Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
Nou, deze doet 't ook prima anders.

Ik heb gewoon alle xs4all instellingen erin gezet, en die 780 doet gewoon wat hij moet doen nu. En de menu's laden gewoon sneller nu, en ik meen ook dat internet & voip wat soepeler gaan

Hoe dan ook, ik ben tevreden over de 780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Vandaag mijn experiabox st780 ontvangen. Ben dus niet overgestapt naar only maar heb gewoon mijn abbo verlengd met een jaar. Zat wel even met geknepen billen want ik kon dus niet instellen mbt xs4all. Maar dit is na een firmware upgrade nu wel in te stellen. Grappige is wel dat KPn binnen een dag een brief had verstuurd met de bevestiging van de modem en vandaag krijg is deze pas van xs4all. Zou niet raar staan te kijken als ik er nog één krijg. Verder staat in de overeenkomst dat je de modem in bruikleen krijgt en bij de modem zit een brief met "gefeliciteerd met uw aanschaf" en in de brief van xs4all is het gewoon een faktuur die op 0,00 is gesteld. Ik ga er dus vanuit dat het nu mijn eigendom is.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gisteren mijn nieuwe modem ontvangen.

Wel even de nieuwste firmware er opgezet, ik was blij verrast dat een backup file van de 510 gewoon geimporteerd kon worden. Scheelde veel klikken om alle poorten weer open te zetten.. (draai een aantal servers thuis).

Wat ik echt leuk vond.
Ik heb een hele oude analoge telefoon, zwart bakeliet aan de muur hangen, die deed het (uiteraard) niet meer met de overstap naar voip.
Heb hem wel laten hangen zodat als ik gebeld word, ik wel de oude tringel hoor. Dit werkte niet met de 510 maar werkt wel weer met de 780... en dan kan ik ook gewoon bellen, vind ik grappig, 40 jaar oude telefonie wat werkt op voip (alleen nummer draaien werkt dus niet).

nu alleen nog xs4all IP TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistraller schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:32:
[...]

Ik kreeg van de helpdesk te horen dat die xs4all firmware de beste was tot nu toe, en dat ze zelf testen welke de beste resultaten geeft.
Wel jammer dat je geen backup kan maken van de originele xs4all FW?
Staat dat ergens online?
Ik heb m ook geupdated maar merk weinig verschil.
Normaal zou ik zeggen 'if it aint broken, do't try and fix it' maar ach, twas gratis hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Vraagje aan de mede XS4All Only users.

Sinds ik ben overgezet van PowerDSL naar XS4All Only Fast kan ik maximaal intrainen op zo'n 11,9mbit (dus ~ 12mbit). XS4All gebeld waarbij een of andere gozer het heeft nagekeken en inderdaad: mijn poort op de DSLAM is dus fijn hard geconfigureerd op 12mbit. Waarom dit toendertijd is gedaan is niet geheel duidelijk (ook niet aan de andere kant van de telefoonlijn, dus bij de betreffende medewerker van XS4All). Wat betreft de afstand naar de centrale: daar zou het IMHO niet aan moeten liggen, die ligt hier namelijk 874 meter verderop (goed genoeg om meer dan 12mbit over de lijn te persen, lijkt me).

Anyway, ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die zo'n 12mbit profiel i.p.v. 20mbit hebben aangemeten gekregen?

[ Voor 10% gewijzigd door mindcrash op 06-12-2007 11:19 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ik gebruik sinds een paar maanden XS4ALL only. Daarvoor had ik ADSL van XS4ALL via een KPN-lijn. Sinds de overstap naar only herstart mijn modem (Speedtouch 716) op onregelmatige momenten. In de event log is dan te lezen "Kernel cold restart". Dat is niet zo handig, want mijn hele thuisnetwerk, met NAS, telefoon adapter etc. hangt er ook aan. Ik had het vermoeden dat de leeftijd van het modem dit zou kunnen veroorzaken. De 716 staat ook al weer 2 jaar continu aan...

Ik kon dus laatst natuurlijk niet de verleiding weerstaan om bij de verlenging van mijn abonnement een nieuwe Speedtouch 780 te ontvangen. Ik dacht dat daarmee de onregelmatige reboot-problemen tot het verleden zouden gaan behoren.

Nadat ik de 780 ontvangen heb, heb ik gelijk de laatste firmware (6.2.29.2) geïnstalleerd. Misschien dat daar juist het probleem in schuilt. Er is immers ook een speciale XS4ALL firmware beschikbaar.

Mijn vraag is dan ook: hebben mensen met XS4ALL only met een 716 of 780 waarop de XS4ALL firmware (6.1.9.6) geïnstalleerd is, ook het probleem dat het modem spontaan herstart? Of komt dit enkel voor bij modems waarop de reguliere Thomson firmware is geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Heb je misschien een slechte linesync? Ik heb zelf geen XS4All, maar wel een ST716 en slechte linesync. Ik herken je probleem dus eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
avkooi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:36:
Ik gebruik sinds een paar maanden XS4ALL only. Daarvoor had ik ADSL van XS4ALL via een KPN-lijn. Sinds de overstap naar only herstart mijn modem (Speedtouch 716) op onregelmatige momenten. In de event log is dan te lezen "Kernel cold restart". Dat is niet zo handig, want mijn hele thuisnetwerk, met NAS, telefoon adapter etc. hangt er ook aan. Ik had het vermoeden dat de leeftijd van het modem dit zou kunnen veroorzaken. De 716 staat ook al weer 2 jaar continu aan...

Ik kon dus laatst natuurlijk niet de verleiding weerstaan om bij de verlenging van mijn abonnement een nieuwe Speedtouch 780 te ontvangen. Ik dacht dat daarmee de onregelmatige reboot-problemen tot het verleden zouden gaan behoren.

Nadat ik de 780 ontvangen heb, heb ik gelijk de laatste firmware (6.2.29.2) geïnstalleerd. Misschien dat daar juist het probleem in schuilt. Er is immers ook een speciale XS4ALL firmware beschikbaar.

Mijn vraag is dan ook: hebben mensen met XS4ALL only met een 716 of 780 waarop de XS4ALL firmware (6.1.9.6) geïnstalleerd is, ook het probleem dat het modem spontaan herstart? Of komt dit enkel voor bij modems waarop de reguliere Thomson firmware is geïnstalleerd?
Ik heb nu Only bijna een jaar met een 716 en die is nog nooit opnieuw opgestart, alleen bij een nieuwe firmware update. Hij heeft het altijd gedaan.
Sinds deze week heb ik de nieuwe 780 gratis gekregen van xs4all met xs4all firmware er al op, versie 6.2.17.5 heb hem niet meer geupdate omdat xs4all firmware al heel veel instelling goed heeft staan en het werkt goed dus laat ik het voorlopig zo.
Dus ik heb geen problemen en bij mij gaat het op de ISDN versie.
Ik heb eigenlijk helemaal geen ISDN meer maar de lijn blijft wel annex B.
Ik heb zelfs geen spliter of NT1 kasje meer aan gesloten de lijn gaat rechtstreeks in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb de Speedtouch toch weer in de kast gezet. Bij het uploaden naar nieuwsgroepen presteert het ding wel zo belabberd, wabah. :(
Het duurt echt 2x zo lang om iets te posten met mijn 780.

Wel jammer, verder werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook oude Demon 8 mbit klanten die zijn overgezet naar xs4all?

De mensen die zijn overgezet hebben een nieuwe modem thuisgestuurd gekregen. Een Thomson Speedtouch 780WL. Annex A of B al naar gelang Analoog of ISDN. Zo ook ik en na veel gekloot heb ik 'm dan eindelijk aan de praat (en ik ben er veel minder blij mee dan de Draytek die ik tot nu toe had draaien. Wel beter dan de Zyxel maar de Draytek is echt een paar klasses beter dan zelfs deze Speedtouch).

De enige reden dat ik heb om de modem te gaan gebruiken itt mijn oude Draytek, zou het feit zijn dat het zaakje nu via ADSL2+ loopt. En nu komt het: Van een aantal mensen die dus voorheen 8 mbit Demon hadden, hoor ik dat ze nu op 12 mbit intrainen ipv 8 mbit. Zowel Analoog als ISDN. Maar je raadt het al .. ik blijf keihard op 8 mbit intrainen.

