Hmmm wat ik nu meemaak....
Allereerst effe zeggen dat ik al zo'n 6 jaar een abbo heb bij XS4all, nooit problemen gehad, altijd dik tevree geweest, een dik jaar geleden overgegaan naar XS4all Only, wederom nooit problemen gehad.
Ik denk dat ik in al die jaren nog geen 5 storingdagen zal hebben gehad.
Maar nu....
Sinds 2 dagen klappert m'n internetlijn, effe wel verbinding, dan weer niet...
Zeer irritant en zeker niet gewend, gisteren de helpdesk al proberen te bereiken... helaas niet gelukt.
Vandaag gelukkig wel (nouw ja gelukkig)
Netjes te woord gestaan door een helpdeskmedewerker, hij heeft meteen een meting gedaan en zag dat ik rond de 5.5 Mbit verbinding zat in tegenstelling tot m'n 8Mbit abbo
(kan kloppen ik had al gemerkt dat m'n download niet max was, maar dat ik rond de 650Kb/s zat. Op zich niets schokkend want ik zit nogal een eind van de centrale af)
Op advies van de helpdeskmedewerker m'n modem direct op de binnenkomende lijn aangesloten.
Het probleem was eigenlijk ook meteen weer terug en hij zag ook geen verbetering in de lijnverbinding/snelheid.
Zegt die knaap opeens tegen mij: tja dan zit er niets anders op dan dat ik uw abbo ga downgraden tot 4 Mbit ipv 8mbit
Schijnbaar zit ik te ver van de centrale af (3.9 km) waardoor ik de snelheid niet haal, belasting van meerdere gebruikers tegelijkertijd zou de performance naar beneden halen
Natuurlijk is het downgraden wel gratis !!!
Ben ik nou harstikke gek geworden of hoe zit dit??????
Het heeft altijd gewerkt weliswaar niet maximaal , en nu zonder dat ik er iets aan kan doen wordt er voor me besloten dat ik maar moet downgraden.
Geen oplossing ... niets

De wereld op z'n kop bij de "beste provider van Nederland"
Het lijkt UPC wel in "betere" tijden.
Nu zijn ze in m'n woonplaats bezig met glasvezel... en ik denk dat ik probeer zsm over te gaan
Had iemand me dit een week geleden verteld, dan ik de persoon voor gek versleten
Groeten uit Helmond (t'Hout)