Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Vreemd. Bij mij staat er ook mijn username en bijbehorend ww. En dat lijkt mij ook te horen zo. Anders wordt er ingelogd met een verkeerd account en zullen o.a. je verbruiks gegevens niet meer kloppen.Gabberhead schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:26:
[...]
Bij mij staat daar 'xs4alluser', dat verbaasde mij al, maar dat schijnt toch te kloppen. Bij een andere Tweaker staat daar adsl@xs4all.nl
Heeft de helpdesk daar al iets over geroepen?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
De helpdesk weet ik niet, maar in dit topic is dat reeds vele malen aan de orde geweest: je hebt geen login/password meer nodig bij only. Het gaat nu op aansluitadres/ip adres zal ik maar zeggen.Gabberhead schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:26:
[...]
Bij mij staat daar 'xs4alluser', dat verbaasde mij al, maar dat schijnt toch te kloppen. Bij een andere Tweaker staat daar adsl@xs4all.nl
Heeft de helpdesk daar al iets over geroepen?
Als je wel per se een login/pw moet ingeven kun je daar in principe alles invullen wat je maar wilt.....
(ik ben BBned-oudCistron naar XS4all Only)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
KPN MxStream: PPPoA 8/48 VCMUX met username@xs4all.nl en ww
XS4ALL Only standaard profiel: PPPoA 8/48 VCMUX met een random username en ww (maakt niet uit wat je invult)
XS4ALL Only met BBNED profiel: RFC1483 0/35 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)
XS4ALL Only met BabyXL profiel: RFC1483 0/34 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)
Is historisch zo gegroeid. Als het goed is weet je welke instelling op jouw situatie slaat.
heb babyxl en bbned instellingen ook gebruikt.. maar tevergeefs.. ik word er echt moe van want helpdesk kan ik ook niet bereiken ivm drukte.markclausing schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:50:
Het is afhankelijk van je profiel:
XS4ALL Only standaard profiel: PPPoA 8/48 VCMUX met een random username en ww (maakt niet uit wat je invult)
XS4ALL Only met BBNED profiel: RFC1483 0/35 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)
XS4ALL Only met BabyXL profiel: RFC1483 0/34 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)
Is historisch zo gegroeid. Als het goed is weet je welke instelling op jouw situatie slaat.
En laat dit topic nou net over Xs4all Only gaan..........markclausing schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:50:
Het is afhankelijk van je profiel:
(dus daar in geen v/d gevallen een user/pw nodig..........)
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 02-07-2008 13:44 ]
Gek genoeg ging het wel fout toen ik mijn eigen username en password invulde. Alleen de standaard 'xs4alluser' die tijdens de automatische configuratie wordt ingevuld werkte.
Dus het verhaal over aansluitadres/ip adres klopt in principe wel, alleen lijkt er wel een voorwaarde te zitten aan de 'willekeurige' naam die je invult. In mijn geval dus de standaard configuratie.
Ik kom overigens van een MxStream account (KPN Adsl Basic) en heb nu Only, maar dat zou niet uit moeten maken lijkt me.
hou je ook rekening met die 2uur leasetijd? een modem krijgt een ip adres op basis van een lease van 2 uur. de identiteit van dat modem wordt bepaald aan de hand van het MAC adres.kyddil schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:54:
[...]
heb babyxl en bbned instellingen ook gebruikt.. maar tevergeefs.. ik word er echt moe van want helpdesk kan ik ook niet bereiken ivm drukte.
dat betekent dat als je wisselt van modem, dat je maximaal 2 uur moet wachten tot de nieuwe gaat werken.
Hoe weet je wat je hebt? Ik kom van speedlinq babyxl heb nu xs4all only.. Maar weet niet of ik KPN/BabyXL/BBned heb..markclausing schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:07:
[...]
hou je ook rekening met die 2uur leasetijd? een modem krijgt een ip adres op basis van een lease van 2 uur. de identiteit van dat modem wordt bepaald aan de hand van het MAC adres.
dat betekent dat als je wisselt van modem, dat je maximaal 2 uur moet wachten tot de nieuwe gaat werken.
Als je Only neemt/krijgt kom je in op het netwerk van Xs4all-only en dat is (zie oa. dit topic) Bitstream (wat overigens (ook) van KPN is)............kyddil schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:59:
[...]
Hoe weet je wat je hebt? Ik kom van speedlinq babyxl heb nu xs4all only.. Maar weet niet of ik KPN/BabyXL/BBned heb..
Ahh okee.. dan zijn mijn modem instellingen goed.. word er echt moe van..kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:16:
[...]
Als je Only neemt/krijgt kom je in op het netwerk van Xs4all-only en dat is (zie oa. dit topic) Bitstream (wat overigens (ook) van KPN is)............
me = weer blij
Mijn internet was opgeleverd, er was wel DSL verbinding, maar internet gaf die ROOD aan.. dus geen dataverkeer.. Helpdesk gebeld.. kreeg een ticket dat KPN het zou fixen.. week later deed die het..Gabberhead schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:27:
En dan willen we nu natuurlijk wel weten wat het probleem was
Bij mij viel het dataverkeer weg (wel dsl en een pppoa verbinding), regio Oss.
-edit - Lekker is dat een verbinding die er vaker uitlicht dan een goedkoop *** abbo van de eerste de beste dsl aanbieder en een helpdesk die je gewoon eruitgooit omdat het te druk is....
[ Voor 38% gewijzigd door GieltjE op 05-07-2008 12:12 ]
Hell / 0
Hoe weet je datGieltjE schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:13:
-edit - Lekker is dat een verbinding die er vaker uitlicht dan een goedkoop *** abbo van de eerste de beste dsl aanbieder en een helpdesk die je gewoon eruitgooit omdat het te druk is....
Ik heb idd statistiek gehad, maar als ik optel hoevaak ik de laatste 3 maanden al last heb gehad en dat tegenover een standaard ziggo/tele2 hier in de buurt etc zet hebben hun het beter.Lekkere Kwal schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:24:
[...]
Hoe weet je datEn zoals je wellicht op school bij kansrekening of statistiek hebt gehad: resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Sinds gisterochtend is in iedergeval mijn lijn weer werkende, en dat zonder tussenkomst van de helpdesk (die alle dagen onberijkbaar was, elke dag meedere keren verspreid geprobeert).
Hell / 0
En zelfs de buurt waarin je woont is geen garantie voor behaalde resultatenLekkere Kwal schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:24:
[...]
Hoe weet je datEn zoals je wellicht op school bij kansrekening of statistiek hebt gehad: resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan is het nog steeds opvallend dat de andere providers het beter doen, ookal is er geen garantie.SinergyX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:33:
[...]
En zelfs de buurt waarin je woont is geen garantie voor behaalde resultaten
Hell / 0
leuk voor mensen die nog niet zijn overgestapt naar xs4all only....
Was toch altijd al zo?DDX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:58:
toch grappig dat de nieuwe kpn prijzen onder de xs4all only prijzen komen
leuk voor mensen die nog niet zijn overgestapt naar xs4all only....
Xs4all is en blijft één v/d (veel) duurdere aanbieders/isp's
alleen als je dus bij xs4all via kpn gebleven was betaal je nu dus uiteindelijk minder
nee, want die verhoging geldt niet voor xs4all via kpn klantenDDX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:09:
Mja ok maar het argument van xs4all was stap nu over op only en krijg meer snelheid voor minder prijs.
alleen als je dus bij xs4all via kpn gebleven was betaal je nu dus uiteindelijk minder
Ziggo doet het in ieder geval niet beter... Daarnaast moet je je waarneming scheiden tussen Xs4all+KPN en Xs4all Only aangezien dat grotendeels gescheiden netwerken zijn (tenzij de DNS servers uit zouden vallen allemaal tegelijk). Maar goed als dat je conclusie is zou ik zeggen: stap vooral over.GieltjE schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:18:
[...]
