Het grote BMW Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 11.840 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
babbaloerie schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:46:
Ik vind de E46's nog het mooist, ik vind die hele nieuwe designstijl van BMW maar niks als ik eerlijk ben :'(
Nou ik moet zeggen... die nieuwe M3 en de nieuwe 335i vind ik zeker een vooruitgang op de huidige 3 serie.. maar inderdaad. E46 <3

[ Voor 46% gewijzigd door Kaspers op 15-03-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

jep schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:00:
Stapte ik toch bijna in plaats van mijn peugeot in de verkeerde auto, hier op de parkeerplaats. :P

[afbeelding]

Helemaal gepoetst in optima forma met gladde man erin. :P
Die wagen komt me bekend voor. Het is de auto van de eigenaar van het bedrijf waar die blauwe BMW's zijn omgebouwd. Die eigenaar is niet zo'n gladde, de man van de blauwe BMW's wel :) . Misschien heeft ie 'm uitgeleend want het schijnen kameraden te zijn.

De KvK van Doetinchem (ik zie daar de watertoren op de achtergrond) is kennelijk een leuke locatie om auto's te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

babbaloerie schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:46:
Ik vind de E46's nog het mooist, ik vind die hele nieuwe designstijl van BMW maar niks als ik eerlijk ben :'(
De nieuwe 5 serie vind ik best mooi maar qua voorkant vind ik de E39 weer mooier. De nieuwe 7 serie vind ik daarintegen wel weer een enorme verbetering t.o.v. het vorige model.

Maar wat de 3 serie betreft ben ik het helemaal met je eens, de E46 is gewoon het allermooiste model! De nieuwe 3-serie Coupe gaat nog wel maar ik vind hem wel erg op een Peug. 607 lijken qua lijn. Maar de nieuwe 3-serie Touring en Sedan lijken wel zo uit de Toyota fabriek te komen ofzo.. vooaal de achterkant vind ik niets.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:45

Wimo.

Shake and Bake!

tazzman schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:02:
[...]

De nieuwe 5 serie vind ik best mooi maar qua voorkant vind ik de E39 weer mooier. De nieuwe 7 serie vind ik daarintegen wel weer een enorme verbetering t.o.v. het vorige model.

Maar wat de 3 serie betreft ben ik het helemaal met je eens, de E46 is gewoon het allermooiste model! De nieuwe 3-serie Coupe gaat nog wel maar ik vind hem wel erg op een Peug. 607 lijken qua lijn. Maar de nieuwe 3-serie Touring en Sedan lijken wel zo uit de Toyota fabriek te komen ofzo.. vooaal de achterkant vind ik niets.
Hier ben ik het zo mee eens. Er is niets mooiers dan een nette strakke E46 Coupé of een mooie strakke E39. Vooral de M5 bodykits op de E39 en de CSL delen op een E46 Coupé kunnen zo'n wagen echt af maken. In nederland zie je er maar weinig .. maar op E46fanatics.com komen echt pareltjes voorbij.

Het is daar ook allemaal gewoon betaalbaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Femme schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:26:
[...]

Die wagen komt me bekend voor. Het is de auto van de eigenaar van het bedrijf waar die blauwe BMW's zijn omgebouwd. Die eigenaar is niet zo'n gladde, de man van de blauwe BMW's wel :) . Misschien heeft ie 'm uitgeleend want het schijnen kameraden te zijn.

De KvK van Doetinchem (ik zie daar de watertoren op de achtergrond) is kennelijk een leuke locatie om auto's te spotten.
Yup :)

Audi S8's, Q7's, M5, S600 V12, Bentley Continental, we hebben ze hier allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Wimo. schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:41:
[...]

Hier ben ik het zo mee eens. Er is niets mooiers dan een nette strakke E46 Coupé of een mooie strakke E39. Vooral de M5 bodykits op de E39 en de CSL delen op een E46 Coupé kunnen zo'n wagen echt af maken. In nederland zie je er maar weinig .. maar op E46fanatics.com komen echt pareltjes voorbij.

Het is daar ook allemaal gewoon betaalbaar :X
vind de oer-M3 toch ook echt nog steeds 1 van de mooiste bmw hoor :Y :9~ . E46 coupé is daarna m'n favo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48
Wat me echt nog het meest opvalt in Nederland is dat zo weinig nederlandse BMW eigenaren dikke velgen onder hun auto zetten. Het meeste is gewoon het standaard schoeisel of 17" zonder verlaging. Afgezien van de leaserijders ga ik er toch een beetje vanuit dat de E46's nu wel een beetje in handen komen van de liefhebbers. Je ziet zelden een E46 met 18" of 19" lichtmetaal plus een nette verlaging. Persoonlijk vind ik die combinatie een auto echt mooi maken, een bodykit hoeft van mij niet zonodig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RubenDJ schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:51:
Wat me echt nog het meest opvalt in Nederland is dat zo weinig nederlandse BMW eigenaren dikke velgen onder hun auto zetten. Het meeste is gewoon het standaard schoeisel of 17" zonder verlaging. Afgezien van de leaserijders ga ik er toch een beetje vanuit dat de E46's nu wel een beetje in handen komen van de liefhebbers. Je ziet zelden een E46 met 18" of 19" lichtmetaal plus een nette verlaging. Persoonlijk vind ik die combinatie een auto echt mooi maken, een bodykit hoeft van mij niet zonodig.
Mjah, het laatste beetje comfort help je daar natuurlijk wel grondig mee om zeep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Als ik zo nodig comfort wil koop ik wel een Mercedes ;)

Zonder gekheid, een liefhebber levert toch graag wat comfort in om nog wat strakker de bochten om te kunnen (en natuurlijk voor de looks)? Ik vind het echt typisch nederlands zeg maar, de beste compromis zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door RubenDJ op 16-03-2007 17:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

MikeyMan schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Mjah, het laatste beetje comfort help je daar natuurlijk wel grondig mee om zeep...
Weleens in een E46 3 gereden? Die dingen hebben zelfs op 16inch velgen amper comfort. Volgens mij stond dat toentertijd op een laag pitje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, precies... Dat bedoel ik... Daarom zullen veel mensen niet geneigd zijn er nóg grotere velgen onder te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

RubenDJ schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:02:
Zonder gekheid, een liefhebber levert toch graag wat comfort in om nog wat strakker de bochten om te kunnen (en natuurlijk voor de looks)? Ik vind het echt typisch nederlands zeg maar, de beste compromis zoeken.
Zonder gekheid, niet iedereen die een E46 koopt is persee een BMW "liefhebber" - maar gewoon iemand die een betrouwbare auto van hoogwaardige kwaliteit wilt kopen met een zeer representatief uiterlijk en comfort ook erg belangrijk vind.

Mijn niet verlaagde E46 staat ook op 17" (sternspeiche 73 met 205 breed in de winter en sternspeiche 44 met 225 breed in de zomer) en dat rijdt best nog comfortabel. Hij zou best 2 cm lager mogen (maar niet lager dan bij aanschaf van een M-pakket II) maar ik ben bang dat ik dan mijn garage niet meer in kom zonder de grond te raken. :(

Het achteraf uitrusten van een E46 met een M-pakket II (dus verlaging en spoiler kit) zal zeker onbetaalbaar zijn of niet? :'(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wimo. schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:08:
[...]

