Toon posts:

XS4ALL blijven of een andere provider kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Wij hebben nu alweer een tijdje ADSL van XS4ALL (voorheen hadden we internet via Hccnet, maar dat werd overgenomen).

Ik heb niets te klagen over de service. Het internet is stabiel. Maar wel erg duur vergeleken met andere aanbieders.

Wij hebben XS4ALL Lite met 3000kbit download en 512kbit upload voor 40 euro/maand (inclusief kosten KPN).

Wij gebruiken het internet vrij intensief, 3 pc's en ik zelf game vrij veel de andere pc's worden gebruikt voor internetten/email/download/(radio)stream. Het internet is niet traag, tenminste dat idee heb ik niet.

Ik vroeg me af, is het het geld waard om bij XS4ALL te blijven?
Want andere providers zoals Orange lijken stukken goedkoper en dan krijgen we 20mbit internet. Dat is toch een stuk sneller.

Maar dan vraag ik me af of dat internet van Orange niet erg instabiel is. We hebben hier vroeger al veel problemen gehad met @Home kabel internet.

Dus de vraag:
Is de kwaliteit van XS4ALL de 40euro/maand waard of betalen wij echt te veel voor dit abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik heb zelf ook ADSL Lite van Xs4all. Ik vind de prijs ook erg hoog in vergelijking met andere providers. Maar ik heb nooit last van downtime of trage verbindingen. Dat vind ik persoonlijk al heel erg fijn. Als je iets moet opzoeken en het kan niet is geen optie :)

Daarnaast gebruiken wij het pakket ook erg intensief. Alle mailboxen zijn in gebruik evenals de webspace. Dat allemaal omzetten is geen optie omdat er dan teveel mails niet meer aankomen. Daarom blijven we toch maar bij Xs4all.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 21:42

Smarron

The bend

Xs4all levert over het algemeen de beste kwaliteit. Ik heb ook Xs4all gehad, maar zoals je zelf al aangeeft is het erg duur voor wat je krijgt. Daarom ben ik overgestapt naar een andere ISP. Ik denk dat er maar weinig slechte ADSL-aanbieders zijn (als we het over de grote bekende hebben) die slechte lijnen leveren. Uiteindelijk zijn er maar een paar netwerkaanbieders zoals BabyXL, Tiscali of BBNed. Ik heb ervaring met allen en vind er geen enkele slecht.

Orange is een goede keus, 20mbit en het kost je amper wat. Er loopt ook een topic. Misschien heb je daar wat aan voor je keuze: [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier ongeveer met hetzelfde probleem (komen ook van hccnet af toevallig).

Wij hebben besloten om nu maar over te stappen naar een ander, xs4all is wel goed zoals je zegt maar erg duur.

Ook is de laatste weken mijn verbinding niet echt stabiel meer.

Wij stappen nu over zodra het afloopt in februari naar tiscalie T12 + telefone waarschijnlijk, dat is een 12mbit lijn en goedkoper dan de huidige 3mbit lijn van xs4all.

Veel goede dingen over tiscali gelezen zelf, dus lijkt een goede keuze. Orange weet ik niet zeker, ook wel naar gekeken maar niet heel veel ervaringen van gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34
XS4ALL heeft laatst Demon overgenomen. In de brief die we (Demon klanten) hebben gekregen, is dat XS4ALL straks haar aanbod ongeveer gaat afstemmen op wat Demon klanten op dit moment hebben.

Ik vermoed dus dat de XS4ALL abbo's een stuk goedkoper gaan worden, of dat je een veel hogere snelheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bij Xs4all blijven, prima service daar. Wij hebben Xs4all ook al een tijdje het Basic abbonoment en ik ben er echt enorm tevreden over. Al dat gezeur bij Planet e.d Xs4all biedt prima service, snelle verbindingen en nooit geen gedoe. Je moet er inderdaad wel voor betalen, maargoed dan heb je ook het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 21:42

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:44:
Gewoon bij Xs4all blijven, prima service daar. Wij hebben Xs4all ook al een tijdje het Basic abbonoment en ik ben er echt enorm tevreden over. Al dat gezeur bij Planet e.d Xs4all biedt prima service, snelle verbindingen en nooit geen gedoe. Je moet er inderdaad wel voor betalen, maargoed dan heb je ook het beste.
Ik heb exact 1x de helpdesk nodig gehad in mijn xs4all tijd. Dat is opzich al goed nieuws, maar ik kon exact hetzelfde product voor € 45,- p/m goedkoper krijgen! Helaas, daar gaat geen service tegenop. Bij mijn nieuwe aanbieder had ik ook geen problemen.
SyS_ErroR schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:42:
XS4ALL heeft laatst Demon overgenomen. In de brief die we (Demon klanten) hebben gekregen, is dat XS4ALL straks haar aanbod ongeveer gaat afstemmen op wat Demon klanten op dit moment hebben.

Ik vermoed dus dat de XS4ALL abbo's een stuk goedkoper gaan worden, of dat je een veel hogere snelheid krijgt.
Ik zat bij Cistron en die was overgenomen door xs4all. De prijzen bleven gehanteerd, ofwel lager dan hetzelfde abo wat oorspronkelijk bij xs4all zou kosten. Ik denk dus niet dat xs4all zomaar alle prijzen aan gaat passen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Bij XS4ALL betaal je idd een stuk meer dan bij andere, maar er zijn eigenlijk geen andere providers die zo druk bezig zijn met het innoveren van hun diensten. Heleboel zul je mischien niet gebruiken, maar je kan 't wel! IPv6 kan al een hele tijd, tegenwoordig ook imap mailboxen, erg prettig.

Ik heb zelf een Fast en Basic (basic op deze locatie), en bij beide nog nooit problemen ondervonden. Bij de Fast hebben we bij de overstap naar ADSL2 iets wat problemen gehad, maar dat bleek de kant van KPN geweest te zijn, was ook vrij snel opgelost.

Ken trouwens ook maar weinig providers die evt. hulp bieden bij andere besturingssystemen die niet "mainstream" zijn, http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/
Denk niet dat je bij Orange kan aankloppen als het internet op je Windows 3.x niet werkt, tuurlijk niet erg logisch, maar kan wel :D

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Duur inderdaad, voor dat geld (39,95) heb je ook Chello Power: 2x jouw downloadsnelheid en zelfs 3x jouw uploadsnelheid (6 mbit down, 1.5 mbit up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:41:
Wij stappen nu over zodra het afloopt in februari naar tiscalie T12 + telefone waarschijnlijk, dat is een 12mbit lijn en goedkoper dan de huidige 3mbit lijn van xs4all.
Heb je straks weer de kans bij xs4all te komen (of bij Planet), Tiscali gaat ook overgenomen worden door KPN mits de NMA er geen stokje voor steekt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
MeNTaL_TO schreef op maandag 04 december 2006 @ 07:15:
[...]

Heb je straks weer de kans bij xs4all te komen (of bij Planet), Tiscali gaat ook overgenomen worden door KPN mits de NMA er geen stokje voor steekt.
Dat zou kunnen natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat je dan een ander product hebt en dat nooit zomaar veranderd kan worden. En je praat misschien wel over een aantal jaar verder sowieso.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben per 1/12 overgestapt van Tiscali. Ik vind het de meerprijs van 45 euro per maand niet waard voor wat mijn eisen zijn. Behalve Newszilla gebruikte ik geen enkele andere dienst die ze erbij bieden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Ik heb op kantoor en bij mijn ouders altijd al Xs4all tot tevredenheid. Thuis heb ik nu echter Wanadoo/Orange genomen en daar ben ik eigenlijk ook wel enthousiast over.

Super snel (20Mbit), goed werkende telefonie en het werkt gewoon altijd. :) Kosten: 3 Tientjes per maand ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
Dat is ook gek. Ik heb voor een lagere prijs dezelfde snelheid gekregen bij XS4ALL toen mijn hcc!net abonnement werd overgenomen. Zie hier Pacjack in "HCC!Net overgenomen door XS4all/KPN"

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, ik zat bij demon, overgenomen door xs4all. ik had bijna meteen gezeik met internet: downtime, haperingen, snelheid reductie, etc.

Ik ben overgestapt naar Orange, hun 20mbit variant, en zit nu zonder downtime met 2mb/sec te downloaden. Nooit problemen, altijd lekkere snelheid, en dat voor 20 euro per maand.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16

Gallus

Cheesy

sariel schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:22:
Tsja, ik zat bij demon, overgenomen door xs4all. ik had bijna meteen gezeik met internet: downtime, haperingen, snelheid reductie, etc.

Ik ben overgestapt naar Orange, hun 20mbit variant, en zit nu zonder downtime met 2mb/sec te downloaden. Nooit problemen, altijd lekkere snelheid, en dat voor 20 euro per maand.
Dat lijkt me meer toeval, want volgens mij is er technisch nog niks veranderd.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 12:33
Tot twee jaar geleden zat ik bij XS4ALL. Verbinding werkte bijna altijd en heb nooit de helpdesk nodig gehad. Echter als ik ze nodig had, voor een domeinnaam onder eigen dns, dan wist ik meer dan de gemiddelde medewerker daar en had ik altijd tweede lijn of derde lijn nodig en nog hebben ze het toen niet kunnen oplossen.

Hierna 1 jaar bij tweak gezeten omdat ze goedkoper waren en telefonie hadden. Deed het ook altijd net zo als bij XS4ALL en ook zelfde problemen met helpdesk als bij XS4ALL.

Sinds 1 jaar nu wanadoo 20MB, gebruik de livebox niet die gaf alleen maar problemen, en heb sindsdien een stabiele snelle verbinding goedkoper dan tweak en xs4all. Helpdesk nooit nodig gehad en aangezien ik mijn eigen email, voip telefonie en website afhandel hun overige services niet nodig.

Ik ben gegaan voor de laagste prijs aangezien de netwerken over het algeheel wel stabiel zijn. Voor email hoef je niet bij je isp te zijn daar zijn genoeg gratis alternatieven, ook makkelijk als je veranderd van isp dat veranderd niet.
Wat ik ook altijd deed en dat kost een beetje meer is eerst de nieuwe adsl laten opleveren naast de oude en als alles goed werkt de oude afsluiten. Zorg dus dat je 1 maand opzegtermijn hebt anders is de overloop zo duur.

Dat xs4all steeds nieuwe diensten als eerste introduceerd is leuk maar ook meestal instabiel de eerste tijd. En ja één moet de eerste zijn en dat kost altijd meer. Ik wil daar echter niet als eerste bij zijn dus ook niet de hoogste prijs betalen.

De vraag die je jezelf moet stellen: wil ik veel betalen voor iets dat er altijd is of minder voor iets dat er bijna altijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit nu nog steeds te wachten op mijn BBned ordernummer om een ISP migratie te doen richting tweakdsl (of soortgelijk met BBned verbinding). Ze hebben al aangegeven geen toekomstige producten via BBned te gaan doen, KPN wil ik dus niet heen vanwege gesplitste facturering.

Wel gaven ze aan begin volgend jaar 'overname'klanten een nieuw aanbod te doen, waarbij KPN Stream (oid) zou worden gebruikt. Misschien dit nog even afwachten maar het 8mbit@79euro wordt nu zo'n beetje toch echt te duur.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik begin wel steeds vaker rond te kijken naar providers die je voor een habbekrats laten bellen via VOIP. Ik heb nu hier sinds een tijdje VOIP via XS4ALL ingesteld en dat werkt prima. Maar op zich is het relatief duur als je kijkt naar andere providers.
Verder ben ik nog steeds super tevreden over XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben erg veel naar singapore, daarheen is XS4all juist weer 1 van de goedkopere (mobiel). Maar ik heb nu een Siemens set waar ik eigen voip-providers kan instellen, dus dat is nu ook geen probleem meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
owja, bedenk me dit nog ineens, bij XS4ALL heb je ook altijd een inbel account, heeft de provider waar je naartoe wilt switchen dit ook? Mischien als je ineens in een dorpje zit bij iemand zonder internet, kan je wel even inbellen of wat dan ook.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik ben ook tevreden over xs4all maar baal ook van de prijs.
Helaas kan je hier bijna niets anders krijgen dan Chello of dsl via KPN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teh_twisted schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:46:
owja, bedenk me dit nog ineens, bij XS4ALL heb je ook altijd een inbel account, heeft de provider waar je naartoe wilt switchen dit ook? Mischien als je ineens in een dorpje zit bij iemand zonder internet, kan je wel even inbellen of wat dan ook.
da's geen reden, met KPN DirectInternet kan je ook overal een inbelsessie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb zelf eerder bij cistron gezeten. Die is overgenomen door xs4all.nl
Prijs is daar idd schandalig duurt. Ik zou ook voor orange gaan. Snelheid is niet gegarandeerd. Ik haal hier ook maar net 4mbit. Maar ben wel een heel stuk goedkoper nou.
1jaar voor 22,50 2e jaar voor 23,95. Is geen geld.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb bij meerdere andere providers (ik noem even geen namen...), zowel ADSL als kabel, regelmatig downtime gehad.... 't Is dat xs4all zo duur is, anders zou ik het zeker graag willen hebben!
Oftewel: als je die euro's per maand over hebt om niet eens in de zoveel tijd een paar uur of zelfs een dag zonder internet te zitten, moet je het gewoon zo houden, anders kan je eens wat anders proberen.
Maar ik kan je vertellen dat het tegenvalt als het opeens gewoon niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
tweakmiv schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:16:
Tot twee jaar geleden zat ik bij XS4ALL. Verbinding werkte bijna altijd en heb nooit de helpdesk nodig gehad. Echter als ik ze nodig had, voor een domeinnaam onder eigen dns, dan wist ik meer dan de gemiddelde medewerker daar en had ik altijd tweede lijn of derde lijn nodig en nog hebben ze het toen niet kunnen oplossen.

Hierna 1 jaar bij tweak gezeten omdat ze goedkoper waren en telefonie hadden. Deed het ook altijd net zo als bij XS4ALL en ook zelfde problemen met helpdesk als bij XS4ALL.

Sinds 1 jaar nu wanadoo 20MB, gebruik de livebox niet die gaf alleen maar problemen, en heb sindsdien een stabiele snelle verbinding goedkoper dan tweak en xs4all. Helpdesk nooit nodig gehad en aangezien ik mijn eigen email, voip telefonie en website afhandel hun overige services niet nodig.

Ik ben gegaan voor de laagste prijs aangezien de netwerken over het algeheel wel stabiel zijn. Voor email hoef je niet bij je isp te zijn daar zijn genoeg gratis alternatieven, ook makkelijk als je veranderd van isp dat veranderd niet.
Wat ik ook altijd deed en dat kost een beetje meer is eerst de nieuwe adsl laten opleveren naast de oude en als alles goed werkt de oude afsluiten. Zorg dus dat je 1 maand opzegtermijn hebt anders is de overloop zo duur.

Dat xs4all steeds nieuwe diensten als eerste introduceerd is leuk maar ook meestal instabiel de eerste tijd. En ja één moet de eerste zijn en dat kost altijd meer. Ik wil daar echter niet als eerste bij zijn dus ook niet de hoogste prijs betalen.

De vraag die je jezelf moet stellen: wil ik veel betalen voor iets dat er altijd is of minder voor iets dat er bijna altijd is?
Dus je wilt zeggen dat je met een ander modem dan livebox sneller kan downloaden dan met de livebox? :9

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 14:46
teh_twisted schreef op maandag 04 december 2006 @ 04:02:

Ken trouwens ook maar weinig providers die evt. hulp bieden bij andere besturingssystemen die niet "mainstream" zijn, http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/
Denk niet dat je bij Orange kan aankloppen als het internet op je Windows 3.x niet werkt, tuurlijk niet erg logisch, maar kan wel :D
Dat er dingen op de helpdeskpagina's staan betekent natuurlijk niet dat je er ook telefonische support op krijgt. Als het goed is is op de helpdeskpagina's van xs4all ook te vinden wat er wel en wat er niet officieel ondersteund wordt.
tweakmiv schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:16:
Xs4all heeft geen derde lijn helpdesk. Daarnaast zeg je dat je een domeinnaam onder eigen dns hebt. Waar zou je de helpdesk dan voor nodig hebben? Je moet natuurlijk niet verwachten dat die mensen je gaan uitleggen hoe je een dns server moet configgen, of dat ze exact weten hoe dns werkt. Het zijn helpdeskers, geen systeembeheerders.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Als XS4ALL het gebruikt van een router ondersteunt en je de snelheid goed vind dan zou ik blijven.
Ik heb hier Planet Internet, Dat is wel goed (als het werkt :+ ) maar zodra er een probleem is en de helpdesk medewerker vraagt of je een router er tussen heb zitten is het gelijk "Sorry maar dan gaan we u niet helpen :( "
Als het kon zou ik overstappen naar XS4ALL alleen het probleem is dan dat je weer een ander e-mail adres krijgt en dat houdt mij tegen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al ruim een jaar op Orange(voorheen Wanadoo Family) te genieten van 20MBit down 1MBit up zonder echte problemen. 't Enige wat me niet bevalt is de LiveBox.
Toen m'n modem het begaf kreeg ik (na een tweetal keer op een avond de helpdesk te bellen) een nieuw exemplaar opgestuurd en moest ik de defecte modem pas bij ontvangst terugsturen(doos vr terugsturen werd meegeleverd). Nu heb ik gewoon een eigen Linksys modem/router/WAP.
Verder heb ik nog geen downtime van de lijn zelf gehad.

Telefonische helpdesks(lees: callcenters) zijn trouwens OVERAL kwalitatief laag. Ik heb mijn deel Orange-troubles ook al gehad(GSM-gerelateerd), idem met Wanadoo, idem met T-Mobile, idem met Telenet(België), met Belgacom(België), etc. etc.
(maar ik heb het voordeel dat ik ook ooit gewerkt heb op zo'n helpdesk, dan weet je hoe je zo'n gesprek kan manipuleren om iets te bereiken :P)

Verder heb ik een collega ook deze verbinding aangeraden en die heb ik nog niet horen klagen :) (behalve dan over de modem, net zoals ik :P)

[edit] Belangrijke nota: ik heb zelf 'slechts' 10MBit/850kbit omdat ik een eindje van de telefooncentrale zit met m'n PC, maar dat heb ik nooit als probleem ervaren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben van @home breedband ( toen nog 5mbit ) overgestapt naar Fiberworld ADSL2+ 16~24

haal 20mbit, en de lijn is zo stabiel als het maar kan,

Vast ip aangevraagt, mn eigen domein op mn ip laten koppelen,

Daar ging helaas wel iets mis met t mac adres, 1 belletje naar de helpdesk, binnen 5 min weer opgehangen met de melding dat er een de persoon die daar over ging al weg was, en er een ticket zou worden achter gelaten,

volgende dag was het opgelost, echter geen break in mn verbinding gehad, omdat de dhcp me gewoon een ander IP gaf :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 08:06
Service kost gewoon geld

als je goedkoop wil bestaat de kans dat je veel problemen gaat krijgen.
maar ja een provider heeft haar goede jaren en slachte jaren.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanski82 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:16:
Service kost gewoon geld

als je goedkoop wil bestaat de kans dat je veel problemen gaat krijgen.
maar ja een provider heeft haar goede jaren en slachte jaren.
Ik moet de eerste (inter)nationaal-georienteerde service/telecom provider nog tegen komen die geen callcenter gebruikt als helpdesk.
Daarbij aansluitend moet ik ook nog het eerste callcenter tegenkomen(met consumenten als doelgroep) die kwaliteit levert.
Natuurlijk zijn er ook nog dingen die provider-gerelateerd zijn, zoals algemene voorwaarden, het belscript en algemene procedures, maar die verschillen meestal niet heel erg. (alhoewel opzeggingstermijnen e.d. wel erg van provider tot provider afhangen en dat wel erg belangrijk is, er zijn dus natuurlijk uitzonderingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
de helpdesk van xs4all is geen callcenter. Dus bij deze, dan weet je er een :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:56:
de helpdesk van xs4all is geen callcenter. Dus bij deze, dan weet je er een :-)
Hoe handelen zij dan de massa van telefoongesprekken af van hun duizenden(?) klanten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
Ik heb intussen al bijna 4 jaar een aansluiting bij XS4ALL en dat naar volle tevredenheid.
Mijn redenen om NIET over te stappen zijn:

1. Goede service wanneer je die nodig hebt
2. Leuke (experimentele) extra's, zoals gratis internet bij HotSpots van KPN (heb ik tijdens mijn vakantie mooi van kunnen profiteren :) )
3. De verbinding ligt er bijna nooit uit (ik kan de keren nog op 1 hand tellen in die bijna 4 jaar)
4. Ik kan altijd, zonder moeilijk te doen, aan m'n mail komen.
5. Bij een eventuele overstap loop je tegen allerhande verhuisproblemen aan, zoals doorgeven van mailadressen enzo, waardoor de kans bestaat dat je voor anderen onbereikbaar wordt via mail. Dit is voor mij dan ook de belangrijkste reden om niet over te stappen.

Ik heb een tijdje terug wel zitten overwegen om over te stappen naar een andere provider maar wat ik voor het voordeel in geld terug krijg is eigenlijk niks. Ik zit qua vaste lasten op nagenoeg hetzelfde maandbedrag als nu maar heb wel een boel rompslomp te verwerken.

Laat mij dus maar lekker zitten bij XS4ALL. Overigens vind ik het ook heel wat waard dat het de oudste en enige nog onder dezelfde naam opererende ISP in Nederland is. Dat wil volgens mij ook wel wat zeggen.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:23:
[...]

Hoe handelen zij dan de massa van telefoongesprekken af van hun duizenden(?) klanten?
Omdat ze goed informeren, en bij mijn weten ook blijven investeren en innoveren blijven ook de massa's telefoongesprekken uit...

BTW: ook het privacy-standpunt van XS4All was voor mij een van de redenen voor hen te kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen. Ik denk dat ik toch maar (voorlopig iig) bij XS4ALL blijf.

Nog even over de helpdesk van XS4ALL:
Ik heb een tijdje terug ook gebeld en toen bleek dat ze alleen verstand hadden van Alcatael modems, wij hebben een Linkyss staan. Dat vindt ik wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:06:
Bedankt voor jullie adviezen. Ik denk dat ik toch maar (voorlopig iig) bij XS4ALL blijf.

Nog even over de helpdesk van XS4ALL:
Ik heb een tijdje terug ook gebeld en toen bleek dat ze alleen verstand hadden van Alcatael modems, wij hebben een Linkyss staan. Dat vindt ik wel minder.
Dat kan ik beantwoorden: beter geen advies dan een verkeerd advies.

Maar over Linksys modems kun je nog best wel veel info vinden hoor.

Het type gebruiker van XS4All is volgens mij wel al een hele tijd aan het veranderen. Ik ben met een tussenpoos zelf al vanaf 1994 of 1995 gebruiker bij XS4all. Van de huidige gebruikers (zeker wanneer ze van overgenomen providers afkomstig zijn ) mag je niet hetzelfde kennisniveau verwachten als de gebruikers van het eerste uur.