Dan is het nog steeds opvallend dat de andere providers het beter doen, ookal is er geen garantie.
appart xs4all via kpn is dus ook weer iets apparts geworden dus ?The_Scarabial schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:38:
[...]
nee, want die verhoging geldt niet voor xs4all via kpn klanten
Tja 'apart'... Vroeger waren bijna alle klanten Xs4all via KPN en een fractie via BBNed. Toen kwamen daar de Cistron en Demon klanten etc. bij en nu worden zoveel mogelijk mensen naar Xs4all Only omgezet. De Xs4all via KPN is dus geen kleine groep maar niet meer hun primaire dienst. Vandaar dat de snelheidsverhoging ook niet voor die klanten geldt (ja en zodat mensen gestimuleerd werden over te stappen).DDX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:56:
[...]
appart xs4all via kpn is dus ook weer iets apparts geworden dus ?
Verwijderd
Ben altijd een beetje huiverig om een nieuwe dienst te bestellen, maar vooruit dan maar... als het blijkbaar toch al in de lucht hangt. Over een maand zit ik hopelijk naar tevredenheid ook bij Only
[ Voor 58% gewijzigd door samo op 09-07-2008 18:37 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Dan moet dat wel kunnen. Een oom van mij zit nog steeds noodgedwongen op kpn, terwijl klanten op dezelfde centrale 1000meter verderop gewoon overkunnen. Sales en support vertrouwen helaas volledig op de postcode check. En hij wil zooo graag kpn eruit...Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:56:
Had vandaag een helpdeskmedewerker van XS4ALL aan de lijn en deze had vernomen dat 't op de langere termijn de bedoeling is dat uiteindelijk ook alle ADSL van KPN'ers over moeten gaan naar XS4ALL Only. Een tijdsplan kon hij niet geven. Of het waar is, weet ik niet, I'm just the messenger.
Ben altijd een beetje huiverig om een nieuwe dienst te bestellen, maar vooruit dan maar... als het blijkbaar toch al in de lucht hangt. Over een maand zit ik hopelijk naar tevredenheid ook bij Only500 m hemelsbreed tot de centrale en al een ADSL2+-modem, dus hopelijk haal ik een aardige snelheidswinst, komend vanaf ADSL via KPN.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Volgens mij ligt Xs4all-only in Rotterdam er momenteel uit. Alle hardware nagelopen maar geen verbinding.
Er staat (nog) niet op de storingspagina, dan ga je maar eens bellen om je vermoeden wellicht bevestigd te krijgen. Loop je eerst door alle f*^%(king keuzes heen, krijg je uiteindelijk een verhaaltje te horen dat 'het momenteel erg druk is, we vragen u op een later tijdstip terug te bellen. De verbinding wordt nu verbroken'.
Dit kan een een zichzelf serieus nemend professioneel bedrijf toch niet maken!!!
Als ik er voor kies om toch (lang) te willen wachten is dat toch mijn eigen keuze!! Ik heb hier zo'n hekel aan, ze zijn dan gewoon onbereikbaar, dat kan toch gewoon niet!!
Zowel op de consumentenlijn als de zakelijke..........
Laat ze dan in ieder geval meteen melden dat er een storing is (als dat het geval is en daar lijkt het wel op gezien de drukte) dan weet je in ieder geval iets!
edit: na dik een uur staat er eindelijk vermeld dat er idd een storing is regio Rdam, dat internet communiceert zo makkelijk en snel tegenwoordig.......en dan nog moet je wel (elders) internet toegang hebben, een melding meteen bij bellen is te veel gevraagd vermoedelijk.......
[ Voor 22% gewijzigd door kaajee op 10-07-2008 11:26 ]

Edit: Bij de storing in Zuid-Holland die ze melden op de website, staat dat het opgelost is..ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen, alle websites doen er afgrijselijk lang over om binnen te komen.
[ Voor 54% gewijzigd door Glacier op 11-07-2008 10:58 ]
Zal de situatie uitleggen. Sinds jaar-en-dag hebben mijn ouders ADSL bij XS4All via KPN. In eerste instantie was dit een light-abo, na aandringen van mij is dit, reeds jaaaaren geleden, basic geworden.
Nu heb ik het nest al jaren verlaten en is het gebruik van de lijn minimaal. Vandaar het idee van mijn vader om de lijn om te laten zetten naar XS4All Only.
Even voor de goede orde, is een telefoonlijn van KPN (geheim telefoonnummer) met hierop Tele2 (telefonie) en XS4All (Internet)
Pa eerst bellen met de XS4All natuurlijk: "Nee meneer, geen enkel probleem, merkt u HELEMAAL NIETS van. Echt, er zal NIETs wijzigen" (dit is overigens nog meerdere keren herhaalt in latere contacten.)
Wel dus.
Het (geheime) telefoonnummer van mijn ouders verwees nergens meer naar. Telefoon gaat wel over maar verder niets. Mijn ouders hebben opeens een compleet ANDER nummer. En Internet doet het natuurlijk ook niet.. Kan Prima op de Speedtouch (510) en die geeft doodleuk aan dat er geen link is (modemline down).
Dus bellen met XS4All... als je er doorkomt (+/-45 minuten!!!, meerdere dagen, meerdere momenten van de dag) het bekende riedeltje: "Nee hoor, hier staat alles goed", "Modem resetten", "Gegevens opnieuw instellen". Bij god's gratie is er op een gegeven moment dan toch geconstateerd dat het probleem met het omzetten van de lijn is ontstaan (goh.) en dat er een monteur (KPN) langs zal komen om dit te bekijken.
Op de bewuste dag niemand aan de deur maar wel een telefoontje van een monteur op mijn eigen mobiele nummer met de melding dat alles in orde zou moeten zijn.
En inderdaad, telefonie lijkt weer helemaal te werken! Alleen Internet is nog steeds stuk. Op dit moment zijn we al een paar dagen verder. XS4All bellen, weer de wachtrijperikelen (nummer helpdesk, keuze 3-2-2) en het bekende lijstjeswerk. Lijntest geeft aan dat er 0 signaal is en het moet wel bij de klant liggen nu (Hallo, die kabels liggen er al een jaren en nooit problemen!). Met veel tegenzin de boel om lopen bouwen, alsnog niets.
Daarnaast in alle contactmomenten meerdere keren te horen gekregen dat de vorige collega niets had opgeschreven dus of we toch weer even het modem willen resetten, etc.
Echt, gevoelsmatig sta ik op het punt om met een brandende fakkel richting Amsterdam te gaan. Ben bijzonder pissed. Probleem speelt iig al meer dan 2 weken en ben ernstig teleurgesteld in de service van XS4All in deze.
Zelfs het voorstel om dan uiteindelijk werkelijk een monteur langs te sturen (een als uit de reclame) is niet mogelijk. Nee da's natuurlijk alleen voor nieuwe klanten. Bah, volgens mij is Ziggo nog een betere optie inmiddels...
En die postcodecheck zorgt ervoor dat er mensen een 20Mbit lijn krijgen op meer dan 3kmMistraller schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:42:
[...]
Dan moet dat wel kunnen. Een oom van mij zit nog steeds noodgedwongen op kpn, terwijl klanten op dezelfde centrale 1000meter verderop gewoon overkunnen. Sales en support vertrouwen helaas volledig op de postcode check. En hij wil zooo graag kpn eruit...
(wat dus nooit gaat werken. Hallo klapperende verbinding)
En iemand op 500meter van de centrale niet hoger dan 3Mbit aan mag vragen...
All hail the postcodecheck...
[ Voor 15% gewijzigd door MazeMouse op 18-07-2008 13:55 ]
sudo apt-get rekt
Dit soort verhalen hoor je echt te vaak tegenwoordig. Klagers hoor je altijd meer dan mensen die tevreden zijn, maar ik heb zulke verhalen nog nooit zo vaak gehoord bij xs..magistus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:34:
<lang verhaal>

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Vroeger was xs4all altijd veel beter qua service en kwaliteit t.o.v. andere providers, maar de laatste tijd zijn ze afgezakt naar het niveau UPC. Xs4all is nog steeds een pak duurder dan anderen, maar dat zijn ze naar mijn mening niet meer waard...
Dat had ik wel verwacht, aangezien je ook geen nieuw abbonnement meer kan afsluiten 'xs4all via KPN.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:56:
Had vandaag een helpdeskmedewerker van XS4ALL aan de lijn en deze had vernomen dat 't op de langere termijn de bedoeling is dat uiteindelijk ook alle ADSL van KPN'ers over moeten gaan naar XS4ALL Only. Een tijdsplan kon hij niet geven. Of het waar is, weet ik niet, I'm just the messenger.
Ben altijd een beetje huiverig om een nieuwe dienst te bestellen, maar vooruit dan maar... als het blijkbaar toch al in de lucht hangt. Over een maand zit ik hopelijk naar tevredenheid ook bij Only500 m hemelsbreed tot de centrale en al een ADSL2+-modem, dus hopelijk haal ik een aardige snelheidswinst, komend vanaf ADSL via KPN.
Ik zit ook met hetzelfde. Ik ben ook huiverig om over te stappen naar only, aangezien nu alles perfect werkt. En in dit topic best vaak gesproken wordt over downtime enz., maar ik denk dat ik het na mijn vakantie ook maar ga wagen.
Ik ben er helemaal klaar mee en bekijk serieus alternatieven.....
Too many freaks, not enough circuses!
Vertel mij wat. Voor dit debacle zou ik XS4All zeker nog de hemel in hebben geprezen, jarenlang nooit echte problemen gehad en als er iets was dan werd dit snel en vakkundig opgelost. Maar helaas, ik merk dat ook zakelijk dat de boel erg aan het verslechteren is. Mooiste is nog dat KPN-medewerkers zelfs XS4All als 'prutsers' (maar dan in wat meer woorden) benoemen. Als er een toko is die bovenaan de zwarte lijst staat (wederom zakelijk en prive)Tukk schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:59:
[...]
Dit soort verhalen hoor je echt te vaak tegenwoordig. Klagers hoor je altijd meer dan mensen die tevreden zijn, maar ik heb zulke verhalen nog nooit zo vaak gehoord bij xs..
De postcode check is niets anders dan kijken of een ADSL verbinding mogelijk is. Zo ja dan wordt de procedure opgestart. De tweede stap na de aanvraag is een lijnmeting om te kijken of de gevraagde snelheid wel of niet leverbaar is. E.e.a. hangt niet alleen af van de afstand maar ook van de kwaliteit van het koper wat in de grond ligt en dergelijke.MazeMouse schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:55:
[...]
En die postcodecheck zorgt ervoor dat er mensen een 20Mbit lijn krijgen op meer dan 3km
(wat dus nooit gaat werken. Hallo klapperende verbinding)
En iemand op 500meter van de centrale niet hoger dan 3Mbit aan mag vragen...
All hail the postcodecheck...
Overigens heb ik het ook wel eens meegemaakt met een collega die pal naast de centrale woonde. Dacht jij dat die direct naar de centrale een link had? Welneeee.. hij zat aan het einde van de gelegde kabel waardoor hij toch nog een paar KM van de centrale afzat.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Een van de vele 'technische' helpdeskmedewerkers die ik de afgelopen tijd gesproken heb, gaf aan dat men op de afdeling al meerdere keren aangekaart had dat dit een probleem is maar dat de afdeling verkoop gewoon lekker blijft verkopen en dit 'kleine' euvel maar volkomen negeert.
Dus als ik het goed begrijp is de enige opdracht geweest aan Xs4all om de DSL lijn naar Only om te zetten en dus verder niets te veranderen (qua telefonie en zo)? Dan is het hoogst merkwaardig dat het zo gelopen is.magistus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:34:
Erg fijn, XS4ALL Only. Wat mij betreft komt XS4All vanaf nu ook op de zwarte lijst. Ben het meer dan zat.
Wat ik me eigenlijk voor kan stellen is dat Only op je 2e telefoonpaar zit en de telefoondienst op het 1e paar wat ook verder is aangesloten aan je telefoon en modem. Heb je al gekeken wat er op het 2e paar zit op dit moment?
Mwa, die postcode check doet ook tegenwoordig al een voorspelling voor je haalbare snelheden. En die lijnmeting die jij noemt wordt dan zo ongeveer altijd overgeslagen aangezien ik ze op ADSL 2e lijn te vaak tegenkom dat ze gewoon aangelegd worden op een veel te grote afstand omdat de postcodecheck zei dat het wel kon...Diabolical schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:27:
[...]
De postcode check is niets anders dan kijken of een ADSL verbinding mogelijk is. Zo ja dan wordt de procedure opgestart. De tweede stap na de aanvraag is een lijnmeting om te kijken of de gevraagde snelheid wel of niet leverbaar is. E.e.a. hangt niet alleen af van de afstand maar ook van de kwaliteit van het koper wat in de grond ligt en dergelijke.
Overigens heb ik het ook wel eens meegemaakt met een collega die pal naast de centrale woonde. Dacht jij dat die direct naar de centrale een link had? Welneeee.. hij zat aan het einde van de gelegde kabel waardoor hij toch nog een paar KM van de centrale afzat.
En een aansluiting zoals jij noemt is het waarschijnlijker dat hij gewoon uberhaupt op een andere centrale zat en die centrale waar hij naast woonde er later naast is gelegd om als uitbreiding te dienen. Want een kabel is end to end en niet we maken een complete ronde en eindigen dan weer waar we gestart zijn. Plus afhankelijk van het formaat van de centrale kan er al makkelijk tussen de 100 en 700+ meter kabel liggen voor je de centrale uit bent.
Verkoop heeft een beloningssysteem. Zo levert het hun al meer op als ze de klant een compleet nieuw pakket aansmeren (met nieuw klantnummer) ipv het bestaande klantnummer te upgraden. En als postcodecheck zegt dat het kan wordt het verkocht want die postcodecheck is heilig!magistus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:33:
[...]
Een van de vele 'technische' helpdeskmedewerkers die ik de afgelopen tijd gesproken heb, gaf aan dat men op de afdeling al meerdere keren aangekaart had dat dit een probleem is maar dat de afdeling verkoop gewoon lekker blijft verkopen en dit 'kleine' euvel maar volkomen negeert.
(En wij bij de 2e lijn zijn dan steeds de lul
[ Voor 19% gewijzigd door MazeMouse op 18-07-2008 16:24 ]
sudo apt-get rekt
Paar dagen geleden (eindelijk) brief mbt de snelheidsverhoging gekregen, dus ik ff checken of de snelheid inderdaad van 4 naar 8 mbit is gegaan. Maar helaas, volgens speedtest.nl kom ik nog steeds niet verder dan 350-400 k/s. In m'n speedtouch staat overigens wel netjes
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Mis ik iets ?
Router heb ik overigens gereset (een aantal keer), zonder het gewenste resultaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Mach op 18-07-2008 20:52 ]
DUGG
bla?
8mbit moet haalbaar zijn, want dat had ik een jaar geleden ook toen ik nog een basic abbo had.Q-bone schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:12:
als je maar 350kb sec haalt op een 4 mbit verbinding, dan kun je 8mbit wel vergeten... Je moet minimaal 420/430kb halen op een 4 mbit.
Met Newszilla haal ik idd wel rond de 420-430
DUGG
Jazeker. Juist omdat, door verder niet ter zake doende omstandigheden, het absoluut niet wenselijk was dat hier iets aan zou veranderen, is met nadruk gevraagd of dit zonder problemen kon. Dit is verzekerd en vervolgens is er dus sinds 30 juni ellende.Lekkere Kwal schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:25:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is de enige opdracht geweest aan Xs4all om de DSL lijn naar Only om te zetten.
