Anoniem: 136075 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:56:
Wil eigenlijk Wii Play of Rayman gaan halen, Zelda is uit, tijd voor iets nieuws

Maar... welke van de twee zal het langste meegaan? Wii Play boeit me om de extra remote en billiards, tanks airhockey enzo, lijken me wel tof, maar Rayman lijkt me veel leuker om met zn allen te doen. Kun je Raymen ook met twee remotes met meer dan twee personen spelen? Of is Wii Play leuk genoeg naast de extra remote? Welke an de twee raden jullie me aan?
Wii Play is meer een soort van interactieve handleiding voor de Wiimote als wat anders. Sommige spelletjes zijn wel leuk gedaan, maar er zit nergens echt diepgang in. Dat biljartspel is ook niet erg tof, ik heb 't met een paar wedstrijdpoolers zitten spelen en die ontdekten dat de regels voor geen meter kloppen, en het speelt nogal vervelend omdat je steeds met de Wiimote naar je scherm moet blijven richten, ook tijdens het stoten. Het is zeker een geinig spelletje, maar als die Wiimote er niet bij had gezeten, dan had ik 'm niet in huis gehaald, of hij moet dan ook gewoon een tientje zijn of zo.
Rayman is wat meer afgewerkt, je hebt meer het idee dat 't echt een op zichzelf staande game is. Het is vreselijk bizar, al die mini-games, en het zijn ook niet 70 aparte games, bijna alle games zitten er meerdere keren in, maar dan telkens net ietsje anders. Een aantal ervan is gewoon ruk (pleedeurtjes dichtmeppen is echt waardeloos) maar er zijn er bij die echt briljant zijn.
Als het puur om de game gaat, dan vind ik Rayman veel beter als Wii Play. Houd er alleen wel rekening mee dat Rayman dus uiteindelijk wel een duurdere ervaring wordt, omdat je het wel met vier man kan spelen, maar je moet voor het gros van de games een Wiimote mét Nunchuck hebben. Da's dus zestig piek voor de game, en dan nog zestig voor elke extra speler die je mee wilt laten doen, en die zelf geen Wii heeft.