XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik heb even goed gekeken naar alles, maar echt voordelen zie ik niet. Natuurlijk gaat de snelheid iets omhoog, maar kan zelf wel even langer wachten voordat ik iets binnen heb. Verder zie ik geen voordelen. mogelijk mis ik iets? 1 factuur is leuk, maar toch meer een voordeel voor hun zelf.

Verder gaat mijn korting weg, dus het wordt nog duurder ook! ... hmm, wacht wel even een paar jaar tot het echt wat uitmaakt :P

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 07:59

charrel

Cortisol4life..

Ragger schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:03:
[...]

Bedankt voor de tip. Is het wat, zo'n Speedtouch 780? Stabiel? Bedrijfszeker?
Ik heb slechte ervaringen met die oude Speedtouch (basic heette ie geloof ik) die je kreeg bij MxStream. Heel vaak connection loss en een modem op tilt als je veel verbindingen tegelijk maakte (bijv. eMule, Majestic12). Heb toen een zeer stabiele Zyxel 650 R-31 aangeschaft die die problemen oploste. Geen zin in weer hetzelfde gelazer met een andere Speedtouch.
780 vind ik dan persoonlijk stukken beter dan die zyxel meuk :+ Daarmee had ik dus dat ie steeds resette met emule enz. Gamen... whoppa offline.
De 780 blijft gewoon werken, nog geen reset/ reboot nodig gehad.
Was echt drama met die zyxel toen, gelukkig kreeg ik na 3x omruilen m'n geld terug.
De oude van mxtream werkt nog steeds, m'n 510 is al 2x doorgefikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

Ragger

slopen. alles kapot maken.

charrel schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:21:
[...]

780 vind ik dan persoonlijk stukken beter dan die zyxel meuk :+ Daarmee had ik dus dat ie steeds resette met emule enz. Gamen... whoppa offline.
De 780 blijft gewoon werken, nog geen reset/ reboot nodig gehad.
Was echt drama met die zyxel toen, gelukkig kreeg ik na 3x omruilen m'n geld terug.
De oude van mxtream werkt nog steeds, m'n 510 is al 2x doorgefikt...
We zullen zien of die 780 mijn uiterst robuuste Zeikcel gaat verslaan 8) . Ik heb zondag een gratis 780 (sigaar uit eigen doos natuurlijk, ik ben al 6 jaar bij XS4ALL) besteld en zal hier melden wanneer ie binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29

Gaitman

The Real One

Sinds een paar weken ben ik overgestapt van het lite abbo naar basic. Toen het net was overgezet naar basic had ik 700 kb/s, sinds een stroomuitval hier haalde ik meer dan 820kb/s en nu is mijn modem na een paar dagen gereboot en nu is de snelheid weer precies 700kb/s

Wat kan ik doen om toch weer meer dan 800kb/s te krijgen. Eenmaal meer gehaald wil ik het graag weer hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 07:59

charrel

Cortisol4life..

Ragger schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:31:
[...]

We zullen zien of die 780 mijn uiterst robuuste Zeikcel gaat verslaan 8) . Ik heb zondag een gratis 780 (sigaar uit eigen doos natuurlijk, ik ben al 6 jaar bij XS4ALL) besteld en zal hier melden wanneer ie binnenkomt.
Krijg je die gewoon gratis? Zal zo is ff zoeken op de site. Daar heb ik ook wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 23:41
Gaitman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:43:
Sinds een paar weken ben ik overgestapt van het lite abbo naar basic. Toen het net was overgezet naar basic had ik 700 kb/s, sinds een stroomuitval hier haalde ik meer dan 820kb/s en nu is mijn modem na een paar dagen gereboot en nu is de snelheid weer precies 700kb/s

Wat kan ik doen om toch weer meer dan 800kb/s te krijgen. Eenmaal meer gehaald wil ik het graag weer hebben :-)
Opnieuw rebooten en kijken of de snelheid hoger intraint. Je modem blijft dus de snelheid waarop hij 'inbelt' dus inprinciepe behouden na een reboot.

Helaas zit ik nu ongeveer een klein jaar bij xs4all op het Fast abbo (only) en haal niet hoger dan 11mbit :'( Regelmatig boot ik het modem eens om te kijken of het hoger ligt. Aan het begin bij xs4all al veel tijd aan besteed om de snelheid hoger te krijgen. Alles nagelopen en geen resultaat toen. Conclusie was waarschijnlijk dat de grondkabels gewoon gaar zijn bij mij in de wijk (Pijlsweerd Utrecht) terwijl ik vlak naast de a'damse straatweg woon 8)7

Onlangs een mailtje gestuurd naar xs4all maar geen reactie... :O Hopelijk komt er binnekort eens een beter alternatief of oplossing. Want 75 euro (zonder voip kosten bijgerekend) in de maand voor een theoretische 20mbit verbinding is veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
charrel schreef op woensdag 14 november 2007 @ 07:20:
[...]

Krijg je die gewoon gratis? Zal zo is ff zoeken op de site. Daar heb ik ook wel oren naar.
De mijne is vandaag binnengekomen :9
Nu nog eens kijken of ik mijn huidige 706 of deze 780 op marktplaats ga gooien... >:) Wireless heb ik namelijk niet meer nodig...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21
Ik zit sinds vandaag ook op Only, Basic abbo.

Wel heb ik 2 dagen zonder internet gezeten, bij het ompluggen in de centrale had de monteur 'mijn' plugje in het verkeerde contactje gestoken... :(
Na een belletje met de helpdesk was er een ticket aangemaakt om dit te fixen en nu werkt het prima.

Ik ben weer een tevreden xs4all surfer. :)

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Gaitman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:43:

Ik ben hier ook overgestapt van lite naar basic en ik haal ongeveer 740 kb/s volgens mij moet dit toch ook over de 800 kunnen komen

Twitter | Linkedin

• Graham
  • Laatst online: 22-08 11:09
Ligt natuurlijk ook aan de afstand van de centrale enzo.

Maar xs4all heeft weer een service erbij. Namelijk nummerblokkering.

grahamofthewheels.com

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:26

netblade

Sunrise

Hier ook een nieuw modem ontvangen, ziet er goed en robust uit, na linksys heb ik al een speedtouch gehad en deze werken even een stuk stabieler.

Telefonie via xs4all werkt overigens perfect, nog geen gezeur mee gehad.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
(jarig!)
Wat vind XS4All eigenlijk een ok data verbruik?

Om een beetje een idee te geven, in de laatste 10 dagen heb ik ruim 200 GB verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The - DDD schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:41:
Wat vind XS4All eigenlijk een ok data verbruik?

Om een beetje een idee te geven, in de laatste 10 dagen heb ik ruim 200 GB verstookt.
Toen XS4ALL nog FUP was (paar jaar terug) zat ik regelmatig op 1TB per maand en heb er nooit iets over gehoord. Nu hebben ze geen FUP of limiet dus daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ze hebben zelfs de dataverkeer statistieken geschrapt omdat het teveel gedoe was ofzo. 8)7

Ik heb een nieuwe ST7870 van XS4ALL gekregen trouwens. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 23-08 20:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb mijn stastieken nog gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 12:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Beekforel schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:07:
Ze hebben zelfs de dataverkeer statistieken geschrapt omdat het teveel gedoe was ofzo. 8)7

Ik heb een nieuwe ST7870 van XS4ALL gekregen trouwens. :9
Ik ben mijn statistieken ook al kwijt sinds Only.

Damn! Dat van dat modem, ik heb echt een paar maanden geleden gemaild of de van plan waren een VOIP-modem te geven aan ONLY-klanten. Antwoord was simpel: Nee.

Dus ik koop een (dure) Draytek Vigor, lees je een paar maanden later dat ze die dingen gratis weg geven :(. Dit is niet de eerste keer dat ik iets vraag, ze negatief antwoorden en je een paar maanden precies dat ziet gebeuren..

* Tukk wacht bijvoorbeeld nog steeds op 085-nummers...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ok ik heb dan ook nog geen only maar nog het oude abbonement van 6MBit. Ik krijg daar zoveel korting op dat het voor mij 7 euro extra per maand zou kosten als ik voor de 8 MB variant ga en het me slechts 8 euro oplevert als ik terugzak naar 4. Ik vraag me nog steeds af waarom ik bij XS4All zit het is een deel gevoel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
(jarig!)
Mja... nou ja... ik ben altijd huiverig voor de overboeking bij andere providers.

Demon was ook erg ok wat dat betreft. Het is zo irritant om te achterhalen wat de overboeking is bij een ADSL/Kabel aansluiting. Terwijl dat voor mij juist een belangrijke overweging is. Ik wil 's avonds tijdens spitsuur ook een redelijke kans op een behoorlijke snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
TrailBlazer schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:45:
Ok ik heb dan ook nog geen only maar nog het oude abbonement van 6MBit. Ik krijg daar zoveel korting op dat het voor mij 7 euro extra per maand zou kosten als ik voor de 8 MB variant ga en het me slechts 8 euro oplevert als ik terugzak naar 4. Ik vraag me nog steeds af waarom ik bij XS4All zit het is een deel gevoel denk ik.
Dat zou dan 2 euro per maand zijn, aangezien Basic en Fast onlangs met 5 euro per maand verlaagd zijn. Dus van 59,95 naar 54,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:26:
* Tukk wacht bijvoorbeeld nog steeds op 085-nummers...
Ik ook..

Ik heb meer dan een maand geleden XS4ALL daar een vraag over gesteld via de helpdesk pagina op de site. Nooit meer wat van gehoord..alleen een autoreply -O-

Via de nieuwsgroepen (xs4all.voip in dit geval), begreep ik dat het nog wel even duurt..maar ik zou graag een officieel antwoord van XS4ALL ontvangen..

* Glacier twijfelt of hij nog eens dezelfde vraag moet stellen via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:19:
ik heb mijn stastieken nog gewoon hoor.
Hier doen ze het ook, wel is het dat ze aan het begin van het jaar problemen ermee hadden.

Is het eigenlijk de moeite waard om over te gaan op Only vanaf KPN-Basic? Zijn de problemen met de snelheid en stabiliteit over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:28:
[...]
Is het eigenlijk de moeite waard om over te gaan op Only vanaf KPN-Basic? Zijn de problemen met de snelheid en stabiliteit over?
Ik ben sinds 15/11 overgezet naar XS4ALL Only Basic, en ik haal netjes de beloofde snelheden. (2300 meter van de centrale hier, btw)
Lijn lijkt ook mooi stabiel te zijn, alhoewel ik daar in 2 dagen nog niet echt iets over kan zeggen... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 16-11-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier doen ze het ook, wel is het dat ze aan het begin van het jaar problemen ermee hadden.

Ik heb vanaf de eerste dag dat xs4all only mogelijk was de switch gemaakt en nog nooit een probleem gehad. Mijn download is strak 8Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Bij mij is zelfs de link verdwenen, heb er zelfs nog een call van laten maken bij de helpdesk. Kreeg als antwoord dat het een heeeeele lage prio had, dus nu kijk ik maar naar de stats in mijn modem en de metingen van netlimiter.

(Lite abbo)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 24-08 16:02
ik heb een maandje of 3 geleden ook gebeld omdat ik die blauwe rog die in het begin van het ADSL tijdperk werd uitgedeeld zat was. Geen enkel probleem als ik nog een jaartje bij xs4all zou blijven kreeg ik de 780 gratis thuis gestuurd. ondertussen wel overgestapt op xs4all only en ik vind het perfect. nu alleen die zeikerd van KPN nog afpoeieren, die hebben voor een rekening van 10 cent 7,50 administratie kosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

GraveR schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:45:
[...]

Dat zou dan 2 euro per maand zijn, aangezien Basic en Fast onlangs met 5 euro per maand verlaagd zijn. Dus van 59,95 naar 54,95.
ik betaal 47 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Afgelopen woensdag mijn 780 binnengekregen, vandaag eindelijk eens aangesloten. Ging redelijk makkelijk, de bedrading lag er immers al. Gewoon oude Zyxel modem eruit, nieuwe 780 erin. Beetje configuratiewizarden: gaan.

Maaaarrrr...., en daar snap ik echt helemaal niks van, waarom hoef ik nergens mijn XS4ALL-login/wachtwoord in te voeren? Die verbinding lijkt te draaien zonder die gegevens. Dat kan toch helemaal niet? Ook in de handleiding nergens vermelding van login/wachtwoord invoeren (wel van de VoIP, maar dat staat er los van en dat gebruik ik (nog) niet). Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 24-08 08:58

Len

Leeg

Ragger schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:36:
Afgelopen woensdag mijn 780 binnengekregen, vandaag eindelijk eens aangesloten. Ging redelijk makkelijk, de bedrading lag er immers al. Gewoon oude Zyxel modem eruit, nieuwe 780 erin. Beetje configuratiewizarden: gaan.

Maaaarrrr...., en daar snap ik echt helemaal niks van, waarom hoef ik nergens mijn XS4ALL-login/wachtwoord in te voeren? Die verbinding lijkt te draaien zonder die gegevens. Dat kan toch helemaal niet? Ook in de handleiding nergens vermelding van login/wachtwoord invoeren (wel van de VoIP, maar dat staat er los van en dat gebruik ik (nog) niet). Zie ik iets over het hoofd?
Dit heb ik nu ook, ik kan wel ergens vinden dat als loginnaam adsl@xs4all.nl ingevuld staat en ***** als wachtwoord.

Ik vond het hier:
http://speedtouch.lan/cgi...0&l0=1&l1=1&name=Internet
Met een beetje mazzel werkt deze link ook bij jou.

Volgens de helpdesk van xs4all moet je wel een login invullen bij de configuratie wizard. Ik heb dat helemaal niet gebruikt, ik heb gewoon de modem omgewisseld en meteen aangezet. En het werkte "out of the box".

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Het lijkt erop dat ze in de standaard XS4ALL-configuratie (die al in het modem zit) tevens een standaard user en wachtwoord hebben aangebracht. Dat is toch wazig en mogelijk onveilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Of de controle van de toegang vind niet plaats op basis van gebruikersnaam en wachtwoord, maar op basis van de aansluiting vanuit de centrale naar je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

XS4ALL heeft 2 soorten abonnementen:
1. De gewone, daar heb je inderdaad een gebruikersnaam en wachtwoord.
2. XS4ALL Only, die maakt geen gebruik van gebruikersnaam en wachtwoord.

Dit staat ook op hun website als je zoekt hoe je de modem in moet stellen dan kun je kiezen tussen 'gewoon' en 'Only'.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Nvidiot schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:35:
XS4ALL heeft 2 soorten abonnementen:
1. De gewone, daar heb je inderdaad een gebruikersnaam en wachtwoord.
2. XS4ALL Only, die maakt geen gebruik van gebruikersnaam en wachtwoord.

Dit staat ook op hun website als je zoekt hoe je de modem in moet stellen dan kun je kiezen tussen 'gewoon' en 'Only'.
Mmm, ik heb hier XS4ALL Only, met mijn eigen username en password ingevuld in de modem opties :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:26

djidee

Mr. Slungel

Glacier schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:23:
[...]

Mmm, ik heb hier XS4ALL Only, met mijn eigen username en password ingevuld in de modem opties :')
Ik heb inderdaad bij de hop naar only toe ook niets hoeven wijzigen, echter weet ik niet of hij het ook doet zonder user/pass... Zal het over 7 maand weer eens testen (dan hoppen we weer (verhuisd -O- ))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
In mijn Linksys WAG200G kan ik de loginnaam & wachtwoord velden niet eens leeg laten... ;)
Werkt verder perfect nu op mijn gewone loginnaam & wachtwoord.

Aangezien de lijn nu alleen door xs4all wordt opgeleverd op 1 vast punt, dan kan xs4all die login inderdaad achterwege laten. Je kan toch alleen maar op jouw adres inloggen op je adsllijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:36

-Stef-

Slainthe!

Ik ben al een jaar of 6 XS4ALL (basic) abonnee en heb dan ook nog altijd het antieke MXstream modem snorren. Ik wil nu overstappen naar XS4ALL Only, mede ivm het gratis 780 modem maar krijg ik dit modem ook als ik mij aanmeld via de "overstappagina"?

Dit is dus niet via de "modem aanvragen" knop want die pagina werkt bij mij niet. Via de "overstappagina" wordt er echter niet meer over een gratis 780 modem gerept, vandaar mijn vraag.

Het modem lijkt mij temeer interessant omdat ik mijn vaste telefoonlijn bij KPN wil opzeggen en wellicht via VOIP bij XS4ALL verder gaan (met meeneming van mijn nummer).

Trouwens klopt het dat de overgang naar Only (als alles goed gaat in ieder geval) na een aantal weken geruisloos gebeurt en dat ik in de "wachtperiode" een keer het 780 modem thuisbezorgd krijg dat ik dan zelf een keer aansluit, dus of nog met mijn huidige abonnement of nadat dit is omgezet in het Only abonnement?

[ Voor 20% gewijzigd door -Stef- op 18-11-2007 13:15 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:09

Dark

who tweaked the light?

jaaaa ik kon ook een modem aanvragen, als ik nog een jaartje bleef _/-\o_ eindelijk ... na 10 maanden wachten de beloofde actie...

m'n st510 wilde niet de hele up halen, terwijl dat met een geleend linksysje adsl2+ wel lukte...

afijn, leuk dat ze nu ook eens denken aan de bestaande klanten, zou meer moeten gebeuren, trouwe klant belonen, ipv cadeautjes voor overstappen... ook in andere sectoren zoals bank, bladen en loterijen, daar lokken ze ook altijd nieuwe met cadeaus en als je trouwe klant bent krijg je niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 20:44
Joen schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:31:
Of de controle van de toegang vind niet plaats op basis van gebruikersnaam en wachtwoord, maar op basis van de aansluiting vanuit de centrale naar je huis.
Klopt helemaal! :)

Ik heb mijn 780 ook out of de doos aangesloten en het werkte meteen. Geweldig toch :D

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Is het voor mij eigenlijk wel de moeite waard, dat gratis modem?

Ik heb 2 jaar geleden bij mijn HetNet abbo een Speedtouch 546 gekregen, maar daarmee werkte port forwarden niet lekker. Ik kon dus niet op mijn eigen spelserver inloggen. :(

Gaat met deze 780 het portforwarden beter dan met die 546?

Of kan ik beter mijn Linksys WAG200G houden, en daar zo'n voip omzettertje bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarface18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10-2024
mijn overstap is ook eindelijk compleet.

voor de geintresseerden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
# 19-11-2007

Opgeleverd
    De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
# 19-11-2007

KPN technisch gereed
    KPN heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL.
# 25-10-2007

Bevestigd
    KPN heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
# 20-10-2007

Verstuurd
    Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar KPN.
# 20-10-2007

Ingediend
    Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar KPN.

Nu dat nieuwe modem regelen, En de helezooi omzettenn naar VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Richub schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:21:
Is het voor mij eigenlijk wel de moeite waard, dat gratis modem?

Ik heb 2 jaar geleden bij mijn HetNet abbo een Speedtouch 546 gekregen, maar daarmee werkte port forwarden niet lekker. Ik kon dus niet op mijn eigen spelserver inloggen. :(

Gaat met deze 780 het portforwarden beter dan met die 546?

Of kan ik beter mijn Linksys WAG200G houden, en daar zo'n voip omzettertje bij kopen?
NATten en PATten gaat heel makkelijk omdat de modem al heel erg veel spellen in de default heeft staan. Gewoon via de webinterface, en custom instellingen is even wennen hoe je ze inklopt, maar werken daarna feilloos.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Ik vind het een boutmodem.

- Ik ben al een paar keer de verbinding zomaar kwijtgeraakt.
- Het wirelessgedeelte had ik expliciet UIT gezet gister, vandaag staat het vanzelf AAN (irritant als apparaten zelf dingen gaan doen)
- De firewall is alleen in grote lijnen in te stellen, op applicatieniveau is niet mogelijk.
- Als je de firewall uitzet blijf je stealth (dus gaat ie wel uit? nee, geen software- of windowsfirewall actief)
- Het ergste is nog dat UPnP niet goed werkt. Mijn mediaplayer (een philips streamium dingetje) ziet aanvankelijk wel de mediaserver (TVersity) op mijn computer, maar na een tijdje verdwijnt dat. Rete-irritant. Dit alles met firmware 6.1.9.6.

Ik ben al veel te lang aan het klooien en sta bijna op het punt mijn oude zooi er weer in te zetten.
Laatste poging: nieuwe firmware. Ik heb zojuist 7.4.1.7 erop gezet. Ben ik meteen van die standaard XS4ALL-instellingen af :)

Benieuwd hoe het verder gaat, een tijdje aanzien maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05-2019
Over het installeren van de laatste Firmware voor de Speedtouch 780.

