Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik vind de lucht lekker sapphire, alleen de voorgrond is wel erg dichtgelopen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:41:
Flightom, sorry maar ik vind 'm niet zo geweldig. Enorme afstand tussen de toren en de maan en echt scherp lijkt die toren ook niet te zijn.
Ja klopt, maar kon hem maar op een manier nemen, anders moest ik bij een paar huizen verderop uit het slaapkamerraam gaan staan met mijn statief...ook niet echt handig lijkt me ;) . Ik vind hem zo ook niet zo heel scherp, maar het origineel lijkt me wel redelijk.
Opzich valt mij de 18-55 kitlens nog niet eens zoveel tegen, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat dit m'n eerste lens is. Morgen komt de 50mm. F1.8 binnen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
Hierbij mijn allereerste foto op tweakers...
De foto is gemaakt met een 400D met een sigma lens 18-200mm in hoek van holland nabij de maeslantkering.......

Dit is een van de drie oliedobbers van het noorse bedrijf Sevan Marine.
Deze zijn in nederland afgebouwd en worden vanaf vandaag vanaf rotterdam naar brazillie
gesleept door de twee sterkste sleepboten (20.000PK per boot)

Afbeeldingslocatie: http://www.iam.selkof.net/IMG_0576-tweakers.jpg

Foto is licht bewerkt...levels en usm

Klik hier voor de fullsize versie

Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvind hem net ietsje te donker, en ik zou minder water en meer lucht getrokken hebben

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/a146463/IMG_0576.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genomen met D50+Tamron 17-50:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/129/371898965_a9455f8470.jpg

Leek mij wel geslaagd. Simpel maar doeltreffend. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

@Skin
Geinig, wij hebben hier in (studenten)huis exact hetzelfde gordijntje hangen. Elke keer als ik er langs loop denk ik "Hier moet ik nog eens een foto van maken!". Nu zie ik waarom, mooie foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/177/373756292_7ba589e1f6.jpg
Oude Auto

Vanmiddag geschoten, zou in de foto-opdracht kunnen maar eerlijk is eerlijk, met die gedachte had ik hem niet geschoten :). Klik op de foto voor de flickr pagina met grotere varianten.

Ik vind deze wel geslaagd, wat jullie?

[ Voor 30% gewijzigd door DoubleJ op 29-01-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg netjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:02:
kvind hem net ietsje te donker, en ik zou minder water en meer lucht getrokken hebben

[afbeelding]
Sorry, maar ik vind deze bewerking absoluut niet bevordelijk.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlainS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:44:
[...]

ieder zijn meuk he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Zonder de andere posters te kort te doen (sorry, geen tijd om echt serieus commentaar te geven):
@Redhero: Twee duimen omhoog! d:)b

@PapaPol: Het water is juist essentieel in de foto van marrek en jouw kleurtjes doen het leuk in Madurodam, maar dit is heavy offshore, geen speelgoed. Ook jammer dat je de lucht verloren laat gaan. Kortom, jouw bewerking is imo ook geen verbetering, ik denk niet dat het jouw "meuk" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook eens mee.

Geschoten met een EOS 400D, F/11, 5 sec, ISO 1600.

Afbeeldingslocatie: http://intern.hadecom.nl/pics/offices_thumb.jpg

Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Fijne kleuren hadecom.nl alleen een beetje onderwerploze compositie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/181/365726853_3d438eab1c.jpg?v=0

Klik voor flickrpage.

[ Voor 8% gewijzigd door Sendar op 30-01-2007 11:50 ]

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Sendar, deze hoort hier niet thuis hoor; die moet in Showcase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Ik weet 't niet met dat soort foto's. Op zich heel mooi maar het komt op mij wel erg kunstmatig over.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nou, ik ook dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leonva/got/scan_ka_zw_resize.jpg
pentax K1000, 50mm 1.8, ilford hp5, 1/60e

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:59:
Fijne kleuren hadecom.nl alleen een beetje onderwerploze compositie. :)
Correct, ik kon vanochtend niet echt inspiratie vinden helaas.. Overigens is de pic gecropped en heb ik de contrast en intensiteit waardes wat aangepast. Ook het rood bereik heb ik ietsjes terug gedraaid.

Voor de geinteresseerden, op de foto zie je rechts het vodafone gebouw, de brug is de Kennedy Brug en als je rechtdoor kijkt zie je de toren van het bonnefanten museum. Dit alles in Maastricht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:53:
Ik doe ook eens mee.

Geschoten met een EOS 400D, F/11, 5 sec, ISO 1600.

[afbeelding]

Klik.
Toch ook een hoop ruis te zien nog.
Voor de rest zeker een nette foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

teacher schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:46:
Nou, ik ook dan maar:

[afbeelding]
Ik vind het een mooie foto, maar je hebt nu een spotverlichting, waardoor je duidelijke reflecties ziet op d borsten en buik. Een softbox gaat je daarin helpen. Zoiets is niet goedkoop, maar wel makkelijk na te maken. Een paar lampen met wat papier ervoor geeft al 80% beter resultaat,...

Ondanks,..wel een mooi foto, al had ik het stukje nek er niet bij gedaan.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/a146463/IMG_0853.jpg

wat doe ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
bewerken... (USM, contrast, saturation )

Verder is de foto niet zo boeiend...

[ Voor 33% gewijzigd door ThomasW op 30-01-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de comments op m'n foto.
Hurricane schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:44:
@Justawitte

Ik dacht aan zoiets. Even snel aangepast. Moet wel iets beter aan de linkerkant, is alleen maar om een idee te geven wat ik bedoel.
Als hij verwijderd moet worden, meld het dan even dan haal ik hem weer weg.

[afbeelding]
Laat maar lekker staan hoor. Geen problemen mee, en het ziet er zo idd wel netter uit. Dus ik shop die lelijke wolk ook wel ff weg in m'n foto op m'n pc. Dan laat ik hier iig de oude foto staan zodat de comments nog te volgen zijn.
teacher schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:46:
Nou, ik ook dan maar:

[afbeelding]
AlainS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:44:
[...]
Nou ik vind het eigenlijk wel een betere bewerking. Misschien dat het rood wat minder fel had mogen zijn, maar verder vind ik het een verbetering t.o.v het orgineel.
No comments, behalve dat hij hier duidelijk verkeerd staat. Dit is echt prechig showcase materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PapaPol
Het lijkt alsof er beetje een grijzige waas overheen is gegoten, wat hem direct wat saai maakt. Ook het standpunt is niet erg boeiend, en dat is juist heel belangrijk bij doorkijkjes en paadjes. Ga even door de knieen de volgende keer, dat levert imo een spannender en aantrekkelijkere foto op.

Bedankt nog voor de vele comments op mijn vorige foto :) Ik was erg benieuwd wat jullie ervan vonden.

Hier nog een foto van een paadje:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs3630531.jpg
Op flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn 50mm. f1.8 binnen gekregen, gelijk ff geprobeert natuurlijk ;)
Dit is nog onbewerkt, alleen een crop van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/18467/images/640/2610367/mSbVGB.jpg

Ik lees het vanzelf wel...

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

what's the cute green fuzy stuff...i want some :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
nomad85 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:44:
[...]

Ik vind het een mooie foto, maar je hebt nu een spotverlichting, waardoor je duidelijke reflecties ziet op d borsten en buik. Een softbox gaat je daarin helpen. Zoiets is niet goedkoop, maar wel makkelijk na te maken. Een paar lampen met wat papier ervoor geeft al 80% beter resultaat,...

Helemaal mee eens, al zou ik eerder proberen de rechterschouder niet op de foto zetten. De nek is nog niet eens zo storend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'the fuzy stuff' zijn een soort balletjes, alleen dan met allemaal sprieten eraan 8) Ik dacht, geinig om dingen mee te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

nomad85 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:44:
[...]

mithras schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:33:
[...]

Helemaal mee eens, al zou ik eerder proberen de rechterschouder niet op de foto zetten. De nek is nog niet eens zo storend :)
Zo? Dan "mis" ik iets...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leonva/got/scan_ka_zw_resize_bewerkt.jpg

@nomad85: softbox... die moet ik eigenlijk eens in elkaar knutselen. Overigens wíl ik juist die spotverlichting; ik heb nog een lamp staan die gelijkmatiger verlicht, alleen daar doe ik nooit wat mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Begin: Verwijderd in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

@protestboarder: opzich een mooie plaat, zeker een goede bewerking ook, maar ik mis net even iets om naar te kijken. Het blauwe vind ik niet storend, zelfs wel OK.

@Wilmo: vale plaat, niet bijzonder scherp, geen onderwerp, sorry, doesn't work for me.

@PapaPol: mja, aardige compositie, maar wel erg hoge JPG-compressie en toch best wel donker.

@Oxi: strakke plaat, wel beetje aan de donkere kant maar verder echt heel lekker.

@Mythrill: leuk spontaan portret, wel een beetje highlights in het gezich, da's jammer. DoF had iets kleiner gemogen (kleiner f-getal).

@FlighTom: Deze is best leuk geworden.

@Max v W: ik vind 'm wel gaaf. Kleurtjes hadden iets meer verzadigd mogen zijn, en een onderwerp mist een beetje. Maar het is wel duidelijk beter dan het gemiddelde vakantiekiekje ;p

@PapaPol: ik ga mee met de rest, teveel ruis, te extreem bewerkt.

@Wijnands: de decentrale plaatsing doet het hier Prima.

@mwolthers: tsja, het is wel erg rommelig.

@AlainS: opzich een mooie foto, maar dat filter is niet al te best :/

@FlighTom: doet me weinig. Je had het dak aan de onderkant best kunnen croppen. Wellicht was het beter geweest om op de grond naar boven te schieten, op een manier dat je zowel de maan als de kerk ziet. Dat levert -denk ik- wel een interessantere compositie op

@immortalsean: ja, ik vind hem beter. Alsnog wel érg oranje (in plaats van geel :P) maar wel beter. Ook het weghalen van de snelweg is een goede stap geweest.

@justawitte: ja lekker, ik vind de bewerking van Hurricane wel net ietsjes beter.

@Redhero: teveel vignetting naar mijn smaak. Wel goeie kleurtjes.

@sapphire: mooi! Inderdaad wel even de streep weg proberen te halen. De zwarte onderkant kan ik je wel vergeven ;)

@marrek: minder zee, meer lucht, dat was beter geweest. Desondanks wel een aardige plaat. De bewerking van PapaPol zorgt voor uitgebeten vlakken, helaas.

@Skin: grappig, alleen een beetje lelijke achtergrond. Wel leuke kleurtjes zo.

@DoubleJ: hij is wel erg donker. Verder wel leuk.

@hadecom.nl: mooie kleuren, maar onderwerploos. Waarom pak je ISO1600 als je toch een statief gebruikt?

@Sendar: mooie plaat, maar hij komt nogal onnatuurlijk, bijna 'eng' over op mij. Maar goed.

@PapaPol: wat vond je hier postenswaardig aan? Een beetje kritisch kijken naar je eigen werk wordt hier wel gewaardeerd.

@Redhero: mooie compo, goede z/w-omzetting, mooi contrast.

@FlighTom: doet me weinig

Het valt me op dat er nu echt mensen zijn die in een halve week 2 of 3 foto's posten terwijl ze zelf totaal geen feedback geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@teacher, ik vind persoonlijk de 'highlights' niet extreem, en niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

@teacher: tja niet helemaal mijn genre maar schaduws enzo zijn wel goed, maar door de reflectie van de belichting lijkt het alsof de dame een beetje plastic-achtig is. Niet echt de bedoeling denk ik zo.

@PapaPol: Tja een paadje, wat je er mee moet doen? Ik zou zeggen shift+delete ;) Weinig van te maken, te hoog standpunt en eigenlijk gewoon een saai paadje ;)

@Redhero: rechts veel te veel niets zeggende ruimte, wellicht dat een cropje wat kan doen. Maar paadjes tja.....

@FlightTom: je lens doet ut :) En daar wil ik het eigenlijk bij laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben voornamelijk een meelezer, maar ben stiekem toch eens benieuwd wat de praters van onderstaande te zeggen hebben.

Merk op dat het geposeerd is. Eigenlijk moe(s)t ik chemie leren. En dan kom ik wel eens, met een Canon PowerShot A80, in de badkamer terecht. My bad.

Verder wat gecropt en met een paar balkjes geschoven in Photoshop (ruis zat er eerst ook wel al in -- ik ben principieel tegen flitsen hoewel ik geen klop van fotografie afweet).

Stiekem vind ik hem zelf wel grappig. Maar dat ligt misschien meer aan mij dan aan de foto. Vandaar dus ook dat ik hem hier post: reinste nieuwsgierigheid.

Als mensen hem te gortig vinden, haal ik hem zo wel weer weg.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/oka/IMG_0114%20copy%20klein.jpg
De liefhebbers daag ik uit te klikken voor een grotere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Naar aanleiding van de fotoopdracht van week 4 heb ik een foto van wat massa gemaakt. Helaas kwam ik 10 minuten te laat thuis om hem nog online te zetten in de opdracht, daarom hier:

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/weekopdr/weight600-border.jpg

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:13:
Ben voornamelijk een meelezer, maar ben stiekem toch eens benieuwd wat de praters van onderstaande te zeggen hebben.

Merk op dat het geposeerd is. Eigenlijk moe(s)t ik chemie leren. En dan kom ik wel eens, met een Canon PowerShot A80, in de badkamer terecht. My bad.

Verder wat gecropt en met een paar balkjes geschoven in Photoshop (ruis zat er eerst ook wel al in -- ik ben principieel tegen flitsen hoewel ik geen klop van fotografie afweet).

Stiekem vind ik hem zelf wel grappig. Maar dat ligt misschien meer aan mij dan aan de foto. Vandaar dus ook dat ik hem hier post: reinste nieuwsgierigheid.

Als mensen hem te gortig vinden, haal ik hem zo wel weer weg.

[afbeelding]
De liefhebbers daag ik uit te klikken voor een grotere versie.
Tja. Heel geweldig vind ik hem niet, maar hij is wel interessant genoeg om even naar te blijven kijken. Op de een of andere manier is het wel een grappig plaatje. Wat betreft de compositie had je de andere knie er trouwens beter helemaal op kunnen zetten.
DeoDupke schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:15:
Naar aanleiding van de fotoopdracht van week 4 heb ik een foto van wat massa gemaakt. Helaas kwam ik 10 minuten te laat thuis om hem nog online te zetten in de opdracht, daarom hier:

[afbeelding]
Technisch niet echt wat op aan te merken. De kou van het metaal is terug te vinden in de foto, dat is erg goed. Aan de andere kant weet ik totaal niet waar de halter zich bevindt, dat mis ik een beetje in deze foto.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@teacher: Je foto roept een ontroering op die vergelijkbaar is met het kijken naar een beeldje uit de prehistorie: de (oer)moeder, respectvol gefotografeerd. De nek/schouder kunnen idd weg om het beeld te versterken. Mogelijk kan je van de bewerkte versie nog ongeveer 72 pixels afkroppen aan de bovenkant. Als je dan toch bezig bent: de achtergrond links is niet helemaal diepzwart en vertoont wat vegen die niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:48:
[...]

[...]

Zo? Dan "mis" ik iets...

[afbeelding]

@nomad85: softbox... die moet ik eigenlijk eens in elkaar knutselen. Overigens wíl ik juist die spotverlichting; ik heb nog een lamp staan die gelijkmatiger verlicht, alleen daar doe ik nooit wat mee ;)
Ik bedoel dan eerder dat je je foto iets cropped. Ik heb gelijk je lichte strepen uit de achtergrond weggepoetst, maar heb je foto zo bewerkt, of zelfs nog een tikje sterker gecropped.

Het beeld van de tweede vind ik persoonlijk nog wat mooier, maar het komt erg krap over. Juist door de "bolle vormen" vind ik het hier wel gepast, maar misschien denken anderen daar anders over :)

offtopic:
En vind je het erg dat ik aan je foto pruts, DM ff en ik haal ze weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@mithras: Je linkjes leveren lege HTML-pagina's op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de laatste crop van mithras vind ik de fijnste .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, doe mij maar die laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Deze foto heb ik een tijdje geleden in Blijdorp gemaakt. Mooi detail vind ik al die gesponnen draden die voor het hol lopen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/daacuso/IMG_0076.jpg

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardige foto, had hem een ietsiepietsie meer naar links getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

@Daacuso: ik vind hem niet zo sprekend eigenlijk. Dit komt voor mijn gevoel doordat hij niet helemaal scherp is; de kleuren niet helemaal kloppen en de positie wat saai is.

Zoals de foto nu is, legt ie goed vast wat er op staat, namelijk een spin, maar verder niet zoveel. Het is een heel erg "objectieve" foto, die zijn waarde puur aan het object ontleent, maar niet aan het gevoel dat er van uit zou kunnen gaan. Een foto van zo'n spin zou creepy moeten zijn, maar dat is ie op deze manier niet.

Misschien dat je er in de nabewerking nog iets uit zou kunnen halen, maar ik vrees dat de omgeving waarin je de foto gemaakt hebt, de 'tamme' dierentuin, te aanwezig is in de foto.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de harde flits lijkt het allemaal weinig sfeervol. Ik zou ervoor gekozen hebben om op een 1 of andere manier het onderwerp er meer uit te laten springen. Wanneer dit niet mogelijk was ivm andere zaken dan had ik de foto hier niet gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poging 2:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/176/375497024_245c9614ef.jpg

Grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Bedankt Silent Thunder en Wilko. Ik heb nog geprobeerd om in photoshop de exposure wat te wijzigen maar de highlights bleven helaas. Volgende keer beter ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

mithras schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:59:
[...]

Ik bedoel dan eerder dat je je foto iets cropped. Ik heb gelijk je lichte strepen uit de achtergrond weggepoetst, maar heb je foto zo bewerkt, of zelfs nog een tikje sterker gecropped.

Het beeld van de tweede vind ik persoonlijk nog wat mooier, maar het komt erg krap over. Juist door de "bolle vormen" vind ik het hier wel gepast, maar misschien denken anderen daar anders over :)

offtopic:
En vind je het erg dat ik aan je foto pruts, DM ff en ik haal ze weg ;)
hmmm.. ik zie je punt idd. Ik had het idee dat de lijnen niet "af" zouden zijn, maar zeker die laatste crop brengt hem meer naar de "essentie". Enneh... als ik niet wil dat er aan mijn foto's geprutst wordt moet ik ze niet posten toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadecom.nl:
+ de ruis is gelukkig niet al te opvallend dat het afbreuk doet aan de afbeelding.
- nogal donker, hierdoor gaat de aandacht naar de wel verlichte stukken, en die zijn juist te klein en onscherp ... de boom links stoort nogal ... de lijnen van de gebouwen staan scheef.

Pentax k10d, pentax 16-45, 45mm, F/4, 1/90sec, iso 200 ... 31-01-2007 12:27
Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/4bfr62r.jpg

aan de éne kant om te laten zien dat de lente er toch wel erg snel aankomt, aan de andere kant gemaakt om gewoon lekker over the top te experimenteren met photoshop.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi plaatje, mooie DOF. Ik vindt persoonlijk alleen dat hij iets te veel ruis heeft. goed zichtbaar op de groote versie. Misschien als je dat minder maakt kijk hij iets mooier weg. Ik zat toen ik hem net voor het eerst zag alleen maar te concentreren op de 'gestippelde' achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Even wat commentaar op de laatste foto's:

@Redhero: Op zich wel leuk, maar een beetje saai. De lucht lijkt wat uitgebeten?

@FlighTom: Beetje aparte omgeving voor dat horloge. Verder ook niet echt spannend, maar niet verkeerd.

@teacher: Kan je bovenste stuk er niet gewoon af croppen?

@l0de_: Redelijk origineel, maar niet echt scherp volgens mij. Best veel ruis idd. Ook is hij wat te krap gecropt, zijn linker knie en zijn rechter voet. Kortom: Wel een grappig plaatje ;)

@DeoDupke: Een heel mooie vlakverdeling, lekker scherp en mooie kleuren. Was inderdaad zeer mooi voor de vorige weekopdracht.

@Daacuso: Een beetje te hard geflitst en de spin staat er niet echt lekker op, doordat ie ergens half onder zit? De spin lijkt wel scherp te zijn het al die haartjes op zijn poten geeft de foto toch wat leuks :)

@hadecom.nl: Hij is behoorlijk donker en de lijnen van de gebouwen lopen een beetje scheef, dit had je kunnen voorkomen door je camera helemaal recht te houden en niet iets naar boven te richten, zoals je waarschijnlijk gedaan hebt. De boom links stoort wat, maar is er natuurlijk ook niet af te croppen omdat dan de letter H wegvalt. Heb je een statief gebruikt? of op een hoge iso-waarde geschoten? Probeer het nog eens een keer, maar dan op een wat spannendere locatie :)

@immortalsean: Heerlijke kleuren en een lekker contrast (misschien wel iets teveel) :) Er zit inderdaad wat ruis(?) in, maar dat vind ik hier (zeker in de kleine versie) niet storend.

En een foto die ik vanmiddag heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7136a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik denk dat ik deze foto liever zie zonder paal met maar die leuke tegeltjes en dat sterke contrast. Dat paaltje voegt voor mij niks toe iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat je niets ziet door die paal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is da hier al contrast opendraaien wat de klok slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Haha ok, tis al duidelijk :P

Hier eentje zonder paal dan:
Afbeeldingslocatie: http://laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7129a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik het origineel zonder bewerking ook es zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m'n plaat ff opnieuw geshopped:

Pentax k10d, pentax 16-45, 45mm, F/4, 1/90sec, iso 200 ... 31-01-2007 12:27
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/100/375781786_b50a1fe23e.jpg?v=0

ik heb er ff wat noiseninja overheen gegooid ... en alle bewerkingen opnieuw uitgevoerd.

d'r zit helaas nog wel wat ruis (ISO 200, OMG 8)7 8)7 ), maargoed ik heb wel van 10mpix naar plusminus 2mpix gecropt. ik kon niet zo veel verscherpen als dat ik gewild had, om niet te opvallende ruis te krijgen.

hier btw een 100% crop van de originele plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vindt ik hem mooier, ik vond bij de eerdere bewerking de ruis toch stooren, maar nu niet meer ;)
Mooi plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:05
@lakui: ik vind hem wel lekker kijken. Mooi lijnenspel en fijne bewerking.
@immortalsean: deze vind ik een stuk beter dan de eerder geposte. Pas wel op dat je niet doorslaat met bewerken ;)

Vanuit mijn bed de IKEA-lamp (althans gedeelte) gesnapt (lees: snapshot).

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/snap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

relonky schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:31:
@lakui: ik vind hem wel lekker kijken. Mooi lijnenspel en fijne bewerking.
@immortalsean: deze vind ik een stuk beter dan de eerder geposte. Pas wel op dat je niet doorslaat met bewerken ;)

Vanuit mijn bed de IKEA-lamp (althans gedeelte) gesnapt (lees: snapshot).

[afbeelding]
Heel aardig, ik vind de zwarte linkerkant niet zo mooi. Maar ik betwijfel of de compositie verbeterd als de lamp meer naar links stond.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strakke foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@immortalsean: De lente komt niet echt tot leven, mss door dat shoppen. Aan de ene kant wordt hier altijd geroepen dat een centraal standpunt saai is, maar aan de andere kant is het centrum in jouw foto te leeg en te onscherp. Een standpunt (nouja, meer ligpunt in dit geval ;)) waarbij het tweede bloemetje wat dichter achter het eerste zou liggen, zou je foto mss wat pakkender hebben kunnen maken.

@Laukui: Die paal, daar is genoeg over opgemerkt, maar die zonder lijkt helaas meer op een per ongeluk geraakte sluiter dan op een zorgvuldige compositie. De kleur van "die met paal" zal ook wel niet kloppen, maar die is wel aansprekender dan het grauw van "die zonder". Die "met" heeft, los van de paal, nog wat perspectief, maar hoe spannend kan een stukje terras zijn?

@relonky: Dat moet de Antifoni zijn dan. Je hebt er nog heel wat van gemaakt, maar het wordt toch nooit echt design, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@toff: hier had ik nog nooit een foto van gemaakt (en dit is idd de Antifoni). Was ook niet als abstract o.i.d. bedoeld. Slechts een snapshot vanuit mijn bed. Niks meer, niks minder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@relonky: Met "heel wat van gemaakt" bedoel ik niet "heel veel foto's", maar iets als "zo lijkt het nog heel wat", oftewel dat je er nog 'n aardige plaat van gemaakt hebt, van zo'n simpel onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zojuist de kersverse D40 maar eens op een orchidee gemikt die hier in de huiskamer staat. Althans, eerst de orchidee even voor een rustige achtergrond gezet en wat lampen verdraaid, al ben ik over dat laatste niet helemaal erg tevreden.

Nabewerking is (behalve croppen en resizen) enkel wat highpass sharpening.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/506cffe824d7dd631de6e5d310131f8e/full.jpg
(Klikbaar)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Orion: de rechter takken voegen weinig toe aan de compositie. En (ik heb hier op mijn werk helaas geen exif viewer) het lijkt alsof je geflitst hebt. Daardoor zijn de kleuren wat vreemd koel.

Ik had wellicht de bloem met een groterdiafragma onder een hoek genomen zodat de achterliggende bloemen onscherp achter de bloem zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

littlejoannes schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:20:
Orion: de rechter takken voegen weinig toe aan de compositie. En (ik heb hier op mijn werk helaas geen exif viewer) het lijkt alsof je geflitst hebt. Daardoor zijn de kleuren wat vreemd koel.

Ik had wellicht de bloem met een groterdiafragma onder een hoek genomen zodat de achterliggende bloemen onscherp achter de bloem zouden staan.
Nee, niet geflitst. Wellicht dat de auto-WB niet helemaal overweg kon met de combinatie van het (grauwe) daglicht en het licht van een paar gloeilampen.

Ik had misschien een beetje uit kunnen zoomen en wat dichter bij kunnen gaan staan zodat het diafragma nog wat verder open had gekund. Al weet ik niet of ik daar qua focus afstand nog heel veel speling had. Sowieso was veel kans dan de voorste bloem niet in z'n geheel scherp geweest wat ie nu wel redelijk is.

offtopic:
En de Exif kan je evt. ook gewoon bekijken door het plaatje op te slaan en dan in gewoon de eigenschappen van het bestand te openen en dan het tabblad samenvatting te bekijken (geavanceerd)

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 01-02-2007 16:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de ikea-lamp-foto (mooi gedaan, alleen zou ik de linkerkant eraf croppen/meer naar rechts genomen hebben) en dacht: die heb ik ook :) Het is wel een andere lamp, maar ik vind hem zelf wel mooi:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/18467/images/640/2618996/oPxfgl.jpg

Weet niet precies meer,
maar ik dacht zo rond de F10, 1/2000, en op 18mm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:42:
Ik zag de ikea-lamp-foto (mooi gedaan, alleen zou ik de linkerkant eraf croppen/meer naar rechts genomen hebben) en dacht: die heb ik ook :) Het is wel een andere lamp, maar ik vind hem zelf wel mooi:

[afbeelding]

Weet niet precies meer,
maar ik dacht zo rond de F10, 1/2000, en op 18mm.
Sorry, maar hij haalt toch niet het niveau van de foto van Relonky. Die heeft geprobeerd de lamp echt speciaal vast te leggen wat hem zeer goed gelukt is. Bij hem lijkt het alsof het echt een productfoto van een of ander duur exemplaar is. Ook zijn compositie is een stukje spannender. Vind dit toch iets te gemakkelijk en te standaard om echt enthousiast over te zijn, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke snap ik, maar dit is ook meer een snapshot. Ik vond alleen die ringen die je duidelijk ziet wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

maar je compositie is echt veel te centraal en je hoek is gewoon dead-on....kortom, waar relonky er kunst van maakt, ben jij idd bezig met productfotografie zoals janus als zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry flighttom, maar echt sneller gaat men hart er niet van kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mag ik lekker tegendraads zijn? :P
Ik vind van zowel Laukui als van immortalsean de eerste variant het beste.

@Relonky: lekkere plaat weer. Het had van mij nog wat strakker / abstracter gemogen: ik vind hem nu net iets te herkenbaar als onderdeel van een lamp.
@Orion84: De DOF ligt wel lekker. Ik mis wel een beetje highlights in de plaat waardoor het wat grauw oogt. Zo zou bv een (meer) witte achtergrond wat frisser uitkomen wat ik wel vind passen bij het onderwerp. Ik denk dat een beetje levellen hier al een hoop aan kan veranderen.
@FlightTom: Zwarte achtergrond i.c.m. de kleuren is wel mooi. Je compositie vind ik ook erg centraal zeker omdat de lamp net niet symmetrisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@orion84: zie commentaar van djengizz met een kleine aanvulling van mijn kant. Ik vraag mij af of het wellicht ook mooier zou zijn geweest als de voorste bloem recht zou staan (hangt nu over naar links). Voor mijn gevoel wordt daardoor de compositie wat evenwichtiger.
@flightom: ik zou proberen om wat meer met de compositie te spelen. Misschien juist nog meer focussen op een deel van de lamp. De lamp steekt wel fijn af tegen de donkere achtergrond.

@djengizz: zie
relonky schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:14:
@toff: hier had ik nog nooit een foto van gemaakt (en dit is idd de Antifoni). Was ook niet als abstract o.i.d. bedoeld. Slechts een snapshot vanuit mijn bed. Niks meer, niks minder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:07:
Zojuist de kersverse D40 maar eens op een orchidee gemikt die hier in de huiskamer staat. Althans, eerst de orchidee even voor een rustige achtergrond gezet en wat lampen verdraaid, al ben ik over dat laatste niet helemaal erg tevreden.

Nabewerking is (behalve croppen en resizen) enkel wat highpass sharpening.

[afbeelding]
(Klikbaar)
Hmm, ik vind net alsof de bloem op een a4-tje ligt. En ik vind de kleuren absoluut niet mooi. Het spreekt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het gegeven commentaar:
(ik weet niet of dit mag qua reclame :? )

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/18467/images/640/2624862/zZ2Bi0.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
reclame is geen probleem. 't Is meer dat het stickertje een beetje afbreuk doet aan de foto.
En verder zou ik er een gloeilamp met helder glas in draaien. Dat geeft al een wat meer klassiek gevoel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Die sticker is echt een storend element in de foto. Zelf zou ik plaat omdraaien. Ik krijg hier een beetje het gevoel bij dat hij op kop staat (doordat de meeste lampen naar beneden schijnen). Qua composotie is hij al een stuk beter dan je vorige plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal morgen even kijken naar een gloeilamp met helder glas. Hij schijnt ook eigenlijk naar beneden, maar ik dacht, doe eens gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Ok.. ik waag nog eens een poging. Vlak bij waar ik woon wordt een stuk bos gekapt om er heidegebied van te maken (wat ik op zich een vreemde actie vind, beetje tegennatuurlijk, maargoed). Langs het pad liggen dus grote stapels stammetjes te wachten op vervoer. Een ideale gelegenheid om de camera eens uit te laten! Helaas weinig zon te bekennen vandaag en ik was al vrij laat waardoor er weinig licht was maar toch nog wat leuks van kunnen maken. Volgende keer gaat m'n statief mee (meer scherptediepte was best fijn geweest). Let ff op de CA rechts bovenin, is dit normaal voor een 16-45 lens?

Afbeeldingslocatie: http://wolthers.net/_IGP0253-600.jpg
Pentax K10D, 16-45 f/4 op 16mm, 1/13s f/5.6, ISO400 en shake reduction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 23:08
mwolthers schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 02:24:
Ok.. ik waag nog eens een poging. (...)

[afbeelding]
Pentax K10D, 16-45 f/4 op 16mm, 1/13s f/5.6, ISO400 en shake reduction
Ik ken die lens niet, maar de CA is echt fors. De foto zelf kan mij niet echt bekoren. Wat is het onderwerp; de stammetjes of het pad? Als het de stammetjes zijn is het pad overbodig, als het pad het onderwerp is, dat overheerst de linkerkant van de plaat.

Het verkleinde versie lijkt wat onscherp, gebruik wat USM na het resizen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Je sluitertijd is wel lang, daarom lijkt hij mij niet top scherp. Wel erg veel CA...

whoops, zat scheef te lezen

[ Voor 17% gewijzigd door simon op 03-02-2007 10:41 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@Simon.
Wat is UWA?

@MWolthers
Ik had zelf meer gespeeld met de scherpte diepte verhouding. Weglopende scherpte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik bedoel, CA... Vind de plaat niet zo boeiend, geen boeiende lucht, niet echt scherp en beetje rommelig.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ultra Wide Angle >:)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Snapte UWA in de context ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mwolthers:
ik heb ook de k10d plus 16-45 ... en inderdaad ik heb ook last van CA ... heb ook wel in diverse reviews gelezen dat de 16-45 hier last van heeft, dus ik wist het al van tevoren, maar toch is het een stuk duidelijker te zien dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en voor een groot gedeelte ook wel te fixen. RAW foto's laten vaak CA zien, veel lenzen hebben er last van. Vaak (maar niet altijd) is het wel te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kater van de buur in mijn tuin. Hij zit er trouwens bijna altijd. :D

Gemaakt met fujifilm S5600.
Graag wat commentaar zodat ik eruit kan leren. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/craza/DSCF4099resize.jpg
(clickable)

m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ik begin hier: Laukui in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

@Laukui: Met paal vind ik de foto dan nog spannender dan zonder, maar het onderwerp doet het hem niet echt voor me, de nabewerking is fijn.

@immortalsean: lekkere kleurtjes, de bloem rechts had van mij alleen íets hoger mogen zitten.

@relonky: Lekker shot, ook de niet 100% zwarte achtergrond voegt wat toe.

@orion84: Doet het hem niet voor mij, er zit een voor mijn gevoel raar soort belichting in en íets vignettering in de hoeken die de plaat wat onrustig maken.

@Flighttom: technische problemen bij je host, ik zie geen plaat ;)

@mwolthers: beetje rommelige plaat, het échte onderwerp is ook niet echt te vinden en tja, de CA ;)

@Matthias: lekker scherp, alleen ben ik wel erg benieuwd naar de originele kleuren, want volgens mij doet zo'n zwart/witte kat op groen gras het best lekker. Verder is het jammer van de uitgebeten plek op zijn vacht en dat het gras door schaduw en licht in 2en gedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Op zich kan Bibble die CA wel wegwerken (heb ik bewust even niet gedaan om het onderwerp even ter sprake te brengen).

De compositie wordt wat rustiger als ik het rechter deel van de foto weglaat...

Afbeeldingslocatie: http://wolthers.net/_IGP0253a-600.jpg
(tevens een tikkeltje meer verzadiging en unsharp mask na het schalen toegepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:41:
Ik begin hier: Laukui in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

@Laukui: Met paal vind ik de foto dan nog spannender dan zonder, maar het onderwerp doet het hem niet echt voor me, de nabewerking is fijn.

@immortalsean: lekkere kleurtjes, de bloem rechts had van mij alleen íets hoger mogen zitten.

@relonky: Lekker shot, ook de niet 100% zwarte achtergrond voegt wat toe.

@orion84: Doet het hem niet voor mij, er zit een voor mijn gevoel raar soort belichting in en íets vignettering in de hoeken die de plaat wat onrustig maken.

@Flighttom: technische problemen bij je host, ik zie geen plaat ;)

@mwolthers: beetje rommelige plaat, het échte onderwerp is ook niet echt te vinden en tja, de CA ;)

@Matthias: lekker scherp, alleen ben ik wel erg benieuwd naar de originele kleuren, want volgens mij doet zo'n zwart/witte kat op groen gras het best lekker. Verder is het jammer van de uitgebeten plek op zijn vacht en dat het gras door schaduw en licht in 2en gedeeld wordt.
welke bedoel je? die: 'op het gegeven commentaar'? Ik zie hem gewoon. anders: www.zoom.nl --> username : D50-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

Niet echt mijn ding, maar ik kon het niet laten wat met deze foto te spelen. Vanuit de heup geschoten en ik had weinig hoop dat het wat geworden was. Misschien is het dat ook niet?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Dido/_MG_7755bt.jpg

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
kun je de belichting wat terug draaien?
vind het geen gekke plaat, maar het is allemaal erg overbelicht.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Dido schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:04:
Niet echt mijn ding, maar ik kon het niet laten wat met deze foto te spelen. Vanuit de heup geschoten en ik had weinig hoop dat het wat geworden was. Misschien is het dat ook niet?
[afbeelding]
Op zich een snapshot waarbij er voldoende spanning in de foto zit; het overbelichte vind ik er ook nog wel bij passen. Wat ik minder vind zijn de kleuren in de foto, is zwart-wit of duotone geen optie?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

YellowCube schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:14:
kun je de belichting wat terug draaien?
vind het geen gekke plaat, maar het is allemaal erg overbelicht.
Belichting terugdraaien maakte er een raar snapshot zonder onderwerp van; de hoofdpersoon werd herkenbaar en er stonden opeens duidelijker mensen achter hem op het perron.
Rudedadude schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:32:
Op zich een snapshot waarbij er voldoende spanning in de foto zit; het overbelichte vind ik er ook nog wel bij passen. Wat ik minder vind zijn de kleuren in de foto, is zwart-wit of duotone geen optie?
Zwart-wit heb ik geprobeerd maar het deed me in dit geval niets. Ik heb zitten spelen met de kleuren om iets te krijgen dat me aanstond; de blauwe details wou ik niet kwijt en zonder het rood/paars werd de foto erg koud naar mijn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Metro in Amsterdam? Ik had zelf ook al tijden zo'n soort shot in gedachten. Qua actie en compo vind ik 'm zeker geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Wilko schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:31:
Metro in Amsterdam? Ik had zelf ook al tijden zo'n soort shot in gedachten. Qua actie en compo vind ik 'm zeker geslaagd.
Hmmm, ik dacht eigenlijk rotterdam :+

En stiekem dacht ik er zelfs beurs - Calandlijn bij, maar dat is denk ik wat mijn eigen hersens er allemaal van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Metro Rotterdam, Beurs - Erasmuslijn (richting zuid, als we dan toch volledog willen zijn).
Close, but no sigar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ach, het lijkt ook gewoon allemaal op elkaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
In navolging van de kat hier dan maar een hond. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ijvo-toneel.nl/DSC_0064%20copy_small.jpg
(Clickable)

Gemaakt met Nikon D80 – 18-200 VR – SB-800

Commentaar is welkom :*)

ps. Mede mogelijk gemaakt door photoshop ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.