Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die Microsoft muis zie ik geen verschil tussen de normale prijs en de zogenaamde aanbieding: http://dynabyte.celebros....lse&q=Mouse+3000&x=28&y=9

"Wii jarig is trakteert"
Maar de bestaande vrienden die ik al jaren ken, krijgen niets of alleen een glaasje ranja, maar nieuwe mensen, die ik nog nooit van m'n leven gezien of gesproken heb onthaal ik met dure champagne.....................
Ooit zo'n verjaardag meegemaakt?

Ik snap natuurlijk wel dat xs4all niet iedere bestaande klant een wii kan gaan geven. Dan zouden de kosten wel een beetje uit de hand lopen
Maar ik vind wel dat nieuwe klanten wel erg royaal worden bediend met zo'n kado als je het vergelijkt met wat bestaande klanten krijgen als kado. Het wordt in the end namelijk wel betaald van het abbonementsgeld wat bestaande klanten jarenlang hebben moeten ophoesten.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Ze hadden ook gewoon de bestaande klanten 50 of 100 euro korting kunnen geven om bij hun een wii te bestellen.FireFlash schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:32:
Ja, die vergelijking klopt wel aardig![]()
Ik snap natuurlijk wel dat xs4all niet iedere bestaande klant een wii kan gaan geven. Dan zouden de kosten wel een beetje uit de hand lopen![]()
Maar ik vind wel dat nieuwe klanten wel erg royaal worden bediend met zo'n kado als je het vergelijkt met wat bestaande klanten krijgen als kado. Het wordt in the end namelijk wel betaald van het abbonementsgeld wat bestaande klanten jarenlang hebben moeten ophoesten.
[droommodus]
of dat je kan vragen dat ze je centrale updaten naar adsl2+ voor 20mbit
[/droommodus]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Maar ja... gegeven paard ... bek kijken...

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Hier idem. Gaat lekker. Lopen alle postbodes binnenkort in xs4all shirt?TrailBlazer schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:35:
De code die ik invoer is al gebruikt door iemand. Lekker dan
Misschien moeten we allemaal eens de klantenservice mailen over het grote cadeau in doos :-)kaajee schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:22:
Op verschillende plekken kom je de volgende xs4all ad tegen:
[afbeelding]
"Wii jarig is trakteert"
Maar de bestaande vrienden die ik al jaren ken, krijgen niets of alleen een glaasje ranja, maar nieuwe mensen, die ik nog nooit van m'n leven gezien of gesproken heb onthaal ik met dure champagne.....................
Ze hebben volgens zeggen 300.000 klanten, wie gaat die mogelijke 15miljoen euro ophoesten?wontcachme schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:02:
Ze hadden ook gewoon de bestaande klanten 50 of 100 euro korting kunnen geven om bij hun een wii te bestellen.
Maarja, het is niet veel anders dan bij telefoonproviders. Nieuwe klanten krijgen flinke kortingen en vette blingbling toestellen, huidige klanten krijgen enkel een stilzwijgende verlenging
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 16-05-2008 16:34 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja hoor, doe ik ook altijd. Anders komt niemand opdagen en kan ik ook geen nieuwe vrienden maken, heb jij dat niet?kaajee schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:22:
[afbeelding]
"Wii jarig is trakteert"
Dat is wat bedrijven doen, klanten binnenhalen en bestaande klanten houden.
Hier ook, dus zal wel wéér wat fout gegaan zijnTrailBlazer schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:35:
De code die ik invoer is al gebruikt door iemand. Lekker dan
maar was die code niet gekoppeld aan een adres? Dan mag je de postbode bedanken met de door hem aangevraagde T-Shirt (of je hond in tuin loslaten, indien hij een foute keuze gemaakt heeftxtra schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:11:
[...]
Hier idem. Gaat lekker. Lopen alle postbodes binnenkort in xs4all shirt?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Tja, ik hoef helemaal geen kado maar als ze WII's gaan weggeven aan nieuwe klanten word ik toch een beetje ontevreden. De oude klanten moeten het weer doen met aanbiedinkjes en ja hoor, weer een t-shirt. Vorig jaar heb ik maandenlang te lage snelheid gehad en wat kreeg ik als dank: een xs4all t-shirt (iemand interesse? misschien eens op eBay zetten).kaajee schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:22:
|>
Hier ook, lekker is datVerwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:53:
Hier ook al een gebruikte code.
