Het grote BMW Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 11.833 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

MikeyMan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:47:
Heeft dat niet meer te maken met de breedte dan met de hoogte van de velg...
Dat zou ook kunnen. Vergelijkingsmateriaal heb ik niet als ervaring. Het ergste heb ik het bij stoplichten waar het asfalt al flink is weggeremd. Dan zitten er van die geulen in waar de auto dan induikt met remmen. Wel iets om op te letten.

Op een vlakke weg geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb een vraag over tweedehands bmw's en gebruikerservaringen met deez. Is het kostentechnisch gezien nog verstandig om een 316i of 318i E36 uit zeg, 1994 of 1995 met 150.000+ km te kopen? Kunnen deze auto's technisch gezien nog een tijd mee zonder dat er naast normale slijtage en de kosten daarvan je komt te zitten met echt torenhoge kosten? Heeft daarnaast iemand een idee bij welke km stand het echt verstandiger wordt naar een andere auto te gaan zoeken (200k plus bijv.)? Ik zal niet superveel km per jaar rijden (15000 ongeveer) en zou em voor ongeveer 4 jaar rijden. Voor de koop zelf had ik al een aardige link gevonden.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Moeilijk te zeggen. BMW's zijn behoorlijk betrouwbaar, maar zoals bij elke auto is het belangrijk dat ze goed onderhouden zijn. Sommige mensen denken daar wat euro's op te kunnen besparen, maar dan kom je jezelf vroeg of laat wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het helpt ook om een 6 cilinder te nemen i.p.v. een 4 cilinder.
Het verbruik van een 320i is vrijwel gelijk aan dat van een 318i, maar de motor is een stuk degelijker. ook in aanschaf zal het niet veel schelen en je betaald maar een beetje meer verzekering. Mooie bijkomstigheid is het extra vermogen en het mooie geluid :) 3dkm is voor een 6 cilinder goed haalbaar. Er zullen niet veel 316's en 318's rondrijden met een dergelijke kilomterstand.

Uiteraard is het helemaal afhankelijk van hoe de vorige eigenaar(en) er mee om is gegaan hoe veel je aan onderhoud kwijt gaat zijn.
Je kunt iig beter iets meer uitgeven aan de aankoop als je daarmee een auto kunt van iemand waarbij je het vertrouwen hebt dat hij of.zij de auto met zorg heeft behandeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Bram77 op 07-04-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Bram77 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:03:
Het verbruik van een 320i is vrijwel gelijk aan dat van een 318i, maar de motor is een stuk degelijker. ook in aanschaf zal het niet veel schelen en je betaald maar een beetje meer verzekering. Mooie bijkomstigheid is het extra vermogen en het mooie geluid :) 3dkm is voor een 6 cilinder goed haalbaar. Er zullen niet veel 316's en 318's rondrijden met een dergelijke kilomterstand.

Uiteraard is het helemaal afhankelijk van hoe de vorige eigenaar(en) er mee om is gegaan hoe veel je aan onderhoud kwijt gaat zijn.
Je kunt iig beter iets meer uitgeven aan de aankoop als je daarmee een auto kunt van iemand waarbij je het vertrouwen hebt dat hij of.zij de auto met zorg heeft behandeld.
Een 6 cylinder is inderdaad betrouwbaarder dan een 4 cylinder, en het loopt veel mooier! Maar net als bram zegt, er hangt een hoop van de vorige eigenaar af.
<hk mode> 3dkm is te weinig bram, dat haalt mijn trapskelter ook< /hk mode>
bij een fatsoenlijk onderhouden motor moet er 400.000 km toch wel in kunnen zitten...

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

3dkm gaat mijn 316i ook wel halen als hij zo blijft rijden als hij nu doet (122.000km inmiddels, waarvan 5000 nu door mij zijn afgelegd). Alleen vrees ik dat de bekleding van mijn compact daar anders over denkt... de naden knappen namelijk kapot... en ik kan er eigenlijk niks tegen doen... (ook de sloop gaat weinig bieden, ik heb nu een stuk of 6 E36 compacts gezien, die allen op precies dezelfde plekken kapotte naden hadden, geeneen had onbeschadigde bekleding).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
2bmws schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:18:
[...]

Vind je het leker rijden met die 17" dingen?
Tot nu toe wel ja :)
Heb nog geen snelweg kilometers gedaan - dat komt maandag als ik naar mijn ouders in Ruurlo ga - ff toeren - wel even opletten huh Femme ;)
Femme schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:28:
[...]

Mijn Touring heeft het standaard (non-DSP) systeem. Het geluid is acceptabel maar het is zeker geen topsysteem.

BSW gebruikt voor de voordeuren de Rainbow IQ 230.25 set (twee midrange speakers van het type W130 SLC + tweeters zonder herkenbaar typenummer). Dit is een complete set van Rainbow voor de voordeuren van de E39 (is op de doos te lezen). Achter worden er Rainbow W130 SLX speakers gebruikt en tweeters waar geen typenummer op is te zien.

Die frontset staat o.a. hier op eBay te koop: http://cgi.ebay.nl/Rainbo...geNameZWD1VQQcmdZViewItem
Bedankt voor de info ! ik zal eens op eBay snuffelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Bram77 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:03:
Ach, als ik zou kunnen kiezen tussen een 320 en een 318iS zou ik de iS pakken, zuiniger en net zo snel.
Fuck het geluid van zo'n 6-cilinder, moet je daar nou mee als je in een slome zuipschuit rondtuft :P
deepbass909 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:15:
3dkm gaat mijn 316i ook wel halen als hij zo blijft rijden als hij nu doet (122.000km inmiddels, waarvan 5000 nu door mij zijn afgelegd). Alleen vrees ik dat de bekleding van mijn compact daar anders over denkt... de naden knappen namelijk kapot... en ik kan er eigenlijk niks tegen doen... (ook de sloop gaat weinig bieden, ik heb nu een stuk of 6 E36 compacts gezien, die allen op precies dezelfde plekken kapotte naden hadden, geeneen had onbeschadigde bekleding).
Keertje op marktplaats kijken voor een universele 2e hands scheel/recaro/ass stoel oid, staan dr geregeld op voor niet teveel.
Mits je dr niks om geeft of dr originele stoelen in je auto zitten (ik niet iig :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
mijn E30 316i had in februari toen ik hem weg deed ongeveer 236.000 gelopen, denk wel dat er binnenkort een koppakking lek zou gaan want hij verloor steeds iets meer koelvloeistof.

maargoed ik vind het altijd onzin dat men vaak enkel de motorinhoud of de hoeveelheid cilinders gebruiken als indicatie. Je kan nou eenmaal een goed exemplaar hebben of een slechte. en dat kan je dus ook bij je nieuwe M5 gebeuren ;)

belangrijkste blijft gewoon goed onderhoud(waarbij je ervan uitgaat dat het ontwerp gewoon degelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
[b][message=27815325,noline]belangrijkste blijft gewoon goed onderhoud(waarbij je ervan uitgaat dat het ontwerp gewoon degelijk is)
Precies. :Y)

Link naar een 316i uit '97 met 600k op de teller die het nog prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
LPG ook nog he!

offtopic:
Ik hou er niet van om het te zeggen, maar mijn oom heeft dit artikel geschreven ;) Dus ik had er al van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:18:
[...]