Wat voel ik me oud als ik dit zo teruglees.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Bij xs4all geldt dat er support geboden mag worden wanneer de helpdesker in kwestie verstand heeft van de materie en het niet te druk heeft. In de meeste gevallen kan met elk modem geholpen worden zolang de klant maar weet hoe de webinterface in elkaar steekt. De instellingen zijn toch altijd hetzelfde.

Vigh: Er is een duidelijk verschil tussen een callcenter en de helpdesk van xs4all. De enige overeenkomst is eigenlijk dat op beide plaatsen een hoop mensen zitten te bellen. Het grootste verschil is dat bij callcenters gebeld wordt via callscripts die naar een bepaalde oplossing toe werken. Bij xs4all mag de helpdesker zelf na denken en zo zelf op de voor hem/haar meest efficiente methode de diagnose stellen om vervolgens tot oplossing over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:59:
[...]
BTW: ook het privacy-standpunt van XS4All was voor mij een van de redenen voor hen te kiezen.
...

Een ISP mag niet zomaar jou gegevens doorgeven aan derden.

Als ze dit wel doen dan zijn ze dit met jou overeengekomen, al dan niet in de algemene voorwaarden of en in een latere afspraak. Als je dit niet wil kan je meestal aangeven dat je het niet wil en zullen ze der mee moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teh_twisted schreef op maandag 04 december 2006 @ 04:02:
Het is een goede service om het upto date houden mbt tot de oude OS'sen... maar erg indrukwekkend is het niet (als je de oude webpagina's van die tijd in past in een nieuw jas en een mogelijk veranderend smtp adres oid aanpast ben je er al. Kan een middelbare scholier zeker al.... ook technisch gezien, de protocollen zijn niet veranderd, hooguit het schermpje ziet er anders uit..)
Om alleen daar tientallen euros per maand voor te vragen (hoeveel mensen gebruiken nl nog win 3.1.... voor internet, << 1% van het totaal....?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf twee maanden geleden overgestapt van XS4ALL naar TweakDSL en een overstap kost je waarschijnlijk wel vijf jaar van je leven, want zelfs een kwaliteits provider als XS4ALL gaat opeens héél moeilijk doen als ze het woord "opzeggen" horen.
Moet bovendien nog maar afwachten of de volgende rekening van KPN wel klopt en dat ze hun afspraak over de teveel gerekende termijnen nakomen.
Maar verder geen spijt, TweakDSL werkt lekker en TweakNews is echt toppie.
Per maand spaar ik nu €37.50 uit, 30€ is Tweak goedkoper en geen Eweka van €7.50 meer nodig.
En eenmalig een mailtje naar al je contacten dat je een ander emailadres hebt is nou ook weer niet zó erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:59:
[...]

Omdat ze goed informeren, en bij mijn weten ook blijven investeren en innoveren blijven ook de massa's telefoongesprekken uit...

Wat heeft investering te maken met massa's telefoons? Telefoons hoeven niet per se voor technische problemen te zijn. Integendeel, de meeste telefoons zijn klantendienst- en fakturatiegerelateerd(en een hele hoop ivm wanbetalen).
Mijn punt is: ook XS4All heeft ook gewoon een callcenter. Of ze dat nu intern doen of uitbesteden, het is en blijft een callcenter en je zou ervan verschieten hoeveel duizenden telefoontjes er per dag binnenkomen.
Het nadeel van callcenters is dat er een enorm verloop is en dat weinig mensen daar echt gemotiveerd zitten. Dat is gewoon overal zo. De uitzonderingen zijn bijvoorbeeld callcenters(of afdelingen van callcenters) voor business-klanten en callcenters die support ivm onderhoudscontracten leveren(bvb dure softwarepakketten) en dat verloopt vaak een stuk professioneler.
MagicTempest schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:12:
Vigh: Er is een duidelijk verschil tussen een callcenter en de helpdesk van xs4all. De enige overeenkomst is eigenlijk dat op beide plaatsen een hoop mensen zitten te bellen. Het grootste verschil is dat bij callcenters gebeld wordt via callscripts die naar een bepaalde oplossing toe werken. Bij xs4all mag de helpdesker zelf na denken en zo zelf op de voor hem/haar meest efficiente methode de diagnose stellen om vervolgens tot oplossing over te gaan.
Ik weiger te geloven dat fakturatie/klantenadministratie/collections niet met een script werken, sorry, dat lijkt mij onmogelijk. Voor een technische dienst kan dat wel zijn, maar je gaat mij niet wijsmaken dat ze mensen maanden opleiding geven zodat ze de hele fakturatie/klantendienst procedure uit hun hoofd kennen.
Ik heb zelf voor een telecom-operator gebeld en ik weet wat voor stapel ik aan procedures en papieren had(stapeltje van 30cm aan A4tjes). Na een jaartje ken je het meeste daar natuurlijk wel van, maar ik denk niet dat ze mensen een jaar inwerkingsperiode gunnen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:35:
Ik ben zelf twee maanden geleden overgestapt van XS4ALL naar TweakDSL en een overstap kost je waarschijnlijk wel vijf jaar van je leven, want zelfs een kwaliteits provider als XS4ALL gaat opeens héél moeilijk doen als ze het woord "opzeggen" horen.
Moet bovendien nog maar afwachten of de volgende rekening van KPN wel klopt en dat ze hun afspraak over de teveel gerekende termijnen nakomen.
Maar verder geen spijt, TweakDSL werkt lekker en TweakNews is echt toppie.
Per maand spaar ik nu €37.50 uit, 30€ is Tweak goedkoper en geen Eweka van €7.50 meer nodig.
En eenmalig een mailtje naar al je contacten dat je een ander emailadres hebt is nou ook weer niet zó erg.
Welk abo had je van XS4All? Ik heb namelijk ook zitten denken om over te stappen. Uhhmm wat is Eweka? Stabiliteit van Tweak is ok vergeleken met Xs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:49
http://www.speedlinq.nl/php/product.php

snelheid 20000/1024 K/bits
eerste 12 mnd slechts 24,95 p/mnd*
incl. Speedlinq Bellen
GEEN aansluitkosten
GRATIS VoIP modem
Fair use policy (geen datalimiet!)

http://www.abeltelecom.nl/index.php?pageID=27
Eerste jaar € 29,95, daarna € 33,95
Geen KPN rekening meer!
Gratis Profoon PDX-1000+ DECT Telefoonset
gratis: Allied Data Copperjet 1616-2P
ter waarde van € 149,- (30 euro huur)
8192/1024 kbps

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zit al een jaar of twee (na het bekende 56k verhaal) met ADSL bij XS4ALL, en heb het lite abbo waarvoor ik 20 euro per maadn betaal. Maar ik vind dat reuze goedkoop hoor, vergeleken met de extra's die ik ervoor terug krijg.

- Gratis abbo VOIP (moet dan wel telefoon kosten betalen dan :P)
- Gratis licentie McAfee viruscanner
- Gratis TV Zapper-software t.w.v. 30 euro ofzo
- IMAP en andere diensten...

Genoeg extra's dus...
De kwaliteit is ook zeer goed, internet heeft er hier bijna nog nooit langdurig uitgelegen. (hoogstens enkele keer een paar sec.), en een goede helpdesk ondersteuning.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:35:
... want zelfs een kwaliteits provider als XS4ALL gaat opeens héél moeilijk doen als ze het woord "opzeggen" horen.
Opzeggen is idd een ramp. Hun afdeling sales komt imho erg arrogant over, want waarom zou je van de beste provider van NL afwillen? :X

Teveel gerekende termijnen is nog afwachten. Maar de brieven waarin de opzegging staat ligt in m'n archief dus dat zal wel wat los lopen. Wat was precies jouw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Gunner schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:09:
[...]

Opzeggen is idd een ramp. Hun afdeling sales komt imho erg arrogant over, want waarom zou je van de beste provider van NL afwillen? :X

Teveel gerekende termijnen is nog afwachten. Maar de brieven waarin de opzegging staat ligt in m'n archief dus dat zal wel wat los lopen. Wat was precies jouw probleem?
* Tukk zit reeds sinds 1997 bij xs4all, het begon met een 14k4 ;)

Juist dit verhaal van die opzeggeing heeft er bij mij voor gezorgd dat ik twijfel of ik nog wel bij Xs wil zitten. Ik heb dit eerder gehoord.

Het is qua bedrijfspolicy helemaal mijn bedrijf, maar de KPN, de lage upload (35 euro per maand, maar 512kb/s up) en het slechter worden van public-relations zorgt voor mij toch voor een omslag punt.

* Tukk bookmarked topic.

Helemaal laf vond ik onderstaande reactie, naar aanleiding van een vraag van mij of ik iets aan de lage upload kon doen (klein beetje bij betalen o.i.d. of een aanstaande upgrade).
Bedankt voor uw email.

Helaas kunnen wij deze snelheid niet voor u verhogen. Of dit binnenkort door Xs4all
verhoogd word is afhankelijk van KPN, hier is nog helemaal niets over bekend.

Hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd.
:( Beetje verschuilen achter de grote broer.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb net met KPN gesproken. Aangezien je vooruit betaald per 2 maanden, en die factuur zal binnenkort wel komen betaal je dus feitelijk 2 maanden te veel wat je later gecrediteerd krijgt van KPN.

'Probleem' in deze is dat je feitelijk met 2 bedrijven zaken doet, KPN en XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Tukk, die snelheden worden niet door xs4all bepaald. Het enige wat xs4all kan doen is een dienst afnemen van KPN. en misschien wat druk uitoefenen op KPN om die snelheden omhoog te krijgen, maar de beslissing blijft toch bij KPN liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik heb ook al een jaar of 5 xs4all. Daarvoor kabel gehad van quicknet.
De expertise van xs4all vind ik goed genoeg, veelal heb ik een vraag m.b.t het internet o.i.d en dan is er weer niemand die het kan oplossen. Bij xs4all is dat nog niet voorgekomen.

Wat ik minder vind is de upload snelheid (ik heb adsl basic) en daartot in verhouding natuurlijk de prijs. We betalen relatief veel geld voor toch een gematigde snelheid.

ps. die experimentele diensten rocken hard.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb ook wel eens overwogen om over te stappen na nu 3 jaar XS4all ADSL basic (6/0,768) te hebben gehad, maar de belangrijkste reden is gewoon de kwaliteit van xs4all.

Ik heb nog nooit problemen gehad met de verbinding buiten 1x een vastlopertje van mijn modem.

Als je kwaliteit wilt blijf je bij XS4all en als je snelheid wilt zijn er genoeg alternatieven.

En over de sales afdeling, ze zijn inderdaad vasthoudend maar dat moet ook wel want die domme acties van:

"ik wil opzeggen, ja meneer dat kan, wat is uw naam, bla bla, oke het is opgezegd"

Als je een slim bent wordt er gevraagd waarom zodat ze er wat aan kunnen doen en de klant behouden.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MagicTempest schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:49:
Tukk, die snelheden worden niet door xs4all bepaald. Het enige wat xs4all kan doen is een dienst afnemen van KPN. en misschien wat druk uitoefenen op KPN om die snelheden omhoog te krijgen, maar de beslissing blijft toch bij KPN liggen.
Weet ik, maar daar heb ik als klant van Xs4all niets mee te maken.
Als mijn motor van mijn Skoda het niet goed doet klaag ik bij Skoda, niet bij VW.
Zij beweren een los bedrijf te zijn (dochteronderneming), niet een onderdeel van. Dan moeten ze zich IMHO er ook niet achter verschuilen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Compusmurf schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:08:
"ik wil opzeggen, ja meneer dat kan, wat is uw naam, bla bla, oke het is opgezegd"
Ik heb ook telefonisch opgezegd. Twee dagen later gebeld en ze konden niets vinden in 'het systeem' :')
Heb een fax moeten sturen (zelf uit hun AV gehaald) om van ze af te komen.
Als je een slim bent wordt er gevraagd waarom zodat ze er wat aan kunnen doen en de klant behouden.
Heb ik gedaan. Heb ze gemeld dat ze domweg te duur zijn en IMHO prijs/kwaliteit niet meer in verhouding staan t.o.v andere providers. En voor die 45 euro die ik nu per maand bespaar neem ik wel een uurtje downtime voor lief hoor. Vaak gebeurt zoiets of 's nachts of als ik aan het werk ben. Big deal.

Mensen die uit hun dak gaan omdat internet het niet doen moeten zich na laten kijken of een zakelijk abo afsluiten met een SLA erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 06-12-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Mensen die uit hun dak gaan omdat internet het niet doen moeten zich na laten kijken of een zakelijk abo afsluiten met een SLA erbij.
Dat ben ik niet met je eens want er zijn ook mensen die dit nodig hebben. Jij verwacht toch ook dat je auto start als je weg wilt of niet dan.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Compusmurf schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:24:
Dat ben ik niet met je eens want er zijn ook mensen die dit nodig hebben.
Ook XS4ALL heeft zakelijke abo's, en als je je brood moet verdienen met internet heb je in de eerste plaats al een verkeerde keuze gemaakt door een consumenten ADSL lijn aan te vragen.

Wat denk je dat er gebeurd als je bij XS gaat klagen over uptime? "Meneer, sluit maar een zakelijk abo af. Daar kunt u uptime verwachten"

Van consumenten abo's moet je dat echt niet gaan verwachten. Ik vind de maandelijkse kosten belangrijker dan uptime, maar dat is blijkbaar persoonlijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 06-12-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Tukk schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:10:
[...]

Weet ik, maar daar heb ik als klant van Xs4all niets mee te maken.
Als mijn motor van mijn Skoda het niet goed doet klaag ik bij Skoda, niet bij VW.
Zij beweren een los bedrijf te zijn (dochteronderneming), niet een onderdeel van. Dan moeten ze zich IMHO er ook niet achter verschuilen.
Je argument hier klopt van geen kant. Het is inderdaad waar dat je niet bij VW gaat klagen als je motor van je Skoda het niet doet, maar daar hebben we het nu niet over.

Jij wilde andere specificaties krijgen op je abonnement. Xs4all neemt ook slechts die dienst voor je af bij een leverancier.
Je kan het dan misschien beter vergelijken met een situatie waarin jij een nieuwe Skoda gaat kopen en daar ligt een motor in met 90PK. Andere opties zijn een motor van 120PK en een van 150PK. Maar jij wil er een van 100PK. Dan zal de dealer ook zeggen dat ze dat niet kunnen leveren omdat dat niet een van de opties is die aan hen geboden wordt. Dan zeg je toch ook niet dat die dealer zich verschuilt achter de importeur omdat de dealer jou geen auto met 100PK wil leveren?

Hetzelfde gebeurt bij elke isp. Het is een niet bestaande dienst en ze gaan hem niet speciaal voor je maken. Mocht KPN ooit bedenken dat ze een hogere upload snelheid aan willen gaan bieden op de lagere abonnementen dan doen ze dat vanzelf wel, maar denk niet dat een isp en een telco meteen gaan springen als er een gebruiker(tje) perse een hogere upload wil en dat ze daarvoor maar even alle profielen aan moeten gaan passen. Wil je meer dan dat je nu hebt doe dan een upgrade en ga niet lopen zeuren dat er iemand zich achter een grote broer verschuilt, das imho gewoon arrogantie ten top.

De enige oplossing om op korte termijn een hogere upload te krijgen is gewoon upgraden, net zoals iedereen zal moeten.

[ Voor 3% gewijzigd door MagicTempest op 06-12-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MagicTempest schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:56:
[...]

Je argument hier klopt van geen kant. Het is inderdaad waar dat je niet bij VW gaat klagen als je motor van je Skoda het niet doet, maar daar hebben we het nu niet over.
Metaforen aanhalen is gebruikelijk om je beargumentering duidelijk te maken, dat we het niet over auto's hebben was mij ook wel duidelijk
Jij wilde andere specificaties krijgen op je abonnement. Xs4all neemt ook slechts die dienst voor je af bij een leverancier.
Je kan het dan misschien beter vergelijken met een situatie waarin jij een nieuwe Skoda gaat kopen en daar ligt een motor in met 90PK. Andere opties zijn een motor van 120PK en een van 150PK. Maar jij wil er een van 100PK. Dan zal de dealer ook zeggen dat ze dat niet kunnen leveren omdat dat niet een van de opties is die aan hen geboden wordt. Dan zeg je toch ook niet dat die dealer zich verschuilt achter de importeur omdat de dealer jou geen auto met 100PK wil leveren?
Klopt, heb je gelijk in.
De dealer heeft een keus, of zorgen dat het er komt, of ik ga naar de concurent die het me wel wil leveren.
Hetzelfde gebeurt bij elke isp. Het is een niet bestaande dienst en ze gaan hem niet speciaal voor je maken. Mocht KPN ooit bedenken dat ze een hogere upload snelheid aan willen gaan bieden op de lagere abonnementen dan doen ze dat vanzelf wel, maar denk niet dat een isp en een telco meteen gaan springen als er een gebruiker(tje) perse een hogere upload wil en dat ze daarvoor maar even alle profielen aan moeten gaan passen. Wil je meer dan dat je nu hebt doe dan een upgrade en ga niet lopen zeuren dat er iemand zich achter een grote broer verschuilt, das imho gewoon arrogantie ten top.
ZIJ beweren een vrije dochter te zijn, ik niet.
Ik eisde ook geen hogere upload, maar klaagde over het feit dat ik de upload in verband met de prijs te laag vond. Ik vind dan simpel wijzen naar een ander een te simpel antwoord.
Ik als klein afnemertje (zijn ze daar niet groot door geworden?) heb een simpele keus. Slikken of weg gaan.
De enige oplossing om op korte termijn een hogere upload te krijgen is gewoon upgraden, net zoals iedereen zal moeten.
Ik betaal al 35 euro per maand, ik vind dat echt genoeg.

Nogmaals, ik snap de mail van Xs4all wel, maar ik twijfel gewoon door dit soort zaken of ik er wel bij wil blijven. Ze hebben gewoon niet alles meer te zeggen over hun eigen product, ik zat nog in die waan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Dat is gewoon het probleem wat er is met adsl. Bij adsl hebben alleen de telco's het uiteindelijk voor het zeggen wat betreft de snelheden. isp's zijn vaak weinig anders meer dan resellers van een of andere ( soms meerdere ) telco's. Ook xs4all dus.

Toch denk ik dat we daar best blij mee moeten zijn. Als alle isp's hun eigen adsl netwerk zouden hebben zou het erg duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:40:
[...]

Welk abo had je van XS4All? Ik heb namelijk ook zitten denken om over te stappen. Uhhmm wat is Eweka? Stabiliteit van Tweak is ok vergeleken met Xs?
Ik had een Fast 12/1 abonnement bij xs4all voor € 80 p/m en is dan nu voor de zelfde prijs 20/1 bij hun geworden.
Omdat ik ik wel eens ;) een DVD ophaal moest ik er Eweka als payserver bijnemen, want de eigen newsserver van xs4all kwam niet hoger dan pak weg 750KByte/s.
Met TweakNews kan ik de volle snelheid van mijn T16WO abo benutten.
Omdat ik toch een ietsepietsie verder van de centrale af woon dan ik dacht haal ik ± 1850KB met hun Newsserver en niet de ruim 2MB p/s die ik in gedachten had.
Vandaag heeft newsserver een beetje de hik, maar normaal gaat dat ding dus als een speer.
Ik heb nog niet gehad dat ik down was, maar wel een paar keer een iets mindere snelheid gehad met internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit ook al lang bij XS4ALL en ben erg tevreden. Maar denk dat de prijs toch wel erg hoog ligt ivgt andere providers. Ik verwacht dan ook wel over te gaan stappen naar bijv Tweak.

Wat me nog tegenhoudt zijn de overstapperikelen en het feit dat ik me qua privacy wel erg veilig voel bij XS. Bovendien profiteer ik nu nog van een korting op mijn adsl basic abo.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:41
Is het mogelijk om je bestaande abonnement om te zetten naar een pack abonnement http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/index.php. Dan hou je je e-mail, VoIP, news, anti-virus enz, maar kun je een goedkope ADSL verbinding nemen.

Als mijn verbinding het af en toe niet doet vind ik niet erg, maar de diensten van XS4ALL wil ik wel graag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
dat kan, alleen wordt je verbinding op newszilla wel geknepen wanneer je van een niet-xs4all ip adres komt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 12:33
Korte reactie op reacties op mijn eerste post:

De livebox van Wanadoo was een jaar geleden zo onstabiel dat ik er vanuit kon gaan dat hij binnen 24 uur niets meer deed en alleen met uit zetten en aan zetten het weer deed. Als je je VOIP hierover hebt lopen inkomend en uitgaand is dat niet zo lekker. De syslink heeft in het jaar tijd één keer uit gemoeten om te resetten. En nee met de linksys is de verbinding niet sneller maar wel snel.

XS4ALL had echt wel een derde lijn echter kwam je daar niet zo snel. De derde lijn waren de systeembeheerders. De DNS in eigen beheer wilde ik het domein geregeld hebben via xs4all en dat zij backup dns deden van mijn primaire server. Dit hebben zij niet kunnen regelen.

Ik kan alleen maar bevestigen dat de sales afdeling van xs4all vervelend is. Ze zijn inderdaad aggressief als je weg gaat of als in voorgaande ze de dienst niet werkend kunnen opleveren maar wel facturen kunnen sturen.

xs4all is wel duur in vergelijking tot anderen en de gratis virus scanner is alleen maar om hun eigen netwerk minder belast te krijgen. Iedere computer minder met virussen is mee genomen.

Ik ben uiteindelijk 10 jaar lid geweest van xs4all vanaf 1994. In de begin tijd geen problemen gehad maar aan het eind werd het slechter en slechter. Groter worden brengt echt wel problemen met zich mee en dat merken je klanten.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakmiv op 07-12-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:03:
dat kan, alleen wordt je verbinding op newszilla wel geknepen wanneer je van een niet-xs4all ip adres komt volgens mij.
Ik had toen nog een IP adres van XS4ALL, want had ook een Fast abonnement bij ze, maar ze knepen de boel op drie lijnen van 250KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Je kunt je nu voorinschrijven voor XS4ALL-only abonnementen:

Abonnement  	Totaal prijs  	ADSL van KPN  	XS4ALL Only
Max Snelheid Kbit/s *
ADSL Start 	€29,95 	1500/256 	2048/512
ADSL Lite 	€39,95 	3000/512 	4096/1024
ADSL Basic 	€59,95 	6000/768 	8000/1024
ADSL Fast 	€79,95 	8000-12000/1024 	20000/1024

Je kunt dan ook je KPN-abonnement opzeggen.

Meer info:

https://www.xs4all.nl/xs4allonly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Interessant! Maar dan zit je natuurlijk wel nog met je telefoonabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

GraveR schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:47:
Je kunt je nu voorinschrijven voor XS4ALL-only abonnementen:

Abonnement  	Totaal prijs  	ADSL van KPN  	XS4ALL Only
Max Snelheid Kbit/s *
ADSL Start 	€29,95 	1500/256 	2048/512
ADSL Lite 	€39,95 	3000/512 	4096/1024
ADSL Basic 	€59,95 	6000/768 	8000/1024
ADSL Fast 	€79,95 	8000-12000/1024 	20000/1024

Je kunt dan ook je KPN-abonnement opzeggen.

Meer info:

https://www.xs4all.nl/xs4allonly/
GraveR _/-\o_
Dat is wat ik volgens mij zoek, minder betalen en meer upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:56:
Interessant! Maar dan zit je natuurlijk wel nog met je telefoonabonnement.
Kun je dus opzeggen :) Op dit moment zelfs zonder de NLS-fee te betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door GraveR op 07-12-2006 19:07 . Reden: NLS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GraveR schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:06:
[...]

Kun je dus opzeggen :) Op dit moment zelfs zonder de NLS-fee te betalen.
Maar wat betaal je dan voor het telefoneren? Daar zitten toch ook niet-vaste kosten aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:12:
[...]

Maar wat betaal je dan voor het telefoneren? Daar zitten toch ook niet-vaste kosten aan vast?
Die vraag begrijp ik niet helemaal.

Als je je KPN-abo opzegt dan is je vaste telefoonlijn 'dood'. Als je VoIP van XS4ALL neemt, dan heb je alleen je gesprekskosten (als je niet naar 0800 of andere XS4ALL-klanten belt). Zie http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/

Maar je kunt ook een andere VoIP-provider nemen met hun eigen voorwaarden.

Nog even de aankondiging op de site:
XS4ALL INTRODUCEERT XS4ALL ONLY
07 December 2006

XS4ALL introduceert een nieuw ADSL-abonnement: XS4ALL Only. Met dit nieuwe abonnement hebben klanten een internetverbinding waarbij het mogelijk is de vaste telefoonlijn op te zeggen. Daarnaast biedt XS4ALL Only meer snelheid voor hetzelfde abonnementsgeld. XS4ALL hoopt met XS4ALL Only tegemoet te komen aan de wens van haar klanten.

Om het overstappen technisch goed te kunnen verzorgen, behandelt XS4ALL slechts een beperkt aantal aanvragen per dag. Hierom wordt een systeem van voorinschrijving gehanteerd. Bestaande XS4ALL-abonnees die langer dan een jaar ADSL van KPN hebben, kunnen hun interesse in de dienst kenbaar maken. Zodra de daadwerkelijke aanvraag kan worden ingediend, neemt XS4ALL contact op.

Op dit moment kunnen alleen bestaande XS4ALL-abonnees zich inschrijven voor XS4ALL Only. Voor nieuwe klanten wordt XS4ALL Only over enige tijd beschikbaar.

[ Voor 46% gewijzigd door GraveR op 07-12-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoel ik, dan zit je dus aan VoIP vast. Vaste telefonie is nog steeds beter geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 17:28
offtopic:
Geweldig, geen kpn meer. Ik wacht hier al zo lang op. Bedankt voor het posten en natuurlijk meteen aangevraagd. :D

Ik ben zelf erg tevreden voor XS4ALL. Voor XS4ALL had ik Chello wat niet in de buurt komt (of kwam destijds...nu geen ervaring mee) qua stabiliteit, service en veel meer.

Enige nadeel (waren er twee voor mij maar aangezien je nu dus ook kan kiezen voor XS4ALL-only is die tweede dus weg gevallen) is de prijs. XS4ALL is tov andere providers duur als je alleen naar de snelheid kijkt. Dat doe ik zelf dus niet. Voor wat XS4ALL doet voor mij als klant vind ik de prijs erg netjes.
De extra's (bv. experimentele diensten) die XS4ALL biedt zijn ook mooi meegenomen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:42:
Ja dat bedoel ik, dan zit je dus aan VoIP vast. Vaste telefonie is nog steeds beter geloof ik.
Het zou beter kunnen zijn in het geval je zonder stroom zit e.d.

Je KPN-abonnement wordt in ieder geval niet automatisch opgezegd als je overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
tweakmiv schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:34:
XS4ALL had echt wel een derde lijn echter kwam je daar niet zo snel. De derde lijn waren de systeembeheerders. De DNS in eigen beheer wilde ik het domein geregeld hebben via xs4all en dat zij backup dns deden van mijn primaire server. Dit hebben zij niet kunnen regelen.
Ik weet eigenlijk niet of je dat een derde lijn wilt noemen ( als ze het horen worden ze woest in ieder geval ) De beheer afdeling lost wel dingen op, en in hoog uitzonderlijke gevallen hebben ze een keer contact met een klant. Maar in principe houdt de helpdesk op na de tweede lijn en wordt er door middel van tickets of email gecommuniceerd met beheer.
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:57:
[...]
Ik had toen nog een IP adres van XS4ALL, want had ook een Fast abonnement bij ze, maar ze knepen de boel op drie lijnen van 250KB.
Die limiet op downloadsnelheid vanuit het xs4all netwerk bestond wel, maar is zeker anderhalf jaar geleden al afgeschafd.
Tukk schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:57:
[...]

GraveR _/-\o_
Dat is wat ik volgens mij zoek, minder betalen en meer upload!
Let wel op dat het hier om voorinschrijvingen gaat. Het product zelf zal dus nog even niet geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm dat ziet er netjes uit, XS4ALL Only. Nu alleen nog de mogelijkheid het huidige KPN nummer te porteren naar XS4ALL voip. Of toch een andere voip aanbieder kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Misschien een ander aspect waarvoor je bij het dure xs4all een abonnement afsluit en niet ergens anders: ze zijn af en toe ook nog eens maatschappelijk actief. Denk bijvoorbeeld aan de rechtszaken met Scientology en die tegen de bewaarplicht.

De reden waarom ik lid van ze ben is omdat ze, naast dat ze uitstekende kwaliteit leveren, tenminste een principieel standpunt in durven te nemen. Hoe we in Nederland omgaan met internet is nog lang niet uitontwikkeld, dus ik vind het geen overbodige luxe om daar aandacht aan te besteden.

(Verder weet ik wel dat xs4all zich misschien zo'n imago aanmeet om veel geld te verdienen, maar naar mijn mening is dat toch een goede besteding van mijn euro's. Ze moeten dat imago namelijk wel steeds waar blijven maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Beekforel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:15:
Hm dat ziet er netjes uit, XS4ALL Only. Nu alleen nog de mogelijkheid het huidige KPN nummer te porteren naar XS4ALL voip. Of toch een andere voip aanbieder kiezen?
Nog wat leuke info:
> Anyway ik schiet er dus nogal wat mee op, enig idee wanneer die nummerportabiliteit komt? niet dat ik nou erg gehecht ben aan mijn vast lijn telefoon nummer,

Wordt aan gewerkt. Ergens in Q1 kun je je bestaande telefonnummer van een KPN abonnement gaan overzetten op XS4ALL VoIP (end us je KPN lijn opzeggen.)

> maar er zijn nog steeds van die providers die de hoofdprijs vragen
> naar 087
> verder meer dan lof,

Gaat ook opgelost worden. We gaan over niet al te lange tijd over op 085 (08587xxxxx is inmiddels aan XS4ALL toegwezen door OPTA). Dat is een reeks die lokatie onafhankelijk mag worden uitgedeeld, maar wel geldt als zgn. geografisch nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

*O*

Ben benieuwd of ze ook nog iets aan de voip tarieven gaan doen, op zich zijn ze nu nog niet extreem concurrerend. Ik ben verder wel enorm tevreden over de voip dienst, het werkt echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Leuk die veranderingen maar het had me niet tegengehouden, het is nog steeds te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je KPN de deur uit doet bespaar je wel 8 euro per maand extra vergeleken andere ISPs. Bij andere ISPs moet je 8 euro per maand voor een "kale" KPN lijn betalen, bij Xs4all Only niet :P. Alsnog blijft Xs4all dan veel duurder dan Orange 20Mbps uiteraard :+

