Het 4,4 blok had evenveel vermogen als de oudere 4,0, alleen was het koppel door de grotere cylinderinhoud uiteraard wat hoger en werd het maximum vermogen bij een lager toerental bereikt. Klanten verwachten dat er een duidelijke verbetering in prestaties is als het typenummer van 740i naar 745i gaat maar dat was hier niet het geval. Toen het vermogen van het blok later omhoog ging van 286pk naar 333pk veranderde de naamgeving wel naar 745i.MikeyMan schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:48:
En dan nog... Wat is er mis met een 4 liter?
Vind het meer bagger dat ze een 4.4 740 noemen...
Ik heb mijn ruitenwisser weer aan de praat gekregen. De moer aan de staart zat erg los. De ruitenwissers stoppen nu alleen nog wel een centimeter of 15-20 boven het eindpunt op de intervalstand. Bij interval gaan ze dan eerst een stukje naar beneden tot het normale eindpunt, waarnaar ze netjes naar boven gaan en dan weer 20cm boven het normale eindpunt stoppen. 
Raar probleem. Toch maar even langs de dealer ermee dan. Maar in elk geval kan ik er weer mee rijden.
Trouwens Femme, hoeveel was je kwijt voor het vervangen van de houtkleurige strips in het interieur van je Alpina? Ik zit erover te denken om die van mij te vervangen door Carbon exemplaren namelijk. Ik hou niet zo van het nephout.

Raar probleem. Toch maar even langs de dealer ermee dan. Maar in elk geval kan ik er weer mee rijden.
Trouwens Femme, hoeveel was je kwijt voor het vervangen van de houtkleurige strips in het interieur van je Alpina? Ik zit erover te denken om die van mij te vervangen door Carbon exemplaren namelijk. Ik hou niet zo van het nephout.
[ Voor 20% gewijzigd door ErectionJackson op 25-02-2007 18:13 ]
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
2bmws moet helaas zijn E28 verkopen, die komt niet meer door de keuring;
kokerbalken verrot, en nog wat plaatwerk,
maar er is ook goed nieuws, zaterdag ga as ga ik kijken naar een e34 525i executive..
kokerbalken verrot, en nog wat plaatwerk,
maar er is ook goed nieuws, zaterdag ga as ga ik kijken naar een e34 525i executive..
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Lekkere kar, 5252bmws schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:52:
2bmws moet helaas zijn E28 verkopen, die komt niet meer door de keuring;
kokerbalken verrot, en nog wat plaatwerk,![]()
Als het een donkergroene 525i Exec is uit 95 doe je er verstandig aan de achterkant goed voor schade te checken
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Is dit te doen? lukt het om ze voor dezelfde prijs te verkopen in nederland dan voor wat je ze met banden kocht in Duitsland? Met andere woorden iemand hier ervaring mee? want het klinkt te goed om waar te zijn...Spiller schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:53:
Velgen met goeie banden kopen op ebay.de. Banden oprijden, velgen daarna verkopen op MP voor meer dan dat je er incl banden aan hebt uitgegevem.
Dit advies is trouwens eenmalig gratis.
Nee het is een blauwe, maar ik had idd ook wel een groene gezien. Waar staat ie? dan kan ik er op letten. anders via een mail ff het kenteken (tweakers at bmwcs punt nl) graag, dan kan ik me daar geen buil aan vallen..Spiller schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:15:
[...]
Lekkere kar, 525![]()
Als het een donkergroene 525i Exec is uit 95 doe je er verstandig aan de achterkant goed voor schade te checken
[ Voor 5% gewijzigd door 2bmws op 28-02-2007 07:42 ]
Op www.e34.de kan je nog wat aandachtspunten vinden
thanx zal ze doorspitten
Meer in het bijzonder: de kaufberatung
Je kan ook gewoon gebruikte velgen en banden kopen mits deze van een betrouwbare bron komen. Zo heb ik van een collega zijn set BMW Sternspeiche 73 17" velgen gekocht die origineel onder zijn E46 coupe zaten met Dunlop 17" 205 winterbanden d'r op met nog 5mm profiel (van de 8 mm) .. voor 300 euro. Velgen waren in prima staat en de banden waren ook nog best redelijk. In principe heb ik 300 betaald voor de velgen en de banden gratis erbij gekregen. In de zomer komen daar gewoon 4x nieuwe 17" 205 winterbanden op, het ging mij vooral om die set velgen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:05:
[...]
Is dit te doen? lukt het om ze voor dezelfde prijs te verkopen in nederland dan voor wat je ze met banden kocht in Duitsland? Met andere woorden iemand hier ervaring mee? want het klinkt te goed om waar te zijn...
Maar online kan je vaak originele BMW 15", 16" of 17" velgen voor zeer schappelijke prijzen.. zeker hier in Duitsland. Ik zou die banden dan niet gebruiken maar gewoon in NL daar wer andere banden op laten zetten.
De tip om de velgen dan verder te verkopen snap ik niet helemaal... je moet die banden toch ergens op leggen?
[ Voor 23% gewijzigd door tazzman op 28-02-2007 13:42 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb ze al in een doc-je gezet en zal ze uitprinten en doorspitten
Bedankt voor de tip.
Weet iemand trouwens waar het verschil in zit tussen voorveren voor een automaat en voorveren voor een niet-automaat... Blijken verschillend te zijn, maar waar dat dan inzit...?
Jeej, sinds 15 minuten staat mijn beemertje ook weer op z'n 16" LM 
Helaas nog steeds met beschadigde lak op 1 van de velgen, maar ik stel reparatie daarvan uit tot er ook een nieuwe band om moet (volgend jaar waarschijnlijk al).
Helaas nog steeds met beschadigde lak op 1 van de velgen, maar ik stel reparatie daarvan uit tot er ook een nieuwe band om moet (volgend jaar waarschijnlijk al).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Het is ook alleen een manier om zeer goedkoop aan (bijna) nieuwe banden te kunnen komen.tazzman schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:39:
[...]
Je kan ook gewoon gebruikte velgen en banden kopen mits deze van een betrouwbare bron komen. Zo heb ik van een collega zijn set BMW Sternspeiche 73 17" velgen gekocht die origineel onder zijn E46 coupe zaten met Dunlop 17" 205 winterbanden d'r op met nog 5mm profiel (van de 8 mm) .. voor 300 euro. Velgen waren in prima staat en de banden waren ook nog best redelijk. In principe heb ik 300 betaald voor de velgen en de banden gratis erbij gekregen. In de zomer komen daar gewoon 4x nieuwe 17" 205 winterbanden op, het ging mij vooral om die set velgen.
Maar online kan je vaak originele BMW 15", 16" of 17" velgen voor zeer schappelijke prijzen.. zeker hier in Duitsland. Ik zou die banden dan niet gebruiken maar gewoon in NL daar wer andere banden op laten zetten.
De tip om de velgen dan verder te verkopen snap ik niet helemaal... je moet die banden toch ergens op leggen?En 2x per jaar banden van 1 set velgen af halen en vervangen door winter/zomer rubber lijkt mij niet echt bevordelijk voor band en velg?
Overigens kan het echt geen kwaad om een paar keer per jaar bandjes te verwisselen hoor. Zelfs al zou je het elke dag doen, zolang je het goed doet maakt het niets uit.
Ioniq 5 P45
Ik was net bij mijn autopimper waar ze weer een 7-serie gruwelijk goed onder handen hadden genomen. Vier uitlaten, 21 inch velgen, precies goed verlaagd, spoorverbreding, dof plastic in hoogglans zwart. Echt perfect gewoon. Een facelift 7-serie die op deze manier is aangepakt is gewoon een erg mooie auto.
Het slechte nieuws is dat ik nog zeker drie weken moet wachten voordat de Roadster aan de beurt is. De levering van de remmen door Mov'it schiet niet op en Reiger is ook nog niet helemaal klaar met de schokdempers.
Het slechte nieuws is dat ik nog zeker drie weken moet wachten voordat de Roadster aan de beurt is. De levering van de remmen door Mov'it schiet niet op en Reiger is ook nog niet helemaal klaar met de schokdempers.
Vandaag in een nieuwe 7 gereden. Een tikkeltje soepel (Mercedes?) naar mijn smaak, maar erg comfortabel (730d). Jammer van het uiterlijk
Die ene die we toen al besproken hebben?Femme schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:44:
Ik was net bij mijn autopimper waar ze weer een 7-serie gruwelijk goed onder handen hadden genomen. Vier uitlaten, 21 inch velgen, precies goed verlaagd, spoorverbreding, dof plastic in hoogglans zwart. Echt perfect gewoon. Een facelift 7-serie die op deze manier is aangepakt is gewoon een erg mooie auto.

