[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jullie ook het gevoel dat tweakers.net met zijn nieuwsposts veel te laat komt?
Ze typen een bericht van R600 op die al niet meer klopt. Ivm de A12 dat er geen respin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat is wel algemeen bekend toch? Er is hier al vaak genoeg dagen eerder (of soms zelfs weken) nieuws gepost in dit topic wanneer het eindelijk pas op de FP verschijnt. Eigenlijk zouden ze in de FP nieuwstopics over AMD/ATI GPUs een link moeten plaatsen naar dit topic op het forum als extra info-bron. De mensen die alleen de frontpage lezen lopen nu steeds achter de feiten aan.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
CJ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:53:
Dat is wel algemeen bekend toch? Er is hier al vaak genoeg dagen eerder (of soms zelfs weken) nieuws gepost in dit topic wanneer het eindelijk pas op de FP verschijnt. Eigenlijk zouden ze in de FP nieuwstopics over AMD/ATI GPUs een link moeten plaatsen naar dit topic op het forum als extra info-bron. De mensen die alleen de frontpage lezen lopen nu steeds achter de feiten aan.
Sommige mensen horen achter de feiten aan te lopen, zo zit de wereld in elkaar. :)
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:52:
R600 is pretty much done.
We got confirmation that the chips are just fine and there are no hardware errors or respins necessary.
Dus de bron is the inquirer. Er komt dus geen nieuwe respin meer. De kaart zou dan ook af en klaar zijn.

Reden dat ze ze achter de hand houden :

AMD simply won’t let ATI release the new chip without being able to ship it in volumes, our sources claim. That is the whole story and end of Q1 is the targeted date now.
Ik vrees dat de vork iets anders in elkaar zit. Ik geloof best dat de kaart klaar is, dat hoor ik van verschillende kanten. Maar waarom iets niet releasen of pre-releasen dat klaar is, daar is meestal maar een reden voor, te veel voorraad. Ik heb het vermoeden (ook gezien enkel ati vendors deals) dat ATI nog op een hoop stock zit. Zo bv ook met de X550. nVidia loopt tegen iedereen te vertellen dat enkel de 1xxx serie van ATI Vista support (hoewel dit niet waar is, maar wel makkelijk te onthouden). Dus ATI heeft nog veel stock van X550 die steeds trager verkoopt door Vista komst, wat doen ze ... ze hernoemen simpel de chip. Na de verkoop van de G80 is de sales van de X1950XTX en XT hard ingezakt, dus daar zal ook nog veel stock van zitten. En als je iets nieuws lanceert in het high-end segment moet die oude stock tegen een grote prijsdrop de deur uit en daar worden de aandeelhouders niet blij van. In dit geval zijn het AMD aandeel houders en die zagen van H1 2006 een hogere ASP dan Intel, maar in H2 2006 ging die door Conroe hard omlaag. Dus nu kan ATI die ASP heel makkelijk nog lager maken, maar ze zullen die omhoog willen zien gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:52:
R600 is pretty much done.
It begins to look more like a Cebit or around Cebit launch but we suggest the PR announcement might be even before that date. R600 is a 512Mbit chip at 80 nanometre.
Ik denk dat we ook eerder over een Cebit (ergens midden Maart) moeten praten. Nu dan zit heel de industrie in Duitsland, en zijn ze niet aan het verkopen. Cebit is afgelopen op 21 maart, dus ik denk dat je wel kunt stellen dat die kaarten echt pas op het allerlaatste moment van Q3 in de winkel liggen en verkrijgbaar gaan zijn.

Dan is er ook nog de 1950GT. Op dit moment hoor ik dat deze enkel voor selected partners is (lees Sapphire en andere dedicated ATI customers) dus die zal wel niet massaal beschikbaar komen. Zou in Februari op de markt moeten komen, prijs 199,= meen ik. Maar ik vrees dat deze niet erg goed zal gaan verkopen want nVidia zal ook komen met een 8800GTS model / 320MB rond die periode en die zal andere kaarten omlaag drukken in prijs. Zie mijn post vorige week: The Source in "[Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel hebben we weer een nadeel , de euro begint weer te dalen :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maar zit het dan zo in elkaar dat AMD nu bewúst de boel delayed en dan nog ondertussen:
- de drivers tweakt
- grote voorraden aan het opbouwen is van de R(V)6xx
- pricedrops door gaat voeren
- een agressiever marketingbeleid gaat voeren dankzij de negatieve PR die nVidia over ze maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 18:52
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:31:
Enkel hebben we weer een nadeel , de euro begint weer te dalen :'( :(
offtopic, zal wel hoger worden anders word het allemaal NOG duurder =O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh heb net een verse instaal XP gedaan en Cat 6.12 WHQL er op gezet zie ik op de vorige pagina dat 7.1 uit uit is haha , maar goed wacht wel totdat Omega 7 uit is kijken of dat daarin nog meer fixxes zitten.

wel leuk dat Alternate Frame Rendering als optie aan en uit gevinkt kan worden dat zouden ze met de andere manieren van multi GPU ook moeten doen, zoals:

Tile Based Rendering [vind ik de meest gunstige manier tot nu toe]
Scissor mode aka Split Frame Rendering ook wel SFR genaamd
Scan Line Interleave [ als dit ook kan :? de 3dfx SLI]

3dfx Scan Line Interleave lijkt veel op TBR alleen met lijntjes ipv tegels. GPU/Kaart A doet effen lijnen GPU/kaart B doen de oneffen lijnen.

Alleen ik lees wel vaak over dat ej een X1800XT naar een PE versie kan flashen, oke maare er is nooit een XT PE versie van de X1800XT gemaakt niet waar?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
The Source schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:17:
[...]

Sommige mensen horen achter de feiten aan te lopen, zo zit de wereld in elkaar. :)

[...]

Ik vrees dat de vork iets anders in elkaar zit. Ik geloof best dat de kaart klaar is, dat hoor ik van verschillende kanten. Maar waarom iets niet releasen of pre-releasen dat klaar is, daar is meestal maar een reden voor, te veel voorraad. Ik heb het vermoeden (ook gezien enkel ati vendors deals) dat ATI nog op een hoop stock zit. Zo bv ook met de X550. nVidia loopt tegen iedereen te vertellen dat enkel de 1xxx serie van ATI Vista support (hoewel dit niet waar is, maar wel makkelijk te onthouden). Dus ATI heeft nog veel stock van X550 die steeds trager verkoopt door Vista komst, wat doen ze ... ze hernoemen simpel de chip. Na de verkoop van de G80 is de sales van de X1950XTX en XT hard ingezakt, dus daar zal ook nog veel stock van zitten. En als je iets nieuws lanceert in het high-end segment moet die oude stock tegen een grote prijsdrop de deur uit en daar worden de aandeelhouders niet blij van. In dit geval zijn het AMD aandeel houders en die zagen van H1 2006 een hogere ASP dan Intel, maar in H2 2006 ging die door Conroe hard omlaag. Dus nu kan ATI die ASP heel makkelijk nog lager maken, maar ze zullen die omhoog willen zien gaan.

[...]

Ik denk dat we ook eerder over een Cebit (ergens midden Maart) moeten praten. Nu dan zit heel de industrie in Duitsland, en zijn ze niet aan het verkopen. Cebit is afgelopen op 21 maart, dus ik denk dat je wel kunt stellen dat die kaarten echt pas op het allerlaatste moment van Q3 in de winkel liggen en verkrijgbaar gaan zijn.

Dan is er ook nog de 1950GT. Op dit moment hoor ik dat deze enkel voor selected partners is (lees Sapphire en andere dedicated ATI customers) dus die zal wel niet massaal beschikbaar komen. Zou in Februari op de markt moeten komen, prijs 299,= meen ik. Maar ik vrees dat deze niet erg goed zal gaan verkopen want nVidia zal ook komen met een 8800GTS model / 320MB rond die periode in hetzelfde prijssegment. Zie mijn post vorige week: The Source in "[Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 3"
Maar ATi gaat niet veel verkopen als Nvidia snellere kaarten voor een iets hogere prijs heeft die wel DX 10 kunnen. In winkels zullen ze dat wel promoten als True fista ready of zo. En als je de snelste kaart hebt verkoop je ook meer langzamere kaarten omdat je " De Snelste bent". Dus hoe langer ze die R600 uitstellen hoe erger het gaat worden voor ATi. Ik denk dat het beter met ATi zal gaan als ze de R600 nu uit brengen dan over 4/5 maanden. Ik denk dat de winst dan uiteindelijk lager zal zijn. Maar ik ben geen expert dus kan er naast zitten :).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Source schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:17:
[...]
Dan is er ook nog de 1950GT. Op dit moment hoor ik dat deze enkel voor selected partners is (lees Sapphire en andere dedicated ATI customers) dus die zal wel niet massaal beschikbaar komen. Zou in Februari op de markt moeten komen, prijs 299,= meen ik.
Als ik het me goed herinner waren de specs van de X1950GT toch 500Mhz core en 600Mhz GDDR3? Dat is langzamer dan de X1950Pro die nu al voor rond de €170 te koop is. Zelfs de X1950XT256 is goedkoper rond de €240 en die is toch toch wel wat sneller dan de X1950Pro en ligt wat betreft performance dicht bij de X1950XTX. Zelfs de X1950XTX nadert al de €300 grens...

Dus hebben ze de specs verandert van de X1950GT? Want anders is een prijs van 299 niet te rechtvaardigen. Ik hoorde eerder dat de X1950GT een richtprijs van 169 zou krijgen, daar waar AMD een prijs van 199 voor de X1950Pro zou aanhouden.

Verder nog iets gehoord over de X1650XL (RV560XL)? Of Bum Shaka Laka? O-)
Maar ik vrees dat deze niet erg goed zal gaan verkopen want nVidia zal ook komen met een 8800GTS model / 320MB rond die periode in hetzelfde prijssegment. Zie mijn post vorige week: The Source in "[Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 3"
Ja, die 8800GTS-320... ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik hoorde ook dat-ie uit kwam in Februari voor zo'n 299-349. Alleen het geheugen is gehalveerd ten opzichte van de GTS-640.... maar ik weet niet of dit zo goed is voor de gamesindustrie. Op dit moment hebben de meeste mensen ofwel 256MB ofwel 512MB in hun videokaart zitten.... en developers optimaliseren hun games (bv textures) voor deze standaard maten (en straks voor 1GB). Als een game uit gaat van 512MB dan zit je straks met de gebakken peren omdat nVidia besloten heeft om er 320 op te zetten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:15:
[...]

Als ik het me goed herinner waren de specs van de X1950GT toch 500Mhz core en 600Mhz GDDR3? Dat is langzamer dan de X1950Pro die nu al voor rond de €170 te koop is. Zelfs de X1950XT256 is goedkoper rond de €240 en die is toch toch wel wat sneller dan de X1950Pro en ligt wat betreft performance dicht bij de X1950XTX. Zelfs de X1950XTX nadert al de €300 grens...

Dus hebben ze de specs verandert van de X1950GT? Want anders is een prijs van 299 niet te rechtvaardigen. Ik hoorde eerder dat de X1950GT een richtprijs van 169 zou krijgen, daar waar AMD een prijs van 199 voor de X1950Pro zou aanhouden.

[...]

Ja, die 8800GTS-320... ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik hoorde ook dat-ie uit kwam in Februari voor zo'n 299-349. Alleen het geheugen is gehalveerd ten opzichte van de GTS-640.... maar ik weet niet of dit zo goed is voor de gamesindustrie. Op dit moment hebben de meeste mensen ofwel 256MB ofwel 512MB in hun videokaart zitten.... en developers optimaliseren hun games (bv textures) voor deze standaard maten (en straks voor 1GB). Als een game uit gaat van 512MB dan zit je straks met de gebakken peren omdat nVidia besloten heeft om er 320 op te zetten.
Dan zal je je textures t.o.v een 256MB kaart op high kunnen zetten met 320MB ?
En met een 512MB kaart op very high. Maar dat zal wel allemaal goed komen , zoals we weten..
zorgt nvidia daar wel voor door de sponsering. Bv. 320MB is voldoende voor high , 256 medium , 512 recommend voor high. idem -> 768 -> voldoende en 1024 recommend.
Dus zal je niet met de gebakken peren zitten :)

Ik weet wel wat ik ervan moet denken , een messteek in de rug van ATI.
Want als dit zo is zullen veel meer mensen een 8800GTS van 300,- kopen dan gelijk welke ATI.
Marketing? Don't you just love it.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Idd AMD maakt zich zelf dood door geen Concurrerende kaart neer te zetten. Dit gebeurde ook al bij de G70. En die 7xxx serie is goed blijven verkopen ook al waren de ATi kaarten sneller. Nvidia is heel erg goed bezig. Ze weten altijd producten die minder goed zijn dan de concurrentie toch beter te verkopen. Laat staan als ze spullen hebben die beter zijn dan de concurrentie.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Gelukkig is het niet meer de oude ATI marketing die nu aan het roer staat, maar de AMD marketing afdeling. En ik heb gehoord dat die het een heel stuk aggressiever gaan aanpakken. :>

Trouwens, als je textures op high wilt zetten op een 320MB videokaart, daar waar 256MB niet voldoende is.... dat kan je trouwens wel vergeten.... die 64MB extra is echt niet voldoende. Daar mag nV een complete mep geld tegenaan gooien om de marketingafdeling op volle toeren te laten draaien om de domme niets-vermoedende koper dit te doen laten denken, maar de waarheid achterhaalt het vanzelf wel met ontevreden klanten als gevolg. :P

[ Voor 55% gewijzigd door CJ op 11-01-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
[b][message=27288760,noline]CJ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:15[/message

[...]

True, sorry, zat er langs. Post aangepast 1950GT gaat 169 model worden. Maar desondanks zal dit prijscuts veroorzaken die het segment naar beneden drukken. Niets over Bum Shaka Laka want ik heb nog geen meeting gehad, week is nog niet ten einde.

ATI's TV Wonder Digital Cable Tuner hands-on
http://www.engadget.com/2...tal-cable-tuner-hands-on/

[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 11-01-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:40:
Gelukkig is het niet meer de oude ATI marketing die nu aan het roer staat, maar de AMD marketing afdeling. En ik heb gehoord dat die het een heel stuk aggressiever gaan aanpakken. :>
Dat mag ik hopen, nVidia walst gewoon over ze heen at the moment :/
Trouwens, als je textures op high wilt zetten op een 320MB videokaart, daar waar 256MB niet voldoende is.... dat kan je trouwens wel vergeten.... die 64MB extra is echt niet voldoende. Daar mag nV een complete mep geld tegenaan gooien om de marketingafdeling op volle toeren te laten draaien om de domme niets-vermoedende koper dit te doen laten denken, maar de waarheid achterhaalt het vanzelf wel met ontevreden klanten als gevolg. :P
En jij denkt dat nVidia hier van onder de indruk raakt? Die brengt de kaart uit, casht, en zodra de 320MB mem niet genoeg blijkt te zijn, dan is de GF81-midrange alweer weg om het probleem op te lossen en is de 8800GTS320 ineens ''te ouderwets''. Zo werkt het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Nja zo te zien maken ze dezelfde fout. En mensen zullen zeker een 320 MB kaart boven een 256 MB kaart kiezen. Sommige denken ook dat een 512 MB X600 pro nog sneller is dan een X1950 256 MB want hij heeft toch het dubbele geheugen ? :) Maar Vroeger dacht ik ook zo daar niet van.....
The Source schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:55:
[...]

True, sorry, zat er langs. Post aangepast 1950GT gaat 169 model worden. Maar desondanks zal dit prijscuts veroorzaken die het segment naar beneden drukken. Niets over Bum Shaka Laka want ik heb nog geen meeting gehad, week is nog niet ten einde.

ATI's TV Wonder Digital Cable Tuner hands-on
http://www.engadget.com/2...tal-cable-tuner-hands-on/
Zal dan wel rond de 140-150 uitkomen aangezien de Pro al rond de 160 zit. En ik ben benieuwd of je deze week wat meer te weten krijgt want dit gaat niet de goede kant op. Elke dag dat die R600 uitgesteld blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Daar mag nV een complete mep geld tegenaan gooien om de marketingafdeling op volle toeren te laten draaien om de domme niets-vermoedende koper dit te doen laten denken, maar de waarheid achterhaalt het vanzelf wel met ontevreden klanten als gevolg. :P
Of misschien dat het nV hun to-heck-with-IQ-lets-optimize-team weer aan t werk zet. Ondertussen krijgen we de marketingafdeling die begint te adverteren met 512MB* effective memory... :X

*Physical memory: 320MB.....ssssht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Astennu schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:20:
Nja zo te zien maken ze dezelfde fout. En mensen zullen zeker een 320 MB kaart boven een 256 MB kaart kiezen. Sommige denken ook dat een 512 MB X600 pro nog sneller is dan een X1950 256 MB want hij heeft toch het dubbele geheugen ? :) Maar Vroeger dacht ik ook zo daar niet van.....
Zeker weten, regelmatig vragen ze in de winkel naar een "AGP kaart met 512MB voor videobewerking die maximum 50 euro mag kosten"... 'Regelmatig' is zelfs een understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Waar komt de eis van 512MB ineens vandaan?
Veruit meeste kaarten worden nu met 128MB verkocht en dit is langzaam aan het verschuiven naar 256MB. Maar 512 is eerder uitzondering dan regel. Dit is voornamelijk te zien bij de 7600GT, etc waar ook 512MB uitvoeringen van zijn. Voor de prijs hoef je het tegenwoordig niet te laten, costgap is zo'n 20$. Maar ik ben niet overtuigd dat veel games er iets mee opschieten. Misschien ver in de toekomst... maar ja, tegen die tijd zijn er een boel dingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het gaat hier toch eigenlijk niet om wat voor videokaarten er verkocht worden door de gemiddelde massa?

Ja, Jan Modaal koopt een kaart met 128MB. Maar denk je dat dit nog het geval is nadat Windows Vista is uitgekomen? Ja, met 128MB draait Aero al, maar MS adviseert al minstens 256MB voor de optimale beleving wanneer je op hogere resoluties wilt werken... En ze adviseren zelfs 512MB videokaartgeheugen als je op de steeds populairder wordende 2560x1600 resolutie wilt werken!

Verder zijn er genoeg bekende games uit waar je ofwel de game op Ultra High quality kan zetten of waar je speciale texture packs voor kan downloaden, waarvoor je echt niet uit de voeten komt met 256MB. Ik noem bv een Doom3 van zo'n 4 jaar terug (maar met een engine die tot op heden nog steeds gebruikt wordt) waar op Ultra High Quality de textures een grootte hebben van zo'n 500MB... probeer dat maar eens in 320MB te proppen. Gaat je niet lukken... Of probeer anders eens de verscheidene populaire Texture Packs voor Oblivion te draaien op minder dan een 512MB kaart en vergelijk de performance met een 512MB kaart (of hoger).

Het gaat hier dus absoluut niet om wat er 'nu' verkocht wordt, maar waar de games gebruik van maken en in de toekomst gebruik van gaan maken. Jan Modaal die een GF7300GS koopt of een X1300Pro met 128MB draait z'n game niet op de hoogste resoluties met textures op high. De gemiddelde game zal daarvoor automatisch de low-quality stand selecteren. Het gaat mij hier puur om wat nuttig is en waar de games-industry bij gebaat is. En die gebruiken vaak de high end kaarten om op te ontwikkelen.

Eén vaste lijn wat betreft geheugen is gemakkelijker voor iedereen. Alle software ontwikkelaars gebruiken de vaste lijn van 128MB/256MB/512MB wanneer ze de minimumvereisten gaan vast stellen voor hun programmas. Straks zien we door de bomen het bos niet meer met alle tussenliggende varianten. :/

Maar goed, de G80 werkt nu eenmaal met rare combinaties. G80GTX: 768MB of 384MB (en straks misschien 1536MB?). G80GTS: 640MB of 320MB (en straks misschien 1280MB?). Ze kunnen niet anders op dit moment. Een G80 met 8 ROP clusters op 90nm zou de yields wel enorm omlaag halen.

En als de verhalen die ik hoor over de midrange G8x kaart, dan zijn we hier nog lang niet mee klaar.... G84 zou een 192-bits memory interface krijgen, wat dus uit komt op ofwel 384MB geheugen of 192MB geheugen. G82 is dan de enige die 'normaal zou kunnen lijken', want die zou uitgeklede versie zou 5 clusters hebben met 4 ROP partities waardoor je uit komt op een 256-bit memory interface (de full version zou een native 8800GTS zijn op 320-bits).

Ik hoop dus niet dat ATI hier ook mee begint... alhoewel het me eigenlijk niets zou verbazen omdat ze XGI hebben overgenomen die ook met een 192-bits memory interface bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik hoop dat het straks gewoon allemaal weer 512 MB 1024 enz is.

Ik gok dat het minimum gewoon 256 MB is en daar na wordt dat 512 MB. En de Geforce heeft dan wel 320. Nja dat is dan een klein voordeel omdat die meer hebben dan 256 dus zal het wel iets beter lopen.

Hopelijk ook snel kaarten uit het ATi kamp zodat we wat kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:51
The Source schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:28:
Waar komt de eis van 512MB ineens vandaan?
Veruit meeste kaarten worden nu met 128MB verkocht en dit is langzaam aan het verschuiven naar 256MB. Maar 512 is eerder uitzondering dan regel. Dit is voornamelijk te zien bij de 7600GT, etc waar ook 512MB uitvoeringen van zijn. Voor de prijs hoef je het tegenwoordig niet te laten, costgap is zo'n 20$. Maar ik ben niet overtuigd dat veel games er iets mee opschieten. Misschien ver in de toekomst... maar ja, tegen die tijd zijn er een boel dingen veranderd.
Er is al een tijdje genoeg rommel met 512MB aangeboden en verkocht, veelal niet eens op de card zelf, maar ... :X

Blijkbaar zijn er nog helemaal geen 2k textures en dan zou 512MB weer te wenig zijn:
ati zou met z'n 1kMB card best goed kunnen scoren, als bv. crysis uitkomt: dat spel word garandeert de scherprechter en ik denk dat ati's nek gespaart blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Joepi schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:25:
[...]

Er is al een tijdje genoeg rommel met 512MB aangeboden en verkocht, veelal niet eens op de card zelf, maar ... :X

Blijkbaar zijn er nog helemaal geen 2k textures en dan zou 512MB weer te wenig zijn:
ati zou met z'n 1kMB 1 GB-card best goed kunnen scoren, als bv. crysis uitkomt: dat spel word garandeert de scherprechter en ik denk dat ati's nek gespaart blijft :)
>:)

Maar ontopic: denk dat de komende maanden sowieso leuk worden. Naast de G80 vs. R600 krijgen we ook te zien of er éindelijk een beslissend voordeel is voor ATi X1k-kaarten t.o.v. de G7x op de Unreal Engine 3.0 en Cry-engine Deux :*)

offtopic:
Ik ga toch maar een X1650XT halen als tussenkaartje, geen 7600GT meer ondanks dat die dingen overclocken als een gek, toch kijken of die X16x0 iéts verder te pushen valt dan in de meeste reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwacht maar niet teveel van de R600, ze zijn natuurlijk wel van plan om nvidia te verslaan, maar met 10% zijn ze al tevreden. Dus een echte killer zal het niet worden. Dan de R6xx kaarten, die hoef je pas te verwachten in Q2 / Q3, dus de geruchten dat deze snel op de markt zouden komen omdat de R600 delayed is lijken me uit de lucht gegrepen.

Oh ja, aandeel van AMD (ATI) doet het vandaag erg slecht, zo'n 10% in de min door tegenvallende resultaten http://finance.yahoo.com/...=AMD&t=5d&l=on&z=m&q=l&c=
De resultaten van ATI zijn hier overigens niet in meegenomen.

Hiermee is wel de market cap van AMD (+ATI) zo'n 10 miljard en dat is 25% ! kleiner dan de market cap van nVidia die 12.5 miljard is. Om alles in perspectief te zetten: Intel is zo'n 127 miljard en die van Microsoft zo'n 300 miljard :)

[ Voor 40% gewijzigd door The Source op 12-01-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zou het afwijken van de "2 tot het kwadraat x"-aantal MB (256, 512, 1024) ermee te maken hebben dat ze hierdoor moeilijker nVidia vs ATI kunnen vergelijken en dat zo mensen die 320MB kaarten hebben, denken veel beter uit zijn dan iemand met 256 ? Of is het echt gedaan omdat dit volgens nVidia the way to go is ? Want 384-bits geheugencontroller dingetje is ook zoiets als "drie en een half".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:15:
Verwacht maar niet teveel van de R600, ze zijn natuurlijk wel van plan om nvidia te verslaan, maar met 10% zijn ze al tevreden. Dus een echte killer zal het niet worden. Dan de R6xx kaarten, die hoef je pas te verwachten in Q2 / Q3, dus de geruchten dat deze snel op de markt zouden komen omdat de R600 delayed is lijken me uit de lucht gegrepen.

Oh ja, aandeel van AMD (ATI) doet het vandaag erg slecht, zo'n 10% in de min door tegenvallende resultaten http://finance.yahoo.com/...=AMD&t=5d&l=on&z=m&q=l&c=

Hiermee is wel de market cap van AMD (+ATI) zo'n 10 miljard en dat is 25% ! kleiner dan de market cap van nVidia die 12.5 miljard is. Om alles in perspectief te zetten: Intel is zo'n 127 miljard en die van Microsoft zo'n 300 miljard :)
offtopic :

Als de R600 uitkomt ga ik gewoon mijn 8800GTX mooi oc'en en dan is die gelijk aan de R600 :)
Want ik heb met een oc naar 630/2000 een winst van 10-17% in elke spel. (Hoe zwaarder hoe meer winst , hoe lichter het spel zoals Half life 2 hoe minder de winst.)
Zoals NFS carbon -> van 50fps naar bijna 59-60fps (~20%)
FEAR -> 75fps naar 88fps.

Gezellig dus :> dan zit de kaart zelf nog niet max , maar ATI veel sterkte !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
@X-LimiTed: wacht maar tot crysis komt. Hoop echt dat de R600 je kaart helemaal wegblaast zodat jezelf in een soort 'crisis' zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
BTW :9~
GI: After Enemy Territories: Quake Wars ships with the highly modified Doom 3 engine and the MegaTexture support, is it time for you guys to move on from that engine?

Carmack: Yes, the in-house development project that we’ve been working on is all new technology. It still has some roots in the Doom 3 technology, but almost everything is new in there. We’re still not talking about exactly what the project is, but it’s a new IP, it’s diverting a little bit from the standard id formula and it’s not just a first-person shooter. Technically, it’s build around an advancement over the MegaTexture technology from Quake Wars. Where that was applied just to the terrain, the version of the new technology applies it into everything, so we can have that level of rich detail on all the surfaces on the entire world. That’s the push that we’re making with graphics technology.
http://www.gameinformer.c...1/N07.0109.1737.15034.htm

Dat worden loodzware games, boor die nieuwe cards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rstyled schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:56:
@X-LimiTed: wacht maar tot crysis komt. Hoop echt dat de R600 je kaart helemaal wegblaast zodat jezelf in een soort 'crisis' zit :P
Crysis en UT2007 en nog een paar. Zijn spijtig genoeg enorm geoptimaliseerd voor de G71/G80 series :)
Ze waren ook al in het bezit van de G80 voor de launch en waren op de G80 launch ook aanwezig in naam van nvidia >:) en ze toonden een voorstuk met de G80 en 1 woord = wow.
Ik spreek niet van 1024*786.. maar op een 22" scherm ;)

Idem ; ETQW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rstyled schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:56:
Wishful thinking 8) :9 Met de nadruk op " helemaal wegblaast" uiteraard ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:15:

Als ik dit zo lees hebben ze het giganties verkloot en hebben ze de slag helemaal verloren want dan gaat de G81 er met gemak overheen. Daar zal nVidia wel vopr zorgen. Het gaat erg slecht met ATi maken mooie kaarten maar komen elke keer te laat met die kaarten. En nVidia weet alles goed te presenteren en verkoopt er gewoon giganties veel.

Ik Zie de toekomt nu steeds somberder in. Waar is die voorsprong gebleven die ze hadden door de Xbox 360 ? Ze hadden makkelijk eerder kunnen zijn dan nVidia.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 13-01-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Astennu schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:50:
[...]

Ik Zie de toekomt nu steeds somberder in. Waar is die voorsprong gebleven die ze hadden door de Xbox 360 ? Ze hadden makkelijk eerder kunnen zijn dan nVidia.
hoezo ?...aan de xbox360 en g80 zijn ze toch ongeveer tegelijk begonnen ?

dus ik weet niet in hoeverre je van een voorsprong kan spreken :/

wat ik wil zeggen:..ze hebben idd al wat ''ervaring'' opgedaan met de 360, maar ze hebben 'm ondertussen ook moeten uitbrengen in massa......voor nvidia is het de eerste unified kaart, alleen zijn ze wel net zo lang aan het ontwikkelen geweest.. alleen nvidia heeft in de tussentijd (laatste 4 jaar) niks uit hoeven te brengen, en zich dus alleen maar met ontwikkelen/verbeteren bezig heeft hoeven/kunnen houden...ligt er maar net aan hoe je het bekijkt...en dan zegt het ook nog maar weinig hoelang ze er mee bezig zijn...misschien zijn ze bij ati 4 jaar geleden wel met 20 man beginnen te ontwikkelen, en bij nvidia maar 4 man (of omgekeerd natuurlijk)

[edit]..eerlijk gezegd vermoedde ik vlak na de lanch van de g80, dat de r600 niet helemaal ''DaBomb'' zou worden zoals iedereen nog dacht 2 maanden geleden (en nou nog steeds sommige :X )..anders hadden ze vlák na de g80 lanch wel wat betere benches laten ''uitlekken''....nee...ze zijn er de laatste 2 maanden gewon met man en macht bezig om de r600 (respin) nét iets beter te laten presteren dan de g80, en event. wat reserves achterhouden voor de g81

[ Voor 60% gewijzigd door Mr. Detonator op 13-01-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:50:
[...]

Als ik dit zo lees hebben ze het giganties verkloot en hebben ze de slag helemaal verloren want dan gaat de G81 er met gemak overheen. Daar zal nVidia wel vopr zorgen. Het gaat erg slecht met ATi maken mooie kaarten maar komen elke keer te laat met die kaarten. En nVidia weet alles goed te presenteren en verkoopt er gewoon giganties veel.

Idd, en vergeet niet dat de G80-architectuur (waarschijnlijk) nog wat rek heeft in de drivers. Ik heb het idee dat NV nog een soort van "R600-drivers" achter de hand heeft.
Anderzijds, misschien trickt ATI de "outsiders" wel en scheelt het veel meer dan 10%.

Ik ben erg benieuwd naar de verhoudingen in DX10.

Of de R600 te laat is, is afhankelijk van hoe hij presteert :D

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 13-01-2007 13:54 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop met een X2600:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/19443.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/19445.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:30
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Weer een fake gedoe denk ik, niemand kan iets over de R600 loskrijgen en MSI brengt een laptop uit met zo'n R600 erin? Lijkt me sterk.

(Blijkt dat de 2 een 1 had moeten zijn 8)7 )

Verder heb ik echt nog wel vertrouwen in ATI hoor.
Ik snap niet waarom veel mensen hier negatief over ATI beginnen te praten alleen omdat ze wat maanden later met een DX10 kaart komen...
(Dat zeg ik als iemand die totaal geen haast heeft, die R600 komt er heus wel, en of hij nou over 1 maand of over twee maanden uitkomt kan míj niks schelen. Ok, als ik over een maand een nieuwe pc nodig zou hebben zou ik het ook wel jammer vinden, dat geef ik toe.)