LPG ook nog he!

offtopic:
Ik hou er niet van om het te zeggen, maar mijn oom heeft dit artikel geschreven ;) Dus ik had er al van gehoord
Tja, ik heb al eens eerder gehoord dat de M43b16 motor bijzonder betrouwbaar en bedrijfszeker zou zijn...
4x2 schreef op zondag 08 april 2007 @ 01:03:
[...]

Keertje op marktplaats kijken voor een universele 2e hands scheel/recaro/ass stoel oid, staan dr geregeld op voor niet teveel.
Mits je dr niks om geeft of dr originele stoelen in je auto zitten (ik niet iig :P)
De achterbank is niet echt te vervangen voor een scheel/recaro/ass stoel ;) De voorstoelen zijn op zich nog in goede (acceptabele) staat, alleen de achterbank heeft betere tijden gekend...

Misschien dat ik m'n contacten bij Hella nog in ga zetten om bekledingsstof te bemachtigen die vergelijkbaar is met wat er nu op de bank/stoelen zit en dan nieuwe bekleding zelf maken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Ik had al besloten een E36 uit in ieder geval 1994 of jonger te kopen vanwege dat m43 blok wat erin zit. Een 320 zit er niet in, krap budget en ik zie dat ze toch wel aardig wat duurder zijn. Lijkt me dus van degelijk belang dat ik een mooi onderhoudrapport en wellicht een NAP erbij krijg, sterker nog, ik denk dat ik daarop ga selecteren. Ik had ook besloten uit te kijken met bmw's waar aan geknoeid is (race uitlaatje, booskijkers, witte lichten e.d.) omdat dat toch best wel een indicatie kan zijn hoe de vorige eigenaar met zijn auto gereden heeft ('sportief').

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Het volgende filmpje al eens voorbij gekomen?

http://www.youtube.com/watch?v=CsBn8nuecws&NR=1

_/-\o_ :9~ meesterlijk. Zou mooier zijn als ze dat nu in een coupe proppen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

MikeyMan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:47:
[...]

Heeft dat niet meer te maken met de breedte dan met de hoogte van de velg...

Ik ben net naar 205/17 gegaan, en ik vind het een hele vooruitgang...
Met mijn 318tje en z'n 225/17 is het zeker hier op de autobahn altijd handen aan het stuur houden... nou zitten er wel een paar loopgraven in het asfalt, die lijken wel of ze in 1918 nog Verdun hebben meegemaakt maar mijn autotje weet ze allemaal te vinden.... Met mijn winterbanden (205/17) had ik daar veel en veel minder last van - het weggedrag was een stuk comfortabeler. Maar ja... het oog wilt ook wat natuurlijk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[Interessepeiling] GoT VV/HK Autobahn Meeting

:)

[ Voor 84% gewijzigd door Timmert op 08-04-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Woei, stond toenstraks een E60 M5 in het gras onderaan de oprit (Ehv airport, oprit ri Maastricht-Venlo).
En een lantaarnpaal op 90 graden, wat zou dr toch gebeurd zijn :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Wekkel schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:50:
Volgens mij hoort dat stukje van de krik als onderzetter te fungeren voor de krikvoet. Meer kan ik er niet van maken. Wellicht voor als je op gras of losse ondergrond staat om wat extra stevigheid te bieden? Ik kan via google maar bar weinig vinden.
Toevallig zit ik net online de E34 userguide te lezen, en dit staat geschreven voor dat extra stukje:
Wheel chock
The wheel chock is located in the luggage compartment next to the jack and held firmly to prevent noise. Depending on the slope, place the chock in front or behind the opposite rear wheel to prevent the car from rolling away when it is lifted by the jack.
Dat verklaart een hoop, grappig dat we er zo naast zaten :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben er is eens goed voor gaan zitten om de speakers in de E39 te monteren. De handleiding van Bavarian Soundworks is erg duidelijk dus met de juiste tools zou het niet zo'n probleem moeten zijn om de speakers in de deuren te krijgen. Het verwijderen van de deurpanelen bleek vrij eenvoudig met behulp van de panel removal tools (o.a. een soort V-vormige spade waarmee de plastic clips eenvoudig losgetrokken kunnen worden zonder ze te beschadigen). De gelegenheid heb ik meteen aangegrepen om wat rammels en kraakjes in de deuren proberen te verhelpen met behulp van zelfklevende "Filzstreifen" (soort vilt), dubbelzijdig plakband (eenzijdig laten kleven, spul is zacht en je kunt het redelijk eenvoudig ergens tussen frotten) en Teflon gel.

De voordeuren heb ik nu gedaan en de behandeling heeft geholpen. De deuren zijn nog niet helemaal stil maar het is wel een stuk beter dan eerst. De operatie leek bijna geslaagd totdat bleek dat de deurgrepen van binnenuit speling hadden gekregen en de vergrendeling daardoor soms niet meer makkelijk kunnen openen. Hiervoor moet ik nog een oplossing zien te vinden, er staat niets over in de inbouwhandleiding terwijl ik het probleem met beide deuren heb.

De geluidskwaliteit is met de midrange speakers en de tweeters in de voordeuren al merkbaar verbeterd. Er zit meer laag, de hoge tonen zijn helderder en het geluid is beter gedefinieerd. Het zal ongetwijfeld nog beter kunnen met andere versterkers en dergelijke maar daar heb ik geen behoefte aan.

Verder heb ik de clutch stop van UUC erin geschroefd. Hiermee kun je de slag van het koppelingspedaal beperken zodat hij in het uiterste stand net onder het punt komt waar de koppeling aangrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

en das gewoon een fancy naam voor een m10 bout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

MR_VIPER schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:50:
Het volgende filmpje al eens voorbij gekomen?

http://www.youtube.com/watch?v=CsBn8nuecws&NR=1

_/-\o_ :9~ meesterlijk. Zou mooier zijn als ze dat nu in een coupe proppen.
Absolut megageil :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:03:
en das gewoon een fancy naam voor een m10 bout?
Dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.turnermotorsport.com/image/interior/interior_uuc_cs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heb je van die bitumen matten gebruikt (peperduur) of iets in de 'mindere' categorie? Een stukje demping is over het algemeen een ondergeschoven kindje in standaard audio installaties, goed dat je er wat aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Omdat ik nog geen parkeervergunning heb, zet ik mn auto altijd net buiten de stad neer, waar gratis parkeren is. Vrijdag was het echter laat geworden, dus zette ik mijn auto rond 2 uur maar gewoon voor de deur. Wekker gezet om 8:55 zodat ik dan een kaartje kon kopen.
Jammergenoeg had ik met mn domme kop de wekker gezet op de verkeerde dag, en werd ik dus pas wakker om 9:45... Ik trek snel een broek aan en loop naar buiten, richting de parkeermeter:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/1.jpg

Zo, even 4,50 in de automaat gedaan zodat ik op mn gemak kon douchen en daarna de auto buiten de stad kon zetten.
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/2.jpg

Op naar de auto, die staat net verderop...
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/3.jpg

He, wat ligt daar bij mn auto?
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/4.jpg

OH NEE!
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/5.jpg

Ja, het is er echt een. Een ouderwetse wielklem :(
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/8.jpg

€100 euro + parkeerkosten. En dat terwijl ik net €4,50 in de automaat heb gedaan :(
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/wielklem/10.jpg

Eigen schuld, €110 euro armer.