Beetje jammer dat de BMW 320d het spraak gedeelte voor het bellen in het Duits heeft. Nu moet je dus een nummer in het duits noemen en de 0 wordt vaak voor een 9 aangehoord door duitse mevrouw. Is dat niet te veranderen? Door de dealer bijvoorbeeld?
Aux in is wel geniaal overigens
Ipod interface is nog genialerDamocles.NL schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:03:
Beetje jammer dat de BMW 320d het spraak gedeelte voor het bellen in het Duits heeft. Nu moet je dus een nummer in het duits noemen en de 0 wordt vaak voor een 9 aangehoord door duitse mevrouw. Is dat niet te veranderen? Door de dealer bijvoorbeeld?
Hij zag er vergelijkbaar uit alleen was het weer een nieuwe (TH-kenteken). Ik weet niet of hij van dezelfde eigenaar is (die had er al twee, misschien heeft hij een abo op nieuwe BMW'sjep schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:02:
[...]
Die ene die we toen al besproken hebben?Van Palm?
[afbeelding]
Die rijdt niet meer in Nederland, is op rdw niet meer te vinden.Spiller schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:15:
toch bedankt
als er meer mensen zijn die een E34 weten die ik absoluut NIET moet kopen.. hoor ik het graag..
Ik mag hopen dat je op een ice>link doelt, want de MOST-interface voor de e9* serie is een ramp bij de modellen met I-drive. Vrij langzaam, geen fatsoenlijke random functie en érg duur in verhouding.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Nouja, doelde op ipod interface in z'n algemeenheid... Ik ben elke keer weer erg blij dat ik dat ding in de auto heb, met al dat geouwehoer op de radioRenegade schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:08:
[...]
Ik mag hopen dat je op een ice>link doelt, want de MOST-interface voor de e9* serie is een ramp bij de modellen met I-drive. Vrij langzaam, geen fatsoenlijke random functie en érg duur in verhouding.

