NOS Kroeg Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
rvdven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:05:
Wat heet heel annoying. (nofi) Het is anders dan MS Office, maar op de meeste (niet-breedbeeld) schermen merk je er sowieso niet echt veel van. Maar ook op een breedbeeld kan ik het niet storend noemen (alhoewel centreren misschien wel ietsje fijner zou zijn)
Nofi (;)) maar ik heb er dus elke keer _wel_ last van als ik OOo gebruik. Ben dus bijna voor elk document nu aan het LaTeX'en :p
Ik zit met een 17" scherm, maar elke keer ergerde ik me er hopeloos aan. Gelukkig dat het nu verholpen is. Nu hopen dat het niet in Feisty+1 komt, maar gewoon de update wordt doorgevoerd naar Feisty :)
Nu ik er aan denk... is het mogelijk om twee blaadjes naast elkaar weer te geven als je het venster breed genoeg maakt?
Ik afdrukvoorbeeld wel ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 16:43
mithras schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:31:
[...]
Nofi (;)) maar ik heb er dus elke keer _wel_ last van als ik OOo gebruik. Ben dus bijna voor elk document nu aan het LaTeX'en :p
Ik zit met een 17" scherm, maar elke keer ergerde ik me er hopeloos aan. Gelukkig dat het nu verholpen is. Nu hopen dat het niet in Feisty+1 komt, maar gewoon de update wordt doorgevoerd naar Feisty :)
LaTeX krijg je echt super mooie resultaten mee, ik heb m'n profielwerkstuk er mee gemaakt, en het beviel me over het algemeen wel. Alhoewel sommige dingen toch wat lastig gingen.

Overigens had ik het eerst onder Windows (met MikTex oid.) maar daar draait het zo veel langzamer dan onder Linux. Dat is het grootste snelheidsverschil dat ik gemerkt heb tussen Windows/Linux
[...]
Ik afdrukvoorbeeld wel ja :o
Is het ook mogelijk tijdens het typen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb hier een Samsung SyncMaster 205BW staan (20", 1680x1050).
Even de zoom-factor op Page Width zetten (=centered, 183% zoom (hier dan)) en ik zie alsnog de helft van één A4 bladzijde. Als er iets is waar ik me niet druk om kan maken is dit het wel :P Waar ik me wel druk om kan maken is de sucky font rendering (van de menu's) en de nog niet aanwezige ondersteuning voor OpenXML.

[ Voor 27% gewijzigd door Jungian op 23-02-2007 21:21 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53
rvdven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:39:
[...]

LaTeX krijg je echt super mooie resultaten mee, ik heb m'n profielwerkstuk er mee gemaakt, en het beviel me over het algemeen wel. Alhoewel sommige dingen toch wat lastig gingen.

Overigens had ik het eerst onder Windows (met MikTex oid.) maar daar draait het zo veel langzamer dan onder Linux. Dat is het grootste snelheidsverschil dat ik gemerkt heb tussen Windows/Linux

[...]

Is het ook mogelijk tijdens het typen? :P
Ik gebruik momenteel eigenlijk alleen nog maar LaTeX. Het is zo ideaal, je hoeft je enkel bezig te houden met de inhoud en niet met de opmaak. :) Ook wiskundige formules zijn ontzettend makkelijk.
Het is alleen erg irritant als je veel afbeeldingen hebt. Ik had laatst een document met een heleboel UML schema's en wat uitleg. Alleen komen als je pech hebt de schema's op totaal andere plaatsen te staan als de tekst, maar met wat gepruts is het iig best aardig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
Jungian schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:19:
Ik heb hier een Samsung SyncMaster 205BW staan (20", 1680x1050).
Even de zoom-factor op Page Width zetten (=centered, 183% zoom (hier dan)) en ik zie alsnog de helft van één A4 bladzijde. Als er iets is waar ik me niet druk om kan maken is dit het wel :P Waar ik me wel druk om kan maken is de sucky font rendering (van de menu's) en de nog niet aanwezige ondersteuning voor OpenXML.
Waarom zoom je zo ver in op je document? Alhoewel ik nu ook zie dat er nooit twee a4'tjes naast elkaar kunnen op een scherm (hetzelfde als jij hebt). Ik dacht dat dat wel zou passen, maar dat valt tegen ;) Achja, ik maximaliseer toch zelden :)

De sucky font rendering van de menu's het ik overigens niet, komt dat niet door de fonts die je hebt geinstalleerd en welke OO.o daarvan gebruikt? Want ik weet wel dat er in Linux soms fonts zitten met hele vervelende anti-aliassing.

Maar soms komt OO.o net niet helemaal afgewerkt over. Dat is jammer.
robbert schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:46:
[...]

Ik gebruik momenteel eigenlijk alleen nog maar LaTeX. Het is zo ideaal, je hoeft je enkel bezig te houden met de inhoud en niet met de opmaak. :) Ook wiskundige formules zijn ontzettend makkelijk.
Het is alleen erg irritant als je veel afbeeldingen hebt. Ik had laatst een document met een heleboel UML schema's en wat uitleg. Alleen komen als je pech hebt de schema's op totaal andere plaatsen te staan als de tekst, maar met wat gepruts is het iig best aardig te krijgen.
Je kunt je inderdaad alleen bezig houden met inhoud, alhoewel je (als je wilt) toch heel veel tijd kunt stoppen in de layout, vooral als je nieuw bent met LaTeX :P
Ik werk overigens met Texmaker, wat ik erg fijn vind :) Overigens is bij afbeelden wel in te stellen waar je ze wilt hebben, en meestal wordt daar wel enigszins naar 'geluisterd' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
rvdven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:21:
[...]

Ik werk overigens met Texmaker, wat ik erg fijn vind :) Overigens is bij afbeelden wel in te stellen waar je ze wilt hebben, en meestal wordt daar wel enigszins naar 'geluisterd' :D
Als je toch een Qt based TeXeditor hebt, moet je eens naar Kile kijken. Die werkt namelijk echt voortreffelijk met autocompletion :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

rvdven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:21:
[...]

Waarom zoom je zo ver in op je document?
Omdat het kan :Y)
De sucky font rendering van de menu's het ik overigens niet, komt dat niet door de fonts die je hebt geinstalleerd en welke OO.o daarvan gebruikt? Want ik weet wel dat er in Linux soms fonts zitten met hele vervelende anti-aliassing.
Standaard Sans, ziet er overal perfect uit :) Anti-aliasing en aliasing heb ik ook geen last van aangezien ik hinting op Full heb staan ;-) Overigens altijd last van gehad, bij welke pc / monitor-combinatie dan ook.

Vergelijkend materiaal

Ik ga er eens even achter aan, ik kan me niet voorstellen dat dit niet makkelijk te fixen is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Jungian op 23-02-2007 22:53 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
mithras schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:29:
[...]
Als je toch een Qt based TeXeditor hebt, moet je eens naar Kile kijken. Die werkt namelijk echt voortreffelijk met autocompletion :9
Het ziet er wel strak uit ja, ik zal d'r zeker eens naar kijken :) Overigens had ik niet door dat Texmaker Qt based was tot jij het zei. Nooit echt bij stilgestaan (alhoewel het wel duidelijk te zien is is), hij is meegekomen vanuit windows, waar hij ook voor beschikbaar is. Over het algemeen gebruik Gtk (Xfce) maar ik merk er niks van qua prestaties, dus het maakt me geen moer uit ;)
Geen speld tussen te krijgen ;)
[...]

Standaard Sans, ziet er overal perfect uit :) Anti-aliasing en aliasing heb ik ook geen last van aangezien ik hinting op Full heb staan ;-) Overigens altijd last van gehad, bij welke pc / monitor-combinatie dan ook.

Vergelijkend materiaal
Vreemd dat alleen OO.o dat heeft ja. Maar ik heb daar dus geen last van, alhoewel ik wel een iets andere font heb in OO.o dan in andere programma's zoals Firefox.

[ Voor 1% gewijzigd door rvdven op 23-02-2007 22:56 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 23:00
Wat heeft gedit veel paketten nodig om te kunnen draaien... Ik zit nu opnieuw FreeBSD te installeren, maar dan zonder gnome.

Waarom heb ik bv totem nodig om gedit te kunnen draaien :?

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

mithras schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:29:
[...]
Kile is echt mijn vriend :P

Zeer mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
tigid schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:23:
Wat heeft gedit veel paketten nodig om te kunnen draaien... Ik zit nu opnieuw FreeBSD te installeren, maar dan zonder gnome.

Waarschijnlijk kloppen de dependencies niet helemaal bij FreeBsd. Ik heb op mijn server (Debian) Gedit geïnstalleerd maar geen Totem. Waarschijnlijk heeft Gedit de gehele Gnome desktop als dependency onder FreeBsd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Als je bij Gentoo zonder de python-USE Flag compiled trekt ie niet al die crap binnen. Met ports is dat ook vast wel te doen.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
tigid schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:23:

jurian@karlijn:~$ uname -a
Linux karlijn 2.6.17-11-generic #2 SMP Thu Feb 1 19:52:28 UTC 2007 i686 GNU/Linux
jurian@karlijn:~$ apt-cache depends gedit
gedit
  Vereisten: gconf2
  Vereisten: python
  Vereisten: python-support
  Vereisten: libart-2.0-2
  Vereisten: libaspell15
  Vereisten: libatk1.0-0
  Vereisten: libc6
  Vereisten: libgconf2-4
  Vereisten: libglade2-0
  Vereisten: libglib2.0-0
  Vereisten: libgnome2-0
  Vereisten: libgnomecanvas2-0
  Vereisten: libgnomeprint2.2-0
  Vereisten: libgnomeprintui2.2-0
  Vereisten: libgnomeui-0
  Vereisten: libgnomevfs2-0
  Vereisten: libgtk2.0-0
  Vereisten: libgtksourceview1.0-0
  Vereisten: liblaunchpad-integration0
  Vereisten: libpango1.0-0
  Vereisten: libx11-6
  Vereisten: libxml2
  Vereisten: python2.4
  Vereisten: scrollkeeper
  Vereisten: gedit-common
  Vereisten: python-gnome2-desktop
  Vereisten: python-gtk2
  Vereisten: python-glade2
  Conflicteert met: gedit-common
jurian@karlijn:~$ 
Waarom is FreeBSD zo raar :? ;)

edit:
Grrr @ robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
robbert schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:22:
[...]

Waarschijnlijk kloppen de dependencies niet helemaal bij FreeBsd. Ik heb op mijn server (Debian) Gedit geïnstalleerd maar geen Totem. Waarschijnlijk heeft Gedit de gehele Gnome desktop als dependency onder FreeBsd :?
gedit heeft een plugin interface die met python modules werkt. Hier is "gnome-python-desktop" voor nodig. Een van de python modules in gnome-python-desktop is "totem", welke de playlist parser van totem ondersteunt.

Op Archlinux hebben we totem-plparser in en los pakket gezet omdat ik geen zin heb om een complete mediaplayer mee te installeren als je alleen een playlist parsing lib nodig hebt (rhythmbox gebruikt ook totem-plparser, leuk om een mediaplayer te hebben die een andere mediaplayer nodig heeft :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Vanmorgen vroeg (rond 2:00 uur ofzo) heb ik mezelf verblijd met

Afbeeldingslocatie: http://www.archlinux.org/logos/archblue.png

Na het fiasco dat UT2K4 installeren + runnen onder Ubuntu heet was ik aan het twijfelen om weer Gentoo te gaan installeren. Omdat ik geen zin had in de compiletijd dit keer, niet out-of-the-box oude prut wilde hebben (Slackware), de binary distro's gebaseerd op Gentoo bagger zijn en mijn nieuwe distro packages moest hebben voor populaire games als ut2004 besloot ik eens naar ArchLinux te gaan kijken.

Ik had me voorbereid om er toch wel even wat tijd aan moeten gaan besteden. Dat viel (gelukkig) zwaar mee :D Binnen een half uurtje was de installatieprocedure al weer voorbij d:)b Met http://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners_Guide erbij kan iedereen met een beetje Linux of (Free)BSD ervaring het installeren.

Pacman is (na de eerste keer runnen) sneller dan apt en bizar veel sneller dan portage (wat met elke release langzamer lijkt te worden). Ook het ABS (Arch Build System) werkt een stuk fijner dan een local overlay (Gentoo) en zorgt ervoor dat je altijd up-to-date blijft door het zelf maken van packages (die je dan weer met pacman kunt installeren). Net zoals bij FreeBSD is het niet nodig om van source te builden, maar zijn (sommige) recentere versies van programma's alleen beschikbaar via AUR/ABS.

De ultieme distro voor mij dus : de configuratie van BSD, de snelheid van een binary distro en de mogelijkheid packages van source te builden.

[ Voor 0% gewijzigd door Jungian op 26-02-2007 12:13 . Reden: spelfoutje :) ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Jungian schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:04:
Vanmorgen vroeg (rond 2:00 uur ofzo) heb ik mezelf verblijd met

[afbeelding]

... mijn nieuwe distro packages moest hebben voor populaire games als ut2004 besloot ik eens naar ArchLinux te gaan kijken.

Ik had me voorbereid om er toch wel even wat tijd aan moeten gaan besteden. Dat viel (gelukkig) zwaar mee :D Binnen een half uurtje was de installatieprocedure al weer voorbij d:)b Met http://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners_Guide erbij kan iedereen met een beetje Linux of (Free)BSD ervaring het installeren.

...
en ut2004? ;) zit er aan te denken het spel ook te kopen, voor af en toe een potje online. Nu nog ergens in de grabbelbak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

killu schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:39:
en ut2004? ;) zit er aan te denken het spel ook te kopen, voor af en toe een potje online. Nu nog ergens in de grabbelbak vinden.
UT2K4 ga ik straks op m'n bak loslaten :Y)

edit:

Er is trouwens een PKGBUILD voor, als je dat bedoelde (anders had ArchLinux geen kans gemaakt) :)

[ Voor 30% gewijzigd door Jungian op 26-02-2007 14:29 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik heb bij wijze van test (gewoon om te kijken wat ze er nu van gebakken hebben) OpenSuSE 10.2 geinstalleerd... een geweldige ervaring moet ik toegeven.

XGL werkt out-of-the-box, herzelfde voor wifi en alle andere 'killer-features', geweldige ervaring.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Iemand enig idee welke belachelijk instelling / bug / WTF anders ervoor zorgt dat hier bij ArchLinux Mplayer naar het volgende item gaat als ik de audiostream wijzig ? Standaardgedrag is dat hij het playlistitem opnieuw opstart. Deze situatie is erg hinderlijk aangezien ik zo nooit een Japanse audio-stream kan gebruiken, wat een must is voor mij.

* Jungian is ook teleurgesteld in de PKGBUILD van UT2K4. Ook met ArchLinux loopt zijn pc vast bij gebruik van de op de dvd-staande installer. :'(

*Gentoo lonkt*

[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 26-02-2007 19:04 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Jungian schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:03:
Iemand enig idee welke belachelijk instelling / bug / WTF anders ervoor zorgt dat hier bij ArchLinux Mplayer naar het volgende item gaat als ik de audiostream wijzig ? Standaardgedrag is dat hij het playlistitem opnieuw opstart. Deze situatie is erg hinderlijk aangezien ik zo nooit een Japanse audio-stream kan gebruiken, wat een must is voor mij.

* Jungian is ook teleurgesteld in de PKGBUILD van UT2K4. Ook met ArchLinux loopt zijn pc vast bij gebruik van de op de dvd-staande installer. :'(

*Gentoo lonkt*
Zozo...binnen 7 uur van de hemel naar de hel? :P :+

Als je eenmaal Gentoo gewend bent blijf je terugkomen. Heb zelf ook diverse malen Debian, (K)Ubuntu en SuSE geinstalleerd maar ik blijf terugkomen bij Gentoo.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 26-02-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 31491 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:07:
Zozo...binnen 7 uur van de hemel naar de hel? :P :+
Er zijn slechts 2 dingen die ik doe op m'n pc / laptop, naast heel soms wat school werk :

1) UT2K4
2) Anime en films kijken met Mplayer

Arch Linux zit briljant inelkaar (beter dan Gentoo imho), maar ik moet een werkende UT2K4 en een goed werkende Mplayer hebben :D

* Jungian is al blij met een goed functionerende Mplayer

Geen fanboys die me kunnen verlichten of smiten met hun machtige wijsheden ?

Glorieuze update der ultieme belachelijkheid :

Met mplayer-svn kan er helemaal niet meer van audiostream gewisseld worden (hij doet dus helemaal niets meer, niet naar het volgende playlistitem gaan, noch de audiostream veranderen _O-).

[ Voor 32% gewijzigd door Jungian op 26-02-2007 19:39 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Anoniem: 31491 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:07:
Als je eenmaal Gentoo gewend bent blijf je terugkomen. Heb zelf ook diverse malen Debian, (K)Ubuntu en SuSE geinstalleerd maar ik blijf terugkomen bij Gentoo.
Gentoo moet ik ook nog eens proberen, maar ik heb de gewoonte om een OS ongeveer een weekje (soms langer) op mijn pc te laten staan, en dan iets nieuws te installeren.

En daar is gentoo denk ik niet echt geschikt voor. (Om steeds te herinstalleren)

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
tigid schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:36:
maar ik heb de gewoonte om een OS ongeveer een weekje (soms langer) op mijn pc te laten staan, en dan iets nieuws te installeren.
Wat is daar nou weer het nut van :P Heb je je pc trouwens niet nodig om gewoon op te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

robbert schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:17:
[...]

Wat is daar nou weer het nut van :P Heb je je pc trouwens niet nodig om gewoon op te werken?
Dat is natuurlijk ZO 2001 :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
robbert schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:17:
[...]

Wat is daar nou weer het nut van :P
Ik kan gewoon geen OS vinden dat echt lekker werkt. Slackware en FreeBSD komen van wat ik heb geprobeerd nog het meest in de buurt.
Heb je je pc trouwens niet nodig om gewoon op te werken?
Niet alles is even belangrijk ;)

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eindelijk! dynamic ticks zit/komt in kernel 2.6.21!
Dat gaat zo heerlijk worden op mijn laptop. De snelheid van 1000hz en energieverbruik van 250hz (het kan zelfs op 2hz draaien, las ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
oeeh klinkt heel leuk.... maar ik heb geen idee waar je het nu over hebt :P
heb je mischien een mooie link naar meer info?

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97275

Joehoe! Zojuist is het mij gelukt de 64bits versie van Ubuntu server op m'n Intel DG965OT + E6600 te installeren *O* !

Omdat de hardware vrij nieuw is wordt standaard je ATA-cotroller niet ondersteund (in Debian ook niet) waardoor ik een TFTP server heb moeten draaien waarna ik de bak via het LAN heb geinstalleerd.

Nog een primeur, voor het eerst in m'n leven een tool gecompiled die het ook doet O-) ! Het gaat om dmraid, een tool die fakeraid activeert in Linux. Ik had RC9 van apt gerukt, maar die deed het niet. Zelf RC12 gecompiled, en vlammen maar!

Zo, dat wou ik nou effe kwijt d:)b !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Goed bezig piet !! :p

* Pim. had vandaag zijn interfaces file gemolt en dat zorgt er weer voor dat heel ubuntu niet opstarte :+

Gelukkig had ik alleen dat gedaan dus was de fout zoeken niet zo heel veel werk :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:44

killercow

eth0

misschien wel interessant:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=137189

er zit weer wat schot in de zaak om de flash plugin eindelijk window-less te maken, zodat hij niet over alle dhtml heen ligt, mouse en keyboard events gewoon weer netjes forward naar firefox, En zodat transparantie ook gaat werken.

iemand toevallig een build waar dit in zit op zo'n pc?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
Ik ben blij dat ze hier wat aan gaan doen :) pul-down-menu's die onbruikbaar zijn omdat er flash overheen ligt is toch wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman heeft zijn oude internet-router-pc weer up and running met Gentoo...

Ja ik ben een beetje gek ;)

Waar ik op dit moment een pietsie mee zit is IPTables.
Ik heb het werken, het masquerade en het blockt wat spul, maar als iemand iets weet waarmee in het beter onder de knie kan krijgen om zo een nog betere firewall in elkaar te flansen, zou ik dat erg leuk vinden :)

[ Voor 52% gewijzigd door Ultraman op 27-02-2007 16:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Weet iemand toevallig een livecd waarop ik KDE, Gnome en Xfce aan anderen kan laten zien (1 cd of dvd). De bedoeling is om de verschillen ertussen duidelijk te maken. Software als OO.o hoeft er niet op te staan.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Na lang klooien (met de nadruk op klooien) eindelijk de ipw3945 driver aan de gang. Ik wist dat er voor de 2.6.19 kernel een patch nodig was en dat alles netjes via portage binnengehaald moest worden (alhoewel ik die patch eerst nog niet doorhad :P) Hij laadde de driver netjes tijdens boot , maar gaf fouten bij het starten van de ipw3945d. Ik had dus de in-kernel driver (na de patch) gebruikt welke dus wel gewoon uit portage gehaald diende te worden 8)7 En maar denken dat er iets mis ging met het hotpluggen van de firmware.

Zo blijkt maar weer dat je zelf ook moet _nadenken_ en niet klakkeloos een manual moet volgen :+

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
killercow schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:08:
[..]
er zit weer wat schot in de zaak om de flash plugin eindelijk window-less te maken
[...]
Over de flash plugin gesproken, ik merk hier vaak problemen daarmee. Mijn zusje speelt vaak op die flash-sites en op linux loopt vaak firefox vast.
Geen probleem op Windows ;(
tigid schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:18:
Weet iemand toevallig een livecd waarop ik KDE, Gnome en Xfce aan anderen kan laten zien (1 cd of dvd). De bedoeling is om de verschillen ertussen duidelijk te maken. Software als OO.o hoeft er niet op te staan.
http://www.google.nl/sear...+livecd&btnG=Zoeken&meta=

Ik denk dat het zelf bouwen van een liveCD de makkelijkste manier is

[ Voor 40% gewijzigd door Dutchmega op 28-02-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dutchmega schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:25:
...en op linux loopt vaak firefox vast.
Geen probleem op Windows ;(
Geen problemen meer mee gehad sinds Flash Player 9 (Gentoo ~x86, Ubuntu Dapper Drake, Arch Linux) :D

@hieronder
Dat zou kunnen, maar dat gebruik ik niet (~x86 ftw 8)).

[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 28-02-2007 14:59 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jungian schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:45:
[...]

Geen problemen meer mee gehad sinds Flash Player 9 (Gentoo ~x86, Ubuntu Dapper Drake, Arch Linux) :D
Die zit al een poosje in Gentoo x86 zelfs ;)
Ik zal ook wel eens een keer zo'n flash spelletje proberen... :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Woei!

De laatste versie van openoffice (openoffice.org 2.1-4ubuntu1 23 febr) is echt heel fijn! Hij opent nu een document met allemaal MS Word tabelletjes, gekleurde vlakjes en speciale lay-out zonder problemen!

Kort geleden maakte hij er nog een troep van, maar dit is zeker een hele verbetering! *O*

Eindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Alleen jammer dat op de splashscreen nog steed 2.0 staat :|

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Tja.

Liever dat de splash 2.0 zegt, terwijl het 2.1 is, dan ondersom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Jk_W schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:17:
Woei!

De laatste versie van openoffice (openoffice.org 2.1-4ubuntu1 23 febr) is echt heel fijn! Hij opent nu een document met allemaal MS Word tabelletjes, gekleurde vlakjes en speciale lay-out zonder problemen!

Kort geleden maakte hij er nog een troep van, maar dit is zeker een hele verbetering! *O*

Eindelijk...
Alleen halftransparante tekstvakken pakt hij nog niet helemaal goed, maar het werkt idd lekker :)

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

Wat mijn ervaring is met OOo, dat als je een document met OOo gemaakt in M$ Office opent heel je layout verneuqt is, sindsdien gebruik ik noodgedwongen M$ office.

edit:

btw, voor de liefhebbers: http://kubuntu.org/announcements/kde4-3.80.3.php

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 28-02-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Ik sla ook altijd een kopietje als PDF op. Dan heb je de lay-out en tekst nog.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik verstuur altijd PDFjes, nooit problemen mee gehad :)
Als het document nog aanpasbaar moet zijn en ze willen geen .odt, dan ben ik best bereid een .doc op te sturen, ze zoeken het alleen dan zelf maar uit als de layout verneukt is ;)

edit:

M$ = MS
Kom op, je kunt het wel :+

[ Voor 16% gewijzigd door Jungian op 28-02-2007 19:56 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tigid schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:32:
Ik sla ook altijd een kopietje als PDF op. Dan heb je de lay-out en tekst nog.
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, daarom heb ik een hekel aan OOo, je kunt er niet vanuit gaan dat je als je ergens anders het document opent dat je dan "hetzelfde" document hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Jungian schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:40:
Ik verstuur altijd PDFjes, nooit problemen mee gehad :)
Als het document nog aanpasbaar moet zijn en ze willen geen .odt, dan ben ik best bereid een .doc op te sturen, ze zoeken het alleen dan zelf maar uit als de layout verneukt is ;)
Met stom :)
Ik ga echt geen pakket van een paar honderd euro daarvoor kopen....
Anoniem: 163846 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:41:
[...]

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, daarom heb ik een hekel aan OOo, je kunt er niet vanuit gaan dat je als je ergens anders het document opent dat je dan "hetzelfde" document hebt.
Dus het is de schuld van OOo dat opslaan naar een Word bestand niet altijd goed gaat?

[ Voor 31% gewijzigd door robbert op 28-02-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Je kunt het bestand dan ook nog onder OpenOffice.org zelf openen ;). En als het niet je eigen pc is een usb-stick met OO.o portable erop geinstalleerd in die pc doen.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbert schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:41:
Dus het is de schuld van OOo dat opslaan naar een Word bestand niet altijd goed gaat?
Ja, want hoe je het wendt of keert, het .doc formaat blijft van microsoft, als iemand zich daar niet aan houd is dat niet de schuld van M$, imho.
tigid schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:55:
Je kunt het bestand dan ook nog onder OpenOffice.org zelf openen ;). En als het niet je eigen pc is een usb-stick met OO.o portable erop geinstalleerd in die pc doen.
Echte die hards :p Ik ga maar eens Koffice testen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 163846 op 28-02-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 163846 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:05:
Ja, want hoe je het wendt of keert, het .doc formaat blijft van microsoft, als iemand zich daar niet aan houd is dat niet de schuld van M$, imho.
Hoe je het ook wendt of keert, Microsoft geeft de specs niet vrij. Geen specs = reverse engineering.

edit:
MICROSOFT of MS, niet M$. Staat een beetje kinderachtig.

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 28-02-2007 20:09 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45

Metro2002

Memento mori

Zo, gisteravond de laptop maar eens van een echt serieus OS voorzien. Windows is er dus af en aangezien ubuntu me wel goed beviel op de desktop wilde ik die op mijn laptop zetten (let wel: laptop van 5 jaar oud..) dus ik schijfje erin en na anderhalf wachten tot de live cd geladen was (hij was nog altijd aan het laden :/ ) heb ik hem maar stopgezet. Swapspace aangemaakt met de hand en nogmaals geprobeerd, dit keer ging het wel.

Alleen toen het eenmaal draaide was het echt zo traaaaaaaaaaaaag als dikke stront door een trechter.

Heb de boel er weer afgegooid en een debian installatie uitgevoerd. En wow, wat een snelheid ineens. Moest alleen ff config file induiken om hogere resoluties toe voegen. Dat ding is nog sneller dan onder windows (ME). Hoe kan dit zo'n groot verschil zijn? Ubuntu is toch ook gebasseerd op Debian??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Metro2002 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:11:Dat ding is nog sneller dan onder windows (ME). Hoe kan dit zo'n groot verschil zijn? Ubuntu is toch ook gebasseerd op Debian??
Ubuntu is idd gebasseerd op Debian, maar dat betekend niet dat het dezelfde eigenschappen heeft als debian.

Debian zal standaard minder programma's starten, en zal misschien ook een andere DE gebruiken.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Anoniem: 163846 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:05:
Het is nogal lastig om je te "houden" aan een formaat waar geen specificaties van bekend zijn. Als je die moet achterhalen met reverse enginering wordt het nogal lastig.

Spuit 11 weer :+

[ Voor 13% gewijzigd door robbert op 28-02-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45

Metro2002

Memento mori

tigid schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:24:
[...]

Ubuntu is idd gebasseerd op Debian, maar dat betekend niet dat het dezelfde eigenschappen heeft als debian.

Debian zal standaard minder programma's starten, en zal misschien ook een andere DE gebruiken.
Gebruik op allebei de systemen Gnome. Maar het verschil in snelheid is werkelijk fenominaal groot. Dat het zoveel uitmaakte.. Misschien zet ik op mijn desktop systeem ook wel debian :) alhoewel ik in ubuntu ook weer fijne dingen vind zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gentoo eraf, en kubuntu feisty fawn hurde 4 erop :) Werkt super, natuurlijk wel weer wat probleempjes met graka-drivers, maar ik draai weer alfa-software, dus ik moet niet zeuren :p Ik kan niet wachten op april om de final te zien :) Desktop: kubuntu, laptop: debian, nas: gentoo, server: freebsd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ben nu Arch Linux aan het installeren onder een VirtualBox machine, maar de installatie verloopt eigenlijk nog simpeler dan die van Ubuntu :)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik ga straks eens linuxmint op een van mijn bakken proberen :)

YADC (yet another debian clone) maar dan zo ingericht dat alle mooie install scrippies die in het grote ubuntu topic voorbij gekomen zijn al uitgevoerd zijn.

Ik ben benieuwd

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd nog een paar bugs gereport bij Ubuntu. Het reporten van bugs is meer "n00bvriendelijk" (o.a. door launchpad) maar dat heeft wel het nadeel dat er veel meer onzin word gereport. In ieder geval vind ik het beter dan Debian's bug report interface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Pim. schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:57:
Ik ga straks eens linuxmint op een van mijn bakken proberen :)

YADC (yet another debian clone) maar dan zo ingericht dat alle mooie install scrippies die in het grote ubuntu topic voorbij gekomen zijn al uitgevoerd zijn.

Ik ben benieuwd
Haha, zullen ze bij debian leuk vinden, zij zijn natuurlijk principieel erg tegen dat soort scriptjes ;) Begrijp me niet verkeerd, ik vind die moraalridders heerlijk, en ben een fervent Debian GNU/Linux gebruiker, maar het is wel grappig :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
Ik ben er in geslaagd om de 'bijzondere' letters (zoals éáëäïì etc.) en het euro-teken (€) aan de praat te krijgen :)
Het enige nadeel is dat ik er nu weer aan moet wennen dat als ik een ' of " wil een extra [spatie] te moeten typen (wat een nadeel is tijdens het programmeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

rvdven schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:14:
Ik ben er in geslaagd om de 'bijzondere' letters (zoals éáëäïì etc.) en het euro-teken (€) aan de praat te krijgen :)
Het enige nadeel is dat ik er nu weer aan moet wennen dat als ik een ' of " wil een extra [spatie] te moeten typen (wat een nadeel is tijdens het programmeren).
Rechter-alt + toets = _/-\o_

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Rechteralt :? Rechter Win toets! :9

Maar zo moeilijk is het toch niet? "Toetsenbord opties" -> "Indelingsopties" -> "Compose-toets positie". In Ubuntu dan he: Ubuntu + Gnome = gebruiksgemak ;) Waarom zou je moeilijk doen ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Tart je nu mijn rechter-alt toets ? :/
Je moet hem toch ooit gebruiken hè :P
Maar zo moeilijk is het toch niet? "Toetsenbord opties" -> "Indelingsopties" -> "Compose-toets positie". In Ubuntu dan he: Ubuntu + Gnome = gebruiksgemak ;) Waarom zou je moeilijk doen ;) :p
Of natuurlijk elke andere distro + Gnome. :Z

* Jungian is eindelijk achter de reden van het falen van zijn GeForce 6600 GT gekomen :D
Welke aap sluit nu niet de molex-stekker van zijn videokaart aan als ie hem teruggevorderd heeft van zijn ouders :+

Ik werd bijna wanhopig :P Ik wilde al Ubuntu Breezy Badger (ja die heb ik hier nog liggen) gaan installeren om te kijken of het met oude crap-drivers nog wel zou werken :) Dat scheelt weer een nieuwe pc / videokaart kopen :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door Jungian op 03-03-2007 22:20 . Reden: BLIJ :D ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
mithras schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:42:
Rechteralt :? Rechter Win toets! :9

Ik wist al hoe het met KDE moest (maar dat werkte niet buiten KDE), In Gnome had ik het nog nooit geprobeerd, maar ik wou weten hoe ik het zelf in kon stellen ipv. een gui gebruiken ;) En moeilijk... dat is natuurlijk zeer subjectief: zo moeilijk was het niet :P (alleen het is wel vervelend als je het nog niet gedaan hebt)

[ Voor 11% gewijzigd door rvdven op 03-03-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Na wat probleempjes draait gentoo nu heerlijk op mijn nieuwe laptop... Enig punt is dat er compleet random kernelpanics optreden na een cold boot :/

Memtest gedaan , alles ok. Misschien eens een vergelijkbare kernelconfig opzoeken om te zien of ik echt wat verkeerd gedaan heb (maar dat ie het alleen met een cold boot doet doet me denken aan een hardware probleem...)

Of windows wel draait heb ik geen idee van , die heb ik er direct afgegooid :P Ik zie wel dat de errors telkens met smp of de hdd te maken hebben.. Zijn er nog richtlijnen voor een dual-core systeem kwa kernel config? (Of kan iemand met een C2D toevallig zijn kernel config posten? :P)
Het lijkt me toch gewoon dat je SMP in je kernel inbakt en klaar. Ik hoop niet dat het een hardware probleem is , koop je een nieuwe laptop kan ie direct weer rma :+

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Welke kernel draai jij simsel? Bij mij panic't ie ook af en toe (vaak na laden FS-drivers), en altijd alleen na een cold boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Jungian schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:44:
[...]

Tart je nu mijn rechter-alt toets ? :/
Je moet hem toch ooit gebruiken hè :P
Ja, idd :+
[...]

Of natuurlijk elke andere distro + Gnome. :Z
Geen idee, U fuckt zo erg allerlei dingen heb ik het idee dat ik me af vraag of het door Ubuntu is gedaan of door Gnome :>
GX schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:44:
[...] Bij mij panic't ie ook af en toe (vaak na laden FS-drivers), en altijd alleen na een cold boot
Geen idee hoor, maar ook dat hoort toch niet? Het moet imho gewoon werken, dus heb je al meer onderzocht of heb je de panics pas kort?
edit:
U = Ubuntu, zoveel om te typen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

GX schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:44:
Welke kernel draai jij simsel? Bij mij panic't ie ook af en toe (vaak na laden FS-drivers), en altijd alleen na een cold boot
2.6.19-r5

Ben nu 2.6.20 aan het compilen in de hoop dat het beter gaat :) Iig goed om te horen dat ik niet de enige ben :)

(Gebruik jij toevallig ook de ipw3945 patch op je kernel voor de ipw drivers(als je die kaart hebt) ? Ik heb daar meer problemen mee gehad dus ik vertrouw dat ding voor geen meter! :+) <-- Zal er wel niets mee te maken hebben tho :P

Het is alleen erg kloten testen , als ik hem eventjes uit heb gehad werkt ie nml wel gewoon direct , dus ik kan er nooit zomaar van op aan dat hij nu wel werkt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Raku op 04-03-2007 00:10 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Volgens mij is de 2.6.{oneven} tak de unstable voor de 2.6.{oneven+1} tak. De 2.6.19 zijn dus de beta's voor de 2.6.20 afaik *klop*klop*

Ik vraag me dan ook af waarom je 2.6.19 gebruikt, en niet gewoon 2.6.18 of 2.6.20. Nu met 2.6.20 zal het wel verbetering opleveren lijkt me, of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Die Compose-toets is toch iets anders dan de modifier-toets die de € tevoorschijn tovert? Ik dacht dat Compose inhield dat je twee toetsen achter elkaar aansloeg, en zo een ander character componeerde.

De toets die van 'Z' 'Æ' maakt, en van '5' '€' is de third-level chooser. Die zit bij mij (met layout "US with dead keys") zonder iets aangepast te hebben op de rechter Alt gemapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

mithras schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:11:
[...]
Volgens mij is de 2.6.{oneven} tak de unstable voor de 2.6.{oneven+1} tak. De 2.6.19 zijn dus de beta's voor de 2.6.20 afaik *klop*klop*

Ik vraag me dan ook af waarom je 2.6.19 gebruikt, en niet gewoon 2.6.18 of 2.6.20. Nu met 2.6.20 zal het wel verbetering opleveren lijkt me, of denk ik nu verkeerd?
Is dat met die minor-nummers (zeg ik dat goed? :P) wel zo? Ik weet dat 2.5 beta is voor 2.6 , en 2.3 voor 2.4 enzo.

Anyways , ik moest afaik voor < 2.6.18 ieee802 ofzo emergen ipv inkernel gebruiken voor de ipw3945 driver (als ik het goed heb) , dus heb ik voor de makkelijke weg gekozen. En bovendien emerged hij std 2.6.19-r5 gentoo-sources , dus het leek me vrij stabiel? Anyways , ik ben nu geboot in 2.6.20 en zal morgen eens zien of het daadwerkelijk beter is (ik heb geen idee hoe lang het uberhaupt duurt (hoelang ie uit moet staan) om het probleem te reproduceren)

Mocht dit niet helpen probeer ik het eens met vanilla-sources , als dat niet helpt install ik windowsxp wel ofzo of dan het probleem er _ook_ is (om kernel bugs/user bugs ;) uit te sluiten) Het zou wel erg toevallig zijn als windows & linux dezelfde fouten geven terwijl het niet hardware gerelateerd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Raku op 04-03-2007 00:26 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:00:
Geen idee, U fuckt zo erg allerlei dingen heb ik het idee dat ik me af vraag of het door Ubuntu is gedaan of door Gnome :>
Leuk voorbeeldje (waarvoor ik geen diepgravend onderzoek ben gestart) :

Ik had laatst even Ubuntu FF op mijn laptop. Hartstikke leuk allemaal, maar Gaim blijft wachten op een connectie terwijl die er al dik en breed is, alleen niet geregeld door NetworkManager (hoef je alleen een wachtwoord invullen, dan is het een cool tooltje, moet je nog veel meer crap meegeven dan kun je het wel vergeten). |:(

Nog leuker, maar dan Arch Linux :

om de haverklap loopt/lopen nautilus of/en gnome-panel vast. Je zou denken : big deal !, ze restarten toch, omdat dat zo mooi is ingesteld bij Sessions. Maar neen ! Het tegendeel blijkt waar te zijn. Als extraatje start Gnome ook helemaal niet meer (wat ik ook afslacht). -O-

Gentoo sterft langzaam af (weer een developer weg nu), Ubuntu introduceert teveel onnodige crap, Slackware = oude crap, Arch Linux geeft me een instabiele gnome, Debian kost me teveel moeite ivm moraalridderstreken + packages worden te weinig bijgewerkt (en dat voor een distro van die omvang :N ) 8)7

* Jungian zou liever een jaartje terug gaan, toen alles nog koek en ei was bij Gentoo en Ubuntu nog niet aan featuritis leed.

[ Voor 37% gewijzigd door Jungian op 04-03-2007 00:45 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Nu maar weer eens tijd voor wat positief nieuws dan, nietwaar? :+

Zoals op het Beryl forum al werd aangekondigd, Lowfat wordt volgens een quote van onbekende bron echt binnenkort al gereleased (al zou het alpha alpha zijn, i don't care :p)
Oh, there is one more thing… within the next 24h lowfat will start its breathing in the open at f.d.o, but I still have to do some preparations. It’s tough for me as the amount of and work (and noise) I expect is going to be huge. It will get a dedicated blog-entry.
Dit is namelijk echt een :9 stukje software Afbeeldingslocatie: http://meuk.osiris.sapcentrifuge.net/ruk.gif

Hier een video, hier de flash variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:26

Gotiniens

Fairly odd Tim

Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:27:
[...]
* Jungian zou liever een jaartje terug gaan, toen alles nog koek en ei was bij Gentoo en Ubuntu nog niet aan featuritis leed.
grappig, volgens mij gaat het al een tijdje langer verkeerd bij gentoo, want ik ben weggegaan bij gentoo omdat ik al die ruzies bij de dev's een beetje ziek was (was niet de enigste reden maar wel 1) en aangezien ik meer dan een jaar weg ben nu. Het ging volgens mij mis toen daniel robbins weg ging en het een stichting werd, dit gebeurde in april 2004. En aangezien gentoo altijd al een onstabiele omgeving voor de dev's was zat het er mischien wel aantekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

mithras schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:45:
Nu maar weer eens tijd voor wat positief nieuws dan, nietwaar? :+

Zoals op het Beryl forum al werd aangekondigd, Lowfat wordt volgens een quote van onbekende bron echt binnenkort al gereleased (al zou het alpha alpha zijn, i don't care :p)
[...]
Dit is namelijk echt een :9 stukje software [afbeelding]

Hier een video, hier de flash variant
Ik snap niet helemaal hoe dit handiger is dan een traditionele filemanager. Het ziet er nogal chaotisch uit. Ik zou liever zien dat alles in het echte leven zoals in een filemanager zou kunnen worden gerepresenteerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Anoniem: 69437 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:06:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe dit handiger is dan een traditionele filemanager. Het ziet er nogal chaotisch uit. Ik zou liever zien dat alles in het echte leven zoals in een filemanager zou kunnen worden gerepresenteerd. :P
gefeliciteerd, u bent nu officieel tot uber-nerd gepromoveerd :+

maargoed, dit stukje heerlijke software is natuurlijk ook niet voor de ordening van al je files (lol, ga eensch /dev ermee bezoeken ofzo, auw :P ) maar voor het leuk werken met foto's, filmpjes, evt (met coverart enzo) muziek en documenten. en ik vind het om mn foto's te bekijken een geweldig idee, je moet alleen niet zoiets voor alles willen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:27:
Nog leuker, maar dan Arch Linux :

om de haverklap loopt/lopen nautilus of/en gnome-panel vast. Je zou denken : big deal !, ze restarten toch, omdat dat zo mooi is ingesteld bij Sessions. Maar neen ! Het tegendeel blijkt waar te zijn. Als extraatje start Gnome ook helemaal niet meer (wat ik ook afslacht). -O-
Hmm ik zat er aan te denken om Arch eens te proberen , maar als ik dit zo lees wacht ik wel even af ofzo :| (Het feit dat het uberhaupt de hele tijd crashed zegt toch niet veel goeds?)
iceheart schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:14:
[...]

gefeliciteerd, u bent nu officieel tot uber-nerd gepromoveerd :+

maargoed, dit stukje heerlijke software is natuurlijk ook niet voor de ordening van al je files (lol, ga eensch /dev ermee bezoeken ofzo, auw :P ) maar voor het leuk werken met foto's, filmpjes, evt (met coverart enzo) muziek en documenten. en ik vind het om mn foto's te bekijken een geweldig idee, je moet alleen niet zoiets voor alles willen gebruiken :)
Maarja , hoe vaak ga je nou eigenlijk fotos die je al hebt bekijken? Ik niet zo vaak iig. Het is wel leuk dat er nieuwe idee-en zijn en uitgewerkt worden , alleen zou ik graag eens iets echt revolutionairs zien op file-management gebied. Op de een of andere manier voelt het bezig zijn in een filemanager (ROX , Nautilus etc) gewoon niet lekker aan (niet tov explorer ofzo , maar in het algemeen). Nu heb ik zelf natuurlijk ook geen enkel idee hoe dat beter zou kunnen natuurlijk :P

[ Voor 45% gewijzigd door Raku op 04-03-2007 01:38 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:34:
[...]

Hmm ik zat er aan te denken om Arch eens te proberen , maar als ik dit zo lees wacht ik wel even af ofzo :| (Het feit dat het uberhaupt de hele tijd crashed zegt toch niet veel goeds?)
Arch ICM de Xfce desktop is ideaal... niet zoals xubuntu en consorten die zelfs van Xfce een bloatware desktop weten te maken. (Draait @ 48-80MB).

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:05:
[...]

2.6.19-r5

Ben nu 2.6.20 aan het compilen in de hoop dat het beter gaat :) Iig goed om te horen dat ik niet de enige ben :)

(Gebruik jij toevallig ook de ipw3945 patch op je kernel voor de ipw drivers(als je die kaart hebt) ? Ik heb daar meer problemen mee gehad dus ik vertrouw dat ding voor geen meter! :+) <-- Zal er wel niets mee te maken hebben tho :P

Het is alleen erg kloten testen , als ik hem eventjes uit heb gehad werkt ie nml wel gewoon direct , dus ik kan er nooit zomaar van op aan dat hij nu wel werkt 8)7
Ik doe ipw2200, maar ik heb idd ook 2.6.19-r5, en sinds die build panic't ie. Ik wacht gewoon nog even en ik duw dadelijk .21 er op, die af en toe panic kan ik wel mee leven.

mithras: ik weet dat het niet goed is, maar ik ben te lui om er iets aan te doen :P. En dat .oneven unstable is, is bij gnome zo, maar niet bij de kernels. Linus heeft zelfs verklaard dat .19 een 'perfecte' kernel zou moeten zijn. Wel jammer dat deze kernel de eerste is die bij mij op alle fronten faalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Heb ik niet.

O+ Thinkpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik wil eigenlijk graag met de NSLU2 gaan experimenteren (die NAS-achtige van Linksys). Hier zijn heel veel leuke dingetjes mee te doen als je er Linux opzet.

Het enige jammere is dat ik er nog niet echt een doel voor heb (ik heb reeds een server) en ik 85 euro voor alleen even spelen net iets te veel vind.

Ik hoop dat ik snel een goed doel kan bedenken, want dan kan ik voor mezelf tenminste rechtvaardigen dat ik dat ding koop om mee te spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Reken eens uit wat het aan stroom bespaart. Dan kost het je nog maar €85 - [Stroombesparing]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:34:
Op zich zit het briljant inelkaar en het onderliggende systeem loopt ook absoluut niet vast. Fluxbox en openbox gaat perfect (KDE heb ik niet geprobeerd). Het "enige" brakke is dus een onderdeel van Gnome, wat constant de rest meeneemt (tot het punt dat je binnen Gnome alleen nog maar je muis kan bewegen en (non-Gnome) GTK-apps kunt gebruiken die je nog open had staan) :|

Ik had graag een bug gefiled, maar dat wordt een beetje lastig zo :P

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Jk_W schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:16:
Ik wil eigenlijk graag met de NSLU2 gaan experimenteren (die NAS-achtige van Linksys). Hier zijn heel veel leuke dingetjes mee te doen als je er Linux opzet.

Het enige jammere is dat ik er nog niet echt een doel voor heb (ik heb reeds een server) en ik 85 euro voor alleen even spelen net iets te veel vind.

Ik hoop dat ik snel een goed doel kan bedenken, want dan kan ik voor mezelf tenminste rechtvaardigen dat ik dat ding koop om mee te spelen. ;)
Ik gebruik hem als streaming media server. Daar is ie natuurlijk perfect voor omdat je er lekker grote schrijven aan kan hangen ;). Je kan namelijk ook een usb hub gebruiken om zo nog meer hdd's er aan te hangen _/-\o_

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:32:
[...]

Op zich zit het briljant inelkaar en het onderliggende systeem loopt ook absoluut niet vast. Fluxbox en openbox gaat perfect (KDE heb ik niet geprobeerd). Het "enige" brakke is dus een onderdeel van Gnome, wat constant de rest meeneemt (tot het punt dat je binnen Gnome alleen nog maar je muis kan bewegen en (non-Gnome) GTK-apps kunt gebruiken die je nog open had staan) :|

Ik had graag een bug gefiled, maar dat wordt een beetje lastig zo :P
Wazig probleem, denk dat ik ook wel een vermoeden heb: je dbus sessionbus sterft ergens af waarbij ie of de helft, of je hele desktop gewoon meeneemt. Nieuwe GNOME programma's starten is op zo'n moment dan ook bijna onmogelijk, omdat met gnome 2.16 zowat je hele desktop op het bestaan van dbus hangt. Vroegah met bonobo was dit probleem lang zo erg niet als nu met dbus.

Waar we op archlinux enorm veel last van gehad hebben is een crashende dbus bij het installeren of updaten van pakketjes. Dingen als je gnome desktop die ineens afsluit zonder melding en alles meeneemt of je XFCE Terminal die ineens weg is zijn heel erg bekend, die hebben we ook gepatcht om dat niet meer te doen als dbus wegloopt. Sinds dbus 1.0.2-4 hebben we een paar patches geintegreerd uit git die voorkomen dat dbus vrolijk foute configuratiebestanden gaat inladen, wat de crashes zou moeten oplossen.

Behalve bovenstaand probleem van een paar weken terug, ben ik persoonlijk geen rare dingen tegenkomen in de GNOME die we afleveren in Archlinux. Op dit moment draai ik zelf de 2.17 series van GNOME, die draaien hier ook foutloos, ben op dit moment bezig een repository op te zetten voor GNOME 2.18 RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

_JGC_ schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:49:
Op dit moment draai ik zelf de 2.17 series van GNOME, die draaien hier ook foutloos, ben op dit moment bezig een repository op te zetten voor GNOME 2.18 RC1.
Heb je zelf een PKGBUILD gemaakt ? Of is er nog een geheim PKGBUILD-archief waar ik niets vanaf weet :P Bij http://www.archlinux.org/packages/ en AUR zijn nieuwere versies van Gnome niet te vinden namelijk. Als die versie wel stabiel is (zoals jij beweert) zou ik daar zeer mee geholpen zijn. :Y

Debian "unstable" (wat ik nu maar even op m'n desktop heb gezet (m'n laptop is nog Arch)) is wat mij betreft een lachertje. Gnome 2.14 _O-

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
zelf PKGBUILDs gemaakt ja, pakketjes staan nog vrolijk allemaal in /usr/src/gnome/home/jan/pkg te wachten, sources staan allemaal vrolijk in /usr/src/gnome/home/jan/cvs/gnome te wachten ;)

Ik moet nog even kijken hoe het allemaal loopt met de python zooi die we in testing hebben. Als die gemigreerd wordt binnen zeer korte tijd gaat gnome 2.17.92 gewoon naar testing, anders wordt het een losse aanvullingsrepo op testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:09:

Debian "unstable" (wat ik nu maar even op m'n desktop heb gezet (m'n laptop is nog Arch)) is wat mij betreft een lachertje. Gnome 2.14 _O-
Komt dat niet doordat er sinds de freeze van Etch niks naar Sid geupload mag worden wat niet als fix voor Etch is bedoeld. De rest moet allemaal naar Experimental. Maar dat is voorzover ik het ik het hier uit begreep:
Please allow us to remind you once again on the upload policy: If your
upload is not meant for Etch, do not upload it to unstable but to
experimental.
Dus wat dat betreft houdt de langzame release van Etch alles in Debian tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Betekend dit dat als Etch eindelijk eens een keer klaar is ik een gigantische merge van experimental richting unstable kan verwachten ? :9

[ Voor 181% gewijzigd door Jungian op 04-03-2007 22:23 . Reden: nutteloze post omgezet in iets waar ik iets aan zou kunnen hebben ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:54:
Betekend dit dat als Etch eindelijk eens een keer klaar is ik een gigantische merge van experimental richting unstable kan verwachten ? :9
Jup, dat kan je inderdaad :) Binnen 24 uur word het dan wel nodig om een apt-get dist-upgrade van sid te draaien ja ;)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

GX schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:33:
[...]

Ik doe ipw2200, maar ik heb idd ook 2.6.19-r5, en sinds die build panic't ie. Ik wacht gewoon nog even en ik duw dadelijk .21 er op, die af en toe panic kan ik wel mee leven.

mithras: ik weet dat het niet goed is, maar ik ben te lui om er iets aan te doen :P. En dat .oneven unstable is, is bij gnome zo, maar niet bij de kernels. Linus heeft zelfs verklaard dat .19 een 'perfecte' kernel zou moeten zijn. Wel jammer dat deze kernel de eerste is die bij mij op alle fronten faalt :D
Hmm vreemd dan :) Ik heb nu overigens .20 erop staan welke dezelfde symptonen heeft. Zometeen even kijken of noapic en nosmp effect heeft.

Hoe zit het trouwens met de 2.3 / 2.5 kernels? Dat zijn toch wel "test/beta/ontwikkelings" kernels? (Daar las ik een hele tijd terug iets over namelijk maar kan het nergens weervinden.)

//edit
Blijkbaar doet ie het nu wel , na de hele dag uit te hebben gestaan zonder extra kernel opties... Ik snap er werkelijk waar niets van :+

[ Voor 7% gewijzigd door Raku op 04-03-2007 23:28 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Simmie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:03:
Hoe zit het trouwens met de 2.3 / 2.5 kernels? Dat zijn toch wel "test/beta/ontwikkelings" kernels? (Daar las ik een hele tijd terug iets over namelijk maar kan het nergens weervinden.)
De 2.3.* was de testing reeks voor de 2.4.* kernel en de 2.5.* was de testing reeks voor de 2.6.* kernel. Een 2.7 reeks zal tot mijn weten voorlopig niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Volgens één of andere developer bij Debian is de audacious-docklet plug-in duivels en laat het je Audacious vastlopen (naleesbaar op http://www.mail-archive.c...debian.org/msg298107.html). Het komt er dus op neer dat je het dan maar zelf moet gaan fixen. Iedereen die Debian SID of Etch gebruikt en de docklet plug-in ook graag wil gebruiken : audacious-docklet_0.1.1-1_i386.deb

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Zucht, ik wacht met smart op de Kernel-freeze van Feisty. :P

Nu moet ik na iedere update weer opnieuw de juiste modules voor virualbox handmatig aanmaken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Jk_W schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:55:
Zucht, ik wacht met smart op de Kernel-freeze van Feisty. :P

Nu moet ik na iedere update weer opnieuw de juiste modules voor virualbox handmatig aanmaken... ;)
Kan je die shizzle niet tijdig even vastpinnen in je /etc/apt/preferences?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Jungian schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:54:
Gaat Debian nog upstart krijgen? Het zit al voor een tijdje in Debian experimental...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Dutchmega schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:45:
[...]

Gaat Debian nog upstart krijgen? Het zit al voor een tijdje in Debian experimental...
Zoals hierboven al gezegd zal alles wat in experimental staat naar unstable gaan op het moment dat Etch uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dutchmega schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:45:
[...]

* AlterEgo heeft upstart getest onder Etch.
Dat leverde een interessant vastlopend systeem op, waar Knoppix to the rescue moest komen.
Misschien had ik het moet niet gelijk op een volledig encrypted syteem moeten proberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik heb hem gesigned! Zo, en dan nu gelijk maar eens dat partimage proberen om een image te maken, mijn sys rescue cd is klaar met downloaden. Ik hoop dat het werkelijk zo handig is als ik overal heb mogen lezen.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)