XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Toch wel vreemd, ik heb nooit problemen met XS4all gehad (met die grote storing was ik met vakantie :P ), en sinds gisteren heb ik een echte knipperverbinding, soms 5 minuten verbinding, dan 10 minuten weer niet, dan een paar uur verbinding, eventjes niet, en alle variaties die er tussen zitten.

En de snelheden stuiteren nu ook alle kanten op met mijn Draytek Vigor 2800VG, ik heb een 'only basic' abo, normaal zou het 20/1Mb moeten zijn, meestal is dat hier zo rond de 13/0,9Mb met een SNR van rond de 7,5dB, maar nu is het bij voorbeeld 8241200/ 656800Kb met een SNR die heen en weer stuitert tussen de 8 en ik zag net 16,5dB.

Zou het kunnen dat er een kabel kapot is (hoewel de KPN analoge telefoon het prima doet), of is XS4all brak aan het worden?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01 09:59
Nou het is landelijk denk ik, ik haal maar liefst een downloadsnelheid van 130kb/sec terwijl mijn modem ook gewoon op 7mbit intraint, weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn, maar ik weet wel dat ik spijt als haren op mijn hoofd heb dat ik over ben gestapt van kpn adsl naar xs4all only :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost1
Even ter info:

XS4ALL Only storing diverse regio's
gemeld door Miquel op 23-11-2008, 11:58
begintijd: 08:10, duur: obekend
status: opgelost

Door een storing op zondagochtend 23 november in een STM4 backbone
verbinding kunnen een aantal klanten met XS4ALL Only in diverse
regio's problemen ondervinden met de verbinding.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een spoedig herstel.

Status opgelost ..... :X tsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
Tsja, de ene storing is de andere niet.
Lijkt me dat als je problemen hebt met iets, je toch contact opneemt met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 23:14
echt opgelost zal het wel niet zijn aangezien ik nog steeds maar 200kb haal terwijl ik een 8mbit verbinding heb.
Hoop dat dit zo,n snel mogelijk opgelost gaat worden want hier betaal ik ie voor natuurlijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
even terug komend op mijn xs4all only upgrade, verbinding is max dat is wel lekker. Gister om 18:00 mail van abuse gekregen vanwege hackpogingen. Enigzins wel terecht maar het meteen afsluiten is wel vaag.

Via proxy nog een antivirus gedownload en die herkende op een van mijn laptops trojans die processen hadden geinfecteerd. Netwerkkabel verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Mail teruggestuurd met auto reply bevestiging van ontvangst.

Even vanochtend met helpdesk gebeld wat de status was. Ten eerste via telefonisch menu krijg ik mooi de melding dat abuse niet telefonisch bereikbaar is. Overige vragen gekozen en krijg een helpdesk medewerker aan de lijn die opzich wel hulpzaam is maar alleen ja, ja , ja roept... Ik vraag of ik de abuse afdeling kan spreken maar dat mag niet omdat zij alleen via mail gaan...

Ik heb in principe nooit echt problemen met xs4all gehad, maar moet zeggen dat de helpdesk en de opzet vrij bagger is. Met de vraag van wat voor service ik eigenlijk van Xs4all heb, antwoord: BEST EFFORT ...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Exact hetzelfde gehad vorige week met een klant van mij. Waren ook afgesloten. De abuse-afdeling is gewoon niet telefonisch bereikbaar, werkelijk te belachelijk voor woorden.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost1
XS4all gemaild over de storing sinds 23-11... krijg dit als antwoord terug:

Beste ...

Een lagere snelheid of klapperende (weg vallende) lijn komt soms voor
als de bekabeling niet goed is, als het modem problemen geeft, of als de
lijn afstand naar de centrale te hoog is. Het modem kan soms wel op de
juiste snelheid in trainen, maar toch een lage verbinding snelheid hebben.

Ik raad u aan het volgende te proberen:
- Sluit het ADSL modem direct aan op de binnenkomende lijn zonder een
splitter ertussen, let ook op dat de telefoonlijn zo kort mogelijk is,
liever niet langer dan 50cm. lange telefoonlijnen kunnen het signaal
verzwakken. Probeer ook de kabel te vervangen. De kwaliteit van een
bestaande kabel kan achteruitgaan of bij verandering van het signaal
opeens te kort schieten.
- Test, indien dit mogelijk is, een ander modem.

Het kan zijn dat de snelheid hierdoor hoger wordt, of dat de lijn niet
meer weg valt. Indien dit niet zo is, is het mogelijk dat de afstand
naar de centrale te hoog is, en dat de lijn wellicht naar een lagere
snelheid gezet moet worden.

Mochten bovenstaande suggesties niets uithalen raad ik u aan om
telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Per e-mail is het
lastig om een probleem analyse te maken en kunnen wij geen
storingsmeldingen maken bij de netwerkbeheerders.

We gaan dus maar even bellen...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:14

Shrien

frequent snoozer

Shrien schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:24:
Ik ben overgestapt naar van adsl van XS4ALL&KPN Basic naar XS4ALL ONLY Basic.
Gisteren de Fritzbox ontvangen en aangesloten natuurlijk.

Alleen heb ik het probleem dat als ik download ruist de telefoon lijn heel erg. En het is niet eens dat ik vol uit download, zeg bij 400 kb/s (van de 1500 kb/s die ik haal) gebeurd het al.. Iemand enig idee ?
Ik heb dus maar even XS4ALL gemaild, de oplossing is softwarematig op te lossen blijkbaar..

Beste Rien Termeulen,

De reden is dat de pakketgrootte die de software gebruikt voor dit downloaden, vaak te groot is,
waardoor de VoIP pakketjes worden verdrongen (wat het slechte geluid geeft).
Dit verschijnsel is ook bekend als "Clamping".
Een oplossing is deze pakketgrootte verkleinen, de zgn. MTU waarde.

Met windows XP kunt u dat als volgt doen:
Download het prgramma TCP optimizer (bijv. hier: http://www.speedguide.net/downloads.php) op de PC waarop gedownload
wordt. Open het programma en klik onderin op 'optimal settings'.

Wijzig de MTU waarde naar bijv. 1350 en klik 'Apply changes'.
Start de PC opnieuw op.

Helpt dit niet direct, herhaal de procedure dan nogmaals met een nog lagere waarde.
Ik heb hier zelf een test uitgevoerd met een waarde 768 en 256.
Beide gaven goed geluid tijdens download.
Het is dus even een kwestie van uitproberen welke de beste waarde is.

Gebruikt u Windows Vista, dan werkt het als volgt:
Schakel gebruikersbeheer uit.
Open een Commando (DOS)Prompt en geef onderstaande commando's

netsh interface ipv4 show subinterfaces (om de huidige instelling te zien)

netsh interface ipv4 set subinterface "1" mtu=*** store=persistent (om te wijzigen)

Verander de sterretjes *** in de gewenste waarde.
Herstart de PC.

--
Met vriendelijke groet,

Bart

XS4ALL Helpdesk http://www.xs4all.nl/helpdesk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 16:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Ja maar clamping is geen ruis, dus tenzij jouw beschrijving niet klopt dekt deze oplossing de lading niet. Ruis zit normaal gesproken in het analoge gedeelte, dus in het modem, de kabeltjes of de telefoon zelf. De laatste 2 zijn te vervangen dus dan moet de oorzaak te pinpointen zijn. Nou moet ik wel opmerken dat ik op mijn 716G ook in het begin van Xs4all's VoIP dienst veel ruis heb gehad tijdens de verbinding en dat kwam dan door hun telefoonprovider(s). Dus het hangt er natuurlijk ook vanaf of je de ruis al hoort voordat je kiest of pas erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Weer baggerverbinding op dit moment.. time-outs etc.. sommige sites laden niet in.
Lekker is dat, had net een heel formulier ingevuld, alles weg..

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41
Jammer dat er vandaag storing is bij XS4ALL, lig er al 3 uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Misschien moet je de modem even resetten, bij mij was internet na 15 minuten weer up...
Ramy14 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:21:
Jammer dat er vandaag storing is bij XS4ALL, lig er al 3 uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Bij mij niet: heeft een paar uur geduurd. En ik heb regelmatig het modem gereset en zelfs de stekker er uit en weer erin gedaan. Maar nu werkt het weer. ;) Was de langste storing ooit hier.

Wat mij wel opvalt: ik mail meestal via webmail en dan zie je links of er storingen zijn. Maar... vandaag was er volgens XS4all geen storing... terwijl dit toch echt wel een grote was (landelijk namelijk!).

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 29-11-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:30:
Bij mij niet: heeft een paar uur geduurd. En ik heb regelmatig het modem gereset en zelfs de stekker er uit en weer erin gedaan. Maar nu werkt het weer. ;) Was de langste storing ooit hier.

Wat mij wel opvalt: ik mail meestal via webmail en dan zie je links of er storingen zijn. Maar... vandaag was er volgens XS4all geen storing... terwijl dit toch echt wel een grote was (landelijk namelijk!).
De storing staat gewoon in de storingslijst hoor & ook netjes op teletekst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik begrijp die storing op Xs4all only echt niet. Ik heb nog steeds bitstream. Vrienden van mij die een dorp verder zitten kunnen met hun xs4all only niet meer internetten, terwijl ik nog goed dingen kan dien *afkloppen. Vraag mij wel af of ik wel over wil stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Pollux4092 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:11:
[...]

Een storing die betrekking heeft op mijn verbinding staat er nooit op.

Ook nu, in Omgeving Landsmeer een storing en eentje in Omgeving Utrecht.. als daar Amstelveen ook onder valt dan vind ik die 'omgevingen' van ze wel erg ruim genomen.

De hele tijd wegvallende verbinding of zeer traag. Soms valt het even te verhelpen door de modem te resetten of aan en uit te schakelen. Wordt je toch gestoord van als dat hele tijd moet gebeuren.. de lol gaat er zo heel snel van af... |:(

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat is dat toch de laatste tijd met XS4ALL Only? Onlangs lag het er ook al een kwartier uit..
Dit is nou niet echt kwaliteit die je van XS4ALL mag verwachten..zoveel storingen..voor XS4ALL Only heb ik nog nooit landelijke storingen gehad :o

Is dat Bitstream netwerk overbelast of is er iets anders netwerktechnisch aan de hand daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pollux4092 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:11:
[...]

Ik zie niets staan. De storingen die er nu staan zijn gemeld op de 28e (en sommige lopen nog!), maar er staat niets over een landelijke storing.

Ik heb dus ook telefoon via Only lopen en wilde vandaag eens even de kosten gaan controleren. Krijg ik deze melding:

ERREUR : SQL Server n'existe pas ou l'accès est refusé.

En:

Geen gesprekken gedurende de geselecteerde periode

Is dit een tijdelijk iets en zal het later wel weer beschikbaar zijn? Of is m'n online te bekijken geschiedenis weg?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 30-11-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
Op de site van xs4all zie ik het volgende staan:

XS4ALL Only Storing
gemeld door Wouter op 29-11-2008, 14:24
begintijd: 0:00, duur: onbekend
status: opgelost

Door een storing kunnen door heel Nederland klanten met een XS4ALL
Only verbinding momenteel problemen ondervinden met de ADSL
verbinding. Door deze storing kunt u mogelijk niet internetten of
gebruik maken van Bellen van XS4ALL. Onze beheerders zijn op de hoogte
en proberen het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

16:33 Update: De storing is opgelost. Heeft u nog steeds problemen met uw verbinding? Zet u dan eerst het modem even 30 seconden uit en daarna weer aan. Hierna zou u binnen 5 minuten weer internet moeten hebben.
Anoniem: 135195 schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:30:
[...]

Ik zie niets staan. De storingen die er nu staan zijn gemeld op de 28e (en sommige lopen nog!), maar er staat niets over een landelijke storing.

Ik heb dus ook telefoon via Only lopen en wilde vandaag eens even de kosten gaan controleren. Krijg ik deze melding:

ERREUR : SQL Server n'existe pas ou l'accès est refusé.

En:

Geen gesprekken gedurende de geselecteerde periode

Is dit een tijdelijk iets en zal het later wel weer beschikbaar zijn? Of is m'n online te bekijken geschiedenis weg?

[ Voor 37% gewijzigd door Pollux4092 op 30-11-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Never mind.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 30-11-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn internet verbinding ligt er tegenwoordig minstens 1x per dag uit...vaak zie ik in de logs een kernel warm restart staan..maar hij verbindt dan vaak niet meer opnieuw automatisch, zodat ik in moet loggen en op connect moet klikken..
Enig idee hoe dit te fixen is? Want ik moet nu steeds mijn ouders via de telefoon uitleggen hoe ze weer internet krijgen en dat werkt niet heel erg handig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben niet zo slim geweest, denk ik... Ik heb dus sinds een tijdje Only en heb sinds 1 december VoIP met een flat fee abo. Zo dacht ik lekker veel geld te besparen. Maar ik kom er NU pas echt achter (eigen stomme schuld) dat bellen naar mobiel nu opeens VEEL duurder is... :( Voorheen betaalde ik per seconde dus kon je snel ff bellen. Maar nu betaal ik elke keer meteen hoplka 15,5 cent! :s Dat tikt dus giga aan... vooral nu steeds meer lui alleen mobiel bereikbaar zijn.

Niets aan te doen natuurlijk: had ik van tevoren maar beter moeten rekenen, maar ik post het hier maar even voor het geval iemand denkt op dezelfde manier geld te besparen...

(Ik bespaar nu natuurlijk wel geld doordat het abo alsnog goedkoper is en ik gratis kan bellen naar vaste nummers, maar die winst gaat toch snel verloren als je mobiel zoveel meer kwijt bent...)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 03-12-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Pff hier gedoe rondom een simpele verhuizing. Ik heb 24 oktober al doorgegeven dat ik ga verhuizen en dat ik wil dat ik per ingang van 6 december internet heb op mijn nieuwe adres. Krijg ik vorige week een mailtje van xs4all dat ik per ingang van 22 december mail heb op mijn nieuwe adres. WTF. Geef je het ruim op tijd door, gaat het nog mis. Nu krijg ik in ruil voor € 25 verhuiskosten dus twee weken geen telefonie en internet cadeau. Mooie deal :X .

Telefoniste van XS4ALL gaf aan dat het kwam door problemen bij Bitstream. Zal allemaal best, maar dat hoort niet mijn probleem te zijn. Ze zou proberen het alsnog sneller op te leveren (tsja zal wel, heb er niet zoveel vertrouwen in dat het nog versneld wordt nu, het had morgen opgeleverd moeten worden), in haar systeem stond overigens niet 22 december maar 19 december als uiterste opleverdatum.

Gaat lekker zo, eerder dit jaar al twee/drie weken downtime vanwege die grote storing (was toen net twee weken klant), en nu nog eens twee weken down vanwege geklungel rondom een verhuizing. Ik haal de 99% uptime niet dit jaar schat ik zo :/

[ Voor 19% gewijzigd door Elwood Blues op 05-12-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 08-07 19:45
Hebben nog meer mensen last van een klapperende verbinding op het moment (Xs4all only)?

Ook VOIP is een ramp, gisteren amper bereikbaar en vandaag weer (wordt wel vermeld op de site bij storingen). Als oplossing geeft men 'Tot die tijd is het advies: opnieuw bellen.' ;(

Laatste tijd heb ik al vaker gemerkt dat de verbinding instabiel is. Soms traag, hoge pings, lange inlaadtijd van website. SpeedTouch logboek laat zien dat er verbinding er regelmatig uit ligt.

Ben ik de enige met deze problemen?

Vraag me af of het niet tijd wordt om over te stappen op een andere provider. Ben altijd tevreden geweest over Xs4all tot het laatste half jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 05-12-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Dit is hoe m'n KPN lijn er tegenwoordig uitziet:

http://kinkrsoftware.nl/contrib/kpn/5dec2008.png

Daar word ik ook niet vrolijk van.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Skinkie schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:36:
Dit is hoe m'n KPN lijn er tegenwoordig uitziet:

http://kinkrsoftware.nl/contrib/kpn/5dec2008.png

Daar word ik ook niet vrolijk van.
Wat is dat voor afbeelding joh? Is je/een kind bezig geweest met Photoshop oid?

Mijn KPN lijn zit er gewoon zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.autruche.nl/images/shop/ISDN-kabel-44563-3m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

kaajee schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:05:
Jij bent vast niet voorbij het onderdeel kabelknijpen gekomen ;) Om je eerste vraag te beantwoorden, dit is de bitloading over 1 tot 0MHz vertikaal, en de tijd horizontaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Skinkie op 06-12-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19
kaajee schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:05:
[...]

Ik sluit me bij deze vraag aan:

Wat stelt dat plaatje voor?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~richub/web/raar.jpg
Even je plaatje geresized en tussen img tags gezet
Ik kan hier geen kaas van maken....?
Ow, zegt me weinig, maar thanks voor de uitleg.

Zou dat grijs dus effen moeten zijn als de lijn goed is? En welk stukje software genereert zo'n plaatje? [/noob-modus] ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Richub op 20-12-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Richub schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:57:
[...]

Ik sluit me bij deze vraag aan:

Wat stelt dat plaatje voor?
[afbeelding]
Even je plaatje geresized en tussen img tags gezet
Ik kan hier geen kaas van maken....?
Ow, zegt me weinig, maar thanks voor de uitleg.

Zou dat grijs dus effen moeten zijn als de lijn goed is? En welk stukje software genereert zo'n plaatje? [/noob-modus] ;)
Effen zal het nooit zijn, maar de complete blok wisselingen zouden niet voor mogen komen. De intensiteit is het aantal bits dat op 4kHz gebruikt kan worden (voor de visualisatie heb ik het meest donkere punt, het hoogste punt uit de data gehaald, in plaats van het maximale, wat 16 is).

http://kinkrsoftware.nl/contrib/kpn/6dec2008.png

Laat ook de margin zien, zwart is down, up is rood.

Ik haal de data op uit het modem met een scriptje, staat ook in de kpn contrib directory. KPN had al gevraagd of ik er een klein programmaatje van kon maken, omdat het de data wel heel net kan verwerken. De visualisaties maak ik met http://www.praat.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 02:19
AwesomE schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:54:
even terug komend op mijn xs4all only upgrade, verbinding is max dat is wel lekker. Gister om 18:00 mail van abuse gekregen vanwege hackpogingen. Enigzins wel terecht maar het meteen afsluiten is wel vaag.

Via proxy nog een antivirus gedownload en die herkende op een van mijn laptops trojans die processen hadden geinfecteerd. Netwerkkabel verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Mail teruggestuurd met auto reply bevestiging van ontvangst.

Even vanochtend met helpdesk gebeld wat de status was. Ten eerste via telefonisch menu krijg ik mooi de melding dat abuse niet telefonisch bereikbaar is. Overige vragen gekozen en krijg een helpdesk medewerker aan de lijn die opzich wel hulpzaam is maar alleen ja, ja , ja roept... Ik vraag of ik de abuse afdeling kan spreken maar dat mag niet omdat zij alleen via mail gaan...

Ik heb in principe nooit echt problemen met xs4all gehad, maar moet zeggen dat de helpdesk en de opzet vrij bagger is. Met de vraag van wat voor service ik eigenlijk van Xs4all heb, antwoord: BEST EFFORT ...
Dat ze bij trojan-infectie meteen al je poorten dichtgooien is niet meer dan logisch wil je verdere infectie van andere internetgebruikers voorkomen, XS4ALL is nou eenmaal erg op internetveiligheid.. Alleen een waarschuwing sturen heeft geen zin omdat het kwaad dan al geschied is, en de meeste mensen het dan niet of veel te laat gaan 'oplossen'..

Wat ik wel met je eens ben is dat het bij XS4ALL soms veel te lang duurt voordat een abusezaak behandeld wordt.. Mensen lossen het vaak dezelfde dag nog op, en vervolgens moet je een flink aantal dagen wachten tot ze je zaak afhandelen (en alle poorten weer openzetten als alles ok is).. De reden is vrij simpel, ze hebben te weinig mensen zitten op de afdeling die de abusezaken behandeld.. Nu is het natuurlijk wel zo dat het aantal abusezaken sterk kan verschillen afhankelijk van hoeveel nieuwe virussen en trojans etc er aktief zijn, dus is het voor XS4ALL ook lastig om altijd precies genoeg mensen op abuse te hebben zitten.. Maar dan nog, het komt gewoon veel te vaak voor dat het te lang duurt.. Het zou dus allemaal wel iets sneller kunnen allemaal, maar uit kostenbesparing doen ze dat dus niet (meer mensen kost nou eenmaal geld).. Niet voor particuliere klanten iig, want met een zakelijk abonnement krijg je wel voorvang bij abuse, en wordt je ook telefonisch te woord gestaan..

Best-effort is alleen bij zaken die niet officieel door de helpdesk afgehandeld hoeven worden volgende de algemene voorwaarden die bij je abonnement horen.. Abuse valt daar dus ook onder, dat wordt alleen via e-mail door een aparte afdeling behandeld bij particuliere klanten.. Alleen zakelijke klant worden doorverbonden met die afdeling (indien echt nodig)..
Dutch_guy schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:25:
Exact hetzelfde gehad vorige week met een klant van mij. Waren ook afgesloten. De abuse-afdeling is gewoon niet telefonisch bereikbaar, werkelijk te belachelijk voor woorden.
Zie mijn reactie hierboven.. Alleen zakelijke klanten worden telefonisch geholpen bij abusezaken.. Als ze alle particuliere klanten ook allemaal te woord gaan staan kunnen ze minder zaken afhandelen dan wanneer ze dat via e-mail doen.. Telefonisch zou dus betekenen meer mensen nodig, puur een kwestie van kostenplaatje.. Voorang en telefonisch contact bij abuse is een van de voordelen van een zakelijke abonnement bij XS4ALL, waar je dus extra voor betaald..

P.s. dit was de situatie bij XS4ALL halverwege dit jaar, kan zijn dat het inmiddels iets anders georganiseerd is, maar uit jullie reacties maak ik op van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Mijn ervaring bij familieleden:

Webmail van je hoofdaccount in de gaten houden. Doorsturen uitzetten.
Meestal krijg je eerst een waarschuwingsmail.
Bij volgende inlog van je modem ben je de pineut.

Proxy instellen: wwwproxy.xs4all.nl Poort: 8080

Heb je geen waarschuwingsmail ontvangen?
Dan zelf mailen naar abusecentre@xs4all.nl
Je krijgt dan gelijk een automailbericht met een ticketnr. en soms (extra) instructies.

Instructies opvolgen (gebruik geadviseerde progjes).
Copy & paste inhoud logfiles van securityprogjes in je REPLY op waarschuwingsmail/ automailbericht.

Soms wil dit stappenplan zorgen voor een snellere afhandeling.
(binnen 2 dagen)

De ene familielid had nooit een ticketnr en was inderdaad een paar dagen bezig en een ander familielid ging juist heel snel te werk en was dus op de 2e dag met een reboot van het modem weer online.

Dit was in het begin van november.

ps. Proxy uitzetten nadat alles weer ok is - hehe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo ook hier even een leuke help(!)desk ervaring vanmiddag gebeld en meteen maar een melding naar Xs4all.
Hallo,

Ik hoop dat degene die dit leest een kopje fris, thee of koffie heeft anders zou ik het even halen ;)

Ik kwam er in september 2008 achter dat de advanced website sinds mei 2008 apart in nota werd gebracht.
Waarop ik een mail naar Xs4all heb gestuurd waarop ik geen reactie kreeg,
behalve de auto reply dat jullie er aan zouden werken om binnen 5 werkdagen een reactie te geven.

Echter begin oktober een nieuwe mail met daarin dezelfde vragen en of jullie misschien 5 dagen per maand werken.
Na lang wachten nog geen reactie via de mail dus de mail optie was voor mij afgeschreven en dus tijd voor de telefoon.

Dus vol goede moed pak ik mijn telefoon vandaag om vervolgens om precies te zijn 9 mensen gesproken bij Xs4all
in een tijd van slechts 1 uur 39 minuten en 21 seconden, waarbij de verbinding 1 maal werd verbroken ipv. doorverbonden.

Wat naar mijn idee een zeer slechte zaak is en duit op het spreekwoordelijke zinnetje over iets met kastjes en een muur.

Maar wat is er besproken.
Het eerste gesprek...

Mijn vraag was waarom ik sinds mei 2008 de advanced website apart op de nota heb staan.
Mevrouw ging het even navragen en na diverse "heeft u nog een moment" momentjes wilde ze wel een upgrade doen.
Mijn reactie was daarop "euhm ik wil weten waarom de nota anders is sinds mei."
Na weer een aantal moment momentjes en dus ruim 50 minuten verder kwam ze met de uiterst geniale oplossing!
"Ja het beste kun je even een mail met de precieze vraag kunnen mailen" kortom mailen en wachten op de reactie.

Ik vroeg haar dus of ik bijna een uur aan de telefoon had gezeten om te horen dat ik maar moest mailen...
Ze zei gewoon ja dat is het advies van hogerhand waarmee ik contact heb.
Ik vroeg haar of ik diegene dan zelf even mocht spreken, maar dat was helaas niet mogelijk,
maar ze ging weer even een "heeft u ogenblik moment" inlassen om het even verder uit te zoe....
En ja u raadt het al "verbinding verbroken".