Een groot nadeel is dat je je oude telefoonnummer kwijt bent, alhoewel Xs4all aangeeft in de toekomst het mogelijk te willen maken het oude nummer mee te nemen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 17:28
Datafeest schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:16:
Een groot nadeel is dat je je oude telefoonnummer kwijt bent, alhoewel Xs4all aangeeft in de toekomst het mogelijk te willen maken het oude nummer mee te nemen.
Jah dat is idd wel zo. Zelf heb ik daar geen problemen mee aangezien ik voornamelijk mijn gsm gebruik. Vaste telefoon bel ik nooit mee (wordt er wel eens op gebelt) dus dan voor mij niet echt een probleem als die weg valt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 19:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik zit ook al bijna 10 jaar bji xs4all en ben zeer tevreden maar het prijsverschil begint aardig op te lopen. ik stel kwaliteit zeer op prijs maar het moet wel in verhouding staan. ik heb een kleine rekensom gemaakt.

nu 6mbit:
xs4all 23,- (krijg korting)
kpn 49,- (isdn1 lijn en adsl)
tele2 15,- (7,95 onbeperkt bellen + 2ct x aantal gesprekken)
totaal 87,- (per maand)

xs4all adsl+voip only 8mbit:
xs4all only +voip 60,-
bellenkosten 15,- (ca. 750 minuten a 2 ct.)
totaal 75,-

tele2/orange/speelinq 20mbit
gemiddeld: 40,- (incl. onbeperkt bellen
adsl pack 10,- (wil mailserver, antivirus, etc behouden)
totaal 50,-

scheelt me dus 25*12 = 300 euries per maand. en da heb ik nog alle voorzieningen van xs4all behoudens de service en support. en ik ga van 8mbit naar 20mbit. :-)

wat voor mij ook meeweegt is de privacy bij xs4all. ik download veel via een usenet account en ook van de newszilla server. als straks de nieuwsgroupen worden aangepakt weet ik zeker dat xs4all niet zo makkelijk mijn gegevens zal verstrekken indien dat van toepassing zal zijn.

ik had xs4all al gebeld voor de adsl only + voip abo maar ik heb dit geannuleerd. je kan pas per januari je nummer porteren dus wacht ik even. en volgens staat er wat te gebeuren in januari met de tarieven. dat moet wel met die prijsverschillen.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:29
Onlangs overgestapt van XS4ALL basic naar Ultra. Helaas kan de oude modem de snelheid niet aan.
Zelfs na lang aandringen zit een passende modem er niet in (tenzij ik me weer minimaal voor een jaar verbindt aan XS4ALL). Ik ben al jaren lid maar dit maakte dat ik....... :(
Zo flexible zijn ze dus niet en een overstap naar Speedlinq o.i.d is aanstaande!

79.95!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Zatara op 08-12-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:00:
[...]
Die limiet op downloadsnelheid vanuit het xs4all netwerk bestond wel, maar is zeker anderhalf jaar geleden al afgeschafd.
Ik ben 5 oktober 2006 overgestapt van xs4all naar TweakDSL en kwam op dat moment met Newszilla bij xs4all niet hoger dan ±750KB.
Ik trakteerde mij dus elke maand op Eweka voor €7.50, om tot als ik mij goed herinner op 1.23MB te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Zatara schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:00:
Onlangs overgestapt van XS4ALL basic naar Ultra. Helaas kan de oude modem de snelheid niet aan.
Zelfs na lang aandringen zit een passende modem er niet in (tenzij ik me weer minimaal voor een jaar verbindt aan XS4ALL). Ik ben al jaren lid maar dit maakte dat ik....... :(
Zo flexible zijn ze dus niet en een overstap naar Speedlinq o.i.d is aanstaande!

79.95!!!
Als je via deze link ( https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php ) je ADSL hebt geupgrade heb je kunnen kiezen voor een 'gratis' ADSL2 modem. Ik snap dus ook niet waarom ze zo moeilijk doen. Ik heb hier zelf gebruik van gemaakt door alleen mijn abbo met een contractsjaar te verlengen en dus een gratis modem te ontvangen.

Ik zou nogmaals contact opnemen met XS4ALL want je zou toch echt een gratis modem moeten krijgen bij een upgrade. (Alcatel Speedtouch 546i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zatara schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:00:

79.95!!!
Ik heb nog een ongebruikte Alcatel Speedtouch 546 (ADSL2+) staan die ik bij xs4all gebruikte.
Je mag hem hebben als je wil, maar je moet hem dan wel in Amsterdam (gratis)
ophalen.
Hangt er van af waar je woont of het wat voor je is natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Hmmm wordt nu wel interresant om over te stappen. Wist helemaal niets van dat xs4all pack af.
Moet je met die xs4all only trouwens niet nog steeds € 8 ofzo aan KPN betalen voor het gebruik en onderhoud van het kopernetwerk. Waardoor het gewoon aantrekkelijker is om een basis abbo af te sluiten voor €1,50 extra :?

Anyway als ik het goed begrijp kan ik nu dus Speedling 12 MB nemen €19.95 p/m
XS4all pack € 9.95 p/m
Totaal+/- € 30 p/m

Dan hou ik dus al mijn email adressen, kan ik newszilla blijven leegslurpen, ga ik omhoog van
6192/640 Kbps naar 12000/1024 Kbps
En betaal ik € 20 p/m minder (had ook nog € 10 korting) :Y :?

<edit>Waar kan ik trouwens zien of mijn centrale al ADSL2(+) ready is aangezien Speedling volgens internetten.nl de enige is die hier in dit gat 12000 Kbps aanbied

[ Voor 11% gewijzigd door Copycat op 08-12-2006 17:05 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Copycat schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:48:
Hmmm wordt nu wel interresant om over te stappen. Wist helemaal niets van dat xs4all pack af.
Moet je met die xs4all only trouwens niet nog steeds € 8 ofzo aan KPN betalen voor het gebruik en onderhoud van het kopernetwerk. Waardoor het gewoon aantrekkelijker is om een basis abbo af te sluiten voor €1,50 extra :?
Neen, dat bedrag neemt XS4ALL (voorlopig?) voor haar rekening
Anyway als ik het goed begrijp kan ik nu dus Speedling 12 MB nemen €19.95 p/m
XS4all pack € 9.95 p/m
Totaal+/- € 30 p/m

Dan hou ik dus al mijn email adressen, kan ik newszilla blijven leegslurpen, ga ik omhoog van
6192/640 Kbps naar 12000/1024 Kbps
En betaal ik € 20 p/m minder (had ook nog € 10 korting) :Y :?

<edit>Waar kan ik trouwens zien of mijn centrale al ADSL2(+) ready is aangezien Speedling volgens internetten.nl de enige is die hier in dit gat 12000 Kbps aanbied
Newszilla is gecapped als je buiten het XS4ALL-netwerk zit. Als 12Mbit beschikbaar is, dan is dat per definitie ADSL2. Je kunt de postcodecheck bij XS4ALL doen en als Ultra (20Mbit) beschikbaar is, dan weet je zeker dat je centrale omgebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]GraveR schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:12:[

Newszilla is gecapped als je buiten het XS4ALL-netwerk zit. Als 12Mbit beschikbaar is, dan is dat per definitie ADSL2. Je kunt de postcodecheck bij XS4ALL doen en als Ultra (20Mbit) beschikbaar is, dan weet je zeker dat je centrale omgebouwd is.
Ik zat tot 5 oktober 2006 bij xs4all en was dus ook op 750KB gecapped.
Mijn verbinding was toen een Fast 12/1 abo en met Eweka er bij haalde ik dus wel mijn max. snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik heb in november vorig jaar mijn abonnement op HCC opgezegd omdat ik er niks meer mee doe. Heb dit schriftelijk gedaan zoals gewenst. Heb echter nog steeds geen bevestiging of iig reaktie gehad. Abonnement voor 2008 zou in maart verlengd worden denk ik (zo ging het vanaf 2004). Hebben jullie hier ervaringen mee?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bel ze op en vraag waarom het niet in het systeem staat. Mijn ervaring met hun administratie is ook niet best tijdens mijn opzeg- en overstapprocedure.

Pagina: 1