Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:01:
Alvast even over die FRITZ!box die ik vanavond ga installeren: ik wil in de toekomst VoIP gaan proberen, maar ik wil eerst gewoon m'n internet aan de gang krijgen. Als ik mijn huidige analoge telefoon aansluit via de splitter op de FRITZ!box, kan ik dan gewoon gebruik maken van m'n KPN abonnement? Of moet ik 'm alleen via de FRITZ!box laten lopen als ik VoIP wil en moet ik nu de telefoon direct aansluiten op de splitter?
Ik kan me herinneren gelezen te hebben dat ik VoIP zou kunnen uitproberen met het gratis nummer dat je van XS4all krijgt, maar dat je dan van alles en nog wat moet instellen om je KPN abo te kunnen gebruiken: ik kan alleen die info nergens meer vinden. :s
Als je van je huidige telefoon (abo) gebruik wilt blijven maken heb je in feite niets met de Fritz te maken! Die moet er dan ook niet tussen ahw. Dus gewoon een splitter; aan de ene uitgang je Frtitz aan de andere je huidige telefoon.

Wil je gaan experimenteren met VoIP via xs4all dan moet je eerst softwarematig (bij hun en in je fritz ) 1 en ander instellen/activeren en dan pas de analoge telefoonuitgang van de fritz gebruiken.
Ik zou even tijdelijk een ander, apart simpel analoog telefoon toestel aansluiten om een analoge poort van je fritz en daarmee proberen/testen. Dan heb je dus (tijdelijk) 2 vaste telefoons; 1 via het 'gewone' KPN netwerk en 1 via xs4all (voip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:52:
[...]

Jammer maar helaas. die vlieger gaat niet op.
Dat de helpdesk open is wil namelijk niet zeggen dat de juiste mensen ook aanwezig zijn.
Volgens de medewerker die ik vandaag sprak zijn de juiste mensen bereikbaar tot uiterlijk 18:00 / 19:00 op werkdagen.
Ook de zaterdag en zondag die je bold hebt aangegeven zijn geen optie, dan worden dergelijke metingen namelijk helemaal niet uitgevoerd.
Blijft dus over iets meer dan kantoortijden op werkdagen, en dan is er nog de wachttijd die vanmorgen overigens 15 minuten was.
Wat is dat nu weer voor een vaag gezemel. De medewerker die je sprak lult volledig uit zijn nek. Er zijn op de helpdesk 3 niveau's, het eerste niveau kan inderdaad geen tickets aanmaken of nieuwe modems opsturen. Het tweede en derde niveau kunnen dit gewoon wel, en zijn net als het eerste niveau gewoon tot 8 uur aanwezig.

Daarnaast kunnen er wel degelijk lijnmetingen worden uitgevoerd in het weekend. Denk je dat ze een dergelijk systeem uitzetten in het weekend? Het enige is dat er in het weekend geen Bitstream monteurs op pad gaan voor particuliere lijnen.

Je kan dus wel degelijk in het weekend bellen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
MagicTempest schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:29:
[...]
Wat is dat nu weer voor een vaag gezemel. De medewerker die je sprak lult volledig uit zijn nek. Er zijn op de helpdesk 3 niveau's, het eerste niveau kan inderdaad geen tickets aanmaken of nieuwe modems opsturen. Het tweede en derde niveau kunnen dit gewoon wel, en zijn net als het eerste niveau gewoon tot 8 uur aanwezig.

Daarnaast kunnen er wel degelijk lijnmetingen worden uitgevoerd in het weekend. Denk je dat ze een dergelijk systeem uitzetten in het weekend? Het enige is dat er in het weekend geen Bitstream monteurs op pad gaan voor particuliere lijnen.

Je kan dus wel degelijk in het weekend bellen.
Ik wil best geloven dat ik iemand trof die uit z'n nek lult maar het is wel de informatie waar ik het mee moet doen op dat moment.
Bij thuiskomst voor de zekerheid direct bellen en na ruim een half uur (verwachte wachttijd 15 min) eindelijk iemand aan de lijn die vraagt om de splitter even buitenspel te zetten.
Zonder na te denken want gefocussed op de storing doe ik dat en weg is m'n telefoongesprek.
Zucht..........
Hang nu dus weer aan de lijn en de verwachting is 31 min op dit moment :(

Update :
Net weer iemand aan de lijn en ondanks dat er twee splitters zijn die hetzelfde gedrag vertonen wil men graag dat de lijn voor langere tijd getest wordt zonder splitter.
Dat zal dus snachts worden omdat ik in principe gewoon telefonisch bereikbaar wil zijn.
Blijkt dat de lijn zonder splitter nog steeds klappert zal er andere actie ondernomen gaan worden.
Zal nu wel ffies een kabeltje moeten regelen wat lang genoeg voor de afstand isra - modem.
De splitter zit nu precies tussen die twee in met zo kort mogelijke kabeltjes.

[ Voor 17% gewijzigd door ninjazx9r98 op 28-10-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ja, dat is mij ook overkomen. Een andere leuke die tegenwoordig ook veel voorkomt is je modem even uit zetten als je met voip belt :) Ben je ondertussen al aan de beurt geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
MagicTempest schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:04:
Ja, dat is mij ook overkomen. Een andere leuke die tegenwoordig ook veel voorkomt is je modem even uit zetten als je met voip belt :) Ben je ondertussen al aan de beurt geweest?
Denk dat we beide zo'n beetje tegelijk een bericht hebben geplaatst, jij bovenstaande vraag en ik een update op m'n posting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoooooo, FRITZ!box is binnen. Net alles even geinstalleerd en het werkte meteen. LAN, WLAN, alles prima. Alleen... na een kwartier was de verbinding weg. :s Op zich moet ik zeggen dat die FRITZ!box wel handig is, want je kan precies zien wat 'ie doet! Dat was met m'n oude hardware wel lastiger... In ieder geval: ik zag dat m'n modem steeds aan het intrainen was.... wel 27 keer achter elkaar!!! Pas na ZES minuten werd er een verbinding gemaakt op 8000/1024 kbits. Da's op zich mooi want da's de maximumsnelheid.

Alleen schrok ik natuurlijk wel van de verbreking... M'n vorige modem verbrak regelmatig de verbinding maar toch aardig kort, tig seconden. 6 minuten is wel erg lang... Kan het te maken hebben met het feit dat ik de apparatuur, terwijl alles aan was, wat verplaatste en zo...? Misschien dan een stekkertje niet zo lekker zat... Maar dan nog is 6 minuten erg lang om weer in te trainen.

De verbinding op zich is meer dan prima: 6525 Kbit (6.37 Mbit) per seconde dus ik kan downloaden met een snelheid van 816 Kbyte (al zal dat in de praktijk een stukkie lager liggen). Dat haalde ik met m'n oude modem absoluut niet!!!

Maar goed, misschien was dit een opstartprobleem... en moet ik gewoon maar ff afwachten wat Only nu gaat doen. Vanmiddag was het weer af en aan zwaar knudde met de verbinding. Ben benieuwd of het nu goed blijft of dat 'ie om de haverklap wegvalt en weer tig keer gaat intrainen...

Er zit trouwens geen aan en uit knop op die FRITZ!box: moet je de stekker eruit halen als je 'm wilt resetten of zo? Of moet je 'm altijd absoluut aan laten staan?

Trouwens, als de snelheid blijft zoals 'ie nu is, blijf ik misschien wel op 8 Mbit: het is nu al sneller dan wat ik gewend ben en het scheelt toch 15 euro per maand!

EDIT:
Nog even wat anders: bij de account info van de FRITZ staat:

DSL ATM Settings

Please note that manual settings are required only in special cases. Your DSL provider can tell you which values are required.

Detect all ATM settings automatically

Define ATM settings manually

Hij staat nu op automatisch, maar daaronder zie ik waarden van VPI 1 en VCI 32 staan: volgens een brief die ik kreeg zou het 8/48 moeten zijn. Moet ik dit handmatig veranderen of moet ik alles maar laten zoals het is? In de handleiding stond niets over deze instelling. (Ik heb alles trouwens handmatig ingesteld en niet via de XS4all cd.)

EDIT:
En o ja, ik heb de telefoon via de FRITZ!box lopen maar hij doet het gewoon. Handig. Ik ga pas met VoIP klooien als ik zeker weet dat alles een beetje stabiel loopt..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Na een kleine twee uur connectie te hebben gehad zonder splitter had ik enkele minuten geleden de eerste disconnect zonder splitter.
Morgenochtend toch maar weer eens bellen, heb nu echter wel de belofte dat in de call history aangegeven staat dat er nu echt actie ondernomen moet worden.
Als het goed is komt er nu dus geen discussie over het wel of niet aanwezig zijn thuis bij het modem en zullen er ook geen tests meer worden gedaan.
Wat de actie precies gaat inhouden is mij nog onbekend, een monteur is genoemd en ik neem aan dat die dan een kijkje gaat nemen in de wijkcentrale.
Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:59:[...]
De verbinding op zich is meer dan prima: 6525 Kbit (6.37 Mbit) per seconde dus ik kan downloaden met een snelheid van 816 Kbyte (al zal dat in de praktijk een stukkie lager liggen). Dat haalde ik met m'n oude modem absoluut niet!!!
Heb je dit uit je hoofd met een (onterechte) deling door 8 berekend of heb je dit ook daadwerkelijk betrouwbaar gemeten?
[...]Define ATM settings manually

Hij staat nu op automatisch, maar daaronder zie ik waarden van VPI 1 en VCI 32 staan: volgens een brief die ik kreeg zou het 8/48 moeten zijn. Moet ik dit handmatig veranderen of moet ik alles maar laten zoals het is? In de handleiding stond niets over deze instelling. (Ik heb alles trouwens handmatig ingesteld en niet via de XS4all cd.)
Dat is het wel waard om te proberen. Maar het kan zijn dat de automatische instellingen dit al goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:06:
[...]
Heb je dit uit je hoofd met een (onterechte) deling door 8 berekend of heb je dit ook daadwerkelijk betrouwbaar gemeten?
Dit was een enkele meting met de XS4all snelheidsmeter: die deelt dus simpelweg de Kbit door 8. ;) Uit m'n hoofd zou ik dat sowieso nooit kunnen. :P Als ik via speedtest.nl m'n downloadsnelheid meet, varieert die tussen de 700 en zowat 900: gaat natuurlijk af en aan. In ieder geval haal ik nu snelheden die een stukje over de top gaan van wat ik haalde toen alles nog goed was met m'n oude modem (pre-Only). Ben op zich wel benieuwd wat ik haal als ik de verbinding weer op 20 Mbit laat zetten, maar tsja... als alles nu werkt en het is ietsje sneller ook nog dan ik gewend was, dan vind ik het eigenlijk wel prima. Straks laat ik 'm op 20 Mbit zetten en dan gaat 'ie weer klapperen...

De verbinding is trouwens sinds gisteravond (na dat 27 keer intrainen) nog steeds okay. Keeping fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Lekker dat die dan ook door 8 deelt... Want dat is zonder rekening te houden met de overhead, die nog flink aantikt waardoor je ruwweg door 10 moet delen (6525 kbit/s zou zo'n 650 kB/s moeten leveren).

Overigens zijn veel snelheidstestjes op websites zwaar onbetrouwbaar, waardoor je vaak lager uitkomt doordat TCP/IP nog niet op volle snelheid draait of juist hoger uitkomt doordat er al wat gecached is voordat de stopwatch loopt.

Ik zou even ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin binnentrekken met een goede app zoals een ftp client (Filezilla, WinSCP) en kijken hoe hoog je precies komt. De in windows ingebouwde ftp.exe voldoet ook trouwens. Voor linux kan je het beste wget gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
De kogel is door de kerk, er wordt (als het goed is) een nieuw modem opgestuurd.
Vanmorgen gebeld om door te geven dat zonder splitter de disconnects nog steeds plaats vinden en direct toegevoegd dat de splitter dus weer daar zit waar deze hoort zodat we telefonisch bereikbaar zijn.
Even wat heen en weer gepraat omdat ik volgens de medewerker op locatie bij het modem diende te zijn voor test doeleinden.
Gezien de belofte dat de test zonder splitter de laatste zou zijn en dat deze terug te vinden was in de call werd ik uiteindelijk doorverbonden naar iemand anders.
Daar gingen we even door de standaard zaken heen, met/zonder splitter, lengte van de kabels, wanneer zijn er disconnects, hoe lang speelt dit al enz enz.
Uiteindelijk is er besloten dat er een nieuw modem deze kant op komt, geen idee (ook niet gevraagd) of dat weer een ST780 is of een Fritzbox.
Enige puntje wat mogelijk nog voor vertraging kan zorgen is de vraag of ik eigenaar ben van het modem of dat deze in bruikleen is.
Ik had en heb geen flauw idee wanneer ik precies m'n abonnement heb verlengd en er zal dus nog gecontroleerd moeten worden of dat gebeurt is voor of na dat XS4ALL besloten heeft om voortaan modems in bruikleen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Goed, eindelijk es een positieve reply over XS4ALL/KPN..

Thuis hadden we XS4ALL ADSL over KPN. Te traag, en dus Only aangevraagd. Na een ruime maand was dat gerealiseerd, maar stopte zowel telefoon (ISDN) als internet ermee.

XS4ALL gebeld, werd direct geholpen, lijn door laten meten, ticket aangemaakt. KPN gebeld, werd direct geholpen, lijn laten doormeten, ticket aangemaakt.
Dit alles vanochtend om 11u. Om 14u vanmiddag belde de monteur dat de storing verholpen was, en idd, alles werkt en stabiel ook.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:51:
Goed, eindelijk es een positieve reply over XS4ALL/KPN..

Thuis hadden we XS4ALL ADSL over KPN. Te traag, en dus Only aangevraagd. Na een ruime maand was dat gerealiseerd, maar stopte zowel telefoon (ISDN) als internet ermee.

XS4ALL gebeld, werd direct geholpen, lijn door laten meten, ticket aangemaakt. KPN gebeld, werd direct geholpen, lijn laten doormeten, ticket aangemaakt.
Dit alles vanochtend om 11u. Om 14u vanmiddag belde de monteur dat de storing verholpen was, en idd, alles werkt en stabiel ook.

Top!
Da's inderdaad ook wel eens goed om te horen!

Ik kan melden dat internet sinds de installatie van de FRITZ!box nog stééds goed werkt! :) Heel fijn. Was dus TOCH de oude hardware, schijnbaar. Ik denk trouwens dat ik gewoon op 8 Mbit blijf zitten: was niet m'n bedoeling (ik wilde voor SNEL gaan), maar alles werkt nu en nog een klein tikkie vlotter dan voorheen, en het scheelt toch 15 euro per maand... en het is alleen maar interessant voor het downloaden, wat ik over het algemeen als het ff kan toch op m'n werk doe, want daar haal ik met gemak 4 Mb per seconde. Dus ach... ;) En bovendien, het werkt nu: straks laat ik de lijn op 20 Mbit zetten en gaat 'ie weer klapperen...!

Vraag me nu dan wel even af of 8 Mbit genoeg is om ook te telefoneren (VoIP)? Of zit de lijn dat meteen 'vol'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 18:22

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:33:
[...]
Vraag me nu dan wel even af of 8 Mbit genoeg is om ook te telefoneren (VoIP)? Of zit de lijn dat meteen 'vol'?
Als je niet te hard praat haal je 8 mbit niet.

En zonder geintjes: voip is bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL _/-\o_

Okay. Maar ik dacht dit omdat ik hier vaak lees dat mensen hun verbinding verliezen na het bellen of dat het downloaden inzakt: ik kreeg dus de indruk dat bellen 'zwaar' was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Vanmorgen het nieuwe modem in ontvangst genomen, een Fritz!Box 7170.
Hele boel aangesloten en toen gewacht tot m'n oude lease verlopen was (had geen zin in MAC adres klonen en had toch nog het eea in huis te doen)
Na twee uur maar eens gaan kijken en het internet doet het weer.
Volgens de Event Log zijn er echter ondertussen al 11 disconnects geweest in de eerste 20 minuten nadat ik weer een IP adres had verkregen :(

Na de elfde disconnect ben ik echter zowaar al een heel kwartier zonder onderbreking online.
Even afwachten maar wat er gaat gebeuren en anders voor de zoveelste keer bellen :(
Afgelopen week heb ik bij elkaar ruim drie uur doorgebracht aan de telefoon met wachten op en praten met de helpdesk.

Wat getalletjes uit het modem :
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 12464 1079
ATM data rate Kbit/s 12004 1031
User data rate Kbit/s 10872 934
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 15 16
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 960 68
Negotiation adaptive adaptive

Signal/Noise ratio dB 10 10
Line attenuation dB 25 11
Status f0000000 f0000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ff een vraagje over VoIP van Only: ik heb nu dus die FRITZ!box en wil VoIP wel eens proberen. Ik heb net een gratis nummer aangevraagd. Als ik dat nu instel in de FRITZ!box, kunnen mensen mij dan alsnog bereiken via m'n gewone KPN-telefoonnummer...? Dat werkt nu gewoon nog wel, maar misschien verandert dat als ik VoIP instel? En ik heb begrepen dat als ik met m'n huidige KPN-nummer wil bellen, ik eerst *111# moet typen: anders gaat het automatisch via het XS4all nummer...?

En alvast het volgende ook maar: mocht ik helemaal op VoIP willen overstappen, dan neem ik een flat fee abo bij XS4all met nummerbehoud: regelt XS4all dan ook dat m'n KNP abo wordt opgezegd? Ik neem dat er wat tijd overheen gaat omdat dat nummer op een of andere manier overgeheveld moet worden? Dat gratis 085 nummer was binnen een paar seconden online geregeld, maar ik neem aan dat zo'n overstap met nummerbehoud meer tijd kost?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:11:
Ik had ff een vraagje over VoIP van Only: ik heb nu dus die FRITZ!box en wil VoIP wel eens proberen. Ik heb net een gratis nummer aangevraagd. Als ik dat nu instel in de FRITZ!box, kunnen mensen mij dan alsnog bereiken via m'n gewone KPN-telefoonnummer...? Dat werkt nu gewoon nog wel, maar misschien verandert dat als ik VoIP instel?
Bellen verandert niet zolang je je telefoon niet achter de Fritz hangt, als je de telefoon achter de Fritz hangt moet je die daarvoor inderdaad juist aansluiten en instellen. Zie handleiding.
En alvast het volgende ook maar: mocht ik helemaal op VoIP willen overstappen, dan neem ik een flat fee abo bij XS4all met nummerbehoud: regelt XS4all dan ook dat m'n KNP abo wordt opgezegd? Ik neem dat er wat tijd overheen gaat omdat dat nummer op een of andere manier overgeheveld moet worden? Dat gratis 085 nummer was binnen een paar seconden online geregeld, maar ik neem aan dat zo'n overstap met nummerbehoud meer tijd kost?
Ja, dat doet xs4all en het duurt minimaal ca. 30 dagen die nodig zijn voor brievensturen en wachttermijnen. Bij die minimale termijn betaal je meestal nog even dubbel omdat het KPN-abonnement nog een opzegtermijn kent.
Om dat te voorkomen kun je bij aanvraag aangeven dat de termijn nog langer dan die minimale termijn van 30 dagen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Helaas, ondanks de goede waardes van onze lijn is deze nog steeds niet stabiel.
Na elf disconnects kwam het modem uiteindelijk goed online voor net geen vijf volle uren.
Daarna ging het helemaal mis, rond de 20 disconnects in een half uur tijd :(
Contact opgenomen met de helpdesk (ruim 20 min wachttijd) en een half uur bezig geweest met de beste man.
Ondanks het feit dat er theoretisch voldoende ruimte is op de lijn (12Mbit profiel, meting geeft max 14,8Mbit aan op deze lijn) zit er niet veel anders op dan een downgrade naar 8Mbit en afwachten of dat stabiel is.
Helaas is 12Mbit het laagste profiel wat de helpdesk kan/mag zetten op een 20Mbit abonnement.
De downgrade naar 8Mbit is namelijk een commercieel verhaal en dat kan pas maandag weer danwel via de website.
Zojuist een poging gedaan via de website maar dat levert een foutmelding op bij de uiteindelijke bevestiging.
Als ik dan een nieuwe poging wil wagen gaat dat niet omdat ik reeds een order heb gedaan ?

Tijdens het tikken van dit bericht is er overigens weer een disconnect en komt er na een ruime minuut een verbinding tot stand van 8Mbit.
Nu maar hopen dat deze stabiel blijft en van de week maar eens contact opnemen aangezien ik niet zondermeer van plan ben om EUR 25 te betalen voor deze downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:20:
Nu maar hopen dat deze stabiel blijft en van de week maar eens contact opnemen aangezien ik niet zondermeer van plan ben om EUR 25 te betalen voor deze downgrade.
Een downgrade wegens technische problemen hoef je niet te betalen! Dus let even op dat dat niet gebeurt. Ik zelf kreeg na m'n downgrade vanwege technische problemen een brief dat de downgrade gelukt was en dat me dat 25 euro zou kosten... Meteen gebeld en nadat ze in m'n gegevens hadden gezien dat de downgrade inderdaad een technische oorzaak had, werd er voor gezorgd dat er geen factuur verzonden zou worden. Zou natuurlijk te gek zijn ook...! Maar let dus wel even op, want dit gaat (jammergenoeg...) niet (altijd) automatisch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net m'n XS4all Only telefoonnummed in m'n FRITZ!box gezet. Ik moest de optie 'insert area code for outgoing calls' aanzetten. Alleen... als ik nu naar m'n eigen mobiel probeer te bellen (als test) krijg ik de melding dat ik niet bevoegd ben het nummer te bellen en hoor ik mijn mobiele nummer met met 85 erin verwerkt(0685...)! Lijkt me logisch dus 'insert area code for outgoing calls' uit te zetten, maar... volgens de instructies moet dit aan...? :s Bellen met *111# via KPN werkt goed en vanaf mijn mobiel naar huis (KPN en XS4all) ook. Bij XS4all hoor ik tijdens het overgaan wel tikken en zo nu en dan KEIHARDE ruis (zoals van een fax).

(Trouwens erg handig dat je het internet nummer in de FRITZ!box met 1 klik kan disablen en zo de oude situatie herstelt! Die FRITZ!box is sowieso ideaal: laat alle gesprekken zien (in en uit en tijdens afwezigheid) en geeft ook veel info over de internetverbinding: mooi modem!!!)

EDIT
Nog wat anders: in de log van m'n FRITZ!box zie ik dat 'ie elke nacht rond 1 uur de verbinding verbreekt 'to prevent the Internet Service Provider from disconnecting you in the immediate future'. Is dat normaal? Hoort dat?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:47
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:19:

(Trouwens erg handig dat je het internet nummer in de FRITZ!box met 1 klik kan disablen en zo de oude situatie herstelt! Die FRITZ!box is sowieso ideaal: laat alle gesprekken zien (in en uit en tijdens afwezigheid) en geeft ook veel info over de internetverbinding: mooi modem!!!)

EDIT
Nog wat anders: in de log van m'n FRITZ!box zie ik dat 'ie elke nacht rond 1 uur de verbinding verbreekt 'to prevent the Internet Service Provider from disconnecting you in the immediate future'. Is dat normaal? Hoort dat?
Mijn ouders die nu een tijdje de Fritzbox hebben, werden soms midden in de nacht gebeld door onbekende nummers.
Sinds ze de FB hebben, niet meer.
Ik heb alle nummers in de FB neer gezet door wie ze worden gebeld.
En de optie dat de Night Service die onder System staat aangezet, hierdoor kan je zelf bepalen of het WLAN aanstaat en dat je telefonisch bereikbaar bent.
Maar, ze wilden wel bereikbaar zijn voor bepaalde mensen, dus die telefoonnummers staan in het telefoonboek en die kunnen altijd bellen en de telefoon gaat gewoon over.

En dat de FB in de nachtelijke uren even de verbinding verbreekt, klopt, dit is een instelling in de modem, maar kan je uitzetten.
Ga daarvoor naar Settings -> Internet -> Account information, bij het gedeelte over Connection Settings moet je het vinkje zetten bij "Maintain internet connection permantly".
Daar staat dan als het goed is ook nog een optie "Delay disconnection by provider to the period between" 4 - 5 "o'clock".
Als die optie er niet staat, moet je waarschijnlijk de Expert Mode aan zetten, die je kan vinden onder Settings -> System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RollieBollie schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:18:
[...]

Mijn ouders die nu een tijdje de Fritzbox hebben, werden soms midden in de nacht gebeld door onbekende nummers.
Sinds ze de FB hebben, niet meer.
Ik heb alle nummers in de FB neer gezet door wie ze worden gebeld.
En de optie dat de Night Service die onder System staat aangezet, hierdoor kan je zelf bepalen of het WLAN aanstaat en dat je telefonisch bereikbaar bent.
Maar, ze wilden wel bereikbaar zijn voor bepaalde mensen, dus die telefoonnummers staan in het telefoonboek en die kunnen altijd bellen en de telefoon gaat gewoon over.

En dat de FB in de nachtelijke uren even de verbinding verbreekt, klopt, dit is een instelling in de modem, maar kan je uitzetten.
Ga daarvoor naar Settings -> Internet -> Account information, bij het gedeelte over Connection Settings moet je het vinkje zetten bij "Maintain internet connection permantly".
Daar staat dan als het goed is ook nog een optie "Delay disconnection by provider to the period between" 4 - 5 "o'clock".
Als die optie er niet staat, moet je waarschijnlijk de Expert Mode aan zetten, die je kan vinden onder Settings -> System.
Bij xs4all kun je ook onbekende nummers blokkeren, door het configureren van je account bij hun op de server.

Als mensen mij bellen zonder nummerherkenning krijgen ze een bandje dat ze me weer moeten proberen te bellen, maar dan met nummerherkenning. Het is nog nooit zo stil geweest met marketeers.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:18:
Dank je! Maintain internet connection permantly stond al aan, maar die andere optie moest ik inderdaad tevoorschijn toveren via de Expert mode: die stond inderdaad aan op een disconnect tussen 1 en 2. Nu heb ik 'm uit.

Die andere FB opties zijn trouwens ook interessant!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb de optie 'insert area code for outgoing calls' maar eens uitgezeg in m'n FRITZ!box en nu kan ik dus wel normaal bellen overal naartoe... Als ik die optie aanzet wordt (logisch) voor elk nummer 085 gezet! Ik snap eigenlijk niet waarom XS4all zegt dat je die optie aan moet zetten... want zo kan je nergens naartoe bellen! Heel apart... Iemand enig idee waarom XS4all dit zegt?

Wel even wennen dat ik nu ook voor lokale gesprekken de area code moet meetoetsen, maar goed... het belt goedkoper en helemaal als ik helemaal overstap naar flat fee van XS4all! Bespaart me sowieso meteen 6 euro per maand aan abonnementskosten en dan nog eens tussen de 10 tot 20 euro gesprekskosten ook nog eens! De komende dagen bel ik via XS4all en als het bevalt ga ik de overstap maken. Zijn hier veel tevreden bellers bij XS4all Only...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Heb netjes m'n analoge telefoon op de Fritz!Box aangesloten en helaas ben ik een van velen die problemen heeft met nummerweergave :(
Alle gesprekken die binnenkomen worden getoond als anoniem en ik heb nog geen magische instelling kunnen vinden om dat op te lossen.
Wel ontzettend veel berichten op diverse fora van mensen met hetzelfde probleem.
Misschien toch maar weer de telefoon(s) direct achter de splitter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vrijdag eindelijk mijn Fritz!Box aangesloten op mijn Xs4all Only Basic abbo. De snelheden vallen mij echter een beetje tegen: zo'n 1450 kb/s is toch wel het hoogste wat ik gezien heb.
Mijn Fritz!Box geeft de volgende snelheden weer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
                                    Receive direction   Send direction
Attainable data rate    Kbit/s  14060             1065
ATM data rate          Kbit/s   14048               1029
User data rate        Kbit/s    12723               932
...
Signal/Noise ratio      dB      9               9
Line attenuation        dB      20              16

Ik heb de splitter die bij mijn overstap pakket (van Xs4all van KPN) zat niet aangesloten, maar heb de oude splitter van mijn speedtouch modem laten zitten. Denken jullie dat ik hogere snelheden haal als ik de nieuwe splitter aansluit? :) Overigens woon ik nog geen kilometer van de centrale af, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:06:
Ik heb de splitter die bij mijn overstap pakket (van Xs4all van KPN) zat niet aangesloten, maar heb de oude splitter van mijn speedtouch modem laten zitten. Denken jullie dat ik hogere snelheden haal als ik de nieuwe splitter aansluit? :)
Ik denk dat het wisselen van de splitter ongeveer eh... 10 seconden duurt, dus... probeer het eens even! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het inderdaad even snel getest, het maakt vrij weinig uit:

code:
1
2
3
4
5
Attainable data rate    Kbit/s  14476             1089
...
Signal/Noise ratio      dB      9               10
Line attenuation        dB      20              15

Toch vreemd dat ik maar 800 meter van de centrale afzit en de volledige snelheid niet haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 10:27
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:37:
Heb het inderdaad even snel getest, het maakt vrij weinig uit:

code:
1
2
3
4
5
Attainable data rate    Kbit/s  14476             1089
...
Signal/Noise ratio      dB      9               10
Line attenuation        dB      20              15

Toch vreemd dat ik maar 800 meter van de centrale afzit en de volledige snelheid niet haal...
waarschijnlijk zit je verder weg van de centrale,aangezien je 20 db afneemt,ik had in me vorige huis een afname van 30 Db,dat duide op 2650 mter,en nu zit ik op 32 Db.Die checks op diverse sites van wat je afstand en snelheid is moet je met een korrel zout nemen,die kloppen vaak niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 25-09 15:04
Iemand op dit moment ook problemen of is het erg lokaal?

39% packet loss naar mijn gateway. En reply tijden van ~146ms .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Nergens last van.
Zag zelfs dat mijn upload iets beter was geworden.
eerst 940 nu 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:16

Shrien

frequent snoozer

Ik ben overgestapt naar van adsl van XS4ALL&KPN Basic naar XS4ALL ONLY Basic.
Gisteren de Fritzbox ontvangen en aangesloten natuurlijk.

Alleen heb ik het probleem dat als ik download ruist de telefoon lijn heel erg. En het is niet eens dat ik vol uit download, zeg bij 400 kb/s (van de 1500 kb/s die ik haal) gebeurd het al.. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincedd schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:53:
[...]

waarschijnlijk zit je verder weg van de centrale,aangezien je 20 db afneemt,ik had in me vorige huis een afname van 30 Db,dat duide op 2650 mter,en nu zit ik op 32 Db.Die checks op diverse sites van wat je afstand en snelheid is moet je met een korrel zout nemen,die kloppen vaak niet
Ik weet waar de centrale hier zit, en dat is echt heel erg dichtbij :) Of ze moeten die kabels met een gigantisch omweg aanleggen, maar dat lijkt me stug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 10:27
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:36:
[...]

Ik weet waar de centrale hier zit, en dat is echt heel erg dichtbij :) Of ze moeten die kabels met een gigantisch omweg aanleggen, maar dat lijkt me stug :P
kabels gaan vanaf de wijkcentrale naar een straatkast toe en daar vandaan naar jou straat,die kan wel 10 straten verder vanaf de wijkcentrale liggen dan jou huis,dus het hoeft niet stug te lijken.er zijn mensen bij die wonen pal naast de centrale en halen niet eens het maximale omdat de kabellengte veel langer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Daarnaast willen veel van die kabels nog wel belangrijke wegen, of kanalen volgen voor een stukje. Hierdoor kan het komen dat de afstand (veel) langer wordt.

Ikzelf woon qua loopafstand op ongeveer 400 meter van de centrale, de gemeten afstand van de lijn is ruim 800 meter.

Jij hebt waarschijnlijk een kabellengte van ergens tussen de 1500 en de 2000 meter.

[ Voor 13% gewijzigd door MagicTempest op 03-11-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Shrien schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:24:
Ik ben overgestapt naar van adsl van XS4ALL&KPN Basic naar XS4ALL ONLY Basic.
Gisteren de Fritzbox ontvangen en aangesloten natuurlijk.

Alleen heb ik het probleem dat als ik download ruist de telefoon lijn heel erg. En het is niet eens dat ik vol uit download, zeg bij 400 kb/s (van de 1500 kb/s die ik haal) gebeurd het al.. Iemand enig idee ?
Heeft werkelijk niemand dit probleem ?
Dan bel ik XS4ALL wel even vanmiddag.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Shrien schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:18:
[...]

Ander telefoonstekkertje geprobeerd? Je kunt ook de aders eens proberen om te wisselen.. geen idee of dat helpt, maar ik denk dat je het een beetje in die hoek moet zoeken.
Gebruik je de kabels enzo van XS4all ?

M'n lijn is weer erg traag en krijg weer constant time-outs..
Sommige sites zoals Tweakers komen nog wel aardig binnen, Google en OV9292.nl gaan steeds met haperingen

Het gaat weer de verkeerde kant op.. wordt steeds erger met timeouts..
Ook de site van Xs4all gaat tegensputteren (als ie werkt.. heb ik eindelijk even internet, krijg je dit |:( )
Fatal errors occured

Kan geen data opvragen van de database: dbi:mysql:dbname=xs4all;host=biediebiedix2 servicepage : Too many connections. at ../lib/Service.pm line 804.
biediebiedie :)

[ Voor 34% gewijzigd door YoG op 03-11-2008 15:36 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shrien schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:18:
[...]

Hehe
Volgens KPN is het onmogelijk dat ik dat doe (abbo omzetten)
en Xs4all zegt vervolgens dat ik het maar met KPN moet regelen want bij xs4all krijgen ze een foutmelding.

Toch raar, als iets onmogelijk is en het toch wordt gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Meer mensen in omgeving Leiden last van downtime? Niks op de pagina van xs4all maar om ~2150 vloog de verbinding er hier uit...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Frostie schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:09:
Meer mensen in omgeving Leiden last van downtime? Niks op de pagina van xs4all maar om ~2150 vloog de verbinding er hier uit...
Zelfde probleem, ook leiden.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die bellen via XS4all Only en de FRITZ!box? Zo ja, hebben jullie de optie 'insert area code for outgoing calls' aan- of uitgevinkt? Volgens de instructies moet die optie aan staan, maar dan kan ik dus niet bellen omdat er voor elk nummer 085 wordt geplaatst... Ik ben benieuwd wat nou de juiste instelling is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Xs4all Only i.c.m. de speed touch 780. Sinds een maand ondervind ik het volgende probleem. Elke uur ongeveer (soms vaker soms minder) disconnect mijn verbinding, melding dat de DSL connectie is verbroken. Het duurt maar ongeveer 20 seconden.

Ik heb geen antwoord van Xs4all ontvangen (nog) maar ik ben benieuwd of het een bekend probleem is of dat ik wat verkeerd doe of beter kan instellen.

Update: Blijkbaar slijtage ofzo aan de kabels, ik ga dat maar eerst eens testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:24:
Zijn er hier meer mensen die bellen via XS4all Only en de FRITZ!box? Zo ja, hebben jullie de optie 'insert area code for outgoing calls' aan- of uitgevinkt? Volgens de instructies moet die optie aan staan, maar dan kan ik dus niet bellen omdat er voor elk nummer 085 wordt geplaatst... Ik ben benieuwd wat nou de juiste instelling is!
Waar staat dat precies ? Ik kan het niet zo 1-2-3 vinden..
Hier is nóg een probleem.. De telefoon gaat niet meer dan 5x over, daarna krijgt de beller te horen dat ik niet bereikbaar ben. Er is vast een optie in de modem die dat uitschakelt, maar ik kan het werkelijk niet vinden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Het lijkt weer dat er problemen zijn met webmail? Ik krijg wel het inlogscherm, maar na invoeren van inlognaam en ww krijg ik een wit scherm, de link heeft de standaard redirect.php, maar gaat daarna niet verder. Ik dacht even dat het te maken had met mijn overstap naar een andere ISP, maar ik kan nog wel in het service centre komen (mijn abonnement loopt officieel nog een paar dagen).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

yodeluxe schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:57:
Het lijkt weer dat er problemen zijn met webmail? Ik krijg wel het inlogscherm, maar na invoeren van inlognaam en ww krijg ik een wit scherm, de link heeft de standaard redirect.php, maar gaat daarna niet verder. Ik dacht even dat het te maken had met mijn overstap naar een andere ISP, maar ik kan nog wel in het service centre komen (mijn abonnement loopt officieel nog een paar dagen).
Werkt hier wel, zowel in IE7 als FF3. Wellicht is de mailaccount al gesloten? Probeer eens met IMAP of POP3 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Shrien schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:50:
[...]
De telefoon gaat niet meer dan 5x over, daarna krijgt de beller te horen dat ik niet bereikbaar ben. Er is vast een optie in de modem die dat uitschakelt, maar ik kan het werkelijk niet vinden. :X
Dat stel je in in het Self Care Centre, onderaan op de hoofdpagina:
Afbeeldingslocatie: http://i471.photobucket.com/albums/rr78/LekkereKwal/doorschakelen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:46:
Ik heb Xs4all Only i.c.m. de speed touch 780. Sinds een maand ondervind ik het volgende probleem. Elke uur ongeveer (soms vaker soms minder) disconnect mijn verbinding, melding dat de DSL connectie is verbroken. Het duurt maar ongeveer 20 seconden.

Ik heb geen antwoord van Xs4all ontvangen (nog) maar ik ben benieuwd of het een bekend probleem is of dat ik wat verkeerd doe of beter kan instellen.

Update: Blijkbaar slijtage ofzo aan de kabels, ik ga dat maar eerst eens testen.
Wat voor abonnement heb je ?
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met een 20Mbit abonnement dat van de ene op de andere dag bij vlagen instabiel werd.
De uiteindelijke oplossing in mijn geval was een downgrade naar 8Mbit.
Ondanks de keurige waardes op mijn lijn en een test die max 14,8Mbit aangeeft is zelfs een 12Mbit profiel niet stabiel te krijgen.
Sinds de downgrade naar 8Mbit afgelopen zaterdag is er geen enkele disconnect meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:22:
[...]

Sinds de downgrade naar 8Mbit afgelopen zaterdag is er geen enkele disconnect meer geweest.
Bij mij ook, met de FRITZ!box. Daarvoor was het met m'n oude apparatuur alsnog een ellende na de downgrade. Maar sinds ik de FRITZ!box heb, een week geleden, is 'ie online zonder problemen. Ik hou het maar bij m'n 8 Mbit abo, want het is snel zat en het WERKT! Ben als de dood dat alles weer fout gaat zodra de snelheid opgevoerd wordt. En die 15 euro die ik nu per maand bespaar is ook leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Lekkere Kwal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:42:
[...]
Dat stel je in in het Self Care Centre, onderaan op de hoofdpagina:
[afbeelding]
Heel erg bedankt :) Hier had ik echt nooit op gekomen, ik dacht dat alles te besturen was via de Fritzbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 19:38
Hallo,

Wij hebben sinds een aardige tijd XS4ALL only. Ging allemaal goed, onze overstap en snelheids verhoging was ook erg leuk! We kregen een nieuwe SpeedTouch modem (ST780) en sinds ons nieuwe modem valt ons internet om de dag uit, zomaar spontaan en restart ons modem. Nou, leuk en aardig, we hebben modem naar nieuwste firmware geupgrade. En nog steeds valt ons modem uit, nu zelfs nog vaker. Als ik de logs bekijk gaat hij steeds restarten na een "Internal System Error" daar kunnen wij ook niets mee. Het stomme is dat de logs gewist worden nadat hij gerestart is. Maar goed, nadat wij uiteindelijk xs4all gebeld hebben, verklaarden ze ons modem toch voor kapot. En kregen we de nieuwe Fritz!box(7170) (na veel gezeur) eindelijk kregen we de fritzbox binnen! We dachten eindelijk van de problemen af te zijn, krijgen wij de fritzbox. Sluiten hem aan. Doet de fritzbox niets, gewoon niets, dood. DSL lampje brandt. Maar wij kunnen verder niets, geen DHCP niets, ip niet bereikbaar (en http://fritz.box/ helemaal niet (volgens de handleiding)). Wij weer xs4all bellen, zeggen ze: "Ja we moeten wel doormeten en testen (we hadden oude modem eraan) maar dat kan toch niet als die stuk is!" sindsdien (2 dagen terug, 3x geprobeerd, steeds te druk, verbinding verbroken), xs4all niet kunnen bereiken vanwege telefonische problemen en ons internet valt steeds vaker uit.

Is dit gewoon domme pech?

edit: Hoort dit hier thuis?

[ Voor 3% gewijzigd door haneev op 06-11-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Heb je de FritzBox al eens gereset naar fabrieksinstellingen ? (staat vast ergens in de handleiding)
Dat de FritzBox zelf geen IP adres krijgt van XS4ALL kan kloppen afhankelijk van wat voor klant je bent.
Ben je bijv oud Demon klant dan is er een controle op MAC adres van je modem en zul je geen IP krijgen voor max 2 uur (de lease voor de ST780 is max 2 uur)
Zodra de lease van de ST780 verlopen is zal de FritzBox een IP adres krijgen (mits hij niet defect is uiteraard)
Mogelijk dat men overigens wel iets kan testen gezien het DSL lampje dat brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneev
Bedankt voor je reactie, maar het probleem is dat we helemaal geen verbinding tot het apparaat zelf krijgen. Zelfs als we alleen kabel naar PC en dan fritz.box intypen doet hij niets, hij zal dan toch wel een web-interface moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Bij problemen nooit iets van DNS af laten hangen. Heb je op de PC een vast ip of via dhcp? Doet een simpel pingetje naar het ip-adres van de fritzbox niets?

Zit de fritzbox (en dus het oude modem ook) niet bij een storingsbron in de buurt zoals een cv-ketel? Wellicht dat dat die problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
haneev schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:29:
Zelfs als we alleen kabel naar PC en dan fritz.box intypen doet hij niets, hij zal dan toch wel een web-interface moeten geven?
Ja, klopt. Je hebt ook niks geks op je PC? Vast IP-adres, strenge firewall of proxy-instelling of zo? Kun je pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
@haneev
PC via kabel naar FB.
Lan icoontje geen kruis of geel gevaren driehoekje? Dan is het goed.
Zet IP op 192.168.178.120 of 192.168.178.20
Subnetmask even aanklikken dan gaat dat automatisch
Default (standaard) gateway: 192.168.178.1

Er mag geen firewall actief zijn. Deïnstalleren aub. Anders met safemode + netwerkinstellingen proberen (niet mijn ding).
Kijk bij de Internet opties of er een proxy ingesteld is.

Lukt niks? Ook niet met een 2e pc/ laptop?

Dan maar resetten met een analoge telefoon!

[ Voor 6% gewijzigd door Dazsur op 07-11-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 08:39
ik gebruik xs4all voip met een siemens c470h ip telefoon. Maar na exact 30 seconden uitgaand gesprek valt mijn lijn weg. Het gebeurt niet bij inkomende gesprekken het gebeurde ook niet bij andere providers op deze telefoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
haneev schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:29:
Bedankt voor je reactie, maar het probleem is dat we helemaal geen verbinding tot het apparaat zelf krijgen. Zelfs als we alleen kabel naar PC en dan fritz.box intypen doet hij niets, hij zal dan toch wel een web-interface moeten geven?
Fritzbox onbenaderbaar: probeer eens http://169.254.1.1/ of lees de rest van die tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm, heb net 25 minuten zonder internet gezeten (Hardinxveld) :(
Iemand anders ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:54:
Hmm, heb net 25 minuten zonder internet gezeten (Hardinxveld) :(
Iemand anders ook last van gehad?
Van de XS4all storingen site:
gemeld door Miquel op 08-11-2008, 18:55
begintijd: 18:10, duur: opgelost
status: opgelost

Door een storing op zaterdagavond 8 november konden een aantal klanten
met XS4ALL Only in diverse regio's problemen ondervinden met de
verbinding. De storing duurde ongeveer een half uur, en is inmiddels
opgelost.
Ik heb vandaag trouwens een flat fee small abo geregeld: VoIP bevalt prima hier. Sinds de FRITZ!box binnen is, is alles helemaal super. Misschien wel eens goed dat te melden omdat er meestal alleen gepost wordt als het slecht gaat... en dat geeft toch een verkeerde indruk natuurlijk. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:15:
[...]

Van de XS4all storingen site:
Dan moeten ze dat er niet opzetten nadat ik heb gegekeken natuurlijk ;)
Ik heb vandaag trouwens een flat fee small abo geregeld: VoIP bevalt prima hier. Sinds de FRITZ!box binnen is, is alles helemaal super. Misschien wel eens goed dat te melden omdat er meestal alleen gepost wordt als het slecht gaat... en dat geeft toch een verkeerde indruk natuurlijk. ;)
:P

Haal je met een fritzbox hogere intrainwaardes van met een speedtouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:52:
[...]
:P

Haal je met een fritzbox hogere intrainwaardes van met een speedtouch?
Nou, ik niet, want ik heb m'n abo laten downgraden naar 8 Mbit omdat ik problemen had met m'n oude Speed Touch Home plus Draytek Vigor 2200We (waarvan ik trouwens nooit geweten heb hoe hoog die intrainde). Sinds de FRITZ!box werkt alles goed, net ietsje sneller dan voorheen, maar wel 15 euro goedkoper dan m'n oude Basic abo... De FRITYZ!boz zal dus wel degelijk hoger intrainen als ik ook een hoger abonnement had gehad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb mijn nieuwe Fritzbox ontvangen en al enkele dagen in gebruik. En wonderbaarlijk genoeg is de verbinding tot nu toe al zon 220 uur perfect!
(Zat trouwens een lege doos bij waarmee ik mijn oude fritzbox weer gratis terug kon sturen naar xs4all, dat was wel netjes geregeld.)

De lijn trained nu ook in op echt ADSL 2 itt tot mijn oude (defecte) fritzbox. Het probleem lijkt gewoon opgelost te zijn :D
De persoon die 1 straat verder woont met dezelfde problemen en dezelfde fritzbox heeft ook dat deze alleen als ADSL 1 intrained... Het LIJKT (weet natuurlijk niet zeker, is een vermoeden) er haast bijna op dat er misschien meerdere Fritzboxen in omloop zijn die niet 100% werken en intrainen op ADSL 1 en met een slechte verbinding.
Dus iedereen met een slechte verbinding en een Fritzbox 7170 moet eens kijken of zijn lijn wel intrained op ADSL 2. Dit kun je zien in je modem menu > settings > internet > dsl information. Dan in het midden schuin onder 'serial' zul je je ADSL mode zien. Dit hoort (meestal) ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex A (of B bij ISDN neem ik aan) te zijn. Mijn oude defecte modem trainde alleen maar in op ADSL ITU G.992.1, en wilde gewoon niet op ADSL 2 werken om een onverklaarbare reden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:46:
Dit hoort (meestal) ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex A (of B bij ISDN neem ik aan) te zijn. Mijn oude defecte modem trainde alleen maar in op ADSL ITU G.992.1, en wilde gewoon niet op ADSL 2 werken om een onverklaarbare reden.
De mijne staat dus op ADSL ITU G.992.1... maar dat komt misschien omdat ik een Lite (8 Mbit) abonnement heb...? Of zou 'ie in dat geval OOK moeten intrainen op ADSL 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:02:
[...]

De mijne staat dus op ADSL ITU G.992.1... maar dat komt misschien omdat ik een Lite (8 Mbit) abonnement heb...? Of zou 'ie in dat geval OOK moeten intrainen op ADSL 2?
In dat geval normaal gesproken ook. Ik heb namelijk zelf ook ADSL Lite 8/1.

Ik weet natuurlijk niet of dat altijd zo moet zijn, kan ook misschien afhangen van je centrale etc. Maar in mijn geval is er ook gewoon ADSL 2 bij een 8mbit lijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Ik betwijfel of je bij een 8/1 abonnement normaal gesproken ook altijd een ADSL 2 verbinding zou moeten krijgen.
Sinds het downgraden van mijn abonnement (achteraf gezien de enige manier om de boel stabiel te krijgen) geeft mijn Fritz!Box namelijk ook ITU G.992.1 aan.
Met het 20Mbit abonnement (12Mbit profiel) gaven zowel de Speedtouch als mijn huidige Fritz!Box keurig aan dat er gebruik gemaakt werd van ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Zucht....

Na zo'n 8 jaar tevreden klant te zijn geweest, klapt me lijn er om de haverklap uit sinds de overstap naar ONLY. Snelheidswinst heb ik er amper mee gemaakt; zo'n 200KB/s down en 25KB/s up. En ok, ik bespaar er wel 5 euro mee.... Aan de situatie van de hardware is niets gewijzigd en een firmware update van me ADSL2+ modem heb ik al geprobeerd.

Weer eens aan de lijn gehangen met de helpdesk. Ze vragen om de telefoonkabel te verkorten naar 1.5 meter en te testen zonder splitter er tussen. Simpel verzoek, maar wel met een hoop voeten in de aarde;

1) Ik moet de telefoonkabel doorknippen en de connector verzetten.
2) De splitter er tijdelijk tussenuit halen
3) Het modem naar de benedenverdieping verplaatsen.
(4) Het liefst zorgen dat er een PC bij het ISRA-punt staat, om het modem direct aan te sluiten)
5) UTP-kabel trekken over de afstand waar eerst de telefoondraad lag om me netwerk weer tot stand te krijgen.

Wat dus als gevolg heeft dat we geen telefoon hebben gedurende de testperiode (wat wel een dag kan duren). En in het geval van #4 het huis geen internet heeft, behalve op de "test-PC".

En dan nog maar afwachten wat er gaat gebeuren en of het uiteindelijk nut heeft gehad.....
De vaste telefoonverbinding willen we sowieso houden, dus die splitter zal er uiteindelijk toch weer terug op moeten.

Aangezien ik ernstig ziek ben en niet in staat ben om dit alles te doorgaan, heb ik maar verzocht om de snelheid van 20Mbit (ADSL2+) terug op 8Mbit ('ADSL1') te zetten. Als de lijn dan nog niet stabiel is ligt het dus echt bij XS4ALL en zie ik me genoodzaakt (helaas) over te stappen op kabelinternet.

Schijnt trouwens dat me lijn ingesteld stond op 16Mbit, terwijl dat nooit haalbaar is met mijn ~1900meter tot wijkcentrale. Konden ze dat niet meteen checken toen ik overstapte? Zet dat op 10Mbit ofzo, aangezien ik dat in de praktijk toch al niet haal.

Trouwens ook belachelijk dat je eerst diverse keuzemenu's moet doorlopen, moet wachten, om vervolgens weer 3 keer doorverbonden te worden, opnieuw moet wachten, en iedere keer weer het hele verhaal opnieuw moet doen om dit simpele verzoek voor elkaar te krijgen. Maar goed, geloof dat dat bij iedere ICT helpdesk zo is.

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 09-11-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ninjazx9r98 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:23:
Ik betwijfel of je bij een 8/1 abonnement normaal gesproken ook altijd een ADSL 2 verbinding zou moeten krijgen.
Sinds het downgraden van mijn abonnement (achteraf gezien de enige manier om de boel stabiel te krijgen) geeft mijn Fritz!Box namelijk ook ITU G.992.1 aan.
Met het 20Mbit abonnement (12Mbit profiel) gaven zowel de Speedtouch als mijn huidige Fritz!Box keurig aan dat er gebruik gemaakt werd van ADSL2.
In principe blijft het ADSL2: Lekkere Kwal in "XS4ALL Only"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag 19.00 uur geen of haperende verbinding in de regio Arnhem (Zutphen) , meer mensen die daar last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Hier ook een haperende verbinding sinds afgelopen weekeind.

Een berichtje dit ik had geplaatst in de nieuwsgroep xs4all.adsl:

Mijn Signal to Noise ratio blijft maar zakken.

Dit alles heeft enige voorgeschiedenis.

Begin april dit jaar heb ik de overstap van ADSL via KPN naar XS4ALL Only
aangevraagd. Vlak voor een aantal vrije dagen (koninginnedag en 1 mei) heeft
KPN mijn lijn "alvast" gereed gemaakt terwijl ik in de planning stond voor 2
mei. Hier is het een en ander fout gegaan met het trekken van de
kruisdraden, ik bezat namelijk de lijn van een ander en de lijn van mij liep
dood. Vervolgens is er een monteur naar de centrale gestuurd om alles te
herstellen, met gevolg dat mensen mij weer konden bellen en anderen weer
naar het callcenter konden faxen. Je kan voorstellen dat de lijn daarvoor
roodgloeiend stond van de faxoproepen... Weer was het fout gegaan, ik kreeg
wel IP's toegewezen, maar dit waren interne IP's van het KPN netwerk waar ik
niks mee kon. Toen is er weer een monteur naar de centrale gestuurd om dat
weer te herstellen. Anderhalve week na al dat gepruts had ik weer een ADSL
verbinding.

Deze XS4ALL Only (Basic) verbinding was helaas wel enorm instabiel met vele
disconnects tot gevolg. De helpdesk heeft toen mijn lijn diverse malen op
een lager profiel gezet totdat ik een stabiele lijn kreeg. De netto snelheid
lag dicht bij de snelheid van een Lite abonnement, waardoor ik (tegen
betaling) een downgrade heb uit laten voeren.

Dat gekloot heeft me 120 euro aan telefoonkosten opgezadeld en XS4ALL heeft
ook nog het lef gehad om de tijd dat ik zonder verbinding zat te berekenen
op het factuur. (anderhalve week XS4ALL Only Basic)

Momenteel wordt mijn lijn weer instabiel.

De geschiedenis van de SNR waardes uit het modem:

ADSL via KPN, ADSL1 modulatie:
Basic abonnement met 6 Mbit download.
Downstream: 18 dB
Upstream: 17 dB

ADSL via Bitstream (XS4ALL Only), ADSL2+ modulatie:
Basic abonnement met 14 Mbit download.
Downstream: 12 dB
Upstream: 12 dB

ADSL via Bitstream (XS4ALL Only), ADSL2 modulatie:
Lite abonnement met 8 mbit download.
Downstream: 10 dB
Upstream: 11 dB

Momenteel is dat:

ADSL via Bitstream (XS4ALL Only), ADSL2 modulatie:
Lite abonnement met 8 mbit download.
Downstream: 7 dB
Upstream: 10 dB

De waardes schommelen eigenlijk al sinds die overstap naar XS4ALL Only, maar
de laatste weken is dat alleen maar verergerd.

Aan de situatie thuis is niets veranderd, 10 cm kabel van het ISRA naar het
modem. Met of zonder splitter geen verschil.

Omdat de kwaliteit van de helpdesk de laatste tijd is verslechterd, zie ik
met grote vreze de standaard afwimpelverhaaltjes van 1ste lijns medewerkers
tegemoet... Testen met een nieuw modem zie ik ook niet zitten omdat, wanneer
dat niet de oplossing is, ik met twee modems zit opgescheept. Zoals je dan
kan begrijpen is de snelste, voordeligste en makkelijkste oplossing de
overstap naar kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 07:14

Grandmasg

What ever!!!!

ninjazx9r98 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:23:
Centrale is hier ook niet aangepast!! Heb ook 8/1
Afbeeldingslocatie: http://82.95.215.134/images/fritz%20dsl.png
fritz.box 7170

Heb ook alle soorten probs gehad!!
- Verbindingen die midden in een gesprek uitvielen of ruis aanwezig was/is
- Modem die spontaan crasht en (na uit/aan) weer gewoon werkt
- Snelheid 8/1 wordt niet gehaald

* Grandmasg gaat binnenkort over naar de nieuwe 7270 dan kan mijn huidige telefoon basis ook de deur uit >:)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wachttijd op de helpdesk is ongeveer 12 minuten, dus er is iets vreselijk mis, op de site wordt echter nog steeds gemeld dat de storing opgelost is.
<edit> er zou alleen een storing in schijndel e.o. zijn </edit>
Mijn collega uit Nijmegen had ook al problemen vanochtend, maar kon gisteravond wel internetten, ik dus nauwelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:21:
De wachttijd op de helpdesk is ongeveer 12 minuten, dus er is iets vreselijk mis [...]
Dat is wel vaker daar hoor, zou die conclusie net zo trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Tot zover de theorie maar nu de praktijk....
Afbeeldingslocatie: http://82.161.83.195/speedtouch.jpg

Afbeeldingslocatie: http://82.161.83.195/fritzbox.JPG

Helaas geen screenshot van de Fritz!Box met het 12Mbit profiel maar ook dat was ADSL2.
Zoals je kunt zien wordt in beide gevallen de max snelheid gehaald op de lijn en theoretisch kan deze lijn tot 14,8Mbit (tot na de zomer heeft de boel altijd stabiel op net boven de 14Mbit gedraaid)
Naast een downgrade naar een 8Mbit abonnement is er niets gewijzigd en toch draait het modem niet op ADSL2.
Geen idee of XS4ALL iets doet waardoor de connectie ADSL1 wordt maar dit is de praktijk.

Edit : extern IP adres werkt toch beter ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 10-11-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Plaatjes posten op het WWW met een intern IP werkt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneev
Na mijn soap met xs4all hebben ze toch het ding (fritz!box) doodverklaart :)

Waarom ik zeker wist dat hij 'dood' was.
1. Pingen wil niet, alle soorten IPs geprobeerd, IP sniffer enz...
2. Vast IP geprobeerd, niet vast.
3. Alle troubleshooting doorgelopen.

Het probleem bleef dat wij geen IP kregen, 2 laptops en 3 pc's geprobeerd.
Het ding reageert gewoon nergens op.

@Jan-E: Ook gebrobeerd, niets ;)

Maar goed, we krijgen een nieuwe! Goed werk xs4all! En bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 23:49

wontcachme

You catch me? No you wont

Laatste 2 weken is er bij mij ook iets mis. Heb laatst dit mailtje gestuurt naar xs4all:

Gegevens:
Abonnement= XS4ALL ONLY lite (8down|1up)
Modem intraining = 7648 en 864
Theoretisch maximum down|up = 956kb en 108kb
Werkelijke snelheid down|up = 770kb en 55kb
Signaalverzwakking lijn down|up [dB]= 14,0/22,0
SN-marge down|up [dB]= 6,0/6,0

Probleem:
Zoals is te zien is mijn snelheid compleet niet goed. Vorige week was het nog
8000 en een werkelijke snelheid van 830. Echter sinds vorige week veel lager.
De upload was altijd al zo, maar die is ook niet goed. De SN-marge is ook veel
te laag. Daardoor is de download en upload zo slecht, omdat de ruis te hoog
wordt voor de adsl signalen. Daardoor is het ook regelmatig dat mijn modem
(speedtouch 780) zichzelf reset omdat de verbinding te zwak is.

Wat geprobeerd:
- netwerk kabels vervangen en verkort
- modem direct aan isra punt aangesloten
- ander modem geprobeerd
- andere splitter geprobeerd en zonder splitter

Graag zou ik mijn snelheid gewoon op zijn maximum zien. Ik weet dat het
absolute maximum niet haalbaar is, maar ik zit binnen 1,5km van de wijkcentrale
dus moet in elk geval modem intrainen op 8-1 haalbaar zijn. Ook is natuurlijk niet 1000kb en 128kb
haalbaar, maar 85% ervan zeker. Op dit moment is het 77% en 43%. Zelf heb ik
het gevoel dat er van wijkcentrale tot isra wat fout zit. Voornamelijk door de
lage SN-marge en de niet grote afstand tussen centrale en huis en de oplossingen die ik al heb geprobeerd.

Met vriendelijke groet,
wontcachme

Krijg ik op ZONDAG dit terug:
Dit is wat ik uit de lijnmeting krijg op dit moment

lqd.parameter.actual.bitrate 7584.0 864.0 kb/s
lqd.parameter.attainable.bitrate 7584.0 864.0 kb/s
lqd.parameter.rel.capacity.occupation 100.0 99.0 %
lqd.parameter.attenuation 22.0 13.0 dB
lqd.parameter.noise.margin 6.0 6.0 dB
lqd.parameter.actual.psd dBm/Hz
lqd.parameter.power 20.0 12.0 dBm
lqd.atm.traffic.rate.title 6.0354416846E10 3.7028353646E10 octets

U zult dan ook zien dat het probleem niet ligt aan de verbinding.
Het modem traint in op het maximale.

:'( :'( Maar dat was niet de vraag. De download trainde altijd al wel goed in, maar de upload ook al nooit. Maar sinds een week is het nog lager. Een upload van 1mbit bij 55kb niet meer stabiel is toch van de zotte. Ergens zit er aan de kpn/xs4all kant iets verkeerd. Een SN ratio van 6 is echt het minimum wat nog kan voor adsl. En dit terwijl de kabels nog niet zo oud zijn in de grond. Hoe krijg ik hun nu een controle te doen van de kabel/wijkkast? Want hier word ik niet vrolijk van

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07
Dat is maar een magere verbinding die je daar hebt. :X Ziet er iig niet echt lekker uit.

De stats van mijn Only lite verbinding zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~richub/web/stats.jpg
En dit is op ongeveer 2200 meter van de centrale.

Jij zou dus nog betere stats dan deze moeten hebben...

Mijn postcode is 5621BC, in Eindhoven, kun je mijn afstand naar de centrale zelf ook even checken.

Oja: Dit is met een Linksys WAG200G modem/router.

[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 20-12-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg op mijn problemen van het weekend.
De oude linksys maar eens uit de kast gehaald en je raadt het al. Verbinding perfect, om te kijken of het geen toeval was de Fritzbox weer aangesloten en die begon weer te trainen maar verder werd er geen verbinding gevonden of gemaakt.
De helpdeskmedewerker had op een logging gezien dat de verbinding al een tijdje "wapperde" , maar ik begrijp niet waarom het sinds zaterdag opeens heel slecht werd terwijl ik daarvoor dan misschien een wapperende , maar wel naar tevredenheid werkende verbinding had. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grandmasg schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:19:
[...]

Centrale is hier ook niet aangepast!! Heb ook 8/1
[afbeelding]
fritz.box 7170
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat als je een 8/1 Mbit abbo van xs4all hebt, dat je dan altijd op ADSL2+ moet zitten. Volgens mij hangt het er echt vanaf van de verdeelkast en de DSLAM die erin zitten.

Zelf heb ik een 8 / 1 Mbit abbo van XS4all op een ADSL 2+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Van insiders (en eigen ervaring) heb ik begrepen dat het Lite Only abonnement ADSL2 gemoduleerd wordt. Dus zonder +.

Om precies te zijn ITU G.992.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis ik iets nu mijn Lite abonnement op ADSL 1 zit...?

• yodeluxe
Xs4all begint nu bij mij toch wel het dieptepunt te bereiken. Voor mij is het nu helemaal gedaan. De manier waarop met klanten omgegaan wordt, is ronduit schandalig.

De afgelopen tijd ben ik me al steeds meer gaan ergeren aan de achteruit lopende kwaliteit van Xs4all. Dit, in combinatie met de veels te hoge tarieven die ze rekenen in verhouding met de geboden kwaliteit, heeft mij doen besluiten de overstap te maken naar een andere ISP. Ik heb daarom ook half september een order geplaatst bij een andere ISP. Ik wist al van de problemen die er veroorzaakt kunnen worden, dus ik wilde ruim de tijd nemen voor de overstap. Ik had ook de overgangsdatum dusdanig opgegeven, dat dit zo soepel mogelijk zou verlopen. Ik zou ook bij dezelfde lijnprovider blijven, dus kabels omprikken in de centrale was niet nodig, het was puur een adminitratieve handeling.

Eind september kreeg ik van de nieuwe ISP te horen dat ze alles klaar hadden voor de oplevering en dat het ruim een maand later geactiveerd zou worden. Ik heb toen gelijk een brief gestuurd naar Xs4all, met de mededeling dat ik dus bij ze weg zou gaan. Ik had extra duidelijk vermeld welke datum de laatste datum zou zijn van het abonnement, ik wilde dat er geen misverstand zou bestaan.

Toen ging het al mis. Ik kreeg een week later een brief van Xs4all, dat ze mijn opzegging hadden ontvangen. Alleen, ze zouden pas de opzegging in gang zetten als ze bericht kregen van de nieuwe ISP. Ik had zoiets van WTF?!? Ik had toch een contract bij Xs4all en die hadden dus ook een contract met mij, niet dat Xs4all een contract had met een andere partij? Dus ik een net gepikeerd mailtje eruit gestuurd, met dat ik hun brief bevestigde, maar dat ik niet accoord ging met de inhoud. Een kleine week later kreeg ik antwoord dat ze al bericht hadden gekregen van de andere ISP met de overstapdatum en nog meer gedoe met hun (illegale!) procedures. Ik had zoiets van dat ik er geen woord meer over vuil wilde maken, zolang ze maar *mijn* opzegging zouden verwerken op de *correcte* datum.

Exact op de juiste datum (begin november) werd mijn internetverbinding overgezet, hulde dus voor de nieuwe ISP. Ik hield nog wel Xs4all in de gaten voor die laatste paar dagen dat ik daar mijn abonnement zou hebben lopen. Na afloop heb ik toch nog eens gekeken en het bleek dat ik nog toegang had tot webmail. Ik vond dat wel heel raar, dus ik controleer in het service centre wat er aan de hand was. En wat bleek: een mooi factuur was aangemaakt voor de nieuwe maand!

Ik dus weer aan het mailen, naar het adres opgegeven bij het factuur. Ik vroeg dus wat er aan de hand was, dat mijn abonnement was stopgezet en dat ze wel de incasso moesten tegenhouden. Krijg er een autoreply van terug, nou goed... Geen antwoord nog op gekregen, wel in mijn spambox een mail van dat hun e-mailadres niet meer in gebruik is. Ja, het e-mailadres van de migratie :? Nog even wachten, elke dag de bank in de gaten houden en of ik nog toegang had tot Xs4all. En vandaag, ja hoor, het account was afgesloten. Dus ik dacht er vanaf te zijn.

En nee, toch niet: ze hebben geld van mijn rekening gehaald! :( Dus lekker betrouwbaar bezig. Zelfs iets simpels als een abonnement stopzetten kan niet. Natuurlijk direct bij de bank een verzoek tot storneren gedaan. Nu is Xs4all niet alleen meer een ISP die pretendeerd de beste ISP te zijn, maar is dat dus echt niet meer. Nee, het is ook nog eens diefstal! Nog een reden dat ik blij ben dat ik bij deze toko weg ben, want dit is dus verre van goede kwaliteit. Laat mij dan maar bij een budgetprovider zitten, daar zal het misschien niet anders zijn, maar die beweren ook niet de beste provider te zijn. En het is nog goedkoper ook.

• Glacier
  • Niet online
Hoelang duurt het installeren van de nieuwe telefooncentrale van XS4ALL eigenlijk? Er staat geloof ik nu al meer dan 3 maanden op de helpdesksite:
Wachtrij Helpdesk tijdelijk offline wegens installatie nieuwe telefooncentrale
Vond het altijd wel makkelijk om te beslissen wanneer ik kon bellen..

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:45
yodeluxe schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:04:
Alleen, ze zouden pas de opzegging in gang zetten als ze bericht kregen van de nieuwe ISP. Ik had zoiets van WTF?!?
Zo werkt overstappen van ADSL provider naar ADSL provider. Anders wordt je eerst afgesloten en kan je pas daarna een nieuwe aanvraag doen bij de volgende provider. En dan zit je dus een week of drie zonder verbinding. En ja, dat zorgt helaas voor factuuroverlap in die laatste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
xs4all / ex-demon klant meld zich -O-

tof, dat je niet meegenomen word in alle aanbiedingen en dus nog steeds op 1.5 mbit zit anyways mischien toch maar over gaan op xs4all only :P

waar ik op de site niet uitkom is dat ze zeggen dat er niets veranderd!,
maar hoe zit dat dat met de telefoontikken. aangezien ik onze ISDN lijn wil behouden, als XS4all die gaat factureren ipv kpn wat gaat dat dan kosten en wie bepaalt dat.. ?

(zou leuk zijn als ze over een tijdje die prijzen omhoog gooien..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:33:
maar hoe zit dat dat met de telefoontikken. aangezien ik onze ISDN lijn wil behouden, als XS4all die gaat factureren ipv kpn wat gaat dat dan kosten en wie bepaalt dat.. ?
De overstap naar Only betreft in principe alleen internet en niet de telefoon. Nu betaal je internet nog gedeeltelijk aan de KPN en gedeeltelijk aan XS4all. Als je overstapt wordt het hele internetgebeuren alleen via XS4all geregeld. Van de KPN krijg je alsnog de rekening voor je telefoon: die zal XS4all NIET gaan factureren.

Telefonie via XS4all Only is een stap die apart geregeld moet worden na de overstap naar Only: op dit moment kan dat echter niet als je ISDN wilt behouden, dus voor jou is dit niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yodeluxe schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:04: Ik kreeg een week later een brief van Xs4all, dat ze mijn opzegging hadden ontvangen. Alleen, ze zouden pas de opzegging in gang zetten als ze bericht kregen van de nieuwe ISP. Ik had zoiets van WTF?!? (...) En wat bleek: een mooi factuur was aangemaakt voor de nieuwe maand!
Dit heeft niks met XS4ALL te maken: zo loopt bijna elke keer de overstap van ADSL ISP's. De lijn is niet van jou (ook al betaal je ervoor) en jij kunt ook niet beslissen of je nieuwe ISP de lijn mag overnemen. Dat gebeurt in overleg tussen de oude en nieuwe ISP. En dit is geheel volgens de telecom-wet.
Dat probleem met de facturatie is slordig, maar helaas ook eerder regel dan uitzondering. Ik heb ook wel eens iets teveel op de factuur van XS4ALl gehad. Een belletje van 5 minuten (met sales, niet de helpdesk!) en alles was geregeld; een maand later werd dit gecrediteerd met de factuur.

Het is beter om je eerst te verdiepen in het proces van een ADSL ISP -migratie, voordat je begint te vloeken en tieren.
(niet dat XS4ALL perfect is, verre van, maar in dit geval moest ik even voor ze opkomen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:17:
[...]

De overstap naar Only betreft in principe alleen internet en niet de telefoon. Nu betaal je internet nog gedeeltelijk aan de KPN en gedeeltelijk aan XS4all. Als je overstapt wordt het hele internetgebeuren alleen via XS4all geregeld. Van de KPN krijg je alsnog de rekening voor je telefoon: die zal XS4all NIET gaan factureren.

Telefonie via XS4all Only is een stap die apart geregeld moet worden na de overstap naar Only: op dit moment kan dat echter niet als je ISDN wilt behouden, dus voor jou is dit niet interessant.
Ooh.. ik dacht dat XS4all alles ging factureren.. (althans zo laten ze het overkomen)
maar dan ga ik toch maar over, kan ik meteen naar de 4 mbit :)zit nu nog op het demon only abbo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:58:
[...]

Het is beter om je eerst te verdiepen in het proces van een ADSL ISP -migratie, voordat je begint te vloeken en tieren.
(niet dat XS4ALL perfect is, verre van, maar in dit geval moest ik even voor ze opkomen ;) )
Sorry dat ik het zeg, maar waarom zou ik me moeten verdiepen in het mis-management van een bedrijf? Dat zou aangeven, dat je als consument overgeleverd bent aan de grillen van elk bedrijf.
Laat ik een voorbeeld nemen, je huurt een huis. Je gaat verhuizen, je zegt op tijd op, maar de verhuurder gaat vrolijk door met het innen van de maandelijkse huur. Zou je dat accepteren? Of zou je accepteren dat je huisbaas eerst gaat wachten tot de nieuwe huisbaas zich bij hem gaat melden om te vertellen dat je echt wel gaat verhuizen? Als je opzegt, ben jij toch degene die dat bepaald, aan de hand van de wet?

Om achteraf van de goedheid afhankelijk te zijn van dat bedrijf, dat deze jouw eigen centen teruggeeft wanneer het dat bedrijf zelf uitkomt, is de wereld op z'n kop. Als consument moet je daar ook geen genoegen mee nemen. Dat het vaker misgaat, is iets wat erg genoeg is. Het kan dan ook geen excuus zijn om het dan maar zo te laten. Ik ben bij Xs4all weggegaan doordat de kwaliteit omlaag begon te gaan en dat de prijs ten opzichte van de geleverde kwaliteit totaal niet meer in verhouding stond. Door de actie die ze nu doen, door gewoon vrolijk door te incasseren, geeft aan dat het puur diefstal is. Door mij als consument mijn recht te ontnemen om zelf te bepalen of ik een dienst wil afnemen of niet, geeft aan dat dat bedrijf, in dit geval dus Xs4all, zich gedraagt zoals in het verleden de monopolisten deden. Ze denken alles te kunnen en er nog mee weg te komen ook. Nota bene Xs4all, de provider die opkwam voor de rechten van de internetter. Ja, ze komen op voor je rechten zolang je maar zakken vol met geld komt aandragen. Maar owee als je bij ze weg wilt gaan, dan worden alle rechten het raam uit gegooid.

Nee, laat mij dan maar bij een provider zitten die niet die pretenties heeft. Ja, daar gaat ook wat mis en ja, dat weet ik heel goed. En nee, als ze daar iets fout doen, neem ik er geen genoegen mee. Maar wat is nu het verschil tussen mijn huidige provider en Xs4all? Helemaal niets, nul komma nul. De kwaliteit is niet anders, ik kan precies hetzelfde doen als daarvoor. O ja, er is wel een verschil, een verschil dat elf heet. Nee, niet zoiets uit WoW, maar het cijfer 11. Dat is de factor dat het goedkoper is per megabit. Ja, ik betaal nu nog maar 9 procent van wat het bij Xs4all kostte. En dat is ook een krachtig argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zal ik dan ook eens de moeite nemen om iets positiefs te zeggen; nadat ze mijn lijn tijdelijk trager hebben ingesteld om stabiliteit te winnen kreeg ik netjes 2 dagen later een brief binnen met een geldteruggave vanaf die dag tot het eind v/d maand. Zonder "downgradekosten". Dit, terwijl het mogelijk een probleem is door de 10 meter telefoonkabel in mijn huis (maar ik tijdelijk verhinderd ben dit te fixen). Zodra ik de situatie geoptimaliseerd heb hier zouden ze me weer terug schakelen naar het hogere abbo.

[ Voor 14% gewijzigd door Patriek op 14-11-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
yodeluxe schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:43:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar waarom zou ik me moeten verdiepen in het mis-management van een bedrijf? Dat zou aangeven, dat je als consument overgeleverd bent aan de grillen van elk bedrijf.
Laat ik een voorbeeld nemen, je huurt een huis. Je gaat verhuizen, je zegt op tijd op, maar de verhuurder gaat vrolijk door met het innen van de maandelijkse huur. Zou je dat accepteren? Of zou je accepteren dat je huisbaas eerst gaat wachten tot de nieuwe huisbaas zich bij hem gaat melden om te vertellen dat je echt wel gaat verhuizen? Als je opzegt, ben jij toch degene die dat bepaald, aan de hand van de wet?
Het komt er op neer dat het dus in de praktijk nooit goed is.
Om te voorkomen dat je lijn gesloopt wordt (dat gebeurt namelijk als je nieuwe provider enkele dagen na jouw beeindiging bij XS4ALL pas komt met het verzoek tot overname van de lijn) laat men voor de zekerheid het abonnement langer doorlopen zodat de overstap voor jou als klant probleemloos verloopt.
Kennelijk hebben mensen echter liever dat de lijn mogelijk gesloopt wordt met alle gevolgen van dien (lees geruime tijd volledig zonder adsl)
Vraag me alleen wel eens af hoe mensen reageren als XS4ALL of iedere andere willekeurige provider het abonnement daadwerkelijk beeindigt en men geconfronteerd wordt met een lijn waar ineens helemaal geen ADSL signaal meer op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yodeluxe schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:43:
Sorry dat ik het zeg, maar waarom zou ik me moeten verdiepen in het mis-management van een bedrijf? Dat zou aangeven, dat je als consument overgeleverd bent aan de grillen van elk bedrijf. (...) Als je opzegt, ben jij toch degene die dat bepaald, aan de hand van de wet?
Ninja heeft gelijk.
yo, je leest mijn bericht niet goed: je uitgangspunt inzake een overstap is verkeerd. XS4ALL heeft in dezen niks fout gedaan. In de telecomwet staat precies beschreven hoe een overstap naar een andere ADSL ISP moet verlopen. De beschreven procedures zijn gewoon netjes gevolgd door XS4all (als ik jouw hele verhaal goed lees). Daar kun je lang en breed over klagen, maar dan moet je bij de OPTA en de overheid zijn, niet op dit forum of bij XS4ALL.

Dat XS4ALL duur is, is een andere discussie. En dat ben ik overigens met je eens; da's voor mij ook de reden waarom ik naar een andere provider wil. Maar wat betreft je overgangsprocedure kun je XS4ALL geen verwijten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:40:
[...]

Ninja heeft gelijk.
yo, je leest mijn bericht niet goed: je uitgangspunt inzake een overstap is verkeerd. XS4ALL heeft in dezen niks fout gedaan. In de telecomwet staat precies beschreven hoe een overstap naar een andere ADSL ISP moet verlopen. De beschreven procedures zijn gewoon netjes gevolgd door XS4all (als ik jouw hele verhaal goed lees). Daar kun je lang en breed over klagen, maar dan moet je bij de OPTA en de overheid zijn, niet op dit forum of bij XS4ALL.

Dat XS4ALL duur is, is een andere discussie. En dat ben ik overigens met je eens; da's voor mij ook de reden waarom ik naar een andere provider wil. Maar wat betreft je overgangsprocedure kun je XS4ALL geen verwijten maken.
Hoe kunnen ze slopen, als er een order op de lijn staat? Ik ben niet van gisteren ;) Ik heb op een dusdanige manier de aanvraag gedaan, dat er eerst een order op de lijn kwam te staan voor een ISP -> ISP migratie, waarbij er dus signaal op de lijn zou blijven, er hoefde alleen een administratieve wijziging op plaats te vinden. Er was dus 0% kans op sloop, aangezien ik heb gewacht met opzeggen tot de order helemaal rond was (met uitzonderling van de uiteindelijke oplevering).

Zelfs terwijl dus die order erop staat (eind september) en dus er geen sloop meer mogelijk is, hoe kan Xs4all dan nog steeds wachten tot zij een mededeling van de nieuwe ISP kunnen ontvangen? Dat valt op geen enkele manier goed te praten. Die nieuwe partij maakt geen deel uit van het contract tussen mij en Xs4all.

Dus wanneer alles al goed is gegaan, waarom kan ik Xs4all dan geen verwijten maken dat zij er een potje van maken? Na mijn eerste klacht gaven ze al aan dat ze melding hadden gekregen van de nieuwe ISP. Terwijl dit dus verder eigenlijk nog steeds een foute benadering is, okee. Maar hoe halen ze het dan in hun hoofd, dat ondanks mijn opzegging, ondanks de melding van de nieuwe ISP (binnen de termijn!), dat ze dan nog steeds kosten berekenen voor een dienst die allang is opgezegd? Dat is oplichting, dat is incasseren zonder toestemming. Dat betekent dat Xs4all van een kwaliteitsprovider is afgezakt tot een provider die wanhopig geld probeert binnen te halen, of dat nu op een wettige of onwettige manier is.

Het gaat er uiteindelijk om, dat mijn opzegging niet geldig is. Dat is dus een verlies van rechten. Tenzij iemand me de tekst uit de wet kan quoten waarin staat dat ISP's een opzegging van een klant niet hoeven te honoreren? Dan zie ik dat heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ja wat is dat toch in de telecom sector he... dat ze niet eens normaal een dienst kunnen leveren zonder valse beloftes en al dat gezeik. Lees er zo veel over, bij diverse ISP's, is er nou echt een gegronde reden waarom dat zo moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
na mijn "overstap"naar Xs4all only na 6 jaar mxstream /kpn ging het niet soepel.
Achteraf was het dus de hardware wat de bottleneck was.

De Speedtouch Home en mijn oude linksys router BEFW11S4 v2 konden niet overweg met de nieuwe lijn.
(upgrade van 4 naatr 20 MB)

Xs4all gebeld om het probleem voor te leggen dat ik helemaal geen verbinding kon maken terwijl ik wel via de oude weg in kon loggen, xs4all zag ook mijn pogingen daartoe, ze hebben een ticket aan laten maken voor KPN, zat wel een weekend tussen maar ik kon niet wachten.

Bij mediamarkt een sitecom router gekocht om te testen, voila gegevens ingevoerd en had verbinding.
alleen het routeren van http ging niet echt lekker dus heb even de QoS van HTTP hoge prio gegeven, daarna had ik gewoon internet met max snelheid van zo een 800-900K, bottleneck was de 10Mb van de Speedtouch Home. Dus mijn oude router was niet goed genoeg.

Begon wat meer vertrouwen te krijgen maar werd gek van de constante verbroken verbindingen elke 10 min of zo. Dacht misschien dat de sitecom was, toen een linksys WRT52G2 aangeschaft, was stabieler maar nog steeds disconnects. Via de webpagina de gratis modem aangevraagd (FritzBox) met verlenging van 1 jaar, deze snel gekregen.

Als test de speedtouch home vervangen door deze fritzbox , aangsoten op PC, geconfigureerd werkte prima, de nieuwe linksys met DHCP op deze modem ingelogt en sindsdien werkt het perfect !

Xs4all is duur , maar het is toch uiteindelijk je eigen keuze wat je kiest, hoewel ik vind dat ze toch een beetje met de markt zouden moeten meelopen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Patriek schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:44:
Ja wat is dat toch in de telecom sector he... dat ze niet eens normaal een dienst kunnen leveren zonder valse beloftes en al dat gezeik. Lees er zo veel over, bij diverse ISP's, is er nou echt een gegronde reden waarom dat zo moet?
Enorme concurrentie door prijskritische consument. Zakelijke ISP's hebben veel minder problemen en kunnen veel meer voor hun klanten doen door de hogere marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:39:
[...]
Enorme concurrentie door prijskritische consument. Zakelijke ISP's hebben veel minder problemen en kunnen veel meer voor hun klanten doen door de hogere marges.
Dat is wel geloofwaardig, maar in het geval van XS4ALL minder... als je even een prijsvergelijking doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Tot vanmiddag was xs4all weer stuk. Geloof niet dat het voor iedereen gold.

Ook wel suf, op installatie boekje van de Fritzbox (op 11 november gekregen) stond een fout teletext nummer voor meer info. 444 had het moeten zijn maar er stond 123. Schiet dus niet op.
Vervolgens meer dan een half uur gewacht totdat ik iemand aan de telefoon kreeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:59

Mach

[END]Avengers

smesjz schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:09:
Tot vanmiddag was xs4all weer stuk. Geloof niet dat het voor iedereen gold.

Ook wel suf, op installatie boekje van de Fritzbox (op 11 november gekregen) stond een fout teletext nummer voor meer info. 444 had het moeten zijn maar er stond 123. Schiet dus niet op.
Vervolgens meer dan een half uur gewacht totdat ik iemand aan de telefoon kreeg. :(
Hier in Breda ook last van gehad. Volgens mijn log vloog de verbinding er vanochtend om 6.45 uit. Om 14 uur, toen wij ff weggingen, lag de verbinding er nog uit. Vanavond om 18 uur, toen we thuis kwamen deed ie het weer.

Ik kende de pagina 444, al duurde het een paar uur voordat de melding daarop verscheen.

Hoewel ik geen consequenties verbind aan deze storing, viel het mij op dat dit de tweede (grote) storing was binnen 6 maanden. Dat ben ik, na al die jaren bij xs4all niet gewend.

DUGG

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.