Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Zoals eerder gemeld veel problemen met mijn verbinding. Nu is er via mail contact een lijnmeting gedaan:

lqd.parameter.actual.bitrate 5923.0 775.0
kb/slqd.parameter.attainable.bitrate 6352.0 1103.0
kb/slqd.parameter.rel.capacity.occupation 93.0 70.0
%lqd.parameter.attenuation 50.5 27.2
dBlqd.parameter.noise.margin 6.0 15.6 dB

Volgens de BBned site woon ik 880 meter van de centrale, heb dit toen in mijn mail gemeld met de vraag waarom mijn verbinding altijd wegvalt, en soms echt super traag is.

Kreeg als reactie dat ik volgens hun 5km van de centrale woon? en het vermoede dat er een sluiting in de lijn zit of iets anders...?
Bij demon altijd perfect internet, nooit geen uitval of klapperende verbinding!

Wat moet ik nu geloven? en waar kan dit nu aan liggen. ben al een jaar bezig :S

iemand enig idee. want in die helpdesk geloof ik niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Patriek schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:28:
[...]
hoe bedoel je dat precies?
Met een meetlat ? :+
Passie-m schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:39:
Zoals eerder gemeld veel problemen met mijn verbinding. Nu is er via mail contact een lijnmeting gedaan:
%lqd.parameter.attenuation 50.5 27.2
dBlqd.parameter.noise.margin 6.0 15.6 dB

Volgens de BBned site woon ik 880 meter van de centrale, heb dit toen in mijn mail gemeld met de vraag waarom mijn verbinding altijd wegvalt, en soms echt super traag is.
Ik had tot een weekje geleden ook veel problemen met de verbinding, maar het werkt nu weer goed, zo heel af en toe valt 't eens weg..
Ik woon zelf ruim 2500 meter van de centrale, maar ben tevreden. Heb formeel 512kbyte down, maar haal zo rond de 430 kbyte, kan ik goed mee leven.. en heb overigens een zeer goeie ping (maar nog niet gecheckt in onlinegames)

Volgens Fritsie ziet mijn lijn er zo uit
code:
1
2
3
4
                               Receive direction    Send direction

Line attenuation    dB  37  20
Signal/Noise ratio  dB  19  7
Kreeg als reactie dat ik volgens hun 5km van de centrale woon? en het vermoede dat er een sluiting in de lijn zit of iets anders...?
Misschien een verkeerde routering naar een foute centrale? 5 km is wel erg ver!
Bij demon altijd perfect internet, nooit geen uitval of klapperende verbinding!
Ja hier ook..
Ik zou toch druk blijven uitoefenen op de helpdesk.. ze zijn de enige die er iets aan kunnen doen.. of anders bellen met de KPN? Ik ga ervan dat je op hun netwerk zit

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:49
Wij gebruiken nog onze HCC e-mailadressen, die nog bleven werken na de overname door XS4All. Weet iemand wat er met deze adressen gebeurt als je overstapt op XS4ALL-Only?

Ik neem aan dat deze adressen gebruikt kunnen blijven worden? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
YoG schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:19:
[...]

Met een meetlat ? :+

[...]
Ik had tot een weekje geleden ook veel problemen met de verbinding, maar het werkt nu weer goed, zo heel af en toe valt 't eens weg..
Ik woon zelf ruim 2500 meter van de centrale, maar ben tevreden. Heb formeel 512kbyte down, maar haal zo rond de 430 kbyte, kan ik goed mee leven.. en heb overigens een zeer goeie ping (maar nog niet gecheckt in onlinegames)

Volgens Fritsie ziet mijn lijn er zo uit
code:
1
2
3
4
                               Receive direction    Send direction

Line attenuation    dB  37  20
Signal/Noise ratio  dB  19  7

[...]
Misschien een verkeerde routering naar een foute centrale? 5 km is wel erg ver!

[...]

Ja hier ook..
Ik zou toch druk blijven uitoefenen op de helpdesk.. ze zijn de enige die er iets aan kunnen doen.. of anders bellen met de KPN? Ik ga ervan dat je op hun netwerk zit
Ja ik ben al ruim een jaar bezig, met telkens wat anders. Lijkt wel of ze steeds maar nieuwe dingen verzinnen.
-klapperlijn
-oude modem driver
-kabel naar modem te lang ( 20 cm?)
-splitter kapot
- iets in de centrale...
- ect ect..

en stuk voor stuk onzin. telkens maar weer een ticked. hoor er nooit wat van.
en vervolgens maar weer fijn bellen met 1,5 uur in de wacht, om vervolgens het zelfde standaard verhaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:36:
Wij gebruiken nog onze HCC e-mailadressen, die nog bleven werken na de overname door XS4All. Weet iemand wat er met deze adressen gebeurt als je overstapt op XS4ALL-Only?

Ik neem aan dat deze adressen gebruikt kunnen blijven worden? Kan iemand dat bevestigen?
Sinds eind september zit ik op Only en m'n HCCnet-adres doet het nog steeds. Heb er totaal niet aan gedacht eigenlijk of dat het geval zou zijn...! ;) Maar het had voor mij niet veel uitgemaakt want ik heb m'n HCClidmaatschap opgezegd i.v.m de splitsing met C!T, waardoor het nu veeeeeeeel duurder wordt allemaal). Zodra dat afloopt (eind van het jaar) zal m'n HCCnet email adres ook niet meer werken. Ik heb dus begin september alles al overgeheveld naar m'n XS4all email account. (Je weet dat je nu al meerdere XS4all emailadressen kan hebben/aanmaken?)

In ieder geval: hier werkt het nog op Only en als je HCClid blijft, kan je schijnbaar je HCCnet-emailadres ook blijven gebruiken.

Ik wil nog wel even zeggen dat de overstap van XS4all KPN (oud HCCnet account) naar Only prima is verlopen: ik heb er NIETS van gemerkt. Ik heb zelfs niet hoeven te veranderen in m'n moden en/of router. Alles ging vanzelf en downtime heb ik niet gehad (voor zover ik weet). Enige jammere is wel dat mijn oude apparatuur te oud is om iets te merken van een versnelling van de verbinding... alles is nog precies hetzelfde! Ik moet een nieuwe modem/router aanschaffen of m'n abo bij XS4all met een jaar verlegen voor een gratis FRITZ!box. Zoals ik al eerder zei is het wel jammer dat XS4all dat niet gezegd heeft: m'n abo is 5 euro goedkoper, en da's leuk, maar de beloofde versnelling ('van 8 Mbit naar 20 Mbit...' :| ) is er dus (vooralsnog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:28:
[...]
Ik moet een nieuwe modem/router aanschaffen of m'n abo bij XS4all met een jaar verlegen voor een gratis FRITZ!box. Zoals ik al eerder zei is het wel jammer dat XS4all dat niet gezegd heeft: m'n abo is 5 euro goedkoper, en da's leuk, maar de beloofde versnelling ('van 8 Mbit naar 20 Mbit...' :| ) is er dus (vooralsnog) niet.
Beetje vreemde opmerking van je imo. Hoe zou XS4ALL moeten weten dat jij een antiek modem wil gebruiken?
Ik heb hier nog een 28k8 telefoonmodem liggen, maar dat krijg ik ook niet op de snelheid van een 56k...
(tip: als XS4ALL ADSL-abonnee kan je ook gebruikmaken van de inbelnummers van XS4all.nl...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44

GieltjE

Niks te zien...

Zijn er meer mensen die het idee hebben dat de speedtouch 780 gewoon niet tegen warmte kan?

Zodra er wat warmer weer is (18+ buiten, staat in de huiskamer aangezien er geen ruimte in de meterkast), begeeft het modem het soms meerdere keren per week zonder meldingen.
Maar nu het weer wat koeler weer is draait hij gewoon stabiel.

