Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ok, ik had geen internet probleem .. ik had een probleem m.b.t. m'n NAT instellingen.
En ja.. onder speedtouch staat dit onder NATP.

Ik heb gisteravond de Fritz!box op het internet gezet (lees: zonder de speedtouch).
Middels de meegleverde cd van xs4all de Fritz!box ingesteld zodat de connectie met xs4all tot stand kwam.

Tot mijn verbazing kwam toen pas het menu zichtbaar in de Fritz!box waarin ik de NAT in kon stellen.
Probleem opgelost iig voor mij :)

Enne.. over RTFM.. daar staat werkelijk NIETS in m.b.t. NAT op de Fritz!box, duss... :X

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, slechte manual idd.... fijn dat het opgelost is.
Het verhaal over NAT was imho niet duidelijk en daardoor leek het of je geen internet had... omdat je niet bij de instellingen kon/ ze niet vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 17:38

Q-bone

Dusss...

Nog meer mensen last van een hangende fritzbox na een aantal dagen?

Ding moet om de 3/4 dagen worden gereset (stroom eraf) want hij slaat vast op één of andere manier.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:04:
hmmm, slechte manual idd.... fijn dat het opgelost is.
Het verhaal over NAT was imho niet duidelijk en daardoor leek het of je geen internet had... omdat je niet bij de instellingen kon/ ze niet vond.
Geen probleem..
Zoiezo begreep ik niet dat NAT een internet probleem vanuit LAN >> WAN kan veroorzaken.. :P
Q-bone schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:21:

Ding moet om de 3/4 dagen worden gereset (stroom eraf) want hij slaat vast op één of andere manier.
Erm.. ik hou het in de gaten ;)
Draait nu vanaf vrijdagavond :O

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wikipedia: Network address translation
die verzorgt de vertalingen WAN<=>LAN dus als de NAT nok is heb je mi ook geen internet..
Immers om ip nrs te sparen "De router beschikt over minimaal één publiek IP-adres. " en je wilt via NAT-ten meer computers van dat ene IP nr gebruik laten maken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 10:33

jasjenl

Liab A Tymo

Inflatable schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:29:
[...]

Met uitzondering van het oude Ultra abonnement dan, dat was inderdaad al maximaal 20Mbit.. Voor de rest zijn alle abonnementen op Only wel sneller dan die van KPN..
Zie: http://www.xs4all.nl/alle...98c247f0a1977886353623152

Wat staat er trouwens 'verkeerd ingesteld' dan? Haal je nu op Only minder snelheid? Dat kan dus te maken hebben met het hele verhaal wat ik geprobeerd heb uit te leggen (dat je modem misschien lager intraint op de Bitstream DSLAM dan hij deed op de Mxstream DSLAM, dat kan soms zomaar een paar Mbit schelen).. Laat anders even een lijnmeting uitvoeren, dan kunnen ze je zo vertellen wat je lijn maximaal aan zou moeten kunnen, en probeer desnoods even een ander merk modem..

Ik neem voor de rest aan dat alles wel goed is aangesloten op dat kantoor? Dus modem zo dicht mogelijk bij ISRA etc.. Dat is iets waar je als klant zelf verantwoordelijk voor bent, en zolang dat niet goed zit blijven ze daar bij de helpdesk ook (terecht) over "zeuren".. Sluit het dus gewoon goed aan zodat het daar zeker niet aan kan liggen (anders zit je misschien ook tevergeefs lang te bellen met een helpdesk)..
Wellicht een wat late reactie, maar dit verhaal is als volgt afgelopen: na weken (!) niets gehoord te hebben kreeg ik nog eens per e-mail een reactie van Xs4all aangaande bovenstaand probleem. Volgens hen zou ons modem niet meer op adsl2+ intrainen maar op adsl. Dat zou een instelling zijn die ik zelf kon doen, maar hoe, dat was modem afhankelijk. Ik had al eerder aangegeven welk modem ik had, dus ze hadden wel even de moeite kunnen doen op te zoeken hoe het bij mijn modem dan moest... Maar goed, dat deden ze dus niet. Nog weer eens een hele tijd later kreeg ik nog een andere reactie van Xs4all, wederom dat ons modem op adsl stond en niet op adsl2+ en dat ze dachten dat we misschien een verkeerd modem hadden... Terwijl we dus al een jaar een 20 mbit adsl2+ aansluiting hadden met ditzelfde modem... Hetgeen notabene in datzelfde bericht van mij stond als waarop ze gereageerd hadden. Dus lezen doen ze daar ook niet bij die helpdesk.

Uiteindelijk ben ik er zelf na wat googlen achtergekomen hoe ik ons modem weer op adsl2+ kon krijgen en nu hebben we weer gewoon 20mbit, zoals voorheen. Maar dat is meer ONDANKS de helpdesk van xs4all dan dankzij.... Want op mijn laatste vraag aan hun helpdesk, hoe ik dan met mijn modem die instelling zou moeten veranderen, heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord gekregen...

Overigens: de reden waarom ons modem überhaupt ooit zijn adsl2+ instelling is kwijtgeraakt is OOK nog eens aan de onkunde van de Xs4all heldesk te wijten: ik moest namelijk op hun advies maar eens een echte harde factory reset van het modem doen, om te kijken of dat hielp toen we helemaal geen verbinding meer hadden. Uiteraard hielp dat geen zak, maar dat je door zo'n factory reset alle instellingen die je normaal bij de initiële installatie van adsl met de cd-rom van KPN in je modem instelt ook kwijt bent (en één van die instellingen is dus dat het modem op adsl2+ wordt ingesteld, ipv de factory default adsl), dát had de helpdesk natuurlijk even over het hoofd gezien.....

Anyway, het werkt bij ons nu weer naar behoren, maar ik hou m'n hart vast voor hoelang. Want xs4all only... achteraf bekeken had ik gewild dat we er nooit aan waren begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 22:25
jasjenl schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:29:
[...]

Wellicht een wat late reactie, maar dit verhaal is als volgt afgelopen: na weken (!) niets gehoord te hebben kreeg ik nog eens per e-mail een reactie van Xs4all aangaande bovenstaand probleem. Volgens hen zou ons modem niet meer op adsl2+ intrainen maar op adsl. Dat zou een instelling zijn die ik zelf kon doen, maar hoe, dat was modem afhankelijk. Ik had al eerder aangegeven welk modem ik had, dus ze hadden wel even de moeite kunnen doen op te zoeken hoe het bij mijn modem dan moest... Maar goed, dat deden ze dus niet. Nog weer eens een hele tijd later kreeg ik nog een andere reactie van Xs4all, wederom dat ons modem op adsl stond en niet op adsl2+ en dat ze dachten dat we misschien een verkeerd modem hadden... Terwijl we dus al een jaar een 20 mbit adsl2+ aansluiting hadden met ditzelfde modem... Hetgeen notabene in datzelfde bericht van mij stond als waarop ze gereageerd hadden. Dus lezen doen ze daar ook niet bij die helpdesk.

Uiteindelijk ben ik er zelf na wat googlen achtergekomen hoe ik ons modem weer op adsl2+ kon krijgen en nu hebben we weer gewoon 20mbit, zoals voorheen. Maar dat is meer ONDANKS de helpdesk van xs4all dan dankzij.... Want op mijn laatste vraag aan hun helpdesk, hoe ik dan met mijn modem die instelling zou moeten veranderen, heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord gekregen...

Overigens: de reden waarom ons modem überhaupt ooit zijn adsl2+ instelling is kwijtgeraakt is OOK nog eens aan de onkunde van de Xs4all heldesk te wijten: ik moest namelijk op hun advies maar eens een echte harde factory reset van het modem doen, om te kijken of dat hielp toen we helemaal geen verbinding meer hadden. Uiteraard hielp dat geen zak, maar dat je door zo'n factory reset alle instellingen die je normaal bij de initiële installatie van adsl met de cd-rom van KPN in je modem instelt ook kwijt bent (en één van die instellingen is dus dat het modem op adsl2+ wordt ingesteld, ipv de factory default adsl), dát had de helpdesk natuurlijk even over het hoofd gezien.....

Anyway, het werkt bij ons nu weer naar behoren, maar ik hou m'n hart vast voor hoelang. Want xs4all only... achteraf bekeken had ik gewild dat we er nooit aan waren begonnen.
Beetje flauw om je frustratie zo op de helpdesk van XS4ALL te richten, want ze hadden dus kennelijk wel gewoon gelijk.. En zover ik begrijp uit dit verhaal gebruik je kennelijk een merk/type modem wat niet van XS4ALL afkomstig is, dus is het normaal dat zij daar verder geen ondersteuning op bieden..

Nogmaals, ze hadden dus wel gelijk dat jouw modem niet goed stond ingesteld, en zonder die aanwijzing (c.q. conclusie) van hun was je er zelf ook nooit achtergekomen, dus erg flauw om dan zo'n opmerking te maken ondanks i.p.v. dankzij..

De enige fout die ze daar misschien gemaakt hebben is om jouw het advies te geven bij dat andere probleem je modem te hardresetten als het om een niet ondersteund modem gaat.. Maar ik zeg misschien omdat je vast ook wel zelf wist dat je daarna het modem weer zelf goed moest instellen, dat zij je daar verder niet mee gingen/konden helpen.. Dit lijkt op een best-effort advies wat niet goed is gegaan, en dus ook meteen duidelijk maakt waarom helpdesken geen modems ondersteunen waarmee ze niet bekend zijn..

