XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:
  • 199.855 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DaRoot schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:36:
[...]
xs4all only werkt hier nu ook weer trouwens (Denekamp)
Krijg van vrouwlief door dat internet nog steeds aan het klepperen is.

Heb overigens via dit topic ondekt dat het een landelijk storing was, verdacht eerst de kinderen die toegang hadden tot draadjes naar het modem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:51

botoo

💀 too old to die young

kaajee, je heb het misschien niet helemaal in de gaten maar je bent zelf de grootste stoorzender met onnuttige opmerkingen. Dat _jij_ het niet interessant vind om te weten wie er waar en wanneer last van dezelfde, blijkbaar landelijke, storing heeft, betekent nog niet dat anderen wel graag weten in hoeverre ze alleen staan en/of de oplossingen even breed (landelijk gezien) opgelost zijn/worden.

[edit]
Zelf vind ik het wel prettig om te weten of het overal weer (al dan niet) naar behoren werkt, en de XS4all storingsmelding is daar echt wat te summier in.

(Indien je behoefte hebt om deze on-discussie door te zetten kan je me middels DM bereiken.)

[ Voor 29% gewijzigd door botoo op 09-01-2009 15:59 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 12:36

DaRoot

Some say...

leuk_he schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:51:
[...]

Krijg van vrouwlief door dat internet nog steeds aan het klepperen is.

Heb overigens via dit topic ondekt dat het een landelijk storing was, verdacht eerst de kinderen die toegang hadden tot draadjes naar het modem.
Ook Denekamp? Nice..
Ik heb zelf mijn ipcop router ff verbonden met een linksys WRT54G voorzien van DD-WRT. Ff bridge gemaakt met netwerk van de buurtjes (met toestemming), et voila, mijn netwerk had ook weer internet. VoIP werkte op deze manier deels ook weer, dwz. uitgaand telefonie-verkeer wel, inkomend was ik niet bereikbaar.
Mijn verbinding lag er vanaf 10:20 ongeveer uit.

Wel "vreemd" dat de storing alsnog bij xs4all ligt, en niet bij KPN. Mijn modem gaf namelijk aan dat er wel DSL signaal was, maar geen ATM. En het ATM netwerk is toch van de KPN? Of zit ik er helemaal naast?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nee. gelderland..(denekamp? ik moest zoeken waar dat ligt, dat heb ik niet gehad bij aardrijkskunde.)

http://webwereld.nl/artic...l-door-uitval-router.html
Maximaal 25.000 abonnees, verspreid over het land, hebben sinds vanochtend geen internetverbinding meer. "Dat is de maximale capaciteit van die routers." Er zijn volgens XS4All geen zakelijke klanten getroffen door de storing.

De storing heeft geen betrekking op het KPN-netwerk, zoals abusievelijk op de site van XS4All wordt gemeld.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

leuk_he schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:08:
[...]

nee. gelderland..(denekamp? ik moest zoeken waar dat ligt, dat heb ik niet gehad bij aardrijkskunde.)

http://webwereld.nl/artic...l-door-uitval-router.html

[...]
jup ik had het gezien inderdaad..
Maar goed, het werkt weer inmiddels. Dacht even nog dat inkomende VoIP op mijn eigen verbinding niet werkte, tot ik in het VoIP Selfcare center zag dat ik (ooit ter test) mijn eigen mob. nr had geblokkeerd.. dom dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Een duidelijke I told you so :)

[ Voor 56% gewijzigd door Skinkie op 10-01-2009 01:48 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Nou de helpdesk die gooit het op het mom van dat het het zelfde effect is al op de kabel door dat er te veel mensen online zijn en dan de snelheid in de centrale gehalveerd zou worden.
Beetje vaag vindt ik het wel want ik heb daar nog nooit last van gehad.

dus hebben ze met moeite er een melding van laten maken en wordt er als het goed is naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 88064 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:34:
Nou de helpdesk die gooit het op het mom van dat het het zelfde effect is al op de kabel door dat er te veel mensen online zijn en dan de snelheid in de centrale gehalveerd zou worden.
Beetje vaag vindt ik het wel want ik heb daar nog nooit last van gehad.

dus hebben ze met moeite er een melding van laten maken en wordt er als het goed is naar gekeken.
Dan zeg jij tegen de helpdesk dat ze ook maar de helft van de abbo kosten hoeven af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skinkie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:43:
[...]

Dan zeg jij tegen de helpdesk dat ze ook maar de helft van de abbo kosten hoeven af te schrijven.
Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht. Maar kijk ik bedoel ok tuurlijk is de snelheid niet altijd even snel als het drukker is dat snap ik ook nog wel, maar gewoon de helft van de snelheid vind ik wel erg veel. En dan ook nog eens gekeken naar de snelheid die ik max kan halen 300kb laten ze dan ff een gast met een abbo van 20mb wat lagerschroeven die merkt er dan in verhouding minder van dan ik.

Maar goed ik wacht af heb een smsje met de ticket gekregen. als het dan deze week niet opgelost is dan misschien toch maar ander provider opzoeken.

Waar zijn die betere tijden van demon toch gebleven (stabiele verbinding, gratis helpdesk zo als dat hoort en binnen 2 a 3 min, een persoon met verstand aan de telefoon) heb gewoon 45 min moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 09:05
Wel "vreemd" dat de storing alsnog bij xs4all ligt, en niet bij KPN. Mijn modem gaf namelijk aan dat er wel DSL signaal was, maar geen ATM. En het ATM netwerk is toch van de KPN? Of zit ik er helemaal naast?
ATM netwerk is inderdaad van KPN, maar het eindpunt (van het ATM Virtueel Circuit)is verbonden met een router van XS4all. En dat was nou juist een van die routers die het niet meer deed. Daarom was je DSL signaal wat aangesloten is op de DSLAM in je wijkcentrale wel 'live' maar de ATM verbinding niet.
Overigens is XS4all natuurlijk ook gewoon KPN, maar heeft wel een bijzondere positie binnen KPN...

[ Voor 8% gewijzigd door fagao op 11-01-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

fagao schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:03:
[...]

ATM netwerk is inderdaad van KPN, maar het eindpunt (van het ATM Virtueel Circuit)is verbonden met een router van XS4all. En dat was nou juist een van die routers die het niet meer deed. Daarom was je DSL signaal wat aangesloten is op de DSLAM in je wijkcentrale wel 'live' maar de ATM verbinding niet.
Overigens is XS4all natuurlijk ook gewoon KPN, maar heeft wel een bijzondere positie binnen KPN...
kijk, helemaal duidelijk haha..
ja dat laatste wist ik. ach ja, als het niet te vaak voorkomt zo'n storing, blijf ik lekker bij xs4all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-07 10:30
WIj hebben thuis (Hoeven, in de buurt van Roosendaal) nog steeds last van problemen met onze ADSL verbinding van XS4ALL. Het is begonnen met de grote storing, maar we hebben er nog steeds last van. Soms komt het eventjes terug, de internetverbinding, maar dan valt ie er na een poosje gewoon weer weg. Modem resetten e.d. hebben we allemaal al geprobeerd, maar we merken geen verschil

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Of werkt alles weer soepeltjes bij iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

En om alles bij XS4ALL fair and balanced te houden werden het afgelopen half uur de PPP verbindingen de mond gesnoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Landelijke ADSL storing helaas... Hier is net pas alles weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

W00fer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:37:
Landelijke ADSL storing helaas... Hier is net pas alles weer up.
Hier in leeuwarden geen problemen gehad, ik draai hier met volle tevredenheid met de Fritzbox. Maar op me andere locatie werk ik met die SpeedTouch 780; ding heeft echt weinig opties...misschien een leuk apparaat voor de huistuinkeuken user maar verder...

Oh en ik wil XS4ALL graag nog bedanken voor het niet vermelden van de ACI? oid waarde hierdoor kreeg ik met de nieuwe steeds geen verbinding :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ghostrider schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:44:
[...]

Hier in leeuwarden geen problemen gehad, ik draai hier met volle tevredenheid met de Fritzbox. Maar op me andere locatie werk ik met die SpeedTouch 780; ding heeft echt weinig opties...misschien een leuk apparaat voor de huistuinkeuken user maar verder...

Oh en ik wil XS4ALL graag nog bedanken voor het niet vermelden van de ACI? oid waarde hierdoor kreeg ik met de nieuwe steeds geen verbinding :(
Ik vind het storender dat de teletext pagina niet is geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mm, zit hier weer met een tering langzame verbinding 80kb gemiddeld met een top van 100kb.
en is is nu elke avond zo terwijl ik normaal 300kb haal met het 4mb abo xs4all only.

Heb daar afgelopen zaterdag al over gebeld met de helpdesk (zie mijn eerdere posts)
Maar Der is nog steeds niks veranderd. :(

Is dit echt iets van drukte op internet of kan ik het gewoon niet accepteren en weer gaan bellen?

heb daar voor namelijk nog nooit z'n snelheids inzakking gehad s'avonds en vindt zelf meer dan 50% wel erg veel niet dan?

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 14-01-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb altijd xs4all via kpn gehad en daarmee haalde ik altijd zo'n 600 kb/s met downloaden. Nu sinds 1 januari heb ik xs4all only, lite abbo, met 8 mbit ipv dus eerst 6 mbit, en zou ik ook zeker 600 kb/s moeten kunnen halen.
Ook meteen verlengt, dus nu met modem Fritzbox oid er bij.

Maar volgensmij is dat ding niet goed, ik kan maar met maximaal 4800 kbit connecten, en haal dus ook maar net 500 kb/s met downloaden, en heb een onstabiele verbinding. Zojuist was het helemaal huilen, toen maximaal 200 kb/s (hoewel wel met 4800 kbit verbonden).

Nu net weer de oude speedtouch er tussen gezet, en nu haal ik weer gewoon 6000 kbit / 600 kb downloaden... :?

ben benieuwd of ie nu wel stabiel is, maar anders gaat die frtizbox lekker terug, sturen ze maar een nieuwe...
Ghostrider schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:44:
[...]

De ACI :?

[ Voor 26% gewijzigd door FireFoz op 15-01-2009 17:09 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het moet niet gekker worden met die xs4all gasten :/

Ik had dus die ADSL Fast abbonnement, later kreeg ik dus die gratis advanced webhosting erbij. Maargoed, ik ben overgegaan naar caiway, wilde dus alles opzeggen met enkel behoud van email (adsl pack), 10 euro in de maand. Ging allemaal goed, adsl weg, account weg, email behouden.

Nu, maand of 3 later krijg ik opeens een brief dat 'vanaf heden' ik 36,50 per maand in rekening krijg gebracht voor advanced webhosting :/ En vandaag zelfs de factuur er al voor, morgen maar weer bellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Arrr, iemand nog tips voor een fritzbox icm live videostream en bellen? Zodra ik ga bellen via voip, hangen willekeurige streams... Bandbreedte is het niet (dingen als usenet enzo blijven prima gaan)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 10-07 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[b][message=31353707,noline]

De ACI :?
Connection Settings

PVC Info (VPI.VCI): 8.48

Type: PPPoA
Dat gedeelte, stond nergens op de xs4all site, op internet niet te vinden...had dus die speedtouch 780 al sinds een halfjaar stof laten happen :P oude config met werkte namelijk ook prima ism tomato linksys wrt54g. (als dit niet bevalt forward ik alles wel door en gebruik ik alsnog de linksys maar tot nu toe is het nog niet vastgelopen...wel lijkt het vrij traag deze week)

Trouwens @ hierboven, als je wilt ruilen tegen een Speedtouch 780WL mail dan ffe :*)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 00:33
djidee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:21:
Arrr, iemand nog tips voor een fritzbox icm live videostream en bellen? Zodra ik ga bellen via voip, hangen willekeurige streams... Bandbreedte is het niet (dingen als usenet enzo blijven prima gaan)
Tja bellen gaat voor streamen.
Denk ook niet dat je graag slechte bel kwaliteit wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Laatst online: 25-03 09:24
Ik vraag me af of iemand van jullie me aan de juiste instellingen voor de fritz kan helpen. Tijdens het bellen (voip) moet ik niet gaan downloaden (usenet) want dan gaat het mis met de geluidskwaliteit. Ik ben al heftig op zoek geweest in de Fritz naar iets van een QoS instelling, maar tot nog toe nog niets gevonden dat dit probleem echt oplost.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

offtopic:
Dit is een bekend issue (usenet icm voip). Op mijn "oude" modem (draytek vigor 2700VG) had ik dit probleem ook.
QoS aangepast, maar helaas. Volgens mij komt het door het article grootte van de bestanden.

Daarom de downloadsnelheid van usenet zelf maar geknepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
FireFoz schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:08:
Ik heb altijd xs4all via kpn gehad en daarmee haalde ik altijd zo'n 600 kb/s met downloaden. Nu sinds 1 januari heb ik xs4all only, lite abbo, met 8 mbit ipv dus eerst 6 mbit, en zou ik ook zeker 600 kb/s moeten kunnen halen.
Als jij 600kb/s haalt op een 6mbit/s verbinding dan is er altijd al iets ontzettend fout geweest.
Je zou met 6mbit in feite rond de 6000kb/s moeten kunnen halen ,. Je krijgt dus maar 10% van waar je voor betaalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

koelpasta schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:45:
[...]

Als jij 600kb/s haalt op een 6mbit/s verbinding dan is er altijd al iets ontzettend fout geweest.
Je zou met 6mbit in feite rond de 6000kb/s moeten kunnen halen ,. Je krijgt dus maar 10% van waar je voor betaalt....
rekenen is een vak apart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

koelpasta schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:45:
[...]

bit-byte verwarring :) Snelheid is altijd in bit, 6megabit in dit geval. Dus in bytes is dit (6000kbit) /8 = 750kbyte/sec (immers bestaat 1byte uit 8bits). Gezien er altijd stuk overhead is op de lijn, is de 'richtlijn' voor de bit->byte bij adsl delen door 10. Dus 6mbit is 0,6mbyte, of 600kbyte/sec.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Weer knudde in Amstelveen.. al sinds een paar weken moet ik ongeveer om de dag de modem resetten om de boel weer aan de gang te krijgen.
Sinds een paar dagen is niet meer mogelijk om grote bestanden te versturen omdat de verbinding iedere paar minuten even wegvalt.. geen videos meer naar youtube (nu net mn kat is bevallen, was wel zo leuk geweest wat aktuele filmpjes online)
Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/temp/inetblock.gif
haperingen zijn goed te zien in Netlimiter stats

Sinds vandaag is het nog erger.. bepaalde paginas laden niet meer in.. pas na tig keer refreshen.

Mn inet abo heeft even goed gewerkt zo rond begin december.. is meteen de enige periode dat het soepel ging sinds mn abo werd geaktiveerd begin oktober

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:17
YoG schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:43:
Weer knudde in Amstelveen.. al sinds een paar weken moet ik ongeveer om de dag de modem resetten om de boel weer aan de gang te krijgen.
Sinds een paar dagen is niet meer mogelijk om grote bestanden te versturen omdat de verbinding iedere paar minuten even wegvalt.. geen videos meer naar youtube (nu net mn kat is bevallen, was wel zo leuk geweest wat aktuele filmpjes online)
[afbeelding]
haperingen zijn goed te zien in Netlimiter stats

Sinds vandaag is het nog erger.. bepaalde paginas laden niet meer in.. pas na tig keer refreshen.

Mn inet abo heeft even goed gewerkt zo rond begin december.. is meteen de enige periode dat het soepel ging sinds mn abo werd geaktiveerd begin oktober
Ik woon ook in Amstelveen, maar ervaar je beschreven situatie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
YoG schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:43:
[ Ellendig verhaal ]
Misschien heeft je modem kuren? Kan je het testen met een ander modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Het heeft denk ik ook met het modem te maken.
Ik veronderstel dat Xs4all een keer plat gaat en dan het modem in een soort loop blijft zitten.. na en keer resetten werkt het weer prima.
Ik kom af en toe de volgende vermeldingen tegen in het Logboek
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 005*********. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
Semafoor? Dat is toch die ene van Dommel, in die tekenfilm?

Allerlaatste firmware staat erop. Het gaat om een nieuwe FritzBox 7170

Is dit een modem dat bekend staat om zn kuren? Fritz lijkt me wel een goed merk.. maar goed, dat dacht ik ook van Xs4all ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Heb dus om 1900 de modem gereset (elektr stekker eruit erin)..
...en kan weer geen filmpjes sturen naar Youtube... ook Netlimiter geeft weer een vreemd soort patroon, ditmaal alleen in de upstream

Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/temp/inetblock2.gif

Is er iets vreemds aan mijn inet-kwaliteit?

Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/temp/dslinfo.gif

Signal/noise ofzo ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
YoG schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:56:
Het heeft denk ik ook met het modem te maken.
Ik veronderstel dat Xs4all een keer plat gaat en dan het modem in een soort loop blijft zitten.. na en keer resetten werkt het weer prima.
Ik kom af en toe de volgende vermeldingen tegen in het Logboek

[...]

Semafoor? Dat is toch die ene van Dommel, in die tekenfilm?

Allerlaatste firmware staat erop. Het gaat om een nieuwe FritzBox 7170

Is dit een modem dat bekend staat om zn kuren? Fritz lijkt me wel een goed merk.. maar goed, dat dacht ik ook van Xs4all ;(
Ik geloof dat er in de FritzBox een loop bug zit ja. Die schijnt opgelost te gaan worden met een nieuwe firmware, maar ik weet niet zeker of die al uit is. In de xs4all nieuwsgroepen meen ik gelezen te hebben dat je misschien al aan die firmware kan komen als je iemand lief aankijkt.

Misschien moet je xs4all even mailen of even een kijkje nemen in xs4all.general en xs4all.adsl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Huiver, het ligt weer in een aantal regio's plat..werd net gebeld door mijn broertje..
Alweer storing..wat een tragiek zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Glacier schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:14:
Huiver, het ligt weer in een aantal regio's plat..werd net gebeld door mijn broertje..
Krijg hier ook geen bit door m'n verbinding.. Zit uit nood maar op het HSDPA verbindingkje van de zaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Glacier schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:14:
Gek, hier werkt 't prima ;)

Bedankt nog voor je tip over de firmware.
Maar het draait hier weer een stuk beter sinds ik het een en ander heb afgestoft :+ ..ik gebruik nu de onboard nic van m'n mobo, een Atheros geval, gaat prima.
Ik denk dat mn ouwe 3com nic (die ik nog van a2000 heb gehad bij een kabel-abonnementje) een beetje z'n langste tijd heeft gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Verbinding ligt er hier ook al vanaf zo'n 15:00 uit. DSL doet het en zelfs de link is 'connected' en alle lampjes van het modem zijn groen, maar geen dataverkeer.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09
Hier sinds vanmiddag ook al geen verbinding meer..., zelfde verhaal als Tachyon
Toen ik naar de helpdesk belde duurde het ongeveer 27 min voordat ik iemand aan de lijn zou krijgen volgens de computer, dus ik heb maar opgehangen...

Het valt me op dat er de laatste tijd regelmatig storingen zijn met only....

[ Voor 4% gewijzigd door pierce op 24-01-2009 18:33 ]

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
Tachyon schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:32:
Verbinding ligt er hier ook al vanaf zo'n 15:00 uit. DSL doet het en zelfs de link is 'connected' en alle lampjes van het modem zijn groen, maar geen dataverkeer.
Hetzelfde hier.. Gaat goed daar bij XS4ALL iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234016

Hier ook zo.
Ik ben nu aan 't internetten met GPRS via de telefoon. Over de fritzbox7170 zal ik het maar helemaal niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
Hoop dat ik morgen (of het liefste vanavond/vannacht) weer verbinding heb, word helemaal gek van het brakke UMTS signaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Pfffff, ook hier (IJmond) sinds vanmiddag niente ADSL. Eerst nog wel de uplink en falende gateway, maar nu helemaal niets meer.Dan maar even via GPRS voor de hoogst noodzakelijke dingen.

Als ik zo naar de storingen elders van een paar dagen geleden kijk ("Lopend") dan kon het weleens even gaan duren... :(

Lijkt wel of er structureel nog steeds iets niet goed zit bij XS4ALL. Begin steeds meer uit te kijken naar de verhoogde Ziggo abbo's... Bij 30 Mb wil ik best 50% loss riskeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 24-01-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Lijkt erop dat de Xs4all internetters verplicht een backupline via de kabel moeten nemen.
Heb ik mijn familie nu ook maar aangeraden. Goedkoopste abonnement nemen bij je tv-boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Zat ik dus net aan te denken om te gaan doen...Maar waarom dan niet direct een 30/3 abbo nemen. Ben je vrijwel hetzelfde kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb zowel xs4all als UPC fiber power dus dacht dat het mij niet zou gebeuren maar je voelt hem al aankomen; Beide verbindingen liggen eruit. 8)7

Nu dus via mijn telefoon en G3 verbinding,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bij mij in cap ad ijssel ligt het er ook uit mooi klote.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

...gaat als een zonnetje hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 19:46
Zow. Nieuwegein Zuid ligt er sinds een half uurtje ook uit.
Gevoelsmatig krijg ik ook een beetje het gevoel dat XS4ALL regelmatig faalt, meer dan voorheen in ieder geval. Punt is alleen dat je nooit een overzichtje kan krijgen van providers die regelmatig problemen hebben...

...misschien toch maar eens een blik werpen op Ziggo...

Update op de site van XS4ALL:
(25-01-2009)

gemeld door Miquel op 24-01-2009, 23:39
begindatum:25-01-2009
begintijd: 01:00, duur: 2 uur

In de nacht van zaterdag 24 op zondag 25 januari zal er om 01:00
spoedonderhoud uitgevoerd worden op 1 van de routers van XS4ALL Only
in verband met een lopende storing die een aantal klanten op deze
router treft.

De mogelijkheid is aanwezig dat bij alle klanten op deze router de
verbinding verbroken wordt.

Excuses voor de overlast.
....het lijkt erop dat ze bij XS4ALL het niet zo krap nemen met de begintijd (of dat ze in een andere tijdzone leven).

[ Voor 48% gewijzigd door EnigmA-X op 25-01-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
En alles werkt hier weer sinds 5 minuten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

XS4ALL valt langzaam uit elkaar. Dat is waarschijnlijk zo omdat alle DSL lijnen door overboeking uit elkaar vallen, en XS4ALL alleen nog telefoondraadjes gebruikt als Access Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 11-07 14:42
Had er hier ook last van.. Dacht eerst dat mijn modem er helemaal mee was gekapt, die had de laatste tijd ook wat kuren..

Soms, zo tussendoor wil mijn verbinding wel eens uitvallen.. Soms dagen lang niet, dan in een keer in een avond enkele malen (krijg dan af en toe 10 sec lang ofzo de speedtouch pagina te zien), maar de verbinding herstelt zichzelf direct daarna weer.. Soms moet ik ook wel eens op 'Connect Now' klikken in het webpanel.

Nogal apart dus. De man van de technische dienst bij XS4ALL zei dat het misschien aan de splitter zou kunnen liggen, maar dat lijkt me sterk. Een splitter werkt, of werkt niet. Niet heel soms 10 seconden niet.. Aan de lijn kon het ook niet liggen zei hij.. Tsja, wie moet ik dan geloven.

Ik ga mijn modem denk ik toch maar weer eens vervangen..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik had hier in Vianen Ut van 0:13 tot 3:00 geen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenpak
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07-2021
Al een dikke halve dag mijn verbinding (Amsterdam West) titsup. Begin ontwenningsverschijnselen te vertonen. Open WiFi netwerken beginnen schaars te worden hiero (8 van de 83). Toch wel lullig dat VoIP ook niet werkt... :(

Edit: connecten helpt niet, harde reset wel. Ben weer online! Whoo

[ Voor 13% gewijzigd door Regenpak op 25-01-2009 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Steephh schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:23:
Had er hier ook last van.. Dacht eerst dat mijn modem er helemaal mee was gekapt, die had de laatste tijd ook wat kuren..

Soms, zo tussendoor wil mijn verbinding wel eens uitvallen.. Soms dagen lang niet, dan in een keer in een avond enkele malen (krijg dan af en toe 10 sec lang ofzo de speedtouch pagina te zien), maar de verbinding herstelt zichzelf direct daarna weer.. Soms moet ik ook wel eens op 'Connect Now' klikken in het webpanel.

Nogal apart dus. De man van de technische dienst bij XS4ALL zei dat het misschien aan de splitter zou kunnen liggen, maar dat lijkt me sterk. Een splitter werkt, of werkt niet. Niet heel soms 10 seconden niet.. Aan de lijn kon het ook niet liggen zei hij.. Tsja, wie moet ik dan geloven.

Ik ga mijn modem denk ik toch maar weer eens vervangen..
Op mijn corporate site staan wat scriptjes om de lijn kwaliteit bij te houden. Ik durf je met 80% zekerheid te vertellen dat jouw lijn profiel ADSL2 is. En je buren op ADSL2+ zitten, dat gaat goed mis... nu is KPN hier van op de hoogte en zijn we al enige tijd bezig om deze correlatie naar boven te laten drijven. Het schiet alleen niet op dat er in de buurt nog een storingsbron zit... die wordt momenteel namelijk als boosdoener aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 03-06 21:37
Na de dramatisch lange storing van gisteren weer eens in mijn modem gesnuffeld. Ik zag dat mijn download kpbs ondertussen op 16.643 staat, terwijl ik net na de overstap op only nog 19.274 had. Daarvoor zat ik bij de KPN en was het constant 19.124 (Dit alles met een Speedtouch 716). Omdat ik naar aanleiding van de storing toch de Heldesk van XS4ALL aan de lijn had meteen gevraagd waarom de snelheid zo gedaald was. Volgens de medewerker kwam het doordat er meer mensen in mijn omgeving ADSL2+ hadden aangeschaft, waardoor er meer ruis/belasting op de lijn kwam en dus mijn modem zich lager ging trainen. Waarom dat dan nooit gebeurd was bij de KPN ging hij verder niet op in. Ik kreeg in ieder geval weer oldschool Casema flashbacks (hoe meer mensen actief, hoe lager de snelheid).

Heeft de medewerker gelijk en daalt de ADSL2+ snelheid inderdaad evenredig met het aantal actieve ADSL2+ aansluitingen (nooit gemerkt toen ik nog ADLS via de KPN afnam) of is XS4ALL Only gewoon te zuinig met het toekennen van bandbreedte en mis ik daarom zo'n 300 kbps?

Modem stats XS4ALL Only nu:
Uptime: 0 days, 0:05:55
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 16.643
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 355,00 / 2,33
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 16,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,5 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,5 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 34 / 0
HEC Errors (Up/Down): 2.924 / 0
Modem stats destijds KPN:
xDSL linestate up (downstream: 19134 kbit/s, upstream: 1021 kbit/s;
output Power Down: 16.0 dBm, Up: 12.0 dBm;
line Attenuation Down: 13.5 dB, Up: 5.5 dB;
snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB)
Modem Stats na overstap XS4ALL Only (mei 2008)
xDSL linestate up (downstream: 19274 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s;
output Power Down: 17.0 dBm, Up: 12.0 dBm;
line Attenuation Down: 13.5 dB, Up: 5.5 dB;
snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB)
Ik zal van de week mijn Fritzbox weer eens opzoeken, al had die nog meer last van een lage snelheid. Als ik aan het downloaden was, kon ik amper meer webbrowsen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Hotzenwalder op 25-01-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:44:
Same here in Zegveld. Maar goed, het kan ook onderhoud zijn, aangezien het in de nacht opeens op zijn gat ligt. (Hoewel er dan wel duidelijke communicatie naar voren hoort te komen..)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 03-06 21:37
Ariën Clay schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:31:
[...]

Same here in Zegveld. Maar goed, het kan ook onderhoud zijn, aangezien het in de nacht opeens op zijn gat ligt. (Hoewel er dan wel duidelijke communicatie naar voren hoort te komen..)
Melding: [aankondiging] - spoedonderhoud XS4ALL Only

Gemeld door: Miquel
Afdeling: systeembeheer
Categorie: ADSL (XS4ALL only)
Datum melding: zaterdag 24 januari 2009
Aanvang: 25-01-2009
Begintijd: 01:00
Geschatte tijdsduur: 2 uur

Omschrijving:

router treft.

XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:44:
Miquel van Smoorenburg in xs4all.adsl (25 Jan 2009 03:18:50 GMT):
>Dat het om 00:13 down ging was niet gepland. Dat was spontaan. We
>hadden het gepland om 01:00, zoals aangekondigd.
>
>Die onverwachte actie had nogal wat neveneffecten waardoor het
>wat langer duurde om de boel online te krijgen - de hele config is
>from scratch overnieuw opgebouwd, dat duurde een uurtje of wat :)
>Tussen 02:15 en 03:15 is iedereen weer online gekomen.
>
>Vanaf de eerste week van februari zal er nogal wat nachtelijk
>onderhoud plaatsvinden om firmware en configuraties te upgraden
>zodat dit probleem in de toekomst niet meer optreed.
>
>Mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:35

Dark

who tweaked the light?

:( tja ik was ook 'getroffen'... gister vanaf een uur of 00:15 tot vanmogen 10:30 geen internet... wel dsl verbinding, maar kon niet ingelogd raken... speedtouch 780 blijft zeggen ' disconnected by user...'

afijn, vroeg naar bed gegaan maar... en volgende ochtend werkte het wel weer... na een aantal keer proberen en modem resetten...

als dit onderhoud is, hadden ze wel ff een mailtje mogen sturen...

edit: @ onder... ja vreselijk ;) heeeeeeeel de nacht geen verbinding... hahah...

[ Voor 9% gewijzigd door Dark op 25-01-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Erg zeg, je had de hele nacht dus geen internet...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198244

Zondag om 0:10 klapte de ADSL verbinding eruit, zo rond 3:00 uur zou die weer online zijn moeten gegaan volgens mijn router.
En dat in het weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Twee opeenvolgende regels uit de Internet log van mijn xs4all Fritz;

25.01.09 04:16:09 DSL synchronization starting (training).
24.01.09 15:43:32 DSL not responding (no DSL synchronization).

X is ook voor meer downtime :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Het volgende staat in de nieuwsgroep van xs4all.announce:

Melding: [aankondiging] - spoedonderhoud XS4ALL Only

Gemeld door: Miquel
Afdeling: systeembeheer
Categorie: ADSL (XS4ALL only)
Datum melding: zaterdag 24 januari 2009
Aanvang: 25-01-2009
Begintijd: 01:00
Geschatte tijdsduur: 2 uur

Omschrijving:

router treft.

XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik denk dat ik binnenkort qua internet toegang toch maar eens serieus naar een andere provider ga kijken.

Na de onderbreking van gisteren is de snelheid down van m'n modem alweer ingekakt. Eerst zat ik rond de 12 (met m'n 20mbit abonnement die ik met mijn <1km tussen mij en de centrale makkelijk zou kunnen halen; maar dat even terzijde), toen ineens zat ik al geruime tijd rond de 11 en nu zit ik net boven de 10 terwijl ik toch nog steeds de volle mep betaal.

Tel daarbij de "geweldige" service op die men al een tijdje heeft (om het maar helemaal niet te hebben over de bereikbaarheid en service van de abuse afdeling voor particulieren) en je kunt volgens mij tegenwoordig beter qua ADSL naar een provider als Telfort of Alice overstappen. Daar is de service (misschien?) wel een stuk minder, maar daar betaal je dan ook (veel minder) voor.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik ben ook pleite bij Xs4all zo gauw als mijn contract afloop (moet het nog uitzitten tot oktober!) :O

Toch vreemd dat Xs4all als beste uit de test kwam in de test van de Consumentengids.
Ik vraag me dan af of overstappen wel nut heeft.. als je de test 'theoretisch' bekijkt kan het dus niet beter dan Xs4all.

Wat mis ik de dagen bij Demon: een keer in de 2 maanden ofzo snachts even downtime van hooguit een kwartiertje/half uur. En alleen omdat ze wat reparaties moesten doen.

Welke providers hebben de voorkeur bij jullie?
Ik zie regelmatig Ziggo voorbij komen. Dat lijkt me, gezien al het gezeik bij Kassa, geen goede keuze. Ik heb DigiTV bij ze en dat werkt best goed, maar Internet is toch een ander straatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
kaajee schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:20:
Erg zeg, je had de hele nacht dus geen internet...............
Als je afhankelijk bent van telefonie (die over hetzelfde lijntje loopt) en/of regelmatig moet werken met andere werelddelen zoals Amerika, kan het idd best eens vervelend zijn als je 's nachts geen verbinding hebt ja! :)

Ik snap je sarcasme, maar oogkleppen zijn erger! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Gewoon voor backup zorgen.
(al ben ik blij dat het niet weer 1week+ duurt)

Ik heb naast umts ook ap staan die ik omgetoverd heb als repeater via buren ;)
(die ap is enkel vorige keer tijdje gebruikt)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 25-01-2009 15:37 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
DDX schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:37:
Gewoon voor backup zorgen.
(al ben ik blij dat het niet weer 1week+ duurt)

Ik heb naast umts ook ap staan die ik omgetoverd heb als repeater via buren ;)
(die ap is enkel vorige keer tijdje gebruikt)
Mee eens, maar toch niet helemaal kloppend. XS4ALL is één van de duurdere ISP's, die ook pretendeert ontzettend stabiel te zijn. Je mag van zulke partijen ook een (meer) professionele dienstverlening verwachten dan van de ISP-boer om de hoek.

Anders gezegd, een verkoper van een Rolls-Royce verteld jou ook niet dat je er maar beter nog een fiets bij kan kopen, want het *kan* stuk gaan. Rolls-Royce beloofd dat het werkt. Je betaald er immers ook naar.

Toch, auto's != internet, maar het gaat om het algemene plaatje.

* EnigmA-X heeft zijn backup-voorzieningen wel voorhanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
EnigmA-X schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:19:
[...]

Als je afhankelijk bent van telefonie (die over hetzelfde lijntje loopt) en/of regelmatig moet werken met andere werelddelen zoals Amerika, kan het idd best eens vervelend zijn als je 's nachts geen verbinding hebt ja! :)

Ik snap je sarcasme, maar oogkleppen zijn erger! :)
Maar als je afhankelijk bent van je internet en/of bellen/voip over diezelfde lijn, dan moet je geen consumenten abonnementje nemen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Hotzenwalder schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:05:
Omdat ik naar aanleiding van de storing toch de Heldesk van XS4ALL aan de lijn had meteen gevraagd waarom de snelheid zo gedaald was. Volgens de medewerker kwam het doordat er meer mensen in mijn omgeving ADSL2+ hadden aangeschaft, waardoor er meer ruis/belasting op de lijn kwam en dus mijn modem zich lager ging trainen.
Dit is niet het probleem. Het probleem zit hem in het volgende:

ADSL1 en 2 gaan tot de helft van de bandbreedte (in MHz) van ADSL2+. ADSL is spread spectrum. Dus de kans een van je buren met 2+ met de jouw gebruikte frequenties botsen is 100%. Ik heb met KPN getest wat het resultaat is van ADSL1 vs ADSL2 vs ADSL2+. Gezien er geen enkele motivatie om bij een lager abbo geen 2+ aan te bieden, behalve sales non-sense.

Nu kun je op het volgende plaatje zien dat ADSL2+ minder bits op de downstream frequenties op de lijn zet.
http://kinkrsoftware.nl/contrib/kpn/2009-01-09.png

In tegenstelling tot ADSL2:
http://kinkrsoftware.nl/contrib/kpn/3jan-5jan2009.png

Je kunt op je vingers natellen dat minder collissions met je buren je een stabielere lijn opleveren. Nu zie je in beide plaatjes bij mij iets vreemds gebeuren. Een zogenaamde bitswap, naar de oorzaak daarvan zijn we nogsteeds opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Skinkie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 06:37:
[...]

Op mijn corporate site staan wat scriptjes om de lijn kwaliteit bij te houden. Ik durf je met 80% zekerheid te vertellen dat jouw lijn profiel ADSL2 is. En je buren op ADSL2+ zitten, dat gaat goed mis... nu is KPN hier van op de hoogte en zijn we al enige tijd bezig om deze correlatie naar boven te laten drijven. Het schiet alleen niet op dat er in de buurt nog een storingsbron zit... die wordt momenteel namelijk als boosdoener aangemerkt.
Negative. Mijn profiel is G.992.1 Annex B

Wij zitten hier zeg maar zover van de centrale af (3,6 km oid) dat ik maximaal 4096/448 Kb/s kan halen. Voorheen (2003 tot 2007) was dit altijd rotsstabiel, na de overstap naar XS4ALL Only is hij regelmatig wel eens uit gaan vallen. Terwijl je juist van een Zakelijke lijn mag verwachten dat hij toch iets stabieler is dan een gewone (aangezien XS4ALL Only gebruik maakt van de zakelijke kpn lijnen toch?).

Onze buren rechts (100 meter verderop) zitten op de centrale van het dorp en wij zitten net op de centrale van het platteland zeg maar.. :P

Pings zijn ook niet slecht, ik haal zo'n 10 tot 12 ms bij hosts als T.net (en ik zit toch een flinke afstand van Amsterdam verwijderd). Ook verdenk ik de afstand van de lijn tot de centrale er ook niet van want qua ruis zou het eigenlijk niet uit moeten maken. Dan werden we wel op een lager profiel ingetrained ofzo.

Ik zat nog te denken om een ander modem te kopen (Cisco oid, en me dan maar eens te gaan verdiepen in die config) om vervolgens te kijken of dat verschil uit maakt. Echter, ik wil eerst uitsluiten dat het af-en-toe en dan-regelmatig-achter-elkaar-binnen-een-avond uitvallen van de lijn uberhaupt wel aan de splitter zou kunnen liggen. Dat vertelde de helpdesk mij, maar ik geloof er eigenlijk niets van.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Skinkie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 06:37:
[...]

Waar kan ik die corporate site van je vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Friedchicken schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Waar kan ik die corporate site van je vinden?
Dit is zijn site:

http://konink.de/projecten.html#netwerk

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

http://konink.de/contrib/kpn/speedtouch
http://konink.de/contrib/kpn/speedtouch.sh

Heb je nodig, eigenlijk zou ik het even in SQLite oid moeten duwen, want het worden nogal veel losse bestandjes (met het bijbehorende ruimte vreed probleem). Het bovenstaande is overigens ADSL1/2 safe, voor 2+ is er kleine modificatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
kaajee schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:20:
[...]

Maar als je afhankelijk bent van je internet en/of bellen/voip over diezelfde lijn, dan moet je geen consumenten abonnementje nemen.......
Wat mensen *moeten* kan je het beste aan de mensen zelf overlaten. Wat ik een beetje eng vind is dat je kennelijk overal een mening en oordeel over hebt, zonder dat je inhoudelijk weet wat er precies speelt. Het komt nogal ongenuanceerd en betweterig over.

Om er dan even inhoudelijk op in te gaan.....Nee, ik ga geen SLA nemen op mijn thuis aansluiting omdat ik eens of misschien 2x per maand een nachtelijk telefoontje moet plegen.

Toch is het vervelend dat er mensen zijn die het onder de prententies 'het is toch maar 's nachts' vinden dat het dan maar niet vervelend is voor de mensen die het dan net even nodig hebben.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel een backup (mobiele telefoon, umts, etc). Verder zou je je af moeten vragen of een partij als XS4ALL wel voip aan consumenten zou moeten bieden, gezien ze wel zeer regelmatig down zijn. Normale consumenten kunnen dan ook geen 112 bellen, zonder dat ze volgens jou een SLA aflsuiten of een backup mogelijkheid hebben.

Nu ben ik misschien ongenuanceerd, maar ik vind dat je zoiets niet van een normale consument hoeft te verwachten. Alles kan een keer onderhoud nodig hebben, maar het moet wel een beetje een normale ratio hebben (niet alleen qua uitval, maar ook qua concurrentie-prijsverhouding moet het kloppen).

Nog anders gezegd, je kunt een Rolls-Royce rijden voor je werk. Maar je kunt hem ook gewoon hebben omdat je het een mooie/goede auto vindt. In beide gevallen is de extra fiets niet wenselijk.

[ Voor 5% gewijzigd door EnigmA-X op 26-01-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
EnigmA-X schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:41:
[...]

Wat mensen *moeten* kan je het beste aan de mensen zelf overlaten. Wat ik een beetje eng vind is dat je kennelijk overal een mening en oordeel over hebt, zonder dat je inhoudelijk weet wat er precies speelt. Het komt nogal ongenuanceerd en betweterig over.
Mee eensch. Echter je kan wel mensen iets aan- of afraden. Vervolgens kunnen ze altijd nog kiezen om toch voor iets te kiezen en dat is (gelukkig!) hun goedrecht en eigen beslissing.
Om er dan even inhoudelijk op in te gaan.....Nee, ik ga geen SLA nemen op mijn thuis aansluiting omdat ik eens of misschien 2x per maand een nachtelijk telefoontje moet plegen.

Toch is het vervelend dat er mensen zijn die het onder de prententies 'het is toch maar 's nachts' vinden dat het dan maar niet vervelend is voor de mensen die het dan net even nodig hebben.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel een backup (mobiele telefoon, umts, etc). Verder zou je je af moeten vragen of een partij als XS4ALL wel voip aan consumenten zou moeten bieden, gezien ze wel zeer regelmatig down zijn. Normale consumenten kunnen dan ook geen 112 bellen, zonder dat ze volgens jou een SLA aflsuiten of een backup mogelijkheid hebben.

Nu ben ik misschien ongenuanceerd, maar ik vind dat je zoiets niet van een normale consument hoeft te verwachten. Alles kan een keer onderhoud nodig hebben, maar het moet wel een beetje een normale ratio hebben (niet alleen qua uitval, maar ook qua concurrentie-prijsverhouding moet het kloppen).

Nog anders gezegd, je kunt een Rolls-Royce rijden voor je werk. Maar je kunt hem ook gewoon hebben omdat je het een mooie/goede auto vindt. In beide gevallen is de extra fiets niet wenselijk.
Wel als je last van overgewicht hebt :P Of je 's zomers graag op de fiets zit. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Steephh schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:21:
Ik zat nog te denken om een ander modem te kopen (Cisco oid, en me dan maar eens te gaan verdiepen in die config) om vervolgens te kijken of dat verschil uit maakt.
Een ADSL WIC of SOHO modem van Cisco is zeker niet beter dan een gemiddelde Speedtouch :( helaas. Ik heb hier ook nog een liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skinkie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Een ADSL WIC of SOHO modem van Cisco is zeker niet beter dan een gemiddelde Speedtouch :( helaas. Ik heb hier ook nog een liggen.
Helemaal met je eens heb hier vorige week een linksys(Cisco) modem/router geprobeerd en die kon geen eens adsl signaal vinden terwijl mijn oude zyxel modempje het nog perfect doet.

Verder nog ff een update van mijn storing: Kpn monteur is langs geweest zei in eerste instantie ook dat de afstand wel erg groot was, maar heeft wel ff de adsllijn omgewisseld met de telefonie en dat ook in de wijkkast (z'n kast die na de centrale komt) en toen was de verbinding al wel iets beter maar nog niet helemaal super.

Kreeg wel goed nieuws van hem dat kpn binnenkort glasvezel tot aan die kast gaat leggen en dus de afstand tot de centrale dus gehalveerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
Hier in Amsterdam ook vanaf zaterdagmiddag tot zondag eruitgelegen. En WAT lees ik nu op de XS4ALL-storingspagina:
Door een storing op zaterdagmiddag 24 januari konden een aantal klanten met XS4ALL Only in diverse regio's problemen ondervinden met de verbinding. De storing duurde ongeveer een half uur, en is inmiddels opgelost.
Voortaan neem ik die hele storingspagina ook niet meer serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ik denk zelf dat leden van XS4ALL gewoon te verwend zijn. Mijn internet ligt er elke 2-3 dagen wel even uit. Maar daar betaal ik ook de prijs naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Skinkie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Oh, ik dacht toch zeker dat dit wel wat uit zou maken. Iemand heeft me een AVM Fritzbox WLAN 7050 Annex B aangeboden, zou dat wel wat uitmaken? Heb sowieso het gevoel dat die speedtouch niet meer helemaal goed is en was daarom al van plan dat modem te vervangen voor een andere. Als dat andere modem dan beter is is dat natuurlijk mooi mee genomen, anders moet ik weer een speedtouch. En helaas heb ik daar niet zo veel vertrouwen in.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Mijn internet hier in Veenendaal knippert de hele dag al aan en uit, nu nog steeds... terwijl op de storingspagina staat dat de storing is opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
SiliconError schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:00:
Mijn internet hier in Veenendaal knippert de hele dag al aan en uit, nu nog steeds... terwijl op de storingspagina staat dat de storing is opgelost :(
Toen m'n Speedtouch 546 na twee jaar 24x7 dienst langzaam doodging had ik dat ook. Toevallig was er rond die tijd ook een ADSL Only storing in de buurt, dus ik maar wachten tot het over ging. Je kunt het beste even bellen met de helpdesk en het lampjes knipper patroon doorgeven. Dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

AvanCade schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:05:
Ik denk zelf dat leden van XS4ALL gewoon te verwend zijn. Mijn internet ligt er elke 2-3 dagen wel even uit. Maar daar betaal ik ook de prijs naar.
Sorry hoor, maar heeft niets met verwend te maken. Je betaalt voor een dienst, en die moeten ze leveren. Waarom zou je pikken dat je verbinding er zo vaak uit ligt?
Bij de bakker accepteer je toch ook niet dat je, nadat je hebt betaalt, niet altijd je brood mag meenemen?
Hoe goedkoop je aanbieder ook is, er is altijd een concurrent in dezelfde prijsgroep waar je naar kan overstappen. En ik zou je aanraden dat dan ook te doen, al is het maar als signaal dat dit een verkeerde dienstverlening is.

Vroeger had je geen keus. tijden lang was alleen kpn de aanbieder van vaste telefonie, en de kabelaars de monopolist op Tv gebied. Als je niet tevreden was, had je het maar te pikken, of helemaal geen telefoon of TV.
Op internet gebied heb je tegenwoordig keuze, gebruik die!

sorry voor de rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het helemaal eens met TempesT je betaald ervoor en dan mag je ook verwachten dat het werkt.
Vindt het eigenlijk ook belachelijk dat je ook nog apart moet betalen voor de helpdesk (telefoonkosten)

Dat zou eigenlijken gewoon allemaal gratis nummer moeten zijn omdat je toch al per maand betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Steephh schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:35:
Oh, ik dacht toch zeker dat dit wel wat uit zou maken. Iemand heeft me een AVM Fritzbox WLAN 7050 Annex B aangeboden, zou dat wel wat uitmaken? Heb sowieso het gevoel dat die speedtouch niet meer helemaal goed is en was daarom al van plan dat modem te vervangen voor een andere. Als dat andere modem dan beter is is dat natuurlijk mooi mee genomen, anders moet ik weer een speedtouch. En helaas heb ik daar niet zo veel vertrouwen in.
Enige wat bij ADSL van belang is: een stabiele voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225481

Ik lag dus van 15.00 uur tot 3.00 eruit er met het Internet en had een paar dagen daarvoor een paar uur het probleem dat het erg traag was en dat ben ik echt niet gewend van Xs4all. Nu na de storing is het nog steeds niet helemaal op snelheid en ik verwacht dat ze binnen een paar dagen weer op de oude snelheid zitten.

Ik heb een 4mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje over die wifi hotspots van kpn en t-mobile daar kunnen wij als Xs4all abonees gratis gerbuik van maken, werkt dat ook via de hotspots van t-mobile in duitsland of is dit echt Nederland only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

AvanCade schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:05:
Wij dus ook, dus vandaar dat ik het niet 'verwend' kan >:) noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Een dienst moet stabiel zijn, of je er nu 5 cent voor betaalt of 40 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 20:24
Hm, net las ik over de (nu opgeloste) storing bij XS4ALL, en ik rebootte mijn modem zoals gevraagd.

Nu is ineens mijn S/N ratio met meerdere db's gedaald.
Was 13/12 up/down, nu nog maar 9/8 up/down. :(

Nog zo'n geintje, en ik kan mijn abbo terugzetten naar Start... |:(
Ik zit 2200 meter van de centrale met een Linksys WAG200G modem.

Edit:
Duurt het bij jullie ook zo lang om de webmail pagina te openen met FF 3?
IE7 gebruik ik nooit, btw.

Soms duurt het letterlijk minuten om de pagina te openen, en in te loggen. :(
Op F5 kloppen is zinloos, gaat het alleen maar trager van...

Andere webmail sites als Gmail of hotmail openen wel gewoon vlot.

Dit heb ik al langer, meer dan een week minstens.

[ Voor 29% gewijzigd door Richub op 28-01-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richub schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:51:
Hm, net las ik over de (nu opgeloste) storing bij XS4ALL, en ik rebootte mijn modem zoals gevraagd.

Edit:

Misschien ligt het aan je Linksys Ik heb die namelijk ook hier gehad en de verbinding was echt slechter dan slecht terwijl mijn veel oudere zyxel 2602 het gewoon goed doet.

En hoorde ook van de gast bij mediamarkt toen ik hem terug kwam brengen dat ze erg veel van die linksys terug krijgen omdat het slecht doen, izijn advies was dan ook nooit geen linksys adsl modem kopen.

Wel jammer opzicht want ik heb nog steeds een oude wap54G en die werkt nog steeds super.

en over de webmail inloggen gaat hier ook niet super snel, het duur ongeveer 3 a 4 sec. met safari

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 28-01-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
En weer storing.. Ik word echt helemaal stapelgek van XS4ALL, ze mogen mij uit gaan leggen waarom 8/1Mbit bij hun 39,95 waard zou zijn. Je kunt langzamerhand nog beter overstappen op Telfort of Alice ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288703

Anoniem: 88064 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:47:
Ik heb een vraagje over die wifi hotspots van kpn en t-mobile daar kunnen wij als Xs4all abonees gratis gerbuik van maken, werkt dat ook via de hotspots van t-mobile in duitsland of is dit echt Nederland only?
voorzover ik weet kan dit niet omdat de hotspots in nederland van kpn en t-mobile bij elkaar horen ( en dus ook xs4all) maar t-mobile niet bij kpn hoort in duitsland.
hierdoor valt het buiten de dienst die zij kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik dacht dat ze mij dit keer zouden ontzien maar ik heb sinds anderhalve dag ook veel downtime.. vooral 's ochtends.. is heel irritant omdat ik net uit mn bed meteen gebruik wil maken van het net. Kan ik dus eerst met de modem en instellingen gaan klooien voordat het allemaal werkt.. hallo ochtendhumeur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 288703 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:15:
[...]

voorzover ik weet kan dit niet omdat de hotspots in nederland van kpn en t-mobile bij elkaar horen ( en dus ook xs4all) maar t-mobile niet bij kpn hoort in duitsland.
hierdoor valt het buiten de dienst die zij kunnen leveren
Das geht nicht :( Aber auf Schiphol kann man deines e-mail doch checken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Skinkie op 29-01-2009 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Richub schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:51:

Edit:

Zelf heb ik ook ooit een WAG354G van Linksys gehad. Dacht een mooi modem te hebben gekocht maar hij viel constant uit, was niet stabiel.. Huilen met de pet op dus. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Plofkotje schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:50:
En weer storing.. Ik word echt helemaal stapelgek van XS4ALL, ze mogen mij uit gaan leggen waarom 8/1Mbit bij hun 39,95 waard zou zijn. Je kunt langzamerhand nog beter overstappen op Telfort of Alice ofzo..
Ja, het is echt heel erg beroerd de laatste tijd :( Gisteren hadden mijn ouders weer last van niet werkend internet door alweer een landelijke storing..

Die 39,95 voor 8mbit is way overpriced, zeker omdat het vaker platligt dan alle cheapass providers..

Nog iets trouwens: er hangt bij mijn ouders een speedtouch 546 die maar niet automatisch reconnect na een spontane reboot of als het internet eruit ligt. En dan moet ik via de telefoon ofzo mijn ouders weer instrueren hoe ze moeten inloggen op het modem en het ding weer moeten laten connecten..
Mijn speedtouch 510 deed het altijd automatisch, maar de 546 niet..kan ik hier iets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Voer de Easy setup uit in de webnterface uit. Waarschijnlijk is die ooit gebruikt voor zo'n "inbel ADSL" abbonement van Planet Internet of Het Net en staat het nog steeds op een modus van handmatig verbinden (dit ging dan via een programma op de PC. Ik geloof dat er ook een always-on tool bestaat die het voor je kan doen, maar ik meen me te herinneren van van iemand uit mijn vriendenkring dat als je de Easy Setup in de webinterface uitvoert het probleem ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 20:24
Hm.. Dan moet ik dus weer uitkijken naar een nieuw modem. :(

Mijn Speedtouch 780 is afgelopen zomer gesneuveld, en mijn abbo 1 jaar verlengen voor een Fritzbox zie ik ook niet zitten met al die negatieve berichten over dat ding op GoT.

Heeft iemand nog een goede tip?
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.