[ Voor 10% gewijzigd door GieltjE op 05-10-2008 12:58 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:24:
[...]
Beetje vreemde opmerking van je imo. Hoe zou XS4ALL moeten weten dat jij een antiek modem wil gebruiken?
Ik heb hier nog een 28k8 telefoonmodem liggen, maar dat krijg ik ook niet op de snelheid van een 56k...
Hm, dat vind ik wel wat anders: met de huidige modems/routers is het niet zo duidelijk dat er snelheidsverschillen in zitten als met de vroegere modems. Vroeger had je een 14k4 of een 28k8 modem en wist je meteen wat je ervan kon verwachten. Huidige modems/routers hebben geen bepaalde snelheid in hun naam en het is allemaal vager. Vroeger had je gewoon internet en bepaalde je in feite simpelweg zelf met je modem wat je snelheid was: nu kan je diverse abonnementen nemen met diverse 'ingebakken' snelheden, en lijkt het alsof je dan ook gewoon hopla die snelheid in huis haalt, maar het is lang niet zo duidelijk als vroeger dat je daarvoor bepaalde modems moet hebben en welke dan wel. En bovendien liggen al die snelheden ook niet vast want het is allemaal weer afhankelijk van de afstand tot de hub (of wt dan ook). Je hebt kans dat als ik een FRITZ!box koop, dat ik dan alsnog niet veel sneller internet heb daardoor. En toch wordt er gezegd: neem nu een 20 Mbit abo! Terwijl dat niet zo simpel ligt en het van allerlei factoren afhangt wat je snelheid is. Dat was in de 14k4 en 28k8 tijd toch echt wel anders allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een irritant probleem, wij gebruiken hier een Speedtouch 716 en deze reboot zich elke 7 dagen.
Is het mogelijk om dit uit te schakelen?
Ik heb al zitten zoeken op de webinterface maar daar is niks te vinden, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ben gisteren mijn internet kwijtgeraakt (XS4All Only 8/1Mbit). Mijn router (Speedtouch 780) geeft aan dat de DSL verbinding niet werkt (ie, ik kan prima intern gebruik maken van wireless). Omdat telefoon ook via DSL loopt, heb ik nu dus ook geen telefoon meer, en dat is "net zo handig" (VoIP)

Mogelijke problemen aan mijn kant:
- draadbreuk
- kapotte splitter (kan dat?)
- defecte speedtouch

Mogelijke problemen aan de andere kant:
- draadbreuk (koper is toch al crappy)

Heb ik wat gemist wat ook nog aan de hand kan zijn?

En kan ik nu mijn telefoon nog gewoon aan het ISRA punt hangen en er van uit gaan dat dat werkt (misschien met een ander nummer), of ben ik telefoonloos?

Heeft iemand ervaring met dit probleem, en zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?
Tips?

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mogelijk storing? Is er nu maar eentje (Middelburg), maar dacht op Net5 kan je dit via tekstpagina 555 ofzo nakijken.

Wat betreft die speedtouch reboots, ik heb tijd terug op newsservers gelezen dat de (nieuwe?) firmware dit automatisch zou doen, om een of andere tabel weer 'leeg' te krijgen, lijkt me raar maar klinkt niet zo onlogisch. Zal nog even zoeken of ik dat bericht kan terug vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 06-10-2008 10:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Nou ben ook overgezet naar XS4all Only (lite abbo), geen problemen verder. Ik moest in mijn modem (speedtouch 510) wel wat veranderen, want had eerst spoofing, maar dat werkte niet meer. Iemand een idee, hoe dat weer aan de praat te krijgen?
Nu via PPoA of zoiets, werkt ook wel. Snelheden zijn goed haal ongeveer 850 kB/s down en 95 kB/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:20:
Nou ben ook overgezet naar XS4all Only (lite abbo), geen problemen verder. Ik moest in mijn modem (speedtouch 510) wel wat veranderen, want had eerst spoofing, maar dat werkte niet meer. Iemand een idee, hoe dat weer aan de praat te krijgen?
Nu via PPoA of zoiets, werkt ook wel. Snelheden zijn goed haal ongeveer 850 kB/s down en 95 kB/s up.
Spoofing werkt helaas niet meer voor zover ik weet.
Ik had eerst ook mijn ST510 in een soort bridge/spoofed modus draaien met daarachter mijn DD WRT router die mooi alles afhandelde. Maar sinds de overschakeling op Xs4all only deed hij het niet meer. Ook niet na veel aanpassen en proberen. Helaas.

Hopelijk is er nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:15
Kijk eens op http://jp.dhs.org/~jp/ voor de laatste SIP spoof versie. Het is een bekend issue en er zijn oplossingen voor. Check ook http://www.omgili.com/new...xs4allnl.html&q=SIP_SPOOF naar de berichten van Miquel van Smoorenburg van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Zit op 714 meter van de centrale en gebruik de speedtouch 780i wl.
Heb vlak voor de "grote storing" 1.8 MB kunnen noteren. Na de storing werd mijn snelheid 1.3MB.
Sinds vandaag zit ik weer op het oude niveau van 1.2 MB.

Vandaag via XS4all test: De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 8284 Kbit (8.09 Mbit) per seconde.

Bellen helpt niks, krijg dan het verhaal van de lengte vd kabel/afstand centrale/afstand splitter enz.
Ik had 1.8 en zit nu onder 1.2.

Capped XS4all de zaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die xs4all test moet je niet proberen, de grootte van de test is simpelweg te kleine om correct te zijn. (mijn 25mbit lijn trekt ook echt 2,7MB - maar die xs4all test zegt dat ik een 12mbit heb :P)

Neem gewoon de speedtest.bbned.nl, 100MB bestand en kijken hoe hij qua snelheid verloopt.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 09-10-2008 14:12 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
Yep, op http://130.89.175.12/pub/test/ draai ik precies 1.22 MB
Deze snelheid had ik voor de de verhoging naar 1.8MB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HimmelHund schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:45:
Yep, op http://130.89.175.12/pub/test/ draai ik precies 1.22 MB
Deze snelheid had ik voor de de verhoging naar 1.8MB :(
Hoe staat je modem nu ingetrained? (je kan iig nooit boven die snelheid uitkomen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ed73 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:50:
Kijk eens op http://jp.dhs.org/~jp/ voor de laatste SIP spoof versie. Het is een bekend issue en er zijn oplossingen voor. Check ook http://www.omgili.com/new...xs4allnl.html&q=SIP_SPOOF naar de berichten van Miquel van Smoorenburg van xs4all.
Bedankt voor de tip, zal daar eens even rondkijken, maar krijg ook een nieuw modem, de fritzbox, misschien dat die wel kan spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
The_Scarabial schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:58:
[...]

Bedankt voor de tip, zal daar eens even rondkijken, maar krijg ook een nieuw modem, de fritzbox, misschien dat die wel kan spoofen.
De (meeste) Speedtouches zijn nog prima te spoofen hoor! De FritzBox voor zover ik weet niet. Waarschijnlijk wil je dat ook niet, want je verliest natuurlijk een boel functionaliteit als je je modem als SIP_SPOOF instelt. Het wordt dan feitelijk alleen een 'dom modem' wat alleen maar door-passt........De vraag is of je dat wil........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
SinergyX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

Hoe staat je modem nu ingetrained? (je kan iig nooit boven die snelheid uitkomen :P).
Mja.. brand me niet gelijk af, maar daar heb ik nog nooit naar gekeken :+
Wellicht heb je een linkje waar ik meer info kan vinden om het eea indien nodig aan te passen?

Zo lijkt het op het moment te staan:
Modulatie: G.992.5 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 12.080
Is dit een vaste instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Je kan dat niet aanpassen. De enige manier om misschien andere waarden te krijgen is je modem even een paar seconden uit te zetten. Wanneer je hem weer aan zet kan de sync waarde anders zijn.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 24-09 08:53
Weet iemand het e-mail van de helpdesk voor algemene (ADSL ONLY) vragen. Mijn e-mails via hun website worden niet beantwoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

honey schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:59:
Weet iemand het e-mail van de helpdesk voor algemene (ADSL ONLY) vragen. Mijn e-mails via hun website worden niet beantwoord. :(
helpdesk@xs4all.nl

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Laatste keer duurde het voor mij twee weken voor een half antwoord... en nog adviseren ze je te bellen naar een nummer waar een minimale wachttijd 30 minuten is :(

Laat ze lekker terugbellen ofzo.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
Al geruime tijd wordt mail gericht aan helpdesk@xs4all niet meer in behandeling genomen.
Dit was te lezen in nieuwsbrief nummer 74 ( http://www.xs4all.nl/nieu...ieuwsbrief&id=150&taal=nl )
Daarvoor in de plaats is er een contact wizard gekomen op https://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/wizard/helpdesk.php

Deze wizard belooft overigens reactie binnen maximaal 3 werkdagen maar maakte dat in mijn geval niet waar.
De verbinding was hier plotseling bij vlagen vreselijk instabiel en vanwege de lange wachttijden aan de telefoon heb ik de wizard gebruikt.
Na vier dagen gewacht te hebben op een reactie toch maar weer gebeld en blijven hangen tot ik iemand aan de telefoon kreeg.
Enkele dagen daarna eindelijk mail ivm de ingevulde wizard waarin te lezen stond dat men wist dat ik ondertussen telefonisch contact had gehad en er dus vanuit ging dat mijn probleem opgelost was.
Zucht......

Verbinding is overigens ondertussen weer wat stabieler en blijft nu soms zowaar 24 uur overeind maar nog steeds zijn er op totaal willekeurige tijdstippen disconnects die ik vroeger nooit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik heb nu al twee keer een e-mail gestuurd met de web wizard in de laatste 4 weken. Eerste keer duurde een week, maar nadat ik een extra e-mail had gestuurd naar info@xs4all.nl.

Nu heb ik een andere (ADSL) vraag en na bijna 2 weken nog steeds geen antwoord. Daarom wilde ik ze direct mailen.

Bah, kom op Xs4All, vroeger was het zoveel beter! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:02:
Verbinding is overigens ondertussen weer wat stabieler en blijft nu soms zowaar 24 uur overeind maar nog steeds zijn er op totaal willekeurige tijdstippen disconnects die ik vroeger nooit had.
Zelfde probleem hier.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Voor dergelijke problemen heeft het weinig nut om de helpdesk te mailen. In de meeste gevallen betekent een dergelijk probleem toch dat er een ticket naar Bitstream moet. Een ticket naar Bitstream wordt alleen maar tijdens telefonisch contact aangemaakt.

Dus bij stabiliteitsproblemen kun je het beste bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:56
GieltjE schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:52:
Zijn er meer mensen die het idee hebben dat de speedtouch 780 gewoon niet tegen warmte kan?

Zodra er wat warmer weer is (18+ buiten, staat in de huiskamer aangezien er geen ruimte in de meterkast), begeeft het modem het soms meerdere keren per week zonder meldingen.
Maar nu het weer wat koeler weer is draait hij gewoon stabiel.
Ja, mijn 780 heeft ook problemen met warmte. Sowieso heb ik veel problemen met dat ding, moet 'm bijna dagelijks resetten. De verbinding zakt telkens in, websides beginnen time-outs te krijgen. Uit-aan, en alles werkt weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07
Mijn gratis verkregen 780 is afgelopen zomer ook door teveel hitte overleden... :(

Wat wel wil helpen is die 780 op zijn zij zetten/ophangen, dan creeer je een luchtstroom door het apparaat. (warme lucht stijgt op)

Als het ding gewoon plat op zijn pootjes staat wordt hij iig veel warmer dan als hij op zijn kant hangt/staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Het ging de afgelopen weken prima met mijn verbinding... maar sinds vanavond is het weer knudde..

Ben ik soms de enige ?

edit: .. gaat weer prima nu, was wat impulsief |:(

[ Voor 18% gewijzigd door YoG op 17-10-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste paar dagen ook weer meer last ervan dan normaal. Gisteren en vandaag was het heel erg qua disconnects.

Heb zojuist de helpdesk aan de telefoon gehad en zij hebben ook geconstateerd dat de verbinding wel heel slecht was. Ze zeiden dat ik veel ruis had en ze hebben een ticket aangemaakt (volgens mij bij de netwerkpartner/bitstream van xs4all only) en over een dag of 3 gaan zij mijn lijn 'schoonmaken'. Dan zou de ruis weg zijn en de disconnects voorbij volgens de man van de helpdesk. Ben benieuwd, hopelijk werkt het!

Wat houdt dat schoonmaken eigenlijk in?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:15:

Aansluitingen schoonmaken?
koperoxidatie verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:15:
Het is herfst. Dan liggen er blaadjes op de rails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hopelijk zijn de koperoxide en de blaadjes dan weg en beïnvloedt het de lijn positief.

Ik heb nog even verder onderzoek gedaan. Iemand die 1 straat verder woont en ook Xs4all only heeft, heeft vrijwel dezelfde slechte waardes bij zijn verbinding (Dus een hele lage Signal/Noise van 6-7 en hoge Line attenuation van rond de 34 bij down en 18 bij up.)
Dus het probleem ligt zeer waarschijnlijk op de route van hier ergens buiten tot in de centrale...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Zou me niet verbazen als de dslam overbelast, oud en niet afgeschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:14:
(Dus een hele lage Signal/Noise van 6-7 en hoge Line attenuation van rond de 34 bij down en 18 bij up.)
Heb ik ook en mn verbinding is prima ? (vooral dus bij mn send)

code:
1
2
3
                            r      s
Signal/Noise ratio  dB  19       6
Line attenuation      dB  37      20

[ Voor 3% gewijzigd door YoG op 21-10-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:58:
[...]

Heb ik ook en mn verbinding is prima ? (vooral dus bij mn send)

code:
1
2
3
                            r      s
Signal/Noise ratio  dB  19       6
Line attenuation      dB  37      20
Heb je geluk. Nooit disconnects? Ook niet 'soms'? En ook gewoon verbonden op de juiste, maximale, snelheid?

Naja als die lijn maar goed werkt, daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, lekker is dat... Ik zit jarenlang bij HCCnet en vervolgens bij XS4all. Nooit echt problemen gehad. Ik zit nu nog geeneens een maand bij Only en HOPLA de hele middag gedonder met internet... Geen verbinding, trage verbinding, af en aan ellende. En nu lijkt 'ie het, na voor de tigste keer alles opnieuw opgestart te hebben, weer normaal te doen. Voorlopig. Ben benieuwd hoe lang het duurt.

Blij dat ik nog steeds geen jaarabonnement geregeld heb... :s:

EDIT
Dat duurde dus niet lang... Nu is de verbinding redelijk na het herstarten van het modem (maar ook niet altijd) waarna om de haverklap de verbinding even wegvalt en het weer trager wordt totdat er geen verkeer mee is... Een herstart wil wel eens helpen.

Is er iets wat ik hier aan kan doen of is het simpelweg een storing of een geval van helpdesk bellen...? :s (Op de site van XS4some 8) staat geen storingsmelding voor mijn gebied... de hele dag al niet.

EDIT 2
Zo, een nacht verder... en nog steeds ellende. :( Ga vandaag maar eens bellen. Had ik gisteren ook al gedaan maar een wachttijd van 25 minuten op eigen kosten zag ik niet zitten... Weet iemand of je per se thuis moet zijn en achter de computer moet zitten als je XS4some belt? Ik bel namelijk liever vanaf m'n werk... 8)
Wat ik niet snap is dat dit van het ene op het andere moment gebeurt, zoals ook bij anderen het geval is. Iemand een uitleg hiervoor?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is hier ook eindelijk Xs4all Only aangesloten, ik deed het vooral om de snelheidsverhoging. De modem die ik nu heb is echter nog niet ADSL2+ ready. Ik neem aan dat ik dan dus (Xs4all Only Basic) 8000 kbps down zou moeten halen? Mijn modem zegt echter:

832 up / 5952 down

Moet ik iets specifieks instellen? De snelheid is ook niet stabiel (schommelt met speedtest tussen de 600 en 650 kb/s), met Xs4all van KPN had ik altijd een zeer stabiele 650 kb/s verbinding... Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dan maar even de Helpdesk gebeld, vanaf m'n werk. Krijg ik iemand die eerst zegt dat ik nieuwe apparatuur moet kopen i.p.v. m'n Speed Touch Home en Draytek 2200E, maar daarna alles alsnog wel wil resetten en alle instellingen na wil lopen. Maar goed, ik zit op het werk... Dus... dan maar een vervroegde (lange) pauze en naar huis gereden! Krijg ik iemand aan de lijn die ook zegt dat ik nieuwe apparatuur moet kopen en vervolgens zegt dat ik alleen maar ff de Speed Touch Home moet resetten met het knopje achterop... Ben ik daarvoor naar huis gereden. Als dit niet zou helpen, helpt alleen nieuwe apparatuur... Maar die oude meuk werkte tot gisteren perfect en zonder problemen. Op de lijn was volgens de helpdesker geen probleem: hij kon zien dat de verbinding inderdaad vaak verbroken werd... Ja, dat wist ik ook wel...

Maar ja, wat nu: een nieuw modem kopen of een jaarabo bij XS4some...? Dat laatste vind ik nogal eng. En ik vind het vreemd dat alles perfect gewerkt heeft tot nu toe, en dat ik nu opeens maar nieuwe spullen moet gaan regelen... Al met al geen idee wat te doen nu...

De verbinding werkt nu, na 10 minuten nog steeds (wow...), maar als ik de snelheidstest van XS4all doe, kom ik niet hoger dan zo'n 1900 Kbit.. en dat was voor gisteren echt wel zowat drie keer zo snel. Dus het lijkt MIJ dat de lijn toch niet in orde is. Maar ja, dat kan ik wel vinden, maar XS4some wil pas wat verder doen als ik een nieuw modem/router heb, want deze oude meuk ondersteunen ze eigenlijk niet.

:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Je modem heeft niet een eeuwige levensduur, daarnaast hoeft een modem niet opeens *poef* stuk te gaan maar kan ook na verloop van tijd slechter gaan werken. Daarnaast wordt ook de hardware in de centrales na verloop van levensduur vervangen dus kan het best zijn dat moderne hardware daar problemen geeft me je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zou inderdaad kunnen. Ik vind het alleen erg toevallig dat ik vlak na de overgang naar Only opeens problemen heb die meerdere mensen hier hebben...

Ik heb ondertussen voor de derde keer de Helpdesk gebeld en deze pakte het weer anders aan. Uiteindelijk is gekozen voor de gebruikelijke oplossing... de snelheid downgraden, in mijn geval naar 8 Mbit. Op zich niet erg omdat mijn apparatuur toch niet sneller kan, maar goed... Nu zit ik wel met het probleem wat te doen: als alles nu WEL blijft werken, zou dat kunnen betekenen dat ik profijt kan hebben van bv. een FRITZ!box. Maar ja, er zijn hier zat mensen die exact dezelfde problemen hebben als mij mét die FRITZ!box... Al met al heb ik geen idee wat te doen... :s Het viel me wel op dat de verbinding beter leek toen ik het modem rechtstreeks op het ISRA punt had aangelosten, dus niet via de splitter. Dat is nog iets wat ik nader kan onderzoeken.

Wat een gedoe allemaal... Lastig om te zien waar het probleem ligt, maar nogmaals, het is toch wel erg toevallig dat ik deze specifieke problemen krijg kort nadat ik overgestapt ben naar Only... (Wat is eigenlijk de meest betrouwbare provider op dit moment............?)

EDIT:
O ja, ook apart: ik heb dus officieel een 20 Mbit abo, maar het bleek dat m'n verbinding bij XS4some op 16 Mbit stond... Toch wel vaag, natuurlijk, om standaard een lagere snelheid in te stellen dan de bedoeling is...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:47
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:20:
EDIT:
O ja, ook apart: ik heb dus officieel een 20 Mbit abo, maar het bleek dat m'n verbinding bij XS4some op 16 Mbit stond... Toch wel vaag, natuurlijk, om standaard een lagere snelheid in te stellen dan de bedoeling is...
LIjkt me dat als een verbinding wordt aangesloten dat men wel kijkt wat de maximale haalbare snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:35:
[...]

LIjkt me dat als een verbinding wordt aangesloten dat men wel kijkt wat de maximale haalbare snelheid is.
Dan hadden ze metéén 8 Mbit moeten doen én me vooral daarover even moeten bellen... Ben trouwens benieuwd of ze nu automatisch m'n rekening aanpassen: in feite heb ik nu wegens omstandigheden een Lite abonnement...! Iemand ervaring hiermee?

EDIT:
Nou, great, dat downgraden helpt ook niet. :? Enige alternatief is nu nog een nieuw modem. Maar ik vertrouw het niet echt... Straks heb ik zo'n nieuw modem gekocht en is het alsnog brak allemaal. Grrrrrrrrrr...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag opgebeld door Xs4all.
Mijn lijn hebben ze toch NIET schoongemaakt. Ze kwamen er opeens achter dat mijn Fritzbox intrainde als ADSL 1 modem terwijl dit ADSL 2 moet zijn. Ze zagen dat het ADSL 1 was omdat mijn verbinding ook niet maximaal was, die is namelijk 8000/960. Die 960 moest 1024 zijn. Hieraan zagen zij dat ik de Fritzbox als ADSL 1 intrainde. (?)

(Overigens halen mijn echte oude ADSL1 modems, de ST510 en ST570 beide wel 1024KB up, met 7778 KB down. Dit weet de helpdesk ook. Net als dat iemand anders 1 straat verder precies hetzelfde probleem heeft. )

Ze konden pas verder als ik mijn modem (alweer :P ) resette naar fabrieksinstellingen om te kijken of hij dan wel intrained als ADSL 2. Dit heb ik vandaag weer gedaan maar zoals verwacht bleef het gewoon 8000/960 en dus ADSL 1. Dit betekende volgens de helpdesk dat zeer waarschijnlijk mijn Fritzbox niet goed was. En nu wordt eerst eens een nieuwe fritzbox gestuurd voordat mijn lijn wordt schoongemaakt of gewoon iets anders gedaan zal worden.

Ben benieuwd, het is een beetje vreemd :P ... Maar goed, ik ga gewoon maar het nieuwe modem proberen zodra ik die krijg en hopelijk is het goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat bedoel ik: problemen met een FRITZ!box terwijl XS4some tegen mij doet alsof dat ding ALLES oplost. Ik geloof er niets meer van. Kon ik zo'n ding maar even lenen: weet iemand een winkel die niet al te moeilijk doet en waar ik een modem weer kan retourneren als het alsnog niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb nu ook zo'n fritzbox in een doos liggen hier, maar geloof dat ik hem er maar niet aan knup, mijn speedtouch doet zijn werk nog perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:40:
Ik heb nu ook zo'n fritzbox in een doos liggen hier, maar geloof dat ik hem er maar niet aan knup, mijn speedtouch doet zijn werk nog perfect
Eh... is dat een leen of koop modem...? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:00:
Sinds vandaag is hier ook eindelijk Xs4all Only aangesloten, ik deed het vooral om de snelheidsverhoging. De modem die ik nu heb is echter nog niet ADSL2+ ready. Ik neem aan dat ik dan dus (Xs4all Only Basic) 8000 kbps down zou moeten halen? Mijn modem zegt echter:

832 up / 5952 down

Moet ik iets specifieks instellen? De snelheid is ook niet stabiel (schommelt met speedtest tussen de 600 en 650 kb/s), met Xs4all van KPN had ik altijd een zeer stabiele 650 kb/s verbinding... Beetje jammer...
Na een firmware upgrade van de modem traint hij 864 / 6496, nu vraag ik me af of ik de instellingen misschien moet aanpassen, het staat nog steeds op 'ADSL van KPN' namelijk. Kon op internet hier niks over vinden, alleen dat er voor Xs4all Only geen wachtwoord meer nodig is bij het inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:12:
[...]

Eh... is dat een leen of koop modem...? :9~
Een leen modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, dus je leent 'm uit...? 8) :+

Vreemdste van mijn problemen vind ik overigens dat drie helpdeskmedewerkers zeggen dat het aan mijn apparatuur ligt, terwijl die het een paar weken totaal probleemloos heeft gedaan. Kijk, dat er iets kapot kan gaan, begrijp ik, alleen zou het dan compleet kapot moeten gaan en niet elke keer na een herstart weer opnieuw. En bovendien zeggen ze steeds dat het komt doordat mijn apparatuur oud is en dus niet echt compatible: ze hebben het niet over kapot zijn of zo. Maar mijn hardware was een paar weken lang uitermate compatible, dus...

Nou ja, ik kan er nog heel lang over kletsen, maar dat schiet ook niets op. Enige optie is een ander modem regelen en hopen dat het beter werkt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Het is natuurlijk wel zo dat je ontzettend oude hardware hebt. Een st home + draytek 2200E is natuurlijk hardware uit de vorige eeuw. Feit is echter dat deze hardware niet geschikt is voor XS4ALL Only basic +. Toen ik mijn hardware verving voor een st 780 ging mijn atainable snelheid ook ineens van 8Mbit naar 20. Het vervangen van je hardware kan dus wel degelijk effect hebben.

Ik snap best dat je je twijfels hebt bij de helpdesk, maar de helpdesk geeft adviezen die gebaseerd zijn op jaren ervaring. Zo blijkt (helaas) echt dat in meer dan 50% van de gevallen de modems de oorzaak van de problemen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MagicTempest op 23-10-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:22:
[...]

Nou ja, ik kan er nog heel lang over kletsen, maar dat schiet ook niets op. Enige optie is een ander modem regelen en hopen dat het beter werkt... :|
Tegenwoordig hebben heel wat mensen toch een ADSL verbinding? Vraag gewoon even aan je ouders/vrienden/familie/buren/collega's of ze even hun modem willen uitlenen aan je (en er zijn er vast ook wel die een modem over hebben), zodat je kan testen of dat het probleem is. Scheelt even als blijkt dat een andere modem de oplossing niet zou zijn.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al eens gebruikt gemaakt van de 'verleng je abo en krijg een FRITZ!box' actie? Ik ben benieuwd of je dan alleen een FRITZ!box krijgt of een compleet installatiepakket, dus inclusief splitter en alle kabels, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:33

samo

yo/wassup

Je krijgt alleen een modem. Als het goed is heb je de bekabeling al...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
samo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:13:
Je krijgt alleen een modem. Als het goed is heb je de bekabeling al...
Tenzij er wijzigingen zijn geweest de afgelopen maanden krijg je alles.
De ST780 die ik kreeg bij mijn verlenging enkele maanden geleden was compleet inclusief splitter, rj11 en rj45 bekabeling.
Het was in feite gewoon een pakket voor een volledig nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CONSPIRACY THEORY!

Ik weet dat wat ik nu ga posten bullshit is, ik kan het me niet anders voorstellen, maar toch...

Ik heb (voor de volgers van dit topic zo onderhand bekend) sinds enkele weken een Basic (20 Mbit) XS4all Only account (overgestapt van XS4all via KPN). Eergisteren kregen we opeens problemen. De verbinding wered slechter en slechter. Op een bepaald moment moesten we om het kwartier het modem herstarten om nog wat te kunnen internetten. En soms hielp dat zelfs niet. Na 3 telefoonsessies met de Helpdesk hebben ze uiteinlijk m'n account op 8 Mbit gezet. Dit hielp niet echt. Ik merkte, door diverse testen met de Helpdesk, dat het hielp als ik het modem rechtstreeks op het ISRA punt aansloot, dus niet via een splitter. Sinds gistermiddag ging dat redelijk en hoefden we nog maar om het uur of zo alles te herstarten.

Vanochtend was alles nog steeds zo: slecht, maar mee te leven. Maar... er moest wel iets gebeuren natuurlijk. Na lang wikken en wegen toch maar m'n abo verlengd voor een jaar en de FRITZ!box via XS4all besteld, want ja, volgens de Helpdesk lag het toch echt aan mijn oude apparatuur! (Ze zeiden trouwens dat ik inderdaad het complete pakket krijg, met splitter en alles, net alsof je een compleet nieuwe abonnee bent). Ik regelde dat abonnement en de bestelling van het modem zo ongeveer midden op de middag via de telefoon op het werk. M'n vrouw had kort daarna de telefoon thuis nodig en heeft toen de splitter er weer tussen gehangen en de boel herstart: internet zou dan wel weer slechter gaan lopen, maar goed...

Maar... geloof het of niet... sindsdien werkt het internet weer probleemloos...! Wel wat trager als je wat download, moet ik zeggen, niet merkbaar tijdens gewoon surfen. (Maar goed, ze hebben m'n abo gedowngrade en ik zit ver van de centrale, dus die 8 Mbit haal ik sowieso niet.) Maar we zitten nu al een paar uur op internet, zelfs via de splitter en we hebben de boel nog niet hoeven herstarten! Filmpjes op Youtube gaan probleemloos, sites die tot nu toe extra lastig waren doen het ook gewoon... Het is nu net (op de downloadsnelheid na) alsof er nooit wat gebeurt is! Met mijn oude apparatuur die niet compatible zou zijn maar dat wekenlang wel was.

Dan ga je dus denken... ze zullen toch niet bewust de boel hebben afgeknepen om mij over te halen een jaarabonnement te nemen...? Neeeeeeeeeeeeeeeee, dat zal toch niet. Echt niet. Maar het is toch wel ERG toevallig dat alles weer werkt vanaf het moment ik dat abonnement geregeld heb...!

Niet dat het uitmaakt: ik ben allang blij dat alles weer werkt, want het duurt nog een week voor het modem er is. En dan zal ik er ook op vooruit gaan wat snelheid betreft als ze m'n abo weer op 20 Mbit zetten! Wellicht ga ik zelfs VoIP gebruiken: bespaart ook weer geld. Maar ik vond het toch wel stomtoevallig allemaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:49

wontcachme

You catch me? No you wont

Wat jij nu beschrijft ken ik (het laaste gedeelte bedoel ik dan). Vergelijk het maar als je kiespijn hebt. Dan bel je de tandarts voor een afspraak en na het telefoontje heb je nergens meer last van. Of je gaat ziek naar de dokter en terwijl je daar dan zit bij de dokter heb je nergens meer last van.

Ik heb die internet problemen niet, maar ik woon ook een flinke afstand van de centrale (1800 meter) en heb bij 8 mbit ook die intraining in het modem, maar haal maximaal 830Kbit. En upload van 1 mbit komt niet hoger dan 50kb. Denk zelf dat het probleem ook is dat het modem een kleine 10 tot 15 meter van het isra punt zit, maar dat moet ik nog testen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:39:
[...]

Wat jij nu beschrijft ken ik (het laaste gedeelte bedoel ik dan). Vergelijk het maar als je kiespijn hebt. Dan bel je de tandarts voor een afspraak en na het telefoontje heb je nergens meer last van. Of je gaat ziek naar de dokter en terwijl je daar dan zit bij de dokter heb je nergens meer last van.
Ja, dat ken ik ook, maar dat zit tussen de oren: dit is gewoon meetbaar en objectief te constateren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik neem aan dat je het verlengen telefonisch geregeld hebt? Dan heb je 7 dagen 'bedenk tijd'. Dus kun je die 'upgrade'/verlenging eenvoudig annuleren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Of er zat gewoon een stekkertje niet lekker?
Het risico dat je opgezegd zou hebben was imo minstens net zo groot als de kans dat je een verlenging zou nemen, dus ik geloof weinig van je samenzweringstheorie.
Maar buiten alles, het is wel fijn dat het nu eindelijk (redelijk) werkt bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:31:
CONSPIRACY THEORY!

(Maar goed, ze hebben m'n abo gedowngrade en ik zit ver van de centrale, dus die 8 Mbit haal ik sowieso niet.)

Niet dat het uitmaakt: ik ben allang blij dat alles weer werkt, want het duurt nog een week voor het modem er is. En dan zal ik er ook op vooruit gaan wat snelheid betreft als ze m'n abo weer op 20 Mbit zetten! Wellicht ga ik zelfs VoIP gebruiken: bespaart ook weer geld. Maar ik vond het toch wel stomtoevallig allemaal... ;)
Je woont ver van de centrale en haalt dus de 8Mbit niet maar met je nieuwe modem en het abo terug op 20Mbit haal je ineens wel een hogere snelheid ???
Met dat nieuwe modem ga je toch niet ineens dichterbij de centrale wonen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Je gaat niet dichter bij de centrale wonen nee, maar het is wel mogelijk dat het nieuwe modem betere resultaten haalt. Sowieso is het nieuwe modem een ADSL2+ modem en de oude is een ADSL1 modem. Dat maakt al heel veel uit qua lijn snelheid en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

Of er zat gewoon een stekkertje niet lekker?
Het risico dat je opgezegd zou hebben was imo minstens net zo groot als de kans dat je een verlenging zou nemen, dus ik geloof weinig van je samenzweringstheorie.
Maar buiten alles, het is wel fijn dat het nu eindelijk (redelijk) werkt bij jou!
Die stekkertjes heb ik al meerdere malen opnieuw erin geklikt en ik heb zelfs met andere kabels zitten werken. Maakte allemaal niets uit.
Ik geloof trouwens zelf ook weinig van die samenzweringstheorie, hoor. ;)
ninjazx9r98 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:31:
[...]

Je woont ver van de centrale en haalt dus de 8Mbit niet maar met je nieuwe modem en het abo terug op 20Mbit haal je ineens wel een hogere snelheid ???
Met dat nieuwe modem ga je toch niet ineens dichterbij de centrale wonen ? ;)
Nee, je leest het verkeerd en je hebt niet alle info. ;) Ik haal niet 8 Mbit omdat ik ver van de centrale woon: ik haal 8 Mbit omdat ik oude hardware heb die niet sneller kan (Speed Touch Home en Draytek Vigor 2200We) én omdat ik gedowngrade ben naar 8 Mbit. Gezien de afstand tot de centrale haal ik dan ook nog eens wat minder, wellicht iets van 5 tot 6 Mbit. Met een nieuw ADSL2 modem (zoals MagicTempest ook al aangeeft) en een 20 Mbit verbinding zou ik zo'n 12-15 Mbit moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:12:
[...]
Nee, je leest het verkeerd en je hebt niet alle info. ;) Ik haal niet 8 Mbit omdat ik ver van de centrale woon: ik haal 8 Mbit omdat ik oude hardware heb die niet sneller kan (Speed Touch Home en Draytek Vigor 2200We) én omdat ik gedowngrade ben naar 8 Mbit. Gezien de afstand tot de centrale haal ik dan ook nog eens wat minder, wellicht iets van 5 tot 6 Mbit. Met een nieuw ADSL2 modem (zoals MagicTempest ook al aangeeft) en een 20 Mbit verbinding zou ik zo'n 12-15 Mbit moeten kunnen halen.
Kan aan mij liggen maar je schrijft heel warrig.
Je haalt 8Mbit omdat je hardware niet sneller kan maar tegelijkertijd geef je aan dat je maar 5 tot 6Mbit haalt vanwege de afstand.
Ik hoop uiteraard voor je dat je die 12 tot 15Mbit gaat halen maar ik geef je heeeeeel weinig kans om dat te halen als je nu de 8Mbit niet eens haalt.

In het verleden zat ik bij Demon en kwam zo uiteindelijk bij XS4ALL terecht.
Met het oude Demon modem haalde ik op 1300m afstand van de centrale de volledige 8Mbit.
Na een upgrade met abonnement verlenging met dus een nieuw modem (ST780) haalde ik een snelheid die iets boven de 14Mbit lag.
Dat is dus op een afstand van 1300m waar de volledige 8Mbit haalbaar was.
De 14Mbit is teruggelopen naar 13Mbit in enkele maanden tijd en onstabiel (geworden).
Ondertussen is er een 12Mbit profiel op de lijn gezet en ook die is op willekeurige momenten onstabiel (verlies tussen de 1 en 5 keer per dag voor een sec of 10 m'n verbinding) maar de verbinding is wel consequent 12Mbit zodra deze weer op is.
Zit nu te twijfelen om een kosteloze downgrade te eisen naar 8Mbit (kost normaal 25 euro) maar wil dan eigenlijk de zekerheid dat die snelheid wel stabiel is wat mogelijk lastig zal worden om te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:02:
[...]

Kan aan mij liggen maar je schrijft heel warrig.
Je haalt 8Mbit omdat je hardware niet sneller kan maar tegelijkertijd geef je aan dat je maar 5 tot 6Mbit haalt vanwege de afstand.
Ik hoop uiteraard voor je dat je die 12 tot 15Mbit gaat halen maar ik geef je heeeeeel weinig kans om dat te halen als je nu de 8Mbit niet eens haalt.
Ja, die twee keer 'haal' was niet handig. :P
De afstand tot de centrale geeft altijd verlies, zo heb ik begrepen. Ik heb nu, sinds eergisteren, een abo van 8 Mbit maar haal minder doordat ik 2 km van de centrale af zit. Ik had de tijd daarvoor een abo van 20 Mbit, maar ik kwam niet hoger dan zo'n 5 tot 6 Mbit omdat ik oude apparatuur heb die niet sneller kán. Het is dus een combinatie van oude apparatuur en afstand die me een bepaalde snelheid geeft. Met een nieuw modem, dat in principe wel 20 Mbit aankan, zou ik een vergelijkbaar verlies hebben, maar dan alsnog wel stukken sneller dan nu, met m'n oude hardware. Die 8 Mbit haal ik dan sowieso makkelijk, dankzij het nieuwe modem, maar de 20 Mbit zal ik niet halen door de afstand.

Klinkt nog steeds ingewikkeld, maar als ik het maar snap... 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien hoe lang de levertijd is voor zo'n Fritzbox die je gratis te leen krijgt bij het overstappen naar Xs4all Only?

Ik hoorde van iemand ongeveer een week, maar dat wist hij ook niet zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levertijd is een week: dat kreeg ik gisteren te horen toen ik 'm bestelde. Ik vraag me af waarom dat een week moet duren, helemaal als je om zo'n ding te springen zit i.v.m. problemen, maar goed...

Maar voor alle duidelijkheid: je krijgt die FRITZ!box NIET als je overstapt naar Only!!! Je krijgt 'm als je je abonnement voor een jaar verlengd! Je moet wel bij Only zitten om het modem te krijgen, dus een overstap is verplicht als je nu nog via KPN ADSL hebt en je het modem wilt, maar overstappen alleen is niet genoeg! Je moet dus eerst overstappen en als dat geregeld is, kan je je abonnement verlengen en zo'n modem te leen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:14:
[...]

Heb je geluk. Nooit disconnects? Ook niet 'soms'? En ook gewoon verbonden op de juiste, maximale, snelheid?

Naja als die lijn maar goed werkt, daar gaat het om.
Sorry voor late reaktie..
Ja, ik heb heel af en toe disconnects (paar keertjes per week) maar de laatste tijd gaat het een stuk beter.. heb 't gevoel dat ze de zaakjes wat meer op orde krijgen bij XS4all

Volgens DSLreports is mn lijn wel behoorlijk slecht (veel loss).. ping is wel okee.. maar dat staat toch niet in direkte relatie met elkaar?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Test    Loss    Min
Latency Avg
Latency Max
Latency Pass
Fail
Simple ping loss check
10secs of 40byte packets 2 per second   35% loss    86.3ms  89.8ms  112ms   
fail
low bandwidth stream
10secs of 56k/bit ping stream 512byte packets   92% loss    91.7ms  93.2ms  104ms   
fail
medium bandwidth stream
10secs of 128k/bit ping stream 512byte packets  95% loss    91.7ms  92.4ms  92.9ms  
fail
your first hop ping
stream of 40byte pings to 194.109.7.142     0% loss     81.8ms  You are 4ms
to your first hop   
pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:46:
De levertijd is een week: dat kreeg ik gisteren te horen toen ik 'm bestelde. Ik vraag me af waarom dat een week moet duren, helemaal als je om zo'n ding te springen zit i.v.m. problemen, maar goed...

Maar voor alle duidelijkheid: je krijgt die FRITZ!box NIET als je overstapt naar Only!!! Je krijgt 'm als je je abonnement voor een jaar verlengd! Je moet wel bij Only zitten om het modem te krijgen, dus een overstap is verplicht als je nu nog via KPN ADSL hebt en je het modem wilt, maar overstappen alleen is niet genoeg! Je moet dus eerst overstappen en als dat geregeld is, kan je je abonnement verlengen en zo'n modem te leen krijgen.
Ik heb het aangevraagd nadat het afgelopen woensdag was aangesloten, heb geen bevestiging ofzo gehad, dat klopt wel gewoon neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:12:
[...]

Ik heb het aangevraagd nadat het afgelopen woensdag was aangesloten, heb geen bevestiging ofzo gehad, dat klopt wel gewoon neem ik aan? :)
Ik heb de verlenging telefonisch aangevraagd en nog geen bevestiging of zo gekregen... Ik zie 'm wel verschijnen, denk ik...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
YoG schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:08:
[...]

Ja, ik heb heel af en toe disconnects (paar keertjes per week) maar de laatste tijd gaat het een stuk beter.. heb 't gevoel dat ze de zaakjes wat meer op orde krijgen bij XS4all
XS4ALL heeft de laatste tijd een wat betere helpdeskbezetting e.d., dus wat dat betreft hebben ze het beter op orde inderdaad. XS4ALL zelf heeft echter totaal geen invloed op de stabiliteit van je ADSL lijn. Die wordt namelijk door Bitstream geleverd. Bitstream beheert de apparatuur die ADSL op de lijn zet. Ook zij hebben overigens vrij weinig invloed op de stabiliteit van de lijn.
Ik heb de verlenging telefonisch aangevraagd en nog geen bevestiging of zo gekregen... Ik zie 'm wel verschijnen, denk ik...!
Heb je het via de sales afdeling aangevraagd? In dat geval zou het goed moeten komen. Via de helpdesk kun je zoiets echter niet aanvragen, dus als dat het geval is zul je het even moeten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:08:
[...]

Volgens DSLreports is mn lijn wel behoorlijk slecht (veel loss).. ping is wel okee.. maar dat staat toch niet in direkte relatie met elkaar?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Test    Loss    Min
Latency Avg
Latency Max
Latency Pass
Fail
Simple ping loss check
10secs of 40byte packets 2 per second   35% loss    86.3ms  89.8ms  112ms   
fail
low bandwidth stream
10secs of 56k/bit ping stream 512byte packets   92% loss    91.7ms  93.2ms  104ms   
fail
medium bandwidth stream
10secs of 128k/bit ping stream 512byte packets  95% loss    91.7ms  92.4ms  92.9ms  
fail
your first hop ping
stream of 40byte pings to 194.109.7.142     0% loss     81.8ms  You are 4ms
to your first hop   
pass
Ah okee, ongeveer hetzelfde als mij. Soms enkele keren per week, soms een week goed, soms meerdere keren per dag en dan is het wel lastig...

Ik heb ongeveer zon zelfde resultaten op die website. Maar wat dat nou precies betekent weet ik helaas niet. Maar volgens de website was het wel slecht. Maar eigelijk merk ik niks van een slechte verbinding zodra ik verbinding heb. Als ik verbinding heb doet alles het namelijk goed en snel. Alleen de disconnects zijn het probleem.

Zoals hierboven lijkt het er inderdaad op dat Xs4all iets aan de helpdesk gedaan heeft. De laatste keren kwam ik al een stuk sneller door. Dat was wel prettig. Hopelijk blijft dat zo of wordt het nog wat beter.

Ik heb vandaag mijn nieuwe modem gekregen. De verbinding trainde eerst in als ADSL 1, maar na 5minuten had ik een disconnect en sindsdien is de verbinding ingetrained op ADSL2 met een up van 1023... Apart. De signal noise staat nu op 7-8. Hopelijk blijft het zo en is het probleem opgelost. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:19:
Heeft iemand hier al eens gebruikt gemaakt van de 'verleng je abo en krijg een FRITZ!box' actie? Ik ben benieuwd of je dan alleen een FRITZ!box krijgt of een compleet installatiepakket, dus inclusief splitter en alle kabels, etc.
Ik kreeg de FritzBox, kabels en splitter, wat cd-rommetjes. Kortom, alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:49
Ik ben bezig met de overstap naar Xs4all KPN naar Xs4all Only. De aanvraag is 15-10 schriftelijk bevestigd en binnenkort zal de overgang plaatsvinden. Nu wil echter daarna een downgrade gaan doen van Lite naar Start. De snelheid van Start is voldoende voor mij (is sneller dan mijn oude Lite) en ik vind lage kosten belangrijker.
Kan ik nu het beste eerst een downgrade regelen van Lite naar Start en daarna het contract verlengen voor de Fritzbox (heb nu een oude 716) of eerst de fritzbox en dan downgrade? Of maakt de volgorde niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelp
Mad_Manic schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:31:
Ik ben bezig met de overstap naar Xs4all KPN naar Xs4all Only. De aanvraag is 15-10 schriftelijk bevestigd en binnenkort zal de overgang plaatsvinden. Nu wil echter daarna een downgrade gaan doen van Lite naar Start. De snelheid van Start is voldoende voor mij (is sneller dan mijn oude Lite) en ik vind lage kosten belangrijker.
Kan ik nu het beste eerst een downgrade regelen van Lite naar Start en daarna het contract verlengen voor de Fritzbox (heb nu een oude 716) of eerst de fritzbox en dan downgrade? Of maakt de volgorde niet uit.
De verlenging is voor een jaar, dus ik zou eerst downgraden, wachten op de doorvoer, en dan Fritz aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
kelp schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:01:
[...]

