Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 74 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.763 views sinds 30-01-2008

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

MrVegeta schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:01:
[...]

Haha okay sorry :). Iig ik heb een Wii met zelda (helaas geen wii play) met korting gekregen :), Veggie is blij!
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:09:
[...]

Nou ik heb dus gamesyndicate gebeld en zei zeiden dat ze ieder moment een nieuwe levering krijgen, alleen was alles al gepreordered. Ik verwacht dat ieder moment een wii in rotterdam. Waarschijnlijk wordt het morgen :)
Topicwarning:
Slow-chat, oneliners, offtopic geblaat en meldingen van enkel een aankoop of een verwachte leverdatum horen niet thuis in dit topic!

Lees dit heel goed door voordat je hier post!
Mensen hou er nu eens mee op!

[ Dislect ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29
Hoedje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:25:
Hij gebruikt tussen de 5-10w in standby, tijdens het spelen gebruikt ie 20-25w.
Zelf gemeten waardes:

(Voltage was 229,8Volt, maar ik heb gerekend met 230)
Standby/uit-stand is wanneer je de Wii met de wii mote uitzet. (rood lampje)
StaatmAWatt
Standby/Uit26mA0.026 * 230= 5,98 Watt
WII menu135mA0.135 * 230= 31,05 Watt
Zelda135mA0.135 * 230= 31,05 Watt

Toen ik het ging nameten dacht ik eigenlijk dat je er naast zat, maar het valt mee. :)

[Updated spec's]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Gaming247 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:21:
[...]

Zelf gemeten waardes:

StaatmAWatt
Zelda26mA0.135 * 230= 31,05 Watt

Toen ik het ging nameten dacht ik eigenlijk dat je er naast zat, maar het valt mee. :)
Zou je ook nog even kunnen meten met het Oranje lampje, dus met WiiConnect24 aan. Ik denk namelijk dat dat de meest interessante waarde is voor de meeste mensen. Overigens snap ik er niets van dat er op Kotaku/Duitse/Franse fora allemaal andere waardes verschijnen. Overigens niet eens zozeer t.o.v. van jouw waarde, maar gewoon in het algemeen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 21-12-2006 14:24 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57
Wat interessante dingetjes over de browser.
[...]

Zelf gemeten waardes:

StaatmAWatt
Zelda26mA0.135 * 230= 31,05 Watt

Hoe kan de uitkomst met 135mA en 26mA nu gelijk zijn?

[ Voor 76% gewijzigd door jip_86 op 21-12-2006 14:26 ]

• skabouter

skabouter

Skabouter

[...]

Zelf gemeten waardes:

StaatmAWatt
Zelda135mA26mA0.135 * 230= 31,05 Watt

Heb je ook het verschil tussen stand-by en stand-by met netwerk gemeten? hier ben ik nl erg benieuwd naar.

edit: te laat

[ Dislect ]

• skabouter

skabouter

Skabouter

Uit het artikel:
Skeptical Gaming heeft van "een anonieme bron die nauw betrokken is bij het Wii Opera project" gehoord wat we morgen kunnen verwachten van de trial-versie. Nadrukkelijk een gerucht dus.
:z staat gewoon op de sites van zowel Nintendo als Opera, dus dat slaat echt helemaal nergens op.......

[ Dislect ]

• Gaming247
Ik heb hopelijk aanstaand weekend een usb ->rj45 adapter op basis van de Asix AX88772 chip, als die werkt zal ik het meteen meten :).
Hoe kan de uitkomst met 135mA en 26mA nu gelijk zijn?
Foutje ik had de rijen gekopieerd, dat scheelde typ werk, heb het geedit.

[ Voor 35% gewijzigd door Gaming247 op 21-12-2006 14:30 ]

[Updated spec's]

Verwijderd

Gaming247 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:28:
Ik heb hopelijk aanstaand weekend een usb ->rj45 adapter op basis van de Asix AX88772 chip, als die werkt zal ik het meteen meten :).
Dat is wel cool dat dat werkt. Zijn er eigenlijk al andee USB apparaten die werken met de Wii, of mogelijke plannen? Misschien externe harde schijf? MP3-speler?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:30:
[...]

Dat is wel cool dat dat werkt. Zijn er eigenlijk al andee USB apparaten die werken met de Wii, of mogelijke plannen? Misschien externe harde schijf? MP3-speler?
Vast wel ;) .

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ligt het aan mij of verbruikt de adapter niet ook energie? Is dit meegenomen in de meetwaarden?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Gaming247
Zonder adapter kan je de Wii niet opstarten ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Gaming247 op 21-12-2006 14:41 ]

[Updated spec's]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:30:
[...]

Ik heb diverse dingen even aangesloten(iPod, oude mp3 speler, muis, toetsenbord, webcam.. niks werkt :P)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

xsive schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:38:
Ligt het aan mij of verbruikt de adapter niet ook energie? Is dit meegenomen in de meetwaarden?
me dunkt dat er gemeten wordt vanaf de adapter, anders moet je geen rekening gaan houden met 230V he ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je in Odoru Made in Wario in multiplayer speelt? Op de verpakking staat 1~12 spelers. Ik heb meerdere profielen (op basis van Mii's) aangemaakt, maar kan alleen 1 speler sessies starten. Hoe start je een 2-speler spel? Ik zie ook op het titel scherm dat een deel van het bord is afgeplakt met een krant. Zit hier de multiplayer-optie achter? De enige optie die ik kan kiezen is iets met "hitori" (1-mens). Kan die krant weg?

EDIT: never mind... moet multiplayer ontgrendelen door de 1-speler mode te spelen...

spoiler:
It'sa Wii... Wario! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door ari3 op 21-12-2006 15:12 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Leuk nieuwtje:

Nieuwe Katamari voor PS3, XBLA en Wii in de maak.
EGM Magazine heeft onthuld dat er nieuwe Katamari games voor de Wii, de Playstation 3 en Xbox Live Arcade uit zullen komen. Deze nieuwe telgen in de succesvolle reeks zullen ergens in 2007 worden uitgebracht. In de nabije toekomst zullen we ongetwijfeld meer te horen krijgen over deze nieuwe versies. Wij kunnen alvast niet wachten om weer allerlei objecten aan onze bal te gaan kleven!

Bron: Gamer.nl

[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 21-12-2006 15:14 ]

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het E-Mailen van en naar je Wii.
Mijn Wii is aangesloten op een Wireless Connection en ik heb de laatste Updates geladen. Ook heb ik mijn E-Mail adres toegevoegd in mijn AdressBook, hij stuurde automatisch een confirmation E-Mail naar mijn PC. Deze heb ik ook inmiddels ontvangen en ik heb deze beantwoord. Los daarvan heb ik ook nog een andere nieuwe E-Mail gestuurd met dezelfde adres naar mijn Wii. Ik zou dus in principe 2 E-Mails moeten krijgen van mijn adres op de PC, maar ik heb deze nog steeds niet ontvangen. Ik kan ook geen Message verzenden van mijn Wii naar dit adres, omdat ik bij die keuze (Send Message) niet op kan klikken en simpelweg de adres niet kan toevoegen op de E-Mail als geadresseerde. Iemand suggesties ??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 15:17 ]

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:13:
Mijn Wii is aangesloten op een Wireless Connection en ik heb de laatste Updates geladen. Ook heb ik mijn E-Mail adres toegevoegd in mijn AdressBook, hij stuurde automatisch een confirmation E-Mail naar mijn PC. Deze heb ik ook inmiddels ontvangen en ik heb deze beantwoord. Los daarvan heb ik ook nog een andere nieuwe E-Mail gestuurd met dezelfde adres naar mijn Wii. Ik zou dus in principe 2 E-Mails moeten krijgen van mijn adres op de PC, maar ik heb deze nog steeds niet ontvangen. Ik kan ook geen Message verzenden van mijn Wii naar dit adres, omdat ik bij die keuze (Send Message) niet op kan klikken en simpelweg de adres niet kan toevoegen op de E-Mail als geadresseerde. Iemand suggesties ??
Zet je Wii ff op stand-by, volgens mij update hij je adresboek pas in stand-by (met WiiConnect24). Zodra de naam in je adresboek zwart is, is het gelukt en kun je mails heen en weer sturen. Je bevestigingsmail komt alleen over als er daadwerkelijk tekst in staat, lege e-mails van bevestigingen komen niet over. De 2e mail durf ik geen uitspraken over te doen, dat heb ik zelf nooit getest.

