Tnx, maar over dat voltage maak ik me niet zo druk zolang de temps onder de 65 graden blijven
20 idle met een kamertemp van 25 graden is niet mogelijk. Alleen als je het water gaat chillen kan het. Met een gewone rad kan het gewoon niet.
Jawel hoor, dat lukt wel. Ik heb ook (een tijd geleden) met een a64 onder kamertemps gezeten.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Nee dat lukt niet, dan is je sensor brak.
Vertel mij eens hoe je, zonder energie in een koelapparaat te stoppen, op zo'n temp kan komen?
Alles in deze ruimte waar het dus 25graden is is ook 25graden. Het water kan dus niet koeler worden dan 25graden. Dus kan het water ook niet meer warmte opnemen dan het zelf is.
Dus kan je zonder extra apparaat/energie niet onder je kamer temp komen en dus is je sensor brak of je liegt over je kamertemp
(ow en idle 20 lukt mij alleen als het vriest buiten met een 3500+)
Vertel mij eens hoe je, zonder energie in een koelapparaat te stoppen, op zo'n temp kan komen?
Alles in deze ruimte waar het dus 25graden is is ook 25graden. Het water kan dus niet koeler worden dan 25graden. Dus kan het water ook niet meer warmte opnemen dan het zelf is.
Dus kan je zonder extra apparaat/energie niet onder je kamer temp komen en dus is je sensor brak of je liegt over je kamertemp
(ow en idle 20 lukt mij alleen als het vriest buiten met een 3500+)
Hahaha, toch evengoed mooi voor te zien dat mensen hun water kouder krijgen dan hetgeen waar ze het mee koelen
Tja, het was wel met een peltier, got to admit that 
offtopic:
En als je goed leest ; er staat , onder kamertemp. Staat dus niet bij waar mn RAD op dat moment was :-)
En als je goed leest ; er staat , onder kamertemp. Staat dus niet bij waar mn RAD op dat moment was :-)
[ Voor 54% gewijzigd door sky- op 04-07-2007 19:44 ]
het klopt inderdaad niet. ik had die temperatuur s'ochtends gemeten toen de ramen hier de hele nacht open hadden gestaan. het was hier dus kouder dan 20 graden in de kamer en kan die cpu temperatuur van 20 graden dus wel. Toen ik het bericth schreef en ik op de termometer keek was het al warmer en zo ongeveer 25 graden in de kamer maar geen eerlijke verglijking meer. mijn fout... maar het ging meer om het apparaat dan om de temperaturen of niet

[ Voor 12% gewijzigd door yni op 04-07-2007 20:20 ]
Ik weet niet of die radiator wel genoeg koelt, is die trouwens van aluminium?
Heb je al eens een andere rad erin gehad en gekeken wat dat met je temps deed?
aan de zijkant zitten nog twee koperen radiatoren, er zitten 3 radiatoren in waarvan een idd van aluminium, dat was niet anders. het water zit er al een 3 maanden in nu en er is nog niks veranderd, dus het zal wel goed gaan. ik heb er wat geconcentreerde koelvloeistof bijgedaanSlitch schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:20:
Ik weet niet of die radiator wel genoeg koelt, is die trouwens van aluminium?
Even mijn duit in het zakje doen
M'n nieuw systeem:
-Intel Core 2 Duo E6600 @ stock
-Asus P5B Deluxe Wifi Ap
-2x 1Gb G.E.I.L. Ultra nog iets PC6400
-eVGA 8600GTS Superclocked
In 'n Coolermaster Stacker 832

Wat 'n beest

Het CPU block (Swiftech Apogee GTX)

Complete WC loop, beetje onduidelijk maar op m'n space staan meer high res pics
WC loop inhoud:
- Laing DDC 12V Pro (in 'n Watercool Silentstar DDC-Probox)
- Black Ice GT Extreme 360 radiator + 3 Noctua 800rpm fans
- (CPU) Swiftech Apogee GTX
- (GPU) EK EF-FC86 acetal, nVidia 8600 waterblock
- (NB) EK asus 1 acetal
- Swiftech Micro res
- Innovatek 10/8 PVC slang + allemaal rechte inschroefverbindingen en een aantal veer inschroefverbindingen
Temps heb ik nog niet..
M'n nieuw systeem:
-Intel Core 2 Duo E6600 @ stock
-Asus P5B Deluxe Wifi Ap
-2x 1Gb G.E.I.L. Ultra nog iets PC6400
-eVGA 8600GTS Superclocked
In 'n Coolermaster Stacker 832
Wat 'n beest
Het CPU block (Swiftech Apogee GTX)
Complete WC loop, beetje onduidelijk maar op m'n space staan meer high res pics
WC loop inhoud:
- Laing DDC 12V Pro (in 'n Watercool Silentstar DDC-Probox)
- Black Ice GT Extreme 360 radiator + 3 Noctua 800rpm fans
- (CPU) Swiftech Apogee GTX
- (GPU) EK EF-FC86 acetal, nVidia 8600 waterblock
- (NB) EK asus 1 acetal
- Swiftech Micro res
- Innovatek 10/8 PVC slang + allemaal rechte inschroefverbindingen en een aantal veer inschroefverbindingen
Temps heb ik nog niet..
[ Voor 3% gewijzigd door Pilske op 15-07-2007 17:19 ]
Anoniem: 134214
Wrom heb je je loop niet van bv res- pomp-rad-cpu-gpu-nb gedaan?
Denk als je dat zou doen dat het er wat minder druk uit zal zien
Wel erg mooi spul uiteraard
Denk als je dat zou doen dat het er wat minder druk uit zal zien
Wel erg mooi spul uiteraard
Ja dat wilde ik eerst ook, maar dat was bijna onhaalbaar omdat ik dan extreem korte slangen moest gaan gebruiken én ik geen veren meer had
en dan zou het 'n beetje lastig worden..
Sowieso gaat het er binnenkort weer "uit" want er komt nog 'n southbridge blokje bij, verdomme .. het opbouwen van die hele PC duurde al zo lang
maar goed dan kan ik ook meteen CPU - > GPU maken
Sowieso gaat het er binnenkort weer "uit" want er komt nog 'n southbridge blokje bij, verdomme .. het opbouwen van die hele PC duurde al zo lang
Nette setup !
Zonde van die veren, breekt het geheel wel een beetje. Maarja, als het 'moet' dan 'moet' 't maar
.
Zonde van die veren, breekt het geheel wel een beetje. Maarja, als het 'moet' dan 'moet' 't maar
Ik vind die veren ook een beetje afbreuk doen
Zijn zulke mooie blokjes en dan heb je van die dingen ervoor langs lopen. Maar idd. als het niet anders kan
Ziet er verder goed uit! Mooie kast ook. Nu nog temps!
Je geheugen draait single channel....
Enerzijds wel leuk alles waterkoelen, anderzijds, een Thermalright HR05 koelt chipsets ook eazy peazy passief en de temps van de rest blijft net iets lager ^^
Vind de totale upgrade over je vorige pc maar marginaal? of behoud je die andere?
Waterkoeling in die andere is ook erg mooi
Enerzijds wel leuk alles waterkoelen, anderzijds, een Thermalright HR05 koelt chipsets ook eazy peazy passief en de temps van de rest blijft net iets lager ^^
Vind de totale upgrade over je vorige pc maar marginaal? of behoud je die andere?
Waterkoeling in die andere is ook erg mooi
[ Voor 79% gewijzigd door Vandread op 16-07-2007 10:28 ]
weet je zeker dat ik op die manier single channel draai
dan heb ik waarschijnlijk brak geheugen, want op deze manier werkt de computer tenminste langer dan 2 minuten zonder te hangen (eigenlijk werkt die op deze manier gewoon goed....)
Als ik in slot 1 en 3 'n reepje zet dan hangt m'n PC echt om de minuut wel ff vast
echt super irritant. Maar ik ga het nu weer even nakijken op de PC zelf, heb even gegoogled en 'n heleboel mensen spreken elkaar tegen
Kan ik ook meteen even wat temperatuurtjes checken ..
temps (3 minuten na opstarten) .. volgens mij klopt hier geen hol van:
CPU 22
CPU kern 1 29
CPU kern 2 30
GPU 35
MB 35
HDD 36
Best mooie temperatuurtjes dus, zal nog wel 'n keertje gaan stresstesten, ook maar even CPU-Z erbij gepakt en ik draai idd single channel, ik ga nou even de reepjes omzetten en kijken of die dan weer zo erg blijf hangen heel de tijd, zo ja dan is dat eigenlijk best kut want ik heb net alle verpakkingen weggestuurd met de vuilnis
*fixed*
bedankt voor t commentaar op m'n systeem, misschien zijn die veren wel inderdaad 'n beetje zonde. Maar aan de andere kant vind ik ze wel heel mooi
& je ziet niet eens iets door m'n sidepanel heen.
De temperature zijn by the way zo laag omdat ik dus in m'n side panel 4 Scythe S-Flex ventilatoren heb zitten die nog 'n beetje luchtkoeling erbij geven. Daar wil ik eigenlijk na verloop van tijd 'n fancontroller voor maken/kopen (maken spreekt me meer aan omdat ik gewoon 4 aan uit schakelaars wil)

