gebutst. zit je met een lens met een kapot filter, wat er nooit meer af kan en waar je nooit meer een ander filter op krijgt. nee, voor mij is een UV-filter ter bescherming van je lens een wassen neus. maar deze discussie is hier al zo vaak geweest...masser120 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:48:
want stel nou dat...
[Voor 7% gewijzigd door lateef op 04-04-2007 20:52]
Canon, Apple & Samsung spul
focus test hoeft niet een standaard check te zijn hoor, gewoon lekker schieten, valt je dan iets op moet je een test doen. Tenzij je sigma/tamron kooptnadroJ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:33:
Sinds vanmiddag bezitter van de 70-200/2.8L IS.Héle fijne lens voor de 30 minuten dat ik hem nu op m'n cam heb. Tikkeltje zwaar, maar dat is een kwesie van wennen. Scherp wijd open. Even snel een focus chart test gedaan en dat gaf ook goede resultaten. Morgen maar even naar buiten ermee.
[Voor 8% gewijzigd door Nomad op 04-04-2007 22:14]
wat het gevaarlijke is aan een focus-test, is dat de mm die een lens afwijkt 'ineens' problematisch lijkt terwijl je er normaal niets van gemerkt zou hebben... ik doe zoiets echt alleen bij vreselijke twijfel iignomad85 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:46:
[...]
focus test hoeft niet een standaard check te zijn hoor, gewoon lekker schieten, valt je dan iets op moet je een test doen. Tenzij je sigma/tamron koopt
Op statief moet je IS uitzetten. De IS gaat namelijk de lens bewegen als het vast op statief staat.h4ns schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:39:
Vraagje over de 24-105mm IS L lens: hoe zit dat nou met de IS functie, kan ik die gewoon aan laten staan indien ik een statief gebruik of dien ik het uit te zetten? Ik heb even wat gezocht via Google, maar kom tegenstrijdige berichten tegen.
Zou bij de 24-105 niks uit moeten maken. Toen ik er nog 1 had heb ik de IS iig nooit uitgezet, en nooit iets naars kunnen ontdekken.h4ns schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:39:
Vraagje over de 24-105mm IS L lens: hoe zit dat nou met de IS functie, kan ik die gewoon aan laten staan indien ik een statief gebruik of dien ik het uit te zetten? Ik heb even wat gezocht via Google, maar kom tegenstrijdige berichten tegen.
Nieuwste generaties IS hebben daar geen last van: het wordt zelfs aangeraden om de mirrorslap en wind e.d. te compenserenFairy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:51:
[...]
Op statief moet je IS uitzetten. De IS gaat namelijk de lens bewegen als het vast op statief staat.
[Voor 15% gewijzigd door neographikal op 04-04-2007 23:48]
Ik ken echt geen enkele term die dit beschrijft...Fairy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:24:
[...]Die vignettering in het midden, ik ga even mijn best doen om een screenshot te uppen! Ik zal het je laten zien!
[afbeelding]
Ik vraag me af of dit zo is bij lange sluitertijden. Ik maak regelmatig foto's met een sluitertijd van 200 seconden. Geld dat hier ook?neographikal schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:10:
[...]
Nieuwste generaties IS hebben daar geen last van: het wordt zelfs aangeraden om de mirrorslap en wind e.d. te compenseren
{signature}
Geen idee, maar het doet het vaak wel...Aikon schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:07:
Waarom zou IS je lens gaan bewegen als je een statief gebruikt?
Feedback uit de IS motor. Tripod detectie probeert de elementen stil te houden, maar schakelt de zooi niet uit. Het is iets anders dan de elementen locken als de IS uit staatAikon schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:07:
Waarom zou IS je lens gaan bewegen als je een statief gebruikt?
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.
Je moet wel onthouden dat je de extremen opzoekt wat lensdesign betreft. Een perfecte UWA zul je dus nooit gaan vinden. Helemaal niet als je ook nog binnen een budget moet blijven. Als je de beste UWA wilt hebben moet je een 10-22 en een cropcam scoren. Presteerd beter dan de 17-40 op full frame volgens mij. Maar dat zul je even moeten nacheckenFairy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:29:
Misschien wel een domme vraag, maar ik kom er nog niet uit.
de 14mm van Sigma 2.8 valt denk ik wel af vanwege de beperkte kwaliteit.
de 14mm van Canon kost gewoon bijna 2000 euro en dat is echt way too much.
