Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.946 views sinds 30-01-2008

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
honey schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:02:
Afstand van POTS (afleverpunt telefoonlijn, vaak in meterkast) en splitter mag maximaal 2 meter zijn. Spliter en modem mag maximaal 20 meter zijn
Waar haal je dat vandaan?
20 meter is slecht voor je verbinding, met name als je daarvoor simpele telefoonkabel gebruikt.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
asmi schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:32:
[...]

Waar haal je dat vandaan?
20 meter is slecht voor je verbinding, met name als je daarvoor simpele telefoonkabel gebruikt.
http://www.mxstream.nl/support/algemenevragen.html#107

(punt 7)

... en als je Googled krijg je nog veel meer.

[ Voor 8% gewijzigd door honey op 20-09-2008 20:26 ]

• asmi
  • Niet online
Dat gaat over mxstream, dus niet over xs4all Only >:) .

Echt antwoord: die tekst komt uit het begintijdperk van ADSL, toen je kon kiezen uit een 512kb of 1Mb-abonnement. Als je met je moderne abonnement een 10x zo hoge snelheid wilt halen moet je die richtlijn niet meer te letterlijk nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door asmi op 20-09-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
asmi schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:21:
[...]

Dat gaat over mxstream, dus niet over xs4all Only >:) .

Echt antwoord: die tekst komt uit het begintijdperk van ADSL, toen je kon kiezen uit een 512kb of 1Mb-abonnement. Als je met je moderne abonnement een 10x zo hoge snelheid wilt halen moet je die richtlijn niet meer te letterlijk nemen.
Misschien, maar ik denk ook niet dat alle tweakers in de gangkast zitten :P Veel mensen zitten toch op de zolder of andere bovenetage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:47
honey schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:29:
[...]

Misschien, maar ik denk ook niet dat alle tweakers in de gangkast zitten :P Veel mensen zitten toch op de zolder of andere bovenetage. :)
http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/oplossingen/verbroken.php
En hier heb je het antwoord van je eigen proivder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 16:27
Huh, neem contact op met KPN? Deze kunnen niks met xs4all adsl doen

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 18:24
Ook dat is -min of meer- oude informatie. Hoewel KPN natuurlijk nog steeds het netwerk regelt.. Of heeft XS4ALL in alle wijkcentrales eigen patchkasten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
honey schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:29:
Jammer voor ze, maar voor de beste ADSL-verbinding kun je nou eenmaal beter korte kabels hebben.
Of je iets wilt doen met deze informatie mag je wat mij betreft overigens helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
asmi schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:07:
[...]

Jammer voor ze, maar voor de beste ADSL-verbinding kun je nou eenmaal beter korte kabels hebben.
Of je iets wilt doen met deze informatie mag je wat mij betreft overigens helemaal zelf weten.
Ten eerste maak je een bewering, maar zou ik graag een goede bron willen lezen. Ik kan ook best zeggen dat 'hoe langer de draad, hoe beter', maar zonder een goede bron zegt het evenveel.

Ten tweede is je informatie weinig waardevol, omdat de praktijk leert dat mensen niet in de gangkast werken. |:(

... maar, ik zou wel graag punt #1 willen weten, interessant is het wel.

Mijn vraag blijft, kun je het signaal nog versterken is is dat handig. (als de S/N ratio gelijk blijft maakt het niks uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zeg altijd tegen mijn klanten dat ze het modem naast de ISRA moeten leggen, en met UTP/wifi verder moeten gaan. Als je dan storing hebt kun je tenminste tegen XS4all/KPN zeggen dat het ligt zoals ZIJ graag zien, en geven ze niet je bekabeling de schuld :)

En als je telefoonkabel kan leggen, kan je ook UTP leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door strandbal op 21-09-2008 16:43 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Hier nog een ontevreden klant, met abo Start.
Heb pas een paar dagen internet van ze maar ik kan nu al met zekerheid zeggen dat hun verbinding bagger is.
Ik heb me speciaal voor XS4All aangemeld omdat ze zo bekend staan met hun professionele achtergrond.

Ik heb nu regelmatig sync-errors. Vooral in de loop van de middag en avond is de verbinding ronduit klote. Surfen is zeer onprettig, ik moet bijna iedere site 3 a 4 keer opnieuw inladen, want ik krijg steeds time-out errors.

Ik had hiervoor een Demon aansluiting en zelden problemen mee gehad. Hooguit 1 keer in de week dat 't even plat lag voor een paar minuten, maar voor de rest altijd stabiel.

In totaal heb ik zo'n 5 providers versleten en zelfs Chello/a2000 was nog niet zo slecht als Xs4all. Over 't algemeen wel een stuk langzamer maar je kon tenminste een beetje prettig surfen en gamen.

Het lijkt mij dat de meeste tweakertjes wel zullen overstappen naar een provider. Zoja, dan ben ik heel erg benieuwd welke.. ?
Zover ik weet bestaat er geen andere provider met zo'n goed imago als Xs4all. Demon is dus opgeslokt door ze.. en eh.., bestaat Cistron nog 8)7 Of loop ik nu heel erg achter..

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cistron was de eerste die werd overgenomen door xs4all, in die tijd waren ze beide aardig goed (cistron had betere tech mensen, xs4all was wat sneller met admin vragen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 26-09 18:22

Stewie!

Keen must die!

Sinds vorige week ben ik weg bij XS4all.

XS4all is veruit de slechtste ISP die ik in de afgelopen jaren ben tegengekomen.
  • Helpdesk is onbereikbaar, 1 uur+ in de wacht en dan is het opeens sluitingstijd of hangen ze op
  • Wachtwoord van xs4all portal nooit gekregen, kan je op geen enkele manier aanvragen tenzij je belt vanaf je huistelefoon (was er niet) of een fax stuurt met ID en nog meer. Stuur gewoon een envelop met nieuw pw als ik bel ... :(
  • Dus upgraden was niet mogelijk
  • De prijzen zijn uit 1998
  • Het is een rommel met alle wii's en fun dingen voor nieuwe klanten
Nu heb ik UPC, bekend van alle horror verhalen in het verleden:
  • Ze nemen de telefoon binnen de minuut op
  • Alles telefonisch EN online te regelen
  • Sneller en goedkoper dan Xs4all
  • Heb het 24 mbit abonnement maar haal hogere snelheid op usenet/downloads _/-\o_
  • Geen geziemel met adsl2 over afstanden, ruis en andere tekortkomingen aan de techniek. De snelheid wordt gewoon altijd gehaald, no matter what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:12

servies

Veni Vidi Servici

@DaMorpheus:
Je komt erg geloofwaardig over...

Not... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 17:48
servies schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:42:
@DaMorpheus:

Het klinkt misschien een beetje erg extreem maar zijn verhaal over UPC kan ik beamen :-) Begin dit jaar had ik 3/0.5Mbit voor 42,95. Had ik niks gedaan had ik er weer een jaar aan vast gezeten met deze achterlijke snelheid. Nu hoop ik binnenkort 60 Mbit te krijgen voor 50 euro. Tja dat is toch mooi meegenomen. Was ook al dat gezeik rondom moeilijk overstappen, overspraak op koperlijnen en afstanden tot de centrales meer dan zat. Nu met de kabel ben ik vwb internet een tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

@DaMorpheus:

Want? Hoeveel mensen ken jij die de maximale snelheid op adsl2 halen? Hoeveel mensen zijn er tevreden over de XS4all helpdesk?

Beetje zinloze bijdrage van je :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

't Gaat nu weer lekker rap allemaal.. ik denk dat ze gewoon te weinig bandbreedte hebben ? Mn ping is ook prima in orde

Ik zit trouwens in regio Amstelveen..

[ Voor 14% gewijzigd door YoG op 21-09-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:45:
Hier nog een ontevreden klant, met abo Start.
Heb pas een paar dagen internet van ze maar ik kan nu al met zekerheid zeggen dat hun verbinding bagger is.

[...]

Ik heb nu regelmatig sync-errors. Vooral in de loop van de middag en avond is de verbinding ronduit klote. Surfen is zeer onprettig, ik moet bijna iedere site 3 a 4 keer opnieuw inladen, want ik krijg steeds time-out errors.
Mja, ik had dit probleem ook van het weekend, ben bijna de hele dag offline geweest, maar ik kan je verzekeren dat dit niet je standaard verbinding is, maar samenhangt met een of andere storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Sinds een week eindelijk en goede verbinding. Vroeg me al die tijd af wat er mis was maar het bleek dus mijn eigen modem te zijn. Dankzij xs4all een nieuwe gekregen en deze keer de fritz box maar genomen want met die thomson gevallen heb ik het nu wel gehad...
DaMorpheus schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:42:
[...]

Want? Hoeveel mensen ken jij die de maximale snelheid op adsl2 halen? Hoeveel mensen zijn er tevreden over de XS4all helpdesk?

Beetje zinloze opmerking van jouw zijde want inderdaad, hoeveel mensen zijn er die wel een fatsoenlijke snelheid behalen en die echt tevreden zijn over de helpdesk? Dat er een aantal zijn die klagen wil niet zeggen dat iedereen klaagt.

[ Voor 20% gewijzigd door Diabolical op 22-09-2008 08:55 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@DaMorpheus:

Rare reactie dit.
Waarom zou hij liegen? Ik hoor tegenwoordig ook veel positieve verhalen over UPC :) Uit mijn kenissenkring negatieve verhalen over XS4ALL..vaak nauwelijks bereikbaar, steeds slechtere helpdesk medewerkers en administratief is het een bende schijnt..

En wat er gezegd wordt over snelheden klopt ook. Ik heb een 8mbit abo, maar haal nog geen 5,5..vanwege de kwaliteit van het koper..dat gezeur heb je bij kabel niet..

ADSL is gewoon een techniek waar geen rek meer inzit. In kabel nog wel, getuige de aangekondigde snelheidsverhogingen bij UPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 04:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Glacier schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:49:
[...]
En wat er gezegd wordt over snelheden klopt ook. Ik heb een 8mbit abo, maar haal nog geen 5,5..vanwege de kwaliteit van het koper..dat gezeur heb je bij kabel niet..
Je bent alleen wel overgeleverd aan het kabelmodem dat je krijgt... Dat natuurlijk slecht samenwerkt met routertjes... Bij DSL kan je elk willekeurig DSL modem eraan hangen en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07
Ik heb in mijn Chello-tijd nooit problemen hiermee gehad.

Eerst chello activeren met mijn hoodfpc, daarna router aan die pc, en clone MAC adress. Daarna router aan modem en gaan met die banaan.
Nooit moeilijkheden mee gehad.

Ik zit zelf ook aan een overstap te denken, alleen heb je bij UPC geen vast IP... En dat is ongemakkelijk met een thuisservertje. Er zijn oplossingen voor, maar een vast IP is gewoon prettiger.

Verder slaat de schaal steeds verder door in het voordeel van UPC, om eerlijk te zijn. Zeker qua prijs/bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Nou ik ben een zeer tevreden klant van xs4all. Haal altijd maar dan ook altijd mijn max snelheid. Klantenservice krijgt van mij een dikke 10, snel tewoord gestaan. En altijd een oplossing. Zat hier voor bij planet, dat was pas een groot drama.
Beetje vreemd dat jij direct beweerd dat niemand tevreden zou zijn over xs4all.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Oxellaar schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:03:
[...]

Beetje vreemd dat jij direct beweerd dat niemand tevreden zou zijn over xs4all.
Dat beweer ik helemaal niet. Ik vind de prijs/kwaliteit gewoon erg slecht + ik ken niemand die nog tevreden is bij XS4all over de helpdesk. Bij Demon had ik die nooit gebeld, bij XS4all meerdere malen nodig gehad en altijd een drama. Daarnaast zie ik in dit topic vele mensen die vertellen dat ze hun adsl(2) snelheid niet eens halen. Lekker dan. Zeker "afstand tot de centrale" of "kwaliteit van de koperlijn". Dat geziemel kom je bij kabel niet tegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Stewie! op 22-09-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Qua snelheid reken ik het ook XS4all niet aan, dit is puur laksheid van KPN die maar lekker op een (bizar) verouderd netwerk maar mensen blijft proppen. Rek is eruit, het is nu enkel nog volstromen, terwijl kabel zelfs nog naar DOCSIS3 kan.

Waar Cistron en later ook XS4all altijd behulpzaam waren met waarden controleren, metingen doen, testen, is dit afgezakt tot een 'afstand kabel', 'probeer direct op de isra punt'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Oxellaar schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:03:
[...]

Nou ik ben een zeer tevreden klant van xs4all.
Laten we je dan maar inlijsten, kan iedereen zien dat er toch nog zeer tevreden klanten zijn ;)

Het is natuurlijk onzin dat er alleen maar ontevreden klanten zijn, maar het is zeker niet meer zo rooskleurig als in het verleden. Als je naar de problemen kijkt die hier voorbij komen, dan zie je toch ook dat er een verschil is? Let wel, ik was zelf ook altijd heel positief over XS4ALL, maar dat is echt verdwenen. Een van de verschillen is de manier van zakendoen. Waar deze provider eerst met de klant meedacht, is het nu meer een provider geworden van het vele geld binnenhengelen. Er worden wel nieuwe services online gezet, maar wat ik al eerder aanhaalde, zijn dat dingen waar de gebruiker lang niet altijd gebruik van maakt terwijl die er wel voor betaald. Via de overname van mijn vorige ISP door XS4ALL, ben ik erachter gekomen dat het toch een vermindering was van de service. Na een paar jaar, is het niveau zelfs nog verder gezakt. De problemen worden groter, maar in plaats van dat eerst goed te gaan aanpakken, gaat XS4ALL juist meer klanten binnenhalen. De nood schijnt zelfs zo groot te zijn, dat ze allerlei dure cadeaus weggeven.
Het lijkt wel een groot experiment: Eens zien hoe lang de klanten nog blijven (komen). Elke keer de service een stapje minder en zolang de klanten niet massaal weggaan, is de missie geslaagd. De tijd waar XS4ALL de absolute top was, is nu een reputatie waar ze op kunnen leven. En hoeveel mensen lopen er nog achter die reputatie aan? Genoeg, dat blijkt maar weer. Er zijn ook nog steeds mensen die geloven dat als ze 2 of 3 keer zoveel betalen, dat het product dan ook wel echt heel erg goed moet zijn. En ook dat is gebaseerd op de oude reputatie. Alleen, wat is er werkelijk van over gebleven? Lees dit topic eens door, vergelijk het met het verleden. En vergelijk het dan met de problemen bji andere ISP's, zoveel anders is het niet. En om nu voor vergelijkbare kwaliteit 2 a 3 keer zoveel te betalen...

Het gaat uiteindelijk er niet om dat jij een zeer tevreden klant bent. Waar het om gaat, is een groter getal. Hoeveel mensen hebben er het afgelopen jaar problemen ondervonden en hoeveel daarvan is goed opgelost? Kijk dan vooral ook naar de kwaliteit van het oplossen. Wanneer je drie keer te horen krijgt om toch nog maar eens de kabels te controleren of bij wijze van spreken moet kijken of de stekker er wel in zit, dan is dat niet de kwaliteit die je kan verwachten. En dan nog de pesterijen bij de mensen die willen opzeggen, dan zit je niet bij een kwaliteitsprovider die altijd wat regels betreft het beste wilde voor de klant, maar bij een provider die zelf de wet gaat overtreden om nog maar extra inkomsten binnen te kunnen halen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:39:
Mja, ik had dit probleem ook van het weekend, ben bijna de hele dag offline geweest, maar ik kan je verzekeren dat dit niet je standaard verbinding is, maar samenhangt met een of andere storing.
Een geruststellende gedachte :>
Woon je ook in regio Amstelveen .. ?

Hoe weet ik trouwens of ik op 't netwerk van BBned of KPN zit ?

(verbinding is weer zwaar ruk op dit moment :'( )

Edit2: Is deze storing misschien van invloed op mijn verbinding ?
http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=3583&taal=nl

[ Voor 17% gewijzigd door YoG op 22-09-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:12

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Want ik heb ervaring met beide. Ik zit me niet blind te staren op snelheid, als ik dat zou doen dan was ik bij de kabel gebleven. Ik ben in 2004 bewust overgestapt van UPC/Chello naar XS4All om van al het gezeik met UPC/Chello af te zijn.
Technisch was het wel in orde, maar administratief was/is UPC de grootste puinzooi die ik ooit heb meegemaakt, ik zit nog steeds met een niet bestaande rekening die ze proberen te innen (nu al via het 2e incassobureau).
In de afgelopen 4 jaar heb ik er in totaal maximaal 3 dagen uitgelegen. Voornamelijk door de overstap van XS4All via KPN naar XS4All Only. Zelfs met de 'grote storing' had ik geen problemen of ik heb ze niet opgemerkt. De snelheid is bij mij altijd maximaal voor mijn abonnement geweest: ongeveer 8Mb down en 1 Mb up.
De keren dat ik aan de telefoon heb gehangen met de helpdesk heb ik deskundig personeel aan de lijn gehad. Het zal dan wel gedeeltelijk aan de toon liggen waarmee je de helpdesk benadert hoe ze je helpen... Het was inderdaad wel vaak even wachten (zo'n 10 minuten) maar dat heb ik nog nooit anders meegemaakt bij een helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

servies schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:05:
[...]
Het zal dan wel gedeeltelijk aan de toon liggen waarmee je de helpdesk benadert hoe ze je helpen...
Moet je ze wel eerst aan de telefoon krijgen :') Maar goed, je zegt dus dat ze helpdesk van XS4all amateuristisch is door selectief klanten te helpen? Nooit last van gehad. Ik denk dat bureaucratisch het juiste woord is. Alles met een script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook helemaal gehad met XS4ALL, al vele jaren een verbinding bij XS4ALL (was een van der allereerste ADSL klanten en altijd bij XS4ALL gebleven).

Mijn ADSL verbinding is op 12 september afgesloten vanwege een spambot (in werkelijkheid een mailserver die een aantal Spamberichten (voorzien van SpamAssassin headers) geforward heeft naar vast aantal externe emailadressen).

Het afsluiten van de verbinding gebeurde op vridjagmiddag om 17.00, terwijl het AbuseCenter maandagochtend om 9 uur pas weer bereikbaar was. Omdat ook poort 25 was afgesloten had ik de melding van afsluiting natuurlijk ook niet gehad.

Nadat ik een bericht had gekregen waarin stond waarom ik was afgesloten en wat ik moest doen, heb ik op maandagochtend 15 september teruggemaild wat er aan de hand was mbt mailserver en dat het dus geen spambot betrof.

Vanaf toen niets meer vernomen van XS4all (6,5 werkdag geleden inmiddels), het bellen naar de helpdesk levert de standaard mededeling op: "Ik weet het ook niet meneer, ik mag ze niet bellen oid" of "Ik kan niet zien hoe druk het is of met hoeveel man ze zijn".

Ik vind het inmiddels echt schandalig dat een internetprovider het niet voor elkaar krijgt om binnen 6,5 werkdag een normale reactie op een e-mail te kunnen geven.

Op zich is het prima dat je streng optreedt tegen het misbruik op internet, maar doe dit dan niet vriijdagmiddag om 5 uur, zonder waarschuwing vooraf en door een afdeling die extern en intern niet te bereiken is.

Zodar mijn abonnement is afgelopen ben ik weg daar, voor de service hoef je het inmiddels dus ook niet meer te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kom je thuis, adsl gaat aan/uit/aan/uit, paar seconde internet en weer weg. DSL blijft netjes ingetraint, daar stopt het. Helpdesk gebeld, bijna 45minuten in de wacht..

Heb zowaar een ticket SMS gekregen, dit is wel een uniekum van de afgelopen 7 keer dat dit was toegezegt :P Maargoed, zelfs google kost een 3-4 seconde om in te laden :')

Wat maakt de dag dan nog blij? De brief van caiway dat ik morgenochtend de modem kan ophalen en vanaf morgen dus kabel internet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik bedenk me nu dat er al 4 maanden een ticket loopt om mijn lijn na te checken, nooit meer wat van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:07
Wat betreft de post van Mabit:
Het is echt van de zotte dat die abuse afdeling zo slecht bereikbaar is.

Dat xs4all zo snel reageert op virussen enzo is alleen maar goed, hulde. Maar om dan tegelijk de abuse afdeling zo slecht bereikbaar te houden is echt not done, IMHO.

Je kan niet bellen, of een andere vorm van directe communicatie aangaan, hooguit indirect, via mail.
Zo weet je nooit of, en wanneer ze je melding dat je de besmette server/pc gefixt hebt, ook daadwerkelijk onvangen hebben.

Zet dan temninste 3 halve dagen ofzo (Ma, Wo, Vr ochtend?) een paar telefonistes in, om in ieder geval 'live' te kunnen melden dat het probleem opgelost is, zodat de klant weet dat de melding ontvangen is.

Verwijderd

Sorry hoor, sinds Xs4all Only’s snelheidsverhoging bij mij eind Juli 2008 heb ik niets anders dan ellende, een instabiele datalijn en het spontaan weg vallen van telefoon tijdens gespreken.
Moet ik eerst het modem (FritzBox) resetten.
Tijdens het bellen is het internet niet vooruit te schoppen, laat staan het downloaden van bestanden, het is dan gehakkel en gestotter tijdens deze gesprekken.

ik heb een Basic 20Mb abonnement, oke er blijf maar een kleine 14000Kbit/s van over, maar toch.

Dan maar bellen, na een kwartier in de wacht, krijg je iemand aan de lijn, daar doe je heel je verhaal, om vervolgens dit nogmaals te moeten doen na te zijn doorgeschakeld naar een 3de lijns beheerder.
Die probeer je eerst af te schepen, met een lul verhaal dat het normaal is dat je lijn in mekaar stort, gewoon je telefoon niet opnemen, niet echt grappig en erg flauw.
Vervolgens stelt hij voor je lijn te locken op 13000Kbit/s
Dat wil je natuurlijk niet want je voelt hem al aan komen natuurlijk, dus liever geen noodverbandjes a.u.b.

Oké, dan een ticket om vervolgens na 3 weken een sms te krijgen dat je contact wil opnemen.
Na 20 minuten krijg je eindelijk iemand aan de lijn. Terwijl ik het internetten verboden heb aan vrouw en kinderen ( stel voor dat me modem weer gaat flippen )
Krijg ik het geijkte verhaal te horen dat het aan KPN ligt , Tjonge vertel eens wat origineels!
Dan maar een snelheid lock op je lijn, want dat zou het probleem zeker oplossen.
Kom ik er vanavond achter dat ik een download heb van 6800Kbit/s en up is gelijk gebleven op 1024Kbit/s.
Natuurlijk gaat het nu 100% goed, dat kan de grootste randdebiel nog wel begrijpen.

Een lijn die langzamer is dan de ADSL Lite van 39 euro, en je moet dan wel elke maand even 59,95 betalen.

Hoezo beste service provider van Nederland? ik ben al jaren bij deze club, maar het laatste jaar bakken ze er niet veel meer van.

Ik ben terecht boos en vooral zeer teleurgesteld.
Je word gewoon keihard in de maling genomen, en de echte oplossing wordt niet gevonden en/of opgelost.

Welnee, we presenteren gewoon en gelikt verhaal, en daarna is het kiezen of kabelen.

Ik heb een mail gestuurd, kijken wat ze hiermee gaan doen.

Het probleem ligt gewoon keihard bij hun, dus los het dan ook fatsoenlijk op!
En wees vooral eerlijk tegen je klanten.

Wordt vervolgt.

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:25:
Ik heb een mail gestuurd, kijken wat ze hiermee gaan doen.
Mijn ervaring en die van anderen (op GoT en in de xs4all.* nieuwsgroepen) is dat deze niet beantwoord worden.

• YoG
  • Niet online

YoG

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:38:
Ik bedenk me nu dat er al 4 maanden een ticket loopt om mijn lijn na te checken, nooit meer wat van gehoord...
Ja zelfde hier... ik zou anderhalve week ook een SMSje terug krijgen als mijn lijn gecheckt zou zijn.. Dat is dus wel gebeurd door de KPN want mn internet werkte niet direkt na de oplevering.

Mn lijn zou 8 september opgeleverd worden, het werkte pas de 16e. Zo rond de 10e heb ik gebeld naar de helpdesk, er zouden nog wat 'puntjes op de i moeten worden gezet, ip moest nog worden ingesteld enz..'. Dusik heb daarna weer geduldig gewacht. Bij de tweede keer bellen naar de helpdesk kreeg ik van een andere medewerker (overigens zeer aardig en behulpzaam) te horen dat mn Internet al vóór de 8e had moeten werken. En die heeft dus ook opdracht gegeven om mn lijn te checken.
Dan ga ik er dus vanuit dat die eerste medewerker er niet zoveel zin meer in had..

"We gaan ver..." :/

Overigens ging mn internet als een tierelier eergisteren.. Tot een uur of 2 's nachts, weer allerlei sync-errors en timeouts.. je zou er vanuitgaan dat je die problemen alleen zou krijgen op drukke tijden :?

Nu ook weer time-outs, moet alle pagina meerdere keren 'F5-en' voordat ze een beetje fatsoenlijk inladen.
...'k mag blij zijn als een Google binnen 3 of 4 seconden inlaadt !

Deze problemen hebben ze dus al ongeveer een jaar (afgaand op de berichten in deze topic) en nog steeds geen verbetering.. o xs4all toch.. dit lijkt me dan een gevalletje Tros Radar worden

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:37

TAA

Liever IRC

Ik moet eerlijk zeggen dat het hier nu alweer een weekje of 2 goed gaat... Pingtijden naar nu.nl en tweakers.net zijn van 3-4seconden weer terug naar een nette 12-13ms.

Uptime van >45 dagen na 2 weken van ellende en tientallen disconnects per dag. En nee hoor meneer het ligt niet aan ons... :z

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet zeggen, erg erg opmerkelijk dat nog geen week na mijn opzegging (moet tot 15 okt), dat ik nu opeens de hele dag door een klapperende lijn heb. Maar gezien er weer meer mensen last van hebben, gevalletje KPN zit weer te kutten.

Nee, nog 2 dagen en viva la cable.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Was vandaag weer bij iemand met een abuse afsluiting. Al sinds begin deze week. Reply's op email nul komma nul, hoewel die toch bevatten wat men bij Abuse graag wil horen. Ze antwoorden gewoon niet, punt.

Die Abuse afdeling is echt zo godsgruwelijk irritant onbereikbaar. Schandalig. Ik kan echt niemand deze provider meer aanraden helaas...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Na een maand stilte, geeft de status van mijn overzet naar Only het volgende weer:

25-09-08 Opgeleverd
De dienst is aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.

25-09-08 Technisch gereed
Uw telefoonlijn is geschikt gemaakt voor XS4ALL Only.

Er staat dat de aanleg inactief is: betekent dit dat ik NU al op Only zit...? Ik dacht dat ik een ander IP adres moest gebruiken in m'n router... En ik heb vandaag niets gemerkt van een of andere overgang: alles werkt nog gewon. Of volgt er nog een stap...? Beetje vaag...

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
De overstap naar XS4ALL Only betekent qua instellingen helemaal niets voor je. Wel krijgt je modem automatisch een ander IP adres. Als je weet wat je oude IP adres was dan kun je via www.watismijnip.nl achterhalen of je al een ander adres hebt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Krijg je ook te horen wat je nieuwe IP wordt? want ik heb mijn router op statisch IP ingesteld.

• F4T4L_3RR0R
The_Scarabial schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:09:
Krijg je ook te horen wat je nieuwe IP wordt? want ik heb mijn router op statisch IP ingesteld.
Na aanvraag krijg je een bevestigingsbrief met daarin je nieuwe IP. Zo'n 3 weken na die brief wordt je verbinding ook daadwerkelijk omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds ik ooit Cistron heb genomen, heb ik altijd hetzelfde IP adres gehad, zelfs na adsl2 (20mbit) en overgang naar Xs4al en zelfs only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds ik ooit Cistron heb genomen, heb ik altijd hetzelfde IP adres gehad, zelfs na adsl2 (20mbit) en overgang naar Xs4al en zelfs only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
SinergyX schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:54:
SinergyX schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:54:
Als je alles dubbel doet, gaat het ook maar half zo snel natuurlijk. ;)

Vreemd dat je IP niet is veranderd. Misschien is dat wel de oorzaak van je problemen? Ben zelf al heel lang (nog) tevreden klant van Xs4all, al vraag ik me wel eens af of ik niet liever een lager tarief heb dan iedere keer weer een T-shirt en ieder jaar een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Bij CistroN klanten zijn de IP adressen niet veranderd. De reden hiervoor is dat KPN de IP adressen uitdeelt op MXstream en dat deze IP adressen dus niet meegenomen kunnen worden naar Only. Die beperking is er niet voor CistroN of Demon lijnen.

Ik heb zelf ook nog steeds mijn CistroN IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grappig, ik heb echt maar 1x gepost :/ Zou ik toch een dubbelpost message moeten krijgen?

Ik zal mijn brieven er nog eens op door moeten spitten, mijn eerste internetlijn was op het mxstream netwerk (dacht begin 2000). Klinkt verder wel logisch, waar cistron/demon volledig is overgenomen (incl IP/netwerk etc), komen de normale klanten van een 'bestaand' netwerk en moet je oude IP waarschijnlijk blijven bij het oude netwerk.

[ Voor 67% gewijzigd door SinergyX op 26-09-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:05:
De overstap naar XS4ALL Only betekent qua instellingen helemaal niets voor je. Wel krijgt je modem automatisch een ander IP adres. Als je weet wat je oude IP adres was dan kun je via www.watismijnip.nl achterhalen of je al een ander adres hebt.
Aha, okay, nou, m'n huidige IP is mijn nieuwe IP (volgens de brief die ik had gekregen). Dus... schijnbaar werkt alles nu! :) Dat va;t dus mee: ik dacht ten eerste dat ik er wat van zou merken (downtime) en ten tweede dat ik iets in moest stellen ergens.
Maar eh... wat voor snelheid mag ik verwachten als ik iets download? Speedtest.nl geeft een downloadsnelheid aan van 513.6 KByte/sec (=4109 kbps). Volgens mij had ik dat met de KPN ook. Wat voor snelheid zou ik kunnen halen als ik bijvoorbeeld de FRITZ!box regel?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:37:
[...]
Maar eh... wat voor snelheid mag ik verwachten als ik iets download? Speedtest.nl geeft een downloadsnelheid aan van 513.6 KByte/sec (=4109 kbps). Volgens mij had ik dat met de KPN ook. Wat voor snelheid zou ik kunnen halen als ik bijvoorbeeld de FRITZ!box regel?
Hangt dat niet af van het abonnement dat je hebt?
Verder dacht ik dat je tegenwoordig een modem in bruikleen kreeg. Dat zou in principe toch moeten voldoen?

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Sinds Xs4all demon overgenomen heeft is mijn internet niks anders dan uitvallen/traag en dan weer paar dagen goed ect ect.

Bel al een jaar naar de helpdesk. en krijg diverse dingen te horen:
- splitter niet goed. ( kortste kabeltje er bij gebruikt zelfs en zit direct bij me telefoon aansluiting vanuit muur)
- afstand centrale te ver ( 800 meter?)
- prestige 650 software verouderd? geupdate.
- lijn kan de snelheid niet aan. ( heb adsl light lijn met 8 mbit wat ze zo laag mogelijk hebben ingesteld nu iets van 5 mbit? mijn centrale is nog niet ADSL 2)

Demon deed het perfect, maar volgens hun kwam dit omdat die lijn een sterker signaal had.

Na jaar bellen en doen, diverse tickets ( waar je nooit meer een reactie van krijgt) nog steeds uitvallen van internet/traag en soms dagen wel prima!

Via helpdesk besloten om mijn internet om te laten zetten naar een start 4/1 abbo omdat ik toch al zowat op die snelheid zit en is stukje goedkoper. dit zouden ze gratis doen omdat mijn internet gewoon niet goed was.

Nu 3 maanden laten... nog steeds niet omgezet! Is dit nu normaal! ( maar weer eens bellen )

betaal wel mooi de volle mep en krijg gewoon een half product voor terug.

Jammer is dat ik via mijn centrale niet veel keuze heb qua providers, alleen de duurdere zoals knp xs4all.
en chello begin ik ook niet meer aan. |:(

Hoop dat ze deze provider eens mooi in beeld brengen op tv bij de tros radar/kassa ect.

Mooie dingen beloven, maar ondertussen!

• MagicTempest
passie-m, de helpdesk kan wel degelijk een verzoek indienen om je abonnement kosteloos te downgraden indien er al langere tijd sprake is van een lage snelheid cq. problemen.

Over het algemeen kun je het beste de tweede lijn helpdesk daarvoor te pakken krijgen, maar dan moet je daar wel zien te komen :)

J van E & Toff: Bij een overstap van AvK naar Only wordt je contract niet met een jaar verlengd. Om die reden krijg je ook geen nieuw modem (in bruikleen). Je kunt op de website van XS4ALL je contract met een jaar verlengen en dan krijg je wel een Fritz!Box thuisgestuurd. Dit kan overigens pas als de overstap naar Only procedureel ook geheel is afgerond. Dat kan dus eventueel nog een paar dagen duren.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mijn centrale is nog niet ADSL 2
Dit vind ik gewoon echt een kwalijke zaak van KPN. Niet alleen is ADSL2 ook al op het randje, maar dat ze dus nog steeds centrales hebben die nog geen ADSL2 draaien vind ik ronduit belachelijk.

Bij only kan je toch zelf via de website je abonnement downgraden? Athans, meen hiervan nog een website te herinneren waar je dit moest aangeven. Anders desnoods een aangetekend schrijven sturen.

Ik heb sinds gisteravond heel mijn netwerk thuis omgezet naar Caiway internet (versterker etc), met twijfel internet gestart en download/ping getest, om het simpel te zeggen: dit had ik 2 jaar terug moeten doen. heerlijk lage ping, downloadsnelheid tikt 2,8MB/sec aan en betaald hiervoor de helft dan bij xs4all (80 vs 40).

15 okt wordt mijn adsl lijn afgesloten, nog echt geen spijt van.

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:18:
[...]

Hangt dat niet af van het abonnement dat je hebt?
Verder dacht ik dat je tegenwoordig een modem in bruikleen kreeg. Dat zou in principe toch moeten voldoen?
Ik heb een basic abo, en zou daarmee max 20 Mbit kunnen krijgen. Maar ik heb nog mijn oude modem (Speed Touch Home) met een Draytek 2200E router erachter. Ik krijg alleen een nieuw modem als ik voor een jaar verleng.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb een basic abo, en zou daarmee max 20 Mbit kunnen krijgen. Maar ik heb nog mijn oude modem (Speed Touch Home) met een Draytek 2200E router erachter. Ik krijg alleen een nieuw modem als ik voor een jaar verleng.
Ergens eerder in dit topic was die 2200 ook aangehaald, daar heb je in iedergeval al een bottleneck te pakken. Daarbij weet ik niet of de Touch Home uberhaubt 20mbit aankan, maar de 2200 WAN poort kan maar 8mbit aan.

Voor een paar tientjes heb je een WAG200 of soortgelijk, is modem/router in 1 dus stukje makkelijker ook :)

Verwijderd

Okay, dan moet ik dus maar een ander modem regelen: anders gooi ik feite geld weg met m'n basic abo! Ik kan die FRITZ!box in bruikleen krijgen als ik m'n abo voor een jaar verleng, maar alhoewel ik net over ben naar Only, twijfel ik daar toch nog over... Ik wil eerst even zien of Only bevalt. Zo niet, dan ga ik wellicht naar een andere provider. Maar dat kan dus niet als ik een verlenging heb aangevraagd. Maar tegelijkertijd kan ik m'n Only-verbinding pas ECHT testen als ik up to date (snelle) hardware heb!

Da's dus een dilemma...

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:26:
Okay, dan moet ik dus maar een ander modem regelen: anders gooi ik feite geld weg met m'n basic abo! Ik kan die FRITZ!box in bruikleen krijgen als ik m'n abo voor een jaar verleng, maar alhoewel ik net over ben naar Only, twijfel ik daar toch nog over... Ik wil eerst even zien of Only bevalt. Zo niet, dan ga ik wellicht naar een andere provider. Maar dat kan dus niet als ik een verlenging heb aangevraagd. Maar tegelijkertijd kan ik m'n Only-verbinding pas ECHT testen als ik up to date (snelle) hardware heb!

Da's dus een dilemma...
Ik heb voor weinig (60 euro) zelf 2e-hands een Vigor gekocht, is ook een optie voor je, toch?

* Tukk 's Vigor 2700 werkt probleemloos met Xs4all ONLY

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Da's ook een optie.
Ik bedenk me nu dat ik ook VOiP wilde testen: dat kan sowieso niet met mijn apparatuur. Dus het nieuwe modem moet dat wel aankunnen. Maar ja, straks bevalt het helemaal niet en heb ik voor niets een modem met die optie (en dus duurder, neem ik aan) gekocht. Ik kan OOK nog (ja, er is keuze genoeg!) downgraden naar Lite: da's een 8 Mbit abo: dat klopt met mijn hardware en scheelt 15 euro in de maand... Hoef ik geen nieuwe hardware te regelen ook nog. En ik lees ook berichten van lui met een Basic 20 Mbit abo die hun snelheid moeten verlagen naar 8 Mbit omdat anders internet niet werkt... Stel je voor dat ik dat krijg! Potver, wat ingewikkeld allemaal...

Keuzes, keuzes, waarom zijn er zoveel keuzes...! ;)

EDIT:
Ik weet trouwens nog steeds niet wat ik met goede hardware en een gemiddelde Basic verbinding voor downloadsnelheden kan verwachten: veel meer dan mijn huidige 595.4 KByte/sec (=4763 kbps)? Als het maar een paar kb beter wordt, hoef ik er natuurlijk niets meer aan te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 16:45 ]

• F4T4L_3RR0R
MagicTempest schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:55:
passie-m, de helpdesk kan wel degelijk een verzoek indienen om je abonnement kosteloos te downgraden indien er al langere tijd sprake is van een lage snelheid cq. problemen.

Over het algemeen kun je het beste de tweede lijn helpdesk daarvoor te pakken krijgen, maar dan moet je daar wel zien te komen :)
Dat lukt zo niet, bij mij moest mijn 20 Mbit abonnement op een 8 Mbit profiel worden gezet om de lijn stabiel te krijgen. Wilde daarom dus kosteloos downgraden naar Lite met dezelfde snelheid. Daarover na een lange weg een tweedelijns medewerker van de technische helpdesk gesproken, die deze handeling niet kon uitvoeren en mij doorverwees naar afdeling sales. Afdeling sales kan dit besluit ook niet nemen, dus kortom: je zal altijd 25 euro moeten betalen om te downgraden...

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:54:
[...]

Dat lukt zo niet, bij mij moest mijn 20 Mbit abonnement op een 8 Mbit profiel worden gezet om de lijn stabiel te krijgen. Wilde daarom dus kosteloos downgraden naar Lite met dezelfde snelheid. Daarover na een lange weg een tweedelijns medewerker van de technische helpdesk gesproken, die deze handeling niet kon uitvoeren en mij doorverwees naar afdeling sales. Afdeling sales kan dit besluit ook niet nemen, dus kortom: je zal altijd 25 euro moeten betalen om te downgraden...
Heb toen dr tijd eerst de technische helpdesk aan de telefoon gehad, deze heeft een notitie gemaakt en mij meteen doorverbonden met sales geloof ik.( weet niet meer zeker) deze meneer heeft mij toen verder geholpen en heeft de notitie van de technische helpdesk doorgelezen waarin het probleem stond omschreven.

Omdat het dus volgens de technische helpdesk niet op te lossen was, is een downgrade alleen de enige optie. en deze koste werden niet in rekening gebracht. was door alle 2 verteld! Omdat het een probleem is wat bij hun niet op te lossen viel.

De gene van de sales heeft alles genoteerd en zou de downgrade in werking zetten! Maar zoals eerder vermeld na 3 maanden nog steeds niks.

Lijk dus dat ze het gewoon vergeten zijn... blijf bellen met die gasten!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:36:
Da's ook een optie.
Ik bedenk me nu dat ik ook VOiP wilde testen: dat kan sowieso niet met mijn apparatuur. Dus het nieuwe modem moet dat wel aankunnen. Maar ja, straks bevalt het helemaal niet en heb ik voor niets een modem met die optie (en dus duurder, neem ik aan) gekocht. Ik kan OOK nog (ja, er is keuze genoeg!) downgraden naar Lite: da's een 8 Mbit abo: dat klopt met mijn hardware en scheelt 15 euro in de maand... Hoef ik geen nieuwe hardware te regelen ook nog. En ik lees ook berichten van lui met een Basic 20 Mbit abo die hun snelheid moeten verlagen naar 8 Mbit omdat anders internet niet werkt... Stel je voor dat ik dat krijg! Potver, wat ingewikkeld allemaal...

Keuzes, keuzes, waarom zijn er zoveel keuzes...! ;)

EDIT:
Ik weet trouwens nog steeds niet wat ik met goede hardware en een gemiddelde Basic verbinding voor downloadsnelheden kan verwachten: veel meer dan mijn huidige 595.4 KByte/sec (=4763 kbps)? Als het maar een paar kb beter wordt, hoef ik er natuurlijk niets meer aan te doen.
Het heeft te maken met het verschil tussen ADSL en ADSL2.
Jouw apparatuur is nog ADSL. Boven de 8Mb is ADSL2.
Indien je een 8Mb abbo neemt zal je oudere hardware er niet minder mee doen dan een nieuw apparaat.

Wikipedia: Asymmetric Digital Subscriber Line

* Tukk VOIPd via zijn vigor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 27-09-2008 17:24 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb hier nog ergens de latere tompson liggen die ik kreeg toen ik Only ging, dus met voip poorten.

Moet ik hem eerst nog vinden, anders mag jij die wel hebben :P
(ik gebruikte zelf Wag200 met Siemens C450 set).

Verwijderd

Tukk schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:23:
[...]

Het heeft te maken met het verschil tussen ADSL en ADSL2.
Jouw apparatuur is nog ADSL. Boven de 8Mb is ADSL2.
Indien je een 8Mb abbo neemt zal je oudere hardware er niet minder mee doen dan een nieuw apparaat.

Wikipedia: Asymmetric Digital Subscriber Line

* Tukk VOIPd via zijn vigor ;)
Duidelijk (en veel plezier met het VOiP'en :P ) maar (ik vraag het nog maar een keertje ;) ) wat krijg jij (of wie dan ook) gemiddeld nou voor snelheid als je iets van internet download? Ik begrijp dat niemand ooit die volle 20 Mbit haalt. Nu krijg ik dus iets van 595.4 KByte/sec: is een hardware upgrade naar ADSL2 echt wel de moeite waard?

EDIT
Ik heb net trouwens via speedtest.nl mijn afstand tot de centrale achterhaald: het is zo'n 2000 meter... Schijnbaar betekent dat dat ik sowieso niet meer dan de helft van de uiterste snelheid zal halen... Kan dat kloppen? Als ik de helft van de snelheid haal die XS4all opgeeft bij een 20 Mbit verbinding, dan kom ik zo ongeveer op wat ik nu al zou moeten hebben. (Alhoewel wat ik nu heb natuurlijk ook alweer de helft is van wat maximaal mogelijk is.) Klopt het effect van die afstand zo ongeveer?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 19:33 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:57:
[...]
maar (ik vraag het nog maar een keertje ;) ) wat krijg jij (of wie dan ook) gemiddeld nou voor snelheid als je iets van internet download?
Wat jij gaat halen, daar is gewoon geen zinnig antwoord op te geven. Gemiddelden vind je hier bijvoorbeeld: http://www.xs4all.nl/alle...gang/adsl/bandwidthmeter/
Ikzelf zit zo'n 10% boven het gemiddelde (Basic), maar ik zit ook een flink end van de centrale.

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:31:
[...]

Wat jij gaat halen, daar is gewoon geen zinnig antwoord op te geven. Gemiddelden vind je hier bijvoorbeeld: http://www.xs4all.nl/alle...gang/adsl/bandwidthmeter/
Ikzelf zit zo'n 10% boven het gemiddelde (Basic), maar ik zit ook een flink end van de centrale.
Over die afstand tot de centrale had ik net via een edit een vraag gesteld. ;) Hoe ver zit jij van de centrale af, als ik vragen mag? Ik zit dus op 2000 meter en haal via jouw link een snelheid van 3637. Ik zou dus meer dan het dubbele moeten kunnen halen, denk ik....
Opvallend van de voorbeeldresultaten die deze link geeft, is dat het verschil tussen ADSL via KPN of Only in de praktijk (gemiddeld) heeeeeel dicht bij elkaar ligt! Beetje nepperij om dus klanten te lokken met de mededeling dat Only veel sneller is...! In de praktijk valt dat schijnbaar wel mee. En ze hadden ook al niet gezegd dat je dan wel nieuwe apparatuur moet halen... want op dit moment merk ik dus 0,0 verbetering.

EDIT:
Via http://www.iping.nl/xs4all/ zie ik nu dat mijn snelheid tot nu toe eigenlijk wel 100% was (zo'n 567.05 kbyte/sec). Ik haal de gemiddelde snelheid die ik behoor te halen met ADSL via KPN. Jammer is dus dat ik nu nog STEEDS die snelheid haal, ondanks de belofte dat Only sneller zou zijn, PUNT. Maar goed, de kans is groot dat als ik een nieuw modem regel, dat ik dan eveneens de beloofde snelheid haal (zo'n 1091.19 kbyte/sec, een verdubbeling dus).

Wel erg jammer dat XS4all mij daar totaal niet op attendeert! Als ik niet via dit topic een en ander had ontdekt, had ik maandelijks betaald voor een Basic abo, terwijl ik nog geeneens de snelheid haal van een Lite abo! Nogal schandelijk, vind ik. Maar goed, ik moet dus nu echt andere hardware regelen OF meteen downgraden naar Lite. Want ik ga geen maand meer voor Basic betalen als ik ook geen basic snelheid haal...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 19:47 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Toff schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:31:
[...]

De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 19553 Kbit (19.09 Mbit) per seconde. U kunt dus met ongeveer 2444 Kbyte (2.39 Mbyte) per seconde downloaden.

Blij dat ik weg ben bij XS4all _/-\o_

Verwijderd

DaMorpheus schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:46:
[...]

De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 19553 Kbit (19.09 Mbit) per seconde. U kunt dus met ongeveer 2444 Kbyte (2.39 Mbyte) per seconde downloaden.

Blij dat ik weg ben bij XS4all _/-\o_
Potver... Ik zou dus 1091.19 kbyte/sec kunnen halen... Mag ik vragen bij wie jij zit? Voordat ik een m'n XS4all-contract een jaar verleng voor een FRITZ!box...

EDIT
Het verschil in prijs tussen Lite en Basic is eigenlijk nauwelijks het verschil in snelheid waard... vooral omdat ik op m'n werk kan downloaden met zo'n 4 tot soms wel 6 Mb per seconde...! Ik zou dus net zo goed kunnen downgraden, 15 euro per maand besparen en in de praktijk alsnog dezelfde snelheid halen... Vraag me alleen af of telefoneren dan ook niet slechter gaat (als ik dat al ga doen, want met m'n huidige apparatuur kan ik helemaal niet VOiP'en...)

Ik ben trouwens wel erg veel aan het woord op dit moment... sorry! 8) ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 19:53 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:54:
[...]

Kan wel kostenloos in somige gevallen. Had Fast, Basis werd opgewaardeerd en wilde dus terug omdat de extra toegevoegde diensten voor mij niets toevoegden (en toch €20 verschil). Maar kreeg uiteindelijk Lite omdat de verbinding niet sneller kon (had daarvoor 12-14 Mbit, maar OK, als zij het zeggen...). Voor nop.

Maar hou je kabelboer in de gaten de komende maanden. Zou weleens erg lucratief kunnen worden en sneller internet kunnen betekenen, vooral voor de gedwongen 8 Mbit gebruikers-met-ambitie O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 27-09-2008 20:09 ]

• MagicTempest
Die snelheidstest is alles behalve goed. Ik heb zelf basic en haal met die test 1MB per seconde terwijl ik normaal gesproken net iets over de 2MB heen ga met downloaden (heb zelf ook Basic)

J van E: Je moet sowieso even met een ander modem testen. De Speedtouch Home gaat de abonnementssnelheid absoluut niet halen. Een nieuwere Speedtouch (716 of 780) of een Fritz!Box zou de beloofde snelheid in theorie wel moeten kunnen halen. De afstand van de centrale tot je woning zal echter wel voor problemen zorgen. Grove schatting zal zijn dat je maximaal 14Mbit kan halen.

Verwijderd

Edgarz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:07:
[...]

Maar hou je kabelboer in de gaten de komende maanden. Zou weleens erg lucratief kunnen worden en sneller internet kunnen betekenen, vooral voor de gedwongen 8 Mbit gebruikers-met-ambitie O-)
Vertel eens...!
MagicTempest schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:18:
Die snelheidstest is alles behalve goed. Ik heb zelf basic en haal met die test 1MB per seconde terwijl ik normaal gesproken net iets over de 2MB heen ga met downloaden (heb zelf ook Basic)

J van E: Je moet sowieso even met een ander modem testen. De Speedtouch Home gaat de abonnementssnelheid absoluut niet halen. Een nieuwere Speedtouch (716 of 780) of een Fritz!Box zou de beloofde snelheid in theorie wel moeten kunnen halen. De afstand van de centrale tot je woning zal echter wel voor problemen zorgen. Grove schatting zal zijn dat je maximaal 14Mbit kan halen.
Ja, ik haalde toenet op eens de halve snelheid met die test... je moet 'm denk ik een paar keer doen voor een beetje goed resultaat.

Maar goed, ik moet dus sowieso een beter modem, dat is wel duidelijk! 14 Mbit is alsnog mooi. Maar stel dat ik een 8 Mbit abo neem: haal ik dan ook zo'n 65% van die snelheid (dus zo'n 5 of 6)? Ik neem aan dat de afstand ALTIJD een bepaald percentage van de maximale snelheid tot gevolg heeft?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even serieus, die xs4all test :')

De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 11457 Kbit (11.19 Mbit) per seconde. U kunt dus met ongeveer 1432 Kbyte (1.4 Mbyte) per seconde downloaden.

Ik presenteer u:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VUQVexEyBzANXWUdxRqxanuy/full.jpg

ja, dat is 2,8MB/sec :P

@edit hieronder, dit was 1 lijn http verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2008 22:06 ]

Verwijderd

DIe download met FDM is waarschijnlijk ook sneller omdat die meerdere 'lijntjes' heeft, denk ik...? Dat maakt natuurlijk wel verschil: de test test gewoon 1 verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 22:03 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vraag me eigenlijk af, waarom iedereen die downloadsnelheid zo belangrijk vindt. Stabiliteit vind ik veel belangrijker. En upload, maar dat is met ADSL helaas een stiefkindje.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Als je de doorvoer omrekent naar 'prijs per Mbit' zal de brede uitrol van Docsis 3.0 leiden tot veel lagere €-prijs per Mbit.
ADSL heeft een groot nadeel en dat is de afstandsbeperking/verbindingsverlies. Veel klanten hebben hierdoor gedwongen een ADSL abonnement met een hoge prijs per Mbit. Door de concurrentie zal de prijs dus sterk moeten dalen, waardoor de overstap naar kabel met een hogere max. snelheid tegen dezelfde prijs eenvoudiger zal worden. Het geld hadden ze er al voor over om met 8 Mbit verbonden te zijn, als ze voor dat geld een 20 of 40 Mbit verbinding kunnen krijgen....wat zou jij doen? En de kabelboeren hebben dit heel goed door dus zullen ze alles uit de kast trekken om ADSL weg te vagen. ADSL kan immers snelheids-technisch gezien eigenlijk niet meer opgerekt worden.

Vooropgesteld dat de economische omstandigheden niet ernstig verslechteren.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Toff schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:09:
Ik vraag me eigenlijk af, waarom iedereen die downloadsnelheid zo belangrijk vindt. Stabiliteit vind ik veel belangrijker. En upload, maar dat is met ADSL helaas een stiefkindje.
Downloadsnelheid bepaalt een groot deel van je perceptie. Je ziet nl. de progressbar langzaam of snel gaan :)

Stabiliteit is ook belangrijk, maar die kun je ook krijgen door veel Mbits aan te bieden, zoals met docsis 3.0 Als je dan onstabiel terugvalt naar 20 valt het lang niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07
Pff.. als ik dit allemaal zo lees, mag ik er heel erg blij mee zijn dat ik gewoon 0,0 problemen heb met XS4ALL.

Altijd bereikbaar (afgezien van die ene grote nationale storing een paar weken terug), lage ping, max snelheid (4/1 abbo, is zat voor mij, downloaden doe ik s nachts op een dedicated bakje).. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Edgarz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:57:
[...]

Downloadsnelheid bepaalt een groot deel van je perceptie. Je ziet nl. de progressbar langzaam of snel gaan :)
Juist met downloaden vind ik het niet zo heel boeiend, met welke snelheid dit maximaal mogelijk is. Ik vind het prettig om websites met niet al te veel vertraging te kunnen bekijken, maar of een bestand op de achtergrond nu 2 of 10 minuten nodig heeft? Waar praten we over: 5, 10, 20 Mbps, een factor 4? Misschien ben ik niet representatief voor de gemiddelde gebruiker, ik download geen films enzo, maar ik merk toch regelmatig dat mijn snelheid eerder wordt beperkt door andere factoren dan mijn eigen ISP en de bijbehorende snelheid. Hoe sneller het in principe kan, hoe meer ik me erger aan "traagheid". Dan denk ik nog maar eens terug aan mijn eerste modempje, 1200/75...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Toff schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:30:
[...]

Juist met downloaden vind ik het niet zo heel boeiend, met welke snelheid dit maximaal mogelijk is. Ik vind het prettig om websites met niet al te veel vertraging te kunnen bekijken, maar of een bestand op de achtergrond nu 2 of 10 minuten nodig heeft? Waar praten we over: 5, 10, 20 Mbps, een factor 4? Misschien ben ik niet representatief voor de gemiddelde gebruiker, ik download geen films enzo, maar ik merk toch regelmatig dat mijn snelheid eerder wordt beperkt door andere factoren dan mijn eigen ISP en de bijbehorende snelheid. Hoe sneller het in principe kan, hoe meer ik me erger aan "traagheid". Dan denk ik nog maar eens terug aan mijn eerste modempje, 1200/75...
Met drie mega downloaders in huis (kids) is het ook niet de provider die de beperking is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toff schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:09:
Ik zie het eerder andersom. ADSL heeft geen rek meer, techniek zit aan zn top en totdat KPN ook daadwerkelijk centrales gaat bijbouwen op upgraden, gaat het langzaam alleen maar achteruit (ik ging van 14-16 naar nu 9mbit). Je betaald per Mbit dus steeds meer, terwijl de 'techniek' juist alles sneller voor minder moet maken, waar xs4all dan ook nog de kroon spant wat betreft euro/mbit.

Ik speel een groot aantal MMO's, zo'n beetje elke die mij aanstaat ga ik spelen. Waar vroeger games 800mb waren is 1-2GB helemaal geen uitzondering meer (WH en AoC gingen zelfs over de 7GB), samen met updates van 10 tot 100den MBs. Update hier, patch daar, download erbij, kan je ook niet even s'nachts laten lopen om er volgende dag achter te komen dat je lijn weer stond te desyncen in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:51:
[...]

Als je de doorvoer omrekent naar 'prijs per Mbit' zal de brede uitrol van Docsis 3.0 leiden tot veel lagere €-prijs per Mbit.
ADSL heeft een groot nadeel en dat is de afstandsbeperking/verbindingsverlies. Veel klanten hebben hierdoor gedwongen een ADSL abonnement met een hoge prijs per Mbit. Door de concurrentie zal de prijs dus sterk moeten dalen, waardoor de overstap naar kabel met een hogere max. snelheid tegen dezelfde prijs eenvoudiger zal worden. Het geld hadden ze er al voor over om met 8 Mbit verbonden te zijn, als ze voor dat geld een 20 of 40 Mbit verbinding kunnen krijgen....wat zou jij doen? En de kabelboeren hebben dit heel goed door dus zullen ze alles uit de kast trekken om ADSL weg te vagen. ADSL kan immers snelheids-technisch gezien eigenlijk niet meer opgerekt worden.

Vooropgesteld dat de economische omstandigheden niet ernstig verslechteren.
Ooooooo, verhip, ik heb nu pas door dat je het over de kabelboer had en niet over XS4all. ;) Ik zit in het Ziggo-gebied: het zou dus goed kunnen dat ik binnenkort wellicht beter af ben bij Ziggo? Voordeel van overstappen naar Ziggo is dat je geen downtime heb, lijkt me: je zegt XS4all pas op als je zeker weet dat de kabel eraan komt. Ik heb alleen niet zo'n vertrouwen in Ziggo en de betrouwbaarheid van de verbinding...

Ik wist trouwens ook niet dat het bij de kabel (schijnbaar) niet uitmaakt wat de afstand is tot eh... een of andere kast. ;) En van Docsis 3.0 heb ik nog NOOIT gehoord, dus ik ga nu ff Googelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
ADSL is momenteel wel aardig op zijn einde aan het lopen. Wat betreft de centrales zullen er overigens niet meer, maar juist minder komen. Daarvoor in de plaats wordt de straatkast wel weer veel belangrijker. Met de invoering van VDSL zal de apparatuur in deze kasten worden geplaatst waardoor de afstand tot de klant korter is. Hierdoor zijn de hogere snelheden van VDSL beschikbaar en kunnen we ook nog een tijdje door op ADSL voor de klanten die de snelheden van VDSL niet willen.

De volgende stap na VDSL zal complete verglazing zijn. Op dat moment zal naar mijn mening het huidige kabelnet ook gaan verdwijnen aangezien dat dan gewoon over de glasvezel kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

MagicTempest schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:09:
ADSL is momenteel wel aardig op zijn einde aan het lopen. Wat betreft de centrales zullen er overigens niet meer, maar juist minder komen. Daarvoor in de plaats wordt de straatkast wel weer veel belangrijker. Met de invoering van VDSL zal de apparatuur in deze kasten worden geplaatst waardoor de afstand tot de klant korter is. Hierdoor zijn de hogere snelheden van VDSL beschikbaar en kunnen we ook nog een tijdje door op ADSL voor de klanten die de snelheden van VDSL niet willen.

De volgende stap na VDSL zal complete verglazing zijn. Op dat moment zal naar mijn mening het huidige kabelnet ook gaan verdwijnen aangezien dat dan gewoon over de glasvezel kan lopen.
Wie zegt dat er niet meer rek in de kabel zit? Ze lopen aardig voorop. De kosten om bestaande wijken te verglazen zijn bijzonder hoog, elke straat moet open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Afstand maakt bij kabel niet uit, het aantal gebruikers in de straat of wijk kan we een rol spelen in de snelheid die gehaald wordt.

Probleem is dat de complete verglazing zo rond 2012 pas een feit zal zijn, zo niet later. Al die tijd zal de implementatie van VDSL m.i. ook niet echt soepel lopen omdat het plaatsen van straatkasten ook niet 1-2-3 geregeld is. De kosten die hiermee gepaard gaan zijn immens en zullen dus door de abbo's moeten worden terugverdiend. De lagere € prijs-per-Mbit van de kabelboeren zou dan nog wel een een vervelende consequentie kunnen hebben.

Ik ben dus benieuwd hoe XS4ALL/KPN dit issue zal gaan tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik heb nooit gezegd dat er geen rek meer in de kabel zit. Alleen zodra er helemaal verglaasd is is die kabel niet meer nodig. Er zit naar mijn mening namelijk duidelijk meer toekomst in glasvezel. Totdat de verglazing een feit is zal de kabel nog zeker wel een rol blijven spelen.

Wat betreft die straatkasten, dat valt redelijk mee. KPN heeft overal al wijkverdeelkasten staan. Het plaatsen van apparatuur in een dergelijke kast is niet duurder dan het plaatsen van apparatuur in een centrale. De meeste van deze wijkverdeelkasten zijn ook al via glasvezel aangesloten, dus dat hoeft ook niet de kosten omhoog te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die opties en toekomstmogelijkheden zijn erg leuk en interessant, maar ondertussen weet ik als gebruiker niet meer wat nou wijsheid is... ;) XS4all, kabel, jaarcontract met modem, zelf modem kopen, goedkoper abo, totaal andere ADSL-provider... en ga zo maar door. Keuzevrijheid is leuk, maar niet altijd. :P

Ik merk toch wel erg dat gemak dan heel zwaar weegt... Ik zit nu bij XS4all en alles werkt dus eh... ik ben dan erg geneigd het zo maar te laten!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dat dacht ik ook 2 jaar te lang. Maar XS4all gaat kapot, ze falen in het leveren van klantenservice. Als je ze nodig hebt zijn ze onbereikbaar. Op een gegeven moment was het makkelijker om op te zeggen dan om up te graden als bestaande klant. Dan ben ik lekker weg. Bij UPC eea aangevraagd, wordt meteen geleverd, 4 dagen later modem en alles binnen, telefoonnummer wordt omgezet, alles direct online. En dat met 1 telefoontje.
In totaal 15 minuten aan de telefoon gehangen bij UPC.
In totaal 7.5 uur aan de telefoon gehangen met Xs4all om te upgraden, maar ze weigeren je te helpen, dat doe je maar lekker via hun website waar je het wachtwoord niet van hebt en niet van krijgt. Die 7.5 uur is overigens meerdere telefoongesprekken en minimaal 6 uur in totaal wachten. In het weekend zijn ze gewoon niet bereikbaar, ondanks wat de website zegt.
Ik betaal nu minder, krijg veel meer, goede service en alles loopt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
DaMorpheus schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:59:
In totaal 7.5 uur aan de telefoon gehangen met Xs4all om te upgraden, maar ze weigeren je te helpen, dat doe je maar lekker via hun website waar je het wachtwoord niet van hebt en niet van krijgt.
De kwaliteit van XS4ALL valt de laatste tijd meer dan genoeg over te zeggen en ook over de bereikbaarheid van de helpdesk.
Het is echter onzinnig om te doen alsof je het wachtwoord niet zou hebben van de website waar je het nu over hebt.
Het gaat tenslotte gewoon om het wachtwoord dat bij je account hoort en wat je ook nodig hebt voor het ophalen van email.
Mocht je oud Demon abonnee zijn dan zul je twee wachtwoorden hebben en zul je even moeten kijken welke van de twee het is.
In mijn geval was mijn oude mail wachtwoord van Demon gekoppeld aan het servicecenter en aan de normale mailbox, de andere was gekoppeld aan de spam mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Kansloze discussie, heb namelijk nooit demon of xs4all mail accounts gebruikt. Inderdaad ex-demon. Opvragen van het wachtwoord kan per fax, moet je kopie paspoort meesturen. Opzeggen is een briefje sturen, zonder kopie paspoort. Dan maken ze het wel heel makkelijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

-O-

Eh, even een paar technische vraagjes tussendoor..
Ik wil de bijgeleverde kabel van m'n FritzBoz 7170 vervangen door een langere.
(.edit.)
Ik dacht dat een RJ-45 kabel maximaal een metertje of 20 mag zijn zonder dat het de kwaliteit van je lijn beinvloedt, klopt dah?

En ik neem aan dat die Y-vormige invoerstekker (vanaf de splitter) bedoelt is om je telefoon via de modem om te leiden, dus die heb ik niet per se nodig, toch?

Ik doe net een testje bij DSLreports.com. Ik heb een loss van 92 en 95 procent :? Ik Heb daarna de test nog drie keer gedaan, met hetzelfde resultaat..

Afbeeldingslocatie: http://jhkok.deds.nl/test.gif

Internet gaat hier wel als een tierelier de laatste paar dagen

[ Voor 33% gewijzigd door YoG op 02-10-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je bedoelt de Cat5 ethernet kabel naar je PC? Die kunnen zelfs tot 100 meter werken.

Vanaf je ISRA naar je modem moet simpel wel zo kort mogelijk zijn (al dan niet via splitter).

Kan verder best zijn dat die DSLreport wat nodes heeft die wat traag reageren, doe dan gewoon een ping of tracert naar bv tweakers of google. (ping evt met -n 999 voor een nonstop check, kan je checken op spikes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

SinergyX schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:40:
Vanaf je ISRA naar je modem moet simpel wel zo kort mogelijk zijn (al dan niet via splitter).
Ik heb net 5 meter besteld.. ik was van plan die te gebruiken voor de ISRA naar de modem.. maar ik zal 't dus andersom doen, zoals je voorstelt.
Eh, als ik de modem achter de TV zet, kan dat dan kwaad, mbt signaal-overdracht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 04:08

The Third Man

The Third Jellyfish

YoG schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:37:
[...]
Eh, als ik de modem achter de TV zet, kan dat dan kwaad, mbt signaal-overdracht ?
In principe niet, maar is een kwestie van proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die snap ik even niet? TV loopt bij jou neem ik aan via coax (aldanniet digitaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ja ik bedoel fysiek achter TV, niet gelinkt of whatever ;)
Ik kan die modem bijna nergens kwijt hier, en TVs hebben de neiging om flink wat 'rotzooi' de lucht in te gooien.. maar we gaat 's proberen

Bedankt iig ..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod

De modems die ik totnutoe openmaakte waren vanbinnen netjes afgeschermd met blik en je wilt niet weten waar mijn UPT-kabels allemaal langslopen. Dus als het een bedraad modem is, zou het geen probleem opleveren met je TV, schat ik. Mocht je draadloos willen gaan, dan zou ik een andere plaats zoeken om het stralingsbeeld niet te veel te beïnvloeden en om interferenties te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Zow, ik heb de gok genomen en toch me Basic om te laten zetten naar Basic Only (hopende op dubbele downloadsnelheid). Het is vandaag in gegaan!

Op de xs4all.nl snelheidtest krijg ik resultaten tussen de 1000 en boven de 2000... meestal rond de 1500 tho. Volgens mij is die testfile veel te klein om stabiel te testen.
Dus ik heb een 100+MB file gedownload van me xs4all webspace: 1000KB/s stabiel.

Valt toch een beetje tegen van een 20mbit lijn! Had 1400+ verwacht. Toen ik op 8mbit zat haalde ik 600+
Waar ik wel opgelucht over ben is dat ik nog steeds een stabiele DOS ping van 8 of 9ms heb (naar tweakers.net)

afstand tot centrale:~1907m (volgens bbned)
modem: SpeedTouch 546
firmware: 5.2.7.19.0

Ik zal morgen de firmware een update geven naar 6.1.0.5. En binnekort de telefoondraad binnenshuis verkorten.
Zijn er nog meer tips??

[ Voor 9% gewijzigd door Patriek op 03-10-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ga dichter bij de centrale wonen? Nee, 1907meter mag je best blij zijn met 10mbit :) (ik zat op net aan 9 met 1700 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

hmm :( toch stom dat die online tests gebaseerd op de afstand v/d centrale meer richting de 1600 zitten
Bij die op de frontpage van bbned bijv: "Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mbit/s"
Of hier: http://www.internode.on.n...nternode-adsl2-dist07.jpg

Wat ik ook apart vind is dat de downstream echt zo precies op 1000 zit, alsof er ergens een bottleneck zit.
Als je beperkt wordt door de ADSL techniek over die afstand zou je toch een wat meer fluctuatie verwachten?

hoe zit dat met die SNR waardes enzo?

Als het hier bij blijft ga ik ook maar eens kijken naar kabel... helaas vallen wij onder Ziggo (Casema).

[ Voor 72% gewijzigd door Patriek op 03-10-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die grafiek is natuurlijk zonder overspraak, ruis, etc etc

http://adsl.xandrios.net/ deze lijkt wat meer in de buurt van jou snelheden te komen.

Maargoed, zorg dat de telefoonlijn van ISRA->modem zo kort mogelijk is, controleer je aansluiting.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

hoe bedoel je dat precies?
bedankt voor je antwoorden tot dusver!
Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.