Gelukkig waren ze voorzichtig geweest met mn nieuwe velgjes:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/DSC03912klein.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Spiller op 09-04-2007 16:10 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

http://www.6pack.tv/default.php?log=531&cont=viewLog

Haal je m toch even eraf? kan je iig rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Hmm, snap niet echt hoe ze dat doen. Bij mij zat ie wel op de velg, dus dat wrikken zou niet werken lijkt me?
Bovendien hebben ze je kenteken gewoon in een systeem zitten, dus ben je wel heel makkelijk te achterhalen...

[ Voor 14% gewijzigd door Spiller op 09-04-2007 16:17 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Das balen zeg :X
Hoe lang duurt het in zo'n geval ongeveer voordat je weer rijklaar bent?

offtopic:
Spiller, waarom al die moeite om het nummerbord te blurren op die laatste foto ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Het gaat er denk ik meer om dat ie aan de achterkant op de band zit, aan de voorkant zit ie altijd op de velg natuurlijk :) Als ie achter op de band zit kan je de boel los wrikken door je band leeg te laten lopen, dan klemt ie niet helemaal meer. Daarna je band op pompen en rijden maar.

Hoe dit alles in het systeem staat weet ik niet, grote kans dat er genoteerd staat dat je een klem hebt natuurlijk. Maar je kan iig weer rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

Femme schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:29:
Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben er is eens goed voor gaan zitten om de speakers in de E39 te monteren. De handleiding van Bavarian Soundworks is erg duidelijk dus met de juiste tools zou het niet zo'n probleem moeten zijn om de speakers in de deuren te krijgen. Het verwijderen van de deurpanelen bleek vrij eenvoudig met behulp van de panel removal tools (o.a. een soort V-vormige spade waarmee de plastic clips eenvoudig losgetrokken kunnen worden zonder ze te beschadigen). De gelegenheid heb ik meteen aangegrepen om wat rammels en kraakjes in de deuren proberen te verhelpen met behulp van zelfklevende "Filzstreifen" (soort vilt), dubbelzijdig plakband (eenzijdig laten kleven, spul is zacht en je kunt het redelijk eenvoudig ergens tussen frotten) en Teflon gel.

De voordeuren heb ik nu gedaan en de behandeling heeft geholpen. De deuren zijn nog niet helemaal stil maar het is wel een stuk beter dan eerst. De operatie leek bijna geslaagd totdat bleek dat de deurgrepen van binnenuit speling hadden gekregen en de vergrendeling daardoor soms niet meer makkelijk kunnen openen. Hiervoor moet ik nog een oplossing zien te vinden, er staat niets over in de inbouwhandleiding terwijl ik het probleem met beide deuren heb.

De geluidskwaliteit is met de midrange speakers en de tweeters in de voordeuren al merkbaar verbeterd. Er zit meer laag, de hoge tonen zijn helderder en het geluid is beter gedefinieerd. Het zal ongetwijfeld nog beter kunnen met andere versterkers en dergelijke maar daar heb ik geen behoefte aan.

Verder heb ik de clutch stop van UUC erin geschroefd. Hiermee kun je de slag van het koppelingspedaal beperken zodat hij in het uiterste stand net onder het punt komt waar de koppeling aangrijpt.
Hmm, netjes. Vooral de tools om de deur veilig te verwijderen zullen erg handig zijn. Mijn linker deurpaneel kraakt ook erg. Vooral als ik mijn arm er op leg .. schijnt een bekende kwaal te zijn met deze serie. Heb jij de spullen gewoon direct bij BSW besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

De nieuwe concept M3 revving filmpje van bij de voorstelling! :)
Wat een sound! :9~
Filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ETzPliskin schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:10:
De nieuwe concept M3 revving filmpje van bij de voorstelling! :)
Wat een sound! :9~
Filmpje
Zeker leuk ja.
Wat ook leuk is om te zien is hoe dat uitlaatsysteem gloeiend rood wordt als ie flink moet presteren.
http://www.autoblog.nl/ar...4/07/bmw-m3-video-bonanza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
fsfikke schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:24:
Das balen zeg :X
Hoe lang duurt het in zo'n geval ongeveer voordat je weer rijklaar bent?

offtopic:
Spiller, waarom al die moeite om het nummerbord te blurren op die laatste foto ;)
Hangt er van af, je belt en een half uur later zijn ze bij je, maar dan halen ze hem er alleen af als je met pin of creditcard kunt betalen. Als je alleen cash wilt/kunt moet je eerst naar hun office gaan in the middle of nowhere en daar betalen. Dat kan dinsdag pas weer (en ik kreeg de klem zaterdag!)
offtopic:
Vond het mooier staan op die foto, maakt me verder niks uit hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door Spiller op 09-04-2007 17:27 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Die 2008 M3 Concept... het is een concept dus er zullen ongetwijfeld nog dingen aan veranderd worden. Wat ik me afvroeg, blijft het uiterlijk hetzelfde ?

Ik vind hem zoals hij nu getoond word zeer netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kijk eens op autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kaspers schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:29:
Die 2008 M3 Concept... het is een concept dus er zullen ongetwijfeld nog dingen aan veranderd worden. Wat ik me afvroeg, blijft het uiterlijk hetzelfde ?

Ik vind hem zoals hij nu getoond word zeer netjes..
In Geneva hadden ze alleen de concept. Maar de final is niet lang daarna publiek gemaakt. Zie m'n vorige post, daar hebben ze de reclamefilpjes en officiële persfoto's.
Verder staan hier nog wat interesante artikeltjes met de uiteindelijke specs e.d.: http://www.autoblog.nl/index.php?tag=m3

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 09-04-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben dit weekend ook eens lekker aan het hobbiën aan het interieur. Ik heb een poging gedaan m'n achterbank te repareren, maar dat zit er op het moment helaas niet in... M'n volgende optie wordt om nieuwe stof te halen die op de originele lijkt, en dan zelf nieuwe bekleding maken. Het naaien is opzich geen probleem (ik maak ook zelf vliegers, en er bestaat geen moeilijkere stof dan vliegerdoek, wat ook nog eens extreem nauwkeurig genaait moet worden), maar ik moet wel eerst geschikte stof zien te krijgen.

Gister ook eens de motor laten draaien met de luchtinlaat los, wat een heerlijke grom komt er dan ineens uit de motor zeg! Ik zou haast zonder gaan rijden...

