Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.946 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Hm, ik was dus van plan naar m'n reeds aangevraagde overstap naar Only een jaarabo te nemen voor de 'gratis' FRITZ!box, Maar misschien kan ik beter een Speed Touch 780 ergens op de kop tikken: dan kan ik het allemaal even aankijken en desnoods na een paar maand overstappen. Ik moet er niet aan denken een jaar vast te zitten aan XS4all als het zo slecht gaat...! (Voor zover ik weet gaat mijn huidige Speed Touch Home plus Vigor 2200We niet werken: anders zou ik het gewoon daar bij houden.)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:03:
............ (Voor zover ik weet gaat mijn huidige Speed Touch Home plus Vigor 2200We niet werken: anders zou ik het gewoon daar bij houden.)
Jawel hoor, paar posts hierboven.......

edit: link hersteld

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 28-08-2008 18:04 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Zephyer schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:24:
Om even terug te komen op de Fritz!box..
Deze draait nu 175 uur iig (online tijd) :)
Die van mij heeft met tussenpozen redelijk lange uptime en dan wil ie wel weer eens crashen na 4 uur zwaar traffic. Toch maar eens proberen om mijn oude Zyxel 650R eraan te hangen, kijken of een en ander dan wat betrouwbaarder loopt.

Puntje twee waar ik niet blij mee ben is dat de Fritz!box geen IPv6 forwarding wil doen. Weet iemand of daar een (werkend) custom firmware image voor te vinden is? Ik kan immers ook niet via shell of telnet bij de Fritz komen, alleen via de (IMO toch beperkte) web-interface.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Eh... waar gaat die link naartoe...?

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:55:
[...]

Eh... waar gaat die link naartoe...?
Sorry stond nog op m'n clipboard waarschijnlijk; deze dus

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt weer even raak te zijn hier, imap xs4all timed out, AVG wil niet updaten en menig game wil ook geen verbinding maken. VoiP vliegt er zo'n beetje elke 5 minuten uit, dus 'even' in de wacht voor de helpdesk te gaan zitten lukt ook niet echt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:04:
[...]

Sorry stond nog op m'n clipboard waarschijnlijk; deze dus
O, die hack... Hm, gaat mij net ff te ver allemaal... Ik heb dus een probleem.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
Ik dacht ook problemen met mijn Lite abbo te hebben, maar na wat testen bleek mijn Speedtouch 780 van 9 maanden oud behoorlijk te bokken. Waarschijnlijk is hij te heet geworden tijdens die paar warme dagen van afgelopen zomer. :(

Nu met een Linksys WAG200g gaat alles weer als 'n speer.

Ik heb die 780 gehad met die actie, toch jammer dat-ie niet langer bleef werken... Op die Linksys zit nl. geen voip aansluiting voor mijn dect telefoon, en zo'n analoog aansluitkastje voor aan die Linksys te hangen is me net iets te diuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Richub schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:20:
Ik dacht ook problemen met mijn Lite abbo te hebben, maar na wat testen bleek mijn Speedtouch 780 van 9 maanden oud behoorlijk te bokken. Waarschijnlijk is hij te heet geworden tijdens die paar warme dagen van afgelopen zomer. :(

Nu met een Linksys WAG200g gaat alles weer als 'n speer.

Ik heb die 780 gehad met die actie, toch jammer dat-ie niet langer bleef werken... Op die Linksys zit nl. geen voip aansluiting voor mijn dect telefoon, en zo'n analoog aansluitkastje voor aan die Linksys te hangen is me net iets te diuur.
Had ik laatste ook met een ST546, die leek ook niet goed z'n werk meer te doen. Even een tijdje er af gehad. Voorzien van een complete reset (fabriek), de laatste firmware er op gezet (of dezelfde firmware er nogmaals opzetten), alles weer ingesteld en hij draait al weer dagen zonder problemen. Terwijl ie ook echt goed over de zeik was........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Heb ik allemaal al geprobeerd, maar helaas.

Als ik het ding opendoe ruikt hij ook een beetje 'geroosterd'. Vandaar dat ik hitteschade vermoed.

Tip van mij ;) : Zet zo'n 780 op zijn korte kant (of zo ophangen), dan gaat de hitte beter weg dan als hij gewoon op zijn pootjes staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis09
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 00:34
Even een update... Ik heb gisteren even mijn signal/noise ratio nagekeken en die stond op 6. Voorheen wist ik niet echt wat dat betekende maar sinds gisteren weet ik nu dat dit echt heel slecht is.

Ik heb ten eerste maar mijn splitter vervangen door de splitter die bij de FB meegeleverd werd. Dat leverde gelijk iets van kwaliteitsverbetering op. Het extra lijntje dat er ligt voor een tweede lijn die ik ooit eens had ga ik er van het weekend nog even tussen uit slopen. Zijn er nog meer tips om de kwaliteit iets omhoog te halen.

Mijn modem en alles staat in de meterkast, dus wellicht dat daar nog iets stoort. Hoe kan ik dat tot een minimum beperken? Bekabeling ga ik vervangen door netwerk of ronde telefoonkabel (ipv die platte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Sinds mei hier in Arnhem problemen met een klapperende lijn, meerdere malen contact met de helpdesk, allerlei dingen 100x doorgelopen maar nog steeds issues. Nieuw modem helpt niet. Ik vraag me af hoelang voordat ik in aanmerking kom voor het ontbinden van mijn huidige contract. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Xs4all. Noodgedwongen stap ik liever op UPC over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ibix schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 08:42:
Sinds mei hier in Arnhem problemen met een klapperende lijn, meerdere malen contact met de helpdesk, allerlei dingen 100x doorgelopen maar nog steeds issues. Nieuw modem helpt niet. Ik vraag me af hoelang voordat ik in aanmerking kom voor het ontbinden van mijn huidige contract. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Xs4all. Noodgedwongen stap ik liever op UPC over.
Wat voor modem heb je (aangeschaft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ibix schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 08:42:
Op welke snelheid traint je modem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyer schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:24:
Om even terug te komen op de Fritz!box..
Deze draait nu 175 uur iig (online tijd) :)

Voor de rest ben ik zeer tevreden sinds de overstap, totaal geen problemen gehad ermee.
Dikke 10, enkel ff wennen dat ik nu voor elk nummer (geen GSM.. duh :P ) het net nummer moet zetten .. :D
Mijn Fritz!box draait al 624 uur zonder enige downtime. Het gaat hierbij om een 7050 WL. Superfijn apparaatje! Voorheen had ik een Speedtouch maar klapperde maar al te vaak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:37
Jeetje, iemand anders ook al last van wegvallende verbindingen? Echt zwaar irritant. Al het hele weekeind last van. Ene moment doet-ie het wel en het andere moment weer niet.

Iemand anders in de omgeving van Zoetermeer ook problemen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 10:36
Ik heb gisteren de standaard meegeleverde kabels en splitter vervangen voor een rechtstreekse UTP cat5 kabel met aan de ene zijde een RJ11 stekker en aan de andere zijde een RJ45 stekker (zelf gefabriekt). En nu zit ineens de signal/noise ratio op 28 - 8, ipv 6-6. 8)7

Dus toch brakke kabels. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je hebt geen telefonie meer begrijp ik hieruit?
Opzich zou ik ook wel eens de meegeleverde dunne telefoonstekker kabeltjes willen vervangen door utp kabel..alleen geen idee of mijn tang kleinere stekkertjes ondersteunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Laatst online: 25-09 10:36
Ik bel idd alleen met voip. De meeste UTP-tangen hebben een apart slotje voor RJ11-stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
Weet iemand of Xs4All al klaar is met de speedupgrade? nog steeds zit ik op de oude snelheid, maar het is nu toch al lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

honey schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:11:
Weet iemand of Xs4All al klaar is met de speedupgrade? nog steeds zit ik op de oude snelheid, maar het is nu toch al lang geleden.
Heb je "XS4ALL Only" of "KPN van XS4ALL"?

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Heb de stap ook gezet om van XS4all via KPN naar XS4all Only te gaan. Ik heb dit via de site aangegeven. Als het goed is blijft onze vaste lijn van KPN gewoon behouden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ligt eraan of je hebt aangegeven dat xs4all je kpn abbo. mag/kan opzeggen.

Burp

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Ik ben vlak voor de komst van XS4ALL-Only van het "oude" XS4ALL Fast ADSL gedowngrade naar Basic, en wil nu weer terug naar Fast. Nu blijkt dat XS4ALL enkel nog hun eigen XS4ALL-Only abonnementen verkopen, dus ik ben verplicht over te stappen op Only om mijn snelheden te wijzigen....
Ook zou het niet meer mogelijk zijn het huidige abonnement terug te krijgen, mocht ik Only toch een kans geven...

Althans, dat is wat ik concludeer na een gesprek te hebben met de XS4ALL helpdesk en KPN.
Aangezien ik negatieve berichten lees over Only en ik de kwaliteit van de verbinding boven de snelheid stel, wil ik persé de huidige aansluiting houden, enkel de cap wat hoger hebben. Net zoals alle andere bestaande Fast ADSL (n-only) abonnees.

Dat moet toch kunnen???

