Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.307 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

Wish

ingwell

@Relonky: Dank. mbt tot kadering, je had de persoon dus liever iets meer naar het midden gehad?

@Wilko: Ik denk dat het je in kleur zou tegenvallen. Het licht is daar erg fel en om de een of andere reden altijd stoffig, er zit dus helemaal niet zoveel kleur in. Als ik morgen tijd heb zal ik het origineel eens posten.

@Wijnands: ook dank

* Wish gaat weer tevreden het weekend in

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
@danmaarniet: een heel klein beetje maar. Hij staat nu net te dicht op het kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Wilko schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:48:
@smokalot: 1e foto: grappig onderwerp, uitvoering minder. De onderwerpen staan op ooghoogte en min of meer in het midden, dat maakt het saai. Ik had een paar stappen naar rechts gedaan. De scherptediepte had een stuk kleiner gemogen. De 2e foto is neem ik aan puur ter illustratie van waar ze naar aan het kijken zijn
dankjewel voor je advies! de DOF kan helaas niet kleiner (hij is op 200mm genomen, F5.6 is dan het maximum). De 2e foto was inderdaad alleen bedoeld om te laten zien wat er dan zo bijzonder was. Vond het zelf inderdaad ook jammer dat de auto rechts net iets te weinig in beeld was. Had ook nog wel meer fotos geschoten, ook meer naar rechts, maar die waren minder geslaagd. Blijft moeilijk om snel te reageren op een leuk foto-moment... Mn camera stond op ISO200, wat op 200mm een sluitertijd van 1/100s opleverde, net wat te weinig.
CRiSiS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37:
Allereerst dank voor Wilko voor alle commentaar!

Hier een nieuwe foto van mij (klikbaar voor 1200x800). Kleuren zijn bewerkt, het was een grijze dag.
Verder een tikkeltje USM toegepast.
[afbeelding]
ik vind het wel wat hebben dat je juist niet die meeuw links in beeld hebt, juist omdat het niet gebruikelijk is. Wat misschien wel nog wat toegevoegd had was ietsje uitzoomen, en net nog een paar golven scherp in beeld.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik zie af en toe 2 foto's in één post voorbij komen. Ik wil jullie enthousiasme geenzins naar beneden halen, maar het betreft hier een Solo testcase topic. Graag 1 foto per post dus.
Dank.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

smokalot schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:07:
[...]

ik vind het wel wat hebben dat je juist niet die meeuw links in beeld hebt, juist omdat het niet gebruikelijk is. Wat misschien wel nog wat toegevoegd had was ietsje uitzoomen, en net nog een paar golven scherp in beeld.
Thanks, ieder zijn smaak natuurlijk ;) Uitzoomen kon wel, maar had niet veel uitgemaakt vrees ik. Deze foto is gemaakt op 400mm de compressie is al enorm. Zelfs bij 350 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de kerstvakantie ben ik in Ramsau geweest.
En deze volgende foto vind ik de fijnste foto om naar te kijken.
Ik heb het contrast enigszins aangepast, ben ik hierin te ver doorgeslagen?
Het origineel kan ik ook uppen als hierom gevraagd wordt.
Een "sneeuwstorm" in Ramsau ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.protestboarder.nl/portfolio/fotografie/ramsau/sneeuwramsau03600.jpg

Edit: foto iets aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:46:
In de kerstvakantie ben ik in Ramsau geweest.
En deze volgende foto vind ik de fijnste foto om naar te kijken.
Ik heb het contrast enigszins aangepast, ben ik hierin te ver doorgeslagen?
Het origineel kan ik ook uppen als hierom gevraagd wordt.
Een "sneeuwstorm" in Ramsau ;)

[afbeelding]
(klikbaar)
Niet doorgeslagen, zou misschien nog wel meer kunnen, maar weet niet of het dan ook echt mooier word. Je witbalans staat alleen wel erg blauw, dus dat moet je nog wel ff fixen, en shop dan ook meteen die vlek aan de linkerkant weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

justawitte schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:49:
[...]

Niet doorgeslagen, zou misschien nog wel meer kunnen, maar weet niet of het dan ook echt mooier word. Je witbalans staat alleen wel erg blauw, dus dat moet je nog wel ff fixen, en shop dan ook meteen die vlek aan de linkerkant weg.
Net te laat, exact wat ik ook wilde schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)
Maar hoe zet ik de witbalans minder blauw :$
Is daar in photoshop ergens een optie voor?

En zal mijn Camera in zijn algemeen op een verkeerde witbalans staan dan?
Ik zal even verder shoppen. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
auto color?

je kunt ook je levels gebruiken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:57:
Bedankt :)
Maar hoe zet ik de witbalans minder blauw :$
Is daar in photoshop ergens een optie voor?

En zal mijn Camera in zijn algemeen op een verkeerde witbalans staan dan?
Ik zal even verder shoppen. Thx.
Sneeuw zal bij standaard exposure altijd wat blauw zijn. Door de reflecties houdt het je camera voor de gek. Je kunt het op meerdere manieren doen denk ik in photoshop (zoals zo veel zaken).

Maar b.v. middels color balance of een Hue Saturation adjustment layer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu iets aangepast in dezelfde post als dat de foto stond. Misschien nog steeds iets te blauw. Ik denk dat het nog wel wat witter mag, of niet?

Bedankt voor de comments in ieder geval :D

Edit: hij is nu wel een stukje witter.
Ongeveer het wit wat ik voor ogen had in Ramsau ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:06:
Ik heb hem nu iets aangepast in dezelfde post als dat de foto stond. Misschien nog steeds iets te blauw. Ik denk dat het nog wel wat witter mag, of niet?
Wat mij betreft wel ja! Je moet hem zo proberen aan te passen zoals jij vindt dat het er destijds uitzag, of wat jij uiteraard mooi vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Wilko en Relonky: mijn foto is dus een foto van een bus genomen door een rijdende bus, door de sluitertijd iets te verhogen. Maar als het niks is, dan geloof ik het zeker :) Bedankt voor jullie commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-08 10:48
2 plaatjes van de afgelopen dagen... Camera is een Canon Powershot A540.

Instellingen:

Sluiter 1/1250
Diafr. F8.0
Iso 200
foto hier

Sluiter 1/1600
Diafr. F8.0
Iso 200
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/7868/zon2kleincu8.jpg

Nou is mijn vraag eigenlijk: hoe krijg ik die lens flare/blur weg? Ik kan het wel wegwerken met fotosoep, maar het mooiste zou zijn als dit gewoon in te stellen is in de camera, of is lens flare onvermijdelijk als je tegen de zon in fotografeert?

EDIT: 1 foto per post, 1e foto gehyperlinked, de 2e foto is duidelijker. Volgende keer beter lezen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn13 op 26-01-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatjes van mijn gister, van mijn ik-verveel-me-dus-ik-fiets-ergens-heen-verveel-dag

Zijn leuke dingetjes geworden, al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwilmol/Foto's/IMG_2169.jpg

http://members.home.nl/janwilmol/Foto's/IMG_2178.jpg

http://members.home.nl/janwilmol/Foto's/IMG_2203.jpg

misschien nog tips voor de volgende keer?

Wat is er gebeurd met de solo testcasefoto? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 27-01-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb05.webshots.com/644/2629244850100356563S600x600Q85.jpg

tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:26:
Plaatjes van mijn gister, van mijn ik-verveel-me-dus-ik-fiets-ergens-heen-verveel-dag

Zijn leuke dingetjes geworden, al zeg ik het zelf.

[afbeelding]

[afbeelding]

[[url=http://members.home.nl/janwilmol/Foto's/IMG_2203.jpg]afbeelding[/url]]

misschien nog tips voor de volgende keer?
Eerste tip, 1 foto per post! ;)

1. Doet me eigenlijk niet veel. Kleuren zijn erg flets.
2. Wat is het onderwerp? Ik raak nogal duizelig ;)
3. Mooie wolken, maar de rest is erg onderbelicht.
Fijne foto! Mooie compositie, maar ik zou misschien iets meer van het beeld laten zien, ofwel zelf iets meer naar links gaan staan. Maar absoluut een fijne foto.

[ Voor 20% gewijzigd door J3roen op 27-01-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:39:
[...]

Eerste tip, 1 foto per post! ;)

1. Doet me eigenlijk niet veel. Kleuren zijn erg flets.
2. Wat is het onderwerp? Ik raak nogal duizelig ;)
3. Mooie wolken, maar de rest is erg onderbelicht.
die eerste tip houd ik er in, bij de 2e foto gaat het om de weerspiegeling van de boom in het water. De troep linksboven heb ik er express gehouden anders raak je helemaal verdwaald in de foto. Maar de boom die dus overeind staat is dus mn onderwerp en tegelijkertijd het spiegelbeeld van de boom die verder naar onderen gaat...
En van de 3e heb ik ontzettend veel foto's gemaakt met veel verschillende diafragma's en sluitertijden, alleen als ik de voorgrond er goed ophad, waren de stralen weer overbelicht, en andersom... Dit was het beste compromis wat ik kon maken. Maar het gaat om het contrast tussen de stralen, donkere wolken en blauwe lucht. (hoe zou jij allebei er goed op willen zetten dan?)
En de eerste foto vond ik gewoon leuk. In the middle of nowhere terwijl alles bevroren was een miniwatervalletje. Het effect met een wat langere sluitertijd is leuk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geschoten toen ik een winterse wandeling aan het maken was. Ik hoop dat het wat is :)

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/5474/wb11qk0.jpg

nog tips mbt de foto ;) dus niet over het kader :>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ martijn 13: Mooie plaat en de lens flare hoort erbij vind ik
@ Wilmo: leuk plekje, jammer dat die waterstroming niet wat spannender is
@ papapol: heel mooi, vooral ook de zon erbij op de achtergrond maakt de foto goed af!
@ Can10D: Mooie foto en een mooie omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog tips mbt de foto ;) dus niet over het... blablabla ;) :>
kader zou ik weglaten, dan lijkt het wat professioneler. over de foto; leuke mooie foto. Op dat moment had je ervoor kunnen kiezen dat er iets meer van de roos scherp zou zijn (lijkt me wat mooier). Wat je nu nog kunt veranderen is de compositie van het geheel (in beperkte mate); iets van de linkerkant afcroppen in dat geval, dan wordt de foto minder druk terwijl hij niets aan onderwerp hoeft in te boeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:23:
[...]

