Ik met 2 meter zonder schuifdak nog genoeg ruimte bij mn kop. Maarja, ik ben nog jong, dus mn stoel moet in de ligstand, anders ben ik niet vet cool.
Ioniq 5 P45
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ioniq 5 P45
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ioniq 5 P45
Duitsers meet je in de breedte niet in de lengteWimo. schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:31:
Stoelen moeten redelijk ver naar achteren staan want anders pas ik er niet in .. E39 is waardeloos kwa zitruimte voorin. Zijn duitsers niet langer dan 1.80 ?
*empty*
Mijn stoel staat ook naar achteren hoor - ben zelf 1.93m - en ik kan nog aardig met me armen bij het stuur komenWimo. schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:31:
Stoelen moeten redelijk ver naar achteren staan want anders pas ik er niet in .. E39 is waardeloos kwa zitruimte voorin. Zijn duitsers niet langer dan 1.80 ?
[ Voor 39% gewijzigd door 2bmws op 02-04-2007 21:04 ]
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Ioniq 5 P45
Ik zou m sowieso niet alleen aan de voorkant verlagen, probleem is dat je dan meer voorover gaat staan en drempels echt klote worden (been there done that, met 40-35 verlaging rijd mn e30 fijner dan met alleen 40 voor...)Spiller schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:32:
[afbeelding]
Ja hij was vies.
Misschien voorkant nog verlagen, maar met al die drempels hier in Amsterdam weet ik het nog niet zeker...
Dat doe ik ook geregeld, houd niet van remmen, moet je weer op gang komen en dat kost benzineBram77 schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:08:
Een collega van me heeft in zijn hoofd dat drempels altijd zo gemaakt zijn dat je er met de snelheid overheen kan die maximaal toegstaan is op die weg. Ik hoef niet meer uit te leggen hoe onplezierig het is om bij hem in de auto te zitten. Voor bochten heeft hij overigens de zelfde regel.....
leeg
Ik heb in verhouding een vrij lange romp (bevestigd door een kleermaker) waardoor ik iets dichter op het stuur zit, maar m'n stoel wel op z'n laagste stand moet staan. Zet ik m'n stoel iets rechter (1 standje) dan raak ik het dak al. Alleen door de relatief schuine stand van de rug krijg ik af en toe last van m'n nek en schouders... En tja, binnenspiegels... Daar kan ik eigenlijk nooit onder door kijken... Zelfs in een Opel Meriva (toch niet de kleinste auto) keek ik pal in de binnenspiegel als ik m'n hoofd naar rechts draaide. Ik heb er maar meer leren leven...2bmws schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:03:
Ik geef toe, ik hang ook wel lichtelijk achterover, maar het is niet zo gek meer als toen ik nog een 205 gti had...
daar moest ik wel ver achterover hangen, anders kon ik niet onder m´n binnenspiegel doorkijken...en had ik een gigantische dooie hoek
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zeker op weg naar de PrenatalTimmert schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:20:
Volgens mij heb ik mevrouw Wekkel laatst gespot op de Machineweg in Aalsmeer
Bedoel als ze helemaal grijs verkleurd zijn, kun je wel wat aan doen, maar weet dan wel hoe het gaat bij mij.MikeyMan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 01:32:
zwarte bumpers is nog je minste zorg, lijkt me...
Die collega heeft het dan wel goed in z'n hoofd, aangezien drempels zo gemaakt horen te zijn dat je er met de max. snelheid die op dat stuk weg geldt overheen moet kunnen. Dus drempels in 60km/u zone moet je met 60km/u kunnen nemen zonder je auto te slopen of er oncomfortabel overheen te gaan.Bram77 schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:08:
Volgensmij kun jij nog wel wat omlaag met de voorkant zonder dat je last krijgt met drempels. Wel afhankelijk van hoe hard je er overheen wilt kanllen natuurlijk. Een collega van me heeft in zijn hoofd dat drempels altijd zo gemaakt zijn dat je er met de snelheid overheen kan die maximaal toegstaan is op die weg. Ik hoef niet meer uit te leggen hoe onplezierig het is om bij hem in de auto te zitten. Voor bochten heeft hij overigens de zelfde regel.....
Note to self: nooit je auto sleutels geven aan MarcoZ20.MarcoZ20 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:20:
[...]
Dus drempels in 60km/u zone moet je met 60km/u kunnen nemen zonder je auto te slopen of er oncomfortabel overheen te gaan.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
idd, ik ben een keer stationair in de 2 op een drempel geknalt en ik raakte die bumper vol van onderen...tazzman schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:42:
[...]
Note to self: nooit je auto sleutels geven aan MarcoZ20.
Nee, nooit je autosleutels geven aan de betreffende collega van MarcoZ20tazzman schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:42:
[...]
ga de regels betreffende drempels maar es lezen :Wtazzman schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:42:
[...]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Leuk die theorie maar in de praktijk werkt het toch anders.MarcoZ20 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:11:
[...]
ga de regels betreffende drempels maar es lezen :W
Je ziet mij toch nergens zeggen dat alle drempels zo zijn dat je er met de toegestane snelheid overheen kan? Zeg alleen dat het officieel wel zo zou moeten zijn. Heb zelf al 2uitlaten kapot gereden, terwijl ik stapvoets over drempels ging en nog raakte ik de grondFemme schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:25:
[...]
Leuk die theorie maar in de praktijk werkt het toch anders.
Ik ken genoeg drempels die ver onder de toegestane snelheid gepasseerd moeten worden omdat de auto anders een zware opdonder krijgt. In een suv zul je ongetwijfeld moeiteloos over drempels kunnen knallen. Laten dat net de ideale voertuigen zijn om kids mee plat te rijden.
Helaas is Nederland niet alleen zo'n beetje het meest bedrempelde land van de wereld maar zit er ook nog eens totaal geen enkele consistentie in de constructie van de drempels.
Ja, als je gaat verlagen (wat jij wss hebt gedaan) heb je zulke ongein er bij natuurlijk...MarcoZ20 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:49:
[...]
Je ziet mij toch nergens zeggen dat alle drempels zo zijn dat je er met de toegestane snelheid overheen kan? Zeg alleen dat het officieel wel zo zou moeten zijn. Heb zelf al 2uitlaten kapot gereden, terwijl ik stapvoets over drempels ging en nog raakte ik de grond
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 04-04-2007 12:31 ]
verlagen418O2 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:17:
[...]
Ja, als je gaat verlagen (wat jij wss hebt gedaan) heb je zulke ongein er bij natuurlijk...
ik moet altijd lachen om lui die schuin over drempels moeten... Verlagen is leuk, maar je komt zo ellendig veel drempels tegen als je veel rijdt...
even fotos geschoten van de 5
[afbeelding]
Formeel is het zo dat een drempel met de maximum snelheid genomen moet kunnen worden. Het ding is namelijk bedoeld om te hard rijden te voorkomen. Daarnaast maakt het deel uit van de openbare weg en behoort elke auto die door de RDW is goedgekeurt voor gebruik op de Nederlandse wegen, zonder problemen over een drempel te kunnen rijden. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat een verlaagde auto, of 1 met een aangepaste voorbumper formeel niet meer is goed gekeurd en herkeurt dient te worden.MarcoZ20 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:49:
[...]
Je ziet mij toch nergens zeggen dat alle drempels zo zijn dat je er met de toegestane snelheid overheen kan? Zeg alleen dat het officieel wel zo zou moeten zijn. Heb zelf al 2uitlaten kapot gereden, terwijl ik stapvoets over drempels ging en nog raakte ik de grond
Je hoeft je auto niet belachelijk ver te verlagen om ernstig gefrustreerd te raken door drempels. In een sportieve auto in standaard uitvoering zul je al genoeg hinder ondervinden.418O2 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:17:
[...]
Ja, als je gaat verlagen (wat jij wss hebt gedaan) heb je zulke ongein er bij natuurlijk...
ik moet altijd lachen om lui die schuin over drempels moeten... Verlagen is leuk, maar je komt zo ellendig veel drempels tegen als je veel rijdt...
In de praktijk zal geen enkele standaard auto (buiten wellicht enkele laagliggende exoten) direct schade oplopen bij het nemen van een drempel. Wordt een auto echter dag in dag uit geconfronteerd met die dingen dan zal een verhoogde slijtage van de schokdempers en andere onderdelen van de wielophanging onvermijdelijk zijn. Er is geen gemeente die daar verantwoordelijkheid voor neemt.deepbass909 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:35:
[...]
Formeel is het zo dat een drempel met de maximum snelheid genomen moet kunnen worden. Het ding is namelijk bedoeld om te hard rijden te voorkomen. Daarnaast maakt het deel uit van de openbare weg en behoort elke auto die door de RDW is goedgekeurt voor gebruik op de Nederlandse wegen, zonder problemen over een drempel te kunnen rijden. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat een verlaagde auto, of 1 met een aangepaste voorbumper formeel niet meer is goed gekeurd en herkeurt dient te worden.
Als je dus schade rijdt op een drempel en je kan aannemelijk maken of bewijzen dat je je netjes aan de geldende max hebt gehouden, dan is de gemeente verantwoordelijk voor de drempel aansprakelijk voor de schade. Zij hebben immers een drempel aangelegt die niet voldoet (hij is te hoog of te stijl).
Ga jij fijn je eigen tijd maar verdoen met het lezen van regeltjesMarcoZ20 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:11:
[...]
ga de regels betreffende drempels maar es lezen :W
Bron: AutoBlogDat 4-deurs coupés helemaal de bom gaan worden is geen geheim meer. Mercedes was de trendsetter met de CLS en Aston Martin en Porsche zullen op korte termijn volgen. Dat ook de heren in München aan het dromen waren over een CLS concurrent was al een tijdje bekend.
Het Duitse Auto Zeitung weet te melden dat BMW overweegt om voor deze auto de legendarische 8 Serie naam weer van stal te halen. Of de aanduiding 850i slaat op de 4.8 V8 zoals we die ook vinden in de 550i, 650i en 750i is nog niet bekend, het zou natuurlijk ook kunnen slaan op de 5 liter V10 uit de M5/M6. Maar wellicht dat die versie het label M8 krijgt.
Vet, daar heb ik een tijd op zitten wachten.babbaloerie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:15:
Terugkeer van de BMW 850i?
[afbeelding]
[...]
Bron: AutoBlog
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 04-04-2007 15:24 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
*empty*
Ik ken in Utrecht een drempel direct bij het Centraal Station, waar alleen auto's met een hoge bodemspeling (SUV's, busjes, etc) zonder schrapen overheen kunnen komen. Hij is namelijk én stijl, én hoog én kort (de hele drempel past tussen de voor en achter-as van een auto). Bij de meeste auto's betekend dat je nog maar een paar centimeter tussen drempel en straat hebt. Stop 4 volwassenen in een gemiddelde auto, en je bent die paar centimeter ook kwijt. Daarnaast duikt hij zo hard, dat een beetje lage auto met lange neus (bijvoorbeeld een Honda), bijna gegarandeerd de straat zal raken. Als je bij een dergelijke drempel schade rijdt, is de gemeente dus gewoon aansprakelijk, omdat je met geen normaal fatsoen over dat ding kan komen zonder de grond te raken. Ik weet niet of mijn BMW er ongeschonden overheen komt, maar ik was niet van plan om het te proberen (en je kan hem vrij makkelijk ontwijken als je dat stukje van Utrecht kent).Femme schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:13:
[...]
In de praktijk zal geen enkele standaard auto (buiten wellicht enkele laagliggende exoten) direct schade oplopen bij het nemen van een drempel. Wordt een auto echter dag in dag uit geconfronteerd met die dingen dan zal een verhoogde slijtage van de schokdempers en andere onderdelen van de wielophanging onvermijdelijk zijn. Er is geen gemeente die daar verantwoordelijkheid voor neemt.
Zag laatst nog een vriend van me met zn golf 2 (best een nette overigens) heel behendig over drempels rijden.418O2 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:17:
[...]
leeg
Big Pimpin WimWimo. schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:56:
Tijd dat ik ook weer eens wat spam.
[afbeelding]
en mijn altijd gewilde icoon
[afbeelding]
\_Specs_/
Dit ziet er uit als een verlengde 6-serie met de acherkant van een Jaguar XK. Op zich zou het wel een logische stap zijn, ik kan me best indenken dat BMW een *uche* voordelig alternatief wil bieden voor de Porsche Panamera en de Aston Martin Rapide.
Read the badge, Bitch!
Dat je het uberhaupt aandurft om een computer te gebruiken...Zeeuw schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:45:
Ik vind dat ze van de 8-serie af moeten blijven! Helemaal als het een 4 deurs word en geen V12!
Maak er dan een 9-serie van...
Vond dat ook jammer met de 6-serie...als ik over een 6-serie praat bedoel ik de oude en niet de nieuwe, die hadden ze dan beter Z6 ofzo kunnen noemen, of gewoon een nieuwe letter bedenken voor zulke wagens net zoals de Z-serie...
Mja, de 1-serie had van mij ook niet gehoeven, maar misschien ben ik wel ouderwets, ze hadden gewoon door moeten gaan met de 3-, 5- en 7-serie zoals ze nu gedaan hebben en de 'aparte' modellen zoals de nieuwe 6 een aparte benaming moeten geven...of ze hadden de 6 nooit moeten onderbreken zodat je langzaam went aan de nieuwe vormen, nu heb je opeens een auto die bij lange na niet lijkt op de oude 6...en ik ben bang dat dat ook zo gaat gebeuren met de 8-serie!
Zo las ik een tijdje terug ook ergens dat ze de 3-serie coupe als 4-serie door het leven willen laten gaan! Ik hoop van niet! Gewoon 3xx Ci behouden! Duidelijk en vertrouwd!
Hendig!MikeyMan schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:46:
[...]
Dat je het uberhaupt aandurft om een computer te gebruiken...
Read the badge, Bitch!
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ioniq 5 P45
Ioniq 5 P45
Als BMW de nummers uit historische reden ongemoed zou moeten laten zou we nu al op 20-serie zitten of iets dergelijks, dat werkt ook niet. De huidige 6-serie past qua formaat en prijs prima tussen de 5- en 6-serie. Hij is minder hoog gepositioneerd als de 8-serie destijds. De Z-reeks wordt tradtioneel gebruikt voor tweezitters en dat is de 6 niet.Zeeuw schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:45:
Ik vind dat ze van de 8-serie af moeten blijven! Helemaal als het een 4 deurs word en geen V12!
Maak er dan een 9-serie van...
Vond dat ook jammer met de 6-serie...als ik over een 6-serie praat bedoel ik de oude en niet de nieuwe, die hadden ze dan beter Z6 ofzo kunnen noemen, of gewoon een nieuwe letter bedenken voor zulke wagens net zoals de Z-serie...
