Sorry voor mijn ongesteldheid, dat heb je wel eens

Zeker als man zijnde.
Maar goed, ik zal me vanaf nu weer netjes opstellen!
Mensen die problemen hebben met de reactiesnelheid van hun controller, zorg ook dat je sensor bar sensitivity goed staat ingesteld, scheelt echt een hoop. Zal vast al eens gemeld zijn, maar dat schijnt niks uit te maken, dus zeg ik het toch nog maar effe een keer.
Zonder je eerste firmware update werkt de SD adapter idd niet, maar je kunt controleren of je Wii af-fabriek toch de firmware update heeft gehad, door te kijken of je Wii goed naar standby gaat als je hem uitzet. Als hij namelijk niet geupdate is, dan moet je eerst de stekker eruit halen en weer insteken, voordat je hem weer opnieuw aan kunt zetten. Als je hem dus gewoon weer kunt aanzetten, dan zou je als het goed is de juiste firmware al moeten hebben. Verder kun je natuurlijk altijd proberen wat hij met je SD kaartje doet.
Wat de graphics discussie betreft... Ik snap er dus ook geen reet van dat Far Cry e.a. (met name Ubi Soft titels, op Rayman na) grafisch zo zwaar onder de maat zijn. Als je idd ziet hoe een Resident Evil 4 er op de Cube uitziet, dan is een Red Steel of Far Cry echt een beetje jammer.
Ik heb gisteren even Red Steel gespeeld, ik heb hem namelijk niet meteen gekocht omdat ik er zulke slechte verhalen over las en ik moet zeggen dat het op zich nog best oké is, maar ik zie inderdaad wat men bedoelt, grafisch gezien. Op zich zijn de levels met genoeg objecten gevuld, dus in die zin is er zeker genoeg detail, maar de textures zijn toch al snel blokkerig en vertonen veel gepixelde "kartelranden". Ook de physics vielen me een beetje tegen. Zie bijvoorbeeld als je flessen op de bar kapot schiet (4 naast elkaar staande flessen met 1 kogel) en als je in de keuken tegen een hangende pan schiet. Die gaat niet slingeren, maar vliegt er gelijk af... Verder vond ik de besturing best in orde en het hele oosterse sfeertje maakt de game natuurlijk. Wat absoluut cool is, is hoe je je guns bestuurt, ook dat je ze horizontaal kunt houden. Beetje John Woo style allemaal.
Ik vind hem alleen geen 60 euro waard en ook geen 50 euro (sommige winkels). Dus wat mij betreft een keer op de kop tikken als ie in de budget schappen ligt voor een eurootje of 20-30.
Zelda is natuurlijk de must-have en zelf ben ik ook zeer enthousiast over Call of Duty 3, maar ik zie dat niet iedereen die mening deelt. Ik heb hem bijna uitgespeeld en dan ga ik uitkijken naar deel 4.
Verder kijk ik ook erg uit naar Resident Evil Umbrella Chronicles, die deel 1 t/m 4 gaat samenbrengen qua verhaal. Ook Forever Blue lijkt me erg gaaf, lekker diepzeeduiken tussen tropische vissen en niet te vergeten Heroes (zelfde maker als Killer 7 op de Cube).
Verder is het volgens mij niet heel gemakkelijk om snel Nintendo 64 games voor de VC uit te brengen. Gezien Mario 64 er ook beter uitziet dan op de N64, zullen ze die spellen niet heel gemakkelijk porten. Dus even geduld!
Wii is here to stay!
Gisteren eindelijk een tweede nunchuck gevonden in Maastricht Notabene! Bij de intertoys! Er lagen er nog enkele, dus misschien nog iemand blij te maken in die omgeving die er eentje zoekt?