Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede waterkoelingsetup die ook nog eens niet te duur wordt qua kosten. Het budget is rond de 150~200 euro, als ik in deze vakantie genoeg kan verdienen, om deze set naast een laptop te kopen(Denk dat ik toch2e handse markt opga, zie veel goeie aanbieding erop staan).
Eisen:
De setup zelf is bedoeld om lange tijd mee te gaan in termen van koelend vermogen terwijl de stilte bewaard wordt., waardoor ik voor een Triple Radiator kies, om zo CPU, Northbridge en GPU actief te kunnen koelen, terwijl de temperatuur laag blijft ongeacht hoe warm deze worden. Dit moment heb ik een P4 Northwood 3.2Ghz, een Intel 865Pe chipset, en een XFX 7600GT AGP die dan gekoeld worden, later wil ik dan echter voor quadcore en G80/R600 of opvolger gaan en deze ook nog kunnen koelen met de set.
Zelf gevonden/bedacht:
Zelf zat ik te denken aan een:
Alphacool Complete Set 360
http://shop.freezinghardw...x.asp?Pagina=00003&i=3422
Die bestaat uit:
* Alphacool NexXxoS 360mm Radiator
* Alphacool CPU Koeler NexXxoS XP light inclusief bevestigingsklemmen voor Socket 462, Socket 64 en Socket 775
* Alphacool SNB koperen koeler voor gpu (ATI, Nvidia)
* Alphacool SNB koperen koeler voor chipset (AMD en Intel)
* Pompbevestiging
* Alphacool Eheim Station II 600
* 3 kogelgelagerde 120mm ventilatoren (26dBA)
* Watertoevoeging: Tec-Protect-Plus 500mL
* Koelpasta
* Aansluitbenodigdheden (plug en slangen)
* Handleiding
Dit allemaal voor 209 euro.
Aanpassingen:
Ik ga echter doorzichtige PVC buizen/slangen kopen ivm flexibiliteit en doorzichtigheid, de fans door 3 andere stille fans die voorzien zijn van LEDS en meer lucht verplaatsen, en een ander GPU koelblok, omdat deze niet op de Geforce 7600 GT AGP past.
De kast:
De kast waarin het systeem komt ga ik zelf bouwen van MDF, echter qua formaat zal deze ~Bigtower format zijn, om mij ruimte te geven alles weg te werken en van elkaar te scheiden+ flinke veel lucht om te verplaatsen. Radiator komt dan bovenin, en de pomp op de plek waar normaal de HDD hangen om drophoogte te beperken, en vehoogde doorstroming ervan.(Uiteraard met T-stukje op diepste punt van de WC-set om af te tappen)
Wat zijn de eventuele op of aanmerkingen op deze setup? Wat kan ik beter kiezen in deze (prijs)klasse? Of is deze setup voldoende voor mijn doeleinde?
Alvast bedankt!
Eisen:
De setup zelf is bedoeld om lange tijd mee te gaan in termen van koelend vermogen terwijl de stilte bewaard wordt., waardoor ik voor een Triple Radiator kies, om zo CPU, Northbridge en GPU actief te kunnen koelen, terwijl de temperatuur laag blijft ongeacht hoe warm deze worden. Dit moment heb ik een P4 Northwood 3.2Ghz, een Intel 865Pe chipset, en een XFX 7600GT AGP die dan gekoeld worden, later wil ik dan echter voor quadcore en G80/R600 of opvolger gaan en deze ook nog kunnen koelen met de set.
Zelf gevonden/bedacht:
Zelf zat ik te denken aan een:
Alphacool Complete Set 360
http://shop.freezinghardw...x.asp?Pagina=00003&i=3422
Die bestaat uit:
* Alphacool NexXxoS 360mm Radiator
* Alphacool CPU Koeler NexXxoS XP light inclusief bevestigingsklemmen voor Socket 462, Socket 64 en Socket 775
* Alphacool SNB koperen koeler voor gpu (ATI, Nvidia)
* Alphacool SNB koperen koeler voor chipset (AMD en Intel)
* Pompbevestiging
* Alphacool Eheim Station II 600
* 3 kogelgelagerde 120mm ventilatoren (26dBA)
* Watertoevoeging: Tec-Protect-Plus 500mL
* Koelpasta
* Aansluitbenodigdheden (plug en slangen)
* Handleiding
Dit allemaal voor 209 euro.
Aanpassingen:
Ik ga echter doorzichtige PVC buizen/slangen kopen ivm flexibiliteit en doorzichtigheid, de fans door 3 andere stille fans die voorzien zijn van LEDS en meer lucht verplaatsen, en een ander GPU koelblok, omdat deze niet op de Geforce 7600 GT AGP past.
De kast:
De kast waarin het systeem komt ga ik zelf bouwen van MDF, echter qua formaat zal deze ~Bigtower format zijn, om mij ruimte te geven alles weg te werken en van elkaar te scheiden+ flinke veel lucht om te verplaatsen. Radiator komt dan bovenin, en de pomp op de plek waar normaal de HDD hangen om drophoogte te beperken, en vehoogde doorstroming ervan.(Uiteraard met T-stukje op diepste punt van de WC-set om af te tappen)
Wat zijn de eventuele op of aanmerkingen op deze setup? Wat kan ik beter kiezen in deze (prijs)klasse? Of is deze setup voldoende voor mijn doeleinde?
Alvast bedankt!
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!