Die afgeragde van Spiller natuurlijk2bmws schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:54:
als er meer mensen zijn die een E34 weten die ik absoluut NIET moet kopen.. hoor ik het graag..
Anyway, vanochtend weer in de vertrouwde e34 en dat rijdt toch prettiger dan de nieuwe 7 naar nijn smaak. Het is net even wat stugger allemaal, net als in de e39.
Ik heb vandaag een 120d automaat meegekregen van Ekris. Rijdt best lekker, behoorlijk comfortabel (zal ook komen door de 15" wielen met doppen ipv 18" laagprofiel lichtmetaal) en je kunt erg makkelijk de kont omgooien. En dat voor een diesel
De motor heeft meer dan genoeg power, je zit in no time over de 140 
Nadeeltjes zijn de trage automaat en het feit dat hij niet echt stil te noemen is, de dieselbrom dringt best nadrukkelijk door in het interieur. Opvallend is dat de automaat echt traag terugschakelt...je trapt het gas in...wacht...en dan schakelt ie. In de 'manual'-stand is het hetzelfde: duw tegen de pook...seconde wachten...schakelen. Een sportstand om hem vlotter te laten reageren zit er niet op. De match tussen deze motor en deze automaat spreekt me niet echt aan. Lui op koppel rijden is lastig omdat de bak terug wil schakelen, en op vermogen rijden is lastig omdat de bak ook net weer niet vlug genoeg reageert om vlot de hogere toerenregionen op te zoeken.
Doe mij maar de handbak
Nadeeltjes zijn de trage automaat en het feit dat hij niet echt stil te noemen is, de dieselbrom dringt best nadrukkelijk door in het interieur. Opvallend is dat de automaat echt traag terugschakelt...je trapt het gas in...wacht...en dan schakelt ie. In de 'manual'-stand is het hetzelfde: duw tegen de pook...seconde wachten...schakelen. Een sportstand om hem vlotter te laten reageren zit er niet op. De match tussen deze motor en deze automaat spreekt me niet echt aan. Lui op koppel rijden is lastig omdat de bak terug wil schakelen, en op vermogen rijden is lastig omdat de bak ook net weer niet vlug genoeg reageert om vlot de hogere toerenregionen op te zoeken.
Doe mij maar de handbak
Toch leuk om te lezen altijd; die mini reviews.
niet alleen leuk, ook handig.
Ik rij nu een tankje zonder de airco aan. Wel wat koud in de auto, maar ik ben nu bijna op de 1:9
Een automaat zonder sportstand/kickdown? Kwalijke zaak dat er in moderen BMW's dan zo'n brakke automaat zit. Als ik hem intrap zonder sportstand naar de kickdown dan schakelt ie vrijwel direct 2 versnelling terugDaniel schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:12:
Ik heb vandaag een 120d automaat meegekregen van Ekris. Rijdt best lekker, behoorlijk comfortabel (zal ook komen door de 15" wielen met doppen ipv 18" laagprofiel lichtmetaal) en je kunt erg makkelijk de kont omgooien. En dat voor een dieselDe motor heeft meer dan genoeg power, je zit in no time over de 140
Doe mij maar de handbak
Leuke review idd..
Ben blij dat het in mijn 530D automaat er anders aan toe gaat
Die 4 cilinders hebben inderdaad een brom..
Ben blij dat het in mijn 530D automaat er anders aan toe gaat
Die 4 cilinders hebben inderdaad een brom..
De 118d die ik dagelijks rij is toch redelijk stil vind ik. Ik heb echt vaak niet door dat ik harder dan toegestaan rijd doordat het zo stil is. Maar goed, misschien komt dat doordat ik hiervoor een Punto diesel reed die toch wat minder geïsoleerd was...
Move along people. Nothing to see here.
Kickdown zit er natuurlijk wel in, maar bij sommige automaten heb je een sportstand waarin het ding standaard vlotter schakelt (ten koste van wat schakelcomfort) en ook de versnellingen langer vasthoudt. Dat heeft deze dus nietWimo. schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:24:
Een automaat zonder sportstand/kickdown? Kwalijke zaak dat er in moderen BMW's dan zo'n brakke automaat zit. Als ik hem intrap zonder sportstand naar de kickdown dan schakelt ie vrijwel direct 2 versnelling terug
Hierbij dan mijn mini-review van vandaag. Mijn Z4 moest vandaag ook naar Ekris om de ruit in het rechterportier af te stellen en twee ratelende en knarsende geluiden te verhelpen. Het bleek een drukke dag want toen ik mijn auto om 10.00u inleverde was de 316i-vloot reeds uitgedeeld en stond Daniëls 6 al op de brug. Na wat rondbellen door de serviceadviseur bleek er nog één auto uit de verkoop beschikbaar, die met wat tegenzin van een van de verkopers aan mij werd meegegeven. Enig nadeel van de betreffende auto was dat er volgens sleutel, die men van achter de balie kon inlezen, nog slechts vijf liter in de tank zat, maar ik had geen zin om te wachten tot de wagen afgetankt was.
Nadere inspectie wees uit dat het een E90 325i betrof met 17 inch velgen, navigatiesysteem, stoelverwarming, parkeersensors en leren bekleding in de kleur Lemon (bijna wit met een lichte gele tint). De auto had geen sportonderstel en geen sportstoelen. Na zitting genomen te hebben in het voertuig viel direct op dat de normale stoelen een stuk lager verzet konden worden dan de sportstoelen in mijn 330i, wellicht omdat er geen pompje voor de zijwangen onder de stoelen aanwezig is. De zijdelingse steun van de normale zetels is een stuk minder dan van de sportstoelen, reden voor mij om nooit een auto zonder sportstoelen te bestellen. Het lichte interieur vraagt enige gewenning als je een donkere kleur gewend bent. Bij daglicht vind ik het interieur te licht. In het donker is het wel mooi.
De motor in de 325i levert 218pk en mist daarmee 40 pk ten opzichte van de eerste versie van de E90 330i. Stationair klinkt de 325i wat ingetogener. Trap je echter het gas in dan maakt het blok in no time een vreugdedans naar 7000 toeren waarbij een aangenaam en licht aanstekelijk uitlaatgeluid ten gehore wordt gebracht. De motor loopt daarbij uitermate geciviliseerd en levert prestaties die meer dan voldoende zijn voor de gematigde snelheden op de Nederlandse wegen. De handbak schakelde exact met een aangename klik bij het inleggen van de versnelling.
De wagen had geen xenonverlichting en dat was te merken. Het ontbreken van de kenmerkende angel eyes en de opvallende blauwe lichtbundelde zorgde voor verminderd respect van medeweggebruikers. Dientegevolge moest ik in het drukke verkeer tussen Amersfoort en Barneveld niet minder drie aanslagen op het rechterplaatwerk van mijn leenmobiel verijdelen.
Ondanks de 17 inch velgen reageerde de auto op oneffen wegdek soms toch met vernijnige demping. Mogelijk was dit het gevolg van de runflat banden. De vering was wel een stuk wolliger dan van een auto met sportpakket en 19 inch velgen. Ook bleek de wagen behoorlijk gevoelig voor spoorvorming. Ook dit is een veelgehoorde klacht die is te herleiden tot de runflats. De 330i met sportonderstel en 19 inch velgen heeft een directer contact met het wegdek en heeft ondanks bredere banden niet meer gevoeligheid voor spoorvorming. Voordeel is van deze auto is wel dat je drempels met een hogere snelheid kunt nemen.
Ik had geen moeite met het iDrive hoewel ik niet erg enthousiast was over de gesproken aanwijzingen. De dame die verantwoordelijk is voor de stem lijkt enige verwandschap te hebben met de persoon achter de zwoele stem van het navigatiesysteem van de Ford Mondeo. De wijze waarop de mededelingen werden gedaan ("Volgende roootonde linksaf" in plaats van een wat vriendelijker "Ga links op de rotonde derde afslag" of iets dergelijks) vond ik enigzins irritant. Bovendien klonk de stem nogal dof. De Engelse stem bracht hierin helaas geen verbetering. De beeldkwaliteit van iDrive is wel er goed.
Thuis aangekomen viel op dat er qua looks een groot verschil is tussen een standaard 325i op 17 inch velgen en een vergelijkbare auto met 19 inch wielen, sportonderstel en een Hartge lip.
Geïnteresseerd in de bovenstaande auto? Overhandig dan 48.950 euro in de Ekris vestiging te Nijkerk en hij is de jouwe
.
Nadere inspectie wees uit dat het een E90 325i betrof met 17 inch velgen, navigatiesysteem, stoelverwarming, parkeersensors en leren bekleding in de kleur Lemon (bijna wit met een lichte gele tint). De auto had geen sportonderstel en geen sportstoelen. Na zitting genomen te hebben in het voertuig viel direct op dat de normale stoelen een stuk lager verzet konden worden dan de sportstoelen in mijn 330i, wellicht omdat er geen pompje voor de zijwangen onder de stoelen aanwezig is. De zijdelingse steun van de normale zetels is een stuk minder dan van de sportstoelen, reden voor mij om nooit een auto zonder sportstoelen te bestellen. Het lichte interieur vraagt enige gewenning als je een donkere kleur gewend bent. Bij daglicht vind ik het interieur te licht. In het donker is het wel mooi.