Als ik in slot 1 en 3 'n reepje zet dan hangt m'n PC echt om de minuut wel ff vast
Kan ik ook meteen even wat temperatuurtjes checken ..
temps (3 minuten na opstarten) .. volgens mij klopt hier geen hol van:
CPU 22

CPU kern 1 29
CPU kern 2 30
GPU 35
MB 35
HDD 36
Best mooie temperatuurtjes dus, zal nog wel 'n keertje gaan stresstesten, ook maar even CPU-Z erbij gepakt en ik draai idd single channel, ik ga nou even de reepjes omzetten en kijken of die dan weer zo erg blijf hangen heel de tijd, zo ja dan is dat eigenlijk best kut want ik heb net alle verpakkingen weggestuurd met de vuilnis
bedankt voor t commentaar op m'n systeem, misschien zijn die veren wel inderdaad 'n beetje zonde. Maar aan de andere kant vind ik ze wel heel mooi

De temperature zijn by the way zo laag omdat ik dus in m'n side panel 4 Scythe S-Flex ventilatoren heb zitten die nog 'n beetje luchtkoeling erbij geven. Daar wil ik eigenlijk na verloop van tijd 'n fancontroller voor maken/kopen (maken spreekt me meer aan omdat ik gewoon 4 aan uit schakelaars wil)
[ Voor 51% gewijzigd door Pilske op 16-07-2007 13:04 ]
ik denk, laat ik ook maar eens mijn systeempje posten. Eens iets anders dan al die überkoele übercoole machines met veel fans, fancontrollers, lichtjes lampjes en ander gespuis. In mijn kast gaat het gewoon om de hoogste prestaties met zo min mogelijk fans. Het zijn er ook maar 5, één casefan aan de voorkant die mijn harde schijven koel houdt, ééntje van de waterkoeling (bigwater SE), ééntje voor de 8800GTX, ééntje voor de voeding (zalman 600 watt), én nog een casefannetje die op de northbridge gericht staat, omdat er in combo met een waterkoeling niet echt veel airflow van de cpu af komt.
Dé inhoud:
Asus P5N-E SLI
E6600 @ 3.2 ghz (overklok nog mee bezig)
2x 1gb Kingston PC6400 value ram
Asus 8800 GTX op stocksnelheid (op mijn 17" schermpje heeft dat ding nu nog geen overklok nodig)
X-FI fatality FPS met frontpannel
Leadtec Winfast 2000XP tv kaart
HD: 80 gb WD (ide), 200 gb WD (ide), 2x 250 gb maxtor sata RAID0, 160 gb maxtor (sata), 250 gb WD (extern)
Naamloze DVD speler
Liteon DVD brander
floppydrive FTW!
Zalman ZM600-HP
een of ander Q-tec fancontroller / 15in3 cardreader geval dat nu bovenop de kast ligt
Computerland C51 kast (of iets dergelijks... aluminium miditower...)
2x mooi casefannetje zonder led (dichte kast)
Bigwater SE waterkoelingsetje,
en wat mooie zalman heatsinkjes op de southbridge
Al met al een mooie lijst voor een stille kast zonder veel poespas, maar tiwripwraps FTW! Die dingen hebben vaak genoeg mijn leven gered
3d mark 2006 score ongeveer 10500, en superPI in 18 seconden nogwa. Ben er tevreden mee.
pics:

Gegroet, Maarten.
Dé inhoud:
Asus P5N-E SLI
E6600 @ 3.2 ghz (overklok nog mee bezig)
2x 1gb Kingston PC6400 value ram
Asus 8800 GTX op stocksnelheid (op mijn 17" schermpje heeft dat ding nu nog geen overklok nodig)
X-FI fatality FPS met frontpannel
Leadtec Winfast 2000XP tv kaart
HD: 80 gb WD (ide), 200 gb WD (ide), 2x 250 gb maxtor sata RAID0, 160 gb maxtor (sata), 250 gb WD (extern)
Naamloze DVD speler
Liteon DVD brander
floppydrive FTW!
Zalman ZM600-HP
een of ander Q-tec fancontroller / 15in3 cardreader geval dat nu bovenop de kast ligt
Computerland C51 kast (of iets dergelijks... aluminium miditower...)
2x mooi casefannetje zonder led (dichte kast)
Bigwater SE waterkoelingsetje,
en wat mooie zalman heatsinkjes op de southbridge
Al met al een mooie lijst voor een stille kast zonder veel poespas, maar tiwripwraps FTW! Die dingen hebben vaak genoeg mijn leven gered
3d mark 2006 score ongeveer 10500, en superPI in 18 seconden nogwa. Ben er tevreden mee.
pics:

Gegroet, Maarten.
@ pilske:
Waarom moest je extreem korte slangen gebruiken? Bestel je toch wat extra? Ik neem het altijd vrij ruim met slang omdat je dan nog ruimte hebt om eens een onderdeel los te halen zonder gelijk het water eruit moet halen.
Ik heb ook een Systeem upgrade gehad, met bijbehorende koelblok veranderingen.
Overzicht:

CPU NB Close-up

Single Rad in front en dual Rad in top.

Hardware:
E6600 @ 3,2 (8x400) 32°/47°
Gigabyte P35-DS3R 35°/41°
Corsair Dominator PC6400
X1900XTX 40°/50°
Corsair HX520W
Waterkoeling:
Cooler Master Aquatrident CPU blok
Innovatek NB blok
EK X1900 Fullcover blok
2x Liang DDC
2x Innovatek reservoir
Black Ice Extreme 240
Black Ice Extreme 120
Waarom moest je extreem korte slangen gebruiken? Bestel je toch wat extra? Ik neem het altijd vrij ruim met slang omdat je dan nog ruimte hebt om eens een onderdeel los te halen zonder gelijk het water eruit moet halen.
Ik heb ook een Systeem upgrade gehad, met bijbehorende koelblok veranderingen.
Overzicht:

CPU NB Close-up

Single Rad in front en dual Rad in top.

Hardware:
E6600 @ 3,2 (8x400) 32°/47°
Gigabyte P35-DS3R 35°/41°
Corsair Dominator PC6400
X1900XTX 40°/50°
Corsair HX520W
Waterkoeling:
Cooler Master Aquatrident CPU blok
Innovatek NB blok
EK X1900 Fullcover blok
2x Liang DDC
2x Innovatek reservoir
Black Ice Extreme 240
Black Ice Extreme 120
[ Voor 59% gewijzigd door Bulls op 16-07-2007 15:45 ]
omg, waarom is het grote water topic dicht.. Dat slaat echt als een tang op een varken!
Nu is het hele overzicht kwijt... Mooie SP weg, alle info die altijd goed te vinden was is nu weer verspreid over het subforum... heel erg stom imo!
Nu krijg je die vragen hier (wat nu al gebeurt). Er moet gewoon zo'n topic zijn waar alles in kan. Daar zitten dan ook alle mensen die er verstand van hebben. (ik zit nooit los in Cooling%overclocking algemeen... heb helemaal geen zin in lucht topics enz)
Nu is het hele overzicht kwijt... Mooie SP weg, alle info die altijd goed te vinden was is nu weer verspreid over het subforum... heel erg stom imo!
Nu krijg je die vragen hier (wat nu al gebeurt). Er moet gewoon zo'n topic zijn waar alles in kan. Daar zitten dan ook alle mensen die er verstand van hebben. (ik zit nooit los in Cooling%overclocking algemeen... heb helemaal geen zin in lucht topics enz)

Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn erg veel vragen over waterkoeling. Sommige simpel en kort en andere heel uitgebreid. Om nu voor elke vraag een topic te maken wordt denk ik een zooitje.ixl85 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:34:
omg, waarom is het grote water topic dicht.. Dat slaat echt als een tang op een varken!
Wat ik mooi vond aan het WC topic is dat die in mijn bookmarks stond op de laatste pagina en zo kon ik altijd ff kijken of er nog vragen waren. Allemaal losse topics vind ik niet handig.
Ik snap het nut voor losse topics wel voor het zoeken maar toch is 1 groot WC topic voor iedereen denk ik wel fijner. Als ik ff 1 vraagje zou hebben over WC stel ik dat liever in het WC topic dan dat ik er een nieuw topic voor maak.
@Bulls-NL:
De slangen zijn niet zo kort omdat ik niet genoeg slangen over had (ik heb nu nog 2 meter over vd 3 die ik had gekocht
). Ik dacht gewoon om m'n setup zo kort mogelijk te houden (I) en dat is mijns inziens best goed gelukt.
--- over het grote waterkoelingstopic: ---
eensch met ixl en pilatus.. ik zat normaal altijd 'n beetje in het grote waterkoelingstopic, ik kijk nooit in cooling en overclockin, het grote waterkoelingstopic stond gewoon tussen m'n bookmarks
nouja wie weet .. misschien komt het ooit nog trug als we de modjes lief aankijken
De slangen zijn niet zo kort omdat ik niet genoeg slangen over had (ik heb nu nog 2 meter over vd 3 die ik had gekocht
--- over het grote waterkoelingstopic: ---
eensch met ixl en pilatus.. ik zat normaal altijd 'n beetje in het grote waterkoelingstopic, ik kijk nooit in cooling en overclockin, het grote waterkoelingstopic stond gewoon tussen m'n bookmarks
nouja wie weet .. misschien komt het ooit nog trug als we de modjes lief aankijken
[ Voor 33% gewijzigd door Pilske op 16-07-2007 17:50 ]
Kwestie van lezen en niet meteen zaniken :
Quote :
"Maar vanwegen een beleidswijziging moet dit topic gesloten worden... Binnen nu en een half uur zullen er een aantal vervangende topics komen."
Het is beleid, wil je dat niet. Dan post je toch niet ?
Quote :
"Maar vanwegen een beleidswijziging moet dit topic gesloten worden... Binnen nu en een half uur zullen er een aantal vervangende topics komen."
Het is beleid, wil je dat niet. Dan post je toch niet ?
[ Voor 12% gewijzigd door sky- op 16-07-2007 17:52 ]
Ik ben het toch ook wel eens met bovenstaande heren. Het overzicht is gewoon weg nu
Natuurlijk kun je nog wel gewoon in alle losse topics posten en ik doe dit (nu) nog wel maar ik zie ixl85,PilatuS en nog wat andere heren met verstand ervan opeens al een stuk minder. Dat is toch jammer aangezien ook alle simpele vragen altijd goed en normaal werden behandelt.
Mijn voorstel is om met z'n allen een aavraag te doen of ze voor dit betreffende topic geen uitzondering willen maken.

Natuurlijk kun je nog wel gewoon in alle losse topics posten en ik doe dit (nu) nog wel maar ik zie ixl85,PilatuS en nog wat andere heren met verstand ervan opeens al een stuk minder. Dat is toch jammer aangezien ook alle simpele vragen altijd goed en normaal werden behandelt.
Mijn voorstel is om met z'n allen een aavraag te doen of ze voor dit betreffende topic geen uitzondering willen maken.
Tuurlijk niet, want dan zou het geen beleid meer zijn.
Damn , is dit nu echt zo moeilijk ?
En hier stoppen 'we' nu ook met praten, anders ga ik wat berichten laten verwijderen hier. (including my own postings)
Damn , is dit nu echt zo moeilijk ?
En hier stoppen 'we' nu ook met praten, anders ga ik wat berichten laten verwijderen hier. (including my own postings)
[ Voor 36% gewijzigd door sky- op 16-07-2007 18:26 ]
Als de gene die altijd antwoorden geven op de WC vragen een groot topic allemaal stukken fijner vinden moet er misschien maar een uitzondering gemaakt worden op het beleid. We kunnen er toch gewoon over praten wat iedereen wil (Is dit niet het juiste topic voor dat weet ik)
Zomaar zeggen het is beleid en daarmee uit is ook onzin.
Dit geld voor heel GoT, niet alleen voor dit hoor.PilatuS schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:30:
Lees jezelf dan eerst in voordat je zo'n argument op tafel gooit
Zullen we dit topic niet vervuilen met die discussie over het beleid, dat kan beter hier: TCA Feedback topic
/me Ik voel mij ook nog een beetje 'verloren', maar laten we het eerst nog even wat langer aanzien.
/me Ik voel mij ook nog een beetje 'verloren', maar laten we het eerst nog even wat langer aanzien.
/edit @ Roamor:
Ik post wel links naar mn posts in dat topic.
/edit 2
Zie hier:
ixl85 in "TCA Feedback topic"
Ik ga niet al die kleine discussies in de gaten houden.
Als ik zo even snel kijk zie ik:
[Waterkoeling] Nieuw budget 250€
En wat nou als iemand een budget van 310 euro heeft, dan is alles weer anders en heeft heel dat topic geen zin (of als ie blokken van D-tek wil ipv Alphacool)
[WC] Waterkoelingsetup samenstellen
Zelfde verhaal als hier boven.
[Discussie] Lucht vs waterkoeling
Een nutteloos topic, heen en weer geblaat en veel noob reacties er tussen die de boel mistig maken.
Vroeger las je de TS door en daar stond alles in. Kon je je conclusie zelf trekken en als je vragen had er over kon je ze stellen.
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes
Hoezo dit? Post je ervaring, komt er reactie: die beantwoord je en stelt zelf een vraag. Iemand anders beantwoord die weer met een argument waar jij het niet mee eens bent... Et voila een algemene discussie is geboren waar iedereen op reageert. 
@ k8skaaay:
Dus jij zegt: Zo is het, dus het is goed?
Dat het nieuwe regels zijn wil niet zeggen dat het een vooruitgang is. Lekker alle centrale users verspreiden zodat je geen samenhang meer hebt. Ik vond het altijd prettig (en gezellig) samen met alle WC users in 1 topic. Je kon altijd goede reacties verwachten en iedereen keek er naar.
Ik post wel links naar mn posts in dat topic.
/edit 2
Zie hier:
ixl85 in "TCA Feedback topic"
Mee eens! WC topic was mn home-topic. Ik ga niet voor het plezier en gemak van andere alle andere topics in de gaten houden. Ik help voor mn plezier maar ik vind het zo een stuk omslachtiger!TEAMIKKE schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:02:
Ik ga niet al die kleine discussies in de gaten houden.
Als ik zo even snel kijk zie ik:
[Waterkoeling] Nieuw budget 250€
En wat nou als iemand een budget van 310 euro heeft, dan is alles weer anders en heeft heel dat topic geen zin (of als ie blokken van D-tek wil ipv Alphacool)
[WC] Waterkoelingsetup samenstellen
Zelfde verhaal als hier boven.
[Discussie] Lucht vs waterkoeling
Een nutteloos topic, heen en weer geblaat en veel noob reacties er tussen die de boel mistig maken.
Vroeger las je de TS door en daar stond alles in. Kon je je conclusie zelf trekken en als je vragen had er over kon je ze stellen.
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

