Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.305 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat heb je allemaal bewerkt hieraan? Ik ben er niet zo over te spreken eerlijk gezegd. Komt die vignettering door een te smalle flash, door de lens of door je bewerking? Ik ben wel benieuwd naar het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
Bewerkingen:
Hoog contrast
USM (beetje extreem) O-)
Vignettering

Was een beetje een photoshop vingeroefening omdat ik de gewone foto een beetje saai vond. :*)

Origineel klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die auro om je hond heen maakt het ook niet beter. Verder ben ik het eens met wilko. Daarnaast is deze compositie natuurlijk ook niet super, vanaf dit punt een hond fotograferen is al een paar miljoen keer gedaan door iedere willekeurige dodo met een camera.

edit: zie dat je het origineel gepost hebt, die is echt al best in orde, zeker beter dan je "vingeroefening".

[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 04-02-2007 13:45 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn2
  • Laatst online: 01-02-2022
Dat van die dodos was ook eigenlijk de reden van de wat extreme bewerking. :)

In ieder geval bedankt voor het commentaar, volgende keer betere compositie en minder extreme bewerking. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/6931/modeadvertenties132oh7.jpg

Nog een fototje focus ligt eigelijk net verkeerd had iets meer op de knop moeten zitten.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie iets te veel kraal en iets te weinig horloge, zoals je zelf ook al zei ;) Maar verder mooi plaatje! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Dido: mooie plaat wel. Het paarse doet het erg mooi op de tram maar imo een stuk minder op de man en vooral zijn jeans. In dit geval zou z-w het misschien ook wel lekker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@MarkoZ371: Erg mooie foto. Dat ie net niet op het knopje gefocust is stoort mij niet. Misschien dat je nog wat aan de rare weerspiegeling in het glas kunt doen?

Ik heb vanavond een stilleven gemaakt. Achtergrond zijn een aantal heel licht groene vellen A4. De naden heb ik met gimp wat weggewerkt. Belichting met mijn leeslampje en achteraf heb ik wat vignetting toegevoegd. Ik ben benieuw wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/601ad67363d26e3a2273d1d5b0b7d8d6/full.jpg

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Beetje veel schaduw AlainS, zeker de schaduw van de onderste bloem is storend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Het was me zelf nog niet opgevallen. Ik zal dan een lichtere lamp moeten hebben, want de lamp hoger zetten maakt de schaduw alleen donkerder. Ik ga morgen ff alle leeslampjes in dit huis zoeken en naar de hema om gloeilampen te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hier een foto van mij maar weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/kerkhof.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

AlainS schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:42:
Het was me zelf nog niet opgevallen. Ik zal dan een lichtere lamp moeten hebben, want de lamp hoger zetten maakt de schaduw alleen donkerder. Ik ga morgen ff alle leeslampjes in dit huis zoeken en naar de hema om gloeilampen te kopen. :P
Ik zou wat experimenteren met een tweede lichtbron vanaf de andere kant. Een beetje schaduw kan mooi zijn, maar de rechterkant van de foto "verdrinkt" nu in de schaduw.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 21:33
Best leuk, maar waarom zulke kleine scherptediepte? Ik had het veel leuker gevonden als deze foto gewoon over de hele lengte scherp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Dido schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:59:
[...]

Ik zou wat experimenteren met een tweede lichtbron vanaf de andere kant. Een beetje schaduw kan mooi zijn, maar de rechterkant van de foto "verdrinkt" nu in de schaduw.
Dat is inderdaad een goede tip. Ga ik proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane

vind het jammer dat foto net te schuin genomen is om de tekst echt te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@AlainS: Nieuwe lichtbronnen geven weer nieuwe schaduwen en mogelijk kleurafwijkingen. Je zou in plaats daarvan ook kunnen proberen om de schaduwen op te helderen met behulp van wat vellen papier of karton als reflectiescherm(en). Ik vind wel dat je wat schaduw in de foto moet houden, anders wordt het erg steriel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Met de contest van deze maand in gedachte een foto: (gemaakt voor de termijn van de contest)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/geliefden600.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ rudedadude,
mooi moment, alleen als je iets meeer van de hals zou zien, krijg je dan niet meer het gevoel van een hart?

Zaterdag naar scheveningen geweest, was wel heel mooi weer! je ziet het aan de plaat niet terug, maar vond hem goed gelukt, ook door de herhaling van "2"

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/IMG_8111got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Rudadude: Mooi, maar ik vind de zwanen net wat teveel "in elkaar overlopen", als je begrijpt wat ik bedoel...
wilmocs: Erg mooi!! Technisch prima, erg prettig contrast vind ik, en die twee mensen maken het af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@Rudadude: eens met Dannr. De koppen tegen over elkaar was net wat fraaier geweest.
@Wilmocs. Ik zou de zijkanten en bovenkant wat croppen zodat links de camera en "S" (van Crazy Pianos") er af valt. Rechts kan er ook wat af en boven idem.
Misschien dat ie dan ook wat minder druk wordt.
Verder een leuke plaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wilmocs.
Misschien inderdaad beter te croppen, zo valt het oog sneller op de 2 mensen.

Foto van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs4538279.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik had die zwanen moeten dresseren, dan was het misschien gelukt om ze een mooi hart te laten vormen :) Ik kon na een xx aantal foto's er niet meer van maken dan dit. Meer van de onderkant voegde niets toe aan de foto, het werd dan geen hart.

@wilmocs: mooie foto, misschien wat druk met alles wat er te zien is, de aandacht komt dan niet direct op de 2 mensen te liggen. Zou een vierkante crop ook niet goed werken?
@Redhero: fijne rustige plaat.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
@redhero: mooie foto, ik vindt de waterrimpels mooi uitkomen

Hier een foto van mijn kant, ik heb zaterdag een Sigma 75-300 APO gehaald en daarmee deze meeuw geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tovi.nl/images/meeuw2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bedoel je niet 70-300 apo?
Daar heb ik IIG deze foto mee gemaakt:
(gebruik de lens niet zo vaak, maar kwam in de skivakantie erg goed van pas :) )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/16e149adf3c5917c81b577f1f8e208d9/full.jpg
Alleen curve wat aangepast voor betere blauwe lucht en USM

Eigenlijk is hij pas echt leuk op vol formaat, dus hier de fullsize:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 17:14
@redhero: mooie plaat, alleen volgens mij wel wat veel ruis
@garfield: ook mooi, zie alleen wat teveel compressie rondom de meeuw. Als het origineel het niet heeft is die prachtig.

Heb zelf ook nog wat zitten spelen met wat schaakstukken op een zwart glasplaatje. Het enige jammere is dat ik het licht niet helemaal lekker kreeg.
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0755686/got/schaak.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door silencedead op 05-02-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Erg mooi silencedead, alhoewel ik wel benieuwd ben hoe het eruit zou hebben gezien met een kleiner diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Dit is mijn tweede foto in dit topique, en ben er zelf wel tevreden over. Zelf vind ik dat de foto iets scherper had gemogen. Maar ik ben nog aan het leren:

Afbeeldingslocatie: http://peet.nooitmeernaarhuis.com/hierheen/images/koelhuisbewerktgot.jpg
(Staat op m'n thuisserver, dus misschien niet al te snel, klik hier voor orgineel en hier voor groter formaat)

gemaakt met een Tokina 12-24 op een 400d, F/4,5, en een tripod.

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Wat heb jij met je badkamer gedaan :o ;)
Ja, leuk. Meestal heb ik het niet zo in perspectiefvertekeningen in foto's, maar hier voegt het wat toe aan de chaos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote van de link:

koelhuisbewerktgotgroter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Afbeeldingslocatie: http://img379.imageshack.us/img379/5519/dsc7144ph9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Dit is mijn eerste foto die ik in een topic op GoT zet. Ben van een point-and-shoot cameraatje naar een Canon EOS 400D gegaan die ik nu een week in bezit heb.

Graag hoor ik wat ik beter had kunnen doen, met de foto zelf maken of de nabewerking :)

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/testcase/testcase01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Laatst online: 07-09 20:13
Nee, ik heb echt een 75-300, het is een wat ouder model, heb hem dan ook 2e hands gekocht.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zouden mensen wat liever voor elkaar willen zijn door niet alleen te gaan posten, maar ook op anderen hun foto's te reageren. Je post hier zelf ook omdat je commentaar wilt. Niet-technisch commentaar wordt ook gewaardeerd, dus heb nooit het idee dat je niet kan reageren omdat je een newbie bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 06-02-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

@nomad: ;)
@Hurricane: Er is te weinig wat je aandacht trekt.
@Rudeladude: Jammer dat ze niet in de goede bocht wilden wringen die beesten.
@wilmocs: Je zou zo mee willen lopen. Er is van boven naar beneden wat te zien.
@redhero: Rustig plaatje, misschien iets te rustig omdat het vogel ook al donker is.
@Garfield: Mooie foto, de positionering van de meeuw klopt.
@_ferry_: De parachute vliegt uit de foto....
@De_Koele_Man: Mooie chaotische koelkamer, mooi weergegeven.
@Arrigi: Snelheid is aanwezig, je gaat je afvragen door wie het kind achternagezeten wordt.
@TranceSetter: Gewoon een mooie plaat.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto komt uit mijn eerste shoot met m'n nieuwe d70s.
Ik heb zo'n 40 pan shots proberen te maken, maar dit was de enige die er "goed" uit kwam.

Afbeeldingslocatie: http://photo.koffid.net/albums/berschehoek/resize.JPG

Thanks voor de resize!

[ Voor 50% gewijzigd door Floor-is op 08-02-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
@markoz371: op zich geen rare plaat, maar ik weet niet echt waar ik naar moet kijken in de plaat. Persoonlijk zou ik nog wat van de onderkant croppen. Al die onscherpte leidt naar mijn idee net te veel af.
@alains: de centrale positionering vind ik in deze plaat nog niet zo storend. Wel jammer vind ik de krappe kadering aan de bovenkant, waardoor het blaadje wordt afgesneden. Verder vind ik de belichting een puntje van aandacht. Misschien volgende keer een andere lichtbron (erbij) nemen.
@hurricane: deze plaat doet het niet zo voor mij. Er is te weinig scherp.
@rudedadude: zie commentaar dannr
@wilmocs: hij is net wat te druk. Het was mooier geweest als de mensen dichter bij de camera waren geweest. Bovendien zou ik hem nog wat croppen aan de linkerkant zodat hij wat symetrischer wordt.
@redhero: fijne plaat. Zelf zou ik nog iets van de onderkant hebben gecropt (dan is de plaat voor mijn gevoel beter in balans).
@garfield: nette plaat. Compositie is ok. Wel mis een beetje scherpte.
@ferrry: lekkere rustige plaat. Compositie is ok. Wat ik wel jammer vind is dat de foto zo van onder is genomen (daarmee doel ik op de hoek). Ik denk dat het mooier was geweest als je hem wat meer van de zijkant had kunnen fotograferen, maar je hebt natuurlijk niet altijd die mogelijkheid.
@silencedead: ik zie niks :?
@de koele man: fijne plaat met een heerlijke sfeer. Het enige wat ik storend vind is de rechterkant van de plaat (muurtje wat er bij komt). Ik zou dat gedeelte er nog vanaf croppen. Scherpte lijkt mij ook niet optimaal. Waarom trouwens met f/4,5 genomen?
@arrigi: het moment is leuk en de bewegingsonscherpte voegt wel wat toe (had zelfs wel wat meer gemogen. De afsnijding van de elleboog vind ik wel wat jammer. Zelf kader ik altijd wat ruimer dan dat ik de werkelijke plaat wil hebben. Dat geeft je wat speelruimte om te croppen.
@trancesetter: het onderwerp vind ik niet zo interessant (persoonlijke smaak). De weerspiegeling is lekker, maar ik vind hem net te donker. De details in de boom vallen een beetje weg daardoor.

En weer een snappie van mijn kant. Alweer een parkeerplaats :P

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/snap3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

@ Nomad: Ik wist niet dat dat op prijs gesteld werd, dus bij deze mijn ongezouten meningen over de foto's op deze pagina:

@ MarkoZ371: Mooie foto, past zo in een (willekeurig) magazine.
@ AlainS: Schaduw overheerst een beetje, maar wel scherp.
@ Hurricane: De DOF is een beetje overdone; ik kan mijn blik nergens op focussen, misschien volgende keer een iets andere hoek?
@ Rudedadude: Prachtig!
@ Wilmocs: Mooi! Hoe is hij in kleur? Alleen zonde van de S van Crzay Piano's
@ Redhero: Niets op aan te merken!
@ Garfield: Mooie actiefoto, de meeuw lijkt er echt uit te vliegen
@ _ferry_: :w Zelfde als Garfield, Het object lijkt er net uit te vliegen.
@ Arrigi: Door wát werd het kereltje achtervolgt? Jeeper Creepers? Goeie actiefoto!
@ TranceSetter: Misschien had hij iets mooier nog geweest als je een half uurtje eerder de foto had gemaakt, het hout is vrij donker. Al met al ook een fijne plaat.
@ Vac: Nét iets te donker, Maar wel goeie Pan-actie

@ Relonky: Foto: mooie symmetrie! En mijn foto is op de Auto stand genomen :$, daarom de 4.5 (en de 400 iso). Ik denk dat ik hem nog een keer ga schieten met betere belichting, voordat het gebouw platgaat

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
@de koele man: aangezien je toch op statief hebt geschoten kun je IMHO beter de iso waarde naar 100 zetten en kiezen voor een kleiner diafragma, zodat, in dit geval, meer scherp wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
De_Koele_Man schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:57:
@ Arrigi: Door wát werd het kereltje achtervolgt? Jeeper Creepers? Goeie actiefoto!
Eigenlijk was het gewoon een spelletje van de scouts. Hij moest uitkijken zodat ie niet getikt werd ;).
relonky schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:09:@arrigi: het moment is leuk en de bewegingsonscherpte voegt wel wat toe (had zelfs wel wat meer gemogen. De afsnijding van de elleboog vind ik wel wat jammer. Zelf kader ik altijd wat ruimer dan dat ik de werkelijke plaat wil hebben. Dat geeft je wat speelruimte om te croppen.
Mwah.. Zelf had ik hem liever scherper, maar dat lukte niet zo goed. Thx voor de tip :). Zal in het vervolg iets minder zoomen.

* Arrigi comment ook maar eens, beginnend bij mwolthers
mwolthers: Boeit me eigenlijk weinig. De foto zelf zegt weinig en de kleuren lijken me een beetje fout?
Dido: Die vind ik wel leuk, beweging, extreme kleuren, ander standpunt dan normaal.. Als je nu nog een film vindt die erbij past kan ie als poster dienen :+
Ijskonijn2: Zoals anderen al zeiden, te hevige bewerking. De onbewerkte versie ziet er beter uit, maar is weinig spannend.
MarkoZ371: Nice! Ietsje meer naar boven en hij was af (imho).
AlainS: Had een stuk mooier kunnen zijn als je camera iets meer naar onder stond en de belichting een stuk beter was (zonder de schaduwen dus). Het koetje en de bloemen zien er toch leuk uit 8)
Hurricane: Al op gecomment: Linkje
Rudedadude: Zwanen ietsje meer beeldvullend (of naar boven) en een lichtere achtergrond zouden hem beter maken. Al is ie nu ook al goed ;).
wilmocs: Ik heb het idee dat het niet helemaal symmetrisch is.. Links er misschien nog ietsje vanaf? Voor de rest niks op te merken :).
Redhero: Dit is echt zoiets waar je nooit aan denkt het te fotograferen maar toch leuk uitziet. Mooi gezien :).
Garfield: Ietsje lichter misschien?
_ferry_: Leuke kleurtjes, spijtig genoeg ietsje onscherp.
silencedead: Mooi, maar nu nog eentje met een kleiner diafragma ;).
De_Koele_Man: Gewoon cool. Passende kleuren.
TranceSetter: Ook leuke kleurtjes, lijkt op een alligator :P
VAC: Spijtig dat ie met de rug naar jou toe stond, verder is het pannen wel aardig gelukt.
relonky: Gewoon goed.. Zoals van jou gewend ;). Leuk lijnenspel, mooi contrast.

hehe.. Wat een werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

relonky schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:09:
-commentaar op anderen-

[afbeelding]
Je foto's stralen eigenlijk altijd wel wat uit, ook omdat je lekkere kleurtjes en contrast tevoorschijn tovert. Deze foto vind ik minder, hij is net wat te simpel, de lijnen vind ik niet zo bijzonder geheel, gewoon, lijnen.

edit: nog even een fotootje van mezelf, wel iets heel anders dan normaal van mij :)
(graag grotere versie bekijken, vind ik zelf een stuk beter iig)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/postmapje/DSC_8172small.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 06-02-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@ Trancesetter: nice :)
@ VAC: is die persoon wel helemaal scherp op zich wel aardige compositie
@ Relonky: Knap dat je met een paar stomme witte lijnen op lelijk zwart asfalt toch een mooie foto kan maken :)
@ Nomad: Ook al een mooie plaat alleen wat jammer dat de draden bovenop de brug (begrijp je welke ik bedoel) door het zonlicht behoorlijk wegvallen.

Naar aanleiding van het commentaar nu een diafragma van F/16. Weet alleen zelf niet of die nou echt mooier is dan de vorige

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0755686/got/schaak2.jpg

@mithras hieronder: zal het van de week nog eens proberen

[ Voor 46% gewijzigd door silencedead op 06-02-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
silencedead schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:44:
Naar aanleiding van het commentaar nu een diafragma van F/16. Weet alleen zelf niet of die nou echt mooier is dan de vorige

[afbeelding]
Aan de ene kant: ja, aan de andere kant: nee. Het grotere diafragma vind ik wel beter geslaagd. De dof van je eerste foto voegde weinig toe aan de foto, terwijl deze (imho) mooier is doordat alle schaakstukken scherp(er) zijn.

Echter mist er wat aan je compositie, die ik beter vind in je eerste foto. De tweede is zo van "een beetje opzij, iets van boven". Dan lijkt het ook nog eens of de foto scheef staat: nee, geef mij qua compo maar die eerste. Als je nóg een keer die foto wil maken, moet je proberen de compositie van je paard en de rechter schaakstukken over te nemen. De linkerkant is nog ietwat rommelig (pion dicht op loper) en is wat fel belicht. De rechterkant staat mooi op een rijtje, de spiegelingen komen mooi uit: top.

Dus: groot diafragma als de tweede foto; compositie van de rechterkant van de eerste foto. Maar dan heb je ook wel een d:)b foto ;)

@nomad85: mooie foto, leuk gevonden. Moest die vignetting nou linksboven? Ik vind het nu niet echt een mooier effect of toegevoegde waarde hebben.
Daarnaast: het zou mooier zijn (denk ik) als de zon meer achter de ophaalbrug stond. Maar dat is meer een kwestie dat de zon op dat tijdstip daar stond dan dat jij daar iets aan kon veranderen :)

[ Voor 12% gewijzigd door mithras op 06-02-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht dat je kunt proberen om de schaakstukken zo symetrisch mogelijk neer te zetten? Dus een hoge links-hoge rechts etc. Okal is elk stuk verschillend, op het eerste gezicht lijkt het dan toch of de 3 stukken gespiegeld zijn. Daarnaast zijn de linker stukken meer belicht dan rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Arrigi: Ik zou een flink stuk van het groen aan de bovenkant wegsnijden. Daardoor wordt je foto nog intenser en verhoudingsgewijs iets breder, waardoor er nog meer vaart in komt. Volgens mij zit je dan minstens tegen de showcase aan.

@nomad85: Op de een of andere manier is je foto vlees noch vis. Locatie heeft de "uitstraling" van een Vinexwijk, de lucht is net niet "je van het" en het water mist wat "pep". Als kijker word ik niet in je foto getrokken. Het gebouw vind ik spuuglelijk en de brug wat kaal. Verder storen de lantaarnpalen nogal (rechts croppen en die andere shoppen?). Misschien was de doorkijk onder de brug mooier geweest door een lager standpunt? De leuningen vrij afstekend tegen de lucht zou al een verbetering kunnen zijn. Sorry dat ik niets positiefs kan vinden. Als goedmakertje misschien dat ik zelf al heel veel van dit soort (tegenlicht)foto's weggegooid heb, omdat hij mij ook niet lukt om het indrukwekkende wat ik zie goed vast te leggen? Je bent niet alleen iig ;).

@silencedead: Ik mis de functionaliteit van het schaakspel in je foto's. Schaakstukken zonder bord, die horen in een kistje en niet willekeurig neergezet, is mijn gevoel. Kwa compositie vond ik de vorige spannender, daar zat meer diepte in iig. Op de een of andere manier lijkt de laatste ook nergens scherp. Kan aan de stukken liggen, maar voor mijn gevoel zou het paard scherper moeten zijn dan de rest en dat zie ik (op dit formaat iig) niet echt. Ook kwa belichting springt geen enkel stuk eruit. Misschien kan je een volgende keer bijvoorbeeld de koning neerleggen (teken van overgave), om het geheel iets spannender te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Aan alle mensen die commentaar hebben gegeven op mij foto; thanx, ik heb het gelezen en doe er iets mee.

@Rudedadute: Mooie foto, maar hij was beter geweest als de zwanen naast elkaar hadden gestaan.
@wilmocs: mooie scherpe foto. Links zou ik de S eraf croppen.
@Redhero: Simpelweg mooi. Je ziet goed hoeveel moeite een meerkoet heeft met zwemmen.
@garfielfd, ik vind de foto mooi genomen, zo kan ik het niet. Maar spannend vind ik het ook niet.
@_ferry_: De vraag die ik bij jouw foto krijg is, wat gebeurd daar. Ik zie dat het een parachute is, maar er gebeurd meer wat ik niet thuis kan brengen.
@silencedead: de tweede vind ik echt mooi, al ben ik het met mithras eens dat de compositie van de eerste mooier is.
@De_Koele_Man: gewoon een prachtge foto met een mooi perspectief. Ik had het niet beter gedaan.
@Arrigi: Je ziet echt dat de jongen op de vlucht is. 2 opmerkingen: het gebid van de jongen is lelijk en ik had zelf het bovenste deel eraf gecropped.
@TranceSetter: Ik heb een zwak voor dit soort foto's. Gewoon prachtig.
@VAC ik krijg geen gevoel van snelheid, alleen van wazigheid, Ik vind de foto daarom niet geslaagd.
@relonky: ik heb veel mooie foto's van je gezien, maar vind dit een mindere. Ookal weet je toch nog iets uit een paar lijnen te halen, het heeft geen soecial effect bij mij.
@nomad85: De grote versie is idd stukken beter dan de - iets kleinere - kleine versie. Ik weet niet wat eraan mankeert, maar ik heb al mooiere van je gezien.

Nog een foto van mezelf. Deze is gemaakt naar aanleiding van het overlijden van mijn oom deze morgen. Het heeft waarschijnlijk een grotere emotionele waarde, dan technische waarde. Ik zou toch graag jullie mening willen weten.

Afbeeldingslocatie: http://images.devcorner-alain.nl/foto/20070206/1_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ AlainS
Wat zijn het? Houten poppetjes? Opzich mooie foto, doet me niet zo heel veel, maar niet verkeerd.

Een bekend paadje (is hier al langs gekomen).
Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs4827010.jpg
Of misschien in z/w?

Edit: ik merkte dat de bewerking een beetje zeer slecht was, even overnieuw. (compo was eigenlijk ook onder de maat, dus andere foto nu :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:31
relonky schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:09:

[afbeelding]
Mooie foto, ik hou hier wel van. Ga ik zelf ook maar weer eens doen.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26

RBH

Oké, ik heb vandaag ook een foto gemaakt.

Ik vind het een leuke foto geworden, zowel qua scherpte als kleuren.

Persoonlijk denk ik alleen dat de compo wat beter had gekund. Maar aan de andere kant: Bij deze compo viel het takje tenminste niet weg in de foto. Een klein minpuntje vind ik de wat onrustige bokeh.

Hij is geschoten met een 350D + kitlens. Verder geen speciale dingen gebruikt.

C&C alstublieft. :)

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/fotowinter-1klein.jpg

En de belangrijkste EXIF waarden er nog bij:

-1/50 sec.
-f/5,6
-55mm
-ISO 100

P.S.: Hij is wat nabewerkt. Wat contrast en scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

nomad85 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:35:
[...]

Je foto's stralen eigenlijk altijd wel wat uit, ook omdat je lekkere kleurtjes en contrast tevoorschijn tovert. Deze foto vind ik minder, hij is net wat te simpel, de lijnen vind ik niet zo bijzonder geheel, gewoon, lijnen.

edit: nog even een fotootje van mezelf, wel iets heel anders dan normaal van mij :)
(graag grotere versie bekijken, vind ik zelf een stuk beter iig)
[afbeelding]
De hele foto is eigenlijk wat onderbelicht en dat is jammer. Er zit een groot overbelicht stuk in waar de camera denk ik de lichtmeting op heeft toegepast.

Verder compositioneel wel een leuke foto, misschien is er in .raw nog wat te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Zo, nog even wat reacties van mij op de foto's van deze pagina:

@_ferry_: Jammer dat er zoveel blauwe lucht op staat, maar wel mooie kleuren. Op full-size is 'ie idd wat mooier.
@silencedead: Mooie foto's. Ik prefereer de tweede met een meer symetrische opstelling van de schaakstukken. ;)
@De_Koele_Man: Mooie bewerking, draagt zeker bij aan het eindresultaat van de foto.
@Arrigi: Mooie scherpte, maar de kleuren vind ik niet zo mooi. Misschien doet wat meer contrast deze foto goed.
@Trancesetter: Mooie plaat, lekkere kleuren.
@VAC: Kleuren vind ik niet zo mooi. Scherpte valt me ook iets tegen.
@relonky: Mooie plaat. Hou wel van dit soort foto's. d:)b
@nomad85: Lekkere kleuren, maar de compositie doet me niet heel veel? Op groter formaat is 'ie trouwens wel wat beter. :)
@AlainS: Doet me niet heel veel. Maar wel leuke foto.
@RedHero: Mooie foto, alleen hij lijkt een beetje scheef te staan? :? Maar misschien ligt dat aan mij hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fotopage/P1100790b_thmp.jpg
Klik voor een grotere versie.

Laatst op het noordzeestrand gemaakt. Vond hem wel aardig gelukt! :)
(Panasonic DMC-FZ20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@MasterJR - Mooie plaat. Op de grote foto zie ik echter op de horizon wat 'rommel'. zijn dit windmolens oid? Ik zou proberen om ze weg te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door TranceSetter op 07-02-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Vind je vorige persoonlijk mooier
silencedead schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:44:
@ Trancesetter: nice :)
@ VAC: is die persoon wel helemaal scherp op zich wel aardige compositie
@ Relonky: Knap dat je met een paar stomme witte lijnen op lelijk zwart asfalt toch een mooie foto kan maken :)
@ Nomad: Ook al een mooie plaat alleen wat jammer dat de draden bovenop de brug (begrijp je welke ik bedoel) door het zonlicht behoorlijk wegvallen.

[afbeelding]

@mithras hieronder: zal het van de week nog eens proberen

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:27:
@ AlainS
Wat zijn het? Houten poppetjes?
Het zijn inderdaad houten poppetjes, met metalen verroestte vleugels. Ik snap dat een ander dat niks zegt, maar ik kon mijn gevoel aardig kwijt in de foto.

@Redhero: Ik heb het gevoel dat ik mijn hoofd moet draaien om je foto goed te bekijken, oftewel hij staat scheef. Ik zou ook een deel van de bladeren onder de sta eraf gecropped hebben.
@RBH: De achtergrond vind ik nikszeggend. verder prachtige foto.
@MaterJR: Mooie foto, alleen een beetje saai (boven) en rommelig (onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Arrigi: Leuke actiefoto! Op sommige plekken wel behoorlijk wit/licht. Maar toch een mooie plaat.
@Trancesetter: Hij is niet zo spannend, maar dat ligt voornamelijk aan het onderwerp. De spiegeling is heel mooi, kleuren ook lekker.
@VAC: Mooi gedaan! Je ziet waar hij vandaan komt en waar hij naar toe gaat.
@Relonky: Zeer lekker contrast. Mooie lijnen. "Simpele" maar mooie foto!
@Nomad85: Het water ziet er mooi uit. Maar de gehele foto is misschien wat te donker, maar dat krijg je natuurlijk al gauw als je tegen de zon in fotografeert.
@Silencedead: Ik vind de vorige mooier. Nu vind ik de compositie minder, doordat die achterste stenen ook scherp zijn.
@AlainS: Niet slecht, maar echt geweldig vind ik hem niet.
@Redhero: Hij lijkt inderdaad scheef en rechts staat iets (een boerderij?) wat me stoort. De foto heeft wel lekkere diepte :)
@RBH: De druppels zijn heel mooi, maar de achtergrond is nogal storend. Als dat een rustigere achtergrond was dan had hij heel erg mooi kunnen zijn.
@MasterJR: Mooi :)

Gisteren geschoten in Enschede.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7210a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik poste mijn foto ook in het testcase topic omdat ik zelf ook niet kon bedenken wat er nou mis is. Dat de foto onderbelicht is was ook wel mijn bedoeling, maar valt blijkbaar niet in de smaak. Ik schiet in raw, en de data is er wel, dus als je ook de voorgrond belicht wilt hebben kan dat. Ik ga er nog een keer aan werken, als ik het echt beter kan maken post ik hem nog wel een keer, anders gewoon volgende keer beter :P

@trancesetter: Mooie plaat dat allereerst, maar ik mis wat dieptewerking naar de horizon, ik zou denk ik de shot wat lager genomen hebben zodat je net wat verder kan kijken.

@VAC: Panning foto's zijn altijd leuk, deze mag er nog wel wat meer van :P, de achtergrond heeft ook wat weinig contrast en kleur. Je hebt nu een beetje niks, ga of de achtergrond z/w maken met skater als kleur (maar dat is nogal achterhaald en done before :P), of maak de kleuren wat interessanter.

@Relonky: jouw had ik al commentaar gegeven, maar je contrast is altijd lekker in orde :)

@silencedead: Je vorige is mooier, niet vanwege de DOF, maar vooral vanwege de kleuren, deze foto is gelig, vies. Een betere witbalans doet al een hoop voor deze foto. Verder heeft met en zonder grote DOF beide wel wat. Ik heb niet echt een voorkeur.

@AlainS: Eigenlijk weet ik het niet zo goed met deze foto. Hij is wel scherp, mooi rustig, maar ook wat te saai denk ik. Ik kijk er niet zo lang na, het houd me niet vast zeg maar. Ik denk dat het idee goed was, maar dat de setting niet spannend is.

@Redhero: Niet onaardig, best goede foto.....zoiets zou ik denk ik mooier vinden met wat meer warmere herfstkleuren, want dat straalt het toch een beetje uit. De bladeren op de voorgrond zijn wat kleurloos/contrastloos, ....een beetje saturation en contrast daarop misschien?

@RBH: Best leuke foto :)....Helaas staat je onderwerp wat in het midden en is de achtergrond wat te onrustig. Probeer zoiets eens vast te leggen in een weiland rond een uur of 4 's middags. Je licht is dan wat warmer, en doordat je wat lucht en weiland erop krijgt heb je vaak best mooie kleuren in je achtergrond. Het idee is best goed gedaan, een keer opnieuw proberen met een rustige achtergrond is daarom best de moeite waard

@masterJR: Mooie foto. De kleuren zijn goed en de zon is niet teveel uitgebeten, netjes dus :).
Wat ik jammer vind is dat je zo weinig met de reflectie gedaan hebt....
wat meer naar rechts lopen en wat naar het water en je reflectie had meer op de golven gestaan, volgens mij is dat ook wel mooi namelijk.

@Laukui: Guldens snede ziet hier prima in. Hij kijkt ook wel lekker weg. Ik denk dat ik alleen wat mis in de verte, ik heb niet echt iets om naar te kijken. Een weg die de diepte in loopt naar een huis ofzo, maar dat is misschien wat veel gevraagd :P. De kleuren zijn wel behoorlijk, misschien net teveel, of net goed, ik weet het nog niet zo. Toch, geen slechte plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
nomad85 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:48:
@trancesetter: Mooie plaat dat allereerst, maar ik mis wat dieptewerking naar de horizon, ik zou denk ik de shot wat lager genomen hebben zodat je net wat verder kan kijken.
Deze foto heb ik ook op een wat lager standpunt. Dan krijg je inderdaad meer dieptewerking, maar of deze beter is... Ik zal hem vanavond posten. Misschien heb ik wel een gek idee van composities.

@Laukui: Deze foto vind ik erg mooi. Die wolken worden aan de bovenkant van de foto ook niet afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

nomad85 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:48:

@RBH: Best leuke foto :)....Helaas staat je onderwerp wat in het midden en is de achtergrond wat te onrustig. Probeer zoiets eens vast te leggen in een weiland rond een uur of 4 's middags. Je licht is dan wat warmer, en doordat je wat lucht en weiland erop krijgt heb je vaak best mooie kleuren in je achtergrond. Het idee is best goed gedaan, een keer opnieuw proberen met een rustige achtergrond is daarom best de moeite waard
Dank je. Ikzelf vind het ook jammer van de achtergrond. Vandaag lekker veel sneeuw, misschien als het droog is nog een keer proberen. (Desnoods het boompje draaien. >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze middag gemaakt (clickable) :

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sainter/Fujis9600/Vrieskouresized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch leuk die sneeuw ;) Hij is niet helemaal scherp, maar dat komt omdat mijn over-sized zonne-bril dat een beetje beinvloedt.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/18467/images/640/2644809/Vczhbh.jpg

p.s. Het is een 'zonnescherm' voor op de gevechtshelm van een F-16 piloot, zomer 2006 op leeuwarden gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SainteR, mooie foto ;) Misschien bovenin iets te licht
wat stellen die balken/palen eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:41:
@ SainteR, mooie foto ;) Misschien bovenin iets te licht
wat stellen die balken/palen eigenlijk voor?
Het hekken van mijn balkon hier (zo'n lelijke afrastering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Vandaag overviel de sneeuw mij in Artis:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-02-08/res_IMG_2302e2.jpg

Edit op de reactie hieronder:
- ikzelf heb er ook een tijdje naar zitten kijken of hij wel recht staat, dat het daar afloopt klopt wel, misschien is dat het inderdaad
- ouderwets aandoen, omdat de witbalans op de camera meestal problemen heeft met sneeuw had ik voor de buitenfoto's de camera op RAW+JPG gezet, daardoor kon ik mooi wat vignettering toevoegen bij ACR en dat samen het de weinige kleuren op de foto geeft dat effect, verder niks aan gedaan
- overvallen door de sneeuw omdat ik een voor deze foto paar uur in het apenhuis was, toen ik naar Artis liep was het mooi weer, bleek het toch te zijn gaan sneeuwen

[ Voor 62% gewijzigd door ajhaverkamp op 08-02-2007 19:03 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Voor het overzicht handig, maar als foto niet echt spannend zo. Meer nadruk op de karretjes wsa misschien interessanter geweest.

@[SainteR] idd jammer dat de bovenkant net overbelicht is. foto en border vloeien zo in elkaar over. Dan is een zwart randjeom mee te beginnen mooier denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Flightom
Grappige foto, leuk gezien.

@ Ajhaverkamp
Ik vind hem aardig, het lijkt alleen alsof de karretjes scheef staan. De paal en het huisje staan wel recht..misschien loopt het daar af?

@ Nomad85, zoiets?:
Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/128fs104862.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@ [SainteR] - Ziet er mooi uit, alleen een té groot wit vlak bovenin denk ik. Zoals eerder gezegd zou een zwarte rand goed doen.
@ FlighTom - Grappig bedacht, vooral nu met de sneeuw, z/w. Ik heb er alleen niet veel mee.
@ ajhaverkamp - Leuke foto. Het doet me erg ouderwets aan, geen idee ook hoe dan komt. Ik vraag me wel af hoe de sneeuw je overvallen heeft, terwijl er een weeralarm is afgegeven :)

En dan nog een fotootje van mijn kant. En natuurlijk maar even in het sneeuw-thema blijven:

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/testcase/IMG_1671s.jpg

En hoewel het eigenlijk niet mag, toch nog even de versie van de foto die ik eergisteren plaatste met een iets lager camerapunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/testcase/IMG_1495s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
TranceSetter schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:47:

@ FlighTom - Grappig bedacht, vooral nu met de sneeuw, z/w. Ik heb er alleen niet veel mee.
??? z/w Bedoel je toch zwart wit mee?? Waarom is de eerste foto die je dan gelijk post zwart wit :) (of lees ik het verkeerd) Vind de foto eigenlijk niet zo erg mooi. De tweede wel en doordat je nu wat meer omgeving ziet vind ik hem er flink op vooruitgegaan

[ Voor 3% gewijzigd door silencedead op 08-02-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
silencedead schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:24:
[...]

??? z/w Bedoel je toch zwart wit mee?? Waarom is de eerste foto die je dan gelijk post zwart wit :) (of lees ik het verkeerd) Vind de foto eigenlijk niet zo erg mooi. De tweede wel en doordat je nu wat meer omgeving ziet vind ik hem er flink op vooruitgegaan
Beetje stom geschreven als ik het nog eens nalees. Maar bedoelde dat het onderwerp me niet aantrekt.
Zelf ben ik ook wel van mening dat die sneeuwfoto die ik postte ook niet de beste is, maar het is dan ook de eerste keer dat ik het geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij bedoelt dat zwart/wit in combinatie met sneeuw mooi vindt, maar niks met het object van de foto zelf heeft. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Zat er ook aan te denken om nog wat sneeuw foto's te maken, maar het is zulk grauw weer, en de sneeuw was al bijna helemaal weg en was al bijna donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier (deurningen, (oldenzaal, hengelo)) liggen de straten nog helemaal vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

@Redhero, ja zo vind ik hem zelf iig mooier, kan misschien nog wel kleurrijker, maar zo bevalt hij al beter ja :)

@trancesetter: deze foto is niet alleen wat platter genomen, de hele compositie is anders. Om nou te zeggen dat daarom de andere compositie beter was ben ik het niet mee eens, er is een tussenweg tussen deze 2 foto's. In deze foto is die boomstam helemaal niet meer het onderwerp. Die ander is mooier iig, maar die vorige foto met iets meer horizon hoek is denk ik nog steeds een gemiste kans :P

[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 08-02-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

Vuvuzela

My spire is forming

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/6962/stoelxhm2.jpg
Door de sneeuw zat de stoel/logo onder lelijke druppels. Die heb ik weggewerkt. En zwart/wit gemaakt.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Een testfoto waarbij de testnadruk met name op de nabewerking ligt. Ik heb wat lopen pielen om er iets crossprocesserigs van te maken, maar ik moet me daar nog eens wat meer in verdiepen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/testsn600.jpg

@Maciek: ik denk dat er met het overbelicht driekhoekje en de gordelhouder er nog teveel op de foto staat. Een staande foto had dit kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
nomad85 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:19:
@trancesetter: deze foto is niet alleen wat platter genomen, de hele compositie is anders. Om nou te zeggen dat daarom de andere compositie beter was ben ik het niet mee eens, er is een tussenweg tussen deze 2 foto's. In deze foto is die boomstam helemaal niet meer het onderwerp. Die ander is mooier iig, maar die vorige foto met iets meer horizon hoek is denk ik nog steeds een gemiste kans :P
Hier kan ik iig wat mee :) Weer wat geleerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

TranceSetter schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:04:
[...]

Hier kan ik iig wat mee :) Weer wat geleerd 8)
Oke, blij om te horen iig :)

Even een piccie van mij, gister visjes gefotografeerd in Scheveningen Sea life, het is nog verrekte lastig fotograferen in een aquarium, maar toch best gelukt })
FF doorklikken naar grotere versie hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/DSC_8331.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

Vuvuzela

My spire is forming

Rudedadude schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:59:
Een testfoto waarbij de testnadruk met name op de nabewerking ligt. Ik heb wat lopen pielen om er iets crossprocesserigs van te maken, maar ik moet me daar nog eens wat meer in verdiepen.

@Maciek: ik denk dat er met het overbelicht driekhoekje en de gordelhouder er nog teveel op de foto staat. Een staande foto had dit kunnen voorkomen.
Ik vind dit wel een goede tutorial voor Crossprocessing.

Mja, heb je opzich wel gelijk in. Al vind ik dat hoekje niet erg storend.

@Nomad85: Lijkt me erg moeilijk foto's maken op die manier. Ik vind dat gele "koraal"? wel wat storend. En misschien kan Nemo ook wat kleurrijker. Het groen knalt en de vis is wat grauw.

[ Voor 12% gewijzigd door Vuvuzela op 08-02-2007 21:18 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nomad, mooi scherp maar je moet idd proberen wat van dat groen weg te werken want die oranje vissen hebben ook een groene gloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:33:
@Nomad, mooi scherp maar je moet idd proberen wat van dat groen weg te werken want die oranje vissen hebben ook een groene gloed
Volgens mij hebben die beesten een groene gloed omdat ze daar semi-transparant zijn. Ik vind het een mooie foto, het koraal bovenin is alleen wel nadrukkelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Maciek schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:16:
[...]

Mja, heb je opzich wel gelijk in. Al vind ik dat hoekje niet erg storend.
Dat hoekje was idd maar een detail. Die tutorial is inderdaad handig (ook al gebruik ik geen photoshop) en ik ga eens wat klooien met curves per kanaal, daar had ik nog niet aan gedacht.

@Nomad85: waarom zoveel aquarium en zo weinig vis? Er kan volgens mij een hoop weg links en boven. Ik hield dit over. (ook meteen de kleuren wat bijgewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja het is eigenlijk ook wat te weinig bewerkt. De kleuren van Rudedadude zijn wel "beter" voor de foto, maar het was (misschien omdat het glas van het aquarium wat groenig is) echt ongeveer deze kleuren wat ik laat zien. Ik ga er nog eens over buigen, net als mijn andere foto. Eigenlijk heb ik gewoon wat weinig tijd op het moment en post ik wat te snel, jammer eigenlijk.
Bedankt voor het commentaar, ik ga er wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 18:51

breinonline

Are you afraid to be known?

nomad85 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:09:
[...]

Oke, blij om te horen iig :)

Even een piccie van mij, gister visjes gefotografeerd in Scheveningen Sea life, het is nog verrekte lastig fotograferen in een aquarium, maar toch best gelukt })
FF doorklikken naar grotere versie hoor :)
[afbeelding]
Leuk, de vissen ogen wat groenig inderdaad maar dat stoort me niet erg, wel die enorme gele 'tak' in de bovenhoek. Een crop zou het volgens mij veel beter doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben nog een redelijke beginner qua fotografie en op zoek naar goed commentaar want de beste manier om het te leren is foute foto's te posten waarvan anderen zeggen wat beter kan :+.
Na het zien van al die mooie foto's (bijna allemaal dan) was ik wel wat huiverig, maargoed, eens moet de eerste keer zijn.

Deze heb ik in de hans anders genomen, een paar dagen geleden.

Afbeeldingslocatie: http://www.reelspeek.nl/arpie/IMG_4651tw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Testje met crossprocessing :)

Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/portfolio/PartyPeople/slides/Jeans6.jpg

origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@fooker: ja, goed gelukt vind ik :) Jammer alleen van de nogal vierkante crop.

Ik weet niet helemaal wat ik hier nou van moet vinden. Beetje curveklooierij.
Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics_oud/got/metro600.jpg

Aan de ene kant had ik wat minder plafond kunnen doen (linksbovenin is saai), aan de andere kant zorgen die tl-buizen voor een versterking van het lijnenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
@fooker: ik vind hem wel goed gelukt, maar vind het wel jammer dat het zwart zo dichtgelopen is. Verder is het jammer dat de onderkant een beetje rommelig is.
@wilko: ik zou nog wat van de linkerkant croppen. Het is IMHO niet zo erg dat de voorste vrouw er niet helemaal opstaat en dan heb je niet dat hele donkere linksbovenin.

Ook nog een van mij. Eigenlijk een snapshot (uit de hand geschoten) maar stiekem ook een beetje produktfotografie.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/produktfoto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wilko: dat donkere vind ik helemaal niet erg, als je links nog zou croppen zou je foto niet meer half zo sterk zijn. Ik vind hem nu heel lekker, pakt goed de sfeer

@ relonky: sorry maar hier vind ik niet veel aan, vrij standaard imo, je zal origineler uit de hoek moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ahja, een subtiel cropje doet het inderdaad beter, thnx :)

@relonky: Ik vind het een beetje een vies kleurtje wat je gebruikt, misschien kun je het meer richting wit krijgen? Verder echt een lekkere plaat, simpel en doeltreffend.

Ohja, als je een foto plaatst, kun je dan even de "Check images" knop gebruiken? Dat voorkomt het verspringen van de pagina bij het laden. thnx.

[ Voor 23% gewijzigd door Wortelsoep op 09-02-2007 17:16 . Reden: even zeuren over de check images knop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

@ relonky: ik denk dat zwart-wit mooier is, met name omdat er weinig is in de foto dat een 'echte' kleur heeft.
@fooker: Ik vind hem goed gelukt (de foto zelf ook), ook het vierkante staat mij wel aan (moet je hem wel volledig vierkant maken :) )
@Wilko: ik heb een beetje hetzelfde, ik weet het ook niet helemaal. Maakt een hdtv crop (wel de breedte vasthouden en toch wat van de bovenkant eraf het geheel niet wat beter?

En nu nog mijn testje met cross-processen :) Ik ben zelf wel tevreden over het resultaat, de sneeuw blijft wit, de rest van de kleuren past wat meer bij mijn associatie met grafiti.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/grafiti.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem eigenlijk wel lekker, Rudeadude! :)

Ik heb ook een testje met cross processing:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/128fs256978.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@Wilko:
fraaie foto. Geeft de spits leuk weer. De curveklooierij is goed geslaagd.
@Relonky: vind 'm niet zo geslaagd als produktfoto. Het licht is een beetje vreemd van kleur en de foto is in z'n geheel niet donker genoeg

@Rudedadude: qua crossprocessing wel geslaagd.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Van de week even mijn 50mm lopen testen (teruggekomen van reparatie). Ik moet zeggen,
de autofocus problemen zijn verdwenen. Wat mij betreft is de foto haarscherp.

Stockphoto materiaal? ;)

Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/got/schotel-border.jpg
F4, 1/1000, ISO 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~logte151/narcis-small.jpg

Vind hem op zich wel aardig, maar ergens klopt er iets niet...

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@timlog: Mooie foto zeker. Alleen het lijkt idd alsof de focus niet helemaal goed ligt. Meer op de rand van de bloem ipv juist de kern (hoe noem je dat ook alweer ;)) van de bloem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
@TranceSetter: 1e foto vind ik een beetje donker. Leuke compositie.
@Maciek: Ik vind het een mooie foto.
@Rudedadude: Mij een beetje te groen, maar leuk effect.
@nomad85: Lekker scherp. Mooie kleuren.
@Arpie_RS: Wat is het? Het lijkt op zo'n kijkgaat in een deur met een spin erin ofzo, maar ik zou het niet weten.
@fooker: Sorry, niet mijn ding. Ik vind het effect wat je erin gebracht hebt leuk, maar dit soort foto's is niet voor mij.
@Wilko: Lekkere foto.
@Relonky: Zoiets had ik ook in gedachten om te maken een paar dagen geleden. Ik denk dat ie mooier was geweest als hij wat minder geel was.
@Rudedadude: Mooie kleuren. Lekkere foto.
@Redhero: Bij de eerste keer kijken bleef ik hangen. Erg mooi gemaakt.
@CRiSiS: De foto is inderdaad haarscherp. Maar ik vind hem saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Timlog :

Prachtig mooie foto. Alleen denk ik dat een kleiner diafragma een nog mooier resultaat zou hebben opgeleverd. Kleuren en compositie zijn volgens mij in orde.

Nu even eentje die ik net heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/craza/Schakelaar.jpg

m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@matthias, mooi maar net wat je zegt een kleiner diafragma, tekstje is niet helemaal scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AlainS, ik zei dat ik hem in de hans anders genomen had. Wat denk je zelf ;)?
Het zijn dus brillen, gezien door een 'handspiegeltje' wat onder het brillenrek zelf lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@matthias; wat is het?
@silencedead; volgens mij had matthias het met die opmerking over het diafragma niet over zijn eigen foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Als het me duidelijk was geweest had ik het niet gevraagd. Ik dacht dat je met hans anders een macro bedoelde ofzo. Je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat ik even bleef kijken om te zien wat het was. :P

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.