Misschien heb je 'm in het echt wel sneller onder handen wat mij helemaal niet onlogisch lijkt.

Maar er zijn wat (b)engeltjes die vaak zo lief zijn om soms tegelijkertijd met de pers of soms eerder (!), wat informatie in m'n mailbox te dumpen. Ben er wel vrij zeker van dat ik de precieze performance info van de R600 ook ruim op tijd binnen heb.

How about emulatie? Als er recht uit de mond van ATI komt dat R600 max 10% sneller is dan hebben ze dat heus niet op beta games alleen getest

En het kwam een jaar geleden recht uit de mond van nVidia's David Kirk dat nVidia nog lang niet aan een unified architecture zou beginnen, want daar zagen ze geen brood in. Zoveel waarde moet je aan zo'n uitspraak hechten in mijn ogen. En emulatie zegt ook niet veel, zeker niet gezien het feit dat te veel dingen nog beta zijn wat betreft de games.
En 5-10%... Op welke resolutie? Met welke instellingen?
Dat Xenos voldoet aan de DX10 spec heb ik nooit gezegd. Maar je moet ook niet zo maar aan nemen wat iemand quote, zeker niet als diegene ook wel eens wat foute dingen heeft gepost op andere fora.
Wat daar staat klinkt alsof Xenos enorm veel mist wat betreft DX10. Dat is absoluut
niet zo. Xenos hangt tussen DX9/SM3 en DX10/SM4 in. Als je zou moeten zeggen waar het precies er tussen in zit, dan leunt Xenos meer naar SM4 dan naar SM3. Xenos mist inderdaad wat DX10 dingen zoals Geometry Shaders en Virtualisatie, en ook het feit dat alle ALUs puur floating point zijn en niet integer. Maar daar staat tegenover dat het in alle punten over de SM3 vereisten heen gaat, aan de meeste SM4 vereisten voldoet en zelfs verder gaat met bv zaken als MEMEXPORT. Dat laatste heeft een hele grote kans om in een toekomstige DX te komen. Het is niet gelukt om dit in DX10 te krijgen, maar waarschijnlijk dus in een update of toekomstige versie.
Een betere betrouwbare uitleg over wat Xenos precies is en kan, staat hier:
http://www.beyond3d.com/articles/xenos/Ben ik het zelf niet mee eens.
[G71] ------------------------------- [R580]-------------[G80]
Als het op IQ aan komt is het gat tussen R580 en G71 groter dan het gat tussen R580 en G80.
Fout. PhysX support zit NIET in de G80 ingebakken. De G80 maakt gebruik van de HavokFX engine n niet van Ageia's PhysX. Zie ook de lange FAQ over physics die ik een paar dagen geleden in de second post heb gestopt.
Daarnaast zit in de hele X1K serie support voor physics ingebakken en dat geldt ook voor de G7 serie. En op dit moment heb je niets aan physics in de G80 omdat de drivers dit nog niet geactiveerd hebben en omdat er geen games uit zijn die de HavokFX engine ondersteunen. Dus wat dat betreft zitten ATI en nVidia op hetzelfde punt.
Dat hij de support beter vind op langere termijn, daar is een paar dagen terug ook over gediscussieerd en dan vooral wat er mee bedoeld werd. Hieronder vielen dus bv zaken als het achteraf toevoegen van nieuwe features als adaptive AA, temporal AA, EATM AA, Geometry Instancing op kaarten die al jaren uit zijn. Maar dit is weer de kras op de plaat en ik had gehoopt dat mensen eens wat vaker terug bladeren want die lange posts worden niet voor jan-met-de-korte-achternaam gemaakt.
Dit is geen ATI is beter of nVidia is beter topic, het is hier voornamelijk bedoeld om mensen op de hoogte te houden van nieuwtjes en technieken, dus mensen op de hoogte stellen van technieken die ATI gebruikt om bepaalde dingen te bereiken en niet over hoe goed nVidia het allemaal wel niet doet. Dat mag allemaal in het nV topic.
Hacku schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:08:
[...]
Ook een beetje nutteloos he, van mij mag iedereen kinderachtig doen, als een bepaalde kaart goed presteert haal ik die gewoon. Wat de rest er over zegt kan me gestolen worden. Maar kortom, als we nu allemaal kinderachtige uitspraken over ATI gaan rondstrooien koop je geen ATI meer ?

Van mij mag iedereen ook kinderachtig doen,
maar niet in dit topic. Doe dat dan aub ergens anders. Nuttige toevoegingen zijn natuurlijk altijd welkom, en de meesten van jullie hebben bewezen dat ze ook daartoe in staat zijn. Graag meer daarvan aub.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.