[ Voor 50% gewijzigd door Evano op 13-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blacktarantulaX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:53:
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Weer een fake gedoe denk ik, niemand kan iets over de R600 loskrijgen en MSI brengt een laptop uit met zo'n R600 erin? Lijkt me sterk.

(Blijkt dat de 2 een 1 had moeten zijn 8)7 )
De X2600 is geen R600 de R600 krijgt de naam X2800XT(x)
De X2600 zal waarschijnlijk op het niveau van een X1800 mobile zitten in de laptops.
X2600 is een middenklasser , geen high end.

Edit : Iedereen kan een 1 in een 2 veranderen als je wat photoshop kent

offtopic :
aca heeft heel zeker dit veranderd :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
********* ben ik dus te snel geweest met me A7T :P Mja ik neem aan dat deze pas over een half jaar te krijgen is. Als die 2x zo snel is al mijn 7600 GO wissel ik wel van laptop. Ben ook wel benieuwd of er tegen die tijd snellere turions zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:49:
[...]

Idd, en vergeet niet dat de G80-architectuur (waarschijnlijk) nog wat rek heeft in de drivers. Ik heb het idee dat NV nog een soort van "R600-drivers" achter de hand heeft.
Anderzijds, misschien trickt ATI de "outsiders" wel en scheelt het veel meer dan 10%.

Ik ben erg benieuwd naar de verhoudingen in DX10.

Of de R600 te laat is, is afhankelijk van hoe hij presteert :D
Dat zullen ze echt doen. Als ze iets zullen doen dan is het overhypen.
En ze zullen het niet slechter voorstellen dan het is anders snijden ze in hun eigen vlees.

Dus geleakte resultaten zijn vaak , te hoog , te gekleurd. :*)
Idd. Nvidia komt nog met een nieuwe driver die de 8800GTX onaar 12k brengt in 3dmark06
Maar wanneer? Dat is de vraag. Ze hebben geen haast dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:37:
[...]

Dat zullen ze echt doen. Als ze iets zullen doen dan is het overhypen.
En ze zullen het niet slechter voorstellen dan het is anders snijden ze in hun eigen vlees.

Dus geleakte resultaten zijn vaak , te hoog , te gekleurd. :*)
Idd. Nvidia komt nog met een nieuwe driver die de 8800GTX onaar 12k brengt in 3dmark06
Maar wanneer? Dat is de vraag. Ze hebben geen haast dat is een feit.
Sorry ik kan het niet anders zeggen maar dat de mensen die hier een 8800 GTX hebben ook wel erg gekleurd reageren. Maar dat is logies als ik iets koop wil ook ook graag dat het niet achterhaald is na 3 maanden. In dit geval lijkt het er op dat het wat langer kan gaan duren. Maar ik denk dat je zelf ook naar de feiten moet blijven kijken. nVidia heeft ook veel fouten gemaakt. De kaarten hadden bugs. Driver waren alles behalve goed. En DX 10 drivers zijn er nog steeds niet. + de kaarten werken niet op PCI-E 8X dus met een oud SLi mobo kun je geen 8800 GTX in SLi zetten.

ATi heeft de fout gemaakt door de kaarten niet op tijd af te hebben. En zoals het nu klinkt viel de pefromance wat tegen. De vraag is of het laatste waar is. Hopelijk hebben ze wel goede drivers als de kaart uit is. Dan valt de schade misschien nog een klein beetje te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Astennu schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:07:
[...]

Maar ik denk dat je zelf ook naar de feiten moet blijven kijken. nVidia heeft ook veel fouten gemaakt. De kaarten hadden bugs. Driver waren alles behalve goed.
nvidia/ati staat zowat gelijk qua bugs ed....dus weet niet waar je dat van hebt, maar ati kaarten zijn ook niet perfect hoor..zitten ook wel eens wat ''mindere'' modellen tussen, of kaarten/drivers met bepaalde ''issues''' (om nog maar iets recents te noemen...x1950pro die boven de 70graden uitvallen?)...is zowel bij ati als bij nvidia wel eens het geval....
En DX 10 drivers zijn er nog steeds niet.
dx10 drivers ?....is dx10 al uit dan ?...of hebben we het nou ineens over dx10 drivers ipv vista drivers ? :)

Want ik vermoed dat met de lancering van vista nog géén directx10 meteen uit gaat komen :|

dx10 zal pas uitkomen als de eerste dx10 game/app uitkomt...misschien dat ie samen met 3dmark2007 uitkomt ? :o

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-01-2007 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:07:
[...]

Sorry ik kan het niet anders zeggen maar dat de mensen die hier een 8800 GTX hebben ook wel erg gekleurd reageren. Maar dat is logies als ik iets koop wil ook ook graag dat het niet achterhaald is na 3 maanden. In dit geval lijkt het er op dat het wat langer kan gaan duren. Maar ik denk dat je zelf ook naar de feiten moet blijven kijken. nVidia heeft ook veel fouten gemaakt. De kaarten hadden bugs. Driver waren alles behalve goed. En DX 10 drivers zijn er nog steeds niet. + de kaarten werken niet op PCI-E 8X dus met een oud SLi mobo kun je geen 8800 GTX in SLi zetten.

ATi heeft de fout gemaakt door de kaarten niet op tijd af te hebben. En zoals het nu klinkt viel de pefromance wat tegen. De vraag is of het laatste waar is. Hopelijk hebben ze wel goede drivers als de kaart uit is. Dan valt de schade misschien nog een klein beetje te beperken.
Dat was zever van TheInquierer.
Ze hebben het op hun homepage gezet dat dit een fout was :)
Er is dus helemaal niks mis met de 8800 series.

Dx10 drivers zijn er nog niet , omdat ze nog niet nodig zijn.
aval0ne schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:00:
Oh foutje van de Inq. De G80 is toch PCIE gecertifieerd. Alle drukte om niets dus.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Mr. Detonator schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:27:
dx10 drivers ?....is dx10 al uit dan ?...of hebben we het nou ineens over dx10 drivers ipv vista drivers ? :)

Want ik vermoed dat met de lancering van vista nog géén directx10 meteen uit gaat komen :|

dx10 zal pas uitkomen als de eerste dx10 game/app uitkomt...misschien dat ie samen met 3dmark2007 uitkomt ? :o
Vista heeft al DirectX 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Hehe: op de CES laat Crytek een "pre-alpha" van Crysis op vista/dx10 draaien met 8800GTX SLI
dus: dat spel vreet HW ... met huid en haar
het is btw uitgesteld: zomer 07 :X
Dus moet de HW soms nog een beetje in dat jasje groeien?
http://www.pcpop.com/doc/0/172/172790.shtml

BTW..
dit is natuurlijk voor ati en nvidia relevant, maar voor deze keer dan vanwegen de technische impact dit nieuws hier:
http://www.crysis-online.com/?page=2

[ Voor 32% gewijzigd door Joepi op 14-01-2007 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi schreef op zondag 14 januari 2007 @ 04:06:
Hehe: op de CES laat Crytek een "pre-alpha" van Crysis op vista/dx10 draaien met 8800GTX SLI
dus: dat spel vreet HW ... met huid en haar
het is btw uitgesteld: zomer 07 :X
Dus moet de HW soms nog een beetje in dat jasje groeien?
http://www.pcpop.com/doc/0/172/172790.shtml

BTW..
dit is natuurlijk voor ati en nvidia relevant, maar voor deze keer dan vanwegen de technische impact dit nieuws hier:
http://www.crysis-online.com/?page=2
Op CES 2007 word crysis @ single 8800GTX gedraait samen met een Inte Core2duo.
Dit stond @ theinquierer & incrysis.com :*)
Er wordt van een 60fps+ op de hieronder naamde resolutie gesproken.
In an earlier article, it was reported that Crysis was running at 60+ fps for most of the time at CES 2007. In this new article, Jack Mamais tells techspot that the game is running at a resolution of 2048x1536. Judging by the HUD size in the images below, this seems like it's true.Combine that information with the fact that most of the code is still unoptimized, and you can easily understand how well Crysis will run. Take note that Crysis was running in DX10 at CES 2007, so could Microsoft's claim of 6 to 8 time the performance be true? If you read some of the earlier news items or read the techspot link posted below, you'd also know that Crysis was running an unknown core 2 duo processor and a single 8800GTX.

This really is incredible news. This proves that any current DX10 rig will run Crysis perfectly smooth with all graphical settings max at a resolution of atleast 1600x1200. Like mentioned above, the size of the HUD in the images below tells us that the game was running at a fairly high resolution.

I'm predicting that a mid-range DX10 card (8600GT / X2600XT) will run Crysis in DX10 better than any current DX9 rig running Crysis in DX9.
Now, what we did love about paying a visit to Microsoft booth was giving DX10-powered Crysis a try. We have to admit we continue to be huge fans of Far Cry, and having Crytek developers working on an innovative PC title again makes us drool. We were able to talk with Jack Mamais, Crysis’ Lead Designer, who wouldn’t confirm a release date but he said they are hoping to have it done by the first half of this year. He mentioned they are about to reach alpha development stage, meaning the one playable level they were showing was still non-optimized code. Running on a fast (single core) Intel CPU and a single Nvidia GeForce 8800 GTX board, the game ran smooth for the most part on an impressive 2048x1536 resolution, with some choppiness noticed when things got really busy on the screen. We couldn’t help being impressed by Crysis graphics and gameplay versatility, so we put our word down on it, this should be on your top 5 game watch list for 2007.

Hope you have enjoyed our “in pictures” coverage of CES, we will have Part 2 posted really soon.

Finally, we can all rest easy.
The demo of the game we played showed a great potential. The game was running in DirectX 10 mode on 32-bit Vista. The code may still have some infant illnesses but it looks great on a G80, Geforce 8800 GTX, Core 2 duo and it provides 60 FPS+, at almost all times. It certainly works and looks much better than Rainbow [buggy] Six Vegas.

The game is Cevet’s baby and he wants to make it as great as possible.

We have a few more details about the game and a short video that we will try to share later as we are about to jump on another meeting. Crysis looks and feels great and we're looking forward to playing it in all its polished glory.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik zie het ook een beetje zo; het is niet alleen de DX10 kaart die hiervoor zorgt, maar ook de betere DX10 ZELF. Maar dat staat er idd ook in.

Op zich vind ik dit soort info ook meer in een nVidia topic horen dan in een ATi topic. No offense, X. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia/ati staat zowat gelijk qua bugs ed....dus weet niet waar je dat van hebt, maar ati kaarten zijn ook niet perfect hoor..zitten ook wel eens wat ''mindere'' modellen tussen, of kaarten/drivers met bepaalde ''issues''' (om nog maar iets recents te noemen...x1950pro die boven de 70graden uitvallen?)...is zowel bij ati als bij nvidia wel eens het geval....
Wat betreft die X1950pro ligt de fout niet in de chip maar aan de spanningsregelaar. Af en toe raakt de grote koelblok niet helemaal de mosfet's waardoor de spanningsregelaar eruit klapt. Met de chip zelf is niks mis dus ATI valt hier buiten schot.