Je kunt niet verwachten dat een auto qua vormgeving iets weg heeft van zijn voorganger als er bijna 20 jaar tussen de introductie van beide is verstreken.Mja, de 1-serie had van mij ook niet gehoeven, maar misschien ben ik wel ouderwets, ze hadden gewoon door moeten gaan met de 3-, 5- en 7-serie zoals ze nu gedaan hebben en de 'aparte' modellen zoals de nieuwe 6 een aparte benaming moeten geven...of ze hadden de 6 nooit moeten onderbreken zodat je langzaam went aan de nieuwe vormen, nu heb je opeens een auto die bij lange na niet lijkt op de oude 6...en ik ben bang dat dat ook zo gaat gebeuren met de 8-serie!
Die naamsverandering gaat er niet komen. De coupé's blijven gewoon 1-serie en 3-serie heten. De C is wel verwijderd uit de naam (de coupé heet nu 3xxi Coupé).Zo las ik een tijdje terug ook ergens dat ze de 3-serie coupe als 4-serie door het leven willen laten gaan! Ik hoop van niet! Gewoon 3xx Ci behouden! Duidelijk en vertrouwd!
ehm, je vergeet wel wat dingenWekkel schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:31:
Ik heb er vandaag weer een stukje op zitten zonder krakend geluid in de ophanging. Het blijft toch lekker cruisen met die slempbak, hoog verbruik of niet
Ik zat daar nog eens aan te rekenen. Dan weet je immers waarover je het hebt in termen van verbruik, kosten en wat daar tegenover staat. Ik rij ongeveer 16.000 km per jaar. Dat is niet bar veel. Mijn verbruik ligt nu rond de 12 l/100km, want het is lang niet allemaal snelweg. Als ik dit nu vergelijk met de huidige benzineprijs tegenover 1 op 10 of zelfs 1 op 15 is dat een verschil in brandstofkosten van ongeveer 450 euro tot 1000 euro. Dat is dus de meerprijs van die V8 laten grommen in plaats van een 1.4![]()
Kijk, dat valt mij alleszins mee (al zou ik niet vies zijn van een gechipte 740d over een aantal jaren als Wekkel echt business gaat drijven).
overigens hierover, dit is de shot van de voorkant die erbij hoort:babbaloerie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:15:
Terugkeer van de BMW 850i?
[afbeelding]
[...]
Bron: AutoBlog
[ Voor 23% gewijzigd door bolleh op 05-04-2007 01:49 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
nofi - maar aan de mensen die dat doen heb ik echt een hekel (op zo'n moment dan, voorderest vindt ik ze lievvvvSpiller schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:18:
Ik doe altijd een beetje asociaal op stukken waar je moet gaan ritsen. Zodra de laatste die voor mij rijdt naar rechts is gegaan ga ik bijna altijd volgas, incl kickdown, door tot het uiterste stukje van de ritsstrook om vervolgens hard in de ankers te moeten om te kunnen ritsen![]()
Vanochtend 2 maalLeuk hoor
www.google.nl
tjah, de oude bmw's zijn van een heel simpel design. Heel tijdloos, de huidige designs zijn toch meer momentopnames eigenlijkFemme schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:45:
Het leuke van BMW vind ik dat in zijn modellen verschillende interpretaties geeft aan de karakteristieke eigenschappen van het het front (de nieren en de daar naartoe lopende lijnen op de motorkap, de dubbele koplampen - tegenwoordig corona ringen). Dat levert meer variatie op dan bijvoorbeeld een Audi die zijn single frame grille op alles vastschroeft wat vier ringen heeft. Ik heb de A5 gezien op de RAI en die lompe neus past totaal niet bij een coupé (ik vind het hele model overigens niks).
Er werd veel geklaagd over de achterzijde van de nieuwe 3-serie. Als ik een E46 in basisuitvoering zie rondrijden vind ik dat nou niet bepaald een voorbeeld van opvallende vormgeving. Lijkt verdacht veel op een Avensis sedan van het vorige type. Een dikke uitvoering zoals bijvoorbeeld de 330i van Tom is het wel een mooie auto. Dat geldt ook voor een wat dikkere E90, liefst met blackline achterlichten (snap niet dat die niet gewoon een optie af-fabriek zijn ipv accessoire) en de diffusor van het M-pakket.
de achterlichten zijn ook mijn ding niet, maargoed die zijn al wat beter als je met licht aan rijdt, met lampen uit lijkt het net een japanner. Die streepjes beginnen inderdaad een beetje traditie te worden. Die waren al zo mooi om te zien bij een E39 na de faceliftDe andere BMW's vind ik zeer geslaagd. De streepjes in de achterlichten van de nieuwe X5, 5-serie facelift en Z4 facelift zijn super. Die streepjes worden net zo kenmerkend als de Hofmeisterknik, nieren en dubbel koplampen / angel eyes. De 8-serie had ze trouwens ook al.
