Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 74 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.762 views sinds 30-01-2008

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:14:
Ik heb zelfs de firmware net geupdate naar de allerlaatste versie 1.01.0. Maar je raad het al, nog steeds die verdraaide error 51330 :(
http://www.nintendo.com/c...na/errors/51330-51332.jsp

Op andere fora vind ik dat je je ssid in lower moet zetten (maar dat is nogal loos lijkt mij), of dat je router gewoon ruk is, of dat het nintendo netwerk het gewoon te druk heeft.

Ik zou je router ff goed instellen als ik jouw was en nog een keer proberen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:13:
[...]

20 euro bij www.psxshop.nl , weet niet of ze op voorraad zijn.

[edit] ze beweren van wel --> link
psxshop is misschien wel goedkoper, het heeft wel dure verzendkosten (het is wel nog steeds goedkoper dan bij dimensionplus :P)

Maar de shopsurvey van psxshop is niet al te positief :P

Verwijderd

in mijn geval (linksys WGA354G)

wifi aangezet standaard in mixed mode (B &G)
SSID veranderd
Wii laten zoeken naar accespoints en hoppa zag mijn SSID aangeklikt
test ok

vandaag
mixed mode veranderd naar G only
daarna WPA ingevult en dus de verbinding aangepast
MAC adres van de Wii opgezocht en in mijn lijstje op de linksys toegevoegd zodat hij alleen acces had
verbinding aangepast en werkte meteen

heb wel problemen maar dat ga ik nog even verder uitzoeken en proberen op te lossen zo niet een topic zoeken of starten ;)

Verwijderd

disjfa schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:20:
[...]

http://www.nintendo.com/c...na/errors/51330-51332.jsp

Op andere fora vind ik dat je je ssid in lower moet zetten (maar dat is nogal loos lijkt mij), of dat je router gewoon ruk is, of dat het nintendo netwerk het gewoon te druk heeft.

Ik zou je router ff goed instellen als ik jouw was en nog een keer proberen.
ik heb een hoofdletter in mijn SSID en dat werkt prima ;)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:14:
Ik heb zelfs de firmware net geupdate naar de allerlaatste versie 1.01.0. Maar je raad het al, nog steeds die verdraaide error 51330 :(

Het enige wat ik me nog voor kan stellen is dat hij het alleen maar in class C range doet ofzo. dus de 192.168.xxx.xxx range adressen. 3Com had ook eens zo'n geintje, hun 'home' wireless spul wilde het ook alleen maar in de c-range doen, andere ranges kon je gewoon niet ingeven.
Ik neem aan dat je alle mac-adressen toelaat op je WiFi? Anders natuurlijk even toevoegen.

Daarnaast is het onbelangrijk of je SSID in hoofdletters is of niet. Mijn SSID heeft 2 hoofdletters en werkt prima. En daar waar de Nintendo DS de broadcast functie nodig heeft, heeft de Wii dit niet!

Ik was zelf verbaasd hoe goed het werkte.

Ps. bij wachtwoord (of hoe het omschreven stond) van je router voor WiFi-acces moet je natuurlijk niet je keyphrase invullen maar natuurlijk de key voluit invullen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:43:
[...]

Nee hoor, ik vind de Wii spellen prima te betalen. 37 euro voor Monkey Ball. 35 euro voor Red Steel en 32 euro voor Metal Slug collectie, allemaal nieuw. Prima prijzen toch? :)

Ik heb moeite met hoge prijzen te betalen voor zaken die vrijwel niks kosten om te produceren. Zoals 66 gulden voor een SCART of Component kabel die 2 gulden kost om te maken. Of die ouwe VC spellen die al lang dubbel en dwars terug verdiend zijn.
Hoe zit het met de invoerbelasting? Als je gepakt wordt kost het je net zo veel of misschien zelfs duurder ivm administrative kosten. Mn broer werkt in amerika en kan makkelijk aan die spullen krijgen, maar ik heb geen zin om de extra kosten te betalen ivm invoerbelasting.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 06:41 ]

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

AvanCade schreef op donderdag 21 december 2006 @ 04:30:
[...]

Ik neem aan dat je alle mac-adressen toelaat op je WiFi? Anders natuurlijk even toevoegen.

Daarnaast is het onbelangrijk of je SSID in hoofdletters is of niet. Mijn SSID heeft 2 hoofdletters en werkt prima. En daar waar de Nintendo DS de broadcast functie nodig heeft, heeft de Wii dit niet!

Ps. bij wachtwoord (of hoe het omschreven stond) van je router voor WiFi-acces moet je natuurlijk niet je keyphrase invullen maar natuurlijk de key voluit invullen.
Thanx thanx thanx mensen voor alle tips. Had alle beveiliging gisteren uitgezet dus ook mac filtering. Mijn SSID heeft 1 hoofdletter en die vind 'ie ook wel. Alleen die test blijft fout gaan. Toch maar vanavond een keer helemaal naar factory defaults en mijn huis ip-nummerplan maar eens wijzigen naar class C.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

AvanCade schreef op donderdag 21 december 2006 @ 04:30:
[...]

Ik vind dit echt heel grappig; Ik hoor iedereen hier op het forum over "volledige keys" praten; ik heb het toch echt als volgt gedaan:

WPA
gewoon keyphrase ingegeven HALLOIKBENRICHARDENWILONLINEMETDEWII (bijvoorbeeld)
Ik heb dit op zowel router als Wii ingesteld. Router dichtgezet dat alleen MAC van Wii naar buiten mag et voila.

ik heb een WAG54G. Het is wel een ADSL-modem; maar gebruik 'm "slechts" als doorgeefluik (wired in poort1 en Wii op wireless).

Edit: Ik draaide overigens alles al class C dus misschien dat dat de reden is dat het gelijk werkte.

[ Voor 4% gewijzigd door Richard op 21-12-2006 06:56 ]

20*350ZO45°

Verwijderd

Johnny schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:51:
Wat is nou eigenlijk de beste manier om op korte termein component-kabels te bemachtigen? De Nintendo-kabels zijn overal uitverkocht? Maar zijn er nu ook al ergens third-party kabels te koop? (op voorraad, niet reserveren)
Nintendo kabels zijn niet overal uitverkocht, ze zijn nog niet geleverd in Nederland as far as I know.

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02
mech schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:19:
Ik krijg me wii niet online.
ik krijg de code 52130
ik heb een linksys wrt54g.
Hier heb ik het mac adress van de wii ingevult ivm mac filtering.
Kanaal staat op 11.
In de wii heb ik de wep key ingevult, mtu heb ik niet ingevult
Verder heb ik er een ip en de dns servers ingevult.
Me ds werkt wel online in combinatie met deze router
weet iemand hoe ik de wii online kan krijgen ?
weet iemand iets om me te helpen ?
moet de mtu ingevult worden op de wii ?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

probeer het ip en de dns eens weg te halen, dan gaat ie proberen DHCP te gebruiken lijkt me. En dat is de bedoeling.

• kees89
  • Laatst online: 22:37
Weet iemand of er misschien nog een Wii in de omgeving Nijkerk te krijgen is??
Sta hier bij de lokale Intertoys 16de, en die krijgen voorlopig ook nog geen nieuwe :X

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
kees89 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:05:
Weet iemand of er misschien nog een Wii in de omgeving Nijkerk te krijgen is??
Sta hier bij de lokale Intertoys 16de, en die krijgen voorlopig ook nog geen nieuwe :X
Probeer vooral andere shops, intertoys in kleine dorpen/steden krijgen er soms maar 1. Ik heb mijn Wii 9 december gereserveerd in Delft en heb hem nu 2 dagen staan. Is overigns dikke lol hier in huis met de kids. Raar genoeg wint mijn dochtertje van 4! met bowlen :>

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Richard schreef op donderdag 21 december 2006 @ 06:55:
[...]

Ik vind dit echt heel grappig; Ik hoor iedereen hier op het forum over "volledige keys" praten; ik heb het toch echt als volgt gedaan:

WPA
gewoon keyphrase ingegeven HALLOIKBENRICHARDENWILONLINEMETDEWII (bijvoorbeeld)
Ik heb dit op zowel router als Wii ingesteld. Router dichtgezet dat alleen MAC van Wii naar buiten mag et voila.

....
Als je dat ook op je router als key geeft, ja.. dan is dat je "volledige key"
Echter werken de meeste mensen met een WEP key. En daarvoor heb je een Passphrase en een Key(1-2-3-4)
Vul key nr 1 in, en zorg er ook voor dat de router sleutel 1 controleert.
Hier een linksys WRT54G v5.1 no problem! het zou allemaal wat sneller kunnen :P maar ja.. daar is mee te leven.

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45

S2S

Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:40:
[...]

Hmmmz helemaal gedefault, router zelfs even van de stroom af gehad. Hielp niets, nog steeds error 51330. Shit... :'(
Ligt aan je router, Nintendo WIFI is perfect :+

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• justguyver
woekele schreef op donderdag 21 december 2006 @ 07:34:
probeer het ip en de dns eens weg te halen, dan gaat ie proberen DHCP te gebruiken lijkt me. En dat is de bedoeling.
dat heb ik in eerste instantie geprobeerd maar toen werkte het ook niet :(

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hallo die-hard PC-gamer meld zich in dit topic. :w

waarom? nou omdat de Wii me wel charmeerd... en dan bedoel ik uiteraard vooral de besturing! eindelijk weer eens echt iets vernieuwends op game gebied sinds jaaaren! ik krijg bij het zien van de Wii besturing hetzelfde gevoel als toen ik voor het eerst een pc-game met grafische hardware versnelling zag (voodoo 2 in mijn Pentium 166mhz O+ ) of toen ik voor het eerst een game met geluidskaart speelde (soundblaster in mijn 486)... Dat waren toch de 2 ontwikkelingen die me echt hebben kunnen verbazen... en nu bij het zien van de Wii besturing bekruipt me datzelfde gevoel weer.

Het volgende gesprek vondt afgelopen week plaats in onze woonkamer toen ik de reclame foldertjes zat te bekijken.

ik: "lijkt me best gaaf zo'n Wii met die nieuwe besturing"
vrouw: "jah idd! lijkt me ook erg leuk"
ik: (op semi-serieuze toon): "zullen we er dan maar eentje gaan kopen? :+ "
vrouw: "jah leuk! maar kunnen we dat betalen...?"
ik: "jawel we hebben immers 100,- van oma gekregen dat kunnen we er mooi voor gebruiken"
vrouw: "ohja! nou laten we dat maar doen dan"
ik "maaar.... maaar... ikw il er eerst op internet wat overlezen offie echt zo goed is... kwil er ook wel eerst ff eentje proberen in de winkel"
vrouw "jah nou... je hebt me nu lekker gemaakt moet je niet weer terug krabbelen"

dus :+ hier ben ik dan, is de Wii echt zo kewl, is de besturing echt zo gaaf en vernieuwend? werkt het goed die besturing in "normale" games (shooters, race, rpg etc.)?

wat me ook opviel is dat de Wii relatief geodkoop is 249,- dat is 100,- goedkoper dan een Xbox 360, hoe zit het met de grafische kwaliteiten van de Wii? is die evengoed als van een Xdoos? op de xdoos 360 heb ik een paar keer Project Gotham Racing® 3 gespeeld (in de kinderhoek op mijn werk :+ ). en dat ziet er echt super uit!

de Wii zal niet voor niets veel goedkoper zijn dan zijn concurrenten de xbox360 en PS3...?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:00:
USA. een van de drie redenen om een USA Wii te kopen. Spellen zijn er goedkoper, komen eerder uit (niet altijd, Wii play pas 15 januari) en ze draaien altijd 480P 60 Hz.
Helaas is reden 3 niet waar: http://www.hdtvarcade.com...p?autocom=custom&page=wii
Hoedje schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:34:
Volgens mij zijn de Wii spellen (PAL & NTSC) tot nu toe volledig gelijk qua resolutie dus ondersteuning breedbeeld en 480P. Alleen voor de VC spellen zit er soms verschil in de PAL/NTSC ondersteuning, vanwege het feit dat Nintendo gekozen heeft om de originele versies per regio via de VC aan te bieden.
Helaas ook niet waar, er zijn PAL spellen die alleen maar 576i ondersteunen en dus 50Hz only zijn. De USA variant daarvan zal minstens 480i en dus 60Hz zijn. Overigens is COD3 daar een voorbeeld van en is dit spel zelfs 480p in de US.
Pwain schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:46:
[...]

Ik wil maar gewoon zeggen dat de meeste het probleem vergroten terwijl die er in weze praktisch niet is. Neem nu WiiPlat geschikt voor 50/60Hz, RaYman Raving Rabbids hetzelfde en ga zo maar door.
Het is nu ook niet het geval dat wanneer er enkel 50Hz staat dat je met een luie port van een 60Hz spel te maken hebt. Neen...het probleem is er zo goed als niet en de nieuwste games die sowieso ook beschikbaar zijn voor andere consoles zullen hier compleet niet mee te maken hebben.
Kortom naar mijn mening is het een kinderachtige uitspraak van ohh tis maar 50Hz...ik wil 60Hz hebben. Ik vind het complete onzin van sommige. Tenzij iemand mij een hele goede gestaafde reden kan geven van het omgekeerde.
Goede reden 1: framerates 60Hz > framerates 50Hz
Goede reden 2: 60 Hz is relaxter voor je ogen (minder trilling waar te nemen)
Pwain schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:58:
Ik begrijp het ook niet zo goed i.v.m. die resoluties maar goed.
Vroeger werden de spellen ontwikkeld met 60 Hz in gedachte. De spellen werden dan omgezet voor ons Europeanen naar het bekende 50Hz signaal. Voor deze omzetting deden de spelontwikkelaars een zeer luie truc. Ze vertraagde gewoon het spel zo'n 17%.
Nu dit is niet het enige verschil. 50 Hz is iets trager maar had dan wel meer lijnen voor meer detail op het televisiescherm. 60Hz heeft dus minder lijnen. Aangezien het spel sowieso al ontwikkeld was voor 60Hz werd er dus geen gebruik gemaakt van die extra lijnen in de 50Hz. Het gevolg was dus dat wij Europeanen een spel verkregen dat zo'n 17% vertraagd was en zwarte balken kenden. Onze televisiescherm werd nooit volledig opgevuld met een dergelijk spel.

De dag van vandaag is de situatie compleet anders. Spelontwikkelaars houden nu wel rekening met 50 en 60 Hz. Ook het gebruik van die extra lijnen wordt benut.

Het probleem voor velen schuilt hem in de VC mode. Maar wat mij betreft is dit pure nostalgie. Je verkrijgt de originele spellen zoals we ze gekend hebben. Verder begrijp ik niet waarom iedereen zich zo vastklampt aan die resoluties?! Weten sommigen wel wat het allemaal betekend??
Je uitleg klopt niet helemaal. Het is niet zo dat het aantal beeldlijnen door de beeldverversingsfrequentie bepaald worden maar door het beeldsysteem. PAL heeft meer beeldlijnen dan NTSC en dus een hogere resolutie. Theoretisch kan je een PAL signaal ook op 60Hz laten draaien en een NTSC signaal op 50Hz. In praktijk blijkt PAL60 overigens altijd 480i te zijn met een PAL kleurcodering.

Het gebruik van extra lijnen wordt ook lang niet altijd op de manier benut zoals jij dat aangeeft. Je had inderdaad vroeger balken boven en onder het spel om het verschil in lijnen op te vullen, tegenwoordig verspreiden ze de overtollige beeldijnen gewoon door het hele beeld heen zodat je de balken niet meer hebt. De extra lijnen worden dus nog steeds opgevuld met loze informatie(zwarte lijnen), je ziet ze alleen niet (goed) meer omdat ze door het hele beeld zijn verspreid ipv geconcentreerd boven en onder in het beeld.

Je blijft dus nog steeds slechts de originele beeldinformatie houden waarin het spel is gemaakt.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:55:
...verhaal...
Lees dit topic en met name de TS eens door, dan zullen al je vragen beantwoord worden. Voor een hardcore gamer weet je trouwens weinig af van de Wii :P

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:21
Checklist:
  • router internet connection type : DHCP (auto)
  • wireless op mixedmode
  • wireless kanaal 11
  • SSID aan of uit moet beide werken(zorg wel dat je het goed intypt, en maak gebruik van lowercase voor de zekerheid)
  • elke vorm van security werkt naar mijn weten(WEP,WPA_psk->wat ik gebruik), maar je kan ff zonder security beginnen om te kijken of het werkt)
  • Check of je macadressfilter hebt aanstaan, zet eerst ff uit om te testen
  • Mijn Wii wilde niet werken als ik macaddress cloning gebruikte op mijn Linksys! (uitzette dus)
  • Wii SSID invullen (als je hem ontzichtbaar hebt gemaakt)
  • Eventueel wep,wpa key invullen (maar begin eerst ff zonder om te testen)
  • zet Wii ook op auto IP en auto DNS
  • MTU setting boeit niet volgens mij (op mijn router staat ie op auto, op Wii op 0)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Schweino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:00:
[...]
Het gebruik van extra lijnen wordt ook lang niet altijd op de manier benut zoals jij dat aangeeft. Je had inderdaad vroeger balken boven en onder het spel om het verschil in lijnen op te vullen, tegenwoordig verspreiden ze de overtollige beeldijnen gewoon door het hele beeld heen zodat je de balken niet meer hebt. De extra lijnen worden dus nog steeds opgevuld met loze informatie(zwarte lijnen), je ziet ze alleen niet (goed) meer omdat ze door het hele beeld zijn verspreid ipv geconcentreerd boven en onder in het beeld.

Je blijft dus nog steeds slechts de originele beeldinformatie houden waarin het spel is gemaakt.
NIET waar, ik heb verschillende games waarvan je zeker mag zijn dat ALLE beeldlijnen gebruikt worden in PAL mode. Speel bijvoorbeeld maar eens Amplitude op de ps2, dat spel ziet er scherper uit in PAL mode dan in progressive ntsc mode. (ik neem nu amplitude omdat ik daar toevallig 2 versies van liggen heb) Bovendien draait het allemaal op dezelfde snelheid. Ik importeer ook veel games (voor ps2 dan), maar dat betekent toch niet dat ik fabeltjes de wereld moet insturen (om mijn geweten gerust te stellen ofzo?)
ZO moeilijk is het niet om een spel om te zetten naar pal hoor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 21-12-2006 09:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• justguyver
jaapstobbe schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:04:
Checklist:
  • wireless op mixedmode
  • wireless kanaal 11
  • SSID aan of uit moet beide werken(zorg wel dat je het goed intypt, en maak gebruik van lowercase voor de zekerheid)
  • elke vorm van security werkt naar mijn weten(WEP,WPA_psk->wat ik gebruik), maar je kan ff zonder security beginnen om te kijken of het werkt)
  • Mijn Wii wilde niet werken als ik macaddress cloning gebruikte op mijn Linksys! (uitzette dus)
  • MTU setting boeit niet volgens mij (op mijn router staat ie op auto, op Wii op 0)
ik zal dit ff gaan proberen, maar mac cloning moet aan blijven staan ivm chello :(

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Boeboe schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:15:
[...]

NIET waar, ik heb verschillende games waarvan je zeker mag zijn dat ALLE beeldlijnen gebruikt worden in PAL mode. Speel bijvoorbeeld maar eens Amplitude op de ps2, dat spel ziet er scherper uit in PAL mode dan in progressive ntsc mode. (ik neem nu amplitude omdat ik daar toevallig 2 versies van liggen heb)
ZO moeilijk is het niet om een spel om te zetten naar pal hoor ;)
Ik geef ook aan "lang niet altijd". Er zijn inderdaad (meestal Europese) ontwikkelaars die het wel begrepen hebben, maar helaas zijn die in de minderheid.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ehuurman schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:03:
[...]

Lees dit topic en met name de TS eens door, dan zullen al je vragen beantwoord worden. Voor een hardcore gamer weet je trouwens weinig af van de Wii :P
ik zei PC-gamer ;)

maar euh topic gaat vooral over "composiet vs scart vs component kabel", "hoe krijg ik mijn wlan werkend", "60hz vs 50hz bladiebla" etc. :P

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Checklist:
  • wireless op mixedmode
  • wireless kanaal 11
Op mijn draytec mag cloning gewoon aan staan, dus misshien eens een mailtje richting linksys schieten? De support van draytec heeft me prima geholpen bij het oplossen van mijn DS wifi probleem, ik neem aan dat linksys ook een support heeft ;)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
dus :+ hier ben ik dan, is de Wii echt zo kewl, is de besturing echt zo gaaf en vernieuwend? werkt het goed die besturing in "normale" games (shooters, race, rpg etc.)?
De Wii is natuurlijk pas een paar weken uit. Het zal dus nog even duren voordat het spelaanbod op sterkte is. Maar, in principe, moet het voor alle genres werken en over het algemeen beter dan met een gewone controller.
wat me ook opviel is dat de Wii relatief geodkoop is 249,- dat is 100,- goedkoper dan een Xbox 360, hoe zit het met de grafische kwaliteiten van de Wii? is die evengoed als van een Xdoos? op de xdoos 360 heb ik een paar keer Project Gotham Racing® 3 gespeeld (in de kinderhoek op mijn werk :+ ). en dat ziet er echt super uit!

de Wii zal niet voor niets veel goedkoper zijn dan zijn concurrenten de xbox360 en PS3...?
Het verschil is dat de Wii geen HD ondersteunt. Het grootste verschil in graphics zal je dan dus ook merken op een HD-ready TV (Plasma of LCD). Daarnaast, zijn ook de graphics op een gewone TV minder dan die van de 360 en PS3. Daarentegen is de Wii goedkoop, heel klein en energiezuinig. Nintendo heeft namelijk gekozen voor de gameplay (met de innovatieve controller) en niet de graphics.

In het kort: Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! :9

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoedje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:34:
Het verschil is dat de Wii geen HD ondersteunt. Het grootste verschil in graphics zal je dan dus ook merken op een HD-ready TV (Plasma of LCD). Daarnaast, zijn ook de graphics op een gewone TV minder dan die van de 360 en PS3.
Het klopt dat je het verschil nog beter zult zien op een HDTV, maar ook op een gewone SDTV is het verschil bijzonder groot. Resolutie is niet zo heel belangrijk als het gaat om het laten zien van mooie graphics op een tv. Dat zie je bv aan een DVD. Hoe krachtig de PS3 of 360 ook zijn en hoe hoog de resolutie ook is met hun 1080p, een DVD ziet er met een simpele PAL resolutie nog steeds een stuk realistischer uit dat welk spel dan ook op die systemen.

• Youri681
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 12:49
heb nu bijna alle winkels in rotterdam afgebeld, geloof dat de wii nu echt uitverkocht is :'(

zal de kerstvakantie dus met mijn vriendin moeten doorbrengen ipv met de wii >:)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Hmm... wat een wireless-problemen allemaal. Ik had geen problemen. Misschien handig om centraal bij te houden welke routers / access points problemen geven?

Mijn Wii is connected via een Airport Express, standaard kanaal (niets vast ingesteld ofzo), afgeschermd via WPA2 - PSK (AES) en SSID hidden. SSID handmatig ingevoerd, key ingevoerd en het geheel werkt direct. Overigens zitten er in mijn SSID ook hoofdletters en (jawel) spaties, en die leveren voor de Wii dus absoluut geen problemen op.

--

Overigens vond ik het mooiste effect bij Gears of Wat op de 360 de hitte die van een geweer af komt na het schieten, maar nu ik een soortgelijk effect bij Red Steel (hitte in het hangar bij het vliegtuig) langs zag komen maak ik me geen zorgen meer over de graphics die het beestje aankan (al zat het ook al deels in RE:4 op de cube)

[ Voor 29% gewijzigd door Speedpete op 21-12-2006 09:54 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:39:
[...]

Het klopt dat je het verschil nog beter zult zien op een HDTV, maar ook op een gewone SDTV is het verschil bijzonder groot. Resolutie is niet zo heel belangrijk als het gaat om het laten zien van mooie graphics op een tv. Dat zie je bv aan een DVD. Hoe krachtig de PS3 of 360 ook zijn en hoe hoog de resolutie ook is met hun 1080p, een DVD ziet er met een simpele PAL resolutie nog steeds een stuk realistischer uit dat welk spel dan ook op die systemen.
We hebben deze discussie al eerder gevoerd in dit topic. Maar persoonlijk vind ik de Xbox360 op een gewone TV niet echt zoveel mooier als een Xbox, alhoewel bij de laatste gen games dat verschil wel duidelijk wordt. Aan de andere kant, als je dan een HD tv gebruikt dan is het echt een wereld van verschil, dan zie je pas echt de kracht van de 360.

Jouw opmerking over de DVD is heel raak. Je ziet nu ook al vaak een discussie ontstaan over het nut en de noodzaak van 1080P vs 720P. Over het algemeen wordt dan toch 720P geprefereerd als je dan in het spel meer grafische effecten toevoegd. Dus de resolutie zegt zeker niet alles.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

[...]

De huidige generatie Wii-games zijn grafisch meer richting de GameCube, maar als je goed oplet en kijkt naar de nieuwe Pokemon game (nog niet uit), dan zie je dat het veel beter gaat worden. Vergelijkingen met de overige next-gen consoles gaan totaal niet op: grafisch is het verschil te groot. Dat is ook logisch, want de Wii ondersteund geen HD resoluties, wel breedbeeld en 480P (iets beter dan SD).

De besturing daarentegen is juist wat de Wii onderscheid van de rest: na een kleine gewenning voelt het heerlijk aan. Qua pointen is het net een muis, waarbij je wel moet wennen aan het zelf omhoog houden (en richten op het scherm) van de Wiimote. De motion-sensing is juist waar je het meest aan moet wennen als je controllers en keyboard/muis bent gewend: wat je voorheen met knoppen deed, doe je nu met beweging.

Hoewel het bij sommige games aanvoelt als een verplicht nummertje, het werkt altijd nog iets beter dan 10 verschillende knoppen ;) De games waarbij de besturing wel goed is gedaan, werken echter gewoon fantastisch. Wii Sports ie het ultieme voorbeeld van hoe leuk dat is en geeft direct een goed beeld van wat er met andere games allemaal mogelijk wordt. Zelda is gewoon prachtig en demonstreerd goed dat de Wiimote ook voor minder voor de hand liggende titels werkt.

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:35
Checklist:
  • wireless op mixedmode
  • wireless kanaal 11
Ik kan nergens iets over mac adres vinden in mijn router :S het is een wag54g, iemand die weet of het anders genoemd staat of weet waar het staat?

Verwijderd

Bij de WRT54G had ik dezelfde error, de router instellen op mixed-mode ipv G-Only gaf bij mij wel een keurige verbinding..

Hoop dat het ook voor andere mensen werkt.

Verwijderd

Heeft er al iemand GC games gespeelt met de classic contoller? Heb nooit een GC gehad en zit er over te denken om een paar GC games te kopen (vooral Double Dash). Maar werkt het helemaal prima met de classic controller? ;)

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:09:
Heeft er al iemand GC games gespeelt met de classic contoller? Heb nooit een GC gehad en zit er over te denken om een paar GC games te kopen (vooral Double Dash). Maar werkt het helemaal prima met de classic controller? ;)
GC games werken (voorlopig) alleen met een gamecubecontroller/wavebird.

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Vraag is al beantwoord

[ Voor 89% gewijzigd door fZeroNewbie op 21-12-2006 10:13 ]

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:09:
Nee, GC games werken helemaal niet met de Classis Controller. Je moet minimaal één GC controller (of Wavebird) aangesloten hebben op de Wii (in de 1e poort) willen GC games draaien.

• justguyver
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:08:
Bij de WRT54G had ik dezelfde error, de router instellen op mixed-mode ipv G-Only gaf bij mij wel een keurige verbinding..

staat bij jou mac cloning aan?

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Mech, je gaf ergens een paar post's terug aan dat je ip adres handmatig invoerde, weet je zeker dat die vrij is? ik gebruik thuis trouwns ook gewoon 10.0.0.x ip ranges intern en werkt als een trein. Heb nu wel mijn Linksys router geflash met open source firmware en draait nu een stuk stabieler. Moest eerst mijn router altijd op de 2mbit mode hebben staan om met mijn DS online te kunnen maar nu werkt alles prima in auto en mixed mode.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bedankt voor de reacties,

denk dat ik toch maar eens wat games irl moet bekijken. gameplay is natuurlijk het belangrijkste, maar ik ben toch iemand die wel kickt op wat grafisch geweld. :P

• justguyver
fZeroNewbie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:15:
Mech, je gaf ergens een paar post's terug aan dat je ip adres handmatig invoerde, weet je zeker dat die vrij is? ik gebruik thuis trouwns ook gewoon 10.0.0.x ip ranges intern en werkt als een trein. Heb nu wel mijn Linksys router geflash met open source firmware en draait nu een stuk stabieler. Moest eerst mijn router altijd op de 2mbit mode hebben staan om met mijn DS online te kunnen maar nu werkt alles prima in auto en mixed mode.
ja het ip adres is vrij. ik zit een tiental boven het ip adres van me ds.

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoedje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:34:
Daarentegen is de Wii goedkoop, heel klein en energiezuinig.
Ik meende laatst gelezen te hebben dat de Wii in stand by een 20 Watt gebruikt. Als het niet meer was. Daarmee heb je een stille energieslurper in huis.

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

hmm het moet dus ergens in de mac cloning zitten ofzo. error code 52130: There appears to be an issue with your wireless router's firewall.

hij kan hem dus wel vinden, maar vervolgens niet goed connecten. Strange! Hier moeten we als tweakers toch wel uit kunnen komen!

ontopic --> Bomberman 93 is verslavend. had het nog nooit eerder echt gespeelt maar dit is nog lastig ook!

• Hoedje
chaos.be schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:22:
[...]

Ik meende laatst gelezen te hebben dat de Wii in stand by een 20 Watt gebruikt. Als het niet meer was. Daarmee heb je een stille energieslurper in huis.
Hij gebruikt tussen de 5-10w in standby, tijdens het spelen gebruikt ie 20-25w.

• justguyver
fZeroNewbie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:22:
hmm het moet dus ergens in de mac cloning zitten ofzo. error code 52130: There appears to be an issue with your wireless router's firewall.

hij kan hem dus wel vinden, maar vervolgens niet goed connecten. Strange! Hier moeten we als tweakers toch wel uit kunnen komen!

ontopic --> Bomberman 93 is verslavend. had het nog nooit eerder echt gespeelt maar dit is nog lastig ook!
ja het is een raar probleem.
ik had ook al het ip van de wii in DMZ geplaatst zodat ie door de firewall heen kan. maar toen lukte het nog niet.
denk dat het dan aan die mac cloning moet liggen :?

Verwijderd

Cleetje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:12:
[...]

Nee, GC games werken helemaal niet met de Classis Controller. Je moet minimaal één GC controller (of Wavebird) aangesloten hebben op de Wii (in de 1e poort) willen GC games draaien.
Hmmmmmm das balen, dan mag de startpost wel eens aangepast worden want dit is een directe copy paste daarvan:

De tweede belangrijke uitbreiding is de classic controller. Deze classic controller zal voornamelijk bedoeld zijn om spellen voor de Gamecube en Virtual Console spellen te kunnen spelen op de Wii en zal, net zoals de nunchuk-uitbreiding, via een kabel met de Wii controller verbonden worden.

Shit daar had ik wel op gerekend eigenlijk toen ik die classic controller kocht. :(

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Dat is slordig/klote ja!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

SilencerNL

No remorse

Ik heb ook een Linksys WRT54G i.c.m. Chello. Bij mij werkte die WiFi verbinding van die Wii direct goed!

Mijn instellingen:

- MAC adres cloning aan (nodig voor chello)
- WPA2 met strong passkey (hoofdletters, kleine letters en cijfers)
- Kanaaltje 1
- SSID broadcast aan
- Mixed network mode
- Geen MAC adres filtering
- Aangepaste firmware (Thibor 15c)
- DHCP aan
- 192.168.x.x range
- Firewall protection uit

Denk dat dit de relevante instellingen zijn.

Voor degene waar het niet werkt, doe er je voordeel mee!

Don't dream your life, live your dreams!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
fZeroNewbie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:22:

Bomberman heerst grote tijd. Vroeger, toen ik net op mezelf ging wonnen had ik 5 joysticks op de multitap. Heerlijk als je met zijn allen onder het genot van een biertje kan spelen.

• justguyver
SilencerNL schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:32:
Ik heb ook een Linksys WRT54G i.c.m. Chello. Bij mij werkte die WiFi verbinding van die Wii direct goed!

Mijn instellingen:

- Kanaaltje 1
- SSID broadcast aan
- Mixed network mode
- DHCP aan
- 192.168.x.x range

ik zal dit gaan proberen thanks :)

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Op Wiichat.com ook nog gevonden dat het kan helpen om de router op channel 1 te zetten

[ Voor 20% gewijzigd door fZeroNewbie op 21-12-2006 10:40 ]

Verwijderd

quote:
Shawshank schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:08:

staat bij jou mac cloning aan?
Ik heb inderdaad mac cloning aan staan

• justguyver
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:39:
[...]

Ik heb inderdaad mac cloning aan staan
ok, dan kan mac cloning dus niet het probleem zijn. thnx :)

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
eehhmmm... ik kan het helaas niet vinden, maar welk adres moet je gebruiken om naar je Wii te mailen? Is dat het nummer van je Wii?

Verwijderd

siemed schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:42:
eehhmmm... ik kan het helaas niet vinden, maar welk adres moet je gebruiken om naar je Wii te mailen? Is dat het nummer van je Wii?
bij mij was het w5578847689805714[AT}wii.com en dat nummer lijkt verdacht veel op mijn wiicode. Maar je moet eerst met je wii een mailtje naar het adres sturen vanaf waar je naar je wii wilt mailen.. als vriend toevoegen zegmaar.

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

gewoon naar je prikbord gaan, vervolgens adres boek. Nieuw aanmelden, kiezen voor dat pc/telefoon logo. en dan een mailtje sturen. vervolgens via de mail replyen en klaar is kees.

• jaapstobbe
mech schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:41:
[...]

ok, dan kan mac cloning dus niet het probleem zijn. thnx :)
Dta ligt dus aan de router, met een linksys WRT54G, moet je maccloning uit hebben staan iig, anders wil het niet iig (eigen ervaring)

je kan heus wel een andere maccadres op chello registreren hoor? anders kan je toch nooit je router vervangen of een netwerkkaart?

[ Voor 21% gewijzigd door jaapstobbe op 21-12-2006 10:49 ]

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

SilencerNL schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:32:

Mijn instellingen:

- Kanaaltje 1
- SSID broadcast aan
- Mixed network mode
- DHCP aan
- 192.168.x.x range

Oke het lijkt erop dat wij dezelfde setup hebben.

Verschillen:

- Geen MAC cloning, chello is geregistreerd op het MAC adres van deze router.
- Geen aangepaste firmware maar gewoon laatste firmware van linksys.
- IP range.

Voor de rest precies hetzelfde.

- Switchen tussen B-only, mixed mode en G-only heeft helaas ook geen effect.

Vreemd dat het bij jullie wel werkt, begin toch echt te vermoeden dat er nu iets met die WII aan de hand is. Mijn clients, showcenter, laptop en alle andere devices werken namelijk prima met de router, hoe ik hem ook instel. Alleen die WII dus niet. Heb gisterenavond de config gebackupped in een .bin file en ga vanavond helemaal van voren af aan beginnen met die router, alsof'ie zo uit de doos komt.

Misschien heeft het wel iets te maken met dat er bepaalde porten geforward zijn zoals 8080 en 21.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Kan men nu misschien weer ON-topic gaan lullen en het netwerkgereutel achterwege laten? Dank u.
Netwerkgereutel s.v.p. verhuizen naar /19.

ma ma ma ma ma macron one

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

terug ontopic!

[ Voor 92% gewijzigd door fZeroNewbie op 21-12-2006 10:50 ]

• jaapstobbe
Max|Burn schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:49:
Kan men nu misschien weer ON-topic gaan lullen en het netwerkgereutel achterwege laten? Dank u.
Jij zegt al helemaal niets nu wat relevant is aangaande de Wii/Gamecube... ;)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zover ik weet is super smash bros nog niet (qua datum dan) aangekondigd, zou dat de kerstverrassing zijn?

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Sorry dit heeft toch alles met de WII te maken? Hij komt niet online met een bepaald type linksys router. Lijkt me de ultieme plek om dit te bespreken en de setup te vergelijken met mede-tweakers.

Verwijderd

Als je je Wii niet online kunt krijgen doordat je bepaalde instellingen anders moet zetten speciaal voor de Wii, dan kun je toch het beste posten in het Wii topic waar waarschijnlijk de meeste mensen hun Wii wel online hebben gekregen en er dus meer verstand van hebben?

Ik heb er echt geen last van, WiFi hoort sinds de Wii bij Nintendo, dus ook hoe je dit werkend kunt krijgen. Vind ik!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Het lukt hier voor geen meter om mensen toegevoegd te krijgen...
Moet je persé de juiste console nickname hebben? Of is alleen het nummer voldoende?
Ik mag iemand toch zeker noemen zoals ik wil?
Moeten beide partijen elkaars nummers toevoegen?

[ Voor 24% gewijzigd door xsive op 21-12-2006 11:00 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

ik verwijderde mijn bericht omdat Max Burn terecht vraagt of we ontopic willen gaan. Ben het opzich wel eens met de policy dat netwerk problemen niet thuis horen binnen het grote wii/gc topic.

mag daarnaast duidelijk zijn dat ik altijd probeer een medetweaker van nuttige info te voorzien als dat eventuele problemen kan oplossen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Spielerij - Games & Discussies
Voor al je game gerelateerde gebabbel, van Arkanoid tot Zelda.

Spielerij - Problemen & Vragen
Voor alle vragen over crashes, vastlopers en doodlopers met games.

Je zit in het verkeerde forum. Problemen en vragen is dan een betere keus.
Als je alle routers in combinatie met alle settings bij elkaar neemt zijn er honderdduizenden mogelijke problemen met netwerken en de Wii. ik heb geen zin dat allemaal in dit topic te moeten lezen. Maak dan je eigen topic met uitleg van je probleem, dat werkt een stuk beter.

Ik reageer nu omdat ik een vaste bezoeker ben van dit forum. Normaal post ik hier veel maar heb daar de laatste tijd geen tijd voor gehad (Ik was op vakantie en heb sowieso nog geen Wii) Ik lees nu het topic dus alleen maar. Ik weet dat me eigen posts nu ook offtopic zijn maar helaas was ik genoodzaakt er wat van te zeggen, het lezen van dit topic begon ineens wat irritant te worden :) Het gaat helemaal niet meer over de Wii maar meer over het routers en het feit dat mensen niet weten hoe ze het correct kunnen configureren :P

Edit: Vergeten te zeggen dat forum "Netwerken" waarschijnlijk een nog betere keus is dan Spielerij - Problemen en Vragen

[ Voor 22% gewijzigd door Max|Burn op 21-12-2006 11:09 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

kan je niet beter een apart topic aanmaken met Wii netwerkproblemen/instellingen, anders moet je dadelijk door alle topics heen zoeken naar alle oplossingen?

• Pheno79
Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:47:
[...]

Oke het lijkt erop dat wij dezelfde setup hebben.

Verschillen:

- Geen MAC cloning, chello is geregistreerd op het MAC adres van deze router.
- Geen aangepaste firmware maar gewoon laatste firmware van linksys.
- IP range.

Voor de rest precies hetzelfde.

- Switchen tussen B-only, mixed mode en G-only heeft helaas ook geen effect.

Vreemd dat het bij jullie wel werkt, begin toch echt te vermoeden dat er nu iets met die WII aan de hand is. Mijn clients, showcenter, laptop en alle andere devices werken namelijk prima met de router, hoe ik hem ook instel. Alleen die WII dus niet. Heb gisterenavond de config gebackupped in een .bin file en ga vanavond helemaal van voren af aan beginnen met die router, alsof'ie zo uit de doos komt.

Misschien heeft het wel iets te maken met dat er bepaalde porten geforward zijn zoals 8080 en 21.
Bij de ds wilde mijn router ook niet meewerken. Ik heb alles op factory defaults gedaan, instellingen opnieuw gemaakt zoals het eerst was, ds toegevoegd aan macfiltering en voila.

Misschien helpt het bij jou dus ook. De wii deed het nu in 1x. Even toevoegen aan macfiltering en in 1x bingo. Ik zit ook bij chello, de maccloning heb ik op de router gedaan.

• Hoedje
johnnyv.nl schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:55:
Zover ik weet is super smash bros nog niet (qua datum dan) aangekondigd, zou dat de kerstverrassing zijn?
Ik kan het me niet voorstellen, maar het zou wel helemaal te gek zijn :9
xsive schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:00:
Het lukt hier voor geen meter om mensen toegevoegd te krijgen...
Moet je persé de juiste console nickname hebben? Of is alleen het nummer voldoende?
Ik mag iemand toch zeker noemen zoals ik wil?
Moeten beide partijen elkaars nummers toevoegen?
Het enige wat je correct moet invullen is het nummer, dat moeten beide partijen doen. De naam maakt niet uit!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Oke ik zal een eigen topic maken. Thanx voor de opheldering.

/edit: WLAN netwerk linksys & WII hierheen --->

Nintendo WII i.c.m. Linksys router - geen verbinding

[ Voor 48% gewijzigd door Hachy op 21-12-2006 11:08 ]

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:59:
[...]

hoe doe je dit dan ? en slicen?!?! hoe maak je die beweging?
Ik kan het met mijn forehand het beste. Je houdt je controller rechts naast je, richtend naar rechts (als een tennisracket dus). En beweegt je controller snel naar beneden en een klein beetje naar voren (meer naar beneden dan naar voren). Nu knal je hem hard en vlak over het net waarbij de bal heel laag stuitert.
Het is een beetje lastig uit te leggen :P. Het is makkelijker om te zeggen: druk knop a & b in ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Wie oh wii heeft nog een preorder lopen en staat hoog in de lijst en heeft al een Wii?

Ik wil er heeeeeeeel graag 1 in de omgeving dordrecht / rotterdam.

alvast bedankt

• Youri681
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 12:49
ik ook !! :)

iets verdar dan rdam mag ook :P

Verwijderd

oké, iemand interesse in een wii?? ik word net gebeld door de dixons en die heeft er 1 voor me klaar liggen... steek je vinger maar in de lucht en dan mail ik je me naam en plaats en kan je em ophalen...

edit: en het is niet in omgeving rotterdam, friesland...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 11:21 ]

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45

S2S

Mogen ze zeker alleen over praten als jij de persoon bent die problemen heeft met zn console en het netwerk en hulp nodig heeft :+

Aangezien de Wii nu ook online kan lijkt me het prima dat ze hier hun vragen stellen. Ik zie dit ook vaak voorbij komen in het X360 topic, en daar maken ze er geen probleem van.

En over een paar weken lees je dit soort vragen toch niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door S2S op 21-12-2006 11:22 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:50

Blaasvis

Cidora \o/

Zullen we nu weer ophouden met "ik zoek er nog een ?" requests en "ik wil er nog een"

Als mensen er een preoder over hebben lijkt het me handig als mensen diegene gewoon even een mailtje sturen of een PM/Direct message via het forum.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik sta op hoge plaatsen in omgeving Apeldoorn en heb reeds een WII.
Vandaag worden er bij verschillende zaken leveringen verwacht.

Neem maar contact met me op als je de reserveringen wilt overnemen, via PM aub.

Zullen we nu maar weer ontopic ? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hachy op 21-12-2006 11:36 ]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb een vraagje over dat plein. Je hebt bij de Mii's eerst de zaal, dan het plein waar je Wii friends in ziet die gemigrate zijn, am I right? Gisteren 2 vrienden toegevoegd. Toen kreeg ik van persoon 1 een bericht, bij m'n Mii's gekeken en ik kreeg bericht dat ik een Mii had ontvangen. Hij stond gelijk tussen mijn Mii's in de zaal.
Nou voegde ik vriend 2 toe, kreeg ook bericht (ook met z'n Mii hoofdje er bij) maar deze stond niet ineens tussen mijn Mii's maar moest ik via het plein naar m'n zaal plaatsen. Iemand eeeeeeenig idee hoe dit kan???
S2S schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:20:
[...]
Mogen ze zeker alleen over praten als jij de persoon bent die problemen heeft met zn console en het netwerk en hulp nodig heeft :+
Precies.. zodra het iemand uitkomt mag 't ineens wel. Laat die mensen man, met je hokjesgedoe over wat er thuishoort in een topic. Mensen hun Wii werkt niet icm hun router, laat dat lekker en scroll er overheen... Het is mij gisteren ook opgevallen dat mijn Wii niet ZOMAAR werkt en er dus wel Wii specifieke issues zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door apNia op 21-12-2006 11:39 ]

Verwijderd

online zijn??

• jorisdekloris
  • Laatst online: 23:51
Bij welke zaken wordt er een levering verwacht vandaag?

Tierelier

• Desperado112
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

jorisdekloris schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:42:
Bij welke zaken wordt er een levering verwacht vandaag?
Mogelijk bij alle zaken omdat de donderdag namelijk een leverdag is voor veel winkels

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

• jorisdekloris
Desperado112 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:46:
[...]

Mogelijk bij alle zaken omdat de donderdag namelijk een leverdag is voor veel winkels
Ok, ik heb net wat zaken gebeld maar daar heb ik gevraagd of ze ze nu hadden en niet of ze ze kregen :S Iemand teovallig al een zaak in Utrecht gebeld?

Tierelier

• Pheno79
S2S schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:20:
[...]

Aangezien de Wii nu ook online kan lijkt me het prima dat ze hier hun vragen stellen. Ik zie dit ook vaak voorbij komen in het X360 topic, en daar maken ze er geen probleem van.

En over een paar weken lees je dit soort vragen toch niet meer.
Tja, zo kan ik ook beginnen over de levertijden en welke zaken vandaag een wii verwachten: het boeit me niet, ik heb het probleem niet, dus nu ontopic! :+

Het maakt toch niets uit, als het maar over de Wii gaat (en dit zijn instellingen op de Wii zou ik zeggen).

• Pheno79
Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:55:
Dus van jou mag ik mijn netwerkinstellingen hier wel spammen ? :+
Van mij mag je :)
Ik heb het probleem niet, maar tja, als iemand het hier over red steel heeft: die heb ik ook niet :D

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Pheno79 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:53:
[...]
Tja, zo kan ik ook beginnen over de levertijden en welke zaken vandaag een wii verwachten: het boeit me niet, ik heb het probleem niet, dus nu ontopic! :+
Misschien kunnen we een topic maken: "Wii verkrijgbaarheid / preorders ruilen" ofzo? Dit zijn toch wel interessante dingen om over te discussieren op GoT. Ik zoek zelf om de paar uur dit topic door voor posts in de trant van: 'bij de FRS in osdorp liggen er nog 3' zoals die een paar dagen geleden langs kwam. Past ook in de lijn van GoT want zo kunnen we elkaar aan een Wii helpen. Maar ik snap wel dat het hier niet gewenst is, dus een apart topic lijkt me het beste.

Als de Mods het goed vinden wil ik wel een topic openen...

Verwijderd

goed idee dat topic

• Hoedje
apNia schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:37:
Ik heb een vraagje over dat plein. Je hebt bij de Mii's eerst de zaal, dan het plein waar je Wii friends in ziet die gemigrate zijn, am I right? Gisteren 2 vrienden toegevoegd. Toen kreeg ik van persoon 1 een bericht, bij m'n Mii's gekeken en ik kreeg bericht dat ik een Mii had ontvangen. Hij stond gelijk tussen mijn Mii's in de zaal.
Nou voegde ik vriend 2 toe, kreeg ook bericht (ook met z'n Mii hoofdje er bij) maar deze stond niet ineens tussen mijn Mii's maar moest ik via het plein naar m'n zaal plaatsen. Iemand eeeeeeenig idee hoe dit kan???
Heel simpel, als je migreren aanzet bij de Mii's dan kunnen ze naar de pleinen van mensen uit je adresboek migreren. Dit gaat vrij willekeurig. Daarnaast kun je Mii's specifiek sturen, dan komen ze bij de geadresseerde direct in de zaal terecht.
Precies.. zodra het iemand uitkomt mag 't ineens wel. Laat die mensen man, met je hokjesgedoe over wat er thuishoort in een topic. Mensen hun Wii werkt niet icm hun router, laat dat lekker en scroll er overheen... Het is mij gisteren ook opgevallen dat mijn Wii niet ZOMAAR werkt en er dus wel Wii specifieke issues zijn...
Ik wil daar iets anders aan toevoegen. De modjes zijn degenen die bepalen wat wel en niet mag. Denk je dat er iets gebeurd wat je niet mag, maakt dan even een topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif. Dat houdt het topic schoon van posts, die ook niets toevoegen.

Overigens wil ik ook mijn mening nog wel even spammen:
-Mededelingen over waar nog een Wii te krijgen is (dus specifiek, aantal, plaats, winkel etc). Top, ik gun iedereen zo snel mogelijk een Wii en dat helpt!
-Router/internet/WiiConnect24 problemen, lijkt me hier ook prima kunnen. Op een gegeven moment zal er een patroon ontstaan, dit kan vervolgens in de TS en probleem is opgelost en de oplossing staat op een plaats waar veel mensen die kunnen vinden. Maar niet die posts van één zinnetje s.v.p.
Hachy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:33:
Neem maar contact met me op als je de reserveringen wilt overnemen, via PM aub.
Zet dan wel je DM functie aan onder myReact/preferences :+

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Mag niet, is al x gedaan die is direct gesloten...

[ Voor 58% gewijzigd door Snippertje op 21-12-2006 12:11 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Pheno79
GekkePrutser schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:09:
[...]

Misschien kunnen we een topic maken: "Wii verkrijgbaarheid / preorders" ofzo? Dit zijn toch wel interessante dingen om over te discussieren op GoT. Ik zoek zelf om de paar uur dit topic door voor posts in de trant van: 'bij de FRS in osdorp liggen er nog 3' zoals die een paar dagen geleden langs kwam. Past ook in de lijn van GoT want zo kunnen we elkaar aan een Wii helpen. Maar ik snap wel dat het hier niet gewenst is, dus een apart topic lijkt me het beste.

Als de Mods het goed vinden wil ik wel een topic openen...
Over een maand heeft iedereen een Wii mag ik aannemen, dus dan is deze reeks geheel schoon van deze posts :)
Dus laat lekker gaan, net als de netwerkproblemen zal het zichzelf vanzelf oplossen. Zet de Wii instellingen onder een netwerk kopje in de OP en iedereen weet hoe het in te stellen zou moeten zijn. Werkt het dan nog niet -> je draadloze netwerk zuigt, ga naar het netwerkforum :)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Razor.Timo schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:10:
[...]

Mag niet, is al x gedaan die is direct gesloten...
Okee, bedankt! Dat wist ik niet. De mods hebben er hier ook nog niks van gezegd dus misschien is hier toch wel de juiste plaats voorlopdig?

• jorisdekloris
Of heeft iemand een eigen forum waar het even kan ofzow?

Tierelier

• damnsharp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05-2019
Vraagje over weer kanaal, is het bekend of je een force-update kan doen? Ik bedoel daarmee, de weer update van weathernews vind ik wat "out dated", liever recenter dan bijvoorbeeld het weer 2 uur vanochtend. Maar ik ben bang dat er niets aan te doen is. :?
Het kanaal / opzet ziet er wel gelikt uit! _/-\o_

Edit: oh, en dan w.s. morgen news kanaal erbij... ben heel benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door damnsharp op 21-12-2006 12:33 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
damsoft schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:32:
Vraagje over weer kanaal, is het bekend of je een force-update kan doen? Ik bedoel daarmee, de weer update van weathernews vind ik wat "out dated", liever recenter dan bijvoorbeeld het weer 2 uur vanochtend. Maar ik ben bang dat er niets aan te doen is. :?
Het kanaal / opzet ziet er wel gelikt uit! _/-\o_

Edit: oh, en dan w.s. morgen news kanaal erbij... ben heel benieuwd!
Nee, maar je hoeft ook geen geforceerde update te doen. Het ligt namelijk niet aan de Wii. Als je kijkt naar de weersvoorspellingen, dan zie je dat die juist weer wel hooguit 2 uur oud zijn. Het weer dat door Weathernews wordt aangeleverd is gewoon 13 uur oud, wat belachelijk is. Het hele nut van die functionaliteit valt daardoor weg.

Morgen komt alleen de browser, het nieuwskanaal komt pas in januari.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 21-12-2006 12:43 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zonde van je lange verhaal, maar dit topic is gewoon niet bedoeld voor leveringsverhalen.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:08 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Hoedje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:10:

[...]

Overigens wil ik ook mijn mening nog wel even spammen:
-Mededelingen over waar nog een Wii te krijgen is (dus specifiek, aantal, plaats, winkel etc). Top, ik gun iedereen zo snel mogelijk een Wii en dat helpt!
De topicwarning uit de vorige delen (die nu nog niet in de deel staat) is daar toch heel duidelijk over:
Slow-chat, oneliners, offtopic geblaat en meldingen van enkel een aankoop of een verwachte leverdatum horen niet thuis in dit topic!

Lees dit heel goed door voordat je hier post!
En dan het gedeelte waar de post heen linkt:
Ik heb zojuist maar liefst 134 replies moeten trashen die niet in dit topic thuis horen! :o :{
De eerst volgende die de topicwarning overtreed kan een PM verwachten en alle replies die niet voldoen aan de eisen worden zonder pardon getrashed.

Wat hoort hier dus niet thuis:
• oneliners
• slowchat
• het melden van persoonlijke levertijden of leveringsproblemen
• meldingen over hoe blij je wel niet bent met je aankoop
• alle overige zaken die hier niet thuis horen

Indien dergelijke postgedrag zich toch voort doet kunnen er sancties verwacht worden...
En het is imo ook zeer saai om te lezen waar iemand wel of niet een Wii kan vinden. En dan komt er nu natuurlijk iemand die zegt "Maar ik vind het juist heel interessant". Euh tja jammer, de modjes denken daar (imo) gelukkig anders over.
-Router/internet/WiiConnect24 problemen, lijkt me hier ook prima kunnen. Op een gegeven moment zal er een patroon ontstaan, dit kan vervolgens in de TS en probleem is opgelost en de oplossing staat op een plaats waar veel mensen die kunnen vinden. Maar niet die posts van één zinnetje s.v.p.
Het lijkt me toch beter om het gescheiden te houden aangezien dat soort problemen horen toch in Spielerij - Problemen & Vragen thuis. Dat staat ook in de berschrijving van dat subforum.

En er is al een topic voor. Als iedereen daar nou zijn problemen gaat bespreken dan is het ook stukken makkelijker zoeken dan in dit topic, want dan raken de problemen en de mogelijke oplossingen verspreid over een paar duizend posts.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

De topic warning stond er inderdaad nog niet, maar betekent niet dat die regels niet gelden.

Voor technische problemen kan je in Spielerij - Problemen & Vragen terecht. Dit topic is daar niet voor bedoeld.

• damnsharp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05-2019
MetroidPrime schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:41:
[...]

Nee, maar je hoeft ook geen geforceerde update te doen. Het ligt namelijk niet aan de Wii. Als je kijkt naar de weersvoorspellingen, dan zie je dat die juist weer wel hooguit 2 uur oud zijn. Het weer dat door Weathernews wordt aangeleverd is gewoon 13 uur oud, wat belachelijk is. Het hele nut van die functionaliteit valt daardoor weg.

Morgen komt alleen de browser, het nieuwskanaal komt pas in januari.
Thanks voor je reactie!
Tjsa, wat stom dan dat Nintendo voor Weathernews heeft gekozen... heel jammer en niet wat ik verwacht van hun. Wat overigens wel gek is, dat op de website http://www.weathernews.nl/ zelf het weer best aktueel is (nu is het kaartje van 12:52 en het is 13:14 uur...)
Morgen dus de browser, daar ben ik ook blij mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door damnsharp op 21-12-2006 13:14 ]

Verwijderd

Dit heeft weinig zin, als je goede argumenten hebt om zoiets toch te hebben kun je dat altijd overleggen. Mensen aanmoedigen om het 'toch gewoon maar te doen' werkt niet.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:35 ]

Verwijderd

jorisdekloris schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:52:
[...]

Ok, ik heb net wat zaken gebeld maar daar heb ik gevraagd of ze ze nu hadden en niet of ze ze kregen :S Iemand teovallig al een zaak in Utrecht gebeld?
Nou ik heb dus gamesyndicate gebeld en zei zeiden dat ze ieder moment een nieuwe levering krijgen, alleen was alles al gepreordered. Ik verwacht dat ieder moment een wii in rotterdam. Waarschijnlijk wordt het morgen :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, oneliners, offtopic geblaat en meldingen van enkel een (mislukte) aankoop of een verwachte leverdatum horen niet thuis in dit topic!

Lees dit heel goed door voordat je hier post!