XS4ALL Only

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.583 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Topicstarter
XS4ALL introduceert een nieuw ADSL-abonnement: XS4ALL Only. Met dit nieuwe abonnement hebben klanten een internetverbinding waarbij het mogelijk is de vaste telefoonlijn op te zeggen. Daarnaast biedt XS4ALL Only meer snelheid voor hetzelfde abonnementsgeld. XS4ALL hoopt met XS4ALL Only tegemoet te komen aan de wens van haar klanten.

Meer info is te vinden op http://www.xs4all.nl/xs4allonly

Door je aan te sluiten bij XS4ALL ONLY krijg je een hogere down/uploadsnelheid tegen dezelfde prijs :9

ADSL Start €29,95
Snelheid standaard: 1500/256
Snelheid met ONLY: 2048/512

ADSL Lite €39,95
Snelheid standaard: 3000/512
Snelheid met ONLY: 4096/1024

ADSL Basic €59,95
Snelheid standaard: 6000/768
Snelheid met ONLY: 8000/1024

ADSL Fast €79,95
Snelheid standaard: 8000-12000/1024
Snelheid met ONLY: 20000/1024

Let wel: je moet 1 jaar klant van KPN ADSL zijn om hiervan momenteel gebruik te maken.

Ik heb mij inmiddels aangemeld. Meer deelnemers hier te vinden en iemand al info over de aansluitduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Hmm interessant.

Wat zijn nu de nadelen precies? Voor zover ik zie op dit moment geen? Zelfs geen nadelen als je gewoon je KPN nummer etc wilt behouden?

[ Voor 144% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 11-12-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

De laatste update van Fast naar Ultra heeft iets van 2 weken geduurt dus ik verwacht ook hier geen lange wacht tijden. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom dit als een downgrade gezien wordt en je kosten (25,- ) moet betalen voor iets wat IMO nog geen 10 minuten werk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 11-12-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
t blijft te duur tov andere providers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Anoniem: 32279 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:30:

Let wel: je moet 1 jaar klant van KPN ADSL zijn om hiervan momenteel gebruik te maken.
Dat is natuurlijk alleen als je nu al XS4all hebt en wilt overstappen naar XS4all-ONLY.

Eigenlijk is het weinig nieuws. Providers als Demon, Tiscali, Speedlinq etc werken al jaren met 1 factuur immers.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 11-12-2006 09:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

DeeJayV schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:36:
Andere providers kunnen deze kwaliteit niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:31
Mooi om hun eigen VoIP product in de markt te zetten :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:06

lier

MikroTik nerd

DeeJayV schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:36:
Als je puur kijkt naar de snelheid vs de prijs geef ik je helemaal gelijk.
Maar er zijn (gelukkig) meer redenen om bij XS4ALL te blijven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 19137 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:38:
[...]

De kwaltieit van xs4all is IMHO over-rated. Maar dat is voor mij persoonlijk iig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

meer upstream??? waar kan ik tekenen :P
Zal eens even uitzoeken hoe dit inelkaar steekt...

update
Mooi, meteen maar even aangemeld, maar wat ik hiervan begrijp is dat het verschil is dat je geen geld meer aan én KPN én Xs4all betaald, maar dat die 'vaste kosten aan KPN' nu via Xs4all gefactureerd worden. Er gebeurt dus eigenlijk vrij weinig en de snelheid gaat omhoog waardoor je nu bij Xs4all wat meer snelheid voor je geld krijgt.

[ Voor 65% gewijzigd door LieveNiels op 11-12-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 19137 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:36:
De laatste update van Fast naar Ultra heeft iets van 2 weken geduurt dus ik verwacht ook hier geen lange wacht tijden. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom dit als een downgrade gezien wordt en je kosten (25,- ) moet betalen voor iets wat IMO nog geen 10 minuten werk is.
Ik ben onlangs van basic naar ultra gegaan en dat was 2 werkdagen. Een maand of 2 later ben ik weer naar basic gegaan en dat was gratis (maar je moest je wel verplichten tot weer een jaar XS4ALL te gebruiken, maar dit is een stuk beter dan 25 euro boete).

De levertijd van dit product is wel anders, XS4ALL neemt contact met je op als het mogelijk is en er is nu een voorinschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Xs4all heeft aan paar extra's zoals shell toegang maar qua service staan ze allang niet meer aan de eenzame hoogte waar ze vroeger op stonden. En hoe vaak bel je nu eigk met de helpdesk? Internetdiensten zijn tegenwoordig volwassen genoeg dat het gewoon werkt.

En met een telefonie/internet in een abonnement komen ze erg laat inderdaad, voor nog altijd een stuk hogere prijs. Mosterd na de maaltijd imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Dus in het kort, _alles_ blijft hetzelfde, maar meer snelheid, en ik betaal alleen nog aan xs4all voor internet? (uitgaande dat ik mijn telefoonlijn wil behouden)

Waarom zou je dat niet willen? :)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nhimf schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:45:
Dus in het kort, _alles_ blijft hetzelfde, maar meer snelheid, en ik betaal alleen nog aan xs4all voor internet? (uitgaande dat ik mijn telefoonlijn wil behouden)

Waarom zou je dat niet willen? :)
Je vaste KPN nummer niet kwijtraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Anoniem: 84021 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:48:
[...]

Zoals ik het lees hoef je KPN niet op te zeggen:
De voordelen van XS4ALL Only in het kort:
- hogere snelheden voor dezelfde abonnementsprijs
- één factuur voor uw complete internetverbinding
- opzeggen telefoonabonnement mogelijk, indien gewenst
edit: betere quote :P

[ Voor 32% gewijzigd door nhimf op 11-12-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09
Die x-tra snelheid is leuk, maar het is nog te duur. Ik kan helaas bij mijn alleen KPN krijgen en zit nu voor 29,95 per maand bij solcon tegen een snelheid van 4096/1024.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Anoniem: 84021 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:48:
[...]

Nee, dat hoeft niet, je kán je kpn abonnement opzeggen omdat xs4all de kosten van KPN voortaan af gaat handelen zodat je niet meer met 2 facturen zit, en dus de mogelijkheid krijgt om je vaste abbonement van KPN op te zeggen (vooral handig voor de mensen die dit abo in stand houden omdat ze niks anders kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nhimf schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:49:
[...]

Zoals ik het lees hoef je KPN niet op te zeggen:

[...]

edit: betere quote :P
Hmm mooi :D
sorry dan heb ik iets verkeerd begrepen. Eens zoeken wat de nadelen zijn... want als je alleen alles aan Xs4all betaalt en er veranderd verder niks, waarom niet dan inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Anoniem: 84021 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:52:
[...]

sorry dan heb ik iets verkeerd begrepen. Eens zoeken wat de nadelen zijn... want als je alleen alles aan Xs4all betaalt en er veranderd verder niks, waarom niet dan inderdaad :D
Ik ben ook driftig op zoek naar het addertje, maar ik kom hem niet echt tegen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LieveNiels schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:41:
meer upstream??? waar kan ik tekenen :P
Zal eens even uitzoeken hoe dit inelkaar steekt...

update
Mooi, meteen maar even aangemeld, maar wat ik hiervan begrijp is dat het verschil is dat je geen geld meer aan én KPN én Xs4all betaald, maar dat die 'vaste kosten aan KPN' nu via Xs4all gefactureerd worden. Er gebeurt dus eigenlijk vrij weinig en de snelheid gaat omhoog waardoor je nu bij Xs4all wat meer snelheid voor je geld krijgt.
Nergens een addertje? Ik wil mijn KPN gewoon behouden, eigenlijk wil ik daarin geen verandering ofzo. Dus dan is er zelfs nog geen nadeel?
Als er geen nadelen zijn, dan zou je toch gek zijn als je dit niet deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 84021 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:52:
[...]

Zo denk ik er ook over. Ik houd zeker wel mijn telefoon bij KPN aangezien ik daar ook mijn thuiscentrale huur en ik doe het alleen voor de snelheid. Ik zie ook geen nadelen, volgens mij zijn die er ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

nhimf schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:53:
[...]

Ik ben ook driftig op zoek naar het addertje, maar ik kom hem niet echt tegen.... :P
Je betaald veel aan Xs4all, maar het is dan ook geen bedrijf dat addertjes (of in sommige gevallen dikke cobra's) hanteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
hmmm, voor mij wordt het dan duurder, ik profiteer nu nog van de korting (basic abbo)
Als ik dan overstap heb ik weliswaar voor 60 euro 8000/1024 waar dan ook nog het vaste telefoonabbo bijkomt..... terwijl dat nu inelkaar geweven is.
Scheelt toch ongeveer 10 euro per maand. (twijfel twijfel)

Of gaat het telefoneren via xs4all?? nee toch?

[edit:typo's]

[ Voor 21% gewijzigd door guido09 op 11-12-2006 09:57 ]

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Laatst online: 19-03 20:16
Ik heb me ook "vooringeschreven". Gratis extra snelheid wil ik wel ;)

Daarbij zou het vanaf januari eventueel mogelijk zijn om je KPN-nummer te porteren naar de VOIP-dienst van XS4ALL.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

LieveNiels schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:55:
[...]

Je betaald veel aan Xs4all, maar het is dan ook geen bedrijf dat addertjes (of in sommige gevallen dikke cobra's) hanteerd. :)
Daarom zit ik nog steeds bij xs4all, want voor het geld moet je echt niet bij hen wezen.

Nou aanvragen dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
guido09 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:56:
Of gaat het telefoneren via xs4all?? nee toch?
Nee, maar per januari kan je ervoor kiezen om je huidige KPN nummer te laten overzetten naar VOIP van XS4ALL. Ik kies daar niet voor, telefonie bevalt mij prima zoals het nu is. Het is een optie die je kan nemen, maar die staat los van dit ONLY abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:25
De user van HCCNET die BBnet / Tiscali hebben deze pakketen al sinds de migratie 8)
Ik kan zeggen dat mijn 4 om 1 connectie van Xs4all goed bevalt en kan iedereen het aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb wel 1 addertje gevonden: als langdurig abonnee krijg je op dit moment een korting, en die komt te vervallen als je overstapt. Voor mij is de overstap bijvoorbeeld niet gratis. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
nhimf schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:53:
[...]

Je krijgt een nieuw telefoonnummer en IP adres

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Parody schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:00:
Ik heb wel 1 addertje gevonden: als langdurig abonnee krijg je op dit moment een korting, en die komt te vervallen als je overstapt. Voor mij is de overstap bijvoorbeeld niet gratis. :'(
Hoelang moet je klant zijn om korting te krijgen? Ik ben nu 2 of 3 jaar klant en heb nog niks over korting gehoort. Magoed, het is misschien een addertje, maar je hoeft niet over te stappen, het is aan jou of je de snelheidswinst op vind wegen tegen te hogere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf wanneer moest je nog eens abbonee zijn voor die korting? (heb nu geen toegang tot de rekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 32279 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:57:
[...]

Nee, maar per januari kan je ervoor kiezen om je huidige KPN nummer te laten overzetten naar VOIP van XS4ALL. Ik kies daar niet voor, telefonie bevalt mij prima zoals het nu is. Het is een optie die je kan nemen, maar die staat los van dit ONLY abonnement.
staat dit ook ergens want dit kan ik zo 123 niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Deevay schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:56:
Daarbij zou het vanaf januari eventueel mogelijk zijn om je KPN-nummer te porteren naar de VOIP-dienst van XS4ALL.
Dit is voor mij en mijn ouders een rede om misschien over te stappen naar KPN, InternetPlusBellen abbo. Naar mijn mening komt XS4ALL véél te laat met het aanbieden van een abbonement voor (normaal met je huidige nummer) bellen + internet. Dan zeggen ze wel dat ze VOIP hebben, heel handig, maar je krijgt wel een of ander wazig nummer, dat je weer aan iedereen zou moeten doorgeven e.d. Niet de ideale situatie lijkt mij.
Ik vraag me af waarom XS4ALL zolang hiermee wacht aangezien HetNet, Planet, KPN dit allang aanbieden.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Laatst online: 19-03 20:16
RocketKoen schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:02:
[...]

Je krijgt een nieuw telefoonnummer en IP adres
Ik heb nergens iets gelezen over een nieuw telefoonnummer, wel een nieuw IP adres.
Telefoon blijft vooralsnog lekker via KPN, zoals het nu ook is.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Anoniem: 84021 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:03:
[...]

Vanaf wanneer moest je nog eens abbonee zijn voor die korting? (heb nu geen toegang tot de rekening)
Als je nu minder betaald dan de prijzen op de site staan, dan ga je dus meer betalen :)

Door de sneldheids verhogingen een tijd geleden zijn de prijzen iets omhoog gegaan voor nieuwe mensen. Mensen die toen al een abbo hadden, gingen voor hetzelfde geld omhoog met hun snelheid.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zelfde geldt voor mij ik betaal voor basis totaal 46 euro denk ik per maand. Mischien is een downgrade naar Lite wel aardig. Iets meer upload download gebruik ik toch niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Piels schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:10:
[...]

Dit is voor mij en mijn ouders een rede om misschien over te stappen naar KPN, InternetPlusBellen abbo. Naar mijn mening komt XS4ALL véél te laat met het aanbieden van een abbonement voor (normaal met je huidige nummer) bellen + internet. Dan zeggen ze wel dat ze VOIP hebben, heel handig, maar je krijgt wel een of ander wazig nummer, dat je weer aan iedereen zou moeten doorgeven e.d. Niet de ideale situatie lijkt mij.
Ik vraag me af waarom XS4ALL zolang hiermee wacht aangezien HetNet, Planet, KPN dit allang aanbieden.
omdat XS4All liever niet bij Radar/Kassa/ander consumentenprogramma wil uitleggen waarom er noet gebeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrailBlazer schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:13:
[...]

zelfde geldt voor mij ik betaal voor basis totaal 46 euro denk ik per maand. Mischien is een downgrade naar Lite wel aardig. Iets meer upload download gebruik ik toch niet echt.
Same here zie ik net. Krijg ook die korting omdat ik er al meer dan 4 jaar lid ben.
Word je eigenlijk nu met deze actie, als je wilt meedoen, een beetje gestraft als je lang lid bent :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 11-12-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch wel jammer dat ze dit zo 'geforceerd' willen doen. Kan trouwens niet vinden of je dan die extra 9,95 moet betalen als je KPN opzegt (tiscali doet dit bv).
* SinergyX is niet zo happy meer met XS4all.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2006 10:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Naar mijn smaak is het nog steeds veel te duur voor die snelheden. :?
Het verhaal dat XS4all beter is dan de andere providers is allang achterhaald, andere providers zijn een stuk beter geworden en XS4all een stuk slechter. Dus ik denk niet dat dit ze veel nieuwe mensen zal trekken. Hooguit dat mensen die al bij XS4all zitten hun abbo overzetten naar een van deze abbo's.

en zit bij deze abbo's ook voip in. en gratis bellen naar vast in het weekeinde of s'avonds. Anders is het al helemaal een slappe hap. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:24:

Toch wel jammer dat ze dit zo 'geforceerd' willen doen. Kan trouwens niet vinden of je dan die extra 9,95 moet betalen als je KPN opzegt (tiscali doet dit bv).
Dat begrijp ik ook niet. Ik dacht dat alle fast abonnementen al gratis naar ultra waren omgezet? Ik heb in iedergeval een maand of 2 geleden een 20mbit abonnment bij xs4all gehad om te zien of dat wat voor mij was en daar betaalde ik 79,95 in de maand voor. Ik kwam toen op fora mensen tegen die fast hadden en gratis waren omgezet naar ultra.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-12-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 84021 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:22:
[...]

Same here zie ik net. Krijg ook die korting omdat ik er al meer dan 4 jaar lid ben.
Word je eigenlijk nu met deze actie, als je wilt meedoen, een beetje gestraft als je lang lid bent :P
dit is wel vaker zo nieuwe abonnees voordeeltjes krijgen en de trouwe klanten niet. Bij een mobiel abbonement krijg je een nieuwe telefoon als je verlengt bij je internetprovider niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
waarom zitten mensen hier de hele tijd te vragen of ze hun telefoonabo kwijtraken? of dat ze gaan bellen via xs4all?

de bedoeling van xs4all only, is dat je alles via hun rekening betaalt, wel erg onduidelijk trouwens
ik lees net dat je dan nog niet je telefoonabo hoeft op te zeggen
ook neemt xs4all het kpn-deel voor zijn rekening
zie ook http://www.xs4all.nl/xs4allonly/xs4allonly.php

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrailBlazer schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:32:
[...]

dit is wel vaker zo nieuwe abonnees voordeeltjes krijgen en de trouwe klanten niet. Bij een mobiel abbonement krijg je een nieuwe telefoon als je verlengt bij je internetprovider niet :(
True :( zie je ook met modems en alles. Ik had nog in guldens betaald voor zon multipc modem, en niet zon beetje. En nu krijg je ze overal gratis bij. Maar goed, dat is nou helaas eenmaal zo.

Alleen in dit geval vind ik het net een tikkeltje anders. Want mensen die bv 2 jaar er al bij zitten (die zijn ook niet nieuw) die kunnen dan wel profiteren. En als je dan bijvoorbeeld 4 jaar erbij zit dan profiteer je wat minder met deze actie.. Dus in beide gevallen ben je wel al bestaande klant, maar is er alleen verschil met hoe lang je lid bent. Dus iets anders wanneer je 'nieuw' bent.
Helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55737

TrailBlazer schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:32:
[...]

Mijjn ervaring is dat je bij xs4all gewoon lkan verlengen en een nieuw modem krijgt:
Afhankelijk van het abonnement en gewenst modem kan deze goedkoper tot
gratis zijn als u een verlenging van uw ADSL abonnement met een jaar
doet.

Meer informatie vindt u daarover via:
https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 32279 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:30:
Dat begrijp ik ook niet. Ik dacht dat alle fast abonnementen al gratis naar ultra waren omgezet? Ik heb in iedergeval een maand of 2 geleden een 20mbit abonnment bij xs4all gehad om te zien of dat wat voor mij was en daar betaalde ik 79,95 in de maand voor. Ik kwam toen op fora mensen tegen die fast hadden en gratis waren omgezet naar ultra.
Vond dat bij voorbaat al een vaag verhaal. Ik ben oud-cistron, kreeg direct na overname al te horen dat ik begin 2006 een aanbieding zou krijgen voor upgrade naar 12 (of mogelijk 20mbit). Ruim een jaar verder, zit ik nog steeds 8mbit @79 euro. Echter nu kan ik alleen nog maar 12/20mbit als ik overstap naar KPN (zit nu BBned). Helpdesk maakt het helemaal vaag, ik kan nu alleen nog maar overstappen op XS4all only abbonnement. :?

Xs4all lijkt een beetje massive klanten garing te zijn gaan doen, wat enorm ten koste gaat van de klantenservice (de beste is allang achterhaald imho).

Deze aanbieding is btw met Voip, valt onder het 'pack' pakket.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
SinergyX schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:24:

Nope, die kosten neemt XS4ALL (voorlopig?) voor haar rekening, zie ook:

Opzeggen telefoonabonnement  Mogelijk - 
- additionele kosten 	- 	€0,- (normaal €8,- p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

GraveR schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:57:
[...]

Nope, die kosten neemt XS4ALL (voorlopig?) voor haar rekening, zie ook:

Opzeggen telefoonabonnement  Mogelijk - 
- additionele kosten 	- 	€0,- (normaal €8,- p/m)
Xs4all = (dochter)KPN lijkt erop dat ze hier een regeling voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Laatst online: 16-01 09:39
Ik hoopte al tijden dat XS4ALL dit zou doen. Ben om meerdere redenen erg gehecht aan XS4ALL, maar wil al tijden van KPN af met hun te dure telefoonabo. En dat is nu eindelijk mogelijk.
* MIster X houdt van XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

wel weer jammer ;
7. Behoud ik mijn IP-adres bij omzetting naar XS4ALL Only? naar top

Nee, u krijgt een nieuw IP-adres toegewezen. Gezien de configuratie van IP-adressen in het netwerk is het niet mogelijk om een bestaand IP-adres te behouden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 55737 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:43:
[...]

Mijjn ervaring is dat je bij xs4all gewoon lkan verlengen en een nieuw modem krijgt:
[...]
nadeel is wel dat de internet abbonnementen in loop der jaren alleen maar duurder zijn geworden en het de telefonieabbonenemt alleen maar goedkoper. Als ik nu verleng voor hetzelfde abbo ga ik per maand 13 euro meer betalen. Aan echte klantenbinding doen ze zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:47
Nou, laten we het dan maar proberen!

XS4ALL is de enigste die voor een aardig bedrag 1024kbps upload levert hier in de regio (jaa, hier is KPN wat de klok slaat, Tele2 en consjorten zijn hier niet verkrijgbaar!).

Ik heb het daarom mooi aangevraagd, en dan zien we wel wat er uit komt! :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Tja, het is natuurlijk aan ieder voor zich om te bepalen waar die z'n bits vandaan haalt.
Ik zou ook liever in een BMW rijden, maar een Peugeot brengt je er ook hoor. Ben zelf ruim een jaar geleden van XS4ALL Basic overgestapt naar Orange Family, en bespaar me per maand ruim 30 euro vaste lasten en gesprekskosten heb ik nu ook niet meer, tel maar eens op wat dat op jaarbasis doet. Snelheid is formidabel (20 Mbit op mijn adres), lijn is stabiel, geen uitval gehad. Ping is ietsje hoger, maar ik game er nog elke dag prima op.
Vond XS4ALL altijd een erg fijne en professionele provider, die uitstak boven de massa. Nu voel ik me meer een Orange-kudde dier, sois. Besparing was voor mij de doorslag.
Als je toch teveel centen hebt zou ik lekker naar XS4ALL gaan, anders dan de kosten zijn er geen tegenargumenten te verzinnen. Roem ze nog bij iedereen die me advies vraagt....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Zoals altijd is XS4All weer schofterig duur.

[ Voor 14% gewijzigd door The - DDD op 11-12-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 19137 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:38:
[...]

Definieer "deze kwaliteit" in deze context svp. Dat is namelijk een zeer relatief begrip.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kunnen we de disscussie of xs4all nou duur is of niet hier niet achterwege laten? We weten allemaal dat ze niet de goedkoopste zijn, maar dit topic gaat alleen over een nieuwe dienst van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:47
Overigens heb ik nog een vraag:

Ik ben nu 4 maanden lid van XS4ALL, maar ben al 5 jaar klant bij ADSL van KPN. Is dat Only aanbod nu ook voor mij geldig, of moet ik nu een jaar lid zijn van XS4ALL?

De site is daar behoorlijk wazig over, en Sales kon mij ook niet duidelijk vertellen hoe het nou zat.
Let op: U moet langer dan een jaar abonnee van ADSL van KPN zijn. Vóór het verstrijken van uw contractstermijn van ADSL van KPN kunt u niet overstappen.
Maar de helpdesk beweert het juist andersom! Rarara

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Jassy schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:39:
Overigens heb ik nog een vraag:

Ik ben nu 4 maanden lid van XS4ALL, maar ben al 5 jaar klant bij ADSL van KPN. Is dat Only aanbod nu ook voor mij geldig, of moet ik nu een jaar lid zijn van XS4ALL?

De site is daar behoorlijk wazig over, en Sales kon mij ook niet duidelijk vertellen hoe het nou zat.

[...]

Maar de helpdesk beweert het juist andersom! Rarara
Ze hebben het expliciet over ADSL van KPN, dus in deze context zou ik zeggen dat je kunt overstappen naar XS4ALL Only, aangezien aan de duur van het XS4ALL-contract niets wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 17:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kawaii schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:37:
Kunnen we de disscussie of xs4all nou duur is of niet hier niet achterwege laten? We weten allemaal dat ze niet de goedkoopste zijn, maar dit topic gaat alleen over een nieuwe dienst van xs4all.
Maar daarbij is de prijsverhouding toch ook erg interessant? Sterker nog, de ts haalt dit aan als de reden om over te stappen op de nieuwe dienst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik vindt het allemaal nog niet erg helder. Je gaat naar ADSL ONLY wat dus betekend geen telefoon en dan staat er geen telefoon abonement indien gewenst.... Dat past naar mijn idee niet bij ONLY.

Ik krijg het gevoel dat je overgezet wordt naar een ander netwerk dan het KPN netwerk. Als je dus je telefoon abo behoud blijf je waarschijnlijk ook gewoon aan KPN betalen. Dat zou prijstechnisch niet voordelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kawaii schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:37:
Juist met een nieuwe dienst moet je kijken of deze danwel niet te duur is. Bij menig andere ISP kan je een 20mbit al hebben voor de helft van genoemde 79 euro. Dan moet je de kwaliteit/service gaan afwegen, welke toch niet echt meer het 'toppunt' was van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Mystic Spirit schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:57:
Ik vindt het allemaal nog niet erg helder. Je gaat naar ADSL ONLY wat dus betekend geen telefoon en dan staat er geen telefoon abonement indien gewenst.... Dat past naar mijn idee niet bij ONLY.
Wat er met only wordt bedoeld is dat je alleen van XS4ALL een factuur krijgt voor die dienst, niet meer van KPN. Je _kunt_ na de overstap je telefonie-abo bij KPN opzeggen, dat is echter niet verplicht en het gebeurt ook niet vanzelf, je moet het zelf doen.
Ik krijg het gevoel dat je overgezet wordt naar een ander netwerk dan het KPN netwerk. Als je dus je telefoon abo behoud blijf je waarschijnlijk ook gewoon aan KPN betalen. Dat zou prijstechnisch niet voordelig zijn.
Ja, maar de KPN-factuur betreft op dat moment alleen het telefonie-gedeelte, en geen vermelding/kosten meer van het ADSL-deel.

Het netwerk blijft van KPN, maar XS4ALL wordt dan volledig je aanspreekpunt bij problemen (ipv het gepingpong op dit moment, mocht je problemen met het ADSL-gedeelte hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 18:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Huh ik snap het nou niet helemaal meer.

Ik kan nu dus m'n huidige (Lite) abo bij XS4ALL omzetten naar XS4ALL Only. Ik krijg dan op de KPN rekening niets meer te zien over ADSL, maar het KPN abo kan ik wel gewoon behouden zolang voip nog geen perfecte optie is voor mij?
Dus eigenlijk "koop" je een soort snelheidsverhoging maar kost het niets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:47:
Vond dat bij voorbaat al een vaag verhaal. Ik ben oud-cistron, kreeg direct na overname al te horen dat ik begin 2006 een aanbieding zou krijgen voor upgrade naar 12 (of mogelijk 20mbit). Ruim een jaar verder, zit ik nog steeds 8mbit @79 euro. Echter nu kan ik alleen nog maar 12/20mbit als ik overstap naar KPN (zit nu BBned). Helpdesk maakt het helemaal vaag, ik kan nu alleen nog maar overstappen op XS4all only abbonnement. :?
Waarom vraag je geen upgrade aan via de website? Krijg je geen medewerker aan de telefoon en volgens mij gaat het dan wel goed? Aangenomen dan dat op jouw locatie 20mbit beschikbaar is. Dan ben je niet afhankelijk van de medewerker die je aan de lijn krijgt, lijkt me in jouw geval het proberen waard.
Anoniem: 84021 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:36:
[...]

True :( zie je ook met modems en alles. Ik had nog in guldens betaald voor zon multipc modem, en niet zon beetje. En nu krijg je ze overal gratis bij. Maar goed, dat is nou helaas eenmaal zo.
Verleng je abonnement met een jaar en je krijgt een gratis speedtouch 716i met usb netwerkkaart. Heb ik onlangs gedaan.

Iemand enig idee waar je kan zien wat de planning is van XS4ALL ONLY? Op de statusaanvraagpagina staat het niet vermeld wanneer ik aan de beurt ben?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-12-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40892

Een paar weken geleden nog gevraagd of er zoiets mogenlijk was, antwoord was NEE.
Dus per 1-1-2007 mijn abbo beëindigd en ga verder via een andere provider.
20-50 Mb down, 1 Mb up voor 29,95 euro. en geen gezeik meer met KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

SinergyX schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:47:
[...]

