Het grote BMW Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 11.825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

APK zegt alleen dat de auto in de ogen van de keurmeester verkeerstechnisch veilig is (al vraag ik me al jaren af wat er toch verkeerstechnisch veilig is aan het interieurlampje, maar goed...)
Zelfs het grootste barrel zou in theorie nog door de APK kunnen komen, terwijl een auto die eigenlijk technisch in top conditie is afgekeurd kan worden omdat de banden niet helemaal mooi vlak zijn.

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een grote beurt door een garage die je vertrouwd. En een auto die afgeragt is herken je wel. Daarvan is het interieus vaak niet echt fris meer en zitten er veel deuken in de panelen. Ook de hoeveelheid olie op het blok is daar een mooie indicator voor. Een motorblok hoort aan de buitenkant vettig te zijn. Veel zwarte randen rond de naden van de verschillende delen, die bovendien glimmen, duiden op een lekkende pakking, en dus waarschijnlijk dure reparaties in de nabije toekomst. Een opvallend schone motor betekend dat hij gereinigd is, waarschijnlijk in een poging bepaalde lekkages te maskeren. Je mag olie zien (ik zie het bij voorkeur zelfs) aan de buitenzijde van de motor, zolang het maar niet nat is. Een blok dat 100.000+km heeft gelopen zweet nou eenmaal, ongeacht het merk.

Maandag gaat mijn auto onder het mes... Ik ga vandaag nog een poging doen om de onderhoudshistorie van de auto te achterhalen bij de garages waar hij in onderhoud is geweest, om te zien of er nog dingen zijn waar ik rekening mee zal moeten houden. En ik laat in iedergeval luchtfilter, motorolie (met filter uiteraard), remvloeistof, koelvloeistof, transmissieolie, dif olie en de multiriem vervangen. Eventuele andere zaken laat ik over aan m'n garage.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Ik weet niet hoe het in Deventer zit, maar vergeet je niet dat je dan ook een flink uitgeeft aan verzekeringen? Vooral voor je 25e is dat geen klein bedrag als nog studeert oid. Voor een dergelijke snelle auto icm je leeftijd vraagt men al een behoorlijk bedrag.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:56:
[...]

Kunnen er geen M-schermen op dan? Die zijn breder toch?
De Z4-M is niet breder dan een normale Z4, hij heeft alleen een andere voorspoiler, achterbumper en motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Voor 800 tot 1000 euro kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het loop of sloop is, bij een 5 serie uit +/- 90. Dan kan hij nog prima door de keuring komen maar zijn de kosten om het diong rijdend te houden zo hoog dat hij zonder schade min of meer total loss is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nitai schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:25:
[...]

Ik weet niet hoe het in Deventer zit, maar vergeet je niet dat je dan ook een flink uitgeeft aan verzekeringen? Vooral voor je 25e is dat geen klein bedrag als nog studeert oid. Voor een dergelijke snelle auto icm je leeftijd vraagt men al een behoorlijk bedrag.
Mijn vriendin is 23 en m'n ouders of schoonouders doen er niet moeilijk over als we vragen of de auto op hun naam mogen staan :)

Voor de rest van de reacties hierboven : Thnx :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-Thunder- schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:27:
Mijn vriendin is 23 en m'n ouders of schoonouders doen er niet moeilijk over als we vragen of de auto op hun naam mogen staan :)
Je schoonouders misschien niet, maar je verzekeraar misschien wel. Of hebben ze geen problemen met een andere regelmatige bestuurder dan de hoofdverzekerde?

Anders is het gewoon fraude.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-Thunder- schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Tot dat je een andere weggebruiker een tikje geeft...dan gaan ze vast wél moeilijk doen :X

Auto kopen = auto verzekeren imho.

/moraalridder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LoneGunman schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:30:
Tot dat je een andere weggebruiker een tikje geeft...dan gaan ze vast wél moeilijk doen :X

Auto kopen = auto verzekeren imho.

/moraalridder
Niets moraalridder. Je hebt gewoon gelijk. Als je de kosten van een auto niet kan betalen, moet je hem ook niet kopen.

Zie bv

[auto] verzekering 't sprookje, zoon auto ouders verzekering
Verzekeren van auto op naam van ouder(s)
[autorijden] rond rijden met moeder's verzekering?
Auto verzekeren die niet op je naam staat

And the list goes on and on and on....

En als je werkelijk zo naief bent dat je denkt dat een verzekering er niet achter kan komen; guess again.

Ik denk dat StevenK het aardig goed samenvat
StevenK schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:11:
Als je onjuiste info geeft over wie de regelmatige bestuurder is, dan is de kans reëel dat de verzekering bij serieuze schade niet uitkeert.
en
StevenK schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:48:
Koop maar eens een boekje over verzekeringsrecht. Je zult dan o.a., of eigenlijk vooral, leren dat op grond van de wettelijke bepalingen en de jurisprudentie daaromtrent een verzekeraar niet uit hoeft te keren wanneer er bij het afsluiten van een verzekering onjuiste informatie is verstrekt.

Dit wil niet zeggen dat de auto niet verzekerd is, want op grond van de WAM moet de verzekeraar bij schade uitkeren, maar wel dat in dat geval de verzekeraar de uitgekeerde schade kan verhalen op de verzekerde.

Dit ging zelfs zover dat er geen relatie hoeft te zijn tussen de verzwijging en de schade. Denk hierbij aan het verzwijgen van een schadeverleden en een claim wegens diefstal. Met de introductie van het nieuwe verzekeringsrecht in BW 7:925 e.v. is deze laatste regel geschrapt, maar in de artikelen 928 - 930 kun je lezen dat wanneer je informatie achter houdt die van invloed is op het risico, de verzekeraar niet uit hoeft te keren.

[ Voor 79% gewijzigd door Gunner op 02-05-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Met als bonus notering op een zwarte lijst zodat je helemaal bij geen normale verzekeraar meer geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Daniel schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:40:
Met als bonus notering op een zwarte lijst zodat je helemaal bij geen normale verzekeraar meer geaccepteerd wordt.
Dan is er altijd Rialto nog! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
En: de besparing die je hiermee doet kun je 'later' als je wel zelf een auto wilt verzekeren weer terugbetalen wegens de niet opgebouwde schadevrije jaren. En natuurlijk de extra premie die je aan je (schoon)ouders kunt betalen als jij een ongelukje veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het punt is zeker niet dat ik het maandelijks niet kan betalen, ( ga in deze dagen full time werken , me vriendin werkt al x jaren full time ) dus dat is het probleem niet, ik zei maar een voorbeeld :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-Thunder- schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:45:
Het punt is zeker niet dat ik het maandelijks niet kan betalen, ( ga in deze dagen full time werken , me vriendin werkt al x jaren full time ) dus dat is het probleem niet, ik zei maar een voorbeeld :)
Je posting deed mij eigenlijk vermoeden dat je al besloten had om het op die manier te doen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gunner schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:46:
[...]

Je posting deed mij eigenlijk vermoeden dat je al besloten had om het op die manier te doen, maar dat terzijde.
Nope, hoogstens dat ik een BMW 5 of andere serie koop, die op me vaders naam zet, bij hem in de garage zet ( heb ik niet ) en dan ( shit hoe heet dat ook alweer, dat hij thuis goedkoop kan staan, als je er niet meer rijd ) en dan de boel ga opknappen, maar als ik er 1 koop om gewoon gelijk mee te rijden, zet ik hem op m'n vriendins naam :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

Ach, je kunt de gok wagen.
Mijn e30 was ook maar 250 euro, die heeft tot nu toe ook niet bijzonder veel gekost (goed, paar dingen waren te wijten aan lomp gedrag van mijn kant :P).
Kwestie van een beetje geluk hebben en zelf knutselen.
Scheelt dat onderdelen voor die dingen (e30/e34/e36) op de sloop niet echt duur zijn, dr staan dr zat.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb het inderdaad zo gedaan...

Niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het niet wil betalen...

Ik moet voor m'n 13 jaar oude auto die nu misschien 2000 euro waard is 70 euro in de maand betalen, op m'n 23ste met vijf jaar rij-ervaring, terwijl de volgende op z'n 25ste z'n rijbewijs haalt, een nieuwe BMW koopt van een halve ton en de helft kwijt is... Niet eerlijk in mijn ogen...
Eind van het jaar gaat ie op mijn naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Weet iemand nog een goede verzekeraar die een klassiekerverzekering bied ('87 - E30 cabrio - 325i) waarmee ik meer dan 20.000KM per jaar kan rijden?
Ik zit nu bij Univé, wat redelijk goed te betalen is, maar minder is altijd beter natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:36
knip

[ Voor 99% gewijzigd door EsCo op 02-05-2007 13:25 . Reden: verkeerde knop, verkeerde pagina ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:27:
[...]

De Z4-M is niet breder dan een normale Z4, hij heeft alleen een andere voorspoiler, achterbumper en motorkap.
Ah, owkee... Dacht dat die bredere heupen had... Was dat bij de Z3 ook niet het geval dan?Misschien dat ik het daarvan had...?

Hoe gaat het gebeuren eigenlijk? Nieuw scherm kloppen of grote-beurt-style?

Lijkt me wel vet hoor, dikkere zijschermen, als het netjes gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De facelift Z3 heeft standaard al lekker brede heupen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:31:
[...]

Ah, owkee... Dacht dat die bredere heupen had... Was dat bij de Z3 ook niet het geval dan?Misschien dat ik het daarvan had...?

Hoe gaat het gebeuren eigenlijk? Nieuw scherm kloppen of grote-beurt-style?
Ik weet nog niet precies hoe het gedaan gaat worden maar hij had het over zagen en lassen dus het wordt wel redelijk ingrijpend :*) .

Ik gaf zelf ook het voorbeeld van de De Grote Beurt tuning en hij zij dat hij betrokken was geweest bij de recente VIP-afleveringen vanwege het goede doel daarvan. Het meeste DGB-werk wordt nogal haastig gedaan waardoor auto's vaak terugkomen met afvallend spoilerwerk, barsten in het plamuur en meer van dat soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik hoorde gister van de garage waar m'n auto voorheen in onderhoud was, dat hij blijkbaar een keer schade heeft gehad... Minder om te horen, maar ik was tegelijkertijd ook wel erg verbaasd toen ik het hoorde. De garagemedewerker verzekerde mij dat het slechts om oppervlakkige schade ging gelukkig. Ik was vooral verbaasd omdat ik de laatste paar weken best veel tijd heb besteed aan het weg poetsen van gebruikerskrasjes en me daarbij nooit is opgevallen dat er iets uitgedeukt of overgespoten zou zijn. Ik kon niets anders doen dat de garage complimenten geven over het geleverde werk.

Ik zit alleen op het moment met een tik in de rechtervoorwielophanging. Ongeveer halverwege de veerweg kan je een tik horen, alsof er niet meer soepel glijdt. Ik kan alleen niet precies ontdekken waar het vandaan komt, maar het moet ergens uit de bewegende delen van de ophanging komen. In eerste instantie dacht ik aan m'n demper, die misschien een beschadiging kan hebben (zie een paar bladzijden terug hier), maar zou het ook de fuseekogel kunnen zijn? Ik begreep van de garage gister, dat er 1 al een keer vervangen was, alleen konden ze mij zo niet vertellen of dat links of rechts is geweest...

Ik wil daar maandag in iedergeval door m'n garage naar laten kijken, als hij daar toch staat voor een grote beurt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
deepbass909 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:04:
Ik hoorde gister van de garage waar m'n auto voorheen in onderhoud was, dat hij blijkbaar een keer schade heeft gehad... Minder om te horen, maar ik was tegelijkertijd ook wel erg verbaasd toen ik het hoorde. De garagemedewerker verzekerde mij dat het slechts om oppervlakkige schade ging gelukkig. Ik was vooral verbaasd omdat ik de laatste paar weken best veel tijd heb besteed aan het weg poetsen van gebruikerskrasjes en me daarbij nooit is opgevallen dat er iets uitgedeukt of overgespoten zou zijn. Ik kon niets anders doen dat de garage complimenten geven over het geleverde werk.

Ik zit alleen op het moment met een tik in de rechtervoorwielophanging. Ongeveer halverwege de veerweg kan je een tik horen, alsof er niet meer soepel glijdt. Ik kan alleen niet precies ontdekken waar het vandaan komt, maar het moet ergens uit de bewegende delen van de ophanging komen. In eerste instantie dacht ik aan m'n demper, die misschien een beschadiging kan hebben (zie een paar bladzijden terug hier), maar zou het ook de fuseekogel kunnen zijn? Ik begreep van de garage gister, dat er 1 al een keer vervangen was, alleen konden ze mij zo niet vertellen of dat links of rechts is geweest...

Ik wil daar maandag in iedergeval door m'n garage naar laten kijken, als hij daar toch staat voor een grote beurt.
Achja, zoveel auto's hebben ooit in hun leven schade gehad. De kans dat er iets gebeurt in 12+ jaar is ook wel redelijk aanwezig he?
Ik zou echt niet willen weten of mijn BMW schade heeft gehad of niet en zeker niet wáár. Volgens mij ga je dan alleen maar opzoek naar foute dingen waar je je enkel aan gaat ergeren.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die van mij heeft nooooooit schade gehad :+
Of ze hebben het wel heel professioneel gerepareerd :D

Maar ff serieus: ik zou me dr niet zo druk om maken als het netjes gemaakt is (wat het blijkbaar is).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nou ja, er zijn genoeg "foute" dingen waar ik mij aan erger, maar het verbaaste me dat ik hier echt geen spoortje van terug heb gevonden, en ik heb dit auto nou toch echt al uitvoerig onderzocht. En ik ben (in mijn ogen) nogal kritisch op veel zaken. (zoals nu die tik in m'n ophanging)

En aangezien ik er geen spoortje van heb kunnen vinden zegt inderdaad al genoeg. Daarom was ik ook behoorlijk verrast. Zolang er niks van te zien is en ik er onder het rijden niks van merk, is het ook absoluut niet iets waar ik mij druk om maak.

[ Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 03-05-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Schade boeit op zich niet als het maar netjes hersteld is. Ik krijg bijvoorbeeld volgende week een nieuwe dorpel en de Mini heeft onlangs een nieuwe motorkap gehad. Dat is gewoon gebruiksschade die in principe niet gemeld zou hoeven worden.
Ongevalsschade is wat anders, dat zou altijd wel verteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

nou, mijn trouwe E36 heeft weer een APK en kleine beurt overleefd.

alleen de schokdempers moeten binnenkort vervangen worden (persoonlijk ASAP, want ik merk het echt in het rijgedrag), maar ja, dat kost ook weer ff 260 euries, dus ff bijsparen.

vond het alleen jammer dat de BMW dealer mij verteld dat het rijgedrag verholpen zou zijn door m uit te lijnen, en vervolgens door de bandenboer te horen moet krijgen dat alles prima is en dat de schokdempers eigenlijk al door de dealer vervangen hadden moeten worden.

nog jammer is dat er 2 BMW dealers zijn geweest die hier niet aan gedacht hebben.

maar goed, lang leven de bandenboeren :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

260 euries voor je schokdempers? En daarvoor kan je ze alle 4 vervangen? Ik zit met dempers die al 180 euro per stuk kosten, en dat zijn de standaard voordempers van een E36 compact...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

nee, 260 is voor achter (2 stuks), voor moeten met de tijd ook, alleen achter moeten ze liever gister dan vandaag nog eigenlijk. voor kunnen ze nog ongeveer een half jaar mee, dus kan ik nog ff sparen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:56:
Schade boeit op zich niet als het maar netjes hersteld is. Ik krijg bijvoorbeeld volgende week een nieuwe dorpel en de Mini heeft onlangs een nieuwe motorkap gehad. Dat is gewoon gebruiksschade die in principe niet gemeld zou hoeven worden.
Ongevalsschade is wat anders, dat zou altijd wel verteld moeten worden.
Ligt eraan wat voor een ongeval schade.

Zolang het schermen en binnenschermen zijn maakt het weinig uit.

Chassis is wel het vermelden waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Ligt eraan wat voor een ongeval schade.

Zolang het schermen en binnenschermen zijn maakt het weinig uit.

Chassis is wel het vermelden waard ;)
Maar hoe vaak heb je chassisschade zonder ongeval? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plague schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:11:
[...]

Maar hoe vaak heb je chassisschade zonder ongeval? ;)
Nou een ongeval wordt vaak direct als fatale frontaal gezien.

Je kunt ook van een dijk af rijden of een stoeprand aan de onderkant geraakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

7th-Phoenix schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:24:
nee, 260 is voor achter (2 stuks), voor moeten met de tijd ook, alleen achter moeten ze liever gister dan vandaag nog eigenlijk. voor kunnen ze nog ongeveer een half jaar mee, dus kan ik nog ff sparen.
Achter zou ik dr haast mee maken, scheelt deuken in de achterkant :+
Vervelende is dat ik nu de voorkant weer wat te soepel vind, maar goed, die heb ik ook al liggen, dat is alleen ietsje meer werk..

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4x2 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:13:
[...]

Achter zou ik dr haast mee maken, scheelt deuken in de achterkant :+
Vervelende is dat ik nu de voorkant weer wat te soepel vind, maar goed, die heb ik ook al liggen, dat is alleen ietsje meer werk..
Serieus? Achter minder werk dan voor?

Bij mij is juist achter echt goed klote... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben voor een 320i aan het kijken, 316i en 318i lijken me toch wat te langzaam..
Zo'n elektrisch dakraam, werkt dat een beetje goed en is dat fijn in de zomer? Of heeft het maar weinig nut? Want zo'n dakraampje lijkt me wel iets om erin te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

Gunner schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:32:
[...]

*knip verhaaltje over verzekeren op ouders naam
geldt deze hele riedel ook als je ouders de eigenaar zijn van de auto en jij rijdt er elke dag in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je kunt jezelf natuurlijk als regelmatige bestuurder opgeven, maar de premie zal voor je ouders dan wel hoger zijn, immers, het risico voor de verzekeraar is hoger. Je zal waarschijnlijk niet zoveel premie betalen als wanneer de auto volledig op je eigen naam zou zijn, dus dat is het voordeel. Bovendien is het tenminste legaal. Anderzijds bouw je volgens mij geen eigen schadevrije jaren op en als je schade rijdt gaat dat wel ten koste van de no claim van je ouders.

Maar goed, dit gaat een beetje buiten de scope van dit topic. Je moet een eigen auto gewoon altijd zelf verzekeren, dat is het makkelijkst. Uiteindelijk heb je ook je autoleven lang lol van eventuele schadevrije jaren. Voor mij was het eerste jaar een eigen auto ook even doorbijten, inmiddels begint de premie op een normaler niveau te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel op 03-05-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige auto's kun je als "jongere" gewoon bijna niet meer verzekeren. Ligt dus echt aan het type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En zondag nog van een Z3Coupé wat foto's geschoten :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48ee98c47efb51f56e1a005a9960c06d/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Mijn nieuwe aanwinst in de BMW collectie. :P

BMW 520, E12. Geinug ding. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1300a48bc9748041a178895609a6583f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fde631cde093321701c0e5f26c28da13/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/565e4bf1cdb8ee686a18d489c04b347e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/39f977837e5842d06a331857114d0a5a/full.jpg

Pics zijn niet super, ff snel gedaan met niet zo best licht. :P

Maar het rijd heel leuk, gewoon grappig zo'n oud dingetje. :)

En natuurlijk wegenbelastingsvrij. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik wil jullie allen een tip geven: koop geen 5 serie als je maar 25km naar je werk hoeft te rijden...

Ik heb bijna elke keer het idee dat ik nog niet klaar ben met rijden omdat het zooo lekker gaat.

Moet maar een baan verder weg zoeken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:04:

Klagen jouw buren niet enorm over het aantal parkeerplekken dat je inneemt? :P

Wel erg leuke auto, maar goed, dat zijn die 6'en ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

LoneGunman schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:10:
[...]

Neu, kan er 2 op eigen terrein kwijt, de Corrado gaat er binnenkort weer uit, en er staat altijd wel iets voor langere tijd bij de garage. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

LoneGunman schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:10:
[...]

Ik vind het een hele leuke auto :D

Maar ik ben nog nite zo lang in het BMW gebeuren hier :P Hoeveel auto's heeft hij er dan ? En welke ? :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

[afbeelding]
Ziet mijn oog daar een M5 ?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Alfa_146 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:24:
[...]

Ziet mijn oog daar een M5 ?? :9
Volgens mij ziet jouw linkeroog dat inderdaad ja :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Laatst online: 19:42

Elvhenk

/me hartje GO

Wat boft GO toch met mij, dat ik dat allemaal maar goed vind. :P
Zie hier de poets in actie. Tinka "helpt" ook altijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.inspiredjewelry.net/vanalles/davepoetsen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Elvhenk schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:29:
Wat boft GO toch met mij, dat ik dat allemaal maar goed vind. :P
Zie hier de poets in actie. Tinka "helpt" ook altijd.

[afbeelding]
Ik mis iets ? Jij poetst iemands anders zijn auto ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Nee, daar zie je GO zijn auto poetsen. Mooie actiefoto toch.
* Elvhenk = GO's wederhelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke vrouw heb je GO als die alles zo maar goed vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Elvhenk schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:35:
Nee, daar zie je GO zijn auto poetsen. Mooie actiefoto toch.
* Elvhenk = GO's wederhelft.
Weer wat geleerd :D

Oke :P Hoeveel auto's heeft GO nou eigenlijk dan ? is die M5 ook van hem ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:37:
leuke vrouw heb je GO als die alles zo maar goed vind ;)
:*)

Strikt genomen is deze nog niet betaald. Daarnaast heeft hij er nog 3: 2 BMW's en een VW Corrado.

[ Voor 140% gewijzigd door Elvhenk op 03-05-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

-Thunder- schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:38:
[...]

Weer wat geleerd :D

Oke :P Hoeveel auto's heeft GO nou eigenlijk dan ? is die M5 ook van hem ?
Een M5 heb ik (nog) niet. :P

Momenteel heb ik:

VW Corrado VR6
BMW 635CSi 1986
BMW 635CSi 1981 + scherpe nokkenas en turbo

En deze dan. De Corrado gaat weer verkocht worden, dat is de enige auto die nog aan het afschrijven is in plaats van meer waard worden. :+

Pics van allerlei meuk in mijn fotoalbum te vinden. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een oude e34 voor 1000 euro. Ik zie ook wel eens van die e32 735i's oude stijl van bedrijven als Jet Car (Rotterdam) voor 1000-1500 euro te koop staan, en iedere keer denk je toch 'hmm, zou het wat zijn (leuk voor een zomertje :P )'. Het verstand wint toch iedere keer.

Je kan er donder op zeggen dat je met zo'n wagen wat werk op je afkrijgt om 't op een niveau te krijgen dat de APK ook daadwerkelijk geldig is ( :+ ) en blijft. Onderhoud is behoud, en met deze wagens kan het vervelend worden als er te weinig niets aan is gedaan.

Ter illustratie, ik kocht de mijne voor 5k op de gok. Ik heb er zeker 3k bij mogen leggen de eerste 6 maanden om alles op een niveau te krijgen, naast een setje nieuwe banden wegens een lekke achterband, waar ik mij prettig bij voel. Mijn vrouw gaat er toch mee op pad met de kleine, zal ik maar zeggen, en we scheuren zo 3k-4k kilometers in een vakantie, dus dat ding moet 110% zijn. Ik durf niet te zeggen dat een 1000 euro e34 of andere oude BMW niet goed zou kunnen zijn, maar een rampenpot van 2.500 euro aanhouden en iets fatsoenlijks uitzoeken (een knappe 520i of desnoods een 525i als je dat op wil brengen aan lasten), vooral geen haast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

GaMeOvEr schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:50:
[...]