Daar sluit ik me bij aan. Het is nergens voor nodig. Onnodig risico nemen want mensen verwachten je niet meer.MisteRMeesteR schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:41:
[...]
nofi - maar aan de mensen die dat doen heb ik echt een hekel (op zo'n moment dan, voorderest vindt ik ze lievvvv). Zit jij netjes te wachten in de rij en geef je bovendien nog wat ruimte weg aan de ritsende bestuurders. Moet er zonodig weer één of andere sjaak in een veels te grote (lees: directeurswagen ala BMW/Merc/Audi) auto het laatste gaatje meepakken, waarbij ze 9 van de 10 keer nog over de wegmarkering rijden ook. Op zo'n moment zou ik het liefst uitstappen en er wat over zeggen, maarja.. op de snelweg doe je dat niet zo snel natuurlijk
ehh?MisteRMeesteR schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:41:
[...]
nofi - maar aan de mensen die dat doen heb ik echt een hekel (op zo'n moment dan, voorderest vindt ik ze lievvvv). Zit jij netjes te wachten in de rij en geef je bovendien nog wat ruimte weg aan de ritsende bestuurders. Moet er zonodig weer één of andere sjaak in een veels te grote (lees: directeurswagen ala BMW/Merc/Audi) auto het laatste gaatje meepakken, waarbij ze 9 van de 10 keer nog over de wegmarkering rijden ook. Op zo'n moment zou ik het liefst uitstappen en er wat over zeggen, maarja.. op de snelweg doe je dat niet zo snel natuurlijk
Zoals hierboven al wordt aangegeven maak ik gewoon maximaal gebruik van de weg hoor... Je moet het zo zien: een wegversmalling hoeft geen bottleneck te zijn als je maar hard genoeg gaat rijden. Beetje het tuinslang effect: als je je duim half over het uiteinde doet blijft er netzoveel water uit komen, het gaat alleen met een veel hoger tempo.MisteRMeesteR schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:41:
[...]
Ioniq 5 P45
Mwoah, ik vind een gran tourismo met een 5 liter V12 niet echt een vervanger voor een sportieve 6-in-lijn coupé...ook al begint de 8serie met productie waar de 6 is gestopt...DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:56:
De 8-serie was toch ooit de "vervanger" van de 6-serie?
Ik doel meer op de herkenning van de serie's. De 3-serie is duidelijk een kleine sportieve sedan, de 5-serie meer de sportieve "gezinswagen" en de 7-serie een sportieve limosine...Femme schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:06:
[...]
Als BMW de nummers uit historische reden ongemoed zou moeten laten zou we nu al op 20-serie zitten of iets dergelijks, dat werkt ook niet. De huidige 6-serie past qua formaat en prijs prima tussen de 5- en 6-serie. Hij is minder hoog gepositioneerd als de 8-serie destijds. De Z-reeks wordt tradtioneel gebruikt voor tweezitters en dat is de 6 niet.
Ik zeg ook niet dat de BMW van vandaag moet lijken op de BMW van 30 jaar terug, maar als je zo de opvolgende lijn bekijkt vind ik dat de E30 iets weg heeft van de E21, en de E36 weer iets van de E30 enzovoorts...terwijl de E63 (6-serie) weinig weg heeft van de E24, en daarom hadden ze voor de E63 beter een nieuwe serie/letter kunnen uittrekken (net zoiets als de X-serie), dan had die "nieuwe 8-serie" van hierboven daar ook mooi ingepast![...]
Je kunt niet verwachten dat een auto qua vormgeving iets weg heeft van zijn voorganger als er bijna 20 jaar tussen de introductie van beide is verstreken.
Auto's groeien bij alle fabrikanten en dat geldt ook voor de 3-serie. Die is in de loop der tijd steeds verder upmarket gegaan. Het gevolg is dat de huidige 3-serie bijna net zo groot is als de E34 5-serie. Qua prestaties en voorzieningen heeft de 3 veel meer te bieden dan de 5-serie van destijds. Het is dan ook logisch dat er een nieuw model aan de onderkant van het programma werd gelanceerd. De 1-serie is wat betreft formaat vergelijkbaar met de E30 3-serie uit de jaren '80. Met de komst van de coupé later dit jaar zal BMW ook weer eindelijk een sportieve compacte coupé hebben in lijn met de traditie van de 2002 Turbo en de E30 M3.
Read the badge, Bitch!
[ Voor 69% gewijzigd door Bigs op 05-04-2007 20:00 ]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
[ Voor 3% gewijzigd door Spiller op 05-04-2007 21:21 ]
Ioniq 5 P45
volgens mij moet je dat ding wat los ligt omdraaien, en dan met de lage kant onder de krik zelf schuiven zodat die krik loodrecht op de grond staat.Wekkel schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:50:
Volgens mij hoort dat stukje van de krik als onderzetter te fungeren voor de krikvoet. Meer kan ik er niet van maken. Wellicht voor als je op gras of losse ondergrond staat om wat extra stevigheid te bieden? Ik kan via google maar bar weinig vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door bolleh op 05-04-2007 22:14 ]
Ze passen allemaal niet, maar mijn GSM camera is zo brak dat ik dacht ze maar niet te resizen. Volgende keer zal ik het wel doenMikeyMan schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:09:
Pics zijn wel een beetje groot... Helft past niet...