In dat 'foldertje' staat overigens alleen dat t-shirt vermeldt en die voip-telefoon niet, maar bij beide werkt de code niet...
Die code is niet gekoppeld aan een adres. Als je de code invult dan moet je vervolgens een naam en adres invullen waar het cadeau naar toe gestuurd moet worden.Ariën Clay schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:47:
[...]
maar was die code niet gekoppeld aan een adres? Dan mag je de postbode bedanken met de door hem aangevraagde T-Shirt (of je hond in tuin loslaten, indien hij een foute keuze gemaakt heeft)
Zodoende is ook mijn actiecode al reeds gebruikt

Member of the Ukraine IT Army
Verwijderd
Ik kreeg 8 mei de brief waarin stond 'uw modem is reeds verzonden'. Nog geen modem ontvangen en vandaag maar eens gebeld. Na twee keer navragen zou het modem inderdaad nog niet verzonden zijn en ik moet volgende week nog maar eens bellen....simon schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:53:
ondanks dat ik de brief had, uw router is verzonden, eergister, nog geen pakketje.. onhandig met zo'n brakke speedtouch.
Nu hopen dat ze genoeg van die shirtjes hebben.In article <part1of1.1.OBaBrDvnhpWZhw@ue.ph>, <> wrote:
>Vandaag maar 'ns geprobeerd m'n VOIP telefoon aan te vragen..krijg ik de
>melding:
>"Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod"
> als ik m'n code invoer op de website...iemand anders dit ook al ervaren..?
Daar wordt nu een oplossing voor gemaakt, mensen zijn
driftig aan het typen.
Vanavond of morgen kan je het overnieuw proberen en dan
moet het wel gewoon werken.
Mike.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Heb een shirtje aangevraagd.
LOL..thanks...we wachten af...RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:49:
Uit de XS4ALL nieuwsgroep:
[...]
Nu hopen dat ze genoeg van die shirtjes hebben.
Member of the Ukraine IT Army
Als je de XS4ALL aanbieding neemt kost de XNi660sru €730 maar als je dezelfde laptop als gewoon actiemodel neemt dan kost deze €714:
XS4ALL aanbieding:
Gewone actieaanbieding:Samenvatting:
Prijs:
(inclusief BTW) € 730,00
XNi660sru
geen 32GB Flash Drive
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
(wel nog Home Premium selecteren)
Samenvatting:
Prijs:
(inclusief BTW) € 714,00
XNi660sru 15” Actie!
geen 32GB Flash Drive
Windows Vista Home Premium (32bit)
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
Bij mij kost die laptop bij XS4ALL maar € 555,- en als Actie-model: € 714,-kwiebus schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:14:
Die laptop aanbieding is ook wel grappig. Je bent namelijk met de XS4ALL aanbieding duurder uit dan wanneer je het gewone actiemodel neemt.
Als je de XS4ALL aanbieding neemt kost de XNi660sru €730 maar als je dezelfde laptop als gewoon actiemodel neemt dan kost deze €714:
Die €555 is de vanaf prijs van die laptop zonder OS dus dat zal niet kloppen.Cadezo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:19:
[...]
Bij mij kost die laptop bij XS4ALL maar € 555,- en als Actie-model: € 599,-(je moet nog klikken op 'Voeg toe').
Nu even tijd gehad om hem te installeren en draaide binnen 2 min.
Hij traint trouwens hoger in de de speedtouch 716.
Het T-shirt zal me niet passen (XL is de grootste maat, ik moet 3xXL hebben), en die Voip telefoon heb ik hier nog ongebruikt liggen, was een welkomstkado toen ik overstapte vanaf HetNet.
De andere aanbiedingen zijn of niet interessant voor mij, of gaan mijn budget te boven.
Nouja, mijn lijn is weer stabiel na de storing, dus echt iets te klagen heb ik niet (meer).
Of is die kwalitatief net zoveel waard als een T-shirt van 15 euro?
Ditto!Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:53:
Hier ook al een gebruikte code.
Ik heb al een klachtmailtje gestuurd dat naar mijn idee iemand codes heeft zitten genereren om zo die shirts te pakken te krijgen ofzo.
We hebben het over die XNi660sru 15", hè, die is met OS (Home Premium) bij mij gewoon € 555,-, hoe kom jij op dat andere bedrag?kwiebus schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:30:
[...]
Die €555 is de vanaf prijs van die laptop zonder OS dus dat zal niet kloppen.
