Het grote BMW Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 11.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

De nieuwe M3 is mooier dan ik had verwacht, maar toch blijf ik de E46 variant de mooiste vinden. Als je die in je spiegel ziet, lijkt het net of er een stier achter je kont zit :9

Edit: Had de "oude" M3 trouwens geen schakelen-met-flappen-aan-het-stuur-bak? :P De nieuwe blijkbaar niet: http://www.bimmerpost.com/images/m36.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door babbaloerie op 06-03-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, afgelopen zaterdag zijn we op zoek geweest naar 'n E46 Cabrio, maar die neus is gewoon 'n stuk agressiever dan de nieuwe, die kijkt 'n beetje loddig..

Maar wie weet er nog wat leuke cabrio's ? :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Vind de bult op de motorkap te groot, hadden ze meer iets alla E46 mee kunnen doen en die roosters bovenop vind ik ook minder...
spiegels zijn TE Autostyle..
Neusje en bumper zien er wel goed uit.
Zijkant en achterkant ook (lekker die 4 uitlaatjes M style!)
Dak lijkt me ook kicke in het echt met dat carbon!
Maar de velgen zijn dan weer niet echt vernieuwend...
Hopelijk hebben ze er wel net als de M5 van die echte M-snufjes ingestopt!

Denk toch dat ik hem in het echt moet zien voordat ik 100% ga! Maar vooralsnog staat de E46 bovenaan, strak gevolgd door de E30!

Ow ja, die luchtroosters in het zijscherm zijn ook vet! Zit een pinker in lijkt wel...
Ook wat moeilijker na te maken voor die 316 M3tjes....

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

tazzman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:48:
Over speakers gesproken... weet iemand wat de standaard-speaker maten zijn voor de E46? (BJ 2004) .. ik heb zeker slechtere standaard speakers gehoord maar er mag eigenlijk wel wat beters in :)
welke speakers bedoel je precies? Wat ik kan vinden zitten er in je deur 6.25" woofers, 2.75" mid-range en 1.00" tweaters.
Check deze site over het audio systeem van een 2001 E46 325i.
De conclusie is dat de woofer ook wel erg slecht is...

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 06-03-2007 23:30 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:11:
Idd, afgelopen zaterdag zijn we op zoek geweest naar 'n E46 Cabrio, maar die neus is gewoon 'n stuk agressiever dan de nieuwe, die kijkt 'n beetje loddig..

*Vloeken in de kerk fase*

* MB SLK (voor het vrouwtje)
* Honda S2000 (met kap naar beneden)
* Audi TT (voor als je geen smaak hebt)
* Volvo C70 (als je een nieuwe auto wilt)
* Mini Cooper S (als je geen ruimte nodig hebt)

O-)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik bedoelde eigenlijk 'wie weet er nog E46 cabrio's te staan' ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk trouwens dat het al zou helpen als de powerdome wat breder zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:56:
Ik bedoelde eigenlijk 'wie weet er nog E46 cabrio's te staan' ;) :P
Dan heb ik niks gezegt en verontschuldig ik me voor mn gevloek :D

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49
babbaloerie schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:05:
Edit: Had de "oude" M3 trouwens geen schakelen-met-flappen-aan-het-stuur-bak? :P De nieuwe blijkbaar niet: http://www.bimmerpost.com/images/m36.jpg
De M3 zal de keuze gaan bieden uit twee versnellingsbakvarianten: een zestraps handbak met reguliere koppeling en een zeventraps semi-automaat met dubbele koppeling (hoor ik daar iemand DSG fluisteren?).
http://www.autoblog.nl/ar...-concept-jawohl#post-8629
Wel jammer dat het M Sport pakket de achterbumper van de M3 niet heeft.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hehe :) Moet toch wel een beetje lachen :)
zeventraps semi-automaat met dubbele koppeling (hoor ik daar iemand DSG fluisteren?).
Niet te gek uiteraard. De bak zal waarschijnlijk van LuK komen, de ontwerper van de DSG bak is nameliijk overgestapt naar LuK (met een kleine (?) ruzie tussen LuK en VAG als gevolg). En dat het om een semi automaat gaat is helemaal niet verwonderlijk, waren ze verleden jaar nog mee bezig om die goed te testen. Ben benieuwd hoe deze bak is na de geweldige versnellingsbakken van BMW.

Ik herken blindelings de meeste BMW's (niet het type, wel het merk :) ) op basis van het geluid van de versnellingsbak (op voorwaarde dat er geen steigerpijp is gemonteerd en het rustig is qua omgevingsgeluid).

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 07-03-2007 00:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

deepbass909 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:30:
[...]

welke speakers bedoel je precies? Wat ik kan vinden zitten er in je deur 6.25" woofers, 2.75" mid-range en 1.00" tweaters.
Check deze site over het audio systeem van een 2001 E46 325i.
De conclusie is dat de woofer ook wel erg slecht is...
Thanks!!! Ik kon namelijk in mijn boekjes helemaal geen maten vinden.. en ik heb echt geen zin om te gaan zitten zagen en doen om grotere speakers passend te krijgen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:11:
Als je niet bang bent om er 1tje te importeren... bij Autohaus Klee in Wolfersheim (boven Frankfurt) hebben ze doorgaans een aantal cabrio's voor een goede prijs. Ik heb hier mijn 3-er gehaald en zal daar in de toekomst zeker nog es kijken voor een andere BMW.

http://home.mobile.de/SID...=EGN&id=11111111237023988

http://home.mobile.de/SID...=EGN&id=11111111240775033

Ze hebben er ook nog een leuke Coupe staan ... waar ik eventeel mijn 318d Touring wel voor zou willen inruilen mocht ik dichterbij mijn werk gaan wonen... ;)

http://home.mobile.de/SID...=EGN&id=11111111248247841

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ben met een vriend op zoek naar eentje voor hem, moet wel minimaal een 323 zijn.
Prijzen in Dld vielen me tegen, wel iets gunstigere km-standen, maar met BPM e.d. scheelt 't maar erg weinig. Coupe's staan wel weer voor wat leukere prijzen te koop daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
die m3 concept :/

wat een tegenvaller zeg, die "vents" aan de zijkant zijn echt lelijk vormgegeven imho. en die bult in de motorkap? wtf? wat een waardeloos idee zeg.