Ik vind dat de afgelopen gerenaties nVidia een minder uitontwikkelde indruk maakt dan ATI. ATI moet dit echter bekopen doordat het laat is. Bij nVidia is er soms sprake van bugs (eerste 6800 series) maar meestal van lay-off's. De FX-serie had geen goede DX9. De 6800 serie had SM3.0 waardoor de kaart boven ATI gepresenteerd kon worden. Maar de performance is alles behalve goed. Bij Oblivion is deze generatie min of meer door de mand gevallen. Ati had niks tegenover, vandaar dat het niet erg was. De GF7 serie heeft min of meer met dezelfde archtectuur zonder goede dynamic brenching. De voortekenen zijn hier bij de nieuwse engines niet zo goed. (Oblivion, Unreal3 engine)
De G80 is uitstekend in SM3.0, maar wat brengt DX10?

De eerste DX9 van ATI (Radeon 9700) loste alle boloftes is. Bij de X800 serie heeft ATI gezegt dat deze geen SM3.0 had, dus geen onaangename verassingen. De X1k serie heeft tot nu toe geen zwakheid laten zien op gebied van SM3.0. (beter in een keer goed dan bij de derde keer)

Wat ik hier wil duidelijk maken is dat Nvidia niet altijd hun belofte nakomt wat ATI vaker gedaan heeft.
Daarom lijkt het mij ook niet zo heel gek dat sommige mensen sceptich tegenover de G80 staan als het gaat om de DX10 belofte. Bij nVidia kan ik nooit hoogte krijgen of features als marketing of als functie bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:30:

Ik vind dat de afgelopen gerenaties nVidia een minder uitontwikkelde indruk maakt dan ATI. ATI moet dit echter bekopen doordat het laat is. Bij nVidia is er soms sprake van bugs (eerste 6800 series) maar meestal van lay-off's.
Nogal logisch dat het bij ATi uitontwikkeld is; ze doen er een keer zo lang over als nVidia, alles wordt keer op keer uitgesteld, en of een kaart leverbaar zal zijn @ launch blijft ook altijd afwachten. En op het moment dat ATi een kaart uitbrengt heeft nVidia al een doorontwikkelde chip klaarliggen om te counteren.

Ik vind het in beide kampen wel meevallen met de bugs. Alleen de 7900 serie gaf wat problemen. Maar ik lees nu hier ook dat de X1950pro ook problemen heeft, dus elk kamp heeft wel eens een probleempje.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:30:
De 6800 serie had SM3.0 waardoor de kaart boven ATI gepresenteerd kon worden. Maar de performance is alles behalve goed. Bij Oblivion is deze generatie min of meer door de mand gevallen. Ati had niks tegenover, vandaar dat het niet erg was.
Pas vanaf de 8800 kaarten draait SM3 zoals het hoort. Een X1900 kaart of 7900 kaart trok/trekt dit al niet lekker vind ik, laat staan een 6800 kaart. 8)7 Oblivion draait zelfs niet lekker op een X1900XTX of 7900GTX imho. :X

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 14-01-2007 12:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat dit hier niet helemaal thuishoort, maar als je moet kiezen tussen een x800xt-pe en een x1600xt met welke kaart ben je dan beter uit? heb al wat reviews gekeken maar ik kan er geen vinden waarin onder gelijke settings word gebenchmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

De X800XT PE is een stuk sneller:

http://www23.tomshardware...=556&model2=566&chart=206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Alleen de X800XT PE heeft SM2.0, spellen als R6: Las Vegas kun je er dus al niet mee spelen, met de X1600XT dus wel! ;) Tip: kijk naar de X1650XT.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zal wel lekker draaien op een X1600 kaart dat spel. :X

Met mijn 8800GTX @ 1280x960 is het al te zwaar.

Maar je hebt helemaal gelijk met dat SM3. Ook SC: DA maakt er gebruik van. En ook daarvoor MOET je een SM3 kaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dat zei ik niet.. Je kan het gewoon TOTAAL niet spelen met de X800XT, en het is maar net of je alles @ high wilt spelen, je weet dat dit niet kan op een X1600XT, maar ook niet op een X800XT. Een X1650XT daarentegen is een stuk krachtiger dan de X1600XT.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:43:
Zal wel lekker draaien op een X1600 kaart dat spel. :X

Met mijn 8800GTX @ 1280x960 is het al te zwaar.

Maar je hebt helemaal gelijk met dat SM3. Ook SC: DA maakt er gebruik van. En ook daarvoor MOET je een SM3 kaart hebben.
offtopic :
1600*1200 alles max ingame met mijn 8800GTX
Niet onder de 25fps in gans het spel , dus viel wel mee :) gemiddelde rond 60-70fps.
Eerste level in de straten is het ergste ja , daarna verbeterd het veel , zeer veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:06:
[...]

********* ben ik dus te snel geweest met me A7T :P Mja ik neem aan dat deze pas over een half jaar te krijgen is. Als die 2x zo snel is al mijn 7600 GO wissel ik wel van laptop. Ben ook wel benieuwd of er tegen die tijd snellere turions zijn.
X2300 is trouwens ook al gesignaleerd in de Asus A8JR. Maar dit was toch nix meer dan een X1400?
De klant wordt weer goed opgenaaid. Maar goed, de mensen die een X2300 kopen hebben dat toch niet door. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:56:

offtopic :
aca heeft heel zeker dit veranderd :P
grrrrrr hap hap hap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:47:
Dat zei ik niet.. Je kan het gewoon TOTAAL niet spelen met de X800XT, en het is maar net of je alles @ high wilt spelen, je weet dat dit niet kan op een X1600XT, maar ook niet op een X800XT. Een X1650XT daarentegen is een stuk krachtiger dan de X1600XT.
Nouja voor games maakt het mij niet zo heel erg veel uit aangezien ik al tijden geen games meer speel op mijn pc. Hooguit hl2 of CS:Source maar dat zal met die x1600xt ook wel ong even goed lopen als met een x800xt-pe. Maar ik zit nu nog met een 3500+ en wil eigenlijk naar een dualcore omdat dat vooral met renderen in 3dmax gewoon veel verschil zou moeten maken. Maar in max zelf in een goede 3dkaart ook wel prettig.

Het punt is dat ik die x800xt-pe al heb en die x1600xt goedkoop kan krijgen. Maar ik heb geen pci-e en dat is die x1600 wel dus moet ik meteen een nieuw systeem kopen. Opzich wel te doen omdat mijn x800xt-pe, 3500+, mobo en 1gb ram nu nog wel bijna de helft van een coreduo kunnen opvangen als ik het verkoop maar ik wil er kwa gfx niet of nauwelijks op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dan zou ik het dus niet doen. De X1600XT presteert namelijk wel slechter in HL2 enzo, en in HL2 kun je gewoon HDR met de X800XT PE dus kun je hem in volle glorie zien. Het is het geld niet waard, en je gaat erop achteruit. Ik zou het niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
De x1650xt pci-e is idd de betere kaart en niet eens meer zo duur:
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Hier een recente review nota bene van good old sharky :P
http://www.sharkyextreme....cards/article.php/3653491

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:59:
[...]

X2300 is trouwens ook al gesignaleerd in de Asus A8JR. Maar dit was toch nix meer dan een X1400?
De klant wordt weer goed opgenaaid. Maar goed, de mensen die een X2300 kopen hebben dat toch niet door. :P

[...]

grrrrrr hap hap hap :+
Als dat zo is is het ronduit schandalig. Maar even afwachten wat het echt is. Maar ATi heeft zichzelf er mee. Nieuwe kaart X2300 nouwelijk sneller dan de oude X1400 en Nvidia blaast er met 80% hogere scores overheen. Dat is wat je dan krijgt. Dus ze moeten wel een nieuwe chip maken. Anders liggen ze er uit. En dan vind ik het ook terecht als je op zo een manier kaarten wil verkopen verdien je het om en geen te verkopen en al je marktaandeel kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Naast de dominante R600 <-> G80 discussie is er nog een andere interessante ontwikkeling bij ATi gaande waar naar mijn mening veel te weinig aandacht voor is, namelijk de ATi Physics techniek, waarmee een ATi videokaart zich voleldig op de physics richt. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ATi deze techniek in januari 2006 zou gaan introduceren voor het grote publiek. Helaas blijft het erg stil. Op de ati.amd website staat een klein stukje dat aan physics is toegewijd, met daarbij een pdf bestand.

Ik heb het idee van 3e videokaart in gedachten gehad toen ik mijn quad PCI-e 16x moederbord (Asus P5W64WS Pro) kocht, dus het zou wel leuk zijn als ik hier de physics techniek van ATi op zou kunnen bouwen.

Weet iemand van jullie iets meer van deze techniek? Zijn er bijvoorbeeld al beta programma's beschikbaar om te testen? Zijn er al concrete gegevens over spellen/software die deze physics van ATi ondersteunen? of benchmarks?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
frankknopers schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:42:
Naast de dominante R600 <-> G80 discussie is er nog een andere interessante ontwikkeling bij ATi gaande waar naar mijn mening veel te weinig aandacht voor is, namelijk de ATi Physics techniek, waarmee een ATi videokaart zich voleldig op de physics richt. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ATi deze techniek in januari 2006 zou gaan introduceren voor het grote publiek. Helaas blijft het erg stil. Op de ati.amd website staat een klein stukje dat aan physics is toegewijd, met daarbij een pdf bestand.

Ik heb het idee van 3e videokaart in gedachten gehad toen ik mijn quad PCI-e 16x moederbord (Asus P5W64WS Pro) kocht, dus het zou wel leuk zijn als ik hier de physics techniek van ATi op zou kunnen bouwen.

Weet iemand van jullie iets meer van deze techniek? Zijn er bijvoorbeeld al beta programma's beschikbaar om te testen? Zijn er al concrete gegevens over spellen/software die deze physics van ATi ondersteunen? of benchmarks?
Ik heb er nog niets over gehoord of gezien. Ooit een keer een filmpje gezien waar een demo werd gedraaid maar thats it. Ben ook wel een beetje benieuwd maar R600 is interessanter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens (en meisjes)

G80 of R600?

pro's G80

nu leverbaar, tastbare benchmarks
Snel, DX10 enz enz enz
-nVidia is nu gesetteld G80 bijna overal beschikbaar

R600

-"waarschijnlijk" iets sneller
-"waarschijnlijk" ook iets duurder
-"beter in 3D techniek" maar wanneer komt hij nu uit?

ik heb gespaart voor de R600 zodra hij uitkomt..... maar het begint je jeuken (toch een G80 kopen?), hoe lang wil/kan ik wachten?

Vista komt eind deze maand uit... (hopen we)
DX10 voorbereid, ik nog niet (X550)

Q2/Q3 voor de R600? dat is veel te lang nVidia is stealing the DX10 thunder as we speak! (high-end)

iemand iets zinnigs te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Vista maakt het verhaal weer heel anders. Omdat het OS compleet anders is en een andere driver structuur heeft kan het best zo zijn dat bv Nvidia die heel goede drivers heeft onder WinXP, bv relatief erg slechte drivers heeft onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

The Source schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:43:
Vista maakt het verhaal weer heel anders. Omdat het OS compleet anders is en een andere driver structuur heeft kan het best zo zijn dat bv Nvidia die heel goede drivers heeft onder WinXP, bv relatief erg slechte drivers heeft onder Vista.
Is dat een theorie of een hint? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Jejking schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:47:
[...]

Is dat een theorie of een hint? :)
er staat bij ''bv'' bij, dus het kan ook zo zijn dat het tegenovergestelde waar is :) :+
Naast de dominante R600 <-> G80 discussie is er nog een andere interessante ontwikkeling bij ATi gaande waar naar mijn mening veel te weinig aandacht voor is, namelijk de ATi Physics techniek, waarmee een ATi videokaart zich voleldig op de physics richt.
Je kan je beter afvragen wanneer de Havok-physics engine door gaat breken...want daar maakt ati volgens mij ook gebruik van...

Dan kan ati hun physics techniek wel in orde hebben, maar zolang games geen Havok-physics ondersteunen, schiet je er 0,0 mee op

of denk je dat er games uitkomen alleen voor de Ati-physics techniek ? :)

havok heeft met nvidia én ati samengewerkt (of nog steeds)

maar ik denk ook niet dat een losse kaart voor physics niet echt gaat doorbreken.....laatst nog in een interview van iemand van crisis gelezen dat hun game geen physics kaart nodig heeft oid, omdat de game-engine zelf als snel genoeg was met physics....zéker als er gebruik werd gemaakt van een quad-core :)

Ze kunnen idd beter wat meer voor multi-core gaan programmeren.....met een dual-core heb je maar 60% cpu usage ingame (laat staan met een quadcore)...ik denk dat daar wat meer winst te halen valt
Op de ati.amd website staat een klein stukje dat aan physics is toegewijd, met daarbij een pdf bestand.
nvidia produceert ook genoeg pdf-jes :) zo te zien is nvidia er dus ook al een tijdje mee bezig, alleen hoor je er maar weinig van...alleen daarom al denk ik dat het niet veel zal worden, anders had nvidia er wel wat meer ''marketing'' aan besteed :|

[ Voor 104% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
kan weg

[ Voor 133% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:17:
jongens (en meisjes)

G80 of R600?

pro's G80

nu leverbaar, tastbare benchmarks
Snel, DX10 enz enz enz
-nVidia is nu gesetteld G80 bijna overal beschikbaar

R600

-"waarschijnlijk" iets sneller
-"waarschijnlijk" ook iets duurder
-"beter in 3D techniek" maar wanneer komt hij nu uit?

ik heb gespaart voor de R600 zodra hij uitkomt..... maar het begint je jeuken (toch een G80 kopen?), hoe lang wil/kan ik wachten?

Vista komt eind deze maand uit... (hopen we)
DX10 voorbereid, ik nog niet (X550)

Q2/Q3 voor de R600? dat is veel te lang nVidia is stealing the DX10 thunder as we speak! (high-end)

iemand iets zinnigs te melden?
ligt eraan wat voor een videokaart je atm hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind het ook erg lang duren. Gelukkig heb ik een X1900 XTX dus ik heb nog genoeg snelheid om games te spelen.

Misschien sla ik de R600 wel over als hij zo tegenvalt / laat komt en ga ik voor de opvolger. ( Als die nog komt ).

Edit:

Zijn er al mensen die de Cat 7.1 drivers getest hebben met een crossfire setup ?

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 15-01-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ja ik sta ook voor zo'n keuze. mijn X1900XT @ XTX speed is ook snel zat maar ik wil crysis ook we es proberen ben alleen bang dat me AMD @ 2.8 Ghz singlecore een beetje een bottle neck word. kan dus ook maar zo es zijn dat ik voor een quadcore ga straks maar dan is me geld wel op :'( 8)7

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34
sjeez, het lijkt hier onderhand wel een nVidia 8800GTX nieuws/ervaringen topic....

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Wat een doemdenkerij weer hier. :+

De kaart is nog niet eens uit. Er wordt geopperd dat-ie gemiddeld 10% sneller zou zijn en dan is het al een "mislukking".

Houdt aub wel wat dingen in je achterhoofd. Er zijn gewoon te veel dingen die we nog niet weten om een conclusie te trekken, zoals:

1) Er zijn 3 varianten van de R600. Welke komt eerst uit? Is de eerste versie al sneller dan de G80GTX?

2) Gemiddeld 10% sneller kan alleen op dit moment getest worden in DX9 games, aangezien er nog geen DX10 games uit zijn. 10% sneller op welke resolutie? 10% sneller met welke instellingen? 10% sneller in DX9 is doorgaans niet slecht, en de meeste DX9 games lopen toch al vrij goed op de huidige ATI topkaart met alle eye-candy aan (uitzonderingen daargelaten). Hoe is de performance in DX10, want daar kopen veel mensen deze kaarten toch voor? Dat weet op dit moment nog niemand.

3) Wat voor extras heeft de R600 boven de G80? Het lijkt alsof een G80 wat betreft IQ niet meer te verbeteren is. Maar heeft ATI ooit ondergedaan voor NV wat betreft IQ wanneer ze een nieuwe kaart uit brengen? Komen ze nooit met nieuwe features?

^^ toch wat dingen om in je achterhoofd te houden.

Ps Crysis is uitgesteld tot halverwege 2007. Dan pas zullen de eerste goede vergelijkingen online komen. Nog tijd genoeg om even na te denken dus :+

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 15-01-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Neeh okeey maar het duurdt gewoon te lang en dat is wel een feit. Je hebt wel gelijk dat er nog geen DX 10 games zijn. MAar de 8800 GTX verkoopt voorlopig wel gigantisch goed. En krijgt veel naambekendheid en dat heeft de R600 straks nog niet. Ik denk dat het het zelfde zal zijn als met de GF 6 en 7. First to market scheelt ook erg veel voor de verkoop cijfers. Nvidia krijgt het keer op keer voor elkaar meer te verkopen dan ATi ( Na het GF FX fiasco )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begint voor mij inderdaad ook wat lang te duren...stel keer op keer de aanschaf van een nieuwe pc uit in afwachting van realistische specs van de R600.Zoals ik in een andere topic al vermeld heb,heb ik niet de financiele mogelijkheden om nu een kaart te kopen,en na een maand of 4/5 een nieuwe aan te schaffen...Heb altijd een Ati gehad(nu een 9800 pro,antiek nietwaar?)en echt nooit problemen mee gehad.En ik zou toch graag voor Maart de pc hebben,wegens gratis upgrade naar Windows Vista.Is inderdaad nog relatief lang,maar toch...Ik doe hele dagen niets anders dan vergelijken en reviews lezen,en ben er nog steeds niet uit,lol...Ik heb gewoon mijn twijfels over het feit dat de R600 echt sneller gaat zijn dan de nVidia's..Ati gaat sowieso al een hele achterstand op te halen hebben,zeker nu dat de Midrange kaarten van Nvidia op het punt van verschijnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:46:
begint voor mij inderdaad ook wat lang te duren...stel keer op keer de aanschaf van een nieuwe pc uit in afwachting van realistische specs van de R600.Zoals ik in een andere topic al vermeld heb,heb ik niet de financiele mogelijkheden om nu een kaart te kopen,en na een maand of 4/5 een nieuwe aan te schaffen...Heb altijd een Ati gehad(nu een 9800 pro,antiek nietwaar?)en echt nooit problemen mee gehad.En ik zou toch graag voor Maart de pc hebben,wegens gratis upgrade naar Windows Vista.Is inderdaad nog relatief lang,maar toch...Ik doe hele dagen niets anders dan vergelijken en reviews lezen,en ben er nog steeds niet uit,lol...Ik heb gewoon mijn twijfels over het feit dat de R600 echt sneller gaat zijn dan de nVidia's..Ati gaat sowieso al een hele achterstand op te halen hebben,zeker nu dat de Midrange kaarten van Nvidia op het punt van verschijnen staan...
Die gratis upgrade is volgens mij niet gratis. Voor me laptop moest ik bij betalen en je koopt gewoon XP dus daar betaal je ook voor. Je hoeft niet dubbel te betalen nee. Maar als je in maart je pc koopt krijg je er denk ik al vista bij. Maar ik zou nog geen Vista willen hebben maar dat is een ander verhaal.

Over de midrange kun je niets zeggen misschien brengt ATi die wel snel na de R600 uit. Dus dan zou er niets aan de hand zijn. Echter verwacht ik dit niet. Maar we zullen zien. En dan moeten ze ook nog presteren anders heb je een 2e X1600 en dat kan ATi niet meer hebben. Ze hadden er meteen een X1650 XT van moeten maken met 8 robs om tegen de 7600 GT op te kunnen of de X1600 XT hoger clocken als in 700-750 MHz maar dat halen ze niet makkelijk.

Maar als je nu nog een 9800 Pro hebt maken die 2 maanden meer of minder volgens mij ook niets uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:01:
[...]

Die gratis upgrade is volgens mij niet gratis. Voor me laptop moest ik bij betalen en je koopt gewoon XP dus daar betaal je ook voor. Je hoeft niet dubbel te betalen nee. Maar als je in maart je pc koopt krijg je er denk ik al vista bij. Maar ik zou nog geen Vista willen hebben maar dat is een ander verhaal.

Over de midrange kun je niets zeggen misschien brengt ATi die wel snel na de R600 uit. Dus dan zou er niets aan de hand zijn. Echter verwacht ik dit niet. Maar we zullen zien. En dan moeten ze ook nog presteren anders heb je een 2e X1600 en dat kan ATi niet meer hebben. Ze hadden er meteen een X1650 XT van moeten maken met 8 robs om tegen de 7600 GT op te kunnen of de X1600 XT hoger clocken als in 700-750 MHz maar dat halen ze niet makkelijk.