Met XS4ALL (€ 555,00):

Zonder XS4ALL (€ 714,00):

2 maanden gratis belabbo, leuk dacht ik, maar dat is alleen als je klant wordt en dat ben ik al...

Als ze nu ook gewoon bestaande bel abbo 's 2 maanden gratis aanbieden zou ik het nog leuk vinden maar dit is echt gewoon 4x niks.
Thanks xs4all... dat we jullie als trouwe klanten groot hebben gemaakt en deze

maarja een gegeven paard mag je niet in de bek kijken zeggen ze...
Klik eens hier dan zie je de vanaf prijs. Als je de XS4ALL configuratie gaat bestellen dan wordt dus foutief de vanaf prijs getoond terwijl deze €730 behoort te zijn.Cadezo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:11:
[...]
We hebben het over die XNi660sru 15", hè, die is met OS (Home Premium) bij mij gewoon € 555,-, hoe kom jij op dat andere bedrag?
Met XS4ALL (€ 555,00):
[afbeelding]
Zonder XS4ALL (€ 714,00):
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 16-05-2008 19:34 ]
Vele ISP's en mobiele aanbieders hebben niet zo;n band met hun oude achterband. Volgens mij zijn de vaste oude klanten van xs4all erg honkvast en fanatiek op hun oude xs4all...SinergyX schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:33:
[...]
Ze hebben volgens zeggen 300.000 klanten, wie gaat die mogelijke 15miljoen euro ophoesten?
Maarja, het is niet veel anders dan bij telefoonproviders. Nieuwe klanten krijgen flinke kortingen en vette blingbling toestellen, huidige klanten krijgen enkel een stilzwijgende verlenging
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Eens kijken of mijn code nog niet gehackt is en ik een shirtje kan bestellen

edit: met deze code is al blablabla
[ Voor 23% gewijzigd door Yanze op 16-05-2008 21:56 ]
Noh, dan maar weer eens proberen...
Shirtje is leuk, die ander is nu echt wel af... had ergens wel meer verwacht, maar goed, is net als bij elke andere instelling, nieuwe klant:dik kado, huidige klant: zoethoudertje .. Maar ach, xs4all is gemakkelijk, maak veel gebruik van hun imap mogelijkheid, newszilla draait fijn, prijs/kwaliteit is weer redelijk nu met 8/1 voor 40 e, en heb net de aanvraag ingedient om kpn bel vrij avond en weekend te migreren naar xs4all voip flat fee small.... Nu nog wachten op tv... Mine (of interactieve tv heet dat nu geloof ik) via xs4all...
"Mekker, blaat"
-edit- ga me niet vertellen dat de code op de enveloppe staat want die heeft me pa al fijn weggegooit.
[ Voor 21% gewijzigd door GieltjE op 16-05-2008 22:50 ]
Hell / 0
Verwijderd
Het doet mij toch wel dat mensen lopen te zeuren over hetgeen ze kunnen uitzoeken en de manier waarop deze actie is opgezet.
Bij de meeste providers kun je in een overmacht situatie verwachten dat je niks krijgt en dat je gewoon kunt wachten. In deze situatie is het ook overmacht voor xs4all. Wees blij dat ze de klanten toch nog tegemoet komen op deze manier. En voor de mensen die hier niet tevreden mee zijn > probeer bij de veroorzakers maar eens iets voor mekaar te krijgen.
Ik heb zelf ook wel eens een week zonder internet gezeten, ook een overmacht situatie. In dit geval kreeg ik helemaal niks geen compensatie geen extraatje. Ben blij dat xs4all wel een beetje aan zijn klanten denkt.
Het kado heeft niets met de overlast te maken maar met het 15 jarig bestaanVerwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:01:
Beste mensen,
Het doet mij toch wel dat mensen lopen te zeuren over hetgeen ze kunnen uitzoeken en de manier waarop deze actie is opgezet.
Bij de meeste providers kun je in een overmacht situatie verwachten dat je niks krijgt en dat je gewoon kunt wachten. In deze situatie is het ook overmacht voor xs4all. Wees blij dat ze de klanten toch nog tegemoet komen op deze manier. En voor de mensen die hier niet tevreden mee zijn > probeer bij de veroorzakers maar eens iets voor mekaar te krijgen.
Ik heb zelf ook wel eens een week zonder internet gezeten, ook een overmacht situatie. In dit geval kreeg ik helemaal niks geen compensatie geen extraatje. Ben blij dat xs4all wel een beetje aan zijn klanten denkt.