Weleens in een E46 3 gereden? Die dingen hebben zelfs op 16inch velgen amper comfort. Volgens mij stond dat toentertijd op een laag pitje ofzo.
Blijkbaar is comfort nogal relatief.. ik vond de E46 met sportonderstel op 17" wielen prima rijden? :) Zelfs een E92 met sportonderstel en 19" velgen met runflatbanden kan ik niet oncomfortabel noemen :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

[...]

Hmm ik heb een E46 met M Sportpakket II (ook het sportonderstel dus) op 18 inch velgen en dat vind ik prima rijden :)
Je voelt prima wat de auto doet, maar ik ervaar dat niet als oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Demoniac schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:43:
[...]
Blijkbaar is comfort nogal relatief.. ik vond de E46 met sportonderstel op 17" wielen prima rijden? :) Zelfs een E92 met sportonderstel en 19" velgen met runflatbanden kan ik niet oncomfortabel noemen :P
Jullie zijn gek ! Het blijft dus persoonlijk ... ik hou er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Tom schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:48:
Je voelt prima wat de auto doet, maar ik ervaar dat niet als oncomfortabel.
Dat is dus inderdaad wel een kwestie van smaak, maar ik ben het roerend met je eens. Ik vind het ook lekker als de auto laat voelen wat er allemaal gebeurt, ik wil juist niet het gevoel hebben dat ik boven de weg zweef.

Ik heb nu een Audi A3 maar de volgende zal weer een BMW zijn. Waarom? Omdat ik vind dat de A3 veel te slap geveerd is, ook al zit er een af-fabriek sportonderstel op. Bij gas geven en remmen gaat heel de voorpartij op en neer, dat had ik met mijn E36 (met M-onderstel) totaal niet. Al ligt dat natuurlijk ook deels aan het verschil tussen voor- en achterwielaandrijving. En om nou te zeggen dat mijn E36 oncomfortabel was.. Nee, na 4 uur achter elkaar door Duitsland tuffen (O-)) stapte ik er nog fris uit.

Ook schamp ik (en vele andere Audi's en VW's met mij) nog wel eens het wegdek bij het afkomen van drempels, wat mij met m'n BMW niet vaak is overkomen.

Vreemd, hoe het BMW virus je te pakken kan krijgen en niet meer loslaat. Vanmiddag op de A27 in de file waar een ongeluk was gebeurd met o.a. een mooie E60. toen ik hem zag staan kreeg ik gewoon een brok in m'n keel. Zonde...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Ik heb wel enige ervaring met E46's met ik geloof 15 inch stalen wielen. Die hebben een erg wollig weggedrag dat nauwelijks meer sportief is te noemen (misschien wel in vergelijking met een willekeurige andere middenklasser maar het voldoet mijn inziens niet aan de verwachtingen die je van een BMW mag hebben). Ik vind het niks. Je hebt nauwelijks contact met het wegdek, de carrosserie rolt teveel en hij deint. Als ik ergens een hekel aan heb dan is wel een deinende auto. Ik wil dat mijn auto gewoon plat op de weg ligt. Kom je een hobbel tegen dan voel je één hobbel en niet vijf deiningen. Het is wel aardig dat je hard over klinkers en drempels kunt scheuren maar daar koop ik geen auto voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

En ik wel. Ik wil een comfortabele wagen en het 'zweef' gevoel. Een klein beetje comfort inleveren voor wat looks vind ik niet erg maar b.v. een 5 serie met 19 inch velgen vind ik niets. De 18" die ik nu heb zijn al overkill :X De nieuwe reeks 5 series waar ik in heb gereden waren in mijn ogen standaard zelfs te hard afgeveerd. De verkoper beaamde dit overigens ... comfort is op een lager pitje te komen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik krijg ook niet de indruk dat de Femme om de looks gaat. Grotere wielen betekent (bij mijn auto) plattere banden en een stugger voelende auto.
Ik mis vertrouwen in de wegligging bij het rijden in een 'wobbely wagen'. De auto voelt alsof hij zwaarder is dan hij werkelijk is en de wegligging is gewoon minder. Wanneer ik vanuit Den Bosch via Hedel de A2 richting utrecht op rijd zitten er in de laatste bocht voor de oprit naar de A2 twee 'kuiltjes' in de weg. Wanneer je daar et +/- 85 KM doorheen rijd met mijn auto en mijn vorige 15 '' velgen/balonbanden 'zweeft' de auto na de eerste bobbel (wat ik al als onaangenaam ervaar) wat en met een beetje pecht zit je nog net in de tweede kuil na te dijnen en wordt het deinen nog eens flink uitvergroot. 85 is echt niet hard in die bocht, maar wanneer het regent en je pakt toevallig die twee kuiltjes op deze manier moet je toch goed opletten dat alle vier je banden niet net te veel grip verliezen. Het voelt niet goed, het kan zelfs gevaarlijk zijn. Met mijn huidige 17'' velgen krijg ik dat nog niet voor elkaar al heb ik het graag. Het wiel dat door de kuilen rijd veert, en niet heel de auto.
Voor mij persoonlijk is dat minder comfortabel dan elk hobbeltje in de weg voelen.

Het is maar wat je onder comfort verstaat :)

[ Voor 52% gewijzigd door Bram77 op 17-03-2007 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Looks vind ik niet onbelangrijk. Als je veel geld uitgeeft aan een auto is het mijn inziens logisch dat je wilt dat het ding er mooi uit ziet. Grote velgen zijn vaak mooier dan kleinere. Daarnaast heeft een lagere wang van de banden ook invloed op het weggedrag. Dat kan een voordeel of nadeel zijn naar gelang je behoefte hebt aan comfort of sportiviteit. Auto's met een wollig/zweverig weggedrag vind ik ook een stuk minder vertrouwen geven dan wagens die strak op de weg liggen en waarvan je altijd het gevoel hebt dat ze in contact staan met het asfalt.

Over twee weken komen er Koni FSD-schokdempes onder de 330i en dan hoop ik iets meer comfort te krijgen bij gelijkblijvende of betere sportieve eigenschappen. Op normale wegen vind ik het comfort prima. Alleen klinkers zijn soms problematisch en dat hoop ik er wat uit te krijgen. Overigens is het verschil in comfort tussen 19 inch velgen met normale banden en 17 inch met runflats (veel hardere wang) niet erg groot, terwijl 19 inch wel een merkbaar sportievere wegligging heeft. Dit merkte ik laatst toen ik een E90 325i als vervangend vervoer had (de 325i is overigens een uitstekende auto, niets dan lof daarover).

Als de FSD's bevallen komen ze ook onder de Alpina B10. De E39 heeft nu soms wat last van trillingen, die afkomstig lijken te zijn van de achteras. Het is me nog niet duidelijk of de oorzaak ligt bij de spoorverbreders, de bandenspanning of de automatische niveauregeling. De band linksachter (Michelin PS2 met slechts een paar duizend kilometer achter de kiezen) verliest enorm veel spanning. In een maand gaat hij van 3,1 naar minder dan 1,8 bar. Soms als ik de bandenspanning op peil heb gebracht is de trilling verdwenen, maar soms ook niet. Mijn vermoeden is dat de niveauregeling er ook iets mee te maken kan hebben. De wagen staat achter vaak erg laag, wat weliswaar sportieve looks geeft maar niet erg bevorderlijk zal zijn voor de veerweg.

Ik had de auto vorige week opgehaald bij Ekris en hij reed totaal ruk. Vervolgens de bandenspanning gecontroleerd bij een Total langs de snelweg met zo'n automaat met digitale spanningsmeter waar je 50 cent in moet gooien. Geen resultaat. Een week daarvoor was ik met twee personen in de auto naar Oberhausen geweest en daarvoor ook de bandenspanning gecheckt. Toen reed de auto uitstekend met vermoedelijk wat meer lucht in de vering (want meer gewicht in de auto). Ik heb van meer Touring-rijders gelezen dat het comfort hoger is als er meer gewicht in de auto aanwezig is omdat de niveauregeling er dan voor zorgt dat de luchtvering verder wordt opgepompt.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het verlies van bandenspanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
Femme schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:30:
stomme vraag maar ventiel lek?

lijkt me dat er ergens iets niet goed sluit maar dan zou hij heel snel leeglopen, dus mischien als je een bepaalde bocht maakt en het gewicht van de auto de band op een bepaalde manier onder druk zet dat er ergens een kleine spleet verschijnt waar wat lucht ontsnapt.

mischien interessant om de achterwielen om te draaien, kijken of die band nog steeds leeg loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Meestal is bandendruk verlies over langere tijd of een brak ventiel, of een beschadiging langs de wang (waar hij in de velg valt zeg maar.)

Ik ga in dat soort situaties altijd langs mijn bandenmannetje, die trekt de velg eraf en sproeit de boel in met een soort zeepsop langs de wang, dan komt het meestal wel boven water. Anders nieuw ventieltje erin. Zelf laat ik overigens al mijn banden afvullen met stikstof heb je een veel stabielere bandendruk bij wisselende temperaturen (ook als het flink heet wordt) en het "lekt" ook niet zo snel. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Femme schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:21:
[...]

Ik heb wel enige ervaring met E46's met ik geloof 15 inch stalen wielen. Die hebben een erg wollig weggedrag dat nauwelijks meer sportief is te noemen (misschien wel in vergelijking met een willekeurige andere middenklasser maar het voldoet mijn inziens niet aan de verwachtingen die je van een BMW mag hebben). Ik vind het niks. Je hebt nauwelijks contact met het wegdek, de carrosserie rolt teveel en hij deint. Als ik ergens een hekel aan heb dan is wel een deinende auto. Ik wil dat mijn auto gewoon plat op de weg ligt. Kom je een hobbel tegen dan voel je één hobbel en niet vijf deiningen. Het is wel aardig dat je hard over klinkers en drempels kunt scheuren maar daar koop ik geen auto voor.
Dat zal dan voornamelijk aan die 15" wielen en bijbehorend rubber liggen? Ik heb mijn E46 totaal geen last van deiningen in de auto. Als ik een hobbel pak (en dat is hier op de autobahn elke 300 meter onderhand)... dan is het inderdaad 1 hobbel en niet 5 keer stuiteren. Mijn standaard 318tje zal natuurlijk zal niet zo sportief geveerd zijn als een 330i maar stuiteren en deinen doet hij absoluut niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
He deepbass909,
je hebt je auto toch bij de Groot gekocht? Ik hoor veel slechte verhalen over ze, wat zijn jouw ervaringen met ze?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spiller schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:34:
He deepbass909,
je hebt je auto toch bij de Groot gekocht? Ik hoor veel slechte verhalen over ze, wat zijn jouw ervaringen met ze?
Lees eens wat verhalen op het autoweek forum...

Zit goed spul bij, maar ook veel troep...

Schijnt de laatste tijd wel beter te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:30:
Ik had de auto vorige week opgehaald bij Ekris en hij reed totaal ruk. Vervolgens de bandenspanning gecontroleerd bij een Total langs de snelweg met zo'n automaat met digitale spanningsmeter waar je 50 cent in moet gooien. Geen resultaat. Een week daarvoor was ik met twee personen in de auto naar Oberhausen geweest en daarvoor ook de bandenspanning gecheckt. Toen reed de auto uitstekend met vermoedelijk wat meer lucht in de vering (want meer gewicht in de auto). Ik heb van meer Touring-rijders gelezen dat het comfort hoger is als er meer gewicht in de auto aanwezig is omdat de niveauregeling er dan voor zorgt dat de luchtvering verder wordt opgepompt.

Dat lijkt me een beetje tegenstrijdig... Als er meer lucht ingaat, zaldie eerder stugger worden...
Je zou trouwens wel kunnen proberen de banden te vullen met stikstof... Houdt langer spanning vast...

Overigens; tis inderdaad niet zo vreemd dat 17inch runflats hetzelfde aanvoelen als 19 inch met lagere wang... Die runflats zijn kneiterhard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Weinig, ik heb daar de auto gekocht en ben er daarna nooit meer terug geweest.
Wat me wel opviel is dat je behoorlijk kritisch moet zijn op de auto. Ik had in eerste instantie deze op het oog, maar die zou ik je echt afraden (tenzij je zin hebt om een defect in het ABS systeem uit te zoeken).
Daarnaast is er een verschil in de prijs op internet en die op de auto staat. De prijs op internet is hun meeneem prijs (dus geen service beurt, geen garantie). De prijs op de auto is inc service beurt en beperkte garantie (garantie op arbeidsloon in de eerste maand, onderdelen moet je wel zelf betalen). Hoe groter het verschil in prijs, hoe groter de kan op defecten.
De auto die ik hier boven noem, had een verschil van €1000, maar ook duidelijke storingen (ABS, onregelmatig stationair).
Mijn auto had een verschil van €500, en heeft op een lekke uitlaat en band na (die hoe dan ook niet vervangen zouden worden) nog geen storingen gehad.

Kijk daarnaast uit met auto's die bij de vestiging in het bos staan. Dit zijn over het algemeen auto's die al langer in hun collectie zijn en kunnen serieuze schade aan het interieur hebben door schimmelvorming.

Als je daar wilt gaan kijken, raad ik je aan een selectie te maken op de website (alle auto's staan online) en te kijken bij de RDW wanneer ze voor het laatst van eigenaar zijn gewisseld. Zo lang staat de auto dan namelijk al bij de Groot. Hoe langer hij er staat, hoe groter de kans op defecten (anders was hij immers al verkocht).

Verder doen ze helemaal niet moeilijk over een proefrit. Na een kopietje van m'n rijbewijs en noteren van m'n 06 kreeg ik zo de sleutels mee voor een ritje. Niks geen borg of aanbetaling. Je kan daar een goed rondje rijden, met een stukje snelweg en een rustig weggetje waar je de remmen kan testen. DOE DIT DAN OOK!
Ze gaan alleen wel zeuren als je met meer dan 1 auto wilt rijden. Ik wou in eerste instantie die groene kopen, aangezien hij wat vriendelijker voor het budget was, maar na een proefrit viel hij af door de ABS storing. Daarna wou ik met m'n huidige auto een ritje maken, en daar mokte ze wel iets over. Maar na wat aandringen dat ik toch echt wel interesse had in die auto, kreeg ik alsnog de sleutels.