Heeft iemand daar nog ervaringen mee?

Hoort het ook 12 mbit zijn mits de afstand tot de centrale ok is?

Want als dat normaal is dan zet ik lekker de Draytek terug en de Speedtouch op marktplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
In navolging op mijn vorige vraag: Is er iemand die de voor XS4ALL aangepaste Speedtouch firmware versie 6.2.17.5 beschikbaar heeft? Ik was dus zo onhandig om deze te vervangen door een reguliere Thomson versie :-(

En ja, ik heb al internet afgestruind opzoek naar die firmware. Maar helaas dus zonder resultaat... Ik heb alleen de 6.1 versie kunnen vinden, maar dus niet de 6.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
avkooi schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:46:
In navolging op mijn vorige vraag: Is er iemand die de voor XS4ALL aangepaste Speedtouch firmware versie 6.2.17.5 beschikbaar heeft? Ik was dus zo onhandig om deze te vervangen door een reguliere Thomson versie :-(

En ja, ik heb al internet afgestruind opzoek naar die firmware. Maar helaas dus zonder resultaat... Ik heb alleen de 6.1 versie kunnen vinden, maar dus niet de 6.2
Nope niet gezien vandaar dat ik heb dus niet geflashed heb.
XS4ALL heeft alleen de oude op zijn site dus ik denk dat je beter ze even kan mailen of ze die nieuwe op de site kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Laatst online: 15:47
Hoe kan ik als niet KPN gebruiker XS4all aanvragen? Ik heb momenteel Orange maar wil overstappen. Bij het bestellen krijg ik de volgende meldingen:

"Gefeliciteerd! De eerste stap is gezet. ADSL is beschikbaar op uw adres." en bij de volgende stap na het selecteren van een ADSL abbonnement dit:

Het door u opgegeven telefoonnummer is onbekend. Vul het juiste telefoonnummer in of neem contact op met onze sales afdeling voor meer informatie (020 - 398 7656).

Naar mijn weten heb ik het juiste nummer ingevoerd. Of kan een niet-KPN gebruiker geen xs4all aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:24
Kijk voor 780(i)(wl) firmware hier eens http://www.speedtouch.nl/drivers.html

Btw, de config tool die daar staat ondersteunt ook xs4all only/voip

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:33

-Stef-

Slainthe!

Als ik overstap van XS4ALL/basic naar een Only abonnement, zit ik er dan eigenlijk voor een termijn (12 maanden?) aan vast of kan vrij opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn?
FAQ: Nee, u krijgt geen nieuw jaarcontract bij XS4ALL. Alleen als u onlangs voor ADSL van XS4ALL een contractverlening hebt gekregen, neemt u bij het overstappen naar XSALL Only de resterende termijn van dat contract mee.
Toch nog een informatieve post van kunnen maken. :)

[ Voor 45% gewijzigd door -Stef- op 13-12-2007 23:07 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
avkooi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:36:

Ik ben overgezet van Demon naar Xs4all Only 4 mbit..maar heb sinds begin van jaar probz met me modem. cold restarts en dergelijke. Gister de ST 780 binnen gehad. Vanavond ook weer een "kernel cold restart" gehad.

Iemand nog een idee?

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Na tests met een Speedtouch 716 en 780 ben ik tot de conclusie gekomen dat de reguliere firmware van Thomson NIET goed werkt met XS4ALL only. Gebruik dan ook de custom firmware die XS4ALL voorgeïnstalleerd heeft, of die van de website helpdeskpagina's te downloaden is. Voor de volledigheid, versie 6.1.9.6 staat hier.

Ik heb nog aan de helpdesk de vraag uitstaan of de 6.2 versie ook te downloaden is, maar hier heb ik helaas nog geen reactie op ontvangen. Zodra ik iets van ze hoor, zal ik het hier melden.

Resumerend: sinds ik op mijn 716 en 780 versie 6.1 van XS4ALL heb geïnstalleerd, heb ik GEEN "kernel cold restart" meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
funkylicious schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:14:
Hoe kan ik als niet KPN gebruiker XS4all aanvragen? Ik heb momenteel Orange maar wil overstappen. Bij het bestellen krijg ik de volgende meldingen:

"Gefeliciteerd! De eerste stap is gezet. ADSL is beschikbaar op uw adres." en bij de volgende stap na het selecteren van een ADSL abbonnement dit:

Het door u opgegeven telefoonnummer is onbekend. Vul het juiste telefoonnummer in of neem contact op met onze sales afdeling voor meer informatie (020 - 398 7656).

Naar mijn weten heb ik het juiste nummer ingevoerd. Of kan een niet-KPN gebruiker geen xs4all aanvragen?
Wat ik er van heb begrepen moet je op dit moment echt een POTS-aansluiting hebben van KPN om een aanvraag te doen. Ik kan ook geen aanvraag doen met mijn IPB-abonnement (waarbij de telefoniedienst gewoon een VOIP-gebeuren is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:20:
Zijn er hier ook oude Demon 8 mbit klanten die zijn overgezet naar xs4all?

De mensen die zijn overgezet hebben een nieuwe modem thuisgestuurd gekregen. Een Thomson Speedtouch 780WL. Annex A of B al naar gelang Analoog of ISDN. Zo ook ik en na veel gekloot heb ik 'm dan eindelijk aan de praat (en ik ben er veel minder blij mee dan de Draytek die ik tot nu toe had draaien. Wel beter dan de Zyxel maar de Draytek is echt een paar klasses beter dan zelfs deze Speedtouch).

De enige reden dat ik heb om de modem te gaan gebruiken itt mijn oude Draytek, zou het feit zijn dat het zaakje nu via ADSL2+ loopt. En nu komt het: Van een aantal mensen die dus voorheen 8 mbit Demon hadden, hoor ik dat ze nu op 12 mbit intrainen ipv 8 mbit. Zowel Analoog als ISDN. Maar je raadt het al .. ik blijf keihard op 8 mbit intrainen.

Heeft iemand daar nog ervaringen mee?

Hoort het ook 12 mbit zijn mits de afstand tot de centrale ok is?

Want als dat normaal is dan zet ik lekker de Draytek terug en de Speedtouch op marktplaats.
wellicht zit je in de centrale nog fysiek op een ADSL1 lijn aangesloten? Als ik jou was zou ik even de helpdesk bellen, en vertellen wat je al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik heb drie weken geleden mijn 780WL ontvangen van XS4ALL ter vervanging van de ST5xx.
Mijn firmware (xs4all mod) versie is: 6.2.17.5

Hij moet er dus wel gewoon zijn. Loopt erg stabiel, maar is niet meer zelf aan te sleutelen met DMT en zit ipv 14 op 12 Mbit. Is wel stabieler, wat voor VOIP natuurlijk wel goed is.

Vraagje: mijn logboek registratie is er mee opgehouden. Eerst de uitgaande telefonie en nu ook het algemene logboek. Er is niets in de config veranderd door mij. Iemand enig idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Edgarz op 15-12-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05-2019
Misschien is hier al eerder over gesproken dan heb ik dat gemist.

Sinds meerdere maanden constateer ik het volgende.
Mijn verbinding is XS4ALL basis: een prettig snelle verbinding.
Ik ben bijna de gehele dag online en werk met behulp van Internet.
Mijn Modem werkt weer prima met de 6.2. ... firmware.
Er zou dus niets aan de hand moeten zijn. Doch ik constateer gedurende
de dag ....korte regelmatige.... verbinding-onderbrekingen.
Bv zoek ik een website en dan krijg ik na even wachten de Thomson-modem in de browser te zien vanwege ...no connection. (Het komt misschien 1 of 2 keer per dag voor....)
Ook is het me al een paar keer overkomen dat als ik via mijn VOIP-lijn met iemand bel, plotseling zonder aankondiging de verbinding wegvalt. (De ander heeft dat dan niet door....en praat rustig
verder.....tegen....ja wie?) Dat dwingt mij dan opnieuw de ander te bellen en mij voor mijn VOIP te
verontschuldigen.
Ook komt het voor dat als ik Streaming-Radio via de PC beluister.... de verbinding plotseling wegvalt en zich niet automatisch weer voortzet. Dan ben ik gedwongen deze Radio zender (flashplayer van dradio.de) weer opnieuw te activeren...

Het zijn kleine irritaties....maar ze zijn er......
Is dit herkenbaar voor anderen of is dit specifiek een aan mijn verbinding gerelateerd probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:41

Len

Leeg

Ik heb dat als ik een programma opstart die veel conmnecties aanmaakt (emule of bittorrent). Ik heb bij emule de connections veel lager gezet (ipv 200 op 50) en toen waren bij mij de disconnects weg.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de problemen die hier toch afentoe omschreven zie worden niet herken - tot mijn kleine geluk. De lijn is stabiel, het 780-modem blijft (net als z'n voorganger, overigens) probleemloos online en ook voipen gaat ongestoord (zowel inkomend als uitgaand).

Misschien komt het omdat ik voor de verandering eens niet te veel aan de instellingen heb gerommeld waarmee 'ie wordt geleverd? Het modem draait nog steeds met de standaard instellingen en firmware (6.1.7.2) waarmee 'ie is geleverd door KPN*?

De firmware is overigens verder ook nauwelijks custom, voor zover ik kan nagaan. Geen logo's, alleen de servicenaam is 'KPN draadloos modem, ST780 (gewijzigd door gebruiker)' en er zat een sticker (:D) 'KPN Experiabox ST780' over het Speedtouch-logo.

* Op aanraden van de sales medewerker van xs4all heb ik éérst mijn contract met een jaar verlengt, waardoor ik het 780 modem kreeg, en ben ik daarna overgestapt naar xs4all only - waarbij KPN me zoals toegezegd door de medewerker inderdaad niet aan de contractsduur heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Roelant schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:58:
* Op aanraden van de sales medewerker van xs4all heb ik éérst mijn contract met een jaar verlengt, waardoor ik het 780 modem kreeg, en ben ik daarna overgestapt naar xs4all only - waarbij KPN me zoals toegezegd door de medewerker inderdaad niet aan de contractsduur heeft gehouden.
Shit, heb ik mij net aangemeld voor Only...... Ik kan nu pas (hoop ik) vanaf half januari 2008 de 780 aanvragen middels contractsverlenging. Andersom was inderdaad handiger geweest. Nou ja, hopen maar dat alles volgens Bartjens verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
Stuur ik net een mail naar de Xs4all-helpdesk om te vragen of ze de 6.2.17.5 firmware online kunnen zetten, kom ik erachter dat deze op de downloadpagina voor de Mac wel beschikbaar is:

http://www.xs4all.nl/help...dtouch7xx/firmwaremac.php

Door een beetje creatief te zijn met een ouder Windows firmware-pakketje (.BIN file vervangen) moet je deze volgens mij gewoon in je 716 of 780 kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Hmm had paar weken geleden de basic only abbo opgeleverd gekregen.
Deze bleef steeds hangen op een max van 6500 down. Net kregen we ineens een lichte stroomstoring (dipje in het systeem) en toen ging ik gewoon eens kijken op mijn modem.
Had ik ineens een down van 7999 strak en dat met een afstand van 2.5 km van de centrale.
Of is dat normaal?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
ik zit op 2300 meter van de centrale met Basic en haal ook 7996 kbit/s strak. S/N ratio is 11 db voor zowel up als down, dus de speed zou zelfs nog wat hoger kunnen, maar niet genoeg voor Fast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

iemand trouwens een idee waarom mijn 510 op een lite only abbo niet verder intraint dan 896/4096 ? ik zit op 230 meter vd centrale. De download is dus goed en ook constant op 430 kbs van usenet. Alleen zou mijn upload ook 1096 moeten zijn. Nu gebruik ik die wel niet maar ik vind het toch vreemd dat de modem hem niet wil pakken. Ik heb de laatste versie van de 510 met de laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:56:
iemand trouwens een idee waarom mijn 510 op een lite only abbo niet verder intraint dan 896/4096 ? ik zit op 230 meter vd centrale. De download is dus goed en ook constant op 430 kbs van usenet. Alleen zou mijn upload ook 1096 moeten zijn. Nu gebruik ik die wel niet maar ik vind het toch vreemd dat de modem hem niet wil pakken. Ik heb de laatste versie van de 510 met de laatste firmware
kan zijn dat je modem die snelheid gewoon niet trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:10:
[...]

kan zijn dat je modem die snelheid gewoon niet trekt..
heb ik ook aan gedacht maar ik kon nergens de specs vinden van de 510 (i in dit geval)

edit: mmm niet goed gekeken dus :) heb gezocht op 501 tja.... hij kan inderdaad niet verder lijkt het. sterker nog http://support.tmfweb.nl/modemspecs/speedtouch510/510.html ik zit al hoger dan hier als mogelijk staat ...

[ Voor 29% gewijzigd door Ray op 23-12-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Link Information

Uptime: 0 days, 14:55:51

Modulation: ETSI mode

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.000

Data Transferred (Sent/Received) [GB/MB]: 2,29 / 596,96

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 19,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 26,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 16,0 / 2,0

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 3 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 4.520

HEC Errors (Up/Down): 0 / 1.212
Wat houden die hec/crc errors eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

HEC & CRC zijn methodes om correctheid van data te controleren.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik ben vanaf vanochtend overgezet van Xs4all via KPN naar Xs4all Only en ook bij mij werkt SIP_spoof via mijn getweakte Speedtouch Home -> Pro niet meer. Ik heb het nieuwe IP-adres in de modem en Windows XP ingevoerd maar hij probeert elke 5 seconden in te loggen wat niet lukt. Volgens de Xs4all helpdesk is de lijn mooi schoon en opgeleverd maar dit oude modem zou de nieuwe authenticatie niet aan kunnen (geen PPPoA meer). Ik ben bij het zelfde Lite-abbonnement gebleven dus van te hoge snelheid is geen sprake.

Ik kan dus met het nieuwe IP-adres het modem bereiken en wijzigingen maken, maar de login bij het Only-netwerk lukt dus niet.

Is er iemand die op het Xs4all Only netwerk SIP_Spoof werkend heeft gekregen met een Speedtouch Pro?

offtopic:
Ik heb vanochtend gelijk de abbo-verlenging aangevraagd, dus de nieuwe 780i-router is onderweg. Ik wil alleen niet zo lang offline blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:41

DDX

niet helemaal een antwoord, maar heb begrepen dat de 780i zoiezo geen sip_spoof meer kan doen...
(daarom hou ik het voorlopig lekker om mijn 510)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Als ik de 780 heb hoef ik ook geen SIP_spoof meer. Ik wil alleen mijn oude SpeedTouch Pro werkend krijgen bij xs4all only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
jfeelders schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:11:
Ik ben vanaf vanochtend overgezet van Xs4all via KPN naar Xs4all Only en ook bij mij werkt SIP_spoof via mijn getweakte Speedtouch Home -> Pro niet meer. Ik heb het nieuwe IP-adres in de modem en Windows XP ingevoerd maar hij probeert elke 5 seconden in te loggen wat niet lukt. Volgens de Xs4all helpdesk is de lijn mooi schoon en opgeleverd maar dit oude modem zou de nieuwe authenticatie niet aan kunnen (geen PPPoA meer). Ik ben bij het zelfde Lite-abbonnement gebleven dus van te hoge snelheid is geen sprake.

Ik kan dus met het nieuwe IP-adres het modem bereiken en wijzigingen maken, maar de login bij het Only-netwerk lukt dus niet.

Is er iemand die op het Xs4all Only netwerk SIP_Spoof werkend heeft gekregen met een Speedtouch Pro?

offtopic:
Ik heb vanochtend gelijk de abbo-verlenging aangevraagd, dus de nieuwe 780i-router is onderweg. Ik wil alleen niet zo lang offline blijven...
Wellicht heb je hier wat aan:
SIP_SPOOF en XS4ALL Only
Er blijkt een probleem te zijn met SIP_SPOOF in combinatie met Juniper routers. Deze routers worden gebruikt voor het XS4ALL Only netwerk. Cisco routers trappen wel in SIP_SPOOF's 'laddr=1.2.3.4' truuk, de Junipers niet. Die laatste werkt alleen met 'unnumberd=on'. 'laddr=1.2.3.4' wordt alleen gebruikt voor de ST Home/Pro. Kijk eerst of je geen 'laddr=1.2.3.4' in je .ini/.tpl file hebt staan, en download eventueel de laatste SIP_SPOOF versie. ADSL verbindingen via KPN hebben (voorlopig nog) geen last van dit verschijnsel. Ze gebruiken uitsluitend Cisco routers. Overigens worden voor verbindingen via BBned ook Junipers gebruikt. Voor het handjevol PowerADSL verbindingen geld hetzelfde als voor XS4ALL Only. (Bron: mikevs).
(bron)

Laat je even weten of dit lukt? Ik heb ook SIPSPOOFing en sta ook op het punt 'overgezet' te worden, dus ik ben wel benieuwd. Bij mij gaat het om een 2-tal Linux (IPCOP) boxjes die met een ST510 in SIPSPOOF staan.
Wat is het alternatief eigenlijk? Mocht sipspoofing niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb elders in de nieuwsgroep xs4all.adsl gevonden dat de oorzaak bij de Xs4all Only Juniper routers ligt en dat dit icm een Speedtouch Pro niet gaat werken. Een Speedtouch 510 kan mogelijk wel gaan werken omdat in die ini-file een wijziging is te maken.

Ik heb zojuist een SpeedTouch Home van mijn vader aangesloten waardoor ik alsnog op de 'ouderwetse' manier online kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Iemand storing op de lijn, heb een down van 30 k per seconde ipv 430??, regio Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een maand aan het bellen met de helpdesk van xs4all.
Als oud Demon klant ben ik ingegaan op een mail van xs4all om een nieuw modem te krijgen waar ik tevens mee kan bellen zodat ik KPN de deur uit kan gooien.
Nu kreeg ik daar ook een snelheidsverhoging bij van 1,5 naar 4Mbit. Leuk toch??
Die snelheid kan ik goed gebruiken i.v.m. thuiswerken.
Maar helaas geen KByte meer als voorheen ~ 167.7 KByte/sec.
3 verschillende modems geprobeerd en allemaal hetzelfde.
Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de ex-demon configuratie die ik nog steeds moet gebruiken: RFC 1483 0/35.
Volgens helpdesk medewerker moet ik op mijn adres wel 15Mbit kunnen halen. (1,5km van centrale)
Modem traint juist in 1000 up / 4000 down.
2 tickets verder en kpn zegt dat alles oke is. Wat nu??
XS4all gaat nu een monteur sturen op hun kosten als het aan hun ligt en op mijn kosten als het aan mij ligt.
Houd jullie op de hoogte.!!!!! De snelheid is nog steeds rond de 167.7 KByte/sec.
Denk je te gaan voor kwaliteit........
Mijn buurman lacht zich rot met z'n compuserve abbo van 19,50 pm. 950 KByte/sec.

Suggesties of advies is van harte welkom want ik ben bijn overspannen van het bellen naar de helpdesk van xs4all.

Hier nog wat gegevens van uit m'n modem:

Koppelingsinformatie

Actief: 4 dagen, 18:56:26

Modulatie: G.992.3 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 4.103

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 463,15 / 6,26

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 25,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 28,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 636 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 632 / 0

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Heb je in het verleden lopen klooien met RWIN ofzo? Run eens de Java Tweak Tester II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:18:
Heb je in het verleden lopen klooien met RWIN ofzo? Run eens de Java Tweak Tester II.
Nee heb in het verleden nergens mee lopen klooien.

Het maakt ook niet uit op welke pc of laptop ik het probeer.
Ik heb hier ook drie verschillende modems liggen die allemaal dezelfde lage snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 18:44

DaRoot

Some say...

Heb zelf nu ook de procedure in gang gezet, en alvast de Speedtouch 780 ontvangen en aangesloten.

Ik had altijd een Speedtouch 546 in Spoofing modus. Het is me ook gelukt de 780 in spoofing modus te zetten, aangezien ik er een losse IPCop router achter heb zitten.

Wat ik nu echter niet voor elkaar krijg, is VoIP functionaliteit. Ik heb een 087-nummer van xs4all, dit keurig ingesteld, maar krijg het nummer niet op Registered in de speedtouch.

Iemand dit al wel voor elkaar gekregen?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Was het niet zo dat VoIP niet werkte als je Spoofing aan had? Ik kan me zoiets herinneren gelezen te hebben op de xs4all.adsl nieuwsgroep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 18:44

DaRoot

Some say...

Ja zo'n vermoeden heb ik zo onderhand ook.

Heb nu een ander idee:
De oude speedtouch 546 blijven gebruiken als spoofing modem.
De nieuwe 780 met z'n switch in mijn LAN hangen, en daarbij DHCP en alle rommel uitschakelen, en VoIP configureren op dat ding.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

wontcachme

You catch me? No you wont

Kan het kloppen dat de speedtouch 580 niet de volle upload kan pakken van xs4all only? Ik ben overgegaan naar 1024 upload en 4096 download, maar volgens het modem is het 832 en 4096.Ik wil de 1024 hebben :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mijn speedtouch 546 had hetzelfde, met de nieuwe 780 is het veel dichter bij de 1024 (de rest die ik mis heeft waarschijnlijk met afstand tot de centrale te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Moet dit geen G.992.5 zijn? .3 is ADSL2 en .5 is ADSL2+
Kun je wijzigen via de CLI: adsl config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:01:
[...]

Moet dit geen G.992.5 zijn? .3 is ADSL2 en .5 is ADSL2+
Kun je wijzigen via de CLI: adsl config
Dat zou best kunnen maar dat gaat mij in eerste instantie een beetje te ver.
Ik wil dat graag proberen maar dan moet je me even een beetje op wel helpen a.u.b.
Moet ik dat wijzigen in de webbased modemsetup of moet ik dan een telnet sessie starten.
Dat laaste heb ik nog nooit gedaan en zou ook niet weten hoe dat moet.

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvrgr. Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit nu al weer een tijdje op xs4all only (vanuit oud Cistron), maar de laatste weken heb ik veel laste van een klapperende lijn. Mijn router maakt opnieuw verbinding en ik kan weer, een speedtouch 780 router.

Nu log doorgespit, en vind ik dit:
xDSL linestate up (downstream: 9251 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.0 dB, Up: 14.5 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 9.5 dB)

De SNR Margin lijken mij wat laag, maar zover ik weet heb ik altijd op deze waarde jaren lang plezier gehad. Toch is mijn upload altijd rond de max, ik dacht altijd dat die eerder door afstand zou dalen dan je download?

Ik heb wel xs4all gebeld hierover, ze hebben nu ticket gemaakt om centrale/lijn na te gaan kijken, anders kijken voor de terugzetten naar een 8mbit abbonement. Toch jammer, daar ik 'vroegah' in het begin van only regelmatig de 11/12mbit intrainde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is opgelost. eindelijk...

In de nieuwsgroep xs4all.adsl schreef Timo het volgende:

Je sessie had nog de snelheid van het oude abonnement, ik heb de sessie een
schop gegeven, nu staat de snelheid wel goed. Kan je het nog eens testen?

Dat resetten gebeurt normaal automatisch, maar blijkbaar was er in dit geval
iets mis gegaan.

--

Timo

Udate 10-01-2008:

Ik krijg na een brief geschreven te hebben naar Sales netjes het abbo geld van december terug.

Kijk dat is waarom ik kies voor kwaliteit!!!!

Lijn is superstabiel en het bellen via voip werkt super.
Trek niet met een download je bandbreette dicht maar dat is logisch.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de opzegprocedure van xs4all only? Nadat ik de opzegging ingediend heb krijg ik een bevestiging te zien waarin onderin staat

" **Let op! Uw order wordt naar KPN verstuurd. Mocht u besluiten uw ADSL abonnement toch te willen behouden, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met XS4ALL via 020-3987654. Bij de ADSL diensten van XS4ALL geldt een opzegtermijn van 1 maand. "

Ik dacht dat het hele idee van dat xs4all only juist was dat KPN er niks meer mee te maken had? Wat moet KPN dan met mijn opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

fisieke afsluiting van je adsl signaal, dat gaat bij alle ISP's nog altijd via KPN dacht ik (eigenaar kopernetwerk).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:04:
Heeft iemand ervaring met de opzegprocedure van xs4all only? Nadat ik de opzegging ingediend heb krijg ik een bevestiging te zien waarin onderin staat
Knip
Ik dacht dat het hele idee van dat xs4all only juist was dat KPN er niks meer mee te maken had? Wat moet KPN dan met mijn opzegging?
Ben onlangs over gestapt van XS 4 only naar Tweakdsl en heeft behoorlijk wat voeten in aarde gehad.
Laatst heeft XS ook weer gewoon abonnements kosten ingehouden.
Maar nu de zoveelste keer bellen (en na weer ruim een 1/2 uur in de wacht te hebben gestaan) is het nu hopelijk geregeld. Maar XS wil graag een zo geheten Telco afmelding. Zorg dat je nieuwe provider dit voor je verzorgd en dan moet het allemaal goed komen.
Ik zit me wel af te vragen of XS dit wel kan verplichten, een Telco afmelding, tenslotte had ik XS persoonlijk opgezegd wat in principe werd bevestigd door de brief. Of is zo'n Telco afmelding alleen noodzakelijk bij een overgang naar een nieuwe provider?
In ieder geval heb ik er tot nu toe geen spijt van gehad om XS op te zeggen naar jaren lid geweest te zijn. Zeker het laatste jaar had ik het toch wel gehad met XS, maar dat is een ander verhaal 8)7 .

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:41

Len

Leeg

Omdat ik last heb van WiFi uitval, heb ik in het log van het modem gekeken. Daar zag ik dat Voip elk uur contact maakt. Helaas stond er niets in over iets wat te maken had met de WiFi uitval. De tijden dat er iets gebeurt met de voip komt niet overeen met de WiFi uitval.

Het vage is dat in via mijn fonera AP wel gewoon kan blijven internetten ... Het is dus alleen de WiFi van mijn modem die de geest geeft :S

Meer mensen hier met dit gedoe?

Een zoektocht op google gaf aan dat het voip gedoe elk uur normaal is.
Dit staat er in het log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        Dec 31 16:02:50 VOIP: Recv 200 OK
    Dec 31 16:02:50 VOIP: Recv 100 Trying
    Dec 31 16:02:50 VOIP: Recv 200 OK
    Dec 31 16:02:50 VOIP: Recv 100 Trying
    Dec 31 16:02:50 VOIP: Send REGISTER
    Dec 31 16:02:50 VOIP: Recv 401 Nonce has changed
    Dec 31 16:02:50 VOIP: Recv 401 Nonce has changed

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
In dezepost (en elders) al over de 'problematiek' gelezen ivm met sipspoofing modus icm met de Juniper routers. Had ik ook last van.....

De (nieuwe) sipspoof template van 'JP' door de wizard gehaald en hoera het werkt weer!
Ik heb een Linux doos (IPCop) achter een 510 staan.

Echter nu kan ik de router en pc's achter de router niet meer remote benaderen....(werkte voorheen wel gewoon goed). Ik kan dus lokaal gewoon (gelukkig) het internet weer op maar ik kan de Linux bak niet meer benaderen. Pingen naar de lokatie gaat goed. Gezien de settings in de Linux bak (en het sipspoofing principe) lijk ik dan dus de Linux bak te pingen maar ik kom er niet in (webinterface/putty/etc.). Ook PC's achter de Linux router kan ik niet meer benaderen met VNC bijv. zoals ik dit voreger wel kon.......

De sipspoof-regel in de Linus bak is:
[code]
#!/bin/sh
ifconfig eth1 inet 0 down
ifconfig eth1 inet <extern ip> netmask 255.255.255.255 pointopoint 10.0.0.138 up
route add default gw 10.0.0.138
[/code]
Deze zorgt er dus voor dat het (nwe) externe ip adres daadwerkelijk aan (eth1 v/d) Linux router gekoppeld wordt.......
Behalve het nieuwe externe ip adres is er dus aan ip adressen niets veranderd.

ifconfig 'leest':
[code]
Link encap:Ethernet HWaddr xx:xx:xx:xx:xx:xx
inet addr:<extern ip> Bcast:82.255.255.255 Mask:255.255.255.255
UP BROADCAST RUNNING MTU:1500 Metric:1
[/code]

Weet iemand hoe dit komt?

Laat maar, fixed, sorry, rebootje van de Linux router vergeten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op de xs4all website is nu ook voor Windows de nieuwe firmware te vinden: Firmware versie 6.2.17.5

URL: http://www.xs4all.nl/help...touch/firmwareupgrade.php

Ik ga het proberen omdat mijn nummerweergave maar half werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn ADSL van KPN Ultra abo omgezet naar Only. Dit is vlekkeloos verlopen, mijn ST780 traint nog steeds in op 1024/18000 wat ik daarvoor ook behaalde. Ik zit pakweg 200 mtr van de centrale af. Downloadtests laten zelfde snelheden zien als toen ik op AvK zat. Wel een ander IP gekregen.

Al met al ben ik dus tevreden :) Zo en nu mn Belbudget opzeggen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:47:
Vandaag is mijn ADSL van KPN Ultra abo omgezet naar Only. Dit is vlekkeloos verlopen, mijn ST780 traint nog steeds in op 1024/18000 wat ik daarvoor ook behaalde. Ik zit pakweg 200 mtr van de centrale af. Downloadtests laten zelfde snelheden zien als toen ik op AvK zat. Wel een ander IP gekregen.

Al met al ben ik dus tevreden :) Zo en nu mn Belbudget opzeggen ;)
Hoe lang heeft je omzetting geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ik ben de 30ste omgezet eindelijk naar xs4all only. Het heeft bij mij 31 dagen geduurd, had besteld op de 29ste meen ik. Sindsdien heb ik al een modem besteld en overgestapt naar naar xs4all basic (duurde 2 uur :))

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 01-10 15:58

tismij

???

jawel deze maand ga ik weer xs4all bestellen.
Ben bijna een jaar geleden overgestapt naar Orange wegens de prijs maar ga zeeeeeer graag weer terug (Orange is zeer slecht bevallen).

Moet ik bij de overstap terug naar xs4all nu wel zelf Orange opzeggen of regeld xs4all dit voor mij ?
Naar Orange toe regelde Orange alles waardoor ik nog geen half uur offline was, zou erg prettig zijn als terug hetzelfde werkt.

Wel erg duur xs4all maarja dan maar gewoon lite en geen basic.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:48:
[...]

Hoe lang heeft je omzetting geduurd?
standaard 1 maand zoals aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

hebben er meer mensen last van de de only snelheid soms uren lang (begin avond) een stuk lager ligt ? Toen ik nog op kpn zat had ik met mijn lite gewoon 24/7 330 kbs down op usenet. Nu heb ik op only vaak maar 260 kbs strak en wat later op de avond / nacht loopt hij dan netjes door naar 430 kbs en blijft daar ook op. Op zich ben ik daar niet echt blij mee omdat ik per saldo niet veel opgeschoten ben om van kpn > only te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ray schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:18:
hebben er meer mensen last van de de only snelheid soms uren lang (begin avond) een stuk lager ligt ? Toen ik nog op kpn zat had ik met mijn lite gewoon 24/7 330 kbs down op usenet. Nu heb ik op only vaak maar 260 kbs strak en wat later op de avond / nacht loopt hij dan netjes door naar 430 kbs en blijft daar ook op. Op zich ben ik daar niet echt blij mee omdat ik per saldo niet veel opgeschoten ben om van kpn > only te gaan
Geen last van ik trek altijd het max uit mijn lijn.
Ik heb Only basic nu bijna een jaar en gebruik Giganews Platium Unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik haal hier altijd de volle snelheid op usenet. (Only basic, newszilla)
Soms hapert het s'avonds wat, maar dat is hooguit 1 of 2x per maand, maar niet structureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

hebben er meer mensen last van de de only snelheid soms uren lang (begin avond) een stuk lager ligt ? Toen ik nog op kpn zat had ik met mijn lite gewoon 24/7 330 kbs down op usenet.
Hier totaal geen last van. De hele dag door ~850KB/s zonder problemen. Weet je zeker dat je nieuwsserver niet gewoon zwaar belast is of dat er een ander persoon in je netwerk zit te downloaden?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

bedankt voor jullie opmerkingen. Ik heb een lite abbo met xsnews. Vanaf xsnews lijkt me geen probleem te zijn. Ik heb een losse DL bak direct achter de router staan (al jaren) en die stampt gewoon gewoon door (als ik natuurlijk dl wensen heb) Zoals gezegd had ik op het kpn netwerk nooit een speed drop en op only is het me nu een keer of 5 opgevallen. Het is ook weer niet zo dat ik altijd 24/7 bezig ben dus helemaal zeker ben ik niet. Ik zal eens een proggie als DU meter installen, als het goed is kan ik dan wel een log aanmaken en kijken of het structureel op bepaalde tijden is. Nu draait hij gewoon weer op max speed

mmm edit:

het is 20.00 (ongeveer) en nu duikt hij dus weer naar 260 kbs zonder enige reden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 05-01-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Probeer eens een linux dvdtje binnen te halen van een snelle ftp server, merk je dan ook deze snelheidsdaling?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
Hier met lite only gewoon redelijk steady rond de 400-420 kbps continu.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

tismij schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:49:
Moet ik bij de overstap terug naar xs4all nu wel zelf Orange opzeggen of regeld xs4all dit voor mij ?
Naar Orange toe regelde Orange alles waardoor ik nog geen half uur offline was, zou erg prettig zijn als terug hetzelfde werkt.
Iemand enig idee ?
Er staat op de xs4all site dat je zelf op moet zeggen maar dat stond toen ook op de Orange site (en moest je dus echt niet doen anders ging het fout).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

tismij schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:27:
[...]

Iemand enig idee ?
Er staat op de xs4all site dat je zelf op moet zeggen maar dat stond toen ook op de Orange site (en moest je dus echt niet doen anders ging het fout).
Je kunt het altijd aan de helpdesk vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:06

elsegre

Ti 3Al-2.5V

MatHack schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:12:
[...]

Je kunt het altijd aan de helpdesk vragen?
Bel sales - 020-3987654
Bij mijn weten moet je zelf opzeggen, immers XS is niet de contracthouder.
Stem dit dus even af met ze.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Weet iemand hoelang het duurt om het nieuwe modem te ontvangen? Ik heb hem 01-01-2008 aangevraagd met contractverlenging. En afgelopen donderdag kreeg ik een brief dat het modem onderweg was. Zon standaard xs4all brief was het. Ben wel benieuwd of mijn maximum verbinding dan wat stabieler is.

EDIT
Kom er net achter dat met omzetten laatst iets is misgegaan. Ik heb geen telefoon meer op mijn nummer. Geen kiestoon, niks, nada. Ken ik eindelijk het telefoonnummer uit mijn hoofd %#^%. Je behoort toch gewoon telefoon te houden als je overstapt? Dan kan je het toch ook pas eventueel opzeggen?

[ Voor 34% gewijzigd door wontcachme op 08-01-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

elsegre schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:49:
[...]

Bel sales - 020-3987654
Bij mijn weten moet je zelf opzeggen, immers XS is niet de contracthouder.
Stem dit dus even af met ze.
zal idd eens gaan bellen, contactform invullen schiet niet echt op.
Vind ik wel minder dat het gewoon 4-5 dagen duurt voordat je antwoord krijgt via email.

editje: mijn jaarcontract loopt nog tot april, kan ik gewoon Orange opzeggen als mijn jaarcontract eindigt (xs4all heeft de lijn dan al lang overgenomen maar die tijd moet ik toch betalen) zodat ik doorlopend internet heb ?
Of moet ik Orange echt geannuleerd hebben voordat xs4all hem over kan nemen ?
Maw Orange doorgeven dat ik mijn abo niet wil verlengen dus dat het eindigt als mijn jaarcontract eindigt en meteen doorgeven dat voortijds xs4all de lijn overneemt.

[ Voor 36% gewijzigd door tismij op 08-01-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 14:00
Hoe bevalt jullie onderhand de VOIP diensten die XS4ALL aan biedt? Wij hebben al zeker 5jaar XS4ALL Basic, maar de prijs die we in totaal betalen is toch erg hoog. Op zijn minst 75,- (xs4all abbo, kpn telefoonabbo en dan daar nog eens de telefoniekosten bij).

Maar, als de kwaliteit van voip niet goed is gaan we natuurlijk niet over :) Overigens, we zijn wel van plan om ons nummer te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Mijn ervaring is dat voip goed werkt, mits je de lijn niet dicht trekt met up/downloaden. P2P geeft ook soms problemen vanwege de vele connecties die dan openstaan.

Verder merk ik er niets van dat ik met voip bel, het klinkt even goed als gewone telefonie, en ook de persoon aan de andere kant van de lijn hoort geen verschil.

Wel is het zo dat sommige 0900 nummers niet goed werken, op de xs4all website staan deze vermeld.

http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/faq.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 14:00
Ik leech nogal veel (nieuwsgroepen), als ik dus flink bezig ben wilt de kwaliteit van de telefoonverbinding dus nog wel eens gaan verslechteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Kom er net achter dat met omzetten laatst iets is misgegaan. Ik heb geen telefoon meer op mijn nummer. Geen kiestoon, niks, nada. Ken ik eindelijk het telefoonnummer uit mijn hoofd %#^%. Je behoort toch gewoon telefoon te houden als je overstapt? Dan kan je het toch ook pas eventueel opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken XS4ALL only en een speedtouch 780(i) met firmware 6.2.17.5 (EA). Ik zit op een abonnement van 8/1 Mbps wat hier praktisch neerkomt op 6144/672 kbps.

Ik heb helaas wel regelmatig last van 'kernel cold restart' problemen en zoek nog naar een oplossing.

Hiervoor gebruikte ik een Speedtouch 580(i) via een KPN (planet) ADSL verbinding (3M/512K) altijd zeer stabiel.

Any suggestions?

grtz.
Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
De_Bastaard schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:36:
Ik leech nogal veel (nieuwsgroepen), als ik dus flink bezig ben wilt de kwaliteit van de telefoonverbinding dus nog wel eens gaan verslechteren?
Same here, met Lite moet ik zeggen dat je het wel kan horen als de lijn zwaar belast is, (tikjes) maar bellen is wel gewoon mogelijk, het stoort mij niet zodanig dat ik de download af ga remmen of zo. Je kan natuurlijk een programmaatje zoals netlimiter gebruiken om een paar kilobytes onder je maximum download te leechen, zodoende blijft er altijd nog wat bandbreedte voor telefonie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 23:05

Bever!

3

Wat een gedoe zeg met xs4all, sinds we over zijn op only alleen maar wegvallende verbindingen. moet je router opnieuw aanzetten etc etc.
Meerdere mensen met die gezeik, zit sterk te neigen om adsl2 ergens anders te halen en ook nog een berg geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik ben ook niet kapot van de stabiliteit, zowel met mijn vorige Speedtouch 716 als mijn huidige 780.

Ik ben wat aan het experimenteren met oudere firmwares die je nog wel m.b.v. de DMT-tool kun "tweaken". Ik draai nu met versie 6.1.7.2 en heb in de modemoptions het eerste register op 68 (hex) staan. Helaas nog steeds eens in de paar dagen een resync van het DSL-signaal. Wel draait de router zelf nu al ruim 7 dagen zonder cold restart.

Ik ga nog wat meer experimenteren met de modemoptions registers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:04:
Ik heb sinds enkele weken XS4ALL only en een speedtouch 780(i) met firmware 6.2.17.5 (EA). Ik zit op een abonnement van 8/1 Mbps wat hier praktisch neerkomt op 6144/672 kbps.

Ik heb helaas wel regelmatig last van 'kernel cold restart' problemen en zoek nog naar een oplossing.

Hiervoor gebruikte ik een Speedtouch 580(i) via een KPN (planet) ADSL verbinding (3M/512K) altijd zeer stabiel.

Any suggestions?

grtz.
Guus
Heb je soms parental control aanstaan ? Ik heb gemerkt dat deze voor een kernel cold restart zorgt bij het gebruik van meerdere pc's met meerdere connecties. Door parental control uit te zetten is mijn verbinding nu al 14 dagen up.

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Any suggestions?

grtz.
Guus
Laat je lijn nameten door kpn, hier bleek er water in een las te zitten. Dus in de kabel voor in de straat. Nu al weken een stabiele verbinding. 8) en ipv max 6mb haal ik nu strak 8mb down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Any suggestions?

grtz.
Guus
Ik heb wel last gehad (nog steeds) van een "warm restart" oid (staat altijd in speedtouch log). Heel irritant, de speedtouch lijkt gewoon te crashen en is dan ook met geen mogelijkheid meer bereikbaar. Soms komt ie na minuutje terug, andere keren duurt het een half uur of meer. Ik heb laatste firmware erop staan, maar dat helpt ook niks. Verder werkt het ding overigens ook niet echt geweldig; ik gebruik vaste ip's en ik heb mn xbox in DMZ staan. Regelmatig na zo'n herstart zie ik echter dat mn PC ineens het externe IP heeft en de portforwardings ook voor geen meter meer kloppen.

Heb de lijn al laten meten en xs4all wat waardes in dat ding laten checken, maar alles lijkt goed te zijn. Aangezien ik ook echt geen zin had om andere routers te gaan kopen om te kijken of het daar aan ligt etc was dit gewoon weer een extra druppel in de overlopende emmer waardoor ik over 3 weken overstap. Dus inmiddels gelukkig niet echt een probleem meer... Nog even uitzingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

hm dat vind ik minder om te horen die problemen, ik wil juist terug naar xs4all omdat een stabiele lijn zo belangrijk is voor mij.
Heb nu Orange dus als ik naar xs4all Lite ga lever ik iets van 10Mb downstream in, vind ik niet erg maar dan moet ik er wel een retestabiele lijn voor terug krijgen anders doe ik het voor niets.

Zijn de laatste berichten over instabiliteit dus uitzonderingen of komt dit veel voor ?

Edit: even ter verduidelijking, toen ik bij xs4all wegging had ik gewone ADSL geen ONLY dus ik hoop dat ONLY niet ineens veel minder stabiel is (de "oude" ADSL was bij mij erg stabiel, snelle pings en max downloads etc.)

[ Voor 21% gewijzigd door tismij op 12-01-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Zo, eindelijk modem binnen en alles is nu klaar. Ik heb nu XS4ALL only 8/1 Mbps. Mijn nieuwe modem (Speedtouch 780) traint in om 8000/896 kbps. Dit lijkt me al niet helemaal te kloppen. De werkelijke snelheid is nu 6680/720 kbps. Deze snelheid (vooral upload) valt me toch redelijk tegen. Ik woon +- 2 a 3 km van de centrale af. Toen ik nog 3000/512 had was het altijd rond de 2560/360. Nu wijken de snelheden 16.5% af en 29.7% af. Vooral dat laatste baal ik van.

Hoe laat ik KPN een meting doen in de lijn? Want er zit denk ik iets mis. Gewoon bellen naar hun en vragen of ze willen doormeten?

Heb inmiddels ook weer telefoon. Donderdag gebeld en vrijdag zouden ze in de centrale de boel goed zetten, zonder dat we thuis zouden zijn. Krijgen we vrijdag om 12.00 een telefoontje dat hij eraan komt.Om 13.15 nog niks werkend, wij voor de 6e keer verteld dat het in de centrale zat, niet de bedrading, gaat hij daar toch maar eens kijken. Om 13.45 weer telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:57:
Zo, eindelijk modem binnen en alles is nu klaar. Ik heb nu XS4ALL only 8/1 Mbps. Mijn nieuwe modem (Speedtouch 780) traint in om 8000/896 kbps. Dit lijkt me al niet helemaal te kloppen. De werkelijke snelheid is nu 6680/720 kbps. Deze snelheid (vooral upload) valt me toch redelijk tegen. Ik woon +- 2 a 3 km van de centrale af. Toen ik nog 3000/512 had was het altijd rond de 2560/360. Nu wijken de snelheden 16.5% af en 29.7% af. Vooral dat laatste baal ik van.

Hoe laat ik KPN een meting doen in de lijn? Want er zit denk ik iets mis. Gewoon bellen naar hun en vragen of ze willen doormeten?

Heb inmiddels ook weer telefoon. Donderdag gebeld en vrijdag zouden ze in de centrale de boel goed zetten, zonder dat we thuis zouden zijn. Krijgen we vrijdag om 12.00 een telefoontje dat hij eraan komt.Om 13.15 nog niks werkend, wij voor de 6e keer verteld dat het in de centrale zat, niet de bedrading, gaat hij daar toch maar eens kijken. Om 13.45 weer telefoon :)
je moet eventjes xs4all helpdesk bellen (0203987666), zij kunnen voor jou de lijn doormeten en eventueel een ticket aanmaken richting Ka pee en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Wat bij mij hielp tegen de "Kernel Cold/Warm Restart"

Ik heb een Speedtouch 716 i.c.m. XS4ALL only en hierop functioneert alleen de 6.1.9.6 XS4ALL firmware probleemloos. Bij alle andere firmwares, inclusief de nieuwste van Thomson (www.speedtouch.nl) of de laatste van XS4ALL (6.2.17.5) heb ik last van die irritante herstarts.

Hetzelfde gaat op voor de 780 die ik ook met alle firmwares heb laten werken.

Het enige vervelende is dat XS4ALL nu de oude, goedwerkende download van de helpdeskpagina heeft vervangen door de nieuwere. Maar als je mij een PM stuurt, dan vinden we daar wel wat op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deheerst
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 07:52
Die firmware draai ik ook, maar nog steeds problemen. (780i)
Dat is de oplossing in mijn geval dus niet.
Andere firmwares helpen ook niet.
Begint nu wel behoorlijk iritante vormen aan te nemen..
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 06:27:
je moet eventjes xs4all helpdesk bellen (0203987666), zij kunnen voor jou de lijn doormeten en eventueel een ticket aanmaken richting Ka pee en
Let daar wel op dat je soms zelf moet nabellen voor de resultaten, ik zit nu inmiddels op mijn 4de doormeet-ticket, heb nu 6-10x per dag een complete line-sync loss. Volgens helpdesk zou dat komen doordat ik continue rond de limiet van mijn lijn intrain (9.1mbit) en bij een beetje signaal verlies mijn lijn opnieuw moet intrainen. Apart dat ik voor xs4all-only altijd op 11-12mbit ingetraind was. (1742 meter van centrale).

Ik heb ook die 780, mischien maar eens een andere router gaan proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 14-01-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik zie net dat bij Telfort een 20mbit (max.) lijntje €19.95 per maand kost.

Met dit abonnement moet ik dezelfde snelheid kunnen halen als met mijn XS4ALL Basic Only (8/1mbit) verbinding. Bij XS4ALL betaal je hiervoor €55 per maand.

Het abbonnement bij Telfort is ook over het KPN netwerk.

Betaal je dan meer dan het dubbele bij XS4ALL voor hun service?

Ik heb trouwens nog nooit de helpdesk oid nodig gehad.

Ik begrijp niet helemaal waar zo'n groot prijsverschil vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Deheerst schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:15:
Die firmware draai ik ook, maar nog steeds problemen. (780i)
Dat is de oplossing in mijn geval dus niet.
Andere firmwares helpen ook niet.
Heb je de 6.1.7.2 al geprobeerd? Is bij Speedlinq nog te vinden:

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=12&Itemid=29

Daarna voor Xs4all configureren met de wizard van de Speedtouch-site.

Ik heb ook het commando "adsl config modemoption 70000000000000000000000000000000" gegeven voor een iets langzamere, maar wel stabielere connectie. Connectie is na de laatste (handmatige) resync nu al bijna 4 dagen up en het modem zelf is al ruim 11 dagen up. Voorheen had ik ook last van restarts en/of verlies van sync.

Geen idee of er vervelende bugs in 6.1.7.2 zitten die er in 6.1.9.6 uitgehaald zijn. Alles werkt hier prima (ik gebruik zelf geen VoIP).

Bijkomend voordeel is dat de DMT-tool werkt inclusief grafieken met deze versie.

Moet wel zeggen dat ik 6.1.9.6 van Xs4all nog niet getest heb met bovenstaand modemoption-commando (6.1.9.6 heeft wel het modemoption-commando, maar niet de grafieken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Voor de mensen met cold reboot problemen:
Hebben jullie na de upgrade het modem wel gereset?

Zoals op de website staat:

"Firmware update voor Windows

Let op: Als u gebruik maakt van een draadloze verbinding met uw SpeedTouch: Controleer van te voren of uw huidige draadloze verbinding de WPA of WEP beveiliging heeft!

* Een upgrade lukt alleen wanneer u de PC rechtstreeks met een netwerkkabel verbindt aan de SpeedTouch!
* Zet firewall(s) uit.
* Reset, na voltooiing van de upgrade, de SpeedTouch eerst naar fabriekswaarden (achter op het modem middels een paperclip ong. 8 sec de reset-button indrukken)
* Zijn er PC's in uw netwerk met een statisch (handmatig) ingesteld IP-adres, wijzig deze dan tijdelijk naar dynamisch (automatisch een IP-adres verkrijgen)"

linkje.

Na de reset moet je wel het modem opnieuw instellen... (DUH! :+ )

Misschien dat dit de problemen oplost.

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 15-01-2008 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

jordi.c schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:49:
Ik zie net dat bij Telfort een 20mbit (max.) lijntje €19.95 per maand kost.

Met dit abonnement moet ik dezelfde snelheid kunnen halen als met mijn XS4ALL Basic Only (8/1mbit) verbinding. Bij XS4ALL betaal je hiervoor €55 per maand.

Het abbonnement bij Telfort is ook over het KPN netwerk.

Betaal je dan meer dan het dubbele bij XS4ALL voor hun service?

Ik heb trouwens nog nooit de helpdesk oid nodig gehad.

Ik begrijp niet helemaal waar zo'n groot prijsverschil vandaan komt...
bel ze dan leggen ze het precies uit :)

nee zonder gein ik zit ook al een poosje in dubio deze overstap te maken en heb de helpdesk er uitvoerig over gesproken.

bottemline is dat hun stellen dat Telfort oude kpn lijnen heeft gekocht die door de kpn afgekeurd zijn en zelfs niet voor telefonie meer geschikt zouden zijn. Dus was xs eigenlijk zegt is dat telfort de oude troep heeft gekocht en er dus meer kans op storing is. Of het waar is ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Ray schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:04:
[...]

nee zonder gein ik zit ook al een poosje in dubio deze overstap te maken en heb de helpdesk er uitvoerig over gesproken.

bottemline is dat hun stellen dat Telfort oude kpn lijnen heeft gekocht die door de kpn afgekeurd zijn en zelfs niet voor telefonie meer geschikt zouden zijn. Dus was xs eigenlijk zegt is dat telfort de oude troep heeft gekocht en er dus meer kans op storing is. Of het waar is ??????
Lijkt me stug, Telfort is gewoon van KPN dus als ze lijnen gebruiken met veel storingen moet KPN die toch zelf oplossen.
Voor KPN is het goedkoper om goede stabiele lijnen te hebben en waar nodig slechte lijnen te vervangen door goede (vervangingskosten wegen nooit op tegen kosten van constante reparaties).
Daarbij dacht ik dat Telfort het bitstream (2?) netwerk van KPN gebruikt en hierop zitten minimale eisen waaraan de lijnen moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Na precies 30 dagen is gisteren mijn abonnement gewijzgd van XS4ALL/Basic (Kpn) naar Basic Only, echter nu heb ik geen verbinding. Ik dacht dat het abonnement geruisloos overging?

Ik heb mijn (oermodel)speedtouch Home ruim een jaar terug geflashed naar een pro versie en gebruik het sindsdien tevens als router. Zonder enkel probleem. Wat later een Linksys 54 GL router als acces point achter gezet omdat ik wat andere computers draadloos in het netwerk wilde. Ging perfect.

Gisteren nu dus ineens met de overgang geen verbinding. Ik heb het modem opnieuw opgestart en deze lijkt verbinding te maken gezien de lampjes op de voorzijde maar mijn computer krijgt geen verbinding.

Moet ik het modem misschien eerst weer omzetten naar de home modus? Lijkt mij niet dat dat iets moet uitmaken toch? Ik belde al naar de helpdesk maar krijg te horen dat de wachttijd meer dan 30 minuten bedraagt, grrr.

Iemand een idee? Overigens heb ik gelijk mbv contractsverlenging een 780 modem aangevraagd maar dat doet niets af aan mijn probleem momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
tismij schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:46:
[...]

Lijkt me stug, Telfort is gewoon van KPN dus als ze lijnen gebruiken met veel storingen moet KPN die toch zelf oplossen.
Voor KPN is het goedkoper om goede stabiele lijnen te hebben en waar nodig slechte lijnen te vervangen door goede (vervangingskosten wegen nooit op tegen kosten van constante reparaties).
Daarbij dacht ik dat Telfort het bitstream (2?) netwerk van KPN gebruikt en hierop zitten minimale eisen waaraan de lijnen moeten voldoen.
Ray schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:04:
[...]

Wat een onzin is dat zeg. Je kan bij KPN niet eens 'mindere lijnen' bestellen. Simpelweg omdat het geen dienst is, het OPTA gereguleerd is en ze het zelf hoogst waarschijnlijk niet eens weten of een lijn 'beter' of 'slechter' is.

Naar de meeste woonhuizen ligt ook maar 1 aderpaar aangesloten of fysiek zelfs maar 1. En als er twee liggen en zijn aangesloten lopen ze in dezelfde bundel overal in 99.99% van de gevallen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mr Magic schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:53:
[...]

Heb je de 6.1.7.2 al geprobeerd? Is bij Speedlinq nog te vinden:

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=12&Itemid=29

Daarna voor Xs4all configureren met de wizard van de Speedtouch-site.

Ik heb ook het commando "adsl config modemoption 70000000000000000000000000000000" gegeven voor een iets langzamere, maar wel stabielere connectie. Connectie is na de laatste (handmatige) resync nu al bijna 4 dagen up en het modem zelf is al ruim 11 dagen up. Voorheen had ik ook last van restarts en/of verlies van sync.
Leuk dat de helpdesk maar vol blijft houden dat je de lijnsync zelf niet kan bepalen :P Dat commando moet je ingegeven via telnet neem ik aan?

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 15-01-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Laatst online: 01-10 14:48
-Stef- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:00:
Na precies 30 dagen is gisteren mijn abonnement gewijzgd van XS4ALL/Basic (Kpn) naar Basic Only, echter nu heb ik geen verbinding. Ik dacht dat het abonnement geruisloos overging?

Ik heb mijn (oermodel)speedtouch Home ruim een jaar terug geflashed naar een pro versie en gebruik het sindsdien tevens als router. Zonder enkel probleem. Wat later een Linksys 54 GL router als acces point achter gezet omdat ik wat andere computers draadloos in het netwerk wilde. Ging perfect.
Spaar je de moeite.
Ik ben vorig jaar ook met eenzelfde setup overgestapt. En ook bij mij kon m'n Home/Pro ineens geen verbinding meer maken.

Worstel je door dit en wat andere topics over XS4ALL Only heen en je zal zien dat het komt omdat je in de centrale bent overgezet van een ADSL1 op een ADSL2+ DSLAM (of hoe zo'n ding ook heet). En niet alle merken 2+ DSLAMs willen met de stokoude Home samenwerken. Of andersom.

Niks anders aan te doen dan je 780 afwachten. Of een andere ADSL2 modem.
(In mijn geval mocht ik nog even een dikke 100 euro ophoesten voor een modem die ik nu gratis kan krijge. Jammer, maar troost je wellicht aan de gedachte ;) )
Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.