Als die vraag aan mij wordt gesteld: ik vind het fijner werken, het is gratis en via servers is er erg veel extra software beschikbaar. Door dat principe blijft ook _al_ je software via 1 bron up to date.Jungian schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:58:
[...]
Er word aan mij toch wel redelijk vaak gevraagd "waarom gebruik je dat linux nou ?" waarop ik dan weer de wedervraag "waarom zou ik Windows of Mac OS gebruiken ?" stel. Het word dan meestal erg stil (op de evangelisten na dan, waarvan de crap-argumenten zo de grond in geboord zijn).
Het is (volgens mij) sneller en ik kan niet (oke, heel veel minder gemakkelijk) worden geïnfecteerd met virussen, wormen, trojans, ad- en of spyware. De software is beter op elkaar afgestemd (alles gtk, evo met kalender bij de datum/tijd) en makkelijker te customizen: het is een kwestie van een pakketje binnen een venster slepen en je hebt een nieuw thema. Zo met icons, borders, elementen én inlogscherm. Al deze customizations doen _geen_ afbreuk aan je performance (want sorry: windows anders stylen maakt alles rete traag).
Het verhaal over open source en dergelijke hoef ik niet te houden, want meestal zijn ze dan al afgehaakt: wel geïnteresseerd, maar durven/willen niet de moeite nemen om het te proberen. Omdat ik er toch zeker van ben dat er iets niet zal werken, en helaas willen vele die problemen niet oplossen: het moet gewoon werken.
offtopic:
Vandaar ook die laptop, kan ik "showen" hoe het er nu uitziet en hoe fijn en goed alles werkt. Alleen eerst eentje aanschaffen
Vandaar ook die laptop, kan ik "showen" hoe het er nu uitziet en hoe fijn en goed alles werkt. Alleen eerst eentje aanschaffen
[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 10-02-2007 16:09 ]