Maar als je nu nog een 9800 Pro hebt maken die 2 maanden meer of minder volgens mij ook niets uit .
misschien wel,maar ga jij 300 euro betalen voor een OS?Tenminste,dat maak ik op uit verschillende posts op het net dat een Vista Premium rond die prijs zal liggen...Ik dacht dat je enkel en alleen moest betalen voor de transportkosten,als je voor 15 maart een pc kocht...anders ram ik die 9800 pro voorlopig nog in mijn nieuwe pc lol.

On topic:ik hoop echt dat Ati hun achterstand kan inhalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:11:
[...]

misschien wel,maar ga jij 300 euro betalen voor een OS?Tenminste,dat maak ik op uit verschillende posts op het net dat een Vista Premium rond die prijs zal liggen...Ik dacht dat je enkel en alleen moest betalen voor de transportkosten,als je voor 15 maart een pc kocht...anders ram ik die 9800 pro voorlopig nog in mijn nieuwe pc lol.

On topic:ik hoop echt dat Ati hun achterstand kan inhalen _/-\o_
Ik denk niet dat als jij nu XP Pro koop jij Vista ultimate van 300 gratis krijgt. XP pro is volgens mij iets van 180 euro. Dan moet je echt wel bij betalen lijkt mij. Moest ik met me laptop al als ik Vista Home wou hebben.

En ATi heeft niet echt een achterstand. Te lopen qua techniek voor. Alleen nVidia is super goed in marketing en weten ook minder goede producten ( denk aan 7900 GTX VS X1900 XTX Of beter GF 7 VS X1K ) beter te verkopen. De X1900 XTX heeft betere support voor DX 9.0c met HDR + AA en zo maar toch zijn er meer GF 7 kaarten verkocht.

En daar zit het probleem. Waarschijnlijk deels omdat ze te laat zijn. En dat is deze keer ook het geval. Maar als ze dan een kaart uitbrengen zonder grote bugs en die goed en snel werkt, Kan ik er nog wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ATi deze techniek in januari 2006 zou gaan introduceren voor het grote publiek. Helaas blijft het erg stil. Op de ati.amd website staat een klein stukje dat aan physics is toegewijd, met daarbij een pdf bestand.
Dan hebben ze wel heel veel vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Astennu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:15:
En ATi heeft niet echt een achterstand. Te lopen qua techniek voor. Alleen nVidia is super goed in marketing en weten ook minder goede producten ( denk aan 7900 GTX VS X1900 XTX Of beter GF 7 VS X1K ) beter te verkopen. De X1900 XTX heeft betere support voor DX 9.0c met HDR + AA en zo maar toch zijn er meer GF 7 kaarten verkocht.

En daar zit het probleem. Waarschijnlijk deels omdat ze te laat zijn. En dat is deze keer ook het geval. Maar als ze dan een kaart uitbrengen zonder grote bugs en die goed en snel werkt, Kan ik er nog wel mee leven.
Zeker zeker, vergeet alleen niet erbij te vermelden dat ATi's marketing-campagne een soort van brak was ;) Ik hoop dat CJ binnenkort eens bij AMD aan de deur rammelt om hen erop te wijzen dat hun marketingtechnieken uit het stenen tijdperk komen? Dat zou wel wat helpen, want nVidia blijft op het moment steeds meer marktaandeel veroveren. Ik kan in ieder geval nog wel leven met een verlate R600, eerder dan over een half jaar is DX10 nog niet aan de beurt dus ik ga lekker op zoek naar een second-hand X19xx-kaartje, HDR+AA is echt onmisbaar hier omdat ik op max. 1280x1024 kan werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:32:
[...]

Zeker zeker, vergeet alleen niet erbij te vermelden dat ATi's marketing-campagne een soort van brak was ;) Ik hoop dat CJ binnenkort eens bij AMD aan de deur rammelt om hen erop te wijzen dat hun marketingtechnieken uit het stenen tijdperk komen? Dat zou wel wat helpen, want nVidia blijft op het moment steeds meer marktaandeel veroveren. Ik kan in ieder geval nog wel leven met een verlate R600, eerder dan over een half jaar is DX10 nog niet aan de beurt dus ik ga lekker op zoek naar een second-hand X19xx-kaartje, HDR+AA is echt onmisbaar hier omdat ik op max. 1280x1024 kan werken :(
Neeh klopt. nVidia is er heel goed is en ATi slecht. En dat zorgt het bij nVidia voor dat ze veel succes hebben. Wij tweakers prikken daar nog wel door heen maar de huis tuin en keuken gebruikers denken echt dat hun spel beter loopt als ze een nvidia kaart hebben. Omdat dat logo in dat spel dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:17:
Neeh okeey maar het duurdt gewoon te lang en dat is wel een feit. Je hebt wel gelijk dat er nog geen DX 10 games zijn. MAar de 8800 GTX verkoopt voorlopig wel gigantisch goed.
Volgens mij valt dat wel mee? De high end enthusiast markt heeft maar 4% van de totale GPU markt in handen. En een paar weken geleden was op verschillende sites nog te lezen dat de G80 verkopen lager liggen dan verwacht aangezien veel mensen nog wachten op 1) Windows Vista met DX10, 2) de eerste DX10 games, 3) R600 zodat ze kunnen vergelijken.

Dus tel die 4% op met feit twee... en dan valt de schade nog wel mee. Wat betreft naamsbekendheid is het een heel ander verhaal. Maar dat hoeft de boel nog niet te verzieken voor R600.

Dat er van de X1900 minder zijn verkocht dan van de GF7900GTX heeft niets te maken met vertraging. De X1900 was zelfs een maand eerder te krijgen in de winkel (dat was een echte hard launch). Hier was het gewoon de marketingmachine van nV die veel puntjes wist te scoren. AMD moet nu gewoon aggressiever zijn en ook komen met slimme kreetjes als "the power of three".

Het lijkt nu steeds alsof AMD genoegen neemt met "een minimale performance winst op de concurrentie" en geen rekening houdt met de flexibiliteit van de concurrentie. Ik ga er alsnog van uit dat R680 op schema ligt en in Q3 uit komt, terwijl R600 in Februari op de markt komt.

Als ze slim zijn dan maken ze gebruik van het feit dat ze nu in de midrange de beste kaarten in huis hebben met de X1950XT256 en X1950Pro. Of zelfs van het feit dat ze de beste allround AGP kaart in huis hebben met de X1950ProAGP. Maar zie je ook maar ergens een teken dat ze dit doen? Nee... Gemiste kans wat mij betreft, want de midrange heeft zo'n 75% van de totale verkopen in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:49:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee? De high end enthusiast markt heeft maar 4% van de totale GPU markt in handen. En een paar weken geleden was op verschillende sites nog te lezen dat de G80 verkopen lager liggen dan verwacht aangezien veel mensen nog wachten op 1) Windows Vista met DX10, 2) de eerste DX10 games, 3) R600 zodat ze kunnen vergelijken.

Dus tel die 4% op met feit twee... en dan valt de schade nog wel mee. Wat betreft naamsbekendheid is het een heel ander verhaal. Maar dat hoeft de boel nog niet te verzieken voor R600.

Dat er van de X1900 minder zijn verkocht dan van de GF7900GTX heeft niets te maken met vertraging. De X1900 was zelfs een maand eerder te krijgen in de winkel (dat was een echte hard launch). Hier was het gewoon de marketingmachine van nV die veel puntjes wist te scoren. AMD moet nu gewoon aggressiever zijn en ook komen met slimme kreetjes als "the power of three".

Het lijkt nu steeds alsof AMD genoegen neemt met "een minimale performance winst op de concurrentie" en geen rekening houdt met de flexibiliteit van de concurrentie. Ik ga er alsnog van uit dat R680 op schema ligt en in Q3 uit komt, terwijl R600 in Februari op de markt komt.

Als ze slim zijn dan maken ze gebruik van het feit dat ze nu in de midrange de beste kaarten in huis hebben met de X1950XT256 en X1950Pro. Of zelfs van het feit dat ze de beste allround AGP kaart in huis hebben met de X1950ProAGP. Maar zie je ook maar ergens een teken dat ze dit doen? Nee... Gemiste kans wat mij betreft, want de midrange heeft zo'n 75% van de totale verkopen in handen.
Nee maar het is wel het visite kaartje: Wij hebben een kaart die nu 2x zo snel is als de concurrentie en hij kan DX 10. AMD/ATi moet ook beter adverteren. En ik denk ook dat de 7900 Zo goed verkocht door het "Succes van de 7800" Die was gewoon veel eerder dan de X1800 door de bugs. Daar naast was de X1600 net wat te langzaam voor de 7600. En dat was het probleem een beetje.

AMD/ATi heeft nu zekers de beste midrange. En ook de Snelste AGP kaart. De Low end doet ook erg goed met de X1300 XT. Alleen ik had laatst een review gezien waar de 7300 GT toch een heel stuk sneller was. Wel raar of is dat een 8 rob kaart ?

Any way. ATi moet nu gewoon een steen goede R600 neer zetten. En een goede mid en low end en vooral snel met die kaarten komen en niet weer 3 maanden na nVidia.

En vooral kappen met renamen van dezelfde chips zoals die X550 > X1050 Want dat slaat nergens op. Je denkt een X1k chip te krijgen krijg je een oude RV370 chip.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 15-01-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Astennu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:24:
[...]

Any way. ATi moet nu gewoon een steen goede R600 neer zetten. En een goede mid en low end en vooral snel met die kaarten komen en niet weer 3 maanden na nVidia.
[offtopic]

Het is te hopen voor ati dat de mid-end tegelijk komt met de highend, want ongeveer in maart ergens lanceert nvidia hun 8600gt en 8600ultra voor ongeveer rond de 150-200euro
[...]

Alleen ik had laatst een review gezien waar de 7300 GT toch een heel stuk sneller was. Wel raar of is dat een 8 rob kaart ?
idd heel raar dat de 7300gt een stuk sneller is (lees: 2x zo snel) dan de x1300 8)7
zelfde met de x1600 > 7600...alleen is het veerschil daar niet zo heel groot

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Mr. Detonator schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:45:
[...]

idd heel raar dat de 7300gt een stuk sneller is (lees: 2x zo snel) dan de x1300 8)7
zelfde met de x1600 > 7600...alleen is het veerschil daar niet zo heel groot
de x1600 is verleden tijd, daar hebben we de x1650 voor, die wel degelijk sneller is.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
PassieWassie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:54:
[...]

de x1600 is verleden tijd, daar hebben we de x1650 voor, die wel degelijk sneller is.
neen....zelfs de x1650 moet het nog afleggen tegen de 7600gt...de x1650xt vaak zelfs nog al is het verschil klein + dat de gt ietsje duurder is

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2864&p=1

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/x1650xt%20launch_10280671048/13392.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/x1650xt%20launch_10280671048/13395.png

[ Voor 44% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Mr. Detonator schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:59:
[...]
neen....zelfs de x1650 moet het nog afleggen tegen de 7600gt...de x1650xt vaak zelfs nog al is het verschil klein
Vergeet niet dat dat met de eerste driver release was die de x1650 ondersteunde, er is aardig wat gesleuteld onderhand. Het is ook maar net welke screenshots je er uit haalt ..