Vol goede moed poging 2...
Daar werd mij verteld dat ik helemaal verkeerd zat en dat ik de helpdesk moest hebben, omdat ik een probleem met mijn verbinding zou hebben.

>"Euhm mevrouw ik heb een probleem met een fact.."
..tuut tuut...
>>"Goedemiddag Xs4all helpdesk"
>"Euhm tja ik werd doorverbonden naar jullie maar moet hier niet zijn gok ik"
>>"Ow meneer beschrijf het probleem eens"
>"<verhaal>"
>>"Aha nee dan moet u niet hier zijn"
>"Goh"
>>"maar ik verbind u door"
..tuut tuut...
>>"Goedemiddag Xs4all facturatie(?)"
>"Goedendag ik heb het volgende probleem <verhaal> en moest bij u zijn"
>>"Nee meneer u moet bij de zakelijke afdeling zijn en daar naar de website ondersteuning"
>"maar mevrouw ik heb een vraag over een factuur..."
..tuut tuut...
>>"Goedemiddag Xs4all website <iets>"
>"Goededag u bent de zoveelste maar ik heb een vraag mbt. een factuur"
>>"Ow dan bent u hier verkeerd, maar zal kijken wat ik voor u kan doen"
>"<verhaal>"
>>"Aha ik zie het u bent gewisseld van een fast abonnement naar een basic en daar zit de advanced website niet standaard in en daat betaald u nu extra voor"
> "Kijk dat verklaart een hoop"

Kortom de meneer van de website afdeling kon mij in 4 minuten grotendeels uitleggen wat er aan de hand was (restecp!).
Maar ik ben niet helemaal tevreden op de manier waarop men je dus doorverwijst van de een naar de ander.

Nu hoop ik dat er een spoedige reactie komt met een duidelijk antwoord op het mailtje dat bij sales op de mat ligt.

Hopende u genoeg vermaakt te hebben,
met vriendelijke groet,
Ikke.
Kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hmm mooi verhaal maar dat hadden wij je ook hier kunnen vertellen, dat is al sinds Basic ook naar 20 Mbit opgepompt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Lekkere Kwal schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:03:
Hmm mooi verhaal maar dat hadden wij je ook hier kunnen vertellen, dat is al sinds Basic ook naar 20 Mbit opgepompt is.
Dus je suggestie is de xs4all servicedesk opheffen en een linkje naar GoT op de helpdesk pagina neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 13:03

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 130184 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:07:
[...]

Dus je suggestie is de xs4all servicedesk opheffen en een linkje naar GoT op de helpdesk pagina neerzetten?
Dat werkt bij wel meer producten beter, aan de Dell-helpdesk heb ik minder dan aan GoT ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02-2020
Ik heb problemen met mijn adsl.

2 maanden geleden opgeleverd. Ik heb de lijn 2 weken goed kunnen gebruiken, gewoon, een steaady verbinding. Daarna begon de ellende.

Mn fritzbox reconnect de hele tijd. traint in en reconnect daarna weer. Ik heb amper of simpelweg geen verbinding. Ze zien me wel binnenkomen daar bij xs4all en constant reconnecten (op radius ofzo).

splitter ertussenuit gehaald, kabeltje naar het modem is heel kort, etcetera, alles gedaan wat kan.

Een week geleden een nieuw modem ontvangen, maar hiermee (en met een goedkoop smc adsl modem) dezelfde problemen. Soms doet de verbinding het wel, dan staat er een mooie duitse melding in de event log, dat de verbinding hersteld is. vertalingsfoutje ofzo?

Gisteren weer met de helpdesk gebeld, doorgestuurd naar 2e lijn (jammer dat je eerst terug moet naar factory settings, een wizzard moet doorlopen en een lijntest moet doen voor je bent doorgeschakeld, maarja, zo werken helpdesken nu eenmaal, zelf ook bij xs4all gewerkt en weet dat het niet anders is) en ik ben gedowngrade.

Ik ben benieuwd of het helpt. Ik lees hier veel nare verhalen van verbindingen die er niet op zijn vooruitgegaan na een downgrade. Ik vraag me af wat de volgende optie is, een monteur die langskomt?

En heeft iemand ervaring met het terugclaimen van abbo geld? ik heb er nu bijna een maand last van... vroeger kon je vragen doorverbonden te worden emt salen en zeuren om korting, werkt dat nog steeds zo?

Wat trouwens vreemd is is dat dat goedkope smc modem minder verbindingsproblemen leek te hebben dat mn fritzbox(en)

ik ben benieuwd of de lijn vandaag beter is... fingers crossed....

Tot slot nog een vraag over de zelf in te stellen hostname bij xs4all.
Als ik binnen het service center naar ëxtra" ga en daar de hostname wil bewerken, kan ik invullen in het veld "hostnaam bewerken".

Is het de bedoeling dat ik hier "axx-xxx-xx-xxx.adsl" vervang door de door mij gekozen naam en .xs4all.nl laat staan? Als ik dat doe krijg ik de melding "axx-xxx-xx-xxx.adsl.xs4all.nl staat niet in Het systeem van XS4ALL."

wat de hel? kan ik nooit mn hostnaam aanpassen? is er iets mis met de status van mn abbo?

[ Voor 13% gewijzigd door Pheser op 10-12-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Pheser schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:33:
Als ik binnen het service center naar ëxtra" ga en daar de hostname wil bewerken, kan ik invullen in het veld "hostnaam bewerken".

Is het de bedoeling dat ik hier "axx-xxx-xx-xxx.adsl" vervang door de door mij gekozen naam en .xs4all.nl laat staan? Als ik dat doe krijg ik de melding "axx-xxx-xx-xxx.adsl.xs4all.nl staat niet in Het systeem van XS4ALL."

wat de hel? kan ik nooit mn hostnaam aanpassen? is er iets mis met de status van mn abbo?
Ik zie bij mij geen originele naam staan, alleen een leeg vakje. Ik weet alleen niet of je daar pietje of pietje.xs4all.nl in moet vullen maar daar kom je met proberen wel achter. Ik neem aan zonder domein erbij, dat is eigenlijk standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48

servies

Veni Vidi Servici

Pheser schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:33:

Nope, wat jij daar moet invullen is de internetnaam van je computer. Dat zal standaard de naam zijn die XS4All zelf al heeft opgegeven (je computer valt dan binnen het xs4all domein), maar wanneer jij zelf een domein draait op je ADSL lijn dan kun jij daar bijvooorbeeld www.jouwdomein.nl invullen.
Als je dan een nslookup van jouw IP adres doet, dan krijg je www.jouwdomein.nl terug ipv het standaard naampje uit het XS4All domein, dit wil nog wel eens nodig zijn als je zelf een mailserver draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
servies schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:31:
[...]

Nope, wat jij daar moet invullen is de internetnaam van je computer. Dat zal standaard de naam zijn die XS4All zelf al heeft opgegeven (je computer valt dan binnen het xs4all domein), maar wanneer jij zelf een domein draait op je ADSL lijn dan kun jij daar bijvooorbeeld www.jouwdomein.nl invullen.
Als je dan een nslookup van jouw IP adres doet, dan krijg je www.jouwdomein.nl terug ipv het standaard naampje uit het XS4All domein, dit wil nog wel eens nodig zijn als je zelf een mailserver draait.
Nope, zo is het ook niet precies........

Waarom kijkt er niemand op de xs4all pagina's voordat ze eerst hier van alles gaan roepen?
Eigen Server
U kunt uw eigen mail-, web- of ftp-server draaien. Als u geen eigen domeinnaam hebt, is het handig een hostnaam te kiezen: iets.xs4all.nl. Een hostnaam is de naam waaronder uw computer bekend is als deze op een netwerk aangesloten is. Kiest u bijvoorbeeld de hostname 'fotoalbum' en draait u een webserver, dan is uw computer op internet bereikbaar op http://fotoalbum.xs4all.nl. Draait u een ftp-server met de hostname 'file', dan benadert u met een ftp-programma uw bestanden op ftp://file.xs4all.nl. Als de computer online is geldt deze naam ook op internet.

In het Service Centre van XS4ALL kunt u zelf een hostnaam kiezen, mits deze nog vrij is. De hostnaam is verbonden met een vast IP-adres. Uw vaste IP-adres vindt u ook in het Service Centre.

Wilt u een eigen domein dat verwijst naar uw ADSL aansluiting om bijvoorbeeld een eigen webserver te draaien, dan kan dat ook. Kies op de aanvraagpagina voor 'Domeinnaamreservering zonder hostingdienst'. Zet een vinkje voor de keuze 'Naamsreservering met doorverwijzing naar andere URL' en vul in het veld ernaast het IP-adres in van uw ADSL aanlsuiting. U vindt het IP-adres in de bevestigingsbrief van uw ADSL aanvraag of in het Service Centre. Aan een eigen domein zijn kosten verbonden.

• Pheser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02-2020
Ja ik heb de instructies gelezen,

Als ik een andere hostnaam invul (of het nu pietje is, of pietje.xs4all.nl) krijg ik nog steeds mn ip terug, met de melding dat deze niet in het systeem staat.

Opvallend:
Als ik een hostnaam invul die al bestaat, krijg ik de melding dat deze al bestaat. Die check wordt dus wel uitgevoerd

ik kan ook pingen naar het ip adres wat ik daar te zien krijg. als dit het ip is van mn lijntje thuis, kan het dus zijn dat de downgrade eergisteren geholpen heeft en mn lijntje het weer goed doet... ik ben benieuwd

• kaajee
Pheser schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:56:
Ja ik heb de instructies gelezen,

Als ik een andere hostnaam invul (of het nu pietje is, of pietje.xs4all.nl) krijg ik nog steeds mn ip terug, met de melding dat deze niet in het systeem staat.

Opvallend:
Als ik een hostnaam invul die al bestaat, krijg ik de melding dat deze al bestaat. Die check wordt dus wel uitgevoerd

ik kan ook pingen naar het ip adres wat ik daar te zien krijg. als dit het ip is van mn lijntje thuis, kan het dus zijn dat de downgrade eergisteren geholpen heeft en mn lijntje het weer goed doet... ik ben benieuwd
Ik weet niet meer precies hoe en wat ik indertijd gedaan heb, maar in feite heb je maar 2 mogelijkheden: of je vult alles in of je vult alleen hetgeen vóór xs4all.nl in, dus:
of: pietje.xs4all.nl
of: pietje

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Maar het is een Only aansluiting toch? Moet haast wel als hij 2 maanden geleden is opgeleverd maar wellicht is er wat raars aan de hand.

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:03:
Dus jij had mij kunnen vertellen dat mijn fast abbo omgezet was naar een basic? 8)7

Maar gister mailtje van Xs4all, dat ze het nu eens goed gaan uitzoeken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Vraagje: is het iemand al eens gelukt om ADSL Fast om te zetten naar ADSL Basic (beide 20 Mbit), terwijl ADSL Basic volgens de postcode-check niet mogelijk is?

Ik heb momenteel ADSL Fast en heb een stabiele verbinding van 14 Mbit. Omdat ik de Advanced Website niet gebruik wil ik graag overstappen naar Basic (scheelt 20 euro per maand). Omdat het via de website niet kon, heb ik een mail gestuurd, maar ik krijg als antwoord dat dit niet mogelijk is omdat ze volgens de snelheidscheck niet meer dan 8 Mbit kunnen leveren.

Dit terwijl ik in mijn mail toch duidelijk heb aangegeven dat ik momenteel 14 Mbit haal en ik feitelijk alleen vraag om een administratieve wijziging van mijn abonnement, waarbij mijn ADSL-profiel in de centrale gewoon hetzelfde blijft. Als ik ADSL Fast hou, kan ik blijkbaar wel m'n snelheid van 14 Mbit krijgen en dat ruikt toch enigzins naar koppelverkoop...

Ik had wat meer flexibiliteit verwacht van Xs4all, maar heb nu bijna spijt dat ik een contractverlenging heb gedaan. Ben al zo'n 13 jaar klant, maar als ze zo moeilijk blijven doen ben ik volgend jaar toch echt weg... Alle andere providers waar ik een snelheidscheck doe geven allemaal rond de 15 Mbit aan, dus waarom Xs4all maar 8 Mbit aangeeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Noodels schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:54:
[...]

Dus jij had mij kunnen vertellen dat mijn fast abbo omgezet was naar een basic? 8)7

Maar gister mailtje van Xs4all, dat ze het nu eens goed gaan uitzoeken......
Omdat Fast en Basic dezelfde bandbreedte leveren, werd Fast: Basic + Advanced Website. De hele term 'Fast' is dus rudimentair. Maar ik heb er indertijd wel vanalles over gehoord en gezien (had ook Fast), lees je wel de Xs4all nieuwsbrieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19
Hier in Eindhoven (woensel west) lijkt het erop dat er teveel overboeking op de lijn zit de laatste 2 maanden of zo.

De waarden in het modem zijn onveranderd goed, maar toch is het internetten & downloaden s'middags en s'avonds duidelijk trager geworden. Pingtijden wisselen dan ook nogal.

Ik zit zo'n 2200 meter van de centrale af, en ik vermoed dat er de laatste tijd veel telfort lijnen van 20 mbit download voor 20 euro per maand bijgekomen zijn hier in de buurt. Daar houdt de gebruiker dan zo'n 9 mbit van over, en erg lage s/n ratio's.

Mijn idee is dat die abbo's de lijn of centrale finaal dichttrekken, waardoor mijn verbinding ook slechter wordt... :(

Wel balen, ik had altijd een erg stabiele lijn. Hopelijk wordt het niet ondoenlijk traag de komende maanden, anders mag/moet ik weer terug naar UPC... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zojuist las ik dit:
http://www.xs4all.nl/nieu...l&id=3772&msect=storingen

Een deel van de aansluitingen zijn gereduceer in snelheid, tijdelijk.
Iemand die dit ook merkt?
Helaas ben ik niet thuis namelijk.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ariën Clay schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:20:
Zojuist las ik dit:

Dit soort dingen die als ONLY betreffen laten mij nog lekker lang in de handen van KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:27

Nakebod

Nope.

Gelukkig gaat Only idd niet over de netwerken van KPN heen 8)7
Gelukkig is KPN wel geheel storingsvrij altijd 8)7

Merk hier geen verschil trouwens, zit zoals altijd stabiel tegen de maximale snelheid aan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Nakebod schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:29:
Gelukkig gaat Only idd niet over de netwerken van KPN heen 8)7
Gelukkig is KPN wel geheel storingsvrij altijd 8)7

Merk hier geen verschil trouwens, zit zoals altijd stabiel tegen de maximale snelheid aan.
Vergelijk het aantal problemen met de ONLY verbindingen vs het aantal storings meldingen met KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Ariën Clay schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:20:
Zojuist las ik dit:

Hoezo helaas? Als je niet thuis bent heb je er toch geen last van? Niks van gemerkt hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Toff schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:58:
[...]
Hoezo helaas? Als je niet thuis bent heb je er toch geen last van? Niks van gemerkt hier trouwens.
Was gewoon benieuwd tot hoever het tijdelijk afgeknepen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Merk dat verschillende sites heel erg traag zijn. Bellen heb ik ook af en toe problemen mee. Sinds ik overgestapt ben op Only heb ik veel meer problemen gekregen. Vroeger had ik een supper stabiele verbinding. Denk er serieus over om na mijn contractverlenging over te stappen naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik zou sinds vandaag omgezet zijn van knp/xs4all naar xs4all only, maar mijn snelheid is nog precies hetzelfde. ik heb de lite, dat zou 8 Mbit/s / 1Mbit/s moeten zijn. voorheen had ik "basic" (bij kpn) dat was 6 mbit down.

echter ben ik via mn modem nog steeds met 6 mbit verbonden...heb mijn modem ook al een keer opnieuw opgestart maar dat maakt niet uit.

Betekent dit nou dat ik niet op een hogere snelheid kan verbinden, of dat het gewoon nog niet helemaal klaar is ofzo? ik heb wel een nieuw ip...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

FireFoz schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:38:
Ik zou sinds vandaag omgezet zijn van knp/xs4all naar xs4all only, maar mijn snelheid is nog precies hetzelfde. ik heb de lite, dat zou 8 Mbit/s / 1Mbit/s moeten zijn. voorheen had ik "basic" (bij kpn) dat was 6 mbit down.

echter ben ik via mn modem nog steeds met 6 mbit verbonden...heb mijn modem ook al een keer opnieuw opgestart maar dat maakt niet uit.

Betekent dit nou dat ik niet op een hogere snelheid kan verbinden, of dat het gewoon nog niet helemaal klaar is ofzo? ik heb wel een nieuw ip...
Er waren/zijn soringen bij XS4ALL dat er mensen zijn die afgeknepen zijn tijdelijk. Misschien ben jij als nieuw-klant er eentje van.
Zou wel vervelend zijn inderdaad.
Maar bel de helpdesk eens op, die weet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ja ben ik ook van plan, maar die zijn maar tot 20;00 open, en ik kwam er net pas achter dus dat moet ik morgen ff doen...:) kan ook aan mn modem liggen, die is echt 4 jaar oud ofzo. krijg nu ook een nieuwe geloof ik.

zou het wel jammer vinden als ik niet meer dan dit kan halen

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Wat ik een beetje heel erg triest vind is dat de storingen al heel erg lang duren. Zo nu en dan heb ik ook last van dit soort storingen. De volgende meldingen staat nog steeds open op de storingslijst, en die zijn van 20 december en 27 november:

Verminderde snelheid XS4ALL Only (20-12-2008)
gemeld door Timo op 20-12-2008, 23:03
begintijd: 18:00, duur: onbekend

Als gevolg van een storing in het ATM netwerk, is de snelheid van een
deel van de XS4ALL Only aansluitingen op dit moment gereduceerd.

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Bellen van XS4ALL (27-11-2008)
gemeld door Wouter op 27-11-2008, 11:17
begintijd: 00:00, duur: Onbekend

Ondanks de capaciteit uitbreiding begin deze maand, en de
werkzaamheden van afgelopen week zijn er nieuwe problemen gevonden in
het VoiP-netwerk. Hierdoor kan het gebeuren dat u bij het bellen de
melding krijgt "alle lijnen van de persoon die u probeert te bellen
zijn bezet". Dit kan zowel voor inkomende als voor uitgaande
gesprekken voorkomen.

Wij werken aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te
verhelpen. Tot die tijd is het advies: opnieuw bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Is bij jullie de internet snelheid ook sinds 2 a 3 dagen trager geworden??

Niet normaal meer haal nu gewoon maar de helft van wat ik normaal heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 04-01-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:40
Anoniem: 88064 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:32:
Is bij jullie de internet snelheid ook sinds 2 a 3 dagen trager geworden??

Niet normaal meer haal nu gewoon maar de helft van wat ik normaal heb.
In almere buiten nergens last van.

Kan je gegevens van je modem neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.1)b1_042006 | 4/20/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2 Mode

systeem status:

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1003 kbps
Downstream Speed: 2859 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-1483 Up 30974 32700 0 0 0 1:46:09

LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 34057 32215 0

downstream noise margin:

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 51 db

upstream noise margin:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 29 db

moet er wel bij vertellen dat die niose margin nooit erg hoog waren altijd rond de 6 a 7 (komt door de afstand)
Maar heb altijd rond de 300 kb gehaald met downloads en nu blijft hij hangen rond de 150 170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Ook met de referentie download van XS4ALL?

http://download.xs4all.nl/test/100M.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah die blijft hangen rond de 115 / 116. en 3 dagen terug had ik nog nergens last van.
en heb geen instellingen ofzo gewijzigd zowel aan modem als windows/osx kant.

en op alle 4 de pc's en macbook heb ik er last van.

Is echt heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Zet het modem even 5 minuten uit en daarna weer aan. Wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edgarz schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:51:
Zet het modem even 5 minuten uit en daarna weer aan. Wellicht dat dat helpt.
had ik opzich al een paar keer gedaan zonde resultaat.

Maar nu werkt het weer :) gelukkig hopen dat het zo blijft doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Ik zou omgezet worden van KPN ADSL naar XS4all only. Op 31 december trekt KPN de stekker eruit en sindsdien geen internet meer.
Sindsdien heb ik ondervonden dat de veelgeroemde service van XS4all ook niet meer is wat het was...

-Helpdesk slecht bereikbaar: meer dan half uur wachten voor er iemand opneemt. Ik heb nu met 4 x bellen meer dan 2 1/2 uur aan de lijn gehangen met alle wachten, doorverbinden, wachten...
-3 x te horen gekregen: dit wordt heel snel opgelost, maar als u na nieuwjaar/morgen/maandag nog geen internet heeft, belt u dan terug. Als ik dat doe is er nog steeds niemand die iets meer weet.
-Intussen ook al drie verschillende verhalen gehoord, waaronder een dat ik zelf mijn KPN lijn heb opgezegd. Pardon?!
-Doorverbonden naar een telefoonnummer waar niemand opneemt. Na een half uur een bandje met "druk op 0 om met de telefoniste doorverbonden te worden". Daarna "dit nummer bestaat niet, de verbinding wordt nu verbroken". Aargh!
-De gebruikelijke dooddoener: wij kunnen er ook niets aan doen, wij zijn afhankelijk van onze netwerkleverancier (blijkbaar ene Bitstream).
-Op de vraag of ik doorverbonden kan worden met iemand die iets meer kan zeggen: "dit behoort helaas niet tot onze interne mogelijkheden".
-Salesafdeling zegt dat ik een van de 900(!) klanten ben waar de order is vastgelopen en dat ze niet individueel kunnen bijhouden wat de planning is en ze sowieso geen idee hebben wanneer dit opgelost gaat worden. Ik moet maar geduld hebben.

Ik kan me voorstellen dat er af en toe iets fout loopt, maar dat je je klanten niet kan vertellen wat er aan de hand is en hoe lang dat gaat duren vind ik niet acceptabel.
Laatste status: er wordt mij verteld dat ik zelf maar af en toe contact opnemen, XS4all kan mij niet vertellen hoe lang dit nog gaat duren (dagen, weken?).
Kortom, dezelfde helpdesk hel en afschuif smoesjes als andere providers.

Zie net dat ik na een week weer internet heb.

[ Voor 4% gewijzigd door bum op 06-01-2009 15:36 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Inderdaad triest verhaal.

Ik wil ook degenen die overstappen naar "Only" overwegen waarschuwen. Denk niet zomaar dat je werkelijk flink hogere snelheden haalt en/of geld bespaart zonder iets in te leveren. Ik gokte er ook op en nam verhalen over kwaliteitsverlies sinds overstappen voor lief. Maar heb er flink spijt van. En terugkeren zit er niet in.

Na 8 jaar tevreden klant met een prima verbinding heb ik "ineens" last van meerdere timeouts per week, zelfs nu de snelheid terug gezet is om stabiliteit te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Misschien is het handig om te weten dat KPN 2 netwerken beheerd, het mxstream netwerk wat bedoeld is voor consumenten met een hoge overboeking factor en het bitstream netwerk waar ook andere partijen/providers capaciteit huren voor oa zakelijk doeleinden.

XS4ALL Only maakt gebruikt van het bitstream netwerk wat opzich beter is (minder overboeking en dus meer capaciteit) Alleen vaak ga je bij een overstap van mxstream naar bitstream naar een fysiek andere poort (dslam kaart) in de centrale en dat levert vaak ellende op waar xs4all dan de schuld van krijgt terwijl het achterliggende provider netwerk misschien wel een van de beste is.

Bijv op mxstream haalde men 14 Mbit downstream en nu is dan ineens maar 10 Mbit. Of de bitstream kaart is nog ADSL1 ipv ADSL2+ Mensen begrijpen dat soort dingen niet en geven de provider de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:40
Terrestrial schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:47:
Misschien is het handig om te weten dat KPN 2 netwerken beheerd, het mxstream netwerk wat bedoeld is voor consumenten met een hoge overboeking factor en het bitstream netwerk waar ook andere partijen/providers capaciteit huren voor oa zakelijk doeleinden.

XS4ALL Only maakt gebruikt van het bitstream netwerk wat opzich beter is (minder overboeking en dus meer capaciteit) Alleen vaak ga je bij een overstap van mxstream naar bitstream naar een fysiek andere poort (dslam kaart) in de centrale en dat levert vaak ellende op waar xs4all dan de schuld van krijgt terwijl het achterliggende provider netwerk misschien wel een van de beste is.

Bijv op mxstream haalde men 14 Mbit downstream en nu is dan ineens maar 10 Mbit. Of de bitstream kaart is nog ADSL1 ipv ADSL2+ Mensen begrijpen dat soort dingen niet en geven de provider de schuld.
Klop allemaal wat je zegt,maar ik heb als klant een overeenkomst met de provider en het zal mij worst wezen hoe de provider dit gaat aanbieden,al moet ie het via de tamtam aanbieden.hij heeft gewoon leveringsverplichtingen naar mij als klant toe,net zoals ik betalingsverplichtingen naar hun toe heb.dus als hij of zij een leveringsdatum bekend maakt,moeten ze dat gewoon nakomen,ongeachte of zij afhankelijk zijn van een 3e partij.

Trouwens,tot op heden heb ik de laatste 1,5 jaar dat ik bij xs4all zit geen problemen ondervonden bij de 2 nieuwe aanvragen die ik heb gedaan.zelfs sommigen oude gegevns konden gewoon worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Terrestrial schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:47:
Mensen begrijpen dat soort dingen niet en geven de provider de schuld.
Logisch, als die provider zijn product "only" noemt en consequent (bijvoorbeeld hier) schermt met "1 servicepunt: XS4ALL".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Bedankt voor het toelichten Terrestrial. Maar ook ik vind dat X4ALL de eindverantwoordelijke is. Het maakt mij niet uit hoe zij hun zaken regelen. Ik betaal hun en verwacht voor het hogere tarief (in vergelijking met andere ISP's) dan ook kwaliteit.

Kunnen ze niet bij KPN Bitstream aandringen om die poort / DSLAM-kaart te fixen dan?

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 07-01-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212604

bum schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:55:
Ik zou omgezet worden van KPN ADSL naar XS4all only. Op 31 december trekt KPN de stekker eruit en sindsdien geen internet meer.
Sindsdien heb ik ondervonden dat de veelgeroemde service van XS4all ook niet meer is wat het was...

-Helpdesk slecht bereikbaar: meer dan half uur wachten voor er iemand opneemt. Ik heb nu met 4 x bellen meer dan 2 1/2 uur aan de lijn gehangen met alle wachten, doorverbinden, wachten...
-3 x te horen gekregen: dit wordt heel snel opgelost, maar als u na nieuwjaar/morgen/maandag nog geen internet heeft, belt u dan terug. Als ik dat doe is er nog steeds niemand die iets meer weet.
-Intussen ook al drie verschillende verhalen gehoord, waaronder een dat ik zelf mijn KPN lijn heb opgezegd. Pardon?!
-Doorverbonden naar een telefoonnummer waar niemand opneemt. Na een half uur een bandje met "druk op 0 om met de telefoniste doorverbonden te worden". Daarna "dit nummer bestaat niet, de verbinding wordt nu verbroken". Aargh!
-De gebruikelijke dooddoener: wij kunnen er ook niets aan doen, wij zijn afhankelijk van onze netwerkleverancier (blijkbaar ene Bitstream).
-Op de vraag of ik doorverbonden kan worden met iemand die iets meer kan zeggen: "dit behoort helaas niet tot onze interne mogelijkheden".
-Salesafdeling zegt dat ik een van de 900(!) klanten ben waar de order is vastgelopen en dat ze niet individueel kunnen bijhouden wat de planning is en ze sowieso geen idee hebben wanneer dit opgelost gaat worden. Ik moet maar geduld hebben.

Ik kan me voorstellen dat er af en toe iets fout loopt, maar dat je je klanten niet kan vertellen wat er aan de hand is en hoe lang dat gaat duren vind ik niet acceptabel.
Laatste status: er wordt mij verteld dat ik zelf maar af en toe contact opnemen, XS4all kan mij niet vertellen hoe lang dit nog gaat duren (dagen, weken?).
Kortom, dezelfde helpdesk hel en afschuif smoesjes als andere providers.

Zie net dat ik na een week weer internet heb.
En hoe is je nieuwe verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjonge heb ik toch te vroeg gejuicht.

nu al 3 dagen achter elkaar overdag gewoon rond de 300 download en dan rondt 15:00/16:00 hups wordt de snelheid gehalveerd. Is gewoon niet normaal meer :(

Heb echt al van alles geprobeerd, ander firmware in modem, pc direct achter modem enz helpt allemaal niks.
en is er ook niet iets te doen dan die belachelijk lange lease tijd voor ip/macadres van bbned??

steeds 2 uur wachten is niet echt meer van deze tijd vindt ik.

Zou het helpen als ik de spitter er tussen gooi??

(ben nog van de oude demon stepel die een losse adsl lijn hebben gekregen omdat toen lineshare nog niet mogelijk was)

Of zat oko al aan te denken die Fitz modem te bestellen misschien werkt die beter dan de zyxel 2602r 61?

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 07-01-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Meer mensen in de omgeving Hoorn last van een storing? Fritzbox heeft (na telefonische diagnose via m'n vriendin thuis) wel DSL-signaal, is ingetraind op 4096/1024, maar internet/voip weigert alle dienst. Zag op de website van XS4ALL nog geen storing staan, vandaar dat ik hier eens informeer :)

Edit: Er staat inmiddels een bericht op de website van XS4ALL:
XS4ALL Only storing verschillende regio's
gemeld door Michael op 09-01-2009, 09:23
begintijd: 09:00, duur: Onbekend
status: lopend

Vanwege een grote storing in het KPN netwerk, kunnen sommige klanten
met een XS4ALL Only verbinding in verschillende regio's problemen
ondervinden met de verbinding.

KPN is inmiddels op de hoogte en werkt aan een oplossing.
En nog even aansluiten bij een bericht hierboven van Patriek:
Patriek schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:51:
Bedankt voor het toelichten Terrestrial. Maar ook ik vind dat X4ALL de eindverantwoordelijke is. Het maakt mij niet uit hoe zij hun zaken regelen. Ik betaal hun en verwacht voor het hogere tarief (in vergelijking met andere ISP's) dan ook kwaliteit.
I couldn't agree more... Sinds ik bij XS4ALL zit, (iets meer dan een half jaar) heb ik al enkele keren langere tijd (1-2 weken) zonder internet gezeten, en iedere keer wijst XS4ALL naar een andere partij (KPN, Bitstream). Dat zal allemaal best dat daar de oorzaak ligt, maar daar heb ik simpelweg geen drol mee te maken. Ze gedragen zich als iedere willekeurige andere internetprovider (zeker wat betreft de helpdesk, waar ik dat nog het minst zou verwachten), en dat vind ik voor de prijzen die XS4ALL rekent echt niet terecht. 't Is dat je overal dezelfde problemen tegenkomst, en dat overstappen daarom voor mijn gevoel niet zoveel zin heeft, maar tevreden ben ik niet :/

[ Voor 82% gewijzigd door Elwood Blues op 09-01-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Heb gisteren wel tot 2x toe problemen gehad met de mail (IMAP).... Only werkt thuis nog wel, althans, kan mijn ip pingelen vanaf hier (staat verder geen machine aan atm)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212604

Anoniem: 88064 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:50:
sjonge heb ik toch te vroeg gejuicht.

nu al 3 dagen achter elkaar overdag gewoon rond de 300 download en dan rondt 15:00/16:00 hups wordt de snelheid gehalveerd. Is gewoon niet normaal meer :(

Heb echt al van alles geprobeerd, ander firmware in modem, pc direct achter modem enz helpt allemaal niks.
en is er ook niet iets te doen dan die belachelijk lange lease tijd voor ip/macadres van bbned??

steeds 2 uur wachten is niet echt meer van deze tijd vindt ik.

Zou het helpen als ik de spitter er tussen gooi??

(ben nog van de oude demon stepel die een losse adsl lijn hebben gekregen omdat toen lineshare nog niet mogelijk was)

Of zat oko al aan te denken die Fitz modem te bestellen misschien werkt die beter dan de zyxel 2602r 61?
Wat heeft de Helpdesk al met je gedaan om vast te stellen of het probleem tussen je isra en PC zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Ben ik nog aan het uitzoeken. Lijkt goed, overdag ~800kB/s, 's avonds af en toe dipjes van ~600kB/s (downloaden van 100MB test file). Alleen heb ik soms dat gewone websites 'bevriezen' of heel traag zijn. Geen idee waar dat aan ligt, eerst maar eens een verse install doen.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 13:48

DJ

Elwood Blues schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:18:
Meer mensen in de omgeving Hoorn last van een storing? Fritzbox heeft (na telefonische diagnose via m'n vriendin thuis) wel DSL-signaal, is ingetraind op 4096/1024, maar internet/voip weigert alle dienst. Zag op de website van XS4ALL nog geen storing staan, vandaar dat ik hier eens informeer :)

Edit: Er staat inmiddels een bericht op de website van XS4ALL:

[...]

En nog even aansluiten bij een bericht hierboven van Patriek:

[...]

I couldn't agree more... Sinds ik bij XS4ALL zit, (iets meer dan een half jaar) heb ik al enkele keren langere tijd (1-2 weken) zonder internet gezeten, en iedere keer wijst XS4ALL naar een andere partij (KPN, Bitstream). Dat zal allemaal best dat daar de oorzaak ligt, maar daar heb ik simpelweg geen drol mee te maken. Ze gedragen zich als iedere willekeurige andere internetprovider (zeker wat betreft de helpdesk, waar ik dat nog het minst zou verwachten), en dat vind ik voor de prijzen die XS4ALL rekent echt niet terecht. 't Is dat je overal dezelfde problemen tegenkomst, en dat overstappen daarom voor mijn gevoel niet zoveel zin heeft, maar tevreden ben ik niet :/
Hiero in eindhoven ligt XS4ALL Only er ook uit . . . :(
Helpdesk nummer is gewoon in gesprek!! Niet dat ik een zinnig antwoord van die mannen verwacht, maar ik wilde wel melden dat Eindhoven dus ook getroffen is.
Net op de dag dat ik thuis wilde werken . . . als dit te lang duurt toch maar even naar de zaak rijden . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Laatst online: 13-06 20:02

TMDevil

Blaat

Hier in Veenendaal ligt de XS4all only er ook uit, wel een stuk later dan op de site staat aangegeven, hier hadden we niks meer vanaf 10.20..

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijn server geeft geen reactie meer, dus ik ga ervanuit dat XS4ALL Only er ook in Kerkdriel uit ligt. Anders moet ik me zorgen gaan maken over m'n server :+

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 13:02
Ik heb al vanaf vannacht 12 uur niks meer (niet helemaal op gelet, maar leek een beetje op klokslag 12 uur). Ik woon in Utrecht.

Je krijgt wel dsl sync, maar de modem kan geen ppp verbinding opzetten. Zo lang je internet hebt hou je internet gok ik, maar zodra je je modem reset (of als ie dat vanzelf een keer doet), is je verbinding weg. Het lijkt me ook sterk dat dit in sommige regio's is, en niet in heel het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Hier ligt Xs4all Only er ook uit. Sinds 10:19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

den bosch ook niks meer sinds 10:20

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Haha nou eh.. blij dat ik niet de enige ben :D Hoe groter de storing, hoe harder er aan gewerkt wordt om hem op te lossen zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Tsss. Het is al wel de zoveelste keer in een paar weken tijd. Kunnen ze wel mooi aangeven dat het bij KPN ligt maar dit soort storingen geven weinig vertrouwen :(

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Terneuzen ligt hij er eveneens uit sinds 10.00. Raar dat er niets op de frontpage over staat.

[ Voor 32% gewijzigd door M-co op 09-01-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:12
Ik heb inmiddels mijn xs4all only opgezegd. En volgens mij doet die het vanaf vandaag ook niet meer. Ik merkte de laatste paar weken wel dat het laden van websites langzamer ging. Het voelde een beetje 56K achtig. Overigens kwam ik de laatste tijd wel makkelijk met de helpdesk in contact. Ben al jaren trouwe klant, maar toch genoodzaakt om op kabel over te stappen op m´n huidige woon adres. Gelukkig is m´n email adres gekoppeld aan een aansluiting op m´n oude adres dus die verlies ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
gaan we nou weer allemaal melden dat 'hij hij hier ook uit ligt'.....daar heeft toch niemand wat aan?

Er staat op de xs4all site dat er een (grote/landelijke) storing is. Hou daar in de gaten hoe en wat.
En kom niet met het argument dat je dat niet kunt bekijken omdat je internet verbinding eruit ligt, want blijkbaar kun je dat hier wel melden, dus je hebt op de 1 of andere manier wel degelijk beschikking over internet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

M-co schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:52:
Raar dat er niets op de frontpage over staat
Het staat wel op de storingspagina, waar ook de storingen thuishoren ;) Op usenet is al gemeld dat het onhandig is dat de storing niet ook bij specifiek de Xs4all Only storingen zijn maar dat is een detail lijkt me. Aangezien Xs4all meldt dat KPN aan een oplossing werkt, ga ik er vanuit dat er met Bitstream iets goed mis is.

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 09-01-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:27

Nakebod

Nope.

Volgens mij woon ik in de perfecte XS4All Only regio.
Op een enkele uitzondering na, maar dan was het meestal mijn modem, en ook hooguit een paar minuten, nog nooit verbindingsproblemen gehad. Ook niet toen " heel" Nederland er uit lag.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

DGTL_Magician schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:24:
Tsss. Het is al wel de zoveelste keer in een paar weken tijd. Kunnen ze wel mooi aangeven dat het bij KPN ligt maar dit soort storingen geven weinig vertrouwen :(
Zijn inderdaad vervelende streken zo.
Heb hier thuis nog wel verbinding maar een klant die net een maand over is naar XS4ALL had niks meer. Heb ik XS4ALL helemaal de hemel ingeprezen (en Ziggo de grond in...), krijg je dit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Laatst online: 25-06 13:48

DJ

Hier in Eindhoven komt XS4ALL only nu weer in de lucht ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 20:47

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

wat triest is dat ze gewoon vanaf 9u tot nu al op meerdere plaatsen stroingen hebben zowel bij mij thuis als bij meerdere lokaties van mijn werk

helaas zit ik sinds deze week op xs4all only anders was me dit bespaard gebleven tot nu toe dus een valse start

leuk zo'n melding dat er storing is maar je zou best elk uur een update kunnen geven.

kijk klagen helpt hij is weer up

[ Voor 19% gewijzigd door _DPC_Scorpion op 09-01-2009 15:10 ]

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:57
Ik zie dat mijn verbinding het ook weer doet (Assen, XS4ALL only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Eerst allemaal melden dat de verbinding het niet meer doet, en nu allemaal weer gaan melden dat ie et wel weer doet? Jongens, kap hier nou mee!!!

Dit voegt toch helemaal niets toe aan dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:57
kaajee schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:13:
Eerst allemaal melden dat de verbinding het niet meer doet, en nu allemaal weer gaan melden dat ie et wel weer doet? Jongens, kap hier nou mee!!!

Dit voegt toch helemaal niets toe aan dit topic?
Ben ik niet met je eens, aangezien er alleen een melding is dat er een grote storing is, maar voor de rest worden er geen updates gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Volgens nu.nl is het één van de 12 routers die kapot is bij xs4all. Op zo'n router zijn 25.000 mensen aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn hier meer mensen die hun outlook gebruiken met de imap van xs4all? Sinds nu een week of 2 kan ik opeens niet meer verzenden (uitgaande verificatie staat aan), met enkel de melding dat de server de verbinding heeft verbroken (outlook is ook zooo goed met foutmeldingen :P)

Ik gebruik imap via caiway, heb enkel mijn email van xs4all behouden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36

DaRoot

Some say...

SinergyX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:28:
Zijn hier meer mensen die hun outlook gebruiken met de imap van xs4all? Sinds nu een week of 2 kan ik opeens niet meer verzenden (uitgaande verificatie staat aan), met enkel de melding dat de server de verbinding heeft verbroken (outlook is ook zooo goed met foutmeldingen :P)

Ik gebruik imap via caiway, heb enkel mijn email van xs4all behouden.
Verzenden heeft natuurlijk vooral te maken met je smtp settings, gebruik je voor het verzenden wel smtps.xs4all.nl? Dit icm. SSL op poort 465 en verificatie met username en password?

xs4all only werkt hier nu ook weer trouwens (Denekamp)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ed73 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Ben ik niet met je eens, aangezien er alleen een melding is dat er een grote storing is, maar voor de rest worden er geen updates gegeven.
Ja en? Wat kan mij (en iemand anders) het nou schelen) dat Pietje in Sexbierum nou wel of geen internet heeft?
Stel Sexbierum had deze ochtend geen internet. Jantje meldt dit alhier, als Pietje dat al leest (omdat ie eigenlijk geen internet heeft kan ie het niet lezen, behalve met z'n mobiel of vanaf een andere locatie). Wat heeft Pietje er dan aan dat te weten? Gaat ie snel naar huis bellen: "vrouwlief, we hebben geen internet, mocht je het nodig hebben". Ja dat had vrouwlief ook al door. Vervolgens doet het internet het wel weer. Gaat Pietje dan weer naar huis bellen enzo......??

Jongens hou hier nou mee op! Iedereen moet het er over eens zijn dat de meerwaarde van deze info zeeeeer beperkt (nihil) is het vervuilt een topic en daardoor minder aandacht/ruimte voor wel zinnige discussies.......
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.