Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 18:14
sjukke schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:41:
Na een tijdje van een iets hogere snelheid te mogen genieten, namelijk een downloadsnelheid van rond de 500KB/s op Newszilla ben ik weer teruggezet naar 1.021 / 3.379. Ik begrijp er niks van, is vaker dat de snelheid ineens teruggezet wordt. Een modemreset helpt niet, ik heb pas een nieuw modem aangevraagd omdat ik dacht dat het aan de speedtouch 510 lag, nu heb ik een Thomson ST780, die bij de verlenging van een jaar zat. Ik heb het Lite-abbo en zit al sinds het begin dat het startte bij Only. Ik had voor de snelheidsverhoging ook wel eens een snelheid van rond de 4 mbit maar dat viel ook telkens terug naar 3 mbit ;(
Iemand meer die dit euvel kent?
Had ik ook... ontdekte net nieuwe firmware voor de 780, schiet nu even wat beter op.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Ik ga me onderhand toch sterk afvragen wanneer ik nu die snelheidsverhoging krijg. Het is nu bijna 2 maand geleden dat ik die brief heb gehad. Als ik maandag nog geen brief heb ontvangen ga ik maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Wisc2 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:55:
[...]

Had ik ook... ontdekte net nieuwe firmware voor de 780, schiet nu even wat beter op.
Wellicht handig en nuttig om te vertellen wélke nieuwe firmware (versie) en wáár je hem vandaan hebt. Zo is het een beetje een zinloze post mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

kaajee schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:21:
[...]

Wellicht handig en nuttig om te vertellen wélke nieuwe firmware (versie) en wáár je hem vandaan hebt. Zo is het een beetje een zinloze post mi.
http://www.xs4all.nl/help...dtouch7xx/firmwarewin.php

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dank die kende ik idd, maar Wisc2 <> wontcachme, dus hoe weet jij of dit de bedoelde firmware van Wisc2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

kaajee schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:31:
[...]

Dank die kende ik idd, maar Wisc2 <> wontcachme, dus hoe weet jij of dit de bedoelde firmware van Wisc2 is?
1. Dit is xs4all topic
2. Nieuwe firmware

1+2=3 :)

Had deze 3 dagen geleden ook gebruikt om te updaten en dit is een nieuwe versie van xs4all in ieder geval.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 6.2.29.2 er al tijden opstaan, maar levert mij geen voordeel.

ook nog geen snelheidaanpassing gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Hebben meerdere mensen het probleem dat ze niet bereikbaar zijn via VOIP? Er zijn verschillende mensen die mij proberen te bellen en telkens een ingesprek toon krijgen of de voicemail. Ik hoorde ook van Telfort klanten dat ze slecht bereikbaar zijn. Maak net gebruik van VOIP omdat ik dacht dat het betrouwbaar was maar ik begin nu toch ernstig te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

samo

yo/wassup

Xiquena: Wat voor modem gebruik je? Een 780? Deze moet je nu en dan eens herstarten. Dit zou opgelost moeten zijn met de nieuwste firmware (scroll up). Kan je wel naar buiten bellen? Hoeveel nummers heb je in het modem ingesteld staan?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
samo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:35:
Xiquena: Wat voor modem gebruik je? Een 780? Deze moet je nu en dan eens herstarten. Dit zou opgelost moeten zijn met de nieuwste firmware (scroll up). Kan je wel naar buiten bellen? Hoeveel nummers heb je in het modem ingesteld staan?
Ik heb een 780 met de nieuwste firmware. Kan inderdaad wel naar buiten bellen en ik heb maar 1 nummer (regionaal) actief. Het vervelende is dat ik niet kan zien of ik bereikbaar ben of niet. Alle lampjes van het modem doen het correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even opletten voor het weekend:
De werkzaamheden van dit weekend hebben gevolg voor onze internet dienstverlening. In de nacht van zaterdag op zondag zullen er XS4ALL Only en Business DSL verbindingen tijdelijk off line gaan. De verbinding herstelt zich automatisch; mocht dit niet het geval zijn volg dan de herstartprocedure.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Na flink wat gekloot met het modem upgraden (telkens viel de verbinding weg tijdens het overzetten van bestanden ^^) is het eindelijk gelukt, maar het verhelpt mijn probleem helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosalba11nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Hallo medelezers ben hier ook nog steeds bezig met mijn snelheid heb vandaag antwoord op mijn mail gehad van xs4all over mijn problemen met steeds wegvallen verbinding de afstand meting van bbned geeft 1383 mtr en xs4all 2900 mtr dit blijk wel te kloppen dus zou ik op 12 mb uit moeten komen maar modems vallen regelmating weg de fritzbox 7170 en thomson st780wl volgens xs4all zouden deze moedems de 12 mb niet halen dus verkoopt xs4all spullen die niet werkenblijf dus zitten met een instabile verbinding en daar zal ik dan mee moeten leven dus weer een ontreveden klant
groeten Arie maassluis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
rosalba11nl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:02:
Hallo medelezers ben hier ook nog steeds bezig met mijn snelheid heb vandaag antwoord op mijn mail gehad van xs4all over mijn problemen met steeds wegvallen verbinding de afstand meting van bbned geeft 1383 mtr en xs4all 2900 mtr dit blijk wel te kloppen dus zou ik op 12 mb uit moeten komen maar modems vallen regelmating weg de fritzbox 7170 en thomson st780wl volgens xs4all zouden deze moedems de 12 mb niet halen dus verkoopt xs4all spullen die niet werkenblijf dus zitten met een instabile verbinding en daar zal ik dan mee moeten leven dus weer een ontreveden klant
groeten Arie maassluis
kan het ook met leestekens,spaties,alinea's.?
ik snap er niks van,je bent aan het klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Staat er toevallig ergens een changelog van deze firmware online?
Het zou wel fijn zijn om te weten wat hiermee opgelost (of gesloopt) wordt.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Xiquena schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:08:
Ik heb een 780 met de nieuwste firmware. Kan inderdaad wel naar buiten bellen en ik heb maar 1 nummer (regionaal) actief. Het vervelende is dat ik niet kan zien of ik bereikbaar ben of niet. Alle lampjes van het modem doen het correct.
Herstart wel geprobeerd? Dat helpt echt vaak. En heb je dan ook 6.2.T.2 van xs4all als firmware?
rosalba11nl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:02:
Misschien zou je eens kunnen proberen leestekens te gebuiken. Als je zo met xs4all communiceert kan ik me voorstellen dat ze niet goed begrijpen wat je nou wilt. Ik snap niet helemaal wat precies jouw punt is. Daarnaast is de verbindingssnelheid niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van de kwaliteit. Dus check je binnenbekabeling. Mocht dat niet helpen, ligt het niet aan het modem maar aan de lijn. Kies voor een stabiele lijn na een downgrade zou ik zeggen. Scheelt je nog geld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail.
Het klopt inderdaad dat de snelheidsverhoging bij u nog niet is doorgevoerd.

Deze snelheidsverhoging zal door het hele land tussen 1 april en midden juni plaatsvinden.
Op dit moment bent u nog niet aan de beurt geweest, maar dat zal dus voor midden juni wel het geval zijn. Hopende u hiermee voldoende en naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
XS4ALL Internet B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 16:59

Mach

[END]Avengers

ImmortalSoul schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:09:
Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail.

Deze snelheidsverhoging zal door het hele land tussen 1 april en midden juni plaatsvinden.
Op dit moment bent u nog niet aan de beurt geweest, maar dat zal dus voor midden juni wel het geval zijn. Hopende u hiermee voldoende en naar behoren te hebben geïnformeerd.

XS4ALL Internet B.V.
Neem aan dat ik van de week ook een gelijksoortig antwoord zal krijgen. Heb vorige week eens een klacht ingediend dat het allemaal zo lang duurt en dat ik intussen wel het abonnementsgeld betaal voor een dienst (lite) die ik niet krijg.....kost me 10 euro per maand extra (niet dat het zo'n groot bedrag is, maar het gaat om het principe.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Hier (Delft) op 600 mtr van de centrale nog geen snelheidsverhoging te bekennen. Raar dat het in de randstad zo lang moet duren. Uitloop door de grote storing van 3 weken geleden?

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
en hier iemand uit voorschoten (omgeving leiden) met ook nog steeds geen snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ImmortalSoul schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:09:
Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail.

XS4ALL Internet B.V.
Ik wil niet bijdehand doen, maar welk deel van "tussen 1 april en midden juni" begrijp je niet? Midden juni is 15 juni, geen 30 mei.

En dat men zelfs geld terug wil hebben omdat de snelheidsverhoging niet op 1 april direkt is ingegaan. Sorry hoor, maar dat is wel erg kansloos. Je krijgt gratis een versnelling en dan wil je geld terug omdat het volgens jou niet snel genoeg doorgevoerd wordt? 8)7
De korte lontjes worden volgens mij steeds korter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mn nieuwe modem maar eens aan de lijn gehangen. Draaide direct, down ligt iets hoger dan met de speedtouch die ik had. Wat me op viel is dat er al nieuwe software klaar stond, die heb ik er natuurlijk direct ingezet. Na wat rond neuzen viel me op dat het alarm nummer automatisch doorgeschakeld word naar de analogelijn. Die ik dus niet heb. Dit ff aangepast, maar zoiets zie je snel over het hoofd.... en dan wil je 112 bellen...... dode lijn.... Foutje XS4ALL, niet aangepast of alleen zo in nieuwe software van de fabriek? Zou XS4ALL denk ik beter de klant even op kunnen wijzen,nu ze klanten juist ook voip willen aanbieden zodat ze hun pstn/isdn lijn opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Maasluip schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:40:
[...]

Ik wil niet bijdehand doen, maar welk deel van "tussen 1 april en midden juni" begrijp je niet? Midden juni is 15 juni, geen 30 mei.

En dat men zelfs geld terug wil hebben omdat de snelheidsverhoging niet op 1 april direkt is ingegaan. Sorry hoor, maar dat is wel erg kansloos. Je krijgt gratis een versnelling en dan wil je geld terug omdat het volgens jou niet snel genoeg doorgevoerd wordt? 8)7
De korte lontjes worden volgens mij steeds korter.
Ik weet nu even niet wiens lontje kort is, maar het feit is gewoon dat er nu voor een dienst wordt betaald, in mijn geval lite, terwijl ik slechts de snelheid van start krijg geleverd en dat nu voor twee maanden. Ik ben al meer dan 10 jaar abonnee bij xs4all en ik ben ook geenzins van plan daar weg te gaan, maar als ik mijn klanten op dezelfde manier zou behandelen, zou ik grote problemen krijgen.

Het zou xs4all hebben gesierd, zeker gezien de looptijd van de uitrol om daar een zekere oplossing voor aangeboden te hebben.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mach schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:18:
Ik weet nu even niet wiens lontje kort is, maar het feit is gewoon dat er nu voor een dienst wordt betaald, in mijn geval lite, terwijl ik slechts de snelheid van start krijg geleverd en dat nu voor twee maanden.
Nee, je hebt ooit, al of niet bewust, gekozen voor 4/1 Mb voor 39.95 euro per maand; je hebt zelf niet opgezegd, en tot nu toe houdt xs4all zich nog aan alle afspraken mbt de termijn waarop de snelheidsverhoging wordt ingevoerd. Je krijgt dus precies waar je recht op hebt.
Volgens de xs4all-nieuwsgroepen kun je overigens wel zelf een snelheidsverhoging forceren door je abonnement te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Mach schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:18:
[...]

Ik weet nu even niet wiens lontje kort is, maar het feit is gewoon dat er nu voor een dienst wordt betaald, in mijn geval lite, terwijl ik slechts de snelheid van start krijg geleverd en dat nu voor twee maanden. Ik ben al meer dan 10 jaar abonnee bij xs4all en ik ben ook geenzins van plan daar weg te gaan, maar als ik mijn klanten op dezelfde manier zou behandelen, zou ik grote problemen krijgen.

Het zou xs4all hebben gesierd, zeker gezien de looptijd van de uitrol om daar een zekere oplossing voor aangeboden te hebben.
Je hebt wel Only neem ik aan? :P Dan kan je inderdaad kijken wat er gebeurt als je je abonnement wijzigt naar hetzelfde abonnement (klinkt raar maar je kan het kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Lekkere Kwal schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:13:
[...]
Je hebt wel Only neem ik aan? :P Dan kan je inderdaad kijken wat er gebeurt als je je abonnement wijzigt naar hetzelfde abonnement (klinkt raar maar je kan het kiezen).
Klopt, maar ik begrijp dat het voor half juni beslag zal krijgen, dus die keuze zal het niet veel sneller maken.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Origineel was het zo dat de wijziging binnen het uur al doorgevoerd werd, maar wellicht is dat ondertussen geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
asmi schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:28:
[...]

Volgens de xs4all-nieuwsgroepen kun je overigens wel zelf een snelheidsverhoging forceren door je abonnement te wijzigen.
Dat klopt, dat kan je hier doen:

https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/login

Alleen je moet het wel zeker weten dat je op die snelheid kan halen anders kan je je verbinding 'klapperen'. Dus als je daarvoor een Basic(8/1) abo hebt en je wilt hem triggeren/wijzigen naar het nieuwe abonnement vorm van Basic (20/1) dan betekent het nog niet dat je je verbinding stabiel blijft, kan goed zijn dat hij begint te klapperen, als gevolgd downgraden, kost je 25 euro eenmalig als je dat doet ;).
En uiteraard een geschikt modem, en niet een Speedtouch Home op een 20/1 abo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik mijn oude Speedtouch 580 weer heb teruggezet is de verbinding weer net zo stabiel als vroeger (afgezien van de KPN storing in mei, waardoor ik drie dagen amper verbinding had). Naar mijn idee ligt het dus toch aan het modem. Wel heb ik iets aan lijnsnelheid ingeboet, nu nog maar 6144/544. Maar beter een iets tragere, maar wel stabiele verbinding

grtz,
Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Ter info: Ik had ook regelmatig last van een slechte verbinding. Slechte resolving, Internet pagina's die heel langzaam geladen werden. Bij controle in het 780 modem bleek dan telkens dat de DNS en Gateway van XS4all niet konden worden bereikt. Ook had ik vaak problemen met het opzetten van de wireless netwerk verbinding. Na het laden van de nieuwe firmware, zoals al eerder op deze pagina vermeld, zijn alle problemen verholpen. Ik heb nog geen changelog van de nieuwe firmware gevonden, maar voor mij werkte het iig 100%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik Xs4all only heb (lite, had basic van KPN, is nu Lite van only), heb ik regelmatig vervelende disconnects (van internet). Voorheen haalde ik uptimes van maanden!
Mijn modem traint in op 8000/960. Soms heb ik om de paar uur een disconnect waarna mijn modem weer enkele seconden tot minuten gaat intrainen. Maar soms heb ik ook enkele dagen gewoon verbinding zonder problemen. Met downloaden etc haal ik ook gewoon de juiste maximale snelheid (830KB/s+). Het downloaden/ benutting van maximale capaciteit lijkt geen invloed te hebben op de disconnects. Zo te zien is het dus random.
Mijn modem is de FritzBox 7170.
Signal/Noise ratio dB 7 receive 6 send... (wisselt een beetje, soms zijn ze beide 6 etc)

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn verbinding weer stabiel wordt? Ik wil graag wel enkele KB/s inboeten hoor indien nodig, liever een stabiele verbinding dan iets sneller met disconnects op elk willekeurig moment wat soms erg lastig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Kev0: is er niet iets aan je internet 'gedrag' veranderd? Zoals bijvoorbeeld intensiever gebruik van BitTorrent of iets dergelijks? En kan je niet in een log (ken zelf de FritzBox niet) kijken waarom de verbinding weggevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:08:
@Kev0: is er niet iets aan je internet 'gedrag' veranderd? Zoals bijvoorbeeld intensiever gebruik van BitTorrent of iets dergelijks? En kan je niet in een log (ken zelf de FritzBox niet) kijken waarom de verbinding weggevallen is?
Nee internetgebruik is niet veranderd. Ik heb afgewisseld met zwaar gebruik en amper/idle gebruik. Heeft niet echt invloed zo te merken. Tevens is het echt het DSL gedeelte wat op de bek gaat, niet de hele router etc zoals je wel eens hebt met zwaar P2P/veel connecties enzo.
Hier is een stukje log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
08.06.08 21:20:09 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: XXXXXXXX, DNS-Server: 194.109.6.66 und 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.219, Breitband-PoP: 

08.06.08 21:19:06 Internet connection cleared.

08.06.08 21:19:06 Registration at Internet Service Provider failed. Terminated LCP

08.06.08 21:19:06 Internet connection cleared.

08.06.08 21:19:02 DSL is available (DSL synchronization exists with 8000/960 kbit/s).

08.06.08 21:18:56 DSL synchronization starting (training).

08.06.08 21:18:44 DSL synchronization starting (training).

08.06.08 21:18:33 DSL synchronization starting (training).

08.06.08 21:18:21 DSL synchronization starting (training).

08.06.08 21:18:10 DSL synchronization starting (training).

08.06.08 21:18:03 Internet connection cleared.

08.06.08 21:18:03 DSL not responding (no DSL synchronization).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:54:
[...]Mijn modem traint in op 8000/760. [...]
Waarschijnlijk moet je je lijn laten downgraden naar een profiel die hier bij past. Je download gaat goed, maar je lijn valt weg door je upload. Voor je dat doet, test/vervang je binnenbekabeling van modem tot is/ra (aansluitpunt telefonie). Probeer het zonder splitter, met zo kort mogelijke kabel. Waarschijnlijk moet je worden gedowngrade tot een 6000/756-achtig profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:54:
Sinds ik Xs4all only heb (lite, had basic van KPN, is nu Lite van only), heb ik regelmatig vervelende disconnects (van internet). Voorheen haalde ik uptimes van maanden!
Mijn modem traint in op 8000/760. Soms heb ik om de paar uur een disconnect waarna mijn modem weer enkele seconden tot minuten gaat intrainen. Maar soms heb ik ook enkele dagen gewoon verbinding zonder problemen. Met downloaden etc haal ik ook gewoon de juiste maximale snelheid (830KB/s+). Het downloaden/ benutting van maximale capaciteit lijkt geen invloed te hebben op de disconnects. Zo te zien is het dus random.
Mijn modem is de FritzBox 7170.
Signal/Noise ratio dB 7 receive 6 send... (wisselt een beetje, soms zijn ze beide 6 etc)
Ik heb soortgelijke ervaringen met een FritzBox i.c.m. KPN Bitstream verbinding. Gisteravond was het weer raak:
09.06.08 20:42:18 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: 212.45.32.3 and 212.45.33.3, Gateway: 212.45.33.141
09.06.08 20:42:09 DSL is available (DSL synchronization exists with 2048/960 kbit/s).
09.06.08 20:41:52 DSL synchronization starting (training).
09.06.08 20:41:50 Internet connection cleared.
09.06.08 20:41:50 DSL not responding (no DSL synchronization).
09.06.08 20:39:11 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: 212.45.32.3 and 212.45.33.3, Gateway: 212.45.33.141
09.06.08 20:39:07 DSL is available (DSL synchronization exists with 2208/864 kbit/s).
09.06.08 20:39:01 DSL synchronization starting (training).
09.06.08 20:38:41 DSL synchronization starting (training).
09.06.08 20:38:39 Internet connection cleared.
09.06.08 20:38:39 DSL not responding (no DSL synchronization).
09.06.08 19:51:47 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: 212.45.32.3 and 212.45.33.3, Gateway: 212.45.33.141
09.06.08 19:51:43 DSL is available (DSL synchronization exists with 2208/1024 kbit/s).
09.06.08 19:51:23 DSL synchronization starting (training).
09.06.08 19:51:21 Internet connection cleared.
09.06.08 19:51:21 DSL not responding (no DSL synchronization).
09.06.08 19:29:42 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: 212.45.32.3 and 212.45.33.3, Gateway: 212.45.33.141
09.06.08 19:29:37 DSL is available (DSL synchronization exists with 2208/864 kbit/s).
09.06.08 19:29:32 DSL synchronization starting (training).
09.06.08 19:29:23 Internet connection cleared.
09.06.08 19:29:23 DSL not responding (no DSL synchronization).

Bovendien is de snelheid dramatisch laag. Officieel 4000kBit/s, met ander modem altijd 3000, nu hoogstens 2200:
Product Name FRITZ!Box Fon 5124 Annex A
Firmware Version 57.04.47
Night Service inactive
Last Restart 03.06.2008 07:19

DSL Information
Throughput 2048 kBit/s (receive direction) 960 kBit/s (send direction)
Line Attenuation 50 dB (receive direction) 30 dB (send direction)
Signal/Noise Ratio 7 dB (receive direction) 6 dB (send direction)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:49:
[...]

Waarschijnlijk moet je je lijn laten downgraden naar een profiel die hier bij past. Je download gaat goed, maar je lijn valt weg door je upload. Voor je dat doet, test/vervang je binnenbekabeling van modem tot is/ra (aansluitpunt telefonie). Probeer het zonder splitter, met zo kort mogelijke kabel. Waarschijnlijk moet je worden gedowngrade tot een 6000/756-achtig profiel.
Sorry, heb een (slordig) typfoutje gemaakt, de upload is 960, en ik haal ook gewoon de 100KB/s per seconde. Ook dit kan soms uren goed gaan en maximaal benut worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:18
ik heb vd week ook maar een mail gestuurd met de vraag hoe het nu zit met de upgrade.

Hier de reply:

Geachte heer XXXX

Helaas hebben wij een vertraging opgelopen door de landelijke storing van
KPN. De storing is verholpen, maar wij mogen het netwerk nog niet
overbelasten door teveel upgrades uit te voeren, wij hebben hierdoor 4
weken vertraging opgelopen. U wordt zo snel mogelijk geupgrade en krijgt
een brief thuis gestuurd wanneer uw nieuwe snelheid actief is.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
Een noise margin van 6 of 7 dB is ook te laag, de meeste modems gaan dan opnieuw intrainen wat resulteert in een disconnect-connect. Hoe hoog een modem intraint verschilt per model en soms zelfs per exemplaar.

Je moet ofwel je modem zo dicht mogelijk op het ISRA aansluiten (vaak meterkast), ofwel je lijn downgraden naar een lagere snelheid voor een stabiele lijn.

[ Voor 12% gewijzigd door 1Mark op 11-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Wat denken jullie van dit:
Modem: speedtouch 780
Abbo: 8/1mbit
attenuation: 22 down, 14 up
noise marge: 6 down, 6 up

Volgens de attenuation is mijn afstand een kleine 1600 meter tot de centrale. Echter geeft de postcodecheck op bbned een afstand van 854 meter.

Mijn modem trainde eerst in op 8000/924. Dit veranderde plotseling naar 8000/800. Dit loste naar een tijdje zich vanzelf op naar de eerste waarde. Echter is het nu weer plotseling 7900/864. Dit is sinds bekend werd dat kpn de centrales ging upgraden. Echter is mijne nog niet gedaan. Zou mijn lijn gewoon erg slecht zijn, of zou er iets anders mis kunnen zijn in de centrale? Xs4all had ik gemaild en die kwamen met de tip eerst alle bekabeling te vervangen, terwijl ik dit net had gedaan om het probleem te proberen te verhelpen (en had ik vermeld in de email).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
wontcachme schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:13:
Wat denken jullie van dit:
Modem: speedtouch 780
Abbo: 8/1mbit

attenuation: 22 down, 14 up
noise marge: 6 down, 6 up

Volgens de attenuation is mijn afstand een kleine 1600 meter tot de centrale. Echter geeft de postcodecheck op bbned een afstand van 854 meter.
De postcodecheck geeft jouw hemelsbrede afstand aan. Ik heb het meegemaakt dat iemand praktisch naast de centrale woonde en er toch te ver vanaf zat omdat de kabels aan de andere kant de centrale uitkwamen en vandaaruit eerst rond ging voordat de kabel bij hem was.

De bekabeling had je net vervangen en vanaf toen had je slechte waardes? Hoe dan ook, als iets plotseling wijzigt na een door jezelf aangebrachte verandering kan het zijn dat die verandering de oorzaak is. Dus wellicht dat ze dat ook vermoeden.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit vanaf vanmorgen met een klapperende verbinding ....en xs4all is telefoonische niet berijkbaar...

gaat lekker met het internet van xs4all.......naar de storing is alles vertraagt en niet zo lekker stabiel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik heb op 5 juni een aanvraag ingediend. Op de pagina "Status van aanvraag" staat dat deze aanvraag automatisch zal worden doorgestuurd naar een netwerkpartner. Er staat dan bij andere statussen dat er een status Verzonden is. Het lijkt me dat deze status er al lang had moeten staan als het automatisch wordt verzonden. Zeker omdat er bij de status Bevestigd staat dat het vanaf daar ongeveer 2 weken duurt en in totaal zou het ongeveer 3 weken duren. Dat gaat dus al niet meer lukken zo.

Zijn er hier mensen die pas nog te maken hebben gehad met een nieuwe aanvraag en weten of dit normaal is? Even bellen naar de helpdesk is tegenwoordig een dagtaak helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
IntToStr schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:45:
Ik heb op 5 juni een aanvraag ingediend. Op de pagina "Status van aanvraag" staat dat deze aanvraag automatisch zal worden doorgestuurd naar een netwerkpartner. Er staat dan bij andere statussen dat er een status Verzonden is. Het lijkt me dat deze status er al lang had moeten staan als het automatisch wordt verzonden. Zeker omdat er bij de status Bevestigd staat dat het vanaf daar ongeveer 2 weken duurt en in totaal zou het ongeveer 3 weken duren. Dat gaat dus al niet meer lukken zo.

Zijn er hier mensen die pas nog te maken hebben gehad met een nieuwe aanvraag en weten of dit normaal is? Even bellen naar de helpdesk is tegenwoordig een dagtaak helaas...
Bij mij is het ook zelfde, heb een brief gehad ter bevestiging maar mijn status is nog steeds zelfde. Waarschijnlijk een fout van de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Lol en hier nog helemaal geen bevestigingsbrief gehad :/

Het gaat om een XS4all only LITE variant. Als het goed is zou ik dus na de snelheidsverhoging ipv 320kb/s ongeveer 800kb/s moeten halen. Dit klopt toch?

Aanvraag ingediend op 16 mei en we zijn nu al een maand verder.

Enige wat er staat is nog steeds dit;

16-05-08: Aanleg (actief)20-05-08 Bevestigd
Onze netwerkpartner heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.

20-05-08 Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar onze netwerkpartner.

20-05-08 Bevestigingsbrief
XS4ALL heeft U een bevestigingsbrief van deze aanvraag verstuurd.

16-05-08 Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.

Begin er toch weer schijtziek van te worden. En om nou weer te gaan bellen voor zoiets lulligs.

[ Voor 16% gewijzigd door PcManiaxx op 17-06-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
XS4All is nog steesds druk om mijn verbinding op het juiste aderpaar te krijgen (al meer dan 3 wkn :+), maar je kunt een boel van ze zeggen : nog geen factuur gezien, maar de WII is al bezorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Bij mij gaat het tot nu toe prima.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
17-06-08 Technisch gereed
Onze netwerkpartner heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL.

06-06-08 Bevestigd
Onze netwerkpartner heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.

05-06-08 Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar onze netwerkpartner.

27-05-08 Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.

Afgelopen vrijdag is het modem al bezorgd, dus ik zit alleen nog te wachten op de brief met logingegevens.
Overigens kreeg ik bij m'n bestelling te horen dat ik een Speedtouch zou krijgen, maar in de doos zat toch echt een Fritz. Ik ben benieuwd of ik hier blij mee moet zijn ;)

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gabberhead schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:45:

Overigens kreeg ik bij m'n bestelling te horen dat ik een Speedtouch zou krijgen, maar in de doos zat toch echt een Fritz. Ik ben benieuwd of ik hier blij mee moet zijn ;)
Tja, ik heb even met een Speedtouch zitten spelen. Heb na 3 pogingen dat ding weer in de doos gefrut en weer lekker ff verder gedraaid op mijn oude Zyxel (ADSL1) routertje.. Weekje later kwam die Fritz en die beviel mij in ieder geval een stuk beter dan die Speedtouch qua configureren...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 17:38

Q-bone

Dusss...

Waar kun je status zien, want heb de modem al wel, alleen geen inloggegevens (ik heb ook een fritz, maar het wireless signaal valt mij super tegen, is dit normaal)

Heb de status pagina al gevonden!

Wel grappig dat ik exact dezelfde data heb! alleen nog geen 17/6 oplevering lijn! Wel al een brief gehad dat morgen de 19 mijn lijn actief moet zijn...

[ Voor 73% gewijzigd door Q-bone op 18-06-2008 15:42 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Laatst online: 13:49

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

TheVMaster schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:36:
XS4All is nog steesds druk om mijn verbinding op het juiste aderpaar te krijgen (al meer dan 3 wkn :+), maar je kunt een boel van ze zeggen : nog geen factuur gezien, maar de WII is al bezorgt...
Wanneer heb je de Wii gekregen en heb je daar van te voren nog bericht van gekregen? Ik heb namelijk besteld op 17-05 en een actieve ADSL verbinding op 17-06 gekregen maar nog niets gezien of gehoord van een Wii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ok, er is in ieder geval verandering in gekomen nu, maar volgens mij klopt er geen bal van.

Ik ben overgestapt naar XS4all only (Lite variant). Voorheen 320kb/s // 50kb/s.

Nu staat er bij m'n modeminstellingen het volgende; 4640/864

Ik mag toch hopen dat ik m'n snelheidsverhoging ook krijg of niet? Had namelijk echt gerekend op 8000/864. :?

Edit; het gaat btw om een SpeedTouch 570 modem.

[ Voor 6% gewijzigd door PcManiaxx op 18-06-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Laatst online: 01-05 18:05
Simpele vraag: waarom kan ik van mijn huidige abonnement (ADSL van KPN via XS4ALL, lite abo) niet overstappen naar XS4ALL Only, Start abonnement (downgraden)?
Overal op hun site staat dat je het kan wijzigen blablabla maar als ik dan ga inloggen met mijn gebruikersnaam en ww kan ik dus helemaal niets kiezen! Ik kan alleen het Lite abo van Only nemen, maar dat wil ik helemaal niet. Een sneller abonnement (upgraden dus) kan ook nergens. Heb elke optie op de site al geprobeerd maar kom telkens weer bij dezelfde inlog-sectie en hetzelfde ritueel erna.

Qua service laat het ook weer te wensen over.. telefoon opnemen binnen 10 minuten is blijkbaar ook heel moeilijk en een mailtje beantwoorden doen ze nu inmiddels ook al een week over (5 werkdagen dus, terwijl ze 3-4 werkdagen op hun site zetten).

Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie? Of raden jullie aan om helemaal niet over te stappen naar Only? (ben al bijna 5 jaar lid en bijna nooit verbindingsproblemen gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:31
Moet je niet eerst over op Only, en vervolgens up/downgraden naar de gewenste snelheid ofzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
Sinds de storing werkt onze VoIP telefonie niet meer i.c.m. onze Speedtouch 780.

In de 780 is alles goed ingevuld naar mijn idee, maar er komt geen groen vinkje meer bij 'geregistreerd' te staan, slechts een rood kruisje. Vroeger werkte het wel, en er is niets veranderd volgens mij... Heb die bellen-instellingen van de XS4ALL site 10 keer ingevoerd, maar dat had geen effect. Iemand die tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
WizZie- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:35:
Sinds de storing werkt onze VoIP telefonie niet meer i.c.m. onze Speedtouch 780.

In de 780 is alles goed ingevuld naar mijn idee, maar er komt geen groen vinkje meer bij 'geregistreerd' te staan, slechts een rood kruisje. Vroeger werkte het wel, en er is niets veranderd volgens mij... Heb die bellen-instellingen van de XS4ALL site 10 keer ingevoerd, maar dat had geen effect. Iemand die tips heeft?
En kun je wel bellen als je het softwarematig probeert? Xs4all biedt Softphone aan, deze zou je eens kunnen testen, dan weet je of het aan je modem ligt of toch aan iets anders (gebruikersgegevens, xs4all, etc.)
XS4ALL Softphone is het eigen VoIP programma van XS4ALL, dat u in combinatie met uw VoIP account kunt gebruiken om via internet te telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

WizZie- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:35:

Heb je de Speedtouch al herstart?

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Jep, via de webphone werkt het wel gewoon, met hetzelfde tel.nummer én wachtwoord. Speedtouch al enkele keren herstart ja.

De telefoonlijn komt rechtstreeks uit de grond en wordt niet onderbroken door splitters o.i.d. en gaat de 780 in bij de ingang 'DSL'. SIP instellingen e.d. zijn allemaal goed naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 23:27

L0g0ff

omg

-bolio- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:07:
[...]

Wanneer heb je de Wii gekregen en heb je daar van te voren nog bericht van gekregen? Ik heb namelijk besteld op 17-05 en een actieve ADSL verbinding op 17-06 gekregen maar nog niets gezien of gehoord van een Wii...
Same here... En waar ik helemaal van baal is dat ik een speedtouch zou krijgen en eem Wii. Nu heb ik net mijn Fritzbox binnen gehad dus ben ik bang dat ik die Wii ook op mijn buik kan schrijven.... Er klopt echt geen kloot van daar. Als ik die Wii niet krijg dan ga ik ook zeker geen 2 jarig abbonement met ze aan en zit ik over een paar maanden weer lekker bij @home :X

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Laatst online: 13:49

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

OhMyGod schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Same here... En waar ik helemaal van baal is dat ik een speedtouch zou krijgen en eem Wii. Nu heb ik net mijn Fritzbox binnen gehad dus ben ik bang dat ik die Wii ook op mijn buik kan schrijven.... Er klopt echt geen kloot van daar. Als ik die Wii niet krijg dan ga ik ook zeker geen 2 jarig abbonement met ze aan en zit ik over een paar maanden weer lekker bij @home :X
Ik heb wel een speedtouch ontvangen dus ga er vanuit dat alles in orde komt. Communicatie zou echter wel wat duidelijker mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Zojuist bevestigingsbrief van XS4ALL gehad ivm overstap naar ONLY.

Nieuwe lite abbo is ingegaan op 19 juni. Iemand enig idee/ervaring met hoe lang de overzetting naar 8mbíts duurt?

Wanneer ik de instellingen van mijn modem bekijk zie ik dat er getraind wordt op 4864/832.
Dit lijkt per dag te verschillen, want gister stond er nog 5980/885 aangegeven.

Modem is een Speedtouch 570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
PcManiaxx schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:20:
Zojuist bevestigingsbrief van XS4ALL gehad ivm overstap naar ONLY.

Nieuwe lite abbo is ingegaan op 19 juni. Iemand enig idee/ervaring met hoe lang de overzetting naar 8mbíts duurt?

Wanneer ik de instellingen van mijn modem bekijk zie ik dat er getraind wordt op 4864/832.
Dit lijkt per dag te verschillen, want gister stond er nog 5980/885 aangegeven.

Modem is een Speedtouch 570.
Dan ga je de 8Mb (8000kbps) niet halen op die lijn op dat adres waarschijnlijk. Dat je modem nu af en toe al verandert betekent dat je op het randje zit van wat de lijn aan kan. Modem wel netjes aangesloten dicht bij je ISRA?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

OhMyGod schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Ik zou niet weten waarom je die wii niet krijgt? Ik heb telefonisch besteld en ze vroeg of ik de wii actie wou... en ja dus. Staat echter nergens vermeld, maar ook staat de fritz nergens vermeld... Dus zou gewoon goed moeten komen... Waag anders eens een lang belletje;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

bjck schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:03:
[...]

Dan ga je de 8Mb (8000kbps) niet halen op die lijn op dat adres waarschijnlijk. Dat je modem nu af en toe al verandert betekent dat je op het randje zit van wat de lijn aan kan. Modem wel netjes aangesloten dicht bij je ISRA?
Heb de klantenservice gebeld en zij konden mij vertellen dat de snelheden nog niet opgeschroefd zijn hier. Ze zijn er mee bezig is mij verteld. Dit duurt niet langer dan een week.

Nieuwe abbo is ingegaan op 19 juni, dus ik verwacht dat het woensdag wel in orde is ;)

Modem is nog geen eens 5cm vanaf de ISRA punt aangesloten, dus het lijkt me sterk dat ik de snelheid niet haal hier.

We zitten hier ongeveer 900m van de centrale af.

Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd. Want meestal haal ik niet de aangegeven snelheid, maar juist ver daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Okee dan, dit is mijn eerst post via XS4ALL...
Ik vind het allemaal alleen een beetje vaag. Mijn Fritzbox behoefde helemaal geen accountgegevens, ik hoefde alleen maar de kabeltjes erin te prikken en de cd-rom op te starten.
Bij de connection settings in mijn Fritz staat nu bij de username dan ook 'xs4alluser' in plaats van de loginnaam die ik ooit heb opgegeven bij m'n aanvraag.
Bij m'n Direct-adsl abbo moest ik altijd wel mijn accountnaam instellen in het modem.

Klopt het dat dit bij xs4all niet hoeft?

Overigens, snelheid is 8000/1024 kbit/s, meteen goed dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gabberhead op 22-06-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Gabberhead schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:21:
Bij xs4all-only hoeft dat inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 21-09 13:44
Gabberhead schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:21:
Klopt idd. Bij m'n speedtouch staat standaard adsl@xs4all.nl oid. Maar het maakt niet uit wat je invult. Aan de hand van het kabeltje in de centrale zullen ze wel bepalen wie je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Dat is dan mooi geregeld :)

Dan kan ik nu de rest van m'n computers gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wat ik niet snap is waarom een ogenblikje geduld ik ga even iets navragen altijd zo lang moet duren bij XS4All. Vervolgens krijg ik 9 van de 10 keer ineens een andere medewerker aan de lijn (na een groot aantal minuten). 't lijkt wel alsof die eerste medewerker me gewoon weer de queue ingooit :(

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 25-06-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

TheVMaster schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:12:
Wat ik niet snap is waarom een ogenblikje geduld ik ga even iets navragen altijd zo lang moet duren bij XS4All. Vervolgens krijg ik 9 van de 10 keer ineens een andere medewerker aan de lijn (na een groot aantal minuten). 't lijkt wel alsof die eerste medewerker me gewoon weer de queue ingooit :(
Dat kan toch de tweede lijn zijn? Hangt natuurlijk ook af van wat je precies vraagt. De eerste lijn bevat veel telefonistes met een basis training en geen hogere technische kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Lekkere Kwal schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:55:
[...]
Dat kan toch de tweede lijn zijn? Hangt natuurlijk ook af van wat je precies vraagt. De eerste lijn bevat veel telefonistes met een basis training en geen hogere technische kennis.
Tuurlijk..maar dan moet hij gewoon zeggen dat ik wordt doorverbonden :+ Maar goed...heb uiteindelijk wel de 2e lijn gesproken en de volgende stap is afhankelijk van hetgeen door de KPN monteur (die hier vanmorgen was) wordt doorgegeven aan XS4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet zo'n schokkend nieuws, maargoed:
PCzapper Pro is niet langer inbegrepen bij de abonnementen van XS4ALL. Vanaf 27 juni kunt u het programma niet meer downloaden. Maakt u gebruik van PCzapper Pro, dan krijgt u in de loop van de komende maand een melding dat uw licentie verlopen is. Wilt u het blijven gebruiken, ga dan naar http://www.pczapper.nl om een licentie aan te vragen. Er bestaat ook een gratis versie, PCzapper Free.
Vraag me nu alleen af of dit 'het begin van het eind' gaat worden, dat met de tijd steeds meer van die extra's worden weggehaald.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:31:
Niet zo'n schokkend nieuws, maargoed:

Vraag me nu alleen af of dit 'het begin van het eind' gaat worden, dat met de tijd steeds meer van die extra's worden weggehaald.
In dat geval zouden de abo kosten omlaag moeten gaan lijkt me. Dus ik vermoed gewoon een 'geschil' met pczapper, waardoor XS4ALL het niet langer aan kan bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:52
een jaar geleden had ik 12MBit via demon, een half jaar geleden 12MBit via xs4all only, twee maanden geleden ineens nog maar 8Mbit (niets veranderd aan infra of abbo), vorige week de brief dat de snelheid is verhoogd naar 20Mbit. ik blij, modem niet : nog steeds 8MBit. klantenservice zegt vervolgens : uw profiel staat op 16MBit, maar uw lijn kan nooit hoger halen dan 8Mbit. enige optie : downgraden...

cool, zo'n snelheidsverhoging :( 3 (onbeantwoorde) mailtjes en ettelijke uren in de wacht bij de helpdesk hangen en ik ben er alleen nog maar op achteruit gegaan... hun uitleg : het zal wel drukker zijn geworden op de wijkcentrale (volgens database 1999 meter verderop, volgens lijnmeting iets van 3500 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aribeth
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:01
Hmmm wat ik nu meemaak....

Allereerst effe zeggen dat ik al zo'n 6 jaar een abbo heb bij XS4all, nooit problemen gehad, altijd dik tevree geweest, een dik jaar geleden overgegaan naar XS4all Only, wederom nooit problemen gehad.
Ik denk dat ik in al die jaren nog geen 5 storingdagen zal hebben gehad.

Maar nu....
Sinds 2 dagen klappert m'n internetlijn, effe wel verbinding, dan weer niet...
Zeer irritant en zeker niet gewend, gisteren de helpdesk al proberen te bereiken... helaas niet gelukt.
Vandaag gelukkig wel (nouw ja gelukkig)

Netjes te woord gestaan door een helpdeskmedewerker, hij heeft meteen een meting gedaan en zag dat ik rond de 5.5 Mbit verbinding zat in tegenstelling tot m'n 8Mbit abbo

(kan kloppen ik had al gemerkt dat m'n download niet max was, maar dat ik rond de 650Kb/s zat. Op zich niets schokkend want ik zit nogal een eind van de centrale af)

Op advies van de helpdeskmedewerker m'n modem direct op de binnenkomende lijn aangesloten.
Het probleem was eigenlijk ook meteen weer terug en hij zag ook geen verbetering in de lijnverbinding/snelheid.

Zegt die knaap opeens tegen mij: tja dan zit er niets anders op dan dat ik uw abbo ga downgraden tot 4 Mbit ipv 8mbit 8)7 8)7

Schijnbaar zit ik te ver van de centrale af (3.9 km) waardoor ik de snelheid niet haal, belasting van meerdere gebruikers tegelijkertijd zou de performance naar beneden halen
Natuurlijk is het downgraden wel gratis !!!

Ben ik nou harstikke gek geworden of hoe zit dit??????
Het heeft altijd gewerkt weliswaar niet maximaal , en nu zonder dat ik er iets aan kan doen wordt er voor me besloten dat ik maar moet downgraden.
Geen oplossing ... niets
:? De wereld op z'n kop bij de "beste provider van Nederland"
Het lijkt UPC wel in "betere" tijden.

Nu zijn ze in m'n woonplaats bezig met glasvezel... en ik denk dat ik probeer zsm over te gaan

Had iemand me dit een week geleden verteld, dan ik de persoon voor gek versleten

Groeten uit Helmond (t'Hout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Nakebod

Nope.

An sich een logische stap, lees maar terug in dit topic, je bent niet de enige.
Ze hebben liever een stabiele 4 mbit lijn dan een brakke 8 mbit lijn die maar 5.5 kan halen en steeds eruit klapt. Wordt de klant ook niet vrolijk van.
Echter vind ik wel dat er vrij snel omgezet wordt nu. Meestal is bij gelijkblijvende omstandigheden maar toch een slechter wordende internetlijn de modem vaak de oorzaak, vooral als het een oudere modem is. Geen idee of je al terug gezet bent, maar anders zou je kunnen proberen of je een andere modem kan krijgen (Lenen van iemand/danwel via 1 jaar contractverlenging) en zien of dat helpt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aribeth
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:01
Goeie tip Nakebod,

Ik had nog m'n oude 580 speedtouch afgelopen dinsdag erop zitten, nadat het opeens begon te trubbelen, meteen m'n nieuwe speedtouch 780WL (zat nog in de doos) aan de lijn gehangen, maar helaas hetzelfde verhaal.

Modem wissel heeft dus geen effect.

Tja wie zegt dat het opgelost is met een downgrade, voor hetzelfde geld is het geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius

Schopje van hierboven. Iemand een idee? Die helpdesk is echt verschrikkelijk trouwens, ik dacht dat XS4ALL zo'n goede had, maar heb nu 2 keer een half uur zitten wachten waarna ik er helemaal zat van was (en niet eens een minutenidicator)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Vanaf vorige week is mijn licentie van mcafee virusscanner(vanaf xs4all gedownload) niet meer geldig. Ik krijg telkens een melding dat ik mijn licentie moet vernieuwen wat natuurlijk logisch is na een jaar. Echter staat er op de site dat zolang je bij xs4al abonnee bent je licentie geldig is.
bron: http://www.xs4all.nl/help...ng/virus/faq.php#licentie. Het is voor mij alleen onduidelijk wat dit betekend. Heb ik nu wel of niet recht op mcafee virusscanner? En hoe zorg ik dan dat hij de licentie vernieuwd?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
maxtz0r schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:10:
Vanaf vorige week is mijn licentie van mcafee virusscanner(vanaf xs4all gedownload) niet meer geldig. Ik krijg telkens een melding dat ik mijn licentie moet vernieuwen wat natuurlijk logisch is na een jaar. Echter staat er op de site dat zolang je bij xs4al abonnee bent je licentie geldig is.
bron: http://www.xs4all.nl/help...ng/virus/faq.php#licentie. Het is voor mij alleen onduidelijk wat dit betekend. Heb ik nu wel of niet recht op mcafee virusscanner? En hoe zorg ik dan dat hij de licentie vernieuwd?

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Je moet de 'oude software' eerst even verwijderen en dan nieuwe bij hun downloaden en installeren. Dan kun je weer vooruit. Typische manier, maar zo werkt et wel...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

WizZie- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:15:

Modem volledig resetten, XS4ALL firmware erop en dan weer instellen? Klopt je wachtwoord ook echt? Desnoods even nieuw wachtwoord aanmaken in Service Centre zodat je 100% zeker weet dat die klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was er een storing in de regio Den Haag.

Het was eerst nog niet bekend, dus ik dacht ik bel de klantservice om het te melden.
om 19:00 gebeld en ik was pas 90 minuten later klaar!
Eerst 45 minuten in de wacht voordat ik een eerste rangs helpdesk medewerker aan de lijn kreeg, die graag mijn instellingen met mij wilde controleren, omdat er volgens hem geen storing bekend was.
Dat de modem enkele uren daarvoor het gewoon deed was geen argument: "instellingen willen nog wel eens spontaan veranderen". Best allemaal, ik inloggen op de modem, en na een minuutje was ook bij hem de conclusie: het is goed. Dus hij moest mij doorverbinden naar een andere afdeling. Ik weer ruim 30 minuten in de wacht.
En toen pas iemand aan de lijn die mij melde dat hij ook dacht dat er misschien wel eens een storing bij de KPN kon zitten. Hij had al enkele andere klachten uit deze regio gehad, maar "de storingsdienst was al naar huis", dus hij kon het niet bevestigen. KPN zou er aan werken.
Een uur later werd de storing gemeld op de website. en 3 uur later was deze verholpen.
Nu vind ik dat wel een goede zaak natuurlijk, maar dat ik anderhalf uur aan de telefoon moet hangen om een storing te melden vind ik belachelijk!
Vind je het gek dat hij slechts "enkele" klachten had gehad en dus dat de storing nog niet bekend was, helemaal niemand kan die klantenservice bereiken!

Wat mij verder stoort is dat er geen enkele indicatie wordt gegeven van de wachttijden. Vroeger kon je dat geloof ik op het net bekijken (nog steeds? ik kan het niet vinden). Maar als je verbinding eruit ligt is dat ook lastig. Ook was niemand zo beleefd om zich te verontschuldigen voor het lange wachten. Blijkbaar is drie kwartier in de wacht staan bij Xs4all heel normaal.
Het klinkt misschien stom maar een simpele verontschuldiging door op te nemen met: "Hallo U spreekt met ..... Onze excuses voor het lange wachten" zou al veel irritatie wegnemen.

Blijkbaar is Xs4all net als alle andere telecom aanbieders: iedereen is tevreden als zolang alles functioneert, maar zodra je de helpdesk nodig hebt is het dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Sinds vandaag zou mijn internet geactiveerd zijn, heb mijn linksys modem goed ingesteld maar tevergeefs. Er is wel signaal maar er komt geen data binnen of eruit. Als vanaf dag 1 xs4all zo werkt ....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
De helpdesk is op dit moment echt weer om te huilen, niet te bereiken die gasten. Minimaal hang je 30 min. in de wacht.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:07:
[knip storing]

Wat mij verder stoort is dat er geen enkele indicatie wordt gegeven van de wachttijden. Vroeger kon je dat geloof ik op het net bekijken (nog steeds? ik kan het niet vinden).
Is er tijdelijk niet omdat de nieuwe telefooncentrale nog niet gekoppeld is aan de site.
Maar als je verbinding eruit ligt is dat ook lastig. Ook was niemand zo beleefd om zich te verontschuldigen voor het lange wachten. Blijkbaar is drie kwartier in de wacht staan bij Xs4all heel normaal.
Het klinkt misschien stom maar een simpele verontschuldiging door op te nemen met: "Hallo U spreekt met ..... Onze excuses voor het lange wachten" zou al veel irritatie wegnemen.

Blijkbaar is Xs4all net als alle andere telecom aanbieders: iedereen is tevreden als zolang alles functioneert, maar zodra je de helpdesk nodig hebt is het dramatisch.
Ik zou vooral aanraden om een klacht in te dienen en het liefst nog met een log van je telefoonverkeer (dus bijvoorbeeld van de site van je telefoonaanbieder). Ik heb via via gehoord dat de lange wachttijd bekend is bij het management maar het aantal klachten laag. Natuurlijk slecht dat ze daar te weinig aan doen, maar hoe meer klachten hoe sneller.
kyddil schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:32:
Sinds vandaag zou mijn internet geactiveerd zijn, heb mijn linksys modem goed ingesteld maar tevergeefs. Er is wel signaal maar er komt geen data binnen of eruit. Als vanaf dag 1 xs4all zo werkt ....... :'(
Tussen lijn-oplevering door KPN (fysieke DSL verbinding) en de PPPoA link naar Xs4all kan nog wel één of twee dagen zitten. Hopelijk werkt het morgen, anders maandag verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Voorlopig ben ik alleen nog maar positief verrast over XS4ALL. Zoals ik al eerder gemeld heb, ging de aanmelding redelijk vlot. Mijn verbinding is stabiel op 8Mbit en zelfs de WII is al binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
Gabberhead schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:05:
Voorlopig ben ik alleen nog maar positief verrast over XS4ALL. Zoals ik al eerder gemeld heb, ging de aanmelding redelijk vlot. Mijn verbinding is stabiel op 8Mbit en zelfs de WII is al binnen :)
Wat voor modem heb jij gekregen? Ik heb ook voor de wii gekozen, maar kreeg zo'n fritz-modem, waarvan ik dacht dat dat de andere actie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:46:
Ik zou vooral aanraden om een klacht in te dienen en het liefst nog met een log van je telefoonverkeer (dus bijvoorbeeld van de site van je telefoonaanbieder). Ik heb via via gehoord dat de lange wachttijd bekend is bij het management maar het aantal klachten laag. Natuurlijk slecht dat ze daar te weinig aan doen, maar hoe meer klachten hoe sneller.
Heb ik vanochtend gelijk gedaan. tevens een mail naar hun webmaster gestuurd, want het klachtenformulier is erg onhandig. Er staat dat je je klacht zo volledig mogelijk moet beschrijven, maar dan staat er een minuscuul input veld van 6 regels waar per regel zo'n 5 woorden zichtbaar zijn. Dat typt niet bepaald handig.
Tevens staat er "Vraag" boven, terwijl het een klacht is en plaatst Xs4all een * teken bij verplichte velden zonder ergens uit te leggen dat dat een verplicht veld betekent.
Goed ik begrijp wel dat het een verplicht veld is, en ik begrijp ook wel dat mijn klacht in het vragen invoer veld moet, maar het is gewoon slecht webdesign. En natuurlijk kan ik ook eerst de tekst in een tekstverwerker typen of de afmetingen van het invoerveld aanpassen, Maar door dit soort slordigheden in krijg ik het gevoel dat ze eigenlijk helemaal niet willen dat je contact met ze opneemt.

Maar goed ik blijf optimistisch, ik was altijd erg tevreden over Xs4all. Zit er al jaren en jaren bij (besteld toen Mxstream beschikbaar werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer krijg ik nou eens bericht van xs4all over de update ....of zijn ze mensen vergeten.

vind het nu wel erg lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

@Gabberhead, heb je ook een fritzbox geleverd gekregen? En wanneer heb je de wii ontvangen? :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:46:
Tussen lijn-oplevering door KPN (fysieke DSL verbinding) en de PPPoA link naar Xs4all kan nog wel één of twee dagen zitten. Hopelijk werkt het morgen, anders maandag verwacht ik.
Wat raar dat ik 2 uur aan de lijn zat met de helpdesk en dat niemand dit zei.. 8)7 Bedankt in ieder geval !

Ik heb mijn Wii nog steeds niet binnen btw, duurt dit lang of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Zo, gister m'n Fritzbox eindelijk ontvangen. Probleem alleen is dat de snelheidsverhoging hier nog niet is doorgevoerd.

Mailtje naar xs4all gestuurd en zij konden mij het volgende vertellen:

Beste P. van den Toorn,

Door de grote ADSL storing van vorige maand was XS4ALL helaas
genoodzaakt het project voor de snelheid verhogingen stil te leggen. Pas
begin deze week zijn deze upgrades weer hervat. Elke dag kunnen er 1000
mensen over gezet worden. Indien u geen zin heeft om op deze
automatische upgrade te wacht dan kunt u dit ook zelf forceren.
LET OP: bij het automatische proces worden een aantal controles
uitgevoerd om te kijken of de hogere snelheid op uw adres geen problemen
met uw lijn gaat geven. Als u het proces forceert door te gaan zullen
deze controles overgeslagen worden. U kunt dan last krijgen van een
wegvallende verbinding!

Om het proces zelf door te zetten:
Log in op: https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/login
Kiest u voor het abonnement wat u nu ook al heeft (had u dus een Lite
abonnement, kiest u hier dan ook weer voor een Lite abonnement). Het
profiel zal dan opnieuw aangemaakt worden met de nieuwe snelheden. Dit
proces neemt ongeveer 6 uur in beslag. Na deze 6 uur dient u het modem
even 30 seconden uit te zetten. Als u daarna het modem weer aanzet is de
nieuwe snelheid actief. Uw hoeft hiervoor geen instellingen te
veranderen in uw modem.