voorkant/achterkant is redelijk hoewel ik het toch "overdone" vind die vormgeving

de velgen vind ik dan weer wel erg mooi. Maar overall gezien zou ik zonder te twijfelen een E46 M3 verkiezen boven deze versie. Zeker als het om de CSL gaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die CSL is wel dik, dat geluid is goud waard, maar heb je er wel eens in gereden? Als daily driver is het een hel, veel te veel herrie en je zit stijf rechtop in je kuipstoel. 't is niet voor niks dat Rafaël v/d Vaart hem inruilde voor een 6-serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Daniel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:41:
Die CSL is wel dik, dat geluid is goud waard, maar heb je er wel eens in gereden? Als daily driver is het een hel, veel te veel herrie en je zit stijf rechtop in je kuipstoel. 't is niet voor niks dat Rafaël v/d Vaart hem inruilde voor een 6-serie :P
Zag m laatst nog rijden bij t station in groningen (vast op bezoek bij Levchenko en die mevrouw uit GTST waar ik de naam ff van kwijt ben :P ), maar dat is ook geen suc6, want hij komt nauwelijks boven het stuur uit :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:39:
Ben met een vriend op zoek naar eentje voor hem, moet wel minimaal een 323 zijn.
Prijzen in Dld vielen me tegen, wel iets gunstigere km-standen, maar met BPM e.d. scheelt 't maar erg weinig. Coupe's staan wel weer voor wat leukere prijzen te koop daar.
Hou er wel rekening mee dat de prijzen bij een BMW dealer het hoogst liggen, bij een BMW werkstatt (wat Klee dus is) iets lager zijn en bij de "vrije auto dealer" (dwz "BOVAG dealer") nog een stuk lager liggen. Alleen bij een BMW dealer of werkstatt snij je je minder gauw in de vingers. Rommelen met kilometer standen, verkopen van schade auto's zonder melding etc - dat ben je hier heel gauw BMW dealer of werkstatt af.

Cabrio's zijn inderdaad wat prijziger maar ten opzichte van NL heb je hier gewoon veel meer keuze en autopapieren waar b.v. vorige bezitters met naam, leeftijd etc op vermeld staan. (Tenzij het een hele nieuwe auto is , op de nieuwere papieren staat helaas minder info).

Die blauwe coupe vind ik zelf wel erg grappig en leuk geprijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Daniel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:41:
tjah logisch, de CSL is meer een auto voor erbij, als racer, om naar tracks te gaan etc.

de gewone M3 is meer je daily driver natuurlijk, maargoed dat zou je moeten weten voordat je een CSL koopt natuurlijk. Net als dat een Porsche turbo prima is als daily driver, maar een Ruf of 9ff is eigenlijk niet te gebruiken als daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Onderhoud is ook iets wat meeweegt idd, en is in de meeste gevallen erg netjes in vergelijk met NL'se wagens.

Nadeel is natuurlijk dat mn maat een 330d in te ruilen heeft, wat in het buitenland wat lastiger werkt.
Onder de 20000 heb ik nog niet heel veel gezien in Dld, terwijl in NL redelijk wat voor 18-20K te krijgen is, met ± 150K Km, wat nog acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:06:
Onder de 20000 heb ik nog niet heel veel gezien in Dld, terwijl in NL redelijk wat voor 18-20K te krijgen is, met ± 150K Km, wat nog acceptabel is.
Sorry maar 18.000 tot 20.000 voor een benzine cabrio met 150.000 km vind ik toch een stuk duurder dan 20.440 euro voor een 2001 325i Cabrio met 57.000 km of 22.880 euro voor een 2003 318i Cabrio met 43.000 km op de teller.

Die auto's zijn 440 en 2280 euro duurder ... maar hebben een derde van de kilometers erop zitten!

Uiteraard zit je dan nog met BPM natuurlijk .. maar daar kijk ik hier niet naar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat de Duitse kilometers ook wat minder belastend voor de motor en versnellingsbak zijn dan de Nederlandse, hier rijd je procentueel toch wat meer stadsverkeer en file dan in Duitsland volgens mij, waar de afstanden wat langer zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet iemand hier trouwens het verschil tussen de verschillende Potenza's? (050, 050A, 040, 720)
Zit nog te twijfelen tussen de Potenza's en P-Zero's... Maar kan over de potenza's erg weinig terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Grrrrrene schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:41:
Ik denk dat de Duitse kilometers ook wat minder belastend voor de motor en versnellingsbak zijn dan de Nederlandse, hier rijd je procentueel toch wat meer stadsverkeer en file dan in Duitsland volgens mij, waar de afstanden wat langer zijn :)
Maar daar maken ze waarschijnlijk wel een stuk meer kilometers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het uiteraard over auto's met dezelfde kilometerstand, verschillende km standen kan Hydraulik-Phunk zelf ook nog wel vergelijken ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
MikeyMan schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:41:
Weet iemand hier trouwens het verschil tussen de verschillende Potenza's? (050, 050A, 040, 720)
Zit nog te twijfelen tussen de Potenza's en P-Zero's... Maar kan over de potenza's erg weinig terugvinden...
De 050/050A is 'premium sports', de 720 is 'sports'. Het compound van de RE050/050A is zachter en geeft daardoor op droog wegdek meer grip en is voorzien van 'noise reduction technology', voor wat het waard is. De 720 heeft een ander profiel dat meer is toegesneden op het afvoeren van regenwater en is meer een allround-band.
De 050A is de assymetrische versie van de 050 en is bedoeld voor de echt monsterlijk grote wielen, leverbaar tot 345/35R19. Daarnaast wordt de 050 over het algemeen alleen als OE (Original Equipment, dus af fabriek) geleverd en de 050A ook als 'replacement' (dus bij de lokale bandenshop)
De RE040 is een comfortabeler versie van de RE050, meer bedoeld voor bijv. grote sedans als de Audi A8 en de VW Phaeton dan voor sportwagens.

Zie ook http://www.bridgestone.eu...S/BridgestoneDatabook.pdf (pagina 28 t/m 33, 41 en 44 t/m 47)
Afbeeldingslocatie: http://www.bridgestone.eu/Upload/Images/POTENZA_RE720_sm.jpg
RE720

Afbeeldingslocatie: http://www.bridgestone.eu/Upload/Images/POTENZA_RE050_sm.jpg
RE050

Afbeeldingslocatie: http://www.bridgestone.eu/Upload/Images/POTENZA_RE050A_sm.jpg
RE050A

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel op 07-03-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daniel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:26:
[...]

De 050 is 'premium sports', de 720 is 'sports'. Het compound van de RE050 is zachter en geeft daardoor op droog wegdek meer grip en is voorzien van 'noise reduction technology', voor wat het waard is. De 720 heeft een ander profiel dat meer is toegesneden op het afvoeren van regenwater en is meer een allround-band. De 050A is de assymetrische versie van de 050 en is bedoeld voor de echt monsterlijk grote wielen, leverbaar tot 345/35R19 :)

[afbeelding]
RE720

[afbeelding]
RE050

[afbeelding]
RE050A
Ah, kijk, hier heb ik wat aan... Die 050 slijt als een gek ook dus, lijkt me? Zit er nog compound/eigenschappen verschil tussen de 050 en 050A?
040 is weer wat harder?

Geloof dat de 720 niet in de beoogde maat leverbaar is, das dan wel weer wat jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit overigens allemaal gevonden via Bridgestone.eu dus dat had je zelf ook wel gekund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou... Heb aardig gezocht, maar de site werkt om te beginnen voor geen meter, kan ze niet contacteren, en dat stuk wat jij post heb ik ook niet zien staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

Nu we het toch over banden hebben. Ik was altijd in de veronderstelling dat autobandenmarkt.nl vrij concurrerende prijzen voor banden had. Blijkt dat mijn lokale bandenboer (alltire,best) zelfs banden van 200+ euro voor 25 euro minder kan leveren & monteren !

Ik twijfel nog flink tussen verschillende merken en types. Vooral in de maat 245/40/18 komt comfort bij de meeste testen amper aan bod :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wimo. schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:39:
Nu we het toch over banden hebben. Ik was altijd in de veronderstelling dat autobandenmarkt.nl vrij concurrerende prijzen voor banden had. Blijkt dat mijn lokale bandenboer (alltire,best) zelfs banden van 200+ euro voor 25 euro minder kan leveren & monteren !

Ik twijfel nog flink tussen verschillende merken en types. Vooral in de maat 245/40/18 komt comfort bij de meeste testen amper aan bod :/
Yep, inderdaad... Kom er ook niet helemaal uit... De winterbanden die goed uit de test kwamen, heb ik ondertussen onder m'n auto, en die zijn perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Beneluxbaan ter hoogte van de A.J. Ernststraat (vanaf de VU), 12:10 vandaag voor het stoplicht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/859e428aaa61028a5ba883919627735b/full.jpg

Dikkere dubbele uitlaat en een speciale kleur blauw, kan niet missen.

Was jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

ik reed vanmiddag achter een nieuwe bmw 335i, was mooi om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wimo. schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:39:

Wist niet dat jij in Best woonde!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Whoei, de boxjes zijn ingebouwd, echt een super verbetering, nu achter nog (voor blijft strak, achter raakt zwaar overstuurd...)
Helaas is de bass weergave wel minder dan in de winkel, maar dat had ik ook verwacht (aangezien de klankkast in mijn E36 nauwelijks groter zijn dan de 13cm speakers...)

De tweeters klinken mooi helder, die zijn echt een enorme verbetering ten opzichte van de tweeters die erin zaten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

tazzman schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:34:
[...]

Sorry maar 18.000 tot 20.000 voor een benzine cabrio met 150.000 km vind ik toch een stuk duurder dan 20.440 euro voor een 2001 325i Cabrio met 57.000 km of 22.880 euro voor een 2003 318i Cabrio met 43.000 km op de teller.

Die auto's zijn 440 en 2280 euro duurder ... maar hebben een derde van de kilometers erop zitten!

Uiteraard zit je dan nog met BPM natuurlijk .. maar daar kijk ik hier niet naar :+
Dat bedoel ik ;)
BPM en keuringskosten meegerekend zit er niet heel veel prijsverschil in, plus de moeite die je voor importeren moet doen zijn ook nog niet inbegrepen. (Zoeken, bekijken, vervoer etc.)

Ben zelf een tijdje naar een compact op zoek geweest, en die prijzen waren een stuk interessanter.
Maar op zich ook wel logisch, cabrio's zijn een stuk waardevaster natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wekkel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:28:
Beneluxbaan ter hoogte van de A.J. Ernststraat (vanaf de VU), 12:10 vandaag voor het stoplicht.

[afbeelding]

Was jij het?
Het is niet mijn auto geweest. Misschien een andere Alpina? Die kleur is alleen verkrijgbaar op een Alpina of via BMW Individual.
The_Scarabial schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:19:
ik reed vanmiddag achter een nieuwe bmw 335i, was mooi om te zien
Ik kwam er vorige week ook een tegen met de Z4. Hij trok een paar sprintjes naar de 200 waarbij ik 'm moeiteloos kon bijhouden.

Vanuit een lage positie is het van achteren best wel een dikke wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tom schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:23:
[...]

Wist niet dat jij in Best woonde!?
Ik woon in Eindhoven.Maar best is hier 4min vandaan. Alltire is overigens al jaren m'n bandenboer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Wimo. schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:29:
Maar best is hier 4min vandaan
Dan woon je dus ergens in de achtse barrier, anders gaat dat krapjes worden :+
En het liefste aan de goede kant vd franse baan, want als je eerst die klote 30 zone door moet :X

[ Voor 18% gewijzigd door 4x2 op 08-03-2007 00:34 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dat klopt helemaal :P Gelukkig zweef ik rustig door de 30km zones heen .. had van de week bijna een fietser te pakken :X Zou toch zonde zijn van de motorkap ...

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 08-03-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Wimo. schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:02:
Dat klopt helemaal :P Gelukkig zweef ik rustig door de 30km zones heen .. had van de week bijna een fietser te pakken :X Zou toch zonde zijn van de motorkap ...
Ik zie een 540 meets 740 aankomen :P

Of was het wekkel...wimo, wekkel! dit tijdstip...

Ik ga slapen!

[ Voor 10% gewijzigd door Zeeuw op 08-03-2007 01:11 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hoezo alleen audi's breken doormidden :o

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=36712&d=1172974728
Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=36714&d=1172974728
Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=36716&d=1172974728

erg zonde zeg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Zeeuw schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:07:
[...]

Ik zie een 540 meets 740 aankomen :P

Of was het wekkel...wimo, wekkel! dit tijdstip...

Ik ga slapen!
Ik heb een 528i .. wel dezelfde kleur als die andere 540i die hier rond loopt. Wil trouwens nog weleens meerijden in een 8-cil O+ Vind het met de huidige benzineprijzen en het eeuwige studentenleven al krap met een 6-cil.

edit: tering, die zit goed in elkaar ... mocht de bestuurder het hebben overleefd dan kan ie de losse onderdelen alsnog voor een fortuin verkopen :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Wimo. op 08-03-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Wimo. schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:25:
[...]

Ik heb een 528i .. wel dezelfde kleur als die andere 540i die hier rond loopt. Wil trouwens nog weleens meerijden in een 8-cil O+ Vind het met de huidige benzineprijzen en het eeuwige studentenleven al krap met een 6-cil.

edit: tering, die zit goed in elkaar ... mocht de bestuurder het hebben overleefd dan kan ie de losse onderdelen alsnog voor een fortuin verkopen :*)
op m5board staan meer fotos, waarvan 1 waar je aardig wat bloed ziet binnenin, dus ik vrees dat hij behoorlijk toegetakeld zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wekkel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:28:

[afbeelding]

Was jij het?
In Aalsmeer rijdt een identieke Alpina. Misschien was die het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zou dat blok in mijn E36 passen? Dan passen de prestaties tenminste nog een beetje bij het uiterlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zonde van die 650 :X Misschien wil ie het blok wel aan mij geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Timmert schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 07:16:
[...]

In Aalsmeer rijdt een identieke Alpina. Misschien was die het :)
Dan zou dat 'm kunnen zijn.

* Wekkel is tegenwoordig wat beter Bimmers aan het spotten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BMW 1 serie op Autotrack

Is dit wat?
Ik kijk nu voor het eerst naar een BMW en vind ze verrassend betaalbaar voor z'n leefttijd en KM stand.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
De kans is groter dat het wat is, dan dat het niet wat is lijkt. me. Valt inderdaad niet tegen qua prijs. Maar men zegt over de 1 serie ook wel dat het toch wat 'BMW-gevoel' mist. Niet uit persoonlijke ervaring....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ken het 'BMW gevoel' dan niet, maar ik vind het model wel in het BMW straatje passen.

Ik vraag me alleen af of zo'n 1.6 pitter een beetje bij zo'n auto past.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 08-03-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Het is een vrij lichte auto, dus hij zal wel vooruit komen. Maar het blijft een minimum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De 1-serie is absoluut geen slechte auto maar in mijn ogen mist een 116i gewoon het vermogen om van het grootste pluspunt ten opzichte van andere middenklassers (achterwielaandrijving) gebruik te kunnen maken. Maar zolang je een beetje toeren maakt wil het wel behoorlijk vooruit.
Voor 20 mille heb je ook een Mini Cooper met vrijwel dezelfde motor, en dan is de 1-serie toch wel een stukje meer auto. De ruimte binnenin viel mij in ieder geval niet tegen en de kwaliteit van het interieur is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Verwacht er geen wonderen van... ik heb de 116i en het gaat, maar hij mist duidelijk wel vermogen, hoewel je er in het dagelijkse verkeer totaal niets aan mist hoor, en boven de 3500rpm vermaakt ie zich prima, maar je mist toch iets.

Ik zou minimaal voor de 118i gaan of ff doorsparen voor de 130i :) Het rijdt wel echt super, nou ja ik weet niet hoe andere BMW's rijden dus vergelijken kan ik niet, maar ik vind dit superheerlijk rijden :)

Oh alleen opbergvakjes hebben ze bij het ontwerp niet aan gedacht. Ben niet zo heel veel eisend maar in beide deuren een vak, een miniscuul dashboard kastje, en 2 bekerhouders in de middenconsole vind ik wel weer erg weinig :D (en welke sukkel vind het nou handig om een aux. ingang achterop de middenconsole te plaatsen? ik iig niet...)

[ Voor 27% gewijzigd door Crazy D op 08-03-2007 13:08 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19

evol

hello world

Crazy D schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:05:
...

Oh alleen opbergvakjes hebben ze bij het ontwerp niet aan gedacht. Ben niet zo heel veel eisend maar in beide deuren een vak, een miniscuul dashboard kastje, en 2 bekerhouders in de middenconsole vind ik wel weer erg weinig :D (en welke sukkel vind het nou handig om een aux. ingang achterop de middenconsole te plaatsen? ik iig niet...)
Ik heb het opbergpakket. Dan krijg je netten achter de voorstoelen, dat scheelt natuurlijk enorm ;)
De bekerhouders zijn wel perfekt overigens. McDonalds bekers staan er echt stevig in.

Die aux. ingang heb ik nog nooit gebruikt, maar opzich vind ik het wel een aardige plek.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

evol schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:10:
[...]

Ik heb het opbergpakket. Dan krijg je netten achter de voorstoelen, dat scheelt natuurlijk enorm ;)
De bekerhouders zijn wel perfekt overigens. McDonalds bekers staan er echt stevig in.

Die aux. ingang heb ik nog nooit gebruikt, maar opzich vind ik het wel een aardige plek.
Mijn radio heeft ook een aux-ingang (nog niet aangesloten/ingebruik) en ik zat er ook over te denken om dat kabeltje achter op de midden-console uit te laten komen. Zo kan je een spelertje in een vakje tussen de stoelen leggen, zodat je er goed bij kan.
Daniel schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:52:
De 1-serie is absoluut geen slechte auto maar in mijn ogen mist een 116i gewoon het vermogen om van het grootste pluspunt ten opzichte van andere middenklassers (achterwielaandrijving) gebruik te kunnen maken. Maar zolang je een beetje toeren maakt wil het wel behoorlijk vooruit.
Voor 20 mille heb je ook een Mini Cooper met vrijwel dezelfde motor, en dan is de 1-serie toch wel een stukje meer auto. De ruimte binnenin viel mij in ieder geval niet tegen en de kwaliteit van het interieur is stukken beter.
De gewichts-prestatie verhouding tussen die 1-serie en mijn E36 316i verschillen niet heel veel (de 1-serie is zwaarder (1115 tegen 1280kg), maar ook iets krachtiger (106 tegen 116 pk)).
Mijn ervaring is dat vooral boven de 80 km/u je het echt wel gaat merken (daaronder is hij vlot, maar niet super snel), maar het rijdt opzich wel prettig. Maar een 50pk meer zou niet erg zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door deepbass909 op 08-03-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet niet of ik er aan toe ben om m'n huidige merk in te ruilen, ben nogal merken trouw. Maar de 1-serie staat definitely op m'n shortlist. Alleen dat exemplaar dat ik gelinked had is al afgevallen. Er staat geen airco op de lijst, dat is toch wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

evol schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:10:
:D bij mij ligt in de ene mn tomtom redelijk stabiel, en in die andere staan 2 telefoons precies goed :) (mag niet meer naar de Mac van mezelf en mn lichaam :X )
Ja in theorie wel, maar als je vervolgens op diezelfde handige plaats ook je iPod (of willekeurige andere mp3 speler) wilt neerleggen, kom je erachter dat ie best op een rot plek zit :D En dat er een aansluiting voor stroom bij zit is wel weer handig (hoewel mn broer in z'n Renault 6 van die aansluitingen heeft), maar dat afschermkapje wat normaal op de peukaansteker zit moet je ergens laten, hoewel jij m gewoon in dat net achter de voorstoel kunt prikken :)
deepbass909 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:11:
Mijn radio heeft ook een aux-ingang (nog niet aangesloten/ingebruik) en ik zat er ook over te denken om dat kabeltje achter op de midden-console uit te laten komen. Zo kan je een spelertje in een vakje tussen de stoelen leggen, zodat je er goed bij kan.
Nou ik zou zeggen, leg je mp3 speler er een paar dagen neer en probeer zo nu en dan tijdens het rijden te doen alsof je even een ander liedje wilt opzetten. Ik weet niet hoe lenig jij bent, maar ik vind dat totaal onhandig... een langere kabel scheelt wel, maar dan zit je vervolgens met een stuk kabel dat precies zo komt te liggen dat bij een hobbel je iPod overal heen vliegt :D Als ze dat nou gewoon in t dashboard kastje hadden gedaan (ja dom, daar was dus geen ruimte.... gewoon op de radio zelf dan :)) had dat imho een stuk handiger geweest. Binnenkort maar eens wat gaan knutselen wat er makkelijk uit te halen is... Enige voordeel van die plek in t midden is dat anderen (lees passagiers achterin) erbij kunnen, maar die hebben dan pech :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik zou (prive) voor 20-25k geen 116i of 118i gaan kopen.
Liever iets met meer vermogen.

Een 1 serie met zo'n motor is een prima auto hoor, maar voor dat geld kun je leukere dingen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

Weet iemand hier eigenlijk hoe ik die carkit van de vorige eigenaar uit m'n BMW 3 E46 kan slopen? Het dashboard moet los denk ik, maar hoe dat werkt kan ik nergens vinden. Kan het ook wel even aan m'n garage vragen, maar dan moet ik er speciaal langs. Misschien weet iemand het hier?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
voor dat geld kun je inderdaad beter een auto uit 2000 ofzow kopen, daar heb je leuke bmw's voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jij hebt duidelijk nog nooit in een Volvo S40/V50 gezeten want dan zou je er niet over klagen :P Die heeft achter de middenconsole een minivakje, in de deuren twee deukjes (meer is het niet) waar niet eens een CD-doosje in past, twee bekerhouders en een dashboardkastje maat broekzak (als je de satnav hebt) Logischerwijze ligt al mijn meuk altijd op de voorstoel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ach, m'n E36 compact heeft in het dashboard 2 steekvakken (open van voren, lopen schuin af), maar daar kan je maar beter niks in leggen... Trek je iets te enthousiast op (wat je in dat geval nogal snel doet), en alles lazerd eruit. Gelukkig zijn de deurvakken en het dashboardkastje wel weer redelijk groot (groot genoeg voor die paar kaarten die ik bij me heb en m'n iPod). Achterin heb ik helemaal geen vakken, maar goed, daar wil je ook niet zitten bij een compact (ik heb het geprobeerd, de bestuurdersstoel zat tussen m'n benen en ik moest m'n hoofd op m'n schouder leggen om te kunnen zitten... :X Gelukkig hoef ik nooit achterin in m'n eigen auto te zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Daniel schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:07:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit in een Volvo S40/V50 gezeten want dan zou je er niet over klagen :P Die heeft achter de middenconsole een minivakje, in de deuren twee deukjes (meer is het niet) waar niet eens een CD-doosje in past, twee bekerhouders en een dashboardkastje maat broekzak (als je de satnav hebt) Logischerwijze ligt al mijn meuk altijd op de voorstoel :X
toch jammer om te zien dat huidige volvo stations vaak minder mee kunnen nemen dan de concurrentie. Daar waar oude volvo's altijd echte pakezels waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Yep :P

Afbeeldingslocatie: http://img447.imageshack.us/img447/9448/93clas0cc.jpg

Die zijn écht huge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben er zo'n beetje uit:
POTENZA RE040
Proven as Original Equipment for leading high performance
cars, such as Audi A8, Phaeton, TT. The Potenza RE040
now available on the replacement market. Specially
suitable for the comfort oriented sports cars it delivers
enhanced wet and dry performance without sacrificing
good ride comfort and low pattern noise.

POTENZA RE050
The tyre for the sporty, demanding driver in wet and
conditions. Suitable for a wide range of models from super
sport cars to popular models like the Golf. It offers
performance with a good level of comfort and low noise.
certain sizes it is available in run flat.

POTENZA RE050 ASYMMETRIC
The tyre for the sporty, demanding driver in wet and dry
conditions. Suitable for a wide range of models from super
sport cars such as the Enzo Ferrari, to popular models like
the Golf. It offers high performance with a good level of
comfort and low noise. In certain sizes it is available in run
flat.
Denk dat het de 040's worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

bolleh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:35:
voor dat geld kun je inderdaad beter een auto uit 2000 ofzow kopen, daar heb je leuke bmw's voor dat geld :)
Tjah nou ja tis lease dus ik klaag niet, maar heb er wel over gedacht... verklaarde mensen in 1e instantie ook voor gek, maar als je een hatchback (achtige..) wilt (oftewel een gekrompen station :P), heeft BMW verder niets... Het is een hele bak geld voor een klein autootje, maar als je nou eenmaal _wel_ hatchback wilt, en je wilt BMW, is de 1 de enige keuze :D (ook al issie maar een paar cm kleiner dan bv een 3 serie, die kofferbak vertekend nog al, en ik haat zo'n ding aan t einde van mn auto... maar een station vind ik veel te groot :P).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:21:
Ach, m'n E36 compact heeft in het dashboard 2 steekvakken (open van voren, lopen schuin af), maar daar kan je maar beter niks in leggen... Trek je iets te enthousiast op (wat je in dat geval nogal snel doet), en alles lazerd eruit. Gelukkig zijn de deurvakken en het dashboardkastje wel weer redelijk groot (groot genoeg voor die paar kaarten die ik bij me heb en m'n iPod).
Volgens mij hebben ze het bij de E30 dan toch beter begrepen qua vuilnisbeltmogelijkheden :+
Behoorlijk groot dashboardkastje (waar mn radio en vrij veel gereedschap in ligt), 2 deurvakken waar je nogal wat troep (cd hoesjes/trekkertje) in kwijt kan, een bakje in de middenconsole (waar je best sportief mee kan rijden voor het dr uit vliegt :P), nog een bakje langs de handrem, een asbak voor de reserve zekeringen en 2 ondiepe vakjes op je dashboard.
En dan natuurlijk de ruimte achter de voorstoelen, waar momenteel 2 voorveren op liggen, een kan olie, een gevarendriehoek, schroevendraaiers, een stuk uitlaat en weet ik wat allemaal.
Kofferbak kan niet meer met goed fatsoen open na mn lantaarnpaalactie, dus heb bijna alles maar achter mn voorstoelen gekiept...
Achterin heb ik helemaal geen vakken, maar goed, daar wil je ook niet zitten bij een compact (ik heb het geprobeerd, de bestuurdersstoel zat tussen m'n benen en ik moest m'n hoofd op m'n schouder leggen om te kunnen zitten... :X Gelukkig hoef ik nooit achterin in m'n eigen auto te zitten :+
De mijne wil je ook niet achterin zitten (2-deurs E30), heb een keer mn ouders en mn zusje meegesjouwd, maar mn moeder en zusje waren dr niet bijzonder blij mee dat ze achterin zaten :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bolleh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:35:
Dan ga ik er met bouwjaar op achteruit en dat doe ik liever niet. Heb nu een wagen uit 2002.
Tom schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:25:
Ik zou (prive) voor 20-25k geen 116i of 118i gaan kopen.
Liever iets met meer vermogen.
Vermogen boeit me vrij weinig eigenlijk :) Looks zijn belangrijker :)
Een 1 serie met zo'n motor is een prima auto hoor, maar voor dat geld kun je leukere dingen kopen.
Zoals?

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 08-03-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik denk dat de hamvraag is hoe veel het mag kosten om een auto te rijden!
Er zijn zo veel mooie BMW's gemaakt. De mooiste (naar mijn smaak) lusten de brandstof toch noet wat liever dan een 1600 of 1800.