Trouwens ook weer een bewijs dit dat in 80+% van de gevallen de oorzaak van een probleem aan de kant van de klant zit, maar dat terzijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:27

Wmm

Ik heb een kort vraagje over xs4all only. We zitten nu namelijk nog bij het 'oude' xs4all basic (ook nog voor de oude prijs, 52 euro oid). Nu is de lite versie van only dus behoorlijk goedkoper en sneller. Alle redenen dus om daarnaar toe te gaan. Nu vraag ik me af of we hierdoor downtime gaan hebben, dus b.v. een paar dagen geen internet omdat we downgraden / overstappen, plus hoe lang neemt xs4all hier de tijd voor? Als we het nu aanvragen, duurt het dan nog 2 maand zeg maar of wat :). Antwoorden / ervaringen staan hier vast in het topic, maar 28 pagina's met 100 ppp is me wat te gek ;).

Verder kun je de telefoonlijn opzeggen. Dat is volkomen optioneel lijkt me? We hebben nu isdn van KPN, dat kunnen we gewoon blijven houden en daar veranderd verder helemaal niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Wmm schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:44:
Ik heb een kort vraagje over xs4all only. We zitten nu namelijk nog bij het 'oude' xs4all basic (ook nog voor de oude prijs, 52 euro oid). Nu is de lite versie van only dus behoorlijk goedkoper en sneller. Alle redenen dus om daarnaar toe te gaan. Nu vraag ik me af of we hierdoor downtime gaan hebben, dus b.v. een paar dagen geen internet omdat we downgraden / overstappen, plus hoe lang neemt xs4all hier de tijd voor? Als we het nu aanvragen, duurt het dan nog 2 maand zeg maar of wat :). Antwoorden / ervaringen staan hier vast in het topic, maar 22 pagina's met 100 ppp is me wat te gek ;).

Verder kun je de telefoonlijn opzeggen. Dat is volkomen optioneel lijkt me? We hebben nu isdn van KPN, dat kunnen we gewoon blijven houden en daar veranderd verder helemaal niets aan?
De daadwerkelijk downtime is iets van 15 minuten, het duurt een maand voordat dat daadwerkelijk gebeurd, en ja, je kunt je telefoonlijn ook gewoon houden.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
MatHack schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:47:
[...]
De daadwerkelijk downtime is iets van 15 minuten, het duurt een maand voordat dat daadwerkelijk gebeurd, en ja, je kunt je telefoonlijn ook gewoon houden.
Klopt, de overstap van ADSL van KPN naar XS4ALL Only duur altijd precies een maand (wel zo duidelijk dat ze daar een vaste termijn voor hebben), en de enige downtime die je hebt is als een KPN monteur je overprikt van de Mxstream apparatuur (Waar ADSL van KPN over loopt) naar de Bitstream apparatuur (Waar Only over loopt) in de wijkcentrale.. Afhankelijk van de snelheid van die monteur is dat dan inderdaad tussen de 5-15 min..

Enige wat veranderd is je IP-adres (en de snelheid natuurlijk), voor de rest blijft alles hetzelfde, je hoeft daarom zelf ook niks te doen verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 24-09 08:53
Hoe zit het eigenlijk met die snelheidsverhoging? Ik kan me herinneren dat het maanden geleden al zou moeten en er is nog niks gebeurd. ... of is het van de baan? De website van Xs4all is ook niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 10:33

jasjenl

Liab A Tymo

Inflatable schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:54:
[...]
Beetje flauw om je frustratie zo op de helpdesk van XS4ALL te richten, want ze hadden dus kennelijk wel gewoon gelijk.. En zover ik begrijp uit dit verhaal gebruik je kennelijk een merk/type modem wat niet van XS4ALL afkomstig is, dus is het normaal dat zij daar verder geen ondersteuning op bieden..
Nee, dat is niet zo. Dit modem hebben we van xs4all gekocht.
Nogmaals, ze hadden dus wel gelijk dat jouw modem niet goed stond ingesteld, en zonder die aanwijzing (c.q. conclusie) van hun was je er zelf ook nooit achtergekomen, dus erg flauw om dan zo'n opmerking te maken ondanks i.p.v. dankzij..
Pardon? Het modem stond, voordat ik hun helpdesk raadpleegde, prima ingesteld. Door HUN instructie om het modem hard te resetten is het modem in een verkeerde instelling terecht gekomen. En dat ik na weken wachten van hun dan een keer een HINT krijg waar de oorzaak zou kunnen zitten en dat ik vervolgens dan nog zelf de echte oplossing moet gaan zoeken op internet, daar moet ik ze dan dankbaar voor zijn of zo....?
De enige fout die ze daar misschien gemaakt hebben is om jouw het advies te geven bij dat andere probleem je modem te hardresetten als het om een niet ondersteund modem gaat.. Maar ik zeg misschien omdat je vast ook wel zelf wist dat je daarna het modem weer zelf goed moest instellen, dat zij je daar verder niet mee gingen/konden helpen.. Dit lijkt op een best-effort advies wat niet goed is gegaan, en dus ook meteen duidelijk maakt waarom helpdesken geen modems ondersteunen waarmee ze niet bekend zijn..
Best effort advies??? Dit heeft niks met best-effort te maken, dit heeft met foute instructies (hardwarematig resetten) van een onkundige helpdesk medewerker te maken die niet weet dat hij mij met deze instructies met een verkeerd ingesteld modem heeft opgezadeld. Die eerste helpdeskmedewerker had mij nooit dat modem moeten laten resetten en anders had hij op zijn minst moeten weten dat hierdoor belangrijke settings verloren gingen. En alles wat er gebeurd is op advies van hun helpdesk wordt door hen bijgehouden in een log, dus er had ook wel een andere medewerker (want elke keer kreeg ik weer van een ander een e-mail of iemand anders aan de lijn) even zo slim kunnen zijn om te bedenken wat hier nu gebeurd was.
Trouwens ook weer een bewijs dit dat in 80+% van de gevallen de oorzaak van een probleem aan de kant van de klant zit, maar dat terzijde..
Gelul. Dit lag niet aan mijn kant, dit lag volledig aan de xs4all kant. Aan HUN kant zijn de problemen begonnen (namelijk dat er een dag geen verbinding meer was) en alle ander problemen die ik daarna heb gehad (te lage snelheid door verkeerd ingesteld modem) zijn ook HUN schuld. Ik heb hier niks fout gedaan.

Weet je wat het echte probleem met helpdesken is? Dat ze er bijna altijd bij voorbaat uitgaan DAT het probleem bij de klant ligt. En dat je daardoor als klant opgezadeld wordt met allerlei loze dingen die je moet uitproberen voordat ze eens gaan kijken of het probleem misschien aan HUN kant ligt. Wat er in mijn ogen alleen maar op duidt dat ze niet de juiste middelen aan hun kant hebben om problemen aan hun eigen kant te detecteren en op die manier uit te sluiten dat het probleem zeker aan de klant zijn kant ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door jasjenl op 06-08-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ohw nou sorry dan Jasjenl, aan de hand van jouw verhaal ging ik ervanuit dat je een niet-XS4ALL modem gebruikte.. Als het een door XS4ALL geleverd modem is dan is het idd erg raar dat ze zoiets niet goed wisten bij de helpdesk, en je daarna ook niet duidelijk uitgelegd hebben hoe het goed te zetten.. Ik neem aan dat ze bij XS4ALL al hun helpdeskmedewerkers ook goed trainen in hun eigen modems en alle noodzakelijke instellingen daarvan.. Zo niet, dan begrijp ik dat niet, zeker niet bij XS4ALL..

Maar dan ben ik wel benieuwd welk merk en type modem jij dan hebt? Want zover ik weet hoef je bij Speedtouch modems en de nieuwere Fritzbox zoiets ook niet in te stellen, en dat zijn de modems die XS4ALL volgens mij levert.. Of hebben ze bij XS4ALL ooit ook andere merken/type modems uitgeleverd waar dat wel moet? Ik ben het zelf ook nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd, en ik heb toch wel enige ervaring met verschillende merken ADSL modems (o.a. E-tech, Speedtouch, Zyxel, en de Fritzbox).. En als het al in een modem zit dan lijkt mij dat het standaard op automatisch detecteren (multimode) staat? Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar wat voor modem jij dan hebt waar dat kennelijk niet zo is..
Weet je wat het echte probleem met helpdesken is? Dat ze er bijna altijd bij voorbaat uitgaan DAT het probleem bij de klant ligt. En dat je daardoor als klant opgezadeld wordt met allerlei loze dingen die je moet uitproberen voordat ze eens gaan kijken of het probleem misschien aan HUN kant ligt. Wat er in mijn ogen alleen maar op duidt dat ze niet de juiste middelen aan hun kant hebben om problemen aan hun eigen kant te detecteren en op die manier uit te sluiten dat het probleem zeker aan de klant zijn kant ligt.
*zucht*

Ik ga niet weer mijn hele verhaal over hoe het werkt op een ISP helpdesk herhalen, maar voor mensen zoals jou zou het dus erg goed zijn om eens een tijdje mee te draaien op zo'n helpdesk, dan ga je er 100% zeker weten anders over denken en praten.. En nogmaals, het was een probleem met jouw modem, dus gewoon een probleem bij de klant, niet met de internetverbinding zelf..

Tip: leer gewoon je modem zelf goed in te stellen, zo moeilijk is dat niet, en had je een hoop gezeik gescheeld, dat zie je maar weer.. Net zoals je e-mail instellen vind ik het eigenlijk onzin dat je daar een helpdesk bij nodig hebt. en toch bellen enorm veel mensen juist voor dat soort zaken een helpdesk.. Zonde tijd en geld eigenlijk imho.. Je moest ook eens weten hoeveel mensen nooit op de website van hun ISP kijken voor informatie, terwijl je dat soort instellingen etc daar allemaal kan vinden (bij XS4ALL iig wel)..

Alhoewel ik op hun helpdeskpagina's ook geen modems kan vinden waarbij je handmatig de snelheid moet instellen?? :|

[ Voor 102% gewijzigd door Inflatable op 07-08-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apoliemans
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-06-2022

Ook bij mij hangt de FritzBox, om de paar dagen, en power OFF/ON is het enige dat hem weer op brengt.

7170 / Annex B / fw 29.04.56 engels / regio Aalsmeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 17:38

Q-bone

Dusss...

Meer mensen die er last van hebben? En iemand een idee waarom dit afspeelt?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Inflatable schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 04:27:
..............

Tip: leer gewoon je modem zelf goed in te stellen, zo moeilijk is dat niet, en had je een hoop gezeik gescheeld, dat zie je maar weer.. Net zoals je e-mail instellen vind ik het eigenlijk onzin dat je daar een helpdesk bij nodig hebt. en toch bellen enorm veel mensen juist voor dat soort zaken een helpdesk.. Zonde tijd en geld eigenlijk imho.. Je moest ook eens weten hoeveel mensen nooit op de website van hun ISP kijken voor informatie, terwijl je dat soort instellingen etc daar allemaal kan vinden (bij XS4ALL iig wel)..

Alhoewel ik op hun helpdeskpagina's ook geen modems kan vinden waarbij je handmatig de snelheid moet instellen?? :|
Of een echte beginners tip: maak een backup van je settings voordat je met je modem gaat klooien!! Ieder modem dat ik ken heeft de mogelijkheid de ingestelde settings lokaal op te slaan. Deze zijn na een harde reset binnen 1 minuut weer terug te zetten......
(als je je hard disk opnieuw gaat formatteren stel je toch ook eerst je persoonlijke gegevens veilig?)

btw ben ook wel benieuwd om welk modem het nu eigenlijk ging/gaat..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Q-bone schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:01:
Jep... om de zoveel tijd hangt de modem kompleet. Geen internet verkeer meer en http://fritz.box geeft een blanke pagina terug.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaotik
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 17:39
Q-bone schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:01:
* chaotik meldt zich.

Een oplossing die het probleem volledig verhelpt, heb ik niet. Wat bij mij wel helpt is het modem elke dag zelf laten reconnecten. Is een optie voor onder (Settings-> Internet-> Account Information) onder het kopje Connection Settings. Daar vinkje bij "Delay disconnection by provider to the period between" aan zetten en dan een geschikte tijd kiezen. Heb hem zelf ingesteld op 4-5 uur 's nachts.

Met alleen een BitTorrent client aan heb ik tot nu toe geen last meer gehad v an een hangende 7170. Alleen als ik daarbij ook nog eMule aan heb staan, moet ik tegen de avond de stroom er een keer af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier niks gezien over dit probleem.

De laatste per dagen heb ik heel erg last van traag internet. Sites laden pas na 30 seconden of gewoon helemaal niet. Als eenmaal een site is geladen en ik doe een speedtest komt hij netjes rond de 400-500KB/s maar het lijkt alsof hij een gigantische timeout heeft tijdens het verbinden naar een pagina.

Ik heb dit op Vista en WinXP getest (deze pc) en daarnaast ook nog op mijn laptop. de Fritzbox zegt gewoon mijn goede internet snelheid.

Zelf woon ik in Kantens (Groningen) en het is sinds kort. Heeft iemand anders last van traag ladende websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:04
Ik heb (Dordrecht) momenteel al een uurtje of 1.5 problemen om een PPPoA verbinding te krijgen. Meer mensen hier last van? Ik zie geen storingen staan op de storings pagina.

^^

Ik had dit eerder moeten schrijven. Het is net terug ;)

[ Voor 16% gewijzigd door om3ega op 07-08-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
om3ega schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:18:
Ik heb (Dordrecht) momenteel al een uurtje of 1.5 problemen om een PPPoA verbinding te krijgen. Meer mensen hier last van? Ik zie geen storingen staan op de storings pagina.

^^

Ik had dit eerder moeten schrijven. Het is net terug ;)
Hier (Hardinxveld) ook weer internet..meer dan een uur zonder gezeten..
Ik was vrienden aan het bellen net (ik dacht dat het aan mij lag), maar die hadden ook geen internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
2741 (waddinxveen)... had vanaf 20:40 geen internet meer. Heeft dik een uur geduurd. Helpdesk gesloten, geen melding op storingspagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 17:31

Ja, ik! Hij haalt de 24 uur niet eens. Ik heb er hier net een draadje over gestart, met een paar opties die wel werken. Erg vervelend:

Dichtslibben internet/modem met Fritz!Box 7170 na ca. 18 uur

Doet dit probleem zich ook voor bij mensen die PPPoA gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Zwartoog schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:26:
[...]

Ja, ik! Hij haalt de 24 uur niet eens. Ik heb er hier net een draadje over gestart, met een paar opties die wel werken. Erg vervelend:

Dichtslibben internet/modem met Fritz!Box 7170 na ca. 18 uur

Doet dit probleem zich ook voor bij mensen die PPPoA gebruiken?
Ik moet je eerlijk zeggen, ik heb er geen last van met mijn FRITZ!Box 7170 Annex A, Firmware versie 58.04.56, RFC1483,vpi/vci: 0/34 (geen XS4ALL verbinding).
Mijn modem blijft na drie dagen gewoon werken.

Ik heb hier een aantal apparaten die verbonden zijn met de Fritz!box met een Linksys switch:

- twee werkstation/server bedraad
- twee laptop draadloos aangesloten
- XBOX 360 bedraad
- Playstation 3 bedraad
- netwerk printer bedraad aangesloten
- Nokia N95 draadloos.

DHCP van de Fritzbox geeft de IP adressen netjes aan alle apparaten.

Hebben jullie "Traffic Shaping" aangezet?
Traffic Shaping kan je vinden onder Settings -> Internet -> Account information en daar Use Traffic Shapping aanvinken en dan op Apply klikken. Wellicht helpt het. Bij mij tot nu toe wel. Mocht het niet werken en het werkt uitstekend met je oude modem dan zal je de helpdesk van AVM kunnen contacteren of anders mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:04
ik heb/had adsl van kpn en ben overgegaan naar xs4all only. Ik bel via kpn analoog en dat wilde ik blijven doen. Vrijdag 8 aug zou het worden overgezet. Per die datum geen telefoon (zelfs geen kiestoon) meer en ook geen adsl meer. Ik heb gisteren gebeld met xs4all klantenservice en zij denken dat er iets verkeerd is gegaan (joh!). Ze kunnen echter niet aangeven hoe lang dit gaat duren. Heeft iemand enig idee hoelang zoiets doorgaans duurt? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23

The Third Man

The Third Jellyfish

wezzley schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:31:
ik heb/had adsl van kpn en ben overgegaan naar xs4all only. Ik bel via kpn analoog en dat wilde ik blijven doen. Vrijdag 8 aug zou het worden overgezet. Per die datum geen telefoon (zelfs geen kiestoon) meer en ook geen adsl meer. Ik heb gisteren gebeld met xs4all klantenservice en zij denken dat er iets verkeerd is gegaan (joh!). Ze kunnen echter niet aangeven hoe lang dit gaat duren. Heeft iemand enig idee hoelang zoiets doorgaans duurt? Thanks
Dit kan een beetje hetzelfde verhaal zijn als we een paginaatje terug hadden. Wellicht heeft KPN per ongeluk het andere kabelpaar naar je woning aangesloten en zit daar nu je Xs4all Only en normale telefonie op (ik neem aan dat je die niet hebt opgezegd; anders ben je het nummer kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:02:
[...]
Dit kan een beetje hetzelfde verhaal zijn als we een paginaatje terug hadden. Wellicht heeft KPN per ongeluk het andere kabelpaar naar je woning aangesloten en zit daar nu je Xs4all Only en normale telefonie op (ik neem aan dat je die niet hebt opgezegd; anders ben je het nummer kwijt).
Bedankt voor je reaktie. Ik heb inderdaad zelf niets opgezegd.
Ik heb dit topic ook wel wat doorzocht maar dat gaat via mijn telefoon niet zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:07:
Ik heb hier niks gezien over dit probleem.

De laatste per dagen heb ik heel erg last van traag internet. Sites laden pas na 30 seconden of gewoon helemaal niet. Als eenmaal een site is geladen en ik doe een speedtest komt hij netjes rond de 400-500KB/s maar het lijkt alsof hij een gigantische timeout heeft tijdens het verbinden naar een pagina.

Ik heb dit op Vista en WinXP getest (deze pc) en daarnaast ook nog op mijn laptop. de Fritzbox zegt gewoon mijn goede internet snelheid.

Zelf woon ik in Kantens (Groningen) en het is sinds kort. Heeft iemand anders last van traag ladende websites?
Ik woon in een buitenwijk van Groningen en had in de afgelopen week ook last van dit probleem. Dieptepunt was dat ik tevens te maken kreeg met een downloadsnelheid tussen de 50 en 100 kbit/s. Op de website van XS4ALL werd geen melding gemaakt van een storing of van geplande werkzaamheden. Om uit te sluiten dat het probleem met mijn eigen apparatuur te maken heb heb ik verschillende modems getest (Speedtouch 510 en 546), de bedrading vanaf het aansluitpunt tot aan het modem gecontroleerd en de modems gereset en opnieuw ingesteld. Dat alles zonder succes. Bellen met de helpdesk leidde uiteindelijk ook niet tot een oplossing voor het probleem (op e-mail lijkt niet te worden gereageerd en er wordt ook geen autoreply gestuurd). De antwoorden die ik kreeg van de medewerkers van de helpdesk varieerden van het resetten van het modem en de mededeling dat het wel aan de door mij gebruikte bekabeling zou kunnen liggen. Vreemd genoeg verdween het probleem 'spontaan'. Het lijkt er dus op dat er een probleem is of is geweest met het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
Even een update van mijn situatie (zie hierboven).

na vrijdag de KS van xs4all gesproken te hebben is er een ticket aangemaakt. vandaag heb ik gebeld voor een update en terwijl ik aan de telefoon zat met de KS belde op de vaste lijn een monteur van KPN. zoals Lekkere Kwal al dacht: eea zat op het verkeerde kabelpaar. Dat is omgezet en alles werkt weer (telefoon + adsl).

al met al dus een positieve ervaring met xs4all KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Zo, nu al 2 weken sinds verhuizing nieuw ip adres gekregen.

Nu heb ik de snelheden gechecked en die komt niet hoger dan 620/630 kb/s.

Dit zijn de snelheden nu: 6055/873 kbit/s. Dit komt nog niet eens de buurt van wat moet ik moet kunnen halen. Normaal gesproken zou ik rond de 780/790 kb/s moeten halen. Heb een lite abo (8000/1024). Dit icm Fritzbox FON Wlan 7170.

Ik denk dat het uiteraard te maken heeft met de afstand tot de centrale. We zijn 1 straatje verderop verhuisd, maar dat moet toch bijna geen invloed hebben op de snelheid? Zou wel heel sterk zijn.

Edit; even opgezocht en de afstand tot de centrale is 2358 meter.

Noise level: -79dbm

[ Voor 6% gewijzigd door PcManiaxx op 13-08-2008 11:02 ]

• Glacier
  • Niet online
Wat is er vandaag aan de hand met mijn internet? Behoorlijk traag zo nu en dan en mijn upload (naar verschillende servers) is tussen de 10 en de 35 kb/s , ipv 75 :X

• Glacier
  • Niet online
Mijn internet lag er net een minuut of 6 uit. :{ In de speedtouch stond een groen vinkje bij de DSL Connection, maar een rood kruis bij Internet..

Edit: Ok, dit waren dus werkzaamheden, dat had ik ff gemist :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Glacier op 14-08-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 11:26
Heren, na een tijdje in het buitenland gezeten te hebben bleek mijn internet verbinding bij thuiskomst niet meer te werken. Lastig, maar dat zou na het resetten van een modem wel opgelost moeten zijn. Helaas, de lijn blijft dood...

Tot mijn verbazing vond ik de volgende email in mijn mailbox (internet op mijn telefoon werkt wel);

'XS4ALL heeft op 31-07-08 een brief aan u verzonden met het verzoek om uw overstap naar een andere internetprovider te bevestigen. Tot op heden hebben wij nog geen reactie van u mogen ontvangen'.

Blijkbaar is er iets of iemand geweest wat op mijn naam/adres een andere adsl-verbinding heeft aangevraagd. Ik kan het niet geweest zijn want ik zat in het buitenland en het lijkt mij stug dat mijn laptop thuis zelf maar besloot het eea aan te vragen.

De reactie van XS4all is niet om over naar huis te schrijven, ze kunnen blijkbaar niks voor mij doen en hebben ook geen idee van wie ik binnenkort internet mag verwachten. Blijkbaar kan dit allemaal zomaar en ik ben ondertussen twee weken verder en beschik nog steeds niet over een internet verbinding, laat staan een rekening van een bedrijf die ik hier over kan bellen.

Ik zit al enkele jaren bij XS4all en zie niet echt een reden om te vertrekken, ik ben zelfs recentelijk overgestapt op XS4all ONLY en was niet van plan om daar te vertrekken. Wat moet ik nu doen? Moet ik dit bij de OPTA neer leggen of kan ik ergens anders zien wie mijn lijn gekaapt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Icey: maar als je die bevestiging niet gegeven hebt, dan zou er toch niks moeten gebeuren? Maar ja het klopt wel, als je namelijk overstapt van Provider X naar Xs4all dan zegt Xs4all je abo op bij Provider X.

Je kan het beste aan Xs4all melden dat je nooit opdracht hebt gegeven het abonnement op te zeggen en dat je ze daarom in gebreke stelt (ze leveren immers niet meer). Wellicht dat de OPTA of de Consumentenbond je daarbij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 26-09 11:26
Zonder toestemming is mijn lijn 2 weken geleden er al uitgetrokken, die bevestiging waar zij om vragen is alleen voor het behoud van mijn emailadres voor 9,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:16:
@Icey: maar als je die bevestiging niet gegeven hebt, dan zou er toch niks moeten gebeuren? Maar ja het klopt wel, als je namelijk overstapt van Provider X naar Xs4all dan zegt Xs4all je abo op bij Provider X.
Dat doet XS4ALL niet. Bij het overstappen van een andere provider naar (in dit geval) XS4ALL moet het voorgaande abonnement door de gebruiker zelf worden opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik een XS4all basic abonnement (voorheen een HCCnet abonnement). Alles werkt PRIMA. Ik heb een (al oud) Speed Touch Home modem en daarachter een DrayTek Vigor 2200 We. Er 'hangen' een paar desktops en (wireless) laptops aan, plus een XBox.

Nu vraag ik me af: als ik overstap op XS4all Only, kan ik dan gewoon door zonder ook maar iets te veranderen? (Op de ISP Access Setup info na, lijkt me...) Of moet ik nieuwere hardware hebben voor ADSL2+ (of zo)? Only scheelt 5 euro en het is iets sneller, dus da's altijd meegenomen. Maar als er echt van alles en nog wat veranderd moet worden, dan weet ik het nog niet zeker... En zorgt XS4all ervoor dat de KNP niets meer doorberekend?

Kort gezegd: is de overstap voornamelijk administratief of komt er echt meer bij kijken? (Behalve dan dat de lijnen moeten worden omgezet door de KNP, natuurlijk, maar dat hoef ik niet te doen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je 2200e kan maar 8mbit snelheid aan (WAN), ook je modem gok ik dat hij niet hoger kan. Weet ik niet welke abbo's er zijn voor adsl only, mocht je toch maar tot de 8mbit halen (qua afstand/abbo vorm) kan je 2200e gewoon werk blijven doen en heb je enkel nieuwe modem nodig. Zover ik weet krijg je bij overstap naar Only wel een modem erbij (athans, ik wel, router zelfs).

Je zal nu dus nog 2delig betalen, 1 stuk direct aan xs4all en het andere deel via je KPN nota.
Dit zal dus verdwijnen en je krijgt enkel 1 nota van xs4all, het stukje KPN verdwijnt van je nota.

Verder veranderd er dus in principe niets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
na een paar weken krijg je van de kpn nog een biref dat ze het jammer vinden dat je geen klant meer bij hun bent.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet perse. Enkel als je volledig KPN opzegt (dus ook je analoge lijn) krijg je deze brief (en stap je automatisch over op volledig voip van xs4all). Ik heb Xs4all Only, maar ook gewoon nog een KPN abbonement.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:54:
Je 2200e kan maar 8mbit snelheid aan (WAN), ook je modem gok ik dat hij niet hoger kan. Weet ik niet welke abbo's er zijn voor adsl only, mocht je toch maar tot de 8mbit halen (qua afstand/abbo vorm) kan je 2200e gewoon werk blijven doen en heb je enkel nieuwe modem nodig. Zover ik weet krijg je bij overstap naar Only wel een modem erbij (athans, ik wel, router zelfs).

Je zal nu dus nog 2delig betalen, 1 stuk direct aan xs4all en het andere deel via je KPN nota.
Dit zal dus verdwijnen en je krijgt enkel 1 nota van xs4all, het stukje KPN verdwijnt van je nota.

Verder veranderd er dus in principe niets.
Oooookay, da's wel interessant, want het Only basic abonnement beloofd 20 mbit (theoretisch gezien dan natuurlijk). Dus ik heb niets aan dat abo als ik geen nieuw modem en router ga gebruiken... Maar ik heb sowieso (begrijp ik uit je verhaal) een nieuw modem nodig? Als ik die krijg is het neem ik aan gewoon een kwestie van aansluiten i.p.v. het huidige modem? Wel een beetje zonde om voor een toch niet al te hoge snelheidstoename (gemiddeld gezien) een compleet nieuwe router te kopen. Mss moet ik dan maar naar lite, alhoewel die weer langzamer is dan het huidige basic abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SinergyX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:01:
Niet perse. Enkel als je volledig KPN opzegt (dus ook je analoge lijn) krijg je deze brief (en stap je automatisch over op volledig voip van xs4all). Ik heb Xs4all Only, maar ook gewoon nog een KPN abbonement.
Dat wisselt raar genoeg. Mijn oom kreeg wel 'de brief' maar heeft zijn telefoon niet opgezegd. Ik deed dat wel en heb nooit die brief ontvangen. Wel natuurlijk de bevestiging van de opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Icey schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:12:
Heren, na een tijdje in .....................
..................
.................
was niet van plan om daar te vertrekken. Wat moet ik nu doen? Moet ik dit bij de OPTA neer leggen of kan ik ergens anders zien wie mijn lijn gekaapt heeft?
Heb jij een offerte aangevraagd van een andere ISP voordat je op vakantie ging?
Heeft iemand anders tijdens je vakantie gebruik gemaakt van je pc/ internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:09:
Oooookay, da's wel interessant, want het Only basic abonnement beloofd 20 mbit (theoretisch gezien dan natuurlijk). Dus ik heb niets aan dat abo als ik geen nieuw modem en router ga gebruiken... Maar ik heb sowieso (begrijp ik uit je verhaal) een nieuw modem nodig? Als ik die krijg is het neem ik aan gewoon een kwestie van aansluiten i.p.v. het huidige modem? Wel een beetje zonde om voor een toch niet al te hoge snelheidstoename (gemiddeld gezien) een compleet nieuwe router te kopen. Mss moet ik dan maar naar lite, alhoewel die weer langzamer is dan het huidige basic abo...
Ik heb zelf precies dezelfde setup gehad vroeger :P Je kan altijd even sales bellen, vragen welke modem je erbij krijgt, ikzelf kreeg een multiPC modem met wireless. In dat geval kan je je modem en je draytek vervangen door enkel die modem en ben je meteen klaar. (ding heeft 4 utp aansluitingen en dacht 56mbit wireless).

Die multiPC modem heeft een ingebouwde wizard met xs4all settings, inpluggen, even je netwerk checken (vaste IP's oid) en gaan :) Het is dan afwegen hoever je bv van de centrale zit of die meerwaarde boven de 8mbit het wel waard is.

http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/verschil.php
Als ik hier goed lees, heb je dus vrij modem keuze en kan je dus de speedtouch multiPC modem nemen (uit mn hoofd is dat de 756 oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:50:
Op dit moment heb ik een XS4all basic abonnement (voorheen een HCCnet abonnement). Alles werkt PRIMA. Ik heb een (al oud) Speed Touch Home modem en daarachter een DrayTek Vigor 2200 We. Er 'hangen' een paar desktops en (wireless) laptops aan, plus een XBox.

Nu vraag ik me af: als ik overstap op XS4all Only, kan ik dan gewoon door zonder ook maar iets te veranderen? (Op de ISP Access Setup info na, lijkt me...) Of moet ik nieuwere hardware hebben voor ADSL2+ (of zo)? Only scheelt 5 euro en het is iets sneller, dus da's altijd meegenomen. Maar als er echt van alles en nog wat veranderd moet worden, dan weet ik het nog niet zeker... En zorgt XS4all ervoor dat de KNP niets meer doorberekend?

Kort gezegd: is de overstap voornamelijk administratief of komt er echt meer bij kijken? (Behalve dan dat de lijnen moeten worden omgezet door de KNP, natuurlijk, maar dat hoef ik niet te doen ;) ).
Als ik het goed herinner (heb ruim 2 jaar op de XS4ALL helpdesk gewerkt, ook tijdens de HCC migratie) zit je als ex-HCCnet'er al op Only.. Wat voor up/download snelheid haal je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:01:
Helaas niet waar. Ook ik ben ooit van AvK naar Only overgestapt. Mn Belbudget abo heb ik nog steeds. Ik kreeg wel degelijk de melding van KPN dat ze het jammer vinden dat ik bij hun weg ga. Dit zit kennelijk nog in hun AvK (Mxstream) procedure verweven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:59:
Die multiPC modem heeft een ingebouwde wizard met xs4all settings, inpluggen, even je netwerk checken (vaste IP's oid) en gaan :) Het is dan afwegen hoever je bv van de centrale zit of die meerwaarde boven de 8mbit het wel waard is.

http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/verschil.php
Als ik hier goed lees, heb je dus vrij modem keuze en kan je dus de speedtouch multiPC modem nemen (uit mn hoofd is dat de 756 oid).
Klinkt makkelijk. Ik kan echter via die link geen info vinden over welk modem ik zou krijgen... Ik zie alleen maar iets over een FRITZ!box, en da's geen multiding volgens mij.
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:26:
Als ik het goed herinner (heb ruim 2 jaar op de XS4ALL helpdesk gewerkt, ook tijdens de HCC migratie) zit je als ex-HCCnet'er al op Only.. Wat voor up/download snelheid haal je?
Ik ontvang nog steeds gescheiden facturen, dus dat betekent dat ik geen Only heb! De snelheid meten zegt niet veel omdat ik schijnbaar een modem/router heb die toch niet harder dan 8 mbit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:01:
[...]

Klinkt makkelijk. Ik kan echter via die link geen info vinden over welk modem ik zou krijgen... Ik zie alleen maar iets over een FRITZ!box, en da's geen multiding volgens mij.

[...]

Ik ontvang nog steeds gescheiden facturen, dus dat betekent dat ik geen Only heb! De snelheid meten zegt niet veel omdat ik schijnbaar een modem/router heb die toch niet harder dan 8 mbit kan.
Ah wellicht heb ik het fout.. HCCnet'ers die al AvK hadden bleven ook op AvK. De klanten die op BBned en BabyXL zaten zijn overgezet naar Only..

• Zephyer
Om even terug te komen op de Fritz!box..
Deze draait nu 175 uur iig (online tijd) :)

Voor de rest ben ik zeer tevreden sinds de overstap, totaal geen problemen gehad ermee.
Dikke 10, enkel ff wennen dat ik nu voor elk nummer (geen GSM.. duh :P ) het net nummer moet zetten .. :D

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Tjonge, het is wel interessant allemaal: ik zie nu (pas) dat je ook via XS4all kan bellen. Het Flat fee abonnement (dat je onbeperkt kan bellen naar vaste nummers in Nederland) is goedkoper dan het KPN basis abonnement! Dus ik zit er sterk aan te denken KPN echt compleet op te zeggen! Mijn nummer kan ik gewoon behouden en da's wel handig. Dan bespaar ik nog meer geld! Vooral omdat mijn dochter nogal vaak aan de telefoon hangt...! (Ik bel nu wel via Tele2, maar dan nog kost het een hoop geld).
Heeft Xs4all VoIP trouwens gewoon nummermeldng? Zal toch wel? Ik zal dan wel ff alles opnieuw moeten instellen (als ik dat 780 modem neem), maar goed, dat zal vast wel lukken... Zijn er hier veel lui die Only hebben plus Bellen via XS4all? Bevalt dat?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 087 zijn met nummermelding, mijn mobiel herkent het nummer in iedergeval :P Ga ervanuit dat ook die nieuwe 085 nummers zo ook zijn.

Ik heb Only, maar nog wel met KPN abbonement. Zelf gebruik ik wel VoiP, mijn ouders KPN.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:15:
Tjonge, het is wel interessant allemaal: ik zie nu (pas) dat je ook via XS4all kan bellen. Het Flat fee abonnement (dat je onbeperkt kan bellen naar vaste nummers in Nederland) is goedkoper dan het KPN basis abonnement! Dus ik zit er sterk aan te denken KPN echt compleet op te zeggen! Mijn nummer kan ik gewoon behouden en da's wel handig. Dan bespaar ik nog meer geld! Vooral omdat mijn dochter nogal vaak aan de telefoon hangt...! (Ik bel nu wel via Tele2, maar dan nog kost het een hoop geld).
Heeft Xs4all VoIP trouwens gewoon nummermeldng? Zal toch wel? Ik zal dan wel ff alles opnieuw moeten instellen (als ik dat 780 modem neem), maar goed, dat zal vast wel lukken... Zijn er hier veel lui die Only hebben plus Bellen via XS4all? Bevalt dat?
Overschat de spraakkwaliteit van de VOIP verbinding van XS4ALL niet. Vooral de verbinding van computer naar vaste (analoge) telefoonaansluiting is niet goed. En als dochter ook beschikt over een computer met ADSL/kabelverbinding is het wellicht het overwegen waard om Skype te installeren. Heeft een betere spraakkwaliteit dan XS4ALL Voip, er kan eventueel eenvoudig een beeldverbinding bij worden gemaakt en kost (wanneer gebruikt van computer naar computer) helemaal niets.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In mijn ervaring valt dat best mee. Mobiel naar buitenland heeft goede kwaliteit (gelijk danwel beter dan een 1649 bv), maar ook lokaal klinkt het gewoon goed. Let wel op welke voip instellingen je activeerd, mijn Siemens set heeft bv meerdere codecs die afhankelijk van de bandbreedte de juiste selecteerd. Skype in mijn geval (singapore) is juist een compleet drama, wegen enorm ping tussen beide PC's (600-800 is 'normaal').

Maargoed, ga je over op Only krijgt je sowieso VoiP erbij, kan je dat altijd eerst testen en dan evt overstappen naar de flatfree.

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:54:
De 087 zijn met nummermelding, mijn mobiel herkent het nummer in iedergeval :P Ga ervanuit dat ook die nieuwe 085 nummers zo ook zijn.
Dus dat betekent dat je geen nummerherkenning hebt als je je oude nummer (dus geen 085) behoudt?

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Zephyer schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:24:
Om even terug te komen op de Fritz!box..
Deze draait nu 175 uur iig (online tijd) :)

Voor de rest ben ik zeer tevreden sinds de overstap, totaal geen problemen gehad ermee.
Dikke 10, enkel ff wennen dat ik nu voor elk nummer (geen GSM.. duh :P ) het net nummer moet zetten .. :D
Precies hetzelfde hier. Werkt allemaal als een tierelier sinds de overstap naar Only.

Enige nadeel is dat ik NOG steeds niet de volle 8mbit haal. Achterlijke afstand :X

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:09:
Dus dat betekent dat je geen nummerherkenning hebt als je je oude nummer (dus geen 085) behoudt?
Ter info, je bedoeld inkomende gesprekken? (jij ziet welk nummer jou belt) of uitgaand? (een ander ziet jou 085 of 087 nummer). Laatste geval, dat werkt.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Je hebt ook gewoon nummerherkenning als je je nummer behoudt (regionaal nummer neem ik aan), zowel ingaand als uitgaand. Dit is voor mij overigens met een DECT telefoon aangesloten op een SpeedTouch 780. Ik heb geen ervaring met telefoneren via PC.
Ik vind de kwaliteit van bellen met een telefoon rechtstreeks op router aangesloten trouwens prima.
Enige nadeel dat ik zover heb ondervonden is als ik een lading torrents, dus veel (500+) connecties, heb opengehad, dat de verbinding tussen modem en SIP-server niet meer herstelt. Dan kun je niet meer gebeld worden, maar wel zelf naar buiten bellen. 8)7 Makkelijkste is dan modem herstarten.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me helemaal bij MatHack aan. De kwaliteit van de verbinding is eigenlijk prima. Niet zo goed als Skype, maar zeker zo goed als de analoge KPN-lijnen. Ik heb wel in het begin vaak problemen gehad met de bereikbaarheid; ik kon zelf wel bellen, maar als iemand mij belde kregen ze te horen dat mijn nummer niet bereikbaar was.
De nummerweergave werkt overigens prima via de 780WL, zowel bij het 087-nummer (dat ik eerst had) als bij het regionale nummer, dat we een paar maanden later geporteerd hebben (toen we tevreden waren over de 087).
Ook heb ik een actie gehad, waar ik de eerste twee maanden de flat-fee (a 12,50 p/m) gratis kreeg. Omdat daar iets fout was gegaan (ze hadden me toch een paar euro gefactureerd) kreeg ik als tegemoetkoming van de helpdesk nog eens 2 maanden gratis erbij. Totaal dus 4 maanden 8) Overigens was de helpdesk toen prima bereikbaar en erg klantvriendelijk (wat een verschil met die domme w*ven van de T-Mobile helpdesk...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, mag ik vragen hoe jullie aan dat 780 modem zijn gekomen?

Ik heb net XS4all gebeld, maar ze zeggen dat ze alleen nog maar die FRITZ!box uitlenen... terwijl de 780 toch gewoon op de site staat. Als ik dus overstap naar Only en dan na een maand m'n abo verleng voor een jaar, krijg ik die FRITZ!box, maar daar heb ik niets aan want ik heb meerdere computers aan m'n huidige router hangen. En m'n huidige router kan geen grotere snelheden aan. Vreemd dat die 780 wel gewoon op hun site staat, vind ik.
Ik zou 'm natuurlijk kunnen kopen, maar ja, da's weer een dikke 100 euro... en waarschijnlijk (zo neem ik aan) is 'ie dan ook niet 'voorbereid' op XS4all (wat hij wel is als je 'm via XS4all krijgt, want dan geeft de wizard dat allemaal aan, als ik het goed heb begrepen).

Hm, kleine (alhoewel, grote) domper op de feestvreugde... Ik kan natuurlijk alsnog overstappen, ik bespaar dan 5 euro per maand, maar ja, da's dan ook alles... geen hogere snelheden, geen VoIP... en wel een hoop gedoe... :s Maar goed, de kosten van de 780 heb ik er natuurlijk snel uit als ik dat Flat fee abo neem... (2,50 goedkoper dan KPN per maand, en vast bellen is gratis, terwijl me dat nu zo'n 20 tot 40 euro per maand kost). Toch had ik liever alles in 1 keer via XS4all geregeld: overstappen, modem, telefoon, HOPLA, in 1 snelle actie. Maar goed, dat gaat dus niet lukken.

EDIT:
O, stupid me: ik zie nu op de site van de FRITZ!box dat 'ie wel gewoon 4 ethernetuitgangen heeft... Dus hij kan hetzelfde als de 780...? Alleen staat op de XS4all site bij die 780 dat die ADSL 2+ aankan: is de FRITZ!box dan langzamer...? Enfin, schijnbaar kan ik dus wel in 1 klap (verdeeld over twee klappen) alles regelen. Wel jammer dat ik niet meteen met Only kan beginnen met die FRITZ!box: je MOET eerst overstappen en alles dus regelen met m'n huidige apparatuur, en daarna kan ik pas overstappen.
Ik vraag me trouwens af of de Speed Touch Home die ik nu heb van mij is of van de KPN...? Ik heb geen idee...! Volgens mij heb ik 'm gekregen toen ik HCCnet opging, maar ik weet het eigenlijk niet zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kies dan een goedkopere en neem bijvoorbeeld een linksys WAG200 of zo'n WRT versie. Zijn 50-70 euro oid, maar kunnen hetzelfde. (4poorten, wifi etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:01:
Kies dan een goedkopere en neem bijvoorbeeld een linksys WAG200 of zo'n WRT versie. Zijn 50-70 euro oid, maar kunnen hetzelfde. (4poorten, wifi etc).
Bedankt voor de tip, maar ik had NET m'n post ge-edit. ;) Die FRITZ!box heeft dus ook gewoon 4 poorten, wireless, etc. Zou ook wel gek zijn als het enige modem dat XS4all uitleent dat NIET had...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Anders mag je die FRITZ!box wel ruilen met mijn 780 hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe.

Nou, ik heb in ieder geval de overstap naar Only gemaakt! Bedankt voor alle info etc. ;)
Ik ga daarna alsnog een jaarcontract aan voor dat FRITZ!box modem. Makkelijke is dat als ik 'm niet goed aan de praat krijg (alhoewel dat denk ik doodsimpel is allemaal) ik gewoon m'n huidige apparatuur kan aansluiten om alsnog internet op te kunnen voor vragen (ik zag tijdens het aanmelden dat zelfs m'n huidige inlognaam etc. hetzelfde blijft! Ik hoef dus denk ik ALLEEN maar het IP-adres in m'n router aan te passen!)

Als ik het goed begrijp krijg je bij Only vanzelf een 085 nummer, toch? Dan kan ik daarmee het bellen uitproberen: als dat bevalt, zeg ik de KNP ook op. Alles lekker makkelijk via XS4all. ;) Zo heeft het uiteengaan van HCC en IDG toch nog een positief resultaat! (Ik was namelijk ooit HCCnet abonnee en had nog steeds een HCC mailadres: omdat ik nu weg wil bij HCC ging ik al m'n mail omzetten naar XS4all: daardoor kwam ik Only op het spoor. De rest is geschiedenis. :P ) Ik heb overigens nog wel overwogen naar een compleet andere provider te gaan (een goedkopere) maar ik ben best wel tevreden over alle diensten van XS4all. Zoals de gratis AV-software. En zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:43:
(ik zag tijdens het aanmelden dat zelfs m'n huidige inlognaam etc. hetzelfde blijft! Ik hoef dus denk ik ALLEEN maar het IP-adres in m'n router aan te passen!)
Nu weet ik niet hoe je nu verbinding maakt (PPPoA) en met user/wachtwoord, dat gaat bij only in iedergeval niet meer werken. Kijk hier even, desnoods print het uit:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/overige_modems/
Demon, HCC en Cistron gebruiken dacht ik allemaal de llc 0/35 RFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op PPTP. Andere keuzes zijn alleen maar PPPoE en Static or Dynamic IP. Ik kan die settings niet vinden via jouw link. Ze hebben het daar wel over een Vigor 2600 die via MPoA (RFC1483/2684) zou moeten werken, maar ik heb een 2200 zonder die optie. Wordt dit problematisch...? Toch jammer dat ik niet meteen die FRITZ!box krijg. Ik kan verder totaal niets vinden op de site over oud-HCCklanten en instellingen voor oudere modems... Zou wel HEEL vervelend zijn als ik zelf een modem moet kopen om die ene maand zonder FRITZ!box door te komen... (als dat zo is, neem ik natuurlijk niet die FRITZ, maar het is wel zonde van het geld).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu verwar je denk ik wat dingen. De 2200 heeft geen modem (geen telefooningang simpel gezegt), je zal deze instellingen in je speedtouch moeten wijzigen (dat is de modem).

De 2600 is een modem/router.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, maar eh... dit soort instellingen (soort van toegang, wachtwoord, username) maak ik NU via de router (2200We) die achter de Speed Touch Home hangt... Ik kan me niet herinneren ooit wat in dat modem verandert te hebben en zou ook niet weten hoe ik daarin moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat je dan nog het antieke (eerste) Speedtouch modem hebt dat nog een echt volledig modem is (en geen modem/router zoals de latere versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, klopt: het is echt alleen een modem: de Vigor 2200We is de router en samen doen ze alles. ;)
Maar dat houdt dan toch in dat ik alles via de router moet instellen? En die kent dus geen PPPoA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik ben bang dat je dan geen gebruik kunt maken van Only, immers dat draait volledig op ATM. KPN ondersteunt nog steeds PPTP op het 'oude' Mxstream netwerk (oftewel adsl via KPN).

Ik zou als ik jou was je contract op de website verlengen waarna je gelijk een gratis modem naar keuze krijgt (afhankelijk van je abo geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:24:
Ja, klopt: het is echt alleen een modem: de Vigor 2200We is de router en samen doen ze alles. ;)
Maar dat houdt dan toch in dat ik alles via de router moet instellen? En die kent dus geen PPPoA...
Maar die router moet je in principe nog steeds kunnen blijven gebruiken. Het gaat er om welk modem je (nog) hebt.......
Welk modem heb je precies? Merk/type/nummer........
Bijna alle modems moeten ook op 'ATM' kunnen werken.

Voor je router moet je vervolgens even naar de site van draytek gaan en daar een wizard doorlopen (in principe moet je router op 'Static or Dynamic IP' staan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:24:
Ik zou als ik jou was je contract op de website verlengen waarna je gelijk een gratis modem naar keuze krijgt (afhankelijk van je abo geloof ik).
Ja, maar da's dus precies het probleem: dat verlengen kan pas zodra ik Only heb... en nu nog niet. Ik moet (schijnbaar) dus een periode overbruggen. Je kan trouwens niet kiezen voor een modem: je krijgt de FRITZ!box in bruikleen en dat is het. Anders moet ik tegen de tijd dat ik meer info heb gekregen van XS4all maar even bellen of dat verlengen niet meteen kan...
kaajee schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:38:
[...]
Voor je router moet je vervolgens even naar de site van draytek gaan en daar een wizard doorlopen (in principe moet je router op 'Static or Dynamic IP' staan.........
Die wizard geeft alleen maar 'XS4all' aan en niet iets met Only (ik kies dan dus voor de Speed Touch HOME als modem): als ik de wizard doorloop kom ik uiteindelijk bij PPTP uit, dus dezelfde instellingen als nu...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tja inderdaad Xs4all bellen inderdaad (afdeling Sales) om te regelen dat je gelijk dat modem krijgt. Of kijken of je nog een kennis hebt die nog een Speedtouch 510 heeft liggen omdat hij wel tussentijds zijn abonnement heeft verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:06:

Die wizard geeft alleen maar 'XS4all' aan en niet iets met Only (ik kies dan dus voor de Speed Touch HOME als modem): als ik de wizard doorloop kom ik uiteindelijk bij PPTP uit, dus dezelfde instellingen als nu...!
Maar je kunt toch zelf je router instellen met 'Static or Dynamic IP' bij Internet Access Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

kaajee schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:03:
[...]

Maar je kunt toch zelf je router instellen met 'Static or Dynamic IP' bij Internet Access Setup
Met een Speedtouch Home moet toch een sessie opgebouwd worden? Hoe wil je dat doen met een Static/Dynamic IP instelling op de WAN poort van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:29:
[...]
Met een Speedtouch Home moet toch een sessie opgebouwd worden? Hoe wil je dat doen met een Static/Dynamic IP instelling op de WAN poort van de router?
Dan maak je van je Speedtouch Home toch eerst een Pro versie. Dan kan ie wel zelfstandig een verbinding (met xs4all) opbouwen.......
Hier een aantal links waar staat hoe (eenvoudig) je dat kan doen:
http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=1&page=1
http://www.petri.co.il/up...peedtouch_home_to_pro.htm
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aaah de Pro hack, die kan ik nog wel herinneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus graag xs4all basic aflsuiten en heb nu Speedlinq. Ben altijd klant geweest bij xs4all, erg goed bevallen. Dus nu ik Speedlinq/Telfort uitgekotst heb met al hun grappen maar weer fijn terug naar xs4all. Eindelijk weer een beetje knap internet!

Dus...here we go:

- Aanvraag gedaan op de website.
- Aanvraag geannuleerd door xs4all, lijn kon niet overgenomen worden van Speedlinq/Telfort.
- Speedlinq gebeld, lijn vrijgegeven
- xs4all gebeld: Het probleem is opgelost hoor! Ja, maar u dient een nieuwe aanvraag te doen (irritant, maar ok).
- Nieuwe aanvraag -> de gebruikersnaam is al in gebruik! Ja dat klopt, door mij, ik wil hem graag weer gebruiken! Goed, andere gebruikersnaam dan maar..
- ADSL is niet beschikbaar op uw adres! Niet beschikbaar?? 8)7
- Mail gestuurd naar xs4all helpdesk -> na 2 weken nog geen antwoord
- Bellen naar de helpdesk. Toets 1 voor nieuwe dienst. Zo gezegd zo gedaan. Helpdesk medewerker: Nee meneer, dan zit u hier verkeerd. Ok, verbind mij maar door dan..nee dat kan niet u moet opnieuw bellen en dan optie 3 en optie 4. Wat? Nou goed dan. |:(
- Opnieuw gebeld; optie 3 -> technische helpdesk. Wegens drukte bla bla..probeerd u het later nog eens. :( |:( |:(

Ondertussen begint het een vervelend verhaal te worden...

- Weer bellen, optie 2 dan maar. Goedendag meneer, waarmee kan ik u van dienst zijn. Ah! Iemand aan de lijn! Verhaal weer uitgelegd. De vriendelijke meneer gaat het uitzoeken en ik word in de wacht gezet... :*)
4 liedjes verder.. :O
- Goedendag meneer waarmee kan ik u van dienst zijn? Uhm..ik sta in de wacht?! :? Ik wacht op antwoord van uw collega?! Nou goed, ik zal het nog een keer uitleggen.... :'(
- Verhaal uitgelegd..nee meneer, dan moet u bij sales zijn!

Ok, nu wordt het echt vervelend.

- Sales; goedendag meneer, waarmee... Ik krijg geen abbonnement afgesloten bij jullie?! Want...verhaal weer uitgelegd..
- Sales: Meneer, ik ga het nu regelen voor u. Duurt ongeveer 5 minuutjes!
Heel mooi! Dank u wel!

- 5 min later: KLIK..tuut tuut tuut.. opgehangen..

Ik heb maar een klacht ingediend.. wat een puinzooi daar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Psst, der loopt een topic over dit soort zaken.. ;)
XS4ALL veel slechter geworden de laatste tijd?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
kaajee schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:03:
[...]

Waarom.. XS4all is toch static ?? :X
PcManiaxx schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:54:
[...]

Precies hetzelfde hier. Werkt allemaal als een tierelier sinds de overstap naar Only.

Enige nadeel is dat ik NOG steeds niet de volle 8mbit haal. Achterlijke afstand :X
Had van de week even met smsusenet even voor 1 eurie een 8mbit op een usenet server voor een dag gehuurd...
En wat denk je... volle hap komt binnen.

Ik zit dus iig netjes daarmee :D

Nb. zojuist hing m'n fritz!box tijdens een tel. gesprek..
Even een harde reset nodig .. :O

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan iemand mij misschien helpen meteen beetje info. Ik heb bij mijn XS4ALL only lijn een Fritzbox gekregen en nu zit ik er over te denken een externe hardeschijf er op aan te sluiten voor centrale opslag. Nu kan ik alleen nergens vinden wat de mogelijkheden precies zijn. Er zit namelijk nu ook niet een erg uitgebreide handleiding bij, deze rept alleen over een ftp verbinding. Is het niet mogelijk een externe hardeschijf als netwerk share te benaderen. Mogelijk zowel vanaf het public IP adres als van de private range?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 17:14
Dat zou denk ik ook wel moeten werken met een simpel USB-stickje erin? Kun je het uittesten. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Xander schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:57:
Dat zou denk ik ook wel moeten werken met een simpel USB-stickje erin? Kun je het uittesten. ;)
Dat is een idee inderdaad. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Dune_ schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:52:
Kan iemand mij misschien helpen meteen beetje info. Ik heb bij mijn XS4ALL only lijn een Fritzbox gekregen en nu zit ik er over te denken een externe hardeschijf er op aan te sluiten voor centrale opslag. Nu kan ik alleen nergens vinden wat de mogelijkheden precies zijn. Er zit namelijk nu ook niet een erg uitgebreide handleiding bij, deze rept alleen over een ftp verbinding. Is het niet mogelijk een externe hardeschijf als netwerk share te benaderen. Mogelijk zowel vanaf het public IP adres als van de private range?
Realiseer je dat de Fritzbox 'slechts' een USB v1.1 (host)poort heeft? Dus snelheid zal dramatisch zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
_Dune_ schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:52:
"Volgens de gebruiksaanwijzing op blz 45 6.3 dient de HDD fat32 geformatteerd te zijn, dus geen NTFS format."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hartelijk dank iedereen ik weet weer voldoende, dat wordt een disk encloser met eigen ethernet aansluiting. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodBier
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-08 20:15
Heb mijn ADSL only lijn nu al vanaf het begin maar sinds een 1,5/2 maanden heb ik toch wel wat problemen.
Mijn lijn is constant tussen zeg maar 08:00 en 17:00 gedisconnect, niet erg als je aan het werk bent maar als je vrij bent en je host thuis nog een paar hobby websites kan het vervelend gaan worden.
Op aanraden van XS4ALL een fritzbox er tussen gehanden (ipv Vigor 2800), zelfde resultaat weer me lijn gedisconnect.

Iemand hier ook last van?? Wat mij opvalt is dat het alleen tijdens kantooruren is, 's avonds en in het weekend gaat het als de brandweer. Uiteraard heb ik in de config van me router always connected aanstaan, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:14:
Gister een brief van XS4ALL binnen gekregen dat mijn snelheid verhoogd is naar 20Mbit. :9 Ik ga dus in mijn modem kijken en die geeft maar een snelheid van 16Mbit weer. :/

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1031 kbps
Downstream Speed: 16236 kbps

Toen ik nog bij Demon zat (ex-demonklant >:)) gaf de modem wel netjes de snelheid van 12Mbit aan. Het gaat om een ZyXEL Prestige 2602R-61 met 'softwareversie' V3.40.

Volgens de speedtest van bbned zit ik boven de 24Mbit. _/-\o_
Bij het downloaden van de 100MB binfile begint de download op een snelheid van 8MB/ps en valt dan rustig aan terug naar de 1,6MB/ps. De download is dan wel binnen 53 seconde binnen, maar iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb dit voorheen zo nog nooit gehad.

EDIT: Ik zit op nog geen 900 meter van de centrale.
Nu bijna 4 maanden verder nog steeds hetzelfde...Nog meer mensen die dit hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok tnx, ja ik weet niet alle topics op GoT uit mijn hoofd en dit topic gaat over xs4all dus het leek mij logisch het hier te posten (dit topic gaat over xs4all toch?). Gekke gedachte, ik weet het.. ;) :+

(ik heb iets tegen het topic beleid hier idd :P Ik zit hier iets te lang om me er nog druk om te maken eigenlijk..)

Maar nu weer ff to the point;

Werd net gebeld door xs4all met excuses. Het gaat dus fout omdat beide providers op het zogenaamde bitstream netwerk zitten. En dan kan je dus niet overstappen (de techniek van tegenwoordig he!).
Dus pas als mijn abbo bij speedlinq/telfort af is kan ik naar xs4all. 3 weken geen internet dus... mooi K is dat want ik heb een mailserver draaien..en dan heb ik het nog niet eens over mijn sociale leven wat dan 3 weken stilstaat :+ :*)

Nja..iig wel netjes dat ze bellen en excuses maken toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

Nu bijna 4 maanden verder nog steeds hetzelfde...Nog meer mensen die dit hebben? :?
Technische limitatie van adsl, qua materiaal/afstand/kwaliteit. In praktijk haalt bijna niemand de 20mbit. Wij hier op kantoor zitten zelfs 60 meter van centrale, die traint nu in op 18,6mbit (18652 uit mn hoofd).

Thuis train ik zelfs in rond de 9-11mbit, afhankelijk van het weer ofzo :+

Het gevalletje 8mb->1,6 zal waarschijnlijk wat precaching zijn, windows doet dit op het moment je het opslaan als scherm krijgt op de achtergrond al wat gaat downloaden, vandaar die burst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:39:
[...]

..................

Werd net gebeld door xs4all met excuses. Het gaat dus fout omdat beide providers op het zogenaamde bitstream netwerk zitten. En dan kan je dus niet overstappen (de techniek van tegenwoordig he!).
Dus pas als mijn abbo bij speedlinq/telfort af is kan ik naar xs4all. 3 weken geen internet dus... mooi K is dat want ik heb een mailserver draaien..en dan heb ik het nog niet eens over mijn sociale leven wat dan 3 weken stilstaat :+ :*)

Nja..iig wel netjes dat ze bellen en excuses maken toch? :)
Neem je toch even (tijdelijk) een bijv. HetNet abo-tje! Daar heb je geen jaar contract, kun je maandelijks opzeggen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kaajee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:59:
[...]

Neem je toch even (tijdelijk) een bijv. HetNet abo-tje! Daar heb je geen jaar contract, kun je maandelijks opzeggen..........
Vergeet niet dat ook daar KPN je lijn 'aan' en 'uit' moet zetten, beetje ongeluk en je zit nog langer zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
SinergyX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:01:
[...]

Vergeet niet dat ook daar KPN je lijn 'aan' en 'uit' moet zetten, beetje ongeluk en je zit nog langer zonder internet.
Zeer waarschijnlijk moet die dan toch op een ander ader-paar binnen komen aangezien op het andere paar je 'oude' abo nog zit. Kan die er in de tussentijd afgehaald worden, is je originele aderpaar weer vrij, kan daar xs4all op.........

• nemesis09
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 00:34
Ik heb sinds kort mijn abo verlengd en een FritzBox gekregen. Ik dacht dat dit de oplossing zou zijn voor het constant wegvallen van mijn verbinding. Zowel de Zyxel en Copperjet die ik nog had staan waren namelijk wel al oude beestjes (BabyXL/Demon tijdperk).

Echter is het met de Fritzbox alleen maar erger geworden. 's Nachts gaat deze sowieso in een soort "standby" mode, waarin deze niet eens probeert in te trainen. Als het ding op hoger dan 5 MB intraint, kun je er donder op zeggen dat hij binnen 2 minuten weer zijn connectie kwijt is en opnieuw begint met trainen. Dat kan uren zo doorgaan.

Ik heb contact gehad met de XS4ALL servicedesk. Per email, want verder is XS4ALL tegenwoordig volstrekt onbereikbaar, tenzij je erg veel tijd en geduld hebt. De snelheid van mijn lijn is teruggeschroefd naar 6MB en dat zou het een en ander verholpen moeten hebben. Dat is echter niet het geval. De lijn wordt nog steeds om de zoveel tijd verbroken en hij traint nog steeds hoger dan 6MB in, wat volgens mij niet zou moeten kunnen.

Binnen de FritzBox zie ik geen opties om de intrain snelheid terug te schroeven, om zo af te dwingen dat hij lager intraint.

Ik kan me best voorstellen dat het met ruis op de lijn te maken heeft (ik weet zo niet wat de signal/noise verhouding is, zal ik vanavond even opzoeken). Iemand suggesties hoe ik een en ander wat beter aan de gang kan krijgen? Mischien de standaard telefoonkabel vervangen door cat5?

FritzBox staat naast het ISRA punt door een splitter met een hele korte standaard telefoon kabeltjes. Ik zal vanavond eens proberen om hem rechtstreeks aan het ISRA punt te hangen.

• pegagus
  • Laatst online: 25-09 10:36
Je bent niet de eerste met wegvallende verbindingen. Downgraden is een flutoplossing, behalve dat je niet betaalt voor een capaciteit die je niet haalt.

Als je hier kijkt, zie dat je niet de enige ben (maar dat kon je uit de overbelaste helpdesk ook al afleiden). Ik krijg een steeds sterker vermoeden dat het ergens op het grensvlak van Xs4all en KPN zit. Xs4all heeft de afgelopen tijd flink campagne gevoerd, en dat wreekt zich nu waarschijnlijk in capaciteitstekorten, waardoor het adsl-signaal op het randje wordt gezet.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is dit alleen moet adsl only of betreft het bepaalde gebieden van nederland?
Ik ben namelijk nog steeds niet overgestapt op xs4all-only.

• nemesis09
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 00:34
Dat is in ieder geval zeer duidelijk. Bij mij zijn de storingen inderdaad ook begonnen na de snelheidsupgrade. Echter zat ik daarvoor ook op 6 (ex-Demon) en dat was geen probleem.

Vooralsnog ga ik dan maar geen drastische dingen ondernemen wat betreft bekabeling, maar zit er wel ernstig over na te denken om het hele zooitje terug te sturen naar XS4ALL en mijn abo op te zeggen. Ik ben het behoorlijk zat.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:37

TAA

Liever IRC

Mijn grootste probleem om dit moment (na downgrade tot 8Mbit om de boel weer stabiel te krijgen) is de enorme spikes in pingtijden... De tijd tot voorbij de eerste paar hops binnen het xs4all netwerk is vaak >3 seconden. Is de "verbinding" er eenmaal dan gaat alles gewoon rap.

Zijn er meer mensen die dit fenomeen herkennen? Heb hier voor de snelheidsupgrade/grote storing (jaja, die vielen bij mij binnen dezelfde paar dagen) nooit last van gehad.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Yup, zelfde probleem hier. Al is het maar voor een paar seconde, veel online games timen gewoon uit of websites laden niet meer in (zelfs tweakers). Maar zoals ik begreep hebben diverse telfort mensen hier ook last van, ik gok dus eerder op een KPN probleem dan Xs4all zelf.

Moet het zelf nog maar even uitzitten, gezien onze kabelboer ook niet echt 'gemotiveerd' is om de nonstop storingen op de kabel te gaan nakijken.

Verwijderd

Zelfde probleem hier, sinds de upgrade naar only (en verhoging van van 6mbit naar 8mbit) regelmatig disconnects. Soms gaat het 4 dagen goed, maar meestal is er toch wel 1 of 2 keer per dag een disconnect.

Van te voren had ik echt zo goed als nooit disconnects etc. Ik kon gewoon een uptime halen van honderden dagen in principe.

(De disconnect lijkt willekeurig. Hij ontstaat in ieder geval niet bij zware belasting van de lijn, ik kan dus bijvoorbeeld 3 dagen downloaden met ~ 830KB/s zonder disconnect. En bv bij alleen msn kan het gebeuren dat hij disconnect. Het is dus niet zo dat de lijn disconnect wanneer er een bepaalde snelheid behaald wordt.)

Ik heb nu een simpele tweedehands speedtouch besteld om te kijken of de verbinding daarmee stabieler is, en dus om te zien of die Fritzbox iets te snel/onnodig de verbinding verbreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 12:32 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.