kader zou ik weglaten, dan lijkt het wat professioneler ( O+ ;) ). over de foto; leuke mooie foto. Op dat moment had je ervoor kunnen kiezen dat er iets meer van de roos scherp zou zijn (lijkt me wat mooier). Wat je nu nog kunt veranderen is de compositie van het geheel (in beperkte mate); iets van de linkerkant afcroppen in dan geval, dan wordt de foto minder druk terwijl hij niets aan onderwerp hoeft in te boeten.
Over de dof zat ik zelf ook een beetje te twijfelen, maar vond juistem de overloop wel mooi. compositie technisch begrijp ik niet echt waar je op doelt mbt drukte, deze lijkt mij juistem door de dof redelijk miniem, maar ik houd me aanbevolen voor wat meer uitleg over waar je nu op doelt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dat links in de foto de meeste afleidende dingen van je foto zit. Door er links nog iets vanaf te halen wordt je onderwerp nog iets meer geisoleerd en zo ietsje mooier. Of ik het eens ben met het commentaar weet ik niet, omdat ik bang ben dat het links dan wat krap wordt en rechts wat ruim, maar dat is dus wat hij bedoelde.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:06:
nog tips mbt de foto ;) dus niet over het kader :>
Net als voorgaande reacties, de bloem wat meer naar links toe, door links wat weg te knippen. Verder mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
@Protestboarder: in tegenstelling tot heel veel mensen vind ik blauwe sneeuw níet erg, omdat als je zelf op die hoogte staat ook vaak zat blauw lijkt te zien, en je dus eigenlijk heel goed vastlegt wat je zag :)
edit: Na opmerking hieronder: de tweede bewerking is inderdaad lekkerder, ik dacht dat het over het blauw in de bomen ging :) /

@Martijn13: Een wat hogere horizon zou de compositie wat sterker maken.

@Wilmo: Doet me niet veel, de foto is erg onrustig, een onderwerp is moeilijk te vinden.

@PapaPol: Lekkere compositie en kleuren, alleen vind ik de misfocus op het beeld nét niet aanwezig genoeg óf nét niet lekker gefocust ;)

@can10d: De foto is lekker, maar door je kader is dat inderdaad zó moeilijk te zien/ te beoordelen. En wat gezegd wordt, de bloem wat naar links verplaatsen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 27-01-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
RedXraD schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:00:
@Protestboarder: in tegenstelling tot heel veel mensen vind ik blauwe sneeuw níet erg, omdat als je zelf op die hoogte staat ook vaak zat blauw lijkt te zien, en je dus eigenlijk heel goed vastlegt wat je zag :)
Weet wel dat je nu naar de goede versie zit te kijken he. En niet de veel te blauwe variant. Die kan je nog terug vinden in mijn quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
En na die bak comment ook zelf maar weer een fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/65/370116500_86aa7d2a4a.jpg?v=0

Flatcoats zijn moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Laat ik dan ook maar wat plaatsen, ik vind 'm wel leuk maar net wat te grauw/kaal voor solo showcase. Ook al vind ik dat mooi, ik twijfel nog wat..

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/img/800/20070123-IMG_0882.jpg

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@RedXraD: lekker joh! Leuke weerspiegeling, hondje kijkt precies de goeie kant op, DoF prima in orde, scherpte prima in orde, helemaal niks op aan te merken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:38:
@RedXraD: lekker joh! Leuke weerspiegeling, hondje kijkt precies de goeie kant op, DoF prima in orde, scherpte prima in orde, helemaal niks op aan te merken eigenlijk.
Zekers, niks meer aan doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
wilko & pauluzzz: thx :) Ik heb nu geloof ik de 3 foto;s die op posterformaat aan de muur gaan komen wel bij elkaar :)

Graçi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:31:
Ook al vind ik dat mooi, ik twijfel nog wat..
[afbeelding]
Ik deel de twijfel met je. Opzich vind ik de foto mooi, maar er gebeurd zo weinig dat er niets mis mee is, en ik dus geen commentaar kan verzinnen ;)
(nomad85 schreef) ...maar dat is dus wat hij bedoelde.
Dat is idd wat ik bedoelde :). Bij nader inzien is het croppen van alleen dat zwarte driehoekje genoeg aan de linkerkant genoeg. (de volgende keer zal ik wat duidelijker zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Can10D, Mooie foto kan niets anders zeggen.
@RedXrad, bedankt voor je comment :) Ik vind de bewerking ook mooier bij mijn foto. En jouw foto vind ik erg leuk en erg netjes gedaan.
@Oxi, hele fijne wegkijk foto. Totaal niks op aan te merken. Deel ook de comment van "MIJ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vandaag voor het eerst een beetje serieus rondgelopen met mijn nieuwe 400D, had niet echt geweldige resultaten (mede doordat ik mijn accu niet had opgeladen. :P) maar hier één foto die ik toch wel wil showen.. :)

Afbeeldingslocatie: http://photo.endlessnl.com/galleries/270107/IMG_0207_small.jpg
klikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door endless op 27-01-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kleuren zijn niet slecht, maar een kale saaie boom zo centraal neerzeten wordt nooit wat als je het mij vraagt :P.....
Denk dat daar ook vooral je probleem ligt, je compositie is gewoon mega saai.
Contrast enzo is wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
nomad85 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:59:
kleuren zijn niet slecht, maar een kale saaie boom zo centraal neerzeten wordt nooit wat als je het mij vraagt :P.....
Denk dat daar ook vooral je probleem ligt, je compositie is gewoon mega saai.
Contrast enzo is wel fijn :)
Ik ben het met je eens dat de compositie saai is, maar het ging me meer om de kleuren, de scherpte en het contrast van de foto.
De composities komen later wel als ik de camera wat beter ken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

endless schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:37:
[...]

Ik ben het met je eens dat de compositie saai is, maar het ging me meer om de kleuren, de scherpte en het contrast van de foto.
De composities komen later wel als ik de camera wat beter ken.. :)
kleuren en contrast zijn zo slecht nog niet, maar afhankelijk van wat voor foto doe je ook een bewerking, dit is een beetje een niks foto dus dat is lastig.
Contrast en scherpte lijken toch goed?...lekker plaatjes gaan schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 19:08
een macro opname van een bloem.
lens: EF 70-300 IS USM + Raynox 150 opzetlens

diafragma :F22
Sluitertijd: 2 sec
ISO: 100
Lengte: 110 mm

flitser aan, bijlichten met 3-cell Maglite :P

Afbeeldingslocatie: http://i106.photobucket.com/albums/m248/Pbros/bloemcloseupTN.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door 107mb op 27-01-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Foto van mijn vriendin, vorige week zaterdag op Seurassaari, een eilandje vlak bij Helsinki (Fin).

Afbeeldingslocatie: http://www.mythrill.nl/wp-content/uploads/2007/01/imgp0441-web.jpg
klik hier voor de ongecropte versie

Pentax K100D
Lens: SMC Pentax-DA 18-55 F3.5-5.6 @ 55 mm
ISO: 200
Exposure 1/250 s @ f/8

Feedback gewaardeerd.
Ik denk zelf dat de sluitertijd nog iets te traag stond waardoor de witte balk wel erg uitgebeten is. Dit vond ik nog lastig om te zien op het schermpje van de camera. Toch eens goed gaan verdiepen in histogram lezen... (in dit geval was het vrij makkelijk te zien geweest)

ps. Dit is mijn eerste foto in een testcase topic so be gentle... :P

[ Voor 8% gewijzigd door MonkeySandwich op 28-01-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
RedXraD schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:09:
En na die bak comment ook zelf maar weer een fotootje:

[afbeelding]

Flatcoats zijn moeilijk :P
Mooie scherptediepte, compositie is ook prima met de fraaie subtiele reflectie in de onderste helft. Gave hond :)
Mythrill schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:06:
Foto van mijn vriendin, vorige week zaterdag op een eilandje vlak bij Helsinki (Fin).

[afbeelding]
klik hier voor de ongecropte versie
Leuke spontane foto; idd alleen jammer van de highlights op het gezicht.
Spelen met de belichtingscompensatie zou uitkomst kunnen brengen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 28-01-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Kwam deze foto's nog tegen, ben de originelen kwijtgeraakt, heb alleen deze geresizde nog @ 1024x768. Locatie is bij het Noord-AA in Zoetermeer.

http://www.xs4all.nl/~kuyp/Diversen/IMG_00062.JPG

-knip-

Heb ze wel beetje bewerkt in Fotoshop, maar verderrest zo gelaten.

Krijg begin van deze week mn Canon A710 binnen, dan ga ik wel ff nieuwe serie maken :9

Dit is ten eerste het solo testcasetopic, en daarnaast verwachten we foto's gewoon te kunnen zien in een topic en niet achter een linkje. Het lijkt me niet veel werk om de foto's verder te verkleinen, desnoods van de al verkleinde versies.

[ Voor 37% gewijzigd door Zoefff op 28-01-2007 15:26 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time...
Heb sinds een week een D50, veeel dingen leren en proberen dus :)

Afbeeldingslocatie: http://k47.pbase.com/o6/23/685023/1/73653503.Ty7xEPFa.Time.jpg

4 sec.
F/10
18-55 (terwijl de spiegel omhoog is ingezoomd)

[ Voor 21% gewijzigd door Zoefff op 28-01-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zojuist gemaakt tijdens een wandeling naar Rapperswil. De EXIF kan je zelf uitlezen, materiaal gebruikt: Canon EOS 350d + Canon EF 28mm f/2.8 + PoLa filter + Zonnekap

Als je voormalige foto's van mij zag (niet veel geplaatst) weet je dat ik vroeger vaak iets centraal had, dat probeer ik nu dus minder te doen... ben benieuwd naar opbouwend kritiek :) Rechts ongeveer in het midden, in de lucht lijken vlekjes, maar dat zijn luchtballonnen, waren er veel vandaag maar ik heb geen zoom-lens meer.

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5100/img7228smallca0.jpg
klik hier voor iets grotere versie

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Naar mijn mening wel erg veel lucht. Wat is precies je onderwerp? Als het de vogels zijn op de voorgrond, had je daar misschien wat meer op kunnen inzoomen.

[ Voor 3% gewijzigd door VantageR op 28-01-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb dezelfde mening en daarbij loopt je horizon iets af naar rechts. Kwam ik achter toen ik er een andere crop van wou maken. Deze is als panorma ook wel mooi denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/a146463/IMG_03641.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@PapaPol
Wat wou je bereiken met de manier waarop deze foto is neergezet? Zie extreem veel "ruis" en de kleuren vind ik ook te. De vignetting in de hoeken vind ik ook niet passen bij deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is een foto met heel veel ruis, de kleuren erg onnatuurlijk zijn er je hebt eigenlijk alleen de afbeelding gepost is. Waarom deze foto? Waarom zo bewerkt? Wat vind je er zelf van en wat zijn voor jezelf al verbeterpunten? Het is belangrijk om dat ook te laten zien :)

@Max v W: Wel een mooie foto. De grote hoeveelheid lucht maakt het erg wijds. Alleen zien die luchtballonnen er écht uit als vlekjes; ik zou ze dus wegshoppen :)
Verder (maar dat was ook al gezegd) zou ik hem even rechtzetten. De scheve horizon leidt wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Oxi ik vind het grauwe juist mooi, past goed bij de sfeer

Hier een fototje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.sythas.nl/fotos/GoT/bloem.jpg

Gemaakt met:
Pentax k100d en sigma 24-70 2.8
Met instellingen: 2.8 @ 1/6 en iso 200

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@ flighttom
Leuke foto, heb een week of twee geleden "exaxct" dezelfde foto gemaakt, heb alleen groene getallen en het was wat later :)

Heb gister wat met mijn nieuwe lens gespeeld en ik vond dit wel een aardige foto geworden:
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0755686/got/tn_Boom%2001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07040/600pix.jpg.xs.jpg

1tje van mij, bewerkt in photoshop en pictureproject (zit standaard bij de nikon d50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Sorry voor de wellicht botte reactie, maar _alsjeblieft_, dat kleur-in-zwartwit-effectje is inmiddels zo uitgewoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:04:
Sorry voor de wellicht botte reactie, maar _alsjeblieft_, dat kleur-in-zwartwit-effectje is inmiddels zo uitgewoond.
voor u mischien wel maar voor mij als beginnende "fotograaf :)" vind ik het toch wel leuk als ik dit zo kan bewerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
We zeggen hier gewoon "je" tegen elkaar hoor ;) Het is inderdaad leuk dat het kan, maar het past in dit geval totaal niet bij de plaat. Het onderwerp van de plaat is het gebouw, en de deuren zijn nog in kleur dus daar gaat je aandacht naar. Terwijl die deuren helemaal niet zo bijzonder zijn. Het 'klopt' dus gewoon niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:12:
We zeggen hier gewoon "je" tegen elkaar hoor ;) Het is inderdaad leuk dat het kan, maar het past in dit geval totaal niet bij de plaat. Het onderwerp van de plaat is het gebouw, en de deuren zijn nog in kleur dus daar gaat je aandacht naar. Terwijl die deuren helemaal niet zo bijzonder zijn. Het 'klopt' dus gewoon niet echt.
you have a point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Bijv. deze foto uit [Testcase] Californië maakt het een leuk plaatje, omdat de foto niet een heel duidelijk onderwerp heeft.

Jouw foto heeft -zoals Wilko al zei- als onderwerp het complete gebouw, en dan maak je het deurtje rood. Dat ziet er gewoon wat vreemd uit. Desalniettemin blijft het een leuk effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn bullmastiff,staat al bij huisdieren maar wil hem hier ook eens zetten , bij de huisdieren is mijn hesp wat te blokkerig van het bewerken, had de verkeerde geupload dit is de laatste goede...denk ik... wat vinden jullie ?
Afbeeldingslocatie: http://xs311.xs.to/xs311/07040/lou600pix.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Rotweer, toch erop uit met de camera. Deze vond ik leuk genoeg om 'm even in de groep te gooien.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/168/372337511_8e2fb92d89.jpg

Voor mij zegt dit zo duidelijk "januari in de polder".

Ben nu, dankzij wat ik hier lees, ook wat bewuster gaan opletten of dingen mooi staan als ze niet in het midden van het plaatje staan. En het is wel lastig om die gewoonte los te laten. Als ik er nu nog aan gedacht had om voor dit shot even terug te gaan naar iso400....

[ Voor 38% gewijzigd door Wijnands op 28-01-2007 22:15 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik kwam toevallig langs een brug in aanbouw bij De Meern. Had niet uitgebreid de tijd maar vond dit nog wel een aardige plaat. Gemaakt met een Pentax K10D met een Panagor 24mm op f/4, 1/10s, 100 ISO. Met meer groothoek had ik er denk ik meer uit kunnen halen maar die was niet voorhanden.

Afbeeldingslocatie: http://wolthers.net/IMGP0158a600.JPG
(klik voor fullsize foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:30:
dit is mijn bullmastiff,staat al bij huisdieren maar wil hem hier ook eens zetten , bij de huisdieren is mijn hesp wat te blokkerig van het bewerken, had de verkeerde geupload dit is de laatste goede...denk ik... wat vinden jullie ?
[afbeelding]
Ik vind het een hele aparte foto, en ondanks dat het met een onboard flitsertje is geschoten toch aardig gelukt. Wat dit geen showcase foto maakt is toch ook het flitsen waardoor de druppels kwijl direct licht reflecteren en de ogen groen geworden zijn. Met een externe flitser was dit wellicht beter geweest, maar dan moet je die maar net hebben. :)

Klopt het dat je goed aan de achtergrond hebt zitten prutsen om die egaal zwart te krijgen, want daar lijkt het namelijk op?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
@Ghosty_2600: Mooie plaat! Het contrast van de neus met de achtergrond is niet heel groot, maar de compleet zwarte achtergrond brengt je hond mooi naar voren! Of heb je het gewoon zo geshopd :)

@Wijnands: Je plaatsing is wel goed zo ja ;) Alleen is je foto nogal grauw (duh), en door de "kaalheid" is er niet veel spannends aan. Een geïsoleerde grasspriet alleen is nu niet bijster interessant, maar het minimalistische bevalt me wel :)

@mwolthers: Tja, het is een beetje een rommeltje. Probeer bijv. de uitgebeten lucht te verminderen (je foto is ook genomen met 1/10 sec!), en ook je onderwerp beter te kiezen. Nu heb je die stukjes touw en het stuk hout met groene letters welke uit de boot vallen bij al dat staal en roest. Probeer het interessanter te maken door een speciaal standpunt te kiezen, waardoor je (bijv) een mooi lijnenspel krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

silencedead schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:46:
@ flighttom
Leuke foto, heb een week of twee geleden "exaxct" dezelfde foto gemaakt, heb alleen groene getallen en het was wat later :)

Heb gister wat met mijn nieuwe lens gespeeld en ik vond dit wel een aardige foto geworden:
[afbeelding]
Kan er weinig van maken. Foto lijkt me te donker. Ook zou je even een tumb van max 600 px kunnen posten omdat de kleine te klein is en de grootte te groot voor de laptop. Ook de jpeg compressie is lelijk op dje foto.
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:30:
[afbeelding]
Ik vind de foto e hard ingeflitst. De achtergrond vind ik daardoor te donker geworden. Of was dat juist de bedoeling?
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:58:
[afbeelding]

1tje van mij, bewerkt in photoshop en pictureproject (zit standaard bij de nikon d50)
Ik ga hier met wilko mee. Je foto staat voor mijn gevoel iets scheef naar links en het is jammer dat het torentje bovenaan er niet helemaal opstaat.
Wijnands schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:10:
Rotweer, toch erop uit met de camera. Deze vond ik leuk genoeg om 'm even in de groep te gooien.

[afbeelding]

Voor mij zegt dit zo duidelijk "januari in de polder".

Ben nu, dankzij wat ik hier lees, ook wat bewuster gaan opletten of dingen mooi staan als ze niet in het midden van het plaatje staan. En het is wel lastig om die gewoonte los te laten. Als ik er nu nog aan gedacht had om voor dit shot even terug te gaan naar iso400....
Het is net wat je zegt jammer dat je een hoge ISO hebt gebruikt. Hierdoor bevat je foto aardig wat ruis. (Niet weg te werken met een proggie?) Voor de rest grappige foto.
mwolthers schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:09:
Ik kwam toevallig langs een brug in aanbouw bij De Meern. Had niet uitgebreid de tijd maar vond dit nog wel een aardige plaat. Gemaakt met een Pentax K10D met een Panagor 24mm op f/4, 1/10s, 100 ISO. Met meer groothoek had ik er denk ik meer uit kunnen halen maar die was niet voorhanden.

[afbeelding]
(klik voor fullsize foto)
Sorry hoor maar dit vind ik niets. Kan geen onderwerp vinden en vind de foto veel te druk overkomen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@Ghosty_2600: Mooie foto. Alleen jammer van de reflectie van de flitser, maar daar zit ik zelf ook telkens mee te stoeien.

@Wijnands: Hele mooie foto. Juist hier is het mooi dat het onderwerp niet in het midden staat.

@mwolthers: Ik denk dat ik je bedoeling met deze foto snap. Op de lucht na is hij mooi genomen, maar ik mis het onderwerp. Misschien als er iets zichtbaar was van waar de balken voor dienen dat het nog een lichtje zou laten branden. :)

Nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://images.devcorner-alain.nl/foto/alg/8_klein.jpg

Een foto van de fietsbrug hier in de buurt. Ik heb de foto bewerkt door te croppen en een flink ruisfilter. Hierdoor lijk het in mijn ogen meer een schilderijtje en dat vind ik wel mooi.

Mijn eigen gedachte voor de volgende keer:

Wat dichter naar de brug lopen en daar ook wat foto's schieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Alain op 29-01-2007 19:06 . Reden: Plaatje klikbaar gemaakt ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Deze vind ik leuk, had alleen 't bruggetje iets duidelijker willen zien. Niet zeker hoe dat te doen behalve op een trapje klimmen.

@mithras: Op zich heb je gelijk maar in deze foto voegt die grauwheid toch iets toe vind ik (in de 30 foto's die ik heb gedelete helemaal niks).

@Hurricane: Is me nog nooit gelukt om echt ruis weg te werken zonder dat details eraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@ Alain S
Heb je misschien een grotere versie. Je kunt nu zo moeilijk bekijken wat er nu precies staat.

@Wijnands
Hier even een aangepaste versie van mij. Hoe vind je hem zo?
Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/372337511_8e2fb92d89_filtered.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja... tikkie beter nog inderdaad, wat heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Heb gewoon de foto even door neat image gehaald. Kwestie van enkele seconden. Verder niet aan finetuning gedaan dus het kan waarschijnlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Weer wat geleerd. Gratis demo doet dit inderdaad prima. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@silencedead, mooi plaatje! Vooral ook de zon achter de wolken.
Even over die foto van mij, ik had het eerst zelf ook niet in de gaten, maar toen ik eens goed keek zag ik dat wanneer ik de sluiter opende, het nog 15:02 was, maar toen ik ingezoomd had was het al 15:03... toch grappig...niet eens bewust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eentje van vorige week, je ziet de sterren ook bewegen.
f5.6
20sec.
18mm

Afbeeldingslocatie: http://i5.pbase.com/g6/23/685023/2/73714017.LDI80Evt.jpg

P.s., hoe zet je je plaatje in het bericht, i.p.v. de link? ik vindt het vervelend dat de moderator het moet veranderen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:41:
Nog eentje van vorige week, je ziet de sterren ook bewegen.
f5.6
20sec.
18mm

[afbeelding]

P.s., hoe zet je je plaatje in het bericht, i.p.v. de link? ik vindt het vervelend dat de moderator het moet veranderen.
door de link van het plaatje tussen [img]en[/] te zetten (dus niet van de webpagina zoals je nu gedaan hebt)

als je te lui bent om te typen kun je zelfs op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/toolbar/image.gif plaatje klikken als je een bericht post (dus niet met quickreply)
vrij basic stuff hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ETM op 29-01-2007 16:17 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ETM schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:17:
[...]

door de link van het plaatje tussen [[url= en ]afbeelding[/url]] te zetten (dus niet van de webpagina zoals je nu gedaan hebt)

als je te lui bent om te typen kun je zelfs op het [afbeelding] plaatje klikken als je een bericht post (dus niet met quickreply)
vrij basic stuff hoor ;)
quickreply hebben alleen degenen die account hebben van tweakers toch?.....of mis ik wat :P

laat maar, ik mis wat...maar nu niet meer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 29-01-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh. ik snap het ff niet. wil iemand eens de [url][img] enz. van deze link typen, zodat ik het kan veranderen? http://www.pbase.com/tom_koggel/image/73714017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:06:
huh. ik snap het ff niet. wil iemand eens de [url][img] enz. van deze link typen, zodat ik het kan veranderen? http://www.pbase.com/tom_koggel/image/73714017
code:
1
[img]http://i5.pbase.com/g6/23/685023/2/73714017.LDI80Evt.jpg[/img]

Oh, en daarna even 'Check images' gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Zet dit in je post:
[url=http://domain.nl/link/naar/groot/plaatje.jpg]
[img]http://domain.nl/link/naar/thumbmnail.jpg[/img]
[/url]

Dit is _erg_ basic, het staat gewoon in Overzicht van UBB-codes ;) Uiteraard moet je wel de URI's goed zetten, en is de [url] tag niet nodig als je geen linkje wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt!
maar nu snap ik één ding niet, waar komt dat http://i5.pbase.com/g6/23/685023/2/73714017.LDI80Evt.jpg vandaan?. de link van dat plaatje is eigenlijk http://pbase.com/tom_koggel enz...

sorry dat ik dat allemaal hier vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
http://www.pbase.com/tom_koggel/image/73714017 is een HTML-pagina, dat is te zien aan de tekst en zo die erop staat. Als je nou met je rechtermuisknop op het plaatje klikt en dan kiest voor "Open in new window" zie je de link naar het daadwerkelijke plaatje. Nog makkelijker is om op je plaatje te klikken, te kiezen voor "copy picture location" (of iets in die richting..) en dan in je bericht te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:21:
Oke bedankt!
maar nu snap ik één ding niet, waar komt dat http://i5.pbase.com/g6/23/685023/2/73714017.LDI80Evt.jpg vandaan?. de link van dat plaatje is eigenlijk http://pbase.com/tom_koggel enz...

sorry dat ik dat allemaal hier vraag
Nee, dat is de link naar een html pagina waar het plaatje weer op staat. Het werkelijke plaatje kun je achterhalen door met je rechter muisknop op die pagina op het plaatje te klikken en op eigenschappen te klikken. Je kunt natuurlijk niet een website als plaatje ingeven, dat goat nie ey :P
Het werkelijke plaatje staat dus op http://i5.pbase.com/g6/23/685023/2/73714017.LDI80Evt.jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oke, bedankt! ik zal niet meer zeuren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Flightom, sorry maar ik vind 'm niet zo geweldig. Enorme afstand tussen de toren en de maan en echt scherp lijkt die toren ook niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:15:
[...]