Rond de 20.000 euro zijn genoeg leuke auto's van het zelfde formaat te vinden!
Audi A3 http://www.marktplaats.nl...2F%252FwCp2Gzog%253D%253D

Alfa heeft zo'n beetje de mooiste auto's ontworpen die rondrijden in de afgelopen 10 jaar, als je het mij vraagt
http://www.marktplaats.nl...2B%252F37P9%252FZtLw%253D

Ik promoot natuurlijk het liefst BMW... :) Maar het is niet altijd de beste keus voor iedereen.

edit: Jummie, deze lust ik wel! Al zijn de nieuwere types een stuk mooier.
http://www.marktplaats.nl...x3H%252F%252FAKontOY%253D

[ Voor 16% gewijzigd door Bram77 op 08-03-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Sleutelbloem auto's..?, je kunt nog beter je geld in het kanaal flikkeren, heb je meer plezier van :P

Tja als je vermogen niet belangrijk vind dan is de keus best groot. Enige nadeel bij BMW is dat je vaak meer luxe aantreft in een model met dikkere motor. Sommige zaken zitten standaard op het model met een 6 cilinder. Vaak is het wel een optie op 4 cilinders, maar daar betaal je voor en de meeste mensen hebben dat dan weer niet ervoor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Gunner schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Dan ga ik er met bouwjaar op achteruit en dat doe ik liever niet. Heb nu een wagen uit 2002.

[...]
Vermogen boeit me vrij weinig eigenlijk :) Looks zijn belangrijker :)
De 1 serie is nou ook weer niet het toppuntje van design. Degelijk auto verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:25:
[...]

Volgens mij hebben ze het bij de E30 dan toch beter begrepen qua vuilnisbeltmogelijkheden :+
Behoorlijk groot dashboardkastje (waar mn radio en vrij veel gereedschap in ligt), 2 deurvakken waar je nogal wat troep (cd hoesjes/trekkertje) in kwijt kan, een bakje in de middenconsole (waar je best sportief mee kan rijden voor het dr uit vliegt :P), nog een bakje langs de handrem, een asbak voor de reserve zekeringen en 2 ondiepe vakjes op je dashboard.
En dan natuurlijk de ruimte achter de voorstoelen, waar momenteel 2 voorveren op liggen, een kan olie, een gevarendriehoek, schroevendraaiers, een stuk uitlaat en weet ik wat allemaal.
Kofferbak kan niet meer met goed fatsoen open na mn lantaarnpaalactie, dus heb bijna alles maar achter mn voorstoelen gekiept...

[...]

De mijne wil je ook niet achterin zitten (2-deurs E30), heb een keer mn ouders en mn zusje meegesjouwd, maar mn moeder en zusje waren dr niet bijzonder blij mee dat ze achterin zaten :D
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de E36 compact voor een groot deel hetzelfde dash en middenconsole heeft als de E30...
Zo heeft de E36 compact als enige uit die serie trekschakelaars voor gewoon en mist licht, terwijl dat bij de E30 op alle modellen zat (als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

E30 heeft een trekschakelaar voor het licht (met de dimmer dr in gebouwd, kwestie van draaien).
Mistlichten zitten op een drukschakelaartje dr naast (1 knopje als je alleen achter hebt, anders 2, aansluitingen zitten dr al).
Dashboard lijkt er verder behoorlijk op qua indeling, het is alleen vooral rond de tellers wat ronder (bij een vriend van me hebben ze thuis een 316 compact met automaat :X).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij niet vergis heeft de facelift Z3 ook een trekschakelaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind die trekschakelaars om eerlijk te zijn geweldig. Zitten er tenminste niet te veel stokken aan het stuur. Daarnaast zitten ze bij mij in iedergeval compleet verstopt achter het stuurwiel.

Maar een automaat in een 316 compact... Zo haal je dat beetje pit wat erin zit ook nog eens weg...

Ik ontdekte trouwens ook nog iets vaags toen ik m'n nieuwe speakers aan het inbouwen was... Voor de linker woofer zat geluidsisolatie van een cm dik geplakt :X Geen wonder dat het zo belabberd klonk... (betekend alleen wel dat ik nu de balans redelijk naar links moet zetten voor goed stereo geluid, maar dat liever dan een stuk isolatie dat het gehele geluid beïnvloed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Shit... ik ontdekte vanavond dat ik waarschijn geen 6x9" speakers in kan bouwen zonder schade te veroorzaken aan m'n interieur...
Achter heb ik waarschijnlijk niet genoeg ruimte tussen de montageplek en de bekleding om 12cm aan speaker in de hoogte kwijt te kunnen... En ik wil ze niet in m'n hoedenplank hebben...

Dat worden dus waarschijnlijk toch ook maar 13cm units uit dezelfde serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

MikeyMan schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:45:
Ben er zo'n beetje uit:

[...]

Denk dat het de 040's worden...
040's heb ik ook, en ze vallen me vies tegen met 170pk op de voorwielen op het natte.
Op droog zijn ze prima, maar de pirelli's (type weet ik neit) die er onder zaten kon je een stuk harder door de bocht in de regen.

edit: wateráfvoer is prima hoor, maar gewoon de grip op vochtig wegdek vind ik echt behoorlijk matig.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 10-03-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Woei, vandaag in de weer geweest met Commadant 4 en Turtle Wax... mensen wat glimt het dak en de motorkap mooi... De zijkanten zitten alleen in de was, en dat was achteraf een foutje... het verschil is wel heel groot met de motorkap en het dak. Die glimmen echt, terwijl de zijkanten een beetje satijn zijn.
Bij de volgende grote poetsbeurt dus ook maar de zijkanten echt onder handen nemen, en het dak en motorkap nog mooier zien te krijgen.
Mijn auto is vandaag 5 jaar jonger geworden en wat €'s meer waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik zou minimaal voor de 118i gaan of ff doorsparen voor de 130i :) Het rijdt wel echt super, nou ja ik weet niet hoe andere BMW's rijden dus vergelijken kan ik niet, maar ik vind dit superheerlijk rijden :)
Om mezelf even aan te vullen... ik mag na een aanrijding in mn 1 serie een weekje in een 320d vertoeven (nieuw model), en ik kan ondertussen zeggen dat t rijgenot van de 1 weinig onderdoet voor de 3... ok, de 3 heeft meer vermogen maar is ook zwaarder en iets groter, maar het genieten achter het stuur is net zo vet :D (en tis een automaat, best saai, maar de kickdown is wel weer leuk :)).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Mijn bmw gaat weg :(

ik rij nu zon beetje 18000km pj en dat is met 1:10 op benzine niet zo leuk... Komt wss een golf 3 diesel voor in de plaats (niet zo spannend, maar wel betrouwbaar, zuinig en duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag even crea geweest met de camera:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/BMW-neus-small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/BMW-neus-licht-small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/BMW-perspectief-small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/BMW-perspectief-licht-small.jpg

Wat glimt hij toch mooi O+
En kijkt hij lekker boos >:)

Maar even jullie mening. Ik wil de knippers aan de voorkant vervangen voor niet-oranje versies. Nu heb ik de keuze uit wit of smoke. Ik denk dat wit te licht zal worden en niet echt mooi zal staan, maar aan de andere kant, als smoke versies erg donker zijn is het ook weer niet mooi...
Wat o wat zal ik doen?

(de hulpknippers in de voorschermen worden trouwens smoke, zodat ze mooi wegvallen tegen de zwarte lak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

:( How 'bout een Compact op diesel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:11:
Vandaag even crea geweest met de camera:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat glimt hij toch mooi O+
En kijkt hij lekker boos >:)

Maar even jullie mening. Ik wil de knippers aan de voorkant vervangen voor niet-oranje versies. Nu heb ik de keuze uit wit of smoke. Ik denk dat wit te licht zal worden en niet echt mooi zal staan, maar aan de andere kant, als smoke versies erg donker zijn is het ook weer niet mooi...
Wat o wat zal ik doen?

(de hulpknippers in de voorschermen worden trouwens smoke, zodat ze mooi wegvallen tegen de zwarte lak).
Als je de zijkanten smoke doet; voorkanten ook smoke...

Ik denk persoonlijk dat beiden wit het mooist is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

wit! smoke is echt niet zo mooi hoor. heb er zelf ook witte op zitten (e36 coupe in diamantschwartz)

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Nieren ook zwart maken ... blackout is de way to go bij dit soort wagens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
zijn veel duurder in aanschaf (1500 vs 3500) en daarbij vind ik dat model niet je-van-het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Gewoon lekker origineel laten. Zou ik doen tenminste, en wellicht ook de spiegels vervangen door een ander, origineel model. Nou weet ik niet of die spiegels bij het M pakket zaten op een E36 Compact maar ik ben zelf gruwelijk allergisch voor dat soort Halfords spiegels :)

Maar goed, ik ben wat dat betreft dan ook een ouwe lul hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tazzman schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:11:
[...]

Gewoon lekker origineel laten. Zou ik doen tenminste, en wellicht ook de spiegels vervangen door een ander, origineel model. Nou weet ik niet of die spiegels bij het M pakket zaten op een E36 Compact maar ik ben zelf gruwelijk allergisch voor dat soort Halfords spiegels :)

Maar goed, ik ben wat dat betreft dan ook een ouwe lul hoor.. :)
Mjah, die knippers knapt ie waarschijnlijk wel van op; mits het goede kwaliteit is...

Spiegels mogen er inderdaad af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@tazzman
Het zijn originele BMW m-spiegels. En ik vind ze persoonlijk veel mooier dan de standaard flaporen, alleen zijn ze wel erg klein...

Ik zag trouwens vandaag een E36 met witte knippers, en ik vond ze eigenlijk behoorlijk wit en best wel afsteken tegen de donkere lak en koplampen...
Eigenlijk wil ik een keer langs een shop die beide versies heeft en ze tijdelijk monteren zodat ik kan vergelijken.
In de zijschermen komen sowieso smoke knippers, aangezien ik die zoveel mogelijk tegen de diamantschwartz lak wil laten wegvallen. Over die twijfel ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat lijkt me inderdaad het mooist. De witte lampen gewoon wit laten en de knippers wit+smoke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik kan wel een plaatje maken van mijn knipperlichten. die zijn met helder glas en een zwarte achterkant. net als de koplampen. Op die manier lijkt het alsof het bij elkaar hoort ipv helder glas voor je koplampen en ondoorzichtige witte knipperlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Kaasplank
Ik heb die knippers gezien, en ik vind ze om eerlijk te zijn er veelste modern uitzien voor een E36. Daarom wil ik het wel bij het originele soort houden, maar dan zonder oranje glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Stapte ik toch bijna in plaats van mijn peugeot in de verkeerde auto, hier op de parkeerplaats. :P

Afbeeldingslocatie: http://stuff.servicez.org/pics/m5.jpg

Helemaal gepoetst in optima forma met gladde man erin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben nog crea geweest met een filter op 1 van de foto's

(schaamteloze cross uit het Show je auto topic :p )
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/BMW-neus-steenkool-small.jpg

Vooral de tekening in de koplampen is bizar mooi geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wimo. schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 01:25:
Nieren ook zwart maken ... blackout is de way to go bij dit soort wagens!
Nieren zwart is zonde... die horen bling-bling te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zonet brief gekregen met het schadebedrag voor die deuk in m'n deur. Ik krijg 1740 euro overgemaakt :)
Nu maar zien dat ik het goedkoop kan laten repareren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:42

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

jep schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:00:
Stapte ik toch bijna in plaats van mijn peugeot in de verkeerde auto, hier op de parkeerplaats. :P

[afbeelding]

Helemaal gepoetst in optima forma met gladde man erin. :P
_/-\o_ Ik hou zo van die wagen O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik vind 'm ook geweldig. Ook de mooiste BMW wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik vind die achterlichten maar niks.. De 3 serie style zoals bij de huidige M3 vind ik imo het mooiste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik vind de E46's nog het mooist, ik vind die hele nieuwe designstijl van BMW maar niks als ik eerlijk ben :'(
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.