Daarom heb ik DocumentRoot op /home/robbie/www gezet. OpenTTD ook in mijn homemithras schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:28:
Ik neem aan dat je "from scratch" de kernel hebt gebakken, en niet van de generic kernel bent uitgegaan. Als je nu de oude config eerst inlaadt, om vervolgens wat rommel eruit te halen. Dan kan je stapsgewijs kijken waardoor je cores op gegeven moment niet meer herkend worden
/edit: omg
Ik had een wat volle Edgy installatie, en omdat mn testpartitie met Feisty het een tijdje had volgehouden, dacht ik in plaats van netjes te upgraden even helemaal netjes opnieuw te beginnen. Ik dus de /home dingen backuppen, gpg (zie boven), documenten, foto's etc. Geen probleem, samen met wat config filetjes opgeslagen.
Dus ik start live cd op, formatteer de partitie en zet Feisty op. Ben ik vergeten /var/www te backuppenBen nu 2 weken werk aan mn cms kwijt
Ben nu aan het kijken naar wat recover programmatjes, alleen wil het niet zo vlotten. Die data staat als het goed is niet compleet aan het begin van de partitie, maar er staat dus al wel een nieuwe Ubuntu overheen. * mithras vreest het ergste
Het 1000e bericht in dit topic is bereikt. We kunnen hier verder gaan of een deel 2 openen. Als iemand een deel 2 wilt openen; voel je vrij!
Het is echter op 1 voorwaarde: je moet wel een nieuwe header ontwerpen.
Ieder topic een nieuwe header boven het topic lijkt me een goed plan.
Het is echter op 1 voorwaarde: je moet wel een nieuwe header ontwerpen.
En als er een signal ontvangen wordt, is de error natuurlijk onverminderd van toepassing, zelfs als de tunnel al een maand up is voor het signal ontvangen wordt.
Ik heb de error weggehaald nu. Hij is inderdaad niet van toepassing in veel gevallen. Voor degene die wil weten hoe je een pid van een proces in bash krijgt:
code:
De pid van de laatste fork is dus $!.
1
| while [ 1 ]; do true; done& kill -1 $! |
Sinds ik een nieuwe pc heb , ik mijn 'oude' pc ( een amd 3400+ , 1Gb ram) naar mijn grootmoeder gegaan omdat ze graag een pc wilde om wat op te surfen , mailen , ....
Op de pc heb ik natuurlijk vanzelfsprekend linux gezet om enkele redenen , waarvan het legaal en gratis toch wel de belangrijkste zijn. Ook omdat windows haar géén extra's geeft voor haar doeleinden.
Nu heb ik er kubuntu 6.10 op gezet , dan wat standaardzooi erop gezet als amsn , codecs , flash , .... zodat ook de kleinkinderen niet gaan klagen dat er geen win xp met 'msn' op staat.
Ik heb haar wat uitleg gegeven over hoe ze kmail en firefox moet gebruiken , hoe af te sluiten , .... Maar toch is dat niet voldoende , mijn grootmoeder wil zélf nog wat leren. Dus haalde ze redelijk trots een (oud) boek uit de kast : 'Windows 98 voor senioren'. Ze vroeg me doodserieus of dat een goed boek was om met haar pc te leren werken
.
Hierop heb ik haar even uitgelegd wat het verschil tussen linux - windows is. Dat begreep ze goed , en ze vond het hele opensource idee wel leuk.
Maar , nu is ze op zoek naar een echt beginners boek , beetje in de trant van 'kubuntu 6.10 voor beginners'. Ik heb al lopen zoeken maar ik heb niet echt geschikte boeken gevonden ? Bestaan deze echt niet of kijk ik gewoon niet goed ?
Wat zoeken we niet :
- ubuntu wiki's : deze zijn leuk als je niet weet hoe nvidia drivers te laten werken , hoe te partitioneren , of hoe wmv codecs te installeren. Maar compleet waardeloos als je 70+ bent en gewoon je pc wilt leren gebruiken.
- KDE help : Niet helemaal waardeloos voor haar (niet verkeerd interpreteren ajb
) , maar dit is te technisch en moeilijk voor haar. Ook geeft dit geen uitleg over het geheel , maar meer over ieder specifiek programma appart.
Alle hints zijn welkom
Op de pc heb ik natuurlijk vanzelfsprekend linux gezet om enkele redenen , waarvan het legaal en gratis toch wel de belangrijkste zijn. Ook omdat windows haar géén extra's geeft voor haar doeleinden.
Nu heb ik er kubuntu 6.10 op gezet , dan wat standaardzooi erop gezet als amsn , codecs , flash , .... zodat ook de kleinkinderen niet gaan klagen dat er geen win xp met 'msn' op staat.
Ik heb haar wat uitleg gegeven over hoe ze kmail en firefox moet gebruiken , hoe af te sluiten , .... Maar toch is dat niet voldoende , mijn grootmoeder wil zélf nog wat leren. Dus haalde ze redelijk trots een (oud) boek uit de kast : 'Windows 98 voor senioren'. Ze vroeg me doodserieus of dat een goed boek was om met haar pc te leren werken
Hierop heb ik haar even uitgelegd wat het verschil tussen linux - windows is. Dat begreep ze goed , en ze vond het hele opensource idee wel leuk.
Maar , nu is ze op zoek naar een echt beginners boek , beetje in de trant van 'kubuntu 6.10 voor beginners'. Ik heb al lopen zoeken maar ik heb niet echt geschikte boeken gevonden ? Bestaan deze echt niet of kijk ik gewoon niet goed ?
Wat zoeken we niet :
- ubuntu wiki's : deze zijn leuk als je niet weet hoe nvidia drivers te laten werken , hoe te partitioneren , of hoe wmv codecs te installeren. Maar compleet waardeloos als je 70+ bent en gewoon je pc wilt leren gebruiken.
- KDE help : Niet helemaal waardeloos voor haar (niet verkeerd interpreteren ajb
Alle hints zijn welkom
Deze lijkt me aardig voor de doelgroep-niet helemaal actueel, maar generiek en zeer leesbaar.evert_ schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:34:
http://users.skynet.be/bluedigit/cursus/
Ik vrees dat de doelgroep het echt nog _VEEL_ eenvoudiger zoekt , soort van alternatief voor 'xp voor senioren' ofzo , dus een boek dat begint uit te leggen waar start knop staat
.
zow, ik ben weer afgekickt. Na bijna een jaar ubuntu heb ik windows maar weer geinstalleerd. Op me stage kreeg ik een nieuwe pc met winxp. Windows werkt zo heerlijk snel dat ik het thuis ook maar weer heb geinstalleerd. Alles werkt gewoon. Alles werkt altijd. Als ik verkenner open met ctrl-e dan is het venster er meteen. Nautilus had altijd een paar seconde nodig. Elk programma/venster onder gnome heeft een paar seconde nodig. Het enige nadeel is dat ik weer illegale software draai
Ik hoop dat ik in de toekomst weer terug kan naar ubuntu
Ik zal ubuntu iig goed in de gaten houden via me dual boot. Hopelijk komt er via de EU voldoende documentatie vrij zodat alle gesloten windows zaken ook op linux gaan werken. Vrees dat het bij hopen blijft..
mwa probeer als je het voor je werk moet eens te doen om windows in vmware te draaien.
dan heb je het 'beste' van beide werelden
dan heb je het 'beste' van beide werelden
Tja... euh.... veel plezier dan maar 
Dat Nautilus / je systeem zo langzaam is trouwens geen algmeen linux / nautilus issue (wellicht dat het bij Ubuntu wat traag gaat allemaal (nofi)). Hier is er iig niets aan het handje

Dat Nautilus / je systeem zo langzaam is trouwens geen algmeen linux / nautilus issue (wellicht dat het bij Ubuntu wat traag gaat allemaal (nofi)). Hier is er iig niets aan het handje
0.0
Mja, voor Ubuntu kom ik wel deze pagina tegen. Nu de KDE versie nog, maar zou Gnome sowieso niet handiger zijn voor dr (minder instellingen e.d.)? Anders misschien ff rondvragen op het nederlandse ubuntu forum.evert_ schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:25:
Ik vrees dat de doelgroep het echt nog _VEEL_ eenvoudiger zoekt , soort van alternatief voor 'xp voor senioren' ofzo , dus een boek dat begint uit te leggen waar start knop staat.
Die ervaring had ik met Edgy ook een beetje, maar nu met Feisty lijkt alles een stuk soepeler te lopen. Misschien dat het inbeelding is, maar het lijkt me niet want ik heb het ook van anderen gehoord...E-jey schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:59:
Nautilus had altijd een paar seconde nodig. Elk programma/venster onder gnome heeft een paar seconde nodig.
Anoniem: 163846
Feisty Rockzz, alleen wel adept_updater nog wel eens mijn package-dir locken zodat ik geen sudo apt-get upgrade in de console kan doen, moet ik eerst adept_updater draaien, die vervolgens crashed, met een melding van dat de nice values niet kloppen, dit is tijdens het installeren van packages. En dan werkt het opeens wel via console, ik ga maar eens een bug-report posten
Nofi, maar hier werkt ook alles. OOO laadt zelfs in 3 seconden.Windows werkt zo heerlijk snel dat ik het thuis ook maar weer heb geinstalleerd. Alles werkt gewoon. Alles werkt altijd. Als ik verkenner open met ctrl-e dan is het venster er meteen. Nautilus had altijd een paar seconde nodig.
ik zie eigenlijk je hele punt niet. Alles werkt hier ook gewoon meteen plug and play. SMP vind ik zelfs een stuk sneller werken onder Linux dan windows (hier staan onder XP vaak core 3 en 4 uit hun neus te eten, onder Linux een stuk minder).
Het idee bestaat al langer, en er is een OfficialUbuntuBook. De wijzigingen voor Feisty zijn te vinden in dit wiki artikel en verder is deze thread op ubuntuforums.org wellicht nuttig. Een maar: het is compleet Engels. Het official book wel goed op bepaalde punten, het is nog wel erg groot (480 pagina's, pdf) en bevat dus wel veel bloated zaken voor jou doelgroep.evert_ schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:34:
Ik heb nog kernel 2.6.21 op mijn Ubuntu Feisty geprobeerd en ik moet zeggen dat het wel mij bevalt.
Er is geen grote speedboost maar toch reageert alles weer iets sneller. Raar genoeg kon ik nog steeds een hertz instellen, geen idee waarom... (maximum aantal hertz ofzo?)
Batterijverbruik heb ik niet getest trouwens
Er is geen grote speedboost maar toch reageert alles weer iets sneller. Raar genoeg kon ik nog steeds een hertz instellen, geen idee waarom... (maximum aantal hertz ofzo?)
Batterijverbruik heb ik niet getest trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door Dutchmega op 11-03-2007 09:31 ]
Het grote Ubuntu topic staat ergens anders 
Op mijn werk werken we ook met Linux, en wel met Fedora Core. Wij maken namelijk software in QT met C++.
Het is een prima OS om mee te werken.Alles wat je nodig hebt zit er in. Voor mail gebruiken we Evolution, Office pakket is OpenOffice.org. Programmeren in KDevelop. Gimp om simpele plaatjes te bewerken. En Java programmeren doen we in Netbeans.
Lang leve de opensource!
Op mijn werk werken we ook met Linux, en wel met Fedora Core. Wij maken namelijk software in QT met C++.
Het is een prima OS om mee te werken.Alles wat je nodig hebt zit er in. Voor mail gebruiken we Evolution, Office pakket is OpenOffice.org. Programmeren in KDevelop. Gimp om simpele plaatjes te bewerken. En Java programmeren doen we in Netbeans.
Lang leve de opensource!
Anoniem: 97275
Om hier even op terug te komen, ik heb nu de generic config van 2.6.17 geladen in de vers gedownloade 2.6.20.2 kernel. Kernel gecompiled, maar nu ook maar 1 CPU!Anoniem: 97275 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:35:
Hebben mensen hier al een custom kernel aan de gang op een Core 2 Duo, waarbij ook allebei de cores worden gezien?
Zit hier met Ubuntu 6.10 server. In de "generic" kernel worden allebei de cores gezien (te bewijzen met top en cat /proc/cpuinfo).
Nu heb ik zelf een kernel gebrouwen, met SMP support en shit, maar er wordt maar een core gezien

Ik begrijp er helemaal niks meer van. Zijn er ondertussen nog mensen die me kunnen helpen? Voor de geschiedenis van het verhaal, scroll even een paar posts omhoog.
Edit: even een update.
Na het bestuderen van dmesg van de 2.6.17-generic kernel leek het erop dat ACPI nodig is om allebei de cores te initialisen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| [ 0.000000] ACPI: PM-Timer IO Port: 0x408 [ 0.000000] ACPI: Local APIC address 0xfee00000 [ 0.000000] ACPI: LAPIC (acpi_id[0x01] lapic_id[0x00] enabled) [ 0.000000] Processor #0 6:15 APIC version 20 [ 0.000000] ACPI: LAPIC (acpi_id[0x02] lapic_id[0x01] enabled) [ 0.000000] Processor #1 6:15 APIC version 20 [ 0.000000] ACPI: LAPIC (acpi_id[0x03] lapic_id[0x82] disabled) [ 0.000000] ACPI: LAPIC (acpi_id[0x04] lapic_id[0x83] disabled) [ 0.000000] ACPI: LAPIC_NMI (acpi_id[0x01] dfl dfl lint[0x1]) [ 0.000000] ACPI: LAPIC_NMI (acpi_id[0x02] dfl dfl lint[0x1]) [ 0.000000] ACPI: Skipping IOAPIC probe due to 'noapic' option. [ 0.000000] Using ACPI for processor (LAPIC) configuration information [ 0.000000] Intel MultiProcessor Specification v1.4 [ 0.000000] Virtual Wire compatibility mode. [ 0.000000] OEM ID: Product ID: APIC at: 0xFEE00000 [ 0.000000] Setting APIC routing to physical flat [ 0.000000] BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor) [ 0.000000] Processors: 2 [ 0.000000] Allocating PCI resources starting at 80000000 (gap: 7f000000:80f00000) [ 0.000000] Checking aperture... [ 0.000000] SMP: Allowing 4 CPUs, 2 hotplug CPUs |
"Using ACPI for processor (LAPIC) configuration information" lijkt the trick te doen. Nu heb ik dus direct even een kernel gebakken met ACPI support (die had ik er compleet uitgesloopt
Ik dacht dat ACPI alleen gebruikt werd voor standby en shit, en aangezien dit een server moet worden had ik ACPI eruit gejoepert. Nu ben ik even wat verder gaan kijken naar wat ACPI echt is (

Ben nu een kernel aan het fixen met alle ACPI features hard ingebakken, en ik hou jullie op de hoogte
Edit: blijft ook hangen @ "Freeing unused kernel memory"

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 97275 op 11-03-2007 17:49 ]
Doe me een lol en open hier een nieuw topic voor, zonde als dit verborgen blijft in een groot topic
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Anoniem: 97275
[Ubuntu Server / E6600] Core verdwenen na compilen kernelPim. schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:00:
Doe me een lol en open hier een nieuw topic voor, zonde als dit verborgen blijft in een groot topic
choeso jei
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Maak dan 1024 posts in dit topic, een mooi rond getal om mee te stoppen
.
Knight who says 你
Nou, hoppa, nog 1 post en dan kan het topic op slottigid schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:03:
Maak dan 1024 posts in dit topic, een mooi rond getal om mee te stoppen.
Slotjuh!!!11oneone
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, nu zijn er geen 1024 posts
Dit topic is gesloten.
Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)