Momenteel heb ik:

VW Corrado VR6
BMW 635CSi 1986

En deze dan. De Corrado gaat weer verkocht worden, dat is de enige auto die nog aan het afschrijven is in plaats van meer waard worden. :+

Die 5 serie heb je niet meer ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MikeyMan schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Serieus? Achter minder werk dan voor?

Bij mij is juist achter echt goed klote... :X
15 min per stuk bij de E30 (en e36 compact, e36 is een ander verhaal).
opkrikken, boutje onderaan los, boutjes bovenaan los, friemel friemel en de zooi weer vastzetten.

Voor moet ik weer ergens een verenklem vandaan toveren en hopen dat mn fuseekogel en stuurkogel niet meedraaien (om nog maar te zwijgen over de moer die de demper in de veerpoot moet houden).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51

<plaatjes>
Pics zijn niet super, ff snel gedaan met niet zo best licht. :P

Maar het rijd heel leuk, gewoon grappig zo'n oud dingetje. :)

En natuurlijk wegenbelastingsvrij. ;)
Wauw, wat een pracht van een auto.. _o_

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

-Thunder- schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:14:
[...]

Die 5 serie heb je niet meer ?
Nope, die groene E34 525TDS is verkocht, daar is de Corrado voor in de plek gekomen. En die gaat over een tijdje ook weer het veld ruimen. ;)

Bedankt ook voor de positieve respons iedereen! :)

[ Voor 8% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-05-2007 00:02 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4x2 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:35:
[...]

15 min per stuk bij de E30 (en e36 compact, e36 is een ander verhaal).
opkrikken, boutje onderaan los, boutjes bovenaan los, friemel friemel en de zooi weer vastzetten.

Voor moet ik weer ergens een verenklem vandaan toveren en hopen dat mn fuseekogel en stuurkogel niet meedraaien (om nog maar te zwijgen over de moer die de demper in de veerpoot moet houden).
Ah, owkee... Bij mij zit de voorkant met vijf bouten nodig, en heb ik voor én achter een klem nodig... Daarnaast heb ik achter ook mcpherson waarbij de reaktiestangen aan de veerpoot zelf vastzitten...

Die krengen zijn haast niet los te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
GaMeOvEr schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:50:
[...]

Momenteel heb ik:

VW Corrado VR6
BMW 635CSi 1986

Was het niet een 645CSi uit '81?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
In theorie wel ja, als dat model zou bestaan. Die turbo is er later opgeklust, resulterend in prestaties die overeen zouden moeten komen met een theoretische 645 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Daniel schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:01:
In theorie wel ja, als dat model zou bestaan. Die turbo is er later opgeklust, resulterend in prestaties die overeen zouden moeten komen met een theoretische 645 :)
Beter zelfs. ;) De aanleiding van de 645 was dat er in die tijd een 745 was, wat een 3.2 met turbo was. Dit is echter in basis een 3.5 ipv een 3.2, en ook nog met een scherpe nokkenas en dan een turbo erop. In principe moet dit straks sneller zijn als de M6 van deze serie (ook wel M635Csi genaamd) die een 3.5 24V blok had, met 286PK. Iig meer koppel. :) (Zit dus ook een "645" plaatje op, een model wat nooit bestaan heeft in die serie. ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-05-2007 10:34 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik had dr een 615 plaatje opgeplakt :+

Owja, oranje powerrrrrrrr (op een afstandje lijkt het best netjes :D)
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/318i/Beunbeun/OranjeFTW.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vriendje van me heeft net zijn BMW 330xD automaat binnen uit 2005 (E46). Leuke bak, rijd lekker :)

Hij heeft alles er op en er aan, maar 1 ding mist, Navigatie.

Is er in de duurdere 3-series standaard een GPS muis ingebouwd, of moet die echt nog gemonteerd worden als hij een BMW Navi koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Daniel, gooi die X5 folder maar in de openhaard. Ik heb 'm al voor je gevonden. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/86666aa86d506ce44c69ae2ecfd3e1fc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/3/d7b369e7deb4ff7d30963330f43c3c13.jpg
:9

[ Voor 19% gewijzigd door jep op 04-05-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, niet echt stijlvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind eigenlijk alles van Hamann rommel.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.