botoo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:59:
'grappige' bijkomstigheid is dat ik helder uigelegd heb dat de upload snelheid ongewijzigd is en dat het alleen de downloadsnelheid is die onderuit is gegaan, je zou toch bijna durven stellen dat het dan geen ISRA controle meer nodig heeft, maar dat zal wel niet op het vragen/antwoordenlijstje voorkomen.
Ik kan heel goed begrijpen dat je het erg frustrerend vind om alle "nutteloze" tests te moeten herhalen, maar het probleem is dat vinden de medewerkers ook!
Maar als iets niet goed meer werkt, dat moet er een reden voor zijn. En bekabeling kan ook stuk gaan hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt soms
het is niet zo dat ze het met plezier vragen het is omdat ze het MOETEN vragen, zonder IS/RA test mag er ten eerste niet doorverwezen worden en ten 2e mag er geen retour aangevraagd worden indien dat nodig is.
de mensen die daar werken hebben geen standaard vragen lijstje en zien misschien een klein beetje meer dan jij dat doet, de mensen die daar werken hebben variërend van redelijk verstand van computers tot extreem verstand van computers.
de enige echte tests die zij kunnen uitvoeren aan hun kant zijn greplogs, trace routes en nog paar andere lijn checks. Dit zijn voornamelijk tools die indicatie geven van verbindingen die gemaakt zijn, en nog niet eens zozeer wat de snelheid is of wat het probleem is.
De enige manier waarop zij jou kunnen helpen is door een gezamenlijke databank te vormen, alle vragen die zij jou stellen is om dingen uit te sluiten, alle testen die zij jou (on)nodig laten uitvoeren zijn er ook alleen maar om het probleem in te bakenen.
Begrijp me niet verkeerd, ik neem het hier niet voor xs4all op, en alhoewel ze bezig zijn met het oplossen van dit probleem gaat het mijns inziens nog veel te langzaam. Ik probeer begrip te kweken voor de mensen die daar werken en zo goed mogelijk mensen proberen te helpen.
[disclaimer]
ik kan niet al te ver in detail gaan want ik weet niet in hoeverre ik daartoe nog zwijgplicht heb
[/disclaimer]