Overigens is het mij niet gelukt om iets van de prijs af te lullen. De internetprijs was volgens hen de echte bodemprijs. Misschien dat je met een wat ouder model wat meer succes zou hebben, maar als ik naar de prijzen van de verschillende auto's kijk en mijn ervaring tussen de 2 bmw's denk ik dat zij met hun prijzen inderdaad behoorlijk goed zitten.
Mijn auto was €4500, maar heeft een bijna punt gave lak-laag, is technisch op een uitlaat na in top conditie, het interieur is netjes met weinig slijtage en hij had "maar" 118.000km gelopen.
De andere 3-series die ik heb gezien zaten allemaal rond of boven de 200.000km, hadden meer schade aan de lak en zagen er over het algemeen minder mooi uit. Daarvan lag de prijs dan ook al snel €1000 lager.

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, dat als je er heen gaat, neem iemand mee die ook kennis heeft van auto's (overleg met hem, vraag zijn indruk, etc) en wees kritisch. Niet alleen de buitenkant telt, maar ook wat er onder de motorkap zit.
Nu acht ik jouw wel in staat het technische stukje te kunnen beoordelen, gezien je reacties hier, maar iemand erbij scheelt altijd, al was het alleen maar omdat jij vlinders in je buik hebt om die ene zilveren 525i touring met automaat en leren interieur
spoiler:
die al 281.196lm heeft gereden en al sinds oktober bij hen staat

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beste wat je kunt doen ja... Zo'n auto is toch altijd aanlokkelijk, en je bent denk ik snel geneigd dingen over het hoofd te zien, als het er optisch goed uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb een kleine uitdaging wat betreft m'n uitlaat...
Mijn einddemper is echt gaar (de pot is zo goed als door gerot, hij rammeld van binnen en klinkt raar/hol) en moet dus vervangen worden.

De vorige keer dat de einddemper is vervangen (bij de vorige eigenaar) is de koppelflens aan de de pijp van de kat blijkbaar kapot geslagen. Dit is met bijzonder slechte lassen gerepareerd en het ziet eruit alsof de flens aan de kat. zijde geheel ontbreekt.
Zoals het er nu uitziet, is het praktisch onmogelijk om een nieuwe einddemper te monteren met de originele montage mogelijkheden. Aangezien m'n kat er nog perfect uitziet (paars verkleurd RVS, geen roest) en die €350 kost... wil ik die nog niet vervangen omdat alleen het koppelstuk kapot is...

Ik zoek nu naar een manier om 2 uitlaatdelen gasdicht te verbinden zonder gebruik te hoeven maken van flensverbindingen.
Als ik me goed herinner bestaan er verbindingsbuizen voor uitlaten. Klopt dit?
Als dat zo is, dan wordt het een kwestie van het gelaste stuk van m'n kat afslijpen, en de flens van de nieuwe einddemper...

Ik wil hem hiervoor niet naar een uitlatenboer brengen, want die zal vrijwel zeker zeggen dat ook m'n kat vervangen moet worden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
deepbass909 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:12:
Weinig, ik heb daar de auto gekocht en ben er daarna nooit meer terug geweest
....
Nu acht ik jouw wel in staat het technische stukje te kunnen beoordelen, gezien je reacties hier, maar iemand erbij scheelt altijd, al was het alleen maar omdat jij vlinders in je buik hebt om die ene zilveren 525i touring met automaat en leren interieur
spoiler:
die al 281.196lm heeft gereden en al sinds oktober bij hen staat
Bedankt voor je reactie! d:)b
Hoop dat het bij deze kleine probleempjes gaat blijven voor je :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Dat kan ja, je moet simpelweg een buisje hebben wat een binnendiameter heeft die gelijk is aan de buitendiameter van de pijp van je kat af.
Dat las je dan aan de beoogde nieuwe demper vast en je slijpt de restanten van de oude flens van de pijp van je kat af.

En dan heb je 2 mogelijkheden om het vast te maken aan de rest vd uitlaat:
-vastlassen, wat als probleem heeft dat je niet rondom kan lassen tenzij je de hele uitlaat dr onderuit sloopt en dat demontage later nogal vervelend is (omdat alles dr af moet).
-2 sleuven in slijpen en met een uitlaatklem en wat uitlaatcement vastzetten, werkt prima, al vliegt het uitlaatcement dr tussenuit dan roet ie vanzelf wel dicht.

Meeste automaterialenzaken hebben allerlei stukken pijp liggen van bosal en anders zijn er ongetwijfeld wel afvalstukjes te vinden bij bv een oud ijzer boer.
Beetje creatief denken en je komt met uitlaten een heel eind ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 19-03-2007 00:32 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
En over de Groot gesproken, laat deze 525i maar staan:

heeft roest onder de vulopening, defect handschoenenkastje een slechte rechterbuitenspiegel en achter mist een asbakje..

hij rijd opzich goed, alleen je hebt wel het idee dat het vlotter moet kunnen, en dat klopt, het is geen 24 klepper. dus je mist een paar pk...
ze zeggen wel dat ie 192 pk heeft maar no way... heb het verschil gevoeld

Edit: LINK Fixed

[ Voor 23% gewijzigd door 2bmws op 19-03-2007 12:03 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Je link werkt niet . WIst niet eens dat er 6-cils waren met minder dan 24v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

2bmws schreef op maandag 19 maart 2007 @ 07:59:
En over de Groot gesproken, laat deze 525i maar staan:

heeft roest onder de vulopening, defect handschoenenkastje een slechte rechterbuitenspiegel en achter mist een asbakje..

hij rijd opzich goed, alleen je hebt wel het idee dat het vlotter moet kunnen, en dat klopt, het is geen 24 klepper. dus je mist een paar pk...
ze zeggen wel dat ie 192 pk heeft maar no way... heb het verschil gevoeld

Edit: LINK Fixed
Je noemt hier precies de dingen waar je echt op moet letten. Vooral bij auto's met meer dan 200.000km op de teller zie je daar veel "kleine" beschadigingen aan het interieur.
Nu zijn overigens veel van die dingen wel te repareren met onderdelen van de sloop (zo bleef bij mij de motorkap niet openstaan door een defecte gasveer. Voor €5 een op de sloop gehaald en het werkt weer).
Kijk ook goed uit als de motor er erg schoon uitziet. Dat kan betekenen dat hij gereinigd is en dat er wellicht iets mee aan de hand is (olie lekkage bijvoorbeeld). Als een blok er erg schoon uitziet, veeg dan met een doekje ergens onderlangs waar lastig bij te komen is. Als het blok gereinigd is, dan zal het doekje zeker weten smeer oppakken. Maar let ook op waar het zit. Mijn blok is ook deels gereinigd en ik vond ook olie en smeer (de bekleding van de motorkap is bijvoorbeeld erg vet rechts-voor). Toevallig zit het alleen allemaal precies aan de kant van de olie-vulopening. Links-voor is helemaal schoon. Er is dus blijkbaar een keer vergeten om de vuldop terug te plaatsen, met als gevolg een olie douche... niks ernstigs (gebeurd helaas wel vaker).
En tja, je gaat een gebruikte auto kopen, dus je zult hoe dan ook tegen kleinere of grotere defecten aanlopen (zoals ik met mijn uitlaat, gasveren, achterbanden en nog wat klein grut zoals een losse bumper (schroefje zat niet goed) of side-skirts).

Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen, wees kritisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Vraag me af wat voor blok er dan in ligt, want vanaf '92 zat er het M50 blok in de 525i, welke gewoon een 24klepper is. M50 heeft 192pk's.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Denk dat er een M20 blok in ligt, gezien de prestaties, misschien dat de motor een keer in de soep heeft gelegen en dat er een ruilmotor in ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
Als een oude 2002 18 maanden heeft stil gestaat...en ik wil hem weer rijdend krijgen! Wat voor kosten komen dan naar voren?

