NOS Kroeg Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er is een optie dat hij de subdirs ook meeneemt, dan moet je even man nfs doen, en dan vindt je em vanzelf, me nfs server ligt nu hardware matig plat dus ik kan het nu even niet checken ;)

edit:

probeer alldirs eens :) ies, wel van freebsd, maar zal wel werken denk ik

edit2:

yeah ik heb de 600e post in dit topic :9

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

even iets anders: hoe staat men hier tegen een nosmeet halverwege maart oid?
op zich zou eind feb prima zijn ivm vacanties maar dan is er de fosdem (verplichte kost).

Het is dan ook weer een maand of 5 geleden... (de vorige was 22 october ofzo meen ik)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Zo heeeee, doe je even Windows twee maanden tussendoor, kom je terug in Gentoo, staan er 186 emerges op het program :)

Och ja, ik heb in ieder geval weer normale schrijfsnelheid op mijn ext3 partities (Win: 2.5 MBps, Gentoo 40 MBps)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die ext3 driver voor Windows is idd ranzig traag :P Toch is 'ie soms wel handig :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja waardoor is die eigenlijk zo traag?
zelfs op mijn dikke bak is hij rete traag (en dan 15k rpm scsi disk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boudewijn schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:50:
even iets anders: hoe staat men hier tegen een nosmeet halverwege maart oid?
op zich zou eind feb prima zijn ivm vacanties maar dan is er de fosdem (verplichte kost).

Het is dan ook weer een maand of 5 geleden... (de vorige was 22 october ofzo meen ik)
* dion_b is voor :)

Halverwege maart komt me zelfs ideaal uit (begin maart nog wat andere plannen, eind maart/begin april moet ik richting Romania enzo)

Gezien verloop vorige keer zou ik voorstander zijn van locatie Nijmegen, specifieker afspreken in Cafe Jos (speciaalbiertapperij+whiskytent) - maar het zal wel weer Utreg worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Aannemende dat we allemaal dezelfde driver gebruiken (ext2IFS) merkte ik verschil met de laatste release. De 1.10b versie was snel maar ongelooflijk instabiel (blauwe schermen) en nu is de 1.10c erg stabiel (uptime van 17 dagen voor de reboot in linux hier) maar ongelooflijk langzaam. Andere driver die ik probeerde was beroerd (andere applicaties dan de Windows verkenner herkenden mijn schijven niet).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nijmegen zit vol Nijmo's man; ben je nou bezopen!

Alhoewel Utreg natuurlijk veruit het handigst en meest ideaal is; wil ik ook best een keer de auto pakken en naar zo'n afgelegen gehucht afstomen als het moet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18
dion_b schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:03:
[...]

* dion_b is voor :)

Halverwege maart komt me zelfs ideaal uit (begin maart nog wat andere plannen, eind maart/begin april moet ik richting Romania enzo)

Gezien verloop vorige keer zou ik voorstander zijn van locatie Nijmegen, specifieker afspreken in Cafe Jos (speciaalbiertapperij+whiskytent) - maar het zal wel weer Utreg worden :z
Whiskytent :o
* Wormaap wil ook wel's meeten, om de eer van Gentoo te beschermen natuurlijk :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Leuk idee! Ga ik misschien ook eens komen ;) Maar dan niet in het verre Oosten; Utrecht is ver genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik zie een meet wel weer zitten! Utrecht is voor mij het makkelijkst, maar als er mensen echt enorme bezwaren tegen hebben, kan het ook wel elders.

Ik heb nu al trek in de lekkere steaks, waar we afgelopen keer zijn gaan eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dion_b schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:03:
[...]
idee van de dag.

ik vind dat ook wel cool.
mag ik dan wel bij je blijven meuren? (iets met nijmegen-->eindhoven == kut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Zo. De 2.6.20-6 kernel staat er hierr nu op.
Ik heb trouwens al wel mijn eerste grote bug ontdekt in Nautilus. Ik zal straks eens een bug-report indienen :)

Hij kan de inhoud van een map niet weergeven als er een avi en een srt bestand in staan, die dezelfde naam hebben en beide (bla) in de naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat zal dan vast een bug zijn in totem-video-thumbnailer... kan je die AVI wel openen in totem? Als je bugreport doet, vertel er dan ook even bij of je totem met xine of GStreamer backend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:17:
Ja er is een optie dat hij de subdirs ook meeneemt, dan moet je even man nfs doen, en dan vindt je em vanzelf, me nfs server ligt nu hardware matig plat dus ik kan het nu even niet checken ;)

edit:

probeer alldirs eens :) ies, wel van freebsd, maar zal wel werken denk ik

edit2:

yeah ik heb de 600e post in dit topic :9
nope, doet het niet... in man exports kan ik ook niks vinden wat een oplossing zou kunnen zijn. Het probleem is overigens niet dat die geen subdirs meeneemt, maar dat de subdirs welke een mount zijn niet toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
robbert schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:16:
[...]

nope, doet het niet... in man exports kan ik ook niks vinden wat een oplossing zou kunnen zijn. Het probleem is overigens niet dat die geen subdirs meeneemt, maar dat de subdirs welke een mount zijn niet toegankelijk zijn.
Wat op zich ook logisch is, aangezien de kernel niet in staat is om 2 verschillende filesystems te exporteren als 1 filesystem met NFS. Je zou nog kunnen prutsen met UnionFS om twee filesystems samen te voegen en het als 1 geheel te laten exporteren, maar zo stabiel is dat nou ook weer niet.

Oplossing: gewoon beide partities/mountpoints exporteren en ook beide mounten op de client. Andere oplossing is er niet, niet in BSD, niet in linux. Misschien dat Microsoft het kan, maar dan zit je aan windows vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In mijn manpage van exports staat gewoon de optie "nohide" anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Kan iemand mij vertellen waarom in Gnome dialoog vensters de knopppen altijd verkeerd om lijken te staan. Als je bv Gedit afsluit zonder de wijziging op te slaan dan krijg je het "Save the changes to document.." scherm met de knoppen (van links naar rechts): "Close without saving", "Cancel" en "Save".

Dit veroorzaakt bij mij altijd enige verwarring waarbij ik vaak op "Cancel" druk (een soort onderbewuste beveiliging vermoed ik).

Bij Kedit (vandaag voor het eerste geprobeerd) heb ik dit niet. Daar is de knop volgorde "Save", "Discard" en "Cancel" wat voor een westerling veel logischer is aangezien we van links naar rechts lezen en dus de belangrijkste knop ("Save") het eerst zien ipv de gevaarlijkste knop. Welke tevens bij Gedit als bonus een hele zin bevat die je eerst moet ontcijferen voordat je doorhebt dat je met die knop al je werk kwijt raakt :/

Dacht eerst dat het een kwestie van wennen was maar het blijft me irriteren. En dat terwijl de vormgeving van Gnome programma's aan strenge usability eisen moeten voldoen.
Ben ik dan de enige die hier last van heeft?

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Buffy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:16:
Het is mij nog nooit opgevallen iig :D

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Jungian schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:23:
[...]

Het is mij nog nooit opgevallen iig :D
Daar was ik al bang voor.
Het probleem ligt aan mijn kant van het scherm :)

When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
_JGC_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:33:
[...]

Wat op zich ook logisch is, aangezien de kernel niet in staat is om 2 verschillende filesystems te exporteren als 1 filesystem met NFS. Je zou nog kunnen prutsen met UnionFS om twee filesystems samen te voegen en het als 1 geheel te laten exporteren, maar zo stabiel is dat nou ook weer niet.

Oplossing: gewoon beide partities/mountpoints exporteren en ook beide mounten op de client. Andere oplossing is er niet, niet in BSD, niet in linux. Misschien dat Microsoft het kan, maar dan zit je aan windows vast :P
Gelukkig hoef ik ze niet allemaal los te mounten op de client, daarvoor hebben we crossmnt (of nohide inderdaad ;)). Conclusie is dat ik ze wel allemaal los moet exporteren, een ramp is het natuurlijk niet, vroeg me alleen af of er geen mooiere oplossing voor is, blijkbaar dus niet. ;)
Maar sshfs en samba hebben er geen problemen mee hoor, dus ik hoef niet perse naar Windows toe hoor. ;)
Buffy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Daar was ik al bang voor.
Het probleem ligt aan mijn kant van het scherm :)
Tegenwoordig vind ik het in Windows of KDE maar raar, vroeger in Gnome. Kwestie van wennen dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door robbert op 02-02-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Buffy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:16:
Kan iemand mij vertellen waarom in Gnome dialoog vensters de knopppen altijd verkeerd om lijken te staan. Als je bv Gedit afsluit zonder de wijziging op te slaan dan krijg je het "Save the changes to document.." scherm met de knoppen (van links naar rechts): "Close without saving", "Cancel" en "Save".

Dit veroorzaakt bij mij altijd enige verwarring waarbij ik vaak op "Cancel" druk (een soort onderbewuste beveiliging vermoed ik).

Bij Kedit (vandaag voor het eerste geprobeerd) heb ik dit niet. Daar is de knop volgorde "Save", "Discard" en "Cancel" wat voor een westerling veel logischer is aangezien we van links naar rechts lezen en dus de belangrijkste knop ("Save") het eerst zien ipv de gevaarlijkste knop. Welke tevens bij Gedit als bonus een hele zin bevat die je eerst moet ontcijferen voordat je doorhebt dat je met die knop al je werk kwijt raakt :/

Dacht eerst dat het een kwestie van wennen was maar het blijft me irriteren. En dat terwijl de vormgeving van Gnome programma's aan strenge usability eisen moeten voldoen.
Geen last van. Sowieso vind ik text op de knoppen prettiger dan een standaardvenstertje met "Ja" en "Nee". Stel, iemand maakt nou straks een programma die ongeveer net zo werkt als Microsoft Office, je sluit het programma af en het zegt:

"Wilt u dit programma afsluiten? U verliest alles wat u net gemaakt heeft als u niet eerst opslaat"
"Ja" "Nee"

Vervolgens op JA en je bent het kwijt. Bij een programma als Gedit staat gewoon een duidelijke beschrijving op de knop en staat er ook nog een icon naast om aan te geven wat nou goed of fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:39:
[...]

Geen last van. Sowieso vind ik text op de knoppen prettiger dan een standaardvenstertje met "Ja" en "Nee". Stel, iemand maakt nou straks een programma die ongeveer net zo werkt als Microsoft Office, je sluit het programma af en het zegt:

"Wilt u dit programma afsluiten? U verliest alles wat u net gemaakt heeft als u niet eerst opslaat"
"Ja" "Nee"

Vervolgens op JA en je bent het kwijt. Bij een programma als Gedit staat gewoon een duidelijke beschrijving op de knop en staat er ook nog een icon naast om aan te geven wat nou goed of fout gaat.
With ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy

Buffy

Fire bad, Tree pretty

_JGC_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:39:
[...]

"Ja" "Nee"

Wat betreft Ja en Nee knoppen ben ik het met je eens. Vooral als de vraag heel "subtiel" gesteld is kan je er nog wel eens instinken :)
Maar "Discard" is toch duidelijk genoeg? Bij Gedit heb je twee keer een knop met het woord Save(ing) erop.
Als je zo klikgraag bent als ik levert dat verwarring op waardoor het juist langer duurt voor je de juiste knop hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Net even Kuroo geinstalleerd (gentoo portage pakketbeheer). Ziet er aardig uit maar werkt nog niet zo goed (is ook nog gemasked in portage). Liep al tegen wat bugjes hier en daar aan (pakketten aan de wachtrij toevoegen en niks zien staan, maar later het pakket 8 maal zien staan. Wel een boodschap krijgen voor een etc-update maar de knop zelf doet niks als je hem indrukt. ) Desalniettemin zie ik hier wel toekomst in. Toch wat fijner om iets met een gui te doen ipv zelf telkens bestanden als package.use -.keyword -.masked e.d. aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe!!!!!!!! Deze jongen heeft sinds vanavond een dual screen desktop met een 22 inch widescreen en een 19 inch 4:3 scherm. En met de nvidia-settings twinview optie is het een piece-of-cake om dat in te stellen in Xorg. Sterker nog, Xorg herkende mijn breedbeeld scherm automatisch bij het opstarten. Geen enkele handmatige wijziging hoeven te doen.

Wie zegt dat linux moeilijk is?

En mijn god wat een heeeeeeeeeeeeeeerlijk brede desktop :) Je zet automatisch een paar schermen open om het professioneel gevuld te laten uitzien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

woutur schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:03:
Net even Kuroo geinstalleerd (gentoo portage pakketbeheer). Ziet er aardig uit maar werkt nog niet zo goed (is ook nog gemasked in portage). Liep al tegen wat bugjes hier en daar aan (pakketten aan de wachtrij toevoegen en niks zien staan, maar later het pakket 8 maal zien staan. Wel een boodschap krijgen voor een etc-update maar de knop zelf doet niks als je hem indrukt. ) Desalniettemin zie ik hier wel toekomst in. Toch wat fijner om iets met een gui te doen ipv zelf telkens bestanden als package.use -.keyword -.masked e.d. aan te passen.
watis er zo lastig aan?
het is toch alleen maar fijn om als root totale controle te hebben als je dingen doet in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Boudewijn schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:44:
[...]

watis er zo lastig aan?
het is toch alleen maar fijn om als root totale controle te hebben als je dingen doet in je systeem?
Hij vind het blijkbaar makkelijker om grafisch als root te werken, of ik moet je verkeerd geinterpreteerd hebben.

Even terzijde: Ik ben er gister al even (lees: 5 uur) mee bezig geweest, maar ik krijg de standby van mijn laptop niet meer aan de praat. Uit pure wanhoop heb ik zelfs een total reinstall geprobeerd...
Het betreft mijn debian 4.0 laptop die ik voor school gebruik. Standby is hierbij gewoon een must, tijdens uurwisselingen is het ideaal. Sinds twee dagen kan ik echter niet meer in standby, er gebeurt hetvolgende: Na een gewone boot van mijn systeem kan ik gewoon in standby, en als ik eruit kom gewoon aan het werk. De tweede keer dat ik standby ga en ik haal hem er weer uit blijft hij hangen. De HD begint erg lang te spinnen, en het scherm blijft zwart. TTY & SSH doen ook niets meer. Ik heb zelf het idee dat er een temp file van de standby state niet word weg gegooid ofzo, maar ik zou niet weten wat het is.... Heeft een van jullie een idee, ik ga weer verder met biertje drinken, en daarna maffen. Morgen weer een knutseldag, ik laat me niet op mn kop zitten >:)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
icyx schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:19:
Even terzijde: Ik ben er gister al even (lees: 5 uur) mee bezig geweest, maar ik krijg de standby van mijn laptop niet meer aan de praat. Uit pure wanhoop heb ik zelfs een total reinstall geprobeerd...
Het betreft mijn debian 4.0 laptop die ik voor school gebruik. Standby is hierbij gewoon een must, tijdens uurwisselingen is het ideaal. Sinds twee dagen kan ik echter niet meer in standby, er gebeurt hetvolgende: Na een gewone boot van mijn systeem kan ik gewoon in standby, en als ik eruit kom gewoon aan het werk. De tweede keer dat ik standby ga en ik haal hem er weer uit blijft hij hangen. De HD begint erg lang te spinnen, en het scherm blijft zwart. TTY & SSH doen ook niets meer. Ik heb zelf het idee dat er een temp file van de standby state niet word weg gegooid ofzo, maar ik zou niet weten wat het is.... Heeft een van jullie een idee, ik ga weer verder met biertje drinken, en daarna maffen. Morgen weer een knutseldag, ik laat me niet op mn kop zitten >:)
Zoiets wazigs heb ik ook regelmatig gehad met Ubuntu unstable op mijn laptop, in de ene kernel werkt het zonder enig probleem en in de andere kernel werkt het weer ontzettend brak, ik snap niet hoe dat toch telkens kan.
Nu is het nog waziger, wifi komt af en toe wel terug als ik hem uit zijn suspended toestand haal en soms niet. De logica wanneer het wel en niet werkt heb ik nog niet kunnen vinden.

/me Robbert gaat nu pitten en heeft ondertussen al genoeg bier op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

robbert schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 05:25:
[...]

Zoiets wazigs heb ik ook regelmatig gehad met Ubuntu unstable op mijn laptop, in de ene kernel werkt het zonder enig probleem en in de andere kernel werkt het weer ontzettend brak, ik snap niet hoe dat toch telkens kan.
Nu is het nog waziger, wifi komt af en toe wel terug als ik hem uit zijn suspended toestand haal en soms niet. De logica wanneer het wel en niet werkt heb ik nog niet kunnen vinden.

/me Robbert gaat nu pitten en heeft ondertussen al genoeg bier op :P
Dat van dat wireless heb ik nog nooit gehad, hoe bedoel je dat hij het niet doet? een ifdown / up, en dan werken, of nog niet? Zoniet, dan is het inderdaad best iritiant :P
Maar het is bij mij iig geen kernel probleem, ik gebruik dezelfde kernel. Zelf mn eigen kernel bakken heeft ook geen zin, hij heeft dan nog het zelfde vage probleem.

Edit: Voor degene die geinteresseerd zijn: Een zelfgemaakte kernel van versie 2.6.19.2 werkte wel... Rara, maar goed, hij doet het weer:)

* icyx gaat weer vrolijk in standby^^

[ Voor 9% gewijzigd door icyx op 03-02-2007 13:45 ]

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Boudewijn schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:44:
[...]

watis er zo lastig aan?
Klopt, maar als het alleen om portage gerelateerde zaken gaat dan vind ik zelf zo'n gui best handig. Ik ben niet bijzonder op de hoogte van alle emerge opties bijv.. Daardoor komt het vaak voor dat als ik een nieuw pakket wil installeren ik dependencies moet unmasken die voor dat pakket noodzakelijk zijn. Sinds ik niet zo onwijs goed met het emerge commando ben strand ik telkens in een cyclus:
- emerge 'pakket'
- pakket wil niet emergen vanwege een dependency
- unmask dependency in package.keyword en eventueel package.unmask
- emerge 'pakket'
- melding van een volgende dependency die gemasked is
- etc.

Met een gui is het installeren gewoon heel snel 'klik klik' (dit pakket unmasken? ja. volgende pakket unmasken? ja) en installeren maar. Laat het duidelijk zijn dat dit een combinatie is van mijn onkunde met emerge op de commandline (er is vast een switch of optie die dit sneller laat verlopen) en luiheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
icyx schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 09:32:
Dat van dat wireless heb ik nog nooit gehad, hoe bedoel je dat hij het niet doet? een ifdown / up, en dan werken, of nog niet? Zoniet, dan is het inderdaad best iritiant :P
Het probleem zit volgens mij in Network Manager, de interface bestaat nog wel gewoon en ifup en ifdown lijken tot op zekere hoogte ook te werken. Alles killen wat met networkmanager te maken heeft en vervolgens weer opnieuw opstarten heeft ook weinig nut... Als ik me binnenkort weer verveel ga ik het wel verder uitzoeken en zal ik het vast wel opgelost krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icyx schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:19:
[...]

Hij vind het blijkbaar makkelijker om grafisch als root te werken, of ik moet je verkeerd geinterpreteerd hebben.

Dergelijke problemen heb ik ook af en toe. Ik heb ze altijd toegewezen aan de fglrx driver, die durft hier wel vaker lockups tevoorschijn te toveren. In ieder geval ben ik ze nog niet tegengekomen met de free driver (maar dan kan je geen UT meer spelen :+ ) Zelf gebruik ik de standby toch nooit, hibernaten gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arg, ik kan mijn buurmans WEP-netwerk niet kraken omdat er geen goede Broadcom netwerk-drivers zijn en ndiswrapper geen monitor-mode ondersteunt.

Het is niet eerlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

robbert schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:08:
[...]
Het probleem zit volgens mij in Network Manager, de interface bestaat nog wel gewoon en ifup en ifdown lijken tot op zekere hoogte ook te werken. Alles killen wat met networkmanager te maken heeft en vervolgens weer opnieuw opstarten heeft ook weinig nut... Als ik me binnenkort weer verveel ga ik het wel verder uitzoeken en zal ik het vast wel opgelost krijgen. :)
Hmm, als je ermee aan het knutselen geweest bent wil ik het resultaat weleens horen, ik ben wel benieuwd :)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:18:
[...]
Dergelijke problemen heb ik ook af en toe. Ik heb ze altijd toegewezen aan de fglrx driver, die durft hier wel vaker lockups tevoorschijn te toveren. In ieder geval ben ik ze nog niet tegengekomen met de free driver (maar dan kan je geen UT meer spelen :+ ) Zelf gebruik ik de standby toch nooit, hibernaten gaat wel goed.
Die free driver valt sowieso af, ik wil ut blijven spelen ;). Ik heb echt maar twee verslavingen, UT GOTY en mn vriendin :>
Dutchmega schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:30:
Arg, ik kan mijn buurmans WEP-netwerk niet kraken omdat er geen goede Broadcom netwerk-drivers zijn en ndiswrapper geen monitor-mode ondersteunt.

Haha, word het misschien toch maar tijd voor een eigen wireless routertje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff ontopic jongens, jullie weten toch wel dat Paint in Vista een oneindige undo-buffer heeft?

oh wacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

oh ja?
leuke M$ Bloat.
oneindig... ik wil bewijs!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:35

zomertje

Barisax knorretje

Voor Vista is vast al een topic geopend in een ander subforum ;)
(flamen doe je maar in je dromen)

Volgende week ga ik weer eens flink shellscripten :) Kopieslagbrouwsels maken voor een database :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Dutchmega schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:30:

Mag ook niet he O-) ... Toch maar een nieuw netwerkkaartje (RT2500 _/-\o_) of zelf een AP aanschaffen :Y)

Ik zit al tijden niet meer in Linux eigenlijk (draai normaal Debian GNU/Linux testing/unstable). Zal wel komen doordat ik begin januari Windows XP heb geïnstalleerd en daarna te lui was om Grub er weer op te zetten :z. Ik heb laatst wel een oude Compaq van een Debian install voorzien (na veel gekluns en gewacht, in eerste instantie kon de install de CD niet vinden, maar na een tijdje weer wel ofzo :?) en daar zal ooit een router van gemaakt worden. De Sweex die ik nu heb ondersteunt namelijk geen IPv6 (en ja, ik weet dat die LB000021 upgradeable is, én de source is vrijgegeven, maar daar heb ik op dit moment geen zin in én geen tijd voor). Zal wel weer in de vakantie gebeuren ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik heb laatst een goede gehoord van een gozer die ik ken. Er zit een gast op dezelfde opleiding als ons, en die gebruikt gentoo. Die gast die ik dan weer ken is een bsd-er. Je raad al, die twee krijgen een heftige discussie, eerst over linux algemeen, dan maakt die gentoo gast een leuke opmerking:

"Gentoo is het beste, omdat je daarmee portage hebt en je daarmee, programma's van cli kan installeren"

8)7 apt-get anyone, en natuurlijk de rpm-progjes ook nog. Nou je raad het al, die gentoo-er ging ook nog eens even bsd lopen bashen:

"Gentoo heeft portage en bsd niet"

de bsd-er:

"ooit gehoord van ports collection?"

Genoeg ingrediënten voor een middagje lol :X

(en dit op de vroege morgen, ik heb weer eens niets te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 06:38:
Ah, ik heb laatst een goede gehoord van een gozer die ik ken. Er zit een gast op dezelfde opleiding als ons, en die gebruikt gentoo. Die gast die ik dan weer ken is een bsd-er. Je raad al, die twee krijgen een heftige discussie, eerst over linux algemeen, dan maakt die gentoo gast een leuke opmerking:

"Gentoo is het beste, omdat je daarmee portage hebt en je daarmee, programma's van cli kan installeren"

8)7 apt-get anyone, en natuurlijk de rpm-progjes ook nog. Nou je raad het al, die gentoo-er ging ook nog eens even bsd lopen bashen:

de bsd-er:

Genoeg ingrediënten voor een middagje lol :X

(en dit op de vroege morgen, ik heb weer eens niets te doen)
Haha, geweldig! Jij moet lol gehad hebben met dat aanhoren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 06:38:

de bsd-er:

De ports collection kun je echt niet vergelijken met Portage hoor :) Portage is een veel beter gestroomlijnd geheel. Voor de rest blaat die Gentoo-gebruiker maar wat af (best jammer).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jungian schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:07:De ports collection kun je echt niet vergelijken met Portage hoor :) Portage is een veel beter gestroomlijnd geheel. Voor de rest blaat die Gentoo-gebruiker maar wat af (best jammer).
Hey hey blijf van mijn FreeBSD af :P

/Serieus : Leg eens uit wat er dan anders aan is ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

nero355 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:54:
[...]

Hey hey blijf van mijn FreeBSD af :P

/Serieus : Leg eens uit wat er dan anders aan is ?!
Portage heeft 1 tool (emerge) die alle taken op zich neemt. cvsup/portsnap komt neer op emerge --sync en portupgrade komt neer op emerge world -Du (met eventueel nog wat switches). Als ik van source firefox wil bouwen komt dat neer op emerge mozilla-firefox (dus ik hoef niet naar de directory te gaan en make te gebruiken). Portage heeft ook een betere onderverdeling van stable / unstable software (die voor zover ik weet totaal ontbreekt bij BSD). Tel daar ook nog use-flags bij op (zodat ik rustig kan gaan slapen en al de software die geinstalleerd / geüpdate wordt met de functionaliteit die ik erin wil hebben) en je weet waarom ik niet FreeBSD gebruik.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Portage_(software) voor wat links en een uitleg die een stuk beter is dan de mijne :D

@Boudewijn

Stable valt toch wel mee ? Ik val welhaast in slaap bij het updaten van mijn fileserver/webserver (een tar update hier, een andere kansloze update daar). Unstable daarentegen :Y) revdep-rebuild en het hele builden van source zijn juist de dingen die mij aan Gentoo binden (nu is het lastig dat je je hele gnome moet rebuilden bij een nieuwe uitvoering van expat, maar liever dat dan gare linking).

[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 04-02-2007 22:49 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het onbreekt niet bij BSD, daar heb je ook branches meen ik (had ik laatst nog mee gespeeld ivm apache2 in openBSD).

nadeel van Gentoo is weer dat het gewoon veeeeeel te instabiel etc kan worden (alsi n: teveel updates waar niet over nagedacht is) en het hele revdep-rebuild gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boudewijn schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 01:16:
[...]

idee van de dag.

ik vind dat ook wel cool.
mag ik dan wel bij je blijven meuren? (iets met nijmegen-->eindhoven == kut)
Tuurlijk. En wel meer mensen als dat zo uitkomt

(sowieso twee erg slaap-geschikte banken, ivm hoogstwaarschiijnlijk aanstaande wegverhuizen ex ook nog eens twee logeerkamers...)

Maareh, dan moeten er natuurlijk ook wat meer mensen bereid zijn hierheen te komen. Nu weet ik dat Cyphax ook niet al te ver hier vandaan zit, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat de helft niet kan/wil komen natuurlijk. Dan liever in Utrecht :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
He! Ga jij eens snel naar het NOS-meeting topic!
HupHUP! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pledgebank.com/nouveaudriver

Nog net binnen de tijd om de developers van de Free Nvidia driver Nouveau een handje op weg te helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dion_b schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:43:
[...]

Tuurlijk. En wel meer mensen als dat zo uitkomt

(sowieso twee erg slaap-geschikte banken, ivm hoogstwaarschiijnlijk aanstaande wegverhuizen ex ook nog eens twee logeerkamers...)

Maareh, dan moeten er natuurlijk ook wat meer mensen bereid zijn hierheen te komen. Nu weet ik dat Cyphax ook niet al te ver hier vandaan zit, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat de helft niet kan/wil komen natuurlijk. Dan liever in Utrecht :z
okay houd ik je aan.
wel beetje opruimen he ;)

ik weet btw van cherwin (die wilde ook meeten) dat hij in de buurt woont .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
In Linux als desktop, de stand van zaken. werd gesproken over hoe veel aandacht Vista kreeg in de media ten tijde van de launch, en dat we bij de launch van Feisty kranten aan moesten gaan schrijven om Ubuntu in de schijnwerpers te zetten.

Op het Nederlandse Ubuntu forum (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6298) heeft een Trouw journalist hulp gevraagd bij het installeren en gebruiken van Ubuntu.
Dit en dit artikel zijn de gevolgen daarvan.

Ik vind dat meer media aandacht zouden moeten besteden aan alternatieven voor Windows, en een meer kritische blik op het gedrag van MS moeten werpen.
Ook zou er wat meer tegengas tov Vista gegeven moeten worden.

Edit: nog zo'n artikel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dr_Hell op 06-02-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Dr_Hell schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:08:
In Linux als desktop, de stand van zaken. werd gesproken over hoe veel aandacht Vista kreeg in de media ten tijde van de launch, en dat we bij de launch van Feisty kranten aan moesten gaan schrijven om Ubuntu in de schijnwerpers te zetten.

Op het Nederlandse Ubuntu forum (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6298) heeft een Trouw journalist hulp gevraagd bij het installeren en gebruiken van Ubuntu.
Dit en dit artikel zijn de gevolgen daarvan.

Ik vind dat meer media aandacht zouden moeten besteden aan alternatieven voor Windows, en een meer kritische blik op het gedrag van MS moeten werpen.
Ook zou er wat meer tegengas tov Vista gegeven moeten worden.

Edit: nog zo'n artikel :)
:) Een paar heerlijke kritische artikeltjes! Leuk om te zien dat er ook nog journalisten zijn die zelf bereid zijn om wat onderzoek te doen (zoals in dit geval ubuntu installeren) om dan eindelijk eens een goede conclusie over het "revolutionaire" (kuch) Vista te vormen.

Hij heeft erg goed zijn best gedaan om te kijken naar een alternatief voor windows. Waar veel journalisten waarschijnlijk al afhaken bij installatie problemen, is deze journalist door gegaan en heeft hij hulp gevraagd aan de community (waar volgens mij ook een heel sterk punt van Linux ligt).

:) Blij dat er nog mensen zijn die niet alleen maar 'doorblaaten' wat anderen ze vertellen, maar zelf eens verder kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door MDtje op 06-02-2007 15:58 ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MDtje schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:58:
[...]

Hij heeft erg goed zijn best gedaan om te kijken naar een alternatief voor windows. Waar veel journalisten waarschijnlijk al afhaken bij installatie problemen, is deze journalist door gegaan en heeft hij hulp gevraagd aan de community (waar volgens mij ook een heel sterk punt van Linux ligt).
Dat is sterker nog een cruciaal punt van Linux.

Stel je hebt de situatie bereikt van die journalist in Linux en pakweg Windows, dus een in grote lijnen werkend systeem maar met paar kleine irritaties die je weg wilt werken.

Bij Linux moet je zorgen dat je op het juiste forum/newsgroup terechtkomt. Dat kan iets lastiger zijn dan de website van de commerciele fabrikant van een ander OS te vinden (verschilt natuurlijk per distro). Maar eenmaal daar zul je op één plek door mensen die met name jou als persoon willen helpen geholpen worden en ongeacht exact waar het probleem ligt (foute verwachtingen user, user error, ontbrekende pakketten, verkeerde instellingen pakketten, verkeerde instellingen kernel) heb je goede kans dat je er doorheen geloodsd wordt als je er met een goede instelling aan komt zetten.

Vergelijk dat eens met een commercieel OS met commerciele apps (Windows is een bekend voorbeeld, maar MS is zeker niet een bijzondere boeman wat dit betreft) - je klopt aan bij MS, MS constateert (tegen betaling) dat je probleem eigenlijk zit in de driver van apparaat X en verwijst je door naar die fabrikant. Fabrikant daar zoekt het uit, meldt dat ondanks dat de driver unsigned is, het probleem niet daar ligt maar bij de app die gebruik van het apparaat maakt. Dus door naar de app fabrikant. En die stelt dat apparaat X en app Y beide goed werken, maar dat een OS instelling fout zit wat met een update van OS in kwestie te verhelpen is - dus kom je weer bij je OS fabrikant uit waar je begon...

Dat kastje-muur verhaal is geen gevolg van onwil bij de meeste partijen, maar simpelweg doordat bedrijven (terecht) bang zijn om support te verlenen op zaken die ze niet zelf in de hand hebben. En meer kennis bij supportmedewerkers kost geld. Gevolg is dat je al snel in dit soort rondjes terecht kunt komen. Oplossing is dan ook vaak sneller via gebruikersfora te vinden, maarja, daarvoor had je dus evengoed een gratis OS en apps kunnen gebruiken.

Andere oplossing is je te beperken tot OS - app combinatie die officieel door alle betrokken vendors ondersteund is. Dat is leuk en wel, maar dan krijg je vendor lock-in waar je echt niet vrolijk van wordt...
:) Blij dat er nog mensen zijn die niet alleen maar 'doorblaaten' wat anderen ze vertellen, maar zelf eens verder kijken.
Tja, daar zit imho ook verschil in journalistiek niveau tussen Trouw en menig ander dagblad :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met een epia 5000V hier? Ik krijg namelijk me kernel niet bootende (gentoo). Grub zegt doodleuk: Uncompressing kernel... OK, booting kernel en daar blijft het bij. Ik recompile em nu met i586 ip VIA C2-nemihiah, ff kijken of dat helpt.

edit:

hmm, een gast op internet had dit als kernel-option: CONFIG_MCYRIXIII=y, dan zal i586 toch ook wel werken?

edit2:

Hij werkt inmiddels :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Wat is Windows Vista toch een performance-loze resource-hog zeg, |:(. Zelfs met de Windows Classic Theme (!) blijft de standaard desktop-performance (!) (alleen venstertjes verslepen) al achter op Windows XP en vooral linux. Echt een verademing als je dan na een reboot binnen een minuut een compleet en snel werkend systeem voor je hebt (eventueel aangevuld met Beryl voor de kansloze 3D-effecten en nuttige exposé-kloon).

* Jungian heeft er weer een paar mooie Office-fonts bij
Er zal wel een dikke anti-alias overheengegooid worden ofzo
</edit>

[ Voor 18% gewijzigd door Jungian op 06-02-2007 21:56 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 19:35

Theimon

Snapte!?

Jungian schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:24:
offtopic:
Wat is Windows Vista toch een performance-loze resource-hog zeg, |:(. Zelfs met de Windows Classic Theme (!) blijft de standaard desktop-performance (!) (alleen venstertjes verslepen) al achter op Windows XP en vooral linux. Echt een verademing als je dan na een reboot binnen een minuut een compleet en snel werkend systeem voor je hebt (eventueel aangevuld met Beryl voor de kansloze 3D-effecten en nuttige exposé-kloon).

* Jungian heeft er weer een paar mooie Office-fonts bij
Er zal wel een dikke anti-alias overheengegooid worden ofzo

offtopic:
Laatst met eigen ogen gezien dat Vista met een fleurig theme 50MB meer RAM slurpt dan met het Classic theme.....hoezo veel? * Theimon aait zn Ubuntu gebakje.
/offtopic

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

De kroeg word helemaal ondergesneeuwd hier *schopje* :'(
* Jungian heeft in al zijn wijsheid eens "1680x1050 mplayer" in Google gegooid en heeft dankzij (hoe kan het ook anders) de sublieme onofficiële Gentoo Wiki nu ook goed gescaled beeldmateriaal (geen 4:3-zooi meer die zijn hele scherm inneemt)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb nu VirtualBox perfect aan de gang op de 2.6.20-6 kernel, maar nu weet ik geen leuke dingen om te draaien...

Mijn ubuntutje kan alle taken perfect aan. Wat is nou nuttig om te gaan virtualizeren in VirtualBox? Wie heeft ideeen, want ik wil er nu natuurlijk wel gebruik van maken. :p

Altijd eerst dingen voor elkaar proberen te krijgen en DAN pas denken wat je er mee kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Jk_W schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:47:
Ik heb nu VirtualBox perfect aan de gang op de 2.6.20-6 kernel, maar nu weet ik geen leuke dingen om te draaien...

Mijn ubuntutje kan alle taken perfect aan. Wat is nou nuttig om te gaan virtualizeren in VirtualBox? Wie heeft ideeen, want ik wil er nu natuurlijk wel gebruik van maken. :p

Altijd eerst dingen voor elkaar proberen te krijgen en DAN pas denken wat je er mee kan. ;)
Ik heb er nog even voor de lol Vista op gedraait (dag schijruimte :'(). Ook niet echt nuttig en vooral erg langzaam. Als je ervaring wilt krijgen met bijvoorbeeld FreeBSD hoef je alleen maar even een VM aanmaken en kun je gaan met die banaan. 8)

@hieronder

Waar gaat het niet over Vista ? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 08-02-2007 17:32 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
:P ik kan verdorie niet eens meer in de NOS kroeg komen zonder het woord Vista tegen te komen :P
;) laten we het nu weer eens over wat anders hebben, we weten inmiddels wel wat de meeste nossers van vista vinden.

Nou om maar even bij nos te blijven, weet er toevallig ook iemand of er nog een actief project is voor een dock die werkt onder gnome (waarvoor dus geen kde nodig is)? Ik ben wel wat projecten tegen gekomen.. maar heb tot nu toe nog niets werkend gekregen.

Zo nu eerst maar weer eens een biertje, om deze kroeg wat rendabel te houden :P

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Lees even deze post en de twee posts eronder. Waarschijnlijk heb je er wel wat aan!

Kiba-dock of Gnome-dock dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

MDtje schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:30:
:P ik kan verdorie niet eens meer in de NOS kroeg komen zonder het woord Vista tegen te komen :P
;) laten we het nu weer eens over wat anders hebben, we weten inmiddels wel wat de meeste nossers van vista vinden.

Nou om maar even bij nos te blijven, weet er toevallig ook iemand of er nog een actief project is voor een dock die werkt onder gnome (waarvoor dus geen kde nodig is)? Ik ben wel wat projecten tegen gekomen.. maar heb tot nu toe nog niets werkend gekregen.

Zo nu eerst maar weer eens een biertje, om deze kroeg wat rendabel te houden :P
Het enige wat ik weet is gDesklets, maar dat werkt ook niet altijd even soepel...

Ik ben er zelf inmiddels achter waarom ik niet meer in standby kon met debian kernels (1 a 2 pag. terug). Toen ik vanmiddag weer ati driver in mn kernel ging bakken brak standby alweer. Je raad het al: De DRI module van mijn xorg.conf sloopt mijn standby. Alles zonder gaat perfect. Dan maar standby script aanpassen dat in mijn xorg.conf de dri-settings aanpast en x-server kilt voordat ie in standby gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tja, gnome-dock (of cairo-dock) is allemaal erg vaag, udock is nog in ontwikkeling, die kde is troep en gdesklets wil ik ook niet. Dan blijft er weinig over inderdaad :p

Ik denk dat cairo-dock het beste uit de verf kan komen, maar er is nog geen pakketje beschikbaar (ja, lui om alle zooi uit te zoeken en dan make toe doen :z )

/edit: ah, zie posts boven mij met een goede tut naar ubforums. Die ga ik ff proberen dan :)

/edit2: tja, nu al afgehaakt. Je moet de code hacken om apps toe te voegen of eruit te halen. Ook ondersteunt de gegeven versie alleen .svg en de patch voor .png geeft een make fout 8)7 Ik wacht wel tot er wat beters uit komt rollen...

[ Voor 33% gewijzigd door mithras op 08-02-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
Bedankt voor de tips, maar ik denk dat ik voorlopig dan ook nog maar even wacht.
Die tut van ubuntuforums heb ik laatst ook even geprobeerd, maar kreeg idd ook ergens een error.
Moeite om het echt uit te zoeken wil ik er nou ook weer niet voor doen, want het is alleen maar voor de eye-candy. Waarschijnlijk zal ik er toch nooit echt gebruik van maken, echt veel voegt zo'n dockje nou ook weer niet toe imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
MDtje schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:23:
Bedankt voor de tips, maar ik denk dat ik voorlopig dan ook nog maar even wacht.
Die tut van ubuntuforums heb ik laatst ook even geprobeerd, maar kreeg idd ook ergens een error.
Moeite om het echt uit te zoeken wil ik er nou ook weer niet voor doen, want het is alleen maar voor de eye-candy. Waarschijnlijk zal ik er toch nooit echt gebruik van maken, echt veel voegt zo'n dockje nou ook weer niet toe imho.
Het kan voor mij samen met gnome-launch-box wel dé manier zijn als vervanger van je gnome-panel. Een aantal veel gebruikte apps in je dock (zelf toe te voegen, bij voorkeur door een starter erin te slepen). Wanneer je een app start komt die erbij in je dock.
En ook nog een mooie drag functionaliteit: een bestand slepen naar Nautilus opent het bestand, een bestand slepen naar je prullenbak gooit hem weg.

Het zal vast (omdat het liefst ook allemaal Cairo enzo moet zijn :p) lastig zijn om te maken (ik kan het niet), maar het zou idealiter wel de beste dock worden dan.

Verder mis ik eigenlijk in Nautilus ook een OS X feature: een bestand slepen naar een map zal die map openen. Nu zie je alleen dat het mapje "opent": het icon verandert. Echter is het niet zo dat na (bijv) 1 sec je die map opent. Het zou een mooie feature zijn, en niet heel moeilijk imho. En pak dan gelijk dat crumblepad ook mee: een hover naar een bovenliggende map opent die map. * mithras moet maar eens featurerequests gaan indienen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:41:
Verder mis ik eigenlijk in Nautilus ook een OS X feature: een bestand slepen naar een map zal die map openen. Nu zie je alleen dat het mapje "opent": het icon verandert. Echter is het niet zo dat na (bijv) 1 sec je die map opent. Het zou een mooie feature zijn, en niet heel moeilijk imho. En pak dan gelijk dat crumblepad ook mee: een hover naar een bovenliggende map opent die map. * mithras moet maar eens featurerequests gaan indienen :Y)
Een vinkje om het uit te zetten zou ik dan weer op prijs stellen :) Geef mij maar Gnome/Windows-behaviour. :Y)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungian schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:56:
[...]

Een vinkje om het uit te zetten zou ik dan weer op prijs stellen :) Geef mij maar Gnome/Windows-behaviour. :Y)
Zeg je nou het W-woord :N

@hieronder:

\0/, ja u zult branden: chmod 666 Jungian >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Zal ik nu branden in de hel ? })
Gnome gedraag zich in dit opzicht standaard net als Windows. Erg toevallig, maarja :)

* Jungian merkt op dat dit ook nog eens post 666 is >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 08-02-2007 21:57 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

mithras schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:41:
[...]
Het kan voor mij samen met gnome-launch-box wel dé manier zijn als vervanger van je gnome-panel. Een aantal veel gebruikte apps in je dock (zelf toe te voegen, bij voorkeur door een starter erin te slepen). Wanneer je een app start komt die erbij in je dock.
En ook nog een mooie drag functionaliteit: een bestand slepen naar Nautilus opent het bestand, een bestand slepen naar je prullenbak gooit hem weg.

Het zal vast (omdat het liefst ook allemaal Cairo enzo moet zijn :p) lastig zijn om te maken (ik kan het niet), maar het zou idealiter wel de beste dock worden dan.

Als ik mij niet vergis ben je niet de enige, dit kan niet in Nautilus worden geimplementeerd omdat apple daar patent op heeft geloof ik.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
psyBSD schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:22:
[...]

Als ik mij niet vergis ben je niet de enige, dit kan niet in Nautilus worden geimplementeerd omdat apple daar patent op heeft geloof ik.
Dit is weer een moment van een _hele_ diepe zucht... :|

Ik zie ook maar een oplossing: Novell vragen of Apple geld aan ze wil geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Argh, het is toch gebeurd. Heb net Debian eraf gegooit, Gentoo live CD erin, handbook erbij, en hopen dat ik het niet teveel verpruts :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XSNL schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:37:
Argh, het is toch gebeurd. Heb net Debian eraf gegooit, Gentoo live CD erin, handbook erbij, en hopen dat ik het niet teveel verpruts :Y)
Dat wordt een latertje vannacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:41:
[...]

Dat wordt een latertje vannacht ;)
Je kunt gewoon gaan slapen terwijl je pc compiled hoor ;) De eigenlijke installatie is een half tot 2 uur (afhankelijk van je kennis en of je het vaker hebt gedaan). Just stating the obvious :+

@hieronder

Ik had je sig al gezien vandaar ook het ''just stating the obvious" ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jungian op 09-02-2007 23:51 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungian schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:43:
[...]

Je kunt gewoon gaan slapen terwijl je pc compiled hoor ;) De eigenlijke installatie is een half tot 2 uur (afhankelijk van je kennis en of je het vaker hebt gedaan). Just stating the obvious :+
Zie mijn sig, en het wordt toch wel even lezen voor hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Moet de pc niet naast je hoofdkussen staan te draaien :P

[ Voor 155% gewijzigd door Pim. op 09-02-2007 23:50 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor mensen die graag verbosity zien en 24/7 gaan: emerge openoffice, met een paar leuke use flags, en u kunt genieten voor zeker de gehele nacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:49:
[...]

Zie mijn sig, en het wordt toch wel even lezen voor hem. :)
Ben nu bezig met het installeren van de kernel, iets wat ik nooit echt zelf heb gedaan. Anders deed apt-get het altijd voor me :>. Ik denk dat ik ook wat meer moet gaan lezen over de USE-flags, heb op het moment alleen maar geoptimaliseerd voor gnome. So far so good..

[edit]

En nu het magische commando: reboot *fingers crossed*

[ Voor 6% gewijzigd door XSNL op 10-02-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
XSNL schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:17:
[...]

[edit]

En nu het magische commando: reboot *fingers crossed*
en...En...EN???!!!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Pim. schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:49:
Moet de pc niet naast je hoofdkussen staan te draaien :P
Daarom sla ik het aanbod van een oude Unix server ook altijd af. Een stofzuiger heb ik al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Grappig te zien dat hier (naar het lijkt) alleen echte die-hard unix mensen rondlopen... zelf kies ik graag voor het "beste van twee werelden":
- PC afstudeerplek: Kubuntu
- PC thuis: Windows XP (met Xming als X-server)
- Notebook thuis: Kubuntu
- Server thuis: Debian

Op mijn notebook en op mijn afstudeerwerkplek gebruik ik graag Linux, omdat ik er daar prima mee uit de voeten kan: e-mail, browsen, scripten in Bash/Python/..., remote apps draaien op een Linux-cluster, documenten maken in LaTeX (in Kile) en Office documenten lezen in OpenOffice zijn zo'n beetje de hoofdtaken die prima onder Linux uitgevoerd kunnen worden.

Maar op de vaste PC thuis gebruik ik toch een aantal (mn multimedia-)toepassingen waarvoor ik onder Linux nog geen goed equivalent gevonden heb, waardoor ik daar XP gebruik. Wel met Xming als X-server, zodat ik wel wat Linux applicaties remote kan draaien op mijn server.

Zijn er meer mensen die een combinatie van beide werelden gebruiken? Of zijn jullie echte die hard Linux/Unix fanboys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Stamgastje schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:06:
Grappig te zien dat hier (naar het lijkt) alleen echte die-hard unix mensen rondlopen... zelf kies ik graag voor het "beste van twee werelden":

Zijn er meer mensen die een combinatie van beide werelden gebruiken? Of zijn jullie echte die hard Linux/Unix fanboys?
Combinatie.

Laptop, wordt door de weeks gebruikt op kamers, dualboot xp/ubuntu. Ik Gebruik nu voornamelijk XP, aangezien hij wordt gebruik om te chatten en te downloaden. Linux werkt nog niet lekker en op xp draait dat ook prima.

PC, staat thuis, ubuntu

Office 2007 is veel lekkerder dan open office :) linux gaat weer makkelijker met .flac en andere muziek bestanden om.

waar ik nog wel aan dacht gisteren is dat ik graag op een usb stick mijn spullen als bookmarks zou willen hebben. Het handigste lijkt mij om een browser vanaf mn usb stick te draaien, maar hoe ik dit in linux moet gaan doen? En in windows en linux dan dezelfde bookmarks automatisch zal ook lastig worden, of ik moet overgaan op firefox in windows.

Persoonlijk vind ik opera lekkerder, maar die wordt bagger weergegeven bij mij op ubuntu 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
killu schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:34:
Persoonlijk vind ik opera lekkerder, maar die wordt bagger weergegeven bij mij op ubuntu 6.
Wat bedoel je daarmee? Ik gebruik namelijk ook Opera (en Firefox als "backup" voor als een site in Opera niet werkt) op beide platformen en ben eigenlijk geen noemenswaardige verschillen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Stamgastje schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:32:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Ik gebruik namelijk ook Opera (en Firefox als "backup" voor als een site in Opera niet werkt) op beide platformen en ben eigenlijk geen noemenswaardige verschillen tegengekomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.webmaster.pedum.nl/opera.jpg

ziet er dus lang niet zo strak uit als in windows, en voor dagelijks gebruik vind ik dat irritant

[ Voor 11% gewijzigd door keluwak op 10-02-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik wil asterisk in een Xen-domainU draaien.. Alleen betwijfel ik of domainU's ook sound-support hebben (ik heb dus geen HVM-domains!).. weet iemand hier iets van? Of is iemand uberhaupt al gelukt dit te doen? Op Gentoo wilde ztdummy niet laden.. en Mandriva loopt met de zaptel-module (en daaronder de pciradio module) te vechten..

En ik vond iets over PulseAudio. Dat zou een sound-server zijn.. Klinkt cool, maar is dat een oplossing??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
killu schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:45:
[...]
[afbeelding]
ziet er dus lang niet zo strak uit als in windows, en voor dagelijks gebruik vind ik dat irritant
Dan staat er vast wat verkeerd (wat weet ik niet precies), maar bij mij ziet het er een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Grote prutser schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:50:
[...]

Dan staat er vast wat verkeerd (wat weet ik niet precies), maar bij mij ziet het er een stuk beter uit.
het lijkt net een applicatie die onder wine draait (of is dat bij mij ook een uitzondering dat dat er niet goed (dus net zoiets als opera) eruit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Valt best mee hoor ;)

HoofdPC (woonkamer media/workstation): Gentoo
Server/router: Debian
Gamebak: WinXP (ws ga ik wel met Linux 2.6.20 virtualisation spelen erop)
Laptop (prive): Gentoo/Win98 dual boot (P266MMX met 64MB ram, vandaar)
Werkdesktop: WinXP
Laptop (werktestbak): Gentoo/WinNT/Win98/WinXP
Slaapkamermultimediabak: Gentoo
PC van ex (die hier nog woont): Debian/WinXP met Cygwin

En verder een uitgebreid bestiarium aan obscuur zooi:
NeXTStation: NeXTStep 3.2
Sun SS20 en Ultra 2: Solaris 9
SGI Indigo 2: Irix (eh, zodra ik een HDD slede ervoor vind...)
DEC Alpha: NetBSD
MSX2 (NMS8245): Uzix :+

Eigenlijk komt het erop neer dat ik zelf Gentoo het fijnst vind werken en tweaken (en dan met name icm xfce4), maar ik ben best pragmatisch en heb geen enkel probleem om te gamen onder Windows of om iets anders te draaien als dat beter uitkomt :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

[..]

Och, Die-hard; Zelf zit ik met 3 os'en te klieren, waarvan er 1 voor mij er met kop en schouders boven uit steekt in het zijn van een OS dat doet wat ik wil. De huidige verdeling is nu zo:

Desktop: Gentoo
Laptop: Gentoo/Windows XP (kreeg ik bij laptop, dus ja :P)
Workstation (op kantoor): Mac OS X.

M'n laptop werkt nog steeds 't fijnst, desktop gebruik ik amper en op de Mac kom ik alleen maar andere dingen tegen die steeds meer frustreren. Windows heb ik daarnaast alleen nog maar voor PGA Tour :P. Dus ik ben wel linux-a-fied, maar die-hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

...
Ik ben zelf een paar maanden met mn dual boot win xp (zat bij laptop ;)) en debian gestop. Ik had namelijk win xp al een half jaar niet opgestart, dus het is een beetje zonde om het er dan op te hebben. Ik ben de laatste tijd wel een die-hard unix fan dus. Ik vind het ook best wel grappig eigenlijk, zit je in de klas, als enige nos'er, en er is een minuscuul probleem, is het gelijk 'zucht, kut linux weer zeker'. En wat voor probleem is het dan: Een corrupte x sessie omdat ik uit standby kom en ati drivers gebruik :p. Even naar TTY1 en dan weer terug naar 7 en het is over. Daarentegen zitten de windows mensen wel iedere dag over virussen, crashes en andere vage problemen hoort. Als ik er dan wat van zeg is het weer 'windows is veel makkelijker'. Tjsa, smaken verschillen, ik ben blij dat NOS bestaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

<knip>
Echt die-hard ben ik niet, meer een beginner die het niet meer weet of hij met Linux doorgaat.

