Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb nu al een paar keer bericht van xs4all gehad dat ze me graag op only willen hebben, maar als ik de overstapdienst wil gebruiken dan is mijn huidige snelheid niet beschikbaar op mijn adres :?
Nu heb ik dus de ultra (20m) verbinding en de hoogst beschikbare only is de basic (8m).
Zouden ze andere standaarden hanteren mbt. afstand tot de centrale ofzo?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:33

-Stef-

Slainthe!

swiv98 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:09:
[...]

Spaar je de moeite.
Ik ben vorig jaar ook met eenzelfde setup overgestapt. En ook bij mij kon m'n Home/Pro ineens geen verbinding meer maken.

Worstel je door dit en wat andere topics over XS4ALL Only heen en je zal zien dat het komt omdat je in de centrale bent overgezet van een ADSL1 op een ADSL2+ DSLAM (of hoe zo'n ding ook heet). En niet alle merken 2+ DSLAMs willen met de stokoude Home samenwerken. Of andersom.

Niks anders aan te doen dan je 780 afwachten. Of een andere ADSL2 modem.
(In mijn geval mocht ik nog even een dikke 100 euro ophoesten voor een modem die ik nu gratis kan krijge. Jammer, maar troost je wellicht aan de gedachte ;) )
Argh, dat klinkt bijzonder vervelend! Ik zal het topic eens doorspitten en hopen dat de 780 hier snel wordt afgegeven. Weet jij hoe lang daar eigenlijk voor staat?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 1 jaar ADSL only en door nummerbehoud mijn oude KPN Nummer
Heb de ervaring met de vorige Speedtouch modems dat het resette door warmteontwikkeing .Heb sindsdien alle Speedtouch modems voorzien van 4 buffertjes om hem wat hoger te plaatsen zodat de koeling wat beter is .Ik heb nog nooit een reset of uitval van mijn modem gehad Nu de 780
Ik bel uitgaande via Voipbuster voor 10 euro naar 60 landen gratis gedurende 120 dagen en inkomende gesprekken via ADSL only .Gebruik voor Voipbuster Grandstream 386 .kwalteit is goed alleen tussen 17 en 19 uur wat minder . BTW heb XS4all Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deheerst
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 07:52
Mr Magic schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:53:
[...]

Heb je de 6.1.7.2 al geprobeerd? Is bij Speedlinq nog te vinden:

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=12&Itemid=29

Daarna voor Xs4all configureren met de wizard van de Speedtouch-site.

Ik heb ook het commando "adsl config modemoption 70000000000000000000000000000000" gegeven voor een iets langzamere, maar wel stabielere connectie. Connectie is na de laatste (handmatige) resync nu al bijna 4 dagen up en het modem zelf is al ruim 11 dagen up. Voorheen had ik ook last van restarts en/of verlies van sync.

Geen idee of er vervelende bugs in 6.1.7.2 zitten die er in 6.1.9.6 uitgehaald zijn. Alles werkt hier prima (ik gebruik zelf geen VoIP).

Bijkomend voordeel is dat de DMT-tool werkt inclusief grafieken met deze versie.

Moet wel zeggen dat ik 6.1.9.6 van Xs4all nog niet getest heb met bovenstaand modemoption-commando (6.1.9.6 heeft wel het modemoption-commando, maar niet de grafieken).
Die firmware had dezelfde problemen.
Ik heb nu dacht ik 4 verschillende firmwares getest, allemaal hetzelfde probleem.
(deze wel het minst ernstig)
Ondertussen heb ik vastgesteld dat het sinds een week ongeveer elke dag tussen half 9 en half tien in de avond optreedt.
De sn margin zakt dan flink en begint de 780 een resync.
Dit dan iedere hele of halve minuut, gedurende een half uur.
Daarna is het weer over.
Met DMT heb ik de sn margin aangepast, op 8, en dat leek gisteren wel te helpen.
Staat bij mij kennelijk default op 6,5 ofzo.
Vanavond nog maar eens zien of ik spoken zie, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.

Die adsl config modemoption is een nieuwe, voor mij dan.
Die kan ik ook nog wel ff testen.
Thanx!
Zo'n beetje alles al geprobeerd, dus nieuwe dingen zijn sexy.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

-Stef- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Argh, dat klinkt bijzonder vervelend! Ik zal het topic eens doorspitten en hopen dat de 780 hier snel wordt afgegeven. Weet jij hoe lang daar eigenlijk voor staat?
Duurde bij mij 2-3 werkdagen na aanvraag.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

wontcachme

You catch me? No you wont

-Stef- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:11:
[...]
Bij mij 2 weken. Maar toen zat er gelijk de nieuwste firmware op.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ray schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:04:
bottemline is dat hun stellen dat Telfort oude kpn lijnen heeft gekocht die door de kpn afgekeurd zijn en zelfs niet voor telefonie meer geschikt zouden zijn. Dus was xs eigenlijk zegt is dat telfort de oude troep heeft gekocht en er dus meer kans op storing is. Of het waar is ??????
Dat verhaal van die helpdesk is de grootste onzin die er is. Een organisatie die dit soort onzin uitkraamt zou ik direct verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Bram schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:06:
[...]

Dat verhaal van die helpdesk is de grootste onzin die er is. Een organisatie die dit soort onzin uitkraamt zou ik direct verlaten.
Er komen steeds meer redenen om over te stappen, weg bij xs4all. Ze leveren zelf nota bene ADSL via Tiscali lijnen, ik ben er eentje van, vanuit de oude situatie bij Demon. Dus ik zou zogenaamd een slechte lijn hebben, door KPN afgekeurd?

Xs4all stond bekend als de beste provider, maar ik ga daar toch wel aan twijfelen. Ik vind in ieder geval dat de meerprijs die ze vragen het niet waard is, de verbinding is daarvoor te traag. Het prijsbeleid is dan ook al enkele jaren oud en in de tussentijd is er op ADSL gebied een hoop veranderd. Voor net zoveel geld (en voor velen zelfs minder) zijn er nu snellere verbindingen. Ja, je krijgt er bij xs4all een hoop bij, maar kom op, een goede virusscanner heb ik al op mijn e-mail (waarbij ik steeds minder gebruik maak van mijn provideradres, te weinig ruimte en niet makkelijk mee te nemen), spamfilter is wel aardig, maar dat kan ik ook zelf heel goed regelen. Dus wat zou nu nog een reden moeten zijn om bij deze isp te blijven?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

wontcachme schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:53:
[...]

Bij mij 2 weken. Maar toen zat er gelijk de nieuwste firmware op.
2 weken of 2-3 werkdagen, dat scheelt nog al. Afwachten maar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist weer richting XS4all helpdesk gebeld, via de explorer kan ik niet inloggen echter via telnet met dezelfde naam/wachtwoord wel :/ Maargoed, optie 1 (cistron->xs4all).. hoor je een quasy-geile stem 'helaaaassss, op dit moment zijn wij gesloten..'.

Begin nu wel erg te twijfelen.. :/

Staat op de helpdesk website:
Status: Het wordt drukker, er zijn op dit moment 5 wachtenden.

Goed :P

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 15-01-2008 18:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

yodeluxe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:20:
[...]

Er komen steeds meer redenen om over te stappen, weg bij xs4all. Ze leveren zelf nota bene ADSL via Tiscali lijnen, ik ben er eentje van, vanuit de oude situatie bij Demon. Dus ik zou zogenaamd een slechte lijn hebben, door KPN afgekeurd?
<knip>
Het topic van de xs4all-fanboys is XS4ALL blijven of een andere provider kiezen? ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
SinergyX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:57:
Leuk dat de helpdesk maar vol blijft houden dat je de lijnsync zelf niet kan bepalen :P Dat commando moet je ingegeven via telnet neem ik aan?
Ja via telnet inderdaad. Maar het werkt dus alleen bij firmware 6.1.9.6 of lager.
Deheerst schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:31:
Met DMT heb ik de sn margin aangepast, op 8, en dat leek gisteren wel te helpen.
Staat bij mij kennelijk default op 6,5 ofzo.

Die adsl config modemoption is een nieuwe, voor mij dan.
Let op: het modemoption-commando doet feitelijk hetzelfde als wat DMT onder water doet.
Als het eerste register op 00 staat in je modem stelt DMT de default op 68 (hex). Als je dan in DMT de SNR aanpast zal het register steeds met 8 verhoogd of verlaagd worden (dus 50, 58, 60, 68, 70, etc.).

Bij mij was de standaard SNR (down) 8.0 of 8.5. Hiermee was de verbinding dus niet stabiel. Nu met het SNR-register op 70 is de SNR (down) telkens 9.0 of 9.5 en is de verbinding tot nu toe wel stabiel. Hierbij heb ik wel een paar honderd kbit aan snelheid ingeleverd (van 14000 naar 13600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gisteren een mail gestuurd naar xs4all of ik mijn abbonement over kon zetten van ADSL basic naar pack only na een 1,5 dag nog geen antwoord gekregen. Ok ook nog geen antwoord van multikabel maar van XS4All verwacht ik dat gewoon wel. Echt XS4All is hard aan het afglijden in ieder geval worden ze op prijs en kwaliteit gewoon zo hard ingelopen de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deheerst
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 07:52
Hmm, ok, het lijkt nu ok te zijn.
Beetje vroeg nog om na 1 dag meteen te gaan roepen dat het is opgelost, maar gisteren dus voor het eerst geen resync gehad tussen half 9 en half 10.
Laatste resync is van de 14e.
Ik lever wel iets in, maar dat is te verwaarlozen.
Ben al lang blij als het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
SinergyX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:19:
Zojuist weer richting XS4all helpdesk gebeld, via de explorer kan ik niet inloggen echter via telnet met dezelfde naam/wachtwoord wel :/
Da's een bekend probleem van Speedtouch ism Internet Explorer (ik geloof vanaf IE7)
Firefox werkt bv wel.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

@hierboven, ah ik heb Vista met IE7, bekend dus :)

Ben weer verder, kpn lijnmeting bleek niets mee aan de hand te zijn, mijn lijn zou perfect in orde zijn. Wel vreemd genoeg in de afgelopen 4 maanden van 12/13mbit max naar een 'net aan' 9mbit afgezakt.

Maar verder konden zij zien dat de laatste 'inlog' poging (?? bij routerreset/adsl-reset komt er toch gewoon een re-sync/nieuwe inlog?) was geweest op 29 december, mijn nonstop adsl-plat meldingen waren nergens te zien. Advies gekregen firmware up te daten (is recent nieuwe uitgebracht), maar diezelfde avond weer 2x raak.

Inmiddels wel caiway internet (kabel) aangevraagt, zal niet lang meer blijven bij xs4all als dit zo doorgaat (enkel een inbelabbo voor behoud van mijn email).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 16-01-2008 15:00 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

justmental schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:23:
Ik heb nu al een paar keer bericht van xs4all gehad dat ze me graag op only willen hebben, maar als ik de overstapdienst wil gebruiken dan is mijn huidige snelheid niet beschikbaar op mijn adres :?
Nu heb ik dus de ultra (20m) verbinding en de hoogst beschikbare only is de basic (8m).
Zouden ze andere standaarden hanteren mbt. afstand tot de centrale ofzo?
Ja, ik zat bij XS4ALL op ADSL Lite van KPN en overstappen naar Only was niet mogelijk, het wordt niet eens geleverd op mijn adres. Ik woon nét te ver van de centrale af, een eindje verderop in de straat leveren ze het wel.

XS4ALL vertelde me dat Only geleverd wordt over een zakelijk netwerk (Bitstream?) waar strengere eisen aan gesteld worden.

Omdat de oude KPN-variant mij veel te duur werd voor wat er geboden werd, ben ik overgestapt op Alice, in afwachting van het KPN Glasteam (wat een paar honderd meter verder bezig is...)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:50

GieltjE

Niks te zien...

Iemand al enig idee hoe het zit met nummerherkenning over voip? (aka kan ik nr's van anderen zien als ik gebeld word op voip?

Als het goed is werkt deze dus alleen over voip en niet over de vaste analoge lijn?

[ Voor 25% gewijzigd door GieltjE op 16-01-2008 17:02 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

GieltjE schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:00:
Iemand al enig idee hoe het zit met nummerherkenning over voip? (aka kan ik nr's van anderen zien als ik gebeld word op voip?

Als het goed is werkt deze dus alleen over voip en niet over de vaste analoge lijn?
Nummerherkenning werkt gewoon over VoiP voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Mijn Oom heeft een dhcp storing (server geeft geen ip-adressen) Dat zelfde had ik met speedlinq rond 10 december.
Zegt veel lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:50

GieltjE

Niks te zien...

Windstorm schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:00:
Mijn Oom heeft een dhcp storing (server geeft geen ip-adressen) Dat zelfde had ik met speedlinq rond 10 december.
Zegt veel lijkt mij..
Had een vriend en werk ook last van, maar dat was rond 11:00 vanochtend opgelost en ergens vanacht rond 24:00 ontstaan.

Dus dat is opzich niet zo erg en anders je router static instellen ;)

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is anders wel irritant als je net die nacht bezig bent met herconfiggen van je hardware en je ineens niks van je plannen terecht ziet komen omdat je niet bij drivers kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:39
Devster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:56:
[...]

Ja, ik zat bij XS4ALL op ADSL Lite van KPN en overstappen naar Only was niet mogelijk, het wordt niet eens geleverd op mijn adres. Ik woon nét te ver van de centrale af, een eindje verderop in de straat leveren ze het wel.

XS4ALL vertelde me dat Only geleverd wordt over een zakelijk netwerk (Bitstream?) waar strengere eisen aan gesteld worden.

Omdat de oude KPN-variant mij veel te duur werd voor wat er geboden werd, ben ik overgestapt op Alice, in afwachting van het KPN Glasteam (wat een paar honderd meter verder bezig is...)
Hmm. deze vraag heb ik reeds 2 keer neergelegd bij sales, 2x het antwoord; blijf de postcode check maar controleren want binnenkort is het wel mogelijk... 8)7 Gaat het nou wel of niet gebeuren...? want de hele familie voipt al en dat belt zo lekker goedkoop als iedereen bij xs4all zit.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen met een xs4all only abbo (migratie van een demon abbo) die nu geen ipadres krijgen van de DHCP van xs4all??

kom er net ook achter dat die fucking helpdesk al om 20:00 dicht is lkkr handig, juist wanneer de meeste mensen op internet gaan en dus jusit de helpdesk nodig hebben is hij dicht.

Vind het een slechte zaak hoor! xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:44:
Zijn er nog meer mensen met een xs4all only abbo (migratie van een demon abbo) die nu geen ipadres krijgen van de DHCP van xs4all??

kom er net ook achter dat die fucking helpdesk al om 20:00 dicht is lkkr handig, juist wanneer de meeste mensen op internet gaan en dus jusit de helpdesk nodig hebben is hij dicht.

Vind het een slechte zaak hoor! xs4all
http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=3043&taal=nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op een gemigreerde (oud-)Demon verbinding. Deze is overgezet naar XS4ALL Only Lite, met een snelheid van 4096/896 op een Netopia 3346-ENT modem.

De afstand tot aan de centrale is circa 700 meter. Is er nog een mogelijkheid om de upload op te krikken naar 1024 Kbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 07:59:
Ik zit hier op een gemigreerde (oud-)Demon verbinding. Deze is overgezet naar XS4ALL Only Lite, met een snelheid van 4096/896 op een Netopia 3346-ENT modem.

De afstand tot aan de centrale is circa 700 meter. Is er nog een mogelijkheid om de upload op te krikken naar 1024 Kbit?
Daar zal niemand hier uitsluitsel over kunnen geven.....bekende glazen bol.......maar probeer het zou ik zeggen. Alhoewel ik voor die lousy 100kbit niet al te veel moeite zou doen........(ik bedoel waar hebben we et over?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 00:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

kaajee schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:54:
[...]

Daar zal niemand hier uitsluitsel over kunnen geven.....bekende glazen bol.......maar probeer het zou ik zeggen. Alhoewel ik voor die lousy 100kbit niet al te veel moeite zou doen........(ik bedoel waar hebben we et over?)
Een extra radio-stream terwijl je lekker aan het leechen bent? ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Michael Knight schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:18:
[...]

Een extra radio-stream terwijl je lekker aan het leechen bent? ;)
Daar heb ik deze voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/tempest/3595/Image/Radio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Gisteren de ST780 binnen gehad en natuurlijk meteen aangesloten.
Alles werkte eigenlijk meteen, heb alleen het LAN-IP aan moeten passen naar mijn situatie.

Wat wel vreemd is, port forwarding voor eMule doet het niet goed, ik krijg een LowID en status firewalled terwijl ik wel alle poorten heb open gezet. Met de ST545 ging dat wel gewoon goed :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Yanze schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:33:
Gisteren de ST780 binnen gehad en natuurlijk meteen aangesloten.
Alles werkte eigenlijk meteen, heb alleen het LAN-IP aan moeten passen naar mijn situatie.

Wat wel vreemd is, port forwarding voor eMule doet het niet goed, ik krijg een LowID en status firewalled terwijl ik wel alle poorten heb open gezet. Met de ST545 ging dat wel gewoon goed :S
Moet je tijdelijk even de 'emule-pc' als 'DMZ' instellen in je 780. Dan weer emulen, daarna kan ik weer uit de DMZ-mode. ID blijft dan hetzelfde (althans was bij mij het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:26

Dr.Nono

Hello there!

kaajee schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:35:
Moet je tijdelijk even de 'emule-pc' als 'DMZ' instellen in je 780. Dan weer emulen, daarna kan ik weer uit de DMZ-mode. ID blijft dan hetzelfde (althans was bij mij het geval)
En dat is eenmalig of dat doe je dan elke keer als je gaat eMulen? Hoop het niet!

Mijn 716 heeft hier helemaal geen last van, is dit misschien een bekend 780 probleem?

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
kaajee schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:35:
[...]

Een DMZ krijg ik op mijn ST780 niet gevonden, maar ik wel een workaround gevonden ;)

Voor mijn eMule gebruik custom ports ipv de standard 4462 en 4472.
Ik heb in de webinterface een nieuwe applicatie gemaakt (customEmule) en hier deze poorten aan toegevoegd. Als ik dat dan koppel aan mijn PC gaat het allemaal goed, maar werkt eMule dus niet (goed).

Ik heb getelnet naar mijn ST780 en het commando firewall rule list gegeven.
Er kwam toen een hele lijst rules en ergens zag ik ook wat rules voor poort 25,80 en 443 die naar mijn webserver verwezen. Maar mijn customEmule applicatie die ik in de browser gemaakt had en aan mijn PC had toegewezen kwam hier dus helemaal niet in voor ... WTF 8)7
Ik heb de builtin eMule applicatie gemodified naar mijn eigen poorten, deze applicatie gekoppeld aan mijn PC en voila, het werkte meteen :) En als ik dan via telnet kijk staat ie er wél tussen :?

Is dit nu een bug in de Speedtouch en/of in de webinterface?
Kun je wel applicaties maken en er verder niets mee doen?

Ik ben al nooit zo'n speedtouch-fan geweest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik heb in mijn ST780 ook gewoon custom applicaties gebruikt en gehangen aan een PC, werkt prima. Misschien dat je een foutje had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de 'gratis' Speedtouch 780 gekregen van XS4ALL omdat ik mijn ziel weer voor een jaar heb 'verkocht'. Hij kwam standaard met de XS4ALL firmware geleverd.

Met het instellen van de port forwarding in de webinterface ging het instellen wel goed, maar forwarden .. ho maar.

Toen via speedtouch.nl de laatste firmware en de instel-tool gedownload. De originele firmware erop gezet en via de tool ingesteld voor X4ALL +VoIP. Daarna de instellingen nogmaals gedaan.. en voilá! Werkt super.

Ik ben nog wel benieuwd naar de telnet mogelijkheden, is daar toevallig een handige handleiding voor zonder dat ik heel de Thomson handleiding door moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke versie firmware had jij dan? Ik heb die 780i al een goed jaar en de portfowarding heeft altijd perfect gewerkt (web/mailserver, voip, vnc, ts-server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat op '6.2.17.5 (EA)',
en nu '6.2.17.5'

dus eigenlijk dezelfde, alleen is de EA versie door XS4ALL aangepast met een wizard voor hun adsl, en is het hele zwikje vertaald in het nederlands. De firmware die via de speedtouch.nl website komt is engelstalig en geheel blanco qua configuratie. Daarvoor is het tooltje wel handig, die gooit er de juiste voip settings etc. in.

Waarom het de eerste keer niet werkte weet ik niet. Dat het nu wel werkt vindt ik het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:44:
Ik ben nog wel benieuwd naar de telnet mogelijkheden, is daar toevallig een handige handleiding voor zonder dat ik heel de Thomson handleiding door moet?
Het handigste voor telnet is de CLI Guide, daar staan alle settings in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:37:
Er zat op '6.2.17.5 (EA)',
en nu '6.2.17.5'

dus eigenlijk dezelfde, alleen is de EA versie door XS4ALL aangepast met een wizard voor hun adsl, en is het hele zwikje vertaald in het nederlands. De firmware die via de speedtouch.nl website komt is engelstalig en geheel blanco qua configuratie. Daarvoor is het tooltje wel handig, die gooit er de juiste voip settings etc. in.

Waarom het de eerste keer niet werkte weet ik niet. Dat het nu wel werkt vindt ik het belangrijkst.
Raar, mijn 780 (~1 maand geleden gekregen) heeft de gewone 6.2.17.5 met XS4ALL logo + wizard voor instellingen. Overigens heb ik ook gewoon de mogelijk om te kiezen tussen en/nl taal (heb hem ook op engels staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
MatHack schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:27:
[...]

Raar, mijn 780 (~1 maand geleden gekregen) heeft de gewone 6.2.17.5 met XS4ALL logo + wizard voor instellingen. Overigens heb ik ook gewoon de mogelijk om te kiezen tussen en/nl taal (heb hem ook op engels staan).
Waar stel je 'en' in? Ik wordt helemaal gek van dat 'nl' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Laatst online: 30-09 08:04
Yanze schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Waar stel je 'en' in? Ik wordt helemaal gek van dat 'nl' :X
Als je de XS4ALL firmware hebt staat dat rechtsboven, net onder het XS4ALL logo.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:23:
Let op: het modemoption-commando doet feitelijk hetzelfde als wat DMT onder water doet.
Als het eerste register op 00 staat in je modem stelt DMT de default op 68 (hex). Als je dan in DMT de SNR aanpast zal het register steeds met 8 verhoogd of verlaagd worden (dus 50, 58, 60, 68, 70, etc.).

Bij mij was de standaard SNR (down) 8.0 of 8.5. Hiermee was de verbinding dus niet stabiel. Nu met het SNR-register op 70 is de SNR (down) telkens 9.0 of 9.5 en is de verbinding tot nu toe wel stabiel. Hierbij heb ik wel een paar honderd kbit aan snelheid ingeleverd (van 14000 naar 13600).
Zo, vanavond dus ook meteen m'n eerste (merkbare) cold restart gehad:

Jan 18 19:33:49 SNTP Systemtime update: time setting 00:05:10 > new time setting: 19:33:49
00:01:28 (since last boot) VOIP: Recv 200 OK
00:01:28 (since last boot) VOIP: Recv 100 Trying
00:01:28 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
00:01:28 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
00:01:28 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
00:01:22 (since last boot) PPP link up (Internet) [82.95.133.169]
00:01:22 (since last boot) PPP PAP Authenticate Ack received
00:01:22 (since last boot) PPP PAP Authenticate Request sent
00:01:06 (since last boot) PPP PAP Authenticate Request sent
00:01:06 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 4103 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 18.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 17.0 dB, Up: 8.0 dB; snr Margin Down: 25.5 dB, Up: 12.0 dB)
00:00:38 (since last boot) DHCS server up
00:00:38 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.
00:00:14 (since last boot) WIRELESS automatic channel selection done (channel = 1)
00:00:10 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
00:00:01 (since last boot) WIRELESS interface turned on.
00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart
00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules
00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules
Jan 18 19:10:38 SNTP Synchronised again to server (194.109.22.18)

Ik zat net in het midden van een poging m'n WRT54G (HyperWRT Thibor c) via WDS te linken. Helaas praat dat niet met de ST780...
De SNR is bij mij hoog zat volgens de log. Misschien dat de WDS de restart triggert. Ik heb de optie nu even uitgevinkt. De restart zal in dit geval misschien niet aan de SNR gelegen hebben...

Ik heb de ST780 i.v.m. VoIP (en 'gratisheid'), maar de stabiliteit is duidelijk slechter dan met m'n oude ST. Dat was een ST Home, getweakt naar 'n Pro en daarna geflashed met 510 firmware. Dat heeft jaren perfect gewerkt. De oude ST linkte alle data naar m'n WRT54G die de routering deed. Met en na de overschakeling naar Only heb ik geen problemen gehad met verbindingstabiliteit.

Ik denk dat de ST780 gewoon een teken van deze tijd is (oftewel: kwaliteit is ver te zoeken). De tijd tot de wireless verbinding actief is, is ook nogal wat langer dan met de WRT. Na het aanzwengelen van de labtop moet ik ff rustig wachten op een IP en de eerste internet pagina die ik daarna wil hebben moet er ook echt uitgeperst worden. Daarna gaat het wel weer goed. Nieuwsgroep downloads lopen op een 430 kb/s, dus de snelheid ik wel in orde. Nu maar hopen dat die reboots wat achterwege blijven, of dat er een nieuwe firmware komt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:04:
Dus was xs eigenlijk zegt is dat telfort de oude troep heeft gekocht en er dus meer kans op storing is. Of het waar is ??????
Als er al een kern van waarheid inzit, dan neem ik die storingen wel op de koop toe. Ik gebruik internet voornamelijk om te downloaden en in noodgevallen stap ik wel naar de buurman. Een besparing van 60 euro in de maand is dusdanig dat ik met geen enkel argument kan rechtvaardigen om bij Xs4all te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook ik heb problemen met XS4ALL Only en dan voornamelijk met bellen via VOIP. Wij zijn enige tijd geleden overgestapt van KPN naar XS4ALL Only en hebben daarbij direct VOIP genomen. Nu hadden wij, net als vele andere hier, last van een stotterend en haperend geluid zodra wij aan het bellen gingen terwijl we aan het downloaden waren. Nu hebben we hiervoor contact opgenomen met de helpdesk van XS4ALL en vertelde ons dat we de nieuwste firmware moesten downloaden van hun site, dat gedaan en succesvol geinstalleerd was het probleem nog steeds niet verholpen. Na een 2e maal bellen met XS4ALL kwam de beste man tot de conclusie dat we een sneller abonnement moesten pakken, zo gisteren geupdate naar XS4ALL Lite waarmee volgens de helpdesk het probleem verholpen zou moeten zijn. Helaas hapert het geluid nog steeds en lost het totaal niets op...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Laatst online: 30-09 12:40
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:20:
site, dat gedaan en succesvol geinstalleerd was het probleem nog steeds niet verholpen. Na een 2e maal bellen met XS4ALL kwam de beste man tot de conclusie dat we een sneller abonnement moesten pakken, zo gisteren geupdate naar XS4ALL Lite waarmee volgens de helpdesk het probleem verholpen zou moeten zijn. Helaas hapert het geluid nog steeds en lost het totaal niets op...

Iemand enig idee?
Mooie boel. VOIP is kennelijk bij Xs4all nog een nieuwe (experimentele?) dienst. Deze kinderziektes had Planet in het verleden ook. Na een update van de experiabox (Siemens) die kennelijk de QoS instelde waren de problemen verdwenen. Nu werkt het gewoon net zo goed als de ouderwetse analoge telefoon. Mogelijk ligt het probleem bij jou aan het modem die onvoldoende bandbreedte reserveert (QoS) voor VOIP. Overstappen zou ik zeggen naar Planet. Tegenwoordig duurder dan Xs4All maar het werkt tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Erwin1967 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:48:
[...]

Mooie boel. VOIP is kennelijk bij Xs4all nog een nieuwe (experimentele?) dienst. Deze kinderziektes had Planet in het verleden ook. Na een update van de experiabox (Siemens) die kennelijk de QoS instelde waren de problemen verdwenen. Nu werkt het gewoon net zo goed als de ouderwetse analoge telefoon. Mogelijk ligt het probleem bij jou aan het modem die onvoldoende bandbreedte reserveert (QoS) voor VOIP. Overstappen zou ik zeggen naar Planet. Tegenwoordig duurder dan Xs4All maar het werkt tenminste :)
Ik heb al een jaar Only en heb geen KPN telefoon meer, alleen xs4all voip en heb nooit problemen.
Maar als ik bijvoorbeeld op newsgroepen download via een payserver dan trek ik het max van mijn lijn en dan gaat inderdaad het geluid haperen. Het modem houd dus geen rekening er mee dat die wat over houd voor het bellen. Dus wat ik dan doe is mijn download snelheid zelf instellen dat ik ~40kb/s overhoud voor het bellen. Dus wat erwin1967 zegt klopt gedeeltelijk wel maar is denk ik geen oplossing voor jou, om naar planet te gaan. Wat xs4all zegt is ook raar omdat een snellere lijn is niet echt de oplossing. Ik heb namelijk Only Basic 8Mbit en kan die ook gewoon helemaal leeg trekken als ik via newsgroepen download. Alleen via een website downloaden heb ik eigenlijk nooit een probleem omdat de meeste site niet de 8Mbit halen.

Dus ga op zoek naar een programma waar mee je je download snelheid kan instellen.
En hou dan wat over voor het bellen. Het ligt dus niet aan xs4all maar aan het modem die er dus geen rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
En zit er op de ST780 helemaal geen QoS om zoiets in de router te af te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

De ST780 is een waardeloos modem. Als ik aan het downen ben uit de nieuwsgroepen en ik ftp op volle snelheid een game naar mijn XBOX, dan gaat de 780 helemaal op zijn reet. En voordat ie dan weer is opgestart en internet levert.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Yanze schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:50:
En zit er op de ST780 helemaal geen QoS om zoiets in de router te af te vangen?
Ik kwam het volgende tegen op een forum:
Ik heb uitgezocht hoe je de qos instellingen kunt aanpassen voor de speedtouch 716

Bij een adsl aansluiting heb je meestal altijd wel een overvloed aan download capaciteit.
Het grooste probleem is de upload.

8000/1024 in mijn geval

Probleem

Stel je bent aan het mailtje aan het versturen of een bestand aan het uploaden en er draait zelfs ook nog een webserver. Je zult dan spraak problemen krijgen.

Personen waarmee jij belt zullen een hakkelige stem horen en denken dat je vanuit een grot belt.

Gewenste situatie

Alle spraak data moet voorrang krijgen op al het andere verkeer

Er zijn verschillende mogelijkheden maar ik kies voor een eenvoudige oplossing.
(het is ook mogelijk middels tos een markering aan te geven. Echter als er een switch/router tussen zit die dit niet ondersteund kan het veld gewist of gewijzigd worden waardoor het niet meer werkt)

Aangezien alle spraak pakketjes middels UDP (dus niet tcp) naar het internet worden verstuurt kies ik ervoor om alle pakketjes die aan de volgende eisen voldoen als VOIP te markeren

protocol : UDP
source port=40000
source port end=65000

Ik neem de waardes lekker ruim, uiteraard moet je kijken wat je in rtp.conf hebt staan.
(het mag gerust ruim zijn en het mag de waardes die je in rtp.conf heb staan overlappen. Gewoon internet verkeer zoals mailen, ftp uploaden enz, maakt eigenlijk in bijna alle gevallen gebruik van TCP ipv UDP)

Als er pakketjes zijn die aan deze eis voldoen noem ik deze "RTPstream"
(hoofdlettergevoelig!!!)

Deze eigenschappen zetten we vast in de speedtouch door een expressie aan te maken dit gaat als volgt:

Telnet vervolgens naar het modem toe (192.168.1.254 standaard)

- log in (bijvoorbeeld met administrator of gewoon door enteren)

- voer uit:

expr add name=RTPstream type=serv proto=udp srcport=40000 srcportend=65000

(je kunt ook het menu gebruiken door naar het inloggen "menu" in te typen, dan expr, en dan add)

We hebben nu echter nog geen Qos. Het enige wat we gedaan hebben is een naampje gegeven aan een bepaalde data stroom.

Om "RTPstream" dan ook werkelijk als VOIP te markeren/labelen doen we het volgende.

label rule add chain=qos_user_labels index=1 srcintf=lan serv=RTPstream state=enabled label=VoIP

Let op

Als je tussentijds een foutje hebt gemaakt kun je dus gewoon het modem uit/aan zetten. De instellingen zullen verloren gaan

Als alles werkt type je op de speedtouch het volgende in:

"saveall" om de installingen permanent te maken.

Ik ga er in dit voorbeeld vanuit dat QOS al aanstaat en dat je ervoor gekozen hebt om de router te configureren middels de bijgevelerde cd-rom van KPN of de webinterface van de speedtouch.

Tip. Indien de IP telefoons/server aan een vast ip adres hangen kun je ook i.p.v. een poortrange een ipadres range opgeven die voorang moeten hebben op de rest van het internet verkeer

de rule maak je als volgt aan
label rule add chain=qos_user_labels srcintf=lan srcip=192.168.1.[100-105] label=VoIP

je hoeft in dit geval geen expressie aan te maken.
Bron

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring mee bij een Speedtouch 780?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:16:
Iemand hier ervaring mee bij een Speedtouch 780?
Hoeveel ervaring wil je hebben? XS4ALL Only

Wat mis je voor info?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of hij bedoeld die QoS op de 780 (hier, verwijzing naar post erboven), of ik deel jou reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde niet de hele quote er weer inzetten, maar ik bedoelde dus de QoS voor VoIP op de Speedtouch 780, refererend aan de post van Mistraller van 1901-2008 @ 23.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de siemens C450I set ipv de interne VoiP ding van 780. Werkt vooralsnog zonder problemen, maar ik ben ook niet zo'n bittorrent/kazaa/whatever freak (gebruik het helemaal niet). Soms trek ik cap-download van newserver oid, maar kan ik gewoon nog bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:00:
Ik wilde niet de hele quote er weer inzetten, maar ik bedoelde dus de QoS voor VoIP op de Speedtouch 780, refererend aan de post van Mistraller van 1901-2008 @ 23.15.
Die firmware is hetzelfde voor zover ik weet, kwestie van proberen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik zie op de xs4all helpdesk site ook instellingen voor de Fritzbox (7140) staan.

Wordt deze ook 'geleverd' (lees: gegeven :P ) door xs4all eigenlijk?
Of is dit een 'leftover' van één van hun (recente) 'overnames'?
Of gewoon omdat het een veel gebruikt modem is?
Of gaat ie wellicht geleverd worden binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

kaajee schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:05:
Ik zie op de xs4all helpdesk site ook instellingen voor de Fritzbox (7140) staan.

De hebben altijd wel meer instellingen gestaan van niet geleverde software/apparatuur. Ze gaan er gewoon vanuit dat hun klanten zelf ook een routers kopen en ze leveren IMHO dus goede service, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:15:
[...]

2 weken of 2-3 werkdagen, dat scheelt nog al. Afwachten maar dus.
Update: Afgelopen zaterdag mijn Speedtouch 780 modem ontvangen. De hele dag zitten klooien om het aan de praat te krijgen. Om 17.15 uur maar een naar de helpdesk gebeld, zijn ze vanaf 17.00 gesloten :(

Uiteindelijk uitgevogeld dat er geen DSL signaal over de telefoonlijn wordt meegestuurd dus zou de "omzetting" een "afsluiting" moeten zijn geworden. Maandagochtend 9.00:01 uur naar de helpdesk gebeld die een servicemelding naar hun netbeheerder stuurden en vanochtend klokslag 09.00 uur branden dan eindelijk het DSL- en het Internetlampje op mijn modem. Eindelijk weer internet en (vooral) mijn Squeezbox weer aan het werk. Er was dus iets mis gegaan met de omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Dan ook eens wat goede ervaringen:
De eerste week van december heb ik bij XS4ALL aangegeven dat ik wilde overstappen van XS4ALL Lite via KPN naar XS4ALL Lite Only. Vlak voor de kerst kreeg ik de brief in de bus dat het een en ander getest was en dat de overstap ingezet ging worden. Dit had ik ook al gezien in de voortgangs-status op de XS4ALL-site. Pas iets na de kerst werd de lijn opgeleverd en kon ik via een oud modem (SpeedTouch Home zonder SIP_SPOOF) bij Only online. Ik heb gelijk verlenging van het abonnement doorgegeven en in de eerste week van januari zat de SpeedTouch 780-in de bus. Ik kon toen met een gratis 087-nummer testen hoe telefonie via VoIP klonk en heb gelijk telefonie (Flat Free Small) en nummeromzetting aangevraagd. Dit is op 18 januari gerealiseerd. Zo ben ik in 1,5 maand in delen bij de KPN weg gegaan en dat tot volle tevredenheid! Mogelijk was het iets sneller gegaan zonder de feestdagen, maar ik ben tevreden over de snelle afhandeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hoe zit het nu precies.......
Ik heb een Xs4all-only Lite abo, kost me 29,95 per maand.
Dan heb ik 'recht' op 2 gratis VOIP nummers (087-)
Nu wil ik hierbij een Flat Fee Small bellen abo afsluiten: 12,50 per maand.
Bij dit bellen abo staat dan ook:
Elke abonnee van XS4ALL heeft kosteloos twee 087-nummers tot zijn beschikking. Voor elk extra 087-nummer betaalt u 1,50 per maand.
Stel ik ga de 2 mij beschikbaar gestelde voip nummers apart van elkaar gebruiken, dus bijv. voip-nr1 op tel-poort1 van de ST780 en voip-nr2 op tel-poort2. Twee telefoonlijnen dus eigenlijk.
Geldt het onbeperkt bellen dan op beide voip nummers? Dus kan ik met zowel tel-poort1 als tel-poort2 onbeperkt bellen (en dus ook nog eens tegelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:22:
Hoe zit het nu precies.......
Ik heb een Xs4all-only Lite abo, kost me 29,95 per maand.
Dan heb ik 'recht' op 2 gratis VOIP nummers (087-)
Nu wil ik hierbij een Flat Fee Small bellen abo afsluiten: 12,50 per maand.
Bij dit bellen abo staat dan ook:

[...]

Stel ik ga de 2 mij beschikbaar gestelde voip nummers apart van elkaar gebruiken, dus bijv. voip-nr1 op tel-poort1 van de ST780 en voip-nr2 op tel-poort2. Twee telefoonlijnen dus eigenlijk.
Geldt het onbeperkt bellen dan op beide voip nummers? Dus kan ik met zowel tel-poort1 als tel-poort2 onbeperkt bellen (en dus ook nog eens tegelijk)?
Je Flat Fee geldt volgens mij voor een individueel nummer, dus als je twee 087 nummers gebruikt met één flat fee abbo, dan is slechts één nummer hierbij opgenomen....!!
Je kunt trouwens wel gratis een regionaal nummer krijgen als je een flat-fee abbo neemt, maar dan mag je nog maar één 087 nummer extra gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:00:
[...]

Je Flat Fee geldt volgens mij voor een individueel nummer, dus als je twee 087 nummers gebruikt met één flat fee abbo, dan is slechts één nummer hierbij opgenomen....!!
Je kunt trouwens wel gratis een regionaal nummer krijgen als je een flat-fee abbo neemt, maar dan mag je nog maar één 087 nummer extra gratis...
hmmmm...... dat zou betekenen dat je voor mijn geval dus 2x een flat fee abo zou moeten nemen, toch?

Is eigenlijk wel raar, want als je 1 flat fee neemt en je gaat maar 1 nummer gebruiken, maar je gaat wel beide tel-poorten van de ST780 gebruiken en dus 2 telefoons aansluiten, dan kun je wel op beide toestellen tegelijk onbeperkt bellen (en gebeld worden).........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:04:
[...]

hmmmm...... dat zou betekenen dat je voor mijn geval dus 2x een flat fee abo zou moeten nemen, toch?

Is eigenlijk wel raar, want als je 1 flat fee neemt en je gaat maar 1 nummer gebruiken, maar je gaat wel beide tel-poorten van de ST780 gebruiken en dus 2 telefoons aansluiten, dan kun je wel op beide toestellen tegelijk onbeperkt bellen (en gebeld worden).........
Op http://www.xs4all.nl/alle...flatfeesmallactie_faq.php wordt ook uitdrukkelijk gesproken over het eerste flat-fee abbo. Ik kan zo snel even niet wat duidelijkers vinden.

In het geval van 2 uitgaande gesprekken op één nummer: heb je in je ST780 het ene voip nummer toegewezen aan beide poorten om dit werkbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:08:
[...]
.....
In het geval van 2 uitgaande gesprekken op één nummer: heb je in je ST780 het ene voip nummer toegewezen aan beide poorten om dit werkbaar te maken?
Ik heb nog niets werkend.......... :9

Maar dat zou gewoon moeten werken volgens mij....(toch?).......desnoods door de VOIP wat meer bandbreedte toe te kennen (indien nodig) Gewoon instellen dat het (ene en enige) VOIP nummer op beide poorten (all) zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/st780voippoort.jpg

Ik ben nu eerst alles aan het uitzoeken/voorbereiden.

Ik ga over van een ISDN aansluiting die ik ook echt als zodanig gebruik; dus 2 MSN nummers die ook allebei een apart doel hebben (privé & zakelijk). Nu wilde ik dat zoveel mogelijk 'terug hebben' maar dan via VOIP. Die ST780 heeft in principe de mogelijkheid daartoe, want 2 analoge poorten. Maar als ik dan 12,50 per poort moet gaan betalen voor flat fee op beide nummers schiet ik er geen drol (financieel) mee op. Kan ik beter een flat fee op m'n ISDN bij KPN nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kun je idd wel met beide toestellen bellen voor hetzelfde nummer. Ik ben heel benieuwd of je ook tegelijk kunt bellen vanaf één nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:28:
[...]
Ik heb nog niets werkend.......... :9

Maar dat zou gewoon moeten werken volgens mij....(toch?).......desnoods door de VOIP wat meer bandbreedte toe te kennen (indien nodig) Gewoon instellen dat het (ene en enige) VOIP nummer op beide poorten (all) zit:
[afbeelding]

Ik ben nu eerst alles aan het uitzoeken/voorbereiden.

Ik ga over van een ISDN aansluiting die ik ook echt als zodanig gebruik; dus 2 MSN nummers die ook allebei een apart doel hebben (privé & zakelijk). Nu wilde ik dat zoveel mogelijk 'terug hebben' maar dan via VOIP. Die ST780 heeft in principe de mogelijkheid daartoe, want 2 analoge poorten. Maar als ik dan 12,50 per poort moet gaan betalen voor flat fee op beide nummers schiet ik er geen drol (financieel) mee op. Kan ik beter een flat fee op m'n ISDN bij KPN nemen.....
Volgens mij betaal je nu al € 26,95 per maand (inclusief BTW) alleen al voor je ISDN abonnement, dus als je naar VOIP zou over gaan met Flat Fee Small à € 12,50 per nummer dan ben je bijna net zo duur uit en heb je 0,0 (nul komma nul) aan gesprekskosten binnen de Benelux (met uitzondering van 06 en service nummers).

Ik ken je persoonlijke situatie niet, maar op een ST780 kun je geen S0 (ISDN) apparatuur aansluiten, dit kan wel op een Fritz!Box Fon 7170 (annex B ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gerritjuh schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:58:
[...]

Volgens mij betaal je nu al € 26,95 per maand (inclusief BTW) alleen al voor je ISDN abonnement, dus als je naar VOIP zou over gaan met Flat Fee Small à € 12,50 per nummer dan ben je bijna net zo duur uit en heb je 0,0 (nul komma nul) aan gesprekskosten binnen de Benelux (met uitzondering van 06 en service nummers).

Ik ken je persoonlijke situatie niet, maar op een ST780 kun je geen S0 (ISDN) apparatuur aansluiten, dit kan wel op een Fritz!Box Fon 7170 (annex B ).
Nou dat viel mij dus nog een beetje tegen, de besparing dan......

situatie vóór overgang naar xs4all-only:
code:
1
2
3
4
5
6
7
xs4all start:   10eu (was nog opgesplitst: 10eu xs, 20eu kpn)       
kpn-adsl:      20eu

belvrij kpn:    32eu
isdn toeslag:   8eu

totaal:         70eu

nieuwe situatie:
code:
1
2
3
4
5
xs4all-only:      30eu
bellen1:          12,50eu
bellen2:          12,50eu

totaal:           55eu

nu scheelt het dus 15eu maar als ik maar één maal 12,50 (voor 1 flatfee abo) hoef te betalen is het natuurlijk 27,50. Ik vind 15euro verschil niet veel voor alle moeite, nwe/andere apparatuur, kans op meer storingen, slechtere kwaliteit niet zoveel.

Ik wil dus juist van m'n isdn app. af. Doordat de ST780 2 poorten heeft kan ik bijna dezelfde functionaliteit op dat ding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:46:
[...]

Nou dat viel mij dus nog een beetje tegen, de besparing dan......

situatie vóór overgang naar xs4all-only:
code:
1
2
3
4
5
6
7
xs4all start:   10eu (was nog opgesplitst: 10eu xs, 20eu kpn)       
kpn-adsl:      20eu

belvrij kpn:    32eu
isdn toeslag:   8eu

totaal:         70eu

nieuwe situatie:
code:
1
2
3
4
5
xs4all-only:      30eu
bellen1:          12,50eu
bellen2:          12,50eu

totaal:           55eu

nu scheelt het dus 15eu maar als ik maar één maal 12,50 (voor 1 flatfee abo) hoef te betalen is het natuurlijk 27,50. Ik vind 15euro verschil niet veel voor alle moeite, nwe/andere apparatuur, kans op meer storingen, slechtere kwaliteit niet zoveel.

Ik wil dus juist van m'n isdn app. af. Doordat de ST780 2 poorten heeft kan ik bijna dezelfde functionaliteit op dat ding krijgen.
Besparing € 15,00, maar wat je kan proberen is het volgende:

Uitbellen alleen op je Flat Fee lijn en je andere nummer ook laten porteren maar die alleen voor inkomend gebruiken (zo behoud je, je nummers privé en zakelijk), bespaar je volgens mij nog eens € 7,50.

Ik weet niet of dit technisch realiseerbaar is en of het in jouw situatie zelfs gewenst is, maar dat ligt ook een beetje aan het bel gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gerritjuh schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:55:
[...]

Besparing € 15,00, maar wat je kan proberen is het volgende:

Uitbellen alleen op je Flat Fee lijn en je andere nummer ook laten porteren maar die alleen voor inkomend gebruiken (zo behoud je, je nummers privé en zakelijk), bespaar je volgens mij nog eens € 7,50.

Ik weet niet of dit technisch realiseerbaar is en of het in jouw situatie zelfs gewenst is, maar dat ligt ook een beetje aan het bel gedrag.
Ja zoiets, maar dan eigenlijk dus automatisch!
Situatie zou zo moeten/kunnen zijn:
1 flat fee abo met regionaal nummer: 12,50
1 gewone std. voip nummer: 0,00

Poort1 configureren met regionaal nummer, zodat wanneer op dit nummer gebeld wordt alleen het toestel op poort 1 gaat rinkelen.
Poort2 configureren met 087 nummer, zodat alleen dit toestel gaat rinkelen wanneer het 087 nummer gebeld wordt (ps. nummerbehoud voor dit 2e nummer is niet belangrijk, als dit een 087 nummer blijft is het ook prima).

Uitgaand op beide poorten moet dan via het flat fee abo gaan, dus altijd 'omgeleid' worden naar de gegevens van poort1, daar waar dat flat fee abo op zit.
Dit zou toch mogelijk moeten zijn via de CLI? Je kunt daar bijna alles, ook op telefonie gebied, instellen/omleiden/routeren, dit dan toch ook zou je zeggen.....

Voor xs4all maakt het qua kosten namelijk niets uit, althans ik heb zojuist getest bij mijn buurman en tegelijk bellen op beiden poorten gaat dus prima. Zowel als je beiden poorten apart van elkaar configureert, dus allebei een apart nummer. Maar ook als je gewoon je speedtouch configureert dat één regionaal nummer (met flat fee abo) op beiden poorten (1&2) draait. Ook dan kun je met 2 toestellen 2 verschillende nummers bellen en dus 2 onafhankelijke gesprekken/verbindingen opzetten/tot stand brengen.

Dus op dit moment kun je met z'n 2-en tegelijk al onbeperkt bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik heb dus Only en een ST 780. En nu nog telefoon via KPN.

Ik wil uiteindelijk naar VoIP of SIP of hoe het ook heet. Mijn huidige gewone telefoon is zojuist kapot gevallen en ik moet een nieuwe. Ik weet dat telefoon via XS4ALL ook werkt met een gewone telefoon, door in te pluggen in de router.

Maar is het misschien handiger om een IP-telefoon te kopen (bijv. de retemooie Siemens Gigaset S675 IP)? Werkt die überhaupt met XS4ALL? Werkt het misschien beter? Of is een 'gewone' telefoon beter in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de Siemens C450I, 1 van de eerste VOIP setjes. Gaat gewoon via cat5 kabel in je router, enkel even opletten voor de portforwarding maar werkt net zo goed. (VoIP is de techniek, SIP is de server zegmaar). Ik gebruik echter de set niet voor inkomende telefoontjes, dus dat eigelijk nooit getest.

Later hebben wij 3 philips handsets erbij genomen, voor de analoge lijn. Geheel werkt niet helemaal vlekkeloos samen (als analoge lijn bezet is, kan ik niet bellen over die voip lijn - komt omdat de default lijn op analoog moest worden gezet - beperking van de C450), ik heb natuurlijk een wat verouderde voip set :)

Ik koos dus voor Siemens set omdat ik dan 2 lijnen beschikbaar heb, maar als je je analoog toch ga opzeggen zou ik het eerst testen via de router zelf. (179 euro is best prijzig).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje:
Heb mijn XS4ALL Basic opgezegd per 22feb08. Nu staat er:

18-01-2008 Verzonden XS4ALL heeft uw opzegging naar KPN telecom verzonden.
18-01-2008 Ingediend Uw opdracht tot opzegging van de dienst ADSL is door XS4ALL ontvangen
.

Welke meldingen mag ik nog meer verwachten en wanneer. Krijg ik bijv. nog 1 melding op 22feb08 dat e.e.a. definitief is beeindigd of krijg ik er meer.

Wordt het ADSL gedeelte altijd op de gewenste datum afgesloten?

Wanneer is het veilig om ook mijn KPN telefoonlijn op te zeggen? (neem aan dat de Telefoonlijn niet gecancelled kan worden als er nog een ADSL signaal op zit.... )

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 18:44

DaRoot

Some say...

Weet iemand of het mogelijk is om de ST780 als ATA te gebruiken?
Ik heb namelijk al een prima Speedtouch 546 modem, in spoofing modus.. Daarachter dan een IPCop router..
Ik heb via de CLI / telnet de DHCP al uitgeschakeld, en in IPCop de poort 5060 via UDP en TCP geforward naar de speedtouch, maar de modem blijft zeggen "not registerd".

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
DaRoot schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:00:
Weet iemand of het mogelijk is om de ST780 als ATA te gebruiken?
Ik heb namelijk al een prima Speedtouch 546 modem, in spoofing modus.. Daarachter dan een IPCop router..
Ik heb via de CLI / telnet de DHCP al uitgeschakeld, en in IPCop de poort 5060 via UDP en TCP geforward naar de speedtouch, maar de modem blijft zeggen "not registerd".
De 'ATA' moet natuurlijk nog wel zijn data kwijtkunnen he?

Dat kan met het commando
:ip rtadd dst=0.0.0.0/0 gateway=192.168.1.254
waarbij je het IP 192.168.1.254 vervangt door je eigen gateway natuurlijk.

Zo werkt het hier ook met een 716 achter een 780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik zie dat mijn modem (780) de volgende snelheden haalt bij een Only Basic abonnement:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.387
Dit terwijl ik de meeste hier zie schrijven dat ze strak tegen de 8K down hebben.

Ik zit 739 meter van de centrale dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Gewoon de standaard xs4all firmware op het modem. Iemand een idee of is dit een gewone waarde voor mijn abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 13:24

charrel

Cortisol4life..

Download is 813.5 KByte/sec (=6508 kbps)
Upload is 100.0 KByte/sec (=800 kbps)
op speedtest.
Xs4all basic only abbo, dus dan heb je toch gewoon knappe waardes?

In de modem geeft ie dit aan:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999

[ Voor 29% gewijzigd door charrel op 26-01-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

charrel schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:37:
Download is 813.5 KByte/sec (=6508 kbps)
Upload is 100.0 KByte/sec (=800 kbps)
op speedtest.
Xs4all basic only abbo, dus dan heb je toch gewoon knappe waardes?

In de modem geeft ie dit aan:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Bij jouw geeft hij dus 7.999 aan, bij mij 7.387. Dat vind ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

GraveR schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:53:
[...]

De 'ATA' moet natuurlijk nog wel zijn data kwijtkunnen he?

Dat kan met het commando
:ip rtadd dst=0.0.0.0/0 gateway=192.168.1.254
waarbij je het IP 192.168.1.254 vervangt door je eigen gateway natuurlijk.

Zo werkt het hier ook met een 716 achter een 780.
Ja dat heb ik volgens mij al wel.. Gister druk mee aan het stoeien geweest.
DHCP uitgezet. poort 5060 geforward naar de ST780, maar niks..
Welke instellingen heb je nog meer veranderd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

-Stef- schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:49:
[...]

Bij jouw geeft hij dus 7.999 aan, bij mij 7.387. Dat vind ik vreemd.
kwaliteit koper, hoeveelheid mensen op de centrale, afstand aansluitingen.. allemaal factoren die dat beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
DaRoot schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:47:
[...]

Ja dat heb ik volgens mij al wel.. Gister druk mee aan het stoeien geweest.
DHCP uitgezet. poort 5060 geforward naar de ST780, maar niks..
Welke instellingen heb je nog meer veranderd dan?
De DNS-settings goedzetten wil ook nog wel eens helpen. Ik dacht dat het met 'dns server route add' ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik heb vandaag xs4all lite + bellen besteld voor mijn moeder, maar ik zag in de bestelprocedure nergens iets over het bellen meer staan? Klopt dit of weet iemand hier wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 01-10 22:45

Gaitman

The Real One

Dersan schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:17:
Ik heb vandaag xs4all lite + bellen besteld voor mijn moeder, maar ik zag in de bestelprocedure nergens iets over het bellen meer staan? Klopt dit of weet iemand hier wat meer van?
Bellen kun je nadat de aansluiting gereed zelf instellen hoe je het wilt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Eindelijk! voor elkaar!!
de ST780 als ATA achter mijn IP-Cop router..
met wat mailen van gebruikers hier, kwam ik al aardig eindje in de goede richting, maar heb uiteindelijk een pagina gevonden, waar alle noodzakelijke instellingen op staan.
Situatie thuis:
IP-Cop router, achter een ST546. IP-Cop krijgt publiek IP en is ook de DHCP server.
Op de ST780 vast IP ingesteld, 192.168.1.254. (kan via web-interface)
DHCP server op de ST780 uitgezet. (kan via web-interface)
Vervolgens telnet naar de ST780, en daar de volgende commando's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
:ip rtadd dst=0.0.0.0 gateway=192.168.1.1 intf=LocalNetwork
:dns client dnsadd addr=192.168.1.1
:dns server config WANDownSpoofing=disabled
:dns server route add dns=192.168.1.1 intf=LocalNetwork
:voice config intf=LocalNetwork
:system config defaultconnection=LocalNetwork
:config save filename=user

Waarbij je de dns en gateway IP's natuurlijk aanpast aan je eigen situatie.
Zo heb ik het werkend gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DaRoot schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:52:
Eindelijk! voor elkaar!!
de ST780 als ATA achter mijn IP-Cop router..
met wat mailen van gebruikers hier, kwam ik al aardig eindje in de goede richting, maar heb uiteindelijk een pagina gevonden, waar alle noodzakelijke instellingen op staan.
Situatie thuis:
IP-Cop router, achter een ST546. IP-Cop krijgt publiek IP en is ook de DHCP server.
Op de ST780 vast IP ingesteld, 192.168.1.254. (kan via web-interface)
DHCP server op de ST780 uitgezet. (kan via web-interface)
Vervolgens telnet naar de ST780, en daar de volgende commando's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
:ip rtadd dst=0.0.0.0 gateway=192.168.1.1 intf=LocalNetwork
:dns client dnsadd addr=192.168.1.1
:dns server config WANDownSpoofing=disabled
:dns server route add dns=192.168.1.1 intf=LocalNetwork
:voice config intf=LocalNetwork
:system config defaultconnection=LocalNetwork
:config save filename=user

Waarbij je de dns en gateway IP's natuurlijk aanpast aan je eigen situatie.
Zo heb ik het werkend gekregen!
Mooi ! Good for you!

Heb je ook een URL van die website? Wellicht staan er nog andere interessante dingen.....

En gaat dit ook lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

kaajee schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Mooi ! Good for you!

Heb je ook een URL van die website? Wellicht staan er nog andere interessante dingen.....

En gaat dit ook lukken?
Toch ff de geschiedenis ingedoken, deze website vond ik het. Ik kwam er via Google, toen ik zocht op "VOIP: Send REGISTER", dat was namelijk de melding in het logboek van mijn Speedtouch.
En dat andere topic waar je naar linkt, heeft volgens mij niets hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DaRoot schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:30:
[...]

Toch ff de geschiedenis ingedoken, deze website vond ik het. Ik kwam er via Google, toen ik zocht op "VOIP: Send REGISTER", dat was namelijk de melding in het logboek van mijn Speedtouch.
En dat andere topic waar je naar linkt, heeft volgens mij niets hiermee te maken?
Bedankt, ik ga er eens naar kijken....

En idd heeft dat andere niet (direct) hiermee te maken, maar zou kunnen dat je dat ook wel zou willen en dat je dat in je VOIP zoektocht ook tegen gekomen was........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyDyingBride schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:03:
Sinds vorige week ben ik over, maar ook hier een snelheidsprobleempje:
Ik heb een fritz!box 7050 (annex B ) met de laatste firmware (14.04.26) en ik haal 6183 ipv 8000 kbit down.
Upload is 1021, dus dat is wel in orde.
Zonder splitter krijg ik hetzelfde resultaat, dus aan de bekabeling zal het denk ik ook niet liggen.
Ik woon volgens de een op 759 meter en volgens de andere op 1613 meter, geen idee welke klopt, want ik zou niet weten waar de centrale Alr-Bo staat :z
Iemand nog een tip om de download wat hoger te krijgen ?
[/code]
Nou op die tel. centrale is het nu een jaar later nog steeds bagger.
Ik haal 7100 terwijl ik met een 8Mbit abonnement 8096 zou moeten kunnen halen. Ik had een upgrade naar 20 Mbit aangevraagd maar die heeft KPN geweigerd en heeft ook gelijk de Postcode check aangepast van 17 Mbit naar minder dan 8 Mbit.
I.p.v. de tel. centrale aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik op mijn ST780 de telefony services aanpassen?
Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd(6.2.29.2) En ik heb internet en ik kan bellen.

Maar nu zie ik op een aantal plaatsen (datasheet) dit staan

• Manual selection of PSTN mode or VoIP mode while
making a phone call
• Automatic selection of PSTN phone call
on dialing emergency numbers

En op speedtouch.nl

komende PSTN-oproepen doorverbinden naar de 2 telefoonpoorten en selectief bepaalde uitgaande oproepen (bijv. alle 06-oproepen of bepaalde voorkeuze cijfers) via een dialplan automatisch via de PSTN-lijn worden geleid.

Vooral dit laatste vind ik erg interessant! Zo kan ik mijn huidige vast kpn verbinding nog even aanhouden. Is iemand dit gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

kaajee schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:01:
[...]

Bedankt, ik ga er eens naar kijken....

En idd heeft dat andere niet (direct) hiermee te maken, maar zou kunnen dat je dat ook wel zou willen en dat je dat in je VOIP zoektocht ook tegen gekomen was........
Sorry, als ik wat zou zijn tegen gekomen, had ik het graag hier neergezet, maar dat andere topic heeft helemaal niets met xs4all van doen.. en jij hebt er ook niets in gepost, dus ik denk dat je de verkeerde topic hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DaRoot schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:39:
[...]

Sorry, als ik wat zou zijn tegen gekomen, had ik het graag hier neergezet, maar dat andere topic heeft helemaal niets met xs4all van doen.. en jij hebt er ook niets in gepost, dus ik denk dat je de verkeerde topic hebt?
Oeps, sorry, je hebt helemaal gelijk, Er stond blijkbaar nog een verkeerde/andere URL in m'n clipboard, deze zou de juiste moeten zijn. Deze gaat nl. wel over VoIP en wel over het toekennen vam meedere nummers aan 1 flat fee abo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

kaajee schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:05:
[...]

Oeps, sorry, je hebt helemaal gelijk, Er stond blijkbaar nog een verkeerde/andere URL in m'n clipboard, deze zou de juiste moeten zijn. Deze gaat nl. wel over VoIP en wel over het toekennen vam meedere nummers aan 1 flat fee abo......
Ik dacht ook al.. :)
nee daarmee ben ik nog niet aan het experimenteren geweest.
Ik heb namelijk al wel een 087 nr. maar dat gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
En ons KPN nummer is nog niet overgezet naar xs4all, dat zal binnenkort gebeuren. Dan wil ik dat best ff uitproberen, maar heb momenteel de modem weer aan de kant gelegd. Zal het tzt (binnen 2 weken als ik xs4all mag geloven) eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:35:
[...]

Ik haal 7100 terwijl ik met een 8Mbit abonnement 8096 zou moeten kunnen halen. Ik had een upgrade naar 20 Mbit aangevraagd maar die heeft KPN geweigerd en heeft ook gelijk de Postcode check aangepast van 17 Mbit naar minder dan 8 Mbit.
Je bedoelt dat KPN even een nieuwe koperlijn moet trekken naar je huis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:35:
[...]

8 Mbit gebruikt slechts 207 carriers (denk ik), aangezien dit ADSL2 is. 20 Mbit gebruikt 256 carriers extra. Hierdoor is meer bandbreedte nodig omdat er een grotere frequentieband beschikbaar is. Echter omdat je 8 Mbit niet haalt, zul je 20 Mbit ook niet halen. Ik maak wel klanten mee die wel 6 Mbit, geen 8 Mbit, wel 12 Mbit kunnen halen. De reden dat er geen 20 Mbit wordt aangeboden kan te maken hebben met de 'modems / lijnkaarten' die gebruikt worden in de centrale waar je op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
kaajee schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:05:

Zie je wel!! Ik had al zo'n vermoeden! Nu dus wel een Fritz!Box 7170 kado!!

Nu ook nog voor bestaande klanten die hun contract gaan verlengen!

(en helaas heb ik op het laatste moment (30jan) toch maar besloten met 3 accounts te verlengen, en dus een 780 kado, moet ik fukcing weer een jaar wachten........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

kaajee schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:29:
[...]

Zie je wel!! Ik had al zo'n vermoeden! Nu dus wel een Fritz!Box 7170 kado!!

Nu ook nog voor bestaande klanten die hun contract gaan verlengen!

(en helaas heb ik op het laatste moment (30jan) toch maar besloten met 3 accounts te verlengen, en dus een 780 kado, moet ik fukcing weer een jaar wachten........)
Leuk voor de xs4all klanten, dus zal avm weer wat aan de firmwares gaan doen maar spijtig genoeg niet meer aan mijn 7050.

* Tomsworld baalt, ik zou graag een nieuwe engelse firmware hebben voor mijn 7050

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 30-09 17:07
Heb daarnet de 780WL geinstalleerd die ik van de week binnen gekregen heb en heb tot nu toe geen problemen ondervonden met bellen en downloaden, echter doet nummermelding het opeens niet meer :S terwijl het wel aanstaat :( bah, zal maar mailtje er tegenaan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05-2019
Ik moet even mijn frust hier kwijt over de verbinding. Vanochtend is het aan uit...aan uit... Zelfs de relais in de modem sloeg een keer vanzelf uit(of terug). Hoewel bij mij ogenschijnlijk alles in orde is (modem 780 en 6.2... firmware) , begrijp ik deze slechte verbinding niet. Alleen al dit zou mij er toe doen kunnen besluiten een overstap naar een andere provider te maken. Zelfs toen ik probeerde dit bericht te versturen.. Speedtouch no connection.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nur5588 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:00:
...... Zelfs toen ik probeerde dit bericht te versturen.. Speedtouch no connection.... :( :(
Da's best knap dan, dat het bericht hier toch staat......ben je even naar de server ruimte gefietst? _/-\o_

(sorry, flauw, kon het niet laten)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 04-02-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Nur5588 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:00:
Ik moet even mijn frust hier kwijt over de verbinding. Vanochtend is het aan uit...aan uit... Zelfs de relais in de modem sloeg een keer vanzelf uit(of terug). Hoewel bij mij ogenschijnlijk alles in orde is (modem 780 en 6.2... firmware) , begrijp ik deze slechte verbinding niet. Alleen al dit zou mij er toe doen kunnen besluiten een overstap naar een andere provider te maken. Zelfs toen ik probeerde dit bericht te versturen.. Speedtouch no connection.... :( :(
En de helpdesk van xs4all gaf als reden dat het bij jou er uit lag?

Voor hetzelfde geld staat iemand buiten voor je deur een gat te graven en raakt die de kabels. Meteen bashen naar de ISP is wel erg simpel.

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.