Ik had het slechts over het benzineverbruik vergeleken met andere, betere verbruikscijfers. Overigens valt het met extra kosten nog mee.bolleh schreef op donderdag 05 april 2007 @ 01:21:
ehm, je vergeet wel wat dingen
1) verzekering is duurder, hoeveel korting je ook hebt
2) onderhoud is duurder
3) eenmalige aanschafsprijs is fors hoger
niet zo goedkoop als je denkt dus
leeg
Ik heb de speakers inmiddels ontvangen. Er wordt een uitvoerige installatiehandleiding bij geleverd en je kunt er een "panel removal kit" bij bestellen die moet helpen om de deurpanelen zonder schade te verwijderen. Het is wel veel werk om de speakers erin te krijgen en ik weet van mezelf dat ik dan dingen stuk ga maken of ga beschadigen, dus de installatie laat ik liever over aan een pro. Dat zal dan gebeuren samen met de remmen en de schokdempers (kon nog wel een aantal weken duren).SileX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:35:
@ Femme - wanneer ga je die speaker upgrade doen van de B10 ? Welk audio systeem zit er nu in dan ?
Ik heb ook een E39 en wil graag ook wat beter geluid in de auto - weet alleen niet waar ik moet beginnen. Ik wil graag het huidige MK4 systeem houden.
BMW heeft in het verleden een aantal zeer karakteristieke auto's gemaakt, zoals de originele 6-serie en de E9 (o.a 3.0 CSL). De auto's die eind jaren '80 en begin jaren '90 van de band rolden vond ik nou niet echt heel erg bijzonder, afgezien dan van de tijdloze 8-serie en de aparte Z1. Een E34 bijvooreeld vind ik, met alle respect voor de liefhebbers van dit type, geen erg bijzondere auto (buiten de dikke M5 en de legendarische Alpina B10 Bi-turbo). De huidige 6-serie, 5-serie en Z4 zullen daarentegen over een jaar of 20 ook nog steeds gewaardeerd worden vanwege hun vooruitstrevende vormgeving.bolleh schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:48:
[...]
tjah, de oude bmw's zijn van een heel simpel design. Heel tijdloos, de huidige designs zijn toch meer momentopnames eigenlijk
Ik heb vorig jaar ook een dikke spijker in m'n band gehad maar dat kon niet gemaakt worden. Gelukkig was de band leeg gelopen terwijl de auto bij huis stond anders had ik een probleempje gehad (de nieuwe 3 heeft geen reservewiel). Aan een spuitbus heb je dan ook niks meer.Spiller schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:21:
Idd, spijkergat kun je gewoon laten plakken hoorAls je wilt doe ik het zelfs voor je
![]()
Trouwens, ik zie dat je dezelfde krik als ik hebt en je tegen hetzelfde probleem aan liep als ik. Enig idee waar dat losse stuk in hoort bij die krik? Snap er niks van en durf hem niet te gebruiken zonder dat ik weet waar dat ding voor dient.
Leuke reportage though
True, maar niet om manier van Spiller
MikeyMan schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:51:
Plus het risico dat je ineens m'n lifehammer op de achterbank hebt liggen...
Die dingen zijn inderdaad haast onmisbaar tegenwoordig...
[ Voor 31% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-04-2007 09:02 ]
www.google.nl
Dat kan wel zijn, maar ik zag van de week toch echt dat die manier van rijden juist file veroorzaakt. A12 van Den Haag naar Utrecht, net voorbij Zoetermeer gaat de snelweg van 3 naar 2 baans. Ik kom aanrijden op de linkerbaan, ruimte zat op de middelste baan, dus schuif naar rechts (bij het bord "ritsen over 300 meter). Niemand hoeft praktisch af te remmen.Spiller schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:40:
[...]
Zoals hierboven al wordt aangegeven maak ik gewoon maximaal gebruik van de weg hoor... Je moet het zo zien: een wegversmalling hoeft geen bottleneck te zijn als je maar hard genoeg gaat rijden. Beetje het tuinslang effect: als je je duim half over het uiteinde doet blijft er netzoveel water uit komen, het gaat alleen met een veel hoger tempo.
Sinds kort op de A2 van Ams-Utr ook een stuk 90km/h (aanbevolen overigens, niet verplicht!). Lekker dom. Maak er 250 van en de doorstroming is veel beter! Ik zeg, iedereen aan de supercar!
Je met wel pas invoegen/ritsen aan het eind van de strook, anders laat je bergen asfalt onbenut liggen, en er ligt al genoeg ongebruikt asfalt. Alleen moet het wel op een normale manier gaan, oftewel, beide rijstroken houden gelijke snelheid aan, beetje ruimte tussen de auto's (die je sowieso moet hebben...), en op het punt waar er geritst moet worden, kan er netjes om en om ingevoegd worden. Niks aan het handje. Juist de mensen die 400 meter eerder, _en_ degenen die echt 'doorknallen' en m er aan het einde 'tussen flikkeren' veroorzaken files (de laatsten vooral door remakties, en iedereen weet dat als je hier een tikkie op de rem geeft, 1 km terug de mensen stil komen te staan).deepbass909 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:23:
Dus wie veroorzaakt er dan de file? De vroege invoeger of de persoon die kosten wat het kost tot op de laatste meter op de linkerbaan blijft rijden? En ik heb dat niet alleen daar gezien, maar op elke plek waar mensen moeten ritsen. Ritsen moet je tijdig doen, wanneer de kans ervoor is, niet op het laatste moment.
Exact expert nodig?
En ik kan met mijn BMW op duits kenteken wel helemaal vergeten hier in Nederland ergens tussen gelaten te worden. Het aantal keren dat ik ben afgesneden (op een zeer duidelijke wijze) is echt niet normaal meer. Dus voeg ik maar een beetje vroeger in wanneer er plek is want ik word gewoon nergens tussen gelaten.Crazy D schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:41:
[...]
Begin steeds meer te merken hoe anderen op een BMW in hun binnenspiegel reageren (ook al is het dan maar een 1tje). Veel gaan maar ff opzij onder het motto 'BMW, dus die heeft haast'. En een paar hebben zoiets van, jij hebt haast, dus je blijft achter me rijden
Haha, er wordt veel nonsens gesproken over remmen. Wanneer er voor mij (overigens hou ik wel altijd afstand, niet meer dan nodig, maar genoeg) geremd wordt ga ik alleen met mn voet van het gaspedaal naar de rem. 9 van de 10 keer hoef ik hem op de snelweg niet eens in te drukken en dus doet de gene achter mij dat ook niet.Crazy D schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:41:
[...]
Het is overigens gelul dat je harder moet gaan rijden om de doorstroming te verbeteren. Er is een maximum aan auto's dat in een bepaalde tijd over een stuk weg kan, en met een beetje rekenen kom je daar zelf wel uit, ik zie vooral 90km als de ideale snelheid staan waarbij dus de doorstroming het beste zou moeten zijn. Alleen helaas houdt bijna niemand zich eraan, knallen lekker door met 140 tot het echt niet anders kan, remmen, et voila 1 km terug weer file. En dan komt dat natuurlijk door die klote 90km/u....
Ioniq 5 P45
Ja, uiteraard doen _wij_ dat wel, wij houden afstand en gas los laten is vrijwel altijd voldoende. Maar de rest van Nederland....Spiller schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:19:
Haha, er wordt veel nonsens gesproken over remmen. Wanneer er voor mij (overigens hou ik wel altijd afstand, niet meer dan nodig, maar genoeg) geremd wordt ga ik alleen met mn voet van het gaspedaal naar de rem. 9 van de 10 keer hoef ik hem op de snelweg niet eens in te drukken en dus doet de gene achter mij dat ook niet.
En dat is nou juist gelul, maar ik heb ff geen zin om de berekeningen erbij te zoeken, die discussie is al eerder gevoerd. Zijn diverse modellen voor, en het is _niet_ zo dat hoe sneller je rijdt hoe meer auto's er verwerkt kunnen worden (nou ja in normale verkeerssituatie, als je geautomatiseerd op 2 meter afstand van elkaar rijdt wordt het een ander verhaal). En uit mn hoofd meen ik dat rond de 90 de meest optimale snelheid is voor de beste doorstroming.Volgens mij snap je niet wat ik probeer te vertellen. Asfalt heeft in principe geen maximum aantal auto's wat het kan verwerken. Als iedereen 300km/u zou kunnen rijden, incl acceleratievermogen en remvermogen, zou de doorstroming een stuk beter gaan.
Ja omdat het dan meestal dusdanig druk is dat je dus geen 120 kunt rijden..Als je zou moeten gaan ritsen, en ik kom aanrijden met 120 op de linker baan, zou de rechterbaan niet hoeven remmen als ze daar óók 120 rijden. Het feit dat dit niet gedaan wordt is eigenlijk al een zeer lichte vorm van filevorming.
Ja ok maar als het niet druk is noem ik het ook geen ritsen, dan kom je juist in de situatie dat als je doorrijdt tot het einde, je onnodig links rijdt...deepbass909 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:26:
Ritsen werkt als het erg druk is, maar op het moment dat het verkeer redelijk doorrijdt en er voldoende ruimte is tussen auto's, zie ik niet de reden waarom ik tot het absolute einde door moet rijden om de capaciteit van 500m snelweg te benutten (waar misschien 10 auto's in passen...)
Exact expert nodig?
Heb je een (internet) adres ? Quanta kosten ?Femme schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:17:
[...]
Ik heb de speakers inmiddels ontvangen. Er wordt een uitvoerige installatiehandleiding bij geleverd en je kunt er een "panel removal kit" bij bestellen die moet helpen om de deurpanelen zonder schade te verwijderen. Het is wel veel werk om de speakers erin te krijgen en ik weet van mezelf dat ik dan dingen stuk ga maken of ga beschadigen, dus de installatie laat ik liever over aan een pro. Dat zal dan gebeuren samen met de remmen en de schokdempers (kon nog wel een aantal weken duren).
De speakers zijn overigens van Rainbow. Wellicht kun je die ook wel ergens anders bestellen. Het handige van Bavarian Soundwerks is dat ze een kit leveren waarvan je zeker weet dat de speakers passen en de stock look hebben. De kwaliteit zou ook goed moeten zijn.
Wimo - heb je hier wat meer informatie over ?Wimo. schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:24:
Femme, heb je de subwoofer upgrade van BSW ook genomen? Dat is juist hetgeen wat de stock sound mist .. ik zit er zelf ook naar te kijken.
Ik heb geen last meer van klevers (en ook echt niet, al rijd ik absurd langzaam).Crazy D schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:41:
/compleet offtopic
Begin steeds meer te merken hoe anderen op een BMW in hun binnenspiegel reageren (ook al is het dan maar een 1tje). Veel gaan maar ff opzij onder het motto 'BMW, dus die heeft haast'. En een paar hebben zoiets van, jij hebt haast, dus je blijft achter me rijden
leeg
Het geluid in de E39 van mn moeder (MK3) is echt zeer teleurstellend te noemen. Absoluut geen enkele vorm van lage tonen what so ever. Het is vergelijkbaar met het geluid wat uit de speakers van mn laptop komt, alleen kan het wat harder... Enige wat me tot nu toe echt tegen gevallen is van de auto.Wimo. schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:37:
Bavariansoundworks is een bedrijf wat zich vooral bezighoudt met het toevoegen/verbeteren van het standaard BMW geluid. Hun website is http://www.bavariansoundworks.com/ en vanaf daar kun je ook allerlei upgrades bestellen.
Ze zijn behoorlijk aan de prijs maar spul past dan ook 1 op 1 . Ik heb zelf geen versterker en daarom is het dus compleet nutteloos om andere speakers te bestellen. Als ik zelf een sub wil toevoegen moet ik sowieso een versterker toevoegen.
[ Voor 8% gewijzigd door Spiller op 06-04-2007 20:22 ]
Ioniq 5 P45
Vind je het leker rijden met die 17" dingen?SileX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:30:
...
Zomer sloffen eronder - het zijn 'maar' 17"... 235 voor en 255 achter
Ze hebben gelijk de auto lekker gewassen..
Morgen is het mooi weer, gelijk even foto's plaatsen en hier op zetten - ook een nieuwe voor de start post.
E9Femme schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:17:
....
BMW heeft in het verleden een aantal zeer karakteristieke auto's gemaakt, zoals de originele 6-serie en de E9 (o.a 3.0 CSL). De auto's die eind jaren '80 en begin jaren '90 van de band rolden vond ik nou niet echt heel erg bijzonder, afgezien dan van de tijdloze 8-serie en de aparte Z1. Een E34 bijvooreeld vind ik, met alle respect voor de liefhebbers van dit type, geen erg bijzondere auto (buiten de dikke M5 en de legendarische Alpina B10 Bi-turbo). De huidige 6-serie, 5-serie en Z4 zullen daarentegen over een jaar of 20 ook nog steeds gewaardeerd worden vanwege hun vooruitstrevende vormgeving.
.
[ Voor 37% gewijzigd door 2bmws op 06-04-2007 21:26 ]
[ Voor 96% gewijzigd door 2bmws op 06-04-2007 21:27 ]
Dat snap ik nou niet. Ik kom van een alfa romeo 156 af met hertz composet all around. Ik vind het standaard niet DSP pakket van mijn E39 fantastisch klinkenSpiller schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:19:
[...]
Het geluid in de E39 van mn moeder (MK3) is echt zeer teleurstellend te noemen. Absoluut geen enkele vorm van lage tonen what so ever. Het is vergelijkbaar met het geluid wat uit de speakers van mn laptop komt, alleen kan het wat harder... Enige wat me tot nu toe echt tegen gevallen is van de auto.
Geluid in mn E34 is daarentegen wel heel lekker. Weet niet of er standaard speakers in zitten of niet, want het is wel van betere kwaliteit dan mn vorige E34.
Ik rij ook op 17" en de rechtuit stabiliteit kan idd wel naar een hoger niveau af en toe.2bmws schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:18:
Dit zijn ook 17" velgen met 235, maar het rijdt bagger, ik wil ze vervangen voor 16" 225 dan zou het zoekerige rijgedrag opgelost moeten zijn.
Mijn Touring heeft het standaard (non-DSP) systeem. Het geluid is acceptabel maar het is zeker geen topsysteem.SileX schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:54:
[...]
Welk audio systeem zit er nu in de B10 ? ook een Mk4 ?
Heeft dat niet meer te maken met de breedte dan met de hoogte van de velg...Wekkel schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:16:
[...]
Ik rij ook op 17" en de rechtuit stabiliteit kan idd wel naar een hoger niveau af en toe.
Ioniq 5 P45
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq