XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:
  • 199.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

XS4ALL valt langzaam uit elkaar. Dat is waarschijnlijk zo omdat alle DSL lijnen door overboeking uit elkaar vallen, en XS4ALL alleen nog telefoondraadjes gebruikt als Access Netwerk.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 23:42
Had er hier ook last van.. Dacht eerst dat mijn modem er helemaal mee was gekapt, die had de laatste tijd ook wat kuren..

Soms, zo tussendoor wil mijn verbinding wel eens uitvallen.. Soms dagen lang niet, dan in een keer in een avond enkele malen (krijg dan af en toe 10 sec lang ofzo de speedtouch pagina te zien), maar de verbinding herstelt zichzelf direct daarna weer.. Soms moet ik ook wel eens op 'Connect Now' klikken in het webpanel.

Nogal apart dus. De man van de technische dienst bij XS4ALL zei dat het misschien aan de splitter zou kunnen liggen, maar dat lijkt me sterk. Een splitter werkt, of werkt niet. Niet heel soms 10 seconden niet.. Aan de lijn kon het ook niet liggen zei hij.. Tsja, wie moet ik dan geloven.

Ik ga mijn modem denk ik toch maar weer eens vervangen..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik had hier in Vianen Ut van 0:13 tot 3:00 geen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenpak
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07-2021
Al een dikke halve dag mijn verbinding (Amsterdam West) titsup. Begin ontwenningsverschijnselen te vertonen. Open WiFi netwerken beginnen schaars te worden hiero (8 van de 83). Toch wel lullig dat VoIP ook niet werkt... :(

Edit: connecten helpt niet, harde reset wel. Ben weer online! Whoo

[ Voor 13% gewijzigd door Regenpak op 25-01-2009 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Steephh schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:23:
Had er hier ook last van.. Dacht eerst dat mijn modem er helemaal mee was gekapt, die had de laatste tijd ook wat kuren..

Soms, zo tussendoor wil mijn verbinding wel eens uitvallen.. Soms dagen lang niet, dan in een keer in een avond enkele malen (krijg dan af en toe 10 sec lang ofzo de speedtouch pagina te zien), maar de verbinding herstelt zichzelf direct daarna weer.. Soms moet ik ook wel eens op 'Connect Now' klikken in het webpanel.

Nogal apart dus. De man van de technische dienst bij XS4ALL zei dat het misschien aan de splitter zou kunnen liggen, maar dat lijkt me sterk. Een splitter werkt, of werkt niet. Niet heel soms 10 seconden niet.. Aan de lijn kon het ook niet liggen zei hij.. Tsja, wie moet ik dan geloven.

Ik ga mijn modem denk ik toch maar weer eens vervangen..
Op mijn corporate site staan wat scriptjes om de lijn kwaliteit bij te houden. Ik durf je met 80% zekerheid te vertellen dat jouw lijn profiel ADSL2 is. En je buren op ADSL2+ zitten, dat gaat goed mis... nu is KPN hier van op de hoogte en zijn we al enige tijd bezig om deze correlatie naar boven te laten drijven. Het schiet alleen niet op dat er in de buurt nog een storingsbron zit... die wordt momenteel namelijk als boosdoener aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 21:37
Na de dramatisch lange storing van gisteren weer eens in mijn modem gesnuffeld. Ik zag dat mijn download kpbs ondertussen op 16.643 staat, terwijl ik net na de overstap op only nog 19.274 had. Daarvoor zat ik bij de KPN en was het constant 19.124 (Dit alles met een Speedtouch 716). Omdat ik naar aanleiding van de storing toch de Heldesk van XS4ALL aan de lijn had meteen gevraagd waarom de snelheid zo gedaald was. Volgens de medewerker kwam het doordat er meer mensen in mijn omgeving ADSL2+ hadden aangeschaft, waardoor er meer ruis/belasting op de lijn kwam en dus mijn modem zich lager ging trainen. Waarom dat dan nooit gebeurd was bij de KPN ging hij verder niet op in. Ik kreeg in ieder geval weer oldschool Casema flashbacks (hoe meer mensen actief, hoe lager de snelheid).

Heeft de medewerker gelijk en daalt de ADSL2+ snelheid inderdaad evenredig met het aantal actieve ADSL2+ aansluitingen (nooit gemerkt toen ik nog ADLS via de KPN afnam) of is XS4ALL Only gewoon te zuinig met het toekennen van bandbreedte en mis ik daarom zo'n 300 kbps?

Modem stats XS4ALL Only nu:
Uptime: 0 days, 0:05:55
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 16.643
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 355,00 / 2,33
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 16,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,5 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,5 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 34 / 0
HEC Errors (Up/Down): 2.924 / 0
Modem stats destijds KPN:
xDSL linestate up (downstream: 19134 kbit/s, upstream: 1021 kbit/s;
output Power Down: 16.0 dBm, Up: 12.0 dBm;
line Attenuation Down: 13.5 dB, Up: 5.5 dB;
snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB)
Modem Stats na overstap XS4ALL Only (mei 2008)
xDSL linestate up (downstream: 19274 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s;
output Power Down: 17.0 dBm, Up: 12.0 dBm;
line Attenuation Down: 13.5 dB, Up: 5.5 dB;
snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB)
Ik zal van de week mijn Fritzbox weer eens opzoeken, al had die nog meer last van een lage snelheid. Als ik aan het downloaden was, kon ik amper meer webbrowsen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Hotzenwalder op 25-01-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:44:
Same here in Zegveld. Maar goed, het kan ook onderhoud zijn, aangezien het in de nacht opeens op zijn gat ligt. (Hoewel er dan wel duidelijke communicatie naar voren hoort te komen..)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 21:37
Ariën Clay schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:31:
[...]

Same here in Zegveld. Maar goed, het kan ook onderhoud zijn, aangezien het in de nacht opeens op zijn gat ligt. (Hoewel er dan wel duidelijke communicatie naar voren hoort te komen..)
Melding: [aankondiging] - spoedonderhoud XS4ALL Only

Gemeld door: Miquel
Afdeling: systeembeheer
Categorie: ADSL (XS4ALL only)
Datum melding: zaterdag 24 januari 2009
Aanvang: 25-01-2009
Begintijd: 01:00
Geschatte tijdsduur: 2 uur

Omschrijving:

In de nacht van zaterdag 24 op zondag 25 januari zal er om 01:00
spoedonderhoud uitgevoerd worden op 1 van de routers van XS4ALL Only
in verband met een lopende storing die een aantal klanten op deze
router treft.

De mogelijkheid is aanwezig dat bij alle klanten op deze router de
verbinding verbroken wordt.

Excuses voor de overlast.

XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:44:
Miquel van Smoorenburg in xs4all.adsl (25 Jan 2009 03:18:50 GMT):
>Dat het om 00:13 down ging was niet gepland. Dat was spontaan. We
>hadden het gepland om 01:00, zoals aangekondigd.
>
>Die onverwachte actie had nogal wat neveneffecten waardoor het
>wat langer duurde om de boel online te krijgen - de hele config is
>from scratch overnieuw opgebouwd, dat duurde een uurtje of wat :)
>Tussen 02:15 en 03:15 is iedereen weer online gekomen.
>
>Vanaf de eerste week van februari zal er nogal wat nachtelijk
>onderhoud plaatsvinden om firmware en configuraties te upgraden
>zodat dit probleem in de toekomst niet meer optreed.
>
>Mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:12

Dark

who tweaked the light?

:( tja ik was ook 'getroffen'... gister vanaf een uur of 00:15 tot vanmogen 10:30 geen internet... wel dsl verbinding, maar kon niet ingelogd raken... speedtouch 780 blijft zeggen ' disconnected by user...'

afijn, vroeg naar bed gegaan maar... en volgende ochtend werkte het wel weer... na een aantal keer proberen en modem resetten...

als dit onderhoud is, hadden ze wel ff een mailtje mogen sturen...

edit: @ onder... ja vreselijk ;) heeeeeeeel de nacht geen verbinding... hahah...

[ Voor 9% gewijzigd door Dark op 25-01-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Erg zeg, je had de hele nacht dus geen internet...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198244

Zondag om 0:10 klapte de ADSL verbinding eruit, zo rond 3:00 uur zou die weer online zijn moeten gegaan volgens mijn router.
En dat in het weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Twee opeenvolgende regels uit de Internet log van mijn xs4all Fritz;

25.01.09 04:16:09 DSL synchronization starting (training).
24.01.09 15:43:32 DSL not responding (no DSL synchronization).

X is ook voor meer downtime :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Het volgende staat in de nieuwsgroep van xs4all.announce:

Melding: [aankondiging] - spoedonderhoud XS4ALL Only

Gemeld door: Miquel
Afdeling: systeembeheer
Categorie: ADSL (XS4ALL only)
Datum melding: zaterdag 24 januari 2009
Aanvang: 25-01-2009
Begintijd: 01:00
Geschatte tijdsduur: 2 uur

Omschrijving:

In de nacht van zaterdag 24 op zondag 25 januari zal er om 01:00
spoedonderhoud uitgevoerd worden op 1 van de routers van XS4ALL Only
in verband met een lopende storing die een aantal klanten op deze
router treft.

De mogelijkheid is aanwezig dat bij alle klanten op deze router de
verbinding verbroken wordt.

Excuses voor de overlast.

XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik denk dat ik binnenkort qua internet toegang toch maar eens serieus naar een andere provider ga kijken.

Na de onderbreking van gisteren is de snelheid down van m'n modem alweer ingekakt. Eerst zat ik rond de 12 (met m'n 20mbit abonnement die ik met mijn <1km tussen mij en de centrale makkelijk zou kunnen halen; maar dat even terzijde), toen ineens zat ik al geruime tijd rond de 11 en nu zit ik net boven de 10 terwijl ik toch nog steeds de volle mep betaal.

Tel daarbij de "geweldige" service op die men al een tijdje heeft (om het maar helemaal niet te hebben over de bereikbaarheid en service van de abuse afdeling voor particulieren) en je kunt volgens mij tegenwoordig beter qua ADSL naar een provider als Telfort of Alice overstappen. Daar is de service (misschien?) wel een stuk minder, maar daar betaal je dan ook (veel minder) voor.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik ben ook pleite bij Xs4all zo gauw als mijn contract afloop (moet het nog uitzitten tot oktober!) :O

Toch vreemd dat Xs4all als beste uit de test kwam in de test van de Consumentengids.
Ik vraag me dan af of overstappen wel nut heeft.. als je de test 'theoretisch' bekijkt kan het dus niet beter dan Xs4all.

Wat mis ik de dagen bij Demon: een keer in de 2 maanden ofzo snachts even downtime van hooguit een kwartiertje/half uur. En alleen omdat ze wat reparaties moesten doen.

Welke providers hebben de voorkeur bij jullie?
Ik zie regelmatig Ziggo voorbij komen. Dat lijkt me, gezien al het gezeik bij Kassa, geen goede keuze. Ik heb DigiTV bij ze en dat werkt best goed, maar Internet is toch een ander straatje...

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 20:55
kaajee schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:20:
Erg zeg, je had de hele nacht dus geen internet...............
Als je afhankelijk bent van telefonie (die over hetzelfde lijntje loopt) en/of regelmatig moet werken met andere werelddelen zoals Amerika, kan het idd best eens vervelend zijn als je 's nachts geen verbinding hebt ja! :)

Ik snap je sarcasme, maar oogkleppen zijn erger! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Gewoon voor backup zorgen.
(al ben ik blij dat het niet weer 1week+ duurt)

Ik heb naast umts ook ap staan die ik omgetoverd heb als repeater via buren ;)
(die ap is enkel vorige keer tijdje gebruikt)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 25-01-2009 15:37 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
DDX schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:37:
Gewoon voor backup zorgen.
(al ben ik blij dat het niet weer 1week+ duurt)

Ik heb naast umts ook ap staan die ik omgetoverd heb als repeater via buren ;)
(die ap is enkel vorige keer tijdje gebruikt)
Mee eens, maar toch niet helemaal kloppend. XS4ALL is één van de duurdere ISP's, die ook pretendeert ontzettend stabiel te zijn. Je mag van zulke partijen ook een (meer) professionele dienstverlening verwachten dan van de ISP-boer om de hoek.

Anders gezegd, een verkoper van een Rolls-Royce verteld jou ook niet dat je er maar beter nog een fiets bij kan kopen, want het *kan* stuk gaan. Rolls-Royce beloofd dat het werkt. Je betaald er immers ook naar.

Toch, auto's != internet, maar het gaat om het algemene plaatje.

* EnigmA-X heeft zijn backup-voorzieningen wel voorhanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
EnigmA-X schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:19:
[...]

Als je afhankelijk bent van telefonie (die over hetzelfde lijntje loopt) en/of regelmatig moet werken met andere werelddelen zoals Amerika, kan het idd best eens vervelend zijn als je 's nachts geen verbinding hebt ja! :)

Ik snap je sarcasme, maar oogkleppen zijn erger! :)
Maar als je afhankelijk bent van je internet en/of bellen/voip over diezelfde lijn, dan moet je geen consumenten abonnementje nemen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Hotzenwalder schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:05:
Omdat ik naar aanleiding van de storing toch de Heldesk van XS4ALL aan de lijn had meteen gevraagd waarom de snelheid zo gedaald was. Volgens de medewerker kwam het doordat er meer mensen in mijn omgeving ADSL2+ hadden aangeschaft, waardoor er meer ruis/belasting op de lijn kwam en dus mijn modem zich lager ging trainen.
Dit is niet het probleem. Het probleem zit hem in het volgende:

ADSL1 en 2 gaan tot de helft van de bandbreedte (in MHz) van ADSL2+. ADSL is spread spectrum. Dus de kans een van je buren met 2+ met de jouw gebruikte frequenties botsen is 100%. Ik heb met KPN getest wat het resultaat is van ADSL1 vs ADSL2 vs ADSL2+. Gezien er geen enkele motivatie om bij een lager abbo geen 2+ aan te bieden, behalve sales non-sense.

Nu kun je op het volgende plaatje zien dat ADSL2+ minder bits op de downstream frequenties op de lijn zet.
http://kinkrsoftware.nl/contrib/kpn/2009-01-09.png

In tegenstelling tot ADSL2:
http://kinkrsoftware.nl/contrib/kpn/3jan-5jan2009.png

Je kunt op je vingers natellen dat minder collissions met je buren je een stabielere lijn opleveren. Nu zie je in beide plaatjes bij mij iets vreemds gebeuren. Een zogenaamde bitswap, naar de oorzaak daarvan zijn we nogsteeds opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Skinkie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 06:37:
[...]

Op mijn corporate site staan wat scriptjes om de lijn kwaliteit bij te houden. Ik durf je met 80% zekerheid te vertellen dat jouw lijn profiel ADSL2 is. En je buren op ADSL2+ zitten, dat gaat goed mis... nu is KPN hier van op de hoogte en zijn we al enige tijd bezig om deze correlatie naar boven te laten drijven. Het schiet alleen niet op dat er in de buurt nog een storingsbron zit... die wordt momenteel namelijk als boosdoener aangemerkt.
Negative. Mijn profiel is G.992.1 Annex B

Wij zitten hier zeg maar zover van de centrale af (3,6 km oid) dat ik maximaal 4096/448 Kb/s kan halen. Voorheen (2003 tot 2007) was dit altijd rotsstabiel, na de overstap naar XS4ALL Only is hij regelmatig wel eens uit gaan vallen. Terwijl je juist van een Zakelijke lijn mag verwachten dat hij toch iets stabieler is dan een gewone (aangezien XS4ALL Only gebruik maakt van de zakelijke kpn lijnen toch?).

Onze buren rechts (100 meter verderop) zitten op de centrale van het dorp en wij zitten net op de centrale van het platteland zeg maar.. :P

Pings zijn ook niet slecht, ik haal zo'n 10 tot 12 ms bij hosts als T.net (en ik zit toch een flinke afstand van Amsterdam verwijderd). Ook verdenk ik de afstand van de lijn tot de centrale er ook niet van want qua ruis zou het eigenlijk niet uit moeten maken. Dan werden we wel op een lager profiel ingetrained ofzo.

Ik zat nog te denken om een ander modem te kopen (Cisco oid, en me dan maar eens te gaan verdiepen in die config) om vervolgens te kijken of dat verschil uit maakt. Echter, ik wil eerst uitsluiten dat het af-en-toe en dan-regelmatig-achter-elkaar-binnen-een-avond uitvallen van de lijn uberhaupt wel aan de splitter zou kunnen liggen. Dat vertelde de helpdesk mij, maar ik geloof er eigenlijk niets van.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Skinkie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 06:37:
[...]

Waar kan ik die corporate site van je vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Friedchicken schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Waar kan ik die corporate site van je vinden?
Dit is zijn site:

http://konink.de/projecten.html#netwerk

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

http://konink.de/contrib/kpn/speedtouch
http://konink.de/contrib/kpn/speedtouch.sh

Heb je nodig, eigenlijk zou ik het even in SQLite oid moeten duwen, want het worden nogal veel losse bestandjes (met het bijbehorende ruimte vreed probleem). Het bovenstaande is overigens ADSL1/2 safe, voor 2+ is er kleine modificatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
kaajee schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:20:
[...]

Maar als je afhankelijk bent van je internet en/of bellen/voip over diezelfde lijn, dan moet je geen consumenten abonnementje nemen.......
Wat mensen *moeten* kan je het beste aan de mensen zelf overlaten. Wat ik een beetje eng vind is dat je kennelijk overal een mening en oordeel over hebt, zonder dat je inhoudelijk weet wat er precies speelt. Het komt nogal ongenuanceerd en betweterig over.

Om er dan even inhoudelijk op in te gaan.....Nee, ik ga geen SLA nemen op mijn thuis aansluiting omdat ik eens of misschien 2x per maand een nachtelijk telefoontje moet plegen.

Toch is het vervelend dat er mensen zijn die het onder de prententies 'het is toch maar 's nachts' vinden dat het dan maar niet vervelend is voor de mensen die het dan net even nodig hebben.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel een backup (mobiele telefoon, umts, etc). Verder zou je je af moeten vragen of een partij als XS4ALL wel voip aan consumenten zou moeten bieden, gezien ze wel zeer regelmatig down zijn. Normale consumenten kunnen dan ook geen 112 bellen, zonder dat ze volgens jou een SLA aflsuiten of een backup mogelijkheid hebben.

Nu ben ik misschien ongenuanceerd, maar ik vind dat je zoiets niet van een normale consument hoeft te verwachten. Alles kan een keer onderhoud nodig hebben, maar het moet wel een beetje een normale ratio hebben (niet alleen qua uitval, maar ook qua concurrentie-prijsverhouding moet het kloppen).

Nog anders gezegd, je kunt een Rolls-Royce rijden voor je werk. Maar je kunt hem ook gewoon hebben omdat je het een mooie/goede auto vindt. In beide gevallen is de extra fiets niet wenselijk.

[ Voor 5% gewijzigd door EnigmA-X op 26-01-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
EnigmA-X schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:41:
[...]

Wat mensen *moeten* kan je het beste aan de mensen zelf overlaten. Wat ik een beetje eng vind is dat je kennelijk overal een mening en oordeel over hebt, zonder dat je inhoudelijk weet wat er precies speelt. Het komt nogal ongenuanceerd en betweterig over.
Mee eensch. Echter je kan wel mensen iets aan- of afraden. Vervolgens kunnen ze altijd nog kiezen om toch voor iets te kiezen en dat is (gelukkig!) hun goedrecht en eigen beslissing.
Om er dan even inhoudelijk op in te gaan.....Nee, ik ga geen SLA nemen op mijn thuis aansluiting omdat ik eens of misschien 2x per maand een nachtelijk telefoontje moet plegen.

Toch is het vervelend dat er mensen zijn die het onder de prententies 'het is toch maar 's nachts' vinden dat het dan maar niet vervelend is voor de mensen die het dan net even nodig hebben.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel een backup (mobiele telefoon, umts, etc). Verder zou je je af moeten vragen of een partij als XS4ALL wel voip aan consumenten zou moeten bieden, gezien ze wel zeer regelmatig down zijn. Normale consumenten kunnen dan ook geen 112 bellen, zonder dat ze volgens jou een SLA aflsuiten of een backup mogelijkheid hebben.

Nu ben ik misschien ongenuanceerd, maar ik vind dat je zoiets niet van een normale consument hoeft te verwachten. Alles kan een keer onderhoud nodig hebben, maar het moet wel een beetje een normale ratio hebben (niet alleen qua uitval, maar ook qua concurrentie-prijsverhouding moet het kloppen).

Nog anders gezegd, je kunt een Rolls-Royce rijden voor je werk. Maar je kunt hem ook gewoon hebben omdat je het een mooie/goede auto vindt. In beide gevallen is de extra fiets niet wenselijk.
Wel als je last van overgewicht hebt :P Of je 's zomers graag op de fiets zit. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Steephh schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:21:
Ik zat nog te denken om een ander modem te kopen (Cisco oid, en me dan maar eens te gaan verdiepen in die config) om vervolgens te kijken of dat verschil uit maakt.
Een ADSL WIC of SOHO modem van Cisco is zeker niet beter dan een gemiddelde Speedtouch :( helaas. Ik heb hier ook nog een liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Skinkie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Een ADSL WIC of SOHO modem van Cisco is zeker niet beter dan een gemiddelde Speedtouch :( helaas. Ik heb hier ook nog een liggen.
Helemaal met je eens heb hier vorige week een linksys(Cisco) modem/router geprobeerd en die kon geen eens adsl signaal vinden terwijl mijn oude zyxel modempje het nog perfect doet.

Verder nog ff een update van mijn storing: Kpn monteur is langs geweest zei in eerste instantie ook dat de afstand wel erg groot was, maar heeft wel ff de adsllijn omgewisseld met de telefonie en dat ook in de wijkkast (z'n kast die na de centrale komt) en toen was de verbinding al wel iets beter maar nog niet helemaal super.

Kreeg wel goed nieuws van hem dat kpn binnenkort glasvezel tot aan die kast gaat leggen en dus de afstand tot de centrale dus gehalveerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:33
Hier in Amsterdam ook vanaf zaterdagmiddag tot zondag eruitgelegen. En WAT lees ik nu op de XS4ALL-storingspagina:
Door een storing op zaterdagmiddag 24 januari konden een aantal klanten met XS4ALL Only in diverse regio's problemen ondervinden met de verbinding. De storing duurde ongeveer een half uur, en is inmiddels opgelost.
Voortaan neem ik die hele storingspagina ook niet meer serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ik denk zelf dat leden van XS4ALL gewoon te verwend zijn. Mijn internet ligt er elke 2-3 dagen wel even uit. Maar daar betaal ik ook de prijs naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Skinkie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Oh, ik dacht toch zeker dat dit wel wat uit zou maken. Iemand heeft me een AVM Fritzbox WLAN 7050 Annex B aangeboden, zou dat wel wat uitmaken? Heb sowieso het gevoel dat die speedtouch niet meer helemaal goed is en was daarom al van plan dat modem te vervangen voor een andere. Als dat andere modem dan beter is is dat natuurlijk mooi mee genomen, anders moet ik weer een speedtouch. En helaas heb ik daar niet zo veel vertrouwen in.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Mijn internet hier in Veenendaal knippert de hele dag al aan en uit, nu nog steeds... terwijl op de storingspagina staat dat de storing is opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
SiliconError schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:00:
Mijn internet hier in Veenendaal knippert de hele dag al aan en uit, nu nog steeds... terwijl op de storingspagina staat dat de storing is opgelost :(
Toen m'n Speedtouch 546 na twee jaar 24x7 dienst langzaam doodging had ik dat ook. Toevallig was er rond die tijd ook een ADSL Only storing in de buurt, dus ik maar wachten tot het over ging. Je kunt het beste even bellen met de helpdesk en het lampjes knipper patroon doorgeven. Dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

AvanCade schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:05:
Ik denk zelf dat leden van XS4ALL gewoon te verwend zijn. Mijn internet ligt er elke 2-3 dagen wel even uit. Maar daar betaal ik ook de prijs naar.
Sorry hoor, maar heeft niets met verwend te maken. Je betaalt voor een dienst, en die moeten ze leveren. Waarom zou je pikken dat je verbinding er zo vaak uit ligt?
Bij de bakker accepteer je toch ook niet dat je, nadat je hebt betaalt, niet altijd je brood mag meenemen?
Hoe goedkoop je aanbieder ook is, er is altijd een concurrent in dezelfde prijsgroep waar je naar kan overstappen. En ik zou je aanraden dat dan ook te doen, al is het maar als signaal dat dit een verkeerde dienstverlening is.

Vroeger had je geen keus. tijden lang was alleen kpn de aanbieder van vaste telefonie, en de kabelaars de monopolist op Tv gebied. Als je niet tevreden was, had je het maar te pikken, of helemaal geen telefoon of TV.
Op internet gebied heb je tegenwoordig keuze, gebruik die!

sorry voor de rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het helemaal eens met TempesT je betaald ervoor en dan mag je ook verwachten dat het werkt.
Vindt het eigenlijk ook belachelijk dat je ook nog apart moet betalen voor de helpdesk (telefoonkosten)

Dat zou eigenlijken gewoon allemaal gratis nummer moeten zijn omdat je toch al per maand betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Steephh schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:35:
Oh, ik dacht toch zeker dat dit wel wat uit zou maken. Iemand heeft me een AVM Fritzbox WLAN 7050 Annex B aangeboden, zou dat wel wat uitmaken? Heb sowieso het gevoel dat die speedtouch niet meer helemaal goed is en was daarom al van plan dat modem te vervangen voor een andere. Als dat andere modem dan beter is is dat natuurlijk mooi mee genomen, anders moet ik weer een speedtouch. En helaas heb ik daar niet zo veel vertrouwen in.
Enige wat bij ADSL van belang is: een stabiele voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225481

Ik lag dus van 15.00 uur tot 3.00 eruit er met het Internet en had een paar dagen daarvoor een paar uur het probleem dat het erg traag was en dat ben ik echt niet gewend van Xs4all. Nu na de storing is het nog steeds niet helemaal op snelheid en ik verwacht dat ze binnen een paar dagen weer op de oude snelheid zitten.

Ik heb een 4mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje over die wifi hotspots van kpn en t-mobile daar kunnen wij als Xs4all abonees gratis gerbuik van maken, werkt dat ook via de hotspots van t-mobile in duitsland of is dit echt Nederland only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 19:25

Edgarz

Tweako-active since1986

AvanCade schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:05:
Wij dus ook, dus vandaar dat ik het niet 'verwend' kan >:) noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een dienst moet stabiel zijn, of je er nu 5 cent voor betaalt of 40 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:25
Hm, net las ik over de (nu opgeloste) storing bij XS4ALL, en ik rebootte mijn modem zoals gevraagd.

Nu is ineens mijn S/N ratio met meerdere db's gedaald.
Was 13/12 up/down, nu nog maar 9/8 up/down. :(

Nog zo'n geintje, en ik kan mijn abbo terugzetten naar Start... |:(
Ik zit 2200 meter van de centrale met een Linksys WAG200G modem.

Edit:
Duurt het bij jullie ook zo lang om de webmail pagina te openen met FF 3?
IE7 gebruik ik nooit, btw.

Soms duurt het letterlijk minuten om de pagina te openen, en in te loggen. :(
Op F5 kloppen is zinloos, gaat het alleen maar trager van...

Andere webmail sites als Gmail of hotmail openen wel gewoon vlot.

Dit heb ik al langer, meer dan een week minstens.

[ Voor 29% gewijzigd door Richub op 28-01-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richub schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:51:
Hm, net las ik over de (nu opgeloste) storing bij XS4ALL, en ik rebootte mijn modem zoals gevraagd.

Edit:

Misschien ligt het aan je Linksys Ik heb die namelijk ook hier gehad en de verbinding was echt slechter dan slecht terwijl mijn veel oudere zyxel 2602 het gewoon goed doet.

En hoorde ook van de gast bij mediamarkt toen ik hem terug kwam brengen dat ze erg veel van die linksys terug krijgen omdat het slecht doen, izijn advies was dan ook nooit geen linksys adsl modem kopen.

Wel jammer opzicht want ik heb nog steeds een oude wap54G en die werkt nog steeds super.

en over de webmail inloggen gaat hier ook niet super snel, het duur ongeveer 3 a 4 sec. met safari

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 28-01-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
En weer storing.. Ik word echt helemaal stapelgek van XS4ALL, ze mogen mij uit gaan leggen waarom 8/1Mbit bij hun 39,95 waard zou zijn. Je kunt langzamerhand nog beter overstappen op Telfort of Alice ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288703

Anoniem: 88064 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:47:
Ik heb een vraagje over die wifi hotspots van kpn en t-mobile daar kunnen wij als Xs4all abonees gratis gerbuik van maken, werkt dat ook via de hotspots van t-mobile in duitsland of is dit echt Nederland only?
voorzover ik weet kan dit niet omdat de hotspots in nederland van kpn en t-mobile bij elkaar horen ( en dus ook xs4all) maar t-mobile niet bij kpn hoort in duitsland.
hierdoor valt het buiten de dienst die zij kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik dacht dat ze mij dit keer zouden ontzien maar ik heb sinds anderhalve dag ook veel downtime.. vooral 's ochtends.. is heel irritant omdat ik net uit mn bed meteen gebruik wil maken van het net. Kan ik dus eerst met de modem en instellingen gaan klooien voordat het allemaal werkt.. hallo ochtendhumeur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 288703 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:15:
[...]

voorzover ik weet kan dit niet omdat de hotspots in nederland van kpn en t-mobile bij elkaar horen ( en dus ook xs4all) maar t-mobile niet bij kpn hoort in duitsland.
Das geht nicht :( Aber auf Schiphol kann man deines e-mail doch checken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Skinkie op 29-01-2009 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Richub schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:51:

Edit:

Zelf heb ik ook ooit een WAG354G van Linksys gehad. Dacht een mooi modem te hebben gekocht maar hij viel constant uit, was niet stabiel.. Huilen met de pet op dus. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Plofkotje schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:50:
En weer storing.. Ik word echt helemaal stapelgek van XS4ALL, ze mogen mij uit gaan leggen waarom 8/1Mbit bij hun 39,95 waard zou zijn. Je kunt langzamerhand nog beter overstappen op Telfort of Alice ofzo..
Ja, het is echt heel erg beroerd de laatste tijd :( Gisteren hadden mijn ouders weer last van niet werkend internet door alweer een landelijke storing..

Die 39,95 voor 8mbit is way overpriced, zeker omdat het vaker platligt dan alle cheapass providers..

Nog iets trouwens: er hangt bij mijn ouders een speedtouch 546 die maar niet automatisch reconnect na een spontane reboot of als het internet eruit ligt. En dan moet ik via de telefoon ofzo mijn ouders weer instrueren hoe ze moeten inloggen op het modem en het ding weer moeten laten connecten..
Mijn speedtouch 510 deed het altijd automatisch, maar de 546 niet..kan ik hier iets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Voer de Easy setup uit in de webnterface uit. Waarschijnlijk is die ooit gebruikt voor zo'n "inbel ADSL" abbonement van Planet Internet of Het Net en staat het nog steeds op een modus van handmatig verbinden (dit ging dan via een programma op de PC. Ik geloof dat er ook een always-on tool bestaat die het voor je kan doen, maar ik meen me te herinneren van van iemand uit mijn vriendenkring dat als je de Easy Setup in de webinterface uitvoert het probleem ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hm.. Dan moet ik dus weer uitkijken naar een nieuw modem. :(

Mijn Speedtouch 780 is afgelopen zomer gesneuveld, en mijn abbo 1 jaar verlengen voor een Fritzbox zie ik ook niet zitten met al die negatieve berichten over dat ding op GoT.

Heeft iemand nog een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288703 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:15:
[...]

Was anders wel leuk geweest :)

Trouwens het valt me op at er de laatste weken erg veel storingen zijn bij xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 17-06 10:42
Hier ook problemen... en dan te bedenken dat ik mijn tante heb geadviseerd naar Xs4all te gaan in verband met de kwaliteit.

Het is nog geen week aangesloten (vraag maar niet hoe dat verlopen is...) en ze heeft al twee keer storing gehad...
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:12

Dark

who tweaked the light?

Nu had ik weer problemen vannacht. Het begon rond 1:00h, geen dns servers :X wel verbinding, maar naampjes opzoeken ho maar...
denk je, reset de modem naar weer eens, maar toen werd helemaal geen verbinding meer opgebouwd.
Modem had niet vanzelf opnieuw verbonden vanmorgen, moest met het handje op connect gaan drukken...

2e keer in een week ... dit gaat echt heel snel vervelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 22:08

Frits Flits

SOUND! Designer

Eergisteravond/nacht elk kwartier wel disconnects van een paar minuten. Dit is eigenlijk bijna elke dag wel zo. En vannacht de halve nacht geen verbinding gehad. Dit is al meer dan een jaar zo.. jammer dat we nog vastzitten aan Xs4all Only tot mei. Daarna zijn we echt weg bij deze prutsers die er geen reet verstand van hebben en er niets aan doen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

HCCNet plus webmail liggen er al een poos uit... ook XS4All only...
Al mijn andere mail doet het.... omdat ik nu via ADSL Telfort werk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Er was vannacht spoedonderhoud:

http://www.xs4all.nl/nieu...ndigingen&id=3857&taal=nl

Maar het moet gezegd - ook ik, in Delft, heb de laatste paar dagen erg veel last van een onstabiele verbinding. Er zitten wel veel meer mensen met draadloos bij me in de buurt dan 3 jaar geleden toen ik bij xs4all kwam, en dat werkt ook niet goed. Ik heb de laatste paar dagen dan ook met Netstumbler gewerkt en kanalen zitten uitproberen. Ook heb ik mijn Speedtouch netwerkadapter verplaatst. De verbinding is nu optimaal. Maar ik reken met alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Globalman-X schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:48:
Er was vannacht spoedonderhoud:

http://www.xs4all.nl/nieu...ndigingen&id=3857&taal=nl

Maar het moet gezegd - ook ik, in Delft, heb de laatste paar dagen erg veel last van een onstabiele verbinding. Er zitten wel veel meer mensen met draadloos bij me in de buurt dan 3 jaar geleden toen ik bij xs4all kwam, en dat werkt ook niet goed. Ik heb de laatste paar dagen dan ook met Netstumbler gewerkt en kanalen zitten uitproberen. Ook heb ik mijn Speedtouch netwerkadapter verplaatst. De verbinding is nu optimaal. Maar ik reken met alles...
Arnhem stond daar niet bij..... of dat het een algemene mailserver storing betreft.....
En het is inmiddels al bijna 13 uur...

Edit: ergens tussen 14 en 14:45 doet de mail het weer....HCCNet is ook weer in de lucht alhoewel pingen naar de naam en ip nr nog wel steeds time out geeft... (maar wel weer herkend wordt)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 29-01-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Richub schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:06:
Hm.. Dan moet ik dus weer uitkijken naar een nieuw modem. :(

Mijn Speedtouch 780 is afgelopen zomer gesneuveld, en mijn abbo 1 jaar verlengen voor een Fritzbox zie ik ook niet zitten met al die negatieve berichten over dat ding op GoT.

Heeft iemand nog een goede tip?
De Fritzbox is een goed modem maar je hoort altijd meer mensen die problemen hebben dan mensen die er gelukkig mee zijn. De mensen die gelukkig zijn hoor je niet omdat die lekker hun ding doen en de ongelukkige moeten hun gal kwijt. Dat is overal zo.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@ hierboven:

Klopt helemaal... :+

Ik ga toch eens verder kijken naar die Fritzbox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is der eigenlijk negens een website waar ze adsl modem's testen op het adsl gedeelte dan en niet alleen de lokale kant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frits Flits schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:26:
Eergisteravond/nacht elk kwartier wel disconnects van een paar minuten. Dit is eigenlijk bijna elke dag wel zo. En vannacht de halve nacht geen verbinding gehad. Dit is al meer dan een jaar zo.. jammer dat we nog vastzitten aan Xs4all Only tot mei. Daarna zijn we echt weg bij deze prutsers die er geen reet verstand van hebben en er niets aan doen.
heb tijd bij xs4all helpdesk gewerkt en dit klinkt verdacht veel als een zogenoemde klapperende lijn.
het ligt meestal aan meerdere dingen,
1 modem
2 bekabeling
3 snelheidshoogte ( als deze te hoog is vliegt de lijn eruit ( klappert )
4 randapparatuur

je kan hier heel makkelijk een oplossing voor krijgen, het enige wat je dan hoeft te doen is bellen naar de helpdesk en daarvandaan kunnen ze kijken in hoeverre het ligt aan de snelheid of misschien de afstand tot wijkcentrale.
ook kunnen ze helpen met de modem te checken en e.v.t randapparatuur+bekabeling uit te sluiten.
Anoniem: 88064 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:53:
Is der eigenlijk negens een website waar ze adsl modem's testen op het adsl gedeelte dan en niet alleen de lokale kant??
voorzover ik weet vereist dit toegang tot de gateway van de provider, en een shell systeem.
software programma kan je aankomen maar de toegang tot de gateway van de provider lijkt me niet zo maar te kunnen.
maar dat zal iemand vast wel technischer weten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 288703 op 29-01-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:10
Modbreak:Wil iemand een nieuw topic starten? Deze is ruim over de 1000 posts heen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 22:08

Frits Flits

SOUND! Designer

Anoniem: 288703 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:23:
[...]

heb tijd bij xs4all helpdesk gewerkt en dit klinkt verdacht veel als een zogenoemde klapperende lijn.
het ligt meestal aan meerdere dingen,
1 modem
2 bekabeling
3 snelheidshoogte ( als deze te hoog is vliegt de lijn eruit ( klappert )
4 randapparatuur
We hebben een jaar terug al een nieuw modem gehad met nieuwe bekabeling.. het is hetzelfde gebleven. Overigens wordt de snelheid alleen maar lager. Was het vroeger stabiel met 7.3 mbit, nu zit hij op 6.8 mbit met een klapperlijn. We betalen voor 8 mbit. Als je de helpdesk belt dan draaien ze er maar omheen. Dikke doei dus voor Xs4all binnenkort.

Overigens wilde ik dit al een half uur terug typen, maar ik had geen verbinding...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Frits Flits schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:32:
[...]

We hebben een jaar terug al een nieuw modem gehad met nieuwe bekabeling.. het is hetzelfde gebleven. Overigens wordt de snelheid alleen maar lager. Was het vroeger stabiel met 7.3 mbit, nu zit hij op 6.8 mbit met een klapperlijn. We betalen voor 8 mbit. Als je de helpdesk belt dan draaien ze er maar omheen. Dikke doei dus voor Xs4all binnenkort.

Overigens wilde ik dit al een half uur terug typen, maar ik had geen verbinding...
Volgens het contract betaal je voor een abonnement tussen de 8mbit en de 6mbit. XS4ALL zal niet zomaar je lijn lager zetten, ze hebben er geen enkel belang bij om dat te doen. Het kost ze niets meer of minder. Het probleem is dat de techniek die nu wordt gebruikt (Bitstream) geen variabele snelheden ondersteund. Dit hoort echter wel te kunnen maar KPN/Bitstream krijgt dit niet voor mekaar.

XS4ALL kan dus geen tussen oplossing kiezen hoewel ze dit wel graag zouden willen omdat dit voor meer tevreden klanten zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Joen schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:19:
Voer de Easy setup uit in de webnterface uit. Waarschijnlijk is die ooit gebruikt voor zo'n "inbel ADSL" abbonement van Planet Internet of Het Net en staat het nog steeds op een modus van handmatig verbinden (dit ging dan via een programma op de PC. Ik geloof dat er ook een always-on tool bestaat die het voor je kan doen, maar ik meen me te herinneren van van iemand uit mijn vriendenkring dat als je de Easy Setup in de webinterface uitvoert het probleem ook opgelost is.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de Easy Setup..kon wel de configuration setup vinden, daar moest ik de vci waardes enzo opgeven..heb niets gezien van always reconnect ofzo.

Modem is overigens al altijd van ons geweest en gebruikt voor XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dan was het de Configuration Setup (naam wil volgens mij wel eens verschillen op de verschillende SpeedTouch-es). Als je die uitvoert staat ie weer automatisch op always reconnect ipv dial-in. Op dial-in instellen kun je doorgaans geloof ik alleen via een telnet-sessie of via tools op je computer.
VPI/VCI-waarden voor XS4All Only zou ik zo niet weten,misschien dat iemand anders die weet. Ik krijg zelf pas over een paar maanden XS4All only als ik op me zelf ga wonen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Joen schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:22:
Dan was het de Configuration Setup (naam wil volgens mij wel eens verschillen op de verschillende SpeedTouch-es). Als je die uitvoert staat ie weer automatisch op always reconnect ipv dial-in. Op dial-in instellen kun je doorgaans geloof ik alleen via een telnet-sessie of via tools op je computer.
VPI/VCI-waarden voor XS4All Only zou ik zo niet weten,misschien dat iemand anders die weet. Ik krijg zelf pas over een paar maanden XS4All only als ik op me zelf ga wonen namelijk.
PPPoA VC-MUX 8/48 (username en wachtwoord maakt niks uit)
oud Demon/Cistron die op XSO zitten: 0/34 - 0/35 (RFC1483)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Frits Flits schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:32:
[...]

Dan zul je of dikke doel tegen de hele adsl techniek moet zeggen, of je volgende provider zo gek moeten krijgen om ook jou adsl 2+ te geven. Dit zijn pure overspraak problemen die KPN hoopt te gaan oplossen door lijnen korter te maken...

Stabiele ADSL zoals we het kenden van 5 jaar geleden is over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Lag weer plat toen ik thuiskwam.. :(

Maar goed, ik moet altijd de modem ontkoppelen van het stroomnet, 15 seconden wachten en weer aansluiten. Dan weer een paar minuten wachten en het IP refreshen dmv ipconfig enzo..

Is er niet een makkelijkere manier? Bij mn vorige providers ging het opnieuw verbinden altijd volledig automatisch.. ik vind bovenstaande handelingen een beetje teruggaan naar 't stenen tijdperk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
YoG schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:09:
Lag weer plat toen ik thuiskwam.. :(

Maar goed, ik moet altijd de modem ontkoppelen van het stroomnet, 15 seconden wachten en weer aansluiten. Dan weer een paar minuten wachten en het IP refreshen dmv ipconfig enzo..

Is er niet een makkelijkere manier? Bij mn vorige providers ging het opnieuw verbinden altijd volledig automatisch.. ik vind bovenstaande handelingen een beetje teruggaan naar 't stenen tijdperk
Contact opnemen met de helpdesk, je lijn is blijkbaar instabiel (kan ook het modem zijn). Dit is niet de manier waarop het hoort te werken. Vraag dan of ze een lijncheck kunnen uitvoeren.

Voordat je ze belt kan je ook kijken of je de laatste firmware op je modem hebt draaien. Mocht je het modem gaan updaten zorg er dan wel voor dat je na de update het modem een echte reset geeft (geen herstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Joen schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:22:
Die VPI/VCI waardes had ik al in een txt filetje op mijn computer staan (k=copy/past van xs4all.nl). Ik bekijk de komende tijd eens even of hij automatisch connect.
In ieder geval bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb het net even bekeken, maar op mijn ST716 kan ik het controleren via het volgende pad:
Home > Broadband Connection > Internet Services > Internet > Details
Dan kopje "PPP Settings" en dan achter "Connection Mode" staat bij mij "Always-On".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:43

botoo

💀 too old to die young

/RANT

Sinds de overstap naar xs4all-only niets dan een braque lijn. Gisteren wederom geklapper _en_ de downloadsnelheid viel ruim 50% terug (volgens Speedtest.net) vergeleken met de periodieke testen die ik doe.

Van ellende toch maar eens de helpdesk gebeld . . .
Helpdesk kan niets vinden en wilt een test met het modem bij het ISRA punt doen omdat er nu een UTP kabel tussen zit van +/- 15 mtr. An sich een redelijk verzoek ware het niet dat ik dat in het verleden al twee maal gedaan heb zonder resultaat, en aangezien het verplaatsen van het modem plus bekabelde laptop me toch ff te veel werk is verwees ik naar de eerdere testen.
Helaas mocht mijn eerste lijns helpesker me niet doorverbinden naar de tweede lijn zonder die ISRA test te herhalen en zelf wist 'ie verder niets te bedenken :(

Alles bij elkaar ben ik het zoetjesaan ook meer dan zat, de vroeger zo capabele helpdesk bestaat niet meer, service is inmiddels een vies woord geworden en kwaliteit leveren is uit het xs4all woordenboek verdwenen.

En dan te denken dat ik een maand geleden nog durfde te vertrouwen op een goede afloop en mijn contract verlengd heb zodat ik iig een nieuw modem kreeg en zodoende iig het stukje modemhardware probs kon omzeilen.

Eerstvolgende contractverlengdatum betekent opzeggen :(

/RANT

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Hmm, ik zit de afgelopen 2 dagen op 500 kb/s ipv 800 kb/s.
Modem rebooten heeft geen zin.
Als het aanhoud ga ik ze toch maar is ff bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
botoo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:58:
/RANT

Sinds de overstap naar xs4all-only niets dan een braque lijn. Gisteren wederom geklapper _en_ de downloadsnelheid viel ruim 50% terug (volgens Speedtest.net) vergeleken met de periodieke testen die ik doe.

Van ellende toch maar eens de helpdesk gebeld . . .
Helpdesk kan niets vinden en wilt een test met het modem bij het ISRA punt doen omdat er nu een UTP kabel tussen zit van +/- 15 mtr. An sich een redelijk verzoek ware het niet dat ik dat in het verleden al twee maal gedaan heb zonder resultaat, en aangezien het verplaatsen van het modem plus bekabelde laptop me toch ff te veel werk is verwees ik naar de eerdere testen.
Helaas mocht mijn eerste lijns helpesker me niet doorverbinden naar de tweede lijn zonder die ISRA test te herhalen en zelf wist 'ie verder niets te bedenken :(

Alles bij elkaar ben ik het zoetjesaan ook meer dan zat, de vroeger zo capabele helpdesk bestaat niet meer, service is inmiddels een vies woord geworden en kwaliteit leveren is uit het xs4all woordenboek verdwenen.

En dan te denken dat ik een maand geleden nog durfde te vertrouwen op een goede afloop en mijn contract verlengd heb zodat ik iig een nieuw modem kreeg en zodoende iig het stukje modemhardware probs kon omzeilen.

Eerstvolgende contractverlengdatum betekent opzeggen :(

/RANT
Ik ben dat hele 'ISRA gebeuren' bij al die providers al lang zat!! Wat een bullshit, als iets maanden/jaren goed werk en er verandert bij mij thuis niets, kan het niet ineens aan mij liggen en is het hele ISRA gebeuren natuurlijk een lul verhaal.

Óf ik 'bluf' door te zeggen dat het modem direct op het ISRA punt staat, óf ik ga mee in hun advies en doe net alsof ik het modem dichterbij/aan het isra punt heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet eerlijk zeggen dat voor mij de start van xs4all-KPN naar xs4all-only moeizaam ging, het begon met een klapperende lijn, het daarna terugzetten van abbo 20mbit naar 8mbit om dit op te lossen. Dit kwam weer bij een andere 'medewerker?' en zo werdt mijn snelheid weer naar 20mbit gezet en klapperde de boel weer.

Sinds dat het xs4all-KPN is geworden is er een duidelijke achteruitgang in service te merken, het maakt niet uit wat je zegt, b.v. Bij de eerder genoemde problemen heb ik de modems uit de eerdere jaren dat ik lid was zelf het probleem vastgesteld, groot aantal splitters/kabels het bekende ISRA punt bullshit gelul, andere modems varierend van Speedtouch home-pro, ST510 x 3, ST546 x 2, ST780 rechtstreeks op ISRA punt etc.

Ondanks dat je dit meldt, TOCH moet je alles weer herhalen het maakt niet uit of het in de oude staat al 5 jaar heeft gewerkt de fout ligt altijd bij de gebruiker. Na +/- 2 weken geen internet gehad te hebben werkt het ineens weer, bel je dan om te vragen wat het probleem was weet niemand het.

Bij een ander probleem bleek mijn modem defect te zijn, en moest ik maar een nieuwe kopen a 175 euro, nadat ik zei dat ik naar een andere ISP zou overstappen als ik geen nieuwe modem kreeg omdat bij het overstappen ik een 'gratis' modem zou krijgen kreeg ik toch een nieuwe.

De afgelopen 2 weken is het ook weer ellende geweest (tijdens het schrijven van dit bericht knalde mijn inernet er weer uit.) vorige week kon de gateway niet berijkt worden, eergister waren de DNS servers weer niet te berijken.

Als ik kijk naar de tijd dat ik bij xs4all zit (Sinds het inbellen en overstap naar adsl.) zijn de laatste 2 jaar zeker de mindere geweest de service is minder, kennis lijkt ook achteruit te gaan, 'vroeger' als er een probleem was wist de helpdesk ook WAT het probleem was en niet het lullige 'oh er is een storing in regio x' afscheep verhaaltje.

Het is erg jammer, ik heb een hoop plezier gehad aan mijn adsl bij xs4all, maar als ik nu kijk naar andere providers is xs4all niet veel beter meer, of wat het 'beter' maakte dan de andere. Leuk dat ze zich inzetten voor privacy enzo, het zou beter zijn als ze gewoon zorgen dat de klanten goede werkende lijnen hebben, ik weet ik ook wel dat ze weinig kunnen doen aan de kwaliteit van het koper naar de gebruiker of de centrales waarvan het onderhoud bij KPN ligt.

Er is me 1 keer verteld dat xs4all/kpn niet zomaar centrales mag bijplaatsen vanwege monopoly en iets met de OPTA of hier iets van waar is weet ik niet.

Bij de volgende contract verlenging ga ik toch zeker kijken naar anders providers.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'grappige' bijkomstigheid is dat ik helder uigelegd heb dat de upload snelheid ongewijzigd is en dat het alleen de downloadsnelheid is die onderuit is gegaan, je zou toch bijna durven stellen dat het dan geen ISRA controle meer nodig heeft, maar dat zal wel niet op het vragen/antwoordenlijstje voorkomen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Joen schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:15:
Ik heb het net even bekeken, maar op mijn ST716 kan ik het controleren via het volgende pad:
Home > Broadband Connection > Internet Services > Internet > Details
Dan kopje "PPP Settings" en dan achter "Connection Mode" staat bij mij "Always-On".
Hier ook..misschien heeft de wizard die mij was aangeraden, de boel weer gefixt :)

PS: De usability van de webinterface van de 546 vind ik erg onduidelijk, die van de 510 was velen malen beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

OgWok

U.N.C.L.E.

Nu zal je je toch afvragen of de teruggang in service bij XS4ALL met het omhoogschieten van Ad Scheepbouwer te maken heeft. Minder service = meer winst. Verder maakt het schijnbaar niets uit, als KPN, in de klachten top 5 van Kassa op nr. 1 staat.
Zelf heb ik op het punt gestaan om "dan toch maar een duurder" abo bij XS4ALL te nemen. Dit met het idee, dat de service, helpdesk veel beter zou zijn. Dat had veel meer geld gekost en geen betere service opgeleverd.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ondanks dat je dit meldt, TOCH moet je alles weer herhalen het maakt niet uit of het in de oude staat al 5 jaar heeft gewerkt de fout ligt altijd bij de gebruiker. Na +/- 2 weken geen internet gehad te hebben werkt het ineens weer, bel je dan om te vragen wat het probleem was weet niemand het.
Dat is precies de reden waarom ik liever niet meer bel met de helpdesk.. sta je eerst lang in de wacht, mag je alles weer gaan herhalen en dan komt er bij het einde van het gesprek er -volgens hun- op neer dat het aan mij ligt...
Contact opnemen met de helpdesk, je lijn is blijkbaar instabiel (kan ook het modem zijn). Dit is niet de manier waarop het hoort te werken. Vraag dan of ze een lijncheck kunnen uitvoeren.

Voordat je ze belt kan je ook kijken of je de laatste firmware op je modem hebt draaien. Mocht je het modem gaan updaten zorg er dan wel voor dat je na de update het modem een echte reset geeft (geen herstart).
De disconnects komen toch van de storingen? Er zijn periodes dat wel goed werkt..
Ik heb de FritzBox en draai firmware version 58.04.57.. toch maar even kijken of er een update is

Ik heb met behulp van de nieuwsgroep een firmware hier gevonden.. helaas is ie alleen in het Deutsch.. und aangezien meine deutsch van dermate deplorabele niveau is sla ik deze maar over. Ik denk dat ie ook voor Annex B is, gezien de versienummer
Maar toch bedankt voor de tip.
Internet hier gaat weer als een speer (zonder enige wijziging aan config o.i.d.)

[ Voor 18% gewijzigd door YoG op 31-01-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

botoo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:59:
'grappige' bijkomstigheid is dat ik helder uigelegd heb dat de upload snelheid ongewijzigd is en dat het alleen de downloadsnelheid is die onderuit is gegaan, je zou toch bijna durven stellen dat het dan geen ISRA controle meer nodig heeft, maar dat zal wel niet op het vragen/antwoordenlijstje voorkomen.
Ik kan heel goed begrijpen dat je het erg frustrerend vind om alle "nutteloze" tests te moeten herhalen, maar het probleem is dat vinden de medewerkers ook!
Maar als iets niet goed meer werkt, dat moet er een reden voor zijn. En bekabeling kan ook stuk gaan hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt soms

het is niet zo dat ze het met plezier vragen het is omdat ze het MOETEN vragen, zonder IS/RA test mag er ten eerste niet doorverwezen worden en ten 2e mag er geen retour aangevraagd worden indien dat nodig is.

de mensen die daar werken hebben geen standaard vragen lijstje en zien misschien een klein beetje meer dan jij dat doet, de mensen die daar werken hebben variërend van redelijk verstand van computers tot extreem verstand van computers.
de enige echte tests die zij kunnen uitvoeren aan hun kant zijn greplogs, trace routes en nog paar andere lijn checks. Dit zijn voornamelijk tools die indicatie geven van verbindingen die gemaakt zijn, en nog niet eens zozeer wat de snelheid is of wat het probleem is.
De enige manier waarop zij jou kunnen helpen is door een gezamenlijke databank te vormen, alle vragen die zij jou stellen is om dingen uit te sluiten, alle testen die zij jou (on)nodig laten uitvoeren zijn er ook alleen maar om het probleem in te bakenen.
Begrijp me niet verkeerd, ik neem het hier niet voor xs4all op, en alhoewel ze bezig zijn met het oplossen van dit probleem gaat het mijns inziens nog veel te langzaam. Ik probeer begrip te kweken voor de mensen die daar werken en zo goed mogelijk mensen proberen te helpen.

[disclaimer]
ik kan niet al te ver in detail gaan want ik weet niet in hoeverre ik daartoe nog zwijgplicht heb :)
[/disclaimer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

OgWok schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:06:
Nu zal je je toch afvragen of de teruggang in service bij XS4ALL met het omhoogschieten van Ad Scheepbouwer te maken heeft. Minder service = meer winst. Verder maakt het schijnbaar niets uit, als KPN, in de klachten top 5 van Kassa op nr. 1 staat.
Zelf heb ik op het punt gestaan om "dan toch maar een duurder" abo bij XS4ALL te nemen. Dit met het idee, dat de service, helpdesk veel beter zou zijn. Dat had veel meer geld gekost en geen betere service opgeleverd.
Ik kan me amper voorstellen dat er een groter plan achter de problemen zit. Kwaliteit en het 'vrije internet'-karakter van xs4all is het 'unique selling point' van het bedrijf, haal je dat weg is het niet meer dan Hetnet of Planet Internet en gewoon de hoge prijzen niet meer waard.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Anoniem: 288703 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:04:
. . .het is niet zo dat ze het met plezier vragen het is omdat ze het MOETEN vragen, zonder IS/RA test mag er ten eerste niet doorverwezen worden en ten 2e mag er geen retour aangevraagd worden indien dat nodig is.
Ligt daar dan niet het probleem? Het management wat bepaald dat er niet doorverwezen word naar technici die meer verstand van zaken hebben? Uiteindelijk heb ik er als klant toch geen boodschap aan dat interne regeltjes verhinderen dat er een oplossing komt?

Om de pot heendraaien, de schuld naar de klant schuiven en meer van dergelijke moderne service bestaat er all meer dan genoeg, xs4all was nooit zo, daar zaten mensen met kennis en met de wil om mee te werken om een oplossing te zoeken, _dat_ is het xs4all waar ik destijds voor gekozen heb. Nu is het een bedrijf wat de roots 'ontgroeid' is, dat is jammer en dat kost klanten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
botoo schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:20:
[...]

Ligt daar dan niet het probleem? Het management wat bepaald dat er niet doorverwezen word naar technici die meer verstand van zaken hebben? Uiteindelijk heb ik er als klant toch geen boodschap aan dat interne regeltjes verhinderen dat er een oplossing komt?
Ja en nee... In de eerste plaats is hetgeen jij meldt niets nieuws, zo werkt het al jaren, ook bij XS4All, zo kan ik uit eigen ervaring van jaren terug melden. Ten tweede vermoed ik dat de standaardprocedure, inclusief opnieuw opstarten van de computer etc, in 90% van de gevallen de problemen oplost.
Natuurlijk hebben jij en ik en alle andere tweakers alle triviale problemen al zelf onderzocht, maar wij vormen maar een heel klein percentage van de helpdeskbellers. Trek het je niet persoonlijk aan, slik je trots in en misschien, héél misschien, los je uiteindelijk je problemen op met een beetje hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
botoo schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:20:
[...]

Om de pot heendraaien, de schuld naar de klant schuiven en meer van dergelijke moderne service bestaat er all meer dan genoeg, xs4all was nooit zo, daar zaten mensen met kennis en met de wil om mee te werken om een oplossing te zoeken, _dat_ is het xs4all waar ik destijds voor gekozen heb. Nu is het een bedrijf wat de roots 'ontgroeid' is, dat is jammer en dat kost klanten.
Wat ook een oorzaak is dat XS4ALL een extra doelgroep heeft gekregen...de gewone thuisgebruiker. Deze hebben ze aangetrokken met WII`s en EEE PC`s enz. Het doel was om hun klantenbestand te vergroten, dat is gelukt.

Nadeel is dat de meeste mensen die bellen geen verstand hebben van PC`s en dat de medewerkers zich daarop aanpassen. Tussen deze mensen zitten ook personen die direct beweren dat ze jaren ervaring hebben en dat ze alles thuis hebben uitgesloten. Na een kwartier wordt de persoon dan toch overgehaald om het modem te herstarten....probleem opgelost.

Hierdoor gaan ze bij XS4ALL alles nalopen omdat dit bijna altijd de snelste oplossing is. Kut voor die paar % die er echt verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

YoG schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:45:
Internet hier gaat weer als een speer (zonder enige wijziging aan config o.i.d.)
Ik had dit beter achterwege kunnen laten.. ik heb de hele ******* avond zonder inet gezeten.. op mn vrije dag :(

Meestal valt het even weg voor 5 minuten.. kan ik nog mee leven.. een hele avond zonder zitten is zeer irritant!
Iemand anders die gisteravond ook lang zonder inet zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34
Toff schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:48:
[...]

Ja en nee... In de eerste plaats is hetgeen jij meldt niets nieuws, zo werkt het al jaren, ook bij XS4All, zo kan ik uit eigen ervaring van jaren terug melden. Ten tweede vermoed ik dat de standaardprocedure, inclusief opnieuw opstarten van de computer etc, in 90% van de gevallen de problemen oplost.
Natuurlijk hebben jij en ik en alle andere tweakers alle triviale problemen al zelf onderzocht, maar wij vormen maar een heel klein percentage van de helpdeskbellers. Trek het je niet persoonlijk aan, slik je trots in en misschien, héél misschien, los je uiteindelijk je problemen op met een beetje hulp?
Het probleem is wat mij betreft ook niet dat men door het standaard lijstje heen moet lopen, het probleem is dat dat iedere keer dient te gebeuren ongeacht de voorgeschiedenis bij een klant.
Net na de zomer vorig jaar heb ik bij elkaar een kleine drie maanden een bij vlagen instabiele verbinding gehad.
Dat men dan bij de eerste melding(en) de standaard procedure doorloopt lijkt mij niets mis mee.
Als het probleem echter twee maanden en tig gesprekjes helpdesk verder nog niet is opgelost lijkt het mij vrij logisch om de klant sneller (zo niet direct) naar de volgende lijn door te zetten en het standaard belscript over te slaan.
Als het resetten van het modem de eerste tien keer niets oplevert zal het de elfde keer echt niet de storing per direct oplossen |:(

PS
Ook zo'n mooie, klant belt vanaf z'n analoge lijn en de helpdeskmedewerker vraagt/eist om de splitter per direct weg te halen zodat er wat getest kan worden......
Tuut tuut tuut en weer een half uur in de wacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninjazx9r98 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:18:
[...]

PS
Ook zo'n mooie, klant belt vanaf z'n analoge lijn en de helpdeskmedewerker vraagt/eist om de splitter per direct weg te halen zodat er wat getest kan worden......
Tuut tuut tuut en weer een half uur in de wacht 8)7
De procedure is dan dat het mobiele nummer van de klant gevraagd word en dan daarop door de medewerker zelf word terug gebelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Anoniem: 288703 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:59:
[...]

De procedure is dan dat het mobiele nummer van de klant gevraagd word en dan daarop door de medewerker zelf word terug gebelt.
Klopt, dit heb ik zelf aan de hand gehad. Zowel bij HetNet als bij XS4ALL werkt de helpdesk op deze manier bij een analoge lijn.

Andere providers heb ik geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
[...]

Niet meer.
Terugbellen nadat de helpdesk heeft uitgelegd wat een ISRA-test is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34
[...]

Kennelijk is dat dan net een deel van de procedure waar men zich juist NIET strikt aan houdt.
Heb iig al meerdere ervaringen van mensen gehoord/gelezen waarbij men niet vraagt naar het mobiele nummer en vervolgens vrolijk vraagt om de splitter te verwijderen |:(
Toen het mij overkwam kon de volgende persoon die ik aan de lijn kreeg zo te horen met moeite een harde lach onderdrukken en kwam niet verder dan "Dat is niet zo netjes"
Kreeg toen overigens wel de vraag of ik een dag of drie zonder splitter wilde testen, ook iets waar je echt op zit te wachten als je nog een analoge lijn hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@ 2 berichten hierboven:

WTF... Dan gaat idd die helpdesk wel erg achteruit in dienstverlening... :(
Belachelijk.

Hoeveel mensen kunnen zelf een ISRA test uitvoeren? (tweakers daargelaten ;))

Je moest 'ns raden hoe zelfs ervaren computergebruikers staan te stuntelen met dit soort dingen. Dat komen ze nooit tegen bij het dagelijks computergebruik, dus dat kunnen ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

OgWok

U.N.C.L.E.

Richub schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:05:
@ 2 berichten hierboven:

WTF... Dan gaat idd die helpdesk wel erg achteruit in dienstverlening... :(
Belachelijk.

Hoeveel mensen kunnen zelf een ISRA test uitvoeren? (tweakers daargelaten ;))

Je moest 'ns raden hoe zelfs ervaren computergebruikers staan te stuntelen met dit soort dingen. Dat komen ze nooit tegen bij het dagelijks computergebruik, dus dat kunnen ze gewoon niet.
Nou ben ik redelijk handig, maar een ISRA test kan ik niet uitvoeren; heb ik iets gemist? En ja, om topsalarissen te kunnen betalen moet je de helpdesk behoorlijk uitdunnen, of goedkope "noobs" (excusez le mot) inhuren.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 01-02-2009 12:56 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hiermee wordt niet meer bedoelt dan dat je het modem direct op het ISRA punt aansluit. Dus meteen op de 2 (ADSL) aders die bij het ISRA punt je huis binnen komen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
kaajee schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:52:
Hiermee wordt niet meer bedoelt dan dat je het modem direct op het ISRA punt aansluit. Dus meteen op de 2 (ADSL) aders die bij het ISRA punt je huis binnen komen.
.
Daar zal de rest in huis niet vrolijk van worden,aangezien ik voip gebruik en de rest analoge lijn(dus gaat dan lekker storen).Maar ik ben handig zat om dat soort problemen zelf te verhelpen voordat ik de helpdesk bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivorlandon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 23:07
Nou mijn snelheid is de afgelopen dagen ook naar beneden gegaan.. Ik downloadde eerst altijd gewoon met mijn 8mbit lijntje 830kb/s en nu ineens nog maar 500kb/s. Dus ik doe helpdesk bellen van ze, maar die weten het ook niet! Dus nu download ik met 500kb/s via usenet ipv me 830kb/s.

Naar de server van groningen op speedtest.net haal ik gewoon 8mbit maar naar amsterdam haal ik dus maar 5mbit ongeveer.. Weet misschien iemand waar het aan kan liggen? Want bij die helpdesk is het IQ niet echt hoog volgensmij :P Ik woon zelf in Lelystad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik word een beetje doodziek van XS4ALL. Ik betaal 54 euro per maand voor een verbinding die er constant uitligt. Ze hebben steeds onderhoud of een spoedreparatie! Elke paar weken ligt je verbinding er gewoon voor langer dan 4 uur uit en je mag wel steeds de volle rekening betalen!

Ik dacht dat XS4ALL de beste ISP was, daarom heb ik hiervoor gekozen, dat was een foute keuze zeg.

Ik heb ze al gemailed dat ik per direct wil opzeggen en als dat niet kan ivm. jaarcontract wil ik iig korting op m'n factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:07

wontcachme

You catch me? No you wont

ik kan bij jullie aansluiten. Ik heb hier al eerder getypt over dat de snelheid steeds daalde en dat zet nogsteeds door. Wat zegt XS4ALL: Storingsbron in de buurt van kabel, niks aan te doen. Jammergenoeg werkte het eerst wel goed.

Modem doet sinds één week ook meerdere malen per dag herstarten omdat de SN ratio vrij *** is. (6/6). XS4ALL, geef weer eens een keer service ipv uitval. Ben dit nu wel zat

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 19:20

IEF

Why so serious?

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.