Ook maar eens een semi-veiligheids investering gedaan zaterdag. Ik heb bij de Blokker de Leadtec Speedingmaster gekocht. Nu wordt ik tenminste gewaarschuwd dat ik een trajectcontrole in rij O-) (en hij is te gebruiken als gps ontvanger op m'n laptop, wat zowaar werkt onder Linux _/-\o_ ) en ik ontdekte dat m'n teller consequent 5km/u teveel aangeeft. Het leuke is, dat als ik de sensordata aanroep met het service menu, m'n auto dus wel de goede snelheid detecteerd. De wijzerplaat heeft dus een verschuiving van 5km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Achterbank op de sloop zoeken heb je al geprobeerd neem ik aan ?
Aangezien een achterbank meestal niet zo hard slijt (wie wil er nou achterin een compact zitten :P)

Mijn auto doet het ook weer en hijs stiller dan ooit tevoren 8).
Nu alleen dat getik uit de kop nog eens oplossen, maar daar heb ik niet zo heel veel haast mee.

En hij is nu achter ook sportief afgeveerd, want daar zitten nu blauwe hassan's onder van een 325.
Misschien dat ik de voorste schokbrekers ook nog ff overzet (er zitten al 325 voorpoten en remmen op nl), maar dat heeft niet zo'n haast.

Me happy :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:47:
Achterbank op de sloop zoeken heb je al geprobeerd neem ik aan ?
Aangezien een achterbank meestal niet zo hard slijt (wie wil er nou achterin een compact zitten :P)

Mijn auto doet het ook weer en hijs stiller dan ooit tevoren 8).
Nu alleen dat getik uit de kop nog eens oplossen, maar daar heb ik niet zo heel veel haast mee.

En hij is nu achter ook sportief afgeveerd, want daar zitten nu blauwe hassan's onder van een 325.
Misschien dat ik de voorste schokbrekers ook nog ff overzet (er zitten al 325 voorpoten en remmen op nl), maar dat heeft niet zo'n haast.

Me happy :)
Ik heb (zoals ik al eerder zei) inmiddels de achterbanken van zo'n 6 verschillende compacts gezien, alleen met precies dezelfde kapotte plekken. Het is ook geen echte slijtage, maar het zijn naden die los scheuren...

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_dscn1946.jpg
Het zijn de naden tussen het middenstuk en de zitgedeelten, aan de voorzijde, op de hoek waar de stof van verticaal horizontaal gaat.
(op deze foto niet goed te zien, op originele grootte wel en in het echt helemaal)

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_dscn1956.jpg
Och, wat een mooi uitzicht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Vanmiddag tijdens rijles achter een E90 330i gestaan voor een stoplicht. Ik dacht van even kijken of ik die kan bijhouden maar nee... hij creëerde al gauw een gat tussen mij. :P Mooi man. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Met je Golf SDI zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Nee, Nissan Almera Tino 2.2TDI (109pk).

Maar was het niet zo, dat heb ik iig gezien op Top Gear maar dat begreep ik niet helemaal, dat wanneer je in een diesel zit en je trapt het gaspedaal in en je bouwt al die pk's op en wanneer je schakelt kan je weer van voren af aan beginnen en dat heeft een benzine auto niet of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D. Ninjai schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:51:
[...]

Maar was het niet zo, dat heb ik iig gezien op Top Gear maar dat begreep ik niet helemaal, dat wanneer je in een diesel zit en je trapt het gaspedaal in en je bouwt al die pk's op en wanneer je schakelt kan je weer van voren af aan beginnen en dat heeft een benzine auto niet of zo?
Dat ligt geheel aan je versnellingsbakspatiering en schakelmoment...

Niet persé aan benzine/diesel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

D. Ninjai schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:51:
[...]

Ligt er ook aan hóe je schakelt; als je maximale koppel bij pakweg 2000 toeren ligt (turbodiesel) wil je ná het opschakelen zo dicht mogelijk weer bij die 2000 toeren terecht komen.
Wanneer je bij 2500 toeren schakelt (het nieuwe rijden :r) duurt het 'tijden' voor je weer op die 2000 toeren zit, en krijg je pas na een paar tellen weer die duw in je rug.

Een benzinemotor heeft vaak een wat egaler vermogensbereik en wordt daardoor wat soepeler ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:49:
[...]

Ik heb (zoals ik al eerder zei) inmiddels de achterbanken van zo'n 6 verschillende compacts gezien, alleen met precies dezelfde kapotte plekken. Het is ook geen echte slijtage, maar het zijn naden die los scheuren...
My bad, dat had je idd al gezegd.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:54:
[...]

Ligt er ook aan hóe je schakelt; als je maximale koppel bij pakweg 2000 toeren ligt (turbodiesel) wil je ná het opschakelen zo dicht mogelijk weer bij die 2000 toeren terecht komen.
Wanneer je bij 2500 toeren schakelt (het nieuwe rijden :r) duurt het 'tijden' voor je weer op die 2000 toeren zit, en krijg je pas na een paar tellen weer die duw in je rug.

Een benzinemotor heeft vaak een wat egaler vermogensbereik en wordt daardoor wat soepeler ervaren.
Er is niets mis met vroeg opschakelen als je geen haast hebt.

Als je vroeg opschakelt bij een turbodiesel en je komt onder de 1500 toeren uit dan is het inderdaad goed mogelijk dat er nauwelijks vermogen voorhanden is, omdat de turbo onder 1500 toeren niet thuis is en dus niet alleen het toerental maar ook het koppel erg laag is. Tussen 1500 en 2000 toeren neemt het koppel sterk toe en dat zul je merken (naast het extra vermogen uit stijging van het toerental). Een benzinemotor zonder turbo of compressor heeft meestal een tamelijk vlakke koppelkromme. Het vermogen is daardoor vrijwel lineair afhankelijk van het toerental. De versnelling is gelijkmatig en niet zo'n turboduw-in-de-rug (door het snel stijgende koppel en de turbolag).

Ik geloof dat veel mensen kleine turbodiesels juist als soepeler ervaren dan kleine benzinemotoren vanwege het gebruiksvriendelijk te benutten vermogen en het 'duw in de rug'-effect.

[ Voor 10% gewijzigd door Femme op 11-04-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is ook weer niet helemaal waar.

Wij hebben op de zaak 2 verschillende types auto's rijden:

VW Passat 1.9 TDI's, 101pk ofzo. Vanaf 1500 toeren begintie goed te sleuren en dat gaat door tot 4000 toeren.

Toyota Avensissen, 2.0 D-Cat's. Meerdere types met 110-120 pk geloof ik. Daar gebeurt er tot de 1800 toeren niets en dan is het ineens pof en gaan. Niet comfortabel en je moet doortrekken wil je vermogen houden (we hebben begrenzers op 3k rpm, dus dat is precies tot de 3k trekken en snel schakelen).

Doe mij die VW diesel maar, minder vermogen, maar beter rijbaar. Daarnaast liggen die ook 100x beter op de weg maar daar ging het niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Femme schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:09:
Ik geloof dat veel mensen kleine turbodiesels juist als soepeler ervaren dan kleine benzinemotoren vanwege het gebruiksvriendelijk te benutten vermogen en het 'duw in de rug'-effect.
Dat idee heb ik ook, maar dan wel in z'n algemeenheid. Als ik rustig wil rijden gaat dat in die 1 serie ook heel relaxed (benzine), maar heb een paar weken in een Astra gereden en die was juist echt ruk, kwam je per ongeluk bij de 2500 toeren, knalde al het vermogen (nou ja, 'al'... 110 pk of zo) er in 1 keer in wat niet echt comfy rijden was. In mijn ervaring zijn gewone diesels en turbo dieseltjes wel relaxter omdat ze bij lage toeren al veel meer koppel hebben, dus je komt nog redelijk van a naar b...

Al vind ik het met een 1.6 in de 1 serie hopeloos om het nieuwe rijden aan te houden, schakelen bij 2500 toeren? Dan kom ik uit bij 50 in z'n 5 en het duurt echt laaaaaaaaaang voordat je dat haalt... nieuwe rijden? Half uur eerder weg van huis :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het nieuwe rijden kan je niet in een BMW. Mijn 316i wil pas sinds kort een beetje trekken onder de 2500rpm (na al heel wat litertjes BP Ultimate en een flesje injectorreiniger), maar als ik niet heel erg op de toerenteller let, zit ik zo op 3500/4000 rpm (waar hij trouwens wel een duwtje geeft, ondankt het ontbreken van een turbo/compressor). Volgens mij heeft het koppelverloop van de M43b16 motor wel wat kantelpunten, namelijk op 3500 rpm, waar het maximum koppel zit, en ergens tussen de 3500 en 5000 rpm nog een keer. Boven de 5500 rpm neemt het vermogen heel hard af. Het leuke is wel dat de bak daar wel op gebouwd is. Schakel je rond het max vermogen, dan van bij 2 -> 3 en bij 3 -> 4 het toerental terug tot vlak boven het max koppel en trekt hij dus lekker door (iets wat hij dus ook regelmatig mag doen :) )

@4x2
Maakt niet uit, ik zou het ook gezegt hebben... Ik baal er alleen een beetje van dat de stof daar kapot is... Maar vergeleken dus met andere achterbanken, valt deze nog heel erg mee. Het is alleen niet meer te repareren met de originele stof van het zit gedeelte... die is echt op de naad gescheurd... Op wat lelijke plekken op het beige deel van vette vingers en een verbleekte hoedenplank na is het interieur eigenlijk nog erg mooi... Ik wil het interieur nog een keer professioneel laten reinigen en dan is het jammer om zo'n "smet" te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hmm, ik schakel ergens tussen de 2 en 2,5K als ik rustig rijd, werkt prima zonder echt traag te zijn.
4.27 diff is leuk rijden op een 318, 60 in zn 5 en het verbruiksmetertje dan ergens op 5L/100km zien staan :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat die 316i moeite heeft met lage toerentallen is gevolg van z'n kleine cylinderinhoud. In een 325i kun je moeiteloos 50km/h in V rijden en nog meekomen met het andere verkeer ook. Ik rij ook gewoon 50 in V en 60 in VI in mijn auto's als het tempo constant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Spiller schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:08:
Omdat ik nog geen parkeervergunning heb, zet ik mn auto altijd net buiten de stad neer, waar gratis parkeren is. Vrijdag was het echter laat geworden, dus zette ik mijn auto rond 2 uur maar gewoon voor de deur. Wekker gezet om 8:55 zodat ik dan een kaartje kon kopen.
Jammergenoeg had ik met mn domme kop de wekker gezet op de verkeerde dag, en werd ik dus pas wakker om 9:45... Ik trek snel een broek aan en loop naar buiten, richting de parkeermeter:
Daar is het 24 uur per dag betaald parkeren... maar voor 9:00 komen ze normaal niet?

Ik woon zelf op de Oostelijke eilanden, en daar is geen wachttijd voor een parkeervergunning :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:05:
Dat die 316i moeite heeft met lage toerentallen is gevolg van z'n kleine cylinderinhoud. In een 325i kun je moeiteloos 50km/h in V rijden en nog meekomen met het andere verkeer ook. Ik rij ook gewoon 50 in V en 60 in VI in mijn auto's als het tempo constant is.
Dat geloof ik direct. Hoe kleiner de cilinders, hoe liever de motor toeren maakt. Boven de 2000 toeren gaat het al beter, en bij 2500+ begint hij echt lekker te lopen. Dus het nieuwe rijden... niet voor mij. (al rijdt de Ford Escort 1.6 16v van een vriend van mij wel soepel onder de 2500rpm, maar die hele motor heeft een totaal ander karakter, want hij gaat echt loeien boven de 4000, waar de bmw nog steeds lekker klinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
ajhaverkamp schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:01:
[...]

Daar is het 24 uur per dag betaald parkeren... maar voor 9:00 komen ze normaal niet?

Ik woon zelf op de Oostelijke eilanden, en daar is geen wachttijd voor een parkeervergunning :)
Amsterdam Centrum is betaald parkeren van 0900 tot 0000...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Spiller schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:51:
[...]
Amsterdam Centrum is betaald parkeren van 0900 tot 0000...
Oostelijke Eilanden = Centrum.
Echter zit jij in CE-01, en ik in CE-04. Bij mij is het betaald parkeren van 9 tot 19 uur, zondag de hele dag gratis.
Ik dacht dat het in CE-01 24 uur per dag betaald parkeren was, weer wat geleerd.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
deepbass909 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:25:
Het nieuwe rijden kan je niet in een BMW. Mijn 316i wil pas sinds kort een beetje trekken onder de 2500rpm (na al heel wat litertjes BP Ultimate en een flesje injectorreiniger), maar als ik niet heel erg op de toerenteller let, zit ik zo op 3500/4000 rpm (waar hij trouwens wel een duwtje geeft, ondankt het ontbreken van een turbo/compressor). Volgens mij heeft het koppelverloop van de M43b16 motor wel wat kantelpunten, namelijk op 3500 rpm, waar het maximum koppel zit, en ergens tussen de 3500 en 5000 rpm nog een keer. Boven de 5500 rpm neemt het vermogen heel hard af. Het leuke is wel dat de bak daar wel op gebouwd is. Schakel je rond het max vermogen, dan van bij 2 -> 3 en bij 3 -> 4 het toerental terug tot vlak boven het max koppel en trekt hij dus lekker door (iets wat hij dus ook regelmatig mag doen :) )
Jij hebt een e36 toch? Ik heb namelijk een m43 motor in mijn e34 518i, en ik merk ook dattie bij 3700 rpm ongeveer ineens sneller accelereert (niet dat het heel snel gaat, maar het is waarneembaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ja, je krijgt een klein duwtje en de rpm teller gaat ineens sneller omhoog... Ik verdenk het inlaattraject daarvan. Dat heeft bij deze motor een erg apparte vorm (het is zo'n beetje een hele krul boven het blok). Daarnaast is het maar een simpele 8 klepper met starre timing, terwijl tegenwoordig de meeste auto's 16 kleppers hebben met variabele timing. En je kan heel erg merken dat BMW dit blok heeft afgesteld op wat hogere toerentallen, waardoor onder de 3500 rpm het koppel heel hard afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik rij nog steeds flink op het koppel. Pas als het echt heel hard moet gaan, ga ik in de 'S'-stand rijden. Met twee nieuwe Bridgestone's achter lijkt het weer super :9

Bandje in de aanbieding, er zit nog een hoop profiel op O-)
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/3663/bandjf5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:27:
Ik rij nog steeds flink op het koppel. Pas als het echt heel hard moet gaan, ga ik in de 'S'-stand rijden. Met twee nieuwe Bridgestone's achter lijkt het weer super :9

Bandje in de aanbieding, er zit nog een hoop profiel op O-)
[afbeelding]
Zonde van die band man, flink balen...
Trouwens, in de Sport-stand gaat ie echt niet harder hoor, als je hem in de normale auto-stand zet en je vloert hem, is hij al maximaal bezig. Sport-stand klinkt leuk, maar geeft je geen extra vermogen ofzo, het gevoel dat je sneller gaat komt alleen omdat ie langer in een versnelling blijft voordat ie opschakeld bij normaal rijden. Kickdown in de A- of S-stand is geen verschil :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

Ik heb wel het gevoel dat ie in de S stand directer op het gas reageert...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
In de S blijft hij zoals ik al zei langer in een versnelling alvorens hij opschakeld. Wanneer je normaal 3000rpm zou rijden bij 140km/h in zn 5e, zal hij nu bv 5000rpm in zn 4 doen. Je bent hoger in de toeren, dus dichterbij het maximum trekkracht/vermogen en dus reageert hij directer :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan inmiddels ook tot het rood in de 'A' stand met kickdown (komt hij los?) maar helemaal ideaal is de bak niet voor stevig rijden. Daar is hij nog steeds te lui voor. Zoals gezegd, voor mijn rijstijl is dat over het algemeen geen punt. S pak ik nog wel eens bij het weg oprijden om iets meer reserve aan te kunnen spreken (zonder dat ik meteen moet vloeren voor een kickdown). Je kan wel zeggen dat ik gewoon voorzichtig mee ben :P

Mijn idee is dat de nieuwe bandjes iets strakker zijn. Het wiebelt iets minder en hobbels nemen is nu ook anders. A change for the better wat mij betreft. Ook het rolgeluid is afgenomen, maar het blijft jammer van de centen en die ene band die nu werkeloos is (de reserveband is nagelnieuw). Spiller, jij nog een reserveband nodig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

damn, voor de 2de keer een snelheidsbekeuring op de A12 bij Woerden... In de trajectcontrole daar... :(
Ik ben gelukkig wel constant, voor de 2de keer 129 gemeten, op 125 bekeurd (5 km/u te hard, dus de schade valt nog mee)

Misschien moet ik toch maar eens serieus naar CC gaan kijken... :X (en ik weet nu dat ik toch eigenlijk wel m'n snelheidsmeter moet geloven (hij wijkt maar krap 5km/u af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Die zou 2" te groot zijn :P Maar hopelijk morgen eindelijk het setje velgen wat ik daadwerkelijk wil hebben, wie weet ;)
Wat vinden jullie hier van? Die oogleden mogen weggepoetst worden, maar verder :9~
Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f134/Arianboy/DSCF0218a.jpg
Die velgen dus, maar dan een maatje kleiner :)
deepbass909 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:08:
damn, voor de 2de keer een snelheidsbekeuring op de A12 bij Woerden... In de trajectcontrole daar... :(
Ik ben gelukkig wel constant, voor de 2de keer 129 gemeten, op 125 bekeurd (5 km/u te hard, dus de schade valt nog mee)

Misschien moet ik toch maar eens serieus naar CC gaan kijken... :X (en ik weet nu dat ik toch eigenlijk wel m'n snelheidsmeter moet geloven (hij wijkt maar krap 5km/u af)
Heb je een boardcomputer in je E36? Ik mn E34 heb ik in de BC een 'gemiddelde snelheid' optie. Als je die precies op het begin van de TC reset weet je precies of je kunt gassen of moet remmen voor het einde van de TC. Erg handig vind ik!

Deze zijn volgens mij wel 17's
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~cpkver8/images/ob2.JPG

[ Voor 57% gewijzigd door Spiller op 12-04-2007 21:25 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mm vind die spaken er wat te 'diep' in zitten..
Zijn dit orginele BMW velgen ?

// ja dus, aan de 2e pic te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Kaspers op 12-04-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Rondell #58's. Weet eigenlijk niet of ze ooit daadwerkelijke origineel BMW zijn geweest. Volgens mij niet. Groot velgbed is Duitse style, vind ik erg stoer :)
BMW Stickers in de velg zegt uiteraard niets over originaliteit ;) Jongen uit mn klas rijdt rond in een Audi met Rover doppen... ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Spiller op 12-04-2007 21:45 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Groot velgbed vind ik ook vet, doch dan ga ik liever voor superfout

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/6494/a40mmgr0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/9809/lsrg0.jpg

Die slechte smaak moeten jullie mij maar vergeven :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Wekkel schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:14:
Groot velgbed vind ik ook vet, doch dan ga ik liever voor superfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik dacht meer aan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Neee, geen Azev's! Jij vuile sjonnie! :D Wat ik bedoel rijdt tenminste nog.
Maargoed, over smaak valt niet te twistten hè... Rijden genoeg E30'jes rond met Azev A's...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet je geen lelijkere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mijn god, hoe durven sommige mensen met die mislukte koekenpannen rond te rijden zeg :D
Die velgen die Spiller heeft gepost zijn wel erg mooi trouwens, op BMW's horen velgen met veel spaken imho.

En ik heb net een ASS stoel opgehaald, morgen/overmorgen eens kijken of het een beetje dr in past (en anders boor ik wel wat gaatjes :P).
Hopen dat ik dan wat minder snel uit mn stoel vlieg of kramp krijg als ik bochten wat vlotter neem....
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/AssStoel1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 13-04-2007 00:43 . Reden: Plaatje voor het visuele opfleuren van een saaie post ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Spiller schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:08:
[...]

Heb je een boardcomputer in je E36? Ik mn E34 heb ik in de BC een 'gemiddelde snelheid' optie. Als je die precies op het begin van de TC reset weet je precies of je kunt gassen of moet remmen voor het einde van de TC. Erg handig vind ik!

[...]
Helaas niet... en achteraf inbouwen is, naar wat ik heb begrepen, niet mogelijk wegens het ontbreken van de kabelboom en bepaalde componenten/sensoren...

Ik kwam van de week op deze link en die heeft me aan het dagdromen gezet... Ik zit nu te kijken/denken of ik mijn hoedenplank niet kan vervangen voor een mdf zelfbouw plank die qua style de bovenste van deze 3 lijkt, met links en rechts de Pioneer TS-E1396 speakertjes die ik onlangs heb gekocht (groter past standaard niet achterin de compact...) met een Pioneer TS-W257F subje in het midden, aangestuurd door een Pioneer GM-3300T 150 Watt RMS versterker blokje...

Volgens mij moet het dan wel mogelijk zijn een strakke bass te creeëren op normale volumes. Ik hoef echt geen boombox in m'n auto, maar een strakke bass zou wel prettig zijn... de TS-E1396's zijn toch eigenlijk te klein voor goede bass, maar ik zou het zonde vinden om ze nu al weer te vervangen... Met een cut-off op 80 of 100Hz zullen ze nog altijd goed geluid geven, en daaronder mag het subje het overnemen.

Het enige dat echt zichtbaar zal zijn van de hele set-up, is de head-unit, speakers wil ik allemaal achter doek hebben (zoals bij de hoedenplanken van Jehlmer) en de versterker aan de onderzijde van de hoedenplank (als dat niet te zwaar wordt) en aan de zijkanten met HQ-connectoren met de auto verbonden (3-pin XLR voor de audio, speakon voor de kleine speakers en PowerCon (speakon variant) voor de voeding)

ps, ik heb geen aandelen bij Pioneer, en er komt ook zeker geen raamband op m'n auto, maar ik heb bij Pioneer tot nu toe altijd het gevoel dat het gewoon goede kwaliteit voor een redelijke prijs is. En ik blijf dan graag bij 1 merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
trouwens, mooie mijlpaal op de 518 gezet

Afbeeldingslocatie: http://xs414.xs.to/xs414/07155/4ton.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Is dat je verbruiksmeter die onder je toerenteller zit? Dan was je flink aan het optrekken terwijl je die foto maakte...

Maar zo te zien heb ik nog 280.000 km te gaan met mijn 316i op benzine :p (hij is dus nog practisch nieuw eigenlijk :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
die gebruiksmeter slaat naar rechts uit dus hier gaf hij amper gas of liet het gas net los. Bij het optrekken gaat de naald regelmatig rechts uit beeld :P

Maandag gaat m'n auto naar de spuiter. 2e handse deur is er na wat gezoek dus de reparatie kan beginnen

[ Voor 10% gewijzigd door Kaasplank op 13-04-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbruik op de foto is volgens mij ongeveer 1 op 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Spiller schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:08:

fotoverhaal...

Gelukkig waren ze voorzichtig geweest met mn nieuwe velgjes:
[afbeelding]
zijn idd leuke velgen, imitatie M5 heb ik ook... maar zijn te koop, ik wil wat kleiners

deze dus (15 inch.)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/e/91/z.c23fa7b8f5bdb599e6d1a4bfa2f28b39.jpg

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Deepbass909, dat klinkt als een goede setup. Het lijkt mij voor de belastbaarheid goed als je een high pass op de full range speakers weet te krijgen (idd rond 80 Hz als ze dat nog aankunnen).

Weet je wel zeker dat het een free-air sub is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Wekkel

Volgende de site van Pioneer wel, dus dan ga ik daar ook maar van uit.
Mijn radio heeft een instelbare High-pass op de ingebouwde versterker, die een hele sterke cut-off heeft (instelbare kantelpunten op 50, 63, 80, 100 en 125 Hz met een afval van -12dB). Zodra ik hem nu aanzet op 80 Hz. verdwijnen praktisch alle bassen uit de speakers, dus dat zal wel goedkomen ;)
Welk kantpunt ik precies zou gaan pakken weet ik nog niet, de full-range en component speakers die ik nu gebruik zouden theoretisch tot 40 Hz. kunnen, maar dat redden ze niet. Ik zal dus experimenteel naar het beste kantelpunt moeten gaan zoeken.

Overigens is dit nu nog echt in de fase van hersenspinsel. Ik ben op het moment ook opzoek naar een huis voor mij zelf, en ik vrees dat die €250 die ik voor deze hoedenplank nodig zal hebben, eerst in meubels gestopt gaat worden...

Maar de uiteindelijke setup zou opzich wel leuk worden als het plan door gaat:
Head-UnitPioneer DEH-P75BT
iPod interfacePioneer CDIB100 II
Speakers voorPioneer TS-E136C
Speakers achterPioneer TS-E1396
SubwooferPioneer TS-W257F
Versterker subPioneer GM-3300T

(op de sub en versterker na, zit alles ook al ingebouwd, alleen verhuizen de TS-E1396 speakers in mijn plan van de standaard inbouwplekken ook naar de hoedenplank)
Geen wereld schokkend spul, maar wel lekker consequent :p (en bij elkaar bijna een 1/3 van het bedrag dat ik voor de auto heb betaald :X )

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 13-04-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:31:
Mijn god, hoe durven sommige mensen met die mislukte koekenpannen rond te rijden zeg :D
Die velgen die Spiller heeft gepost zijn wel erg mooi trouwens, op BMW's horen velgen met veel spaken imho.

En ik heb net een ASS stoel opgehaald, morgen/overmorgen eens kijken of het een beetje dr in past (en anders boor ik wel wat gaatjes :P).
Hopen dat ik dan wat minder snel uit mn stoel vlieg of kramp krijg als ik bochten wat vlotter neem....
[afbeelding]
Ik heb een Scheel Traveler S stoel in mijn Corolla en ik kan je vast zeggen: het zit geweldig! Je voelt vervolgens wel alles via de stoel, korte hobbels bedoel ik dan, maar je zit goed vast in je stoel :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:40:
@Wekkel

Volgende de site van Pioneer wel, dus dan ga ik daar ook maar van uit.
Mijn radio heeft een instelbare High-pass op de ingebouwde versterker, die een hele sterke cut-off heeft (instelbare kantelpunten op 50, 63, 80, 100 en 125 Hz met een afval van -12dB). Zodra ik hem nu aanzet op 80 Hz. verdwijnen praktisch alle bassen uit de speakers, dus dat zal wel goedkomen ;)
Welk kantpunt ik precies zou gaan pakken weet ik nog niet, de full-range en component speakers die ik nu gebruik zouden theoretisch tot 40 Hz. kunnen, maar dat redden ze niet. Ik zal dus experimenteel naar het beste kantelpunt moeten gaan zoeken.

Overigens is dit nu nog echt in de fase van hersenspinsel. Ik ben op het moment ook opzoek naar een huis voor mij zelf, en ik vrees dat die €250 die ik voor deze hoedenplank nodig zal hebben, eerst in meubels gestopt gaat worden...

Maar de uiteindelijke setup zou opzich wel leuk worden als het plan door gaat:
Head-UnitPioneer DEH-P75BT
iPod interfacePioneer CDIB100 II
Speakers voorPioneer TS-E136C
Speakers achterPioneer TS-E1396
SubwooferPioneer TS-W257F
Versterker subPioneer GM-3300T

(op de sub en versterker na, zit alles ook al ingebouwd, alleen verhuizen de TS-E1396 speakers in mijn plan van de standaard inbouwplekken ook naar de hoedenplank)
Geen wereld schokkend spul, maar wel lekker consequent :p (en bij elkaar bijna een 1/3 van het bedrag dat ik voor de auto heb betaald :X )
Ik heb hier ook aan zitten denken voor mijn auto... Heb al een pioneer HU en een ipod interface...

Maar ik ga toch voor een paar infinity speakers... Via ebay duitsland kun je die voor minder dan de winkelprijs van die ts-e's kopen, en dat is toch wel ff een klasse beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb getwijfeld om de Infinity reference serie aan te schaffen, maar die heb ik niet kunnen beluisteren en hoorde er wat wisselende verhalen over. De TS-E-serie heb ik wel kunnen beluisteren ik was er erg te spreken over. Alleen mijn vrees dat 13 cm's te klein zijn voor een strakke bass kwam alleen helaas wel uit. Aangezien ik standaard ook niks groters kwijt kan, zit ik nu serieus te denken over deze set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

2bmws schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:25:
[...]

zijn idd leuke velgen, imitatie M5 heb ik ook... maar zijn te koop, ik wil wat kleiners

deze dus (15 inch.)
[afbeelding]
Daar heb ik er 8 van staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/tswx206_thumbnail.jpg
Ik denk dat ik voor de TS-WX206A ga. Sub en versterker in één. Bij een klasgenoot gehoord en klinkt heel lekker :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Grrrrrene schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:45:
[...]

Ik heb een Scheel Traveler S stoel in mijn Corolla en ik kan je vast zeggen: het zit geweldig! Je voelt vervolgens wel alles via de stoel, korte hobbels bedoel ik dan, maar je zit goed vast in je stoel :)
Hij zit dr in 8)
Frame was blijkbaar voor een Vectra/Astra, maar even meten, 2 gaatjes boren en dr een keer op springen was genoeg :P
Stoeltje zit wel erg lekker, hele auto voelt meteen anders aan.
Enige jammere is dat je wat minder zicht hebt als je achterom kijkt omdat het nogal een lompe stoel is.
Maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben :P

Dat ie een stuk harder is dan de originele stoel vind ik alleen maar fijn, ga je veel minder snel doorzitten.
En ik versta communicatie met de weg (:P) ook onder een vorm van comfort.
Evenals het zo min mogelijk overhellen van een auto, dus stugge vering mag best.

[ Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 13-04-2007 18:28 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Spiller schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:44:
[afbeelding]
Ik denk dat ik voor de TS-WX206A ga. Sub en versterker in één. Bij een klasgenoot gehoord en klinkt heel lekker :)
Ik vind het nadeel van dergelijke kisten/speakers dat je gelijk zoveel ruimte kwijt bent in je kofferbak... Daarnaast ziet mijn hoedenplank door verbleking er niet meer uit, dus is dit gelijk een mooi excuus om een met sky bekleedde plank te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Cool, je hoedenplank met hemel bekleden. 8)

Ik denk dat je skai bedoelt, dat nepleer zeg maar. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
deepbass909 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:53:
[...]

Ik vind het nadeel van dergelijke kisten/speakers dat je gelijk zoveel ruimte kwijt bent in je kofferbak... Daarnaast ziet mijn hoedenplank door verbleking er niet meer uit, dus is dit gelijk een mooi excuus om een met sky bekleedde plank te maken ;)
Heb hem net op ebay.de aangeschaft. In een E34 heb je toch ruimte zat, en op vakantie gaan met deze bak doe ik toch niet. Achterbak heb ik dus toch niet hard nodig. Hoop dat ie snel in NL is :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

zijn er toevallig ook handige BMW knutselaars?

mijn linker portierslot is stuk (316i uit 1994). nu kost een nieuw slot 60 euro, maar de BMW dealer vraagt daar ook nog eens 175 euro arbeidsloon bij, dus als er iemand is die mij hierbij kan helpen dan hoor ik het graag. uiteraard krijg je een vergoeding..

ik woon in de regio Amsterdam en omstreken.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik weet niet hoe dat bij een e36 in elkaar zit, maar bij een e30 is het een bhoorlijke kutklus.
Misschien is er een andere garage die geen 100 per uur vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ik vertrouw geen garages meer die niet BMW gespecialiseerd zijn.
vertrouw ik liever een BMW liefhebber

om het probleem wat te specificeren...

het slot kan wel heen en weer, alleen pakt de cilinder niet de tandjes om m daadwerkelijk open te maken.
heel af en toe kan ik m wel op slot draaien, maar meestal moet dat met de hand via een andere deur.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Mooi weer, mooie fotos :)
Vandaag lekker gewassen en een poetsbeurt.

IKKE86 kan je plaatje in de start post vervangen door nummer 1 ?

Plaatjes zijn clickbaar voor 3MP foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/BMW/DSC00065small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/BMW/DSC00064small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/BMW/DSC00063small.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

SileX schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nette bak! _/-\o_

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik kwam volgens mij net Femme weer tegen op de zieuwentseweg. Hij zat volgens mij een vrouwtje in een Z4 achterna :P Dit keer reed ik wel in m'n eigen auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Ik zag Femme deze week vanaf de A1 de A27 ri Hilversum opdraaien in zn 3-serie met Alpina-velgen, zag er strak uit zo op een klaverblad, jammergenoeg mn camera niet bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

7th-Phoenix schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:09:
zijn er toevallig ook handige BMW knutselaars?

mijn linker portierslot is stuk (316i uit 1994). nu kost een nieuw slot 60 euro, maar de BMW dealer vraagt daar ook nog eens 175 euro arbeidsloon bij, dus als er iemand is die mij hierbij kan helpen dan hoor ik het graag. uiteraard krijg je een vergoeding..

ik woon in de regio Amsterdam en omstreken.
Ik heb vorige week de hele bekleding van m'n portieren gehad (om m'n sloten na te kijken, want ik vind hem moeilijk sluiten... soms moet je echt gooien voor dat hij lekker in het slot gaat). Ik kan wel voorstellen dat een garage er een tijdje zoet mee is, want het spul zit behoorlijk verstopt in de deur. Het is opzich wel zelf te doen, als je gedult en tijd hebt, want zowel demontage als montage zal wel enige tijd vergen...

Ik heb hier trouwens het Bentley handboek liggen voor de E36, en daar staat wel behoorlijk duidelijk in hoe het één en ander in elkaar steekt. Tipje daarover, zoek even op wat amerikaanse BMW forums, ergens wordt er namelijk een interessante link genoemd ;) (ik geloof dat het dit (http://www.bimmerforums.com/) forum was, zoek op Bentley ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
E39 O+

Heb je ook fotos van het interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
ik zal ze even maken..
Gemaakt !

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/BMW/DSC00072small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/BMW/DSC00073small.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door SileX op 15-04-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Netjes, zo met het sport interieur en het nieuwe stuur oogt ie een stuk jonger dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mooie bak SileX! Kom je ook naar de Autobahn meeting? ;)

Nooit overwogen om het hout te laten vervangen door alu of pianoblack inleg trouwens?
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.