Iemand een ideetje?

[ Voor 17% gewijzigd door low_n_slow op 19-03-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
APK
misschien vast geroeste remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Ja banden ook. Maar ik dacht meer aan vloeistoffen enzo...

en wat zijn nog meer zwakke plekken van een 2002 (Touring)? Er wordt hier veel over (nieuwe) BMW's gepraat.. maar oldtimers zie ik weinig voorbij komen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
vloeistoffen, roest op scharnieren, remmen even nakijken.

Voor echte oldtimerzaken kan je misschien beter een clubforum ofzo zoeken, er zijn hier niet zo veel mensen met 200*'s

Link!
Volgende auto toch misschien weer een BMW. Heb de eigenaar even gemailed

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 19-03-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:10

Wokschotel

Op 6 wielen

418O2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:34:

Voor echte oldtimerzaken kan je misschien beter een clubforum ofzo zoeken, er zijn hier niet zo veel mensen met 200*'s

Link!
Ik ben de laatste om te zeuren dat BMW's 6-cylinders moeten zijn, maar een 518? -O-

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wokschotel schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:04:
[...]

Ik ben de laatste om te zeuren dat BMW's 6-cylinders moeten zijn, maar een 518? -O-
Ik weet het :) Maar hij loopt op gas dus dat is vrij voordelig en er zit een nieuwe kop op. En het is niet snel idd, maar rijdt wel lekker

Ik heb nu een 316 en die vind ik ook niet traag (99pk) en die 518 heeft 115pk en is 150 kilo zwaarder dus ik denk dat het ongeveer even snel is

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 19-03-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Die gewichten moet je bij BMW met een enorme korrel zout nemen. Ik betaal wegenbelasting voor een wagen van 1400 kg maar hij weegt in werkelijkheid ruim 1600+. Autoweek kun je niet helemaal vertrouwen. Hij heeft wel al bijna 4 ton op de teller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag een beetje hoop gekregen wat betreft m'n uitlaat.
Een onderdelen leverancier hier uit de buurt, die ik van m'n vorige werk ken, heeft koppelbussen die over de pijp geschoven worden. Voorwaarde is wel dat er genoeg rechte pijp beschikbaar is. Voor zover ik me nu herinner is dat ook het geval.

Volgende week maar een uitlaat bestellen en het daarop volgende weekend maar eens een poging gaan wagen om hem te monteren (een poging die wel in 1 keer moet lukken... anders heb ik geen uitlaat en klinkt m'n 1.6je wel heel sportief...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb gisteren voor het eerst zelf mijn kleppen gesteld. Veel andere dingen had ik al meerdere keren gedaan (standaard onderhoud). Tof dat ik nu ook kan kleppen stellen. Tis eigenlijk heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wimo. schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:41:
Die gewichten moet je bij BMW met een enorme korrel zout nemen. Ik betaal wegenbelasting voor een wagen van 1400 kg maar hij weegt in werkelijkheid ruim 1600+. Autoweek kun je niet helemaal vertrouwen. Hij heeft wel al bijna 4 ton op de teller :+
Dat is zo, maar met een nieuwe (ton gelopen) kop en een bekende onderhoudshistorie icm lang bezit (vanaf 1998 al) vind ik dat niet zo eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

low_n_slow schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:30:

en wat zijn nog meer zwakke plekken van een 2002 (Touring)? Er wordt hier veel over (nieuwe) BMW's gepraat.. maar oldtimers zie ik weinig voorbij komen helaas.
Roest, en veel ook :D
Dorpels, wielranden, bodem, voorschermen, deuren, alles roest wel aan die dingen.
Als je een harde kan vinden voor niet teveel zou ik dat zonder meer doen, dingen beginnen behoorlijk geld waard te worden.
Bram77 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:22:
Ik heb gisteren voor het eerst zelf mijn kleppen gesteld. Veel andere dingen had ik al meerdere keren gedaan (standaard onderhoud). Tof dat ik nu ook kan kleppen stellen. Tis eigenlijk heel makkelijk.
Het moet alleen af en toe gebeuren, bij die van mij (M10 blok, M40 heeft wel hydr stoters) stonden er 3 uitlaatkleppen altijd open.
Gesteld en toen liep ie opeens 200rpm hoger stationair en liep toch wel wat vlotter.
Enige jammere is dat de nokkenas wel ingesleten is door dat geintje, maar goed....
418O2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:08:
[...]

Ik weet het :) Maar hij loopt op gas dus dat is vrij voordelig en er zit een nieuwe kop op. En het is niet snel idd, maar rijdt wel lekker

Ik heb nu een 316 en die vind ik ook niet traag (99pk) en die 518 heeft 115pk en is 150 kilo zwaarder dus ik denk dat het ongeveer even snel is
Het is wel LPG en geen G3, dus je betaalt je scheel aan de wegenbelasting.
Dan zou ik liever een 520/525 op LPG zoeken, kost ws niet zoveel meer en zal een heel stuk prettiger rijden.
115pk in een slagschip van 1600kg is niet grappig, dat kan ik je zo al vertellen :+

[ Voor 22% gewijzigd door 4x2 op 19-03-2007 23:43 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Hij loopt bij mij nu inderdaad ook wat regelmatiger stationair, al waren er geen kleppen die estreem bijsgsteld hoefde te worden. Een uitlaatklep stond op +/- 0.23 mm, terwijl dat 0.30 moest zijn. Verder nog 3 die op ongeveer 0.27 stonden. Het tikte wel (voorral die ene klep dus waarschijnlijk). Nu zoemt hij weer heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

418O2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:34:

Link!
Hey :D ! Dat is de auto van mijn overbuurman (serieus, ik woon in het huis hiertegenover (met de Eend voor de deur)!) ! Ik kan je wel wat over de auto vertellen: buurman heeft de auto al lang in zijn bezit en is er behoorlijk zuinig op geweest. Werd regelmatig gewassen (volgens mij ieder weekend wel) en kreeg regelmatig zijn beurten. Man heeft er veel mee gereden, alles op LPG (ligt een behoorlijke tank achterin) en heeft nog niet zo lang geleden de kop laten reviseren inderdaad. Het interieur ziet er echt nog bijzonder smetteloos uit en volgens mij is het enige dat op dit moment aan de auto 'mankeert' dat de voorbanden zo langzamerhand eens aan vervanging toe zijn. Over de prijs is-ie volgens mij nog wel bereid te onderhandelen, tenminste, dat zei hij.
Voor meer info moet je maar even DM'en of mailen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
4x2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:41:
[...]

Het is wel LPG en geen G3, dus je betaalt je scheel aan de wegenbelasting.
Dan zou ik liever een 520/525 op LPG zoeken, kost ws niet zoveel meer en zal een heel stuk prettiger rijden.
115pk in een slagschip van 1600kg is niet grappig, dat kan ik je zo al vertellen :+
Ik heb uitgerekend dat het mij 1000 euro pj scheelt (wb + brandstof bijelkaar opgeteld).

Daarnaast rij ik nu in een 316i en die zit even snel op de 100 als de 518i (volgens de specs) en heb ik nu niet echt een gebrek aan snelheid om eerlijk te zijn. Het gaat mij er om dat ik comfortabel kan rijden en dat kan zeker met die auto.