Ik raad het aan te wachten met het installeren van de laatste Firmware die op de Speedtouch.nl website wordt aangegeven. Dit is versie. R7.4.1.7
Deze voldoet namelijk niet voor de XS4all verbinding. Bij mij levert het problemen op met de VOIP telefoon lijnen. Ook bij de Hulpdesk van XS4all wordt afgeraden deze Firmware erop te zetten.
De versie 6.1.9.6 die XS4all op hun website aanbevelen, is de best mogelijke Firmware.

gr Nur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Sterker nog, die 7.4.1.7 update is geeneens bedoeld voor de Speedtouch 7xx modellen. Na wat zoeken op Google lijkt het erop dat deze release slechts geschikt is voor de volgende types:

- Speedtouch 516i, 536i, 546i v6
- Speedtouch 585i v6
- Speedtouch 608 WL

Een hoop mogelijkheden zijn er uit gesloopt. Zo wordt de USB poort (volgens mij) niet meer herkend en is RIP routering vanuit de CLI niet meer mogelijk (het commando ontbreekt domweg).

Doordat de genoemde zaken hierboven eruit zijn gesloopt ben ik weer teruggestapt op 6.2.29.2. Erg jammer aangezien het erop leek dat de 780 met de 7.4.1.7 firmware qua verbinding met het Only netwerk een stuk beter was dan met de 6.x.x.x firmware.

Downgraden is trouwens érg lastig dankzij deze brakke firmware. Als je een standaard downgrade actie uitvoert crashed de boel domweg. Ik heb zelfs de BootP (ofwel kernel) mode moeten gebruiken (door de reset mogelijkheid achterop het modem).

Hopelijk komt Speedtouch dus binnenkort met een firmware update a la 7.4.1.7 die wél alle mogelijkheden van de 780 ondersteund :(

Wat het verhaal van XS4All betreft; waarschijnlijk is 6.2.29.2 op dit moment de best mogelijke firmware ;) (alhoewel deze niet officieel ondersteund zal zijn door de helpdesk; maar een beetje tweaker maalt daar niet om lijkt me ;) )

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Ik heb dus de R7.4.1.7 erop staan en het downgraden naar 6.1.9.6 lukt mij niet. (Waar is de 6.2.29.2 te vinden?)
Voordat ik de 6.1.9.6 wilde gaan herinstalleren, heb ik de reset geactiveerd op de modem.
(zelfs even de modem uitgedaan en weer aangesloten). Echter de herinstallatie lukt niet.
Bij de hulpdesk vertelden ze mij dat het ook onmogelijk is om de modem te downgraden.

Het probleem met R7.4.1.7 bij mij is dat het configureren van de voip nummers prima verloopt.
Echter als ik dan mijn voip nummer bel (met mijn mobiel) dan "crashed" de modem. Dit komt enkel
bij deze Firmware versie voor.
Uit nood heb ik mijn voip nummer nu naar mijn mobiel omgeleid via de XS4all voip selfcare en wacht op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

mindcrash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:04:
Wat het verhaal van XS4All betreft; waarschijnlijk is 6.2.29.2 op dit moment de best mogelijke firmware ;) (alhoewel deze niet officieel ondersteund zal zijn door de helpdesk; maar een beetje tweaker maalt daar niet om lijkt me ;) )
@mindcrash: heb jij een link naar die 6.2.29.2? Dan ga ik die eens proberen. Kijken of die UPnP wel goed ondersteunt. Dank alvast.

Die 7.* versie is inderdaad redelijk vaag, als je de firewall wilt wijzigen, krijg je deze melding: 'This level is protected and not editable.' |:( Echt een modem voor de end user, zullen we maar zeggen.

Nog even klooien en anders gaat ie op Markplaats ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Na de tip in dit topic over de 7.x firmware heb ik de firmware van xs4all erop gezet, 6.1.9.6. Deze doet het prima met inkomende voip gesprekken, maar ik heb wel 1 probleem met voip:

Als ik met voip naar iemand anders bel dan hakkelt en kraakt het enorm bij de andere partij. Ik kan hem wel goed horen, maar hij kan mij niet goed horen. Ik heb al geprobeerd om uTorrent af te knijpen naar 20 kbit upload en weinig verbindingen (50 totaal ofzo), en dat helpt niets. Enig idee hoe dit op te lossen is?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ragger schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:28:
[...]

@mindcrash: heb jij een link naar die 6.2.29.2? Dan ga ik die eens proberen. Kijken of die UPnP wel goed ondersteunt. Dank alvast.

Die 7.* versie is inderdaad redelijk vaag, als je de firewall wilt wijzigen, krijg je deze melding: 'This level is protected and not editable.' |:( Echt een modem voor de end user, zullen we maar zeggen.

Nog even klooien en anders gaat ie op Markplaats ;) .
D'r staan er al een hoop ;)

Over de connectie instellingen, toevallig vandaag contact gehad met de helpdesk, onder OnLY is inderdaad geen user/pass nodig, dit wordt vanuit de centrale afgehandeld.

---------------

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 10:47
Bij mij crasht de 7.4.1.7 firmware inderdaad ook als ik naar m'n VoIP-nummer bel :(

De 6.2.29.2 firmware is hier te vinden: http://www.speedtouchforu...ST780_SIP_62T2_bant-r.zip

@mindcrash: welke stappen moet je precies uitvoeren om te downgraden via de BootP-mode?

• Ragger

Ragger

Downgraden gaat prima hoor, met de Upgrade Wizard die o.a. op deze pagina te vinden is. Wel van te voren je SpeedTouch hard resetten.

edit: linkfix

[ Voor 21% gewijzigd door Ragger op 22-11-2007 19:49 ]

• Wisc2
  • Laatst online: 19-08 08:34
Downgraden hier ook geen probleem, nadat ik deze (werkstation dan vanwaar ik downgrade) een fixed IP nummer had gegeven. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Wisc2 op 23-11-2007 19:50 ]

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 23:41
Meer mensen trouwen regionaal VOIP nummer aangevraagd (nummer portering)..?
Zit ik doodleuk te wachten op bericht wanneer het nummer is overgezet van KPN naar xs4all, kijk ik vandaag bij service centre -> voip en zie daar mijn regionaal nummer bijstaan :X

Kwestie miscommunicatie? Hebben meerdere mensen geen bericht gehad?
Is hierbij dus mijn KPN lijn/contract definitief opgezegt??

[ Voor 8% gewijzigd door Tijmen op 23-11-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Tijmen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:09:
Meer mensen trouwen regionaal VOIP nummer aangevraagd (nummer portering)..?
Zit ik doodleuk te wachten op bericht wanneer het nummer is overgezet van KPN naar xs4all, kijk ik vandaag bij service centre -> voip en zie daar mijn regionaal nummer bijstaan :X

Kwestie miscommunicatie? Hebben meerdere mensen geen bericht gehad?
Is hierbij dus mijn KPN lijn/contract definitief opgezegt??
Het zal net zijn gebeurd, je krijgt vast morgen een brief.
Zo ging het ook toen ik overstapte naar Only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Wil ik uiteindelijk de overstap maken van xs4all basic/kpn naar xs4all only krijg ik te zien:
Het systeem is momenteel niet beschikbaar, probeert u het later opnieuw. Onze excuses voor dit ongemak.
Laat dan maar zitten.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
-Stef- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:31:
Wil ik uiteindelijk de overstap maken van xs4all basic/kpn naar xs4all only krijg ik te zien:

[...]

Laat dan maar zitten.

:|
?Huh? :? Elke website (of deel ervan) ligt er weleens uit...
Probeer vandaag gewoon nog eens. De extra snelheid is gewoon mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Richub schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 05:03:
[...]

?Huh? :? Elke website (of deel ervan) ligt er weleens uit...
Probeer vandaag gewoon nog eens. De extra snelheid is gewoon mooi meegenomen. :)
Die betaal ik anders wel aangezien ik mijn kortig moet inleveren als ik overstap. Vandaar dat ik (en met mijn nog veel mensen als ik het zo lees) twijfel tussen overstappen naar Xs4all Only (met VOIP/nummerbehoud) en overstappen naar Telfort (20MB(!) met VOIP). Dat is een keuze die als je alleen naar de kosten kijkt er een tussen 59,95 euro (54,95 + 5) en 29,90 euro (19,95 + 9,95) en dat is toch een flink verschil.

Tuurlijk, de kwaliteit van Xs4all is goed maar of die 30 euro per maand beter is dan die van Telfort betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-Stef- schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:02:
[...]

Die betaal ik anders wel aangezien ik mijn kortig moet inleveren als ik overstap. Vandaar dat ik (en met mijn nog veel mensen als ik het zo lees) twijfel tussen overstappen naar Xs4all Only (met VOIP/nummerbehoud) en overstappen naar Telfort (20MB(!) met VOIP). Dat is een keuze die als je alleen naar de kosten kijkt er een tussen 59,95 euro (54,95 + 5) en 29,90 euro (19,95 + 9,95) en dat is toch een flink verschil.

Tuurlijk, de kwaliteit van Xs4all is goed maar of die 30 euro per maand beter is dan die van Telfort betwijfel ik.
Ik merk zelf geen verschil tussen de kwaliteit van de internetverbinding tussen Telfort en Xs4all. De kwaliteit van de service.. tsja, daar heb ik bij Xs4all nooit gebruik van gemaakt dus kan daar weinig over zeggen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Downgraden naar de 6.2.29.2 firmware is mij na veel moeite en de hulp van de helpdesk(prima gedaan..door de vaste IP lukte het uiteindelijk) ook gelukt.
De internet verbinding en de voip werken weer zoals dat bedoelt is. Bedank voor de tip.

Gisteren keek ik voor de aardigheid nog eens op de speedtouch.nl site naar de
laatste firmware voor de 780. De door mij eerder genoemde R7.4.1.7 is er afgehaald.
er staat nu een andere versie op de R6.2.T.2. Dit geeft aan dat Speedtouch zelf een
fout gemaakt heeft met de 7.4.1.7 versie en dat hiermee indirect erkend.
Maar voorlopig kom ik niet meer aan de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou ben erg tevree met mijn nieuwe modem, eindelijk werkt Voip, standaard wlan (staat uit, leuk extratje).
Misschien geen moment te vroeg want vorrige week probeerde ik een port te mappen en liep me modem vast, en verloor al zijn settings.

Nog geen problemen gehad met de nieuwe 780, alles werkt naar mijn idee perfect. Maarja nu heb ik ondertussen ik weet niet hoeveel modems.
Speedtouch home (flashed naar pro)
speedtouch 510 x 3
speedtouch 546 x 2
speedtouch 780WL
En dat allemaal 'gratis' :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21
Nur5588 schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:15:
Downgraden naar de 6.2.29.2 firmware is mij na veel moeite en de hulp van de helpdesk(prima gedaan..door de vaste IP lukte het uiteindelijk) ook gelukt.
De internet verbinding en de voip werken weer zoals dat bedoelt is. Bedank voor de tip.

Gisteren keek ik voor de aardigheid nog eens op de speedtouch.nl site naar de
laatste firmware voor de 780. De door mij eerder genoemde R7.4.1.7 is er afgehaald.
er staat nu een andere versie op de R6.2.T.2. Dit geeft aan dat Speedtouch zelf een
fout gemaakt heeft met de 7.4.1.7 versie en dat hiermee indirect erkend.
Maar voorlopig kom ik niet meer aan de firmware.
Heb deze 'nieuwe' versie geinstalleerd, maar blijkt de 6.2.29.2 firmware te zijn van maart 2007.
Ze hebben dus gewoon de oude, goed werkende firmware weer teruggezet op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Modbreak:Letten we allemaal op dat het geen Speedtouch topic is, er wordt meer over firmwares gesproken dan over diensten zelf.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Inmiddels bijna 2 weken XS4ALL only, en het bevalt me erg goed! :)

Lijn is stabiel, de beloofde Basic snelheden haal ik 24/7 (ook op newszilla :P).
Alleen over voip kan ik nog niks zeggen, heb geen voip modem op het moment...

Heb dan ook vandaag die gratis Speedtouch 780 besteld, als alles goed blijkt te werken gaat mijn KPN Belbudget lijn subiet de deur uit.
En mocht die 780 minder lekker werken als mijn Linksys WAG200G, dan gaat hij met een crosscable in een LANpoortje op mijn Linksys, puur voor voip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Hmm. Verschillende familieleden zitten inmiddels op xs4all, zodat we strakjes lekker gratis kunnen bellen....niet dus! Het blijkt dat niet iedereen Only kan aanvragen. Lijkt met de afstand tot de centrale te maken te hebben. Het gekke is dat 'n familielid nu xs4all via kpn heeft (adsl start) en als ik een postcode check doe via de website, dan krijg ik te zien dat er helemaal GEEN adsl beschikbaar zou zijn. Als ik echter een adres dichter bij de centrale kies, (in de stad die naast dat dorp ligt) dan kan het gewoon wel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:54:
Hmm. Verschillende familieleden zitten inmiddels op xs4all, zodat we strakjes lekker gratis kunnen bellen....niet dus! Het blijkt dat niet iedereen Only kan aanvragen. Lijkt met de afstand tot de centrale te maken te hebben. Het gekke is dat 'n familielid nu xs4all via kpn heeft (adsl start) en als ik een postcode check doe via de website, dan krijg ik te zien dat er helemaal GEEN adsl beschikbaar zou zijn. Als ik echter een adres dichter bij de centrale kies, (in de stad die naast dat dorp ligt) dan kan het gewoon wel.
Ik denk dat je (of degene om wie het gaat) even moet gaan bellen. Die postcodechecks zijn niet heilig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistraller schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:54:
Als ADSL niet lukt kan je ook nog een VOIP (niet out) account aanmaken en gebruikersnaam/wachtwoord geven . Kun je alsnog gratis bellen met elkaar via andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mr Magic schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:24:
@mindcrash: welke stappen moet je precies uitvoeren om te downgraden via de BootP-mode?
Ik was even een paar dagen weg :) Anyway, it goes something like this

1: Just in case alles uitschakelen wat eventueel invloed kan uitoefenen op je netwerkverbinding (firewalls e.d.)
2: en eventueel alle programma's afsluiten die verbinding maken met internet (behalve je webbrowser natuurlijk :z)
3: Alles wat je custom in je Speedtouch hebt geconfigureerd (via de CLI bijv.) even ergens opschrijven (just in case :) )
4: Verbinding maken met de Speedtouch via je netwerkkaart (niet via Wifi!)
5: Netwerkkaart configureren met IP adres 10.0.0.1/24, je maakt dan verbinding met de Speedtouch via het ingebakken adres 10.0.0.138 (indien deze handmatig eruit is gesloopt, moet je deze wel weer terugzetten!)
6: Speedtouch uitzetten
7: Met een scherp voorwerp (paperclip werkt erg goed) druk je de reset knop achterop de Speedtouch in (naast je netwerk aansluitingen) en vervolgens zet je de Speedtouch aan.
8: houd de reset knop ingedrukt, totdat de power en ethernet leds aan de voorkant rood/groen branden. Laat dan de reset knop los

Als je nu de updater runned zie je dat hij zal gaan flashen in "kernel mode".

Overigens staat dit alles ook beschreven in de originele duitstalige post in deze draad op speedtouchforum.de :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 23:22

Pubbert

random gestoord

Hier ook een tevreden Xs4all Only gebruiker met Voip (Basic ADSL). Heb nu dat pakket van onbeperkt in Benelux naar vaste nummer, + eigen regionale nummer overgenomen. Dus nu helemaal weg bij KPN (nouja, ik heb er nog Digitenne :P)

Ik had helaas al een 780WL, maar toch maar mn contract met een jaar verlengd, reserverouter kan geen kwaad, of als ik ergens weer eens internet moet aansluiten komt het wel handig uit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld ben in XS4ALL. Na een paar incompetente helpdesk medewerkers gesproken te hebben (de druppel..) toch maar besloten om mijn geluk ergens anders te zoeken. Blijkt dat je ze op moet bellen om op te zeggen. Leuk en aardig, maar dan krijg je zo'n wijsneus aan de lijn die je "subtiel" even gaat wijzen op de voordelen van XS4ALL en een paar keer door blijft zeiken waarom je nou weg gaat, en tussentijds nog wat sneue opmerkingen er tussendoor gooit.

Nee, dit is duidelijk niet meer de XS4ALL waar ik ooit mijn abonnement af heb gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:49

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:46:

Nee, dit is duidelijk niet meer de XS4ALL waar ik ooit mijn abonnement af heb gesloten.
Ik heb hetzelfde....... het begint steeds duidelijker een KPN dochteronderneming qua handelen te worden. Ik twijfel om over te stappen daar xs4all een redelijke snelheid voor een hoge prijs heeft, als je ziet wat telfort / alice / orange tegenwoordig aanbieden op ADSL gebied............... maar aan de andere kant heb ik tot nu toe weinig gezeur / ellende met mijn verbinding gehad.

moeilijk moeilijk moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Glacier schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:07:
[...]

Ik denk dat je (of degene om wie het gaat) even moet gaan bellen. Die postcodechecks zijn niet heilig lijkt me.
Dat had ik al gedaan, men zei dat als ik niet door de "only-wizard" kwam dan was het niet beschikbaar en moest ik over een tijdje nog maar eens kijken. Niet echt een xs4all-waardig antwoord...
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:55:
[...]

Als ADSL niet lukt kan je ook nog een VOIP (niet out) account aanmaken en gebruikersnaam/wachtwoord geven . Kun je alsnog gratis bellen met elkaar via andere provider
Ze hebben al xs4all-start connected by kpn. Het punt is juist dat ze blijkbaar niet naar Only kunnen, en zonder only wordt het bellen natuurlijk nooit of te nimmer gratis, als ze niet van kpn af kunnen. Een voip nummer is geen optie, want dan moet iedereen twee nummers gaan onthouden. Het nummer moet natuurlijk geporteerd worden. (Ik beheer niet voor niets 5 accounts in de familie ;) ze snappen er nu al niks meer van)

[ Voor 59% gewijzigd door Mistraller op 26-11-2007 20:13 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Alfisti schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:55:
[...]

Ik heb hetzelfde....... het begint steeds duidelijker een KPN dochteronderneming qua handelen te worden. Ik twijfel om over te stappen daar xs4all een redelijke snelheid voor een hoge prijs heeft, als je ziet wat telfort / alice / orange tegenwoordig aanbieden op ADSL gebied............... maar aan de andere kant heb ik tot nu toe weinig gezeur / ellende met mijn verbinding gehad.

moeilijk moeilijk moeilijk ;)
ik zie steeds vaker hetzelfde dillema langskomen waar ik mee zit. Ik heb nu een jaar of 6 xs4all. Kwaliteit is wel overal te krijgen tegenwoordig. Dus daarvoor hoef je het niet te doen tegenwoordig. Mischien ga ik wel volledig naarmultikabel en neem ik XS4All pack erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Zojuist een reaktie van xs4all gehad nadat ik een klacht over de modem aktie had neergelegd. Als Xs4all klant krijg ik per email de nieuwsbrief met de aanbieding van de 780 modem als ik mijn contract met een jaar verleng. Bij aanvraag moet je dus overstappen naar Only wat niet vermeld staat in de nieuwsbrief. Nu dus de excuses gekregen en een opsomming van voordelen alleen leveren ze deze dienst niet op mijn postcode. Nu maar een reply terug met de vraag wat ze voor de vaste klanten doen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Zit al 9 jaar bij xs4all, sinds dit voorjaar als xs4all Only Lite.

Xs4all is een prima provider maar wordt simpelweg te duur en te weinig snelheid voor het geld, betaal nu 39.95 + 5 euro voor de nummerportering voor een 4 mb lijn waar ik 3.4 mb uithaal.

Ik stap over naar Telfort, 29.90 voor een 20 mb lijn (die ik niet ga halen omdat ik 2900 meter van de centrale woon... :( ) maar 7 a 8 mb moet lukken lijkt mij.
Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk of het Tiscali netwerk dus stabiel genoeg.

Heb nog gebeld met sales om mijn lijn te verhogen naar Basic (8 mb lijn) voor de prijs van Lite voor een supervaste klant maar daar doen ze niet aan bij Xs4all.
Dan niet....

[ Voor 7% gewijzigd door evdv op 28-11-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco899 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:45:
Zojuist een reaktie van xs4all gehad nadat ik een klacht over de modem aktie had neergelegd. Als Xs4all klant krijg ik per email de nieuwsbrief met de aanbieding van de 780 modem als ik mijn contract met een jaar verleng. Bij aanvraag moet je dus overstappen naar Only wat niet vermeld staat in de nieuwsbrief. Nu dus de excuses gekregen en een opsomming van voordelen alleen leveren ze deze dienst niet op mijn postcode. Nu maar een reply terug met de vraag wat ze voor de vaste klanten doen.
Op deze pagina kun je met ADSL van KPN een modem krijgen: https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dan kan ik ik enkel verlengen met een nieuw abboprijs. Dat betekent dat ik per maand 12 euro meer ga betalen en dat ik dus net zo goed een eigen modem kan kopen voor 144 euro die ik uitspaar door niet te verlengen.
Er staat echter contractverlenging dit zou dus in moeten houden dat ik evenveel blijf betalen anders krijg ik namelijk een nieuw contract lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
TrailBlazer schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:17:
Dan kan ik ik enkel verlengen met een nieuw abboprijs. Dat betekent dat ik per maand 12 euro meer ga betalen en dat ik dus net zo goed een eigen modem kan kopen voor 144 euro die ik uitspaar door niet te verlengen.
Er staat echter contractverlenging dit zou dus in moeten houden dat ik evenveel blijf betalen anders krijg ik namelijk een nieuw contract lijkt me.
Neen, dat is niet zo. Ondanks het feit dat er een andere prijs staat, blijf je je korting behouden. Anders zou het geen verlenging van het contract zijn, he? ;)

Dit is door iemand van XS4ALL in de nieuwsgroep van XS4ALL bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:30:
[...]

Op deze pagina kun je met ADSL van KPN een modem krijgen: https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php .
Bedankt voor de tip.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

GraveR schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:43:
[...]

Neen, dat is niet zo. Ondanks het feit dat er een andere prijs staat, blijf je je korting behouden. Anders zou het geen verlenging van het contract zijn, he? ;)
Ik heb begrepen dat je eerst moet overstappen op Only en daarna gaat verlengen. Dus bijbehorende kostenveranderingen.

• GraveR
Ragger schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:38:
[...]

Ik heb begrepen dat je eerst moet overstappen op Only en daarna gaat verlengen. Dus bijbehorende kostenveranderingen.
Neen, zie ook de post van Skywave hierboven. Voor ADSL van KPN (de 'oude' garde) was het al jaren mogelijk om een gratis modem te krijgen bij een verlenging van een jaar.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 09:06

wontcachme

You catch me? No you wont

Zo, vanavond ook de overstap besteld van xs4all_kpn naar xs4all only. Wordt wel een 3 jaren plan, want eerst naar only, dan naar xs4all only basic toe (heb nu lite) en dan een modem bestellen. Jammergenoeg kan dat niet allemaal tegelijktijd. Heb ook mijn rekeningnummer moeten veranderen voor de betaling, maar hoe dat zit is niet helemaal duidelijk geworden. Moet je eerst ticket aanmaken, gegevens invullen, daarna krijg je een bevestigingsemail en meer staat er niet. Heb echter nog nergens de rekeningnummer moeten veranderen :?

Ach ja, nu eerst een maandje wachten op de overstap naar only, dan zien we weer verder

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Ben nu ook aan het overstappen, zondag al. Maar bij het ADSL orderstatusoverzicht krijg ik te zien Geen orders gevonden. Klopt dit?

• Roelant
  • Niet online
Nee, dat klopt niet, mits je op de juiste pagina zit. De eerste stap is namelijk "ingediend". :)

Ik ben recent overgestapt, misschien een aardige referentie voor iedereen die nog wil weten wat 'm te wachten staat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6vRABn8SEYh4GNMydrfldnef/full.png

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:46:
Ben nu ook aan het overstappen, zondag al. Maar bij het ADSL orderstatusoverzicht krijg ik te zien Geen orders gevonden. Klopt dit?
Heb hetzelfde, maar bij de verbruiksstatistieken en hostnaam staat al wel voor xs4all only de hostnaam en ip adres ingevuld
Roelant schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:59:
Nee, dat klopt niet, mits je op de juiste pagina zit. De eerste stap is namelijk "ingediend". :)

Ik ben recent overgestapt, misschien een aardige referentie voor iedereen die nog wil weten wat 'm te wachten staat:

Ik heb hier ook niks staan. Misschien dat dat een paar dagen duurt voordat het er komt te staan? Of had jij het dezelfde avond al gelijk er staan?

[ Voor 46% gewijzigd door wontcachme op 29-11-2007 21:02 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Nou, het zal misschien tot de dag erop geduurd hebben, maar niet langer dan dat. Daar moet ik misschien wel bij vermelden dat ik de boel telefonisch heb aangevraagd en een medewerker het (dus) gelijk inklopt, ik weet niet of dat van invloed is? :)

Wat dat betreft heb ik de indruk dat de webformulieren van xs4all waarmee mutaties (zoals bijv. in je adresgegevens) worden verwerkt nogal 'ouderwets' zijn en niets anders doen dan een mailtje uitspugen naar het juiste klantenservice mailbox. Enige voordeel om dat via de website te laten verlopen is dat je dan ingelogd bent met je username - en dus geïdentificeerd.

Verder ben ik overigens erg tevreden, mocht bovenstaande de indruk wekken dat dat niet zo is. Alle verhuizingen (2x) zijn probleemloos verlopen (en dat hoor je ook wel eens anders), het aantal storingen op de lijn zijn op één hand te tellen (waarvan bovendien maar 2 keer langer dan een paar minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier hoe ik ROOT status kan krijgen op mijn thomson 780wl ?
En WIE hebben er nu alle status BOVEN ADMIN? (root SuperUser TechnicalSupport)
Ik ben graag baas in eigen modem ;)

uit het gebruikersmenu:

Gebruikersbeheer
Overzicht

Op de pagina Overzicht vindt u een overzicht van de momenteel geconfigureerde gebruikers en hun privileges.
Door op de naam van een gebruiker te klikken kunt u deze gebruikersaccount bewerken.
Configuratie
Op de pagina Configuratie kunt u:
Klikken op Toevoegen om een nieuwe gebruikersaccount te maken.
Klikken op Verwijderen om een gebruiker te verwijderen.
Klikken op Bewerken om een gebruikersaccount te wijzigen.
Soorten gebruikers
De tabel hieronder toont de soorten gebruikers en hun voorrechten:
Gebruiker Voorrechten

root
Dit is de root (hoofd-) account. Deze gebruiker heeft alle voorrechten, zonder enige uitzondering of beperking.

SuperUser
Deze gebruiker kan om het even welke service uitvoeren via een willekeurig toegangskanaal van alle toegangsbronnen.

TechnicalSupport
Deze gebruiker kan om het even welke service uitvoeren via een willekeurig toegangskanaal, maar enkel van een WAN-bron.

Administrator
Deze gebruiker kan om het even welke service uitvoeren via een willekeurig toegangskanaal, maar enkel van een LAN-bron of een lokale bron.

LAN_Admin
Deze gebruiker kan enkel configuraties die samenhangen met LAN uitvoeren via een willekeurig toegangskanaal van alle toegangsbronnen.

Poweruser
Deze gebruiker heeft enkel toegang tot de GUI (Service-/overzichtspagina) via een HTTP of HTTPS-toegangskanaal van een LAN-bron.

WAN_Admin
Deze gebruiker kan enkel WAN-gerelateerde configuraties uitvoeren via een willekeurig toegangskanaal van alle toegangsbronnen.

Gebruiker
Deze gebruiker heeft enkel toegang tot de GUI (Overzichtspagina’s, externe hulp) via een HTTP of HTTPS-toegangskanaal van een LAN-bron.

Guest
Deze gebruiker heeft geen enkel voorrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:26:
Weet iemand hier hoe ik ROOT status kan krijgen op mijn thomson 780wl ?
En WIE hebben er nu alle status BOVEN ADMIN? (root SuperUser TechnicalSupport)
Ik ben graag baas in eigen modem ;)
Al gevonden in de pdf:
mlp role add/delete etc

wel ingewikkeld verhaal ff zien hoe dat gaat
(sorry voor off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:40:
[...]

Al gevonden in de pdf:
mlp role add/delete etc

wel ingewikkeld verhaal ff zien hoe dat gaat
(sorry voor off-topic)
viel wel mee;
Makelijker is gewoon de configuratie opslaan en te editen role=adminstrator word role=root op deze lijn:

[ mlpuser.ini ]
add name=Administrator password=xxxxxxxxxxxxxxxxxxx role=root hash2=xxxxxxxxxxxxx defuser=enabled
En dan weer herstellen met deze ini
Weer wat wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Gisteren even gebeld met xs4all, aangezien er nog niks stond ik mijn aanvraag pagina en ik geen bevestiging had gehad. Kreeg te horen dat de order er gewoon in stond en dat de boel op 29-12 klaar zou zijn. Wel handig te weten, want op de status pagina staat nog steeds niks.

Alleen die xs4all only actie met gratis modem is leuk gepland. Ik kan die nu nog niet bestellen tot de 29ste. Hierna kan ik hem dan bestellen, en daarna weer een snelheidsverhoging naar XS4ALL basic toe. 3 maanden om sneller te kunnen internetten #%%^$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Aha, dus voor mensen die van de modemactie gebruik willen maken maar nog geen Only-lid zijn (zoals ik) is het zaak om dus uiterlijk vóór het jaareinde de overstap te maken naar Xs4all Only, aangezien de actie t/m 31 januari 2008 duurt.

Goed dat ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

-Stef- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:57:
Aha, dus voor mensen die van de modemactie gebruik willen maken maar nog geen Only-lid zijn (zoals ik) is het zaak om dus uiterlijk vóór het jaareinde de overstap te maken naar Xs4all Only, aangezien de actie t/m 31 januari 2008 duurt.

Goed dat ik het weet.
Denk het wel. Ik kan niks bestellen omdat als ik dan inlog in dat bestelscherm voor het modem, dan komt te staan dat er al een actie loopt/gepland is. In ieder geval iets in die richting stond er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, gister heb ik mijn 780 gekregen, maar ik heb hem exact 1 minuut aangesloten gehad...

Als ik hem wil configureren voor voip via 192.168.1.254 vraagt hij om een gebruikersnaam & wachtwoord, en die zaten niet bij de bijgeleverde documentatie! :(

Mijn gewone xs4all login werkt niet, en het standaard admin & 1234 van mijn oude 546 ook niet.

Een harde reset hielp ook al niet, dus heb ik het ding maar op zolder gedumpt...

[ Voor 16% gewijzigd door Richub op 02-12-2007 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

Richub schreef op zondag 02 december 2007 @ 04:11:
Nou, gister heb ik mijn 780 gekregen, maar ik heb hem exact 1 minuut aangesloten gehad...

Als ik hem wil configureren voor voip via 192.168.1.254 vraagt hij om een gebruikersnaam & wachtwoord, en die zaten niet bij de bijgeleverde documentatie! :(

Mijn gewone xs4all login werkt niet, en het standaard admin & 1234 van mijn oude 546 ook niet.

Een harde reset hielp ook al niet, dus heb ik het ding maar op zolder gedumpt...
Je kan bij het service centre van Xs4all je wachtwoord van voip wijzigen,en ze vragen niet om de oude :) https://service.xs4all.nl/ oops verkeerd gelezen... De standaard gebruikersnaam is Administrator en het standaard
wachtwoord is blanco !

[ Voor 7% gewijzigd door Strikie op 02-12-2007 09:44 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Voip wachtwoord had ik al gewijzigd, idd vragen ze niet om de oude.

Die login ga ik vanmiddag proberen, eerst 'n paar uur werken.

Bedankt.

Edit:
Nou, net even geprobeerd, maar niks. Ik kom op geen enkele manier in dat setupmenu. :( Lekker kelereding...

[ Voor 28% gewijzigd door Richub op 02-12-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wachtwoord was bij mij standaard leeg (enter dus)
En gebruikersnaam: Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukte mij overigens NIET op 192.168.1.254 maar op: 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Heb ik dus net geprobeerd, bij mij zit er blijkbaar een ander wachtwoord, en misschien zelfs een andere loginnaam in. :(
De kunst is dus nu om daar achter te komen.

Ook die upgradewizard zegt dat het ding beveiligd is.

Internet doet het wel met die 780, maar voip kan ik dus niet configureren. En dat is dus de hoofdreden dat ik die 780 besteld heb.

Edit:
Ook op 10.0.0.138 wil die login niet werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 02-12-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Prima modem die 780.

1. Verwisseld met 'oude' 716 . Werkt inderdaad nu out-of-the box.
2. Standaard Wifi netwerknaam + wachtwoord aangepast
3. UPnP aan (voor Xbox Live)
4. Misschien straks nog een wachtwoordje op de router.

Klaar :) . Werkt als een trein: vond het overigens prettige/duidelijke menu's, en dat Xs4all logo is ook grappig (nieuw?). Standaard firmware is bij mij overigens 6.2.17.5 .

Edit: Voor de posters hierboven het werkt bij mij zowel via 192.168.1.254 als via 10.0.0.138.

[ Voor 15% gewijzigd door StarWolfer op 02-12-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb mijn 780 inmiddels aan de praat, na een totale reset. (Knopje indrukken totdat het powerLEDje rood wordt)

Menu's zijn inderdaad mooi duidelijk, alleen wil op het moment mijn voip lijn nog niet registreren, misschien mis ik nog een instelling. Nog even verder kijken dus. ;)

Edit:
OK, hebbes, ik had inderdaad een instelling gemist, nu werkt alles zoals het hoort. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Richub op 02-12-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Vanmorgen had ik hier last van packet loss, iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Net even de 6.2.29.2 firmware uit de post van Mr Magic in mijn 780 gezet, het apparaat lijkt nu sneller te booten, en de menu pagina's laden ook ietwat sneller nu.

Ik ben nu wel dat xs4all logootje kwijt, maar so what? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Richub schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:33:
Net even de 6.2.29.2 firmware uit de post van Mr Magic in mijn 780 gezet, het apparaat lijkt nu sneller te booten, en de menu pagina's laden ook ietwat sneller nu.

Ik ben nu wel dat xs4all logootje kwijt, maar so what? ;)
Ik kreeg van de helpdesk te horen dat die xs4all firmware de beste was tot nu toe, en dat ze zelf testen welke de beste resultaten geeft.

---------------

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.