@ k8skaaay:
Dus jij zegt: Zo is het, dus het is goed?
Dat het nieuwe regels zijn wil niet zeggen dat het een vooruitgang is. Lekker alle centrale users verspreiden zodat je geen samenhang meer hebt. Ik vond het altijd prettig (en gezellig) samen met alle WC users in 1 topic. Je kon altijd goede reacties verwachten en iedereen keek er naar.
[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 16-07-2007 18:46 ]
Jep, kijk ; met de nieuwe regels moet maar geleefd worden. Niet zeveren en gewoon doorposten.
Het opsplitten van topics vind ik overzichtelijker. Nu al die vragen los in een topic is ook klote, soms zijn er bijna complete conversaties gaande. (Vooral de laatste tijd)
Het opsplitten van topics vind ik overzichtelijker. Nu al die vragen los in een topic is ook klote, soms zijn er bijna complete conversaties gaande. (Vooral de laatste tijd)
Je krijgt nu een opsomming van topics die om de haverklap geopend en gesloten worden, en waarschijnlijk niet eens meer als 5 pagina's haalt. Iedereen met beginnersvragen konden gewoon in het grote topic vragen stellen die dan ook wel meerdere malen beantwoord werden.
nu krijg je dat al die mensen een eigen topic gaan maken en dan weer gesloten worden wegens gebrek aan inzet/informatie of lees de FAQ.
nu krijg je dat al die mensen een eigen topic gaan maken en dan weer gesloten worden wegens gebrek aan inzet/informatie of lees de FAQ.
Als alle mensen hier nou even posten kunnen we duidelijk maken wat we willen en hoeven we dit topic verder niet te vervuilenRoamor schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:33:
Zullen we dit topic niet vervuilen met die discussie over het beleid, dat kan beter hier: TCA Feedback topic
Idd in het Feedback topic verder en niet hier
, maar ik geloof dat in het Feedback topic nu wel aardig is aangegeven hoe het een en ander zit
Overigens krijgt dit topic vanwegen die beleidswijziging ook gelijk een mooie hernoeming
Overigens krijgt dit topic vanwegen die beleidswijziging ook gelijk een mooie hernoeming
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Het is leuke overzicht topic geworden zodat men andere WC werken kan bekijken. Het vormt leuk brainstorm gebied voor je eigen WC project.
Wel moet ik zeggen dat er nog steeds foto noobs rondlopen die nog niet foto's kunnen resizen (of ze lezen over regels en waarschuwingen heen) wat ik jammer vind. De regels van max 4 foto's zijn lastig omdat men enthousiast graag alles wil laten zien vanuit elke hoek... oke oke....
Wat ik wel graag wil zien is de volgorde van WC systeem. Het ontbreekt bij sommige posts hoe water circuit loopt en kan je dan zien hoe het loopt, zonder al die slangendoolhof na te lopen op paar foto's
Velen zijn nieuwsgierig naar, mij zeker ook.
Ook is het goed idee om links dat in ixl85 in "[WC] Post je WC systeem topic" is gepost, ook even in startpost op te nemen om netheid te hoog houden: maw posten in juiste topics.
Blijf doorgaan met deze mooie topic, maar mensen, word niet foto noob! Programma op www.irfanview.com downloaden is gratis en daar kan je dan echt resizen... Wie zegt dat ie nog steeds niet kan na jaren computeren? Nou dan. Google is your friend voor gratis resize tools.
Echt resizen bedoelt men dat foto zelf echt 600 pixels breed is (maar betekent niet automatisch dat hoogte meer dan 600px zal worden, want dan krijg je toch nog grote foto's van) Thumbs van 200x200 px is nog beter met links naar grote pics. Zie ook blauwe waarschuwing blok boven bij edit tussen echt en niet echt resizen.
Er blijft alleen probleem voor leesluie mensen die startpost bericht gewoon overslaan...
Wel moet ik zeggen dat er nog steeds foto noobs rondlopen die nog niet foto's kunnen resizen (of ze lezen over regels en waarschuwingen heen) wat ik jammer vind. De regels van max 4 foto's zijn lastig omdat men enthousiast graag alles wil laten zien vanuit elke hoek... oke oke....
Wat ik wel graag wil zien is de volgorde van WC systeem. Het ontbreekt bij sommige posts hoe water circuit loopt en kan je dan zien hoe het loopt, zonder al die slangendoolhof na te lopen op paar foto's
Ook is het goed idee om links dat in ixl85 in "[WC] Post je WC systeem topic" is gepost, ook even in startpost op te nemen om netheid te hoog houden: maw posten in juiste topics.
Blijf doorgaan met deze mooie topic, maar mensen, word niet foto noob! Programma op www.irfanview.com downloaden is gratis en daar kan je dan echt resizen... Wie zegt dat ie nog steeds niet kan na jaren computeren? Nou dan. Google is your friend voor gratis resize tools.
Echt resizen bedoelt men dat foto zelf echt 600 pixels breed is (maar betekent niet automatisch dat hoogte meer dan 600px zal worden, want dan krijg je toch nog grote foto's van) Thumbs van 200x200 px is nog beter met links naar grote pics. Zie ook blauwe waarschuwing blok boven bij edit tussen echt en niet echt resizen.
Er blijft alleen probleem voor leesluie mensen die startpost bericht gewoon overslaan...
Vind je dat nu echt zo storend dat je meer van ieders systemen ziet? Bandbreedte is bijna goedkoper dan kellogg's Choco's dus tja, daarvoor hoeven het nou ook niet te doenMrDummy schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:31:
Het is leuke overzicht topic geworden zodat men andere WC werken kan bekijken. Het vormt leuk brainstorm gebied voor je eigen WC project.
Dat maakt niet uit, het water word er niet warmer of kouder dan. In principe is het belangrijkste dat het netjes isWat ik wel graag wil zien is de volgorde van WC systeem. Het ontbreekt bij sommige posts hoe water circuit loopt en kan je dan zien hoe het loopt, zonder al die slangendoolhof na te lopen op paar foto'sVelen zijn nieuwsgierig naar, mij zeker ook.
Het water is na het passeren van bijv je gpu maar 0.5 graden warmer ofzo.
Maar als je het echt wilt weten, bij mijn systeem:
Pomp --> Res --> CPU --> GPU --> Rad --> Pomp
Die voorbeelden waren niet positief bedoeld hoorOok is het goed idee om links dat in ixl85 in "[WC] Post je WC systeem topic" is gepost, ook even in startpost op te nemen om netheid te hoog houden: maw posten in juiste topics.
Wij zijn lui, nadat al dat mooie werk er op zit hebben we geen energie meer over om geweldige thumbs te makenBlijf doorgaan met deze mooie topic, maar mensen, word niet foto noob! Programma op www.irfanview.com downloaden is gratis en daar kan je dan echt resizen... Wie zegt dat ie nog steeds niet kan na jaren computeren? Nou dan. Google is your friend voor gratis resize tools.
uhhmm...Er blijft alleen probleem voor leesluie mensen die startpost bericht gewoon overslaan...
Ik heb mn waterkoeling ook veranderd ik zal morgen wel even een paar foto's plaatsen. Het ziet er in elk geval stukken netter uit als in mn vorige setup. Ik heb nu 1 loop ipv 2, ik moet nog wel wat ontluchten en misschien zet ik mn fans op "push" omdat ik denk dat de Noctuas het dan beter doen.
Als je het Pomp --> Rad --> CPU --> GPU --> Res --> Pomp van maakt kun je dan niet beter temps krijgen ook omwille van de warmte die de pomp dumpt in het water.
ja en water door de pomp in je res duwen heeft bij het vullen ook niet echt nut lijkt me, je pomp moet het water het liefst aanzuigen vanuit de res.
430xlkod schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:10:
[...]
Als je het Pomp --> Rad --> CPU --> GPU --> Res --> Pomp van maakt kun je dan niet beter temps krijgen ook omwille van de warmte die de pomp dumpt in het water.
Bulls-NL schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:26:
ja en water door de pomp in je res duwen heeft bij het vullen ook niet echt nut lijkt me, je pomp moet het water het liefst aanzuigen vanuit de res.

Uhmm... Nee en Nee.
Dit is best basis hoor.
Je pomp zuigt ook aan je res en duwt het ook, het is een gesloten systeem dus het maakt geen ene ruk uit.
Zo ook met je temps van je pomp. Het water warmt toch op, die pomp geeft de hitte sowieso af, het water is na de pomp echt niet 2 graden warmer hoor, daar stroomt het nm te snel voor.
Denk je nou echt dat als je res in het midden van je setup zit dat je pomp er dan geen water in "duwt". Zolang alle openingen contact blijven hebben met het water is er niks aan de hand.
Oke, weet ik dat ook weer. Kan nog wel erop ingaan maar doe het niet, verstandig blijven heixl85 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:11:
[...]
[...]
Uhmm... Nee en Nee.
Dit is best basis hoor.
Je pomp zuigt ook aan je res en duwt het ook, het is een gesloten systeem dus het maakt geen ene ruk uit.
Zo ook met je temps van je pomp. Het water warmt toch op, die pomp geeft de hitte sowieso af, het water is na de pomp echt niet 2 graden warmer hoor, daar stroomt het nm te snel voor.
Denk je nou echt dat als je res in het midden van je setup zit dat je pomp er dan geen water in "duwt". Zolang alle openingen contact blijven hebben met het water is er niks aan de hand.
Met een liang pompje heb je als er geen aanvoer van vloeistof is geen druk, dus als je de loop aan het vullen bent en de pomp voor het reservoir zit draait hij droog. Door terug vloeiing krijgt hij wel wat water maar dat werkt hij al snel weer het reservoir in. Als je zo je cirquit eerst door moet duwen voordat het water uiteindelijk de pomp weer berijkt heeft het al redelijk lang geduurd.
Als je het reservoir voor de pomp hebt, en er zit iets vloeistof in de pomp dan jaagt hij het water zo snel rond zodat je bijna telaat bent om het vloeistof bij te vullen voordat hij weer lucht hapt.
Zodra je hele cirquit gevult en aaneengesloten is, dan maakt het inderdaad niets uit waar de pomp zit ten opzichte van de rest.
Als je het reservoir voor de pomp hebt, en er zit iets vloeistof in de pomp dan jaagt hij het water zo snel rond zodat je bijna telaat bent om het vloeistof bij te vullen voordat hij weer lucht hapt.
Zodra je hele cirquit gevult en aaneengesloten is, dan maakt het inderdaad niets uit waar de pomp zit ten opzichte van de rest.
Dan zat ik toch goed !Bulls-NL schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:26:
De pomp moet het water uit je res zuigen.
Dat snap ik zover, maar ik doelde op als het rad voor de CPU stond, of na de CPU. Voor de CPU krijgt de CPU het 'koudste' water wat er is in de hele loop. Als je het rad NA de CPU plaatst niet.
Wacht ik maak het duidelijk.
Toen zei ik :
Als je ixl85 dus moet geloven, duwt hij het water door de res naar de CPU.430xlkod schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:10:
[...]
Dit is dus al zoiezo fout.
Als je mijn opstelling pakt, dan zuigt hij het water uit het res (puntje 1 wat goed is) en hij duwt het 'gezogen' water door naar de radiator die vervolgens naar de CPU gaat. En dan weer van de CPU naar het res...
Dit klopt toch wat ik zeg ??
water wordt niet maarzo ineens kouder als het door de radiator heen is geweest. Je moet de slangen gewoon zo aansluiten wat het beste uitkomt, maar ik houd wel altijd res-pomp-rad-cpu aan.
Wordt wel 1 of 2 graden kouder, maar dat verschil is al een hele bak met warmte die ie dan kwijt is aan de luchtBulls-NL schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 04:07:
water wordt niet maarzo ineens kouder als het door de radiator heen is geweest. Je moet de slangen gewoon zo aansluiten wat het beste uitkomt, maar ik houd wel altijd res-pomp-rad-cpu aan.
Anoniem: 58485
Watercooling | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Het heeft even geduurd, maar ben nu toch wel zo'n beetje klaar ermee. Ik ben begonnen met een Maze Dangerden 3 block, 2x120MM radiator, en een single fan. Deze is later uitgebreid naar 2x Xsilence 120MM fans,

Erg stil, en veel airflow zoals het hoort
Ook heb ik gisteren iets gedaan met m'n Maze 3 block van dangerden, ik kwam erachter dat de afmetingen nagenoeg ideaal waren om op een stock x1950Pro geplakt te worden. Dat heb ik dus ook gedaan, met hier en daar wat kleine aanpassingen op m'n setup zelf:

Dit is dus het bovengrilletje waaronder de 2 fans + radiator hangen. Ze worden beide aangestuurd op 7 Volt, en met een simpel knopje om naar 12V. Op 5V willen de fans niet eens starten

Dit is even een ruwe plaatje van hoe het 'erbij ligt' in de kast zelf. Er is geen andere plek voor de pomp dan tussen de Rad & DVD speler, op een kussentje van Foam om trillen te voorkomen. Het is een Eheim 1046 pomp, die 5L de minuut doet.

Temps verschillen, maar zijn over het algemeen wel heel 'koel'. De videokaart komt na 3uur 3dmarken eruit met 52graden, en de CPU op 40 graden stressed. Het water voelt ook warm aan, maar niet echt 'heet'. Als ik mijn deuren openzet waarop het een stuk koeler wordt in m'n woonkamer, dan gaat de temp ook omlaag van m'n PC
Oc'en heb ik al een poging tot gedaan, m'n moederbord wil niet harder dan 280MHz aan FSB

Als je kijkt heb ik dezelfe opstellingBulls-NL schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 04:07:

Voor het te laten zien :
Is toch hetzelfde als jij zegt ???430xlkod schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:10:
[...]
Oja, dat klopt, dus dan had ik toch gelijk .
In ieder geval, zet ik de pomp na het res, en dan het rad VOOR de cpu. Van cpu gaat het dan weer naar het res. Enz... Enz...
Nee want het maakt bij zo'n setup niks uit omdat het een mooi rondje is.430xlkod schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:33:
Als je ixl85 dus moet geloven, duwt hij het water door de res naar de CPU.
Dit is dus al zoiezo fout.
Als je mijn opstelling pakt, dan zuigt hij het water uit het res (puntje 1 wat goed is) en hij duwt het 'gezogen' water door naar de radiator die vervolgens naar de CPU gaat. En dan weer van de CPU naar het res...
Dit klopt toch wat ik zeg ??
Hij is op 1 punt niet sterker dan op een andere, dan zou je een stroomversnelling krijgen en dat zou niet mogelijk zijn omdat je dan ophopingen krijgt.
Maargoed zie ook bulls weer:
Ik heb sowieso geen liang met een top maar een 1048 met extern res dus ik heb niks met een top te maken en ik zuig het water altijd zelf door de setup als ik hem vul. Dus het maakt voor mij niks uit.Bulls-NL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:42:
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 06:36:
[...]
Wordt wel 1 of 2 graden kouder, maar dat verschil is al een hele bak met warmte die ie dan kwijt is aan de lucht
Nee want ramius is de enige die dit beweert, alle andere users (waaronder ik) zeggen dat het geen verschil uit maakt of je rad eerst komt of niet, het water stroomt nm te snel om zoveel op te warmen. Maar dat staat ook in de TS van het water topic (niet hier).430xlkod schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:55:
Is toch hetzelfde als jij zegt ???
Oja, dat klopt, dus dan had ik toch gelijk .
Maargoed, bij mijn nieuwe setup ga ik jullie allemaal verrassen, dan ga ik nm 2 hardware tempsensors kopen, eentje in de IN en de andere in de OUT van mn rad, dan zullen we het magische verschil zien...
Maar dat is eigenlijk een discussie voor het andere topic
@ lism:
Wat is dat zwartespul om je slangen? en je mag je case van binnen wel eens opruimen
Anoniem: 58485
Die case had ik juist al netjes gemaakt
Probleem is is dat er een IDE kabel op het moederbord aangesloten moet worden ivm stroom voor het PCI-e slot. Dat zwarte, is een 8mm pur slang. Ik had in het waterkoelings-ervaringen topic al gepost dat ik dat zwarte in een stuk doorzichtige slang gestoken had, en samen gesmolten. Dat werkt best goed, maar dat was eigenlijk alleen ter tijdelijke fix om zo m'n resevoir achter m'n kast te krijgen.

Anoniem: 41187
Hier onder een paar foto's van me nieuwe casemod, heb sindskort er pas foto's gemaakt.
Deze mod heb ik aan het begin van het jaar gemaakt, met de bedoeling om een stille maar ook zo'n koel mogelijke pc te krijgen. Dit alles in een midi tower, dit is na mijn mening dan ook aardig gelukt.
Met deze onderdelen ben ik begonnen voor me waterkoeling set.

Dit is het totale plaatje, hoe het er nou uit ziet met me bureau erbij.

Binnenkort zal ik een verhaaltje maken wat ik precies allemaal heb gedaan, voor degene die vast al meer foto's willen zien klik klik hier
Deze mod heb ik aan het begin van het jaar gemaakt, met de bedoeling om een stille maar ook zo'n koel mogelijke pc te krijgen. Dit alles in een midi tower, dit is na mijn mening dan ook aardig gelukt.
Met deze onderdelen ben ik begonnen voor me waterkoeling set.

Dit is het totale plaatje, hoe het er nou uit ziet met me bureau erbij.

Binnenkort zal ik een verhaaltje maken wat ik precies allemaal heb gedaan, voor degene die vast al meer foto's willen zien klik klik hier
Ja idd vind ook zelf dat alles erg mooi bij elkaar past
.
Alleen wil ik meer opslag voor hds, ben nu al weer een plannetje aan het maken.
Wil namelijk geen externe harddisken hebben.
Alleen wil ik meer opslag voor hds, ben nu al weer een plannetje aan het maken.
Wil namelijk geen externe harddisken hebben.
Die kast ziet er erg technisch uit
leuk model, hoef je zelf niet veel aan te modden. Ik heb hem trouwens nog nooit eerder gezien. Maar die Radgrills maken een WC setup altijd wel compleet
Je hebt die voeding wel op een originele plaats gemod
.
Of is dit al zo bij deze kast ?
Of is dit al zo bij deze kast ?
Neej die heb ik daar zelf geplaatst, normaal zit de voeding zoals bij andere kasten bovenin.
Maar aangezien daar een radiator zit, kon ik geen andere kant op. Dus heb daar zelf een plaat voor gemaakt en daar geplaatst.
Heb nu die plaat nog met schroeven vast zitten, binnenkort ga ik hem vast lassen aan de kast.
Zit er nu aan te denken om de kast onder de voeding te verdiepen. Zodat er plaats is voor 4 hds, nu is er plaatst voor 3 hds , alleen de onderste ruimte gebruik ik nu om kabels in weg te werken.
Het is erg passen en meten in een midi tower
, maar wel leuk om te doen !!
Maar aangezien daar een radiator zit, kon ik geen andere kant op. Dus heb daar zelf een plaat voor gemaakt en daar geplaatst.
Heb nu die plaat nog met schroeven vast zitten, binnenkort ga ik hem vast lassen aan de kast.
Zit er nu aan te denken om de kast onder de voeding te verdiepen. Zodat er plaats is voor 4 hds, nu is er plaatst voor 3 hds , alleen de onderste ruimte gebruik ik nu om kabels in weg te werken.
Het is erg passen en meten in een midi tower
idd knap werk een 360 rad in een midi. Ziet er allemaal netjes uit.
Kan je voeding nu nog wel voldoende frisse lucht vanonder aantrekken? Mischien een idee om een gat/blowhole bovenin dat harddiskrekje te maken. Trekt i ook nog eens warmte weg van de hd's.
Kan je voeding nu nog wel voldoende frisse lucht vanonder aantrekken? Mischien een idee om een gat/blowhole bovenin dat harddiskrekje te maken. Trekt i ook nog eens warmte weg van de hd's.
En dat hd rackje, zat dat al bij je kast of heb je dat los gekocht/gemod? Ik loop nl. al maanden met het idee om waterkoeling in m'n Antec Sonata II (ook midi) te bouwen en bij mij was het idee ook al opgekomen om m'n voeding te verplaatsen. De plaats die jouw voeding heeft zou bij mij ook een goede optie zijn, zeker met een dergelijk hd rackje.
Klopt dat ga ik nu ook doen bij me volgende plan, de hds worden wel van frisse lucht voorzien. Voor me hds draait nu een fan op lage toeren.coolfris schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:15:
idd knap werk een 360 rad in een midi. Ziet er allemaal netjes uit.
Het is gewoon de originele hd rackje die er bij zat. Heb hem alleen lost gehaald van mij kast, en op de nieuwe plaat bevestigd.XXlerator schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:42:
En dat hd rackje, zat dat al bij je kast of heb je dat los gekocht/gemod? Ik loop nl. al maanden met het idee om waterkoeling in m'n Antec Sonata II (ook midi) te bouwen en bij mij was het idee ook al opgekomen om m'n voeding te verplaatsen. De plaats die jouw voeding heeft zou bij mij ook een goede optie zijn, zeker met een dergelijk hd rackje.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 41187 op 02-08-2007 15:27 ]
Effe een voorproefje van mn nieuwe systeem :

Specs hardware:
Mobo: Asus Blitz Formula SE
Cpu: Intel E6750
Ram: OCZ Platinum XTC 4gb PC6400
Vga's: Powercolor X1950XT's 512mb (670/820)
Specs koeling:
Cpu: D-tek Fusion
Vga: Ek-x1900
Mobo: Stock
Pomp: Laing D5-vario
Rad: Thermochill PA120.2 + shroud
3dmark06: 10.800 +/-

Specs hardware:
Mobo: Asus Blitz Formula SE
Cpu: Intel E6750
Ram: OCZ Platinum XTC 4gb PC6400
Vga's: Powercolor X1950XT's 512mb (670/820)
Specs koeling:
Cpu: D-tek Fusion
Vga: Ek-x1900
Mobo: Stock
Pomp: Laing D5-vario
Rad: Thermochill PA120.2 + shroud
3dmark06: 10.800 +/-
[ Voor 100% gewijzigd door PassieWassie op 08-10-2007 18:28 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Anoniem: 233678
Mijn wc:
Blok: D-tek Fuzion
Rad: Thermochill pa120.3
pomp: Laing ddc Ultra met Alphacool top
Res: Coolplex 25
En 1/2ID Tygon
Foto's:

commentaar is altijd welkom
En 1/2ID Tygon
Foto's:

Mooi en goed spul
Ik vind radiatoren extern nooit zo mooi maar dat ben ik natuurlijk. Mooi heldere slangen
Anoniem: 185122
Wou, die 1/2" slangen zijn in opkomst! Ga over een tijdje ook maar voor een upgrade
.
Hier komt misschien een tip:
Als je geen schroud op je thermochill radiator hebt dan kun je je ventilatoren beter de lucht erin laten blazen dan eruit laten blazen.
Correct me if i'm wrong maar dat schijnt net weer wat te schelen.
Ik zie verder niet of je een schroud hebt of hoe je ventilatoren staan dus dit advies is onder voorbehoud.
Mooie setup!! Wat voor koelvloeistof heb je erin (zo te zien gewoon destileerd water?)
En passen die 1/2 slangen wel fatsoenlijk om die coolplex, zitten ze niet te dicht op elkaar?
nvm
[ Voor 95% gewijzigd door MexxT op 08-10-2007 21:52 ]
Audi S3
???????????!!!!!!!!!!!!!
als je WC topic ZO nauw neemt misschien wel
hey zet je foto er terug op twas grappig
ik wist niet dat een wc iets te maken had met waterkoeling

als je WC topic ZO nauw neemt misschien wel
hey zet je foto er terug op twas grappig

[ Voor 39% gewijzigd door pm1 op 08-10-2007 22:00 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
@ PassieWassie,
Ziet er heel vet uit man!
Maar zo ik mogen weten welke maat de slangpilaren van het stock wc blokje op je mobo hebben? Dit zal toch geen 1/2 inch zijn, wat je volgensmij gebruikt?
Ziet er heel vet uit man!
Maar zo ik mogen weten welke maat de slangpilaren van het stock wc blokje op je mobo hebben? Dit zal toch geen 1/2 inch zijn, wat je volgensmij gebruikt?
'Mac Pro' & Blackbook 1st generation
Thnx ! De slangpilaren op het moederbord zijn standaard 10mm, maar bij het bord worden alle gangbare converters geleverd, dus elke set is er op aan te sluitenFollie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:11:
@ PassieWassie,
Ziet er heel vet uit man!![]()

[ Voor 8% gewijzigd door PassieWassie op 09-10-2007 16:15 ]
Hoe moet ik dat dan precies zien, want ik zie op de plaatjes van de onderstaande link dat er geen schroef verbindingen zijn waardoor je er zo een aandere fitting in kunt draaien.
http://www.bjorn3d.com/forum/showthread.php?t=14718
Veder is het natuurlijk een hele mooie manier om je chips op je mobo te koelen, want het scheelt je toch wel weer een noth- south- en mosfetblokje als je dat uberhaupt nodig vind.
Goed gevonden!
laaste off-topic vraag
Veder is het natuurlijk een hele mooie manier om je chips op je mobo te koelen, want het scheelt je toch wel weer een noth- south- en mosfetblokje als je dat uberhaupt nodig vind.
Goed gevonden!
laaste off-topic vraag
We zijn er om elkaar te helpen! Hier een foto van de waterkoeling-accersoires :Follie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:44:
Hoe moet ik dat dan precies zien, want ik zie op de plaatjes van de onderstaande link dat er geen schroef verbindingen zijn waardoor je er zo een aandere fitting in kunt draaien.
laaste off-topic vraag

Volgens mij moet hiermee alles wel gaan passen
Okee, nu is het me duidelijk, hartstikke bedankt man 
Als er ook zo'n soort bordje voor de nieuwe AMD komt ga ik die zeker overwegen!
Als er ook zo'n soort bordje voor de nieuwe AMD komt ga ik die zeker overwegen!
Welke buitenmaat heb je van je slang dan? En waar heb je deze gekocht? Ik vind het namelijk wel een mooie slang qua dikte. Ik ga zelf, wanneer ik mijn rijbewijs heb gehaald, waarschijnlijk ook weer waterkoelen en vind deze slang wel geschikt qua diameter. Anders ga ik waarschijnlijk voor de 1/2" ID.PassieWassie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:46:
[...]
Thnx ! De slangpilaren op het moederbord zijn standaard 10mm, maar bij het bord worden alle gangbare converters geleverd, dus elke set is er op aan te sluitenIk gebruik Tygon slang met een binnendiameter van 10mm, wat dus precies allemaal past
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Anoniem: 103524
U zet een 1A loffer neer, heb alles gesepareerd maar ow wat ging dat goed zeg op het dak..

Wat voor een aansluitingen gebruik je op je blokken? Ik zie dat voor "zeer" grote slangmaten er maar weinig aansluitingen verkrijgbaar zijn, al helemaal in Nederlandse shops, op Aquatuning.de zie ik ze wel maar die zijn anders dan normale.Anoniem: 233678 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:10:
Mijn wc:
En 1/2ID Tygon
Foto's:
Anoniem: 88089
Dan nog even een kort vraagje vanaf mijn kant. Hoe heb je je Thermochill gemonteerd? Welke schroeven (M3?) heb je gebruikt? Misschien een fotootje ter verduidelijking? Alvast bedankt en kudo's voor de kast/WCAnoniem: 233678 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:10:
Mijn wc:
En 1/2ID Tygon
Heb zelfde rad en het zijn engelse maten... Heel onhandig dus.Anoniem: 88089 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:18:
[...]
Dan nog even een kort vraagje vanaf mijn kant. Hoe heb je je Thermochill gemonteerd? Welke schroeven (M3?) heb je gebruikt? Misschien een fotootje ter verduidelijking? Alvast bedankt en kudo's voor de kast/WC
Daarom heb ik em zelf M4 getapt, zodat ik gewoon normale boutjes etc kan gebruiken
Hier een link als je een luie handenarbeider bent..Anoniem: 88089 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:18:
[...]
Dan nog even een kort vraagje vanaf mijn kant. Hoe heb je je Thermochill gemonteerd? Welke schroeven (M3?) heb je gebruikt? Misschien een fotootje ter verduidelijking? Alvast bedankt en kudo's voor de kast/WC
klik
Bij AT hebben ze al een tijdje schroef-/knelfittingen voor wat bijna 1/2" is.. Deze fittingen zijn perfect voor 7/16" Tygon & Masterkleer 15,9/11,1mm, en benaderen G1/4 gaten nog ietsie beter dan 1/2".The_Ownman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:08:
[...]
Ik zie dat voor "zeer" grote slangmaten er maar weinig aansluitingen verkrijgbaar zijn, al helemaal in Nederlandse shops, op Aquatuning.de zie ik ze wel maar die zijn anders dan normale.
Kepi_nl
Goede vraag. Durf het zo niet te zeggen, maar het is tygon slang met de binnenmaat 10mm (3/8"). De wanden zijn erg dik, dus ik durf de diameter niet goed te schatten, maar zal iets van 18 16mm zijn denk ik ?dlm schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:13:
[...]
Welke buitenmaat heb je van je slang dan? En waar heb je deze gekocht? Ik vind het namelijk wel een mooie slang qua dikte. Ik ga zelf, wanneer ik mijn rijbewijs heb gehaald, waarschijnlijk ook weer waterkoelen en vind deze slang wel geschikt qua diameter. Anders ga ik waarschijnlijk voor de 1/2" ID.
18 mm lijkt mij een beetje veel, want ik heb zel 1/2 ID en daar is de buitendiameter 19mm van, dus een mm of 15 schat ik.
Effe gemeten.. 16mm precies
Die zijn voor nexxos!!!Anoniem: 103524 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:08:
[...]
Hier een link als je een luie handenarbeider bent..
klik
Thermochill heeft andere maten...
Dan ga je toch naar een vliegerwinkel en haalt er 30cm buis, opmaat zagen en thermochill schroefmaatjes erbij betrekken...
Anoniem: 232690
Daar hebben we Productreviews voor, het forum is niet de plaats om dit soort dingen te posten.
[ Voor 115% gewijzigd door FeaR op 18-09-2010 16:06 ]
Anoniem: 248390
Hey,
Ik heb het gigabyte wc systeem en het werkt prima maar mijn vloeistof raakt op en ben de kleur(blauw) zat. Ik heb zitten kijken en Fluid xp+ lijkt me het beste maar ik heb geen flauw idee waar dit in NL te halen is.
Weet iemand misschien een adresje ofzo want dat spul is denk ik wel goed voor mijn wc thermaltake is namelijk niet echt top heb ik gehoord.
Thnx
Ik heb het gigabyte wc systeem en het werkt prima maar mijn vloeistof raakt op en ben de kleur(blauw) zat. Ik heb zitten kijken en Fluid xp+ lijkt me het beste maar ik heb geen flauw idee waar dit in NL te halen is.

Thnx
Ik vind dat het er zeker mooi uitziet en degelijk zal dat apparaat zeker zijn, maar ik verbaas me toch wel over jouw CPU temperaturen in idle toestand. Je geeft namelijk aan dat een van de 2 cores vaak koeler is dan kamer temperatuur, wat mij heel vreemd lijkt.Anoniem: 232690 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:00:
Zalman Reserator XT (Zwart) review door Vcore Xtreme
Blablabla......
In theorie met deze opstelling is dat niet te halen.
Ook is de CPU temperatuur lager dan de Core temperatuur wat mij ook een beetje vreemd in de oren klinkt, voor de rest een nette set en een mooi combo van kwaliteits producten.
Wat doe jij eigenlijk met die reserator? Ga je die nog aansluiten? Het lijkt me een beetje zonde om dat ding daar te laten wegroesten.
Ik zelf wil ook wel even wat posten van mijn WC setup. Er moet nog het een en ander aan veranderen, maar door tijdsgebrek is dat momenteel niet haalbaar.
Mijn setup:

Ik heb mijn waterblokken de klemmen zelf gemaakt, de rad pomp en slangen zijn gekocht.
Als pomp heb ik een gemodificeerd Hydor L20, deze zit achter de drivebay weggemod, de pomp is hiervoor aan 2 kanten bijgeschuurd met een schuurband machine
Als RAD gebruik ik een Black Ice Pro Xtreme 240, welke boven in de kast is gemod met een zelfgemaakte fan grill.
Overige hardware:
AMD Athlon X2 4000+ @ 2,88GHz
DFI Lanparty NF 590 SLi- M2R/G
2GB OCZ XTC Platinum rev 2 PC6400 @ 410MHz
XFX GeForce 7900GS@Quadro 1500 @ 550/750
2x Samsung Spinpoint T166 320GB RAID 0
1x Seagate Barracuda 7200.10 500GB
Ook maar weer 's een fotootje dan:

De PA120.3 zweeft op beugels horizontaal bovenop de kast, en de dubbele Danger Den Bayres zit in de bovenste 2 drivebays.

De PA120.3 zweeft op beugels horizontaal bovenop de kast, en de dubbele Danger Den Bayres zit in de bovenste 2 drivebays.
Kepi_nl
Damn, die dikke tubes zijn echt vet.
Ik baal nog steeds dat ik van die mini dingen heb
Ik baal nog steeds dat ik van die mini dingen heb
Zo, gisteren mijn nieuwe telefoon waarmee ik dus nu ook -eindelijk- foto's kan maken.
http://upl.dennisvuh.nl/pdir/200805221925_022.jpg
http://upl.dennisvuh.nl/pdir/200805221925_023.jpg
http://upl.dennisvuh.nl/pdir/200805221925_024.jpg
Setup :
DangerDen TDX S775 (Oude, eerste versie)
EK8800 Blok (G92)
DangerDen Dual HeaterCore
Laing DDC1 met een of andere top. (Alphacool dacht ik.)
Koelvloeistof is MCT5
Slangen zijn 1/2"
HW :
Intel Q6600
GigaByte DS3
4 x 500GB WD's
620W Coolermaster Modulaire voeding.
BFG 8800GTS 512MB
gSkill 2048MB, D9's.
Brander
http://upl.dennisvuh.nl/pdir/200805221925_022.jpg
http://upl.dennisvuh.nl/pdir/200805221925_023.jpg
http://upl.dennisvuh.nl/pdir/200805221925_024.jpg
Setup :
DangerDen TDX S775 (Oude, eerste versie)
EK8800 Blok (G92)
DangerDen Dual HeaterCore
Laing DDC1 met een of andere top. (Alphacool dacht ik.)
Koelvloeistof is MCT5
Slangen zijn 1/2"
HW :
Intel Q6600
GigaByte DS3
4 x 500GB WD's
620W Coolermaster Modulaire voeding.
BFG 8800GTS 512MB
gSkill 2048MB, D9's.
Brander
Erg tof gedaan, mooi geheel.Anoniem: 134214 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:52:
Mijn setup snel met mn telefoon gefotografeerd:
De hardware:
Antec P182B
P5B Deluxe
E6600
2x1Gb OCZ DDR2 800
8800GTS 320MB
Audigy2 ZS
Thermaltake toughpower 600watt
De koeling:
EK-wave acetal 775
EK fullcover voor 8800GTS
DCC Ultra
Swiftech Micro Res.
Thermochill PA120.3 met schroud.![]()
Als slang heb ik innovatek 10/8 clear PVC met innovatec tec protect vloeistof
Alstu:
[afbeelding]
[afbeelding]
Overal:
[afbeelding]
En wat andere pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het rad achterop:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Van bovenaf is dit te zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik twijfelde al jaren, dan is het te duur, en vaak leek het me ook te moeilijk om er een in elkaar te zetten. Maar ik heb vandaag eindelijk een watercooling set samengesteld en besteld bij Highflow.nl. Na veel reviews gelezen te hebben
Anyway, het mooie is dat ik dezelfde kast gebruik als jou. Dus ik gebruik jouw pics als inspiratie voor het riggen van mijn setup
De schroeven die je gebruikt voor et ophangen van de radiator, ik neem aan dat je die bij de bouwmarkt hebt gekocht, maar ik kan niet helemaal zien hoe je het bevestigd hebt aan je radiator. Zou je hier wat meer over kwijt willen ?
Morgen krijg ik mijn spul waarschijnlijk binnen. Dan kan is het lekker knutselen, hopelijk gaat alles ook in een keer goed.
Helaas geen pics bij de hand
Setup is P4 "C" Northwood 3.0 GHz
Asus P4P800 Deluxe
Corsair 1 GB 400 Mhz 2-2-2-5
XFX 7600 GT AGP
320 GB IDE en SATA
Black ICE Radiator GT Stealth 360 - black
Swiftech Apogee GT Universal
Swiftech MCW30 Northbridge universal
Temps load zijn wel lekker rond de 30 graden
Na de zomer ga ik overstappen op Quadcore, Nforce 7xx en 2X0 GTX, maar moet nog kijken hoe de koeling dit kan houden. Eventuel nieuwe Rad/Chipset koeler
Setup is P4 "C" Northwood 3.0 GHz
Asus P4P800 Deluxe
Corsair 1 GB 400 Mhz 2-2-2-5
XFX 7600 GT AGP
320 GB IDE en SATA
Black ICE Radiator GT Stealth 360 - black
Swiftech Apogee GT Universal
Swiftech MCW30 Northbridge universal
Temps load zijn wel lekker rond de 30 graden
Na de zomer ga ik overstappen op Quadcore, Nforce 7xx en 2X0 GTX, maar moet nog kijken hoe de koeling dit kan houden. Eventuel nieuwe Rad/Chipset koeler
[ Voor 19% gewijzigd door Darkasantion op 21-06-2008 23:25 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Dit is dan het uiteindelijke resultaat, ondertussen draai ik wel met de XSPC top, maar daar ga ik nu geen foto van nemen.
ook heb ik alle case fans naar binnen laten blazen, omdat ik al 2 fans op de radiator heb die naar buiten blazen.
hierdoor is mijn casetemp én watertemp gemiddeld 1 graad gezakt.
zoals gezegt en zoals je hieronder kan zien, draai ik voorlopig met maar 2 fans op mijn radiator, maar voorlopig trekt ie dat makkelijk. als ik er een 3de op aansluit zal ik ze minder hard kunnen laten draaien, en dan kan ik misschien iets verder klokken..
[/COLOR]

dan mijn temps.
Omgeving: 25°C
in de kast zelf: 27°C
het water: 30°C
[B]CPU: E6600 @ 3,2GHz
Idle: 30°C°C
Load: <40°C
Gpu: Sapphire Radeon 4850 (EK FC4850)
Idle: 35°C
Load: 40°C
ik heb wel nog een paar dingetjes die ik moet aanpassen
• 3de fan op radiator net boven CPU
(een 25MM fan past net niet, omdat de bouten van de cpukoeler in de weg steken)
weet iemand een 20MM fan met een degelijke CFM?
• Bovenaan: als ik door de gril kijk, wil ik alleen zwart zien. ofwel hang ik er stoffilters of spuit ik alles zwart.

• bovenop de radiator is er plaats voor 3 van deze Fans
door zijn afmetingen (100mm x 10mm) kan deze op mijn radiator liggen en komen ze evenhoog als de schroud.
en dan los ik een deel op van puntje 2
[ Voor 4% gewijzigd door MikeVM op 03-09-2008 00:32 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Specs:
Intel e8600
g skill f2 8500cld5d 2gb
ga-p35-s3
1950 xt
recom 600cf
Wat mij opvalt dat iedereen het zo netjes heeft. De truc is volgens mij een zo groot mogelijke kast
[ Voor 119% gewijzigd door wortelsky op 05-09-2008 19:10 ]
De schoonheidsprijs verdient het iig niet neewortelsky schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:02:
Wat mij opvalt dat iedereen het zo netjes heeft. De truc is volgens mij een zo groot mogelijke kast, maar laat ik dat nou niet hebben en toch alles er in of eraan wil hebben.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Het netjes krijgen kost behoorlijk wat tijd, een grote kast is wel zo handig maar niet perse nodig. Een modulaire voeding scheelt ook wel wat, maar die heb ik zelf niet.
Goed kijken welke kabels je niet nodig hebt of waar je ze weg kan werken scheelt een hoop qua hoe netjes je het kan krijgen. Of in mijn geval gebruik ik schuimrubber waar ik een hoop kabels achter kan stoppen.
Qua slangen kan je ook een hoop doen door ze korter of soms zelfs langer te maken. Als je de boel netjes wilt hebben zou ik zeggen; Kijk naar elk onderdeel hoe het netter kan en probeer alles zoveel mogelijk weg te werken. Je kan een hoop kabels ook met tie-wraps vast maken en uit het zicht trekken door die tie-wraps ergens boven in samen met de kabels vast te maken.
Verder toch een nette setup hoor
Goed kijken welke kabels je niet nodig hebt of waar je ze weg kan werken scheelt een hoop qua hoe netjes je het kan krijgen. Of in mijn geval gebruik ik schuimrubber waar ik een hoop kabels achter kan stoppen.
Qua slangen kan je ook een hoop doen door ze korter of soms zelfs langer te maken. Als je de boel netjes wilt hebben zou ik zeggen; Kijk naar elk onderdeel hoe het netter kan en probeer alles zoveel mogelijk weg te werken. Je kan een hoop kabels ook met tie-wraps vast maken en uit het zicht trekken door die tie-wraps ergens boven in samen met de kabels vast te maken.
Verder toch een nette setup hoor
Mijn systeem (nog niet OCed systeem):
Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 6000+ @ 3Ghz
GeiL Black Dragon 4GB Kit @ 800Mhz 4-4-4-12 T1
MSI NX8800GT-T2D512E-OC @ 660Mhz/950Mhz/1650Mhz (2x)
Waterkoeling set:
Laing D5-MCP655
Thermochill PA 120.2
D-Tek Fusion Universal V2
EK-F88 GT/GTS (2x)
En dit allemaal in een Thermaltake Mozard TX kast.
Foto's:

Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 6000+ @ 3Ghz
GeiL Black Dragon 4GB Kit @ 800Mhz 4-4-4-12 T1
MSI NX8800GT-T2D512E-OC @ 660Mhz/950Mhz/1650Mhz (2x)
Waterkoeling set:
Laing D5-MCP655
Thermochill PA 120.2
D-Tek Fusion Universal V2
EK-F88 GT/GTS (2x)
En dit allemaal in een Thermaltake Mozard TX kast.
Foto's:

Dit topic maar weer eens omhoog kicken 
WC specs:
Thermochill 120.3
D-Tek Fuzion (Apogee GTZ ligt klaar)
Laing Pro DDC-1T met Pro top (binnenkort wss XSPC top)
Tygon 11/8
Aquacomputer bayres
Coolplex Plexi 250
UV ledjes in de reservoirs
Rest vd specs:
Q9550 @ 3.6Ghz
Coolermaster Cosmos S
Asus X48 Rampage Formula
Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB
Asus HD4870
Antec 650W NeoPower Blue

WC specs:
Thermochill 120.3
D-Tek Fuzion (Apogee GTZ ligt klaar)
Laing Pro DDC-1T met Pro top (binnenkort wss XSPC top)
Tygon 11/8
Aquacomputer bayres
Coolplex Plexi 250
UV ledjes in de reservoirs
Rest vd specs:
Q9550 @ 3.6Ghz
Coolermaster Cosmos S
Asus X48 Rampage Formula
Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB
Asus HD4870
Antec 650W NeoPower Blue

[ Voor 3% gewijzigd door Sp33dFr34k op 22-10-2008 23:33 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Let op:
Let erop dat je de plaatjes ook echt verkleind naar een formaat wat hier op GoT mag. Evt. met een linkje naar een grotere versie.
Dit:
zijn geen echte thumbnails maar gewoon een manier om aan de browser te vertellen dat ze op een kleiner formaat gerenderd moeten worden!
Let erop dat je de plaatjes ook echt verkleind naar een formaat wat hier op GoT mag. Evt. met een linkje naar een grotere versie.
Dit: