ik heb nog niet gesigned, ik vind echter wel dat de fabrikanten zelf tijd er in mogen steken in goede linux drivers. Wat dat betreft vind ik dat nvidia goed bezig is, en van mij hoeven ze dan niet alles openbaar te maken.
Ik heb gereageerd met dit commentaar:killu schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:36:
ik heb nog niet gesigned, ik vind echter wel dat de fabrikanten zelf tijd er in mogen steken in goede linux drivers. Wat dat betreft vind ik dat nvidia goed bezig is, en van mij hoeven ze dan niet alles openbaar te maken.
It would be awesome if there was such a thing as 'open drivers', provided by the manufacturers. Intel is giving a fairly good example in this, and I think other manufacturers should follow!
Waarom: Fabrikanten kunnen ten minste goede drivers maken, zoals Nvidea in de praktijk bewijst, maar is het wel ideaal als fabrikanten een groot gedeelte open maken. Als je ziet wat Intel allemaal doet zie je dat bedrijven de drivers best meer open kunnen maken.
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Hij gaat echt goed snel nu... wow
6024 atm
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Maken we hier ook een deel2 als we de 1000 posts hebben gehaald, of doen we daar hier niet aan?Anoniem: 163846 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:15:
Dit topic ookal meer dan 900 posts en counting
Dunno, zolang we maar gezellig over NOS kunnen ouwehoerenrobbert schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:26:
[...]
Maken we hier ook een deel2 als we de 1000 posts hebben gehaald, of doen we daar hier niet aan?
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

edit:
Oeps, er was alweer een nieuwe pagina. Natuurlijk _wel_ een nieuw deeltje
Maar dat extremistische open source gedoe 
Oeps, er was alweer een nieuwe pagina. Natuurlijk _wel_ een nieuw deeltje

[ Voor 18% gewijzigd door mithras op 05-03-2007 22:34 ]
Er staat niet dat de fabrikanten de drivers zelf open moeten maken hè, Linux/BSD developers mogen de drivers gaan schrijven. Als de fabrikanten zelf nou eens goede drivers leverde vond ik dat ook goed hoor, zoals men al zegt: Nvidia levert een prima driver, of het nou open is of niet
Gezien je in Totem-Xine nog steeds niet de fontsize van de subtitles in kan stellen heb maar een ranzige patch geschreven:
Xine kent in principe alleen maar "small", .." huge" als font-sizes. Je kan dus niet direct de grote in punten (oid) opgeven.
Ik wil de volgende dingen eigenlijk nog oplossen:
• Dat die ook iets doet met het lettertype, dat wordt nu nog genegeerd.
• De letter grootte relatief adv de grootte van je scherm. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen....
Iemand die wat meer kennis heeft van Xine die me hier mee wil helpen, of een tip wil geven?
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| diff -ru totem-2.17.92/src/backend/bacon-video-widget-xine.c totem-2.17.92-new/src/backend/bacon-video-widget-xine.c --- totem-2.17.92/src/backend/bacon-video-widget-xine.c 2007-02-13 15:45:25.000000000 +0100 +++ totem-2.17.92-new/src/backend/bacon-video-widget-xine.c 2007-03-05 22:17:14.000000000 +0100 @@ -3256,7 +3256,28 @@ void bacon_video_widget_set_subtitle_font (BaconVideoWidget *bvw, const char *font) { - //FIXME + xine_cfg_entry_t entry; + int fontsize, size_index; + + fontsize = atoi(strrchr(font, ' ') + 1); + + if (fontsize <= 18) { + size_index = 0; + } else if (fontsize <= 22) { + size_index = 1; + } else if (fontsize <= 28) { + size_index = 2; + } else if (fontsize <= 40) { + size_index = 3; + } else if (fontsize <= 56) { + size_index = 4; + } else { + size_index = 5; + } + + bvw_config_helper_num (bvw->priv->xine, "subtitles.separate.subtitle_size", size_index, &entry); + entry.num_value = size_index; + xine_config_update_entry (bvw->priv->xine, &entry); } void |
Xine kent in principe alleen maar "small", .." huge" als font-sizes. Je kan dus niet direct de grote in punten (oid) opgeven.
Ik wil de volgende dingen eigenlijk nog oplossen:
• Dat die ook iets doet met het lettertype, dat wordt nu nog genegeerd.
• De letter grootte relatief adv de grootte van je scherm. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen....
Iemand die wat meer kennis heeft van Xine die me hier mee wil helpen, of een tip wil geven?
[ Voor 8% gewijzigd door robbert op 05-03-2007 22:54 ]
Ow, dat heeft natuurlijk dan ook te maken met nieuws: Linux-ontwikkelaars gaan drivers gratis ontwikkelen. Tja, dat is wel veel beter gesteld. Ik ben namelijk wel tegen het louter roepen van "Open!" "Vrij!" terwijl ook veel fabrikanten uit commerciële overwegingen de specificaties niet kán vrijgeven.rvdven schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:47:
Er staat niet dat de fabrikanten de drivers zelf open moeten maken hè, Linux/BSD developers mogen de drivers gaan schrijven. Als de fabrikanten zelf nou eens goede drivers leverde vond ik dat ook goed hoor, zoals men al zegt: Nvidia levert een prima driver, of het nou open is of niet
In een non-disclosure agreement met de foundation kan dat dit probleem wel opgelost worden en zijn er wellicht betere drivers beschikbaar dan sommige fabrikanten nu maken.
Mmm, * mithras moet eerst verdiepen voordat hij wat blaat.
Ik vind dat de oorspronkelijke TS mag beslissen of er een deel 2 komt, of dat we door gaan.
mogelijk 
ik vind het op zich wel een grappig initiatief, maar wel heel erg veel dezelfde mensen telkens (dat is niet echt erg hoor )
ik vind het op zich wel een grappig initiatief, maar wel heel erg veel dezelfde mensen telkens (dat is niet echt erg hoor )
* Wilf loopt de kroeg in en zegt goedenavond allemaal!
Ik ben hier verzeild geraakt dankzij Boudewijn (die mij op stoomcursus Gentoo heeft gezet). Verdere introductie: Wilf, 26, m, geen bier maar wijn, geen koffie maar rooibos, geen Windows maar Linux
Ik ben hier verzeild geraakt dankzij Boudewijn (die mij op stoomcursus Gentoo heeft gezet). Verdere introductie: Wilf, 26, m, geen bier maar wijn, geen koffie maar rooibos, geen Windows maar Linux
Dat is ook wel het kenmerk van een gezellige kroeg.Boudewijn schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:21:
mogelijk
Geen steeds verlopend publiek, maar een vaste leuke "kliek" die de kroeg maakt. Geen probleem lijkt mij!
Nieuwelingen (zoals hierboven) zijn natuurlijk ook altijd welkom!
[ Voor 8% gewijzigd door Jk_W op 06-03-2007 01:27 ]
ja dat zie je ook wel bij de nos-meets.
newbies zijn btw prima welkom hoor, maar het is wel leuk dat je telkens overal de zelfde mensen tegenkomt (kan ook minder plezierig zijn btw)
newbies zijn btw prima welkom hoor, maar het is wel leuk dat je telkens overal de zelfde mensen tegenkomt (kan ook minder plezierig zijn btw)
Waarom kan debian mijn netwerkkaart nooit vinden?
Ik kan natuurlijk ook 2 dvd's downloaden, maar daar heb ik geen zin in
Knight who says 你
Ik heb een vraag over iptables is het mogelijk om daardoor plaatjes te blokken van site's dus als voorbeeld google-ads. Ik heb uit de bieb een boek over linux firewalls gehaald maar dat is een beetje gedateerd denk ik het komt uit 2000 weet iemand anders misschien dan een goeie howto hiervoor?
offtopic
verder heb ik als beginner (noob) met ubuntu 6.10 goeie ervaringen
offtopic
Keep it simple stupid
Waarom zou je dat met iptables willen? Installeer dan adblock ofzo, lijkt me iets makkelijkerjelly schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:04:
Ik heb een vraag over iptables is het mogelijk om daardoor plaatjes te blokken van site's dus als voorbeeld google-ads. Ik heb uit de bieb een boek over linux firewalls gehaald maar dat is een beetje gedateerd denk ik het komt uit 2000 weet iemand anders misschien dan een goeie howto hiervoor?
offtopic
Hmm, wat heeft het feit dat Debian je netwerkkaart niet kan vinden te maken met 2 dvd's downloaden?? Wat voor een netwerkkaart is het uberhaupt? En wat versta je precies onder niet vinden, is er iets over in dmesg te vinden?tigid schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 07:42:
Waarom kan debian mijn netwerkkaart nooit vinden?
[ Voor 28% gewijzigd door robbert op 06-03-2007 11:16 ]
Tijdens de ftp-install vraagt hij wat voor drivers hij daarvoor moet gebruiken, maar die werken geen van allen. Een andere manier is om de hele distributie op cd / dvd te branden, maar dan moet ik 2 dvd's branden. (En ik zal wss niet alle packages nodig hebben).robbert schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:15:
Hmm, wat heeft het feit dat Debian je netwerkkaart niet kan vinden te maken met 2 dvd's downloaden?? Wat voor een netwerkkaart is het uberhaupt? En wat versta je precies onder niet vinden, is er iets over in dmesg te vinden?
Het zit btw onboard (dus lijkt mij vaag dat hij het niet kan vinden) op een Asus A8N SLI SE moederbord. (nForce 4)
Knight who says 你
De nForce4 wordt standaard ondersteund dmv. de forcedeth driver (oid.) Het kan zijn dat hij niet werkt als je Mobo een brak BIOS heeft (zoals mijn Asus M2N-E ook had/heeft) waardoor Linux niet wil werken (bij mij 'werkte' het met no-acpi maar toen deed mijn forcedeth het ook niet)
Een BIOS update wil deze problemen echter nog wel verhelpen (makkelijkst vanuit windows met die Asus tool). In ieder geval heeft het bij mij geholpen
Een BIOS update wil deze problemen echter nog wel verhelpen (makkelijkst vanuit windows met die Asus tool). In ieder geval heeft het bij mij geholpen
Aangezien jullie er hier al over vallen dat steeds enkele koppen het woord voeren zal ik mij ook maar weer eens mengen in de discussies
(*zie net dat mijn laatste post op p.29 is.. nog even en we zijn alweer bij 39
)
Ik zit er over te denken om definitief (nouja.. de komende tijd iig
experimenteren blijft verslavend) op Debian over te gaan. Nou vroeg ik mij af of het een beetje fair is om Debian testing en Ubuntu edgy met elkaar te vergelijken. Wat vinden jullie er van.. is Debian testing ongeveer even stabiel als Ubuntu edgy? En zijn ze beide ongeveer even up2date?
Ik heb al even gegoogled en vond dit wel een interessant artikeltje:
http://www.lucas-nussbaum.net/blog/?p=205
Ik zit er over te denken om definitief (nouja.. de komende tijd iig
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Een unstable-branch vergelijken met een stable-branch. Meest logisch inderdaad, zoals de schrijver zelf al aangeeft waar sommige wijze comments al op wijzenMDtje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:25:
Debian Unstable is op dit moment trouwens een saaie hoop oude krotten-software *Gnome 2.14 bijvoorbeeld*. Hierboven staat dat dat onmiddelijk verandert als Etch uitkomt, maar dat kan nog wel even duren.

Qua stabiliteit zit het bij zowel Debian als Ubuntu wel snor (geen opmerkelijke crashes oid gehad, zelfs niet bij de unstable-branches).
[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 06-03-2007 19:41 ]
0.0
ik zou een proxy doen en daarop gaan blokken.jelly schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:04:
offtopic
stuk efficienter
Jungian schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:33:
[...]
Debian Unstable is op dit moment trouwens een saaie hoop oude krotten-software *Gnome 2.14 bijvoorbeeld*. Hierboven staat dat dat onmiddelijk verandert als Etch uitkomt, maar dat kan nog wel even duren.
*edit: owja, thnx voor de reply natuurlijk
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Ach wat heet oud. Ik draai nu testing en om een desktopomgeving van een paar maanden oud kan ik me niet druk maken: XP is al een stuk ouder. Alles draait soepel, af en toe wat updates voor stabiliteit en wat uit alternatieve repositories en ik blijf draaien hoor 
Het is soms wel jammer dat het zo lang duurt, maar echt vervelend is het niet. Als er speciaal een nieuwe versie nodig is hij simpel uit experimental te plukken. Maar ik heb het nog niet nodig gehad
Het is soms wel jammer dat het zo lang duurt, maar echt vervelend is het niet. Als er speciaal een nieuwe versie nodig is hij simpel uit experimental te plukken. Maar ik heb het nog niet nodig gehad
Hey vraagje over rechten....
Ik heb hier een apache server draaien, die draait onder de user nobody. Nu is de dir waar alle content in staat van de owner root. Ik kan wel alles uitlezen, maar zodra ik probeer te schrijven er naartoe krijg ik foutmeldingen dat ik geen rechten heb.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de user nobody wel kan schrijven naar de folders? Kan ik de owner van de folder veranderen naar nobody zonder problemen?
Ik heb hier een apache server draaien, die draait onder de user nobody. Nu is de dir waar alle content in staat van de owner root. Ik kan wel alles uitlezen, maar zodra ik probeer te schrijven er naartoe krijg ik foutmeldingen dat ik geen rechten heb.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de user nobody wel kan schrijven naar de folders? Kan ik de owner van de folder veranderen naar nobody zonder problemen?
chown staat voor change ownership. Als je alle bestanden recursief chown'ed naar nobody:nobody (want syntax is username:group) dan is je hele www tree gewoon van nobody en kan die er wel bijMishmash schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:18:
Hey vraagje over rechten....
Dat snap ik, ik werk al langer met linux... Maar brengt dat niet beveiligingslekken met zich mee? Nobody rechten geven over een folder? (Het gaat hier trouwens om een CRM systeem...)mithras schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:24:
[...]
chown staat voor change ownership. Als je alle bestanden recursief chown'ed naar nobody:nobody (want syntax is username:group) dan is je hele www tree gewoon van nobody en kan die er wel bij
Ik weet het niet precies, want bij mij draait apache onder www-data. Is nobody een speciale user, of gewoon een "net als" www-data. Onder www-data zal het niet veel problemen opleveren, omdat apache alleen in zn eigen document root de zaken kan veranderen.Mishmash schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:29:
[...]
Dat snap ik, ik werk al langer met linux... Maar brengt dat niet beveiligingslekken met zich mee? Nobody rechten geven over een folder? (Het gaat hier trouwens om een CRM systeem...)
Voor alle andere folders heb je root access nodig of moet je een andere user zijn. Als nobody een speciale user en groep is waar ook andere programma's gebruik van kunnen maken wordt het wat lastiger. Sowieso vind ik het wel raar dat je in je www root alles van root hebt gemaakt, dat kan je inderdaad beter anders doen
Dus beter om het volgende te doen:mithras schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:38:
[...]
Ik weet het niet precies, want bij mij draait apache onder www-data. Is nobody een speciale user, of gewoon een "net als" www-data. Onder www-data zal het niet veel problemen opleveren, omdat apache alleen in zn eigen document root de zaken kan veranderen.
Voor alle andere folders heb je root access nodig of moet je een andere user zijn. Als nobody een speciale user en groep is waar ook andere programma's gebruik van kunnen maken wordt het wat lastiger. Sowieso vind ik het wel raar dat je in je www root alles van root hebt gemaakt, dat kan je inderdaad beter anders doen
- user www-data aanmaken
- apache laten draaien onder www-data
- rechten folder veranderen naar www-data
Dat zou een hoop moeten helpen?
nvm ik tief wel Gentoo op m'n laptop, dan heb ik tenminste geen antieke crap EN goede fonts bij OpenOffice (nu weet je waarom je een dag vrij hebt
)
[ Voor 152% gewijzigd door Jungian op 06-03-2007 23:12 ]
0.0
Anoniem: 69437
Nobody is technisch gezien een gewone groep, die door verschillende programma's gebruikt werd voor dingen die weinig rechten mogen hebben. Het nadeel is dus dat op een gegeven moment heel veel programma's nobody gebruikten, waardoor die groep op veel te veel plekken schrijfrechten kreeg.
Nu wordt dus aangeraden om voor elk programma dat beperkte rechten nodig heeft een aparte groep aan te maken.
Nu wordt dus aangeraden om voor elk programma dat beperkte rechten nodig heeft een aparte groep aan te maken.
Raar genoeg zit in experimental 2.16 en geen 2.17Jungian schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:33:
[...]
[...]
Mensen moeten niet zo bang zijn voor Debian Unstable. Ik draai het al jaren als desktop en server en heb op mijn server 1x wat naars meegemaakt.
Ze mogen het van mij definitief of veel vaker Debian SiD (still in development) gaan noemen ipv Unstable aangezien veel nieuwelingen onnodig bang worden gemaakt door de naam 'onstabiel' in mijn ogen.
Ze mogen het van mij definitief of veel vaker Debian SiD (still in development) gaan noemen ipv Unstable aangezien veel nieuwelingen onnodig bang worden gemaakt door de naam 'onstabiel' in mijn ogen.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Het probleem van de kernel-panics gisteren opgelost 
Nieuwe laptop gehaald (omgeruild) en alles werkt gewoon.
Ik zat al te twijfelen aan mijn 'kernel skills' (
)
Ik zat al te twijfelen aan mijn 'kernel skills' (

Raku
Dat komt doordat het in vergelijking met stable wel onstabiel is (alhoewel het redelijk meevalt), maar in vergelijking met andere distro's is het inderdaad stabiel.DeMoN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:10:
Mensen moeten niet zo bang zijn voor Debian Unstable. Ik draai het al jaren als desktop en server en heb op mijn server 1x wat naars meegemaakt.
Op mij komt experimental vaak ook minder onstabiel over dan unstable (de naam, ik weet wel dat het niet zo is
Wanneer zal ongeveer Debian etch klaar zijn?
[ Voor 93% gewijzigd door Dutchmega op 07-03-2007 16:36 ]
ik hoor wel eens wat van arch.
als je source wil is gentoo bij nieuwste van het nieuwste vaak wel prima
als je source wil is gentoo bij nieuwste van het nieuwste vaak wel prima
Simmie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:19:
Het probleem van de kernel-panics gisteren opgelost
Ik zat al te twijfelen aan mijn 'kernel skills' ()
Ik ga weer 'ns Dell bellen dan. Dit lijkt me een slecht vooruitzicht.
Dunno , ik kon het best makkelijk reproduceren (ff temp omlaag en hij deed het niet meer) , misschien dat het bij jou gewoon een bug isGX schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:54:
[...]
Ik ga weer 'ns Dell bellen dan. Dit lijkt me een slecht vooruitzicht.
Raku
Heeft iemand enig idee hoe ik van een iso van een audio cd losse flacjes kan krijgen? Mounten met fuseiso werkt iig niet.
Unstable is voor desktops idd prima. Voor productieservers is de stabiliteit van stable wel fijn, of als je iets meer on the edge leeft testing. (Of als je geen keus hebt zoals met x86-64 dozen.) 't is wel leuk om apt-get upgrade te kunnen doen en dat dan alles gewoon blijft werkenDeMoN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:10:
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 07-03-2007 19:49 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Iso mounten ( mount isonaam.iso mountplek -t iso9660 -o loop ) en dan je favoriete ripper erop loslaten ?robbert schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:45:
Heeft iemand enig idee hoe ik van een iso van een audio cd losse flacjes kan krijgen? Mounten met fuseiso werkt iig niet.
0.0
Een iso van een audio cd bestaat niet. wat je waarschijnlijk voor je neus hebt is ofwel rauwe CDDA data, ofwel een dikke grote WAV danwel AIFF file.
Het was eigenlijk een nrg bestand wat ik met nrg2iso om heb gezet. Ik gok dat het dus de rauwe CDDA data is, enig idee hoe ik daar iets nuttigs uit kan krijgen?CyBeR schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:05:
Een iso van een audio cd bestaat niet. wat je waarschijnlijk voor je neus hebt is ofwel rauwe CDDA data, ofwel een dikke grote WAV danwel AIFF file.
mount -t iso9660 werkt overigens ook niet.
[ Voor 11% gewijzigd door robbert op 07-03-2007 20:08 ]
je kunt wav gewoon direct rippen naar flac.
ergens in een van de flac tooltjes zit dat gewoon
maar... zo'n nrg bestand is toch geen wav bestand, nog het gene wat ik met nrg2iso krijg. Dus daar schiet ik toch weinig mee opBoudewijn schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:27:
je kunt wav gewoon direct rippen naar flac.
hmm heb je gelijk in.
goed wazig.
met gxine zou je hem af moeten kunnen spelen.
daarna via een loopback rippen?
goed wazig.
daarna via een loopback rippen?
Ik weet niet welke backend sound-juicer gebruikt (je wil zeker een CLI app
), maar sound-juicer kan het gewoon, zowel flac als wav
Hoe krijg jij het voor elkaar om met Sound Juicer een nrg te rippen dan? Ik kan dat niet vinden iig...mithras schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:46:
Ik weet niet welke backend sound-juicer gebruikt (je wil zeker een CLI app), maar sound-juicer kan het gewoon, zowel flac als wav
Sound-Juicer gebruikt Gstreamer als backend.mithras schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:46:
Ik weet niet welke backend sound-juicer gebruikt (je wil zeker een CLI app), maar sound-juicer kan het gewoon, zowel flac als wav
Omdat ik het met gewone cd's wel kan, en jij zei dat het soortgelijk aan een CDDA was (dacht je):robbert schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:52:
[...]
Hoe krijg jij het voor elkaar om met Sound Juicer een nrg te rippen dan? Ik kan dat niet vinden iig...
Dus vandaar dat ik aannam dat het wel zou lukkenrobbert schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:07:
[...]
Ik gok dat het dus de rauwe CDDA data is [...]
Gxine heeft er ook niet veel zin in, evenals Mplayer, Vlc en Totem.Boudewijn schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:42:
Ik heb hem net in mijn Windows XP VM gemount met Deamon tools en dat ging perfect. Hij is het nu aan het rippen met Eac.
Alleen zou ik het toch wel graag voor elkaar willen krijgen met Linux
Maar... het probleem is dat het een bestand is met mogelijk rauw CDDA data. Hoe krijg ik dat dan open in Soundjuicer? Ik krijg daar volgens mij alleen maar devices mee open.mithras schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:59:
[...]
Omdat ik het met gewone cd's wel kan, en jij zei dat het soortgelijk aan een CDDA was (dacht je):
[...]
Dus vandaar dat ik aannam dat het wel zou lukken
[ Voor 34% gewijzigd door robbert op 07-03-2007 21:04 ]
Anoniem: 97275

Heb zojuist voor het eerst in m'n leven een kernel gecompiled ... die ook boot
code:
1
2
| emiel@duv3l:~$ uname -a Linux duv3l 2.6.20.1-duv3lfinal #1 SMP Wed Mar 7 22:18:27 CET 2007 x86_64 GNU/Linux |
Heb hier erg lang mee zitten stoeien. Het gaat om een E6600 op een Intel D965OT, 2GB RAM, 2x 250GB SATA in RAID0 (na lang pielen werkt dat ook, zie een van m'n posts in de kroeg hier
Oplossing:
Support voor je filesystem meebakken in je kernel. Erg logisch voor sommigen hier, maar voor mij nieuw.
* Anoniem: 97275 = blij

gefeli.
weer wat geleerd
kernel bakken is altijd een mooie stap voor nieuwere linux users.
lees die post btw over 2 jaar eens terug en lach er dan om
weer wat geleerd
DankjeBoudewijn schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:52:
gefeli.
weer wat geleerd
Ja heel hip. Erg nieuw ben ik niet (denk ik
Ik ga hem over twee jaar weer lezen, dat sowieso! Een avond om nooit te vergeten

Ze hebben naar je geluisterd!Jeldert schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:25:
Alleen jammer dat op de splashscreen nog steed 2.0 staat
De versie is nu 2.2 en de splashscreen zegt........2.2!

Ik heb op het moment een vervelend driver-probleem. De laatste ati-driver uit de feisty repositories zorgt ervoor dat mijn maximale resolutie 1024X768 is. En dat werkt vreselijk.
Even een andere driver installen.
* mompelt iets over sudo gedit /etc/X11/xorg.confJk_W schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:56:
[...]
Ze hebben naar je geluisterd!![]()
De versie is nu 2.2 en de splashscreen zegt........2.2!![]()
Ik heb op het moment een vervelend driver-probleem. De laatste ati-driver uit de feisty repositories zorgt ervoor dat mijn maximale resolutie 1024X768 is. En dat werkt vreselijk.
Even een andere driver installen.
Valt vrij eenvoudig aan te passen
Nee, is niet zo makkelijk aan te passen. Als ik daar een resolutie toevoeg, start ubuntu wel op, maar krijg ik geen beeld. X-server crashed niet, maar ik krijg gewoon geen beeld. Aan de geluidjes te horen, kan ik wel gewoon inloggen enzo. Het lijkt alsof mijn monitor het signaal dan niet begrijpt ofzo.
Ik ben nu van de fglrx drivers terug gegaan naar de "ati"-driver en het werkt perfect.
Ik ben nu van de fglrx drivers terug gegaan naar de "ati"-driver en het werkt perfect.
Heb je ook de "disable composite" meuk toegevoegd? Anders "crasht" inderdaad de X-server...
Section "Extensions"
Option "Composite" "Disable"
EndSection
Section "ServerFlags"
Option "AIGLX" "off"
EndSection
Section "Extensions"
Option "Composite" "Disable"
EndSection
Section "ServerFlags"
Option "AIGLX" "off"
EndSection
"That was left handed..." - JJH
Als dat zo is: er zijn geen players die dat kunnen spelen afaik. Alle cd-speel-apps doen dat niet digitaal maar vertellen gewoon de CD drive om een audio track te spelen.robbert schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:00:
[...]
Maar... het probleem is dat het een bestand is met mogelijk rauw CDDA data. Hoe krijg ik dat dan open in Soundjuicer? Ik krijg daar volgens mij alleen maar devices mee open.
Maar wat zegt 'file' erover?
Zegt je xorg.log daar niets over? Als ik problemen heb met X is meestal log bekijken , errors googlen voldoende.
On another note: Iemand ervaring met JFS ? Het schijnt dat jfs voornamelijk goed is kwa cpu-gebruik (interessant dus voor laptops). Op gentoo forums las ik ergens dat het tot wel 30% meer tijd op batterij zou kunnen opleveren... Nu lijkt dat me nogal overdreven , maar het idee ervan spreekt me wel aan
bron: http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-333756.htmlQ: Im a Laptop user, I want to increse my battery life-time, what should I do ?
A: Use JFS as Your filesystem. It has less cpu usage (definitly better than reiserfs/reiser4)
and Your battery lifetime will be incresed even up-to 30% in comparision to reiserfs/reiser4.
In Love-Sources You have up-to-date fixes for it.
[ Voor 27% gewijzigd door Raku op 08-03-2007 16:35 . Reden: Bron gevonden , staat ook al wat info over in :P ]
Raku
Ja, dit is dus alleen JFS tov ReiserFS en Reiser4. Geen ext3 of ander filesystems. Als ik zeg dat een VW Passat de snelste auto is omdat hij sneller is dan een Suzuki Alto geloof je me ook niet tochSimmie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:33:
[...]
Zegt je xorg.log daar niets over? Als ik problemen heb met X is meestal log bekijken , errors googlen voldoende.
On another note: Iemand ervaring met JFS ? Het schijnt dat jfs voornamelijk goed is kwa cpu-gebruik (interessant dus voor laptops). Op gentoo forums las ik ergens dat het tot wel 30% meer tijd op batterij zou kunnen opleveren... Nu lijkt dat me nogal overdreven , maar het idee ervan spreekt me wel aan
Ja datzelfde kwam zo ongeveer in dat topic naar voren , ik kwam even later pas weer de bron tegenmithras schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:43:
[...]
Ja, dit is dus alleen JFS tov ReiserFS en Reiser4. Geen ext3 of ander filesystems. Als ik zeg dat een VW Passat de snelste auto is omdat hij sneller is dan een Suzuki Alto geloof je me ook niet toch![]()
Maar dan nog interessant misschien , is jfs daadwerkelijk het beste filesystem voor op een laptop met het oog op stroomverbruik? Of zijn andere filesystems toch beter en om welke redenen?
Raku
IK gebruik hier op mn laptop reiser fs 3.6, en heb toch geen last van cpu-gebruik hoor. Als gewoon een beetje zit te tekstverkwerken, wat zooi open, foto's bekijk, etc, etc, dan heb ik nergens last van, mijn load is rond de 0.1 ofzo als ik echt even bezig ben. Ik merk het in ieder geval niet.
Het is natuurlijk wel zo dat Reiser extreem veel aan journaling doet, volgens mij meer dan ext3. Ik weet niet hoe JFS eigenlijk presteert, maar je kan ook (mocht het allemaal niet super belangrijk zijn) naar bijvoorbeeld ext2 terug gaan. Wellicht dat die extra journaling stappen toch wel veel inbreuk doen op je battery life.Simmie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:47:
[...]
Ja datzelfde kwam zo ongeveer in dat topic naar voren , ik kwam even later pas weer de bron tegen
Maar dan nog interessant misschien , is jfs daadwerkelijk het beste filesystem voor op een laptop met het oog op stroomverbruik? Of zijn andere filesystems toch beter en om welke redenen?
Hoewel op Wikipedia wel wat aan vergelijking staat is er ook weinig te vinden over de prestaties qua cpu (en dus battery life). Prestaties genoeg te vinden, alleen over de cpu usage minder.
audio cd's hebben geen fiel system, dus mouten kan ook niet.robbert schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:45:
Waarschijnlijk heb je dus geen ISO maar eerder een soort raw dump van alles op de disk.
kun je dat ding niet gewoon direct als wav openen? (en dus direct door je flac generator trekken?)
openkat.nl al gezien?
Terugstappen op ext2 is het me eigenlijk niet waard , Journalling lijkt me toch vrij handig aangezien ik toch weleens wat verklooi en een restore bij boot met journalling zo voor elkaar is. (mits ik hier het principe journalling goed begrijp)mithras schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:01:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat Reiser extreem veel aan journaling doet, volgens mij meer dan ext3. Ik weet niet hoe JFS eigenlijk presteert, maar je kan ook (mocht het allemaal niet super belangrijk zijn) naar bijvoorbeeld ext2 terug gaan. Wellicht dat die extra journaling stappen toch wel veel inbreuk doen op je battery life.
Hoewel op Wikipedia wel wat aan vergelijking staat is er ook weinig te vinden over de prestaties qua cpu (en dus battery life). Prestaties genoeg te vinden, alleen over de cpu usage minder.
Ik kwam zelf deze quote nog tegen op wikipedia:
Bron: http://en.wikipedia.org/w..._File_System_2_%28JFS2%29According to reviews and benchmarks of the available filesystems for Linux, JFS is fast and reliable, with consistently good performance under different kinds of load, contrary to other filesystems that seem to perform better under particular usage patterns, for instance with small or large files. Another characteristic often mentioned, is that it's light and efficient with available system resources and even heavy disk activity is realised with low CPU usage.
Maar helaas geen bronvermelding naar de reviews
Mjah , ik gebruik zelf ook laptop-mode , en voor minimale file-activity zal het ook wel niet veel uitmaken. Maar als je bijv veel loopt te swappen etc dan zou ik toch graag een filesystem gebruiken wat minimaal cpu-gebruik heeft. Misschien dat het allemaal lood om oud ijzer is en gewoon niet echt veel uitmaakt. Die 30% zal dan ook wel _enorme_ bullshit zijn.icyx schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:00:
IK gebruik hier op mn laptop reiser fs 3.6, en heb toch geen last van cpu-gebruik hoor. Als gewoon een beetje zit te tekstverkwerken, wat zooi open, foto's bekijk, etc, etc, dan heb ik nergens last van, mijn load is rond de 0.1 ofzo als ik echt even bezig ben. Ik merk het in ieder geval niet.
[ Voor 26% gewijzigd door Raku op 08-03-2007 17:32 ]
Raku
Snel vraagje. Ik wil automatisch een NFS share mounten. Dit is het gedeelte in mijn fstab, maar hij mount niet:
Met "sudo mount -a" mounten ze wel automatisch, maar ik wil ze tijdens boot al mounten. Server en client zijn beide Ubuntu 6.10
code:
1
2
3
| # Download shares on server kebab:/export/download/mldonkey /home/jeldert/download/mldonkey nfs defaults kebab:/export/download/torrentflux /home/jeldert/download/torrentflux nfs defaults |
Met "sudo mount -a" mounten ze wel automatisch, maar ik wil ze tijdens boot al mounten. Server en client zijn beide Ubuntu 6.10
Juist
Moet er niet 00 achter? En ik weet niet of hostnames ook werken, ip's sowieso wel die werken dus ook. Maar zo dus:
kebab:/export/download/mldonkey /home/jeldert/download/mldonkey nfs defaults 0 0
[ Voor 8% gewijzigd door mithras op 08-03-2007 20:09 ]
Niet persé 00. Simpele uitleg :mithras schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:08:
Moet er niet 00 achter?
[message=,noline]Wikipedia schreef[/message]:
The fifth column adjusts the archiving schedule for the partition (used by dump).
The sixth column indicates the order in which the fsck utility will scan the partitions for errors when the computer powers on.
0.0
Ik bedoel eerder: heb je geen 5e en 6e kolom nodig? Voor een NFS mount neem ik dan aan dat je 0 0 wil, daarom de "0 0". Natuurlijk kan een ander ook altijd, maar dat is hier niet echt van toepassing denk ik 
In die wikipage staat namelijk niet dat je hem weg kan laten
In die wikipage staat namelijk niet dat je hem weg kan laten
Anoniem: 31491
Moet je ook niet de "nfsmount" daemon draaien om automatisch te mounten?
bron: gentoo wiki.
bron: gentoo wiki.
Met de twee 0'en werkt het ook niet. Nu is 1 regel zo:
maar dat heeft ook geen effect. Het vreemde is dus dat ze met "mount -a" of "mount /home/jeldert/download/torrentflux" wel gemount worden.
Ik kan trouwens niks vinden over nfsmount op de Ubuntu wiki.
code:
1
| kebab:/export/download/torrentflux /home/jeldert/download/torrentflux nfs rw,hard,intr 0 0 |
maar dat heeft ook geen effect. Het vreemde is dus dat ze met "mount -a" of "mount /home/jeldert/download/torrentflux" wel gemount worden.
Juist
Heb je wel mountnfs in je if-up.d staan? Dat staat er hier (@Ubuntu Feisty) wel. (geen idee of dat de oorzaak kan zijn overigens...)Jeldert schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:14:
Met de twee 0'en werkt het ook niet. Nu is 1 regel zo:
code:
1 kebab:/export/download/torrentflux /home/jeldert/download/torrentflux nfs rw,hard,intr 0 0
Hmm, waarom kan ik hem in Windows wel met Deamon tools mounten?CyBeR schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:06:
[...]
Als dat zo is: er zijn geen players die dat kunnen spelen afaik. Alle cd-speel-apps doen dat niet digitaal maar vertellen gewoon de CD drive om een audio track te spelen.
Maar wat zegt 'file' erover?
Daarnaast wil ik het niet afspelen, maar rippen. Ik neem aan dat die dat wel digitaal doet.
Heb het ding momenteel eigenlijk al geript onder Windows en verwijderd. Had het maar opgegeven.Maar wat zegt 'file' erover?
[ Voor 13% gewijzigd door robbert op 08-03-2007 23:44 ]
Hmm, ik zit hier leuk aterm te testen, welke geweldige opties heeft, maar ik heb wel ruzie met nano. Door gebrek aan tijd heb ik nog geen zin om met vi/vim om te leren gaan, dat komt wel een keer. aterm heeft in combinatie met de opties die ik hanteer geen zin om fatsoenlijk text op te bouwen. Mijn fluxbox menu in nano ziet er na wat scrollen zo uit:

Zoals je kan zien lijkt het alsof hij niet of fout buffered. Ik denk dat het komt doordat ik transparency gebruik, maar ja, dat is zo mooi om aan te laten
. Als iemand van jullie aterm gebruikt, weet een van jullie toevallig een oplossing?
Dit zijn de setting die ik gebruik:
aterm -name aterm -sl 3000 -tr -sh 425 +sb -sr -sk -bg black -fg grey -fade 90 -bl -tn xterm -g 80x25 -fn -misc-fixed-medium-r-normal-*-*-120-*-*-c-*-iso8859-15
Ontopic: Kan je om die NFS shares te mounten niet wat runnen op het moment dat gdm/kdm/xdm in beeld komt? Als het goed is zijn alle processes dan opgestart, misschien dat je ze niet kan mounten omdat NFSMount nog niet draait, zoals al eerder gezegd is. Als je dan een script runt met mount -a oid, kan je ze denk ik wel mounten.

Zoals je kan zien lijkt het alsof hij niet of fout buffered. Ik denk dat het komt doordat ik transparency gebruik, maar ja, dat is zo mooi om aan te laten
Dit zijn de setting die ik gebruik:
aterm -name aterm -sl 3000 -tr -sh 425 +sb -sr -sk -bg black -fg grey -fade 90 -bl -tn xterm -g 80x25 -fn -misc-fixed-medium-r-normal-*-*-120-*-*-c-*-iso8859-15
Ontopic: Kan je om die NFS shares te mounten niet wat runnen op het moment dat gdm/kdm/xdm in beeld komt? Als het goed is zijn alle processes dan opgestart, misschien dat je ze niet kan mounten omdat NFSMount nog niet draait, zoals al eerder gezegd is. Als je dan een script runt met mount -a oid, kan je ze denk ik wel mounten.
om die reden gebruik je onder linux een swap-partitie, zodat je 0% extra CPU belasting hebt voor je filesystem.Simmie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:27:
[...]
Maar als je bijv veel loopt te swappen etc dan zou ik toch graag een filesystem gebruiken wat minimaal cpu-gebruik heeft.
It sounds like it could be either bad hardware or software
Anoniem: 163846
Hmm, draai nu op me laptop kubuntu feisty met een 2.6.20 kernel, en ik heb geen last meer watchdog-lockups waardoor heel me nic eruit klapte en ik geen verbinding meer had
Als nu ook nog ff ACPI wordt gefixed, ben ik nog blijer, want nu wil mijn USB er nog wel eens uitknallen
Ik gebruik atm helemaal geen swap eigenlijk , zodat de hdd eigenlijk helemaal niet op hoeft te spinnensmokalot schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:16:
[...]
om die reden gebruik je onder linux een swap-partitie, zodat je 0% extra CPU belasting hebt voor je filesystem.
Raku
Staat er wel in. Het enige wat ik nog zou kunnen verzinnen is dat ik geen portmap heb ingesteld (maar wel geïnstalleerd). Maar het instellen is alleen voor extra beveiliging en optioneel.robbert schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:42:
[...]
Heb je wel mountnfs in je if-up.d staan? Dat staat er hier (@Ubuntu Feisty) wel. (geen idee of dat de oorzaak kan zijn overigens...)
Juist
Hebben mensen hier al een custom kernel aan de gang op een Core 2 Duo, waarbij ook allebei de cores worden gezien?
Zit hier met Ubuntu 6.10 server. In de "generic" kernel worden allebei de cores gezien (te bewijzen met top en cat /proc/cpuinfo).
Nu heb ik zelf een kernel gebrouwen, met SMP support en shit, maar er wordt maar een core gezien.
Dit zegt dmesg:
Dat "BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor)" zegt de generic wel-twee-cores-ziende kernel ook, dus dat kan het niet zijn.
Er is verdacht weinig te vinden hierover op internet, wat doe ik fout?
Zit hier met Ubuntu 6.10 server. In de "generic" kernel worden allebei de cores gezien (te bewijzen met top en cat /proc/cpuinfo).
Nu heb ik zelf een kernel gebrouwen, met SMP support en shit, maar er wordt maar een core gezien.
Dit zegt dmesg:
code:
1
2
3
4
5
6
| [ 0.000000] Intel MultiProcessor Specification v1.4 [ 0.000000] MPTABLE: OEM ID: MPTABLE: Product ID: MPTABLE: APIC at: 0xFEE00000 [ 0.000000] Processor #0 (Bootup-CPU) [ 0.000000] Setting APIC routing to flat [ 0.000000] BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor) [ 0.000000] Processors: 1 |
Dat "BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor)" zegt de generic wel-twee-cores-ziende kernel ook, dus dat kan het niet zijn.
Kun je je kernel-config ergens online frutten? Of iig de relevante delen? Ik zal mijn kernelconfig (ook core2) even ergens neergooien , misschien dat je de relevante delen kunt overnemen om te testenAnoniem: 97275 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:35:
Hebben mensen hier al een custom kernel aan de gang op een Core 2 Duo, waarbij ook allebei de cores worden gezien?
Dit zegt dmesg:
code:
1 2 3 4 5 6 [ 0.000000] Intel MultiProcessor Specification v1.4 [ 0.000000] MPTABLE: OEM ID: MPTABLE: Product ID: MPTABLE: APIC at: 0xFEE00000 [ 0.000000] Processor #0 (Bootup-CPU) [ 0.000000] Setting APIC routing to flat [ 0.000000] BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor) [ 0.000000] Processors: 1
http://www.simulatedzero.nl/kernel-config
Hier werkt iig dual-core meuk enzo wel
Idd , zoveel bijzonders heb ik ook niet gedaan (nadat ik erachter kwam dat mijn laptop stuq was that isAnoniem: 31491 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:41:
Wat zegt cat /proc/cpuinfo dan? Ik heb hier een zelfgebakken kernel die zonder problemen mijn beide cores ziet. En ik heb naar mijn weten niks speciaals gedaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Raku op 09-03-2007 23:43 ]
Raku
Wat zegt cat /proc/cpuinfo dan? Ik heb hier een zelfgebakken kernel die zonder problemen mijn beide cores ziet. En ik heb naar mijn weten niks speciaals gedaan.
En dan heb ik nog een andere vraag: klopt het dat als ik ~/.gnupg backup dat genoeg is om mijn gpg keys te bewaren (@Ubuntu Edgy)? Ik ben wat zaken aan het backuppen, en aangezien ik een key ben kwijtgeraakt, deze nu graag wil bewaren en dus volledig wil backuppen vroeg ik mij dit af.
* mithras moet weer eens beter zoeken: tadaa en klaar is kees mithras
* mithras moet weer eens beter zoeken: tadaa en klaar is kees mithras
[ Voor 53% gewijzigd door mithras op 09-03-2007 23:54 ]
Dit zegt mijn cat /proc/cpuinfo:
Er is er dus maar een
!
Simmie bedankt voor je config, ik ga het nu eens proberen met jouw deel van je CPU config. Wtf. Ik zie nu net waarschijnlijk het probleem al:
Die ga ik eens aanzetten en compilen! Ik hou jullie op de hoogte
.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| processor : 0 vendor_id : GenuineIntel cpu family : 6 model : 15 model name : Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz stepping : 6 cpu MHz : 2397.684 cache size : 4096 KB physical id : 0 siblings : 1 core id : 0 cpu cores : 1 fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 10 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm syscall lm constant_tsc up pni monitor ds_cpl vmx est tm2 ssse3 cx16 xtpr lahf_lm bogomips : 4798.76 clflush size : 64 cache_alignment : 64 address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual power management: |
Er is er dus maar een
Simmie bedankt voor je config, ik ga het nu eens proberen met jouw deel van je CPU config. Wtf. Ik zie nu net waarschijnlijk het probleem al:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| CONFIG_X86_PC=y # CONFIG_X86_VSMP is not set # CONFIG_MK8 is not set # CONFIG_MPSC is not set [b]# CONFIG_MCORE2 is not set[/b] CONFIG_GENERIC_CPU=y CONFIG_X86_L1_CACHE_BYTES=128 CONFIG_X86_L1_CACHE_SHIFT=7 |
Die ga ik eens aanzetten en compilen! Ik hou jullie op de hoogte
Volgens mij zijn dat enkel de optimalisaties die ie gebruikt. Als je core2 aanzet kun je bijv x86_generic (iets in die trant) uitzetten , indien je die kernel alleen op een core2 gaat gebruiken
[ Voor 10% gewijzigd door Raku op 09-03-2007 23:55 ]
Raku
Ben nu aan het compilen, als dit niet helpt kopieer ik straks jouw CPU gedeelte uit jouw config in mijn configSimmie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:53:
[...]
Volgens mij zijn dat enkel de optimalisaties die ie gebruikt. Als je core2 aanzet kun je bijv x86_generic uitzetten , indien je die kernel alleen op een core2 gaat gebruikenMaw , ik denk niet dat daar het probleem ligt
Het is echter wel verstandig lijkt me om die optie te gebruiken
@KeesMithras, ach, het is vrijdag avond
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 97275 op 09-03-2007 23:59 ]
Ga ze gewoon stuk voor stuk ff bij langs , dan voorkom je problemen. Als er bepaalde entries niet instaan prompt ie daar overigens alsnog voor trouwens. Zoals je uit de config kon aflezen zie je nml dat ik geen vanilla-sources gebruikAnoniem: 97275 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:55:
[...]
Wat me opvalt is dat jouw config qua CPU er wel heel anders uitziet dan die van mij. Dit zou toch niet uit moeten mogen maken? Ben hier ook gewoon met 2.6.20(.1) bezig.
Raku
www.pietspics.nl/kernelconfig 
Edit: hij lijkt nu niet te booten, ik loop er even heen.
Nop, hij boot niet. Vaag, ik had alleen CONFIG_MCORE2 en CONFIG_X86_GENERIC veranderd...

Hij blijft hangen na het melden van de bovengenoemde BIOS bug. Met de "oude" kernel boot 'ie. prima.
Ik ga nog eens wat pielen.
Edit: hij lijkt nu niet te booten, ik loop er even heen.
Nop, hij boot niet. Vaag, ik had alleen CONFIG_MCORE2 en CONFIG_X86_GENERIC veranderd...
Hij blijft hangen na het melden van de bovengenoemde BIOS bug. Met de "oude" kernel boot 'ie. prima.
Ik ga nog eens wat pielen.
[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 97275 op 10-03-2007 00:12 ]
Ik lees hier op de gentoo-wiki dat bij bepaalde moederborden Hyperthreading in de BIOS aangezet moet worden wil de kernel de 2e core zien. Probeer dat eens. Want zo te zien staan de SMP parameters goed in de kernel.
Wat is verder je moederbord? Alle goede chipdrivers gebruikt?
http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_Intel_Core2_Duo
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 10-03-2007 00:22 ]
Het spulletje zit op een Intel DG965OT, en in de BIOS staat alles aan etc. Het probleem zit hem echt in de kernel, want de standaard kernel van Ubuntu 6.10 (2.6.17-generic) ziet wel twee CPU's.Anoniem: 31491 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:20:
Ik lees hier op de gentoo-wiki dat bij bepaalde moederborden Hyperthreading in de BIOS aangezet moet worden wil de kernel de 2e core zien. Probeer dat eens. Want zo te zien staan de SMP parameters goed in de kernel.
Dat vind ik dan op zijn minst erg vreemd.Anoniem: 97275 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:23:
[...]
Het spulletje zit op een Intel DG965OT, en in de BIOS staat alles aan etc. Het probleem zit hem echt in de kernel, want de standaard kernel van Ubuntu 6.10 (2.6.17-generic) ziet wel twee CPU's.
Ik neem aan dat je "from scratch" de kernel hebt gebakken, en niet van de generic kernel bent uitgegaan. Als je nu de oude config eerst inlaadt, om vervolgens wat rommel eruit te halen. Dan kan je stapsgewijs kijken waardoor je cores op gegeven moment niet meer herkend worden 
/edit: omg
Ik had een wat volle Edgy installatie, en omdat mn testpartitie met Feisty het een tijdje had volgehouden, dacht ik in plaats van netjes te upgraden even helemaal netjes opnieuw te beginnen. Ik dus de /home dingen backuppen, gpg (zie boven), documenten, foto's etc. Geen probleem, samen met wat config filetjes opgeslagen.
Dus ik start live cd op, formatteer de partitie en zet Feisty op. Ben ik vergeten /var/www te backuppen
Ben nu 2 weken werk aan mn cms kwijt 
Ben nu aan het kijken naar wat recover programmatjes, alleen wil het niet zo vlotten. Die data staat als het goed is niet compleet aan het begin van de partitie, maar er staat dus al wel een nieuwe Ubuntu overheen. * mithras vreest het ergste
/edit: omg

Ik had een wat volle Edgy installatie, en omdat mn testpartitie met Feisty het een tijdje had volgehouden, dacht ik in plaats van netjes te upgraden even helemaal netjes opnieuw te beginnen. Ik dus de /home dingen backuppen, gpg (zie boven), documenten, foto's etc. Geen probleem, samen met wat config filetjes opgeslagen.
Dus ik start live cd op, formatteer de partitie en zet Feisty op. Ben ik vergeten /var/www te backuppen

Ben nu aan het kijken naar wat recover programmatjes, alleen wil het niet zo vlotten. Die data staat als het goed is niet compleet aan het begin van de partitie, maar er staat dus al wel een nieuwe Ubuntu overheen. * mithras vreest het ergste
[ Voor 56% gewijzigd door mithras op 10-03-2007 01:09 ]
Ik zit een beetje te prutsen in /etc/network/interfaces (Debian) om na het aanvragen van een ip-adres direct een ssh-tunnel aan te leggen en na het down gaan van de interface deze weer direct te killen.
Ik voeg dus toe:
Ik voeg dus toe:
code:
Maar nu kan ik de tunnel niet zomaar killen, want er kunnen meerdere ssh-processen draaien die ik niet wil killen. Ik probeerde een scriptje "ssh_tunnel" te maken en dat uit te voeren, maar dan blijft hij nog steeds ssh als proces aangeven in plaats van ssh_tunnel. Iemand een idee wat hier een oplossing voor is?
1
| post-up (ssh -L 6666:localhost:25 user@server -N; echo Could not create ssh tunnel to server)& |
De pid van je tunnelproces wegschrijven en als afsluit die pid killen, en ik vermoed zomaar dat die "; echo Could not create" eigenlijk "|| echo Could not create" moet zijn.
Die oplossing had ik ook al verzonnen, maar ik vroeg me af of er een simpelere oplossing was. Ik zal eens uitzoeken hoe ik de pid van een proces dat opgestart wordt weg kan schrijven.
Die ; is goed trouwens, want ssh termineert alleen als de tunnel niet gemaakt kan worden of als er een signal ontvangen wordt.
Die ; is goed trouwens, want ssh termineert alleen als de tunnel niet gemaakt kan worden of als er een signal ontvangen wordt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)