Er zijn weinig 525's en 520's op LPG. Je kan het er wel in laten bouwen natuurlijk, maar dan kom je op een veel hoger bedrag uit dan ik in gedachten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
low_n_slow schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:30:

Bij de 2002 Touring is de achterklep een heel zwak punt, heel vaak roest! dus alle randen goed controleren, deze klep is heel moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bram77 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:55:
Hij loopt bij mij nu inderdaad ook wat regelmatiger stationair, al waren er geen kleppen die estreem bijsgsteld hoefde te worden. Een uitlaatklep stond op +/- 0.23 mm, terwijl dat 0.30 moest zijn. Verder nog 3 die op ongeveer 0.27 stonden. Het tikte wel (voorral die ene klep dus waarschijnlijk). Nu zoemt hij weer heerlijk :)
Hoeveel km's heeft je E30 gelopen? Ik zit erover te twijfelen of ik de kleppen van m'n E36 zal controleren, maar ik wil m'n kleppendeksel eigenlijk niet loshalen als dat niet nodig is. Niet dat ik bang ben wat los te halen (heb ondertussen de helft van m'n inlaattraject al losgehad om te inspecteren), maar als het niet nodig is, dan doe ik het liever niet.

Mijn auto zit nu op 120.000km en tikt licht. Daarnaast stinkt hij naar benzine als hij koud is, dus het kan zijn dat m'n uitlaatkleppen iets te strak staan (hoewel hij wel ruim 14bar druk weet op te bouwen in alle cilinders bij een compressie test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
De mijne heeft +/- 100.000 gelopen.
De hanes manual geeft iig aan dat je het elk jaar een keer zou moeten doen. Om de 20.000 km dus ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Hier zitten vast wel E46 experts :P

Mijn auto is stuk en weet niet zeker of ik van m'n werk een auto krijg, dus ben ik beetje aan het rondkijken en kwam de volgende auto tegen;

http://auto.marktplaats.n...X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1

Is dit qua prijs netjes (op autoweek geven ze rond de 8100euro op met deze km-stand)? En waar moet ik eventueel op letten mocht ik er naar gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Heeft links andere velgen dan rechts >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
mcdronkz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:59:
Iemand nog tips waarop ik moet letten bij het kopen van een 316i E30 ?
Nog maar een keertje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
deepbass909 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:58:
[...]

....

Mijn auto zit nu op 120.000km en tikt licht. Daarnaast stinkt hij naar benzine als hij koud is, dus het kan zijn dat m'n uitlaatkleppen iets te strak staan (hoewel hij wel ruim 14bar druk weet op te bouwen in alle cilinders bij een compressie test)
Heb je de olie op tijd vervangen? als je dat doet gaat ie ook vaak tikken.. als je dat nog niet gedaan hebt zo snel mogelijk doen. anders heb je kans dat je het tikken er niet meer uitkrijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Kaspers schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:26:
Heeft links andere velgen dan rechts >:).
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

2bmws schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:31:
[...]

Heb je de olie op tijd vervangen? als je dat doet gaat ie ook vaak tikken.. als je dat nog niet gedaan hebt zo snel mogelijk doen. anders heb je kans dat je het tikken er niet meer uitkrijgt
De olie die er nu inzit is door de vorige eigenaar vervangen. Ik weet dus niet hoe oud deze precies is, maar de olie heeft een heldere, goud/gele kleur en ziet er schoon uit. Maar binnenkort gaat hij toch naar de garage voor een grote beurt en APK en dan was ik toch al van plan om opdracht te geven alle vloeistoffen (olie, koelvloeistof en remvloeistof) te vervangen.

Ik werd net trouwens gebeld door Edison Carparts uit Utrecht. Ze hadden een vraagje of mijn bestelling wel klopte. Ik had namelijk smoke zijknippers besteld, maar witte knipperlichten voor. |:(

Dat noem ik service! _/-\o_

Nu nog de goede fittingen zien te vinden voor in de knipperlichten (er zitten nu fittingen in voor P21W/BA15s lampen in, maar moeten PY21W/BAU15s fittingen worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zijn voor zover ik weet dezelfde lampjes, maar dan oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nee, de pinnen staan bij de BA15s fitting recht tegen over elkaar, en bij de BAU15s onder een hoek van 150 graden.

BA15s:
Afbeeldingslocatie: http://www.donsbulbs.com/bulbs/g/b/ba15s.gif

BAU15s:
Afbeeldingslocatie: http://www.donsbulbs.com/bulbs/g/b/bau15s.gif

De enige reden daarvoor is (zoals met nagenoeg alle lampen in een auto) dat je niet het verkeerde type kan monteren (in dit geval een witte lamp achter een witte lens)

Een noodgreep (wat overigens vaker gedaan wordt) is 1 van de 2 pinnen gewoon afvijlen/slijpen. De lamp zit strak genoeg in de fitting om ook zonder die 2de pin goed te blijven zitten, maar ik zou het graag conform standaarden willen houden ivm vervangen langs de weg e.d.

[ Voor 24% gewijzigd door deepbass909 op 20-03-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

au... snif... zonde... :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/mmbase/images/1014259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nogal heel, deze wagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:58:
[...]
Volgens mij heeft jouw auto hydraulische klepstoters, dus daar valt weinig aan te stellen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:05:
nee, de pinnen staan bij de BA15s fitting recht tegen over elkaar, en bij de BAU15s onder een hoek van 150 graden.

BA15s:
[afbeelding]

BAU15s:
[afbeelding]

De enige reden daarvoor is (zoals met nagenoeg alle lampen in een auto) dat je niet het verkeerde type kan monteren (in dit geval een witte lamp achter een witte lens)

Een noodgreep (wat overigens vaker gedaan wordt) is 1 van de 2 pinnen gewoon afvijlen/slijpen. De lamp zit strak genoeg in de fitting om ook zonder die 2de pin goed te blijven zitten, maar ik zou het graag conform standaarden willen houden ivm vervangen langs de weg e.d.
Ja, dat weet ik, maar voor zover ik weet komt het erop neer dat de oranje de ene fitting en de witte de andere fitting heeft...

Zal als ik het niet vergeet donderdag even kijken voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

precies en mijn auto heeft nu nog oranje lenzen die ik verwisselen met smoke en daar moeten oranje lampjes in... De lenzen worden geleverd zonder andere fittingen, vandaar dat ik opzoek moet...

Overigens snap ik nu ook waarom ik in mijn tijd bij Hella af en toe de vraag kreeg of er geen BA15s lampen waren die oranje gecoat zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door deepbass909 op 20-03-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ow, zo... De fitting zelf zit vast aan de auto...

Tsjah... DAt maakt het wel een beetje lastiger...

In plaats van het nokje afslijpen kun je wel proberen het inhammetje van de fitting wat uit te slijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
4x2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:41:
[...]

Roest, en veel ook :D
Dorpels, wielranden, bodem, voorschermen, deuren, alles roest wel aan die dingen.
Als je een harde kan vinden voor niet teveel zou ik dat zonder meer doen, dingen beginnen behoorlijk geld waard te worden.
tsja ik heb een schuur vondst gedaan idd.. klinkt ongelofelijk maar de touring (specs hou ik nog achterwege ivm andere gegadigden O-) ) heeft zeer weinig gelopen. Altijd dealer onderhouden geweest en staat nu bijna 2 jaar stil.