Nu vraag ik mij af; gaat dit werken als ik het zelf doe? Zijn er geen risico's aan verbonden?
Fritzbox laat de volgende snelheden zien nu: DSL 6678/980 kbit/s. Ik haal constant 700kb/s.
Wat denken jullie? Gewoon rustig afwachten of zelf fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik zou zeggen afwachten.

Als je namelijk het zelf doet, dan ga je dus voor bij de controles, die controles checken of je die snelheid wel aankan, kan je die niet aan, dan zal je snelheid normaal blijven, maar zal er waarschijnlijk een lager abo worden gegeven.

Ga je wel het zelf doen, en zijn er dan problemen, dan moet je de helpdesk bellen, hun procedure volgen en als dan blijkt dat de snelheid niet een probleem is van jouw apparatuur, maar bijv de bekabeling onder de grond of apparatuur in de centrale, dan zal je abo ook wel worden terug gezet, maar dan ben je dus in ieder geval een dag of meer bezig om te zorgen dat je verbinding stabiel is.

Helaas is het op het moment wat drukker dan normaal bij xs4all, als het niet drukker was dan normaal, dan had je het op zich wel kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Boktor schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:09:
[...]

Wat voor modem heb jij gekregen? Ik heb ook voor de wii gekozen, maar kreeg zo'n fritz-modem, waarvan ik dacht dat dat de andere actie was.
Bij mij precies hetzelfde. Ik koos voor de wii actie, waar een Speedtouch bij hoorde. Maar ik kreeg een Fritz! geleverd.
Q-bone schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:33:
@Gabberhead, heb je ook een fritzbox geleverd gekregen? En wanneer heb je de wii ontvangen? :+
Zie boven :)
Ik heb op 27 mei de aanvraag gedaan, op 17 juni kreeg ik het modem. Op 20 juni de brief dat alles gereed was en op 26 juni stond de postbode aan de deur met de wii.
En nog geen rekening gezien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luteijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:07:
Gister was er een storing in de regio Den Haag.
Het was eerst nog niet bekend, dus ik dacht ik bel de klantservice om het te melden.
Had hier ongeveer hetzelfde, alleen bel ik niet meer met de klantenservice. Ik ga toch zeker geen uur of meer in de wacht staan om het werk van XS4ALL's monitoring systeem te doen?! Het zou mooi zijn als er een aparte lijn was waar je naar kon bellen om een (vermoeden van) storing buiten je eigen huis te melden. Even de vier cijfers van je postcode intoetsen en klaar. Koppel het aan nummerherkenning zodat niet 1 persoon gemakkelijk de invoer kan vervuilen, en als je meer dan X meldingen hebt gekregen uit 1 gebied, (b.v. eerste Y cijfers postcode matchen), piep iemand op om er eens naar te kijken. Evt nog gewichten aan bepaalde klanten hangen (Pietje Puk belt een storing in, volgens historische gegevens heeft hij vrijwel altijd gelijk, dus multiplier. Klaas Vaak belt weer eens een storing in, vrijwel altijd vals alarm; niet meetellen, maar wel loggen, als hij deze keer wel gelijk had, telt hij voortaan weer mee (en als het nu al de 10e keer op rij is dat hij voor niets belt, migreer hem automatisch naar Telfort)..)
Vind je het gek dat hij slechts "enkele" klachten had gehad en dus dat de storing nog niet bekend was, helemaal niemand kan die klantenservice bereiken!
Helaas kunnen ze bij de helpdesk niet van te voren zien of degene die belt zo'n noob is die z'n eigen spullen niet werkend krijgt ("hoe zet ik PAT aan op mijn Hub?", "Mijn wireless werkt niet, fix het effe!", "Mijn kabelinternet doet het niet"), of iemand die met een geldige reden belt ("Jullie dns server doet het niet goed", "Kan opeens geen ppp verbinding maken, modem traint wel gewoon in, ook na reset.") De signaal-ruis verhouding op de helpdesk is waarschijnlijk enorm slecht. Ik zou daar niet willen werken (zelfs als je iedereen die met geneuzel opbelt meteen in BOFH stijl mag afserveren wordt je volgens mij nog gillend gek)

Ik heb maar een berichtje in de xs4all.adsl nieuwsgroep gepost (meer dan 1 internet aansluiting hebben heeft zich nu al terugbetaald); daar krijg je meestal wel respons binnen afzienbare tijd.
Is ook zo, alleen heb ik het idee dat ik hier niet zo vaak de helpdesk nodig heb. Meestal doen ze hun kant van de zaak /wel/ goed. Storingen kunnen ze niet zo heel veel aan doen (behalve goed monitoringsysteem gebruiken en redundantie aanbrengen).

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@Gabberhead en Boktor
Ik heb wel de Speedtouch ontvangen in combinatie met de Wii actie.
Mijn aanvraag en oplevering waren wel eerder dan dat van jullie.
13 mei aangevraagd, 26 mei Speedtouch modem ontvangen en op 30 kon ik internetten via xs4all.

Misschien zijn de Speedtouch modems wel op, en sturen ze nu een Fritz mee.

Ps: De Wii was 18 juni binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Pfff en nog is de snelheidsverhoging hier nog niet doorgevoerd. Begin het nu toch wel beetje zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

PcManiaxx schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:19:
Pfff en nog is de snelheidsverhoging hier nog niet doorgevoerd. Begin het nu toch wel beetje zat te worden.
3 dagen boven dit heb je zelf gepost dat ze net pas weer beginnen en 1000 per dag kunnen doen. Dus dat kan nog ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
kyddil schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:32:
nog steeds werkt mijn internet niet.. ik zie nog steeds een rood licht.. heb 2maal mijn modem reset maar tevergeefs.. :? Duurt dit echt zo lang? Heb vandaag zelfs een brief gekregen van XS4ALL met "welkom bij XS4ALL, uw verbinding is opgeleverd van uw nieuwe abonnement"..

:( :(

[ Voor 7% gewijzigd door kyddil op 01-07-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Modem volledig resetten, XS4ALL firmware erop en dan weer instellen? Klopt je wachtwoord ook echt? Desnoods even nieuw wachtwoord aanmaken in Service Centre zodat je 100% zeker weet dat die klopt.
Thanks! Een reset werkte :D

Verder is die helpdesk wachttijd inderdaad om te janken, maar de expertise is goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

kyddil schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:14:
[...]

nog steeds werkt mijn internet niet.. ik zie nog steeds een rood licht.. heb 2maal mijn modem reset maar tevergeefs.. :? Duurt dit echt zo lang? Heb vandaag zelfs een brief gekregen van XS4ALL met "welkom bij XS4ALL, uw verbinding is opgeleverd van uw nieuwe abonnement"..

:( :(
Dat is balen, kloppen alle instellingen? Vooral PPPoA en niet RFC 1483 of PPPoE is belangrijk. Verder natuurlijk VPI/VCI 8.48 en je gebruikersnaam/wachtwoord. Welk type modem is het precies en welke instellingen heb je nu erin staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:56:
[...]
Dat is balen, kloppen alle instellingen? Vooral PPPoA en niet RFC 1483 of PPPoE is belangrijk. Verder natuurlijk VPI/VCI 8.48 en je gebruikersnaam/wachtwoord. Welk type modem is het precies en welke instellingen heb je nu erin staan?
De instellingen kloppen helemaal want heb het zelfs via de helpdesk gedaan (diegene wie ik aan de lijn had had ook een linksys)

Het is een WAG200G, ik had hiervoor via speedlinq (babyxl) internet en het dat werkte ook tot de dag dat speedlinq afgesloten was. Ik zie nu alleen maar rood licht bij internet, dsl is gewoon groen. Ik snap er echt niks meer van! Heb een nieuwe splitter ertussen gezet, modem heb ik wel 6x hardreset toegepast, instellingen kloppen helemaal (inlognaam met @xs4all.nl erachter)..

EDIT: heb nu ook mijn SMC modem geprobeerd, nog steeds niks.. het ligt echt niet aan de modem!

[ Voor 5% gewijzigd door kyddil op 01-07-2008 23:18 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.