De motor in de 325i levert 218pk en mist daarmee 40 pk ten opzichte van de eerste versie van de E90 330i. Stationair klinkt de 325i wat ingetogener. Trap je echter het gas in dan maakt het blok in no time een vreugdedans naar 7000 toeren waarbij een aangenaam en licht aanstekelijk uitlaatgeluid ten gehore wordt gebracht. De motor loopt daarbij uitermate geciviliseerd en levert prestaties die meer dan voldoende zijn voor de gematigde snelheden op de Nederlandse wegen. De handbak schakelde exact met een aangename klik bij het inleggen van de versnelling.
De wagen had geen xenonverlichting en dat was te merken. Het ontbreken van de kenmerkende angel eyes en de opvallende blauwe lichtbundelde zorgde voor verminderd respect van medeweggebruikers. Dientegevolge moest ik in het drukke verkeer tussen Amersfoort en Barneveld niet minder drie aanslagen op het rechterplaatwerk van mijn leenmobiel verijdelen.
Ondanks de 17 inch velgen reageerde de auto op oneffen wegdek soms toch met vernijnige demping. Mogelijk was dit het gevolg van de runflat banden. De vering was wel een stuk wolliger dan van een auto met sportpakket en 19 inch velgen. Ook bleek de wagen behoorlijk gevoelig voor spoorvorming. Ook dit is een veelgehoorde klacht die is te herleiden tot de runflats. De 330i met sportonderstel en 19 inch velgen heeft een directer contact met het wegdek en heeft ondanks bredere banden niet meer gevoeligheid voor spoorvorming. Voordeel is van deze auto is wel dat je drempels met een hogere snelheid kunt nemen.
Ik had geen moeite met het iDrive hoewel ik niet erg enthousiast was over de gesproken aanwijzingen. De dame die verantwoordelijk is voor de stem lijkt enige verwandschap te hebben met de persoon achter de zwoele stem van het navigatiesysteem van de Ford Mondeo. De wijze waarop de mededelingen werden gedaan ("Volgende roootonde linksaf" in plaats van een wat vriendelijker "Ga links op de rotonde derde afslag" of iets dergelijks) vond ik enigzins irritant. Bovendien klonk de stem nogal dof. De Engelse stem bracht hierin helaas geen verbetering. De beeldkwaliteit van iDrive is wel er goed.
Thuis aangekomen viel op dat er qua looks een groot verschil is tussen een standaard 325i op 17 inch velgen en een vergelijkbare auto met 19 inch wielen, sportonderstel en een Hartge lip.
Geïnteresseerd in de bovenstaande auto? Overhandig dan 48.950 euro in de Ekris vestiging te Nijkerk en hij is de jouwe
[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 01-03-2007 22:15 ]
Misschien kun je bij PK (iets wat een autoprogramma wil zijn op Ned2) gaan presenteren Femme. Jouw verhaal over een redelijk alledaagse auto klinkt een stuk interessanter dan wat de drie presentatoren (inclusief coureur Sheila Verschuur) van PK weten te melden in inmiddels 11 afleveringen. Wat een baggerprogramma, ofwel... een compliment voor jouw korte review
niet dat ik daarmee interesse in auto heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 01-03-2007 22:26 ]
Vreemd dat BMW dat vergeten is dan ... zonder sportstand is het ding idd erg lui.Daniel schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:47:
[...]
Kickdown zit er natuurlijk wel in, maar bij sommige automaten heb je een sportstand waarin het ding standaard vlotter schakelt (ten koste van wat schakelcomfort) en ook de versnellingen langer vasthoudt. Dat heeft deze dus nietDe automaat zelf schakelt wel soepel maar hij is (imho dan) een tussenweg tussen comfortabel en sportief. En da's het beide net niet
Verwijderd
Het is denk ik eerder "vergeten" , net zoals ze twee cilinders zijn "vergeten".Wimo. schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:39:
[...]
Vreemd dat BMW dat vergeten is dan ... zonder sportstand is het ding idd erg lui.
ik zit in dubio...
Na een paar weken terug m'n radio vervangen te hebben, begin ik me toch meer en meer te irriteren aan de speakers die nu ingebouwd zitten (voor standaard BMW 13cm compo met tweakers ter hoogte van de spiegels, achter coax 13cm achteraf ingebouwd, merk onbekend). Vooral de speakers voor doen weinig spectaculairs (totaal geen laag, plat midden en de tweakers worden pas wakker bij hogere volumes) en raken bij het minste overstuurd.
Deze gaan dus ook als eerste vervangen worden, maar door wat?
Ik wil niks aan de auto verbouwen, dus het moet in ieder geval weer een compo setje worden met een 13cm woofer. Ik hou van een strak geluid, stevige bass is leuk, maar geen vereiste. Ik draai eigenlijk ook vanalles in de auto, van techno (bijv. prodigy) tot hard rock/gothic, maar ik zet ook rustig Norah Jones of Enigma op. Een beuk speaker in niet echt geschikt dus... Vooral de hard rock die ik draait kan nogal veel eisend zijn (voor de kenners, Ayreon).
Wat zouden jullie in een E36 compact inbouwen? Ik zit zelf aan de Infinity Reference 5010CS. Nu weet ik dat je voor speakers eigenlijk gewoon moet luisteren, maar 1 probleempje... klankkasten bepalen nogal veel van het geluid, en tja, dat kan je pas uittesten als de speakers ingebouwd zitten... Ze klinken in zo'n luisterbord waarschijnlijk heel anders dan eenmaal ingebouwd...
Dus wie heeft er (het liefst 13cm) speakers ingebouwd, en dan vooral welke en waarom?
Na een paar weken terug m'n radio vervangen te hebben, begin ik me toch meer en meer te irriteren aan de speakers die nu ingebouwd zitten (voor standaard BMW 13cm compo met tweakers ter hoogte van de spiegels, achter coax 13cm achteraf ingebouwd, merk onbekend). Vooral de speakers voor doen weinig spectaculairs (totaal geen laag, plat midden en de tweakers worden pas wakker bij hogere volumes) en raken bij het minste overstuurd.
Deze gaan dus ook als eerste vervangen worden, maar door wat?
Ik wil niks aan de auto verbouwen, dus het moet in ieder geval weer een compo setje worden met een 13cm woofer. Ik hou van een strak geluid, stevige bass is leuk, maar geen vereiste. Ik draai eigenlijk ook vanalles in de auto, van techno (bijv. prodigy) tot hard rock/gothic, maar ik zet ook rustig Norah Jones of Enigma op. Een beuk speaker in niet echt geschikt dus... Vooral de hard rock die ik draait kan nogal veel eisend zijn (voor de kenners, Ayreon).
Wat zouden jullie in een E36 compact inbouwen? Ik zit zelf aan de Infinity Reference 5010CS. Nu weet ik dat je voor speakers eigenlijk gewoon moet luisteren, maar 1 probleempje... klankkasten bepalen nogal veel van het geluid, en tja, dat kan je pas uittesten als de speakers ingebouwd zitten... Ze klinken in zo'n luisterbord waarschijnlijk heel anders dan eenmaal ingebouwd...
Dus wie heeft er (het liefst 13cm) speakers ingebouwd, en dan vooral welke en waarom?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Iemand toevallig enig idee?MikeyMan schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:36:
Weet iemand trouwens waar het verschil in zit tussen voorveren voor een automaat en voorveren voor een niet-automaat... Blijken verschillend te zijn, maar waar dat dan inzit...?
Weet niet of dat er bij een E36 ook nog in zit, maar bij mn E30 zat er een balansknopje voor de voor-achter balans boven de radio.deepbass909 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:38:
speakerverhaal
Dat bleek dus kapot te zijn, toen heb ik de draden daar vandaan gepakt waardoor ik de massa van links bij elkaar moest zetten en die van rechts (dus LA+LV bij elkaar en RV+RA).
Heb ik dat laatst een keer losgehaald en alle speakers afzonderlijk aangesloten op hun eigen massa.
En floppa: geluid was opeens 100x beter, zat opeens bas in, volume zat dr in, je kon de voor-achter balans regelen en het ding begon niet te kraken als je het volume boven de 20 zette.
Dit alles met de goedkoopste 13cm 2-weg speakers van de halfords (ultradrive), de std bmw speakers waren vrij brak.
Vind het allemaal wel best nu, heb m meestal toch niet echt hard staan.
leeg
De speakers zijn rechtstreeks op m'n radio aangesloten (een Pioneer DEH-P75BT), een dergelijke balans/fader knop is niet aanwezig.
De standaard speakers die er nu inzitten zijn van papier van een vergelijkbaar model als de onderstaande:

Niet meest ideale ontwerp voor strak geluid. Deze wil ik ook graag vervangen voor een beter en meer hoogwaardig setje.
De standaard speakers die er nu inzitten zijn van papier van een vergelijkbaar model als de onderstaande:

Niet meest ideale ontwerp voor strak geluid. Deze wil ik ook graag vervangen voor een beter en meer hoogwaardig setje.
Ik heb de zelfde radio met een 2x200 watt pioneer versterker er tussen. Binnen twee weken heb ik de tweaters van mijn JBL 100 watt speakers opgeblazen en daar heb ik mijn radio niet eens hard voor hoeven zetten. Die radio is zo veel beter dan welke andere radio die ik tot nu toe heb gehad (3x een kenwood van rond de 170 euro) dat ik ook echt andere speakers nodig heb. Iets wat genoeg bas en hoog kan leveren. Ik heb in mijn cabrio alleen voor onderin plek voor fatsoenlijke speakers, maar te weinig ruimte achter de speakers om een beetje bas uit de gemiddelde speaker te krijgen. Ben dus ook wel benieuwd naar adviesen.
Potverdikkeme 
Tis dat mijn auto het geweldig doet in alle opzichten, maar als ik een motorwissel zou willen ging ik hier toch even naar kijken...
http://www.marktplaats.nl...9P%252F4B9065og%253D%253D
Dat komt neer op +/- 300 PK?
Tis dat mijn auto het geweldig doet in alle opzichten, maar als ik een motorwissel zou willen ging ik hier toch even naar kijken...
http://www.marktplaats.nl...9P%252F4B9065og%253D%253D
Dat komt neer op +/- 300 PK?
Ik ben recent overgegaan van het BMW soundsystem (1995) naar directe aansluiting op de autoradio en voorin een Infinity compo set van 16 cm. Achterin heb ik thans niet aangesloten.
Paar vragen over speakers
Paar vragen over speakers
Femme,
Die man met dat BMW abbonement dat ook die BMW had die ik hierboven nog eens had gepost; heeft die ook een 3?
Wij zagen vandaag een 3 rijden. Zelfde kleur, zelfde velgen (ook groot, maar wel kleiner omdat die auto kleiner is), ook donker getinte ramen en ook 4 uitlaten. Echt een super uitvoering! 
Maar het was exact een kleinere versie van die gepimpte 7.
Die man met dat BMW abbonement dat ook die BMW had die ik hierboven nog eens had gepost; heeft die ook een 3?
Ik heb zojuist een setje Pioneer TS-E136C besteld. In de winkel klonken deze erg goed en kon de radio op een volume gezet worden waarbij mijn huidige speakers overstuurd raken, maar deze zuiver bleven.Bram77 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:35:
Ik heb de zelfde radio met een 2x200 watt pioneer versterker er tussen. Binnen twee weken heb ik de tweaters van mijn JBL 100 watt speakers opgeblazen en daar heb ik mijn radio niet eens hard voor hoeven zetten. Die radio is zo veel beter dan welke andere radio die ik tot nu toe heb gehad (3x een kenwood van rond de 170 euro) dat ik ook echt andere speakers nodig heb. Iets wat genoeg bas en hoog kan leveren. Ik heb in mijn cabrio alleen voor onderin plek voor fatsoenlijke speakers, maar te weinig ruimte achter de speakers om een beetje bas uit de gemiddelde speaker te krijgen. Ben dus ook wel benieuwd naar adviesen.
(ik kon ze luisteren met dezelfde radio als ik in m'n auto heb zitten), en voor de €99,- dat ze bij Tommax kosten, kon ik ze niet laten liggen.
Hopelijk krijg ik ze deze week nog binnen, zodat ze komend weekend ingebouwd kunnen worden. (ik heb over 2 weekjes waarschijnlijk een ritje van Utrecht naar Delftzijl en dan is goede muziek wel prettig).
Ik ben benieuwd, houd me op de hoogte! Ik heb voor mijn zusje een keer een setje speakers van poioneer gehaal. Die waren zo slecht dat ze het lable budget nog niet eens waardig waren. Ik heb het vertrouwen toen een beetje opgezegd in Pioneer.
Deze klonken erg veel belovend. In de opstelling van de winkel ging je serieus opzoek naar die sub die het laag produceerde (en er dus niet was). Nu weet ik dat veel van het echte laag straks weer vaarwel kan zeggen met de klankkasten van 0,0 in mijn auto, maar vooral het volume wat ze bijzonder zuiver aankonden, was voor mij de doorslag (een goedkopere serie was al flink aan het oversturen bij hetzelfde volume).
Daarnaast is het zo'n beetje het goedkoopste setje dat je kan krijgen met een goede silk-dome tweeter, welke over het algemeen minder schel klinkt dan een titanium tweeter.
Wat betreft de DEH-P75BT, deze heeft zelf al een erg goede versterker, die met 4 x 27 watt RMS voor de meeste gevallen voldoende pit heeft. Vooral voor de speakers voor is dat ruim voldoende en heb je dus geen losse versterker nodig. Alleen als je achter 20cm's, 6x9 of een sub hebt liggen is een extra versterker misschien aan te raden.
Bij mij moet er ter zijnder tijd nog een set 6x9 (De Pioneer TS-E6996) komen voor de echte bass weergave. Ik weet nog niet of ik daar een extra amp voor nodig ga hebben, maar dat zie ik dan wel. Ik ben eigenlijk geen fan van een losse amp inbouwen... die zit toch eigenlijk altijd in de weg en het is een heel gedoe om alle kabels goed door de auto te trekken...
Daarnaast is het zo'n beetje het goedkoopste setje dat je kan krijgen met een goede silk-dome tweeter, welke over het algemeen minder schel klinkt dan een titanium tweeter.
Wat betreft de DEH-P75BT, deze heeft zelf al een erg goede versterker, die met 4 x 27 watt RMS voor de meeste gevallen voldoende pit heeft. Vooral voor de speakers voor is dat ruim voldoende en heb je dus geen losse versterker nodig. Alleen als je achter 20cm's, 6x9 of een sub hebt liggen is een extra versterker misschien aan te raden.
Bij mij moet er ter zijnder tijd nog een set 6x9 (De Pioneer TS-E6996) komen voor de echte bass weergave. Ik weet nog niet of ik daar een extra amp voor nodig ga hebben, maar dat zie ik dan wel. Ik ben eigenlijk geen fan van een losse amp inbouwen... die zit toch eigenlijk altijd in de weg en het is een heel gedoe om alle kabels goed door de auto te trekken...
Das nogal afhankelijk van de lijn die je kiest...Bram77 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:46:
Ik ben benieuwd, houd me op de hoogte! Ik heb voor mijn zusje een keer een setje speakers van poioneer gehaal. Die waren zo slecht dat ze het lable budget nog niet eens waardig waren. Ik heb het vertrouwen toen een beetje opgezegd in Pioneer.
Hij heeft inderdaad ook een 330d in dezelfde kleur als de 740d (de kleur is er eentje uit het palet van BMW Individual wat ook nog eens extra knaken kost). De 330d heeft 20 inch Hartge-velgen, beeldschermen in de hoofdsteunen en het M-sportpakket. De diffusor is in carrosseriekleur gespoten ipv standaard grijs.jep schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:17:
Femme,
Die man met dat BMW abbonement dat ook die BMW had die ik hierboven nog eens had gepost; heeft die ook een 3?Wij zagen vandaag een 3 rijden. Zelfde kleur, zelfde velgen (ook groot, maar wel kleiner omdat die auto kleiner is), ook donker getinte ramen en ook 4 uitlaten. Echt een super uitvoering!
Daarnaast heeft hij ook nog een blauwe X5 4.8iS in een vergelijkbare uitvoering.
Erg gaaf. Nu nog even proberen ze allemaal op de pictuur te krijgen.
Ze vallen wel op door hun schoonheid, die bakken.
Da's precies de reden waarom ik de versterker (die er al in zat toen ik hem kocht) laat zittendeepbass909 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:06:
die zit toch eigenlijk altijd in de weg en het is een heel gedoe om alle kabels goed door de auto te trekken...
Dat spreekt voor zich, maar als speakers ver onder de maat presteren ga je minder snel opnieuw de gok nemen, ook met duurdere lijnen.MikeyMan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:06:
[...]
Das nogal afhankelijk van de lijn die je kiest...
Voor hoog heb je de silk-dome tweeters, die geven meer dan genoeg geluid (en de gevoeligheid is geloof ik op het filter in te stellen). En 13cm is juist uitstekend geschikt voor mid, veel beter dan voor laag, waar ze eigenlijk te klein oppervlak voor hebben (vandaar dat er later nog 6x9's bij komen).Bram77 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:23:
[...]
Da's precies de reden waarom ik de versterker (die er al in zat toen ik hem kocht) laat zittenmaar er zit wel genoeg hoog en mid in die speakers? Ik heb achter nog twee 10cm speakers, daar kan ik dus ook niet veel mee.
Ik weet alleen niet wat de mogelijkheden met een E30 zijn wat betreft de achter speakers. Voor de E36 zijn er verloop adapters te koop die het mogelijk maken een 6x9 op de 13cm inbouwplaats achter te monteren. Dat vind ik wel prettig, want dan hoef ik alleen maar de bekleding los te trekken, en niet de boel helemaal te verbouwen.
Je kan verschillende lijnen van speakers nooit met elkaar vergelijken. Een Pioneer setje van €50 zal heel anders klinken dan een setje van €400. Voor je gaat kiezen, moet je ook echt eerst je budget vast stellen en alles wat er ruim onder zit negeren (dat doe je snel genoeg) en vooral ook alles wat er boven zit. Mijn budget was €150, bij de winkel waar ik keek waren deze €165. Maar ik wist dat die winkel vrij duur is, dus heb ik ze toch geluiserd. Uiteindelijk heb ik ze voor €99 via internet gekocht en kan ik ze hopelijk volgende week monteren.Bram77 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:24:
[...]
Dat spreekt voor zich, maar als speakers ver onder de maat presteren ga je minder snel opnieuw de gok nemen, ook met duurdere lijnen.
Pioneer is zeker geen verkeerd merk, alleen soms erg schreeuwerig en opzichtig. Je hoeft maar naar de demo van je radio te kijken om te begrijpen wat ik bedoel.
Ik had even gemist dat er tweeters bij zitten! Het wordt al een stuk interessanter. Het enige nadeel is dat die in het zich komen te zitten. Ik wil- en doe niet altijd mijn softtop er op in de zomer.
De enige plekken waar ik inbouw speakers kan plaatsen is ter hoogte van mijn linker voet (13cm) en op arm hoogte bij de achterbank (10cm). Beetje lasig om bas te creeren. Ik hoef ech geen sjonnenbakkenbas. Het gaat me om puur geluid. Ik luister van Maria Callas tot Django Reinhart, van Sting tot Biohazard. Het hoef niet extreem hard te kunnen, maar ik heb een gevoelig oor en wil laag, hoog en alles er tussenin hebben.
Ik heb al geprobeert zelf een subwoofer e bouwen die onder de bijrijders soel past (onder mijn soel zit de versterker), maar er is simpelweg nie genoeg ruimte. Bakken met geld heb ik ook niet.
De enige plekken waar ik inbouw speakers kan plaatsen is ter hoogte van mijn linker voet (13cm) en op arm hoogte bij de achterbank (10cm). Beetje lasig om bas te creeren. Ik hoef ech geen sjonnenbakkenbas. Het gaat me om puur geluid. Ik luister van Maria Callas tot Django Reinhart, van Sting tot Biohazard. Het hoef niet extreem hard te kunnen, maar ik heb een gevoelig oor en wil laag, hoog en alles er tussenin hebben.
Ik heb al geprobeert zelf een subwoofer e bouwen die onder de bijrijders soel past (onder mijn soel zit de versterker), maar er is simpelweg nie genoeg ruimte. Bakken met geld heb ik ook niet.
de e34
het is een touring geworden
hierbij de picts.

het is een touring geworden
hierbij de picts.

edit, nee toch niet, laat maar
[ Voor 88% gewijzigd door Tinus op 04-03-2007 19:21 ]
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Mooie slee, jammer alleen dat het een automaat is... Ik had ook bijna een E34 touring gekocht... ik vond hem alleen wel erg groot voor mij alleen...
Damn... ik ontdekte vandaag dat 1 van de bougie kabels niet meer klemt op de bougie... die zal dus vervangen moeten worden... en volgens h-base kost een setje van 4 kabels zo'n €120 ex btw... dat is minder prettig...
Damn... ik ontdekte vandaag dat 1 van de bougie kabels niet meer klemt op de bougie... die zal dus vervangen moeten worden... en volgens h-base kost een setje van 4 kabels zo'n €120 ex btw... dat is minder prettig...
[ Voor 42% gewijzigd door deepbass909 op 04-03-2007 20:00 ]
Als het motorblok maar groot genoeg is heeft een automaat alleen maar voordelen. Wat ligt erin?
Hoeveel E34-ers hebben we nu op het forum?
Read the badge, Bitch!
het is een 525i V24 in de executive uitvoering 
Helemaal niet jammer rijdt juist super comfortabel, en er zit een sportstand op voor als ik wil doortrekken...deepbass909 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:55:
Mooie slee, jammer alleen dat het een automaat is... Ik had ook bijna een E34 touring gekocht... ik vond hem alleen wel erg groot voor mij alleen...
...
Hij ziet er goed uit. Zelf ben ik niet zo'n fan van dat stof, maar daar merk je niets van als je eenmaal zit
Met de 2.5 ook direct de meest economische keuze. Ik dacht dat deze alsnog 240 km\u doet, toch?
Kilometerstand en prijs?
Kilometerstand en prijs?
[ Voor 6% gewijzigd door Wekkel op 04-03-2007 22:22 ]
Sorry, ik ben allergisch voor automaten... ik hou ervan om zelf te schakelen...2bmws schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:03:
het is een 525i V24 in de executive uitvoering![]()
[...]
Helemaal niet jammer rijdt juist super comfortabel, en er zit een sportstand op voor als ik wil doortrekken...
Komt nog wel goed .. geef het de tijd.
Ik blijf me ook stug verzetten hoor... En aardig wat ervaring met automaten...Wimo. schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:01:
Komt nog wel goed .. geef het de tijd.
Van een 90pk passat tot een a8 4.2 quattro....
Ik doe het liever zelf
Kan ik het mee eens zijn... Van de "grote" mainstreammerken (sony, kenwood, jvc, pioneer) kan ik wel zeggen dat pioneer in mijn ogen de mooiste producten maakt... De reference serie bijvoorbeeld is werkelijk top...deepbass909 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 02:42:
[...]
Je kan verschillende lijnen van speakers nooit met elkaar vergelijken. Een Pioneer setje van €50 zal heel anders klinken dan een setje van €400. Voor je gaat kiezen, moet je ook echt eerst je budget vast stellen en alles wat er ruim onder zit negeren (dat doe je snel genoeg) en vooral ook alles wat er boven zit. Mijn budget was €150, bij de winkel waar ik keek waren deze €165. Maar ik wist dat die winkel vrij duur is, dus heb ik ze toch geluiserd. Uiteindelijk heb ik ze voor €99 via internet gekocht en kan ik ze hopelijk volgende week monteren.
Pioneer is zeker geen verkeerd merk, alleen soms erg schreeuwerig en opzichtig. Je hoeft maar naar de demo van je radio te kijken om te begrijpen wat ik bedoel.
Ook niet te betalen, maar dat is een ander verhaal...
Je krijgt waar je voor betaalt, en de verschillen zijn écht heel groot tussen een spaker van 50 of van 150 euro...
Op de sloop halen, E36'jes worden zat kort geredendeepbass909 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:55:
leeg
km stand; 260000Wekkel schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:22:
Hij ziet er goed uit. Zelf ben ik niet zo'n fan van dat stof, maar daar merk je niets van als je eenmaal zitMet de 2.5 ook direct de meest economische keuze. Ik dacht dat deze alsnog 240 km\u doet, toch?
Kilometerstand en prijs?
prijs: 2650
Ik moet er wel zelf nieuwe schokdempers voor onder gooien, anders was de prijs 2950
Poll??Zeeuw schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:30:
Hoeveel E34-ers hebben we nu op het forum?
[ Voor 14% gewijzigd door 2bmws op 05-03-2007 07:43 ]
Ik ben nog steeds opzoek naar een goede (BMW) sloop in de omgeving van Utrecht... Ik zoek namelijk ook nog een zonneklep voor de bijrijder in beige met spiegel maar zonder lampje... (de huidige klep valt naar beneden4x2 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:10:
[...]
Op de sloop halen, E36'jes worden zat kort gereden
Da's een prima prijsje voor die e34 zonder leer. Nu maar hopen dat hij het goed uithoudt. Heb je de rubbers van de ophanging achter ook gecontroleerd (altijd zwak punt, begrijp ik)?
rubbers achter zijn ook ok.
morgen na het werk halen...
(was het maar morgen)
morgen na het werk halen...
(was het maar morgen)

/me E34 rijder meldt zich!