PS: Kom je met Only op een beperkter netwerk ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 04-09-2008 10:39 ]

• kaajee
Patriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:16:
Ik ben vlak voor de komst van XS4ALL-Only van het "oude" XS4ALL Fast ADSL gedowngrade naar Basic, en wil nu weer terug naar Fast. Nu blijkt dat XS4ALL enkel nog hun eigen XS4ALL-Only abonnementen verkopen, dus ik ben verplicht over te stappen op Only om mijn snelheden te wijzigen....
Ook zou het niet meer mogelijk zijn het huidige abonnement terug te krijgen, mocht ik Only toch een kans geven...

Althans, dat is wat ik concludeer na een gesprek te hebben met de XS4ALL helpdesk en KPN.
Aangezien ik negatieve berichten lees over Only en ik de kwaliteit van de verbinding boven de snelheid stel, wil ik persé de huidige aansluiting houden, enkel de cap wat hoger hebben. Net zoals alle andere bestaande Fast ADSL (n-only) abonnees.

Dat moet toch kunnen???
Blijkbaar niet! :?
(wij kunnen het hier in ieder geval niet voor je regelen en xs4all/kpn ook niet)

En lijkt mij ook wel logisch, althans in de xs4all situatie, theoretisch en technisch zou het best mogelijk moeten kunnen zijn, maar Xs4all verkoopt feitelijk het product 'Xs4all over KPN' niet meer, dus ook geen upgrades meer. Zij verkopen nu alleen nog maar Xs4all-only.
Dus policy van xs4all zal ik maar zeggen, en dat kan niemand veranderen behalve xs4all en dat zullen ze niet doen vrees ik (en dat blijkt ook)............

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Patriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:16:
PS: Kom je met Only op een beperkter netwerk ofzo?
Zover ik begreep werkt Only over het oude Bitstream (kpn zakelijk zegmaar) netwerk. Of dit ook fysiek een compleet apart netwerk is (en eigen server/router/etc heeft), is vrij weinig duidelijkheid over te vinden. 1 ding is zeker, de snelheid daalt. (in pakembeet 1,5 jaar tijd ben ik ruim 4mbit achteruit gegaan).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Patriek

Patriek

edit koning

Ja, maar moet ik dan maar overstappen naar KPN? Dan verliezen ze een klant die bereid is 80 euro te betalen voor een 12Mbit abo...En dan is trouwens nog maar de vraag of ik dezelfde aansluiting, met dezelfde verbindingen en netwerk(en) houd als de kwaliteit (pings/routing) van nu... waarschijnlijk niet.

Wat veroorzaakt de problemen die de mensen hier ervaren na de overstap naar Only? Is het een beperkter netwerk?

edit: Thnx voor je reactie SinergyX

[ Voor 24% gewijzigd door Patriek op 04-09-2008 11:24 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn natuurlijk ook genoeg Only mensen die zonder problemen zijn verdergegaan. Buiten mijn snelheid daling heb ik verder ook geen problemen ondervonden (ik ben oud Cistron klant), qua ping en upload is alles wel gelijk gebleven. Ik denk dan ook eerder dat het een algemeen ADSL probleem is, technisch limiet van ADSL zelf.

In die zin loopt KPN gewoon achter de feiten aan, fiber komt maar langzaam opgang terwijl kabel op volle toeren lijkt door te gaan en ze afaik nog niet aan technisch limiet zitten (docsis3 is dacht ik nog niet actief).

(mischien eens interessant voor een frontpage poll, welke snelheid mensen met 20mbit intrainen).

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Patriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:51:
Ja, maar moet ik dan maar overstappen naar KPN? Dan verliezen ze een klant die bereid is 80 euro te betalen voor een 12Mbit abo...En dan is trouwens nog maar de vraag of ik dezelfde aansluiting, met dezelfde verbindingen en netwerk(en) houd als de kwaliteit (pings/routing) van nu... waarschijnlijk niet.

Wat veroorzaakt de problemen die de mensen hier ervaren na de overstap naar Only? Is het een beperkter netwerk?

edit: Thnx voor je reactie SinergyX
Ik ben overgestapt naar Only lite omdat basic niet beschikbaar was op mijn locatie. Ik ben van 650kb/s naar ongeveer 735kb/s gegaan dus snelheid is iets meer geworden(en upload naar 100kb/s). De prijs is volgens mij voordeliger geworden dus ik mag niet klagen;-) .

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Patriek

Patriek

edit koning

maxtz0r schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:45:
[...]

Ik ben overgestapt naar Only lite omdat basic niet beschikbaar was op mijn locatie. Ik ben van 650kb/s naar ongeveer 735kb/s gegaan dus snelheid is iets meer geworden(en upload naar 100kb/s). De prijs is volgens mij voordeliger geworden dus ik mag niet klagen;-) .
Ik geloof ook wel dat de snelheden beter worden, de vraag is of de stabiliteit, routing/verbindingen en zo de pings naar diverse locaties even goed blijven.

• Inflatable
  • Laatst online: 26-09 22:25
Zover ik weet is Bitstream (waar Only over geleverd wordt) juist een nieuwer netwerk, en Mxstream (waar ADSL van KPN over geleverd wordt) het oude netwerk.. Wat betreft routing/verbindingen zal er denk ik weinig veranderen aangezien dat volgens mij gewoon via XS4ALL zelf loopt (correct me if wrong).. Pings etc weet ik niet, denk niet dat daar veel in veranderd..

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb tijdens 'de grote storing' tijdje de newsserver gevolgd qua nieuws, waar diverse (schijnbaar erg technische) personen aangaven dat KPN gewoon teveel heeft verkocht op het bitstream netwerk (ook telfort internet zit afaik op bitstream, overgenomen Tiscali weet ik niet) en het enigzins gewoon 'vol' aan het lopen is. Andere zeiden juist dat het de 'grote pijp' naar Amsterdam langzaam volloopt (ook BBned gaat via deze lijn), al weet ik vrij weinig van snelheden verloop bij BBned verbindingen in de afgelopen 1-2 jaar.

Klinkt enigzins logisch voor de reden van mijn snelheiddaling, in de tijd dat ik overging was er nog geen telfort (of gelijke ISPs die via bitstream liepen). Ook mensen uit Singapore konden vroeger makkelijk 80-90kb/s downloaden van mij, dit is vandaag de dag met geluk 15-20kb/s, natuurlijk niet zeker of dat aan onze kant of aan hun kant ligt.

Als ik eenmaal een goed werkende kabel-aansluiting weer heb ga ik zeker kabel ook testen, hogere snelheid en lagere ping, dan is het voor mij makkelijk bekenen :P

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Patriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:53:
[...]

Ik geloof ook wel dat de snelheden beter worden, de vraag is of de stabiliteit, routing/verbindingen en zo de pings naar diverse locaties even goed blijven.
Ik heb sinds only alleen problemen gehad tijdens de landelijke storing. Ik was wel een van de eerste die weer terug online was. Verder heb ik nooit mijn verbinding verloren. Ik heb 1 keer mijn router moeten herstarten omdat de snelheid niet helemaal lekker was en dat terwijl ik only nu ongeveer 5 maanden heb.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Verwijderd

Hm, vraag me af of m'n overstap naar Only nu wel zo slim was... Ik heb trouwens vorige week via een webformulier een vraag gesteld maar nog steeds geen reactie gekregen. Vind ik een beetje te lang duren: die service is schijnbaar ook niet meer wat het geweest is...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Wii4all schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:05:
Ligt eraan of je hebt aangegeven dat xs4all je kpn abbo. mag/kan opzeggen.
Ik kon niks aangeven over het opzeggen van telefonie via KPN. Er stonden alleen dingen van ADSL, nu hoop ik dus dat er alleen de ADSL via KPN wordt opgezegd en niet de vaste lijn. Heb ook al een mail naar de helpdesk gestuurd, maar die hebben nog nooit gehoord van snel beantwoorden blijkbaar.

• 1Mark
  • Laatst online: 09:28
Snelheidsdalingen komen omdat je modem minder hoog intraint, omdat er meer mensen nu adsl hebben dan vroeger en er dus meer overspraak over de gebundelde telefoonkabel loopt. Heeft verder niet zoveel te maken met op welke dslam je zit aangesloten.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

The_Scarabial schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:19:
[...]

Ik kon niks aangeven over het opzeggen van telefonie via KPN. Er stonden alleen dingen van ADSL, nu hoop ik dus dat er alleen de ADSL via KPN wordt opgezegd en niet de vaste lijn. Heb ook al een mail naar de helpdesk gestuurd, maar die hebben nog nooit gehoord van snel beantwoorden blijkbaar.
Alleen ADSL via KPN wordt automatisch opgezegd. Telefoonlijn zelf moet je zelf doen, als je die wilt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
MatHack schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:57:
[...]

Alleen ADSL via KPN wordt automatisch opgezegd. Telefoonlijn zelf moet je zelf doen, als je die wilt opzeggen.
Tenzij je ook bellen via Xs4all (VoIP) neemt en voor nummerbehoud gaat, dan doet Xs4all dit allemaal voor je, inclusief opzeggen van huidige KPN telefonie abo........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30

-Stef-

Slainthe!

kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:47:
[...]