Hmmm, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!Wat ik me eigenlijk voor kan stellen is dat Only op je 2e telefoonpaar zit en de telefoondienst op het 1e paar wat ook verder is aangesloten aan je telefoon en modem. Heb je al gekeken wat er op het 2e paar zit op dit moment?

Zou natuurlijk niet mogen maar ik ga daar zeker nog even aandacht aan besteden!
Hoe dan ook, gisteren binnen 20 minuten een helpdeskmedewerker aan de lijn welke iig het nodige verstand had. Na het uitvoeren van nog wat handelingen (overbodig maar goed, voor iemand die wil luisteren en je niet als klapvee behandelt wil ik best een paar dingetjes herhalen) werd ik doorgezet naar een 2de-lijns. Welke uiteindelijk weer KPN gaat langssturen om te knutselen in de centrale. Wel aangegeven dat als het maandagavond NIET in orde is, ik het echt zat ben en verwacht dat er iemand maar eens wat registers gaat opentrekken om te zorgen dat de boel WEL gewoon gaat werken. Overigens ook zeer tevreden over deze medewerker, mag ook wel benoemt worden
Verwijderd
Na maanden lijkt het bij mij nu eindelijk goed te komen met mijn instabiele internet.
Je betaald ervoor en ook meer als bij de concurrent dus ze zorgen er maar voor dat ze je problemen oplossen...
Ja dat is dan ook schuld van de KPN en niet van Xs4all. Heb nu al twee keer meegemaakt dat bij 'klanten' van mij (waar ik thuis de pc fix) er na een verhuizing een ander paar in de centrale werd aangesloten voor adsl dan die was aangesloten op de bedrading in het huis en waar soms nog een spraakdienst op actief was. Gelukkig zijn moderne ISRA punten hierop ingericht en heb je het zo gefixt, maar bij oude woningen ligt soms het andere paar in de kruipruimtemagistus schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:15:
[...]
Hmmm, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!![]()
Zou natuurlijk niet mogen maar ik ga daar zeker nog even aandacht aan besteden!
Ben benieuwd of alles probleemloos gaat verlopen. Vrees het ergste natuurlijk, maar de tijd (30 dagen) zal het leren.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Dat zou zo maar kunnen.. Bij de overstap van ADSL van KPN naar XS4ALL Only wordt je ook overgeprikt van de Mxstream apparatuur (DSLAM) naar de Bitstream apparatuur in de wijkcentrale, en dat kan dus wel eens fout gaan (KPN monteurs die hun werk niet helemaal goed doen).. De rest is zover ik weet een geautomatiseerd proces waar eigenlijk weinig fout kan gaan..Lekkere Kwal schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:52:
[...]
Ja dat is dan ook schuld van de KPN en niet van Xs4all. Heb nu al twee keer meegemaakt dat bij 'klanten' van mij (waar ik thuis de pc fix) er na een verhuizing een ander paar in de centrale werd aangesloten voor adsl dan die was aangesloten op de bedrading in het huis en waar soms nog een spraakdienst op actief was. Gelukkig zijn moderne ISRA punten hierop ingericht en heb je het zo gefixt, maar bij oude woningen ligt soms het andere paar in de kruipruimte
Buiten dat is de overstap naar Only ook niet zonder risico als je lijn niet helemaal in orde is, of als je je eigen apparatuur niet helemaal hebt aangesloten zoals het hoort.. Dus niet je modem met lange telefoonkabel vanaf ISRA of nog erger secundaire aansluiting bij je PC neerzetten ofzo, maar gewoon netjes zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt en vanaf daar UTP gebruiken.. Dat het mogelijk jaren altijd gewerkt heeft is geen excuses, Only levert namelijk hogere snelheden en is dus gevoeliger voor minder stabiele lijnen dan het tragere ADSL van KPN..
Dat je minder snelheid zou halen via Only dan met je oude ADSL van KPN abonnement zou ook zo maar kunnen als je al zo'n beetje op de max van je lijn zat en je modem minder goed intraint op de Bitstream DSLAM dan op de Mxtream DSLAM.. Modems hebben nou eenmaal verschillende chips en software en DSLAMs ook, en sommige combinaties werken beter met elkaar dan anderen.. Nou weet ik alleen helaas niet welke merken DSLAMs er staan voor Mxstream en voor Bitstream.. Iemand zou dat eens uit kunnen zoeken, en kijken welke merken modems daar het beste op intrainen..
Uiteindelijk blijft ADSL gewoon erg lastig qua haalbare snelheden en de daaraan vastzittende stabiliteit, omdat je zo afhankelijk bent van zoveel factoren welke snelheid je kan halen.. Wat dat betreft biedt kabelinternet tegenwoordig toch wel meer garantie.. Glasvezel is natuurlijk nog veel beter, maar dat is helaas nog maar heel beperkt leverbaar (ik heb het gelukkig wel al thuis)..
Nou, dat wordt dan nog wat. Heb het 7jr lang echt zonder problemen gehad.Inflatable schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:47:
[...]
Dat zou zo maar kunnen.. Bij de overstap van ADSL van KPN naar XS4ALL Only wordt je ook overgeprikt van de Mxstream apparatuur (DSLAM) naar de Bitstream apparatuur in de wijkcentrale, en dat kan dus wel eens fout gaan (KPN monteurs die hun werk niet helemaal goed doen).. De rest is zover ik weet een geautomatiseerd proces waar eigenlijk weinig fout kan gaan..
Buiten dat is de overstap naar Only ook niet zonder risico als je lijn niet helemaal in orde is, of als je je eigen apparatuur niet helemaal hebt aangesloten zoals het hoort.. Dus niet je modem met lange telefoonkabel vanaf ISRA of nog erger secundaire aansluiting bij je PC neerzetten ofzo, maar gewoon netjes zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt en vanaf daar UTP gebruiken.. Dat het mogelijk jaren altijd gewerkt heeft is geen excuses, Only levert namelijk hogere snelheden en is dus gevoeliger voor minder stabiele lijnen dan het tragere ADSL van KPN..
..heel verhaal nog...
En ik heb de kabel vanaf ISRA over zolder naar andere kamer liggen. Dat kan nog wel eens een probleempje geven. Ook ivm de rest vh netwerk (aantal aansluitingen, dus andere switch misschien wel!) thuis.
Ik wacht gewoon af. Wordt overgezet midden in m'n vakantie. Dus heb wel tijd!
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Klassiek voorbeeld..beerns schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:26:
[...]
Nou, dat wordt dan nog wat. Heb het 7jr lang echt zonder problemen gehad.
En ik heb de kabel vanaf ISRA over zolder naar andere kamer liggen. Dat kan nog wel eens een probleempje geven. Ook ivm de rest vh netwerk (aantal aansluitingen, dus andere switch misschien wel!) thuis.
Ik wacht gewoon af. Wordt overgezet midden in m'n vakantie. Dus heb wel tijd!
Je modem dicht bij ISRA (en eventueel splitter als je nog belt via dezelfde vaste lijn) aansluiten en vandaar een UTP-kabel trekken naar een switch en/of router, i.p.v. de lange telefoonkabel die je nu hebt liggen tussen ISRA, eventuele splitter, en je modem..
Ik zou dat maar alvast doen voordat je overgaat naar Only om problemen te voorkomen.. Of je wacht het idd even af, dan kun je zelf zien ofdat het verschil maakt.. Grote kans van wel afhankelijk van de lengte van die telefoonkabel en de kwaliteit daarvan.. Je hebt kans dat de sync wegvalt en/of je snelheid minder zal zijn..
Volgens mij klopt dit niet: voordat wij op kantoor overstapten naar Xs4all Only hadden we al een 20 mbit lijn (en dat was dus xs4all via kpn) en nu hebben we nog steeds 20 mbit (althans, dat zouden we weer moeten hebben, vooralsnog staat dat nog steeds verkeerd ingesteldInflatable schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:47:
[...]
Only levert namelijk hogere snelheden en is dus gevoeliger voor minder stabiele lijnen dan het tragere ADSL van KPN..
jah. Dat zat ik mezelf ook al te bedenken. Ik zal een dezer dagen de kabels gaan omleggen. Dus de omgekeerde versie van hoe het nu ligt.Inflatable schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:41:
[...]
Klassiek voorbeeld..
Je modem dicht bij ISRA (en eventueel splitter als je nog belt via dezelfde vaste lijn) aansluiten en vandaar een UTP-kabel trekken naar een switch en/of router, i.p.v. de lange telefoonkabel die je nu hebt liggen tussen ISRA, eventuele splitter, en je modem..
Ik zou dat maar alvast doen voordat je overgaat naar Only om problemen te voorkomen.. Of je wacht het idd even af, dan kun je zelf zien ofdat het verschil maakt.. Grote kans van wel afhankelijk van de lengte van die telefoonkabel en de kwaliteit daarvan.. Je hebt kans dat de sync wegvalt en/of je snelheid minder zal zijn..
Met uitzondering van het oude Ultra abonnement dan, dat was inderdaad al maximaal 20Mbit.. Voor de rest zijn alle abonnementen op Only wel sneller dan die van KPN..jasjenl schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:11:
[...]
Volgens mij klopt dit niet: voordat wij op kantoor overstapten naar Xs4all Only hadden we al een 20 mbit lijn (en dat was dus xs4all via kpn) en nu hebben we nog steeds 20 mbit (althans, dat zouden we weer moeten hebben, vooralsnog staat dat nog steeds verkeerd ingesteld).
Zie: http://www.xs4all.nl/alle...98c247f0a1977886353623152
Wat staat er trouwens 'verkeerd ingesteld' dan? Haal je nu op Only minder snelheid? Dat kan dus te maken hebben met het hele verhaal wat ik geprobeerd heb uit te leggen (dat je modem misschien lager intraint op de Bitstream DSLAM dan hij deed op de Mxstream DSLAM, dat kan soms zomaar een paar Mbit schelen).. Laat anders even een lijnmeting uitvoeren, dan kunnen ze je zo vertellen wat je lijn maximaal aan zou moeten kunnen, en probeer desnoods even een ander merk modem..
Ik neem voor de rest aan dat alles wel goed is aangesloten op dat kantoor? Dus modem zo dicht mogelijk bij ISRA etc.. Dat is iets waar je als klant zelf verantwoordelijk voor bent, en zolang dat niet goed zit blijven ze daar bij de helpdesk ook (terecht) over "zeuren".. Sluit het dus gewoon goed aan zodat het daar zeker niet aan kan liggen (anders zit je misschien ook tevergeefs lang te bellen met een helpdesk)..
[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 22-07-2008 18:34 ]
9 juli verhuizing doorgegeven.
16 juli bevestigingsbrief van xs4all dat adsl zo snel mogelijk word opgeleverd.
Iemand enig idee hoe lang dit kan gaan duren?
http://www.xs4all.nl/alle...2ef742b4d8540407f945945fdPcManiaxx schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:10:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met verhuizingen? Ik ben een aantal weken geleden overgestapt op XS4ALL only en zojuist heb ik een verhuizing achter de rug.
9 juli verhuizing doorgegeven.
16 juli bevestigingsbrief van xs4all dat adsl zo snel mogelijk word opgeleverd.
Iemand enig idee hoe lang dit kan gaan duren?
DSL not responding (no DSL synchronization).
Check that the DSL cable is plugged in correctly at the DSL splitter and at your FRITZ!Box. If all the cables are connected correctly and the error message appears again, contact your DSL provider.
Als ik kijk in de status van adsl wanneer het up is zie ik:
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 8168 1083
ATM data rate Kbit/s 8151 1031
User data rate Kbit/s 7383 934
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 16 16
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 660 68
Negotiation adaptive adaptive
Signal/Noise ratio dB 8 10
Line attenuation dB 30 14
Status f0000000 f0000000
Loss of
Signal Loss of
Frame Forward Error Correction Cyclic Redun-
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0 0 0 2534 0 0
COE 1 0 0 0 0 0
Ehm ik had hem met een telefoonlijn verlengkabel naar zolder doorgetrokken.RollieBollie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:39:
Hoe heb je je fritzbox aangesloten op de telefoonlijn?
Vandaag heb ik de slitter direct op de isra aangeloten, toen de fritzbox er vlakbij en toen een netwerkkabel naar de zolder.
Dit had meteen positief resultaat op de snelheid:
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 13340 1003
ATM data rate Kbit/s 13322 1003
User data rate Kbit/s 12066 909
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 17 16
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 924 68
Negotiation adaptive adaptive
Signal/Noise ratio dB 8 8
Line attenuation dB 30 14
Status f0000000 f0000000
Loss of
Signal Loss of
Frame Forward Error Correction Cyclic Redun-
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0 0 0 26 0 0
COE 0 0 0 0 0 0
volgens mij ziet dit er al veeel beter uit.
Ik haal geen 20Mb want ik zit zo'n 2km van de centrale..
Ik heb nog net veel kunnen checken of de verbinding nu stabiel is.
Zien de cijfers er nu beter uit????
wat mij betreft is snelheid niet mijn grootste wens, maar stabiliteitRollieBollie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:43:
Heel soms kan je nog een iets hogere snelheid krijgen als je de fritzbox zonder splitter aansluit, maar dat kan dus enkel als je geen KPN vaste telefonie meer gebruikt.
Wat ik raar vind is dat k dus nu wel een hogere snelheid heb terwijl myn noise ration van 8/10 naar 8/8 is gegaan terwijl de line ateguation gelijk is geblevenmfrank66 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:17:
[...]
wat mij betreft is snelheid niet mijn grootste wens, maar stabiliteit
ik snap er nu geen biet meer van
Je hoeft het ook niet te snappen, enige wat je moet begrijpen is dat je modem aansluiten op een lange telefoonverlengkabel niet de beste manier is i.v.m. de sterkte van het signaal.. Huistuinenkeuken telefoonkabels zijn gewoon niet geschikt om een hoogfrequentie ADSL-signaal zonder verlies over langere afstanden (meer dan 2-3 meter) te transporten..mfrank66 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:19:
[...]
Wat ik raar vind is dat k dus nu wel een hogere snelheid heb terwijl myn noise ration van 8/10 naar 8/8 is gegaan terwijl de line ateguation gelijk is gebleven
ik snap er nu geen biet meer van
Nogmaals, laat het voor iedereen duidelijk zijn dat je je ADSL-modem (en eventueel splitter) gewoon zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt moet aansluiten (dit zit in de meeste moderne woonhuizen in de meterkast).. Dat voorkomt een heleboel onnodige problemen, en onnodige telefoontjes naar een helpdesk.. Standaardvraag bij mij was altijd, waar staat het modem? Als een klant dan b.v. zei bij de computer boven dan wist ik meestal al genoeg..
Ik was gisteren wat aan het internetten, zit ik opeens weer vrolijk tegen het welkomsscherm van mn scherm aan te kijken(rond 1900). Tot een half uur geleden weer geen internet...
Sinds de overstap van gewoon naar only gebeurt me dit iets te vaak....
Dus?hellboy123 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:24:
en ja hoor, het was weer zo ver.
Ik was gisteren wat aan het internetten, zit ik opeens weer vrolijk tegen het welkomsscherm van mn scherm aan te kijken(rond 1900). Tot een half uur geleden weer geen internet...
Sinds de overstap van gewoon naar only gebeurt me dit iets te vaak....
Lullig voor je dat je last van storing hebt, maar als ik zo de storingspagina's bekijk van verschillende providers ben je niet de enige.. Elke dag is het wel ergens raak..
En voordat er iemand zo bijdehand is om te melden dat er bij XS4ALL wel erg veel vermeld staan, dan mag diegene zich ook afvragen hoe dat komt.. Hebben andere (grote) providers echt zoveel minder last van storingen, of melden ze gewoon niet alles zoals XS4ALL wel doet? Ik denk dat ik het wel weet..
bron: http://groups.google.com/...ad/27ee301822ea3de2?hl=nlMelding: [storing] - Algemene XS4ALL Only Storing
Gemeld door: Marcel
Afdeling: helpdesk
Categorie: ADSL (XS4ALL only)
Datum melding: vrijdag 25 juli 2008
Begintijd: 19:00
Geschatte tijdsduur: Onbekend
Omschrijving:
Vanwege een storing is het mogelijk dat U met uw XS4ALL Only
verbinding problemen ondervindt. Deze storing betreft sommige klanten
verspreid over het land.
Onze technici werken hard aan een oplossing.
Onze excuses voor de overlast.
XS4ALL
Alle storingen staan bij XS4all altijd op nieuwsgroepen, maar niet altijd op de website dus misschien handig om daar in het vervolg te kijken?
Richard
ach ik had wel gezien dat het daar stond, maar ik vind dat ze wel achterlijk veel storingen met ONLY hebben. Ik heb jaren lang internet(ook xs4all) gehad via een kpn lijn, en echt nog nooit een minuut downtime. Maar sinds ik op only zit is het echt zwaar bagger. En inderdaad, het grootste gedeelte van de storingen komen NIET op de site, ook al duren ze bijna een dag...richardboer schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:04:
Waarschijnlijk heeft dit met je storing te maken:
[...]
bron: http://groups.google.com/...ad/27ee301822ea3de2?hl=nl
Alle storingen staan bij XS4all altijd op nieuwsgroepen, maar niet altijd op de website dus misschien handig om daar in het vervolg te kijken?
Je roept ook maar wat uit frustratie he, alsof jij weet wanneer er ergens een storing is..hellboy123 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:59:
[...]
ach ik had wel gezien dat het daar stond, maar ik vind dat ze wel achterlijk veel storingen met ONLY hebben. Ik heb jaren lang internet(ook xs4all) gehad via een kpn lijn, en echt nog nooit een minuut downtime. Maar sinds ik op only zit is het echt zwaar bagger. En inderdaad, het grootste gedeelte van de storingen komen NIET op de site, ook al duren ze bijna een dag...

En al zou XS4ALL niet altijd een (echte) storing melden, dan vermoed ik wel waar meestal de oorzaak ligt.. Hun netwerkleverancier (en moederbedrijf), de KPN *kuch*.. Je moest eens weten hoelang het soms duurt voordat een lopende storing 'officieel' wordt bij dat bedrijf, en alleen als het officieel is mag het op de website geplaatst worden.. Vaak is de storing alweer voorbij voordat het als officieel gezien wordt, en meldt men dus maar niks meer.. Buiten dat wordt inderdaad niet alles gemeld omdat ze gewoon niet alles aan de grote klok willen hangen, ook bij XS4ALL zal het ongetwijfeld zo gaan, maar ik vind het alsnog een van de meest open en eerlijke providers wat dat betreft als je ziet hoeveel storingsmeldingen ze doen..
XS4ALL Only loopt trouwens ook gewoon via KPN, alleen zit je dan op het nieuwe Bitstream netwerk van hun i.p.v. het oude MXstream.. Denk dus niet dat je helemaal van KPN afbent als je overstapt op Only.. De ervaring die ik ermee heb is dat de meeste problemen optreden op ATM-niveau in die netwerken, en daar kan XS4ALL dus helemaal niks aan doen.. Ik denk (weet het bijna wel zeker) dat storingen in het netwerk van XS4ALL zelf veel minder vaak voorkomen..
(wacht op de reactie van het nieuwe KPN webcare team
Als het tenminste echt om een storing bij de ISP gaat, want 80+% van de problemen ligt bij de klant zelf.. Hier spreek ik uit eigen helpdeskervaring.. Ze stellen je niet voor niks al die "stomme" vragen, laten je je modem hardresetten of direct op ISRA aansluiten, en je PC rechtstreeks op het modem zonder servers en/of routers ertussen etc.. Pas als dat allemaal goed getest is gaan ze verder kijken.. En of je nou pietje leek of een ervaren ICTer bent maakt niet uit, ze kunnen niet uitgaan van jouw kennis (bellen een hoop zogenaamde "systeembeheerders" die bar weinig weten), die testen moeten gedaan worden als je ze belt.. Logische procedures waar je even doorheen moet.. Bij een beetje helpdesk is dat 1x en daarna wordt het ticket naar de netwerkbeheerder (KPN dus in dit geval, ook bij XS4ALL Only)..
Als 1 persoon een probleem heeft, kan het wel vervelend zijn en ook wel een storing wezen.
Maar de enige die kan zeggen dat er een algemene storing is, dat is toch echt Xs4all/Bitstream/KPN.
Heb je dus een probleem en staat die niet op de site van Xs4all, dan zou je dus kunnen kijken wat er gebeurt in je eigen deel van de lijn.
Oftewel, is je modem/router nog in orde, is je bekabeling in orde, ik was laatst bij iemand omdat zijn ADSL niet werkte, en tsja, zijn dochter had haar konijn laten rondlopen door de woonkamer..en die vond de telefoonkabel erg lekker, maar ja, de kabel zat wel in de adsl poort van de modem en in het is/ra en de rest kan je wel raden.
Heb je alles gecheckt, en ligt het echt niet aan jouw apparatuur, bel dan de helpdesk, het heet niet voor niets een helpdesk.
En doe dan gewoon wat die medewerker zegt, het gesprek zal dan alleen maar sneller gaan.
Die medewerkers doen ook alleen maar hun werk en een protocol volgen.
Nu loopt er 'n UTP kabel van de meterkast naar een simpele 3com switch in de huiskamer waar mijn pc's aan hangen.
Ik had totaal geen klachten over mijn XS4ALL Only Lite lijn, maar nu merk ik toch wel verschil, de pingtijden in WoW zijn duidelijk lager nu. Ook laden webpagina's vlugger nu, zeker wat zwaardere pagina's met veel onderdelen.
Conclusie: Ook met een goede verbinding maakt het veel uit om met een zo kort mogelijke kabel je modem aan de ISRA te hangen.
Probeer het eens, zeker als er stabiliteitsproblemen met de lijn zijn. Kwaad kan het iig niet.
Die vlieger gaat alleen op als je voorheen dropouts of fouten in je fysieke DSL verbinding had, oftewel een behoorlijk gestoorde lijn (waarschijnlijk met een lagere ingetrainde bandbreedte dan waar je recht op had). Indien dat niet het geval was kan je waarneming enkel op toeval berusten want lagere pings en sneller laden wijst op versneld IP verkeer en niet op versneld ATM verkeer.Richub schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:20:
Conclusie: Ook met een goede verbinding maakt het veel uit om met een zo kort mogelijke kabel je modem aan de ISRA te hangen.
Probeer het eens, zeker als er stabiliteitsproblemen met de lijn zijn. Kwaad kan het iig niet.
Verwijderd
En is het effect van ADSL2+ over ISDN t.o.v POTS het zelfde (kleiner spectrum) als bij ADSL 1. Ik haal namelijk 7.2 Down en 0.896 Up. (1300 van de centrale). Of ga ik nog meer snelheid verliezen in verhouding?
Ik had geen klachten, dus geen lagere snelheid of andere ongein, zoals ik in mijn eerdere post ook al zei.Lekkere Kwal schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:55:
[...]
Die vlieger gaat alleen op als je voorheen dropouts of fouten in je fysieke DSL verbinding had, oftewel een behoorlijk gestoorde lijn (waarschijnlijk met een lagere ingetrainde bandbreedte dan waar je recht op had). Indien dat niet het geval was kan je waarneming enkel op toeval berusten want lagere pings en sneller laden wijst op versneld IP verkeer en niet op versneld ATM verkeer.
Toch merk ik verschil, geen groot verschil, maar toch een duidelijk verschil.
Het lijkt mij dat de ATM altijd al snel was, maar dat mijn lijn werd vertraagd door de (te) lange telefoonkabel. Nu die vervangen is door een korte valt die bottleneck weg, met als resultaat het verschil wat ik merkte.
Tijdens het bellen krijg ik te horen * Er zijn 4 wachtende voor u*. Tegen 7:55 dacht ik geholpen te worden inmiddels waren er gene wachtende meer en werd er op genomen. Toen er eindelijk opgenomen werd hoorde ik een medewerker van hun iets bazelen en er werd met een opgehangen. WTF, asociaal volk daar.
In het weekend zijn ze bijna niet bereikbaar alleen helpdesk. En er zijn xxx wachtende voor u. Dit gaf mij al een verkeerde indruk. Verder las ik eerst goede berichten over Xs4all, maar ik hoor er veel zeggen dat het snel achteruit gaat met XS4all.
Ik denk dat ik nu ga kiezen voor Internet plusbellen van KPN ik denk dat ik daar beter uit ben.
XS4ALL heeft geen DSLAM's, ze zijn immers geen Telco.. XS4ALL maakt gebruik van KPN netwerken, Mxstream voor hun oudere ADSL van KPN abonnementen, en Bitstream voor Only en overgenomen klanten van Cistron en Demon etc.. Als KPN dus DSLAM's voor Bitstream aan te vervangen is voor ADSL2+ dan zal XS4ALL daar waarschijnlijk ook van profiteren..Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 02:10:
Nu KPN bezig is zijn DSLAM's aan te passen voor ADSL2+, zal XS4ALL dit dan ook doen? Zodat de mensen die nu tegen de max van ADSL 1 aan zitten straks toch een stapje hoger kunnen?
En is het effect van ADSL2+ over ISDN t.o.v POTS het zelfde (kleiner spectrum) als bij ADSL 1. Ik haal namelijk 7.2 Down en 0.896 Up. (1300 van de centrale). Of ga ik nog meer snelheid verliezen in verhouding?
En ADSL1 of 2+ over ISDN maakt zover ik weet niet zoveel uit, je blijft altijd iets mindere snelheid houden omdat ISDN nou eenmaal minder geschikt is voor ADSL dan een analoge lijn.. Dit komt omdat ISDN zelf al een iets hogere frequentie gebruikt wat dichter tegen de ADSL frequentie aanligt, bij analoog heb je een grotere buffer (dat bedoel jij denk ik met spectrum) waardoor het minder op elkaar "stoort"..
Als jij denkt dat het bij het grote moederbedrijf van XS4ALL beter is, vooral doen..MuVo schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:16:
Ik denk dat ik nu ga kiezen voor Internet plusbellen van KPN ik denk dat ik daar beter uit ben.
Een te lange kabel heeft analoge invloeden, geen digitale, dus enkel op de fysieke laag van het netwerkmodel. Storingen op de fysieke laag uiten zich in een lage SNR, dus ook een lagere intrainselheid, of in uitval van de verbinding. Daarbuiten heeft de fysieke laag geen invloed op het verkeer.Richub schreef op maandag 28 juli 2008 @ 05:32:
[...]
Het lijkt mij dat de ATM altijd al snel was, maar dat mijn lijn werd vertraagd door de (te) lange telefoonkabel. Nu die vervangen is door een korte valt die bottleneck weg, met als resultaat het verschil wat ik merkte.
Zou ook raar zijn dat als iemand een slechtere kabel zou monteren het modem wel op volle snelheid intraint en vervolgens je ping tijd een bepaald aantal ms hoger zou worden. Een DSL verbinding heeft een bepaalde latency en bandbreedte. Bandbreedte kan je makkelijk laten variëren maar latency niet met millseconden, als je je bedenkt hoe snel elektriciteit door een kabel gaat.
Zo... ik ben het iig weer kwijt
Van : ADSL Basic (met MXstream bij KPN) naar Xs4all Only.
Vandaag is het erdoor en zit ik op ADSL only.
Echter, de volgende stap die ik wil maken, is VOIP.
Dus, ik ga de aanbieding doen m.b.t. die Fritzbox.
Maar.. dan komt het KPN verhaal.
Opzeggen.. telefoonnummer, dus niet de kabel oid..
Ik naar : http://www.kpn.com/help/opheffen-of-opzeggen.htm
Gebeld..Neem voor meer informatie over het opzeggen van je KPN-abonnement contact op met de medewerkers van onze Klantenservice via 0900-0244 (€ 0,10 /min). Dit kan elke dag van 8:00 tot en met 22:00 uur.
In dit telefoongesprek krijg je informatie over de opzegprocedure en de eventule resterende looptijd van je contract. De meeste abonnementen van KPN hebben een contractduur van 1 jaar.
ja.. zeggen ze.. er staat een document op.. download die.. invullen maar en klaar.
Ik zie daar dus geen bestand staan...
Meneer.. die staat er echt.. onderaan .. !
Mevrouw.. ik zie dus echt niet staan..
Nou, dan gaat u anders naar bijv. Opzeggen voor digitenne
http://www.kpn.com/tv/digitenne/opzegservice-tv.htm
Pak daar een document van.. pas een beetje aan.. en opsturen maar..
Pissig opgehangen en naar GoT gesurft
Mensen, is een standaar zelf gemaakte brief hiervoor voldoende..
Waar moet ik op letten etc. etc.
Ik bedoel, ik wil geen schaar op m'n lijn door KPN en de gehele verbinding kwijt zijn ..
Volg de stappen op de volgende pagina, and that's it:
*klik*
Xs4all zegt voor jou je huidig abo op bij KPN. De overstap duurt ongeveer 2 weken.
Beantwoord dit je vraag?
Zoals Rayman al zei, verhuizing van je vaste nummer bij je VOIP-provider aanvragen (in dit geval XS4ALL), die regelen dan dat zij dat nummer overnemen en dat je abonnement bij de KPN opgezegd wordt..
Je moet/mag alleen zelf bij KPN opzeggen als je je vaste nummer niet meeneemt..
Maar inderdaad het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat als je het nummer wilt behouden je niet op moet zeggen maar het nummer dient te laten porteren. Dan gaat de rest vanzelf.
Echter, ik wil m'n vaste nummer op laten zeggen omdat ik geen 5 eurie p. mnd ervoor wil betalen.
(ben en blijf een kaaskop
De vraag is nu opzeggen van vaste nummer.. hoe doe ik dat met behoudt van m'n telefoonlijn ?
Ik heb het voor de zekerheid aan m'n vader gevraagd. Die zei dat klantenservice nummer gebeld te hebben en gemeld te hebben de telefoonlijn met nr 0703xxx enz. op te willen zeggen. Dat is gebeurd en klaar was hij.Zephyer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:58:
De vraag is nu opzeggen van vaste nummer.. hoe doe ik dat met behoudt van m'n telefoonlijn ?
Grrr.. dit is nogal .. 'vreemd'.Lekkere Kwal schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:50:
[...]
Ik heb het voor de zekerheid aan m'n vader gevraagd. Die zei dat klantenservice nummer gebeld te hebben en gemeld te hebben de telefoonlijn met nr 0703xxx enz. op te willen zeggen. Dat is gebeurd en klaar was hij.
Ik nu nog eens bellen met die helpdesk.
De persoon van die helpdesk klonk als Kelly .. wellicht lag het daaraan..
Edit :
Gebeld met KPN.. veel beter te woord gestaan.
Het opzeggen van de telefoonlijn kan schriftelijk .. of via telefoon (zoals Kwal zei_).
Let op : Er is een maand opzegtermijn.
Ik heb dus net m'n gratis modem besteld om VOIP te kunnen gaan gebruiken.
Als die binnen is en VOIP belt.. gaat de opdracht naar KPN de deur uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Zephyer op 30-07-2008 13:01 . Reden: Typo's ]
Ben op zoek gegaan naar een tweede aderpaar maar deze is niet te vinden.
Er komt een kabel binnen van de KPN en hier zitten echt maar 2 draden aan. (ipv coating zit hier een soort papieren wikkel omheen met hierop een rode of blauwe streep).
Hoe dan ook, maandagmiddag uiteraard geen monteur, dinsdag ook niets, dus woensdag (23ste) weer aan de lijn gehangen. Weer een medewerker gesproken en duidelijk omschreven dat ik er van overtuigd ben dat adsl nu op het verkeerde (bij ons in huis dus niet aanwezige) 2de aderpaar zit. Conclusie medewerker: huidige ticket is niet correct (!!!) ingevoerd in het systeem, moet gereject worden en er wordt een nieuw ticket aangemaakt waarin duidelijk wordt aangegeven wat men moet uitvoeren, wie er ingelicht moet worden, etc. Wederom konden er geen beloftes worden gedaan over wanneer er werkelijk iemand langs komt. Uiteraard, ticketsysteem lag er momenteel uit maar ik zou aan het eind van de middag per mail een bevestiging krijgen over het ticket. Niet dus, niets meer vernomen.
Gisteren weer proberen te bellen: " nummer buiten gebruik/ bestaat niet". Uiteindlijk via IRC er achtergekomen dat er dus een stroomstoring was bij het hoofdkantoor en de boel voorlopig niet bereikbaar zou zijn. Fijn, maar goed, daar kan alleen de energieleverancier wat aan doen.
Vandaag maar weer een poging gedaan en, na 12 wachtenden verschalkt te hebben, snel door de 1ste-lijns naar de 2de-lijns doorgezet. Goed begin! Helaas was dat ook wel het enige.
2de-lijns medewerker wist mij in eerste instantie te vertellen dat er helemaal geen monteur ingepland stond. Na het nodige aandringen deze medewerker zo gek weten te krijgen om contact op te nemen met een collega, die vervolgens weer contact heeft opgenomen met 'de partij' die de monteurs zou moeten uitsturen. Na een kwartiertje kreeg ik netjes een telefoontje terug. Bleek er toevallig voor vandaag toch een monteur ingepland te zijn, maar door een grote storing komt die waarschijnlijk pas morgen.
Wederom geen enkele mogelijkheid tot garanties of contactmogelijkheid met iemand die hier wel wat over zou kunnen zeggen.
Verder bleek ook nog eens dat het abo niet, zoals zeer duidelijk aangevraagd, van ADSL Basic naar XS4all Only Start gaat maar naar de 20-mbit versie! Ondanks mijn aandringen om dit vast om te zetten naar 4 mbit, was dit niet mogelijk zonder dat er eerst een werkende situatie is ontstaan.
Zodra het ADSL signaal dus eindelijk (momenteel precies 1 maand niet in orde) op het juiste aderpaar komt te staan, krijgen we dus eerst nog gezeik om van 20 naar 4 mbit te gaan. Daarna kunnen wij het klachtenproces in om een poging te doen om zowel een compensatie te versieren voor de, tot op dit moment reeds 1 maand durende, verstoring van de ADSL-verbinding, alsook eventuele andere kosten voor het 'downgraden' en de facturen voor (tegen die tijd) 2 maanden 20 mbit 'verbinding'.
Kortom, het is nu een bizar verhaal geworden. Hoewel de verbindingsproblemen door het gefrutsel van KPN veroorzaakt worden, is het op ALLE linies mis gegaan:
1) 'verkoper'? geeft de garantie dat er niets zal veranderen (wat ook waar schijnt te zijn, wat verschillende bekenden bevestigen).
2) Verkeerde abo-vorm wordt in het systeem gezet.
3) Telefoonnummer en ADSL gesloopt, ouders hebben opeens een heel ander nummer en geen Internet.
4) Monteur weet telefoon te herstellen, maar nog steeds geen ADSL-verbinding.
5) 1ste-lijns sturen je meerdere malen met een kluitje het riet in en noteren zaken niet of niet goed.
6) 2de-lijns ditto
7) escalatie is niet mogelijk, managers o.i.d. zijn absoluut niet te benaderen.
8a) afdeling verkoop blijft dingen verkopen terwijl al meerdere malen door meer technische afdelingen is aangegeven dat dit om technische redenen niet zomaar kan
8b) geen escalatiemogelijkheden
8c) samenwerking met andere partijen verre van goed
En zo zijn er nog wel wat zaken. Het compleet vergallen van mijn vakantie is er daar in ieder geval 1 van.
Ik zou inderdaad een mooie klachtenbrief gaan schrijven hierover, als het eenmaal werkt. Die 20 naar 4 Mbit is trouwens weinig werk want dat gaat 'meteen', oftewel binnen een kwartier ongeveer. Heb het zelf ook gedaan van 20 naar 8, 's avonds laat en was slechts enkele minuten offline.
Ik heb nu nl. nog een speedtouch 546 die geen VOIP ondersteund.
Dusss.. zojuist gekregen, dus ff met UTP even configureren qua LAN ip etc. zodat alles op LAN goed blijft draaien (local IP staat op 192.xx.xx.xx van fritz, bij mij dus niet
Dat ging zonder problemen.
Vervolgens wilde ik m'n NAT alvast goed gaan instellen, de FRITZ!Box ondersteund dit.
Echter.. ik kan het met geen mogelijkheid vinden in de FRITZ!Box.
Xs4all gebeld.. nee meneer.. wij bieden geen ondersteuning daarop, heb ik begrip voor
Vervolgens vraag ik....
Stel dat ik m'n Speedtoch laat staan.. en de FRITZ!Box op het LAN koppel en via de speedtouch het internet op laat gaan.. werkt VOIP dan met de FRITZ!Box ?
Hij zei ja.. maar niet met overtuiging...
Kan iemand dat hier wellicht bevestigen / ontkennen met uitleg ?
Ik wilde nl. FRITZ!Box support bellen.. enkel van ma. - vr....

Verwijderd
Maar: manuals lezen van de FB? Staat vast erin hoe NATten moet....
Ik volg even niet waarom je die oude speedtouch er niet tussenuit haalt? Probleem opgelost toch?Zephyer schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:23:
Kan iemand dat hier wellicht bevestigen / ontkennen met uitleg ?
Ik wilde nl. FRITZ!Box support bellen.. enkel van ma. - vr....
Verwijderd
Zephyer schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:23:
Vervolgens wilde ik m'n NAT alvast goed gaan instellen, de FRITZ!Box ondersteund dit.
Echter.. ik kan het met geen mogelijkheid vinden in de FRITZ!Box.
..........................
Nogal wiedus dat NAT werkt, anders zou je nooit een ip adres kunnen krijgen van frits en daarmee het internet op kunnen. Bedoel je geen PAT? (Port Adress translation)
Volgens mij stond bij een oudere speedtouch alles onder NAPT.
Check ook ff hier Wikipedia: Port address translation
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 02-08-2008 23:38 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Verwijderd
Hij moet eerst maar eens de handleiding doorlezen en vervolgens met concrete vragen komen...
PS: dat je lokaal een ip adres krijgt van de lokale DHCP wil nog niet zeggen de er goed geNAT wordt.....dus ook niet dat het internet probleemloos werkt...
Dit topic is gesloten.