De verlenging is voor een jaar, dus ik zou eerst downgraden, wachten op de doorvoer, en dan Fritz aanvragen.
Dus als je een downgrade laat uitvoeren dan verleng je dus niet daarmee je contractperiode begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelp
Mad_Manic schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:27:
[...]

Dus als je een downgrade laat uitvoeren dan verleng je dus niet daarmee je contractperiode begrijp ik?
Zie ik nergens op de site van xs4all staan.
Volgens mij loopt je abbo gewoon door zoals altijd, dus stilzwijgende verlenging elke maand.
Maar je kunt voor de zekerheid altijd even contact opnemen met xs4all, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Ik krijg sinds afgelopen zaterdagavond ineens alleen maar PPPoE errors als ik met mijn Fritzbox probeer te verbinden. Regio Eindhoven, daar is dus een storing geweest, maar afgelopen vrijdag heb ik absoluut geen downtime gehad.

PPPoE error is een simpele timeout. Dat zou dus moeten betekenen dat het aan hun kant de soep in draait. Alleen zijn er voor zover bekend geen storingen meer gemeld -- hebben meer Eindhovenaren nog problemen met hun Only-abonnement?

Waar is die 24/7 helpdesk als je ze nodig hebt... nu kan ik morgen om 9 uur pas weer bellen. :S

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:47
Stoney3K schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:39:
Ik krijg sinds afgelopen zaterdagavond ineens alleen maar PPPoE errors als ik met mijn Fritzbox probeer te verbinden. Regio Eindhoven, daar is dus een storing geweest, maar afgelopen vrijdag heb ik absoluut geen downtime gehad.

PPPoE error is een simpele timeout. Dat zou dus moeten betekenen dat het aan hun kant de soep in draait. Alleen zijn er voor zover bekend geen storingen meer gemeld -- hebben meer Eindhovenaren nog problemen met hun Only-abonnement?

Waar is die 24/7 helpdesk als je ze nodig hebt... nu kan ik morgen om 9 uur pas weer bellen. :S
Schijnt een Bug te wezen van de Fritbzox zelf.
Je kan de Fritzbox zelf handmatig instellen dmv 192.168.178.1, settings, internet, account information, en dan helemaal beneden zal waarschijnlijk de Fritzbox op PPPoE staan ipv PPPoA/VCMUX.
Even de stip neerzetten bij PPPoA/VCMUX en apply drukken en je bent waarschijnlijk weer online.

En over die 24/7 helpdesk, volgens http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/helpdesk.php is de helpdesk vandaag wel open geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door RollieBollie op 26-10-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RollieBollie schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:51:
[...]
Even de stip neerzetten bij PPPoA/VCMUX en apply drukken en je bent waarschijnlijk weer online.
Dat had ik ook al geprobeerd, sinds ik precies weet hoe de settings moeten staan.

Telefoontje met de XS4ALL helpdesk leverde op dat ik al een tijdlang last zou hebben van een 'klapperende lijn'. Volgens hun zou het aan de bekabeling kunnen liggen, en ze weten niet of een downgrade er veel aan zou kunnen helpen... de bekabeling kan ik echter niet echt veel aan doen want de modem hangt rechtstreeks aan het ISRA. Monteur is opgeroepen, ik zit dus een weekje aan de dichtstbijzijnde hotspot vast :(

Mocht het nou allemaal niet echt gaan, dan ben ik bijna geneigd om naar de kabel over te stappen. Ik haal op mijn Only Basic maximaal 11/1 MBit, en als dat gedowngrade gaat worden dan kan ik net zo goed weer mijn oude ZyXEL neerzetten. Die had tenminste wel een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Na de zoveelste disconnect en dit keer op een totaal verkeerd moment tijdens online gamen gisteravond maar eens de contactwizard gebruikt.
Aangegeven dat de bekabeling meermaals vervangen is, dat er nu in overleg een 12Mbit profiel op een lijn staat die op een 20Mbit ruim 13Mbit haalt, dat de splitter vervangen is enz.
Kwartier na het versturen van dat formulier is er weer een disconnect die deze keer veel langer duurt, controle van het modem laat zien dat deze gewoon volledig aan het rebooten is.
Volgens de logfiles is er sprake van een 'cold restart' geweest, reden onbekend.
Direct weer een formulier ingevuld en aangegeven dat het extra informatie betreft mbt het eerdere formulier.

Vanmiddag reactie op beide formulieren.
Komt er in feite op neer dat ik voor echte hulp telefonisch contact moet zoeken met de helpdesk omdat ze nav een contact formulier geen ticket kunnen aanmaken.
Een downgrade naar 8Mbit wordt afgeraden omdat het er verder allemaal goed uitziet.
Het advies is om een ander modem te proberen zodat eventueel het huidige modem uitgesloten kan worden als veroorzaker van het probleem.
Lastige is alleen dat ik niet zomaar even ergens een ander ADSL2 modem vandaan tover en er ook niet eentje kan lenen voor meerdere dagen.
Na de 'cold restart' van gisteravond is het modem ondertussen ruim 20 uur online zonder onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
kelp schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:01:
[...]

Zie ik nergens op de site van xs4all staan.
Volgens mij loopt je abbo gewoon door zoals altijd, dus stilzwijgende verlenging elke maand.
Maar je kunt voor de zekerheid altijd even contact opnemen met xs4all, dan weet je het zeker.
Ik heb net gebeld. Met een downgrade verleng je niet het contract automatisch. De volgorde maakt dus niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:36
Vanochtend hadden m'n ouders met bedrijf aan huis storing in de telefoon lijn.
Ik had hen gebeld en kreeg "om technische redenen is dit nummer niet bereikbaar* blablabla
Volgens de monteur die langs is gekomen was de Splitter kapot door vocht in de meterkast (staat ook de zyxel adsl modem/router en de KPN NogWatVox)
XS4all deed het echter wel, kan het echt zo zijn dat door vocht zo'n splitter (van pak em beet 2 a 3 jaar oud kapot gaat? Klinkt me als een nogal wazig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:45:
Lastige is alleen dat ik niet zomaar even ergens een ander ADSL2 modem vandaan tover en er ook niet eentje kan lenen voor meerdere dagen.
Na de 'cold restart' van gisteravond is het modem ondertussen ruim 20 uur online zonder onderbreking.
ADSL1 modems doen het ook op ADSL2 lijnen hoor, alleen niet full speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Stoney3K schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:30:
[...]

ADSL1 modems doen het ook op ADSL2 lijnen hoor, alleen niet full speed :)
Klopt, maar stel dat de disconnects verdwijnen met een ADSL1 modem dan heb je weinig aan die informatie om tot een oplossing te komen.
Blijft dat modem online omdat de ADSL2 modem defect is of blijft dat modem online omdat de snelheid een stuk lager is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Zojuist het advies van XS4ALL opgevolgd om te bellen naar de helpdesk zodat er een ticket aangemaakt kan worden.
Helaas is het een vereiste dat je op locatie bent zodat er een aantal tests met het modem uitgevoerd kunnen worden.
Dat deze tests een maand geleden al zijn uitgevoerd met als resultaat een 12Mbit profiel en een lijn die nog steeds klappert maakt geen indruk.
De medewerker bevestigd dat hij in de eerdere call ziet dat de test allemaal al uitgevoerd zijn en bevestigd tevens dat de tests die hij wil gaan doen weer exact dezelfde zijn.
Op mijn vraag wat dan het nut is om gewoon weer exact hetzelfde te gaan doen als dat de vorige keer ook niets opgeleverd heeft komt geen bevredigend antwoord, het komt er op neer dat hij verder niets kan/mag doen als ik niet op locatie ben.
Als oplossing biedt hij nog aan om een 10Mbit profiel op de lijn te laten zitten maar daar pas ik voor als ik betaal voor een 20Mbit verbinding en 8Mbit de eerstvolgende abonnementsvorm is.

Er zit dus niets anders op dan weer een paar uur verlof op te nemen of direct om half zes te gaan bellen als ik thuis ben en dan maar hopen dat ik tijdig de juiste persoon te pakken krijg.
Als er dan een aantal tests gedaan zijn zijn er twee mogelijkheden.
1. Er gaat een monteur naar de wijkcentrale om daar eea na te kijken
2. Men besluit om een nieuw modem op te sturen.
In het gesprek werd overigens ook weer bevestigd dat de lijn er qua waardes keurig uit ziet ( waarom dan 10Mbit opperen ? ) en dat de afstand tot de centrale zo ongeveer 1200 meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:01:
...........
Er zit dus niets anders op dan weer een paar uur verlof op te nemen of direct om half zes te gaan bellen als ik thuis ben en dan maar hopen dat ik tijdig de juiste persoon te pakken krijg.
........
Of je belt gewoon later, hoef je ook geen verlof te nemen 8)7 :? |:(
Telefoon
Particulier: 020-3987666
Zakelijk: 020-3987656

Maandag t/m vrijdag 9.00 - 20.00
Zaterdag en zondag 12.00 - 17.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

kaajee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

[...]
.... (tooooeeeet) "... De wachttijd bedraagt meer dan 20 minuten."

En dan nog hang je gemiddeld een half uur daarna aan de lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben inmiddels alweer bijna 2 weken bij xs4all weg, grappig dat mijn modem nog steeds synced op een adsl signaal (ik ben overgestapt naar kabel). Wel heb ik pack behouden, email werkt wel netjes en met IMAP makkelijk binnen outlook. (Sent is voor webmail, Verzonden items voor outlook, makkelijk terug zoeken).

Opmerkelijk, mijn hosting werkt ook nog steeds :P (ik had hoogste abbo, was met hosting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:01:
Zojuist het advies van XS4ALL opgevolgd om te bellen naar de helpdesk zodat er een ticket aangemaakt kan worden.
Helaas is het een vereiste dat je op locatie bent zodat er een aantal tests met het modem uitgevoerd kunnen worden.
Dat deze tests een maand geleden al zijn uitgevoerd met als resultaat een 12Mbit profiel en een lijn die nog steeds klappert maakt geen indruk.
De medewerker bevestigd dat hij in de eerdere call ziet dat de test allemaal al uitgevoerd zijn en bevestigd tevens dat de tests die hij wil gaan doen weer exact dezelfde zijn.
Op mijn vraag wat dan het nut is om gewoon weer exact hetzelfde te gaan doen als dat de vorige keer ook niets opgeleverd heeft komt geen bevredigend antwoord, het komt er op neer dat hij verder niets kan/mag doen als ik niet op locatie ben.
Als oplossing biedt hij nog aan om een 10Mbit profiel op de lijn te laten zitten maar daar pas ik voor als ik betaal voor een 20Mbit verbinding en 8Mbit de eerstvolgende abonnementsvorm is.

Als er dan een aantal tests gedaan zijn zijn er twee mogelijkheden.
1. Er gaat een monteur naar de wijkcentrale om daar eea na te kijken
2. Men besluit om een nieuw modem op te sturen.
In het gesprek werd overigens ook weer bevestigd dat de lijn er qua waardes keurig uit ziet ( waarom dan 10Mbit opperen ? ) en dat de afstand tot de centrale zo ongeveer 1200 meter is.
Ik heb ook veel last van klapperende lijnen, en ben nu reeds 2-3 maanden bezig met xs4all hierover. Een cap naar 12mbit terwijl mijn lijn in theorie 14mbit aankan hielp ook niet. Tevens zijn er perioden dat adsl gewoon niet te gebruiken zijn, het lijkt vaker tijdens spitsuren (19:00 en 22:00) gewoon niet mogelijk een adsl verbinding op te bouwen. Zodra ik op hetzelfde moment echter een 8mbit adsl modem aansluit werkt het zonder morren vaak. Inmiddels de fritzbox ontvangen en aangesloten, om te constateren dat het zeker NIET aan het modem ligt (716,580,fritzbox). Tijdens mijn laatste call wilden ze mijn upload zelfs gaan downgraden, maar heb ze toch duidelijk gemaakt dat dat niet de oorzaak van het probleem is. Gelukkig is er nu eindelijk een ticket naar KPN aangemaakt. NB: In de verbindingseigenschappen kun je zien hoeveel errors er optreden tijdens een verbinding. De Fritzbox geeft daar nog een beter inzicht in, alhoewel deze de neiging heeft bij een successvolle verbinding de waarden te clearen. Ik had veel HEC errors, en link loss/frame drops van tijd tot tijd, terwijl soms de verbinding een paar uur zonder problemen werkte.

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
kaajee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

[...]
Jammer maar helaas. die vlieger gaat niet op.
Dat de helpdesk open is wil namelijk niet zeggen dat de juiste mensen ook aanwezig zijn.
Volgens de medewerker die ik vandaag sprak zijn de juiste mensen bereikbaar tot uiterlijk 18:00 / 19:00 op werkdagen.
Ook de zaterdag en zondag die je bold hebt aangegeven zijn geen optie, dan worden dergelijke metingen namelijk helemaal niet uitgevoerd.
Blijft dus over iets meer dan kantoortijden op werkdagen, en dan is er nog de wachttijd die vanmorgen overigens 15 minuten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
michelzwarts schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:34:
[...]
NB: In de verbindingseigenschappen kun je zien hoeveel errors er optreden tijdens een verbinding. De Fritzbox geeft daar nog een beter inzicht in, alhoewel deze de neiging heeft bij een successvolle verbinding de waarden te clearen. Ik had veel HEC errors, en link loss/frame drops van tijd tot tijd, terwijl soms de verbinding een paar uur zonder problemen werkte.
Hmm, klinkt bekend dit verhaal over errors.
Ook bij mij vliegen de errors me afentoe om de oren, zowel HEC als CRC.
Heb dat vorige maand aangegeven dat dat soms met honderden danwel duizenden tegelijk omhoog vloog maar daar werd weinig aandacht aan besteed.
Sinds de downgrade naar 12Mbit is het aantal errors flink omlaag gegaan, nu zijn het er uit m'n hoofd gezegd tientallen tot enkele honderden en het varieert nogal wanneer en hoe snel het omhoog gaat.
De verbinding klapt er overigens bij mij op totaal willekeurige tijdstippen uit.
Het gebeurt tijdens spitsuren standaard 1 a 2 keer per avond maar dan valt het ook het meeste op gezien het feit dat er dan ook 9 van de 10 keer iemand achter een PC zit.
De logfile van de ST780 laat echter zien dat de disconnects ook plaats vinden overdag, smorgensvroeg, midden in de nacht enz enz.
Totaal willekeurig dus en het aantal uren dat er geen disconnects plaats vinden varieert grofweg tussen 1 en 24 uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik hoor net dat mijn FRITZ!box is aangekomen... Vanavond de boel maar even installeren en kijken of alles dan beter werkt, Ik vraag het me echt af, want de laatste dagen is het af en aan goed en dan weer slecht, ondanks de downgrade naar 8 Mbit (waarover ik nog moest bellen met XS4all, want ik kreeg vrolijk een brief dat de downgrade gelukt was en dat me dat dan 25 euro zou kosten... Nou, mooi niet, natuurlijk!). Het lijkt complete willekeur. Dus hoe dat aan mijn oude modem/router kan liggen... Helemaal als ik de laatste posts hier lees dan betwijfel ik of de FRITZ!box wat gaat helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Iemand ervaring met het aanvragen van Only op een nieuwbouwlocatie?

Klant van me gaat verhuizen, naar een (in december) nog op te leveren woning. Momenteel kan daar geen ADSL worden aangeboden. Wat is normaliter de procedure in deze? Zou er nog geen lijn liggen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Nou... de zorgen die ik me maakte bij het overstappen eerder in deze thread was terrecht.... ook ik heb nu "plots" een klapperende lijn
:( . En nu kan ik niet meer terug naar "ADSL van KPN"

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 28-10-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Laatst online: 04-03 19:33
Pfff veel verhalen over slechte verbindingen... Als ik het goed lees gaat het bij jullie echter om het hebben van helemaal geen verbinding? Ik heb xs4all Only Lite met bellen via de speedtouch 780. Sinds mijn overstap naar Only heb ik problemen met het downloaden via nieuwsgroepen (newszilla.xs4all.nl). De snelheden zijn meestal niet hoger dan 200kb/sec en fluctueren enorm. Er zit ook veel idle time tussen...

Ik heb diverse programma's geprobeerd alswel wireless en vaste verbinding maar dit helpt allemaal niet. Nu zit ik erover te denken om een ander modem aan te schaffen (ben zelf altijd erg te spreken geweest over Linksys) maar ik was eerst benieuwd of er nog andere xs4all only gebruikers zijn die dit probleem herkennen? Bij de helpdesk zeggen ze dat het bij mij ligt (pc/software) maar voor mijn overstap naar Only had ik met bovenstaande geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast even over die FRITZ!box die ik vanavond ga installeren: ik wil in de toekomst VoIP gaan proberen, maar ik wil eerst gewoon m'n internet aan de gang krijgen. Als ik mijn huidige analoge telefoon aansluit via de splitter op de FRITZ!box, kan ik dan gewoon gebruik maken van m'n KPN abonnement? Of moet ik 'm alleen via de FRITZ!box laten lopen als ik VoIP wil en moet ik nu de telefoon direct aansluiten op de splitter?
Ik kan me herinneren gelezen te hebben dat ik VoIP zou kunnen uitproberen met het gratis nummer dat je van XS4all krijgt, maar dat je dan van alles en nog wat moet instellen om je KPN abo te kunnen gebruiken: ik kan alleen die info nergens meer vinden. :s
Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.