Xs4all lijkt een beetje massive klanten garing te zijn gaan doen, wat enorm ten koste gaat van de klantenservice (de beste is allang achterhaald imho).

Deze aanbieding is btw met Voip, valt onder het 'pack' pakket.
Alle BBNed (ex-Cistron, Power etc.) klanten worden binnenkort kosteloos overgezet naar de 20Mbit variant van XS4ALL Only (ben ff de naam van het abo kwijt wat xs4all marketing hieraan heeft gegeven ;) ). Eventueel kon je als PowerDSL klant ook nog kiezen of je wilde downgraden. Hier hebben alle BBNed klanten zover ik heb begrepen een brief over gehad niet zo heel erg lang geleden. Ik meen dat ze rond December/Januari gaan beginnen met het uitfaseren van het BBNed platform en overplaatsen van BBNed klanten naar XS4All only (wanneer precies weet ik niet, hier krijgen BBNed klanten nog een brief over).

PowerDSL site is inmiddels blijkbaar gesloten. De site voor ex-Cistron klanten bestaat nog wel zo ver ik weet - volgens mij staat ie hier

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik heb me ook aangemeld. Ik ga straks het huis en dus kan er gelijk een downgrade naar een lite abbo. Dat beetje downloaden en gamen van mijn broertje gaat daar prima op.
Ik hoop dat ze snel komen met bellen via Xs4all. In juni ga ik verhuizen dus dat zou wel mooi zijn :D

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Beekforel schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:30:
Huh ik snap het nou niet helemaal meer.

Ik kan nu dus m'n huidige (Lite) abo bij XS4ALL omzetten naar XS4ALL Only. Ik krijg dan op de KPN rekening niets meer te zien over ADSL, maar het KPN abo kan ik wel gewoon behouden zolang voip nog geen perfecte optie is voor mij?
Dus eigenlijk "koop" je een soort snelheidsverhoging maar kost het niets meer?
Exactemundo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 40892 schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:37:
Een paar weken geleden nog gevraagd of er zoiets mogenlijk was, antwoord was NEE.
Dus per 1-1-2007 mijn abbo beëindigd en ga verder via een andere provider.
20-50 Mb down, 1 Mb up voor 29,95 euro. en geen gezeik meer met KPN
50Mb? Wie levert dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb ook een tijd zitten denken of ik mijn vaste lijn niet zou dumpen, maar financieel levert dat weinig op. Ik hoef dan geen BelBasis abonnement meer aan te houden, hetgeen 18 euro in de maand scheelt; daar staat tegenover dat ik mijn Basic abonnementskorting van 10 euro verlies. Dus ik verlies mijn vaste lijn, en krijg daar 8 euro en een snellere verbinding die ik niet nodig heb voor terug.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Dr. Strangelove schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:27:
Ik heb ook een tijd zitten denken of ik mijn vaste lijn niet zou dumpen, maar financieel levert dat weinig op. Ik hoef dan geen BelBasis abonnement meer aan te houden, hetgeen 18 euro in de maand scheelt; daar staat tegenover dat ik mijn Basic abonnementskorting van 10 euro verlies. Dus ik verlies mijn vaste lijn, en krijg daar 8 euro en een snellere verbinding die ik niet nodig heb voor terug.
En daarom is dus XS4ALL Only voor jou niet interessant.

XS4ALL-only is voornamelijk bedoeld voor mensen die van hun KPN-abo afwillen (of gewoon een hogere snelheid willen ;) ). Aldus XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

GraveR schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:30:
[...]

En daarom is dus XS4ALL Only voor jou niet interessant.

XS4ALL-only is voornamelijk bedoeld voor mensen die van hun KPN-abo afwillen (of gewoon een hogere snelheid willen ;) ). Aldus XS4ALL.
xs4all only is voor iedereen interessant.
Volgens mij is dit gewoon een manier om de oude vorm (deel kpn en deel xs4all betalen) uit te faseren.

Je krijgt alleen een ander IP, hogere snelheid en je kan je telefoon abbo opzeggen (maar hoeft niet)

ow, ik moet beter lezen :P Als je korting krijgt dan is het inderdaad een ander verhaal :P

[ Voor 7% gewijzigd door nhimf op 11-12-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
het staat niet op de site van KPN, maar je kunt je huidige belbasis abonement ook omzetten naar het belbudget abonement. bellen naar vaste nummers in binnen en buitenland is dan tot 4 keer zo duur, maart service nummers en mobiele nummers blijven even duur om te bellen.
dit heb ik ook gedaan. beetje vern**keratief dat daar niets over wordt gezegd op de site van kpn, maar we zullen het maar onder het kopje marketing plaatsen.

de abonnementskosten van belbudget zijn +/- 9 euro ( of was het 10? )
en dus slechst een paar dubbeltjes duurder dan een adsllijntje zonder telefoon abonement.
je houdt dan je nummer en bent altijd ouderswets goed bereikbaar op je analoge / isdn telefoonlijn.

zonder abonement zou je weer afsluit / aansluitkosten moeten betalen als je wel weer een normaal abonement via kpn zou willen voor je telefoon.

dan zou je dus 9 euro per maand korting krijgen, en sneller adsl only voor hetzelde geld, en zijn telefoon en adsl voortaan netjes alvast gescheiden.

je kunt gebruik maken van voip. maar dan gekoppeld aan een nieuw nummer. zeg je kpn op, dan kun je je nummer meenemen / overzetten naar voip van xs4all.

zo werkt dat ook bij andere adsl+voip aanbieders.

verschil met tiscali is dat xs4all gewoon nu een rekening stuurt van 19,95 hoger dan vroeger. en tiscali stuurt die pas als je kpn hebt opgezegd, en tot die tijd betaal je adsl aan kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dit niet gewoon een BBned principe? Daarbij betaalde je 1 bedrag en de Provider regelde het bedrag richting BBned. Juist de rede dat ik weg wilde bij XS4all was omdat zij enkel gesplitste facturatie hadden (deel KPN, deel Xs4all).

Net weer gebeld met de migratie-desk, krijg weinig meer info dan 'u zit dan in een andere batch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
engelbertus schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:52:
de abonnementskosten van belbudget zijn +/- 9 euro ( of was het 10? )
en dus slechst een paar dubbeltjes duurder dan een adsllijntje zonder telefoon abonement.
je houdt dan je nummer en bent altijd ouderswets goed bereikbaar op je analoge / isdn telefoonlijn.

zonder abonement zou je weer afsluit / aansluitkosten moeten betalen als je wel weer een normaal abonement via kpn zou willen voor je telefoon.
De grap is dat XS4ALL de kosten die je zou hebben zonder telefoonabonnement niet in rekening brengt (wat ander providers schijnbaar wel doen; de non-linesharing fee). Als je BelBudget hebt dat scheelt dat plm 9,67 per maand, en geen enkele dubbeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

BachW schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:55:
Ik heb me ook aangemeld. Ik ga straks het huis en dus kan er gelijk een downgrade naar een lite abbo. Dat beetje downloaden en gamen van mijn broertje gaat daar prima op.
Ik hoop dat ze snel komen met bellen via Xs4all. In juni ga ik verhuizen dus dat zou wel mooi zijn :D
eh zou je niet wachten met de downgrade aan te vragen tot je overgezet bent naar xs4all only ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb me zojuist ook aangemeld.

Toch zit ik met een aantal dingen die ik niet snap.

Ik heb nu het XS4ALL-LITE abonnement.
Daarvoor betaal ik 39,95 , zoals op de website staat vermeld.
Daarvan is 17,95 voor XS4ALL en de rest voor KPN.

Als ik het XS4ALL Only abonnement heb , dan betaal ik ook nog steeds 39,95.
Daarvan regelt KPN zelf dus de kosten met KPN.

Maar ik wil graag van mijn KPN-Abonnement af , zodat ik dus met een VoIP modem en tel , en het XS4ALL VoIP nummer kan gaan bellen.
Word dan dat abonnement ook goedkoper? want dan heb je in feiten je KPN niet meer.
Of blijft die prijs altijd 39,95?

Dus wat ik eigenlijk wil vragen... Is dit hetzelfde als KPN InternetPlusBellen en Orange ADSL Met vaste telefonie?

Wij bellen amper met de gewone telefoon , dus wij betalen abo kosten aan KPN voor niks dus.
Daar wil vaders graag vanaf....
Anoniem: 32279 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:57:
[...]

Dat zou dus echt ideaal zijn ,
Gewoon op je normale nummer via VoIP bereikbaar zijn , dat is voor me ouders wel net zo makkelijk :D

[ Voor 22% gewijzigd door degroot op 11-12-2006 16:32 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
degroot schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:29:
Of blijft die prijs altijd 39,95?

Dus wat ik eigenlijk wil vragen... Is dit hetzelfde als KPN InternetPlusBellen en Orange ADSL Met vaste telefonie?

Wij bellen amper met de gewone telefoon , dus wij betalen abo kosten aan KPN voor niks dus.
Daar wil vaders graag vanaf....
De prijs blijft 39,95. Echter, als je je kpn abonnement opzegt, dan betaal je niet 10 euro (belbudget) of 18 euro (belbasis) meer aan kpn.

Internetplusbellen is wat handiger als je ook belt lijkt mij. Je krijgt die experia box en het is wat makkelijker aan te sluiten. De speedtouch 716 werkt ook prima om mee te bellen, maar echt een perfecte oplossing vind ik het niet. Maar met een beetje kennis van de pc krijg je het wel geinstalleerd. Ik heb zelf een paar dialplan's gemaakt met behulp van het speedtouch 716 topic hier en kan nu bijv. schakelen tussen mijn voipbuster lijn en kpn lijn (xs4all voip dienst gebruik ik niet). Maar mijn vrouw vind het verre van ideaal omdat ze niet begrijpt hoe dat ding werkt. De experia box is voor iedereen in het gezin beter te begrijpen. Als je echter alleen bent...

Internetplusbellen (lite versie met 3 mbit down) kost echter al 43 euro in de maand. Bij xs4all heb je voor 40 euro een 4 mbit verbinding.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-12-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Vandaag XS4ALL een e-mailtje gestuurd met de vraag om het volgende tegenstrijdigheid toe te lichten:

Via http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/faq.php#algemeen4
Kan ik mijn KPN telefoonlijn opzeggen als ik XS4ALL VoIP ga gebruiken?

Nee, dit kan niet om de volgende redenen:
- Voor een ADSL verbinding van XS4ALL is een telefoonlijn noodzakelijk. XS4ALL levert geen ADSL aansluitingen zonder vaste telefonie aansluiting.
- Indien u wilt besparen op de abonnementskosten van uw telefoonaansluiting kunt u wellicht Belbudget of ISDN1 overwegen. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van KPN onder trefwoord 'belbudget' of 'ISDN1'.
- Nog niet alle telefoonaanbieders ondersteunen het bellen naar 087-nummers. U zou via Tele2 bijvoorbeeld niet bereikbaar zijn (op te lossen met KPN Carrierselect, 1655 voor het nummer draaien).

Via https://www.xs4all.nl/xs4allonly/xs4allonly.php

Tevens aangegeven, dat ik het niet begrijp dat je je telefoonnummer niet mee kan nemen.

Ffies wachten op antwoord.

-edit-
Ondertussen ook aangemeld

[ Voor 1% gewijzigd door _Rayman_ op 11-12-2006 18:42 . Reden: typo ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 17-06 11:36

Zjemm

...

ben benieuwd naar de toelichting.....in iedergeval maar aanvragen...dat kan geen kwaad

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 17-06 08:41
Riddler85 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:00:
De user van HCCNET die BBnet / Tiscali hebben deze pakketen al sinds de migratie 8)
Ik kan zeggen dat mijn 4 om 1 connectie van Xs4all goed bevalt en kan iedereen het aanraden
Aha, zit dat zo?
Ik was al aan het zoeken in de stapel rekeningen want ik weet er niet van dat KPN apart kosten rekent.
Voor mij (ex-hcc!net via Tiscali netwerk) heeft het dus geen zin om naar XS4ALL only over te schakelen want daar zit ik al :)

Op het moment van overname heb ik trouwens wel mijn IP adres behouden ;)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
_Rayman_ schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:06:
Vandaag XS4ALL een e-mailtje gestuurd met de vraag om het volgende tegenstrijdigheid toe te lichten:

Via http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/faq.php#algemeen4
Kan ik mijn KPN telefoonlijn opzeggen als ik XS4ALL VoIP ga gebruiken?

Nee, dit kan niet om de volgende redenen:
- Voor een ADSL verbinding van XS4ALL is een telefoonlijn noodzakelijk. XS4ALL levert geen ADSL aansluitingen zonder vaste telefonie aansluiting.
- Indien u wilt besparen op de abonnementskosten van uw telefoonaansluiting kunt u wellicht Belbudget of ISDN1 overwegen. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van KPN onder trefwoord 'belbudget' of 'ISDN1'.
- Nog niet alle telefoonaanbieders ondersteunen het bellen naar 087-nummers. U zou via Tele2 bijvoorbeeld niet bereikbaar zijn (op te lossen met KPN Carrierselect, 1655 voor het nummer draaien).

Via https://www.xs4all.nl/xs4allonly/xs4allonly.php

Tevens aangegeven, dat ik het niet begrijp dat je je telefoonnummer niet mee kan nemen.

Ffies wachten op antwoord.
1) Die 'oude' algemene voorwaarden slaan op het product ADSL van KPN in de oude situatie. Zie ook de info:
Opzeggen telefoonabonnement ADSL van KPN: Niet mogelijk - XS4ALL Only: Mogelijk
In de aanvullende voorwaarden wordt gesproken over een Netwerkaansluitpunt (ISRA) en aangesloten telefoonkabel (niets over signaal op deze lijn)

2) Het wordt begin 2007 ook mogelijk je oude KPN-nummer mee te nemen naar XS4ALL. Tevens gaat het 08787-nummer verdwijnen en hernummerd naar 085-87, dit ivm de woekerprijzen die sommige telco's hanteren naar het bellen van 087-nummers

[ Voor 7% gewijzigd door GraveR op 11-12-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GraveR schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:54:
2) Het wordt begin 2007 ook mogelijk je oude KPN-nummer mee te nemen naar XS4ALL. Tevens gaat het 08787-nummer verdwijnen en hernummerd naar 085-87, dit ivm de woekerprijzen die sommige telco's hanteren naar het bellen van 087-nummers
Edit: ik had hier een vraag staan hoe dat nu zit, maar zelf google opstarten wil ook helpen. Hier wat meer info voor de leek (waaronder ik):
13 nov 06 - AMSTERDAM - Nu de populariteit van internetbellen in rap tempo toeneemt, beginnen ook de klachten over de soms torenhoge tarieven naar boven te komen. XS4ALL wil dat de Opta zich ermee gaat bemoeien.

Sinds enige tijd biedt XS4ALL een dienst aan waarbij abonnees voordelig naar vaste en mobiele nummers vanaf de pc kunnen bellen. De provider gebruikt hiervoor nummers die beginnen met 087. Voor de consument is het handig dat hij dit nummer overal op de wereld kan gebruiken.

Probleem is echter wel dat voor het bellen naar de 087-nummers geen vaste gesprekstarieven zijn toegekend. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die naar een voip-nummer van een abonnee van XS4ALL belt, torenhoge tarieven moet betalen.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-12-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 23:19

The_Scarabial

MTB for life!

Is het nu zo dat xs4all automatisch je KPN nummer omzet in een VOIP nummer van xs4all of kan je nog gewoon met je vaste lijn blijven bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
The_Scarabial schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:50:
Is het nu zo dat xs4all automatisch je KPN nummer omzet in een VOIP nummer van xs4all of kan je nog gewoon met je vaste lijn blijven bellen?
Neen. Voor de rest wijzigt er niets bij een overstap. Je behoudt gewoon je KPN-telefonie abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:55
GraveR schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:54:
[...]

Neen. Voor de rest wijzigt er niets bij een overstap. Je behoudt gewoon je KPN-telefonie abonnement.
En dat betwijfel ik nou juist. Ik vermoed dat deze aktie te maken heeft met de OPTA-eis dat men ADSL moet kunnen nemen zonder een KPN-abonnement. Dit zou per 1 januari volgend jaar mogelijk moeten zijn.

Volgens mij neemt XS4ALL dan de koperlijn plus bijbehorend telefonie-abonnement (inclusief nummerbehoud) over van KPN, en zo wordt XS4ALL ook jouw "spraak-provider" (dat dit onderwater misschien nog steeds deels KPN is, is een ander verhaal). Volgens mij heb je dus niks meer met KPN rechtstreeks te maken, en krijg je ook je gesprekken door XS4ALL aangerekend. Vervolgens kan je eventueel de spraak-functionaliteit opzeggen BIJ XS4ALL.

Anyway, we gaan het zien, heb me ook aangemeld. En zodra het werkt zeg ik het spraakgebeuren op, of dat nou bij KPN of bij XS4ALL moet. Ik gebruik de vaste lijn nooit.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dan is Voip een optie.

Wij (met name mijn vriendin) maken wel gebruik van de vaste telefoon voor familie (buiten de regio).
Als je gaat kijken naar de kosten bij xs4all is dat 2 ct/minuut. Terwijl Australië en de VS minder kosten.

Hoe je het went of keert, de KPN zal goed aan je verdienen...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Dit klinkt goed hehe. Heb me nu ook aangemeld. Is er al iemand overgezet of zijn ze daar nog niet aan begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:43

wontcachme

You catch me? No you wont

Dit is heel erg mooi van xs4all. Toch maar eens gaan overwegen dit. Maar wat ik me afvraag is of als ik dan xs4all only neem of ik dan ook een nieuw modem ga krijgen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Sloompie schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:49:
[...]

En dat betwijfel ik nou juist. Ik vermoed dat deze aktie te maken heeft met de OPTA-eis dat men ADSL moet kunnen nemen zonder een KPN-abonnement. Dit zou per 1 januari volgend jaar mogelijk moeten zijn.

Volgens mij neemt XS4ALL dan de koperlijn plus bijbehorend telefonie-abonnement (inclusief nummerbehoud) over van KPN, en zo wordt XS4ALL ook jouw "spraak-provider" (dat dit onderwater misschien nog steeds deels KPN is, is een ander verhaal). Volgens mij heb je dus niks meer met KPN rechtstreeks te maken, en krijg je ook je gesprekken door XS4ALL aangerekend. Vervolgens kan je eventueel de spraak-functionaliteit opzeggen BIJ XS4ALL.

Anyway, we gaan het zien, heb me ook aangemeld. En zodra het werkt zeg ik het spraakgebeuren op, of dat nou bij KPN of bij XS4ALL moet. Ik gebruik de vaste lijn nooit.
Nogmaals, XS4ALL neemt echt alleen het ADSL-gedeelte over. Begin 2007 kun je ook je vaste nummer naar XS4ALL VoIP porteren. Ook is het mogelijk na de omzetting naar XS4ALL Only je KPN-lijn op te zeggen. Maar dat moet je allemaal zelf doen, er gaat niets vanzelf :)
sjukke schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:09:
Dit klinkt goed hehe. Heb me nu ook aangemeld. Is er al iemand overgezet of zijn ze daar nog niet aan begonnen?
Nee, de voorinschrijvingen zijn begonnen. Gezien alles nog 'nieuw' is, zullen ze 'handmatig' enkele aanvragen per dag doen. Overname duurt ongeveer 3 weken, zo had ik begrepen
wontcachme schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:12:
Dit is heel erg mooi van xs4all. Toch maar eens gaan overwegen dit. Maar wat ik me afvraag is of als ik dan xs4all only neem of ik dan ook een nieuw modem ga krijgen.
Volgens de FAQ niet, maar als je vantevoren je abonnement met een jaar verlengt, dan krijg je wel een grateloos modem via https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php en dan 'wijzigen' naar je bestaande abo, tevens kun je daar je modemkeuze aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Sloompie schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:49:
[...]

je krijgt wel een ander ip adres. ook bbned klanten die nu bij xs4all zitten worden overgezet naar ONLY bbonementen, die dus dan voortaan via KPN lijnen zijn verbonden.

xs4all is van kpn en zodoende zal xs4all daar wel voordeel van ehbben. het maakt het voor jou makkelijker en transparant. en de moeilijke technische zaken worden door je provider afgehandeld.

je KUNT je KPN abo opzeggen zonder dat je dan plotseling geen internet meer hebt door het ontbreken van de koiperlijn.

je hebt dus de mogelijkheid gratis gebruik te maken van voip via xs4all. de tarieven betaal je dan ook aan xs4aall. en het 087 nummer is speciaal voor betaalde diensten, zonder maximale gesprekskosten zoals. ( wat duis nog wat problemen heeft omdat sommige operators daar veel ged voor vragen als je ze wilt bellen)

het zoirgt er voor dat je gewoon adsl kunt nemen bij xs4all. zonder dat je de koperlijn zelf moet aanvragen.

de verwachting is dat andere providers dit systeem ook zullen gaan gebruiken zodat het gebruik en het keizen van ej internetverbinding onafhankelijk wordt van je telefoonnummer en je netwerkleverancier. het si dus beter voor de concurentie. ook ENUM kan zo beter worden geimplementeerd als nummers makkelijker kunnen worden meegenomen of gekoppeld aan een bepaalde provider.

ik denk dus niet dat er addretjes onder het gras zitten.

ik denk ook nietd at je voip op kunt zeggen bij xs4all. omdat het standaard bij je adsl abonnement zit.misschien kun je straks bij xs4all wel weer vordeelbundels krijgen voor gratis bellen in het weekenend of zoveel minuten.. etc zoals kabel bedrijven en KPN dat bijvoorbeeld ook heeft

uit dit alkles concludeer ik dus dat het wel te maken heeft met de opta eis dat je adsl moet kunnen nemen zonder een kpn abonnement.

als je kpn opzegt betaal je immers de 9 euro voor de koperlijn niet meer, en ik denk niet dat xs4all die aan KPN gaat betalen.

en zo ook bij andere providers.

het zal toch geen toeval zijn dat XS PACK 10 euro kost. net zoals het goedkoopste adsl abonnement ( als je de 19,95 die je nu nog aan KPN betaalt er ff afdenkt)

XS pack is ook beschikbaar als je ergens anders ADSL hebt. (of kabel?)

[ Voor 9% gewijzigd door engelbertus op 12-12-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
DDX schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:08:
[...]

eh zou je niet wachten met de downgrade aan te vragen tot je overgezet bent naar xs4all only ?
zou ik niet doen, only is voor minimaal weer een extra jaar, en je kunt niet tegelijk met overstap naar only een goedkoper abonement nemen. dus eerst downgraden en dan pas kun je only aanvragen. maar wie weet zit je bij een downgrade ook eerst weer een jaar vast aan je gekozen abo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
engelbertus schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:27:
[...]

je krijgt wel een ander ip adres. ook bbned klanten die nu bij xs4all zitten worden overgezet naar ONLY bbonementen, die dus dan voortaan via KPN lijnen zijn verbonden.
Yup, als ik het vergelijk met Solcon, komen de snelheden overeen. Solcon levert o.a. via het BitStream2 netwerk (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 17:33

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik was ook al aan het rondneuzen voor een andere aansluitng. zit al 10 jaar bij xs4all en ben beste tevreden over alles. de prijs kwaliteits verhouding wordt echter telkens minder als je het vergelijkt de concurrentie. maar ik was toch benieuwd wat xs4all gaat doen dus bellen. ik heb nu een basic abo met isdn1 (ja, kom daar maar eens vanaf zonder weken zonder internet te zitten)

mij werd verteld dat ik mijn korting kon houden, nummer kon behouden, er zoiets bestond als een onbeperkt bellen bundel ala kpn/orange/etc en de kosten van ca. 20 euro per maand van mijn isdn aansluiting niet meer hoefde te betalen. woohoo dacht ik...niks moeilijk isdn opzeggen...iets sneller internet ..en goedkoper ook...echter toen ik een andere medewerker kreeg bleek dat pas per 1 januari je nummer kan meenemen. korting verviel en er niet zoiets bestond als een onbeperkt bellen bundel...bummer...toch maar even alles op ene rijtje gezet kwa kosten...

een klein resume

nu 6mbit:
xs4all 23,- (krijg korting)
kpn 49,- (isdn1 lijn en adsl)
tele2 15,- (7,95 onbeperkt bellen + 2ct x aantal gesprekken)
totaal 87,- (per maand)

xs4all adsl+voip only 8mbit:
xs4all only +voip 60,-
bellenkosten 15,- (ca. 750 minuten a 2 ct.)
totaal 75,-

tele2/orange 20mbit
20mbit: 35,- (incl. onbeperkt bellen
adsl pack 10,- (wil mailserver, antivirus, etc van xs4all behouden)
totaal 45,-

scheelt me dus 30*12 = 360 euries per maand. en dan heb ik nog alle voorzieningen van xs4all behoudens de service en support voor de adsl lijn. en ik ga van 8mbit naar 20mbit. :-)

wat voor mij ook meeweegt is de privacy bij xs4all. ik download veel via een usenet account en ook van de newszilla server. als straks de nieuwsgroupen worden aangepakt weet ik zeker dat xs4all niet zo makkelijk mijn gegevens zal verstrekken indien dat van toepassing zal zijn.

ik had xs4all al gebeld en de aanvraag geannuleerd. je kan pas per januari je nummer porteren dus wacht ik even. en volgens staat er wat te gebeuren in januari met de tarieven. dat moet wel met die prijsverschillen.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

engelbertus schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:42:
[...]

zou ik niet doen, only is voor minimaal weer een extra jaar, en je kunt niet tegelijk met overstap naar only een goedkoper abonement nemen. dus eerst downgraden en dan pas kun je only aanvragen. maar wie weet zit je bij een downgrade ook eerst weer een jaar vast aan je gekozen abo..
ik wacht wel tot ze me bellen, vraag ik wel ff hoe/wat
of adsl2 hier ooit nog geleverd gaat worden, anders idd downgraden, want om nou voor 20/1 te betalen terwijl ik maar 8/1 haal, wat ook mogelijk is met een goedkoper abonnement :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GraveR schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:45:
[...]

Yup, als ik het vergelijk met Solcon, komen de snelheden overeen. Solcon levert o.a. via het BitStream2 netwerk (KPN).
Dat netwerk kreeg ik te horen dat Cistron klanten heen zouden worden gezet. Maar gisteren nog eveng gebeld met migratielijn (doorzeuren omdat ze je afwimpelen als je geen brief hebt - ik bewaar alles netjes, alleen facturen maar geen brief), waar ze nu weer zeggen dat ik naar Xs4all Only ga. Met de uitleg dat netwerk =! abbo-vorm.. kwam ik ook weinig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
inderdaad nu je het zegt. misschien is over stappen naar iets anders, en er dan xspack bij nemen wel een goeie optie.

onze andere vestiging heeft nu hetnet en ook net een w2k3 server gekregen met exchange. die popt nu de hetnet boxen, omdat ze die adressennu eenmaal hebben, maar handiger zou zijn om ook bijvoorbeeld bsmtp te gaan gebruiken met xspack.

jammergenoeg kun je nog steeds niet bsmtp koppellen aan een echte domeinnaam, als particulier, en als bedrijf "kan" (duuuh) het niet en heb je dus business mail nodig in combinatie met een dure business a-s dsl variant.

hoe heb jij je mail server nu dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

wat is dat 'xspack' waar een aantal mensen het opeens over hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 17:33

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

kijk op de site..is e-mail, website, anti-virus, etc. alle diensten waar je nu gebruik van maakt alleen je verbiding komt van een ander....

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ah zie het ja, zat onder kopje adsl te zoeken
alle diensten waar ik geen gebruik van maak ;) (gebruik xs4all alleen als verbinding)

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.