[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 49 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23
Hacku schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:26:
Drivers zijn erg complex, nVidia zei laatst dat hun drivers uit 20 miljoen regels code bestaat (dat is zoveel als Windows NT 4).
maar die 20 mln regels beslaan dan ook alle uitgebrachte chips vanaf de eerste Geforce dachtik?
Ati heeft ergens afgelopen jaar de DX8 reeks laten varen, dus hun driver(set) beslaat alle generaties sinds de R300...

een deel zal algemeen gebruikt kunnen worden, maar het lijkt me dat er voor nieuwe chips altijd weer aanvullende regels geschreven moeten worden.

de vlieger van "ati hoeft maar één driver te schrijven en nV twee, dus dat duurt langer" gaat daarom imo niet op...

[ Voor 19% gewijzigd door Puppetmaster op 30-01-2007 16:55 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 18:02
Saturnus schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:30:
Waarvan zeker 50% om 3DMark wat op te pimpen? :P
In ati drivers niet denk je ?

ik heb toch ook wel eens ''improved 3dmark performance'' zien staan in de release notes van catalyst drivers ?!

ik snap natuurlijk ook wel dat ieder model kaart z'n eigen stukje code nodig heeft...

maar het verschil tussen unified/non-unified is wel effe wat anders

misschien beslaan 10mln regels de code van de vorige kaarten, en de overige 10mln uitsluitend voor de g80

[ Voor 31% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-01-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
m277755 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:13:
[...]

Helaas is hardware in Nederland niet net zo duur in de VS. Het komt meestal neer op het dollarteken veranderen in een euroteken (en soms nog wat er bij)
NL? we leven in EU!
http://geizhals.at/eu/a222017.html
129euro en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 15:40
Dus samengevat: Nvidia heeft momenteel de beste kaart maar niet zo'n goede drivers voor een OS waar nog geen games voor bestaan, ATI van zijn kant heeft wel goede drivers maar helemaal nog geen kaart. Ik denk niet dat iemand hier iets tegen in te brengen heeft.
Maar zeg nu zelf; wat zou jij liever hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 06:21
aval0ne schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:12:
Dus samengevat: Nvidia heeft momenteel de beste kaart maar niet zo'n goede drivers voor een OS waar nog geen games voor bestaan, ATI van zijn kant heeft wel goede drivers maar helemaal nog geen kaart. Ik denk niet dat iemand hier iets tegen in te brengen heeft.
het tweede.. drivers zijn gratis.. kaarten niet ;) _/-\o_ en wat bedoel je met "waar nog geen games voor bestaan". Zover ik weet bestaan er tot nu toe nog geen spellen speciaal voor een OS. Op windows 2000 kan je ook prima gamen, maar de meeste zitten toch op XP ;)
me_mrtn schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:18:
[...]

Kuch, kuch, Halo 2 PC Edition en Shadowrun zijn toch wel degelijk Vista-only.
dat die games er nog niet zijn betekent niet dat er nog helemaal geen games voor vista zijn? Zover ik weet kan je de meeste games gewoon op Vista spelen hoor.

Wat nieuws over dat Crysis zogenaamd met ~60FPS op 2560x1600 zou spelen met 1 G80
Niet dus
offtopic:
k zeg niet dat ATi dit beter zou doen hoor.. k wil alleen dat bericht ontkrachtigen

[ Voor 47% gewijzigd door jimbojansen op 30-01-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
We weten ook niet hoe de R600 in Vista zal presteren tegenover XP aangezien ATI nog geen unified shader drivers heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
ik heb liever een snelle kaart met redelijke drivers, dan een ''langzame'' kaart (lees: de helft langzamer) met goeie drivers...of bedoel je dat niet ?....

het gaat hier toch alleen om de drivers van de g80 neem ik aan...want de overige ''normale nvidia-vista drivers zijn vrij goed.....?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-01-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
jimbojansen schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:14:
[...]

het tweede.. drivers zijn gratis.. kaarten niet ;) _/-\o_ en wat bedoel je met "waar nog geen games voor bestaan". Zover ik weet bestaan er tot nu toe nog geen spellen speciaal voor een OS. Op windows 2000 kan je ook prima gamen, maar de meeste zitten toch op XP ;)
Kuch, kuch, Halo 2 PC Edition en Shadowrun zijn toch wel degelijk Vista-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat gaat over de X1900GT hoor, niet over de X1950GT (was het maar waar).

Even voor de duidelijkheid:
X1900GT = 36 pixelpipes @ 90nm
X1950GT = 36 pixelpipes @ 80nm @ iets lagere speeds
(X1950Pro = 36 pixelpipes @ 80nm @ best wat hogere speeds)
jimbojansen schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:14:
Wat nieuws over dat Crysis zogenaamd met ~60FPS op 2560x1600 zou spelen met 1 G80
Niet dus
Het hoort eigenlijk gewoon in het [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 mate,
ik heb dat topic niet voor niets overgenomen van Hacku ;)

Maar mijn mond valt er wel van open, Oh my God! Dat is wel héél erg triest :o
* Jejking mompelt toch maar iets over drivers en een niet-final product :)

[ Voor 48% gewijzigd door Jejking op 30-01-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Jejking schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:23:
[...]

Mag ik vragen wat er niet duidelijk is aan mijn punt?

Die artikels (waarvan ik de links niet terug heb kunnen vinden) zeggen dat die games in OpenGL helemáál niet opstarten :/ . Dan heb ik inderdaad liever een driver die ten alle tijden werkt (niet dat nVidia dat kan aanbieden atm)
Het punt is, dat die mogelijkheid er niet was vanwege tijdgebrek, resourcegebrek or whatever. Niet bij ATI en niet bij nVidia. Dus moet je prioriteiten stellen als bedrijf. AMD heeft duidelijk gekozen om te gaan voor stabiliteit en goede performance in de meest populaire API, namelijk DX9/DX10 en beloofd dat OpenGL de komende paar maanden aan de beurt is. De kans is groot dat als AMD zich gefocussed had op OpenGL, dat de DX performance op een veel lager peil zou liggen dan nu het geval is. Dus dat heb je liever? Als bedrijf zou ik toch eerst kiezen voor de grote noemer en dat is DX.

Dat er helemaal geen OpenGL games willen opstarten volgens sommige reviewsites is natuurlijk meteen onzin als blijkt dat andere reviewsites dit wel kunnen (even de mindere performance ter zijde) zoals bv Driverheaven. Dan hebben de sites die het niet is gelukt toch iets fout gedaan.
Mr. Detonator schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:44:
[...]

Ati heeft ook nog geen ''unified-shader-driver''' uit hoeven te brengen...nvidia wel ?!
Als ik het goed heb zit het er waarschijnlijk al in gebakken. Het is zelfs zo dat ATI al een lange tijd bezig was met het developen van drivers voor R600 en dat bepaalde tweaks ook bleken te werken op de R5x0 serie, zie bv de OpenGL verbeteringen van het afgelopen jaar of bepaalde performance boosts voor DX games. Toen de R420 net uit was gekomen had ATI al vacatures op haar website staan die gingen over driverdevelopment voor de R600 op het gebied van DX en OpenGL. Dus die zijn al een tijd lang bezig. Ik kan me trouwens voorstellen dat AMD er voor kiest om de drivers voor de R600 gescheiden te houden van de drivers voor de R500 (en lager) generatie.
dan kun je natuurlijk pas gaan vergelijken he....de nvidia driver heeft iets van 20 miljoen code regels meen ik te hebben gelezen ergens...ik weet niet hoe het met de unified shader driver van ati zit ?
Ongetwijfeld heeft die net zo veel code. Maar de hoeveelheid code zegt niet zo veel. De performance is toch belangrijker? It's not the size of the boat, but the motion of the ocean.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De G80 is een goede kaart maar heeft echt geen optimale start gehad ondanks dat de NVIDIA PR en sommige posters ons dat wel willen laten geloven.

Issues:
- Transistor probleem
- Beep probleem
- Geen SLI support in VISTA ondanks NVIDIA's ruime ervaring hierin (en XP :? )
- Serieus probleem in m.n. Counterstrike dat pas enigzins definitief opgelost is in Januari 2007, drie maanden na launch.
- Driverproblemen ook in andere (belangrijke) DX9 games
- Controlpanel is imo inferieur aan ATI
- Driverupdatepolicy is imo inferieur aan ATI

Wel goed is natuurlijk:
- supersnelheid in DX9
- super IQ zonder shimmering (redelijke verassing)
- leverbaarheid bij launch
- kwaliteit van nvidia dat ze hun producten "op tijd" releasen

Afwachten:
- DX10 prestaties. IMO is dit de belangrijkste factor die over 1 a 1.5 jaar zal bepalen hoe de G80 beoordeeld wordt.

Uiteraard moeten we ook nog maar afwachten hoe de R600 het op deze punten gaat doen maar imo is de G80 niet zo onfeilbaar als sommigen ons willen laten doen geloven en kunnen we de echte conclusie pas trekken na de release van de R600 & de DX10 games.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Wanneer is de release van de eerste DX10 game? Wie weet dat zo? (En dan bedoel ik niet FSX)

Verder heb je gelijk HELP!!!

Edit: met dat control panel verhaal ben ik het niet eens trouwens. Als hij 1x goed staat ingesteld kan je alles vanaf de taakbalk doen, net zoals bij CCC.

[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 30-01-2007 18:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
RappieRappie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:46:

Edit: met dat control panel verhaal ben ik het niet eens trouwens. Als hij 1x goed staat ingesteld kan je alles vanaf de taakbalk doen,
klopt....zie het voor/nadeel ook niet van een snel/langzaam startend control panel...meestal stel ik dat één keer in...en daarna kom ik er bijna nooit meer...
CJ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:32:
[...]

. Ik kan me trouwens voorstellen dat AMD er voor kiest om de drivers voor de R600 gescheiden te houden van de drivers voor de R500 (en lager) generatie.
volgens mij is dat geen keus, maar kan het gewoon niet anders ?..... als het kon had nvidia ze ook wel in één pakketje geduwd neem ik aan ?
Help!!!! schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:43:

. IMO is dit de belangrijkste factor die over 1 a 1.5 jaar zal bepalen hoe de G80 beoordeeld wordt.

.
over 1 a 1.5 jaar zitten we misschien al bij de G90....sowieso de G81..

[ Voor 48% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-01-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 19:43
Is er eigenlijk wel een Vista Driver voor DX 8 kaarten ? Zo ver ik nu gezien hebt draait Vista nog op de meest knake Intel IGP's dus een Radeon 8500 zou het bv prima doen in Vista. Maar aangezien die meer supported zijn......

Die 8500's zijn in ieder geval veel sneller dan die IGP's van Intel. Ik denk dat hij nog wel aardig mee kan vs die nieuwe X700 IGP van ATi.

Maar hij heeft gewoon geen DX 9.0 features. Maar Die Intel IGP's kunnen dat als het goed is ook niet. Dus ik vraag me even af hoe dat zit.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als ik het over NVIDIA vs ATI controlpanel heb, dan bedoel ik niet het trayicon en haar functionaliteit maar juist het volledig geopende panel.

Het is mijn persoonlijke mening dat ATI haar panel een logischere, intuitievere, overzichtelijkere indeling en gebruikswijze heeft. Bij nvidia vindt ik het rommelig, niet coherent. Wat ik wel een nadeel van ATI vind is dat het CP een fixed grootte heeft en net te klein imo.

Dit is uiteraard niet de belangrijkste afweging bij een nieuwe graka maar alles telt mee imo. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Dit is uiteraard niet de belangrijkste afweging bij een nieuwe graka maar alles telt mee imo.
Tuurlijk telt alles mee, maar als er eenmaal een hardware kaart is uitgebracht kan je dat niet zomaar even snel verbeteren in tegenstelling tot de software matige kant (drivers)...
Hardware is een vaste waarde, met software c.q. drivers kan het altijd verbeterd worden, iets waar ATI zeer goed in is, vandaar mijn keuze voor ATI.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het volledig geopende panel gebruik ik maar 1x: na de installatie. En daarna doe ik alles vanuit de taakbalk. Met zowel ATi als Nv. Dus mij maakt het controlpanel helemaal niets uit. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Hier een HD-Flyover van de Crysis-benchmark: http://downloads.guru3d.c...c78647ab02eb16b25c1c32843 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Lijkt wel een fly over van BF2 . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Niet dus
offtopic:
k zeg niet dat ATi dit beter zou doen hoor.. k wil alleen dat bericht ontkrachtigen
Dat nieuws is nog steeds waar van die 60 fps op 2560*1600.
Aangezien dat fake benchmarks zijn omdat er staat G80 SLI terwijl een G80 SLI nog niet bestaat !
Mooie truc dus , maar jammer genoeg gefaald door die grote fout in hun bericht. _/-\o_
Toch zotjes hoe die ATI jongens daarin opgaan hé :9

Dit staat op Incrysis.com zelf wat een officiële site is van crysis en dus veel betrouwbaarder is.
En alles wat nu tezien is van Crysis is op CES2007 op HD resoluties (vanaf 1600*1200)
Is met een E6600 & 8800GTX & 2048RAM. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 30-01-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:43:
De G80 is een goede kaart maar heeft echt geen optimale start gehad ondanks dat de NVIDIA PR en sommige posters ons dat wel willen laten geloven.

Issues:
- Transistor probleem
- Beep probleem
- Geen SLI support in VISTA ondanks NVIDIA's ruime ervaring hierin (en XP :? )
- Serieus probleem in m.n. Counterstrike dat pas enigzins definitief opgelost is in Januari 2007, drie maanden na launch.
- Driverproblemen ook in andere (belangrijke) DX9 games
- Controlpanel is imo inferieur aan ATI
- Driverupdatepolicy is imo inferieur aan ATI

Wel goed is natuurlijk:
- supersnelheid in DX9
- super IQ zonder shimmering (redelijke verassing)
- leverbaarheid bij launch
- kwaliteit van nvidia dat ze hun producten "op tijd" releasen

Afwachten:
- DX10 prestaties. IMO is dit de belangrijkste factor die over 1 a 1.5 jaar zal bepalen hoe de G80 beoordeeld wordt.

Uiteraard moeten we ook nog maar afwachten hoe de R600 het op deze punten gaat doen maar imo is de G80 niet zo onfeilbaar als sommigen ons willen laten doen geloven en kunnen we de echte conclusie pas trekken na de release van de R600 & de DX10 games.
-Transistor probleem was al verholpen @ launch.
-Beep probleem ligt niet aan de videokaart maar aan het moederbord ;)
-Het probleem van Cs Source ligt aan Half Life 2 (Valve) en niet aan Nvidia ;)

*SLI support is negatief inderdaad , maar dan ook het enige en ook het feit dat Nvidia express geen betere drivers releasen omdat ze wachten op de release van de R600 :(
*Control panel.. vind ik overzichtelijk , maar oude was beter (sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:03
Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:49:
[...]

Aangezien dat fake benchmarks zijn omdat er staat G80 SLI terwijl een G80 SLI nog niet bestaat !
Mooie truc dus , maar jammer genoeg gefaald door die grote fout in hun bericht. _/-\o_

Dit staat op Incrysis.com zelf wat een officiële site is van crysis en dus veel betrouwbaarder is.
En alles wat nu tezien is van Crysis is op CES2007 op HD resoluties (vanaf 1600*1200)
Dat een driver nog niet public is wil absoluut niet zeggen dat deze niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wist al 99% zeker dat je zou reageren en wat je zou zeggen maar hier zijn we het oneens zie hieronder: :P
Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:54:
[...]

-Transistor probleem was al verholpen @ launch.
Ja het was opgelost maar toch geeft het geen lekker gevoel. Veel mensen hebben er toch over zitten stressen wat logisch is met een kaart van EUR 5a600 En is dit geen kenmerk van een overhaaste launch met te weinig testwerk?
Raar toch dat het issue wat het gevolg was van die foute transistor pas aan het licht kwam in de handen van reviewers.
-Beep probleem ligt niet aan de videokaart maar aan het moederbord ;)
Het meest recente verhaal wat ik gehoord heb is dat het mobo de power te snel afsnijdt naar de videokaart. Althans, naar de smaak van de G80 dan. Is dat een fout van het mobo terwijl alle andere kaarten ever produced dit niet hebben :?
Wat mij betreft niet en ook dit gaf kopers geen lekker gevoel. Een flink aantal van hen die ik heb gevolgd zijn in de weer geweest met RMA oid en tot nu toe heb ik geen formeel statement van nvidia gezien. Sterker toen ik ze mailde wisten ze nergens van terwijl EVGA me aangaf dat ze samen met nvidia het probleem aan het uitzoeken waren.....
Ook hier weer raar dat dit pas aan het licht kwam toen de kaart al in retail was. Gezien de hoeveelheid mensen die dit issue ook gereport hebben zowel hier op tweakers als op andere fora had dit met een beetje testen aan het licht kunnen komen en vermeldt in de launchgegevens.
-Het probleem van Cs Source ligt aan Half Life 2 (Valve) en niet aan Nvidia ;)
In mijn beleving licht dit echt niet alleen aan Valve. Als een fabrikant als nvidia of ati een highend kaart released verwacht ik dat het goed werkt met alle belangrijke spellen. Hier ligt imo absoluut ook verantwoording bij NVIDIA.
Wat enigzins mitigerend had kunnen werken was het aangeven bij de launch dat dit spel nog niet goed werkt. Veel mensen hebben echt behoorlijk zitten balen hiervan.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 10:44

Krizzie

Progressive Music \o/

[...]

Waarom zou G80 SLI niet bestaan? :? Misschien niet voor het open publiek, maar ik weet bijna zeker dat ze er toch wel mee bezig zullen zijn.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zou het wel raar vinden als Crysis BV beter loopt op een G80 kaart dan een spel als Obilivion (Ik noem maar wat. Want 60 FPS op die 2560 Reso loopt wel er goed voor een next gen spel. Of ligt dat aan mij ? Als ik met niet vergis hebben we met de eerste DX 9.0 games min of meer moeten wachten tot de 2e generatie DX 9.0 kaarten om alles op max settings + 1600-1200 te draaien. ( heb het niet over AA en AF ). De vraag is ook of die Crysis met AA en AF is getest. Want de laatste DX 9.0 games draaien niet helemaal soepel op 2560 reso met 6-4x AA en 16x HQ AF. En dan heb ik het over FPS Drops naar 20 FPS. En een gemiddelde van onder de 60.

Maar het kan aan mij liggen :) Maar ik moet ook zeggen dat dat filmpje er goed uit zag en erg soepel leek te lopen. De vraag is wel op welke settings dat was.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 31-01-2007 09:23 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
Heeft iemand een idee waar ik een originele ATI koeler kan kopen? Het gaat om de X1900 koeler.
Op de ATI site is er helaas niets over te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Deniax schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:45:
Heeft iemand een idee waar ik een originele ATI koeler kan kopen? Het gaat om de X1900 koeler.
Op de ATI site is er helaas niets over te vinden :(
Zijn niet te koop. Of je moet er 2e hands aan zien te komen. Anders is het een geval van RMA. Bij de 9800 Pro kaarten was er ook een serie met slechte coolers. Winkeliers konden toen wel de coolers krijgen om de defecte te vervangen. Je kunt ze denk ik alleen maar via AMD krijgen. Maar weet niet of ze dat zo maar doen. Het is dat ik me X1900 XTX met orginele cooler wil verkopen anders had je em wel mogen overnemen. Maar zet je vraag op V&A neer. Er zullen vast wel mensen zijn die er een hebben en willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Review: GeGube X1950 Pro Champion:

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/GeCube/X1950Pro_Champion/images/card1.jpg

http://www.techpowerup.com/reviews/GeCube/X1950Pro_Champion/
Value and Conclusion

* The Gecube X1950 Pro FZ Cool Champion Edition costs about $280. This is a $30 premium over a regular X1950 Pro with 512 MB GDDR3.

* Huge overclocking potential
* Good performance
* Unique TEC Cooling

* Loud fan
* High power consumption

9.1 The Radeon X1950 Pro series is a great choice for people who do not want to spend too much money at this time, yet they want a card that can run all games at acceptable settings. In our testing we saw that the GeCube X1950 Pro could run everything we threw at it, even at 1600x1200 with 4xAA and 16xAF. So it is safe to say that this card will last you far into 2007, until it is more clear what's happening with Vista, DirectX 10 and Shader Model 4.0.
The TEC FZ Cool cooling of Gecube's card works well, but tends to make the card a bit noisy because it uses two fans. Unfortunately only one fan is temperature controlled, the other fan is running at constant speed. Since there is no overclocking tool that works with the X1950 Pro at this time you are limited to using CCC overclocks or BIOS editing. With CCC you can pretty much max. out the available clock range which makes this a simple thing to overclock if you just want to set a clock and be done with it.
The price premium of $30 over a regular 512 MB X1950 Pro that you pay for the TEC module is justified if you are willing to trade a bit more fan noise for huge overclocking potential.
Leuk voor de overclocker. Niet alles is er uit gehaald wat er nog geen oc tools zouden zijn voor de X1950 Pro. Dus zit je aan de max van CCC. Stroomverbruik was hoog. 236 watt tov 229 watt van een X1900 XTX ( total system power Athlon FX-60 ). Dit komt door de TEC die gebruikt wordt om de core extra cool te houden. als stroom verbruik je niets boeit is dit zeker een aanrader. voor 30$ meer heb je deze champion edition ipv de normale X1950 Pro.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 31-01-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog eventjes terugkomende op de ATi Radeon X1950GT...

Ik hoop dat Club3D deze kaart ook uit gaat brengen met een Arctic Accelero X2 erop. Weet iemand toevallig iets van de plannen van Club3D? Echt, dat overklokpotentieel gaat echt goed worden denk ik.

Nu nog wachten op een paar échte reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
Astennu schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:02:
[...]

Zijn niet te koop. Of je moet er 2e hands aan zien te komen. Anders is het een geval van RMA. Bij de 9800 Pro kaarten was er ook een serie met slechte coolers. Winkeliers konden toen wel de coolers krijgen om de defecte te vervangen. Je kunt ze denk ik alleen maar via AMD krijgen. Maar weet niet of ze dat zo maar doen. Het is dat ik me X1900 XTX met orginele cooler wil verkopen anders had je em wel mogen overnemen. Maar zet je vraag op V&A neer. Er zullen vast wel mensen zijn die er een hebben en willen verkopen.
Hmm, toch maar even op V&A neerzetten, iig bedankt :)
Mijn kaart is overigens kapot, maar om het terug te sturen heb ik de originele koeler nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Een paar zoethoudertjes...

Preview X1950GT #1
Thus,Today we published preview of video card radeon x1950 GT, which are prepared in the local stores.we Immediately note the price: it is equal to $130-140. Video card geForce 7900 GS costs there $166, and this is important to know for comparison of two graphic products.

we examined two video card radeon x1950 GT using different cooling systems. Frequencies of video card are equal to 500/1200 MHz, it are equipped with 256 mb of memory type GDDR- E with the access time 1.4 ns from the production hynix, the word length of the memory system bus is equal to 256 bits.
Dit was van 16-01... die preview van Colorful was van 21-01. Ik ben benieuwd of de eerste shipments dan met 1.4ns en de latere shipments allemaal met 1.1ns zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Jejking schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:44:
Ik hoop dat Club3D deze kaart ook uit gaat brengen met een Arctic Accelero X2 erop. Weet iemand toevallig iets van de plannen van Club3D? Echt, dat overklokpotentieel gaat echt goed worden denk ik.
De X1950GT is bedoeld als een wat meer budget-minded kaart, het zou mij niet logisch lijken om daar meteen een duurdere koeler op te rammen als Club3D zijnde... Maar nu worden er wel meer lompe dingen gedaan (2x RV570 op 1 PCB... tja.... nuttig is anders, vet is het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Deniax schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:49:
[...]
Hmm, toch maar even op V&A neerzetten, iig bedankt :)
Mijn kaart is overigens kapot, maar om het terug te sturen heb ik de originele koeler nodig.
Dat is dan ook de rede dat ik die originele cooler altijd bewaar. Of als ik de kaart verkoop. Dan zet in de originele cooler er altijd weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben benieuwd naar het stroom verbruik van de 1950GT, als die nu een flink stuk lager is dan van de 1950pro vind ik het een heel intressante kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:16:
Ik ben benieuwd naar het stroom verbruik van de 1950GT, als die nu een flink stuk lager is dan van de 1950pro vind ik het een heel intressante kaart :)
Ga daar maar niet van uit. Het is gewoon een lager geclockte X1950 Pro. En ik denk dat de core ongeveer hetzelfde zal zijn. En ik neem aan dat het voltage ook gelijk blijft. Vooral op dat laatste is veel te winnen. 0.1v minder bij mijn X1900 is iets van 20 watt. Alleen je core moet dan nog wel stabiel blijven. Als je hogere clocks wilt helpt het verhogen van voltage ook. Bij mijn X1900 is het zo dat minder volt iets stabieler is omdat de kaart met het hogere voltage gewoon erg warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
kijk ff een paar pagina's terug en denk eens na voor je zulke opmerkingen er tussendoor gooit.
ook dat vet gedrukte "kijk eens hoe goed een 8800 is in crysis" is niet iets voor in dit topic....

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Uitgebreide Vista driver vergelijking op PC Perspective met een voorspelbare uitkomst:

http://www.pcper.com/article.php?aid=354

En willen de trolls graag uit dit topic verdwijnen (zie topicregels)? You know who you are.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/303/000303771.jpg

512mb 1950GT ?
Ik las toch ergens dat er alleen 256mb versies kwamen?

http://www.pcpop.com/doc/0/174/174349.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
hjs schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:17:
512mb 1950GT ?

Echt waar! is al listed: 145eu
http://geizhals.at/deutschland/a237118.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:09:
Uitgebreide Vista driver vergelijking op PC Perspective met een voorspelbare uitkomst:

En willen de trolls graag uit dit topic verdwijnen (zie topicregels)? You know who you are.
Idd nu kun je ook mooi zien dat de X19xx een stuk sneller is dan de 79xx serie. En bij ATi bijna geen verschil tussen Vista en XP op CF na dan. Bij nVidia duidelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:28:
[...]

Idd nu kun je ook mooi zien dat de X19xx een stuk sneller is dan de 79xx serie. En bij ATi bijna geen verschil tussen Vista en XP op CF na dan. Bij nVidia duidelijk verschil.
Let ook op naar welke grafieken je kijkt, er staat nl een CF setup tussen, logisch dat die sneller is dan een GF7 ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:33:
[...]

Let ook op naar welke grafieken je kijkt, er staat nl een CF setup tussen, logisch dat die sneller is dan een GF7 ;)
Duh ik kijk naar de X1950 non CF. en dan zie ik dat hij zowel in XP als Vista sneller is als de 7900 GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puppetmaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:42:
[...]

kijk ff een paar pagina's terug en denk eens na voor je zulke opmerkingen er tussendoor gooit.
ook dat vet gedrukte "kijk eens hoe goed een 8800 is in crysis" is niet iets voor in dit topic....
Hier valt over "reële nvidia dingen gewoon niet te discusieren t.o.v ATI"
En dat vind ik een enorme flop. :X. 5 ATIbril tegen 1 gewone bril kan en gaat nooit op.
En sst.. iedereen , het enige wat de mensen die op een R600 wachten tedoen hebben is de
G80 serie de grond in trappen. Nog veel plezier de volgende 2 maanden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61946

Anoniem: 162692 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:58:
[...]

En dat vind ik een enorme flop. :X. 5 ATIbril tegen 1 gewone bril kan en gaat nooit op.
En sst.. iedereen , het enige wat de mensen die op een R600 wachten tedoen hebben is de
CJ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
[...]

ik trap niemand de grond in, maar dit is dan ook een Ati nieuwsdiscussie topic. niet al het Ati nieuws hoeft door de nV aanhangers gecounterd te worden met dingen als: de R600 is veel te laat en G80/1 is toch veel beter. of ATi-fanboys dit en dat... :z
dat soort opmerkingen lokken alleen maar flames uit en maken dit topic er niet leuker op.
vooral voor mensen als ik die meer lezen dan typen, is het erg irritant om in een Ati-nieuwsdiscussietopic, door de pagina's van PRO's en CONS van de G80 te ploegen om het Ati-nieuws te vinden...

ben verder geen merkaanhanger en heb beide meermaals gehad, gaat me er gewoon om dat dit topic niet voor zulke dingen bedoelt is.

@goofer: Nuff said! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Degenen die het ATi nieuws brengen vergelijken anders zelf ook alles met nVidia.

Ik heb net even teruggelezen vanaf pagina 2, maar dit hele topic is 1 grote flamewar (geworden).

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 31-01-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

[...]

Jij wou zeggen dat je een 'gewone' bril op hebt? :) Die glazen van jou zijn zo groen daar kan je niet eens meer doorheen kijken. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
RappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:39:
Degenen die het ATi nieuws brengen vergelijken anders zelf ook alles met nVidia.
tuurlijk moet alles een referentie hebben, maar je kunt vergelijken en trollen. dat laatste gebeurt hier meer en meer... :(
Ik heb net even teruggelezen vanaf pagina 2, maar dit hele topic is 1 grote flamewar (geworden).
er zijn veel betere tijden geweest idd, erg jammer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:40:
[...]

Jij wou zeggen dat je een 'gewone' bril op hebt? :) Die glazen van jou zijn zo groen daar kan je niet eens meer doorheen kijken. :) ;)
zo groen = donkergroen = AMD ;)
Tjah, in het nVidia topic is het niet veel beter. Persoonlijk vind ik dit grappig, flamen om een stukje elektronica. Ikzelf blijf lekker neutraal, ik heb nog een leven enzo ;)

[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 31-01-2007 17:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
In dit topic zitten sowieso meer ATI fans dan anders, dus als iemand daar problemen mee heeft: [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:40:
[...]

Kijk , dit is mijn laatste post 'ivm G80 vs R600 rond flamen volgens jullie.' als ik hier iets zal replyen.. wat ik zeker nog zal doen dan zal ik het over ATI laten gaan t.o.v van de referentie. ;) Speciaal omdat jullie het vragen.
Ik koop hetgeen dat het beste ligt op de markt en de beste prestatie bied. Dus zou de R600 50% beter zijn dan mijn 8800GTX dan zou ik zonder twijfel die kaart gaan halen. Binnen twee jaar koop ik een nieuwe kaart , welke het word ATI of Nvidia dat zal ervan afhangen welke van beide de beste kaart heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 31-01-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nou, ik hoop dat iedereen elkaar gewoon respecteert, zich niet te druk maakt om een videokaart (for crying out loud) en niet anderen uitlokt tot uitspraken die weer kunnen leiden tot een flame.

Reageer gewoon on-topic en lees anders dit topic niet als je niet tegen mensen kan die alles door een rood(-groene) bril zien. En lees het nVidia topic niet als je niet tegen donkergroene lichtgroene ;) fans kan. Of zoek een andere hobby.

Dan komt het vast wel goed.

Chill.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 31-01-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149755

Astennu schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:36:
[...]

Ga daar maar niet van uit. Het is gewoon een lager geclockte X1950 Pro. En ik denk dat de core ongeveer hetzelfde zal zijn. En ik neem aan dat het voltage ook gelijk blijft. Vooral op dat laatste is veel te winnen. 0.1v minder bij mijn X1900 is iets van 20 watt. Alleen je core moet dan nog wel stabiel blijven. Als je hogere clocks wilt helpt het verhogen van voltage ook. Bij mijn X1900 is het zo dat minder volt iets stabieler is omdat de kaart met het hogere voltage gewoon erg warm wordt.
Er zijn dus twee mogelijkheden:
1. De core is op dezelfde spanning
2. De core is met een lagere spanning.

Gevolg mogelijkheid 1;
Als de core hetzelfde is als de X1950pro met dezelfde spanning, dan zal de X1950GT ook dezelfde snelheid (overgeklokt) kunnen halen als de X1950pro. (mits de geheugenchips sneller zijn dan 1.4ns) Ik geloof al lang niet meer in slecht core's die veel minder klokken met dezelfde omstandigheden. De productieprocessen zijn tegenwoordig dermate geoptimaliseert dat core's "goed" of "kapot" zijn. Als de yields meer dan 80-90% bedragen is het testen en uitzoeken van "matige" tussen de "kapotte" core's niet rendabel. Zie de X1600pro, halen allemaal X1600XT core-snelheid met dezelfde spanning.

Gevolg mogelijkheid 2;
Zoals jij al aangaf wordt de energiegebruik drastisch minder. Hierdoor zal de X1950GT in tegenstelling tot de X1650XT wel een betere prestatie/Watt leveren t.o.v. X1950pro.
Een voltmod kan vooralsnog zorgen voor X1950pro snelheid. 8)

Conclusie
Mogelijkheid 1 of 2, X1950GT wordt voor de tweaker een betere koop dan X1950pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mits de PCB hetzelfde is. Als de X1950 GT een nieuwe core zou krijgen zal de X1950 Pro het later ook wel krijgen. Echter denk ik dat door beter geheugen op de Pro en misschien ook beter PCB ? de Pro wel verder komt. En als het goed is zijn de voltages van de X1950 Pro ook instelbaar dus geen v-mod nodig :) alleen de tools moeten nog aangepast worden op de X1950 Pro kaarten.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 31-01-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Schijnbaar is dit toch weer nodig aangezien niet iedereen dit blijkbaar gelezen heeft:

TOPIC REGELS
Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!

Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic.

Wat is absoluut NOT DONE in dit topic?
  • "ATi sux, nVidia rox / nVidia sux, ATi rox!" uitlatingen. Wil je flamen/trollen... doe dat dan ergens anders.
  • Basic vragen zoals "Welke kaart kan ik het beste kopen?", "Heb ik een nieuwe voeding nodig voor m'n X1800XT?", "Kan ik mijn X800GTO2 modden naar een X850XT PE?", "Klopt mijn 3DMark score wel?". "Hoe kan ik HDR + AA activeren in games?". "Welke tool moet ik gebruiken om te overclocken?". "Werkt CrossFire op een SLi mobo?". Gebruik de search. Dit soort vragen zijn al -tig keer voorbij gekomen, zowel in dit topic als in andere topics. Of kijk in de second post.
  • Continue melden dat een kaart niet beschikbaar is. Het melden in dit topic HELPT de beschikbaarheid NIET verbeteren. En na 1x weten we het wel. Wacht gewoon, check de pricewatch, bel wat winkels, eet wat uit je neus... maar meldt het hier niet aangezien de discussiewaarde nihil is en niets bij draagt aan dit topic!
  • Probeer mensen niet continue te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk, en ik heb geen zin in klaagmailtjes van topiclezers in in mijn mailbox. Voor degenen die toch willen klagen over het gedrag van bepaalde posters... Trek aan de bel bij een mod!
  • Offtopic gaan. Dit topic is bedoelt om elkaar op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes op ATi gebied.
  • Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
  • Dit is geen nVidia topic. Vergelijkingen maken is ok, maar ga niet -tig posts vertellen hoe goed/slecht een nV kaart is. Na 1x weten we het wel.

Snap je bepaalde woorden niet?
- http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Flaming
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29

En als laatste wil ik nog even reageren op de mensen die vinden dat er nu te veel nadruk op de drivers gelegd wordt. Wake up! Dit topic is een Nieuwsdiscussie-topic. En de Vista drivers zijn nu eenmaal nieuws! Want Vista is nieuw! En de Vista drivers van zowel AMD als nVidia zijn nieuw! Dus allemaal nieuws! Dat het NU een hot topic is, is dus helemaal niet vreemd en is hier meer dan welkom. Het waait vanzelf wel weer over en dan is er weer ander nieuws om over te discussieren. Vind je dat niet prettig? Zoek dan aub een ander topic om om je gal te spuwen.

En als afsluiter nog een nieuwtje. Ruby heeft een tweelingzus/jonger zusje Jade. Ruby... is natuurlijk robijnkleurig... dus rood... En Jade... tja... jade... die is dus meer groenig...

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 31-01-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

De X1950GT is idd een zeer mooie kaart voor midrange, ook als je niet overclocked. Als de 1.1 ns versie uitkomt is het een goedkope tweakkaart. Er zit op X1950pro toch meestal 1.2 of 1.4 ns geheugen of niet?
Ik heb nog niks over een AGP variant gevonden, zou wel leuk zijn als die ook nog komt.

Ik denk dat je met deze DX9 kaarten nog veel plezier kan hebben, ook omdat het investeren in DX10 best wat kosten met zich meebrengt. Op dit moment is een G80 gewoon geen midrange of semi-highend optie want die zijn te duur en nog niet nodig eigenlijk. Maar zeker geen slechte investering voor de toekomst.

Je kunt altijd commentaar op produkt lanceringen hebben, commentaar is altijd makkelijk :Y)
Ze maken allemaal fouten, de ene keer erg onverwachts dan weer overhaast en soms ook een fout die blijft knagen.
Zelf denk ik ook dat nVida de G80 te vroeg heeft uitgebracht, voor de comsument eigenlijk een beetje nadelig vanwege fouten en driver issues, source engine issues (komop hoe oud is die engine nu??). Dus een erg commerciele release is het geweest. Das wel jammer.

Mss is het dan beter dat AMD wel op vista drivers vooruit loopt maar geen overhaaste launch wil en dus waarschijnlijk ook veel minder issues zal hebben in het begin.
Ook kun je zeggen leuk dat nVidia al een nieuwe generatie gpu op de plank gooit en dat we weer iets leuks hebben om mee te spelen. B-) alleennog niet in DX10 :P

edit
Eigenlijk is alles wat met DX10 en vista graphics te maken heeft nieuws (zeker drivers/prestatie), want dat OS wordt of we het willen of niet ons nieuwe game OS.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 31-01-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:17:
De X1950GT is idd een zeer mooie kaart voor midrange, ook als je niet overclocked. Als de 1.1 ns versie uitkomt is het een goedkope tweakkaart. Er zit op X1950pro toch meestal 1.2 of 1.4 ns geheugen of niet?
Ik heb nog niks over een AGP variant gevonden, zou wel leuk zijn als die ook nog komt.

Ik denk dat je met deze DX9 kaarten nog veel plezier kan hebben, ook omdat het investeren in DX10 best wat kosten met zich meebrengt. Op dit moment is een G80 gewoon geen midrange of semi-highend optie want die zijn te duur en nog niet nodig eigenlijk. Maar zeker geen slechte investering voor de toekomst.

Je kunt altijd commentaar op produkt lanceringen hebben, commentaar is altijd makkelijk :Y)
Ze maken allemaal fouten, de ene keer erg onverwachts dan weer overhaast en soms ook een fout die blijft knagen.
Zelf denk ik ook dat nVida de G80 te vroeg heeft uitgebracht, voor de comsument eigenlijk een beetje nadelig vanwege fouten en driver issues, source engine issues (komop hoe oud is die engine nu??). Dus een erg commerciele release is het geweest. Das wel jammer.

Mss is het dan beter dat AMD wel op vista drivers vooruit loopt maar geen overhaaste launch wil en dus waarschijnlijk ook veel minder issues zal hebben in het begin.
Ook kun je zeggen leuk dat nVidia al een nieuwe generatie gpu op de plank gooit en dat we weer iets leuks hebben om mee te spelen. B-) alleennog niet in DX10 :P

edit
Eigenlijk is alles wat met DX10 en vista graphics te maken heeft nieuws (zeker drivers/prestatie), want dat OS wordt of we het willen of niet ons nieuwe game OS.
De G80 is op tijd uitgebracht , en de kaart is geworden wat ze moest worden.
Vista drivers inderdaad , die zijn er ook voor ATI en Nvidia. Op ATI loopt alles heel goed omdat ze nog niet met een nieuwe unified architectuur te maken hebben in hun drivers. Ik vind het dan ook een beetje scheef om nu rond nvidia te zeggen dat de drivers niet optimaal zijn om de gewone vista drivers van ATI dan weer goed zijn , wat ook waar is. Je zou infeite de drivers van de R600 & G80 moeten vergelijken.
Misschien heeft de R600 wel onderling dezelfde problemen in deze games?
Maar dat is puur gokken , de toekomst zal hier meer over zeggen.
Nvidia 100.54 op een 8800GTX is de drop niet zo erg groot t.o.v XP'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Help!!!! schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:59:
Raar toch dat het issue wat het gevolg was van die foute transistor pas aan het licht kwam in de handen van reviewers.
Het issues werd niet door reviewers ontdekt maar toevallig door een bedrijf uit Nederland waar een technisch persoon zit die alle producten altijd heel erg grondig test. Toen is het probleem aan het licht gekomen en door nVidia gereproduceerd en is er direct voor een oplossing gezorgd. Helaas was dit ook op het tijdstip dat de pers ook de eerste exemplaren in handen gedrukt kregen. Die zijn toen teruggeroepen, aanwezige voorraad gerepareerd, en bij launch was alles ok.

Enhh... dit was een erg late call, maar zulke dingen gebeuren helaas meer dan je denkt, zowel bij nvidia als bij ati, etc. Maar als het product nog niet in de verschillende warehouses ligt dan merkt niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat klopt dan gedeeltelijk ook wel weer. Je zou idd R580/570 tegen G71 moeten vergelijken net zoals de unfied kaarten tegen elkaar. Maar ook kun je kijken wat ze allemaal presteren in DX9. Wel is op dit moment X1950XT(X) het beste van ATi dus je hebt niks anders om naar te kijken.

Vergeet ook niet dat R580 --> R600 veel dichter bij elkaar ligt kwa architectuur dan G71 --> G80 en dat zal zeker te zien zijn in drivers en prestatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Source schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:32:
[...]

Het issues werd niet door reviewers ontdekt maar toevallig door een bedrijf uit Nederland waar een technisch persoon zit die alle producten altijd heel erg grondig test. Toen is het probleem aan het licht gekomen en door nVidia gereproduceerd en is er direct voor een oplossing gezorgd. Helaas was dit ook op het tijdstip dat de pers ook de eerste exemplaren in handen gedrukt kregen. Die zijn toen teruggeroepen, aanwezige voorraad gerepareerd, en bij launch was alles ok.

Enhh... dit was een erg late call, maar zulke dingen gebeuren helaas meer dan je denkt, zowel bij nvidia als bij ati, etc. Maar als het product nog niet in de verschillende warehouses ligt dan merkt niemand het.
Oh dat wist ik niet. Feit blijft dat het bij nvidia zelf niet opgemerkt is.

Voor alle duidelijkheid, volgensmij heb ik niet gesuggereerd en is het niet mijn bedoeling geweest te suggereren dat dit alleen bij nvidia gebeurt / kan gebeuren.
Nvidia heeft het op zich ook netjes afgehandeld maar mensen waren er toch niet gerust op en gingen checken of hun transistor wel vervangen was. Kopers hebben toch stress gehad hiervan bij hun dure kaart.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

hjs schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:17:
[afbeelding]

512mb 1950GT ?

sjoo dat is wel een heerlijk klein PCB formaatje voor een 256Bit GDDR3 ATi kaart :) ik denk dat die X1950 GT 512MB GDDR3 goed in zal slaan :)

de performance verschil tussen de 256MB versie zal niet zo veel meer zijn, althans dat was met de X1950 pro ook het geval heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dus in de volgende ATi demo komen we Jade tegen ? :) misschien is die nog wel leuker dan Ruby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jade is zeker leuker dan Ruby.
Nou ja mijn Jade dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:10:
Laatste geruchten zeggen dat de eerste benchmarks op 8-9 Maart verschijnen en dus niet tijdens Cebit. Dus 28 Februari krijgen de reviewers de eerste R600 samples, 8-9 Maart zou dan de NDA aflopen en de eerste reviews verschijnen.

AMD schijnt niet te veel te verwachten van de G81. Dat heeft iets te maken met de schaalbaarheid van de streamprocessors. Dit zou maar tot zo'n 1.5Ghz willen gaan (heeft nV ook zelf aangegeven). Een dieshrink zou alleen de core snelheid veel verder opvoeren. En daarnaast zou AMD een 65nm versie van de R600, de R680, voor september hebben gepland met 2GB mem en een hele hoge coresnelheid (2Ghz wordt genoemd).

R600 schijnt op dit moment beland te zijn bij de A15 revisie. Deze draait succesvol op 1Ghz. Voor de massaproductie verwacht VR-Zone dat dit nog steeds de A12 revisie zal zijn. Deze draait volgens hen op 750Mhz core en 1.1Ghz mem voor de XTX en 600Mhz core en 900Mhz mem voor de XT. Een maand later zou de 1Ghz versie uit kunnen komen. De XTX is de versie die 5-10% sneller zou zijn dan de G80. De A15 zou zo'n 40% sneller zijn en gelanceerd kunnen worden als X2850.

Let wel op het sleutelwoordje: GERUCHTEN
Ik heb nieuwe info ;) Launch event is 12 - 13 maart, vlak voor cebit. Echter gaan ze geen benchmarks vrijgeven, want het NDA zal pas twee weken later vervallen. Eind maart dus. Let op, dat laatste is nog niet zeker, ze doen erg vaag daar bij ATi (AMD). Kan dus zijn dat ze het NDA nog naar voren schuiven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Ik heb nieuwe info ;) Launch event is 12 - 13 maart, vlak voor cebit. Echter gaan ze geen benchmarks vrijgeven, want het NDA zal pas twee weken later vervallen. Eind maart dus. Let op, dat laatste is nog niet zeker, ze doen erg vaag daar bij ATi (AMD). Kan dus zijn dat ze het NDA nog naar voren schuiven.
Mooie bak als het wel klopt. Het duurt echt veel te lang. En als die eerste versie ( XTX ) maar 750 MHz loopt en niet de bedoelde 1 GHz is het helemaal mooi kun je nog lager wachten. Ik hoop dat en denk dat die XTX gewoon de 1 GHz versie zal zijn. Of willen ze later nog een XTX2 aan het lijstje toevoegen ? Lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Aangezien het nu weer opgeschoven is vraag ik me af of ze die A12 versie niet achterwege laten?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:32:
Aangezien het nu weer opgeschoven is vraag ik me af of ze die A12 versie niet achterwege laten?
Lijkt me wel erg verstandig. Kunnen ze wel uitbrengen in de vorm van de XL of zo. Hebben ze toen bijn de X1800 serie ook gedaan. Ik wil in ieder geval wel de snelste versie hebben. Dus in dit geval de 1 GHz versie met de A15 core.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 01-02-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
hmmm, misschien vonden ze die 5-10% toch te weinig gezien nV al rap met een antwoord zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Puppetmaster schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:51:
hmmm, misschien vonden ze die 5-10% toch te weinig gezien nV al rap met een antwoord zal komen?
Nja wat CJ ook al zij de vraag is of die G81 wel zo veel sneller wordt. Hij gaat minder stroom verbruiken maar de Shader units van de G80 zouden niet veel sneller kunnen dan 1500 MHz. Of ze moeten die dingen helemaal gaan ombouwen. En ik denk niet dat ze dat gaan doen. Aangezien die dingen helemaal met de hand ontworpen zijn om juist die snelheden te halen. En daar dus ook het meeste tijd in zit. De G81 zal waarschijnlijk wel wat hogere clocks krijgen maar je moet er misschien niet te veel van verwachten. Ik denk dat hij aardig gelijk gaat scoren met de X2800 XTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144489

Ben ik de enige die met de Catalyst 7.1 drivers random screen flicker heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:07:
[...]

Nja wat CJ ook al zij de vraag is of die G81 wel zo veel sneller wordt. Hij gaat minder stroom verbruiken maar de Shader units van de G80 zouden niet veel sneller kunnen dan 1500 MHz. Of ze moeten die dingen helemaal gaan ombouwen. En ik denk niet dat ze dat gaan doen. Aangezien die dingen helemaal met de hand ontworpen zijn om juist die snelheden te halen. En daar dus ook het meeste tijd in zit. De G81 zal waarschijnlijk wel wat hogere clocks krijgen maar je moet er misschien niet te veel van verwachten. Ik denk dat hij aardig gelijk gaat scoren met de X2800 XTX.
1500MHz shaders is nog steeds 750MHz core, ruimte genoeg dus.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:23:
[...]

1500MHz shaders is nog steeds 750MHz core, ruimte genoeg dus.
Nope.

GF8800GTX: 575Mhz core - 1350Mhz shaders (core * 2 + 200)
GF8800GTS: 500Mhz core - 1200Mhz shaders (core * 2 + 200)

Als het op 750Mhz core zou lopen, dan lopen de shaders op 1700Mhz. Wil je de shaders op 1500Mhz laten lopen, dan loopt de core op 650Mhz, dus 75Mhz sneller dan de 8800GTX.

Maar goed, dit is wel heel erg simpel gezegd. Misschien kan nVidia de core onafhankelijk hoger klokken, maar of het nut heeft is nog maar de vraag. De shadersnelheid beinvloed namelijk de prestaties van de G80 meer dan de core snelheid. Daarom is de coresnelheid ook veel lager dan de shaders. Als de shaders niet zo hoog geklokt waren, dan presteerde de G80 niet veel beter dan een 32 pipes G71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:43:
[...]

Nope.

Als het op 750Mhz core zou lopen, dan lopen de shaders op 1700Mhz. Wil je de shaders op 1500Mhz laten lopen, dan loopt de core op 650Mhz, dus 75Mhz sneller dan de 8800GTX.

Maar goed, dit is wel heel erg simpel gezegd. Misschien kan nVidia de core onafhankelijk hoger klokken, maar of het nut heeft is nog maar de vraag. De shadersnelheid beinvloed namelijk de prestaties van de G80 meer dan de core snelheid. Daarom is de coresnelheid ook veel lager dan de shaders. Als de shaders niet zo hoog geklokt waren, dan presteerde de G80 niet veel beter dan een 32 pipes G71.
650 MHz core en 1500 MHz shaders zal nog steeds een leuke performance kunnen geven. Ze kunnen natuurlijk ook het aantal shaders gaan verhogen ipv de snelheid. Maar dat is denk ik erg veel werk. En wordt je die weer groter dus dat is misschien iets voor 65nm. En zoals nvidia de boel nu in elkaar heeft zitten krijg je dus ook meer ROBs + memory bandwith. Dus dat is niet echt iets wat ze snel zullen doen. Ik denk dat je met die 650-1500 aardig goed zit voor een G81. Misschien kunnen ze er toch iets meer van maken door de boel iets te tweaken ? misschien halen ze er wel 675-1550 of 700-1600 uit.

Ik vraag me ook wanneer die G81 dan moet komen. Ik neem aan dat de R680 of R650 wel op tijd zal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 01-02-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newspics/Jan07/31/R600.jpg

R600 ?
Ik vraag me ook wanneer die G81 dan moet komen.
Als die op 65nm gemaakt wordt zoals geruchten zeggen dan hoeven we deze niet direct te verwachten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:18:
[afbeelding]

R600 ?

[...]

Als die op 65nm gemaakt wordt zoals geruchten zeggen dan hoeven we deze niet direct te verwachten.
Die Foto is wel heel erg onduidelijk dit kan dus echt alles zijn. Ik gok op een R580 met fotoshop aangepast cooler er aan geplakt en blur tool er overheen.

En over de G81: Als het echt 65nm is dan komt hij denk ik niet vlak na de R600. Ik verwacht wel een die shrink van de G80 van 90nm > 80nm want daar hoeven ze niet echt iets aan de core te veranderen bij 65nm wel.

Nog wat geruchten :
The latest rumor today revealed R600 R600 : R600 confirmed that the performance of 80nm process about large-scale production, there is no more advanced manufacturing process plans.
R600 R580 Z no-AA performance is 2.5 times FP16 filtration performance is 2.7 times the R580, FP32filtration performance is 3.9 times the R580, R580 FP16 is eight times the filtration performance.
According to the latest projections hearsay, R600 in the final core 814MHz frequency. R600 color modules, there is the possibility of unity in the 64.
De vraag is hoe geloofwaardig dit of dit waar is.....

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 01-02-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 15:40
[...]

Nope.

Je kan een G80 nooit op 650Mhz laten draaien, dan valt ie automatsch terug naar 648Mhz.
648Mhz core geeft 1512Mhz shaders. Voor elke standaard GTX is dit de maximale overklok. Doe je een voltmodje geraak je al snel met de stock cooler op 702Mhz core en 1620Mhz shaders. Verder lukt niet met standaard koeling. Dus ik denk dat de shader verder kunnen van 1500Mhz. Niet veel maar toch. Bovendien is een overklok van ROPS (de core dus) veel efficienter om hogere FPS te halen. Dus een 1Ghz core met 1.5Ghz shader klok zal toch een aanzienlijke verbetering moeten geven (dit is maar een voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
[afbeelding]

R600 ?

[...]

Naar mijn inziens vind ik dat het hem is. :P De vorige pic. is er duidelijk in te herkennen.
Voor de consument kan je dus dat cooler geval eraf hakken, en dan blijft er niet eens zo'n lange kaart over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ziet er echt uit. :) Tenminste als een echte 12" OEM versie zoals ook andere fabrikanten wel eens gemaakt hebben (bv van de GF4 en GF6 serie, maar ook van de X800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
aval0ne schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:42:
[...]

Je kan een G80 nooit op 650Mhz laten draaien, dan valt ie automatsch terug naar 648Mhz.
648Mhz core geeft 1512Mhz shaders. Voor elke standaard GTX is dit de maximale overklok. Doe je een voltmodje geraak je al snel met de stock cooler op 702Mhz core en 1620Mhz shaders. Verder lukt niet met standaard koeling. Dus ik denk dat de shader verder kunnen van 1500Mhz. Niet veel maar toch. Bovendien is een overklok van ROPS (de core dus) veel efficienter om hogere FPS te halen. Dus een 1Ghz core met 1.5Ghz shader klok zal toch een aanzienlijke verbetering moeten geven (dit is maar een voorbeeld).
Tja dan heb je het wel over een overclock he. Met Voltmod. nVidia moet de kaarten zo maken dat ze het jaren blijven doen. Misschien draai je ze op die snelheden / voltages al binnen een half jaar in de soep. En er moet een marge in zitten. Dat als het een keer warm weer is je toch normaal kan gamen en niet meteen artifacts krijgt. Maar misschien is 1600 wel makkelijk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
[...]
Als de shaders niet zo hoog geklokt waren, dan presteerde de G80 niet veel beter dan een 32 pipes G71.
jep...alleen nvidia heeft ervoor gekozen om de shaders wél hoger te klokken :)

waar komt het gerucht eigenlijk vandaan dat die shaders ''maar'' max 1500mhz doen ?

als we het dan toch weer over nvidia hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-02-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:26:
[...]

waar komt het gerucht eigenlijk vandaan dat die shaders ''maar'' max 1500mhz doen ?

Heeft nVidia zelf aangegeven. Er zijn wel wat slides te vinden waarop te zien is dat er gesproken wordt over iets als "schaalbaar tot 1.5Ghz". Heb nu effe geen tijd om het te googlen, want zit op m'n werk en ben zo vrij. Toen deze slides gelekt werden dacht iedereen dat de core op maximaal 1.5Ghz zou draaien, want niemand wist dat de shaders onafhankelijk (en zo spectaculair hoog) geklokt zouden zijn. Nu is dus uiteindelijk gebleken dat dat het over de shaders ging.

Aan de andere kant zijn hoog geklokte shaders eigenlijk precies datgene wat men van ATI had verwacht ivm de licentie op de Fast14 techniek van Intrinsity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
CJ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:46:
[...]

Heeft nVidia zelf aangegeven. Er zijn wel wat slides te vinden waarop te zien is dat er gesproken wordt over iets als "schaalbaar tot 1.5Ghz".
sinds wanneer geloof jij wat nvidia aangeeft ?! :?

misschien wel een vorm van marketing om de concurrent te laten denken dat de shaders ''maar'' tot 1500mhz gaan ? :)

en hadden ze het over de shaders van de g80 ?....of ook de g81 ?
'van de g81 is nog totaal niks bekend....behalve dat ie komt
Astennu schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:56:
[...]

Tja dan heb je het wel over een overclock he. Met Voltmod. nVidia moet de kaarten zo maken dat ze het jaren blijven doen.
als nvidia de voltmod zelf uitvoert, is het ook geen voltmod he :)

en dan nog iets...als het nog niet gepost is;

There have been quite a few rumors circulating around the Internet regarding some questionable performance benchmarks. EA/Crytek have made this statement to inCrysis to clarify this.

http://www.incrysis.com/

[ Voor 45% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-02-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Reken maar van yes, dat werd uit mijn hoofd begin van deze week nog bevestigd :)

Voor de rest, die slide was inderdaad van nVidia, shaders scalable up to 1500MHz. Kan ik me nog duidelijk herinneren.
Mr. Detonator schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:26:

Als we het dan toch weer over nVidia hebben...

Doe het dan maar in [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20, de Startpost is up-to-date dus er zijn géén excuses meer om over nVidia-tech te praten in dit ATi-topic, doe het waar het hoort :w

Hoi CJ, even preventieve maatregelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Leuk dat je met volt modden verder kunt komen, maar dan verbruikt de kaart ook even 50% meer stroom en ik denk niet dat iedere voeding dat nou leuk vind. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Krizzie schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:41:
Leuk dat je met volt modden verder kunt komen, maar dan verbruikt de kaart ook even 50% meer stroom en ik denk niet dat iedereen voeding dat nou leuk vind. :)
mooi...dan verbruiken de r600 en g81 misschien wel hetzelfde :)
Jejking schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:07:
[...]

Als we het dan toch weer over nVidia hebben...

Doe het dan maar in [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20, de Startpost is up-to-date dus er zijn géén excuses meer om over nVidia-tech te praten in dit ATi-topic, doe het waar het hoort :w
laatste 20-30 posts kom ik meer nvidia dan ati tegen...

en dan post ik weer eens wat over nvidia, is het weer niet goed ?!

[ Voor 46% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-02-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Dat is het probleem, een persoon begint en de rest reageert erop. ;)

Dus als mensen die in dit topic willen reageren op een nV kwestie quote dan de tekst hier en post in het nV topic. :)

Dan kan het hier weer ontopic! :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Interessante info uit Taiwan:
Beyond GDDR4 - ATI DX10 chip latest rumor

AMD ATI DirectX 10 R600,RV630 RV610 。We know that ATI AMD has pledged to release in the first quarter of the flagship products which DirectX 10 graphics chip R600. RV630 and RV610 and may accelerate deployment of these two mainstream low-end products.

今天有R600最新传闻透露R600的性能:R600确定采用80nm工艺,即将大批量生产,目前没有采用更先进制程的计划。The latest rumor today revealed R600 R600 : R600 confirmed that the performance of 80nm process about large-scale production, there is no more advanced manufacturing process plans. R600的Z no-AA性能是R580的2.5倍,FP16 混合过滤性能是R580的2.7倍,FP32 混合过滤性能是R580的3.9倍,FP16过滤性能是R580的8倍。R600 R580 Z no-AA performance is 2.5 times FP16 filtration performance is 2.7 times the R580, FP32 filtration performance is 3.9 times the R580, R580 FP16 is eight times the filtration performance. 根据最新传闻推算,R600最终核心工作频率可能在814MHz,R600的统一着色单元数目有可能在64个。According to the latest projections hearsay, R600 in the final core 814MHz frequency. R600 color modules, there is the possibility of unity in the 64.

另外,最新传闻也显示,针对低端市场的RV610图形芯片采用65nm工艺,将搭配GDDR4显存和数字PWM供电芯片,PCB达到8层,显存采用256MB/128MB 64bit DDR2;针对主流市场的RV630,采用65nm工艺,采用双向供电的PWM芯片为图形芯片供电,单向供电的PWM芯片为显存供电,显存为2x256MB 128bit GDDR4规格。In addition, the latest rumors have indicated that the RV610 graphics chip aimed at low-end markets using 65nm technology. GDDR4 Xiancun will match supply and digital PWM chip, PCB layer 800, Xiancun using the RV630 256MB/128MB 64bit DDR2; aimed at the mainstream market. using 65nm technology, a two-way electricity supply PWM chip for graphics chips. PWM chip for one-way Xiancun electricity supply Xiancun for 2x256MB 128bit GDDR4 specifications.

不过,R600/RV630/RV610图形芯片最终规格还是要等AMD ATI官方来揭晓。However, R600/RV630/RV610 final specifications or other graphics chip to AMD ATI official announcement.
http://translate.google.c...70201175345%5F82812%2Ehtm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik stem voor een auto-prune op NV-posts ;)

Serieus: hoe vaak wordt gewoon de verwijzing naar de 8800 of elke andere NV kaart gevolgd door vele replies die enkel maar NV verdedigen. Kap er eens mee, er wordt ook niet over ATI geblaat in het NV topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom reageert dan iedereen vraag je af eh... :P
Mijn ervaring met onzin, vlammen, trollen moet je gewoon negeren. meestal is het een impulsieve post waar dan weer impulsief op gereageert wordt. Gaat het te ver dan maatregelen nemen. Maar als iedereen blijft reageren en in de herhaling blijft vallen wordt de discussie nogal zaai en eentonig.

Wat is nu de voornaamste reden van vertraging van de R600? Overname AMD van ATi, fouten in core bij eerste revisies, of iets anders?
Aangezien men al erg lang met de R600 bezig is, en ook al ervaring heeft met unfied architectuur door de R500 zou je toch verwachten dat ATi juist eerder met DX10 unfied architectuur voor PC's komt dan nVidia.
Wel is natuurlijke de wijze van info verstrekking betreft nieuwe generaties gpu's van nVidia en ATi erg verschillend. nVidia geeft vrijwel niets vrij en komt dan met een G80. Lijkt er wel een beetje op dat ATi die strategie een beetje aan het volgen met de R600.

edit
Tuurlijk wordt er ook over ATi geblaat in het nV topic, dat is onzin als je dat zegt. Ten eerste om mee te vergelijken, want er zijn geen andere concurrenten. En soms ook om te flamen, ja andersom gebeurd het net zogoed dus geen schijnheilig gedrag.

Wel interessant dat nieuws uit het verre oosten. Dus core 814MHz (best hoog imo, als er maar rek inzit, maar als de 1GHz klopt zit er dus wel rek in), en GDDR4. Als dit klopt wordt het dus een R610 met 128 bit GDDR4, en een R630 met 64 bit GDDR2?
Met die verbetering van FP16 en FP32 kan ik niet veel, mss its voor CJ :P

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 01-02-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 126513 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:34:
Wat is nu de voornaamste reden van vertraging van de R600? Overname AMD van ATi, fouten in core bij eerste revisies, of iets anders?
Aangezien men al erg lang met de R600 bezig is, en ook al ervaring heeft met unfied architectuur door de R500 zou je toch verwachten dat ATi juist eerder met DX10 unfied architectuur voor PC's komt dan nVidia.
Die overname heeft niks met de productioncycles te maken hoor, dat was alleen het papierwerk. Er waren gewoon wat problemen met niet-goedwerkende transistoren :) .
edit
Tuurlijk wordt er ook over ATi geblaat in het nV topic, dat is onzin als je dat zegt. Ten eerste om mee te vergelijken, want er zijn geen andere concurrenten. En soms ook om te flamen, ja andersom gebeurd het net zogoed dus geen schijnheilig gedrag.
Ja, vergelijken is nogal logisch dat het gebeurt, je moet toch wat?

Maar hállo... als ik lees dat er hier in het ATi-topic gevraagd wordt om informatie over een nVidia-kaart, dan denk ik ''waarom heb ik al mijn tijd verspild aan het up-to-date maken van het nVidia-topic?'' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 126513 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:34:
Zonder officiele release date is er toch ook geen vertraging? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:52:
Maar hállo... als ik lees dat er hier in het ATi-topic gevraagd wordt om informatie over een nVidia-kaart, dan denk ik ''waarom heb ik al mijn tijd verspild aan het up-to-date maken van het nVidia-topic?'' :X
Ja dat is idd niet zo fijn, mooie nieuwe TS trouwens, zou ik eigenlijk in het andere topic moeten zeggen maja :)
primusz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:56:
Zonder officiele release date is er toch ook geen vertraging? :)
Ja klopt idd, speculatieve release dates wekken dan best wel wat verwarring op bij mij. Maar wel is er al enorm veel aandacht aan de R600 besteed, of dit positief bijdraagt aan de R600 release en alles daarom heen weet ik niet ivm wat de concurrent doet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 06:21
Palit Introduces the First X1950GT 512MB AGP Video Card

Palit Microsystems, today excitingly announced the most high-end AGP graphics card: X1950GT Super 512MB AGP, designed exclusively for AGP platform PC enthusiasts and hard core gamers. Palit X1950GT AGP has 512MB of GDDR3 super size memory with 256-bit memory interface, 36 pixel shader processors and RV570 GPU clocked at 500MHz. The card is also Windows Vista Premium compatible, as you may guess. Other features like ATI Avivo technology and Dual-link DVI connectivity are also presented.
bron
Is Palit een nieuwe speler ofzo? ik heb er iig nog nooit van gehoord, maar wel een mooi kaartje! (letterlijk en figuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Was laatst ook nog een bericht van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Palit is een redelijke grote jongen, voornamelijk OEM en aziatische markt.
In europe ook te verkrijgen, maar nooit een succes geworden want ze hebben geen lokaal branchoffice en dan kun je een merk nooit goed in de markt zetten.

Iemand deze al gezien?
http://www.xbitlabs.com/a...lanparty-ut-icfx3200.html
Nevertheless, despite all the potential DFI LANParty UT ICFX3200-T2R/G is not the FSB overclocking leader. Solutions built on P965 chipset are still showing better results

Highs:

ATI Crossfire technology support;
Outstanding options for internal system parameters configuring;
FSB overclocking up to 490MHz;
Independent memory overclocking;
Passive cooling on the chipset components and processor voltage regulator;
6-channel digital processor voltage regulator.
Lows:

Low performance;
Some flaws in the BIOS.
Dus een interessant bord dat door zijn vele opties zijn doel uit het oog verliest, keihard overklokken.
Als enkel DFI het op de markt brengt wordt het een grote flop.
Gerucht ging dat Asus er ook mee komt, maar ik betwijfel het.

[ Voor 6% gewijzigd door The Source op 01-02-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Ati/AMD is goed bezig; hoppa - topkaartje voor AGP!
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/881/000413916vf1.jpg
http://www.pcpop.com/doc/0/175/175594.shtml

[ Voor 20% gewijzigd door Joepi op 01-02-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Ondanks dat het een super kaartje is, moet dat toch eht wel de meest lelijke graka cooler ooit zijn :P

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Str1ngS schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:50:
Ondanks dat het een super kaartje is, moet dat toch eht wel de meest lelijke graka cooler ooit zijn :P
Tja, als ik ze ingebouwd heb, kijk ik er nooit meer naar ... en ik hoor ze ook liever niet: deze ziet zeer geruisloos uit
btw: 512MB ;)

PS: info over de low-end van de R6xx:
http://translate.google.c...F0%2F175%2F175552%2Eshtml

[ Voor 20% gewijzigd door Joepi op 01-02-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

Cheezus

Luiaard

Wat me opvalt is dat er steeds minder componenten op een videokaart zitten.. Het is echt alleen nog maar een paar condensatortjes en voltage regulators bij de voeding, de GPU en het geheugen en een aantal connectoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Str1ngS schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:50:
Ja idd die cooler ziet er niet echt super mooi uit haha, ach ja die haal je er af en je zet er een mooie Zalman VF700Cu of VF900Cu er op en klaar is Kees... of Henk :X

hmm ja zekers die kaart ziet er nogal leeg uit, maare hij is idd echt nice , deze foto kwam ik tegen op een van me 3dfx sites :)
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00447230.jpg

die cooler valt mee als je er zo bovenop kijkt en die Rode DVI bevalt me wel, leuk id opzich en een origineel id ook wel, het geeft wat extra stijl in het ontwerp zelf 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 01-02-2007 23:31 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.