De bekleding zit met klemmen en 2 schroeven vast. Op zich is het geheel vrij makkelijk los te krijgen (heb het al meerdere keren gedaan inmiddels), alleen hebben de klemmen wel de neiging los te laten van de bekleding.
Als je het los wilt halen, moet je eerst de 2 schroeven los draaien. Die zitten beide in de deurgreep, een aan de onderkant van de greep (is direct zichtbaar) en 1 zit er verstopt achter de knop van de de spiegelverstelling (bij de bestuurder) of achter een afdekplaatje op dezelfde plaats aan de bijrijderskant.
Als je die beide schroeven los hebt, dan kan je het beste aan de onderzijde van de achterkant van de deur voorzichtig de bekleding lostrekken. Niet met rukken, maar je vingers er tussen duwen. De klemmen schieten dan vrij makkelijk los. Vervolgens laat je je vingers tussen de bekleding omhoog glijden en voel je de verschillende klemmen los schieten. Daarna doe je hetzelfde richting de voorkant van de auto en uiteindelijk aan de voorkant weer omhoog.
Als alle klemmen dan los zijn, kun je het hele paneel omhoog tillen uit de klemmen bij het raam (daar zit het paneel los ingeschoven).
Klemmen die eventueel los hebben gelaten van het paneel, kan je met bison montagelijm zo weer vastlijmen. Redelijke kans dat dat ook dat het rammelende geluid veroorzaakt.
Moet je echt in de deur zijn, dan zul je ook de geluidsisolatie die daarachter zit, moeten verwijderen. Dat is een schuimrubber plaat die met kit vastzit en die je voorzichtig los kunt trekken. De kit is als het goed is zacht en erg plakkerig, dus je kunt het naderhand gewoon weer vastdrukken.
Terug monteren is gaat eigenlijk precies hetzelfde als loshalen, maar dan uiteraard in tegenovergestelde richting (dus eerst aan de bovenzijde terug in de klemmen hangen, en dan met de hand weer "vast slaan"). Let er wel op bij het terugplaatsen, dat de klemmen wel in de gaten zitten, anders sla je ze gegarandeerd kapot.
Alle interieurdelen zijn vrij gemakkelijk los te halen (als je tenminste de schroeven weet te vinden

), alleen kan ik nog maar niet ontdekken hoe de bekleding op mijn achterklep vastzit... (het lijkt niet goed vast te zitten, maar ik krijg het maar niet los...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier