Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Die nieuwe range is 085-87xxxxx, dus het zou maar zou kunnen dat je ipv van 087 dan 085 en dan de rest van het nummer dient te draaien.Nakebod schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:36:
Zou niet zo mooi zijn trouwens, gezien ik een mooi 087 nummer heb...
Maar ik ga er nog steeds wel van uit dat ze gaan verdwijnen
Heb nu, en waag het niet om me te spammen
Dan wil ik 085 8 500 500
Verwijderd
ok jongens allemaal tegelijk vanaf je 087 Nakebod gaan spammenNakebod schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:52:
Mjah, dan is het nummer niet meer zo mooi
Heb nu, en waag het niet om me te spammen087 , wie niet
8 700 700
Dan wil ik 085 8 500 500
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
das een goeie, ik heb standaard mn telefonie kabeltje uit mn splitter liggen, omdat ik altijd 's avonds door call centres werd gebeldTukk schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:20:
Ik wil JUIST zo'n 085/087 nummer, omdat ik dan nergens meer in een telefoonboek sta (de KPN weigerd me gewoon om uit dat ding te halen) en ik niet meer gebeld kan worden door iemand die ik niet persoonlijk dat nummer heb gegeven...
Check eens www.infofilter.nl. Daar kun je lezen hoe je er van af zou kunnen komen.
[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 09-08-2007 22:51 ]
Nu is het zo dat als mensen je bellen, ze soms aso hoge kosten betalen (meer dan een euro per minuut). Met de 085 nummers zou dat verdwijnen als ik het goed begrepen hebNakebod schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:36:
Zou niet zo mooi zijn trouwens, gezien ik een mooi 087 nummer heb...
Maar ik ga er nog steeds wel van uit dat ze gaan verdwijnen
Dus ik kan niet wachten totdat de 085 nummers ingevoerd gaan worden, dan is de voip van XS4ALL een beetje bruikbaar om op gebeld te worden
Heb je daar een bron van?Glacier schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:24:
[...]
Nu is het zo dat als mensen je bellen, ze soms aso hoge kosten betalen (meer dan een euro per minuut). Met de 085 nummers zou dat verdwijnen als ik het goed begrepen heb
Dus ik kan niet wachten totdat de 085 nummers ingevoerd gaan worden, dan is de voip van XS4ALL een beetje bruikbaar om op gebeld te worden
Ik ga anders xs4all der over mailen, want ik wil dit wel weten voordat ik de moeite doe om een duur VOIP-modem te kopen.
De naam zegt het al, het is een filter. Het houdt zeker niet alles tegen.Joen schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:51:
@Nuts79:
Check eens www.infofilter.nl. Daar kun je lezen hoe je er van af zou kunnen komen.
[ Voor 19% gewijzigd door Tukk op 10-08-2007 20:17 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Van de 085-reeks zijn de tarieven gereguleerd. Bron: http://www.minez.nl/dsc?c...ternet&isapidir=/gvisapi/Tukk schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:16:
[...]
Heb je daar een bron van?
Ik ga anders xs4all der over mailen, want ik wil dit wel weten voordat ik de moeite doe om een duur VOIP-modem te kopen.
Maar wel donders veul, heur[...]
De naam zegt het al, het is een filter. Het houdt zeker niet alles tegen.
een maand nadat ik XS4all Only heb gekregen KPN opgezegd, dat bevalt nog veel beter, geen 2 maandelijkse factuur meer, nummer laten migreren naar xs4all en bellen via voip (speddtouch 716).
Op zich gaat dit er goed, kwaliteit is okay (beter dan dat van mijn ouders met kpn internet plus bellen). Het gebeurd alleen nog wel eens dat als ik gebeld wordt en ik opneem dat ik of een kies toon krijg, od dat de beller mij wel hoort en ik hem niet. gebeurd alleen bij gebeld worden, zelf bellen gaat altijd probleemloos.
Zou dit aan de router kunnen liggen? (laatste firmware) of is dit nog een kinderziekte van Voip?
Ben benieuwd...Wij hopen voor het eind van dit jaar een modemaanbod voor XS4ALL Only klanten aan te kunnen bieden. Excuses voor het ongemak.
Heb hier een 780 en die heeft hetzelfde, soms hoor ik dus inderdaad niks. Ligt dus eerder aan het voip dan wat anders. Tevens als ik met emule aan het downloaden ben wil de verbinding nog wel is kraken, ligt dit mischien aan het aantal verbindingen wat emule opent?Altijd_Lastig schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:16:
Op zich gaat dit er goed, kwaliteit is okay (beter dan dat van mijn ouders met kpn internet plus bellen). Het gebeurd alleen nog wel eens dat als ik gebeld wordt en ik opneem dat ik of een kies toon krijg, od dat de beller mij wel hoort en ik hem niet. gebeurd alleen bij gebeld worden, zelf bellen gaat altijd probleemloos.
Zou dit aan de router kunnen liggen? (laatste firmware) of is dit nog een kinderziekte van Voip?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Volgens mij gaan we nu allemaal over, het nieuwsbericht op xs4all.nl geeft aan dat ADSL van KPN volledig uit het assortiment gaat verdwijnen en per defacto Xs4all ONLY wordt.
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/adslkpn.php
Mij verbaast deze stap wel, als volledige KPN dochter mikken ze nu de KPN uit de deur.Stap over op ADSL (XS4ALL Only).
Hebt u de afgelopen jaren bij XS4ALL ADSL aangevraagd, dan hebt u waarschijnlijk ADSL op het netwerk van KPN. U kunt dit zien aan uw telefoonrekening, waarop een deel van het abonnementsgeld in rekening wordt gebracht.
Sinds 12 september 2007 levert XS4ALL geen ADSL van KPN meer aan nieuwe abonnees, maar ADSL (XS4ALL Only). Hebt u ADSL van KPN, dan raden we u aan om over te stappen. ADSL (XS4ALL Only) biedt namelijk alleen maar voordelen.
* Tukk zit nog steeds te wachten op een management-buy-out

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Basic 59.95 -> 54.95
Fast 79.95 -> 74.95
Alle beetjes helpen
Heb nu wel XS4ALL only maar ben dat ge*** met een losse Linksys VOIP adapter wel zat. Terwijl nieuwe abbo's hem gratis krijgen blijft het voor bestaande abonnees sappelen.
Verwijderd
Hmmss, erug interessant....Tukk schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:00:
*skup*
Volgens mij gaan we nu allemaal over, het nieuwsbericht op xs4all.nl geeft aan dat ADSL van KPN volledig uit het assortiment gaat verdwijnen en per defacto Xs4all ONLY wordt.
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/adslkpn.php
[...]
Mij verbaast deze stap wel, als volledige KPN dochter mikken ze nu de KPN uit de deur.
* Tukk zit nog steeds te wachten op een management-buy-out
Op dit moment heb ik nog op mijn huidige adres XS4all ONLY (zonder telefonie van KPN) en wil gaan verhuizen. Op de site zie ik dat verhuizen nog niet mogelijk is. Maar, wat ik wel echter lees:
Jaarcontract
--------->>
U kunt altijd overstappen, ook als u korter dan een jaar ADSL van KPN hebt. U wordt dan door KPN niet aan het jaarcontract gehouden. Wie overstapt op ADSL (XS4ALL Only) krijgt geen nieuw jaarcontract bij XS4ALL.
Hebt u het afgelopen jaar van XS4ALL een contractverlenging gekregen, dan neemt u bij het overstappen naar ADSL (XSALL Only) de resterende termijn van dat contract mee.
-------->>
Begrijp ik hieruit dat ik dan op mijn nieuwe adres gewoon een nieuwe aansluiting kan aanvragen bij KPN (telefonie) en vervolgens 1 maand later het via XS4ALL laten overnemen? Want ik ben al abonnee (al 7 jaar) bij hun. Iemand die hier wat meer over weet? Want ik ga over 6 weken nl. verhuizen
Je zou het bijna denken. Ik zou iig even XS4ALL bellen hoe dit nou zit. Laat het ons (mij) ook even weten want ik ben wel nieuwsgierig wat ze zeggenVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:37:
[...]
Hmmss, erug interessant....
Op dit moment heb ik nog op mijn huidige adres XS4all ONLY (zonder telefonie van KPN) en wil gaan verhuizen. Op de site zie ik dat verhuizen nog niet mogelijk is. Maar, wat ik wel echter lees:
Jaarcontract
--------->>
U kunt altijd overstappen, ook als u korter dan een jaar ADSL van KPN hebt. U wordt dan door KPN niet aan het jaarcontract gehouden. Wie overstapt op ADSL (XS4ALL Only) krijgt geen nieuw jaarcontract bij XS4ALL.
Hebt u het afgelopen jaar van XS4ALL een contractverlenging gekregen, dan neemt u bij het overstappen naar ADSL (XSALL Only) de resterende termijn van dat contract mee.
-------->>
Begrijp ik hieruit dat ik dan op mijn nieuwe adres gewoon een nieuwe aansluiting kan aanvragen bij KPN (telefonie) en vervolgens 1 maand later het via XS4ALL laten overnemen? Want ik ben al abonnee (al 7 jaar) bij hun. Iemand die hier wat meer over weet? Want ik ga over 6 weken nl. verhuizen
Verwijderd
Ik ga morgen zeker bellen !!!! Uiteraard zal ik de bevindingen hierover van XS4all posten!Graham schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:42:
[...]
Je zou het bijna denken. Ik zou iig even XS4ALL bellen hoe dit nou zit. Laat het ons (mij) ook even weten want ik ben wel nieuwsgierig wat ze zeggen
Ik heb ze gemaild wanneer ze met tv komen (ik wil af van mijn @home analoog, wil weg bij @home en hoef niet zo nodig naar KPN), ik wil digitaal maar er zijn nog weinig alternatieven.
Ik heb Xs4all gemaild, dit was het antwoord...
Ter info, het duurt dus nog wel even voor Xs4all only voor mij echt only is :-) ... (als ze er al mee komen, en volgens mj hebben ze het al eens geprobeerd door dit samen met KPN te doen, getuige deze link http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?taal=nl&id=577 )Dank u voor uw e-mail en uw interesse voor de diensten van XS4ALL.
XS4ALL onderzoekt de mogelijkheden die er zijn om met TV te komen. Het is niet bekend wanneer XS4ALL daar mee komt. Het is inderdaad goed mogelijk dat dit eerst als experimentele dienst word aangeboden. Ik raad u aan om hiervoor onze site in de gaten te houden en uwzelf aan te meldden wanneer dit ertussen staat.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
Kleine tip, bel hier wel je juiste afdeling voor, namelijk de KlantenserviceVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:54:
[...]
Ik ga morgen zeker bellen !!!! Uiteraard zal ik de bevindingen hierover van XS4all posten!
Wat mij wel opviel laatst met het upgraden van een modem (ST780) met de XS4ALL software dat ik ergens iets van TV heb zien staan. Nou kan ik ook in de war zijn met een andere provider... Zie steeds vaker ST780/716 modems waarbij alleen poort 1 en 2 voor ethernet gebruikt kunnen worden. 3 en 4 zijn dan gereserveerd voor TV en nog iets.Altijd_Lastig schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:54:
xs4all only bevalt me goed, het is me alleen nog niet only genoeg.
Ik heb ze gemaild wanneer ze met tv komen (ik wil af van mijn @home analoog, wil weg bij @home en hoef niet zo nodig naar KPN), ik wil digitaal maar er zijn nog weinig alternatieven.
Ik heb Xs4all gemaild, dit was het antwoord...
[...]
Ter info, het duurt dus nog wel even voor Xs4all only voor mij echt only is :-) ... (als ze er al mee komen, en volgens mj hebben ze het al eens geprobeerd door dit samen met KPN te doen, getuige deze link http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?taal=nl&id=577 )
Hier staat iets over de dienst van XS4all, niet over de dienst van KPN vaste telefonie natuurlijk. Je kan je telefonie laten overnemen door XS4all, zelfs al na een maand. Dan krijg je alleen van KPN wel een 11 maanden nota in 1x omdat je nog een 11 maanden contract had voor je nieuwe telefonie aansluiting.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:37:
[...]
Hmmss, erug interessant....
Jaarcontract
--------->>
-------->>
Wel kan je er ADSL van XS4all(Only) op aanvragen natuurlijk.
Er staat overigens ook niet dat je XS4all-Only verbinding per direct opzegbaar is, kan zijn dat je daar gewoon nog in een jaarcontract zit. Al was dat niet zo geloof ik als ze je al XS4all had langer dan 1 jaar en niet een contract verlenging had aangevraagd. (en ook niet verlengd als je van CistroN/HCC!net/Demon bent overgezet).
Het verhaal stelt dat als je langer dan een jaar 'ADSL van KPN' hebt, dat heb je niet want je hebt XS4all-Only.
Ik zou het wel even controleren of je zomaar kunt opzeggen.
Overigens wel apart dat je het wel kunt aanvragen, maar niet verhuizen. Dus wel leveren, maar niet een gekoppelde opheffing + levering voor dezelfde klant (= verhuizing immers).
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 13-09-2007 01:33 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je kan in aanmerking komen voor een gratis modem middels het verlengen van je contract. Het hangt er alleen van af welk abonnement je op dit moment hebt. Bij de abonnementen Basic en Fast krijg je hem gratis, maar als je een Lite abonnement hebt moet je € 80,- bijbetalen.Edgarz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:14:
Iemand trouwens ervariong met een gratis omwisseling van het oude 546 modem voor een 780 modem met VOIP door XS4ALL?
Heb nu wel XS4ALL only maar ben dat ge*** met een losse Linksys VOIP adapter wel zat. Terwijl nieuwe abbo's hem gratis krijgen blijft het voor bestaande abonnees sappelen.
Hier kan je je abonnement wijzigen. Klik dan op 'Nu overstappen'.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk. Vandaag ff de helpdesk gebeld. De man kon mij bevestigen dat het inderdaad zuiver om het ADSL gedeelte gaat, en niet de telefonie. (Ik had al bijna het gevoel dat het te mooi was om waar te zijn).bjck schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:31:
[...]
Hier staat iets over de dienst van XS4all, niet over de dienst van KPN vaste telefonie natuurlijk. Je kan je telefonie laten overnemen door XS4all, zelfs al na een maand. Dan krijg je alleen van KPN wel een 11 maanden nota in 1x omdat je nog een 11 maanden contract had voor je nieuwe telefonie aansluiting.
Wel kan je er ADSL van XS4all(Only) op aanvragen natuurlijk.
Er staat overigens ook niet dat je XS4all-Only verbinding per direct opzegbaar is, kan zijn dat je daar gewoon nog in een jaarcontract zit. Al was dat niet zo geloof ik als ze je al XS4all had langer dan 1 jaar en niet een contract verlenging had aangevraagd. (en ook niet verlengd als je van CistroN/HCC!net/Demon bent overgezet).
Het verhaal stelt dat als je langer dan een jaar 'ADSL van KPN' hebt, dat heb je niet want je hebt XS4all-Only.
Ik zou het wel even controleren of je zomaar kunt opzeggen.
Overigens wel apart dat je het wel kunt aanvragen, maar niet verhuizen. Dus wel leveren, maar niet een gekoppelde opheffing + levering voor dezelfde klant (= verhuizing immers).
Een nieuwe aansluiting aanvragen op je nieuwe adres kan bij XS4all, verhuizen nog steeds niet.
Ze zijn er wel volop mee bezig bij KPN om dat voor elkaar te krijgen. Tot nu toe zie ik bij XS4ALL veel positieve veranderingen ten voordele van de abonnee's.
Ik heb op mijn nieuwe adres telefoon aangevraagd bij KPN. Op de 26ste van deze maand wordt ie geactiveerd. Eveneens op dezelfde dag (de 26ste) XS4all aanvragen. En dan rekening houdend met de oplevertermijn, moet ik op de 22ste oktober helemaal voorzien zijn van internet
Ergo: Met Lite kan je dus beter even marktplaats raadplegen. Nieuwe 780's worden daar voor ca 30 a 40 euro aangeboden.Wapwap schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:53:
[...]
Je kan in aanmerking komen voor een gratis modem middels het verlengen van je contract. Het hangt er alleen van af welk abonnement je op dit moment hebt. Bij de abonnementen Basic en Fast krijg je hem gratis, maar als je een Lite abonnement hebt moet je € 80,- bijbetalen.
---------------
[ Voor 26% gewijzigd door Nitroglycerine op 15-09-2007 08:51 ]
Hier kon uw advertentie staan
Lijkt nog van niet: http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/verhuizen.phpNitroglycerine schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 08:50:
Weet iemand inmiddels of je eeen xs4all only abo kunt verhuizen? Over 2 maanden ga ik verhuizen, en wil graag m'n only basic meenemen. Ik heb het al aan de helpdesk gevraagd (middels mail) maar daar krijg ik maar geen antwoord op.
Echter in de FAQ staat ():Verhuizen ADSL en bellen (XS4ALL Only)
U hebt ADSL en bellen (XS4ALL Only). Dan is het op dit moment nog niet mogelijk om ADSL (XS4ALL Only) te verhuizen. We werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk aan te bieden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Sales: 020-3987656
Kan ik verhuizen zonder vast telefoonabonnement?
Als u ADSL (XS4ALL Only) hebt en uw vast telefoonabonnement hebt opgezegd, dan is het op dit moment nog niet mogelijk om uw ADSL-aansluiting te verhuizen. We werken hard aan een oplossing.
"Mekker, blaat"
Ik zie nergens dat je een modem krijgt als je gaat van KPN-ADSL Basic naar Only Basic, contractverlenging dus.Wapwap schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:53:
[...]
Je kan in aanmerking komen voor een gratis modem middels het verlengen van je contract. Het hangt er alleen van af welk abonnement je op dit moment hebt. Bij de abonnementen Basic en Fast krijg je hem gratis, maar als je een Lite abonnement hebt moet je € 80,- bijbetalen.
Waar baseer je die info op?
Die info heb ik gebaseerd op de gegevens die in het onderstaande schermpje stonden. Ik heb net een nieuw modem aangevraagd middels een contractverlenging, daarom is er nu geen modem weergegeven in het screenshot hieronder.Ragger schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:43:
[...]
Ik zie nergens dat je een modem krijgt als je gaat van KPN-ADSL Basic naar Only Basic, contractverlenging dus.

Je kan anders ook even met Sales bellen. Die kunnen het zo voor je uitzoeken en eventueel ook gelijk je contract verlengen met daarbij een nieuw modem.
RTFFT (Read the f* forum thread)Ragger schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:43:
[...]
Ik zie nergens dat je een modem krijgt als je gaat van KPN-ADSL Basic naar Only Basic, contractverlenging dus.
Staat ergens een paar pagina's eerder ook uitgebreid uitgelegd.
Je moet EERST verlengen. En dan daarna pas vraag je only aan.
---------------
Helaas, werkte het alleen als ik een duurder of goedkoper abo selecteerde, wat natuurlijk niet de bedoeling was.
emailtje naar xs gestuurd maar helaas:
het goldt dus niet als je al only hadWij hebben momenteel helaas (tijdelijk) nog geen modemaanbod bij XS4ALL Only, maar wij zijn daar wel hard mee bezig.
Zodra wij een modemaanbod hebben bij XS4ALL Only, kunt u een gratis Multi-PC (t.w.v. EUR 79,-) bestellen, of u kiest voor EUR 79,- korting op het Wireless modem (t.w.v. EUR 159,-). Alleen het wireless modem is geschikt voor internettelefonie. In ruil voor dit aanbod wordt uw contract met 1 jaar verlengd.
Als u hiervan gebruik wilt maken, willen wij een beroep doen op uw geduld.
overigens is het aanbod nu niet meer te vinden op de xs site...
Tip, kijk ff op marktplaats en koop hem daar voor 30 40 euro.Dark schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:10:
Ik heb al only (lite) en ik zag vorige week wel staan op Alle diensten > Internet Toegang > ADSL > Wijzigen dat er een modem actie was, dus ik dacht mooi, ik teken een jaartje bij en ontvang een nieuwe modem ter vervanging van mijn st510v4.
Helaas, werkte het alleen als ik een duurder of goedkoper abo selecteerde, wat natuurlijk niet de bedoeling was.
emailtje naar xs gestuurd maar helaas:
[...]
het goldt dus niet als je al only had... lichtpuntje kennelijk is men wel een actie van plan voor only abo's
overigens is het aanbod nu niet meer te vinden op de xs site...
Die actie voor only abbo's is al sinds het begin van only aangekondigd.
Mijn nieuwe speedtouch staat zodoende alweer 6 maanden te snorren. (30 euro mp)
Enige voordeel wat je kan hebben; ontvang een multipc modem en verkoop hem direct voor 15 euro of zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Mistraller op 17-09-2007 21:48 ]
---------------
Verwijderd
Je kunt nu toch gewoon je huidige XS4ALL Only abonnement opzeggen en meteen weer een nieuw abonnement afsluiten. Alle nieuwe abonnementen zijn nu namelijk standaard XS4ALL Only abonnementen.Dark schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:50:
Ik weet ook wel dat ik zelf een modem kan kopen, maar waarom zou ik? Bij elke nieuwe abo krijg je die er gewoon gratis bij... het gaat me om het principe, niet eens zo zeer om het modem opzich. Ik kan dan beter overstappen naar de kabel, da's goedkoper, sneller en daar krijg ik wel een modem voor niks bij ... desnoods naar een andere adsl provider...
(had al gezocht maar kon zelf het antwoord niet vinden)
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Je zal zelf je KPN telefonie abonnement opzeggen of je nummer naar XS4all laten porteren. Het is kiezen welke methode je wilt, niet beide doen dat gaat niet.Dark Angel schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:40:
Even een vraagje. Is het nu zodat als je Xs4all only neemt dat je kpn abbo automatisch wordt stop gezet of moet je dat zelf regelen? Want extra snelheid en mindere maandlasten spreken me wel aan alleen me ouders willen niet van de KPN af.
Dark Angel schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:40:
Even een vraagje. Is het nu zodat als je Xs4all only neemt dat je kpn abbo automatisch wordt stop gezet of moet je dat zelf regelen? Want extra snelheid en mindere maandlasten spreken me wel aan alleen me ouders willen niet van de KPN af.
En als je niets doet gebeurt er verder helemaal niets met je KPN lijn.bjck schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:03:
[...]
Je zal zelf je KPN telefonie abonnement opzeggen of je nummer naar XS4all laten porteren. Het is kiezen welke methode je wilt, niet beide doen dat gaat niet.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik heb het laatste jaar eigenlijk alleen maar via VoIP gebeld en alleen maar 10 euro in de maand aan de kpn zitten dokken voor abo dat ik niet gebruik. Zonde geld dus.
Ik heb dus gekozen om mijn nummer niet te porteren. xs4all meldde mij dat het het handigst was om te wachten totdat adsl geporteerd was naar Only en om dan bij KPN mijn tel abo op te zeggen.
@Dark Angel: Als je dat abo niet zelf opzegt, kun je dus nog altijd normaal bellen over je kpn lijntje.
What are clouds made of? Linux servers mostly!
Probleempje. Ik ben in januari overgestapt op XS4ALL only. Toen ook wat probs gehad, omdat ik sip_spoof gebruik icm een Speedtouch 510. Mijn IP bleek verandert, dus ik moest de sip_spoof config aanpassen.
Nu heb ik gisteren gedowngraded naar het goedkoopste Only abbo, en sinds vanochtend heb ik weer geen internet
Maar ik kan niet browsen of msn-en of wat dan ook. Zit nu op mijn werk, en kan mijn (oude) thuis IP ook gewoon pingen
Wat kan dit nou weer zijn? Zou ik toch een ander IP gehad hebben?
/edit
Kan nu ineens wel overal bij vanaf hier, en internet werkt ook vanaf thuis. Probleem heeft zichzelf blijkbaar opgelost
[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 27-09-2007 11:53 ]
Ik heb nu ISDN(4 nummers, waarvan 1 echt gebruikt wordt) met KPN belbasis oid + XS4ALL Ultra
Nu willen we eigenlijk KPN telefonie eruit dumpen, samen met ISDN. Wat we dan over houden is Xs4all Only(Ultra)+Bellen, maar ik kan slecht vinden wat dat nou kost en hoe die isdn>analoog overstap gaat.
Is die overstap zo voor elkaar of moet KPN eerst mijn lijn weer converteren?
If it aint broke, fix it till it is!
Je krijgt geen analoge of isdn lijnVenxir schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:59:
Hmm ik kan mijn situatie niet echt vinden in het topic.
Ik heb nu ISDN(4 nummers, waarvan 1 echt gebruikt wordt) met KPN belbasis oid + XS4ALL Ultra
Nu willen we eigenlijk KPN telefonie eruit dumpen, samen met ISDN. Wat we dan over houden is Xs4all Only(Ultra)+Bellen, maar ik kan slecht vinden wat dat nou kost en hoe die isdn>analoog overstap gaat.
Alleen het internet verkeer hou je nog
ps. volgens mij is xs4all uit de lucht
[ Voor 3% gewijzigd door Langhe op 04-10-2007 22:18 ]
Maar dat loopt toch via een bepaalde lijn(protocol oid), wat voor een modem komt er dan aan?Langhe schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:17:
[...]
Je krijgt geen analoge of isdn lijn
Nu xs4all ff up is:
# Ik heb ISDN-apparatuur, installeert de monteur daar ook Bellen van XS4ALL op?
Nee, de installatie van Bellen van XS4ALL door een monteur is alleen mogelijk in combinatie met een 'normaal' (PSTN) telefoontoestel. Installaties in combinatie met huiscentrales en ISDN-apparatuur zijn uitgesloten van deze actie.
[ Voor 33% gewijzigd door Venxir op 04-10-2007 22:30 ]
If it aint broke, fix it till it is!
Het ADSL lijntype blijft gehandhaaft. Je hebt Annex-A (PSTN of ex-PSTN) en Annex-B (ISDN of ex-ISDN).Langhe schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:17:
[...]
Je krijgt geen analoge of isdn lijn
De vraag is dus feitelijk of XS4All Only ook voor Annex-B wordt geleverd...
Ik zou de vraag eens aan de klantenservice van XS4All voorleggen als ik Venxir was.
Ja hoor, een oom van mij draait al maanden naar volle tevredenheid op een annexB.Joen schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:57:
[...]
Het ADSL lijntype blijft gehandhaaft. Je hebt Annex-A (PSTN of ex-PSTN) en Annex-B (ISDN of ex-ISDN).
De vraag is dus feitelijk of XS4All Only ook voor Annex-B wordt geleverd...
Ik zou de vraag eens aan de klantenservice van XS4All voorleggen als ik Venxir was.
Hij had een config bestaande uit het volgende:
ISDNKabel -> NT1 -> splitter -> speedtouch 510(i) & Quattrovox met ook nog maar 1 nummer in gebruik.
We hebben toen de hele omzetting in gang gezet naar only+voip, en op marktplaats een 716(i) gekocht.
Nu is de situatie als volgt:
ISDNKabel -> Speedtouch 716(i)
Heerlijk, dat opruimen! Halve meterkast leeg, en alles werkt nog. Analoge toestellen die eerst op de quattrovox zaten zitten nu lekker op de 716 met voip. En dat werkt zo al weer een half jaartje.
---------------
Ik heb nu xs4all Only nu sinds januari/februari 2007.Venxir schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:59:
Hmm ik kan mijn situatie niet echt vinden in het topic.
Ik had ISDN, 2 lijnen 4 nummers, heb Only aangevraagd toen ik het had heb ik mijn ISDN opgezegd ik bel dus met xs4all en heb helemaal geen KPN meer. Ik heb niets hoeven te veranderen gewoon zelfde modem gehouden 716i.
Ben wel van fast naar basic gegaan omdat we hier geen ADSL2+ hebben (dus had de zelfde snelheid voor minder geld). En als ik kijk bij mijn connectie heb ik nu Modulation: G.992.3 annex B.
Heb ook alles tussen mijn lijn gehaald (NT1 kastje en de splitter) dus de telefoon lijn gaat nu direct het modem in en ik heb verder nooit problemen gehad. Meeste mensen zeggen dat je de splitter er tussen moet houden om storing te voorkomen maar ik heb geen probleem.
Als je geen ISDN meer hebt is NT1 idd niet nodig. Ik heb analoog en gebruik tussen mijn modem en de wandcontactdoos ook geen splitter zitten. Immers, het modem is gemaakt om de juiste bandbreedte te gebruiken en zal dus netjes in zijn banden blijven.Heb ook alles tussen mijn lijn gehaald (NT1 kastje en de splitter) dus de telefoon lijn gaat nu direct het modem in en ik heb verder nooit problemen gehad. Meeste mensen zeggen dat je de splitter er tussen moet houden om storing te voorkomen maar ik heb geen probleem.
Om problemen te voorkomen met een (oudere) telefoon die niet 'weet' wat de bandbreedte voor ADSL is, heb ik hier wel de splitter voor gezet. Deze splitter zorgt er dan voor dat de telefoon niet in de weg gaat zitten van het modem.
Ik heb al jaren xs4all basic, laatst keek ik op de site en zag ik dat adsl basic nu 8000/1024 was, en ik zit nog op 6 mbit, wordt dit voor mij nog geupgrade, of is dit alleen voor nieuwe leden (wat me uiterst vreemd lijkt)
Alvast bedankt
Omdat je aangeeft al jaren bij xs4all te zijn zal het wel bijna 5 euro duurder voor je worden. Je verliest namelijk de korting die je als trouw abonnee hebt. Daarnaast zul je zelf een nieuw modem moeten kopen om gebruik te kunnen maken van voip telefonie van xs4all.
Alleen de nieuwe leden kunnen gebruik maken van gratis aansluiting, gratis telefonie modem en 2 maanden gratis bellen.
Omdat xs4all hiermee aangeeft dat zij liever nieuwe abonnees heeft dan trouwe, heb ik besloten om binnenkort een andere provider te gaan nemen. Ik wilde met de overstap naar Only een stapje in snelheid terug doen om goedkoper uit te zijn. Daar zaten zo veel haken en ogen aan en er kwamen zoveel kosten en verplichtingen bij dat ik heb besloten om nog even de kat uit de boom te kijken en over een aantal maanden op te zeggen.
Er zijn duidelijk goedkopere opties. Nu ga ik de betrouwbaarheid van het een en ander eens goed bekijken. Dat heeft xs4all goed voor elkaar. Alles wel voor de hoofdprijs!
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Dat moet niet. Je kunt ook overstappen op Only en gewoon via KPN blijven bellen.joep meloen schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:34:
Daarnaast zul je zelf een nieuw modem moeten kopen om gebruik te kunnen maken van voip telefonie van xs4all.
Alleen de nieuwe leden kunnen gebruik maken van gratis aansluiting, gratis telefonie modem en 2 maanden gratis bellen.
Verwijderd
Dus wat er concreet verandert voor een 'oud' xs4all klant als hij zou overstappen is:Beekforel schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:08:
[...]
Dat moet niet. Je kunt ook overstappen op Only en gewoon via KPN blijven bellen.
korting verdwijnt, ongeveer 5 euro meer betalen p/m (55~)
rekening is volledig op xs4all, geen kpn helft meer
hogere snelheid (6 naar 8mbit)
Voor de rest verandert er niks en kun je ook gewoon je KPN vaste telefoonnummer behouden.
Right?
Heb al ADSL Fast. Upgraden gaat dus moeilijk.Wapwap schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:53:
[...]
Heb inmiddels wel begrepen van XS4ALL dat er mee bezig is om ook bestaande abonnees de mogelijkheid te geven om een VOIP modem te 'geven'. We wachten het af...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Had je Only al en krijg je dus je korting die je hebt opgegeven weer terug?SinergyX schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:21:
Gisteren brief gekregen dat mijn abo met 5 euro naar beneden gaat, toch lief
[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 08-10-2007 12:45 ]
Dat zijn gewoon de nieuwe tarieven. Basic bijv. gaat van 59,95 naar 54,95.SinergyX schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:21:
Gisteren brief gekregen dat mijn abo met 5 euro naar beneden gaat, toch lief
Die tarieven zijn trouwens nog wel gestoord hoog nog, in vergelijking met andere providers..Ragger schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:23:
Dat zijn gewoon de nieuwe tarieven. Basic bijv. gaat van 59,95 naar 54,95.
Dat is zeker waar. Maar kwaliteit kost nou eenmaal geld.Glacier schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:21:
[...]
Die tarieven zijn trouwens nog wel gestoord hoog nog, in vergelijking met andere providers..
Ik betaal nu voor mij XS4All Basic 46 euro totaal voor een 6 mb/768kb verbinding. Upgraden zou me mijn korting kosten. Als ik ga downgraden naar 4/1 voel ik me ook zo genept dan ga ik maar 6 euro minder betalen en om daar nou 2 mbit voor te verliezen.
Ik ben wel tevreden over xs4al en ik vind de extra's leuk alleen het prijsverschil wordt toch wel erg groot.
Ja, een paar euro per maand zou nog wel redelijk zijn..maar het prijsverschil is echt gigantisch..en qua kwaliteit loopt XS4ALL nou niet meer zo heel erg veel voor op de rest...vrijwel alle ADSL verbindingen van mensen zijn tegenwoordig wel goed..Ragger schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:26:
Dat is zeker waar. Maar kwaliteit kost nou eenmaal geld.
Wat trailblazer hierboven dus zei
Ik zit er ook over te denken om na het eind van het lopend contract eens eventjes verder te gaan kijken..
Tiscali, Casema, enz. Echt prettig lijkt het me niet daar.
Kan ik niet meteen XS4ALL only aanvragen? Of moet ik eerst KPN aanvragen en dan achteraf veranderen in XS4ALL only? Dit lijkt mij erg onhandig... De postcodecheck vraag namelijk ook nogsteeds om een bestaand telefoonnummer.
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Als je Tiscali kan krijgen in jouw wijk dan zou ik daar niet zo lang over twijfelen. Die benaderd de kwaliteit van xs4all een heel eind. Kijk maar eens naar hun ondersteuning op de website. Echt heel veel goede info. De verschillen zitten vooral in de extra's die bij xs4all geboden wordt. Voor die extra's betaal je in veel gevallen wel het dubbele tarief t.o.v. Tiscali.
De verhalen die je leest zijn vooral van mensen waarbij het niet goed is verlopen. En die vallen bij Tiscali best wel mee.
Ik spreek niet uit ervaring met Tiscali. Ik volg al wel een tijdje de forums om een goede keuze te kunnen maken voor een duidelijk goedkopere, betrouwbare provider. Op dit moment zou mijn keuze duidelijk op Tiscali vallen. Jammer genoeg is die op mijn postcode niet te krijgen. Anders zou vanavond de aanvraag nog de deur uit gaan.
Er gaat een gerucht dat er op korte termijn nogal wat gaat veranderen op adsl gebied. De namen Tiscali en Speedlinq zouden verdwijnen en opgaan in de nieuwe budgetprovider van KPN, Telfort adsl. En wat gebeurt er met Orange? Blijven die bij T-mobile of wordt die overgedaan aan Tele2 of Kpn? Het is even afwachten hoe zich dat gaat ontwikkelen. Weet iemand hier meer over?
Ik wacht nog een paar maandjes met het overstappen naar een andere, goedkopere provider!
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Je kan alleen nog maar Only krijgen nu bij XS4all, het hele 'mxstream' (AvK - ADSL van KPN) is er niet meer nu.Ibbelz schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:47:
Ik ga per 1 november verhuizen (ik verhuis geen oud ADSL-abbo mee). Nu wil ik graag XS4ALL only gaan afnemen. De huidige bewoners nemen hun telefoonnummer mee. Dus ik zou opnieuw een telefoonlijn moeten aanvragen, maar dit lijkt mij een beetje nutteloos als ik toch XS4ALL only wil gaan gebruiken.
Kan ik niet meteen XS4ALL only aanvragen? Of moet ik eerst KPN aanvragen en dan achteraf veranderen in XS4ALL only? Dit lijkt mij erg onhandig... De postcodecheck vraag namelijk ook nogsteeds om een bestaand telefoonnummer.
Echter kan je alleen aanvragen als je een KPN telefoonlijn met actief telefonie abonnement van KPN hebt op dat adres. Je kan niet aanvragen met het zo genoemde NLS (NewLineService) waar ADSL direct op een ongebruikte koperlijn wordt geleverd.
Ik kan niet zeggen dat het bevalt
Sinds de overzetting is surfen een ramp, internet pagina's laden traag of helemaal niet.
Als ik een meeting doe met nuria zie ik soms uitschieters bij het surfen maar helpdesk zegt dat lijn stabiel is.
Heb verder niks veranderd in mijn interne netwerk.
Gebruik IE7 en firefox, hebben allebei hetzelfde probleem.
Hebben meer mensen hier last van?
Heb nu Speedlinq 20mbit via bbned met bellen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Join the club... genoeg over te vinden in het DEMON migratie topicskyhowler schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:53:
Sinds twee maanden ben ik overgezet van Demon naar XS4all only.
Ik kan niet zeggen dat het bevalt
Sinds de overzetting is surfen een ramp, internet pagina's laden traag of helemaal niet.
Als ik een meeting doe met nuria zie ik soms uitschieters bij het surfen maar helpdesk zegt dat lijn stabiel is.
Heb verder niks veranderd in mijn interne netwerk.
Gebruik IE7 en firefox, hebben allebei hetzelfde probleem.
Hebben meer mensen hier last van?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
En ik maar denken daar hoef ik niet meer te kijken :-SMichael Knight schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:31:
[...]
Join the club... genoeg over te vinden in het DEMON migratie topic
Bedankt voor de tip.
Jammer alleen dat je van tevoren niet even een mailtje krijgt dat je overgezet gaat worden. Het gebeurde gewoon. Statuspagina van XS4all gaf ook nog niet aan dat het al ging gebeuren.
Pay peanuts get monkeys !
Kan je tegenwoordig dan al 'only' aanvragen op een nieuwe lijn, als nieuwe dienst?Nitroglycerine schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:54:
Helaas gaat xs4all een trouwe klant verliezen (moi) omdat xs4all only omzetten nog steeds niet mogelijk is. Ik zou op het nieuwe adres dan eerst een telefoonlijn aan moeten vragen, zodra deze werkt kan ik xs4all only aanvragen daarop wat een levertijd van 2 maanden heeft. Jammer maar helaas, dan ga ik toch liever voor upc internet extreme (wat in Barneveld geleverd kan worden) wat me in theorie 2 Mbit upload en 20 Mbit download gaat leveren voor hetzelfde als ik voor xs4all only betaalde voor de laatste prijsverlaging.
Toen ik een half jaar geleden ging verhuizen zou ik eerst een 'lite' ADSL-verbinding moeten aanvragen die ik pas een jaar later naar 'only' zou kunnen omzetten.
Wat is de gemiddelde wachttijd tussen aanvraag en oplevering nu?Dutch_guy schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:53:
Zojuist ook overgezet. Snelheid is prima.
Jammer alleen dat je van tevoren niet even een mailtje krijgt dat je overgezet gaat worden. Het gebeurde gewoon. Statuspagina van XS4all gaf ook nog niet aan dat het al ging gebeuren.
Ik heb 9 Okt. een aanvraag ingediend, en deze staat bij orderstatus inmiddels op "is bevestigd en technisch leverbaar op uw adres".
"Mekker, blaat"
15-10-2007 - OpgeleverdRichub schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:34:
[...]
Wat is de gemiddelde wachttijd tussen aanvraag en oplevering nu?
Ik heb 9 Okt. een aanvraag ingediend, en deze staat bij orderstatus inmiddels op "is bevestigd en technisch leverbaar op uw adres".
De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
15-10-2007 - KPN technisch gereed
KPN heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL.
20-09-2007 - Bevestigd
KPN heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
13-09-2007 - Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar KPN.
13-09-2007 - Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar KPN.
Zo zag mijn verloop eruit, waarbij de verbinding afgelopen vrijdag al was gewijzigd, ipv vandaag. Vandaag is wel automatisch mijn hostnaam overgezet.
Pay peanuts get monkeys !
Weet iemand trucjes om ze te verplichten te verhuizen of om anders het abo af te sluiten zonder dat het mij extra kost?
Ik zat zelf te denken om het zo te spelen:
- Bij de aanvullende voorwarden, punt 8.1 staat in dat je een telefoonaansluiting moet hebben (in simpele bewoording). Op de nieuwe locatie heb ik dat
- Ook bij de aanvullende voorwaarden, punt 5.2 meld als het voor xs4all tecnhisch niet mogelijk is te leveren, dat xs4all gerechtigd is de overeenkomst te beeindigen.
- Als XS4all aan hun zijde het abo beeindigd, kunnen ze mij toch niet voor de volgende 2 maanden geld in rekening brengen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Verwijderd
Hmm 25 dagen (van 20-9 tot 15-10)om het op te leveren is behoorlijk lang, volgens mij zit KPN de zaak te vertragen. Ik heb zelf op 6-10 aangevraagd op 11-10 heeft kpn bevestigd dat het technisch mogelijk is (dûh) en ik zit elke dag op m'n werk* in ATS te kijken of er al wat gebeurt (nop dus).Dutch_guy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:35:
[...]
15-10-2007 - Opgeleverd
De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
15-10-2007 - KPN technisch gereed
KPN heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL.
20-09-2007 - Bevestigd
KPN heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
13-09-2007 - Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar KPN.
13-09-2007 - Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar KPN.
Zo zag mijn verloop eruit, waarbij de verbinding afgelopen vrijdag al was gewijzigd, ipv vandaag. Vandaag is wel automatisch mijn hostnaam overgezet.
*ik werk de Tele2 (Ongelofelijke kutprovider. Neem er nooit adsl) en kan daar ATS inzien.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 21:40 . Reden: typo's en subscript ]
Hiervoor had je XS4LL niet-only? In dat geval kun je dus gewoon je abonnement zonder problemen beëindigen, houdt hierbij rekening met de opzegtermijn van 1 maand.Keiichi schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:13:
In januari had ik xs4all only aangevraagd. Maar opeens moet ik verhuizen, over 2 weken ben ik al weg van de locatie waar ik nu zit![]()
Weet iemand trucjes om ze te verplichten te verhuizen of om anders het abo af te sluiten zonder dat het mij extra kost?
Ik zat zelf te denken om het zo te spelen:
- Bij de aanvullende voorwarden, punt 8.1 staat in dat je een telefoonaansluiting moet hebben (in simpele bewoording). Op de nieuwe locatie heb ik dat![]()
- Ook bij de aanvullende voorwaarden, punt 5.2 meld als het voor xs4all tecnhisch niet mogelijk is te leveren, dat xs4all gerechtigd is de overeenkomst te beeindigen.
- Als XS4all aan hun zijde het abo beeindigd, kunnen ze mij toch niet voor de volgende 2 maanden geld in rekening brengen?![]()
Bel anders gewoon de Sales afdeling. Zeg dat je gaat verhuizen en in je nieuwe woning geen telefoonlijn is
🌞🍃
Ik kan niet bellen en niet internetten (gelukkig heeft 1 van de buren zijn/haar router openstaan).
De website meld enkele klanten die last hebben van de storing, maar volgens mij zijn het er meer, want de helpdesk is totaal onbereikbaar (of die bellen via dezelfde voip als ik :-) )
Voor het eerst dat ik dit meemaak bij Xs4all (in 2 jaar tijd, vroeger met @home om de haverklap storing)
Dacht in eerste instantie dat het aan m'n eigen instellingen/setup lag aangezien ik sinds een paar dagen gebruik maak van VOIP. Het lijkt vooralsnog weer goed te gaan.
[ Voor 147% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 18:32 ]
Lijkt nu wel over te zijn die storing, en als ik het zo lees, only Only
Ik heb contact gehad met Sales en verhuizen is intussen wel mogelijk. Je moet echter nog wel een (vaste) telefoonlijn hebben. Levering op "kaal koper" is nog niet mogelijk. Gelukkig heb ik mijn vaste telefonie nog.Nitroglycerine schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:23:
XS4All Only verhuizen gaat niet. Punt.
Ik zou zeggen, neem even contact op met Sales als je vragen hebt over het verhuizen van een Only lijn.
Ja
Of van usenet:
En die is rond 17.20 opgelost, dus alles zou weer prima moeten werken.>> Klopt, is een ATM storing bij KPN. Er wordt hard gewerkt aan een
>> oplossing.
>> Momenteel zijn de betreffende ATM poorten helemaal down, dit heeft te
>> maken
>> met de werkzaamheden om de bovenstaande storing op te lossen.
Dusch...
[ Voor 10% gewijzigd door Nakebod op 05-11-2007 21:05 ]
Korte samenvatting:
-Terug van vakantie, brakke verbinding na migratie en lage snelheid
-Verzoek bij klantenservice voor nieuw xs4all modem -> niet gekregen (wel recht op als migrant) "Koop zelf maar bij een KPN winkel
-Verbinding opgezegd met behoud van lijn voor Tele2 + verzoek om bevestiging.
-Na enige tijd geen bevestiging op brief (met verzendbewijs)
-Contact met klantenservice, nogmaals verstuurd (op verzoek met verzendbewijs)
-Gesprek van een uur, omdat XS4ALL 'het niet eens was met de brief'
Kort hierna:
-Eerste papieren van Tele2 komen binnen, mooi!
-Nieuw modem afgeleverd van XS4ALL... uh?

-Nieuw modem afgeleverd van Tele2! Daar zat ik op te wachten!
-Nieuw contract... maar van XS4ALL?! WTF? Daar gaan we weg hoor..

-Nieuw contract van Tele2, ondertekenen en gaan!
-Laatste gegevens van Tele2 binnen, dan en dan oplevering.
-XS4ALL verbinding niet meer beschikbaar op maandagochtend (zoals aangegeven door Tele2)
-Tele2 modem aangesloten, et voila, eindelijk weer een goede verbinding.

Inmiddels zijn we een tijd verder en ontvangen we nog steeds rekeningen van XS4ALL terwijl we er al een tidj niet meer zitten. Na verschillende mails aan incasso, kregen we vandaag een reactie terug waarin aangegeven werd, dat de opzegging NIET GEACCEPTEERD was

XS4ALL zegt de verbinding nog te moeten vrijgeven aan Tele2... rrright en waarmee internet ik nu dan?
Ik word echt helemaal leip van die lui,

Kunnen ze nu niet 1 keer iets goed doen?

Iemand toevallig gelijke ervaringen? (durf het bijna niet te vragen..)
http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/actie_nov2007.php
4. Ik ben wel abonnee, maar heb geen ADSL (XS4ALL Only) abonnement. Kan ik toch gebruik maken van de actie?
Hebt u nu ADSL van XS4ALL, dan kunt u overstappen op ADSL (XS4ALL Only) en daarna gebruik maken van de actie. Alles over overstappen leest u hier. Als u nog geen ADSL hebt, dan kunt u dit gewoon aanvragen. Bij de aanvraag krijgt u in de huidige actie hetzelfde modem cadeau.
[ Voor 4% gewijzigd door MatHack op 09-11-2007 17:47 ]
There's no place like 127.0.0.1
Waarom zit er die 30 dagen vertraging in het overzetten, btw?
In het verleden ben ik ooit van Basic naar Ultra gegaan, en dit was in 3 werkdagen gepiept.
Terugzetten naar Basic i.v.m. niet haalbare Ultra snelheden op mijn lijn ging in 2 werkdagen. Lekker snel dus, jammer dat dit zo lang duurt...
Bedankt voor de tip. Is het wat, zo'n Speedtouch 780? Stabiel? Bedrijfszeker?MatHack schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:46:
Je kunt nu gratis een Speedtouch 780 krijgen als je je XS4ALL Only (Lite, Basic, Fast) contract met een jaar verlengt. De actieperiode loopt van 1 november 2007 t/m 31 januari 2008.
http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/actie_nov2007.php
[...]
Ik heb slechte ervaringen met die oude Speedtouch (basic heette ie geloof ik) die je kreeg bij MxStream. Heel vaak connection loss en een modem op tilt als je veel verbindingen tegelijk maakte (bijv. eMule, Majestic12). Heb toen een zeer stabiele Zyxel 650 R-31 aangeschaft die die problemen oploste. Geen zin in weer hetzelfde gelazer met een andere Speedtouch.
Ik vroeg mij alleen ff af, of die Speedtouch ook een lanrouter is, dacht het wel toch ?
DUGG
"Mekker, blaat"
Ik heb hier nog een prima werkende speedtouch 510idjidee schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:13:
780 is een doorontwikkeling van de 716, gaat hier prima, veel functies, goed in te stellen (al dan niet soms via telnet)... In elk geval stukken beter dan de in jullie herinneringen gebrande speedtouch 510's (vermoed ik, die dingen gaan zowieso automatisch dood na 5 jaar (condensatoren anyone?))
Heb ook nog een nieuwere speedtouch staan, maar die gebruik ik niet, omdat die met een minder snelle upload intraint dan mijn 510i..
Ik had een maand geleden een mailtje naar de helpdesk gestuurd van xs4all, maar nog steeds geen reply gehad

Nu daarentegen is het echt een drama. Haal ik normaal 2,04Mb/s schommelt de verbinding nu tussen de 2,04 MB/s en 500 KB/s
xs4all al gemailed, maar nog niks gehoord.
Heb al een andere newsclient geprobeerd en me modem gereset etc, maar het mocht niet baten
Gaat trouwens om het snelste abonnement...
De keer daarvoor heb ik nooit een reactie mogen ontvangen, paupers..
Even een telefoontje plegen wellicht? Ze zijn imho de enige die tegen een normaal telefoontarief bereikbaar zijn.Michael Knight schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:58:
Laatste reply van die lui duurde hier 3 weken... Leuk, als het gaat om "INCASSOZAKEN"en maar factureren...
De keer daarvoor heb ik nooit een reactie mogen ontvangen, paupers..
Volgens mij is er overigens iets mis met je capslock
---------------
Dit topic is gesloten.