• damnsharp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05-2019
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:13:
Je kan niet klikken op een adres als deze niet is goedgekeurd door een reply.
Bij mij werkt het zo dat als ik een mail stuur vanaf mijn Wii naar mijn computer (zeg maar) dan komt die meteen aan, maar terug duurt het soms uren en soms komt ie helemaal niet aan.
Dus mijn vermoeden is dat "het Wii mail systeem" gewoonweg nog niet goed werkt (trage servers).

• damnsharp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05-2019
Hey... grappig, tegelijk een antwoord op een vraag ;)
Zag tijdens het typen niet dat Cleetje al een antwoord had geplaatst.

Verwijderd

Kan je met je wii ook naar je pc mailen en van je pc weer neer je wii? dan ga ik dat eens proberen want wil de blauwe led aan hebben alleen niet constant me wifi aan (heb het niet zo op draadloos).

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:50:
Kan je met je wii ook naar je pc mailen en van je pc weer neer je wii? dan ga ik dat eens proberen want wil de blauwe led aan hebben alleen niet constant me wifi aan (heb het niet zo op draadloos).
Ja, dat kan. Je moet gewoon effe je email adres registreren in je Wii adres boek, dan ontvang je een confirmation mail op je email account, als je daarop reageert, dan kan je emails naar je eigen Wii sturen ...

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sorry kerel, wou even mijn blijdschap met jullie delen. Iig, net een uurtje gespeeld :D vet tof! Boxen ging me erg goed af! Golfen/Bowlen wat minder, erg leuk.

Eerste impressie van zelda is "Gaaaaahaaaf" Maar helaas merk ik aan mezelf dat ik wat verwend ben. In vergelijking met me PC is de Wii wel een stuk minder op het grafische gedeelte, gelukkig wist ik dit al een poos en heb ik me goed kunnen aanpassen :).

En trouwens,

Zelda > Pc game.

Zo nog Wii play zien te vinden :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

@Cleetje & damsoft : Mijn Wii heb ik volgens mij al anderhalve dag op stand-by staan als ik er bv. niet op speel. Dus heeft hij naar mijn weten genoeg tijd gehad om hem te verifiëren en updaten. Ik denk dat het gewoon ligt aan het verzenden van mijn PC naar de Wii, want de bevestigings E-Mail is wel aangekomen maar mijn Wii heeft geen reply of die 2e E-Mail gekregen.

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Wordt jullie Wii ook zo warm?
Tijdens het spelen kan ik nog begrijpen, maar tijdens stand-by blijft hij ook warm.
En hij is luidruchtiger dan mijn Gamecube, dus ik verwacht dat de fans het wel doen...

Verwijderd

ik heb een probleem met de WiFi USB Connector en de Wii, ding geinstalleerd enzo, nu ziet ik op de pc wel dat er verbinding is, maar volgens de Wii kan er geen verbinding gemaakt worden (fout 52040)

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Netwerkproblemen mogen in dit topic

Hachy in "Nintendo WII i.c.m. Linksys router - gee..."

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

Wil het toch eens vragen, hopelijk maak ik geen mensen boos of word ik dood-geflamed, maar wat is nou precies het probleem met posts m.b.t. het leveren en de beschikbaarheid van de Wii. Don't get me wrong, ik heb er al een, dus sla die posts zowieso over, maar ik snap het probleem niet helemaal. Mag het niet, omdat er dan teveel posts komen wat problemen oplevert m.b.t. webhosting of iets dergelijks, of is het puur en alleen om "vervuiling" in het topic tegen te gaan.

Als het laatste het punt is, dan snap ik het niet. Dit is toch het grote Nintendo Wii en Gamecube topic? Dus vragen of discussies omtrent de levering en beschikbaarheid van de Wii horen daar dan toch bij? De grote issue met de Wii is volgens mij nog steeds dat ie ontzettend beperkt leverbaar is en moeilijk te verkrijgen, lijkt me dus zeker niet OT en wel degelijk bijdragen aan het topic, aangezien het over de Wii gaat, wat de bedoeling is lijkt me. Als dergelijke posts niet in dit topic mogen, waarom wordt er dan geen apart topic voor geopend??

Ik snap het niet! :p Kan iemand me uitleggen wat nou precies het probleem is met het maken van posts over beschikbaarheid en levering?

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:51:
Wil het toch eens vragen, hopelijk maak ik geen mensen boos of word ik dood-geflamed, maar wat is nou precies het probleem met posts m.b.t. het leveren en de beschikbaarheid van de Wii. Don't get me wrong, ik heb er al een, dus sla die posts zowieso over, maar ik snap het probleem niet helemaal. Mag het niet, omdat er dan teveel posts komen wat problemen oplevert m.b.t. webhosting of iets dergelijks, of is het puur en alleen om "vervuiling" in het topic tegen te gaan.

Als het laatste het punt is, dan snap ik het niet. Dit is toch het grote Nintendo Wii en Gamecube topic? Dus vragen of discussies omtrent de levering en beschikbaarheid van de Wii horen daar dan toch bij? De grote issue met de Wii is volgens mij nog steeds dat ie ontzettend beperkt leverbaar is en moeilijk te verkrijgen, lijkt me dus zeker niet OT en wel degelijk bijdragen aan het topic, aangezien het over de Wii gaat, wat de bedoeling is lijkt me. Als dergelijke posts niet in dit topic mogen, waarom wordt er dan geen apart topic voor geopend??

Ik snap het niet! :p Kan iemand me uitleggen wat nou precies het probleem is met het maken van posts over beschikbaarheid en levering?
Heel het topic wordt een zootje naar mijn weten, daarbij geeft het ook nog eens overbodige last aan de servers.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als het laatste het punt is, dan snap ik het niet. Dit is toch het grote Nintendo Wii en Gamecube topic? Dus vragen of discussies omtrent de levering en beschikbaarheid van de Wii horen daar dan toch bij?
Ja en wat heb ik er aan als jij toevallig in Dorp HeuteKneuteBreutte nog een Wii hebt kunnen scoren? Wat heeft dit verder uberhaupt met de wii en de games te maken? Niets.

Ik loop hier toch ook niet steeds te melden welke game ik nu weer in bestelling heb staan?

ma ma ma ma ma macron one

• danielkraak
Hou er nu eens over op, ik heb er ook nog geen. Wacht gewoon op je levering en zeik niet zo. :(
Dit topic is bedoeld voor nieuwtjes over de wii.

[ Voor 20% gewijzigd door danielkraak op 21-12-2006 17:08 ]

Verwijderd

danielkraak schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:01:
[...]

Heel het topic wordt een zootje naar mijn weten, daarbij geeft het ook nog eens overbodige last aan de servers.
Niet iedereen heeft hier een wii en wilt natuurlijk weten waar het nog leverbaar is en wanneer het weer leverbaar is. Dit is dus het grote wii topic waar je over een wii kan praten. Ik zie hier alleen 1 groepje harde kern die de topic begeleidt. Praten over iets anders wat er buiten valt is dus not done. Dan hoort het bij de overbodige lasten voor de servers LOL. Dit is echt te grappig.

Verwijderd

Max|Burn schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:06:
[...]
Ja en wat heb ik er aan als jij toevallig in Dorp HeuteKneuteBreutte nog een Wii hebt kunnen scoren? Wat heeft dit verder uberhaupt met de wii en de games te maken? Niets.

Ik loop hier toch ook niet steeds te melden welke game ik nu weer in bestelling heb staan?
Ik snap dat je er niets aan hebt dat er in "Dorp HeuteKneuteBreutte" nog Wii's liggen, en dat je niet steeds meld welke game je in bestelling hebt staan. Maar overal in de media (TV, kranten, interneT) wordt gesproken over de beperkt hoeveelheid Wii's die beschikbaar zijn en de ellende er omheen. Ik vind dat dus wel OT. En zoals eerder al gezegd, toen niemand een Wii had had iedereen het erover waar ie hem zou gaan halen of had besteld, nu er mensen zijn die hem hebben, is dat ineens OT terwijl de ellende nog niet voorbij is.

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:08:
[...]

Niet iedereen heeft hier een wii en wilt natuurlijk weten waar het nog leverbaar is en wanneer het weer leverbaar is. Dit is dus het grote wii topic waar je over een wii kan praten. Ik zie hier alleen 1 groepje harde kern die de topic begeleidt. Praten over iets anders wat er buiten valt is dus not done. Dan hoort het bij de overbodige lasten voor de servers LOL. Dit is echt te grappig.
Ik heb er ook nog geen hoor, dus niet zeiken. Je houdt nu gewoon op met die leveringen en wacht gewoon af of vries je in voor een tijdje totdat er vrije verkoop is. :(

[ Voor 6% gewijzigd door danielkraak op 21-12-2006 17:12 ]

• sds
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Whut?! schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:47:
Wordt jullie Wii ook zo warm?
Tijdens het spelen kan ik nog begrijpen, maar tijdens stand-by blijft hij ook warm.
En hij is luidruchtiger dan mijn Gamecube, dus ik verwacht dat de fans het wel doen...
beetje lauw is hij hier, en luidruchtig is hij ook niet behalve als er een disc in zit.

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:10:
[...]

Ik snap dat je er niets aan hebt dat er in "Dorp HeuteKneuteBreutte" nog Wii's liggen, en dat je niet steeds meld welke game je in bestelling hebt staan. Maar overal in de media (TV, kranten, interneT) wordt gesproken over de beperkt hoeveelheid Wii's die beschikbaar zijn en de ellende er omheen. Ik vind dat dus wel OT. En zoals eerder al gezegd, toen niemand een Wii had had iedereen het erover waar ie hem zou gaan halen of had besteld, nu er mensen zijn die hem hebben, is dat ineens OT terwijl de ellende nog niet voorbij is.
Stop met dit gezeik, straks wordt het topic weer dichtgegooid. Heb je dan je zin? :X

Verwijderd

Als je opmerkingen hebt over de gang van zaken in dit (of elk ander topic), stuur dan een e-mail of DM naar de verantwoordelijke moderators of open een Lieve Adjes topic. Dit topic zelf is er niet de plaats voor

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 17:18 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En zoals eerder al gezegd, toen niemand een Wii had had iedereen het erover waar ie hem zou gaan halen of had besteld
En ook toen hebben mensen er over geklaagd en hebben de T-net moderators het druk gehad om alle postings te verwijderen. Zullen we er maar over ophouden?
ik stelde alleen maar een vraag, waar ik nu nog geen antwoord op heb gehad, maar goed
Deze vraag en vele gelijken (Zoals, hoe stel ik me router in voor de Wii) worden elke topic weer gesteld, elk topic leggen we uit dat het hier niet thuis hoort. Misschien hebben mensen gewoon niet zoveel zin meer in die ellenlange discussie. De topicwarning is duidelijk genoeg.

[ Voor 40% gewijzigd door Max|Burn op 21-12-2006 17:18 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

danielkraak schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:10:
[...]

Ik heb er ook nog geen hoor, dus niet zeiken. Je houdt nu gewoon op met die leveringen.
Mijn levering komt zeker, maar het is toch een plicht om mede gamers te helpen door te melden of er wii zijn geleverd in Rotterdam? Maar goed waarschijnlijk zit ik hier verkeerd... continue the topic over standby

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 17:16 ]

Verwijderd

Max|Burn schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:14:
[...]
En ook toen hebben mensen er over geklaagd en hebben de T-net moderators het druk gehad om alle postings te verwijderen. Zullen we er maar over ophouden?
Tsjah, prima hoor, ik wil er wel over ophouden, ik stelde alleen maar een vraag, waar ik nu nog geen antwoord op heb gehad, maar goed, ik heb er zoals gezegd al een, wilde gewoon weten waarom het niet mag. Op FOK en andere fora zijn er gewoon aparte topics over levertijden en beschikbaarheid, ik wilde alleen weten waarom dat hier ook niet mag. Sorry in elk geval, wilde niemand beschuldigen of kwaad maken oid, was gewoon alleen benieuwd.

• Hoedje
Jeej, een nieuwe meta-discussie begint. Ik quote maar even een mailtje van Crash:
Algemene levertijden (van Nintendo en grote leveranciers zelf) kunnen best in het topic, evenals het beschikbaar zijn van Wii’s.
Dat lijkt mij dan ook de enige nuttige informatie voor mensen die een Wii zoeken.

Voor de mensen die toch liever op de Nintendo Lan Adapter wachten. Hij komt op 30 december uit in Japan. Ik neem aan dat Amerika en Europa dan dus snel zullen volgen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Om te voorkomen dat er overheen gelezen wordt: Verwijderd in "Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic..."

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:40:
@Cleetje & damsoft : Mijn Wii heb ik volgens mij al anderhalve dag op stand-by staan als ik er bv. niet op speel. Dus heeft hij naar mijn weten genoeg tijd gehad om hem te verifiëren en updaten. Ik denk dat het gewoon ligt aan het verzenden van mijn PC naar de Wii, want de bevestigings E-Mail is wel aangekomen maar mijn Wii heeft geen reply of die 2e E-Mail gekregen.
Da's vreemd. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met het toevoegen van externe e-mail adressen. Hotmail ontving per direct mijn Wii-mail, maar de reply kwam niet aan in de Wii (stond verder ook niks in). De Wii had daarna echter wel de hotmail geactiveerd (weet alleen niet of het voor of na de stand-by was).

Een tweede e-mail adres (yahoo) ging iets anders: ik kreeg ook de bevestigingsmail te zien in de Wii, maar ditmaal stond er ook wat bijgeschreven. Als ik me niet vergis ontving ik hem terwijl ik aan het spelen was, dus daar was in ieder geval geen stand-by voor nodig. Wel ontving ik hem redelijk laat, maar ik kan niet zeggen wanneer de reply is verstuurd, die kwam namelijk van een vriend af ;)

Het kan zowel aan de mailservers van de Wii liggen, als de mailservers van de "pc" mail.

Verwijderd

Okay duidelijk, sorry voor het vragen...

Verwijderd

Cleetje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:20:
[...]

Da's vreemd. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met het toevoegen van externe e-mail adressen. Hotmail ontving per direct mijn Wii-mail, maar de reply kwam niet aan in de Wii (stond verder ook niks in). De Wii had daarna echter wel de hotmail geactiveerd (weet alleen niet of het voor of na de stand-by was).

Een tweede e-mail adres (yahoo) ging iets anders: ik kreeg ook de bevestigingsmail te zien in de Wii, maar ditmaal stond er ook wat bijgeschreven. Als ik me niet vergis ontving ik hem terwijl ik aan het spelen was, dus daar was in ieder geval geen stand-by voor nodig. Wel ontving ik hem redelijk laat, maar ik kan niet zeggen wanneer de reply is verstuurd, die kwam namelijk van een vriend af ;)

Het kan zowel aan de mailservers van de Wii liggen, als de mailservers van de "pc" mail.
Had jouw bevestigings Mail van je Wii naar de PC text erin of niet ?? Die van mij namelijk wel, het gaat bij mij ook om Hotmail

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
net 247 gehaald met bowlen...heb nu 1846 level met bowlen:)

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

De mail van de Wii naar de PC had tekst, gewoon een standaard verhaal. Toen ik echter op reply drukte, heb ik hem direct verzonden, zonder verdere tekst toe te voegen (alleen het standaard verhaal stond er dus in). De Wii herkende wel dat ik blijkbaar een reply had gestuurd, maar die reply lag niet in de "mailbox" van de Wii. Een 2e test-mail met verder niets bijzonders kwam wel direct over, dus hij blokkeert niet de hotmail of zo :P

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:00:

Goede reden 1: framerates 60Hz > framerates 50Hz
Goede reden 2: 60 Hz is relaxter voor je ogen (minder trilling waar te nemen)
We spreken nu over een zuiver PAL en NTSC formaat. In dit geval zijn de framerates bij NTSC hoger dan bij PAL. Maar het aantal beeldlijnen is bij NTSC kleiner dan PAL.
Je ziet dus meer detail op een PAL scherm dan op een NTSC scherm. Weliswaar met een tragere snelheid. Pal heeft 625 lijnen en NTSC maar 525. Het lijkt hierdoor wel logisch dat NTSC sneller is.
Schweino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:00:
Je uitleg klopt niet helemaal. Het is niet zo dat het aantal beeldlijnen door de beeldverversingsfrequentie bepaald worden maar door het beeldsysteem. PAL heeft meer beeldlijnen dan NTSC en dus een hogere resolutie. Theoretisch kan je een PAL signaal ook op 60Hz laten draaien en een NTSC signaal op 50Hz. In praktijk blijkt PAL60 overigens altijd 480i te zijn met een PAL kleurcodering.
Tja...doordat veel gamers een hogere framerate wilden zijn de Europese ingenieurs aan het werk gegaan. Het PAL signaal hier vervangen door NTSC zou dom zijn. Waarom een signaal die meer detail en een betere kleurcodering heeft vervangen door NTSC? Daarom besloten ze om een PAL60Hz signaal te ontwikkelen. Alle voordelen van PAL blijven behouden enkel de frequentie wordt omhoog geschroefd.
Het klopt inderdaad dat meestal PAL60 480i spellen zijn. Maar dit is gewoon een leuke aanvulling. Je verkrijgt er gewoon een betere kwaliteit mee met de voordelen van PAL60.

Maar sommigen zijn hier zo hard aan het roepen dat de frequentie en vooral de beeldkwaliteit zo belangrijk is maar uiteindelijk hangen ze misschien hun Wii aan een LCD scherm met een contrast van 300:1 :X
De Wii is geen HDTV leverancier maar 480i is toch al héél behoorlijk voor dit toestel. Zeker als je nagaat dat de grafische processor niet te vergelijken is met die van de X360.

Verwijderd

Weet iemand waar Kakariko Gorge ook alweer is bij zelda? dat is toch het gedeelte voordat je het dorp ingaat? (wat op de kaart aangegeven staat als hyrule field) ben al een tijdje opzoek maar die bagger map is weer zo gemaakt dat de dingen die je zoekt er dus niet opstaan (en de malloot die verzonnen heeft om de besturing inverted te maken mag ook ontslagen worden wat mij betreft).

Verwijderd

Pwain schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:03:
[...]
Maar sommigen zijn hier zo hard aan het roepen dat de frequentie en vooral de beeldkwaliteit zo belangrijk is maar uiteindelijk hangen ze misschien hun Wii aan een LCD scherm met een contrast van 300:1 :X
lol, so true :) Ik vind sowieso dat je een Wii niet aan een LCD moet hangen maar aan een Plasma (3000:1), maar ik ben bevooroordeeld ;)

/me verwijst overigene edereen die on- en offtopic over de Wii wil praten naar http://irc.tweakers.net/wii

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Nu hoeft het in mijn ogen niet zozeer een plasma te zijn, een LCD met 3000:1 is ook goed. Maar ja ik ben net als jou ook bevooroordeeld. Nu moet ik wel zeggen dat iets in me de angst heeft dat ik toch ietwat teleurgesteld ga zijn in de graphics van dit beestje, ik trek dan denk ik te snel de vergelijking naar de HD-dikkerd die er naast staat.

Al met al zal ik hier hopelijk snel overheen zijn als ik weer ronddwaal in Hyrule of met 4 maten een potje tennis doe. Het komt er op neer dat ik niet kan wachten op die Wiimote!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:29:
(en de malloot die verzonnen heeft om de besturing inverted te maken mag ook ontslagen worden wat mij betreft).
Het vervelende is dat sommige delen van het spel inverted zijn.
De map is zoals jij zegt inverted, het zemmen is inverted, rondkijken met de "C" knop is inverted.
Maar al het andere is normaal.

Achja. zo zijn er wel meerdere dingen niet consequent doorgevoerd, zo heb je in de Wii zelf twee verschillende toetsenborden. Bij het instellen van m'n wpa wachtwoord had ik de shift knop nodig voor hoofdletters.
Ergens anders in de wii (weet niet meer waar) kreeg ik een toetsenbord voor m'n neus met zowel kleine letters als grote letters tegelijkertijd.

Maar om op je andere vraag in te gaan. Kakariko Gorge ligt in eldin. Ik geloof bij de warp portal.
Een Gorge is overigens een kloof. :)

[ Voor 7% gewijzigd door job op 21-12-2006 19:41 ]

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zijn er intussen al mensen die Red Steel en of Call Of Duty gespeeld hebben?
Ik heb nu Wii Sports, Play en Zelda en wil er eigenlijk nog een spel bij. Daarom ben ik benieuwd hoe de gebruikers ervaringen zijn bij Red Steel en CoD?
De reviews zijn nog al wisselend volgens mij.

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb zowel Red Steel als Cod 3, en ze zijn allebei imho zeer redelijke games, cod3 heeft een ietswat makkelijkere besturing, maar ja mischien ben je al wel WW2-games moe. Dus heb je liever een oosters sfeertje dan is red steel wat voor jouw, maar als je een leuke ww2 game wel leuk vind moet je voor cod 3 gaan.

Ps4/switch gamer

Verwijderd

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar wat reviews van de FPS-games.
Heb zelf vorige week Zelda gekocht en zit nu op ongeveer 20 uur al, maar alleen Zelda en Wii Sports heb ik niet genoeg aan in de kerstvakantie...

Wie wil mij trouwens toevoegen? Stuur ff een berichtje als je me hebt toegevoegd, dan voeg ik jou toe! :D

8633 3130 0354 8508 is mijn nummerrrr

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:55:
Ik heb zowel Red Steel als Cod 3, en ze zijn allebei imho zeer redelijke games, cod3 heeft een ietswat makkelijkere besturing, maar ja mischien ben je al wel WW2-games moe. Dus heb je liever een oosters sfeertje dan is red steel wat voor jouw, maar als je een leuke ww2 game wel leuk vind moet je voor cod 3 gaan.
Hoe speeld red steel in multiplayer?

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Helaas de multiplayer nog niet uitgeprobeerd, had namelijk geen 2 nunchucks, nu wel. Ik probeer het vanavond nog wel uit met mijn broer, dus dan laat ik nog wel een berichtje achter hier :)

Ps4/switch gamer

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Red Steel:
Leuk, destructieve omgeving, grafisch goed, iets moeilijkere besturing.
Iets meer gestures dan COD3 (bewegingen die je uit kan voeren met wii-mote/nunchuk). Zwaardvechten is wat minder. Multiplayer is best gaaf.

COD3:
Leuk als je van WW2 shooters houdt, Grafisch niet slecht, granaten gooien dmv nunchuk :9, tank rijden, iets te kort. Betere besturing kwa aimen (omdat sensitivity is aan te passen).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:55:
Ik heb Red Steel. Leuk spel en ik hou gewoonlijk niet van FPS's. Halflife 1 kon me niet boeien, van Halflife 2 werd ik motion sick net zoals 20% van de wereld die het speelde ( google motion sickness hall --> lol ) en Condemned op de XBOX 360 vond ik slecht. Maar op de een of andere manier is dit leuk. De controls zijn even wennen, na 10-15 minuten heb je het door. De grafische stijl spreekt me aan, lekker asian meets cartoons. 8/10.

Verwijderd

En Rayman, is dat een beetje leuk? Ikzelf zit niet zo op shooters te wachten, ben er echt een beetje op uitgekeken. Naast Zelda, leek mij die Rayman wel aardig.

Wel jammer dat de releases waar ik ook erg op wacht, namelijk Metroid 3 en Mario uitgesteld zijn. Hopelijk komt die andere Paper Mario achtige platformer wel eerder uit.

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:11:
En Rayman, is dat een beetje leuk? Ikzelf zit niet zo op shooters te wachten, ben er echt een beetje op uitgekeken. Naast Zelda, leek mij die Rayman wel aardig.

Wel jammer dat de releases waar ik ook erg op wacht, namelijk Metroid 3 en Mario uitgesteld zijn. Hopelijk komt die andere Paper Mario achtige platformer wel eerder uit.
Er zijn nu 3 of 4 reviews verschenen op GoT en die zijn allemaal even positief. Daarnaast scoort het op Gonintendo forum als partygame een stuk hoger als Monkeyball. Tot slot zijn ook de reviews van de grote gamessites een stuk positiever. Kortom, het is nu een leuke game. Aan de andere kant is het natuurlijk de vraag of het de concurrentie van Wario Ware en Mario Party 8 aankan.

Een leuk nieuwtje, de sterren van het weerkanaal schijnen zeer accuraat weergegeven te zijn. Zie hier voor meer informatie: http://josef.org/wii-forecast-constellations.html.

Verwijderd

We kunnen natuurlijk ook onze eigen recensies maken...

1 = waardeloos
2 = matig
3 = voldoende
4 = goed
5 = super

Poll: Welk cijfer geef je Red Steel? (1-5)
1
2
3
4
5
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=157125&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welk cijfer geef je Super Monkey Ball? (1-5)
1
2
3
4
5
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=157127&layout=6&sort=prc

Poll: Welk cijfer geef je Rayman? (1-5)
1
2
3
4
5
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=157129&layout=6&sort=prc

Poll: Welk cijfer geef je COD3? (1-5)
1
2
3
4
5
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=157130&layout=6&sort=prc

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 20:56 ]

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:11:Wel jammer dat de releases waar ik ook erg op wacht, namelijk Metroid 3 en Mario uitgesteld zijn.
Dat is naar mijn weten nogsteeds niet officieel bevestigd, lijkt mij eerder een gerucht. Volgens mij komt MP3 gewoon nog in de lente uit.

edit:
@davidgilmour: Misschien is het handig als je er wel even bijzet of 5 of juist 1 het hoogst behaalbare cijfer is.

[ Voor 15% gewijzigd door SD5k op 21-12-2006 20:45 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
縁日の達人 (Ennichi no Tatsujin) site

Heb de laatste twee dagen Ennichi no Tatsujin gespeeld. Dit spel is (nog) niet buiten Japan uitgebracht. Gebeurt waarschijnlijk niet ook gezien het spel inhoudelijk wel heel erg Japans is. Het is in de basis een verzameling mini-games. Het spel is gebouwd rond een kermis waarbij de keuze voor een bepaalde kermiskraam de keuze van de mini-game bepaald. De kramen zijn:
Amulet Hengelen - Probeer met een papieren hengel een amulet uit het water te vissen. Zodra de hengel nat wordt, wordt hij ook minder stevig. Je moet dus voorzichti hengelen zodat de hengel niet breekt.
Kurk Schieten - De klassieke schiettent. Schiet op diverse doelen met kurken. Erg leuk!
Ring Gooien - Gooi ringen om een piket. Eenvoudig in het begin, maar zodra je met effect moet gaan gooien wordt het echt lastig.
Ballon Auto - In deze kraam moet je ballonfiguren knopen op de maat van de muziek. Qua implementatie lijkt dit wel een beetje op Taiko no Tatsujin (Drum Master).
Vis Scheppen - Probeer vissen te scheppen met een papieren netje. Voorzichtig want anders breekt het papier!
Octopus stand - In deze kraam worden porties gefrituurde octopus als snack verkocht. Frituur meerdere tegelijk op de bakplaat. Regelmatig keren anders verbranden ze!
Darten - Win prijzen met het gooien van pijltjes. Dit wordt steeds moeilijker door draaiende borden en pijlen van verschillend gewicht.
Crêpe - Maak flensjes met topping op bestelling. Controleer regelmatig of klanten hun bestelling niet gewijzigd hebben.
Waarzegster - Wrijf over de glazen bol en zie de toekomst!
Spookhuis - Het spookhuis is initieel dicht en wordt geopend door kaarten te verdienen bij de andere kraampjes.

Bij iedere kraam geeft de uitbater je een doel. Bij het kurkschieten bijvoorbeeld: "schiet alles op de middelste rij weg binnen 40 seconden". Je speelt iedere kraam dus telkens opnieuw met andere uitdagingen. Bij het voltooiten van de opdrachten win je prijzen. Iedere unieke prijs resulteert in een kaart in je deck. Doel van het spel is alle kaarten te verzamelen. De kaarten geven tevens toegang tot het spookhuis. Mijn beoordeling:

Pluspunten:
+ Grafische zeer stijlvol (exact zelfde stijl als Taiko no Tatsujin)
+ Sfeervole muziek en goede (beetje eentonige) stemmen
+ Veel retro Namco franchise verwerkt in het spel
+ Sommige opdrachten kunnen in co-op gespeeld worden. Speler-1 gebruikt dan de wiimote en speler-2 gebruikt de nunchuk
+ Anamorfisch breedbeeld

Minpunten:
- Aantal mini-games beperkt
- Geen meerspeler of tournament modus
- Geen score systeem waardoor de uitdaging weg is zodra alles gehaald is

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

job schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:30:
[...]

Maar om op je andere vraag in te gaan. Kakariko Gorge ligt in eldin. Ik geloof bij de warp portal.
Een Gorge is overigens een kloof. :)
Maar daar is dus niet snel te komen vanuit kakariko? want die gorge is dan zeker dat steek waar je eerst die brug vandaan haalt? De reden waarom ik erheen wil is denk geen spoiler maar toch even tags.

spoiler:
Ik ben namelijk te lui om zelf alle heart pieces te zoeken dus ik zag in een guide toevallig dat er in kakariko 4 pieces te vinden zijn, maar die laatste zit schijnbaar ergens in die gorge verstopt maar eldin ligt een heel eind uit de route dan

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De Wii is hier geslaagd! Me vader en moeder hebben zelf niets met games etc (me moeder was nog wel een Amiga fan) maar me vader helemaal niet.

Na 1 potje tennis moest ik me oma ophalen voor een tentoonstelling.

"Ah kan er nog 1 potje gespeeld worden?"

Haha en fanatiek dat ie was. Wijselijk als ik ben heb ik hem maar even laten winnen.

Heb net samen met me moeder Wii play gespeeld, ook erg leuk maar toch wel heel simpel (of was zij gewoon te slecht? :p). Maar we hebben heel wat gelachen.

Ik heb mooi 2 wiimotes en 2 nunchucks zodat we alles kunnen doen. Erg leuk, Zelda iets verder gespeeld maar zit nou al een beetje vast (zoek het zelf wel uit). Ik moet (denk ik) een vis vangen waardoor ik die kat naar dat huis kan lokken, maar hoe vang ik die vis? Heb het al met de Hawk! (stoer!) geprobeerd maar die vangt niets, dus moet ik zelf vis vangen, maar daar heb ik weer een hengel voor nodig. Nou ja leuk dus :D echt heel leuk!

Jammer dat me ma nu Prison Break wil kijken en ik de Wii nog niet heb kunnen aansluiten op me beamer (VGA). Half 11 weer ff verder met zelda!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Pwain schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:03:
[...]

Tja...doordat veel gamers een hogere framerate wilden zijn de Europese ingenieurs aan het werk gegaan. Het PAL signaal hier vervangen door NTSC zou dom zijn. Waarom een signaal die meer detail en een betere kleurcodering heeft vervangen door NTSC? Daarom besloten ze om een PAL60Hz signaal te ontwikkelen. Alle voordelen van PAL blijven behouden enkel de frequentie wordt omhoog geschroefd.
Het klopt inderdaad dat meestal PAL60 480i spellen zijn. Maar dit is gewoon een leuke aanvulling. Je verkrijgt er gewoon een betere kwaliteit mee met de voordelen van PAL60.
Pal60 = 480i @60Hz oftewel 525 beeldlijnen net als NTSC maar dan met een PAL kleurcodering er overheen. Het enige voordeel dat overblijft van PAL is dus de kleurcodering, niet het detail.

Overigens zijn alle PAL60 spellen (en al het andere PAL60 beeldmateriaal) 480i aangezien 576i @60Hz helaas niet bestaat in de praktijk (was dat maar waar, dan waren we snel klaar want dan hadden we het beste van beide werelden......)

resumerend: PAL60 heeft een snellere framerate dan standaard PAL50, een hogere verversingssnelheid van het beeld, echter een lagere resolutie (480i vs 576i) maar wel weer hetzelfde kleurensysteem.

Het gaat er maar om wat je prefereert: een hogere framerate en een beeld dat rustiger is voor je ogen vanwege minder flicker, of een hogere resolutie.

In dit opzicht vind ik het erg jammer dat Nintendo heeft besloten om geen HDTV te ondersteunen, want een 720p signaal is wat mij betreft de ideale universele standaard en dan had je dus ook geen verschillen meer gehad. Nadeel is wel weer dat iedereen dan z'n TV moet upgraden....

[ Voor 10% gewijzigd door Schweino op 21-12-2006 21:06 ]

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:03:
[...]Pal60 = 480i @60Hz oftewel 525 beeldlijnen net als NTSC maar dan met een PAL kleurcodering er overheen. Het enige voordeel dat overblijft van PAL is dus de kleurcodering, niet het detail.
....
Sorry hier heb je gelijk in!

Verwijderd

Even vraagje over batterijen. Ik heb op het moment oplaadbare liggen van me foto camera. Deze zijn 1.2 V van Varta. In me wii mote zitten nu de standaard batterijen van 1.5 V van Maxell.
Doe ik er verstandig om nieuwe oplaad batterijen te kopen van 1.5V of zou 1.2 gewoon kunnen? En maakt merk uit?

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:29:
Weet iemand waar Kakariko Gorge ook alweer is bij zelda? dat is toch het gedeelte voordat je het dorp ingaat? (wat op de kaart aangegeven staat als hyrule field) ben al een tijdje opzoek maar die bagger map is weer zo gemaakt dat de dingen die je zoekt er dus niet opstaan (en de malloot die verzonnen heeft om de besturing inverted te maken mag ook ontslagen worden wat mij betreft).
Je kan ook naar de map wijzen en dan A indrukken, dan kan je de map verslapen. Zo doe ik het altijd.
job schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:30:
[...]
Het vervelende is dat sommige delen van het spel inverted zijn.
De map is zoals jij zegt inverted, het zemmen is inverted, rondkijken met de "C" knop is inverted.
Maar al het andere is normaal.
Dat rondkijken met C kan je instellen bij de options.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:09:
[...]
Halflife 1 kon me niet boeien, van Halflife 2 werd ik motion sick net zoals 20% van de wereld die het speelde
Je kan het ook overdrijven zeg :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Schweino
Nu we het toch over PAL en NTSC hebben: wie hier heeft er allemaal een NTSC (US of Jap) Wii en wat zijn de nadelen tov een PAL Wii? Ik zelf ga ook zeker importeren, en heb in ieder geval al gelezen dat er vanwege de regionalisering van de Wii er een aantal problemen zijn:

1) Een US Wii accepteert alleen een creditcard waarvan het adres in Noord- of Zuid-Amerika is geregistreerd. Het schijnt overigens mogelijk te zijn je locatie op Brazilië in te stellen en dan werkt je NL creditcard wel gewoon (heeft te maken met adresverificatie waar ze in Brazilië blijkbaar niet aan doen bij creditcards). Hoe is bij een Japanse Wii geregeld overigens?

2) Het weerbericht is alleen in te stellen voor een plaats binnen de regio waar de Wii voor bedoeld is. Een US Wii kan je dus niet op een plaats in Nederland instellen.

3) Je Tv moet natuurlijk NTSC ondersteunen en je hebt een step down converter of de voeding van een NL Wii nodig om de Wii niet in de fik te laten gaan.