Nu zijn er 2 alternatieven. De 17-40L en de 16-35 2.8 L.
De 16-35 is gewoon te duur, dus eigenlijk kan ik me nu alleen de 17-40 F4/L bedenken als oplossing.
Ik wil niet zomaar ineens een beslissing maken zonder er goed over na te denken dus vraag ik jullie.
Let op: Ik gebruik een full-frame sensor
Het mag een prime zijn! Geen fish-eye.
Volgens konijnenberg is mijn enige optie de 17-40L of de 16-35 (III), maar die laatste is mij te duur.
Roept u maar
Die combi (20D en 10-22) heb ik gehad.......thijz schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:50:
[...]
Je moet wel onthouden dat je de extremen opzoekt wat lensdesign betreft. Een perfecte UWA zul je dus nooit gaan vinden. Helemaal niet als je ook nog binnen een budget moet blijven. Als je de beste UWA wilt hebben moet je een 10-22 en een cropcam scoren. Presteerd beter dan de 17-40 op full frame volgens mij. Maar dat zul je even moeten nachecken
[Voor 38% gewijzigd door Fairy op 05-04-2007 11:31]
Heb je de tamron 17-35 al eens geprobeerd?
[Voor 18% gewijzigd door justmental op 05-04-2007 14:12]
Who is John Galt?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Kort antwoord: ja.Aristos schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:59:
Ik heb sinds gisteren een Sigma APO 70-300. Nu dacht ik altijd dat je daar geen polarisatiefilter op kan zetten door het draaiende front element. Maar nu stond in de gebruiksaanwijzing dat een circulair polarisatiefilter wél kon. Klopt dit? Of moet je dan elke keer nadat je scherp gesteld hebt, aan het filter gaan draaien?
Tipje... Ik heb ook de proef op de som genomen en een 58->72mm converter gekocht (paar euro). Op die manier kan ik goedkoop mijn polarizer van mijn Sigma ook op de Canon 70-300 proberen (die heeft ook een roterend front element). Dit is wellicht een goedkope optie om eens wat te proberen...LoneGunman schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:09:
Kort antwoord: ja.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
{signature}
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Tamronralpje schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:39:
[...] Ik twijfel op dit moment echter tussen de pricewatch: Sigma 24-70mm f/2.8 EX ASP DF DG (ø82mm) en de pricewatch: Tamron SP 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP IF (ø67mm).
Als ik kijk naar de foto's die ik in low-light maak, zitten die toch rond de 18mm, dus zou ik eerder voor die Tamron moeten gaan. [... ]
[Voor 27% gewijzigd door Nomad op 06-04-2007 15:01]
[Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 06-04-2007 15:43]
This footer is intentionally left blank
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
This too shall pass
ik zou voor de sigma gaan, 70mm op f/2.8 is heerlijk voor portretten... de 17mm mis je vooral als je op wat kleinere feesten (in discotheek ofzo) rond wil gaan lopen door de massa, dan kan je niet achteruitstappen. op bijna alle andere evenementen wel en dan is 24mm nog niet zo heel krap op een crop-camera. (vergelijkbaar met de groothoek-stand van de meeste ixus-jes)ralpje schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:39:
* ralpje zit in een lastig parket
Ik gebruik m'n eos 300d voornamelijk voor peopleshots. Voornamelijk op party's / evenementen, dus zowel bij low-light condities als midden op de dag. Daar naast doe ik nog wel eens wat journalistieke dingen, zoals sportevenementen, openingen van het één of ander, en dat soort dignen.
Op dit moment heb ik naast de kitlens een 90-300, die niet super lichtsterk is, maar voor die paar keer dat ik hem gebruik prima bevalt. Daarnaast heb ik een speedlite 430ex.
Aangezien ik binnenkort vooral weer wat meer evenementen ga doen, zoek ik een lichtsterke lens voor die peopleshots, omdat m'n kitlensje af en toe toch wat tekort schiet.
Ik twijfel op dit moment echter tussen de pricewatch: Sigma 24-70mm f/2.8 EX ASP DF DG (ø82mm) en de pricewatch: Tamron SP 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP IF (ø67mm).
Als ik kijk naar de foto's die ik in low-light maak, zitten die toch rond de 18mm, dus zou ik eerder voor die Tamron moeten gaan. Aan de andere kant zijn 99% van die foto's peopleshots op kermissen e.d., waardoor ik gewoon vrijuit kan flitsen. De extra mm's van die Sigma zijn dan toch wel weer handig om het gat naar die 90-300 op te vullen.... Welke van de twee nu te kiezen?
De Sigma 24-70 is nogal matig optisch. Laten liggen waar hij hoort, de fabriek van Sigma.abrakadaver schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:37:
[...]
ik zou voor de sigma gaan, 70mm op f/2.8 is heerlijk voor portretten... de 17mm mis je vooral als je op wat kleinere feesten (in discotheek ofzo) rond wil gaan lopen door de massa, dan kan je niet achteruitstappen. op bijna alle andere evenementen wel en dan is 24mm nog niet zo heel krap op een crop-camera. (vergelijkbaar met de groothoek-stand van de meeste ixus-jes)
17-50 is ideaal als walkaroundlens, maar voor portretten en podiumacts is het toch wel wat kort, inderdaad, het gat tussen 50-70 is niet zo groot, maar net bij de bovengenoemde voorbeeld is 50 wat te kort (vind ik.)
tamron 28-75 is een goedkopere optie, hoewel je daar weer 4mm groothoek mist tov de sigma.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.
DJI Mini 2
Ik heb hier nog wel een grappige annekdote over. In den beginne had ik een 350D met de 28-135mm IS lens, een mooi beginners setje. Na een tijdje kocht ik een 17-40 en was telkens verbaasd waarom ik toch altijd bewogen foto's had op 17mm. Voila, dat was de IS die afwezig was dus. IS is altijd handig als het voorwerp niet beweegt, maar idd op een 70-200 is het veel handiger. Al is het even wennen dat als je de sluiter half indrukt, je zoeker ineens 30% naar links of rechts schiet. Dat doet mijn 70-200f4.0 IS iig.nomad85 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:54:
Ja absoluut, de zin van 17-55 met IS is een stuk kleiner dan die van de 70-200 met IS.
Ik zou daarom ook nooit een 18-50 achtige lens met IS kopen
Er zijn inderdaad, helaas problematische (dramatische) exeplaren van de sigma 24-70 2.8 EX, maar als je een goeie te pakken hebt is het voor de meesten een goed alternatief op de 24-70L. Ik heb er zelf al jaren eentje en ben daar supertevreden over...Ronald schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:51:
[...]
De Sigma 24-70 is nogal matig optisch. Laten liggen waar hij hoort, de fabriek van Sigma.
Tamron 17-50 is ERG goed optisch.
Tamron 28-75 is optisch beter dan de Sigma, maar 28mm is ERG lang als walk-around-zoom, zeker binnen.
30% heen en weer heb ik nog nooit gezien bij IS..is jouw kopie wel goed?zonoskar schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:23:
[...]
Ik heb hier nog wel een grappige annekdote over. In den beginne had ik een 350D met de 28-135mm IS lens, een mooi beginners setje. Na een tijdje kocht ik een 17-40 en was telkens verbaasd waarom ik toch altijd bewogen foto's had op 17mm. Voila, dat was de IS die afwezig was dus. IS is altijd handig als het voorwerp niet beweegt, maar idd op een 70-200 is het veel handiger. Al is het even wennen dat als je de sluiter half indrukt, je zoeker ineens 30% naar links of rechts schiet. Dat doet mijn 70-200f4.0 IS iig.
Geen idee of hij normaal isnomad85 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:14:
[...]
Kan iemand bevestigen voor zonoskar dat die normaal is?
Nee, ik ken hem niet en ik ben onvoldoende gequalificeerd om iemand normaal te verklarennomad85 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:14:
[...]
30% heen en weer heb ik nog nooit gezien bij IS..is jouw kopie wel goed?
Heb ervaring met: 24-105, 70-200 2.8 IS en 70-300VR (nikon) aan optische stabilisatie in lenzen en bij geen van allen heb ik ooit zoiets gezien/gemerkt.
Kan iemand bevestigen voor zonoskar dat die normaal is?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik zie het wel wanneer ik de IS heel kort achter elkaar even activeer. Dan stuitert het beeld inderdaad even.ajhaverkamp schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:42:
[...]
Geen idee of hij normaal is![]()
Maar met mijn 17-85 heb ik nog nooit beweging in de zoeker gezien die door de IS veroorzaakt zou kunnen zijn. Maar 85 mm is geen 200 mm. IS doet trouwens ook niks met focus op het onderwerp, klinkt meer alsof er iets met de AF gebeurt.
Dat was dus ook mijn insteek in eerste instantie.abrakadaver schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:37:
[...]
ik zou voor de sigma gaan, 70mm op f/2.8 is heerlijk voor portretten...
En op dat soort kleinere evenementen fotografeer ik toch vaak weer in het donker, gaat de flitser mee, en kan ik dus alsnog m'n kitlensje erop schroeven als het nodig is. De meeste evenementen waar ik wél de mogelijkheid heb om 'ns een stapje terug te doen zijn overdag en buitende 17mm mis je vooral als je op wat kleinere feesten (in discotheek ofzo) rond wil gaan lopen door de massa, dan kan je niet achteruitstappen. op bijna alle andere evenementen wel en dan is 24mm nog niet zo heel krap op een crop-camera. (vergelijkbaar met de groothoek-stand van de meeste ixus-jes)
Met andere woorden, jij verwoordt hier een beetje wat ik dacht vóór ik in dit draadje begon te posten, maar de meningen van de rest brengen me nu eigenlijk nog erger aan het twijfelen... Ik ga gewoon eens kijken of ik ze allebei eens uit kan proberen. Iemand die een winkel weet in Noord-Holland die die dingen allebei levert?En dat vult dus inderdaad net weer even dat gat op van de 55 naar 90... Af en toe mis ik nu toch een stukje aan het lange eind, heb ik het gevoel.
Ok, 30% is misschien wat overdreven, maar dat komt misschien doordat het maar een paar keer optreedt/op is getreden. Ik zag iig een significante sprong in de zoeker op he moment dat ik de sluiterknop half indrukte. Ik krijg het nu ook niet meer gereproduceerd, dus het zal wel in mijn verbeelding spelen. Het was trouwens wel met de 70-200 op 200mm, dus dat de IS unit dan veder uit moet slaan zou dit kunnen verklaren.Arjan A schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:40:
30% is wel vrij absurd, en ik denk ook niet dat dat het geval is op de 28-135 lens.
Ik heb slechts één IS-exemplaar (24-105) en die werkt excellent. Als mijn afbeeldingen onscherp zijn, ligt het meestal aan een misfocus dan aan de IS.
Wellicht dat de IS op de 70-200 verder uitslaat in de 200, dat doet de mijne ook bij 105. In feite is dat volgens mij niet zo, maar is het effect dramatischer omdat je verder bent ingezoomd.
Fysieke winkels zijn lief. Probeer Cameraland.nl in Alkmaar de hoef eens.ralpje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:50:
Met andere woorden, jij verwoordt hier een beetje wat ik dacht vóór ik in dit draadje begon te posten, maar de meningen van de rest brengen me nu eigenlijk nog erger aan het twijfelen... Ik ga gewoon eens kijken of ik ze allebei eens uit kan proberen. Iemand die een winkel weet in Noord-Holland die die dingen allebei levert?
[Voor 8% gewijzigd door Ronald op 07-04-2007 10:54]
Weet ik, m'n flitser, tas en statief komen ook daarvandaan. En had gelijk al ff op de site gekeken, maar zowel de Sigma als de Tamron niet op voorraad daar (de Tamron zo te zien trouwens helemaal niet in het assortiment, of ik kijk met m'nRonald schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:52:
[...]
Fysieke winkels zijn lief. Probeer Cameraland.nl in Alkmaar de hoef eens.
Tegenwoordig hebben die trouwns ook best nette prijzen, dus een vent koopt dan ook bij ze.