Tenzij je ook bellen via Xs4all (VoIP) neemt en voor nummerbehoud gaat, dan doet Xs4all dit allemaal voor je, inclusief opzeggen van huidige KPN telefonie abo........
Is dat alleen wanneer je voor nummerbehoud kiest of zeggen ze je KPN ook op als ik voor een gratis 085 nummer kies? Ik wil namelijk een gratis 085 nummer uitproberen maar wil dus niet dat ze gelijk mijn KPN opzeggen. Ik heb nu een Only Basic abonnement maar ik kan dit nergens op hun site lezen.

Pas als het bevalt zal ik voor nummerbehoud en Voip Out kiezen en mogen ze mijn KPN opzeggen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het Only abo inclusief (twee) 085 nummers is, die je dus gewoon kan uitproberen terwijl je de KNP aanhoudt. Ik zit middenin de overstap naar Only (hoe lang duurt dat trouwens gemiddeld) en was van plan op die manier VoIP uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
-Stef- schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:55:
[...]

Is dat alleen wanneer je voor nummerbehoud kiest of zeggen ze je KPN ook op als ik voor een gratis 085 nummer kies? Ik wil namelijk een gratis 085 nummer uitproberen maar wil dus niet dat ze gelijk mijn KPN opzeggen. Ik heb nu een Only Basic abonnement maar ik kan dit nergens op hun site lezen.

Pas als het bevalt zal ik voor nummerbehoud en Voip Out kiezen en mogen ze mijn KPN opzeggen.
Als je een xs4all-only abo hebt, heb je in feite ook al voip (mogelijkheid) bij xs4all.
Je moet alleen even je voip abo activeren in het service centre en daar dan dus een 085 nummer aanvragen. Dat heb je je voip abo compleet en kun je gaan bellen met (en gebeld worden op) je 085 nummer (of 2 nummers). Bellen naar kan dan alleen nog maar naar andere xs4all abonees. Wil je ook naar andere nummers kunnen bellen neem je bijv. VoIP Out voor 5eu per maand. Nu kun je naar iedereen bellen voor een 'aantrekkelijk' tarief.

Daarna kun je dan kiezen voor nummerbehoud, dan wordt je 'oude kpn nummer' 'toegevoegd' aan je voip account en kun je evt. voor een ander voip-abo kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit in die Pack niet al standaard 2 VoiP nummers waarmee je kan bellen en gebeld worden naar alle nummers?
http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/watishet.php Die 5 euro is enkel dacht ik als je een regionale nummer wil hebben (plus eenmalig 10 euro bij behoud van).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

SinergyX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:30:
Zit in die Pack niet al standaard 2 VoiP nummers waarmee je kan bellen en gebeld worden naar alle nummers?
http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/watishet.php Die 5 euro is enkel dacht ik als je een regionale nummer wil hebben (plus eenmalig 10 euro bij behoud van).
Dat lijkt mij ook anders kan ik met mijn gratis 085 nummer(s) nog steeds geen Voip uitproberen indien ik geen andere Xs4all Voip nummers ken waarmee ik kan bellen. Naar andere Xs4all nummers is gratis maar volgens mij betaal ik naar regionale nummers gewoon de 2 cnt per minuut, ook met een gratis aangevraagd 085-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nou dan, dan heb je toch zelf je antwoord gevonden en gegeven?
Blijkbaar is het dus wel zelf uit te zoeken...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:12:
Nou dan, dan heb je toch zelf je antwoord gevonden en gegeven?
Blijkbaar is het dus wel zelf uit te zoeken...........
Nou nee, want dit is slechts mijn veronderstelling die ik nergens kan verifiëren op de Xs4all-site.

Maar bedankt voor je inspanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
-Stef- schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:15:
[...]

Nou nee, want dit is slechts mijn veronderstelling die ik nergens kan verifiëren op de Xs4all-site.

Maar bedankt voor je inspanning!
Dit zijn alle VoIP's opties die je hebt. Die krijg je dus standaard als je een (willkeurig) ADSL abo hebt. En kan een ieder met een xs4all-abo kiezen. Icm met 2 (gratis) 085-nummers.....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/xs4allvoipabos.jpg

Zoals je ziet kun je 'voor gratis' dus een VoIP-out abo nemen, dan betaal je idd per gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 23:47
Sinds een paar dagen zijn we hier thuis overgegaan op xs4all-only. Dit kan ik zien aan het nieuwe ip-adres. Nu blijkt dat we onze vaste telefoonlijn, waar het adsl-signaal op staat, het nauwelijks meer doet. Internet zelf werkt wel naar behoren. Zou het kunnen dat de overstap van invloed is geweest op de vaste telefoonlijn ? Deze zou nog gewoon bij de KPN actief moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 10:23

The Third Man

The Third Jellyfish

sniper20 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:07:
Sinds een paar dagen zijn we hier thuis overgegaan op xs4all-only. Dit kan ik zien aan het nieuwe ip-adres. Nu blijkt dat we onze vaste telefoonlijn, waar het adsl-signaal op staat, het nauwelijks meer doet. Internet zelf werkt wel naar behoren. Zou het kunnen dat de overstap van invloed is geweest op de vaste telefoonlijn ? Deze zou nog gewoon bij de KPN actief moeten zijn.
Wat zijn je meetgegevens in het DSL gedeelte van je modem? Welk abo heb je? Wat zijn precies de telefonieklachten? Is je eigen bekabeling in orde van ISRA via splitter naar modem en telefoons?

Verwijderd

Hoe lang duurt het overzetten van XS4all Basi via KPN naar Only eigenlijk? Ik heb drie weken geleden de aanvraag ingediend: ik heb wel een bevestigingsbrief gekregen, maar de status van de overgang ligt nu al 2 1/2 week stil...

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:53:
Hoe lang duurt het overzetten van XS4all Basi via KPN naar Only eigenlijk? ..........
3 tot 4 weken......

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:53:
Hoe lang duurt het overzetten van XS4all Basi via KPN naar Only eigenlijk? Ik heb drie weken geleden de aanvraag ingediend: ik heb wel een bevestigingsbrief gekregen, maar de status van de overgang ligt nu al 2 1/2 week stil...
1 maand (kan 1 à 2 dagen schelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Laatst online: 26-09 23:47
Lekkere Kwal schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:39:
[...]
Wat zijn je meetgegevens in het DSL gedeelte van je modem? Welk abo heb je? Wat zijn precies de telefonieklachten? Is je eigen bekabeling in orde van ISRA via splitter naar modem en telefoons?
736/4960 staat er in het modem en ik heb een lijn van 8/1 mbit. Dus de volledige snelheid wordt niet gehaald. Helaas werkt onze vaste telefoonlijn van de KPN nog steeds niet goed. We kunnen zelf niet bellen en gebeld worden gaat heel moeizaam.

Er zijn inmiddels 3 monteurs van de KPN langs geweest en we hebben 3 dagen helemaal geen signaal op het NT1-kastje gehad, dus ook geen internet. Volgens de KPN zou het een complex probleem in de wijkcentrale zijn, maar ondertussen zijn ze al anderhalve week bezig.

Kortom de overstap naar Xs4all only is gewoon een drama, net als Xs4all zelf. Bij de helpdesk verbreken ze gewoon de verbinding als je kritisch bent. Op mailtjes naar de helpdesk wordt helemaal niet gereageerd. En dan betaal is dus extra omdat Xs4all een kwaliteitsprovider zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 26-09 11:02

Eagle Creek

Breathing security

sniper20 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:08:Kortom de overstap naar Xs4all only is gewoon een drama, net als Xs4all zelf. Bij de helpdesk verbreken ze gewoon de verbinding als je kritisch bent. Op mailtjes naar de helpdesk wordt helemaal niet gereageerd. En dan betaal is dus extra omdat Xs4all een kwaliteitsprovider zou zijn.
Grappig, ikzelf én mijn zus én mijn vaders kantoor én mijn vorige school hebben toch hele andere ervaringen :).
Louter positief.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Eagle Creek schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:12:
[...]

Grappig, ikzelf én mijn zus én mijn vaders kantoor én mijn vorige school hebben toch hele andere ervaringen :).
Louter positief.
Ook van de laatste maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 22:43

djidee

Mr. Slungel

Bij mij heeft het er even uit gelegen (de kpn storing), daarna gewoon weer soepel internet, newszilla lijkt goed op orde te zijn, de mail loopt goed (en spamfilter ook).... Alleen de gesprekskwaliteit van voip is irritant. Sommige helpdesken en sommige mensen zijn niet te verstaan, op andere tijdstippen is het weer prima, maar dat zoek ik meer in mijn modem (ST716) icm de rest van het dataverkeer dan dat ik denk dat het aan xs4all zelf ligt.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

djidee schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:06:
[...]
Bij mij heeft het er even uit gelegen (de kpn storing), daarna gewoon weer soepel internet, newszilla lijkt goed op orde te zijn, de mail loopt goed (en spamfilter ook).... Alleen de gesprekskwaliteit van voip is irritant. Sommige helpdesken en sommige mensen zijn niet te verstaan, op andere tijdstippen is het weer prima, maar dat zoek ik meer in mijn modem (ST716) icm de rest van het dataverkeer dan dat ik denk dat het aan xs4all zelf ligt.
Dat komt grotendeels ook overeen met mijn ervaringen maar ik doelde meer op de verhalen over de kwaliteit van de helpdesk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
De kogel is door de kerk: ik stap op bij XS4ALL. De aanvraag bij een andere ISP is ingediend en nu is het wachten tot de oplevering daarvan.

De reden dat ik wegga? Eigenlijk, wat was de reden dat ik nog zo lang bij XS4ALL ben gebleven? Ze hadden het imago van beste provider. Ik ken de provider al sinds half jaren 90, toen een kennis van me via hun op internet ging. Ik hield het wel in de gaten wat er gebeurde, maar toen het moment kwam dat ik op internet ging, waren de kosten te hoog voor me in die tijd. Daardoor besloot ik via een andere ISP te werken. Uiteindelijk, na jaren, toch bij XS4ALL terecht gekomen. Ja, het kostte veel meer dan de concurrentie, maar dan zat je wel bij een provider die er een goede filosofie op nahield wat internet betreft (en alles daar omheen).

Op den duur zag je de concurrentie steeds meer in prijs zakken, snelheden gingen omhoog en naar verhouding werd XS4ALL steeds duurder. Niet erg toch, het was toch de beste provider? Ze waren toch een toonbeeld van eerlijk zaken doen?

Steeds meer berichten las ik, waarbij dat beeld werd verstoord. Support die niet bereikbaar is, support zonder een goed antwoord. En bovenop dat alles, als iemand dan eens wilt kijken bij een andere ISP, zo kinderachtig doen bij het opzeggen! Voor die tijd, wilde ik toch nog eens kijken of een andere ISP wel goed zou kunnen zijn, door er tijdelijk naartoe te gaan. Als het niet zou bevallen, kon ik toch altijd terug naar XS4ALL? Nou, dat bleek dus fout te zijn. Je kan niet eens op een normale manier weg bij XS4ALL! Sterker nog, ze gaan zelfs buiten de wet opereren. Een opzegging negeren ze, waardoor iemand door moet betalen. Of ze negeren de opzegdatum en verzinnen er zelf eentje, waardoor iemand een maand extra moet betalen. Dat zijn praktijken die niet horen bij een eerlijk bedrijf, maar doordat het wel te constateren is, kan ik alleen nog maar concluderen dat XS4ALL hun oorspronkelijke bedrijfsfilosofie heeft laten vallen.

Wat voor meerwaarde heeft XS4ALL dan? Is er een rechtvaardiging van de kosten? Als dat er zou zijn, zou er tenminste nog een reden zijn om te blijven. Welke services gebruik ik van deze ISP:

- E-mail: leuk, die aliassen, maar was al slechter dan bij mijn vorige ISP, ik gebruik bijna mijn e-mailadres van XS4ALL niet meer, geen toegevoegde waarde ten opzichte van andere e-mailproviders.

- Internetverbinding: ja, heel belangrijk, maar grotendeels afhankelijk van de lijnprovider.

- DNS: ook belangrijk, maar bij uitval zijn er zat alternatieven

- DHCP: Dat werkt wel goed bij XS4ALL en is afwachten of die server bij een andere ISP ook goed werkt.

Kostenverschil? Een gelijkwaardig abonnement kost bij XS4ALL twee keer zoveel als bij de ISP waar ik binnenkort op word aangesloten. Ja, de helpdesk bellen kost geld, maar ik zou elke maand ruim een uur daar naartoe moeten bellen voordat die ISP duurder wordt dan XS4ALL. En tot nu toe heb ik ook nooit de helpdesk nodig gehad. Overstappen zal ook weinig problemen op moeten leveren, aangezien mijn verbinding nu via dezelfde lijnprovider gaat als de toekomstige ISP.

Het is echt jammer dat XS4ALL het zo ver heeft laten komen. In mijn optiek, zijn ze niet meer beter (of slechter) dan de gemiddelde ISP. Alleen hebben ze bovengemiddelde prijzen. Helaas, een hoge prijs is geen garantie voor hogere kwaliteit.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

yodeluxe schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:42:
[...] En tot nu toe heb ik ook nooit de helpdesk nodig gehad. [...]
Dat is wel een dikke drogreden in je verhaal, want die 'ervaring' is bij Xs4all, niet bij je nieuwe ISP (Orange? Telfort?). Daarnaast is het de goden verzoeken want als je pech hebt bel je zo een uur om een fout van bijvoorbeeld KPN op te laten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Postte al eerder in de 15jaar Xs4all topic, ik ga ook weg bij XS4all. Niet eigelijk zozeer om Xs4all, maar puur om KPN. De alsmaar dalende snelheid op het telefoonetwerk is daar hoofdreden voor, Xs4all kan daar helaas weinig meer in doen (buiten nu 6 toegezegde KPN onderzoek). Moet nu alleen nog wat bevestigingen hebben mbt Pack en evt overzetten en ik ga richting kabel.

Helaas geen garantie dat het bij de kabel beter zal zijn, maar het is iig een gok die ik bij een isp->isp nooit zal krijgen, daar het probleem bij KPN ligt. (of BBned/ander netwerk moet opeens zo enorm beter zijn..).

Mogelijk dat ik eerste mijn adsl lijn helemaal laat terugzetten naar een 8mbit (scheelt een 30 euro) en dan kijken wat ik met kabel haal. probleem is dat de kabel isp (caiway) geen proef abbo's meer heeft om uberhaubt te testen of ik beetje kwaliteit kabel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imho zijn de kosten voor de helpdesk (naast de kosten voor het abbo) de bepalende factor om een abbo op uit te zoeken. Ik heb het idee dat het qua infrastructuur allemaal wel goed zit ongeacht welke isp je nu neemt, alleen de administratieve systemen willen nog wel eens bagger zijn :)

Xs4all zou ondanks hun teleurstellend slechte helpdesk van tegenwoordig nog wel een alternatief zijn ware het niet dat hun abbo's zo gruwelijk duur zijn. Het is een prut-helpdesk maarja hij is wel cheap. En zoals eerder gezegd zijn ze allang niet zoveel beter meer dan de concurrentie dat het die prijs rechtvaardigt. Verder vind ik ook zoals hierboven ook staat vind ik de opzeg procedure ook HEEL erg sneu, en is het mijns inziens een goede indicatie van hoe dieptriest xs4all vandaag de dag is.

Voor de mensen die niet bekend zijn met de opzegprocedure: je moet je opzegging via een webpagina doen, maar die link krijg je niet. Je moet eerst met een of andere afdeling bellen voor ze je die link willen sturen per mail.
Eerst krijg je dan iemand aan de lijn die je opzegging in behandeling neemt, die vraagt waarom je weggaat en naar welke isp. Vervolgens begint die persoon op je in te praten om je over te halen om toch te blijven. Lukt dat niet dan wordt nog een paar keer gevraagd of je het zeker weet. Vervolgens wordt er heel minachtend geproken over de provider waar je heen gaat, begint die persoon aan de telefoon eenbeetje schaapachtig te lachen over de nieuwe provider, en nog wat laffe opmerkingen te maken. Verder word je ook behandeld alsof je ze niet allemaal op een rij hebt omdat je het lef hebt om naar die provider over te stappen. Als je niet beter wist zou je denken dat je zo'n ongure telecom provider a la pretnium ofzoiets aan de lijn had. Heeb je je eenmaal met veel pijn en moeite door dit gesprek heen geworsteld dan krijg je gewoon de link om op te zeggen in je mailbox. Deze link kon je nergens op de xs4all site vinden, maar kunnen ze er echt prima gewoon op zetten.

Ik was al niet echt super tevreden over xs4all, maar na de opzeg procedure heb ik al helemaal zoiets van wat een zooitje gluiperds bij elkaar daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:08:

Voor de mensen die niet bekend zijn met de opzegprocedure: je moet je opzegging via een webpagina doen, maar die link krijg je niet. Je moet eerst met een of andere afdeling bellen voor ze je die link willen sturen per mail.
Post die link dan hier, hoeven anderen niet de moeite te nemen om te het vraagesprek te doorstaan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:08:
Vervolgens wordt er heel minachtend geproken over de provider waar je heen gaat, begint die persoon aan de telefoon eenbeetje schaapachtig te lachen over de nieuwe provider, en nog wat laffe opmerkingen te maken. Verder word je ook behandeld alsof je ze niet allemaal op een rij hebt omdat je het lef hebt om naar die provider over te stappen. .
Zulke mensen heb ik bijna dagelijks mbt inkoop van kantoorspullen of ICT zaken :P Laat ze maar komen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Lekkere Kwal schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:42:
[...]
Dat is wel een dikke drogreden in je verhaal, want die 'ervaring' is bij Xs4all, niet bij je nieuwe ISP (Orange? Telfort?). Daarnaast is het de goden verzoeken want als je pech hebt bel je zo een uur om een fout van bijvoorbeeld KPN op te laten lossen.
Natuurlijk, maar wees eerlijk, hoe vaak zal dat voorkomen? Zal zo'n fout zich elke maand voordoen? Als dat zo is, zou niemand meer ADSL afnemen. Ik lees er ook geen verhalen over op dit forum of waar dan ook (zeker niet als een structureel probleem).
Ik kan voor het geld wat ik bespaar, elke maand een uur naar de helpdesk bellen en dan nog ben ik goedkoper uit. Zolang ik niet zoveel hoef te bellen, is het duidelijk goedkoper. Dus dan nog heeft XS4ALL geen meerwaarde. Kan iemand me bijvoorbeeld uitleggen waarom XS4ALL twee keer zo duur is, een vergelijking die zelfs nog meer in het nadeel komt van XS4ALL bij snellere verbindingen? Is het dan die helpdesk waar je zoveel voor moet betalen in het abonnement? Het zou toch op z'n minst dan een 0800 nummer moeten zijn. Voor dat geld kan je ook een betere bezetting hebben. Kom op, in het weekend van 12 tot 5, kan dat niet uitgebreider?

Reken het eens uit. Hoeveel klanten heeft XS4ALL? 300.000? En die betalen gemiddeld 20 euro per maand meer dan bij de gemiddelde ADSL-provider? Dat is 6.000.000 euro per maand wat ze extra vangen! Wat krijg je daarvoor terug? De beste (en gratis) helpdesk? Gegarandeerd storingsvrij internet? Geen van beiden jammer genoeg. En waarom kan een andere ISP met minder klanten en een lagere prijs wel een kostendekkende dienst op de markt brengen, maar XS4ALL niet? Ja, je zal dan extra moeten betalen voor support, maar dan nog is dat kostentechnisch in het nadeel van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

yodeluxe schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:33:
[...]
Reken het eens uit. Hoeveel klanten heeft XS4ALL? 300.000? En die betalen gemiddeld 20 euro per maand meer dan bij de gemiddelde ADSL-provider? Dat is 6.000.000 euro per maand wat ze extra vangen! Wat krijg je daarvoor terug? De beste (en gratis) helpdesk? Gegarandeerd storingsvrij internet? Geen van beiden jammer genoeg. En waarom kan een andere ISP met minder klanten en een lagere prijs wel een kostendekkende dienst op de markt brengen, maar XS4ALL niet? Ja, je zal dan extra moeten betalen voor support, maar dan nog is dat kostentechnisch in het nadeel van XS4ALL.
Kostentechnisch wellicht maar niet in resultaat, tenminste dat was lang het geval. Kreeg je vreemde storingen dan wist KPN niet wat je bedoelde als je zei dat je het ook met Linux op je pc had getest en de Xs4all 2e lijns mensen wisten de Linux commando's uit hun hoofd om daarmee extra dingen te testen. Nu heb ik inderdaad ook mijn twijfels over de kennis bij Xs4all, te meer omdat veel technische klanten vaak in de ICT werkzaam zijn en daarom zelf al DSL lijntjes bij zakelijke providers 'direct' inkopen, terwijl dat vroeger dicht zat (geen kvk? geen lijn) en je daarom Xs4all nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daar moet ik je gelijk in geven, technische kennis is stuk gedaald. Nu krijg je als begin altijd 'probeer directe aansluiting, kabel te lang, modem uit/aan' etc, nee dat had ik nog niet geprobeerd. Maar zelfs hun eigen hosting snappen ze er niet altijd bijster veel van, toen ik de termen DNS en mx records begon te gebruiken was het snel einde oefening :P

update :P
Krijg zojuist heel simpel mailtje terug, indien u wilt opzeggen, faxen naar nr.etc. Kijk, zo makkelijk kan het ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:09:
update :P
Krijg zojuist heel simpel mailtje terug, indien u wilt opzeggen, faxen naar nr.etc. Kijk, zo makkelijk kan het ;)
Misschien lezen ze hier mee ;)

Wat me overigens niets zou verbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Mijn ervaring met Xs4all wordt ook steeds slechter, maar ik weiger (voorlopig) te geloven dat ze echt zo slecht aan het worden zijn (helpdesk slecht bereikbaar. e-mails niet beantwoord). Ik heb nog een leuk t-shirt van ze, maar langzaam begin ik wel te twijvelen...

In april ben ik van ADSL bij KPN naar Only gegaan. Iets duurder (korting kreeg ik niet meer), maar snelheid gaat omhoog ... tenminste dat was de belofte. Nu is het september, maar zit nog steeds op de oude snelheid van Only Lite. Is de snelheidsverhoging afgeschaft of komt het nog? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

honey schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:43:
In april ben ik van ADSL bij KPN naar Only gegaan. Iets duurder (korting kreeg ik niet meer), maar snelheid gaat omhoog ... tenminste dat was de belofte. Nu is het september, maar zit nog steeds op de oude snelheid van Only Lite. Is de snelheidsverhoging afgeschaft of komt het nog? :X
Dus je modem traint in naar precies 7999 kbit/s? Je weet zeker dat die niet handmatig op ADSL1 staat ingesteld? Ik zou de Xs4all firmware op het modem zetten en het daarmee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:13:
[...]
Dus je modem traint in naar precies 7999 kbit/s? Je weet zeker dat die niet handmatig op ADSL1 staat ingesteld? Ik zou de Xs4all firmware op het modem zetten en het daarmee proberen.
In de modem zie ik: bij de verbinding (Xs4all Only Lite) 992 / 5472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
honey schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:43:
Dat zal dan ongeveer de maximaal haalbare snelheid op jouw lijn zijn.
De oude snelheid van Only Lite was (max) 4/1 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Beste XS4ALL klagers,

Ik wil eigelijk ook wel eens mijn ei kwijt over XS4ALL. Ben ooit, in de begin dagen van internet via DDS bij hen begonnen. Nog lekker snel met zo'n inbel modem. Daarna kregen we hier kabel. Ik ben toen overgestapt.
Xs4all handelde toen alles netjes af.

Kreeg ten dele spijt. Alle kleine extraatjes vielen weg. Ik liep tegen data limieten aan. Kortom na een toch wel langere periode naar "moeder" Kpn over gestapt. Daar heb ik zo'n 5 jaar gezeten. De ADSL verbinding was elke dag 100% up. Voor zover ik me kan herinneren nooit een seconden downtime gehad.
Maar begin niet over de VOIP kwaliteit en probeer al helemaal niet iets te regelen met de helpdesk! Dat is kompleet Kafka !

Nu ben ik weer terug bij XS4ALL. Heb vooraf de telefonische beriekbaarheid van de helpdesk getest. Alle 5 mijn test telefoontjes werden binnen 3 minuten aangenomen. De internet verbinding lijkt tot nu toe de onovertroffen KPN kwaliteit te evenaren (Het is immers een KPN netwerk).
Voip vind ik een stuk beter, waarbij ik moet aantekenen dat we alleen VOIP out gebruiken.

De extra prijs die ik betaal zie ik terug in een goede nieuwsserver , gratis hotspots, wat leuke instellingsmogelijkheden op bv poortbeveiling, bEmail enz.

Kortom ik vind dat Xs4all nog steeds tot de top behoort. Dat mag ook wel eens gezegd worden dacht ik....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb op dit moment een probleem bij een vriend thuis. Die heeft 1 laptop en een ST780, verbonden met een netwerkkabel geleverd bij de ST780.

De ST780 heeft linesync. Is ook bevestigd door de helpdesk. Modem is keurig ingelogd.

Maar, modem geeft geen ip aan de laptop.
Netwerkkaart laptop uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
TCP/IP instellingen op automatisch.
Modem uit en aan gezet, Modem gereset (modem is niet meer ingelogd).

Standaard gateway blijft leeg. Modem niet te bereiken.

Laptop doet het wel bij de buurman.

Wat nu te doen?
Is de modem stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

[...]

Wat asmi zegt; dit is niet een limiet van Xs4all maar een technisch limiet door slechte lijnkwaliteit. Wellicht dat wat verbeteringen in je woning helpen, anders kan je beter een tientje besparen en naar 4 Mbit gaan (Start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54
[...]

Hoe is je modem aangesloten?
En dan bedoel ik de bekabeling tussen modem en IS/RA punt, deze mag namelijk niet langer wezen dan 2 meter tussen IS/RA en Splitter en tussen Splitter en modem ook niet langer dan 2 meter.
Gebruik je geen KPN Telefonie meer, dan kan je de splitter er tussen uit halen, dit heeft dan wel als nadeel dat je de modem niet verder dan 2 meter vanaf je IS/RA kan plaatsen, maar dit scheelt dus in de bekabeling en in signaalverlies.
Heeft dit geen positief resultaat, dan kan je het beste even bellen met de helpdesk, de mensen die daar zitten kunnen je dan verder helpen.

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat is jullie ervaring met de SNR waardes?

Toen ik in april nog bij XS4ALL zat met ADSL via KPN had ik een SNR waarde van 16 dB voor de downstream en 17 dB voor de upstream. Mijn modem trainde toen in op 6144 kpbs down en 768 kbps up. Modulatie was G.992.1. (ADSL1)

De rampspoed begon een maand na aanvraag voor overstap naar Only, KPN had op 29 april mijn lijn alvast gereed gemaakt voor overstap, terwijl de overstap ingepland stond op 2 mei.

De dinsdagochtend voor Koninginnedag ging de vaste lijn over, ik werd ruw uit mijn slaap gewekt en pakte de hoorn op: een fax. Ik hang de telefoon op, gaat hij weer over: een fax. Dat ging zo de hele ochtend door totdat ik er gek van werd en wat testjes ging uitvoeren:

- Met mijn mobiele telefoon naar huis bellen. Ik hoorde de overgangstoon, maar de telefoon zelf rinkelde niet, hmm vreemd dacht ik...
- Met mijn vaste telefoon mijn mobiel gebeld, telefoon gaat over maar ik zie een voor mij onbekend nummer in het display. 8)7

Naar boven gelopen en de computer aangeslingerd, aldaar op Google proberen te achterhalen van wie dat vreemde nummer was: geen internetverbinding. Even in de meterkast naar het modem gekeken: ledjes voor internet uit...

Toen maar met een Bluetoothstickje en GPRS verbinding met internet gemaakt, bleek het voor mij vreemde telefoonnummer die in nu in bezit had toe te behoren tot een groot callcenter (van Hotel Management Group / Hotel Bon) wat hier 600 meter verderop zit.

Eerst nog naar XS4ALL gebeld die mij doorverwees naar KPN die niet snapte wat er aan de hand was, dat ze een monteur zullen sturen, maar dat dat op zijn vroegst vrijdag kon. (Koninginnedag en 1 mei was iedereen vrij)

Toen maar even naar dat callcenter gegaan en hele verhaal uitgelegd onder het genot van een bakje koffie. Zij zijn grote afnemer van telefoonlijnen en hebben een direct contactpersoon bij KPN, die beide cases aan elkaar gekoppeld heeft.

Ik had wel signaal, maar kon er niks mee. Bij het gesprek in het callcenter ving ik iets op van een Livebox die storing had bij een afdeling. Mijn Linksys modem kon in bridged mode verbinding maken met Orange internet van het callcenter! Dit was een 4 Mbit verbinding.

Vrijdagochtend deed mijn vaste lijn het weer en die van het callcenter ook. Maar ik had nog steeds geen internetverbinding. Ik kreeg wel IP's toegewezen, maar dit waren IP's voor tussen de centrales, als ik me goed kan herinneren in de 172.*.*.* of 173.*.*.* reeks hoorde ik van de helpdesk.

Het kastje naar de muur verhalen en de uren in de wachtrij tot het verbreken van de verbinding (meneer, ik ben nieuw, u bent mijn eerste klant, ik zet u even in de wacht *drukt op verkeerde knopje*) en de 120 euro belkosten zal ik jullie besparen.

Ging weer een weekeind overheen en maandag had ik na 6 dagen geen verbinding eindelijk weer internet. Basic Only (G.992.5 ADSL2+ modulatie) die er om de paar seconde uitklapte doordat mijn SNR waarde te laag was. Via diverse telefoontjes naar de helpdesk hebben ze toen mijn lijn telkens op een lager profiel/snelheid gezet totdat ik 8500 kpbs voor de downstream over hield. Mijn verbinding was toen stabiel en de SNR waardes bedroegen 13 dB voor zowel de up als de downstream.

Omdat ik geen zin had om 55 euro voor 8500 kbps te betalen, heb ik me laten downgraden naar Lite (8000 kbps) wat ook nog eens 25 euro kostte. Sindsdien traint mijn modem in op 7996 kbps voor de downstream en 1023 kbps voor de upstream, de modulatie is G.992.3 (ADSL2).

In het begin had ik daarmee SNR waardes van 11 dB voor de up en downstream die ik langzaam heb zien inzakken naar 9 dB voor de downstream en 10 dB voor de upstream momenteel.

Ik vind dit een behoorlijk lage waarde voor een 8 Mbit verbinding, dichtbij de kritieke grens van 7 dB.

Voorheen met ADSL via KPN was dat zo'n 17 dB voor een 6 Mbit verbinding.

XS4ALL zegt dat er niks aan de hand is, maar ik heb daar niet zo'n vertrouwen in na alle ellende die ik heb meegemaakt. Lijkt wel of mijn kruisdraden met tiewraps, kroonsteentjes en ducktape bij elkaar wordt gehouden... Maar volgens de klantenservice ligt het nooit aan hun en altijd aan de situatie bij de klant. Ik het zelfs speciaal mijn meterkast verbouwd (o.a. stopcontact aangelegd) en modem daar naartoe verhuisd: http://i30.tinypic.com/2iaddtj.jpg

Ik lees vaker dat SNR waardes steeds zakken zonder dat er thuis iets is veranderd. Ik heb zo'n vermoeden dat er slordig werk wordt geleverd in de centrale of dat de lijnkaarten te vol worden gepropt. Waar houdt het op? Moet ik wachten tot de lijn inzakt tot 7 dB, gaat klapperen, downgraden daar Go (4 mbit) dan weer half jaar wachten tot lijn weer gaat klapperen, om vervolgens mijn 56K modem weer onder het stof vandaan te halen?

Thuis is de bedrading meerdere malen vervangen. Tussen het ISRA punt en de splitter zit 5 cm kabel, tussen de splitter en het modem 10 cm kabel, beiden getwiste datakabel. De splitter is ook tot twee keer toe vervangen voor de zekerheid.

Ik ben benieuwd naar SNR waardes van mede GoT'ers met een vergelijkbare verbinding als mij (8 Mbit up/1 Mbit down) van zowel XS4ALL als andere providers.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Lang verhaal, korte vraag... ;)

Oorzaak kan in veel zaken zitten. Een verandering in het kopernet tussen je huis en de centrale (extra lassen, per ongeluk opgegraven/beschadigde kabels, nieuwe wijk aangesloten)...kortom, veel kan de oorzaak zijn. Een verkeerd ingestelde DSLAM zou wellicht ook kunnen (maar daar weet ik niets vanaf). Of zelfs interferentie binnenshuis/in de stoppenkast kan van invloed zijn. Heb zelf ook bij XS4ALL zoiets vaags meegemaakt... 2 jaar lang keurig stabiel op 14 Mbit gedraaid (met SNR van 8) en opeens bij oversluiten naar XS4ALL Only kon er nog maar 8 Mbit geleverd worden... de SNR zou te laag worden zei men...Misschien waar gezien de toevoeging van VOIP, maar dat gebruikte ik via een omweg (Linksys SPA3000) daarvoor ook al zonder problemen...

In ieder geval is ADSL aan de verliezende hand gezien de stunt snelheden van de kabelaars. Ondanks dat je de 20 Mbit (of in de toekomst 60 Mbit) niet altijd zult halen, weet je zeker dat slechts enkelen de max. van 20 Mbit ADSL kunnen krijggen (of ze moeten meer centrales bouwen maar dat zie ik niet gebeuren).

O ja, mijn SNR |:( : 16 down, 12 up, zelfde abbo. Afstand tot centrale: ca. 2900m (attentuation: 33 down, 18.5 up).

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 17-09-2008 00:50 . Reden: typo ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 8 db
Downstream Line Attenuation: 34 db
Upstream Line Attenuation: 7.5 db
Train nu op 9090 down in, ik heb nog screenshots van 14 en 15mbit intraining.

Nu maar hopen dat mijn caiway lijn wat betere snelheden gaat geven :P

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 17-09-2008 02:25 ]

• yodeluxe
Pollux4092 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:32:
Ik wil eigelijk ook wel eens mijn ei kwijt over XS4ALL. Ben ooit, in de begin dagen van internet via DDS bij hen begonnen. Nog lekker snel met zo'n inbel modem. Daarna kregen we hier kabel. Ik ben toen overgestapt.
Xs4all handelde toen alles netjes af.
Een enkele zin: In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Kreeg ten dele spijt. Alle kleine extraatjes vielen weg. Ik liep tegen data limieten aan. Kortom na een toch wel langere periode naar "moeder" Kpn over gestapt. Daar heb ik zo'n 5 jaar gezeten. De ADSL verbinding was elke dag 100% up. Voor zover ik me kan herinneren nooit een seconden downtime gehad.
Maar begin niet over de VOIP kwaliteit en probeer al helemaal niet iets te regelen met de helpdesk! Dat is kompleet Kafka !
Dus je kreeg spjit van de kabel. Dat is precies waar ik zelf toch ook wel mee zit, een bevestignig dat zoiets kan gebeuren, ook bij een voormalige topprovider als XS4ALL.
Nu ben ik weer terug bij XS4ALL. Heb vooraf de telefonische beriekbaarheid van de helpdesk getest. Alle 5 mijn test telefoontjes werden binnen 3 minuten aangenomen. De internet verbinding lijkt tot nu toe de onovertroffen KPN kwaliteit te evenaren (Het is immers een KPN netwerk).
Voip vind ik een stuk beter, waarbij ik moet aantekenen dat we alleen VOIP out gebruiken.
Hier spreek je jezelf behoorlijk tegen. Eerst zit je af te geven op VOIP en de kwaliteit van de helpdesk van KPN en nu zit je diezelfde KPN als onovertroffen kwaliteit te bestempelen. Make up your mind ;)
De extra prijs die ik betaal zie ik terug in een goede nieuwsserver , gratis hotspots, wat leuke instellingsmogelijkheden op bv poortbeveiling, bEmail enz.
Hoeveel kost een goede nieuwsserver abonnement? Eweka is €7,50. Gratis hotspots? Hoevaak maak je daar gebruik van? Poortbeveiliging? Kan dat niet elk simpel routertje al? Met een beetje extra heb je zelfs meer instelmogeljikheden.

Eens kijken, wat is het prijsverschil: XS4ALL kost 54,95 voor 20Mbit max, Telfort en Alice kosten 19,95 voor 20Mbit max. Dus die extra's zijn 35 euro waard, oftewel, je kan voor 420 euro per jaar niet al die extra's van XS4ALL zelf regelen bij andere bedrijven, danwel dat je zelf soft/hardware aanschaft?
Kortom ik vind dat Xs4all nog steeds tot de top behoort. Dat mag ook wel eens gezegd worden dacht ik....... :)
Klopt, ze behoren nog zeker tot de top. Alleen, die top is veel lager dan een aantal jaar geleden. Als service en diensten van ISP's gemiddeld op een 6 zitten en XS4ALL in het verleden een 10 kon krijgen, dan waren ze de top. En nu zou ik ze een 7 geven, wat ze nog steeds een topplaats zouden geven. Alleen is het verschil met de rest wel een stuk kleiner (en dus prijs/kwaliteit een stuk hoger).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is natuurlijk de vraag of dit Xs4all is, of dat het (deels) gewoon KPN is. Kijk je naar de kwaliteit van je lijn is het puur KPN. Mede door mijn ervaringen rechtstreeks met KPN (en tiscali en -weet ik waarom- telfort). Service verlening is tot heden best 'ok' geweest, maar mede door ervaring bij andere providers voor collega's of vrienden blijven ze net een stap beter. Goed voorbeeld trouwens yode met die 7 ipv 10 :).

Ik spring nu in het diepe en hoop maar dat kabel iets beters neer gaat zetten dan mijn adsl verbinding, maar gaat wel mooi gepaard met mijn complete vervanging van coax aansluiting thuis. Ben al blij als ik gelijke snelheid haal die ik nu nog heb met adsl, maar ik weet dat ik niet 'zomaar' tegen een technische limiet aanloop van de lijn.

Wat betreft kosten, buiten usenet dan, betaal je voor email (met smtp) voip (met webphone) en wat klein grut (virusscanner etc) 10 euro per maand (Pack), die je zelfs zonder abbo bij hun kan afnemen, zo blijf ik de Pack houden vanwege mijn email. Dus zit je nog met een gat van 25 euro.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
Hier de SN waarde van een 20Mbit abonnement
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,5 / 9,5

Voorheen was dit een lijn bij Demon van 6Mbit die enige tijd na de overname door XS4ALL overgegaan is naar 8Mbit.
Beide stabiel en nooit problemen.
Enige tijd geleden abonnement verlengd met 1 jaar, nieuw ST780 modem en stabiel op 8Mbit.
Paar maanden geleden upgrade aangevraagd naar 20Mbit en dat heeft geruime tijd stabiel ruim 14Mbit gedraaid.
Kleine maand geleden was het plotseling drama met m'n verbinding.
Snelheid viel terug en varieerde tussen de 12 en 13Mbit.
Bijkomend probleem bij deze variatie is het optreden van vele disconnects die voorkomen op totaal willekeurige tijdstippen.
Soms is het uren stabiel, soms klapt het er 10 keer uit in een kwartier.
Vorige week bijna een uur aan de lijn gezeten met XS4ALL en uiteindelijk m'n profiel op 12Mbit laten zetten.
De eerste ruim twaalf uur leek dat de oplossing maar ondertussen zijn de disconnects weer terug op willekeurige tijdstippen.

Zowel tussen isra en splitter als tussen splitter en modem is het max 10 a 15 cm kabel.
Aan de isra kant zijn de aders vertind.
Beide kabels plus splitter zijn vervangen maar tot nu toe geen oplossing.

Zit nu te twijfelen aan een downgrade naar 8Mbit maar aangezien ik geen zekerheid heb en kan krijgen dat het dan wel stabiel wordt heb ik er weinig zin in om daar 25 euro voor te betalen.

• Glacier
  • Niet online
Sinds de overstap naar XS4ALL Only is mijn dB gekelderd naar 6 voor zowel de up en de down..
Ik haal 736 kbps up en 5407 kbps down..met een speedtouch 546...net een 510 haal ik 840 kbps up en 4800 kbps down..

Ik wil nog eens alle kabels utp cat5 maken en eens nadenken over een nieuw modem...misschien helpt dat ook..

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
ninjazx9r98 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:42:
Zit nu te twijfelen aan een downgrade naar 8Mbit maar aangezien ik geen zekerheid heb en kan krijgen dat het dan wel stabiel wordt heb ik er weinig zin in om daar 25 euro voor te betalen.
Ik zal het niet doen, netto hou je dan 6 Mbit over. Daarnaast gaat de modulatie van ADSL2+ naar ADSL2. Door overspraak van ADSL2+ lijnen in de kabel naar de centrale ondervind je ADSL2 lijn daar weer hinder van omdat deze wat minder hard "schreeuwt" is mijn ervaring.

• Glacier
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:04:
[...]

Ik zal het niet doen, netto hou je dan 6 Mbit over. Daarnaast gaat de modulatie van ADSL2+ naar ADSL2. Door overspraak van ADSL2+ lijnen in de kabel naar de centrale ondervind je ADSL2 lijn daar weer hinder van omdat deze wat minder hard "schreeuwt" is mijn ervaring.
ADSL2? Ik dacht dat alles onder de 8mbps ADSL1 was?

• honey
Ja, dit is lang. Zit op de zolder en modem staat naast me. ;)

Dit staat nog in de modem. misschien zegt het wat:

Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 19.0 / 36.0
Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 5.5

Ik zal binnenkort kijken of het anders aangesloten kan worden.
RollieBollie schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:38:
[...]

En dan bedoel ik de bekabeling tussen modem en IS/RA punt, deze mag namelijk niet langer wezen dan 2 meter tussen IS/RA en Splitter en tussen Splitter en modem ook niet langer dan 2 meter.
Gebruik je geen KPN Telefonie meer, dan kan je de splitter er tussen uit halen, dit heeft dan wel als nadeel dat je de modem niet verder dan 2 meter vanaf je IS/RA kan plaatsen, maar dit scheelt dus in de bekabeling en in signaalverlies.
Heeft dit geen positief resultaat, dan kan je het beste even bellen met de helpdesk, de mensen die daar zitten kunnen je dan verder helpen.

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb de afgelopen tijd ook van een 'wegvallende' lijn. Nu heb ik de bekabeling wat aangepast en hij draait nu dan ook voor het eerst (tot nu toe) 20 uur zonder dat hij uitgevallen is. Maar heel af en toe lijkt het wel of internet voor een seconde of wat blijft hangen.

Dit zijn de waardes van de modem:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/17/1221688340-560.jpg
Zijn deze allemaal in orde of zijn er specifieke waarden die wat hoger of juist lager moeten liggen?

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54
FF1987 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:33:
Heb de afgelopen tijd ook van een 'wegvallende' lijn. Nu heb ik de bekabeling wat aangepast en hij draait nu dan ook voor het eerst (tot nu toe) 20 uur zonder dat hij uitgevallen is. Maar heel af en toe lijkt het wel of internet voor een seconde of wat blijft hangen.

[afbeelding]
Zijn deze allemaal in orde of zijn er specifieke waarden die wat hoger of juist lager moeten liggen?
Als ik dit zo snel ff bekijk zijn dit nette waardes.

Dit is mijn lijntje, en ik moet erbij zeggen, mijn verbinding is tot op heden nog altijd up geweest, of ik moet zelf de verbinding ff hebben verbroken.

Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 6296 1071
ATM data rate Kbit/s 6269 1023
User data rate Kbit/s 5678 927
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 26 16
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 448 68
Negotiation adaptive adaptive

Signal/Noise ratio dB 6 8
Line attenuation dB 39 20
Status f0000000 f0000000

Bij mij zie je dus dat mijn modem de volledige bandbreedte binnen haalt, dit kan voor problemen zorgen en normaal gesproken zou je met de waardes die ik heb dan last hebben van een klapperende lijn.
De signal/noise ratio bij jou is gewoon in orde, 17 dB voor de downstream, daar willen sommige mensen bij wijze van spreken een "moord voor plegen".
Deze moet namelijk zo hoog mogelijk wezen, hoe dichter dit bij de 6 dB ligt, hoe meer problemen je kan hebben, maar zoals je ziet, mijn s/n ratio ligt op die grens van 6 dB zonder problemen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Glacier schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:54:
[...]

ADSL2? Ik dacht dat alles onder de 8mbps ADSL1 was?
Bandbreedte != codec, ADSL2 verdient de voorkeur boven ADSL1 dus blijft het modem ADSL2 gebruiken. Van Dslforum.org:
ITU Recommendation G.992.3 specifies ADSL2 which provides advanced diagnostics, power saving functions, PSD shaping, and slightly better performance than G.992.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Nadat bij mijn ouders thuis de adsl is omgezet van lite naar starter, kan er niet meer worden uitgebeld (voip).
Ze kunnen wel gebeld worden. Als ze bellen dat hoor je dat het nummer gekozen wordt en daarna een ingesprektoon. De adsl verbinding werkt prima.
Voordat het abonnement werd omgezet was er geen probleem.

Nu las ik op de nieuwsgroepen van xs4all dat er een paar dagen geleden problemen waren dat bij xs4all de lijnen bezet waren.

Bellen naar xs4all vergt veel geduld (meer dan > 15 minuten in de wacht), daarom maar een email gestuurd. Vanmiddag nog maar een keer proberen te bellen.

Het betreft een Draytek Vigor 2700 VG (annex B) met firmware 3.8.1 (van het weekend update ik de firmware naar 3.8.2)

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 18:24
Vanochtend was m'n Fritz!Box 7170 er weer eens mee gestopt (doet 'ie ongeveer eens per week). De juiste lichtjes staan nog steeds aan, WiFi en Ethernet verbind, maar er komt geen data doorheen (dus ook geen DHCP). Al de tweede keer dat ik bel of ze een nieuw modem kunnen sturen. Vragen ze daar bij de helpdesk, of ik zelf even een ADSL2+ Annex B (ISDN) modem regel zodat ze een betere lijnmeting kunnen doen.

Zitten ze krap bij kas ofzo? Of is dat een verkapte 'als ik u was zou ik maar een beter modem kopen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ook vaag want ADSL2+ Annex B is redelijk zeldzaam aan het worden doordat ISDN massaal weer wordt teruggezet naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF1987 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:33:

[afbeelding]
Die waardes zien er best netjes uit.

Dit zijn mijn waardes:
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 8500 1136
ATM data rate Kbit/s 8000 960
User data rate Kbit/s 7246 870
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 456 64
Negotiation adaptive fixed

Signal/Noise ratio dB 6 7
Line attenuation dB 36 19
Status f0000000 f0000000
ss of
Signal Loss of
Frame Forward Error Correction Cyclic Redun-
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0 0 0 2442 0 0
COE 282 214 9 683 1 0
...
Volgens mij niet zo heel goed. Wat vinden jullie ervan?

FF1987, wat heb jij eigenlijk precies aan je bekabeling verbeterd/veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb niet precies de tijd (en of zin) om alle 116 pagina's door te lezen, dus ik stel nu een vraag die misschien al 1000x is beantwoord, maar in mijn korte doorspitting van dit topic kwam ik het niet precies tegen.

ALs je dus overstapt naar xs4all only kun je dus je telefonie bij kpn houden (ongewijzigd) en je adsl compleet bij xs4all?
Want volgens dat vrolijke vrouwtje aan de telefoon van kpn is het niet mogelijk om te bellen via kpn en adsl via een ander te hebben.
Apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:31:
ALs je dus overstapt naar xs4all only kun je dus je telefonie bij kpn houden (ongewijzigd) en je adsl compleet bij xs4all?
Want volgens dat vrolijke vrouwtje aan de telefoon van kpn is het niet mogelijk om te bellen via kpn en adsl via een ander te hebben.
Apart?
Vrouwtje heeft het mis, dit is juist tegenwoordig altijd mogelijk (dankzij de OPTA). Als je Only neemt dan staat er geen ADSL abo meer op je KPN factuur en betaal je het volledige ADSL abonnementsgeld aan Xs4all. Je telefonieabonnement blijft behouden, als je dat wil kan je dat na oplevering van Only opzeggen (de aansluiting krijgt dan alleen nog ADSL signaal) en eventueel het nummer porteren naar Xs4all. In dat geval moet je niet het telefonieabo opzeggen, dat gebeurt automatisch na portatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 18:24
[..] te meer omdat veel technische klanten vaak in de ICT werkzaam zijn en daarom zelf al DSL lijntjes bij zakelijke providers 'direct' inkopen, terwijl dat vroeger dicht zat (geen kvk? geen lijn) en je daarom Xs4all nodig had.
Mag ik vragen welke 'zakelijke providers' je bedoelt? Of doel je hier op grote bedrijven die met hun meerdere vestigingen direct bij BBnet aankloppen ofzo? Vanaf wanneer word zoiets rendabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Henk Poley schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:24:
[...]

Mag ik vragen welke 'zakelijke providers' je bedoelt? Of doel je hier op grote bedrijven die met hun meerdere vestigingen direct bij BBnet aankloppen ofzo? Vanaf wanneer word zoiets rendabel?
Inderdaad, zelf DSL ISPtje spelen is tegenwoordig erg makkelijk, inclusief goede SLA's. Ook makkelijk te koppelen aan interne VPN links dus voor telewerkers ideaal. Daar hoef je niet groot voor te zijn hoor, er zijn een hoop providers waar jij dan met desnoods een eenmanszaak weer subprovider van wordt. Dan biedt jij de lijn aan (met jouw tarief) en dan loopt het verkeer via de grote provider erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

_Rayman_ schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:14:
Nadat bij mijn ouders thuis de adsl is omgezet van lite naar starter, kan er niet meer worden uitgebeld (voip).
Ze kunnen wel gebeld worden. Als ze bellen dat hoor je dat het nummer gekozen wordt en daarna een ingesprektoon. De adsl verbinding werkt prima.
Voordat het abonnement werd omgezet was er geen probleem.

Nu las ik op de nieuwsgroepen van xs4all dat er een paar dagen geleden problemen waren dat bij xs4all de lijnen bezet waren.

Bellen naar xs4all vergt veel geduld (meer dan > 15 minuten in de wacht), daarom maar een email gestuurd. Vanmiddag nog maar een keer proberen te bellen.

Het betreft een Draytek Vigor 2700 VG (annex B) met firmware 3.8.1 (van het weekend update ik de firmware naar 3.8.2)

Herkent iemand dit probleem?
Het issue is opgelost. Vanmiddag xs4all aan de lijn gehad en wat basis dingen doorgenomen. Op den duur kwam de vraag of ik het modem al een keer opnieuw heb ingesteld (vanaf factory defaults). Dit had ik niet gedaan, omdat het enkel uitbellen betreft en derrest naar behoren functioneerd. Ze wilden mij niet verder helpen als ik het niet deed.
Dus maar gedaan. Tevens gelijk de firmware een versie omhoog gepiept. Xs4all zou rond 17:45 terugbellen of het gelukt is. Het terugbellen is niet gebeurd, maar heel frappante werkte de telefoon opeens iets na 17:45. |:(

Hoe dit kan weet ik nog niet, maar ben blij dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb vandaag mijn abbo omgezet van Lite naar Start i.v.m. steeds dalende s/n verhoudingen.

In januari waren de s/n verhoudingen nog 13 db voor zowel up als download, de laatste weken was dat nog maar 7 db voor de download, en 9 db voor de upload.
Ik zit op ongeveer 2300 meter van de centrale.

Ik begon hierdoor ook veel connection errors en af en toe time-outs te krijgen. :(
Ook remote desktop sessies naar mijn pc thuis 'hikten' nogal.

Nu met Start zijn de s/n verhoudingen stukken beter, en ook geen 'hickups' bij remote desktop verbindingen meer.
Ik heb wel 'n stuk minder downloadsnelheid nu, maar een stabiele lijn is voor mij belangrijker dan mega-snelheden.

Gelukkig is de upload hetzelfde bij Start als bij Lite, daar lever ik niets in. :)

Hopelijk investeert de KPN binnenkort in wat extra infrastructuur hier in Eindhoven, dan kan ik in de toekomst weer naar een hoger abbo overstappen. Of naar glasvezel, als Onsnet Eindhoven in Woensel West aangelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:18:
[...]

Die waardes zien er best netjes uit.

Dit zijn mijn waardes:

[...]

[...]

...
Volgens mij niet zo heel goed. Wat vinden jullie ervan?

FF1987, wat heb jij eigenlijk precies aan je bekabeling verbeterd/veranderd?
ISRA aansluiting. :)

• honey
RollieBollie schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:38:
[...]

Ik realiseerde me het te laat, maar het klopt niet helemaal wat hier staat.

Afstand van POTS (afleverpunt telefoonlijn, vaak in meterkast) en splitter mag maximaal 2 meter zijn. Spliter en modem mag maximaal 20 meter zijn, hoewel dit al een veilige opgave.

In mijn meterkast zit de splitter ongeveer 30cm van het aanleverpunt. Splitter naar modem is ongeveer 20 meter. Er zit nog een telefoon tussen, maar die gebruiken we enkel als de computer uit staat.

mijn modemgegevens:

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 992 / 5472
Uptime = 00:41:53
kBytes Tx/Rx = 2109 / 12276

Properties
Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 19.0 / 36.0
Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 6.0

Dit is met Xs4All Only Lite.

Noise margin zou minimaal zijn nu, hoewel weinig problemen. Maar 8MB is het ook weer niet. Is dit nog te verbeteren? Een versterker plaatsen?
Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.