Hoe moet je eigenlijk multimedia streaming afspelen over een netwerk? (via gesharede mappen)
Bij Windows is het gewoon aanklikken, en het gaat spelen, maar met mijn UbuntuBak wil dat niet lukken als ik op mijn Windows share een .mp3 bestand aanklik. Eerst overgooien en dan spelen lukt prima, maar op de share aanklikken resulteert in het openen van Totem, met de foutmelding
Totem could not play 'smb://10.0.0.150/H/muziekje.mp3'.
Could not read from resource
Met dat 'could not read from resource kan ik met de search niets vinden wat een oplossing biedt, en andere zoektermen brengen mij ook niet verder.
Ik wil dus met mijn Ubuntubak een bestandje van een Windows XP computer afspelen, zonder het bestand te copieren, maar dat lukt niet.

Ik kan de computer zien (d'oh), ik kan bij het bestand komen (ik gebruik geen wachtwoorden voor shares :X), ik kan het overgooien, ik kan het direct afspelen (dus vanaf de UbuntuBak harde schijf), maar vanaf de Windows (NTFS) schijf afspelen lukt niet. Moet ik soms iets anders installeren om het te kunnen doen?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Haha, sorry, had de kernel verkeerd gekopieerd/renamed, ben daarna maar gewoon gaan slapen. :> Ben nu met de live CD weer aan het kijken wat ik fout heb gedaan. Volgende keer zal ik wat meer verslag geven :D

[edit]
Het is inmiddels gelukt, op naar de desktop wiki O-)

[ Voor 8% gewijzigd door XSNL op 10-02-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
Volgens mij valt dat "echte die hard Linux/Unix fanboys" best mee ;)
Sowieso iedereen die een beetje fatsoenlijk wil gamen draait nog wel Win naast z'n favoriete Linux distro, zo ook ik.

Wel valt me door jou vraag ineens op hoeveel systemen mensen thuis hebben staan. Ikzelf gebruik slechts 1 systeem met daarop linux en xp in dualboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Een vriend van mij draaide een Windows 2003 server thuis en niet alles werkte naar behoren. Ik had hem aangeraden Linux eens te proberen om te kijken of dat misschien wel allemaal goed werkte. (Debian of Ubuntu) Ik heb hem gewezen naar een howtoforge guide en er daarna niet meer aan gedacht. Krijg ik net opeens een DM dat hij Ubunu server heeft geinstalleerd en het niet doet wat hij wil. Hij wil een grafische DC++-client draaien en krijgt geen "GUI" geinstalleerd. Begrijpt ook niet waarom alles zo ouderwets als in DOS moet met commando's enzo. :)

Ben nu bezig hem alle basis dingen te leren en je verkijkt je erop hoe lstig dat kan zijn! Hij is heel handig met computers en Windows, maar nu merk je dat het nog lastig kan zijn mensen goed en snel de basiszaken van Linux server te leren!

Ik ben begonnen uit te leggen hoe het zit met het commando "sudo" en "apt-get". Maar dan ontkom je er niet aan ook te vertellen dat dat afhankelijk is van je repositories en dat hij die in /etc/apt/sources.list kan veranderen enzo. Komt tcoh stiekem best veel bij kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Hier ook een mengsel, soms moet je ook wel (werk)

PC: Kubuntu
Prive laptop: Windows XP home
Werk laptop: Windows XP pro
Op het werk een mengsel van Windows XP, Windows server 2000 en 2003 en IBM AIX.

Afwisseling genoeg dus :) En gewoon een OS gebruiken waar het goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik als student woon doordeweeks en in het weekend op andere plekken.

PC-Utrecht: Ubuntu Feisty (lekker testen en bugjes zoeken)
PC-Thuis: Debian Sid
PC-ouders: Windows XP home
Server-Thuis: Windows 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Die hard Linux? Valt best wel mee. :)

PC: dualboot XP en Ubuntu (95% van de tijd in Ubuntu)
Laptop: dualboot XP en Ubuntu (95% van de tijd in XP)
Server: 100% Ubuntu

Als ik op m'n laptop Ubuntu 100% naar tevredenheid aan de praat krijg, dan zal ik daar ook bijna 100% overstappen op Ubuntu.
Momenteel is Wireless een drama.
Het werkt wel, maar lang niet in alle gevallen.
Ook de Radeon Mobility X700 werkt nog niet helemaal mee qua 3D en TV-out.

Ik vind Ubuntu lekkerder werken dan XP, daarom zou ik helemaal over willen.
Voor de studie en de spelletjes is Windows helaas nog wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dr_Hell schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:36:
Momenteel is Wireless een drama.
Het werkt wel, maar lang niet in alle gevallen.
Drivers misschien. Instellen is appeltje eitje (ook 802.1x (bijvoorbeeld Eduroam) :)
Ook de Radeon Mobility X700 werkt nog niet helemaal mee qua 3D en TV-out.
Een vriend / studiegenoot van mij heeft een Mobility X700 en daar werkt het gewoon hoor ;) (ik heb een X600 die perfect werkt wel zowel met de ati als fglrx-driver)

Maar goed, de situatie hier :

Laptop : Gentoo ~x86
PC (server) : Gentoo x86
PC Ouders : Ubuntu Dapper

Mijn laptop is heel kort Dual-boot geweest met Vista, maar dat ligt er al weer af (als je persé Windows moet gebruiken, kun je beter voor Windows XP gaan).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik moet ook zeggen dat ik regelmatig wat probleempjes heb met wireless. Na jarenlang succesvol de ipw2200 drivers gebruikt te hebben icm WPA2 vertikt mijn nieuwe install het gewoon om te doen wat mijn vorige install al jaren deed :P

Zo heb ik al vaker allerlei vage fouten gehad met WPA, die ik niet goed kon oplossen. Als het werkt werkt het inderdaad als een tierelier (beter dan Windows XP), maar ik krijg toch regelmatig een houtje-touwtje gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

eamelink schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:33:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik regelmatig wat probleempjes heb met wireless. Na jarenlang succesvol de ipw2200 drivers gebruikt te hebben icm WPA2 vertikt mijn nieuwe install het gewoon om te doen wat mijn vorige install al jaren deed :P

Zo heb ik al vaker allerlei vage fouten gehad met WPA, die ik niet goed kon oplossen. Als het werkt werkt het inderdaad als een tierelier (beter dan Windows XP), maar ik krijg toch regelmatig een houtje-touwtje gevoel :P
Dan zou het ook nog eens aan je distro kunnen liggen. Ik heb het 1 keer ingesteld (een jaar terug) en er daarna nooit meer iets aan hoeven doen. Ik gebruik ook nog eens unstable dus brakke troep zou je kunnen verwachten, maar mijn Intel ipw2200 wireless-drivers hebben me nog nooit in de steek gelaten.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Haha, @ hier alleen NOS systemen:
• desktop: Ubuntu Edgy
• braque server: Debian Sarge (maar staat uit :p)
Tja, niet veel nodig, en meer pc's heb ik niet...

Ik zoek nog een mooie laptop die goed ondersteund wordt door Ubuntu én 12" is. Alleen zijn die dingen zo ^*%$%& duur voor een student :(

[ Voor 9% gewijzigd door mithras op 10-02-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Er word aan mij toch wel redelijk vaak gevraagd "waarom gebruik je dat linux nou ?" waarop ik dan weer de wedervraag "waarom zou ik Windows of Mac OS gebruiken ?" stel. Het word dan meestal erg stil (op de evangelisten na dan, waarvan de crap-argumenten zo de grond in geboord zijn).

0.0

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)