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/x1650xt%20launch_10280671048/13387.png
:+

[ Voor 33% gewijzigd door PassieWassie op 15-01-2007 15:16 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
PassieWassie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:08:
[...]

Het is ook maar net welke screenshots je er uit haalt ..
Wow...dat scheelt maar liefst 2,9 frames

die 2 kaarten zijn zowat gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

En de 1650XT verbruikt zo'n 11 watt meer dan de 7600GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:59:
[...]

neen....zelfs de x1650 moet het nog afleggen tegen de 7600gt...de x1650xt is ongeveer gelijk

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2864&p=1

[afbeelding]
Als je linkt, graag wel even naar een wat meer recentere X1650XT review linken.... De 7600GT maakt gehakt van de X1650Pro. Maar je zult zien dat het verschil in recentere X1650XT reviews de performance toch ietsje omhoog is gegaan in vergelijking tot de launch reviews waar nog gebruik werd gemaakt van Beta drivers. Ik zag laatst een test waar in een van de meest recente games (ik geloof NFS:C) een X1650XT zelfs de GF7900GS/GT kon bij houden....

Recentere reviews:
http://www.ocworkbench.com/2007/powercolor/X1650XT/g1.htm
http://www.techspot.com/r...1650xt-vs-geforce-7600gt/
http://www.elitebastards....ask=view&id=253&Itemid=27
http://www.legionhardware.com/document.php?id=602&p=1
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=133680

Dan iets anders... Tweaktown heeft weer z'n maandelijkse Catalyst Drivertest gehouden.

De 7.1 drivers doen het niet onverdienstelijk (terwijl de releasenotes alleen maar een melding maakten van 12% winst in Dark Messiah):

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/cat71g_07g.gif

http://www.tweaktown.com/articles/1034/

Tel je al performance improvements zoals deze en die enorme boost in Company of Heroes vorige maand, dan tikt dat toch mooi aan. Eigenlijk zou je dan weer een test moeten doen tussen de X1950XTX en GF7900GTX, want het verschil wordt groter. En kijk je dan naar de GF8800GTS/GTX en X1950XTX dan wordt het verschil weer ietsje kleiner. Jammer dat veel reviewsites vaak oudere drivers gebruiken.
hjs schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:32:
En de X1650XT heeft betere IQ. Het is dus maar net wat je wilt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 15-01-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
CJ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:38:
[...]

De 7.1 drivers doen het niet onverdienstelijk (terwijl de releasenotes alleen maar een melding maakten van 12% winst in Dark Messiah):
Op 1600x1200 maakt het anders geen ruk uit :|

btw...van de 7600gt is ook een XXX-editie die een stuk hoger geklokt is (590/1600), en vaak nog een x1800gto goed bij kan benen...

en zo kunnen we door blijven gaan.... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:32:
In dit geval zeker de moeite waard:

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1650xt/charts/oblivion-in-1280aa.png

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1650xt/charts/prey-1280aa.png

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1650xt/charts/hl2ep1-1280aa.png

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1650xt/charts/fear-1280aa.png

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1650xt/charts/nfsmw-1280aa.png

Afbeeldingslocatie: http://www.elitebastards.com/hanners/powercolor/x1650xt/charts/oc-prey.png

X1650 XT is dus wel degelijk sneller dan de 7600 GT. Maar de X1650 kwam ook later op de markt.

[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 15-01-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, lang niet gepost wel altijd veel gelezen :)
Ja hoe kan dat het geen ruk uitmaakt op 1600x1200 en juist wel best veel verschil op lagere resolutie? Zou ook wel fijn zijn als ze ook met AA hadden getest op verschillende resoluties.

Toch is dat als je ATi kaartje wil kopen of twijfelt een hele goede om in de gaten te houden: driver updates. Waarom omdat ATi door minder nauwe contacten en afspraken met game dev. gewoon meer moet tweaken bij het verschijnen van nieuwe games. Gelukkig doen ze dat tegenwoordig ook best snel met het uitbrengen van bug fixes and performance verbetering.

Volgens mij gaat de R600 echt wel snel genoeg worden hoor, ik denk dat men daar niet echt zorgen over hoeft te maken. Dat ze maar niet te lang gaan wachten met midrange kaarten want de G84 (volgens mij toch?) wordt echt wel leuk.
Mmm krijgt de R600 32 texture units en 32 rops, als ik me niet vergis is dat toch 8 meer dan van de G80. Dus meer brute kracht nu terwijl nVidia meer aan shaders heeft gedaan, grappig :)

Wat me opvalt bij de cat 7.1 review is dat de X1950XTX vaker langzamer is met 7.1 dan bij oudere drivers terwijl midrange kaarten wel weer wat meer profijt hebben.

Echt te gek van de mensen die hier al zolang bezig zijn om ons van hitech info en speculaties te voorzien. CJ goed werk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Astennu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:59:
[...]

X1650 XT is dus wel degelijk sneller dan de 7600 GT. Maar de X1650 kwam ook later op de markt.
dan moet je natuurlijk wel de ''overgeklokte'' 7600gt vergelijken met de ''overgeklokte'' x1350xt zoals die van powercolor (600/1400)

[offtopic]

de 7600gt xxx is de snelste kaart van rond de 200euro

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Omega Cat. 7.1 uit! Altijd handig voor de liefhebbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de gebrekkige marketing heeft ATI misschien wel iets te veel hooi op de vork willen nemen. De X1900XTX was/is z'n tijd vooruit waardoor de chip te groot is geworden. Ik heb al eerder gezegt dat de keuze van de grote memory controller buiten de "test" en "iets extra performance" voordeel vooral heeft bijgedragen aan de kostprijs en energiegebruik van de chip. (De 1:3 verhouding in de chip is misschien ook wel overkill gezien het verschil met de X1800)
De X1900 is zowel technisch als performance beter dan de 7900GTX. Maar de 7900 heeft 100 miljoen transistors minder waardoor alle test qua koeling, energiegebruik en geluidsniveau in het voordeel van nVidia zijn gevallen. Dit is wel jammer aangezien de radeon 9700 t/m X800XT hier juist het voordeel in hadden.
en vooral kappen met renamen van dezelfde chips zoals die X550 > X1050 Want dat slaat nergens op. Je denkt een X1k chip te krijgen krijg je een oude RV370 chip.
Dit is juist goed. Het gaat hier niet om de schoonheidsprijs maar om grof geld, iets waar nVidia al lang achter is. Dit soort praktijken is een voorbeeld van agressief gedrag waarmee ATI juist de omzet moet halen en een redelijk aandeel heeft --> de budget markt.
Waarom denk je dat nVidia de half uitontwikkelde 8800GTX al heeft uitgebracht? juist, Velen kopen het toch ondanks de problemen met drivers etc. Over een paar maanden (als nVidia alles op de reels heeft) zal niemand meer zeuren over deze opstartprobleemjes. nVidia zal dan volop kunnen profiteren van de naamsbekendheid. En ondertussen zal ATI moeten ploeteren om de uitontwikkelde R600 aan de man te krijgen....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:43:
btw...van de 7600gt is ook een XXX-editie die een stuk hoger geklokt is (590/1600), en vaak nog een x1800gto goed bij kan benen...
Onder welke steen fossiel ben jij vandaan gekropen? X1800 GTO is history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:49:
Omega Cat. 7.1 uit! Altijd handig voor de liefhebbers ;)
Hartelijk bedankt ! ben ze gelijk aan het downloaden, ook een tijdje op zit te wachten net als alle andere Omega gebruikers en fans. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
klopt...alleen kan geen reviews vinden waarin de x1650xt met de 7600gt xxx vergeleken word....

zal wel komen omdat er iets van 4 maanden tussenzit, en er toen niks anders was dan een x1800gto om mee te vergelijken :X (de 7600gt xxx was er al vóór de x1800gto)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm das vreemd, kan nergens een optie enable CrossFire vinden in de ATi Tray Tool, is er ergens een manier waar dat wel kan, zodat ik wel me ATi Tray Tool kan gebruiken en de Omega drivers daarbij?
gaat om een CF setup van een X1900 XTX en een X1950 XTX CrossFire Edition.

Of kan ik de Catalyst Control Center appart daarvoor er bij installeren?

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:22:
[...]

klopt...alleen kan geen reviews vinden waarin de x1650xt met de 7600gt xxx vergeleken word....

zal wel komen omdat er iets van 4 maanden tussenzit, en er toen niks anders was dan een x1800gto om mee te vergelijken :X (de 7600gt xxx was er al vóór de x1800gto)
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat de XXX een speciale versie is die minder verkocht wordt dan de gewone standaard 7600GT. Dus een vergelijking met de gewone versie is interessanter.

Er zijn echter wel beduidend meer reviews van factory OC X1650XTs zoals bv van HIS. Maar die zijn dan ook gemakkelijker te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mr. Detonator schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:08:
[...]

dan moet je natuurlijk wel de ''overgeklokte'' 7600gt vergelijken met de ''overgeklokte'' x1350xt zoals die van powercolor (600/1400)

[offtopic]

de 7600gt xxx is de snelste kaart van rond de 200euro
Daar kun je misschien wel gelijk in hebben maar die 25 MHz core + 25 Mem speed maken niet dat verschil in FPS goed.

Ben je Nvidia lover of zo ? :D voor 200 euro heb je een X1950 Pro 512 MB :P die blaast een 7600 GT XXX echt wel van de kaart. En de X1650 XT kost 130 euro !!! Evenveel als een normale 7600 GT.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 15-01-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Astennu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:57:
[...]

Daar kun je misschien wel gelijk in hebben maar die 25 MHz core + 25 Mem speed maken niet dat verschil in FPS goed.

En de X1650 XT kost 130 euro !!! Evenveel als een normale 7600 GT.
de 7600gt xxx kost 139euro bij alternate (niet de goedkoopste)...en er is zelfs nog een snellere versie van die 159 kost en 650mhz core draait...(7600gt650 fatality)

Nee...als je kaarten gaat vergelijken moet het natuurlijk wel eerlijk gebeuren, en niet een overgeklokte x1650xt tegenover een standaard 7600 zetten...heeft verder weinig met ''nvidia-lover'' te maken :)

[edit]
[...]

AMD/ATi heeft nu zekers de beste midrange. En ook de Snelste AGP kaart.
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat ook niet meer zo lang duurt...ik zie nog wel een dx10 agp-kaart uitkomen :X

[ Voor 24% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-01-2007 21:59 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.