Voor de overlast hebben we al een brief ontvangen dus dat is opgelost.
Inderdaad en aangezien een particuliere aansluiting geen SLA heeft (oftewel 24/7 'best effort') vind ik het nog netjes dat ze een excuusbrief sturen enzovoort.xtra schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:04:
[...]
Het kado heeft niets met de overlast te maken maar met het 15 jarig bestaan
Voor de overlast hebben we al een brief ontvangen dus dat is opgelost.
Wat betreft het kadootje vind ik het ook raar dat de vaste klant een t-shirtje krijgt en een nieuwe klant een Wii, maar aan de andere kant zit je dan wel twee jaar aan een abo vast, dat is botweg bij ADSL Start al 718 euro omzet in het laatje van Xs4all... De vaste klant daarentegen kan vrolijk over een maandje opzeggen. Ok wellicht was de mogelijkheid voor de vaste klant om tegen verlenging een Wii te krijgen ook fijn, maar als ik dat zou willen zou ik liever elke maand geld apart leggen en de Wii sparen dan mezelf 2 jaar vasthangen.
De code staat boven je adres op de feestelijke folder over 15 jaar XS4ALL, en dan de linkse cijfer/letter combinatie.GieltjE schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:47:
-edit- ga me niet vertellen dat de code op de enveloppe staat want die heeft me pa al fijn weggegooit.
There's no place like 127.0.0.1
En nu het verandert is met postcode nog steeds dezelfde melding
Morgen ga ik nog maar een keer proberen anders ga ik ze maar eens mailen.
Inderdaad weer erg lullig. De aktiecodes die mijn vrouw en ik (we hebben allebei een XS4ALL abo) in de bus kregen leveren ook allebei die melding op. Heb er gisteren meteen een email over gestuurd naar XS.NIK0 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:43:
Bloody waardeloos ik krijg ook die melding..alsof xs4all al niet genoeg problemen heeft...
Welk emailadres heb je gebruikt?BamSlam_ schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:33:
[...]
Inderdaad weer erg lullig. De aktiecodes die mijn vrouw en ik (we hebben allebei een XS4ALL abo) in de bus kregen leveren ook allebei die melding op. Heb er gisteren meteen een email over gestuurd naar XS.
Je kan de helpdesk bereiken op: helpdesk@xs4all.nl
Helaas, nog steeds die melding
Quote van xs4all helpdesk gister:
Op dit moment is er iets mis met de pagina waar u de code invoert.
Programmeurs zijn druk bezig dit te herstellen.
Ik wil u dan ook vragen even geduld te hebben, en het morgen opnieuw te proberen.
Excuses voor dit ongemak. Wij hopen op uw begrip.
Ik heb het idee dat ze zich nogmaals gaan schamen dat ook deze actie niet naar behoren werkt

Life is to short too explore the whole world!
Kan dat eindeloze geklaag in dit topic niet een beetje ophouden? Als je zo ontevreden bent, stap je lekker over naar een ander. Veel switchen is veel welkomstgeschenken. Net als bij mobieltjes. Mij boeien die dingen niet, ik ben nog steeds een heel tevreden klant. Misschien ook omdat ikzelf werkzaam ben in de IT en weet hoe moeilijk het is om iets te leveren met bepaalde garanties terwijl je voor een deel afhankelijk bent van derde partijen.
This footer is intentionally left blank
ik ben dus niet de enige. Ook al een gebruikte code.ehtweak schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:56:
[...]
Ditto!
Ik heb al een klachtmailtje gestuurd dat naar mijn idee iemand codes heeft zitten genereren om zo die shirts te pakken te krijgen ofzo.
*empty*
Inderdaad is de T-shirt aanvraagpagina veranderd (je moet nu ook je postkode invoeren).MAFF schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:05:
[...]
Je kan de helpdesk bereiken op: helpdesk@xs4all.nl
Helaas, nog steeds die melding: Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod.
Quote van xs4all helpdesk gister:
[i]Op dit moment is er iets mis met de pagina waar u de code invoert.
Programmeurs zijn druk bezig dit te herstellen.
Ik wil u dan ook vragen even geduld te hebben, en het morgen opnieuw te proberen.
Maar het resultaat is nog steeds hetzelfde; "de code is al gebruikt..."