Ik vind het een hele aparte foto, en ondanks dat het met een onboard flitsertje is geschoten toch aardig gelukt. Wat dit geen showcase foto maakt is toch ook het flitsen waardoor de druppels kwijl direct licht reflecteren en de ogen groen geworden zijn. Met een externe flitser was dit wellicht beter geweest, maar dan moet je die maar net hebben. :)

Klopt het dat je goed aan de achtergrond hebt zitten prutsen om die egaal zwart te krijgen, want daar lijkt het namelijk op?
ik heb zeker aan de achtergrond zitten prutsen om die egaal zwart te maken en dat was ook mijn bedoeling ,de origineele foto trok op niet veel vond ik ,was dan ook bij toeval genomen als men vriendin aan het eten was en een stukje aan de hond gaf. ik zal ham hier ook even posten zodat je kan zien hoeveel ik geshopt heb ;)
Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07051/loueet600pix.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 29 januari 2007 @ 07:19:
Deze vind ik leuk, had alleen 't bruggetje iets duidelijker willen zien. Niet zeker hoe dat te doen behalve op een trapje klimmen.
Tja, dichterbij gaan staan was mijn idee. :P
Hurricane schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:45:
@ Alain S
Heb je misschien een grotere versie. Je kunt nu zo moeilijk bekijken wat er nu precies staat.
Ik heb het plaatje klikbaar gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op jullie aanraden de snelweg weggesoept en wat meer rood erin verwerkt, vinden jullie dat het er nu beter uitziet?

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/170/375639137_3dd8ee1f65.jpg?v=0

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
@ hierboven, vind hem nu mooier dan de gele versie.
AlainS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:26:

Nog eentje van mij:

[afbeelding]

Een foto van de fietsbrug hier in de buurt. Ik heb de foto bewerkt door te croppen en een flink ruisfilter. Hierdoor lijk het in mijn ogen meer een schilderijtje en dat vind ik wel mooi.
Die filter vind ik dus totaal afbreuk doen aan je foto. Althans wel op de manier waarop hij nu gebruikt is.

Nog een foto van mijn kant. Geen idee of het wat is.
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/7481/crw9000bj6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@Justawitte
Een erg lekkere plaat om na te kijken. Mooie wolken op die ene wolk na aan de linkerkant. Misschien kan je die nog wat vervagen of weghalen. En dan bedoel ik het onderste uitsteeksel hiervan. Verder goede belichting en doortekening in de foto.

@Imortallsean
Ik vind de foto nu wel heel erg rood geworden. Het weghalen van de snelweg doet de foto wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Hurricane op 29-01-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://photo.endlessnl.com/galleries/_got/macro_roos.tmb.jpg
klikbaar

Een gewone roos in de woonkamer bij ons thuis, een probeerseltje met mijn 70-300 mm.

Wat kan ik verbeter aan bloem-macro's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Wat kan ik verbeter aan bloem-macro's?
Niet flitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Justawitte
Ik vind hem ook lekker. Lijkt zo'n lekkere ''zwijmelplaat'' waar je dan uren naar kan kijken, zachte kleuren, etc. Netjes.

Hier een foto van mij met als test vignetting en filter voor de fotoziekte: ''oudheid''.

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs3544455.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@immortalsean
Nu vind ik hem echt super. Dat deel van de snelweg irriteerde namelijk best wel.

@justawitte
Mooi, alleen het weiland vind ik wel erg zwart ten opzichte van de bomen en het huis aan de horizon.

@endless
Staat wel erg in het midden en wat betreft kleuren vind ik hem ook niet zo. Zal denk ik wel door het flitsen komen

@redhero
nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@Redhero
Ik denk dat je net iets teveel vignetting hebt toegepast.

@Endless
Yup niet flitsen zoals LittleJoannes zegt. Probeer een foto te maken met het ligt wat je hebt bij stilstaande objecten. Dan krijg je ook een mooie diepte werking dmv schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
silencedead schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:02:
@endless
Staat wel erg in het midden en wat betreft kleuren vind ik hem ook niet zo. Zal denk ik wel door het flitsen komen
De kleuren zijn gewoon in het echt ook zo natuurlijk..
De compositie is wederom niet mijn hoofdpunt, de compositie komt later wel.

Zal het volgende keer eens zonder flits proberen, thx. :)

@ littlejoannes; jij ook natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Redhero: hele goeie foto, vignetting is zeker niet te veel, net goed

@justawitte: zoals Hurricane zegt, die linkse wolk een beetje faden, maar voor de rest vind ik hem heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@redhero, leuk gedaan met die kleurtjes maar die hele vignetting mode van tegenwoordig...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
redhero, echt vet, ook die vignetting :p mooie plaat zo

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@Justawitte

Ik dacht aan zoiets. Even snel aangepast. Moet wel iets beter aan de linkerkant, is alleen maar om een idee te geven wat ik bedoel.
Als hij verwijderd moet worden, meld het dan even dan haal ik hem weer weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/crw9000bj6-aangepast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:44:
@Justawitte
Ik dacht aan zoiets. Even snel aangepast. Moet wel iets beter aan de linkerkant, is alleen maar om een idee te geven wat ik bedoel.
inderdaad veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
justawitte schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:28:

[...]

Die filter vind ik dus totaal afbreuk doen aan je foto. Althans wel op de manier waarop hij nu gebruikt is.
De foto zelf was niet erg scherp en ik heb er op deze manier een leuk plaatje van probeert te maken. Zodra het weer eens mooi weer is in het weekend ga ik weer heen om te kijken of ik het nu beter kan. ;)

Afgelopen weekend was het telkens rotweer. Woensdag ga ik naar Nice voor mijn werk, misschien kan ik daar nog wat oefenen. :P

Jouw foto vind ik trouwens erg mooi. Het weiland is alleen wat donker.

@redhero: Prachtige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@Sapphire.
Prachtige plaat alleen erg jammer van die dampstreep bovenin je foto, misschien kan je die nog weghalen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.