Ik naast een 330i touring afgelopen zaterdag op een BMW Meeting.
Nog wat E34 die ik op de gevoelige plaat heb vast gelegd:

Als toetje nog een E31 en E38:

Nog wat E34 die ik op de gevoelige plaat heb vast gelegd:
Als toetje nog een E31 en E38:
Ioniq 5 P45
* The_Scarabial likes e34 very much
Mooiste auto die dr stond vond ik eigenlijk die e28 (ik houd meer van de oudere modellen).
Een M5 slopen om je E28 naar je eigen smaak te maken, dan ben je goed bezig
leeg
Was je er ook? Zoja, met welke auto?4x2 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:33:
Mooiste auto die dr stond vond ik eigenlijk die e28 (ik houd meer van de oudere modellen).
Ioniq 5 P45
Mijn E34 is ook in de plaats van mijn E28 (528i) - de kokerbalken en wielkasten waren rot en ik kan niet lassen.. dus helaas verkocht...4x2 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:33:
Iemand nog tips waarop ik moet letten bij het kopen van een 316i E30 ?
Was met die (verkleurde) groene E21 320 mee die in het begin naast die 635 stond.
Was jij het toevallig die redelijk aan het begin (uur of 1/half 2) nog naar ekris liep om een foto te maken van die M5 die achter het hek stond met een 'bmw huisselectie' nummerplaat ?
Toen was ik iig een rondje aan het lopen met de eigenaar (arjan) van de 325ix.
leeg
Nieuwe M foto's al gezien? Kan er niet warm van worden
Heilige Geit! Heb je nog meer pics van die E46 Touring???Spiller schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:55:
/me E34 rijder meldt zich!
[afbeelding]
Een 330i Touring.. zucht.. zwijmel...
Iemand enig idee waarom je kennelijk geen E90 Touring kan bestellen in Dubai? Komen niet voor op de BMW.ae site??
[ Voor 12% gewijzigd door tazzman op 06-03-2007 16:27 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Zullen wel weer geen officiele foto's zijn, volgens veel sites wordt morgen namelijk op geneve de m3 eindelijk geintroduceerdWimo. schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:11:
Nieuwe M foto's al gezien? Kan er niet warm van worden
Maar dit zijn de officiele:

[ Voor 63% gewijzigd door niels88 op 06-03-2007 16:56 ]
Niet echt bijzonder dus, de nieuwe M3 (qua uiterlijk).
Des te meer reden om die oude bakken van de straat te blijven rapen
Des te meer reden om die oude bakken van de straat te blijven rapen
Mjah, ben niet echt een fan van tupperware, maar die bodykit had wel iets dikker gemogen...
Jammer dat er geen uitsparing is voor de uitlaten, en het rooster aan de zijkant is ook niet echt mooi. Verder echt een prachtige wagen! Ik vind de coupe sowieso mooi.
Strakke bak, maar ik vind die bult in de motorkap té lomp. (op de foto in ieder geval) Dit lijkt wel een motorkap uit NFS Underground
(da's niet als compliment bedoeld nee)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
die uitlaten lijken ook erg laag te zittenViper7 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:43:
Jammer dat er geen uitsparing is voor de uitlaten, en het rooster aan de zijkant is ook niet echt mooi. Verder echt een prachtige wagen! Ik vind de coupe sowieso mooi.

Jup, dat was ik4x2 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:46:
[...]
Was met die (verkleurde) groene E21 320 mee die in het begin naast die 635 stond.
Was jij het toevallig die redelijk aan het begin (uur of 1/half 2) nog naar ekris liep om een foto te maken van die M5 die achter het hek stond met een 'bmw huisselectie' nummerplaat ?
Toen was ik iig een rondje aan het lopen met de eigenaar (arjan) van de 325ix.
Heb ik nog een paar leuke pics voor je, echt een prachtbak heb je! Ik zit er over te denken om mn 540i de deur uit te doen en er in de plaats voor een E21 323i te kopen + nog wat leuks.
Nog een leuke pic van je bak:
Jammerlijke E21
En nog een van die 330i touring:
Ioniq 5 P45
Die uitsparingen zitten er wel, maar zijn niet zo goed zichtbaar. Ik moet zeggen dat de vrij subtiele achterzijde van de coupé niet echt past bij de brute uitstraling van de rest van het ding, zo krijgt het ding echt twee gezichten. Die powerdome is niks zo, ik mag hopen dat die op het productiemodel nog wat kleiner wordt.Viper7 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:43:
Ben wel benieuwd hoe die motor gaat zijn, ik gok dat ie als een hongerige wolf aan het gas hangt
voor nog betere foto's van de M3 concept: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=49988
[ Voor 5% gewijzigd door Gekkenhuis op 06-03-2007 19:36 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Even een schaamteloze cross uit de HK 
Whoei, zaterdag besteld en vandaag al bezorgt!!!

Nieuwe speakers voor in m'n auto, Pioneer TS-E136C
Hulde aan Tommax (voor de lage prijs van €99,- en de super snelle levering)
Ik hoop ze heul snel (dit weekend uiterlijk) in te kunnen bouwen. Dan zal 't geluid in m'n auto waarschijnlijk met reuzenstappen vooruit gaan. Kan niet wachten...
Whoei, zaterdag besteld en vandaag al bezorgt!!!

Nieuwe speakers voor in m'n auto, Pioneer TS-E136C
Hulde aan Tommax (voor de lage prijs van €99,- en de super snelle levering)
Ik hoop ze heul snel (dit weekend uiterlijk) in te kunnen bouwen. Dan zal 't geluid in m'n auto waarschijnlijk met reuzenstappen vooruit gaan. Kan niet wachten...
Over speakers gesproken... weet iemand wat de standaard-speaker maten zijn voor de E46? (BJ 2004) .. ik heb zeker slechtere standaard speakers gehoord maar er mag eigenlijk wel wat beters in
Het is niet mijn auto maar die van een vriend van meSpiller schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:14:
[...]
Jup, dat was ik![]()
Heb ik nog een paar leuke pics voor je, echt een prachtbak heb je! Ik zit er over te denken om mn 540i de deur uit te doen en er in de plaats voor een E21 323i te kopen + nog wat leuks.
Nog een leuke pic van je bak:
[afbeelding]
En het is een leuk ding idd, zoiets of een E28 525 (oldtimer op gas, in beide gevallen, is een vereiste) staat op het verlanglijstje als de volgende auto.
Mn eigen stond nog in Rosmalen, had weinig zin om naar veenendaal te tuffen om een gare (4-cilinder) schadebak te showen zeg maar
Heb dr nog wel een leuk ideetje voor, maar op het moment gaat mn motor even voor, die heeft ook nog wat aandacht nodig
Maar dit is de mijne dus (paaltjes doen auw, maar dat wordt nog gefixt, stuk overlassen vanaf een sloper zal het wel worden).

leeg
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Jammer van die bult op de motorkap, alsof de wagen een puist heeft en verminderd zijn dreigende sfeer behoorlijk wanneer je hem in je spiegels spot. De voorkant doet daar ook aan mee gezien het lijkt alsof hij naar jou lacht. De achterkant vind ik erg mooi en de zijkant vind ik ook elegant. Is dit ook een creatie van Chris Bangler?
[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 06-03-2007 22:25 ]
Het lijkt wel het grote BMW topic hierD. Ninjai schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:25:
en verminderd zijn dreigende sfeer behoorlijk wanneer je hem in je spiegels spot.
Dit topic is gesloten.