Ik vroeg me af of er nog andere zaken waren die zijn opgevallen.

Enkele voordelen: meer spellen die 60Hz ondersteunen, meer spellen die progressive scan ondersteunen waaronder de gehele VC library, versie 1.06B van de Freeloader werkt gewoon voor Gamecube spellen (alleen op de US Wii het geval), spellen komen vaak eerder uit en zijn (mede vanwege de lage Dollar) goedkoper, meestal zijn er een aantal titels die wel in een NTSC gebied worden uitgebracht en niet in het PAL gebied.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:14:
Even vraagje over batterijen. Ik heb op het moment oplaadbare liggen van me foto camera. Deze zijn 1.2 V van Varta. In me wii mote zitten nu de standaard batterijen van 1.5 V van Maxell.
Doe ik er verstandig om nieuwe oplaad batterijen te kopen van 1.5V of zou 1.2 gewoon kunnen? En maakt merk uit?
Ik ken geen enkel elektrisch apparaat die niet werkt met 1.2V batterijen, maar wel met 1.5V batterijen. De Wiimote zal waarschijnlijk gewoon werken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 22:15 ]

Verwijderd

Na 24 uur mag je je vraag herhalen. Overigens is dit topic niet bedoeld voor technische vragen.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 22:17 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:07

Zym0tiC

^_^

Aaargh vandaag weer een discussie met een maat gehad over de wii..... dat het niet nexgen was omdat de graphics achterliepen en hij liever lui op de bank wou gamen. Hij ging liever voor de x360.
Ieder zijn eigen keus maar heb hem toch even op de feiten gedrukt dat nexgen niet alleen betrekking heeft op graphics en dat gameplay zeker zo belangrijk is, zo niet belangrijker, dan graphics plus dat je echt niet als een idioot hoeft te bewegen... maar dat wou ie niet aannemen. 8)7

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lol heb net een uur op de bank wii play en zelda gespeeld. Voor Wii sport moet je soms nog wel wat actief zijn (OMG!).

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Zym0tiC schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:30:
Aaargh vandaag weer een discussie met een maat gehad over de wii..... dat het niet nexgen was omdat de graphics achterliepen en hij liever lui op de bank wou gamen. Hij ging liever voor de x360.
Ieder zijn eigen keus maar heb hem toch even op de feiten gedrukt dat nexgen niet alleen betrekking heeft op graphics en dat gameplay zeker zo belangrijk is, zo niet belangrijker, dan graphics plus dat je echt niet als een idioot hoeft te bewegen... maar dat wou ie niet aannemen. 8)7
ja zo was een vriend van mij ook eerst tot ik hem ff de wii heb laten zien (met red steel en wii sports ) (zelda maar ff niet laten zien voor de misschien te grote impact op hem :+ )

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

• danielkraak
Als je een 1080i scherm hebt, en hij ondersteunt 480p en je sluit een wii met component aan. Wat is dan het verschil met als de wii 1080i aankan? Het lijkt me toch wel dat hij op 480p het hele scherm benut?

• PWM
  • Niet online

PWM

danielkraak schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:53:
Als je een 1080i scherm hebt, en hij ondersteunt 480p en je sluit een wii met component aan. Wat is dan het verschil met als de wii 1080i aankan? Het lijkt me toch wel dat hij op 480p het hele scherm benut?
Ehm, nee :)

1080i =1920x1080
480 = 640x480 (of is die 16:9)

Als je een spel speelt kan je 2 dingen kiezen. Hem op de lagere resolutie spelen(en dus niet beeldvullend), waardoor het allemaal scherp blijft, of de boel door je TV upscalen, en fullscreen laten draaien, wat per tv een ander effect heeft.

• danielkraak
PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:56:
[...]

1080i =1920x1080

Als je een spel speelt kan je 2 dingen kiezen. Hem op de lagere resolutie spelen(en dus niet beeldvullend), waardoor het allemaal scherp blijft, of de boel door je TV upscalen, en fullscreen laten draaien, wat per tv een ander effect heeft.
Oke dus als ik hem op 480p fullscreen zet, dan kan ik slechter beeld krijgen? En als ik hem kleiner maak met het tv menu dan blijft de kwaliteit behouden?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
danielkraak schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:53:
Ben geen pro daarin, maar volgens mij is het gewoon een hogere resolutie.
Als je een game op 800*600 draait zie je 't zelfde full screen beeld als op 1280*1024

• danielkraak
Oke de resolutie van 1080i =1920x1080, als je tv 1080i ondersteunt maar een andere groote heeft, moet hij toch ook upscalen?

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik krijg m'n wii niet het net op. Ik heb de Wifi USB Connector en de verbindingtest is geslaagd. Dat is de laatste stap, zie: http://wii.nintendo.nl/1266.html

Dan wil die de systeemsoftware updaten, wat Fout 32002 opleverd."Communicatie fout, probeer het later nog eens."

Momenteel zit mijn computer op een Draytek 2200W+ verbonden via een UTP kabel en de router zit weer op een Copperjet 810 modem van m'n provider.

Heb diverse zoekopdrachten gedaan, maar de genoemde oplossingen bieden geen uitsluitsel, tot dusver.

edit:
Heb net even met Nintendo gebeld, schijnt in softwarematige Firewall van Windows XP opgelost moeten worden, je moet het programma uitzonderen op de firewall. Ook AVG hield het update proces tegen. Kan nu m'n wii ook het internet op krijgen. :)

[ Voor 66% gewijzigd door NokiaFan op 22-12-2006 20:11 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

stijnos1991 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:00:
[...]

Ben geen pro daarin, maar volgens mij is het gewoon een hogere resolutie.
Als je een game op 800*600 draait zie je 't zelfde full screen beeld als op 1280*1024
Op je tv is dat, gelukkig, een instelling.

Je weet zelf hoe het er uit ziet als iets wat 800x600 is ge-upscaled wordt. Bij 640x480 naar 1920x1080 is dat effect nog even wat groter.

Het hangt er gewoon vanaf hoe de upscaling loopt. Op mijn tv doet hij dat prima, tv van een vriend van mij ziet er belabberd uit.

• danielkraak
PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:11:
[...]

Op je tv is dat, gelukkig, een instelling.

Je weet zelf hoe het er uit ziet als iets wat 800x600 is ge-upscaled wordt. Bij 640x480 naar 1920x1080 is dat effect nog even wat groter.

Het hangt er gewoon vanaf hoe de upscaling loopt. Op mijn tv doet hij dat prima, tv van een vriend van mij ziet er belabberd uit.
Oke, ben namelijk van plan een 32" scherm te kopen.

• Schweino
PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:56:
[...]

1080i =1920x1080

Als je een spel speelt kan je 2 dingen kiezen. Hem op de lagere resolutie spelen (en dus niet beeldvullend), waardoor het allemaal scherp blijft, of de boel door je TV upscalen, en fullscreen laten draaien, wat per tv een ander effect heeft.
Ik heb nog nooit een HDTV gezien die een beeld weergeeft in de werkelijke resolutie, het zal altijd (beeldvullend) naar de resolutie van het TV panel worden geupscaled of gedownscaled (1366 x 768 bij de meeste moderne LCD breedbeeld TV's of 1920 x 1080 bij FullHD LCD schermen. Plasma schermen hebben vaak een lagere resolutie dan LCD).

Volgens jouw redenatie worden reguliere TV uitzendingen (576i) dus ook in maar op een klein deel van het scherm weergegeven?

Mijn JVC LCD TV laat bijvoorbeeld alles wat ik em voer beeldvullend (en dus geupscaled of gedownscaled naar 1366 x 768 pixels) zien, zelfs de spellen van mijn Super Nintendo die een resolutie van 256 x 224 hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 21-12-2006 23:31 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57
Hehe ze hebben nu een soort stewardess veiligheidsinstructievideo gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=RaeS8qhsttk&eurl=

:)

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Tjongejonge ik heb echt een zere schouder gekregen van dat WII sports 8)7 maar dat is niet echt ontopic he.

Wat ik me afvroeg.

Via het shopping channel heb ik mijn Nintendo europe account gekoppeld. Maar de 750 wii points die op de site staan aangegeven voor mijn account (voor het registreren van je WII) zijn niet bijgeschreven.

Is dat een kwestie van geduld of moet ik daar nog wat voor doen ?

• PWM
  • Niet online

PWM

Schweino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:14:
[...]

Ik heb nog nooit een HDTV gezien die een beeld weergeeft in de werkelijke resolutie, het zal altijd (beeldvullend) naar de resolutie van het TV panel worden geupscaled of gedownscaled (1366 x 768 bij de meeste moderne LCD breedbeeld TV's of 1920 x 1080 bij FullHD LCD schermen. Plasma schermen hebben vaak een lagere resolutie dan LCD).

Volgens jouw redenatie worden reguliere TV uitzendingen (576i) dus ook in maar op een klein deel van het scherm weergegeven?

Mijn JVC LCD TV laat bijvoorbeeld alles wat ik em voer beeldvullend (en dus geupscaled of gedownscaled naar 1366 x 768 pixels) zien, zelfs de spellen van mijn Super Nintendo die een resolutie van 256 x 224 hebben.
Ik ken geen andere :)

Mijn 360 draaide op component, 1280x720. Dat werd dus een Sandbox inderdaad.

Standaard 567i uitzendingen worden bij mij ook Sandboxed weergegeven, anders krijg je zo'n gek uitgerekt beeld.

De instelling zit volgens mij op alle HDtv's.

16:9
Fullscreen
Original

Original pakt hij dus de input resolutie. De VGA kabel geeft de 360 wel de mogelijkheid de boel netjes op 1366x768 uit te poepen. De 360 kan stukken beter renderen dan de meeste tv's.

Overigens kan je natuurlijk alle tv's instellen op Full-Screen.
danielkraak schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:12:
[...]

Oke, ben namelijk van plan een 32" scherm te kopen.
Dat moet je dan ook zeker doen :)

Ik ben een pietlut wat betreft beeldkwaliteit. Ik durf te wedden dat 99% van de tv eigenaren alles op Full-screen zet.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 21-12-2006 23:39 ]

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:31:
Tjongejonge ik heb echt een zere schouder gekregen van dat WII sports 8)7 maar dat is niet echt ontopic he.

Wat ik me afvroeg.

Via het shopping channel heb ik mijn Nintendo europe account gekoppeld. Maar de 750 wii points die op de site staan aangegeven voor mijn account (voor het registreren van je WII) zijn niet bijgeschreven.

Is dat een kwestie van geduld of moet ik daar nog wat voor doen ?
Het is all meerdere uitgelegd, maar wat je bij de Wii en andere games krijgt, zijn geen "Wii points" ... DAT ZIJN "STAR POINTS" .... die sterren kunnen alleen gebruikt worden in de sterrencatalogus op de nintendo site.

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Pado schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:38:
[...]

Het is all meerdere uitgelegd, maar wat je bij de Wii en andere games krijgt, zijn geen "Wii points" ... DAT ZIJN "STAR POINTS" .... die sterren kunnen alleen gebruikt worden in de sterrencatalogus op de nintendo site.
Hmm bagger. dus voor alles via het wii shopping channel moet je dus simpelweg betalen. Daar komt het zo'n beetje op neer. Jammer.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:48:
[...]

Hmm bagger. dus voor alles via het wii shopping channel moet je dus simpelweg betalen. Daar komt het zo'n beetje op neer. Jammer.
je kan ook (op een nog niet genoemd tijdstip) wii points kopen met star points.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:49:
[...]

je kan ook (op een nog niet genoemd tijdstip) wii points kopen met star points.
1 op 1 mag ik hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Zeer waarschijnlijk niet. Veel minder denk ik eigenlijk.
Dat denk ik omdat de geldwaarde van de spullen die je krijgt altijd veel lager is dan wat het aan sterrenpunten kost.

[ Voor 24% gewijzigd door Collaborator op 22-12-2006 01:11 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar kunnen we straks ook commodore64 games spelen op de virtual console...

http://www.meanmachinesma...n-the-virtual-console.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:24:
[...]

Ik ken geen enkel elektrisch apparaat die niet werkt met 1.2V batterijen, maar wel met 1.5V batterijen. De Wiimote zal waarschijnlijk gewoon werken.
mijne werkt prima op oplaadbare batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:15:
Blijkbaar kunnen we straks ook commodore64 games spelen op de virtual console...

http://www.meanmachinesma...n-the-virtual-console.php
oud nieuws en MSX games ook... KONAMI !!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wii/opera browser is er, tweakers ziet er best goed uit op mijn Tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 13-09 10:26

Creesch

bla bla!

ok hier een bericht van de wii browser.verdere review via pc

edit:
review:
mijn conclusie is dat het gewoon *** werk. Op mjin telefoon kan ik met opera redelijk gmail checken. Hier krijg ik overal non breaking spaces te zien (lleterlijk de tekst nbsp; ).inloggen op got was in eerste problematisch, maar dit heeft zo te zien te maken met de cache.

Als ik op de home knop druk doet mijn wiimote het niet meer.
Sommige pagina's worden wel omgevormd voor een lage resolutie en andere pagina's niet. (got eerst niet en toen wel :( )
Javascript word iig wel ondersteund ( het menu op t.net frontpage werkt iig). \

Als je een adres wil invullen moet je eerst naar de starpagina en dan op hhet www icoontje klikken. en instellingen wijzigen is er totaal niet bij.

Over het typen ga ik het helemaal niet hebben...

conclusie:
Surfen via een pc is nog steeds het meest ideaal en het surfen op een telefoon met opera (nokia n70) werkt nog beter.

edit 2:
kleine anvulling. je kan per pagina met de plus en en min knop inzoomen waardor het allemaal iets duidelijker word.

cijfer: 6en een half uit een schaal van 10 waar computer surfen als 10 geld)

edit3:
de back functie lijkt ook niet altijd even goed te werken

edit4:
oh en sommige spellen op http://www.wiicade.com doen het gewoon niet. (ik weet dat het een geen officiële nintendo site is, maar als je flash support belooft verwacht je er wel iets van)

[ Voor 108% gewijzigd door Creesch op 22-12-2006 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan de browser nog niet ophalen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 13-09 10:26

Creesch

bla bla!

De browser is via het winkelkanaal te downloaden :)

ok weer een kleine nuancering:

het werkt beter dan ik in de eerste 10 minuten dacht :). nog steeds niet ideaal, maar het lijkt allemaal verder wel aardig te werken...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, oneliners, offtopic geblaat en meldingen van enkel een (mislukte) aankoop of een verwachte leverdatum horen niet thuis in dit topic!

Lees dit heel goed door voordat je hier post!