Het grote BMW Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 11.727 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ok, 328i dan. Het was 100% zeker een E36 cabrio, die heeft namelijk 95% dezelfde neus als mijn compact, en hij had zelfs dezelfde m-style bumper (voor de verandering een keer een "vaute" E36 met tenminste een fatsoenlijke sport voorbumper ;) ).

Ik ontdekte vanavond iets wat wat minder is... Ik hoorde een tik vanaf de rechterkant komen als ik over drempels enzo reed, dus vanavond maar eens wat kritischer zitten kijken/luisteren.
Waarschijnlijk is toch m'n demper rechts-voor kapot. Ik twijfelde er een maand of 2 terug al over, maar heb ze toen laten testen. Volgens de resultaten daarvan zouden ze nog goed genoeg zijn, maar helaas toch niet...
Nu maar even sparen tot ik 4 dempers (€600 ex btw) kan betalen... en dan maar gelijk m-tec dempers monteren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb vandaag na lang twijfelen toch een BMW gekocht :D

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/325c.jpg

Kon 'm voor een goede prijs overnemen omdat er hier en daar wat krasjes deukjes etc inzitten en paar andere kleine gebreken. Motorisch zou die helemaal goed zijn. Gekocht met de afspraak dat ik m weer terug kan brengen als er ernstige dingen mis mee zijn, en na inspectie op de brug bleek ie verder helemaal in orde :)

K ben blij als een klein kind met nieuw speelgoed ermee :P In vergelijking met mijn 1e autotje (suzuki swift met 68pk) is deze echt ziek snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Erik1 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:26:
Heb vandaag na lang twijfelen toch een BMW gekocht :D

[afbeelding]

Kon 'm voor een goede prijs overnemen omdat er hier en daar wat krasjes deukjes etc inzitten en paar andere kleine gebreken. Motorisch zou die helemaal goed zijn. Gekocht met de afspraak dat ik m weer terug kan brengen als er ernstige dingen mis mee zijn, en na inspectie op de brug bleek ie verder helemaal in orde :)

K ben blij als een klein kind met nieuw speelgoed ermee :P In vergelijking met mijn 1e autotje (suzuki swift met 68pk) is deze echt ziek snel :o
316i, 318i?

Ik zit er ook aan te denken om een bmw te kopen, een 316i, wil dat nog wel een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Anoniem: 125609 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:29:
[...]

316i, 318i?

Ik zit er ook aan te denken om een bmw te kopen, een 316i, wil dat nog wel een beetje?
Verhip, helemaal vergeten erbij te zetten :P

325i Coupé E36 uit 1993 :) En dat gaat 3x zo hard als de brandweer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Hoppa, in één keer het vermogen ver-drie-dubbeleen :p (vanaf je 68 pk Swift dan hè ;) )

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:36:
Hoppa, in één keer het vermogen ver-drie-dubbeleen :p (vanaf je 68 pk Swift dan hè ;) )
hehe, financieel ben ik juist weer een vermogen kwijt :P Maar wel weer heel veel rijplezier rijker :D

Ik zal er wel voorzichtig aan mee moeten doen, wil liever niet achterwaards slippend de sloot inparkeren ofzo...

En er zit zo'n heel zenuwachtig after-market alarm op die al gaat loeien als je de deurhendel aanraakt, dat haal ik er denk ik ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Denk over dat alarm eerst maar eens goed na. Als het een goedgekeurt alarm is, dan scheelt dat in de verzekering. Ik kon mijn E36 alleen tegen vandalisme en diefstal verzekeren wanneer er minimaal een startonderbreker op zat... (gelukkig vanaf 1994 standaard op de compact).

Maar dat blok zou ik ook wel willen... die is sweet...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Vandaag andere velgen (waren van Spiller) onder de 518 gezet

Afbeeldingslocatie: http://xs314.xs.to/xs314/07172/DSC00134.JPG

Lijkt heel strak :)

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 24-04-2007 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-06 06:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Reinier schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:19:
[...]

Heb ik jou toevallig gespot vandaag, bij een restaurant in Woudenberg (kan ook Renswoude geweest zijn)? Zo veel zwarte 6'en met M6-velgen zie je niet :)
Nope, was ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 01:08:
Denk over dat alarm eerst maar eens goed na. Als het een goedgekeurt alarm is, dan scheelt dat in de verzekering. Ik kon mijn E36 alleen tegen vandalisme en diefstal verzekeren wanneer er minimaal een startonderbreker op zat... (gelukkig vanaf 1994 standaard op de compact).

Maar dat blok zou ik ook wel willen... die is sweet...
Plus dat zo'n alarm vaak ook wel in te stellen is...

Voor korting heb je overigens wel een SCM certificaat nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Korting kwam ik niet voor in aanmerking (heb alleen een startonderbreker), maar ik kon simpelweg geen vandalisme en diefstal verzekering afsluiten als deze niet aanwezig zou zijn (nieuw waarde > €20.000 dus verplicht bij die modules bij vrijwel elke verzekeraar).

Ik baal wel van m'n dempers... ik kan er voorlopig nog wel mee doorrijden, zo slecht zijn ze nog niet, maar als ik met deze wagen nog een jaartje of 5 vooruit wil, dit ik toch wel vast aan nieuwe... Ik ga dat ook lekker zelf doen, een weekendje sleutelen moet genoeg tijd zijn om én voor en achter te vervangen (achter is helemaal een fluitje van een cent). En ik denk dat ik dan ook gelijk alle rubbers van de ophanging (zijn er per kant maar 2 uit m'n hoofd), stabilisatiestang en eventueel andere vervang. Over het algemeen zal de auto dan ook weer een stuk strakker sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
De hele vorige week al problemen met m'n auto gehad. Op willekeurige momenten wilde hij niet meer starten. Het leek alsof dit enkel gebeurde wanneer de motor warm was. Dit blijkt nu niet het geval of enkel toeval. Zaterdag nacht stond ik stil langs de N65. Het vermogen viel ineens weg en kwam (op dat moment) niet meer terug. De wegenwacht kwam na een uurtje of wat bezig te zijn geweest tot de conclusie dat de brandstofpomp het meestal niet meer doet. De dagen ervoor was het blijkbaar zo dat de pomp het meestal nog wel deed.

Gisteren een nieuwe pomp besteld bij de BMW dealer (op aanraden van Marcel (boltuning) geen tweedehandse gekocht). De pomp ziet er vrij eenvoudig uit, maar hij mag toch nog 235 euro kosten. Hopelijk kan ik hem vanmiddag even ophalen en er in schroeven. Nog nooit gedaan het zou mooi zijn als mijn Haynes manual een beetje helder is op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:09:
Korting kwam ik niet voor in aanmerking (heb alleen een startonderbreker), maar ik kon simpelweg geen vandalisme en diefstal verzekering afsluiten als deze niet aanwezig zou zijn (nieuw waarde > €20.000 dus verplicht bij die modules bij vrijwel elke verzekeraar).

Ik baal wel van m'n dempers... ik kan er voorlopig nog wel mee doorrijden, zo slecht zijn ze nog niet, maar als ik met deze wagen nog een jaartje of 5 vooruit wil, dit ik toch wel vast aan nieuwe... Ik ga dat ook lekker zelf doen, een weekendje sleutelen moet genoeg tijd zijn om én voor en achter te vervangen (achter is helemaal een fluitje van een cent). En ik denk dat ik dan ook gelijk alle rubbers van de ophanging (zijn er per kant maar 2 uit m'n hoofd), stabilisatiestang en eventueel andere vervang. Over het algemeen zal de auto dan ook weer een stuk strakker sturen.
Zorg wel dat je vantevoren alles binnen hebt... Zo heb ik namelijk laatst tot drie keer toe m'n dempers losgehad, omdat ik rubbers moest bestellen...

Vooraan waarschijnlijk een rubber tussen lager en veerschotel, en onderaan een rubber tussen veer en demper/schotel... ;)

Overigens; mijn auto was nieuw ook haast 25000 euro, maar ik heb gewoon WA+ inclusief vandalisme, en heb geen geldig certificaat meer...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 24-04-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bram77 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:17:
Gisteren een nieuwe pomp besteld bij de BMW dealer (op aanraden van Marcel (boltuning) geen tweedehandse gekocht). De pomp ziet er vrij eenvoudig uit, maar hij mag toch nog 235 euro kosten. Hopelijk kan ik hem vanmiddag even ophalen en er in schroeven. Nog nooit gedaan het zou mooi zijn als mijn Haynes manual een beetje helder is op dit punt.
Die had je ook niet-origineel kunnen bestellen natuurlijk...

Is inderdaad simpel... Stekkertje + slangetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MikeyMan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:44:
[...]

Zorg wel dat je vantevoren alles binnen hebt... Zo heb ik namelijk laatst tot drie keer toe m'n dempers losgehad, omdat ik rubbers moest bestellen...

Vooraan waarschijnlijk een rubber tussen lager en veerschotel, en onderaan een rubber tussen veer en demper/schotel... ;)

Overigens; mijn auto was nieuw ook haast 25000 euro, maar ik heb gewoon WA+ inclusief vandalisme, en heb geen geldig certificaat meer...
Ohra (mijn verzekering) wou het alleen doen in combinatie met een startonderbreker (die er dus gelukkig standaard in zit).

Ik bedoelde naast de demper rubbers (die ik sowieso mee vervang), de rubbers waar de draagarmen in schanieren. Die hebben directe invloed op de sporing en stabiliteit van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien omdat het een risico-auto (BMW) is dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nope, staat gewoon keihard in de polisaanvraag, auto's met een nieuwwaarde van meer dan €20.000 moeten een startonderbreker hebben wil je de module vandalisme en diefstal kunnen afsluiten

Quote van de Ohra site:
Diefstal
Diefstal, inbraak en joyriding zijn verzekerd. Bij bepaalde auto's voeren we een actief anti-diefstalbeleid. Dit om een lage premie te blijven garanderen.

In de tabel ziet u de beveiligingsvoorwaarden waaraan sommige auto's moeten voldoen. De Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) heeft de beveiligingssystemen in klassen verdeeld.

Cataloguswaarde of soort auto (nieuwprijs) Verplicht beveiligingssysteem
Vanaf € 20.000,-* SCM klasse 1 (= startonderbreker)
Vanaf € 40.000,- SCM klasse 3 (= alarminstallatie)
Cabriolet, terreinauto, Sports Utility Vehicle en Sports Activity Vehicle zwaarder dan 1500 kg.** SCM klasse 3 (= alarminstallatie)

* Incidenteel wordt een beveiligingsklasse SCM klasse 3 verplicht gesteld.

** Voor terreinwagens, Sports Utility Vehicles en Sports Activity Vehicles vanaf bouwjaar 2000 met een cataloguswaarde van meer dan € 55.000,- gelden specifieke beveiligingseisen. Neemt u hierover contact op met OHRA. Al in de fabriek ingebouwde beveiligingssystemen worden - mits gelijkwaardig - gelijkgesteld met de door OHRA verplicht gestelde SCM-systemen.
Het staat dus geheel los van het merk en er wordt puur beoordeeld op nieuwwaarde (die voor mij net 1000 boven die grens lag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
MikeyMan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:45:
[...]

Die had je ook niet-origineel kunnen bestellen natuurlijk...

Is inderdaad simpel... Stekkertje + slangetje ;)
Ze hadden het verkeerde type besteld :( Het vervangen van de pomp is simpel inderdaad.
Ik heb het type dat in de tank zit, ze hadden me een externe meegegeven. Voor niets een halve vrije dag opgenomen.... Waarom bestellen ze ze dan niet gewoon alle twee, als er twijfel is. Twee voordelen, ik weet nu hoe lang het duurt om het ding te vervangen (10 minuten) en de pomp die ik moet hebben is 50 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

4x2

lộn xộn quá

Wel stom dat ze de verkeerde besteld hebben, want het externe type zit op maar heel weinig e30jes volgens mij (de mijne zit ie iig op, als 1 vd weinigen).
deepbass909 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:09:
Ik baal wel van m'n dempers... ik kan er voorlopig nog wel mee doorrijden, zo slecht zijn ze nog niet, maar als ik met deze wagen nog een jaartje of 5 vooruit wil, dit ik toch wel vast aan nieuwe... Ik ga dat ook lekker zelf doen, een weekendje sleutelen moet genoeg tijd zijn om én voor en achter te vervangen (achter is helemaal een fluitje van een cent).
Ik zou dan meteen een setje Bilstein's/Koni's bestellen, als je dan toch nieuwe haalt.
Schokdempers doen veel, heel veel.

Achter vervangen is idd een eitje bij de E30 en E36 compact, auto opkrikken, assteun/krik onder de draagarm, bout loshalen, boven 2 boutjes los en je hebt m al los.
Ik was dr in totaal een half uurtje mee bezig omdat ik ook de schotels nog over moest zetten.
Voor moet ik nog doen (voordat ik met het ding over de nordschleife ga pruttelen als het ff kan).
Maar dat is wel wat meer werk en je moet dr ook een veerklem voor hebben.
En een luchtsleutel voor je fusee en stuurkogels is ook wel fijn, want die kunnen ook gezellig mee gaan draaien.

Maar dan heb ik zodadelijk iig rondom blauwe hassan's (ze zijn blauw en ik heb ze gekocht bij een hassan, vandaar :P).
En dan heb ik mn superdeluxe stugge 325 voorkant onder mn 318 zitten :P

[ Voor 81% gewijzigd door 4x2 op 24-04-2007 17:33 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bram77 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:58:
[...]

Ze hadden het verkeerde type besteld :( Het vervangen van de pomp is simpel inderdaad.
Ik heb het type dat in de tank zit, ze hadden me een externe meegegeven. Voor niets een halve vrije dag opgenomen.... Waarom bestellen ze ze dan niet gewoon alle twee, als er twijfel is. Twee voordelen, ik weet nu hoe lang het duurt om het ding te vervangen (10 minuten) en de pomp die ik moet hebben is 50 euro goedkoper.
Kun je ze niet alsnog vragen een niet-originele te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Bose-dempers nog niet te bestellen ergens? :D
http://www.dailymotion.co...reportage-suspension-bose

Best wel raar om zien :) En dan nog ontwikkeld door Amerikanen, die hoeven nagenoeg geen bochten te nemen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Blackminister op 24-04-2007 17:57 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Versta er geen klote van, maar het ziet er inderdaad bizar uit, dat springen, en over die hobbels...
Of tegenovergestelde beweging bij bochten :D

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 24-04-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Zolang ze maar niet zoals hun audiosystemen gaan denken: Met twee speakers surround geluid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
is dat niet hetzelfde als de Audi Magnetic ride ?

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 24-04-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:28:
Wel stom dat ze de verkeerde besteld hebben, want het externe type zit op maar heel weinig e30jes volgens mij (de mijne zit ie iig op, als 1 vd weinigen).

[...]

Ik zou dan meteen een setje Bilstein's/Koni's bestellen, als je dan toch nieuwe haalt.
Schokdempers doen veel, heel veel.

Achter vervangen is idd een eitje bij de E30 en E36 compact, auto opkrikken, assteun/krik onder de draagarm, bout loshalen, boven 2 boutjes los en je hebt m al los.
Ik was dr in totaal een half uurtje mee bezig omdat ik ook de schotels nog over moest zetten.
Voor moet ik nog doen (voordat ik met het ding over de nordschleife ga pruttelen als het ff kan).
Maar dat is wel wat meer werk en je moet dr ook een veerklem voor hebben.
En een luchtsleutel voor je fusee en stuurkogels is ook wel fijn, want die kunnen ook gezellig mee gaan draaien.

Maar dan heb ik zodadelijk iig rondom blauwe hassan's (ze zijn blauw en ik heb ze gekocht bij een hassan, vandaar :P).
En dan heb ik mn superdeluxe stugge 325 voorkant onder mn 318 zitten :P
Ik heb zitten kijken, maar bij mij hoeven voor de schokdempers, de fusee's geloof ik niet los. Ook om de rubbers te vervangen die ik wil vervangen, hoeft de fusee niet persé los. Maar dat moet ik nog even op m'n gemak na lezen in het Buchelli's boek (kan ik gelijk m'n duits bij spijkeren :p )

Zit er trouwens veel verschil tussen koni's en m-technik dempers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

418O2 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 02:21:
Vandaag andere velgen (waren van Spiller) onder de 518 gezet

[afbeelding]

Lijkt heel strak :)
Nice idd, passen er goed bij.
Heb je nu 'n vergunning om daar te staan ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:06:
[...]

Nice idd, passen er goed bij.
Heb je nu 'n vergunning om daar te staan ?
Nope... moet ik nog steeds aanvragen, maar kost volgens mij weer 250 eur en dat he'k er ff niet voor (niet top-prio natuurlijk)

Vandaag voor het eerst geholpen met tanken (zonder te vragen uiteraard)... en ik betaalde 43.5 cent per liter _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
MikeyMan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:29:
[...]

Kun je ze niet alsnog vragen een niet-originele te bestellen?
Bert Story doet enkel in originele onderdelen. Imitatie wilde ze in dit geval iig niets van weten. Achteraf gezien niet zo erg, want imitatie is maar een klein beetje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bram77 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:52:
[...]

Bert Story doet enkel in originele onderdelen. Imitatie wilde ze in dit geval iig niets van weten. Achteraf gezien niet zo erg, want imitatie is maar een klein beetje goedkoper.
Inderdaad, ik zie het... Apart pompje blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Bram77
Imitatie is overigens in 9 van de 10 gevallen net zo goed als origineel. Zolang je maar bij bekende fabrikanten blijk (in het geval van de pomp waarschijnlijk Bosch of Valeo) is er absoluut geen risico. BMW koopt die dingen ook "vreemd" in, maar laat er alleen hun logo op plaatsen ipv de originele merknaam.
Het is een fabel dat aftermarket slechter zou zijn. Alleen echte imitatie van één of ander vaag merk zou ik vandaan blijven.

Om je een ideetje te geven, in mijn E36 is het contactslot van Valeo, de dempers zijn van Bosi, ontsteking van Bosch (als ik me goed herinner), koplampen van Hella, achterlichten van Valeo, etc. Al die onderdelen kan je bij de BMW dealer halen, maar vaak zo'n 25% goedkoper als aftermarket van hetzelfde merk en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ik zit op het moment wat rond te kijken voor nieuwe dempers onder mijn compact, en ik neig naar Koni geel of Bilstein B6 sports (ook geel) te gaan. Niet zo stug als echte sportdempers, maar wel stugger/directer dan OEM dempers.
Welke zouden jullie aanraden in dezelfde categorie (ik ga niet verlagen enzo) en aan welke prijzen moet ik denken? Ik weet dat OEM én m-technik voordempers €165 br.ex p.st kosten en voor achter €135 br.ex p.st. Zijn koni's of Bilsteins veel duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik heb er sinds kort Monroe Reflex dempers onder zitten, en die bevallen me erg goed...
Zijn overigens ook 165 ex btw voor de voorkant... en zijn er ook in M en non-M versie... Achter is de non-m 99 euro, de M 135...
Beetje erg toevallig als je het mij vraagt :P

Moet daarbij wel zeggen dat ik geen ervaring heb met niet-autostyle-troep als het om vervangings-dempers gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dan zijn die monroe's goedkoper als ik het goed lees ?
Want zijn prijzen zijn ex btw per losse schokbreker.

En Koni/Bilstein/Andere merken zijn goedkoper dan dat denk ik zo.

Owja, ik heb blauwe hassan's die ik voor 40 euro 2e hands heb gekocht :P

[ Voor 17% gewijzigd door 4x2 op 25-04-2007 17:47 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deze prijzen zijn ook ex per schokbreker...

Koni/Bilstein etc zijn zeker niet goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Monroe's zijn de dempers waar ik mijn prijs op heb gebasseerd ;) (deze worden namelijk door h-base genoemd).

@4x2
In de autowereld worden prijzen altijd ex.btw opgegeven. Met een beetje goede contacten lukt het vaak ook nog wel om die ex.btw prijs om te zetten in de netto prijs. Hopelijk gaan mijn contacten daarbij helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Monroe is _absoluut_niet_ te vergelijken met Bilstein. Als je gewoon goede vervangingsdempers wilt hebben, kun je Monroe nemen. Wil je ook wat aan het weggedrag aan je auto doen, heeft Monroe weinig voor je.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik was ook eigenlijk niet van plan om de dempers te gaan vergangen met monroe's. Ik wou toch wel een stapje beter gaan. Ik zit er zelfs over te denken of ik misschien de stabilisatiestang voor ga vervangen voor een zwaarder exemplaar en er achter 1 ga monteren. Maar dat gaat er helemaal vanaf hangen hoe de wegligging wordt met betere dempers.

Overigens duurt het nog wel even voor ik ze ga vervangen. Ik ben nu eerst op zoek naar m'n eerste koopwoning, en ik vrees dat dat eerst m'n geld gaat opslokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GaMeOvEr schreef op donderdag 26 april 2007 @ 02:04:
Monroe is _absoluut_niet_ te vergelijken met Bilstein. Als je gewoon goede vervangingsdempers wilt hebben, kun je Monroe nemen. Wil je ook wat aan het weggedrag aan je auto doen, heeft Monroe weinig voor je.
Das echt onzin... Een Reflex of Sensatrac demper verandert wel degelijk wat aan je weggedrag...
De vraag is hoe stug je het wilt hebben... Als je wilt gaan verlagen kun je beter niet voor een sensatrac gaan. Maar de importeur van Eibach raadt om te beginnen al Reflex dempers aan om te gebruiken in combinatie met de eibach veren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:14:
Ik was ook eigenlijk niet van plan om de dempers te gaan vergangen met monroe's. Ik wou toch wel een stapje beter gaan. Ik zit er zelfs over te denken of ik misschien de stabilisatiestang voor ga vervangen voor een zwaarder exemplaar en er achter 1 ga monteren. Maar dat gaat er helemaal vanaf hangen hoe de wegligging wordt met betere dempers.
Stabilisator achter heb je als het goed is al (tenminste, het lijkt me sterk dat ie er bij de e30 wel op zit en ze m bij de e36 compact opeens weg hebben gelaten).
Maar probeer eerst maar de andere schokdempers en evt wat lagere veren.
Ik rijd nu ook verlaagd en vind het alleen maar fijner dan origineel.
Overhellen en zweefgedrag vind ik ook niet echt comfortabel, dan liever wat stugger.
En drempels heb ik nauwelijks last van (40-35 verlaging geloof ik).
Stabilisators en veerpootbruggen doe ik nog wel als ik dr zin in heb, liever eerst een setje LM 15inch (vooral vanwege de banden en de koeling van mn remmen).

Moet er niet al teveel geld meer in stoppen, want hij gaat volgend jaar toch weg voor een 02 of e21.
4-cilinder/6-cilinder, zie wel, net wat uitkomt, desnoods een kleine 4-cilinder ragbak en een e12/e28 6-cilinder toerwagen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb voor inderdaad al een stabilisator zitten, achter niet. Als er achter 1 gemonteerd wordt, moet de voorste verzwaard worden, vandaar dat dan zowel de voorkant als achterkant een (andere) stabilisator krijgt.
Verlagen wil ik eigenlijk niet. Door de m-style voorbumper raak ik al randjes die hoger zijn dan zo'n 10cm. Ga ik verlagen, moet ik echt op gaan letten. Ik vind het vooral belangrijker dat hij stabieler wordt en minder duikt en rolt, wat te bereiken is met betere dempers en zwaardere stabilisatie, zonder dat ik direct in zal boeten op comfort (iig minder dan wanneer hij ook nog verlaagd zou worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

MikeyMan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:19:
[...]

Das echt onzin... Een Reflex of Sensatrac demper verandert wel degelijk wat aan je weggedrag...
De vraag is hoe stug je het wilt hebben... Als je wilt gaan verlagen kun je beter niet voor een sensatrac gaan. Maar de importeur van Eibach raadt om te beginnen al Reflex dempers aan om te gebruiken in combinatie met de eibach veren...
Echter een Sensatrac of Reflex is qua kwaliteit of wegligging nog steeds niet te vergelijken met een Biltstein B6 of B8 (verkorte B6, voor verlaging) demper. Ja, stugger dan stock, maar Bilstein is een beter alternatief.

Monroe is niets mis mee, maar monroe "sport" dempers komen gewoon niet mee met een setje goede Bilstein's of Koni's. Ja, wel sportiever (reflex of sensatrac dus) maar speelt niet in dezelfde klasse.

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2007 12:00 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GaMeOvEr schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:57:
[...]

Echter een Sensatrac of Reflex is qua kwaliteit of wegligging nog steeds niet te vergelijken met een Biltstein B6 of B8 (verkorte B6, voor verlaging) demper. Ja, stugger dan stock, maar Bilstein is een beter alternatief.

Monroe is niets mis mee, maar monroe "sport" dempers komen gewoon niet mee met een setje goede Bilstein's of Koni's. Ja, wel sportiever (reflex of sensatrac dus) maar speelt niet in dezelfde klasse.
Toch gek dat de importeur van eibach (toch ook geen troep, lijkt me...) me aanraden voor Reflex-dempers te gaan ipv eibach dempers...
En dat terwijl ze nieteens monroe verkopen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

MikeyMan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:29:
[...]

Toch gek dat de importeur van eibach (toch ook geen troep, lijkt me...) me aanraden voor Reflex-dempers te gaan ipv eibach dempers...
En dat terwijl ze nieteens monroe verkopen... :/
Ja, da's inderdaad vaag. Kan me hun beweegredenen ook niet echt voorstellen, aangezien ze gewoon voor jouw auto producten kunnen leveren. (Neem ik aan tenminste)

Of misschien dachten ze dat het Eibach spul te duur zou zijn ofzo, kweenie. Ken hun beweegredenen niet.

Zelf heb ik onder mijn Corrado Monroe gehad, nu vervangen door Bilstein B8 dempers met Eibach veren. En dat is toch een erg fors verschil qua dempergedrag, ook de mate van progressiviteit. :)

Eibach en Bilstein horen eigenlijk een beetje bij de top van de aftermarket demper/veren spullen, heel veel toegepast in de racerij ook. Ik snap dus niet dat een importeur van Eibach dan zegt dat monroe een betere keuze is. Kan een betere keuze zijn natuurlijk, maar dat hangt van je eisen af. (Mate van comfort, budget, etc.)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2007 12:46 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, heb gezegd dat budget iig geen issue was toen ik bij ze was... Dus dat zal het niet geweest zijn... Zoveel duurder zijn die eibach dempers trouwens ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Crosspost uit de HK. :)

Zo, net ff een setje van deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.onemotoring.com.sg/publish/onemotoring/en/motoring_buzz/motoring_accessories/tyre_test__falken_fk452.MainPar.0003.Image.gif

Falken FK452 besteld, die om deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cee599c5c676f06520289df4280353d3/full.jpg

BBS'en komen, die dan weer onder deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/37c773a98472d23b278ea85fbe5c7fc8/full.jpg

Komen. :)

Voor 235/40-18, achter 265/35-18

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
265!? Gaat dat niet aanlopen? Bij mij loopt 255 al aan als er 2 man achterin zit...
Overigens mooie keus! Mooie BBS'en en mooie banden, kheb zelf nu ook Falkens. Rijdt lekker!
Weg met die Hartges!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik denk niet dat er echt vaak mensen achter in die 6 zitten... iig geen zware mensen (hijs nogal krap toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Spiller schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:50:
265!? Gaat dat niet aanlopen? Bij mij loopt 255 al aan als er 2 man achterin zit...
Overigens mooie keus! Mooie BBS'en en mooie banden, kheb zelf nu ook Falkens. Rijdt lekker!
Weg met die Hartges!
Zit echt belachelijk veel wielkast in zo'n ding, dus dat loopt wel los. :P Mensen achterin? Hmm, niet vaak. :P Hartges zijn goed voor de winterbandjes, voor de andere 6. :P (Het zou overigens ook 245 voor en 255 achter kunnen zijn, weet het niet meer precies. :X Heeft mijn expert geregeld. :P Ik heb alleen het merk en type gekozen. :D )
418O2 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:15:
ik denk niet dat er echt vaak mensen achter in die 6 zitten... iig geen zware mensen (hijs nogal krap toch?)
Neu, idd. Kan wel iemand achterin, die dingen zijn belachelijk ruim van voren, dus als de bijrijder wat naar voren gaat, kun je daar achter wel fatsoenlijk zitten. En een kind achter mij ofzo, ik vertik het mijn rijpositie aan te passen voor een passagier, kopen ze zelf maar een auto. >:)

[ Voor 47% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2007 22:31 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik moet ook andere velgen onder de Z4 omdat de definitief is vast komen te staan dat de Mov'its niet gaan passen met de Alpina Dynamic-velgen. Er is nog geprobeerd of velgen voor de 3-serie wel passen (die bieden iets meer ruimte), echter zouden die net buiten de carrosserie komen te staan met de remmen erop en dat is uiteraard geen gezicht.

Het enige alternatief voor de Alpina Dynamics zijn voor de velgen van de M3 CSL. Die zijn achter echter een stuk breder en het is nog de vraag of dat gaat passen zonder onderdelen van de M3-achterwielophanging te moeten monteren. Er is een Roadster S-eigenaar die CSL velgen op zijn auto heeft laten monteren vanwege dezelfde reden (remmen van AP Racing pasten anders niet) en die heeft het complete subframe van een M3 inclusief achteras en differentieel laten monteren. Zover wil ik niet gaan in verband met m'n Drexler sperdiff die niet bepaald een koopje was.

Alpina met CSL velgen ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.simpsonmotorsport.co.uk/netimage/web_image_files/Alpina%20roadster%20s%20with%20csl%20rims_web_image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simpsonmotorsport.co.uk/netimage/web_image_files/Alpina%20roadster%20with%20intrax_web_image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simpsonmotorsport.co.uk/netimage/web_image_files/Alpina%20roadster%20S_web_image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simpsonmotorsport.co.uk/netimage/web_image_files/Alpina%20roadster_web_image.jpg

Voordeel van de CSL velgen is dat ze erg licht zijn. Verder vind ik het wel jammer dat de Dynamic-velgen moeten gaan. Ze zijn karakteristiek voor de Roadster S en tamelijk uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:40

Zeeuw

5.6

Leg die Alpina's onder je moeders auto en verkoop die Alpina's die er nu op zitten aan mij... O-)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat zou wel de ultieme foute look zijn, Alpina Dynamic onder een E39 (net zoals trouwens Alpina Classic onder een Z4, is ook geen gezicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar; als die remmen gemaakt zijn voor die roadster, moeten er toch ook velgen om passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Die CSL velgen zijn zo te zien ook gewoon een BBS type. BBS RX volgens mij.

[edit]

Yups, zie www.bbs.com

Hiero: http://www.bbs.com/cgi-bi...OGRAMM/RxAexDER_VERGLEICH
MikeyMan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:28:
Maar; als die remmen gemaakt zijn voor die roadster, moeten er toch ook velgen om passen?
Ja, maar Femme heeft een Alpina, goeie kans dat daar net weer wat anders is, door specifieke Alpina aanpassingen. :)

[ Voor 108% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2007 23:33 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:28:
Het probleem met de Alpina Dynamic-velgen en de constructie van de voorwielophanging en remmen van de Z4 is dat er nauwelijks ruimte (ca 46mm) is tussen de standaard remklauwen en de velgspaken. De betere remmensetsvan Mov'it of bijvoorbeeld AP Racing gebruiken grotere remklauwen met vier of zes zuigers (in plaats van één). Ook zijn de remschijven vaak dikker. Mov'it heeft een kleinere remklauw in ontwikkeling die echter ook niet past. Ondertussen wil en zal ik wel betere remmen hebben :) .
GaMeOvEr schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:29:

[edit]

Yups, zie www.bbs.com

[...]

Ja, maar Femme heeft een Alpina, goeie kans dat daar net weer wat anders is, door specifieke Alpina aanpassingen. :)
BBS heeft inderdaad velgen die sterk op de CSL-velgen lijken (type RS-R geloof ik). Op een of andere manier vind ik de CSL velg toch mooier. Hij is bovendien redelijk betaalbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 26-04-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:37:
[...]

Het probleem met de Alpina Dynamic-velgen en de constructie van de voorwielophanging en remmen van de Z4 is dat er nauwelijks ruimte (ca 46mm) is tussen de standaard remklauwen en de velgspaken. De betere remmensetsvan Mov'it of bijvoorbeeld AP Racing gebruiken grotere remklauwen met vier of zes zuigers (in plaats van één). Ook zijn de remschijven vaak dikker. Mov'it heeft een kleinere remklauw in ontwikkeling die echter ook niet past. Ondertussen wil en zal ik wel betere remmen hebben :) .
Mjah, maar met wat voor velgen worden die klauwen normaalgesproken dan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:39:
[...]

Mjah, maar met wat voor velgen worden die klauwen normaalgesproken dan gebruikt?
Ik denk niet dat Mov'it z'n remklauwen voor een speciaal type auto ontwikkelt. Ze maken sets in een aantal maten en met bepaalde typen remklauwen (4 of 6-pots) en die maken ze vervolgens geschikt voor bepaalde type auto's. Het spul wordt op maat voor je gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:44:
[...]

Het spul wordt op maat voor je gemaakt.
Das aardig gelukt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:37:

BBS heeft inderdaad velgen die sterk op de CSL-velgen lijken (type RS-R geloof ik). Op een of andere manier vind ik de CSL velg toch mooier. Hij is bovendien redelijk betaalbaar.
Sterk erop lijken? Of ik moet heel scheel zijn, maar volgens mij is de BBS RX gewoon exact gelijk aan die CSL velg. :P BMW bakt hun velgen namelijk niet zelf, die komen ook gewoon van een toeleverancier vandaan, die meestal ook gewoon BBS is. :) In het geval van de CSL hebben ze er schijnbaar voor gekozen om geen custom design velg te nemen (als in, een velg die BBS alleen voor BMW produceert en niet zelf verkoopt) maar om gewoon te grossieren uit het assortiment van BBS. :)

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-04-2007 00:09 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rij net terug uit Raalte (werk) en mijn auto deed raar...

Een paar keer op het stuk (25 km) begon de auto ineens te trillen... Met een snelheid van ong 100km/u, was ook vrij snel over.

Banden zijn hard en zitten vast. Was best even eng. Ben nu erg moe dus ik kijk morgen wel even of het er nog steeds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb je de wielen nog gebalanceerd? Ik had het zelf een maand of wat terug nog gedaan, maar zou het altijd nog een keer doen als je toch de mogelijkheid hebt. Maar dat zou dan natuurlijk constant moeten zijn, en niet eventjes...

[ Voor 18% gewijzigd door Spiller op 27-04-2007 07:27 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mjah, slecht gebalanceerde wielen merk je meestal toch wel bij een bepaalde snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dus Femme, mogelijk is er geen velg die het toelaat grotere remmen op die Alpina te monteren zonder de halve ophanging te verbouwen. Lekker is dat. Die CSL-velgen zijn niet lelijk maar de Alpina Dynamics passen imho veel beter bij de auto. Ik zou me toch eens ernstig gaan afvragen dan of het wel de moeite waard is. De meerprijs van een gebruikte Z4 M Roadster begint dan ineens behoorlijk gering te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zag vanochtend bij de benzine pomp een schoonheid staan. Een rode E30 Baur :9~

Die wagen heeft in een echt mooie lijn zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:19:
Dus Femme, mogelijk is er geen velg die het toelaat grotere remmen op die Alpina te monteren zonder de halve ophanging te verbouwen. Lekker is dat. Die CSL-velgen zijn niet lelijk maar de Alpina Dynamics passen imho veel beter bij de auto. Ik zou me toch eens ernstig gaan afvragen dan of het wel de moeite waard is. De meerprijs van een gebruikte Z4 M Roadster begint dan ineens behoorlijk gering te worden.
Er zijn genoeg velgen met een minder diep velgbed te vinden waarmee grotere remmen wel passen, alleen vind ik die velgen niet mooi.

Overstappen op een Z4-M heeft weinig nut omdat die wagen niet sneller is, standaard lelijke velgen heeft, niet beter remt en een minder onderstel heeft dan een gemodificeerde Alpina. Ik zou er alsnog 20K op moeten toeleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mooie Hamann-wieltjes niks voor je? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Hamann-BMW-Z4-M-Roadster-Front-And-Side-1024x768.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Die zijn echt bruut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:16
Ik vind deze heel erg mooi van Alpina. Het is een 335i met 360pk en 500 Nm i.p.v. 306pk en 400 Nm. Naar de 100 doet 'ie er 4,9 seconden over en begrensd is 'ie ook niet, 285km/u. :) Linkje.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/d0ef49a512f74596e95eda9c86b2c54c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/6/66ba809c644d87ec15dd7ca9e17fddd6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/b/d889d416e925f090e686ebd3978f8edb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ze hadden alleen die lelijke Sjonnie-strepen eraf mogen laten :') Daarnaast vind ik ook dattie wat hoog op zijn poten oogt, omdat ze een lelijke achterbumper en nauwelijks sideskirts hebben gebruikt. Geen uitgeklopte wielkasten... Nee, behalve de specs vind ik het niets. Oogt een beetje goedkoop.

Edit: bij nader inzien: hij is gewoon lelijk.

Mijn visie op die bak:

Andere (lagere) achterbumper, lagere sideskirts, bredere wielkasten, geen 4-deurs gebruiken maar een coupe.

Verder issie top :+

[ Voor 26% gewijzigd door Plague op 27-04-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mijn idee: een E36 of E46 met die motor. Stukken beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wekkel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:04:
E36 *O* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:16
Wekkel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:04:
Ik vind de E90 ook niet de mooiste maar ik vind dit wel goed bij hem staan, de kleur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

brrrr
m'n armen trillen nog na van het poesten vandaag... Druk in de weer geweest met krassen remover, en met succes. De panelen die ik nu heb gedaan (rechter zijkant, motorkap en achterkant) hebben aanzienlijk minder krassen en de lak glimt al mooi diep, zonder wax :D
Morgen zijn het dak en de linker zijkant nog aan de beurt en daarna gaat hij in een goede laag turtle color wax (ik weet het, Meguirs is beter, maar deze fles heb ik nog niet lang geleden gekocht).

Ik kan trouwens iedereen wel van Meguirs de washand en handdoek aanraden, man wat werkt dat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 14:34
* DexterBelgium doet een vreugdedansje.

Over een weekje of twee mag ik deze in ontvangst nemen:
Afbeeldingslocatie: http://i140.photobucket.com/albums/r4/DexterBelgium/Auto.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i140.photobucket.com/albums/r4/DexterBelgium/Auto2-1.jpg

Ik ben gewéldig blij (well, duh!).

Specs:
BMW 530d (E39)
Bouwjaar: 1999
185pk (duitse versie, de Belgische was voor fiscale redenen gecrippled op 163 :| )
400nm koppel
m-stuur, spoilerke en versnellingspook (hehe, toch nog groter voordoen dan ie is hé)
Freude am fahren standaard. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 29-04-2007 11:24 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nog een chipje erbij en je zit op 200 dieselpk's (en de standaard versie is al niet traag) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wat een kneuzen zijn het toch bij Bert Story. Eerste poging om een bezinepomp te bestellen resulteerd in de verkeerde pomp (ik moet er een hebben voor in de tank, ze hadden een externe besteld). Tweede poging resulteerd (zo lijkt het) in een 'fuel transfer pump'. Die ziet er vrijwel het zelfde uit als een interne pomp maar kan bij lange na niet de juiste druk leveren. Die dient gebruikt te worden i.c.m. de pomp die ze me eerder geleverd hadden.

Ik ga er vanuit dat hun weten waar ze het over hebben en heb nu in totaal een uurtje of 30 gespendeerd aan er achter komen waarom die pomp er maar niet voor wil zorgen dat de auto weer gaat lopen. Ik kwam er toevallig achter dat de transfer pump en de interne fuelpump erg veel op elkaar lijken. Ik weet het dus nog niet helemaal zeker, maar het lijkt er toch wel erg veel op dat ik een transfer pump heb gekregen. Nu heb ik dinsdag NOG niet mijn auto klaar.

Ik ga proberen om bij BOSCH te bestellen wat ik nodig heb, wil mijn geld terug en ga daar nooit meer naar toe. Wat een amatuers, :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gewoon naar brezan joh...
Of naar een andere dealer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/HartgeE30.jpg

iets met apen en gouden/zilveren ringen, maar dat boeit niet, want ik heb voor weinig velgen die dr goed uit zien en met goede banden :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Al is het met een BMW eerder "Al draagt een aap een lelijke ring, het is en blijft een heel mooi ding" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 18-06 13:06

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Bram77 schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:27:
Wat een kneuzen zijn het toch bij Bert Story. Eerste poging om een bezinepomp te bestellen resulteerd in de verkeerde pomp (ik moet er een hebben voor in de tank, ze hadden een externe besteld). Tweede poging resulteerd (zo lijkt het) in een 'fuel transfer pump'. Die ziet er vrijwel het zelfde uit als een interne pomp maar kan bij lange na niet de juiste druk leveren. Die dient gebruikt te worden i.c.m. de pomp die ze me eerder geleverd hadden.

Ik ga er vanuit dat hun weten waar ze het over hebben en heb nu in totaal een uurtje of 30 gespendeerd aan er achter komen waarom die pomp er maar niet voor wil zorgen dat de auto weer gaat lopen. Ik kwam er toevallig achter dat de transfer pump en de interne fuelpump erg veel op elkaar lijken. Ik weet het dus nog niet helemaal zeker, maar het lijkt er toch wel erg veel op dat ik een transfer pump heb gekregen. Nu heb ik dinsdag NOG niet mijn auto klaar.

Ik ga proberen om bij BOSCH te bestellen wat ik nodig heb, wil mijn geld terug en ga daar nooit meer naar toe. Wat een amatuers, :(
Probeer anders eens bij Verkuylen in Schijndel of Jonkers in Waardenburg. Onafhankelijke BMW specialisten. Inderdaad is Bert Story een drama. Heb ik vroeger ook al wel eens wat mee te maken gehad ivm bestellen van onderdelen. Riepen glashard dat ze bepaalde onderdelen niet konden bestellen, terwijl ik ze bij een onafhankelijk bedrijf wel kon bestellen en wel origineel bmw.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Schijndel is om de hoek, ga ik proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

MR_VIPER schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:44:
[...]

Probeer anders eens bij Verkuylen in Schijndel of Jonkers in Waardenburg. Onafhankelijke BMW specialisten. Inderdaad is Bert Story een drama. Heb ik vroeger ook al wel eens wat mee te maken gehad ivm bestellen van onderdelen. Riepen glashard dat ze bepaalde onderdelen niet konden bestellen, terwijl ik ze bij een onafhankelijk bedrijf wel kon bestellen en wel origineel bmw.
Klopt ja, al is die volgens mij best duur, woon namelijk in Schijndel.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 29-04-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DexterBelgium schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:22:
* DexterBelgium doet een vreugdedansje.

Over een weekje of twee mag ik deze in ontvangst nemen:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben gewéldig blij (well, duh!).

Specs:
BMW 530d (E39)
Bouwjaar: 1999
185pk (duitse versie, de Belgische was voor fiscale redenen gecrippled op 163 :| )
400nm koppel
m-stuur, spoilerke en versnellingspook (hehe, toch nog groter voordoen dan ie is hé)
Freude am fahren standaard. ;)
Nog een E39 op GoT - welkom ! Veel plezier ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 14:34
SileX schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:30:
[...]
Nog een E39 op GoT - welkom ! Veel plezier ermee !
Thanks a lot!

Nu alleen nog het oneindige wachten. Mag hem pas rond 11 mei gaan afhalen... Anticipatie :9~

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GaMeOvEr schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:29:

[edit]

Yups, zie www.bbs.com

BBS RX is helaas alleen in 16, 17 en 18 inch verkrijgbaar anders zou dat nog wel een optie zijn. BBS RG-R is ook wel aardig maar dat is een deep dish die waarschijnlijk ook niet gaat passen.

Ik wil nog even informeren of het verbreden van de wielkasten een mogelijkheid is om de originele velgen te kunnen behouden, anders worden het originele M3 CSL velgen voor en replica's achter. Dit laatste omdat anders de halve achterwielophanging verbouwd moet worden.

De achterschokdempers van Reiger zijn er inmiddels, die pics:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c751eff582adc5d61fa2ad04308d8cb2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ccee5e6aff3a86ed9169fd0ea059e5d/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even een vraagje voor de mensen met technische kennis.

Mijn E36 uit 1994 heeft inmiddels 280000+ km gelopen en ja, de onderdelen zijn niet helemaal meer wat ze geweest zijn, wat ook te merken is in het rijgedrag.
Ik heb continue het gevoel dat mijn BMW last heeft van zijwind en/of dat de banden in spoorvorming terecht komen terwijl de snelweg toch echt egaal is.
De BMW dealer kon totaal geen speling vinden, het enige "mankement" was een beetje zweet bij schokdempers.

Kan dit de onstabiliteit veroorzaken??

Daarnaast, aangezien de schokdempers/veren nog wel door de APK komen, zijn ze voor het rijgedrag wel aan vervanging toe, dus wilde ik eigenlijk me BMW wat lager zetten. Aan wat voor prijs moet ik dan denken? Het hoeft niet het beste en duurste te zijn, want de auto is gewoon oud, maar als die dingen toch vervangen moeten worden, waarom dan niet met een setje dat de auto wat lager zet.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:17:

BBS RX is helaas alleen in 16, 17 en 18 inch verkrijgbaar anders zou dat nog wel een optie zijn. BBS RG-R is ook wel aardig maar dat is een deep dish die waarschijnlijk ook niet gaat passen.KW is wel leuk spul, goede prijs/prestatie verhouding. :)
Want je wilt er 19" ofzo onder?
7th-Phoenix schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:01:
Even een vraagje voor de mensen met technische kennis.
<verhaal>
Wat betreft weggedrag lijkt het me dat je aan je draagarmen/spoorstangen moet denken, of je schokdempers zijn verder heen dan je denkt. :)

[ Voor 59% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-04-2007 23:37 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
GaMeOvEr schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:35:
Dat zit er nu ook op dus ik denk van wel. 18" zou het beroerde rijcomfort overigens wel ten goede komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 21:17
Afgelopen zaterdagochtend konden we eindelijk de volgende auto voor mijn vriendinnetje ophalen :
een zwarte z3 coupe 2.8 uit april 2000.....jullie begrijpen dat wij ons het weekend kostelijk hebben vermaakt :)

Het geluid is prachtig en het onderstel is heerlijk direct. Voor zover ik kan zien is de wagen helemaal origineel. Mijn vriendin moet alleen nog wat wennen aan de ietwat lange neus die je door de lage zit totaal niet ziet, maar laten we hopen dat dat een kwestie van tijd is !

Ik irriteer me nu alleen al aan de after-market navigatie die ze gebruikt, ding zit nog met een zuignap aan het raam omdat de dealer niet een pas-stukje had om hem christelijk in het interieur vast te zetten.

In iedergeval zijn we erg blij met deze aanvulling op ons wagenpark !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JMW761 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:56:
Afgelopen zaterdagochtend konden we eindelijk de volgende auto voor mijn vriendinnetje ophalen :
een zwarte z3 coupe 2.8 uit april 2000.....jullie begrijpen dat wij ons het weekend kostelijk hebben vermaakt :)

Het geluid is prachtig en het onderstel is heerlijk direct. Voor zover ik kan zien is de wagen helemaal origineel. Mijn vriendin moet alleen nog wat wennen aan de ietwat lange neus die je door de lage zit totaal niet ziet, maar laten we hopen dat dat een kwestie van tijd is !

Ik irriteer me nu alleen al aan de after-market navigatie die ze gebruikt, ding zit nog met een zuignap aan het raam omdat de dealer niet een pas-stukje had om hem christelijk in het interieur vast te zetten.

In iedergeval zijn we erg blij met deze aanvulling op ons wagenpark !
Kijk eens:

http://www.optimount.nl/a...&model=211548&tempdealer=

Moet lukken, lijkt me...
Te bestellen bij iedere halfords... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Laatst online: 18-06 21:17
MikeyMan schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:17:
[...]

Kijk eens:

http://www.optimount.nl/a...&model=211548&tempdealer=

Moet lukken, lijkt me...
Te bestellen bij iedere halfords... ;)
deze dus : http://www.optimount.nl/images/852303.jpg

thanks ! hopelijk is het eenvoudig in te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die zijn sowieso simpel... Die schop je tussen die naad, en dan zit ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

[...]

Wat betreft weggedrag lijkt het me dat je aan je draagarmen/spoorstangen moet denken, of je schokdempers zijn verder heen dan je denkt. :)
Draagarm is vorig jaar vervangen. BMW dealer had alles nagelopen, dan idd de schokdempers.
Morgen voor de APK en kleine beurt (andere BMW dealer) ben benieuwd of die wat vind.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

7th-Phoenix schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Draagarm is vorig jaar vervangen. BMW dealer had alles nagelopen, dan idd de schokdempers.
Morgen voor de APK en kleine beurt (andere BMW dealer) ben benieuwd of die wat vind.
Denk inderdaad dat het de dempers zijn...

Mijn dempers lekten nog nieteens, maar het was een wereld van verschil toen er nieuwe onder zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Er moet inderdaad minimaal 19 inch onder.

Ik heb vandaag nog wat overleg gehad met de pimpshop en het plan is nu om de wielkasten te verbreden zodat de Alpina velgen kunnen blijven. Een centimeter erbij moet mogelijk zijn zonder dat het resultaat meteen erg sjonnie wordt. Kost wat moeite maar dan heb je wel iets unieks :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Mede Bmw Freaks :)

Het zal niet lang meer duuren voor ik mijn rijbewijs heb ( Hoop ik tenminste ook :P ) haha
Mijn vriendin heeft al een aantal jaren haar rijbewijs.

Nu is mijn oog gevallen op de Bmw 5 serie omstreeks 1988/1990 , deze zie ik telkens staan voor ongeveer 800 tot 1000 euro. ( We hebben nu een Nissan Micra 1.0i uit 1993, ik wil toch graag iets snellers en vooral groter en comfortabeler :) )

Is zon auto meestal nog goed bruikbaar voor pakweg 1/2/3/4 jaar zonder giga veel onkosten er aan te hebben ?

Uiterlijk maakt me niet zo veel uit, dat knap ik dan wel op samen met mijn vader ( oud monteur ).

Edit : Dit model bedoel ik : Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/3888/bmw5pi3.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door -Thunder- op 02-05-2007 00:05 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:33:
[...]

Er moet inderdaad minimaal 19 inch onder.

Ik heb vandaag nog wat overleg gehad met de pimpshop en het plan is nu om de wielkasten te verbreden zodat de Alpina velgen kunnen blijven. Een centimeter erbij moet mogelijk zijn zonder dat het resultaat meteen erg sjonnie wordt. Kost wat moeite maar dan heb je wel iets unieks :) .
Kunnen er geen M-schermen op dan? Die zijn breder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
-Thunder- schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:48:
Mede Bmw Freaks :)

Het zal niet lang meer duuren voor ik mijn rijbewijs heb ( Hoop ik tenminste ook :P ) haha
Mijn vriendin heeft al een aantal jaren haar rijbewijs.

Nu is mijn oog gevallen op de Bmw 5 serie omstreeks 1988/1990 , deze zie ik telkens staan voor ongeveer 800 tot 1000 euro. ( We hebben nu een Nissan Micra 1.0i uit 1993, ik wil toch graag iets snellers en vooral groter en comfortabeler :) )

Is zon auto meestal nog goed bruikbaar voor pakweg 1/2/3/4 jaar zonder giga veel onkosten er aan te hebben ?

Uiterlijk maakt me niet zo veel uit, dat knap ik dan wel op samen met mijn vader ( oud monteur ).

Edit : Dit model bedoel ik : [afbeelding]
Zijn leuke wagens. Let echter wel goed op achterstallig onderhoud, BMW onderdelen don't come cheap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

418O2 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:53:
[...]
Zijn leuke wagens. Let echter wel goed op achterstallig onderhoud, BMW onderdelen don't come cheap :)
Ik heb opzich weinig verstand van auto's :) Iedereen verteld me telkens van koop geen bmw.. maar tis telkens de reden dat het afgerachte wagens zijn :| , als een auto nieuwe APK heeft ? Dan is het toch goed voor voorlopig of zie ik dat verkeerd ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 22:22

tozzke

aka tozzert

APK is slechts een momentopname en wil eigenlijk niet zoveel zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

inderdaad... apk zegt alleen dat de auto niet uit elkaar dondert waar je bijstaat...
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.