* Tukk denkt even door.BamSlam_ schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:33:
[...]
Inderdaad weer erg lullig. De aktiecodes die mijn vrouw en ik (we hebben allebei een XS4ALL abo) in de bus kregen leveren ook allebei die melding op. Heb er gisteren meteen een email over gestuurd naar XS.
Ik heb een xs4all account, als mijn GF (zelfde adres) een nieuwe account neemt hebben we en wii.
Ik kan mijn account binnen 2 maanden opzeggen..
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Xs4all 15 jaar
Dan houden we het een beetje gescheiden
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Vanochtend vroeg kreeg ik nog wel die fout, maar of een uur of elf was het over... Kom maar op met die voip-telefoonnicxz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:11:
Om enig tegenwicht te bieden zal ik dan maar melden dat ik vanochtend zonder problemen een xs4all t-shirt heb besteld met mijn code. Wel onhandig dat de code niet aan de binnenkant van de folder staat, maar aan de buitenkant bij de adressering.
Idem. Niet eerder geprobeerd inderdaad.nicxz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:11:
Om enig tegenwicht te bieden zal ik dan maar melden dat ik vanochtend zonder problemen een xs4all t-shirt heb besteld met mijn code.
kaajee schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:22:
"Wii jarig is trakteert"
Maar de bestaande vrienden die ik al jaren ken, krijgen niets of alleen een glaasje ranja, maar nieuwe mensen, die ik nog nooit van m'n leven gezien of gesproken heb onthaal ik met dure champagne...
Prachtige beeldspraak, maar ik moet uit eigen ervaring (TweakGear anyone?) bekennen dat ik deze redernatie ook erg goed kan volgen:
Al moet ik bekennen dat ik het contrast tussen een Wii en een T-shirt (en een Voip telefoon die ik van gelijke waarde durf te schatten) wel érg groot vindt. Pak dan iets minder heftig uit voor nieuwe klanten en trakteer de bestaande klanten - al is het bijvoorbeeld maar bij een contractsverlenging - op een gelijkwaardig cadeau.SinergyX schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:33:
Ze hebben volgens zeggen 300.000 klanten, wie gaat die mogelijke 15miljoen euro ophoesten?
Anderzijds wil ik niet onvermeld laten dat er voldoende voorbeelden zijn te vinden in de geschiedenis waarbij providers of bedrijven uitsluitend nieuwe klanten tracteren en de bestaanden klanten in zijn geheel vergeten. Dat is iets wat we xs4all in ieder geval niet kwalijk kunnen nemen.
1 woord: verwachtingsmanagement.Roelant schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:03:
Anderzijds wil ik niet onvermeld laten dat er voldoende voorbeelden zijn te vinden in de geschiedenis waarbij providers of bedrijven uitsluitend nieuwe klanten tracteren en de bestaanden klanten in zijn geheel vergeten. Dat is iets wat we xs4all in ieder geval niet kwalijk kunnen nemen.
[ Voor 26% gewijzigd door Tukk op 17-05-2008 13:35 ]
Actief: 0 dagen, 4:52:16
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 916 / 6.139
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 381,27 / 6,74
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 23,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 52 / 63
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 898 / 19
Gegevens uit Draytek Vigor 2700 VG ( Annex B )
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| --------------------------- ATU-R Info (hw: annex B, f/w: annex B) ----------- Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME DS Actual Rate : 7744000 bps US Actual Rate : 1024000 bps DS Attainable Rate : 0 bps US Attainable Rate : 0 bps DS Path Mode : Fast US Path Mode : Fast NE Current Attenuation : 11 dB Cur SNR Margin : 5 dB DS actual PSD : 0. 0 dB US actual PSD : 0. 0 dB ADSL Firmware Version : 131812_B -------------------------------- ATU-C Info --------------------------------- Far Current Attenuation : 12 dB Far SNR Margin : 10 dB CO ITU Version[0] : 00004244 CO ITU Version[1] : 0000434d DSLAM CHIPSET VENDOR : < BDCM > |
Eerst kwam ik niet verder dan 7 Mbit. Toen gekozen om de telefoonlijnen te vervangen door cat 5e kabels. Nu haal ik 0,7 mbit meer op de download. Tussen het ISRA punt en de splitter zit ~2.5 meter. Van de splitter naar het modem 20 cm. De splitter ertussen uit halen maakt geen verschil meer.
Als ik het modem configureer voor Adsl2, dan haal ik de 7 Mbit niet meer. Er zit dus ergens nog iets fout, maar kan niet vinden wat.
Het is niet mogelijk om het modem direct op het isra punt aan te sluiten.
Iemand verder tips?
Verwijderd
Yep, hier hetzelfde... Dit is gemeld in xs4all.general:Dersan schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:35:
Is bij jullie de newsserver ook aan het aftakelen? Kan echt geen bestanden meer binnen krijgen van >week oud...zelfs met pars lukt het dan niet meer om hem te maken.
Ik weet het, er wordt continue al op vrijdagavond / zaterdag / zondag
aan gewerkt.
Er is hardware stuk gegaan die niet op de hoek te krijgen is
(adaptec 2020S ZCR controller), uiteindelijk is die gestolen
uit een andere machine. Daardoor was er een stuk redundancy
weg. Dat is geprobeerd op te lossen door een ander stuk hardware
in te zetten, maar dat leverde een overload op ethernet op
(gigabit is laaaang niet genoeg). Daardoor is intern tussen
een aantal servers een backlog onstaan, die is nog niet weg,
en daardoor missen er articles.
Mike.
In principe is standaard telefoondraad (dus zachte kern wat je bij je modem krijgt) genoeg, maar voor de zekerheid kan je CAT3 of CAT5 (netwerkbekabeling) gebruiken. Natuurlijk kan je dan de 3 niet-gebruikte paren uit de mantel trekken.Glacier schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:51:
Wat is het ideaalst om te gebruiken tussen je aansluitpunt en je modem? Bij mij lopen er vanuit het boxje dat verbonden is met het witte ptt kastje 2 draadjes los en ik heb de originele speedtouch kabeltjes gebruikt..
Verwijderd
Ik niet, omgeving Utrecht. Maar ach, ik verwacht geen wonderen van die verhoging. Mijn abonnement zal wel goedkoper worden verwacht ik (want > 2 km van de centrale).Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:01:
Wie is nog meer niet geupgrade?
Verwijderd
Verwijderd
Hoi allen,Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:20:
Heb nog even op de xs4all site gekeken en dan blijkt dat de gemiddelde snelheid die gehaalt word op de 8Mb zelfs nog lager ligt als mijn snelheid. Dus ik haal niet de hoogst mogelijke maar zit zeker nog een stukje boven het gemiddelde!
Ik ben eerlijk had meer verwacht maar ik zit dus nog niet eens zo slecht. Dus mijn vraag is ondertussen wel opgelost.
Maar bedankt voor de feedback
Ik volg dit topic verder niet zo maar heb hier dus wel een keer iets gevraagd begin deze maand omtrent de snelheid.
Nu hebben wij ondertussen ook de nieuwe modem gekregen via XS4all. Wat even mooi mee genomen een Fritzbox is geworden omdat mijn ouwe heer begon over het feit dat we ook een Wii wilden. Dat kon echt niet maar hij kon ons wel de beter modem geven
Nu blijkt dat onze snelheid weer omhoog is gegaan sinds we die modem gebruiken.
Met de 3MB haalde ik 312 KByte
Met de 8MB haal ik maar 570 KByte
Met de nieuwe modem haal ik 920 KByte
Ik vermoed dus dat het probleem bij de modem zat. Deze zou misschien geen ADSL2 ondersteunen en daardoor niet de snelheid kunnen halen. Als ik dan naar het gemiddelde kijk vrees ik dat misschien heel veel mensen een te oude modem gebruiken.
Ik ben iig weer helemaal tevreden en vond het ook wel de moeite om hier toch nog even een reactie op te geven
hier ook nog steeds 6mbit (ex-demon user)Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:01:
na 2 maand ben ik nog niet na de nieuwe upgrade gegaan ....duurt wel lang zo en mail naar xs4all helpt ook niks want ze zeggen van ja nog 2 week is het rond ......pff. Heb 1 brief gehad dat ze 1 april zouden upgraden en daar na nooit weer wat van ze gehoord .Wie is nog meer niet geupgrade?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

[ Voor 22% gewijzigd door Kix@$$ op 23-05-2008 13:58 ]
dat kan dus komen door de afstand tussen jou en de centrale en nog meer van dat soort zaken als bedrading etc etc etcKix@$$ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:56:
Vandaag brief gehad dat de snelheidsverhoging is geactiveerd naar 20 mbit. Echter als ik in m'n modem kijk staat de snelheid op: 1.029 / 16.008. 16 mbit dus, geen 20?
[afbeelding]
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Verwijderd
Heb ik ook, terwijl ik maar 900 meter van de centrale zit.Kix@$$ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:56:
Vandaag brief gehad dat de snelheidsverhoging is geactiveerd naar 20 mbit. Echter als ik in m'n modem kijk staat de snelheid op: 1.029 / 16.008. 16 mbit dus, geen 20?
[afbeelding]
Ik dacht altijd dat dit de nominale snelheid was, wat xs4all doorgaf aan mijn modem. Maar het is dus de echte max snelheid die ik kan krijgen?Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:58:
[...]
Heb ik ook, terwijl ik maar 900 meter van de centrale zit.
Verwijderd
Dat weet ik niet, ergens in dit topic staat nog dat het upgraden in 2 stappen zou gaan. Maar in de brieven is hierover niets terug te vinden.Kix@$$ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:15:
[...]
Ik dacht altijd dat dit de nominale snelheid was, wat xs4all doorgaf aan mijn modem. Maar het is dus de echte max snelheid die ik kan krijgen?
kans is groot, wat je kan doen is de bekabeling tussen je router en je isra punt checken, goed kort houden, scheelt wels op ruis (en ruis haalt de capaciteit van je lijn omlaag).Kix@$$ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:15:
[...]
Ik dacht altijd dat dit de nominale snelheid was, wat xs4all doorgaf aan mijn modem. Maar het is dus de echte max snelheid die ik kan krijgen?
|>
kan beetje van alles zijn, postcode check-afstand site zit er wel eens naast, bekabeling niet optimaal, verouderd netwerk, 'volle' centrale etc.Kix@$$ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:56:
Ik heb echter nog wel de een oude Speedtoch 510v4, waarvan ik nergens kan vinden of die wel of niet ADSL2 aankan. Zou het hieraan kunnen liggen? Want dan vraag ik via de site de FRITZ!Box 7170 aan.
Nee die snelheid kan je 510 idd niet aan.......en dus kan het daar best wel eens aan liggen.......M1lamb3r schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:56:
Wij hebben dus ook sinds kort onze snelheid verhoogd naar 20Mbit, echter staat bij ons in het modem een maximum snelheid van 6.480 Kbit. Ik zit tussen de 2300 en 1600 meter van de centrale af en heb een down attenuation van 35Db, waarmee ik zou moeten intrainen op +- 13 Mbit.
Ik heb echter nog wel de een oude Speedtoch 510v4, waarvan ik nergens kan vinden of die wel of niet ADSL2 aankan. Zou het hieraan kunnen liggen? Want dan vraag ik via de site de FRITZ!Box 7170 aan.
Verwijderd
Wie gaat er zolang in de wacht staanTheVMaster schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:16:
Brrr...wat is er met de helpdesk aan de hand? 'k hang zowat 1 1/2 uur aan de lijn...in de wacht wel te verstaan.
Of kan het niet wachten tot een andere dag.
ehh..ik zat in de auto enneh.bellen naar vaste nummers kost me niets (althans ik betaal daar een vast bedrag per maand voortafmaf schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:31:
[...]
Wie gaat er zolang in de wacht staan![]()
![]()
Of kan het niet wachten tot een andere dag.
Tja kan gebeuren monteurs in centrales zijn net mensen en maken fouten.TheVMaster schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 01:36:
[...]
ehh..ik zat in de auto enneh.bellen naar vaste nummers kost me niets (althans ik betaal daar een vast bedrag per maand voor). Maar goed....xs4all is aangesloten op een verkeerde lijn
ze hebben m'n hoofd-adsl lijn eruit getrokken (KPN dus)...er wordt maandag naar gekeken...
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Idem hier in delft, exact hetzelfde gevoel. Maak gebruik van imap.. traag... en ja.. alles voelt als stroop. (Op downloaden na dan)Moogles schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:39:
Ondanks dat ik sinds de snelheidsverhoging met hogere snelheden kan downloaden (1.7MB/s) heb ik het gevoel dat mijn internet trager is geworden. Websites laden een stuk minder snel, e-mail checken duurt langer, etc, etc. Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen? Het voelt gewoon stroperig aan.
Kanonnier zeg maar.
maar weer gepakt een 510 die blijft wel stabiel groeten uit maassluis
ErrieR schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:07:
Ik heb een vraag over de FRITZ!Box 7170 actie van xs4all, heb dit topic afgezocht, maar kon er niks over vinden.
Ik ben nu ongeveer 6 jaar abonnee van xs4all, en voldoe aan de voorwaarden om de FRITZ!Box (wat een naam) te kunnen bruiklenen, want ik heb langer dan 1 jaar xs4all Only. Na het aanvraagformulier ingevuld te hebben moest ik een checkbox aanvinken: Ik verleng mijn contract met 12 maanden.
Misschien een domme vraag, maar houdt dit nou in dat ik mijn abonnement een jaar lang niet meer per maand kan opzeggen, maar er minimaal nog een jaar aan vastzit?
Als dat zo is, dan vind ik het maar een vreemd 'kadootje' van xs4all.
Als je je abonnement wilt opzeggen staat er op de website van xs4all dit:
Wilt u rekening houden met het onderstaande:
* De DSL-abonnementen van XS4ALL kennen een contractduur van minimaal 1 jaar.
* Na het eerste jaar kunt u uw DSL-abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, opzeggen.
Nou wil het gekke dat ik via de postcodecheck kon kiezen uit 3 van de 4 XS4ALL abonnementen. Het Basic abonnement (20 Mbit) is bij mij niet beschikbaar, maar het Fast abonnement (ook 20 Mbit, maar dan met die website service) is wel beschikbaar
Er is al een mail naar info at xs4all onderweg, maar ik ben toch wel benieuwd of hier iemand zit die dat kan verklaren.
Daarnaast lijkt het erop dat XS4ALL Lite vergelijkbaar is met Direct ADSL Basic. Klopt dat?
Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Als je de postcodecheck doet staat dit eronder op de xs4all site: Als ADSL Basic niet leverbaar is op uw adres, dan is de maximale snelheid van ADSL Fast op uw adres 8 Mbit.Gabberhead schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:12:
Ik denk erover om over te stappen van KPN Direct ADSL naar XS4ALL (mijn vrouw loopt al een tijdje te zeuren over een WII). Bij KPN DA zit ik al een tijdje op 6Mbit/768 down/up met een Basic abonnementje en daar gebeurt verder niet veel aan. Het lijkt erop alsof KPN dat hele Direct ADSL heeft gedumpt. Tijd voor wat nieuws dus.
Nou wil het gekke dat ik via de postcodecheck kon kiezen uit 3 van de 4 XS4ALL abonnementen. Het Basic abonnement (20 Mbit) is bij mij niet beschikbaar, maar het Fast abonnement (ook 20 Mbit, maar dan met die website service) is wel beschikbaar
Er is al een mail naar info at xs4all onderweg, maar ik ben toch wel benieuwd of hier iemand zit die dat kan verklaren.
Daarnaast lijkt het erop dat XS4ALL Lite vergelijkbaar is met Direct ADSL Basic. Klopt dat?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Xs4all Only Basic = 54.95
Xs4all Only Fast = 74.95
Advanced Website = 36.50
Dus tel de 39.95 + 36.50 = 76.45, dus als je een Xs4all Only Lite snelheid kan halen, maar niet de Basic, maar wel de Advanced Website wilt hebben, dan kan je dus de Xs4all Only Fast nemen, en ben je toch goedkoper uit, en misschien kan je toch een iets hogere snelheid halen.
Verwijderd
Maak je toevallig geen gebruik van de FRITZ!Box? Deze ondersteunt namelijk maar tot 16mbit/sKix@$$ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:56:
[afbeelding]
In slechts drie stappen online – ADSL2+ ready
Dankzij de meegeleverde installatiehulp, is de internetverbinding en telefoonaansluiting in een handomdraai klaar voor gebruik. En over alle 4 de Ethernet-poorten verbindt de FRITZ!Box naast PCs ook andere apparaten zoals spelcomputers met het Internet. De FRITZ!Box is toekomstzeker doordat er ondersteuning is voor ADSL2+ met huidige snelheden tot 16 Mbit/s.
Wat is de locatie van jouw bron? De informatie klopt namelijk niet. Ik heb een XS4ALL Only Fast-verbinding met een FritzBox 7170 die intraint op ca. 19mbit/sec.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:06:
Maak je toevallig geen gebruik van de FRITZ!Box? Deze ondersteunt namelijk maar tot 16mbit/s
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Iemand meer die dit euvel kent?
[ Voor 21% gewijzigd door sjukke op 26-05-2008 20:43 ]
Dit topic is gesloten.