Grootste pluspunt is dat hij zover als bekend nergens roest heeft. 8)

vrijdag ga ik kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MikeyMan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:26:
Ow, zo... De fitting zelf zit vast aan de auto...

Tsjah... DAt maakt het wel een beetje lastiger...

In plaats van het nokje afslijpen kun je wel proberen het inhammetje van de fitting wat uit te slijpen...
Nou, de fitting zit niet vast aan de auto (dat zit hij nooit), maar het is zeg maar een verloop van de stekker aan de kabelboom naar de lamp.
Afbeeldingslocatie: http://69.0.158.19/live/thumb/P900281790ULO.JPG

Helaas zijn ze helemaal van kunststof en op zo'n manier gemaakt dat je er nauwelijks iets aan kunt veranderen (en nylon van 11 jaar oud is ook niet echt goed meer te bewerken, het krijgt dan al snel de neiging tot scheuren...)
Vrijdag haal ik de glazen op en zit dan toch al aan de goede kant van Utrecht om gelijk even bij Ekris langs te rijden. Eens kijken of zij misschien deze fittingen hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

low_n_slow schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:19:
[...]

tsja ik heb een schuur vondst gedaan idd.. klinkt ongelofelijk maar de touring (specs hou ik nog achterwege ivm andere gegadigden O-) ) heeft zeer weinig gelopen. Altijd dealer onderhouden geweest en staat nu bijna 2 jaar stil.

Grootste pluspunt is dat hij zover als bekend nergens roest heeft. 8)

vrijdag ga ik kijken!
Succes dr mee :)
Rijwielgedeelte/motorisch/elektrisch is er nog veel te krijgen voor beschaafde prijzen (mits je geen tii/turbo spul moet hebben :P), maar plaatwerk is echt absurd duur.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
deepbass909 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:13:
[...]

Nou, de fitting zit niet vast aan de auto (dat zit hij nooit), maar het is zeg maar een verloop van de stekker aan de kabelboom naar de lamp.
[afbeelding]

Helaas zijn ze helemaal van kunststof en op zo'n manier gemaakt dat je er nauwelijks iets aan kunt veranderen (en nylon van 11 jaar oud is ook niet echt goed meer te bewerken, het krijgt dan al snel de neiging tot scheuren...)
Vrijdag haal ik de glazen op en zit dan toch al aan de goede kant van Utrecht om gelijk even bij Ekris langs te rijden. Eens kijken of zij misschien deze fittingen hebben liggen...
De fitting is helemaal los van de lamp/lens zelf, dus waar maak je je druk om?
Je trekt hem los, haalt oranje lamp/lens weg, zet er andere in en je draait de fitting er zo in.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wimo. schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:41:
Je moet er ook niet in blijven zitten bij het wegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Spiller schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:36:
[...]

De fitting is helemaal los van de lamp/lens zelf, dus waar maak je je druk om?
Je trekt hem los, haalt oranje lamp/lens weg, zet er andere in en je draait de fitting er zo in.
uhm, dat er geen oranje gecoate lampen in passen omdat die een andere fitting nodig hebben misschien en die wel nodig zijn als je smoke lenzen hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 20-03-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 14-09 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

mcdronkz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:27:
[...]

Ik zou vooral kijken naar de staat van de kas. Mechanische problemen zijn namelijk makkelijker/goedkoper op te lossen. Kijk of er geen roest is aan de wielkassen en aan de krikpunten. Als er een open dak is ook daar kijken voor roest. Onder de motorkap kan je ook kijken naar de platen onder de spatborden voor roest.

Verder zou ik nog een oogje houden op een vochtvrije koffer en de staat van het interieur.
Zowat alles eigenlijk ;)

Verder, bij een testrit kan je ook goed voelen naar de koppeling en schakelvlotheid.
Tja, waar kijk je nog naar als je een wagen koopt? :P

[ Voor 10% gewijzigd door ETzPliskin op 21-03-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mcdronkz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:27:
[...]

1. Zorg ervoor dat de auto koud is als de verkoper hem start
2. Let op tikjes en rateltjes (ze willen wel eens tikken)
3. Roest rondom bekijken, maar controleer de dorpels ook.

En voor de rest de 'normale' checks natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik weet niet hoe het zit bij de 4 cilinders, maar bij de 6 cilinders is het niet ongewoon dat ze onregelmatig stationair lopen. Volgensmij doen ze dat zo ongeveer allemaal. Dat is niets ernstigs, je merkt er verder niets van het staat alleen niet helemaal netjes bij het stoplicht :). Ik ben er nog niet uit hoe ik dit kan verhelpen. Iemand suggesties, buiten de standaard dingen (bougies, kabels, kleppen). Ik heb een cat, dus aan de afstelling zal het ook niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vaak is het ophoping van vuil in de nullastregelklep. Dit is een vacuumgestuurde unit in het inlaattraject met een klep die soms niet zo soepel meer werkt. Als hij wat stroef beweegt, krijg je het effect dat de motor soms omhoog schiet in toeren (zo'n 200) om daarna weer terug te vallen.
Bij de meeste motoren zit hij aan het inlaattraject, als zijtak. Als het goed is wordt hij wel genoemd in het Haynes boek.
Wat je als eerste kunt proberen, is deze klep in te spuiten met WD40. Vaak lost dit het vuil genoeg op en smeerd het de bewegende delen. Echter kan hij ook gewoon versleten zijn, en dan zul je een nieuwe klep moeten plaatsten (tussen de 50 en 150 euro).

Hij wordt ook wel stationairsteller genoemd.

Gister trouwens ook mijn achterspeakers vervangen voor Pioneer TS-E1396 speakers. Oversturen doe ik ze nu niet meer (radio is 27Watt RMS, de speakers 35Watt), maar krijg nu last van resonanties in m'n interieur 8)7
Maar het klinkt wel errug lekker en bijzonder vol. Helemaal als je nagaat dat het hele geluid uit 4 13cm woofertjes komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

deepbass909 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:10:
Vaak is het ophoping van vuil in de nullastregelklep. Dit is een vacuumgestuurde unit in het inlaattraject met een klep die soms niet zo soepel meer werkt. Als hij wat stroef beweegt, krijg je het effect dat de motor soms omhoog schiet in toeren (zo'n 200) om daarna weer terug te vallen.
Bij de meeste motoren zit hij aan het inlaattraject, als zijtak. Als het goed is wordt hij wel genoemd in het Haynes boek.
Wat je als eerste kunt proberen, is deze klep in te spuiten met WD40. Vaak lost dit het vuil genoeg op en smeerd het de bewegende delen. Echter kan hij ook gewoon versleten zijn, en dan zul je een nieuwe klep moeten plaatsten (tussen de 50 en 150 euro).
Ding heet ook wel stappenmotor. Ik maak hem schoon met carburateurreiniger (van Wyns), daarna schoonspuiten met perslucht. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De stappenmoter is niet wat ik bedoel. Ik bedoel de sensor die de stappenmotor aanstuurt. Afhankelijk van het type kan het wel zijn dat ze samen in 1 huis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ah, geweldig! Ik ga mijn Haynes er eens op naslaan. Toevallig een idee van hoe dat ding in het engels genoemd wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 21-03-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben trouwens rond mbt de 518i, nu nog even kijken wanneer we af kunnen spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
418O2 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:37:
Ik ben trouwens rond mbt de 518i, nu nog even kijken wanneer we af kunnen spreken
Leuk man, ben benieuwd :) Antwerpen komende zondag zit er zeker niet in? :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

deepbass909 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:23:
De stappenmoter is niet wat ik bedoel. Ik bedoel de sensor die de stappenmotor aanstuurt. Afhankelijk van het type kan het wel zijn dat ze samen in 1 huis zitten.
Dat bedoel ik ja. Ik heb dan ook geen BMW maar heb wel net gisteravond mijn stappenmotor schoongemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

http://www.m5board.com/ar...w_m6_v-10_m6boardcom.html

Leuke link van een dude met een M6 en extreem veel foto's van zijn auto(s), BMW meetings, etcetera. :)

Dit soort dingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/articles/m6/DSC04824.jpg

;)

[ Voor 19% gewijzigd door jep op 21-03-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/articles/m6/DSC04399.jpg

nieuwer = niet beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Toch es vragen.

Mijn BMW 318d van 2004 heeft de 2.0 liter pompverstuiver diesel motor met 116 pk / 265 nm en dat is uit mijn hoofd een M47 blok geloof ik.

Dit is toch EXACT hetzelfde blok als de 320d van 1999 - 2001? De specs zijn exact hetzelfde volgens mij alleen heeft het "originele blok" 136 pk / 280 nm. En volgens mij hangt er ook nog es exact dezelfde 5 bak aan.

Zou het mogelijk zijn om de originele chip en software van de 320d 1999 - 2001 te gebruiken om de 318d te "bevrijden van de software matige restricties" zodat het blok gewoon weer 136 pk en 280 nm heeft?

Dan zou dit toch een zeer "veilige chip tuning" moeten zijn omdat het blok oorspronkelijk 136 pk levert en dus volledig binnen alle marges blijft?

Ik heb ook zitten kijken naar diverse 3rd party tuners .. die allemaal de 318d opschroeven naar 136 pk / 280 nm. Geen wonder want dat zijn de originele specs van het blok.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal toch wel anders zijn...

de 318d kan naar 143 en de 320d naar 166 pk...

Zal wel een andere turbo zijn, net als bij VAG...

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 21-03-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zeker mee eens.. maar je moet niet een m6 met een m3 vergelijken, en dan zeggen dat nieuwer niet beter is :P

De nieuwe m3 is zeker niet verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ging me ook meer om het design... nieuwere BMW's zijn zo lelijk :( Techniek zal vast wel in orde zijn ...maar laat ze a.u.b. weer de oude designers terug inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wimo. schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:37:
Ging me ook meer om het design... nieuwere BMW's zijn zo lelijk :( Techniek zal vast wel in orde zijn ...maar laat ze a.u.b. weer de oude designers terug inhuren.
Geef mij die E46 maar die er naast staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ding heeft een andere turbo.
Mijn BMW 318d van 2004 heeft de 2.0 liter pompverstuiver
Rijd jij soms met een audi met een BMW embleem? De pompverstuivers zijn bij VAG gebruikt, niet bij BMW. Die hun dieselinrichting heeft meer weg met die van Peugeot (BMW maakt gebruikt van Peugeot patenten) dan die van Audi.

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 21-03-2007 17:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Over de 'Bangle-stijl' zijn al de nodige forums volgekletst. Ik vind het wel mooi, op een enkele uitzondering (1-serie) na. Anderen vinden het weer vreselijk.

Voor zover je een M6 al met een E46 M3 kunt vergelijken (om te beginnen is hij 70% duurder) is het in mijn ogen ook wel de betere auto. Sneller, zowel in rechte lijn als op het circuit, comfortabeler, moderner en luxer. Qua gewicht scheelt het minder dan je zou denken, de 6-serie is relatief licht voor zijn formaat. Alleen qua verbruik is de M3 in het voordeel maar of je je daar bij dit soort auto's nu echt druk over moet maken..

Overigens krijg ik M6 velgen onder mijn 6-serie :) wordt ie weer wat stoerder van. Verder wordt hij nog verlaagd en wordt de spoorbreedte wat groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dit blok zou best wel jum zijn in mijn E36... Beetje jammer dat ik niet zomaar €1750 (hoogste bod op het moment) heb liggen (plus alle extra kosten die er nog bij komen, zoals een andere bak, diff, uitlaat, radiator, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Chevy454 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:01:
[...]

Rijd jij soms met een audi met een BMW embleem? De pompverstuivers zijn bij VAG gebruikt, niet bij BMW. Die hun dieselinrichting heeft meer weg met die van Peugeot (BMW maakt gebruikt van Peugeot patenten) dan die van Audi.
Ik had al zo'n vermoeden dat dat niet juist was.. ik bedoelde dat het niet het 150pk common rail blok was dat in latere E46 320d's werd gebruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:34:
Dit blok zou best wel jum zijn in mijn E36... Beetje jammer dat ik niet zomaar €1750 (hoogste bod op het moment) heb liggen (plus alle extra kosten die er nog bij komen, zoals een andere bak, diff, uitlaat, radiator, etc...)
Ach, je kunt anders nog op zoek gaan naar een 318iS/318Ti blokje.
Past dr ws heel wat makkelijker in en met 140pk wil dat ding nog best aardig vooruit denk ik :).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dat is de N9 neem ik aan? vraag me af hoe je daar in godsnaam de bocht uit vliegt, als je die bocht niet wilt halen heb je wel veeeeeeeeel te hard gereden of in de berm gezeten/uitgeweken oid... zijn paar mooie lange bochten waar je met een knappe auto met 150 door heen kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Ach, je kunt anders nog op zoek gaan naar een 318iS/318Ti blokje.
Past dr ws heel wat makkelijker in en met 140pk wil dat ding nog best aardig vooruit denk ik :).
Ik zit niet echt heel hard te springen om meer vermogen, maar om een oude discussie weer op te rakelen, in een BMW hoort toch eigenlijk een 6-cilinder :p (helemaal als hij het uiterlijk van m heeft... hoewel er nooit een M3 versie van de compact is geweest :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Een compact is toch al geen echte bmw, dus kun je dr net zo goed een 4-cilinderblok in leggen en doen alsof het een S14 blok is mbv stickertjoening :+

Naja, ik zag wel dat er een 323i compact was gemaakt, dus je zou evt eens kunnen kijken, goede kans dat het met een paar motorsteunen dr vrij makkelijk in past (als je kijkt wat er bv in een E30 is te frommelen door simpelweg de juiste onderdeeltjes bij elkaar te sprokkelen).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik was het niet echt van plan, hij kost me zo al genoeg, zonder een dure motorswap. Daarnaast neem ik hem toch niet het circuit mee op, dus wat heb ik aan die extra pk's? Ik vind hem al vlot genoeg met de standaard 100 pk...

Als ik nou echt geld te veel had en geen milieu-adviseur was O-) had ik het wellicht wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:32:
Ik was het niet echt van plan, hij kost me zo al genoeg, zonder een dure motorswap. Daarnaast neem ik hem toch niet het circuit mee op, dus wat heb ik aan die extra pk's? Ik vind hem al vlot genoeg met de standaard 100 pk...

Als ik nou echt geld te veel had en geen milieu-adviseur was O-) had ik het wellicht wel gedaan
100 pk in een beamer is opzich wel bummer :X
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.