Goed, even een vraag van mijn kant. Ik fotografeer nu met de bekende sigma 17-70 i.c.m 30d en ben hier op zich best tevreden over. Maar het lot wil dat ik vanaf dit jaar veel binnen ga fotograferen. Je moet hierbij denken aan party's (gala's), congressen, workshops, lezingen etc.
De sigma begint wel bij f2.8 maar gaat al snel naar de 3.2 en 4.5 toe. Ik zit er dus over te denken om deze lens te verkopen en een sigma 24-70 f2.8 macro ex te kopen. De reden hiervoor mag duidlijk zijn; F2.8 over het hele bereik en daardoor meer licht wat je opvangt en een snellere en accuratere focus in het donker (low light is niet echt goed bij de 17-70). Bovendien vind ik de ex gewoon mooi en lekker in de hand liggen
Maar goed nu dus mijn vraag, vinden jullie dit ook en is dit een goede keuze?
Is de ex ook iets scherper? Wil er uiteraard niet op achteruit gaan. Ik snap dat ik bereik verlies en ik snap ook dat een canon 24-70l beter is, maar ik heb alleen maar geld voor 1 niet te duur objectief. Voor een flitser ben ik aan het sparen en de eventuele andere gegadigden zijn:
-tamron 17-50f.28 (Ik houd niet zo van het gevoel van de tamron, geld dus hetzelfde voor de 28-75)
-sigma 18-50 f2.8 (is eigenlijk dezelfde lens qua buitenkant, maar schijnt minder sherp te zijn?
-sigma 20-40 f2.8 (kan ik weinig over vinden iemand ervaring?)
-sigma 24-60 f2.8 kan ik ook weinig over vinden.
@neographikal
Bedankt ten eerste, ik dacht dat op een 30d twee van de focuspunten als cross-sensor dienen als je een 2.8 lens hebt. Maar kan het mis hebben. Goed flitser dus
[Voor 6% gewijzigd door philippevk op 27-02-2007 00:33]