Weinig, ik heb daar de auto gekocht en ben er daarna nooit meer terug geweest.
Wat me wel opviel is dat je behoorlijk kritisch moet zijn op de auto. Ik had in eerste instantie
deze op het oog, maar die zou ik je echt afraden (tenzij je zin hebt om een defect in het ABS systeem uit te zoeken).
Daarnaast is er een verschil in de prijs op internet en die op de auto staat. De prijs op internet is hun meeneem prijs (dus geen service beurt, geen garantie). De prijs op de auto is inc service beurt en beperkte garantie (garantie op arbeidsloon in de eerste maand, onderdelen moet je wel zelf betalen). Hoe groter het verschil in prijs, hoe groter de kan op defecten.
De auto die ik hier boven noem, had een verschil van €1000, maar ook duidelijke storingen (ABS, onregelmatig stationair).
Mijn auto had een verschil van €500, en heeft op een lekke uitlaat en band na (die hoe dan ook niet vervangen zouden worden) nog geen storingen gehad.
Kijk daarnaast uit met auto's die bij de vestiging in het bos staan. Dit zijn over het algemeen auto's die al langer in hun collectie zijn en kunnen serieuze schade aan het interieur hebben door schimmelvorming.
Als je daar wilt gaan kijken, raad ik je aan een selectie te maken op de website (alle auto's staan online) en te kijken bij de RDW wanneer ze voor het laatst van eigenaar zijn gewisseld. Zo lang staat de auto dan namelijk al bij de Groot. Hoe langer hij er staat, hoe groter de kans op defecten (anders was hij immers al verkocht).
Verder doen ze helemaal niet moeilijk over een proefrit. Na een kopietje van m'n rijbewijs en noteren van m'n 06 kreeg ik zo de sleutels mee voor een ritje. Niks geen borg of aanbetaling. Je kan daar een goed rondje rijden, met een stukje snelweg en een rustig weggetje waar je de remmen kan testen. DOE DIT DAN OOK!
Ze gaan alleen wel zeuren als je met meer dan 1 auto wilt rijden. Ik wou in eerste instantie die groene kopen, aangezien hij wat vriendelijker voor het budget was, maar na een proefrit viel hij af door de ABS storing. Daarna wou ik met m'n huidige auto een ritje maken, en daar mokte ze wel iets over. Maar na wat aandringen dat ik toch echt wel interesse had in die auto, kreeg ik alsnog de sleutels.
Overigens is het mij niet gelukt om iets van de prijs af te lullen. De internetprijs was volgens hen de echte bodemprijs. Misschien dat je met een wat ouder model wat meer succes zou hebben, maar als ik naar de prijzen van de verschillende auto's kijk en mijn ervaring tussen de 2 bmw's denk ik dat zij met hun prijzen inderdaad behoorlijk goed zitten.
Mijn auto was €4500, maar heeft een bijna punt gave lak-laag, is technisch op een uitlaat na in top conditie, het interieur is netjes met weinig slijtage en hij had "maar" 118.000km gelopen.
De andere 3-series die ik heb gezien zaten allemaal rond of boven de 200.000km, hadden meer schade aan de lak en zagen er over het algemeen minder mooi uit. Daarvan lag de prijs dan ook al snel €1000 lager.
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, dat als je er heen gaat, neem iemand mee die ook kennis heeft van auto's (overleg met hem, vraag zijn indruk, etc) en wees kritisch. Niet alleen de buitenkant telt, maar ook wat er onder de motorkap zit.
Nu acht ik jouw wel in staat het technische stukje te kunnen beoordelen, gezien je reacties hier, maar iemand erbij scheelt altijd, al was het alleen maar omdat jij vlinders in je buik hebt om die ene
zilveren 525i touring met automaat en leren interieur
spoiler:die al 281.196lm heeft gereden en al sinds oktober bij hen staat
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier