hallo die-hard PC-gamer meld zich in dit topic.
waarom? nou omdat de Wii me wel charmeerd... en dan bedoel ik uiteraard vooral de besturing! eindelijk weer eens echt iets vernieuwends op game gebied sinds jaaaren! ik krijg bij het zien van de Wii besturing hetzelfde gevoel als toen ik voor het eerst een pc-game met grafische hardware versnelling zag (voodoo 2 in mijn Pentium 166mhz

) of toen ik voor het eerst een game met geluidskaart speelde (soundblaster in mijn 486)... Dat waren toch de 2 ontwikkelingen die me echt hebben kunnen verbazen... en nu bij het zien van de Wii besturing bekruipt me datzelfde gevoel weer.
Het volgende gesprek vondt afgelopen week plaats in onze woonkamer toen ik de reclame foldertjes zat te bekijken.
ik: "lijkt me best gaaf zo'n Wii met die nieuwe besturing"
vrouw: "jah idd! lijkt me ook erg leuk"
ik: (op semi-serieuze toon): "zullen we er dan maar eentje gaan kopen?

"
vrouw: "jah leuk! maar kunnen we dat betalen...?"
ik: "jawel we hebben immers 100,- van oma gekregen dat kunnen we er mooi voor gebruiken"
vrouw: "ohja! nou laten we dat maar doen dan"
ik "maaar.... maaar... ikw il er eerst op internet wat overlezen offie echt zo goed is... kwil er ook wel eerst ff eentje proberen in de winkel"
vrouw "jah nou... je hebt me nu lekker gemaakt moet je niet weer terug krabbelen"
dus

hier ben ik dan, is de Wii echt zo kewl, is de besturing echt zo gaaf en vernieuwend? werkt het goed die besturing in "normale" games (shooters, race, rpg etc.)?
wat me ook opviel is dat de Wii relatief geodkoop is 249,- dat is 100,- goedkoper dan een Xbox 360, hoe zit het met de grafische kwaliteiten van de Wii? is die evengoed als van een Xdoos? op de xdoos 360 heb ik een paar keer Project Gotham Racing® 3 gespeeld (in de kinderhoek op mijn werk

). en dat ziet er echt super uit!
de Wii zal niet voor niets veel goedkoper zijn dan zijn concurrenten de xbox360 en PS3...?