[Voor 0% gewijzigd door ralpje op 07-04-2007 10:55. Reden: typo]
[Voor 19% gewijzigd door - J.W. - op 07-04-2007 11:14]
neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:46:
Een UWA op feestjes, ik weet niet, maar je ziet bijna niemand met een 10-22 of iets dergelijks rondlopen. Het is bijna allemaal de Sigma 15/2.8 fisheye in het geval van Canon of de 10.5 van Nikon. De reden waarom: vervormde koppen galore
Maar niet voor een 24-70L en een 135L met zonnekappen et alneographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:27:
Broekzakken zijn prima bergplaatsen
Past prima. Ik denk dat ik voor het clubwerk zelf wel uitkom met alleen de 15/2.8 fish en de 30/1.4
[Voor 84% gewijzigd door neographikal op 07-04-2007 12:36]
WTF!neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:31:
Ik stop er een 70-200/2.8IS in
http://www.yatta.nl/album...98/20070325-IMG-2362.html
Geen schijntje pijn en het zijn nog behoorlijk nette broeken ook. We Essentials, €20,- per stuk, ideale werkbroeken
[Voor 62% gewijzigd door Oxi op 07-04-2007 12:44]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
"Ben je gewoon blij me te zien of is dat je 70-200 in je broek?"neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:31:
Geen schijntje pijn en het zijn nog behoorlijk nette broeken ook. We Essentials, €20,- per stuk, ideale werkbroeken
Offtopic: wel ronduit asociale service daar. Ben er nu twee maal geweest; eerste maal perfect geholpen. Toen ik er gister heen ging met mijn vader werd a) mijn vader aangegaapt *poe poeh (z'n reactie)* b) verkocht ie geen 400D kit maar een 400D body met losse kitlens (geadverteerd als kit) c) Grijze import zonder vermelding.Ronald schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:52:
[...]
Fysieke winkels zijn lief. Probeer Cameraland.nl in Alkmaar de hoef eens.
Tegenwoordig hebben die trouwns ook best nette prijzen, dus een vent koopt dan ook bij ze.
[Voor 11% gewijzigd door Fairy op 07-04-2007 17:24]
Het verschil is dat Fairy eerst een slecht exemplaar te pakken had en jij een goede. Als zijn eerste exemplaar prima was geweest, dan hadden ze waarschijnlijk ook geen ander exemplaar gegeven. Ik zou ook niet alle verpakkingen los gaan trekken als iemand gewoon een goede lens te pakken heeft.neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:28:
Blub en bij mij weigerden ze datNu was m'n eerste Sigma meteen strak as hell, maar toch, niet echt leuk...
Nee ik had niet per definitie een slechte, ik had een demo die niet lekker was, maar vervolgens pakte hij er meteen 2 nieuwe bij om te testen welke het beste bij mijn body pastte, dit deden ze vaker.BugBoy schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:43:
[...]
Het verschil is dat Fairy eerst een slecht exemplaar te pakken had en jij een goede. Als zijn eerste exemplaar prima was geweest, dan hadden ze waarschijnlijk ook geen ander exemplaar gegeven. Ik zou ook niet alle verpakkingen los gaan trekken als iemand gewoon een goede lens te pakken heeft.
Voor mij was het ook al het 2e bezoek voor dit objectief. 1e keer ook geweest en niet tevreden. Toen die Sigma 14mm getest waar jullie de bedroevende samples van hebben gezien (zie eerder in het topic). Wel heel fair van ze om toen ook te zeggen van "Je gaat nu lekker naar huis, neem de samples mee en 'make up your mind' en beslis dan, niet nu kopen als je het niet zeker weet'.neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:28:
Blub en bij mij weigerden ze datNu was m'n eerste Sigma meteen strak as hell, maar toch, niet echt leuk...
[Voor 36% gewijzigd door Fairy op 07-04-2007 19:04]
Anoniem: 112352
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 07-04-2007 23:09]
Ik heb deze lens sinds een maand of 3 ook als vervanging van mijn kit lens. Hij is veel scherper dan de kit lens, licht sterker bij hetzelfde bereik. Snellere focus, stiller. En voor mij een voldoende bereik. Ben slechts 1 keer teruggestapt naar mijn kit lens en dat was voor de autorai, vanwege de 18mm ipv 28mm ( en dat kwam goed uit).Anoniem: 112352 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:08:
Ik ben aan het kijken voor een (tweedehands) lens met meer bereik dan mijn kitlens. De volgende drie lenzen had ik op het oog:
- EF 28-105 f/3.5-4.5 USM
Volgens een aantal reviews is deze lens het geld waard. Het gemiddelde cijfer ligt rond de 8. Toch vraag ik mij af of die 105mm niet iets te weinig zijn? Dit lijkt mij meer een semi-vervanging voor de kitlens.
[Voor 5% gewijzigd door silencedead op 08-04-2007 10:08]
[Voor 31% gewijzigd door YellowCube op 08-04-2007 10:51]
www.maartenlangelo.nl
[Voor 11% gewijzigd door Sponge op 08-04-2007 13:16. Reden: Clickable gemaakt voor grotere versie, handiger dan alleen RAW ;)]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details